abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 juli 2007 @ 07:17:05 #152
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51083194
Ey Mark

Oke, wie is nu?
  dinsdag 3 juli 2007 @ 07:59:16 #153
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_51083371
Ik.
HOI
  dinsdag 3 juli 2007 @ 08:38:19 #154
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51083686
Goeie platen XBM
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 juli 2007 @ 13:00:47 #155
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_51090639
Die 628 naar Bocholt rijdt oh zoooooo veel beter dan een wadloper.

Soort van super wadloper. ^^


Hopelijk is die Duitse staking volgende week voorbij, anders begint mijn interrail al goed. Zat net even te kijken op de Duitse actuele vertrektijden en ik zie gewoon een ICE met +320.

[ Bericht 50% gewijzigd door Eix op 03-07-2007 13:16:54 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_51091677
Tja ik stond in Hgl op de 144 te wachten, had dat ding +200

Gaan ze met een losse ICM-IV de vervangende treinen rijden, doe dan gewoon ICB zoals de vorige keer
  dinsdag 3 juli 2007 @ 13:49:46 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51092374
Altijd beter dan een opgeheven trein niewaar?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51092928
Nee, want dan komen ze er achter dat het niet werkt om de 140 als normale IC te laten rijden en gaat ie zo snel mogelijk weer los van de NoordOost rijden
pi_51094421

Geschoten in Den Haag, en nee, hij draaide op dat moment niet door naar een volgende bestemming
bye
pi_51099405
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:50 schreef Petre het volgende:
[afbeelding]
Geschoten in Den Haag, en nee, hij draaide op dat moment niet door naar een volgende bestemming
Niks speciaals aan
Zie je vaker. Pas geleden een trein van Gn naar Beverwijk
  dinsdag 3 juli 2007 @ 17:16:11 #161
151212 Robin2130
0312niboR
pi_51099493
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:30 schreef Peterselieman het volgende:
Welkom

Vandaag ook ICRm in Groningen volgens dit filmpje, tenbehoeve van het testen van internet in de trein

http://www.youtube.com/watch?v=J51Jf7pfe1U

http://www.iee.org/Events/BOT08%20-%20Paul%20Diercks.pdf

Op 18 juli is het setje in Lw
Dat zie je niet vaak, een ICRm in Groningen Leuk filmpje trouwens
Ik zag in Groningen ook een keer een DD-AR staan, ook iets wat niet vaak voorkomt
Meestal zijn het alleen maar Spurts,Buffels en Koplopers die daar rijden
Love is a difficult thing, but you can not without it!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 juli 2007 @ 17:28:30 #162
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_51099877
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 17:16 schreef Robin2130 het volgende:

Ik zag in Groningen ook een keer een DD-AR staan, ook iets wat niet vaak voorkomt
Komt wel vaker voor. Bij verstoringen pakken ze een stammetje dat in Zwolle staat te niksen. Bij materieeltekort wil er ook nog wel eens eentje in de 9100 geplaatst worden. De extra stopper Zwolle-Groningen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_51100063
Vanaf drgl 2007 8x per dag extra stoptrein Lw - Wv, spitstrein 10798 rijdt niet meer tot Zl maar tot Wv. Jammer dat die tunnelvisie blijft, de wereld houd godverdomme toch niet op bij Wolvega
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 juli 2007 @ 17:43:58 #164
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_51100418
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 17:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanaf drgl 2007 8x per dag extra stoptrein Lw - Wv, spitstrein 10798 rijdt niet meer tot Zl maar tot Wv. Jammer dat die tunnelvisie blijft, de wereld houd godverdomme toch niet op bij Wolvega
Nope. Eigenlijk hadden de trein door moeten trekken tot Meppel en daar een overstap op de 9100 genereren. Moeten ze alleen even perron 1 daar ophogen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 juli 2007 @ 17:45:45 #165
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_51100480
quote:
Arriva gaat bromtoon Spurttrein te lijf

HEERENVEEN -

De nieuwe Spurttreinen van Arriva zullen een hoger toerental draaien wanneer ze stilstaan. Het vervoersbedrijf neemt de maatregel naar aanleiding van klachten van omwonenden van treinstations.

Die meldden eerder dit jaar dat ze last hebben van een diepe brom van de stationair draaiende treinen.

De vervoerder stelde samen met fabrikant Stadler en de omwonenden een onderzoek in. Uit geluidstesten bleek dat het gebrom afneemt wanneer de dieselmotoren een hoger toerental draaien.

Er wordt nu gekeken bij welk toerental de minste geluidsoverlast wordt veroorzaakt, zodat dit zal worden doorgevoerd.
Ik denk dat ze het meer richting isolatie hadden moeten zoeken. Een optrekkende GTW hoor je namelijk boven bijna alles uit.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 juli 2007 @ 18:11:28 #166
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51101337
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 17:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanaf drgl 2007 8x per dag extra stoptrein Lw - Wv, spitstrein 10798 rijdt niet meer tot Zl maar tot Wv. Jammer dat die tunnelvisie blijft, de wereld houd godverdomme toch niet op bij Wolvega
Sterker nog: De wereld BEGINT daar nog niet eens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51101408
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Sterker nog: De wereld BEGINT daar nog niet eens


En jij zocht een huisje in Deinum
  dinsdag 3 juli 2007 @ 18:18:01 #168
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51101530
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 18:13 schreef Zug-Chef het volgende:
En jij zocht een huisje in Deinum
Wie zegt dat ik in "de wereld" wil wonen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51103803
Schrikbarend dit: http://www.nicospilt.com/reisplanner-internationaal.htm

en zo ongelooflijk de waarheid dit. Kansloos inderdaad
  dinsdag 3 juli 2007 @ 19:36:16 #170
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51104310
Wel godvergeten tering schandalig dat hij reclame loopt te maken voor de treinreiswinkel ja

trouwens via Oberhausen gaat het natuurlijk ook gewoon. En anders pak je maar een bus, boeiend. Beetje gezocht dit. Mja, ik vind het huilie-gehalte zelfs erg hoog. Het is nooit zo geweest, en zal nooit zo worden, dat een NS-planner aansluitende binnenlandse treinen in het buitenland aangeeft. Maar DAAR is tenminste simpel omheen te laveren door gewoon de Hafas-planner te gebruiken.


Even voor iedereen die mijn commentaar over de toiletten in ICMm dan ook huilie-gedrag gaat noemen dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 juli 2007 @ 19:45:08 #171
86072 thatsme
and That's you!
pi_51104657
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel godvergeten tering schandalig dat hij reclame loopt te maken voor de treinreiswinkel ja
Het blijft wel de enige zaak in Nederland die ik ken die me fatsoenlijk kan helpen bij internationale treinreizen.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 19:48:23 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51104788
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 19:45 schreef thatsme het volgende:

[..]

Het blijft wel de enige zaak in Nederland die ik ken die me fatsoenlijk kan helpen bij internationale treinreizen.


