jou post staat me niet aanquote:Op woensdag 27 juni 2007 12:39 schreef Dichterbijer het volgende:
Zo... nu een gezeik loze deel 74 aubDus staat een post je niet aan: ga niet zeiken is het motto vanaf nu
Maar in de Nach rijden er wel extra nachtreinen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 13:49 schreef MREn het volgende:Met koninginnenach komen er meer mensen naar Den Haag, maar dat valt niet erg op in de treinen.
die doet er weel heel lang over!quote:Op woensdag 27 juni 2007 19:13 schreef Zug-Chef het volgende:
interessante trein dit:
http://reiseauskunft.bahn(...)87/803068/348017/80/
Die zal wel een auto geschept hebben.quote:Op woensdag 27 juni 2007 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
Heel apart.
Kwam deze foto vandaag tegen op internet. De 10238 met schade:
[afbeelding]
Foto: Hielke Boorsma
Voor zover ik na kan gaan wel ja. Op het eerste gezicht lijkt de schade mee te vallen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 19:40 schreef thatsme het volgende:
Die zal wel een auto geschept hebben.
Volgens mij rijden er al 2 rond en wordt nummer drie binnenkort afgeleverd.quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:28 schreef Kings het volgende:
Hebben jullie al het nieuwe interieur van de koploper gezien?
Ik heb er vandaag ingezeten en hij is mooooooiii!!
Er rijd er nu nog maar 1 van rond in Nederland, maar als het goed is
gaan ze er meer maken.
Dan is er een peperduur station met een fantastische nieuwe naam! Amsterdam Bijlmer ArenA. En waar moet de reiziger uitstappen ongeveer 1km van Amsterdam Arena.quote:Op zondag 1 juli geeft Genesis een concert in de Amsterdam ArenA. Dit concert begint om 19.00 uur en eindigt om ongeveer 23.00 uur.
Bereikbaarheid
NS adviseert bezoekers voor dit concert te reizen naar station Duivendrecht. Station Duivendrecht ligt op loopafstand van de Amsterdam ArenA.
Gaat dat zo snel met die Linten?quote:Op woensdag 27 juni 2007 20:10 schreef MREn het volgende:
En een Lint is weer een meter korter door een hert dat levensmoe was.
Dat ding dat drie jaar geleden een tractor tegen kwam, staat nog steeds in de hoek in Hengelo met een zeiltje er over. En een beetje volwassen hert zal toch ook niet veel lichter zijn dan een kleine auto.quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gaat dat zo snel met die Linten?
Schijnt dat de stoptrein naar Doetinchem in de avond-spits niet eens rijdtquote:Op woensdag 27 juni 2007 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gaat dat zo snel met die Linten?
Dat is dan toch iets anders, want dat hert was op Zp-Hgl.quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:11 schreef Brembo het volgende:
[..]
Schijnt dat de stoptrein naar Doetinchem in de avond-spits niet eens rijdt
Willen ze of kunnen ze dat ding niet repareren?quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:55 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat ding dat drie jaar geleden een tractor tegen kwam, staat nog steeds in de hoek in Hengelo met een zeiltje er over. En een beetje volwassen hert zal toch ook niet veel lichter zijn dan een kleine auto.
Stond er los van, een of andere buschauffeur vond het nogal vreemd dat iedere dag het zelfde riedeltje was... Ik zat zelf te denken, je zit zeker in Groundhog Day(film), want de 3700 is geen dag het zelfde! En die was nogal over de rooie, dat de stoptrein naar doetinchem niet vaak reed in de avondspits. Maar ja gelukkig zijn bussen zou uberbetrouwbaarquote:Op woensdag 27 juni 2007 23:24 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat is dan toch iets anders, want dat hert was op Zp-Hgl.
Rijdt dat spits-ding niet met DM'90 trouwens?
Mijn vaste reizen wel. Altijd ruim op tijd in Enschede, rustig plekje zoeken met krant in een van de twee stellen ICM, dan komt schoonmaker, iets later gaan we.quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:42 schreef Brembo het volgende:
Als treinreiziger geen dag is het zelfde!!!
Nee hoor. Lintje 31 is toen een tractor tegen gekomen en is een paar jaar geleden afgevoerd. De lint die nu in Hengelo staat is de 23 die begin dit jaar een vrachtwagen is tegengekomenquote:Op woensdag 27 juni 2007 22:55 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat ding dat drie jaar geleden een tractor tegen kwam, staat nog steeds in de hoek in Hengelo met een zeiltje er over. En een beetje volwassen hert zal toch ook niet veel lichter zijn dan een kleine auto.
hehe.. afkloppenquote:Op woensdag 27 juni 2007 23:46 schreef MREn het volgende:
[..]
Mijn vaste reizen wel. Altijd ruim op tijd in Enschede, rustig plekje zoeken met krant in een van de twee stellen ICM, dan komt schoonmaker, iets later gaan we.
In Amersfoort perron oversteken naar nog meer ICM (meestal vier) en in Utrecht net de 800 aan het perron weg zien rijden. Dan na een haluur in de volgende 800 (10 bakken IRM) en stipt op tijd in Ehv aan komen.
Gaat eigenlijk nooit veel anders
Waarom geen 3500?quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:46 schreef MREn het volgende:
[..]
Mijn vaste reizen wel. Altijd ruim op tijd in Enschede, rustig plekje zoeken met krant in een van de twee stellen ICM, dan komt schoonmaker, iets later gaan we.
In Amersfoort perron oversteken naar nog meer ICM (meestal vier) en in Utrecht net de 800 aan het perron weg zien rijden. Dan na een haluur in de volgende 800 (10 bakken IRM) en stipt op tijd in Ehv aan komen.
Gaat eigenlijk nooit veel anders
Omdat die 's avonds niet rijdt, en ik welquote:
Daar kan ik niet tegenop.quote:Op donderdag 28 juni 2007 18:13 schreef MREn het volgende:
[..]
Omdat die 's avonds niet rijdt, en ik wel
Hongarije kan de BZmotjes leuk afdanken en upgraden naar DH als ze willenquote:Op donderdag 28 juni 2007 18:56 schreef MREn het volgende:
Die wadlopers worden daar gestald....offerte bij sloper is aangevraagd, maar ze worden wel eerst technisch in orde gemaakt in Onnen dus NSFSC zal nog wel hopen op een of andere koper ooit.
Stuur het voorstel naar Hongarijequote:Op donderdag 28 juni 2007 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hongarije kan de BZmotjes leuk afdanken en upgraden naar DH als ze willen
van 2- naar 4-assige railbussenWadjes rijden nog een stuk harder ook
Boeiend, niet ons probleemquote:Op donderdag 28 juni 2007 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
Moeten die wadjes dan niet eerst even op revisie, omdat ze anders daar bij bosjes uitvallen?
Is al oud nieuws. Alles is offline gehaald een tijdje geleden. Dit omdat het gevoelige informatie betrof. Nu zijn ze bijna weer zo ver dat de openbare informatie van de doorkomststaten weer online kan, omdat ze het spoorboekje overgetikt hebben.quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:17 schreef Socios het volgende:
Over Somda gesproken, die hele materieelvoorspellingpagina bijvoorbeeld doet niet, zie alleen maar blauw met het grijze menu aan de bovenkant?
quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:20 schreef Socios het volgende:
Ah okey, bedankt. Ik kom er niet zo vaak, vandaar.
Mwah, de NS kan ze nuttig inzetten op de 3700! Die wadlopes zijn daarvoor prima materieel! 1 bak DH-1 en dat noemen we een intercityquote:Op donderdag 28 juni 2007 21:00 schreef Peterselieman het volgende:
Een reservebakje voor de sneltrein Lw-Gn kan ik me wel iets bij voorstellen, maar ja waarom dan geen 2 DH1'tjes bewaren? Er zijn toch regelmatig 2 buffels buiten dienst.
