Niks speciaals aanquote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:50 schreef Petre het volgende:
[afbeelding]
Geschoten in Den Haag, en nee, hij draaide op dat moment niet door naar een volgende bestemming
Dat zie je niet vaak, een ICRm in Groningenquote:Op maandag 2 juli 2007 20:30 schreef Peterselieman het volgende:
Welkom![]()
Vandaag ook ICRm in Groningen volgens dit filmpje, tenbehoeve van het testen van internet in de trein
http://www.youtube.com/watch?v=J51Jf7pfe1U
http://www.iee.org/Events/BOT08%20-%20Paul%20Diercks.pdf
Op 18 juli is het setje in Lw![]()
Komt wel vaker voor. Bij verstoringen pakken ze een stammetje dat in Zwolle staat te niksen. Bij materieeltekort wil er ook nog wel eens eentje in de 9100 geplaatst worden. De extra stopper Zwolle-Groningen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:16 schreef Robin2130 het volgende:
Ik zag in Groningen ook een keer een DD-AR staan, ook iets wat niet vaak voorkomt
Nope. Eigenlijk hadden de trein door moeten trekken tot Meppel en daar een overstap op de 9100 genereren. Moeten ze alleen even perron 1 daar ophogen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanaf drgl 2007 8x per dag extra stoptrein Lw - Wv, spitstrein 10798 rijdt niet meer tot Zl maar tot Wv. Jammer dat die tunnelvisie blijft, de wereld houd godverdomme toch niet op bij Wolvega
Ik denk dat ze het meer richting isolatie hadden moeten zoeken. Een optrekkende GTW hoor je namelijk boven bijna alles uit.quote:Arriva gaat bromtoon Spurttrein te lijf
HEERENVEEN -
De nieuwe Spurttreinen van Arriva zullen een hoger toerental draaien wanneer ze stilstaan. Het vervoersbedrijf neemt de maatregel naar aanleiding van klachten van omwonenden van treinstations.
Die meldden eerder dit jaar dat ze last hebben van een diepe brom van de stationair draaiende treinen.
De vervoerder stelde samen met fabrikant Stadler en de omwonenden een onderzoek in. Uit geluidstesten bleek dat het gebrom afneemt wanneer de dieselmotoren een hoger toerental draaien.
Er wordt nu gekeken bij welk toerental de minste geluidsoverlast wordt veroorzaakt, zodat dit zal worden doorgevoerd.
Sterker nog: De wereld BEGINT daar nog niet eensquote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanaf drgl 2007 8x per dag extra stoptrein Lw - Wv, spitstrein 10798 rijdt niet meer tot Zl maar tot Wv. Jammer dat die tunnelvisie blijft, de wereld houd godverdomme toch niet op bij Wolvega
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sterker nog: De wereld BEGINT daar nog niet eens
quote:
Het blijft wel de enige zaak in Nederland die ik ken die me fatsoenlijk kan helpen bij internationale treinreizen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel godvergeten tering schandalig dat hij reclame loopt te maken voor de treinreiswinkel ja![]()
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:45 schreef thatsme het volgende:
[..]
Het blijft wel de enige zaak in Nederland die ik ken die me fatsoenlijk kan helpen bij internationale treinreizen.
Slurpquote:Ja hoor, weer meer brandstof verbruik van die krengen en ze zuipen al meer dan verwacht. Wij als personeel van Arriva noemen ze dan ook niet de Spurt maar de Slurp. En nu kunnen we ook wel fluiten naar onze eindejaarsuitkering, want die hangt namelijk af van hoe zuinig wij rijden met die dingen. Maar zo valt er gewoon niet zuinig te rijden. Lekker hoor !!!
Gepost door [Niveau: gemiddeld] Beloji op 03-07 20:28
Opzich hebben ze wel gelijk, als het personeel op het brandstof verbruik wordt afgerekend. Maar dat lijkt mij zelf een beetje vreemd. Omdat je meestal kijkt naar brandstofverbruik, punctualiteit, aansluiting, reizigerstevredenheid etc.quote:Op woensdag 4 juli 2007 00:49 schreef Peterselieman het volgende:
Reactie op de site van dagblad van het noorden naar aanleiding van het laten draaien van de GTW'tjes op een hoger stationair toerental:
[..]