Het blijft wel de enige zaak in Nederland die ik ken, die me tot 2 keer toe een order heeft lopen verpuinpoeierbaggerprutsen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 juli 2007 @ 00:49:54 #173
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_51116218
Reactie op de site van dagblad van het noorden naar aanleiding van het laten draaien van de GTW'tjes op een hoger stationair toerental:
quote:
Ja hoor, weer meer brandstof verbruik van die krengen en ze zuipen al meer dan verwacht. Wij als personeel van Arriva noemen ze dan ook niet de Spurt maar de Slurp. En nu kunnen we ook wel fluiten naar onze eindejaarsuitkering, want die hangt namelijk af van hoe zuinig wij rijden met die dingen. Maar zo valt er gewoon niet zuinig te rijden. Lekker hoor !!!
Gepost door [Niveau: gemiddeld] Beloji op 03-07 20:28
Slurp
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_51116678
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:49 schreef Peterselieman het volgende:
Reactie op de site van dagblad van het noorden naar aanleiding van het laten draaien van de GTW'tjes op een hoger stationair toerental:
[..]

Slurp
Opzich hebben ze wel gelijk, als het personeel op het brandstof verbruik wordt afgerekend. Maar dat lijkt mij zelf een beetje vreemd. Omdat je meestal kijkt naar brandstofverbruik, punctualiteit, aansluiting, reizigerstevredenheid etc.
  woensdag 4 juli 2007 @ 06:32:48 #175
148385 Wadloper
Noorderling
pi_51118704
Die dingen rijden 1 op 0,8 hoorde ik, dat is best veel... Maar je ziet ze soms ook wegknallen waar je U tegen zegt
Vooral die 2-tjes zijn erg snel in optrekken
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 juli 2007 @ 09:18:23 #176
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_51120041
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 01:12 schreef Brembo het volgende:

[..]

Opzich hebben ze wel gelijk, als het personeel op het brandstof verbruik wordt afgerekend. Maar dat lijkt mij zelf een beetje vreemd. Omdat je meestal kijkt naar brandstofverbruik, punctualiteit, aansluiting, reizigerstevredenheid etc.
Dan ken je Arriva nog niet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_51120870
Hij spurt ervandoor, ja.
pi_51120982
Wat bedoeld de NS met grootste stations? Is daar een lijstje van?
  woensdag 4 juli 2007 @ 10:59:29 #179
86072 thatsme
and That's you!
pi_51122663
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



Het blijft wel de enige zaak in Nederland die ik ken, die me tot 2 keer toe een order heeft lopen verpuinpoeierbaggerprutsen
Je kan er kaartjes kopen naar kleine gaten. Bij de NS kan je alleen fatsoenlijk kaartjes kopen naar Berlijn of Parijs. Iets anders kent de site niet. Daarnaast moet je uren in de rij staan voor je kaartjes waarvoor ik eerst naar Zwolle of Groningen moet! De treinreiswinkel stuurt ze mooi op!

Alle groep reizen die ik er geboekt hebt zijn vlekkeloos verlopen. Ik ben benieuwd hoe de NS reageert als je dit besteld:
14 vervoersbewijzen Utrecht - Senec (SK)
15 reserveringen Utrecht - Senec (SK)
en dan 1 maand later belt om nog 1 vervoersbewijs en reservering toe te voegen. Graag bij dezelfde couchette in wanneer mogelijk.
Was totaal geen probleem.

Ook kreeg je kaartjes die niet standaard vol tarief waren. Wij hadden een retourtje incl. CNL couchette + alle toeslagen voor de prijs van een enkeltje Utrecht-Wenen.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_51123013
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 10:01 schreef PabloLopez het volgende:
Wat bedoeld de NS met grootste stations? Is daar een lijstje van?
Ik denk:

Utrecht Centraal
Amsterdam Centraal
Leiden Centraal
Rotterdam Centraal
Den Haag Centraal
Groningen
Eindhoven
Maastricht

Of ben ik abuis?
Love is a difficult thing, but you can not without it!
  woensdag 4 juli 2007 @ 11:12:38 #181
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_51123052
Ik heb dat lijstje ooit eens ergens gepost, maar ja, die search he .
  woensdag 4 juli 2007 @ 11:17:27 #182
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_51123230
Gevonden!

Top-10 naar aantal in/uitstappers op een gemiddelde werkdag in 2005:

1 Amsterdam Centraal
2 Utrecht Centraal
3 Rotterdam Centraal
4 Den Haag Centraal
5 Leiden Centraal
6 Schiphol
7 Eindhoven
8 Hertogenbosch 's
9 Arnhem
10 Amsterdam Sloterdijk
pi_51123355
Ik heb vorige week troiuwens een ritje mogen maken met de nieuwe ICMm (4011) Hij wordt ook nog wel Koploper genoemd, maar koplopen is er niet meer bij nu de deuren dichtgelast zijn. Weet iemand een ander leuke benaming voor de ICMm?
Love is a difficult thing, but you can not without it!
pi_51123503
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 11:21 schreef Robin2130 het volgende:
Ik heb vorige week troiuwens een ritje mogen maken met de nieuwe ICMm (4011) Hij wordt ook nog wel Koploper genoemd, maar koplopen is er niet meer bij nu de deuren dichtgelast zijn. Weet iemand een ander leuke benaming voor de ICMm?
Doodloper ?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 juli 2007 @ 11:24:37 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_51123510
De stationsclassificatie volgens prorail met betrekking tot de gebruikersvergoeding:
quote:
Stationsclassificatie
Indeling van stations in 3 klassen ten behoeve van de gebruiksvergoedingen;
Klasse 1 (4 stations): Amsterdam Centraal, Utrecht Centraal, Den Haag Centraal, Rotterdam Centraal;
Klasse 2 (38 stations): Alkmaar, Almere Buiten, Almere Centrum, Amersfoort, Amsterdam Amstel, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Zuid WTC, Apeldoorn, Arnhem, Breda, Delft, Den Haag HS, Deventer, Dordrecht, Duivendrecht, Ede-Wageningen, Eindhoven, Enschede, Gouda, Groningen, Haarlem, Heerlen, Hengelo, ’s-Hertogenbosch, Hilversum, Hoofddorp, Leeuwarden, Leiden Centraal, Maastricht, Nijmegen, Roermond, Roosendaal, Rotterdam Alexander, Rotterdam Blaak, Schiedam Centrum, Schiphol, Tilburg, Zwolle.
Klasse 3: (333 stations) alle overige, niet in klasse 1 of klasse 2 ingedeelde stations.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 4 juli 2007 @ 11:26:38 #186
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_51123606
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 11:21 schreef Robin2130 het volgende:
Ik heb vorige week troiuwens een ritje mogen maken met de nieuwe ICMm (4011) Hij wordt ook nog wel Koploper genoemd, maar koplopen is er niet meer bij nu de deuren dichtgelast zijn. Weet iemand een ander leuke benaming voor de ICMm?
Kopstoot?
pi_51124056
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 11:24 schreef SNArky het volgende:

[..]