De EO zendt zulks nog regelmatig uit onder de naam Rail Away ofzo. Met name de aflevering over Berlijn is tofquote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:48 schreef vosss het volgende:
Weet iemand misschien toevallig waar ik filmpjes kan downloaden die vroeger 's nachts wel eens op de duitser uitgezonden werden? Een camera voor op de trein en dan reden ze gewoon lekker rustig tig kilometer door de bergen.
Dat vond ik echt lekker om na het stappen en een bezoek aan de shoarmanees voldaan voor de tv neer te plempen en lekker weg te dromen
Maken ze zulke programma's nog en zoja, zijn die ergens online te vinden?
Bedoel je Bahn TV, dat is een zender die je ook op internet kunt vinden. Ik zoek hem even voor je op.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:48 schreef vosss het volgende:
Weet iemand misschien toevallig waar ik filmpjes kan downloaden die vroeger 's nachts wel eens op de duitser uitgezonden werden? Een camera voor op de trein en dan reden ze gewoon lekker rustig tig kilometer door de bergen.
Dat vond ik echt lekker om na het stappen en een bezoek aan de shoarmanees voldaan voor de tv neer te plempen en lekker weg te dromen
Maken ze zulke programma's nog en zoja, zijn die ergens online te vinden?
Nu ook op BahnTVquote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:03 schreef JDude het volgende:
[..]
Met name de aflevering over Berlijn is tof.
JA!!!!quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:10 schreef T1andonly het volgende:
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=1000
Mwah, komt vast wel goed door een prachtig geel ding erbovenop te monteren.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:41 schreef De_Hertog het volgende:
Vroeger keek ik nog wel eens EisenbahnRomantik op een of andere Duitse lokaalzender, was ook leuk
Trouwens, het is misschien niet helemaal treinnieuws, maar ze zijn echt enorm aan het prutsen bij Veolia. In Brabant komt maandag een staking waar 99% van de chauffeurs achter staat, en in Limburg zijn de bushaltes geen bushaltes meer...
Vosssjequote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:48 schreef vosss het volgende:
Weet iemand misschien toevallig waar ik filmpjes kan downloaden die vroeger 's nachts wel eens op de duitser uitgezonden werden? Een camera voor op de trein en dan reden ze gewoon lekker rustig tig kilometer door de bergen.
Dat vond ik echt lekker om na het stappen en een bezoek aan de shoarmanees voldaan voor de tv neer te plempen en lekker weg te dromen
Maken ze zulke programma's nog en zoja, zijn die ergens online te vinden?
Ik had er op googlevideos al eentje gevonden van amsterdam naar utrecht, maar die vond ik niet zo sjiek.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vosssje
www.trainmagazine.nl moet je hebben. Several Gigs aan cabineritten van Nederland, Duitsland en Zwitserland, gratis te downloaden
Hmm ik zie dat er een heleboel niet meer beschikbaar is momenteel. Waar nog wel wat staat is HIER. Kan je alvast even mee vooruit
Ik heb ff een mailtje gewijd aan die onbeschikbare video's. Bleek dat ze door hun uploadbudget voor de maand heen zijnquote:Op vrijdag 29 juni 2007 18:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik had er op googlevideos al eentje gevonden van amsterdam naar utrecht, maar die vond ik niet zo sjiek.
Het mooiste is als ze met zo een boemeltreintje door een mooi berglandschap tuffen
Bedankt voor de links, ik zal wel even checken of daar iets tofs bij staat
Euhm ik geloof het niet anders gaat hij niet stoppen in Lwc.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 18:39 schreef Socios het volgende:
Was dat niet gewoon de Inselzug? Die gaat vanaf spoor 5a.
Ow maar er zijn er best nog een paar beschikbaar hoorquote:Op vrijdag 29 juni 2007 18:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb ff een mailtje gewijd aan die onbeschikbare video's. Bleek dat ze door hun uploadbudget voor de maand heen zijnHou deze site vooral aan het BEGIN van elke maand in de gaten dus
Van je collega's moet je het maar hebben niewaarquote:Op vrijdag 29 juni 2007 19:41 schreef vosss het volgende:
Toen ik toevallig dit topic in de AT-list zag staan dacht ik (en ik weet het nog goed): "laat ik het maar gewoon even vragen. Misschien is er wel iemand die me hieraan kan helpen!"
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 22:05 schreef sander89 het volgende:
Schiet weer lekker op met de HSLAmsterdam CS toch niet beginpunt HSL
Stapvoets door de tunnel hoe verzinnen ze het![]()
Minder dan 5 meter WTFquote:De tunnel is zo stoffig dat het zicht nog minder dan vijf meter is. Het lukt de ventilatoren niet om het stof weg te zuigen. Zolang de treinen nog niet met een veiligheidssysteem zijn uitgerust, dat kan nog vijf jaar duren, moeten de machinisten op eigen zicht en stapvoets door de tunnel rijden.
Het lijkt me toch niet al te moeilijk om daar een oplossing voor te verzinnenquote:Op vrijdag 29 juni 2007 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Minder dan 5 meter WTFwelke debiel verzint zoiets?
Wie was daar een centimeter of 2 eerder zo aan het brallen over "vele kostbare minuten"?
tuurlijk wel... stof ook wegquote:Op vrijdag 29 juni 2007 22:24 schreef SNArky het volgende:
[..]
Het lijkt me toch niet al te moeilijk om daar een oplossing voor te verzinnen. Dit is gewoon symptoombestrijding van de NS. Een simpel vernevelingssysteem en weg is je stof
. Je moet er trouwens niet aan denken dat je een vonk in zo'n stofwolk krijgt
.
Maar hoe komt het dat zo'n tunnel totaal niet stof vrij is. Want ik neem toch aan dat het allemaal afgezogen wordt bij zo'n tunnel. Of komt het doordat er geen een trein door dat ding heen jaagtquote:Op zaterdag 30 juni 2007 17:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Behalve dan om te zien of eoa mongool er toevallig snachts een winkelwagentje vol met stoeptegels naar binnen heeft geduwd
Ach boejje, daar blijft met 300 km/h ook weinig van heel. Toch?
Dat kan jij wel leuk aannemen, maar dat is dus niet zoquote:Op zaterdag 30 juni 2007 19:15 schreef Brembo het volgende:
[..]
Maar hoe komt het dat zo'n tunnel totaal niet stof vrij is. Want ik neem toch aan dat het allemaal afgezogen wordt bij zo'n tunnel.
Inzetten in de 3700, wat anders!quote:Op zaterdag 30 juni 2007 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
waarom repareren voordat je ze aan de sloop aanbiedt?
Maar me vraag was meer van is er nou stof in die tunnel omdat er geen trein rijdt. Of omdat de afzuiging niet goed is.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat kan jij wel leuk aannemen, maar dat is dus niet zoTeruglezen een idee?
Dat programma heette 'Die schönsten Bahnstrecken' en werd uitgezonden op ARD.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:48 schreef vosss het volgende:
Weet iemand misschien toevallig waar ik filmpjes kan downloaden die vroeger 's nachts wel eens op de duitser uitgezonden werden? Een camera voor op de trein en dan reden ze gewoon lekker rustig tig kilometer door de bergen.
Dat vond ik echt lekker om na het stappen en een bezoek aan de shoarmanees voldaan voor de tv neer te plempen en lekker weg te dromen
Maken ze zulke programma's nog en zoja, zijn die ergens online te vinden?
Thanks, daar staat het idd uitgebreid uitgelegdquote:Op maandag 2 juli 2007 01:07 schreef ReisT het volgende:
Dat kleine verschil is inderdaad voor de treindetectie, als er een verbinding is tussen de twee spoorstaven weet het systeem dat er een trein op het spoor staat (of dat de boel vanwege werkzaamheden dus expres is kortgesloten). Hoe dat precies zit staat hier.
Ik vreesde al voor deze chaos en heb mijn maatregelen genomen door voor de zekerheid niet met die trein van Groningen naar Lw te reizen, maar de bus te nemen en via Drachten te reizen. Was ongeveer op hetzelfde tijdstip als die trein in Lw.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 18:20 schreef brandsrus het volgende:
Vandaag was de trein 10.49 + 15min. op Lwc en stopte op Lw op spoor 5a.
* Dr_Flash duwt Zug-chef met zijn kop onder een tandradlocomotiefquote:Op maandag 2 juli 2007 10:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Bij mijn spoor thuis zit wel stroom op de rails. Onee, dat is alleen bij dat kutte FleischmannMärklin heeft dat niet
![]()
Dit is een testsetje voor de NS, omdat de NS het mogelijk wil maken dat je in de trein kunt internetten en dat je op de lange afstanden tv kunt kijken.quote:Op maandag 2 juli 2007 20:36 schreef JaFFe het volgende:
ff een leek vraagje waarom rijden ze rond met internet?
Op Somda is dit meestal wel te vinden. Je moet de treinnummers dan aan tijden zien te koppelen, anders kun je een stel nog niet vinden. De 4011 zit als het goed is weer in de serie 1500 Amsterdam-Amersfoort-Deventer.quote:Tevens zou ik graag een keertje in zon nieuwe koploper willen zitten is er ergens te vinden welke stellen waar worden ingezet?
Die lui begrijpen er echt geen ene tyfus van. Absolute basisvoorzieningen als een toilet er maar gewoon uitmollen ten *gunste* van een paar klapstoeltjes, en wel uitgebreid gaan lopen kutten met nonsense als TV en Internet onderwegquote:Op maandag 2 juli 2007 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
Dit is een testsetje voor de NS, omdat de NS het mogelijk wil maken dat je in de trein kunt internetten en dat je op de lange afstanden tv kunt kijken.
en dan 5 ct extra toeslag WC toeslag gaan heffen.. ofzoquote:Op maandag 2 juli 2007 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja , en als je in iedere trein bier kan kopen, gaat de bezettingsgraad van de toiletten ook fors omhoogHoef je ze er ook niet uit te mollen
Want dat was het argument. Doodzielig eigenlijk. Bagagerekken waar nooit wat in ligt ga je er toch ook niet uitslopen?
ey jij hierquote:Op maandag 2 juli 2007 20:31 schreef Mark-Hgl het volgende:
5 juli komt het ook in Hgl zie ik![]()
ICRm is een van de weinige materieelsoorten die ik in Hgl nog niet op de foto heb (naast DDM-1 en GTW)![]()
Kan ik jou eindelijk dan ook eens ontmoeten.quote:Op maandag 2 juli 2007 22:47 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
18 juli sta ik ook vooraan te Lw, ov is toch niet geldig dan
Idd, 4 kleine rekjes per stel dacht ikquote:Op maandag 2 juli 2007 22:27 schreef Peterselieman het volgende:
Die Lintjes van Syntus hebben nauwelijks iets wat een bagagerek te noemen is![]()
Ik zal met mooi weer in ieder geval ook een langs de baan foto maken bij Werpsterhoek !quote:Op maandag 2 juli 2007 22:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kan ik jou eindelijk dan ook eens ontmoeten.
Waarschijnlijk komt het setje op 5a binnen.
Heey Mark ook hierquote:Op maandag 2 juli 2007 20:31 schreef Mark-Hgl het volgende:
5 juli komt het ook in Hgl zie ik![]()
ICRm is een van de weinige materieelsoorten die ik in Hgl nog niet op de foto heb (naast DDM-1 en GTW)![]()
Ik plaat m bij het station, vraag even of ik een kijkje mag nemen en vertrek weer, omdat ik die dag hoogstwaarschijnlijk nog moet werken.quote:Op maandag 2 juli 2007 22:57 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik zal met mooi weer in ieder geval ook een langs de baan foto maken bij Werpsterhoek !
Ook in duo uitvoeringquote:
Ja maar dan zit ik een km of 800 zuidelijker, bij de ingang van de Lötschbergtunnelquote:Op maandag 2 juli 2007 23:01 schreef thats-me het volgende:
Vergeet 10 Juli niet, dan komt ie ook weer langs Hengelo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |