abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 juni 2007 @ 12:30:47 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50894483

Hier alweer deel 74 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek.

Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster.
PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en sinds 10 december 2006 in de randstad (met Plan V) op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Wadlopers, Buffels en Spurts (GTW's), uiteindelijk moeten op alle Arriva-lijnen alleen Spurts overblijven.

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.


Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint.


Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. De lijn wordt door Syntus in opdracht van Connexxion geëxploiteerd met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten. Sinds Mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden met eindelijk een goede aansluiting op de trein naar Emmen.

De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet.


Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat '64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein gaat zo uitzien:


Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor:
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl


De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. Om de OP nog een beetje overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>


Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu zou er een tram moeten rijden van de HTM (tweedehandsje uit Hannover), maar het ding is al sinds half april kapot.

Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.

De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.


Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.


Thalys.

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden

En voorts geldt:



Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Tevens is het huilen over de \'lange\' OP ook not done. Iedereen kan en mag meedenken over de OP, maar ga niet klagen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50894618
OP is halfgaar lol, plaatje staan niet helemaal goed
  woensdag 27 juni 2007 @ 12:37:30 #3
86072 thatsme
and That's you!
pi_50894716
oeps.. ik had niet gezien dat ik de laatste post had! Mijn excuses!
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_50894786
Zo... nu een gezeik loze deel 74 aub Dus staat een post je niet aan: ga niet zeiken is het motto vanaf nu
pi_50894867
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:39 schreef Dichterbijer het volgende:
Zo... nu een gezeik loze deel 74 aub Dus staat een post je niet aan: ga niet zeiken is het motto vanaf nu
jou post staat me niet aan
  woensdag 27 juni 2007 @ 13:12:02 #6
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_50895938
gegroet
  woensdag 27 juni 2007 @ 13:14:38 #7
117061 Noisemaker
Geräuschmacher
pi_50896018
Laatst stopte zon loco van de header recht voor mij. Omdat we zaten te zonnen bij het spoor.
pi_50896054
middag . weet iemand of er vrijdag extra veel treinen naar De Haag rijden ivm veteranendag?
bye
  woensdag 27 juni 2007 @ 13:24:55 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_50896416
So we just called him Fred
pi_50896811
En ze verwachten minimaal 50k bezoekers extra in de stad..
Zal lekker druk worden dus
bye
  woensdag 27 juni 2007 @ 13:49:41 #11
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50897248
Och, als dat buiten de spits reist, merk je daar niet eens zo veel van.

Met koninginnenach komen er meer mensen naar Den Haag, maar dat valt niet erg op in de treinen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 27 juni 2007 @ 15:15:29 #12
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_50900658
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:49 schreef MREn het volgende:Met koninginnenach komen er meer mensen naar Den Haag, maar dat valt niet erg op in de treinen.
Maar in de Nach rijden er wel extra nachtreinen.
pi_50902831
Wordt morgen één grote chaos op Den Haag Centraal Station. Er schijnt op hetzelfde tijdstip ook nog een FOK!meeting te zijn in de stad daar.
pi_50903541
Is de 4013 eigenlijk al uit de loods? Ik dacht dat er elke maand een gerenoveerde ICM uit moest rollen.
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:36:48 #15
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50903645
De 4018 is binnengenomen, dus de 4013 zal niet lang op zich laten wachten.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 juni 2007 @ 17:39:01 #16
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50908358
Zag vandaag de 4011 langsrijden op Utrecht Terwijde, was onderweg richting Amersfoort. Was al flink vies! Toch leuk om hem een keer in dienst te zien, heb m tot nu toe alleen aan de kant zien staan.
Echt waar!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 juni 2007 @ 19:36:34 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50909897
Heel apart.

Kwam deze foto vandaag tegen op internet. De 10238 met schade:

Foto: Hielke Boorsma
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 27 juni 2007 @ 19:40:52 #20
86072 thatsme
and That's you!
pi_50910103
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 19:13 schreef Zug-Chef het volgende:
interessante trein dit:
http://reiseauskunft.bahn(...)87/803068/348017/80/
die doet er weel heel lang over!
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
Heel apart.

Kwam deze foto vandaag tegen op internet. De 10238 met schade:
[afbeelding]
Foto: Hielke Boorsma
Die zal wel een auto geschept hebben.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  woensdag 27 juni 2007 @ 19:46:41 #21
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50910419
Dit is trouwens de eerste GTW die zulke schade heeft opgelopen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 juni 2007 @ 19:47:31 #22
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50910456
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 19:40 schreef thatsme het volgende:
Die zal wel een auto geschept hebben.
Voor zover ik na kan gaan wel ja. Op het eerste gezicht lijkt de schade mee te vallen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 27 juni 2007 @ 20:10:53 #23
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50911595
En een Lint is weer een meter korter door een hert dat levensmoe was.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50917997
Hebben jullie al het nieuwe interieur van de koploper gezien?
Ik heb er vandaag ingezeten en hij is mooooooiii!!
Er rijd er nu nog maar 1 van rond in Nederland, maar als het goed is
gaan ze er meer maken.
Find your prince, before you start kissing frogs
pi_50918249
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 22:28 schreef Kings het volgende:
Hebben jullie al het nieuwe interieur van de koploper gezien?
Ik heb er vandaag ingezeten en hij is mooooooiii!!
Er rijd er nu nog maar 1 van rond in Nederland, maar als het goed is
gaan ze er meer maken.
Volgens mij rijden er al 2 rond en wordt nummer drie binnenkort afgeleverd.
  woensdag 27 juni 2007 @ 22:34:34 #26
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50918284
Nee, er rijden er 2, bijna 3, en er komt ongeveer elke 6 weken een nieuwe

En zo goed zitten ze niet, met die achterlijke prullenbakjes Airco is wel prima natuurlijk.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50918319
quote:
Op zondag 1 juli geeft Genesis een concert in de Amsterdam ArenA. Dit concert begint om 19.00 uur en eindigt om ongeveer 23.00 uur.

Bereikbaarheid
NS adviseert bezoekers voor dit concert te reizen naar station Duivendrecht. Station Duivendrecht ligt op loopafstand van de Amsterdam ArenA.
Dan is er een peperduur station met een fantastische nieuwe naam! Amsterdam Bijlmer ArenA. En waar moet de reiziger uitstappen ongeveer 1km van Amsterdam Arena. .
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 juni 2007 @ 22:37:23 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50918429
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 20:10 schreef MREn het volgende:
En een Lint is weer een meter korter door een hert dat levensmoe was.
Gaat dat zo snel met die Linten?
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 27 juni 2007 @ 22:55:46 #29
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50919382
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 22:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Gaat dat zo snel met die Linten?
Dat ding dat drie jaar geleden een tractor tegen kwam, staat nog steeds in de hoek in Hengelo met een zeiltje er over. En een beetje volwassen hert zal toch ook niet veel lichter zijn dan een kleine auto.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50920181
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 22:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Gaat dat zo snel met die Linten?
Schijnt dat de stoptrein naar Doetinchem in de avond-spits niet eens rijdt

Maar zat vandaag trouwens in de trein en werd aangesproken, terwijl ik onderuit zat en luisterde naar een heerlijk muziekje. Ik werd aangesproken door een of andere 'allochtoon' die uitbeelde dat ik weer een adere reiziger moest pijpen . Waarna vlak voor mijn station een gesprek op hoog niveau in de 3700!

Hij: "Weet je hoe laat het is?"
Hij: "Weet je hoe laat het is?"
Hij: "Weet je hoe laat het is?"(Oordopjes uit...)
Hij: "Weet je hoe laat het is?"
Ik : "Geen idee"
Hij:" Kijk dan op je mobiel."
Ik: " Je kan ook op je playstation portable kijken. "
Hij: "Hoe weet je hoe die playstation portable een klok heeft..."
Ik: " Ga ik toch wel vanuit , met zo'n ding!"
Hij : "Kijk dan eff op je mobiel!"
Ik: "Nou het is tijd om uit te stappen en het spoorboekje te leren! "

Nou, leuk hoor die gesprekken in de trein .
  woensdag 27 juni 2007 @ 23:24:47 #31
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50920795
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 23:11 schreef Brembo het volgende:

[..]

Schijnt dat de stoptrein naar Doetinchem in de avond-spits niet eens rijdt
Dat is dan toch iets anders, want dat hert was op Zp-Hgl.

Rijdt dat spits-ding niet met DM'90 trouwens?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 juni 2007 @ 23:28:55 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50920987
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 22:55 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat ding dat drie jaar geleden een tractor tegen kwam, staat nog steeds in de hoek in Hengelo met een zeiltje er over. En een beetje volwassen hert zal toch ook niet veel lichter zijn dan een kleine auto.
Willen ze of kunnen ze dat ding niet repareren?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50921627
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 23:24 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat is dan toch iets anders, want dat hert was op Zp-Hgl.

Rijdt dat spits-ding niet met DM'90 trouwens?
Stond er los van, een of andere buschauffeur vond het nogal vreemd dat iedere dag het zelfde riedeltje was... Ik zat zelf te denken, je zit zeker in Groundhog Day(film), want de 3700 is geen dag het zelfde! En die was nogal over de rooie, dat de stoptrein naar doetinchem niet vaak reed in de avondspits. Maar ja gelukkig zijn bussen zou uberbetrouwbaar .

Als treinreiziger geen dag is het zelfde!!!
  woensdag 27 juni 2007 @ 23:46:41 #34
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50921829
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 23:42 schreef Brembo het volgende:

Als treinreiziger geen dag is het zelfde!!!
Mijn vaste reizen wel. Altijd ruim op tijd in Enschede, rustig plekje zoeken met krant in een van de twee stellen ICM, dan komt schoonmaker, iets later gaan we.
In Amersfoort perron oversteken naar nog meer ICM (meestal vier) en in Utrecht net de 800 aan het perron weg zien rijden. Dan na een haluur in de volgende 800 (10 bakken IRM) en stipt op tijd in Ehv aan komen.

Gaat eigenlijk nooit veel anders
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50929829
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 22:55 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat ding dat drie jaar geleden een tractor tegen kwam, staat nog steeds in de hoek in Hengelo met een zeiltje er over. En een beetje volwassen hert zal toch ook niet veel lichter zijn dan een kleine auto.
Nee hoor. Lintje 31 is toen een tractor tegen gekomen en is een paar jaar geleden afgevoerd. De lint die nu in Hengelo staat is de 23 die begin dit jaar een vrachtwagen is tegengekomen
Groeten Maik
pi_50929912
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 23:46 schreef MREn het volgende:

[..]

Mijn vaste reizen wel. Altijd ruim op tijd in Enschede, rustig plekje zoeken met krant in een van de twee stellen ICM, dan komt schoonmaker, iets later gaan we.
In Amersfoort perron oversteken naar nog meer ICM (meestal vier) en in Utrecht net de 800 aan het perron weg zien rijden. Dan na een haluur in de volgende 800 (10 bakken IRM) en stipt op tijd in Ehv aan komen.

Gaat eigenlijk nooit veel anders
hehe.. afkloppen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 juni 2007 @ 11:23:28 #37
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50931360
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 23:46 schreef MREn het volgende:

[..]

Mijn vaste reizen wel. Altijd ruim op tijd in Enschede, rustig plekje zoeken met krant in een van de twee stellen ICM, dan komt schoonmaker, iets later gaan we.
In Amersfoort perron oversteken naar nog meer ICM (meestal vier) en in Utrecht net de 800 aan het perron weg zien rijden. Dan na een haluur in de volgende 800 (10 bakken IRM) en stipt op tijd in Ehv aan komen.

Gaat eigenlijk nooit veel anders
Waarom geen 3500?
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 28 juni 2007 @ 11:41:54 #38
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_50932032
Omdat de 3500 nogal vaak uitvalt misschien?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 juni 2007 @ 11:48:57 #39
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50932316
Weet ik, maar om nu een half uur te gaan wachten op de volgende mogelijk vertraagde 800 is ook niet je van het.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50942451
Beter dan een 3500 die misschien helemaal niet komt opdagen
  donderdag 28 juni 2007 @ 18:13:19 #41
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50945196
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Waarom geen 3500?
Omdat die 's avonds niet rijdt, en ik wel
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 juni 2007 @ 18:15:10 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50945245
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 18:13 schreef MREn het volgende:

[..]

Omdat die 's avonds niet rijdt, en ik wel
Daar kan ik niet tegenop.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50946211
Gisteren raar mat te Amf: Eloc 1839 met wadjes 3215 en 3205 op sleeptouw richting Bokkeduinen. De spiegels waren dichtgeducttaped Net geen cam bij de hand, zag er redelijk schraal uit iig. Iemand enig idee wat wadlopertjes op de Bokkeduinen te zoeken hebben trouwens?

En mijn 28zoveel naar Rotterdam CS werd gereden met DDAR in plaats van het gebruikelijke ICM
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 28 juni 2007 @ 18:56:16 #44
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50946394
Die wadlopers worden daar gestald....offerte bij sloper is aangevraagd, maar ze worden wel eerst technisch in orde gemaakt in Onnen dus NSFSC zal nog wel hopen op een of andere koper ooit.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50946459
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 18:56 schreef MREn het volgende:
Die wadlopers worden daar gestald....offerte bij sloper is aangevraagd, maar ze worden wel eerst technisch in orde gemaakt in Onnen dus NSFSC zal nog wel hopen op een of andere koper ooit.
Hongarije kan de BZmotjes leuk afdanken en upgraden naar DH als ze willen

van 2- naar 4-assige railbussen Wadjes rijden nog een stuk harder ook
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50947421
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hongarije kan de BZmotjes leuk afdanken en upgraden naar DH als ze willen

van 2- naar 4-assige railbussen Wadjes rijden nog een stuk harder ook
Stuur het voorstel naar Hongarije ... maar dan moeten de DH's wel eerst worden voorzien van Airco... want met deze hitte in dat gebied van Europa is het niet uit te houden in een DH..
pi_50947728
Je bedoelt dat de BZmotjes airco hadden?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50947748
Die BZ dingen hebben vast geen airco, dus ik denk dat ze die DH's niet erg vinden
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 juni 2007 @ 19:38:24 #49
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50947772
Moeten die wadjes dan niet eerst even op revisie, omdat ze anders daar bij bosjes uitvallen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50947909
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
Moeten die wadjes dan niet eerst even op revisie, omdat ze anders daar bij bosjes uitvallen?
Boeiend, niet ons probleem
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50948892
Weet iemand trouwens wanneer waar Strukton-loc 302282 is? Somda doet niet echt leuk mee....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 28 juni 2007 @ 20:14:51 #52
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50949014
Staat die niet al een paar weken in Amersfoort?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50949047
Ik zal er morgen eens op letten Ik heb haar een tijd terug wel daar zien staan ja, maar ik let er niet iedere dag op.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50949088
Over Somda gesproken, die hele materieelvoorspellingpagina bijvoorbeeld doet niet, zie alleen maar blauw met het grijze menu aan de bovenkant?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 juni 2007 @ 20:19:21 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50949161
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 20:17 schreef Socios het volgende:
Over Somda gesproken, die hele materieelvoorspellingpagina bijvoorbeeld doet niet, zie alleen maar blauw met het grijze menu aan de bovenkant?
Is al oud nieuws. Alles is offline gehaald een tijdje geleden. Dit omdat het gevoelige informatie betrof. Nu zijn ze bijna weer zo ver dat de openbare informatie van de doorkomststaten weer online kan, omdat ze het spoorboekje overgetikt hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50949226
Ah okey, bedankt. Ik kom er niet zo vaak, vandaar.
pi_50949534
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 20:20 schreef Socios het volgende:
Ah okey, bedankt. Ik kom er niet zo vaak, vandaar.
  donderdag 28 juni 2007 @ 20:46:25 #58
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50949987
En zeg maar dag tegen de Wadjes:
"NedTrain meldt dat er, zoals gepland, nog 2xDH2 in Onnen staan voor het transport op 4 juli. Verder wordt gemeld dat er op 12 juli op papier weer een vloot DH-stellen buiten dienst gaat bij Arriva: als ik het goed begrijp, gaat het dan om 21 bakken. Daarvan wil men er de week erna al een stuk of 10 naar Amersfoort laten verslepen."
Aldus Michiel ten Broek.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 juni 2007 @ 20:56:51 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50950297
ik las het net ook. Als er dan 21 bakken buitendienst gesteld worden, dan is dat alle DH wat ze momenteel nog hebben rijden op een DH1 na.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 28 juni 2007 @ 20:58:57 #60
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50950350
Zijn ze in Snits ook weer blij
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 juni 2007 @ 21:00:56 #61
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50950417
Een reservebakje voor de sneltrein Lw-Gn kan ik me wel iets bij voorstellen, maar ja waarom dan geen 2 DH1'tjes bewaren? Er zijn toch regelmatig 2 buffels buiten dienst.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50959101
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 21:00 schreef Peterselieman het volgende:
Een reservebakje voor de sneltrein Lw-Gn kan ik me wel iets bij voorstellen, maar ja waarom dan geen 2 DH1'tjes bewaren? Er zijn toch regelmatig 2 buffels buiten dienst.
Mwah, de NS kan ze nuttig inzetten op de 3700! Die wadlopes zijn daarvoor prima materieel! 1 bak DH-1 en dat noemen we een intercity .
  vrijdag 29 juni 2007 @ 08:57:50 #63
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_50960915
Lekker weertje gisteren

~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_50961812
Weet iemand misschien toevallig waar ik filmpjes kan downloaden die vroeger 's nachts wel eens op de duitser uitgezonden werden? Een camera voor op de trein en dan reden ze gewoon lekker rustig tig kilometer door de bergen.

Dat vond ik echt lekker om na het stappen en een bezoek aan de shoarmanees voldaan voor de tv neer te plempen en lekker weg te dromen

Maken ze zulke programma's nog en zoja, zijn die ergens online te vinden?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 10:02:20 #65
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_50962047
Vanochtend omstreeks 8:45 verscheen in Tilburg de IC naar Venlo van 7:06 op de borden. Verbaasde reizigers alom.
Conducteur met railpocketdinges: "Verrek, het is 'm ook nog, met +100" .

Overigens mocht de stoptrein er nog voor, dus die heeft uiteindelijk nog wel wat meer vertraging opgelopen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 29 juni 2007 @ 10:03:11 #66
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_50962061
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 09:48 schreef vosss het volgende:
Weet iemand misschien toevallig waar ik filmpjes kan downloaden die vroeger 's nachts wel eens op de duitser uitgezonden werden? Een camera voor op de trein en dan reden ze gewoon lekker rustig tig kilometer door de bergen.

Dat vond ik echt lekker om na het stappen en een bezoek aan de shoarmanees voldaan voor de tv neer te plempen en lekker weg te dromen

Maken ze zulke programma's nog en zoja, zijn die ergens online te vinden?
De EO zendt zulks nog regelmatig uit onder de naam Rail Away ofzo. Met name de aflevering over Berlijn is tof .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_50962064
Duitse filmpjes weet ik zo niet. Maar zoek eens op ´trajectvideo´. Er is een hele Nederlandse serie van gemaakt en er staan veel van dat soort video´s op internet.
pi_50962161
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 09:48 schreef vosss het volgende:
Weet iemand misschien toevallig waar ik filmpjes kan downloaden die vroeger 's nachts wel eens op de duitser uitgezonden werden? Een camera voor op de trein en dan reden ze gewoon lekker rustig tig kilometer door de bergen.

Dat vond ik echt lekker om na het stappen en een bezoek aan de shoarmanees voldaan voor de tv neer te plempen en lekker weg te dromen

Maken ze zulke programma's nog en zoja, zijn die ergens online te vinden?
Bedoel je Bahn TV, dat is een zender die je ook op internet kunt vinden. Ik zoek hem even voor je op.
pi_50963738
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 10:03 schreef JDude het volgende:

[..]

Met name de aflevering over Berlijn is tof .
Nu ook op BahnTV
pi_50964030
bahnTV rond 4u 's nachts
bye
pi_50964286
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 12:41:37 #73
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_50966847
Vroeger keek ik nog wel eens EisenbahnRomantik op een of andere Duitse lokaalzender, was ook leuk

Trouwens, het is misschien niet helemaal treinnieuws, maar ze zijn echt enorm aan het prutsen bij Veolia. In Brabant komt maandag een staking waar 99% van de chauffeurs achter staat, en in Limburg zijn de bushaltes geen bushaltes meer...
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 29 juni 2007 @ 12:43:30 #74
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_50966914
Verder is deze week al tweemaal mijn bus uitgevallen. Zou het iets met verminderd onderhoud te maken hebben, aangezien over een week of zes toch de nieuwe vloot komt?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 29 juni 2007 @ 12:45:21 #75
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_50966975
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 12:41 schreef De_Hertog het volgende:
Vroeger keek ik nog wel eens EisenbahnRomantik op een of andere Duitse lokaalzender, was ook leuk

Trouwens, het is misschien niet helemaal treinnieuws, maar ze zijn echt enorm aan het prutsen bij Veolia. In Brabant komt maandag een staking waar 99% van de chauffeurs achter staat, en in Limburg zijn de bushaltes geen bushaltes meer...
Mwah, komt vast wel goed door een prachtig geel ding erbovenop te monteren.

Mij lijken de nieuwe haltepalen in elk geval erg fijn omdat er elektronische info ed op te staan komt. Beetje vergelijkbaar als de infotin proef van Hermes volgens mij.

Maar dit hoort eigelijk thuis in het bustopic dus misschien dat we daar maar hierover verder moeten gaan
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_50967735
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 11:31 schreef vosss het volgende:

[..]

JA!!!!
koop een schotel.. ding is FTA te ontvangen
  vrijdag 29 juni 2007 @ 13:49:27 #77
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50969056
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 09:48 schreef vosss het volgende:
Weet iemand misschien toevallig waar ik filmpjes kan downloaden die vroeger 's nachts wel eens op de duitser uitgezonden werden? Een camera voor op de trein en dan reden ze gewoon lekker rustig tig kilometer door de bergen.

Dat vond ik echt lekker om na het stappen en een bezoek aan de shoarmanees voldaan voor de tv neer te plempen en lekker weg te dromen

Maken ze zulke programma's nog en zoja, zijn die ergens online te vinden?
Vosssje

www.trainmagazine.nl moet je hebben. Several Gigs aan cabineritten van Nederland, Duitsland en Zwitserland, gratis te downloaden

Hmm ik zie dat er een heleboel niet meer beschikbaar is momenteel. Waar nog wel wat staat is HIER. Kan je alvast even mee vooruit

[ Bericht 13% gewijzigd door Dr_Flash op 29-06-2007 13:59:56 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50971060
Wat zaakjes van gisteren toen het wel mooi weer was





  vrijdag 29 juni 2007 @ 17:25:41 #79
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50976407
Dordt zuid weer ja? Die frambozenlollies van de HSA blijf ik spuuglelijk vinden treouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50976689
Ghehe ja Dordt Zuid inderdaad, lekker middagje was het. Mooie wolkjes in de lucht Maarre wat is er mis met de CityNightLine volgens je msn ?
  vrijdag 29 juni 2007 @ 17:46:48 #81
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50977047
Oh gewoon, naast de al genoemde tekortkomingen tov Corail Lunea het feit dat ik geen spaarpunten kreeg op mijn rit Köln - Zürich, en dan afgescheept word met een "is helaas niet mogelijk" mailtje als ik vraag om dat recht te trekken. Terwijl ik weet dat dat helaas WEL mogelijk is En dat het dus een stelletje vuile moederneukers zijn en zo. Dat is alles eigenlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50977749
Best wel ziek van Hong Kong naar Praag met een goederentrein, alleen ik vraag me af hoe dat zit met de spoorbreedtes?


Proef met volle containers is geslaagd
ERS spoort tussen China en Europa
Maersk-dochter ERS beslist binnenkort of het een wekelijkse containertrein tussen China en Tsjechië laat rijden. Het kost wat meer, maar is dan ook twee keer zo snel.

In zeventien dagen heeft het in Nederland gevestigde European Rail Shuttle (ERS) een trein met 52 volle veertigvoetscontainers vanuit de Chinese havenstad Shenzhen naar Pardubice bij Praag gereden. Vervoer over zee via Rotterdam of Hamburg had minimaal twee keer zo lang geduurd.

Het is voor het eerst dat een volle trein de route China-Europa heeft afgelegd, zegt directeur Frans Zoetmulder van ERS. Deutsche Bahn heeft eerder proeven gedaan op het traject, maar dat was zonder lading. Maersk Line-dochter ERS heeft de proef uitgevoerd op aanvraag van een klant. Wie dat is, wil Zoetmulder niet prijsgeven, wel dat de lading bestond uit computeronderdelen. Bekend is dat Apple een grote assemblagefabriek in de eindbestemming Pardubice heeft. Met diezelfde klant voert ERS over twee weken besprekingen om de 12.500 kilometer lange route in een wekelijkse dienstregeling op te nemen. Zelf is Zoetmulder hoopvol dat dat lukt. We zijn uitermate tevreden over de manier waarop dit eerste transport is verlopen. Gezien het succes verwachten we dat de animo voor deze alternatieve route de komende tijd snel zal kunnen groeien. Zeker met de huidige congestie in het zeevervoer.

Port-portvervoer
Zoetmulder ziet met name mogelijkheden voor bestemmingen die diep in het Europese achterland liggen. Het landtransport vanuit de West-Europese zeehavens richting Oost-Europa wordt ermee bespaard. Omgekeerd zou het spoor ook kansen bieden voor vervoer van de Europese havens naar het Chinese binnenland. We zijn dat aan het onderzoeken. Maar port-portvervoer, dus bijvoorbeeld van Shenzhen naar Rotterdam, ligt minder voor de hand, aldus de ERS-directeur.

De proef is eind mei, begin juni uitgevoerd. Uiteindelijk heeft de trein er met zeventien dagen korter over gedaan dan verwacht. Maar we hadden voorzichtig gepland. Aan het proeftransport is zes maanden voorbereidingstijd voorafgegaan. Om vervelende verrassingen aan de grenzen te voorkomen waren de douanediensten van de betrokken landen vooraf op de hoogte gesteld van het vervoer en van de inhoud van de containers. De route loopt door Mongolië, Rusland, Wit-Rusland en Polen.

Bron: Railcargo.nl
............................
pi_50977902
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vosssje

www.trainmagazine.nl moet je hebben. Several Gigs aan cabineritten van Nederland, Duitsland en Zwitserland, gratis te downloaden

Hmm ik zie dat er een heleboel niet meer beschikbaar is momenteel. Waar nog wel wat staat is HIER. Kan je alvast even mee vooruit
Ik had er op googlevideos al eentje gevonden van amsterdam naar utrecht, maar die vond ik niet zo sjiek.

Het mooiste is als ze met zo een boemeltreintje door een mooi berglandschap tuffen

Bedankt voor de links, ik zal wel even checken of daar iets tofs bij staat
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_50977965
Vandaag was de trein 10.49 + 15min. op Lwc en stopte op Lw op spoor 5a.

Sneltrein Lw - Gr van 10.58 reed niet.

Stoptrein Lw - Gr van 11.01 reed van spoor 5b met + 15min.

Kortom: Druk en chaos vanochtend, de oorzaak weet ik eigenlijk niet.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 18:24:39 #85
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50978064
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:17 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik had er op googlevideos al eentje gevonden van amsterdam naar utrecht, maar die vond ik niet zo sjiek.

Het mooiste is als ze met zo een boemeltreintje door een mooi berglandschap tuffen

Bedankt voor de links, ik zal wel even checken of daar iets tofs bij staat
Ik heb ff een mailtje gewijd aan die onbeschikbare video's. Bleek dat ze door hun uploadbudget voor de maand heen zijn Hou deze site vooral aan het BEGIN van elke maand in de gaten dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50978488
Was dat niet gewoon de Inselzug? Die gaat vanaf spoor 5a.
pi_50978913
Aanrijding-met persoon Spoortunnel Rotterdam Blaak

... Vanaf het perron dus waarschijnlijk, juist een spoorloper die de tunnel uit wilde ofzo
pi_50979396
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:39 schreef Socios het volgende:
Was dat niet gewoon de Inselzug? Die gaat vanaf spoor 5a.
Euhm ik geloof het niet anders gaat hij niet stoppen in Lwc.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 19:15:21 #89
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50979618
Waar stopt die inselzug eigenlijk allemaal? Leer, Winschoten, HoogezandSappemeer, Groningen, Leeuwarden, harlingen Haven of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50979789
Hij stopt eigenlijk gewoon waar ook de normale stoptrein dan stopt. Het is helaas geen extra (snel)trein... Hij stopt dus ook in Leeuwarden Camminghaburen. Maar zie net dat die vertraagde 10.49uur niet de Inselzug was, die ging al een halfuurtje eerder.
pi_50979935
Ik ben er niet zeker van dat de Inselzug overal stopt.
pi_50980081
Niet in Grijpskerk en/ of Zwaagwesteinde en soms ook niet in Sappemeer Oost en Kropswolde. Hangt er maar net van af welke stoptrein(en) de Inselzug vervangt. Had ook graag gezien dat ´ie alleen in Nieuweschans, Groningen, Leeuwarden en Harlingen Haven stopte.
pi_50980529
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb ff een mailtje gewijd aan die onbeschikbare video's. Bleek dat ze door hun uploadbudget voor de maand heen zijn Hou deze site vooral aan het BEGIN van elke maand in de gaten dus
Ow maar er zijn er best nog een paar beschikbaar hoor
iig genoeg om vanavond lekker lam naar te koekeloeren met een berg bier en shoarma in mn pens als ik terug ben van de kroeg

Ik dacht echt dat dit helemaal niet meer bestond en om wat voor reden dan ook niet meer gemaakt werd.
Toen ik toevallig dit topic in de AT-list zag staan dacht ik (en ik weet het nog goed): "laat ik het maar gewoon even vragen. Misschien is er wel iemand die me hieraan kan helpen!"

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_50985059
Schiet weer lekker op met de HSL Amsterdam CS toch niet beginpunt HSL
Stapvoets door de tunnel hoe verzinnen ze het
............................
  vrijdag 29 juni 2007 @ 22:08:28 #95
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50985148
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 19:41 schreef vosss het volgende:
Toen ik toevallig dit topic in de AT-list zag staan dacht ik (en ik weet het nog goed): "laat ik het maar gewoon even vragen. Misschien is er wel iemand die me hieraan kan helpen!"

Van je collega's moet je het maar hebben niewaar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 29 juni 2007 @ 22:11:31 #96
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50985228
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 22:05 schreef sander89 het volgende:
Schiet weer lekker op met de HSL Amsterdam CS toch niet beginpunt HSL
Stapvoets door de tunnel hoe verzinnen ze het
quote:
De tunnel is zo stoffig dat het zicht nog minder dan vijf meter is. Het lukt de ventilatoren niet om het stof weg te zuigen. Zolang de treinen nog niet met een veiligheidssysteem zijn uitgerust, dat kan nog vijf jaar duren, moeten de machinisten op eigen zicht en stapvoets door de tunnel rijden.
Minder dan 5 meter WTF welke debiel verzint zoiets?

Wie was daar een centimeter of 2 eerder zo aan het brallen over "vele kostbare minuten"?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50985598
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]


[..]

Minder dan 5 meter WTF welke debiel verzint zoiets?

Wie was daar een centimeter of 2 eerder zo aan het brallen over "vele kostbare minuten"?
Het lijkt me toch niet al te moeilijk om daar een oplossing voor te verzinnen . Dit is gewoon symptoombestrijding van de NS. Een simpel vernevelingssysteem en weg is je stof . Je moet er trouwens niet aan denken dat je een vonk in zo'n stofwolk krijgt .
pi_50985821
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 22:24 schreef SNArky het volgende:

[..]

Het lijkt me toch niet al te moeilijk om daar een oplossing voor te verzinnen . Dit is gewoon symptoombestrijding van de NS. Een simpel vernevelingssysteem en weg is je stof . Je moet er trouwens niet aan denken dat je een vonk in zo'n stofwolk krijgt .
tuurlijk wel... stof ook weg
  zaterdag 30 juni 2007 @ 13:12:58 #99
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50998152
Stapvoets rijden is dus hooguit enkele km/h (bij een zicht van minder dan 5 meter). Dat betekent dat je over de GroeneHarttunnel, 8,5 km lang, straks dus een paar jaar lang 3 uur doet. Dat kan natuurlijk niet, daar moet iets op bedacht worden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50999486
En we leven met zn allen in een geweldig prutsland...
pi_50999516
* Dichterbijer reikt ProRAIL een motblik en veger aan
  zaterdag 30 juni 2007 @ 14:30:52 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51000337
Wat is er nou weer aan de hand dan? Of hebben jullie het nog steeds over die stoftunnel?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51001060
Ja, ik wel iig
  zaterdag 30 juni 2007 @ 16:08:30 #104
86072 thatsme
and That's you!
pi_51002793
Waarom moet een stoffige tunnel een probleem zijn voor de HSL. Alle seinbeelden worden in de cabine weergegeven. De machinist heeft zijn zicht dus nergens voor nodig.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 17:51:27 #105
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51005666
Behalve dan om te zien of eoa mongool er toevallig snachts een winkelwagentje vol met stoeptegels naar binnen heeft geduwd

Ach boejje, daar blijft met 300 km/h ook weinig van heel. Toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51008027
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 17:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Behalve dan om te zien of eoa mongool er toevallig snachts een winkelwagentje vol met stoeptegels naar binnen heeft geduwd

Ach boejje, daar blijft met 300 km/h ook weinig van heel. Toch?
Maar hoe komt het dat zo'n tunnel totaal niet stof vrij is. Want ik neem toch aan dat het allemaal afgezogen wordt bij zo'n tunnel. Of komt het doordat er geen een trein door dat ding heen jaagt .
  zaterdag 30 juni 2007 @ 20:11:28 #107
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51010040
3221 is weer hersteld en samen met de 3209 staat deze in de lijn om naar Amersfoort te verhuizen
  zaterdag 30 juni 2007 @ 20:27:47 #108
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51010590
waarom repareren voordat je ze aan de sloop aanbiedt?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 30 juni 2007 @ 21:27:39 #109
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51012156
Misschien kan NSFS ze nog verkopen aan een maatschappij in het buitenland, ze hebben die Plan U dingen ook kunnen verkopen, dus misschien de wadlopers ook nog

En anders is het inderdaad over en uit en gaan ze naar de sloop.

En dan nog iets, Arriva moet die wadlopers hersteld van eventuele botsschade en rijvaardig afleveren aan NSFS
Veolia moet dat ook, met uitzondering op de 3119, deze hebben zij dacht ik officieel afgeschreven.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 21:44:38 #110
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51012568
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 19:15 schreef Brembo het volgende:

[..]

Maar hoe komt het dat zo'n tunnel totaal niet stof vrij is. Want ik neem toch aan dat het allemaal afgezogen wordt bij zo'n tunnel.
Dat kan jij wel leuk aannemen, maar dat is dus niet zo Teruglezen een idee?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51020060
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
waarom repareren voordat je ze aan de sloop aanbiedt?
Inzetten in de 3700, wat anders!
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat kan jij wel leuk aannemen, maar dat is dus niet zo Teruglezen een idee?
Maar me vraag was meer van is er nou stof in die tunnel omdat er geen trein rijdt. Of omdat de afzuiging niet goed is.
  zondag 1 juli 2007 @ 11:40:21 #112
133636 Zug-Chef
Zug-Chef
pi_51022869
Blijf liever maar even af van de 3700 in negatieve zin te veranderen. Ik zit er vanaf eind augustus 95 dagen aan vast
  zondag 1 juli 2007 @ 11:44:41 #113
133636 Zug-Chef
Zug-Chef
pi_51022960
Ik vond nog een leuk plaatje van een spoorwegovergang in Duitsland, dit verzin je niet

  zondag 1 juli 2007 @ 12:06:05 #114
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_51023397
Had net een discussie met iemand die beweert dat er bij spoorwegovergangen er stroom (in de vorm van schrikdraad, dus kleine tikjes) op de rails staat.
Is dit zo?

Lijkt mij niet toch?
  zondag 1 juli 2007 @ 13:39:55 #115
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51025848
Volgens mij wel, omdat de trein dan kortsluiting maakt waardoor de spoorbomen dicht gaan
Dacht dat het zoiets was, er staat wel zwakstroom op het spoor hoorde ik
  zondag 1 juli 2007 @ 16:35:36 #116
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_51030743
Er staat toch altijd iets van stroom op het spoor, vanwege de treindetectie?

En dan heb je bij elektrische treinen ook nog dat het spoor de stroomcirkel volledig maakt (stroom gaat heen door bovenleiding, terug door rails).
  zondag 1 juli 2007 @ 23:22:22 #117
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_51043753
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 09:48 schreef vosss het volgende:
Weet iemand misschien toevallig waar ik filmpjes kan downloaden die vroeger 's nachts wel eens op de duitser uitgezonden werden? Een camera voor op de trein en dan reden ze gewoon lekker rustig tig kilometer door de bergen.

Dat vond ik echt lekker om na het stappen en een bezoek aan de shoarmanees voldaan voor de tv neer te plempen en lekker weg te dromen

Maken ze zulke programma's nog en zoja, zijn die ergens online te vinden?
Dat programma heette 'Die schönsten Bahnstrecken' en werd uitgezonden op ARD.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_51044387
dr staat volgens mij idd een KLEIN spanningsverschil tussen de spoorstaven? daarom worden ze ook kort gesloten bij werkzaamheden?
  maandag 2 juli 2007 @ 01:07:34 #119
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_51046521
Dat kleine verschil is inderdaad voor de treindetectie, als er een verbinding is tussen de twee spoorstaven weet het systeem dat er een trein op het spoor staat (of dat de boel vanwege werkzaamheden dus expres is kortgesloten). Hoe dat precies zit staat hier.
  maandag 2 juli 2007 @ 08:02:12 #120
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_51049062
quote:
Op maandag 2 juli 2007 01:07 schreef ReisT het volgende:
Dat kleine verschil is inderdaad voor de treindetectie, als er een verbinding is tussen de twee spoorstaven weet het systeem dat er een trein op het spoor staat (of dat de boel vanwege werkzaamheden dus expres is kortgesloten). Hoe dat precies zit staat hier.
Thanks, daar staat het idd uitgebreid uitgelegd
pi_51050634
Bij mijn spoor thuis zit wel stroom op de rails. Onee, dat is alleen bij dat kutte Fleischmann Märklin heeft dat niet
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 juli 2007 @ 12:11:50 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_51053786
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:20 schreef brandsrus het volgende:
Vandaag was de trein 10.49 + 15min. op Lwc en stopte op Lw op spoor 5a.
Ik vreesde al voor deze chaos en heb mijn maatregelen genomen door voor de zekerheid niet met die trein van Groningen naar Lw te reizen, maar de bus te nemen en via Drachten te reizen. Was ongeveer op hetzelfde tijdstip als die trein in Lw.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 2 juli 2007 @ 13:08:41 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51055446
quote:
Op maandag 2 juli 2007 10:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Bij mijn spoor thuis zit wel stroom op de rails. Onee, dat is alleen bij dat kutte Fleischmann Märklin heeft dat niet
* Dr_Flash duwt Zug-chef met zijn kop onder een tandradlocomotief
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51056808
sommige honden hebben last van de stroom bij het oversteken van overwegen
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 juli 2007 @ 17:42:47 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_51064573
Zag net een foto van deze stoomtrein:


Foto: Hielke Boorsma

Het betreft stel 10307
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 2 juli 2007 @ 17:59:04 #126
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51065013
Zijn inderdaad een aantal stellen die zulke rook uitslaan
  maandag 2 juli 2007 @ 18:25:17 #127
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51065764
Niks aan de hand, luchtfiltertje vervangen en het is over
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51066492
nee joh.. ze proberen gewoon de wadlopers na te apen
pi_51070401
Cool, lijkt al op de 3416, die kon er ook wat van

Hoi trouwens
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 juli 2007 @ 20:30:06 #130
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_51070742
Welkom

Vandaag ook ICRm in Groningen volgens dit filmpje, tenbehoeve van het testen van internet in de trein

http://www.youtube.com/watch?v=J51Jf7pfe1U

http://www.iee.org/Events/BOT08%20-%20Paul%20Diercks.pdf

Op 18 juli is het setje in Lw
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_51070802
5 juli komt het ook in Hgl zie ik
ICRm is een van de weinige materieelsoorten die ik in Hgl nog niet op de foto heb (naast DDM-1 en GTW)
  maandag 2 juli 2007 @ 20:35:40 #132
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51070930
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:30 schreef Peterselieman het volgende:
Op 18 juli is het setje in Lw
Heb ik mooi vakantie
Kan dan mooi naar Lw gaan, maar wil ik dat wel?
pi_51070969
ff een leek vraagje waarom rijden ze rond met internet?

Tevens zou ik graag een keertje in zon nieuwe koploper willen zitten is er ergens te vinden welke stellen waar worden ingezet?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 juli 2007 @ 20:44:24 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_51071273
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:36 schreef JaFFe het volgende:
ff een leek vraagje waarom rijden ze rond met internet?
Dit is een testsetje voor de NS, omdat de NS het mogelijk wil maken dat je in de trein kunt internetten en dat je op de lange afstanden tv kunt kijken.
quote:
Tevens zou ik graag een keertje in zon nieuwe koploper willen zitten is er ergens te vinden welke stellen waar worden ingezet?
Op Somda is dit meestal wel te vinden. Je moet de treinnummers dan aan tijden zien te koppelen, anders kun je een stel nog niet vinden. De 4011 zit als het goed is weer in de serie 1500 Amsterdam-Amersfoort-Deventer.

Uitzoeken kan hier
Vul dan een station in en probeer zo de juiste tijden te vinden die bij een treinnummer horen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_51071466
Of je registreert op Somda, en kijkt elke dag even in het forumtopic Opvallende dingen [datum].
Vaak staat daar precies wat de vernieuwde ICM stellen gaan doen

...moet je alleen wel het juiste treinnummer aan de juiste rit koppelen, maar daar is met PlannerPlus of Hafas wel uit te komen
  maandag 2 juli 2007 @ 21:58:39 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51074664
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
Dit is een testsetje voor de NS, omdat de NS het mogelijk wil maken dat je in de trein kunt internetten en dat je op de lange afstanden tv kunt kijken.
Die lui begrijpen er echt geen ene tyfus van. Absolute basisvoorzieningen als een toilet er maar gewoon uitmollen ten *gunste* van een paar klapstoeltjes, en wel uitgebreid gaan lopen kutten met nonsense als TV en Internet onderweg
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51075214
Als ze dat geld nou net zoals bij DB nou eens gewoon inversteren in fatsoenlijke catering onderweg, zou al een hoop schelen!
  maandag 2 juli 2007 @ 22:15:54 #138
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51075485
Ja , en als je in iedere trein bier kan kopen, gaat de bezettingsgraad van de toiletten ook fors omhoog Hoef je ze er ook niet uit te mollen

Want dat was het argument. Doodzielig eigenlijk. Bagagerekken waar nooit wat in ligt ga je er toch ook niet uitslopen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 juli 2007 @ 22:27:14 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_51076026
Die Lintjes van Syntus hebben nauwelijks iets wat een bagagerek te noemen is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_51076592
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja , en als je in iedere trein bier kan kopen, gaat de bezettingsgraad van de toiletten ook fors omhoog Hoef je ze er ook niet uit te mollen

Want dat was het argument. Doodzielig eigenlijk. Bagagerekken waar nooit wat in ligt ga je er toch ook niet uitslopen?
en dan 5 ct extra toeslag WC toeslag gaan heffen.. ofzo
pi_51076943
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:31 schreef Mark-Hgl het volgende:
5 juli komt het ook in Hgl zie ik
ICRm is een van de weinige materieelsoorten die ik in Hgl nog niet op de foto heb (naast DDM-1 en GTW)
ey jij hier 18 juli sta ik ook vooraan te Lw, ov is toch niet geldig dan
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 juli 2007 @ 22:51:08 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_51077090
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:47 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

18 juli sta ik ook vooraan te Lw, ov is toch niet geldig dan
Kan ik jou eindelijk dan ook eens ontmoeten.

Waarschijnlijk komt het setje op 5a binnen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 2 juli 2007 @ 22:51:52 #143
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_51077112
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:27 schreef Peterselieman het volgende:
Die Lintjes van Syntus hebben nauwelijks iets wat een bagagerek te noemen is
Idd, 4 kleine rekjes per stel dacht ik

Zo, een paar foto's van gisteren







~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_51077397
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Kan ik jou eindelijk dan ook eens ontmoeten.

Waarschijnlijk komt het setje op 5a binnen.
Ik zal met mooi weer in ieder geval ook een langs de baan foto maken bij Werpsterhoek !
pi_51077444
Strak geile foto van die 110 X-Box VET
pi_51077575
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:31 schreef Mark-Hgl het volgende:
5 juli komt het ook in Hgl zie ik
ICRm is een van de weinige materieelsoorten die ik in Hgl nog niet op de foto heb (naast DDM-1 en GTW)
Heey Mark ook hier
Vergeet 10 Juli niet, dan komt ie ook weer langs Hengelo.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 juli 2007 @ 23:01:52 #147
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_51077579
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:57 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ik zal met mooi weer in ieder geval ook een langs de baan foto maken bij Werpsterhoek !
Ik plaat m bij het station, vraag even of ik een kijkje mag nemen en vertrek weer, omdat ik die dag hoogstwaarschijnlijk nog moet werken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 2 juli 2007 @ 23:06:41 #148
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_51077799
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:58 schreef Zug-Chef het volgende:
Strak geile foto van die 110 X-Box VET
Ook in duo uitvoering



Een spoortje in Emmerich wat net iets achter de perrons ligt
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 juli 2007 @ 23:11:11 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_51077986
Dat is een mooie plaat
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_51078996
quote:
Op maandag 2 juli 2007 23:01 schreef thats-me het volgende:
Vergeet 10 Juli niet, dan komt ie ook weer langs Hengelo.
Ja maar dan zit ik een km of 800 zuidelijker, bij de ingang van de Lötschbergtunnel
pi_51079403
eej, Mark ook hier.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')