Doodloper ?
Op zich heb je gelijk
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 11:26 schreef JDude het volgende:

[..]

Kopstoot?
Love is a difficult thing, but you can not without it!
pi_51128131
Eindelijk de 4011 lekker aan het uittesten opweg naar mijn werk... iedere keer wel weer andere posi en nega dingen.

Viel me op nu dat de intercom vele malen helderder klinkt dan in de oude koploper.
Negatief een klein beetje is dat je her en der in de voorkant van de trein nog oude dingetjes tegenkomt. Zoals deurknopjes/gaatjes die nog de mooie bruine kleur hebben en dus niet veranderd zijn bij de verbouwing. Ik bedoel dan vooral in de ruimte onder de machinist. Waar je je fiets kan stallen enzo.

Maar verder toptreintje!
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:31:09 #189
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_51128238
Laatst in een ICRm stond de intercom zo hard dat het niet leuk meer was.
De conducteur schrok er zelf ook van denk ik:
"Station Tilburg, deze intercity gaat nog door naar Den Bosch..." *klik.
Daar hoort nog een rijtje plaatsen achter .
  woensdag 4 juli 2007 @ 15:14:47 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51132645
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 juli 2007 @ 15:24:30 #191
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51133031
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 10:59 schreef thatsme het volgende:
Je kan er kaartjes kopen naar kleine gaten. Bij de NS kan je alleen fatsoenlijk kaartjes kopen naar Berlijn of Parijs. Iets anders kent de site niet. Daarnaast moet je uren in de rij staan voor je kaartjes waarvoor ik eerst naar Zwolle of Groningen moet! De treinreiswinkel stuurt ze mooi op!

Alle groep reizen die ik er geboekt hebt zijn vlekkeloos verlopen. Ik ben benieuwd hoe de NS reageert als je dit besteld:
14 vervoersbewijzen Utrecht - Senec (SK)
15 reserveringen Utrecht - Senec (SK)
en dan 1 maand later belt om nog 1 vervoersbewijs en reservering toe te voegen. Graag bij dezelfde couchette in wanneer mogelijk.
Was totaal geen probleem.

Ook kreeg je kaartjes die niet standaard vol tarief waren. Wij hadden een retourtje incl. CNL couchette + alle toeslagen voor de prijs van een enkeltje Utrecht-Wenen.
Tof, nu ik

  • Een nachttrein van Luxemburg naar Marseille die ze alleen vanaf Metz kunnen boeken. (rijdt dat ding ledig mat van Lux naar Metz of zo? )
  • Een kaartje van de F-Lux grens naar Metz erbij "want binnen luxemburg gebruik je dagkaartjes en die zijn geldig tot de grens". Dagkaartjes bleken NIET geldig te zijn tot de grens, dus kon ik er nog een kaartje tot aan het grenspunt bij kopen. Extra kosten voor mij door nalatigheid van hun.
  • Oeverloos wachten met het opsturen van de spullen, en pas een week voor vertrek uiteindelijk de spullen compleet in huis hebben na wat behoorljk pissige mailtjes, waar overigens totaal niet op gereageerd wordt.
  • Reserveringen niet op naam van Flash, Dr maar op naam van Treinreiswinkel, De
  • Interrail met als geboortedatum de datum waarop het ticket geprint is

    Allemaal irritatie en gekloot dus. En dat terwijl dit al een "herkansing" was, aangezien ik een half jaar eerder ook al op een wat minder prettige manier zaken met ze heb mogen doen.

    Nee hoor, laat mij maar lekker een half uurtje wachten bij de NS-balie, meteen hands-on zien en zelf kunnen checken wat er geboekt en gereserveerd wordt, en meteen mijn tickets in de zak. En wat NS Internationaal niet voor me kan regelen, dat regel ik ter plekke wel. No way in hell dat ik ooit nog iets met de treinreiswinkel te maken wil hebben Maar goed, als jij er plezierige ervaringen mee hebt, dan moet je daar vooral blijven komen
  • Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      woensdag 4 juli 2007 @ 15:41:22 #192
    86072 thatsme
    and That's you!
    pi_51133635
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 15:24 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Tof, nu ik
    [knip]
    Dat is inderdaad minder! De kaartjes stonden bij mij ook op naam van de TRW, vond ik niet zo'n probleem. IK hoop dat ik niet tegen jouw ervaringen aanloop!
    I never joke about my work!
    1: Ik heb altijd gelijk
    2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
      woensdag 4 juli 2007 @ 15:54:13 #193
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_51134093
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 15:41 schreef thatsme het volgende:

    De kaartjes stonden bij mij ook op naam van de TRW, vond ik niet zo'n probleem.
    Het wordt pas een probleem als die binding kaartje-persoon verplicht is. Dan vraagt een HC gewoon naar je legitimatiebewijs (zie CNL) en dan heb je dus wel degelijk een probleem Ik heb het in Frankrijk kunnen uitleggen aan de HC, die er gelukkig relaxed mee omging, maar potentieel kan je door dat soort slordigheden wel een hoop ergernis met autoriteiten oplopen, terwijl je zelf niets misdoet. En terwijl het gewoon niet nodig is.
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      woensdag 4 juli 2007 @ 15:57:30 #194
    86072 thatsme
    and That's you!
    pi_51134214
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Het wordt pas een probleem als die binding kaartje-persoon verplicht is. Dan vraagt een HC gewoon naar je legitimatiebewijs (zie CNL) en dan heb je dus wel degelijk een probleem Ik heb het in Frankrijk kunnen uitleggen aan de HC, die er gelukkig relaxed mee omging, maar potentieel kan je door dat soort slordigheden wel een hoop ergernis met autoriteiten oplopen, terwijl je zelf niets misdoet. En terwijl het gewoon niet nodig is.
    Ik zat dus met een groep van 16 personen in een CNL (duisburg-wenen) en geen probleem gehad met de kaartjes.
    I never joke about my work!
    1: Ik heb altijd gelijk
    2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
      Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 juli 2007 @ 17:18:01 #195
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_51137063
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 15:14 schreef Dr_Flash het volgende:
    Leuk, nimby's.
    Tsja. Als het niet mag, dan krijgen Prorail en Tytsjerkstradeel een claim van ACTS om de oren. 11 dagen, omdat het spoor naar Heerenveen er uit ligt, moet toch kunnen.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_51138089
    11 nachten is dus dik gelul. Zegge en schrijven alleen op zaterdag komt er een trein aan in Lw om 3 uur. Alle overige nachten komt de trein in Lw al aan om 0:30 (en daarna komt er dus nog een arriva-trein aan) en vertrekt deze acts trein pas weer om 5:35 (en dat is dus NA de eerste arriva-trein). Feitenkennis van deze nimby's is weer eens ver zoek.
      woensdag 4 juli 2007 @ 18:51:53 #197
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_51140358
    Wat verwacht je anders?
      woensdag 4 juli 2007 @ 20:45:53 #198
    146033 ReisT
    Fahrtreppenbenutzungshinweise
    pi_51144717
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 11:24 schreef Peterselieman het volgende:
    De stationsclassificatie volgens prorail met betrekking tot de gebruikersvergoeding:
    [..]
    Als NS nu eens dit lijstje overnam, met dan de 1e en 2e-klasse stations als enige stops voor de Intercity's? Dan zit je met 41 stations net goed als je bedenkt hoe IC ooit bedacht is: "40-steden-tempo-trein".
      woensdag 4 juli 2007 @ 21:54:48 #199
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_51147595
    Doebbel

    [ Bericht 98% gewijzigd door Erasmo op 04-07-2007 22:20:55 ]
      woensdag 4 juli 2007 @ 21:55:23 #200
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_51147629
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 17:52 schreef Zug-Chef het volgende:
    11 nachten is dus dik gelul. Zegge en schrijven alleen op zaterdag komt er een trein aan in Lw om 3 uur. Alle overige nachten komt de trein in Lw al aan om 0:30 (en daarna komt er dus nog een arriva-trein aan) en vertrekt deze acts trein pas weer om 5:35 (en dat is dus NA de eerste arriva-trein). Feitenkennis van deze nimby's is weer eens ver zoek.
    Mhoah een goederentrein die door een dorp dendert is natuurlijk ook wat anders dan een boemeltje van Arriva

    Afgelopen week hierin gezeten, het is technisch gezien eigenlijk een tram maar toch

    pi_51147680
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 20:45 schreef ReisT het volgende:

    [..]

    Als NS nu eens dit lijstje overnam, met dan de 1e en 2e-klasse stations als enige stops voor de Intercity's? Dan zit je met 41 stations net goed als je bedenkt hoe IC ooit bedacht is: "40-steden-tempo-trein".
    Ja goed plan! Bijlmer staat ook niet bij klasse 1 of 2. Lekker voorbij rijden dus..heerlijk
    Denk dat die lijstjes ook wel achterhaald zijn.
    asd Zuid staat er ook nog niet bij.
    Duivendrecht wel bij klasse 2, dit terwijl die misschien wel gaat dalen, omdat boven nog maar 2 treinen p/u komen. Beneden dan weer niks veranderd.
    Die cijfers van aantallen passagiers per station komen ook al uit 2005. Ik zit dus duidelijk te wachten op nieuwe cijfers.
    pi_51147707
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 20:45 schreef ReisT het volgende:

    [..]

    Als NS nu eens dit lijstje overnam, met dan de 1e en 2e-klasse stations als enige stops voor de Intercity's? Dan zit je met 41 stations net goed als je bedenkt hoe IC ooit bedacht is: "40-steden-tempo-trein".
    Dan zouden de IC´s niet meer in Almelo stoppen
    pi_51148150
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 21:57 schreef Remzz het volgende:

    [..]

    Dan zouden de IC´s niet meer in Almelo stoppen
    als ze bij iedere dikke boom moeten stoppen is het geen ic meer he
    pi_51148188
    Naja volgensmij is het in- en uitstappers in Almelo wel redelijk als ik dat vergelijk met IC station Steenwijk
    pi_51148866
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 22:07 schreef Remzz het volgende:
    Naja volgensmij is het in- en uitstappers in Almelo wel redelijk als ik dat vergelijk met IC station Steenwijk
    Daar staat toch geen dikkere boom
      woensdag 4 juli 2007 @ 23:52:25 #206
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_51152194
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 20:45 schreef ReisT het volgende:
    "40-steden-tempo-trein".


    Wauw, dat zou nogeens wat zijn
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      donderdag 5 juli 2007 @ 00:25:46 #207
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_51153289
    De oogst van afgelopen zondag


    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      donderdag 5 juli 2007 @ 07:03:24 #208
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_51156790
    Netjes Fles!
    pi_51162456
    Was vanochtend van plan om de "Smart Connection" trein te gaan spotten te Wierden. Die heb ik niet langs zien rijden, maar wel een paar andere.







    pi_51162993
    quote:
    Mooie plaat
      donderdag 5 juli 2007 @ 13:23:16 #211
    146033 ReisT
    Fahrtreppenbenutzungshinweise
    pi_51165003
    quote:
    Op donderdag 5 juli 2007 12:10 schreef thats-me het volgende:
    Was vanochtend van plan om de "Smart Connection" trein te gaan spotten te Wierden.
    Je bedoeld die trein uit dit filmpje?
    http://www.youtube.com/watch?v=J51Jf7pfe1U
    pi_51168042
    http://www.youtube.com/watch?v=-qHciRklQQg&mode=related&search= auto + spoorwegovergang = schroot (Top Gear Style).
    bye
      donderdag 5 juli 2007 @ 15:15:36 #213
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_51168975
    wel benieuwd welke machinist, autodealer, railvervoerder en spoorbeheerder ze daar gek genoeg voor gekregen hebben, oftewel: Wat kost zoeen geintje wel?

    Tof filmpje wel
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_51169229
    quote:
    Op donderdag 5 juli 2007 15:15 schreef Dr_Flash het volgende:
    wel benieuwd welke machinist, autodealer, railvervoerder en spoorbeheerder ze daar gek genoeg voor gekregen hebben, oftewel: Wat kost zoeen geintje wel?

    Tof filmpje wel
    In the USA werken ook railvervoerders er aan mee, om het publiek zo te laten zien waarom ze moeten stoppen voor rode knipperende lampjes .
    bye
      donderdag 5 juli 2007 @ 15:25:04 #215
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_51169317
    Dat is daar ook niet echt een overbodige luxe trouwens, daar zijn echt honderden filmpjes van
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_51170060
    http://www.bahntv-online.(...)w_btvo_live_high.asx is ook altijd wel leuk trouwens
    bye
      donderdag 5 juli 2007 @ 17:54:48 #217
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_51174038
    quote:
    Op donderdag 5 juli 2007 15:23 schreef Petre het volgende:

    [..]

    In the USA werken ook railvervoerders er aan mee, om het publiek zo te laten zien waarom ze moeten stoppen voor rode knipperende lampjes .
    Tja, maar zeg nou zelf, je zou niet graag in die auto willen zitten
    Dat mensen alsnog onder spoorbomen doorgaan, dat begrijp ik echt niet
    pi_51175037
    Zow

    weer ff wat kilometers gevreten



    t barrel wat mij naar winterswijk zal brengen.. :x



    2 schattive Plan V stammetjes naast elkaar




    wie had t over 4 bagage rekjes in een Lintert?

    t zijn er toch wel 12! per treinstel



    nog wat werkzaamheden.. zutphen geloof ik

    [ Bericht 59% gewijzigd door Ou-Tannu op 05-07-2007 18:43:47 ]
    pi_51176332
    Geinige picca's ja
    pi_51176347
    Hier nog een bijdrage van mijn kant vandaag

      Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 juli 2007 @ 19:37:17 #221
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_51176811
    quote:
    Op donderdag 5 juli 2007 18:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
    Zow

    weer ff wat kilometers gevreten
    Dat heb ik gemerkt ja

    Ik ben ook weer terug van mijn rondje achterhoek en midden Nederland.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_51177450
    quote:
    Op donderdag 5 juli 2007 19:37 schreef Peterselieman het volgende:

    [..]

    Dat heb ik gemerkt ja

    Ik ben ook weer terug van mijn rondje achterhoek en midden Nederland.
    hehe ik heb lelydorp maar niet gedaan.. tijdsnood
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 juli 2007 @ 19:59:46 #223
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_51177571
    quote:
    Op donderdag 5 juli 2007 19:56 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    hehe ik heb lelydorp maar niet gedaan.. tijdsnood
    Ik heb alle overstappen gehaald, ondanks dat het soms krap was. Zelfs in Ut van 5a naar 18b, toen ik maar enkele minuten daarvoor had.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_51178512
    Morgen ff wat rode lintjes platen, een arriva en connexixon plan veetje schieten, hopen op de icrm-stam van 4 rijtuigen, en verder zien we wel Iemand nog zin om het rondje ook te maken
    pi_51178525
    quote:
    Op donderdag 5 juli 2007 19:59 schreef Peterselieman het volgende:

    [..]

    Ik heb alle overstappen gehaald, ondanks dat het soms krap was. Zelfs in Ut van 5a naar 18b, toen ik maar enkele minuten daarvoor had.
    ik had door vertragingen van een Lintert.. mn overstap op arnhem gemist.. waardoor ik op 1 MIN na mn overstap op utrecht mocht missen
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 juli 2007 @ 20:35:18 #226
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_51178735
    quote:
    Op donderdag 5 juli 2007 20:29 schreef Zug-Chef het volgende:
    Morgen ff wat rode lintjes platen, een arriva en connexixon plan veetje schieten, hopen op de icrm-stam van 4 rijtuigen, en verder zien we wel Iemand nog zin om het rondje ook te maken
    Ben net in Geldermalsen en met het kippenlijntje geweest
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_51179110


    [ Bericht 100% gewijzigd door Zug-Chef op 05-07-2007 20:47:05 ]
    pi_51180376
    idd morgen rustdag

    volgende week mischien nog ff een dagje yzer rijden
    pi_51187581
    quote:
    Op dinsdag 3 juli 2007 13:31 schreef Mark-Hgl het volgende:
    Tja ik stond in Hgl op de 144 te wachten, had dat ding +200

    Gaan ze met een losse ICM-IV de vervangende treinen rijden, doe dan gewoon ICB zoals de vorige keer
    En vandaag ook weer, de 146 was een overvolle ICM-III en ik moest er in zitten...

    Daar ging mijn frühstuck in de BordBistro

    Van Somda btw:
    quote:
    zo 08 juli 2007 t/m wo 11 juli 2007 -- Remproeven met SGMm en zeep
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 juli 2007 @ 00:43:51 #230
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_51187770
    Wat moet ik me bij dat laatste voorstellen. Remproeven op een gladde baan?
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_51188387
    quote:
    Op vrijdag 6 juli 2007 00:43 schreef Peterselieman het volgende:
    Wat moet ik me bij dat laatste voorstellen. Remproeven op een gladde baan?
    Zo iets van: "Glij hem d'r in!"

    SGMm , blijft bij mij altijd bij als houten bankjes uit een communistisch treinstel. Waar 1e en 2e klas geen verschil is behalve de rust . En de deuren die zijn zo zwaar .

    Maar goed nu twee rustige trein maanden . En V-IRM in de 3700!!!
    pi_51190416
    SGMm tussen Eindhoven en Horst Sevenum, daar komt dus nooit SGMm, en DAT is nou juist het ENIGE dat boeit aan dat nieuwsitem
      vrijdag 6 juli 2007 @ 09:02:02 #233
    141414 NordicBlue
    Iets met Noord en Blauw Zeker?
    pi_51191514
    hebben jullie allenmaal OV ofzo, dat jullie de hele dag maar aan het treinen zijn?
      vrijdag 6 juli 2007 @ 11:31:50 #234
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_51194675
    quote:
    Op vrijdag 6 juli 2007 09:02 schreef NordicBlue het volgende:
    hebben jullie allenmaal OV ofzo, dat jullie de hele dag maar aan het treinen zijn?
    Zeker met die aankondigingen van "nu 2 rustige maanden" en zo, zou je dat wel denken

    Schrale paupers, lekker profiteren, maar o wee als het geld kost Nep-liefhebbers zijn het
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_51196137
    quote:
    Op vrijdag 6 juli 2007 11:31 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Zeker met die aankondigingen van "nu 2 rustige maanden" en zo, zou je dat wel denken

    Schrale paupers, lekker profiteren, maar o wee als het geld kost Nep-liefhebbers zijn het
    Het studenten-OV is gewoon een vorm van studiefinanciering, wat je ook gewoon moet terugbetalen als je je studie niet afmaakt . Heeft dus niks met profiteren te maken wat mij betreft...
    pi_51198338
    quote:
    Op vrijdag 6 juli 2007 01:14 schreef Brembo het volgende: En V-IRM in de 3700!!!
    Gisteren nog een DD-AR
    pi_51198510
    quote:
    Op vrijdag 6 juli 2007 11:31 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Zeker met die aankondigingen van "nu 2 rustige maanden" en zo, zou je dat wel denken

    Schrale paupers, lekker profiteren, maar o wee als het geld kost Nep-liefhebbers zijn het
    * Ou-Tannu slaat fles.. tis maar 1 maand
      vrijdag 6 juli 2007 @ 13:32:42 #238
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_51198639
    Maar 1 maand? arme ziel

    Ik had gisteren Virm in de 8800. En het schommelen viel reuze mee, zelfs tussen Woerden en Leiden Het was dan ook een 94'er gelukkig, en geen 86'er. En een Veetje op de terugweg.

    Overigens erg raar: Ut - Ledn duurt 41 minuten, Ledn - Ut 47. Alle etappes zijn oostwaarts een minuut langer dan westwaarts, hij staat nergens langer stil of zo. Iemand enig idee waar dat voor nodig is?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_51198733
    quote:
    Op vrijdag 6 juli 2007 13:32 schreef Dr_Flash het volgende:
    Maar 1 maand? arme ziel
    en de 16de ga ik voor 2 weken op vakantie.. dus dan valt er ook weinig te treinen

    Daarna mischien nog wat euro's er aan opmaken.. als ik ze heb
      vrijdag 6 juli 2007 @ 13:40:11 #240
    151212 Robin2130
    0312niboR
    pi_51198904
    Ik heb vernomen dat de Plan V/T's op een gegeven moment door de schredder gaan en dat ze vervangen worden door de SGMm. Klopt dit?
    Love is a difficult thing, but you can not without it!
    pi_51198935
    quote:
    Op vrijdag 6 juli 2007 13:40 schreef Robin2130 het volgende:
    Ik heb vernomen dat de Plan V/T's op een gegeven moment door de schredder gaan en dat ze vervangen worden door de SGMm. Klopt dit?
    met t huidige materieel tekort duurt dat vast nog wel ff.. en een T / V mag 140 volgens mij.. SGM(m) mag maar 125
      vrijdag 6 juli 2007 @ 13:45:46 #242
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_51199095
    quote:
    Op vrijdag 6 juli 2007 13:40 schreef Robin2130 het volgende:
    Ik heb vernomen dat de Plan V/T's op een gegeven moment door de schredder gaan en dat ze vervangen worden door de SGMm. Klopt dit?
    Ik begreep dat ze vervangen gaan worden door (iets wat afgeleid is van) de Duitse BR425-stellen.
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_51199308
    quote:
    Op vrijdag 6 juli 2007 13:45 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Ik begreep dat ze vervangen gaan worden door (iets wat afgeleid is van) de Duitse BR425-stellen.
    als dat 140 mag scheuren, anders loopt je hele dienstregeling in de soep
      vrijdag 6 juli 2007 @ 13:55:21 #244
    151212 Robin2130
    0312niboR
    pi_51199465
    quote:
    Op vrijdag 6 juli 2007 13:51 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    als dat 140 mag scheuren, anders loopt je hele dienstregeling in de soep
    je avatar
    Love is a difficult thing, but you can not without it!
      vrijdag 6 juli 2007 @ 14:08:28 #245
    106942 Eix
    Stranded here on planet earth
    pi_51199946
    quote:
    Op vrijdag 6 juli 2007 13:51 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    als dat 140 mag scheuren, anders loopt je hele dienstregeling in de soep
    Die Br425 mogen volgens mij 160 zelfs.

    Hoewel ik de Duitsers ook wel een beetje maf vind met snelheden. Afgelopen zondag met Fles, XBM en nog een vriend een rondreisje NRW gedaan en de Duitsers rijden zelfs nog met die oude Silberling rijtuigen zo'n 120-140. Was zeer comfortabel. Net alsof je over een weg vol kuilen reed.
    Most people keep their brains
    Between their legs
    (Don't you find ?)
    pi_51200101
    quote:
    Op vrijdag 6 juli 2007 14:08 schreef Eix het volgende:

    [..]

    Die Br425 mogen volgens mij 160 zelfs.

    Hoewel ik de Duitsers ook wel een beetje maf vind met snelheden. Afgelopen zondag met Fles, XBM en nog een vriend een rondreisje NRW gedaan en de Duitsers rijden zelfs nog met die oude Silberling rijtuigen zo'n 120-140. Was zeer comfortabel. Net alsof je over een weg vol kuilen reed.
    njah een Lint kan ook harder dan 120.. gezien ik gister met vertragign toch 135 op de GPS geclockt hebt in zo`n ding
      vrijdag 6 juli 2007 @ 14:20:08 #247
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_51200330
    quote:
    Op vrijdag 6 juli 2007 14:08 schreef Eix het volgende:

    de Duitsers rijden zelfs nog met die oude Silberling rijtuigen zo'n 120-140. Was zeer comfortabel. Net alsof je over een weg vol kuilen reed.
    Heerlijk stil ook
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 juli 2007 @ 14:25:51 #248
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_51200537
    quote:
    Op vrijdag 6 juli 2007 13:23 schreef Mark-Hgl het volgende:

    [..]

    Gisteren nog een DD-AR
    En naar ik meen gister ook nog een koploper.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 juli 2007 @ 14:27:06 #249
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_51200566
    quote:
    Op vrijdag 6 juli 2007 13:32 schreef Dr_Flash het volgende:
    Maar 1 maand? arme ziel

    Ik had gisteren Virm in de 8800. En het schommelen viel reuze mee, zelfs tussen Woerden en Leiden Het was dan ook een 94'er gelukkig, en geen 86'er. En een Veetje op de terugweg.

    Overigens erg raar: Ut - Ledn duurt 41 minuten, Ledn - Ut 47. Alle etappes zijn oostwaarts een minuut langer dan westwaarts, hij staat nergens langer stil of zo. Iemand enig idee waar dat voor nodig is?
    Goederenpad?
    Altijd onderweg naar het avontuur
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 juli 2007 @ 14:28:55 #250
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_51200630
    quote:
    Op vrijdag 6 juli 2007 14:13 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    njah een Lint kan ook harder dan 120.. gezien ik gister met vertragign toch 135 op de GPS geclockt hebt in zo`n ding
    Kan alleen als ie de ATB op code blauw zet. ATB helemaal uitzetten is niet verstandig.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      vrijdag 6 juli 2007 @ 14:59:03 #251
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_51201646
    quote:
    Op vrijdag 6 juli 2007 14:27 schreef Peterselieman het volgende:

    [..]

    Goederenpad?
    Wat goederenpad? De trein volgt een goederenpad? De trein kruist een goederenpad? Wat bedoel je?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 juli 2007 @ 15:01:55 #252
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_51201748
    Ik meende gelezen te hebben dat er op dat traject ergens een goederenpad lag. Daardoor is de trein langer onderweg, omdat goederentreinen nu eenmaal voorgaan.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      vrijdag 6 juli 2007 @ 15:04:48 #253
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_51201861
    En omdat 5 minuten stil staan in Woerden (bijvoorbeeld) ook zo opvalt, wordt er maar overal een stukje langzamer gereden, zoiets?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 juli 2007 @ 15:07:54 #254
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_51201977
    Zou zomaar kunnen. Je weet het maar nooit met de NS. Of het is bedoeld als veiligheidsmaatregel, omdat het spoor op dat traject nu ook niet als zeer goed bekend staat.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_51202928
    quote:
    Op vrijdag 6 juli 2007 15:07 schreef Peterselieman het volgende:
    Zou zomaar kunnen. Je weet het maar nooit met de NS. Of het is bedoeld als veiligheidsmaatregel, omdat het spoor op dat traject nu ook niet als zeer goed bekend staat.
    Volgens mij wordt er echt niet hard gescheurd door die Polder, zal me niks verbazen dat het maar 100 km/h aan tipt. Ik had het gevoel zelf ook dat het niet echt snel ging.
      vrijdag 6 juli 2007 @ 15:32:55 #256
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_51202989
    nou ja, dat kan altijd natuurlijk, maar dan toch niet alleen maar één kant op?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      vrijdag 6 juli 2007 @ 15:50:47 #257
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_51203666
    quote:
    Op vrijdag 6 juli 2007 15:01 schreef Peterselieman het volgende:
    Ik meende gelezen te hebben dat er op dat traject ergens een goederenpad lag. Daardoor is de trein langer onderweg, omdat goederentreinen nu eenmaal voorgaan.
    Is dat zo? Ik zie best vaak goederentrein nogal lang stoppen op grote stations, ik dacht altijd dat dat was zodat allerlei intercitys en stoptreinen eerder konden vertrekken.

    Vroeger stopte hier op het kleine 3-sporige stationnetje in mijn woonplaats ook vaak goederentreinen om passagierstreinen voor te laten gaan trouwens, tegenwoordig zie ik dat niet meer zo vaak, maar ik kom er dan ook niet vaak meer.
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
    pi_51204376
    quote:
    Op vrijdag 6 juli 2007 14:28 schreef Peterselieman het volgende:

    [..]

    Kan alleen als ie de ATB op code blauw zet. ATB helemaal uitzetten is niet verstandig.
    t schoot tenminste wel op
      vrijdag 6 juli 2007 @ 21:20:17 #259
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_51214617
    Iemand nog leuke rondjes gepland dit weekend? Ik (nog) niet
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_51215938
    quote:
    Op vrijdag 6 juli 2007 21:20 schreef Dr_Flash het volgende:
    Iemand nog leuke rondjes gepland dit weekend? Ik (nog) niet
    ok.. dat valt me tegen van je
      vrijdag 6 juli 2007 @ 22:29:56 #261
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_51216813
    nou ja, wie weet krijg ik morgen nog eoa briljant idee
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 6 juli 2007 @ 22:35:50 #262
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die Š ?
    pi_51217009
    Ik heb een zilvere trein gezien waar de deuren en stoelen allemaal nog in plastic zat. Enig idee wat dat zou kunnen zijn? In de buurt van Haarlem.
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
      vrijdag 6 juli 2007 @ 22:57:32 #263
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_51217698
    quote:
    Op vrijdag 6 juli 2007 22:35 schreef Dark_Angelus het volgende:
    Ik heb een zilvere trein gezien [..] Enig idee wat dat zou kunnen zijn? In de buurt van Haarlem.
    Ik dacht aan de California Zephyr maar dat kan vast niet
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 6 juli 2007 @ 22:59:08 #264
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die Š ?
    pi_51217747
    quote:
    Op vrijdag 6 juli 2007 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Ik dacht aan de California Zephyr maar dat kan vast niet
    Neen, die was het iig niet
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
      vrijdag 6 juli 2007 @ 23:09:30 #265
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_51218062
    post eens picca's dan
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_51218194
    Ik dacht eerder aan een Protos.
    Maar dan een andere kleur samenstelling
    Hier een video http://nl.youtube.com/watch?v=1G1btGddej0
      vrijdag 6 juli 2007 @ 23:19:50 #267
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_51218384
    Een protos bij Haarlem?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_51218416
    Maandag Amersfoort-Leeuwarden-Stavoren-Groningen-Roodeschool-Amsterdam C gedaan.
    Vandaag Amersfoort-Emmen-Bus 300 naar Groningen(1.5 uur )Delfzijn-Amsterdam C

    Toen ik tussen Leeuwarden en Sneek reed, hoorde ik nog echt dat kedegedenk geluid. Enige spoor in NL waar ik dat (nog)hoor.
      vrijdag 6 juli 2007 @ 23:22:06 #269
    164283 Luco
    Buongiorno!
    pi_51218441
    Het blijft een lelijk ding die Protos!
    Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
    pi_51218500
    Jep eerder deze week is die al in Amsterdam, Hilversum, Utrecht, Ede-Wageningen, Alphen aan den Rijn, 's-Hertogenbosch en nog meer andere plaatsen in Nederland gespot.

    [ Bericht 2% gewijzigd door thats-me op 06-07-2007 23:33:00 ]
    pi_51219355
    Vanaf morgen 10 dagen geen treinen Leeuwarden - Heerenveen. ACTS rijdt via Buitenpost, dienstregeling zie rolandrail.

    Verder komende zondag de ALLERlaatste dag wadlopers in het Noorden. Het is nu definitief. Verwacht wadlopers op Leeuwarden-Groningen, maar hoogstwaarschijnlijk vooral Leeuwarden - Stavoren en misschien Leeuwarden - Harlingen Haven.
    pi_51221188
    quote:
    Op vrijdag 6 juli 2007 23:55 schreef Zug-Chef het volgende:
    Vanaf morgen 10 dagen geen treinen Leeuwarden - Heerenveen. ACTS rijdt via Buitenpost, dienstregeling zie rolandrail.

    Verder komende zondag de ALLERlaatste dag wadlopers in het Noorden. Het is nu definitief. Verwacht wadlopers op Leeuwarden-Groningen, maar hoogstwaarschijnlijk vooral Leeuwarden - Stavoren en misschien Leeuwarden - Harlingen Haven.
    Lekker dan hoezo 10 dagen lang?

    zo erg ist spoor daar toch niet enzo?

    ik kan me ergere stukken bedenken
      zaterdag 7 juli 2007 @ 02:39:08 #273
    146033 ReisT
    Fahrtreppenbenutzungshinweise
    pi_51223046
    Nee ligt niet aan het spoor, ze gaan die week de spoorbrug bij Akkrum (ik zou niet weten over welke sloot) vervangen door een nieuwe en gelijk het spoor 2 meter verhogen. Voordeel: minder lawaai voor omwonenden, overweg is niet meer nodig, en de doorvaarhoogte wordt groter zodat die brug minder vaak open hoeft.

    Dan is eigenlijk het nog best knap dat dat in 10 dagen zou moeten kunnen lukken.
    pi_51224221
    Ja dat gaat dus nooit lukken, want spoor 2 meter hoger betekend dat het hele station ook verlegd/verhoogd moet worden... 10 dagen he.... Ik verwacht eigenlijk een sooort Almelo-2 hier
      zaterdag 7 juli 2007 @ 08:33:25 #275
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_51224453
    quote:
    Op zaterdag 7 juli 2007 07:26 schreef Zug-Chef het volgende:
    Ja dat gaat dus nooit lukken, want spoor 2 meter hoger betekend dat het hele station ook verlegd/verhoogd moet worden... 10 dagen he.... Ik verwacht eigenlijk een sooort Almelo-2 hier
    Nou dat wordt lachen

    EN die wadloperafsluiting, moet ik daarvoor ook via Zl - Gn - Lw omrijden dan of zo?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_51224513
    Rijden wel bussen tussen Heerenveen en Leeuwarden
    pi_51224636

    Jammer dat het zulk kut weer is in dit land
      zaterdag 7 juli 2007 @ 09:06:05 #278
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_51224659
    ja, balen idd. Nou ja, als ik niks beters te doen heb kom ik misschien nog wel ff naar die wadjes kijken morgen
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_51224999
    Ah, nou ik ben morgen ook te vinden met fiets en camera rondom Leeuwarden. Er schijnt ook een meeting te zijn in de middag op spoor 1 te Leeuwarden. Maar goed, het wordt morgen wel mooi weer, dus flink wat wadjes platen in het landschap
      zaterdag 7 juli 2007 @ 10:57:39 #280
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_51225765
    Ik meld me nog wel als ik ook die kant op kom dan
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_51225969
    quote:
    Op zaterdag 7 juli 2007 08:33 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    EN die wadloperafsluiting, moet ik daarvoor ook via Zl - Gn - Lw omrijden dan of zo?
    Als je bussen haat (like me) en je wilt een leuk rondje reizen dan ga je via Gn natuurlijk.
    Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
      zaterdag 7 juli 2007 @ 13:53:23 #282
    141414 NordicBlue
    Iets met Noord en Blauw Zeker?
    pi_51229966
      zaterdag 7 juli 2007 @ 14:33:11 #283
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_51230957
    quote:
    Op zaterdag 7 juli 2007 11:11 schreef vw_caddy het volgende:

    [..]

    Als je bussen haat (like me) en je wilt een leuk rondje reizen dan ga je via Gn natuurlijk.
    Is misschien heul geen gek idee
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      zaterdag 7 juli 2007 @ 14:33:32 #284
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_51230970
    quote:
    Op zaterdag 7 juli 2007 13:53 schreef NordicBlue het volgende:
    [afbeelding]
    Waar heb jij nou weer kriebel aan?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_51231080
    Helaas net de zon even weg, en op de achtergrond zie je m natuurlijk weer terug komen, waardoor de achtergrond beetje overbelicht was Dit is het beste wat ik er uit kon halen met photoshop... Volgende week maar de herkansing vrees ik..

      zaterdag 7 juli 2007 @ 14:40:26 #286
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_51231106
    Ik wil meer mist en zo, rijden die dingen niet in de vroege ochtend daar? Wat je nu ziet voor die bomen is alleen maar dieselrook lijkt me? Toffe plaat wel, trouwens
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_51231229
    Ja klopt hij trok enorm op daar.

    Mist.. zou kunnen, hij rijdt doordeweeks (dinsdag tot en met vrijdagochtend) om half 6 's ochtends weg uit Leeuwarden ri Groningen...
      zaterdag 7 juli 2007 @ 14:50:49 #288
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_51231301
    quote:
    Op zaterdag 7 juli 2007 14:47 schreef Zug-Chef het volgende:
    Ja klopt hij trok enorm op daar.

    Mist.. zou kunnen, hij rijdt doordeweeks (dinsdag tot en met vrijdagochtend) om half 6 's ochtends weg uit Leeuwarden ri Groningen...
    In november zijn de kansen op mist een stuk beter bedenk ik me net trouwens Hoef je ook niet zo achterlijk vroeg je bed uit. Maar het kan best mooie platen opleveren, denk ik
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      zaterdag 7 juli 2007 @ 14:54:05 #289
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_51231364
    Nog ff wat plaatjes van afgelopen zondag:

    BR628je...


    Trein van Emmerich naar Duisburg. Kan iemand me nou eens het verschil uitleggen tussen Halberstadt en Silberling? En welke van de 2 is dit dan? Bij voorbaat dank


    Twee 151's met een zware kolen- of ertstrein door Millingen (bei Rees).


    De ICE voor terug naar huis rijdt Duisburg Hbf binnen.


    Ranzige pornomachine in Emmerich.
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_51231567
    Leuke foto's wel Silberlingen zijn het iig niet, want ze zijn rood Bij de oosterburen worden ze n-Wagen genoemd.
      zaterdag 7 juli 2007 @ 15:04:37 #291
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_51231620
    quote:
    Op zaterdag 7 juli 2007 15:02 schreef Zug-Chef het volgende:
    Leuke foto's wel Silberlingen zijn het iig niet, want ze zijn rood Bij de oosterburen worden ze n-Wagen genoemd.
    Ja maar een vingerverfbeurt maakt van een Silberling toch niet een Halberstadt of zo? Er moeten toch technisch ook wel verschillen zijn zou je denken?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_51231664
    Halberstadters zijn van origine Oost-Duits, en zien er zo uit:
    pi_51231705
    En zie het verschil met de westerse variant:
      zaterdag 7 juli 2007 @ 15:08:18 #294
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_51231712
    ja, rode bakken met 2 stel witte klapdeuren op 1/3 en 2/3 baklengte. Dat is wat ik halberstadt noem Maar Silberlingen zijn dus gewoon zilvergrijs, en met dezelfde deurindeling en zo?

    Die Halberstadtjes rijden in Hongarije ook rond trouwens (maar dat wist je natuurlijk allang)
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      zaterdag 7 juli 2007 @ 15:10:10 #295
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_51231756
    quote:
    Op zaterdag 7 juli 2007 15:08 schreef Zug-Chef het volgende:
    En zie het verschil met de westerse variant:
    [afbeelding]
    Ja, bolle afrondinkjes kwa dakrand. rest lijkt me min of meer hetzelfde toch?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_51231757
    quote:
    Op zaterdag 7 juli 2007 15:08 schreef Dr_Flash het volgende:
    ja, rode bakken met 2 stel witte klapdeuren op 1/3 en 2/3 baklengte. Dat is wat ik halberstadt noem Maar Silberlingen zijn dus gewoon zilvergrijs, en met dezelfde deurindeling en zo?
    Ja dat is dus fout, Halberstadtjes zijn vooral te herkennen aan de hoekige rand aan weerszijden, terwijl de westerse variant wat ronder is. Verder zullen er vast nog wel wat verschillen zijn. Silberlingen zijn zo genoemd omdat ze vroeger zilvergrijs waren, verder hetzelfde als tegenwoordig, al is het interieur al wel gemoderniseerrd
      zaterdag 7 juli 2007 @ 15:11:28 #297
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_51231790
    De westerse variant mag geen Halberstadt heten?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_51231827
    quote:
    Op zaterdag 7 juli 2007 15:10 schreef Zug-Chef het volgende:

    [..]

    Ja dat is dus fout, Halberstadtjes zijn vooral te herkennen aan de hoekige rand aan weerszijden, terwijl de westerse variant wat ronder is. Verder zullen er vast nog wel wat verschillen zijn. Silberlingen zijn zo genoemd omdat ze vroeger zilvergrijs waren, verder hetzelfde als tegenwoordig, al is het interieur al wel gemoderniseerrd
    hmm nou je t zegt idd de 1 is gewoon en strakke hoek.. de ander is rond
      zaterdag 7 juli 2007 @ 15:14:13 #299
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_51231874
    Kom op, nog 2, wie maakt de nieuwe?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_51231958
    quote:
    Op zaterdag 7 juli 2007 15:14 schreef Dr_Flash het volgende:
    Kom op, nog 2, wie maakt de nieuwe?
    ik nomineer jou
    pi_51231980
    Yahoooooo
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')