Slurp![]()
![]()
Dan ken je Arriva nog nietquote:Op woensdag 4 juli 2007 01:12 schreef Brembo het volgende:
[..]
Opzich hebben ze wel gelijk, als het personeel op het brandstof verbruik wordt afgerekend. Maar dat lijkt mij zelf een beetje vreemd. Omdat je meestal kijkt naar brandstofverbruik, punctualiteit, aansluiting, reizigerstevredenheid etc.
Je kan er kaartjes kopen naar kleine gaten. Bij de NS kan je alleen fatsoenlijk kaartjes kopen naar Berlijn of Parijs. Iets anders kent de site niet. Daarnaast moet je uren in de rij staan voor je kaartjes waarvoor ik eerst naar Zwolle of Groningen moet! De treinreiswinkel stuurt ze mooi op!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het blijft wel de enige zaak in Nederland die ik ken, die me tot 2 keer toe een order heeft lopen verpuinpoeierbaggerprutsen
Ik denk:quote:Op woensdag 4 juli 2007 10:01 schreef PabloLopez het volgende:
Wat bedoeld de NS met grootste stations? Is daar een lijstje van?
Doodloperquote:Op woensdag 4 juli 2007 11:21 schreef Robin2130 het volgende:
Ik heb vorige week troiuwens een ritje mogen maken met de nieuwe ICMm (4011) Hij wordt ook nog wel Koploper genoemd, maar koplopen is er niet meer bij nu de deuren dichtgelast zijn. Weet iemand een ander leuke benaming voor de ICMm?
quote:Stationsclassificatie
Indeling van stations in 3 klassen ten behoeve van de gebruiksvergoedingen;
Klasse 1 (4 stations): Amsterdam Centraal, Utrecht Centraal, Den Haag Centraal, Rotterdam Centraal;
Klasse 2 (38 stations): Alkmaar, Almere Buiten, Almere Centrum, Amersfoort, Amsterdam Amstel, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Zuid WTC, Apeldoorn, Arnhem, Breda, Delft, Den Haag HS, Deventer, Dordrecht, Duivendrecht, Ede-Wageningen, Eindhoven, Enschede, Gouda, Groningen, Haarlem, Heerlen, Hengelo, ’s-Hertogenbosch, Hilversum, Hoofddorp, Leeuwarden, Leiden Centraal, Maastricht, Nijmegen, Roermond, Roosendaal, Rotterdam Alexander, Rotterdam Blaak, Schiedam Centrum, Schiphol, Tilburg, Zwolle.
Klasse 3: (333 stations) alle overige, niet in klasse 1 of klasse 2 ingedeelde stations.
Kopstoot?quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:21 schreef Robin2130 het volgende:
Ik heb vorige week troiuwens een ritje mogen maken met de nieuwe ICMm (4011) Hij wordt ook nog wel Koploper genoemd, maar koplopen is er niet meer bij nu de deuren dichtgelast zijn. Weet iemand een ander leuke benaming voor de ICMm?
Tof, nu ikquote:Op woensdag 4 juli 2007 10:59 schreef thatsme het volgende:
Je kan er kaartjes kopen naar kleine gaten. Bij de NS kan je alleen fatsoenlijk kaartjes kopen naar Berlijn of Parijs. Iets anders kent de site niet. Daarnaast moet je uren in de rij staan voor je kaartjes waarvoor ik eerst naar Zwolle of Groningen moet! De treinreiswinkel stuurt ze mooi op!
Alle groep reizen die ik er geboekt hebt zijn vlekkeloos verlopen. Ik ben benieuwd hoe de NS reageert als je dit besteld:
14 vervoersbewijzen Utrecht - Senec (SK)
15 reserveringen Utrecht - Senec (SK)
en dan 1 maand later belt om nog 1 vervoersbewijs en reservering toe te voegen. Graag bij dezelfde couchette in wanneer mogelijk.
Was totaal geen probleem.![]()
Ook kreeg je kaartjes die niet standaard vol tarief waren. Wij hadden een retourtje incl. CNL couchette + alle toeslagen voor de prijs van een enkeltje Utrecht-Wenen.
Dat is inderdaad minder! De kaartjes stonden bij mij ook op naam van de TRW, vond ik niet zo'n probleem. IK hoop dat ik niet tegen jouw ervaringen aanloop!quote:
Het wordt pas een probleem als die binding kaartje-persoon verplicht is. Dan vraagt een HC gewoon naar je legitimatiebewijs (zie CNL) en dan heb je dus wel degelijk een probleemquote:Op woensdag 4 juli 2007 15:41 schreef thatsme het volgende:
De kaartjes stonden bij mij ook op naam van de TRW, vond ik niet zo'n probleem.
Ik zat dus met een groep van 16 personen in een CNL (duisburg-wenen) en geen probleem gehad met de kaartjes.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het wordt pas een probleem als die binding kaartje-persoon verplicht is. Dan vraagt een HC gewoon naar je legitimatiebewijs (zie CNL) en dan heb je dus wel degelijk een probleemIk heb het in Frankrijk kunnen uitleggen aan de HC, die er gelukkig relaxed mee omging, maar potentieel kan je door dat soort slordigheden wel een hoop ergernis met autoriteiten oplopen, terwijl je zelf niets misdoet. En terwijl het gewoon niet nodig is.
Tsja. Als het niet mag, dan krijgen Prorail en Tytsjerkstradeel een claim van ACTS om de oren. 11 dagen, omdat het spoor naar Heerenveen er uit ligt, moet toch kunnen.quote:
Als NS nu eens dit lijstje overnam, met dan de 1e en 2e-klasse stations als enige stops voor de Intercity's? Dan zit je met 41 stations net goed als je bedenkt hoe IC ooit bedacht is: "40-steden-tempo-trein".quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:24 schreef Peterselieman het volgende:
De stationsclassificatie volgens prorail met betrekking tot de gebruikersvergoeding:
[..]
Mhoah een goederentrein die door een dorp dendert is natuurlijk ook wat anders dan een boemeltje van Arrivaquote:Op woensdag 4 juli 2007 17:52 schreef Zug-Chef het volgende:
11 nachten is dus dik gelul. Zegge en schrijven alleen op zaterdag komt er een trein aan in Lw om 3 uur. Alle overige nachten komt de trein in Lw al aan om 0:30 (en daarna komt er dus nog een arriva-trein aan) en vertrekt deze acts trein pas weer om 5:35 (en dat is dus NA de eerste arriva-trein). Feitenkennis van deze nimby's is weer eens ver zoek.
Ja goed plan! Bijlmer staat ook niet bij klasse 1 of 2. Lekker voorbij rijden dus..heerlijkquote:Op woensdag 4 juli 2007 20:45 schreef ReisT het volgende:
[..]
Als NS nu eens dit lijstje overnam, met dan de 1e en 2e-klasse stations als enige stops voor de Intercity's? Dan zit je met 41 stations net goed als je bedenkt hoe IC ooit bedacht is: "40-steden-tempo-trein".
Dan zouden de IC´s niet meer in Almelo stoppenquote:Op woensdag 4 juli 2007 20:45 schreef ReisT het volgende:
[..]
Als NS nu eens dit lijstje overnam, met dan de 1e en 2e-klasse stations als enige stops voor de Intercity's? Dan zit je met 41 stations net goed als je bedenkt hoe IC ooit bedacht is: "40-steden-tempo-trein".
als ze bij iedere dikke boom moeten stoppen is het geen ic meer hequote:Op woensdag 4 juli 2007 21:57 schreef Remzz het volgende:
[..]
Dan zouden de IC´s niet meer in Almelo stoppen
Daar staat toch geen dikkere boomquote:Op woensdag 4 juli 2007 22:07 schreef Remzz het volgende:
Naja volgensmij is het in- en uitstappers in Almelo wel redelijk als ik dat vergelijk met IC station Steenwijk
quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:45 schreef ReisT het volgende:
"40-steden-tempo-trein".
Je bedoeld die trein uit dit filmpje?quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:10 schreef thats-me het volgende:
Was vanochtend van plan om de "Smart Connection" trein te gaan spotten te Wierden.
In the USA werken ook railvervoerders er aan mee, om het publiek zo te laten zien waarom ze moeten stoppen voor rode knipperende lampjesquote:Op donderdag 5 juli 2007 15:15 schreef Dr_Flash het volgende:
wel benieuwd welke machinist, autodealer, railvervoerder en spoorbeheerder ze daar gek genoeg voor gekregen hebben, oftewel: Wat kost zoeen geintje wel?
Tof filmpje wel
Tja, maar zeg nou zelf, je zou niet graag in die auto willen zittenquote:Op donderdag 5 juli 2007 15:23 schreef Petre het volgende:
[..]
In the USA werken ook railvervoerders er aan mee, om het publiek zo te laten zien waarom ze moeten stoppen voor rode knipperende lampjes.
Dat heb ik gemerkt jaquote:
hehequote:Op donderdag 5 juli 2007 19:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat heb ik gemerkt ja![]()
Ik ben ook weer terug van mijn rondje achterhoek en midden Nederland.
Ik heb alle overstappen gehaald, ondanks dat het soms krap was. Zelfs in Ut van 5a naar 18b, toen ik maar enkele minuten daarvoor had.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
heheik heb lelydorp maar niet gedaan..
tijdsnood
ik had door vertragingen van een Lintert.. mn overstap op arnhem gemist.. waardoor ik op 1 MIN na mn overstap op utrecht mocht missenquote:Op donderdag 5 juli 2007 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik heb alle overstappen gehaald, ondanks dat het soms krap was. Zelfs in Ut van 5a naar 18b, toen ik maar enkele minuten daarvoor had.
Ben net in Geldermalsen en met het kippenlijntje geweestquote:Op donderdag 5 juli 2007 20:29 schreef Zug-Chef het volgende:
Morgen ff wat rode lintjes platen, een arriva en connexixon plan veetje schieten, hopen op de icrm-stam van 4 rijtuigen, en verder zien we welIemand nog zin om het rondje ook te maken
En vandaag ook weer, de 146 was een overvolle ICM-III en ik moest er in zitten...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:31 schreef Mark-Hgl het volgende:
Tja ik stond in Hgl op de 144 te wachten, had dat ding +200![]()
Gaan ze met een losse ICM-IV de vervangende treinen rijden, doe dan gewoon ICB zoals de vorige keer![]()
quote:zo 08 juli 2007 t/m wo 11 juli 2007 -- Remproeven met SGMm en zeep
Zo iets van: "Glij hem d'r in!"quote:Op vrijdag 6 juli 2007 00:43 schreef Peterselieman het volgende:
Wat moet ik me bij dat laatste voorstellen. Remproeven op een gladde baan?
Zeker met die aankondigingen van "nu 2 rustige maanden" en zo, zou je dat wel denkenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 09:02 schreef NordicBlue het volgende:
hebben jullie allenmaal OV ofzo, dat jullie de hele dag maar aan het treinen zijn?
Het studenten-OV is gewoon een vorm van studiefinanciering, wat je ook gewoon moet terugbetalen als je je studie niet afmaaktquote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zeker met die aankondigingen van "nu 2 rustige maanden" en zo, zou je dat wel denken
Schrale paupers, lekker profiteren, maar o wee als het geld kostNep-liefhebbers zijn het
Gisteren nog een DD-ARquote:Op vrijdag 6 juli 2007 01:14 schreef Brembo het volgende: En V-IRM in de 3700!!!
* Ou-Tannu slaat fles.. tis maar 1 maandquote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zeker met die aankondigingen van "nu 2 rustige maanden" en zo, zou je dat wel denken
Schrale paupers, lekker profiteren, maar o wee als het geld kostNep-liefhebbers zijn het
en de 16de ga ik voor 2 weken op vakantie.. dus dan valt er ook weinig te treinenquote:
met t huidige materieel tekort duurt dat vast nog wel ff.. en een T / V mag 140 volgens mij.. SGM(m) mag maar 125quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:40 schreef Robin2130 het volgende:
Ik heb vernomen dat de Plan V/T's op een gegeven moment door de schredder gaan en dat ze vervangen worden door de SGMm. Klopt dit?
Ik begreep dat ze vervangen gaan worden door (iets wat afgeleid is van) de Duitse BR425-stellen.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:40 schreef Robin2130 het volgende:
Ik heb vernomen dat de Plan V/T's op een gegeven moment door de schredder gaan en dat ze vervangen worden door de SGMm. Klopt dit?
als dat 140 mag scheuren, anders loopt je hele dienstregeling in de soepquote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik begreep dat ze vervangen gaan worden door (iets wat afgeleid is van) de Duitse BR425-stellen.
je avatarquote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als dat 140 mag scheuren, anders loopt je hele dienstregeling in de soep![]()
Die Br425 mogen volgens mij 160 zelfs.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als dat 140 mag scheuren, anders loopt je hele dienstregeling in de soep![]()
njah een Lint kan ook harder dan 120.. gezien ik gister met vertragign toch 135 op de GPS geclockt hebt in zo`n dingquote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:08 schreef Eix het volgende:
[..]
Die Br425 mogen volgens mij 160 zelfs.![]()
Hoewel ik de Duitsers ook wel een beetje maf vind met snelheden. Afgelopen zondag met Fles, XBM en nog een vriend een rondreisje NRW gedaan en de Duitsers rijden zelfs nog met die oude Silberling rijtuigen zo'n 120-140. Was zeer comfortabel. Net alsof je over een weg vol kuilen reed.
Heerlijk stil ookquote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:08 schreef Eix het volgende:
de Duitsers rijden zelfs nog met die oude Silberling rijtuigen zo'n 120-140. Was zeer comfortabel. Net alsof je over een weg vol kuilen reed.
Goederenpad?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar 1 maand?arme ziel
Ik had gisteren Virm in de 8800. En het schommelen viel reuze mee, zelfs tussen Woerden en LeidenHet was dan ook een 94'er gelukkig, en geen 86'er. En een Veetje op de terugweg.
Overigens erg raar: Ut - Ledn duurt 41 minuten, Ledn - Ut 47. Alle etappes zijn oostwaarts een minuut langer dan westwaarts, hij staat nergens langer stil of zo. Iemand enig idee waar dat voor nodig is?
Kan alleen als ie de ATB op code blauw zet. ATB helemaal uitzetten is niet verstandig.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
njah een Lint kan ook harder dan 120.. gezien ik gister met vertragign toch 135 op de GPS geclockt hebt in zo`n ding
Wat goederenpad? De trein volgt een goederenpad? De trein kruist een goederenpad? Wat bedoel je?quote:
Volgens mij wordt er echt niet hard gescheurd door die Polder, zal me niks verbazen dat het maar 100 km/h aan tipt. Ik had het gevoel zelf ook dat het niet echt snel ging.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:07 schreef Peterselieman het volgende:
Zou zomaar kunnen. Je weet het maar nooit met de NS. Of het is bedoeld als veiligheidsmaatregel, omdat het spoor op dat traject nu ook niet als zeer goed bekend staat.
Is dat zo? Ik zie best vaak goederentrein nogal lang stoppen op grote stations, ik dacht altijd dat dat was zodat allerlei intercitys en stoptreinen eerder konden vertrekken.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:01 schreef Peterselieman het volgende:
Ik meende gelezen te hebben dat er op dat traject ergens een goederenpad lag. Daardoor is de trein langer onderweg, omdat goederentreinen nu eenmaal voorgaan.
t schoot tenminste wel opquote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kan alleen als ie de ATB op code blauw zet. ATB helemaal uitzetten is niet verstandig.
ok.. dat valt me tegen van jequote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Iemand nog leuke rondjes gepland dit weekend?Ik (nog) niet
Ik dacht aan de California Zephyr maar dat kan vast nietquote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:35 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik heb een zilvere trein gezien [..] Enig idee wat dat zou kunnen zijn?In de buurt van Haarlem.
Neen, die was het iig nietquote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik dacht aan de California Zephyr maar dat kan vast niet
Lekker danquote:Op vrijdag 6 juli 2007 23:55 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanaf morgen 10 dagen geen treinen Leeuwarden - Heerenveen. ACTS rijdt via Buitenpost, dienstregeling zie rolandrail.
Verder komende zondag de ALLERlaatste dag wadlopers in het Noorden. Het is nu definitief. Verwacht wadlopers op Leeuwarden-Groningen, maar hoogstwaarschijnlijk vooral Leeuwarden - Stavoren en misschien Leeuwarden - Harlingen Haven.
Nou dat wordt lachenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 07:26 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja dat gaat dus nooit lukken, want spoor 2 meter hoger betekend dat het hele station ook verlegd/verhoogd moet worden... 10 dagen he....Ik verwacht eigenlijk een sooort Almelo-2 hier
Als je bussen haat (like me) en je wilt een leuk rondje reizen dan ga je via Gn natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 08:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
EN die wadloperafsluiting, moet ik daarvoor ook via Zl - Gn - Lw omrijden dan of zo?
Is misschien heul geen gek ideequote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:11 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Als je bussen haat (like me) en je wilt een leuk rondje reizen dan ga je via Gn natuurlijk.
In november zijn de kansen op mist een stuk beter bedenk ik me net trouwensquote:Op zaterdag 7 juli 2007 14:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja klopt hij trok enorm op daar.
Mist.. zou kunnen, hij rijdt doordeweeks (dinsdag tot en met vrijdagochtend) om half 6 's ochtends weg uit Leeuwarden ri Groningen...
Ja maar een vingerverfbeurt maakt van een Silberling toch niet een Halberstadt of zo? Er moeten toch technisch ook wel verschillen zijn zou je denken?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 15:02 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuke foto's welSilberlingen zijn het iig niet, want ze zijn rood
Bij de oosterburen worden ze n-Wagen genoemd.
Ja, bolle afrondinkjes kwa dakrand. rest lijkt me min of meer hetzelfde toch?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 15:08 schreef Zug-Chef het volgende:
En zie het verschil met de westerse variant:
[afbeelding]
Ja dat is dus fout, Halberstadtjes zijn vooral te herkennen aan de hoekige rand aan weerszijden, terwijl de westerse variant wat ronder is. Verder zullen er vast nog wel wat verschillen zijn. Silberlingen zijn zo genoemd omdat ze vroeger zilvergrijs waren, verder hetzelfde als tegenwoordig, al is het interieur al wel gemoderniseerrdquote:Op zaterdag 7 juli 2007 15:08 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, rode bakken met 2 stel witte klapdeuren op 1/3 en 2/3 baklengte. Dat is wat ik halberstadt noemMaar Silberlingen zijn dus gewoon zilvergrijs, en met dezelfde deurindeling en zo?
hmm nou je t zegtquote:Op zaterdag 7 juli 2007 15:10 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ja dat is dus fout, Halberstadtjes zijn vooral te herkennen aan de hoekige rand aan weerszijden, terwijl de westerse variant wat ronder is. Verder zullen er vast nog wel wat verschillen zijn. Silberlingen zijn zo genoemd omdat ze vroeger zilvergrijs waren, verder hetzelfde als tegenwoordig, al is het interieur al wel gemoderniseerrd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |