quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:56 schreef Skaai het volgende:
IK BEN GESLAAAAAAGD!!!![]()
![]()
Ik ben zo blij, ik dacht dat ik gezakt was omdat ik door rood reed en die vent in moest grijpen
Maar hij zei aan het einde van: Als je beloofd nooit meer door rood te rijden ben je wat mij betreft geslaagd.
gefeliciteerdquote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:56 schreef Skaai het volgende:
IK BEN GESLAAAAAAGD!!!![]()
![]()
Ik ben zo blij, ik dacht dat ik gezakt was omdat ik door rood reed en die vent in moest grijpen
Maar hij zij aan het einde van: Als je beloofd nooit meer door rood te rijden ben je wat mij betreft geslaagd.
ik zou met theorie wachten totdat je al een paar lessen gehad hebt Ik weet natuurlijk niet hoe vaak je per week wilt gaan lessen, maar theorie is maar 1 jaar geldig. Dus als je hem haalt voordat je met praktijk begint kan het zomaar door onverwachte omstandigheden zijn dat hij verloopt.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:23 schreef Geqxon het volgende:
Dit weekend maar eens goed mijn theorie leren, en binnenkort dan even de afspraak ervoor maken.
Als het mij lukt, dan word het maar eens tijd voor praktijklessen
Och, ik heb een paar maanden zomervakantiequote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:25 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ik zou met theorie wachten totdat je al een paar lessen gehad hebt Ik weet natuurlijk niet hoe vaak je per week wilt gaan lessen, maar theorie is maar 1 jaar geldig. Dus als je hem haalt voordat je met praktijk begint kan het zomaar door onverwachte omstandigheden zijn dat hij verloopt.
dat mag je zelf doen op de wiki ( zie OP) dan sta je er volgend topic inquote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:49 schreef Agiath het volgende:
Over iets meer dan 2 uur eerste rijles, mag ik in de OP![]()
Ik sta er nu al in, maar ik zal het doenquote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:03 schreef Sylvana het volgende:
[..]
dat mag je zelf doen op de wiki ( zie OP) dan sta je er volgend topic in
Je hebt genoeg geld om meerdere lessen/uren per week te kunnen nemen?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:20 schreef mordradead het volgende:
Ik heb even een vraag aan jullie. Voor de zomervakantie heb ik 15 rijlessen gehad, toen ben ik op vakantie gegaan en heb verder veel gewerkt en het nogal druk met werk en school na de vakantie. Natuurlijk had ik wel kunnnen lessen maar dat heb ik niet gedaan.
Eigenlijk wil ik m'n examen nog wel halen voor de vakantie denken jullie dat dit mogelijk is als ik nu (volgende week) weer begin?
waar ben je dan angstig voor?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:27 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Och, ik heb een paar maanden zomervakantieEn als hij verloopt, dan haal ik hem nog een keer.
Het is meer dat ik een klein beetje angstig ben voor de praktijklessen, vandaar dat ik er 100% op voorbereid wil zijn.
Ja precies, ik heb nog wel wat geld en werk natuurlijk ook nogquote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:21 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Je hebt genoeg geld om meerdere lessen/uren per week te kunnen nemen?
Ga er wel van uit dat die 15 lessen wel weggezakt zijn.
Als je het geld er voor hebt en de tijd natuurlijk zou ik 2 lessen in de week doen. Dan leer je het sneller en blijft het allemaal beter hangen dan wanneer je 1 keer in de week lest, dan moet je er steeds weer ff inkomen enzo.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:25 schreef mordradead het volgende:
[..]
Ja precies, ik heb nog wel wat geld en werk natuurlijk ook nogIk denk dat het wel wat sneller terugkomt dan eerst... sowieso had ik de laatste lessen wel zoiets van dat ik alles alleen maar herhaalde maar goed, oefening baart natuurlijk kunst.
Zou je 1 of 2 lessen doen?
A gewoon, dat ik een verkeersregel niet ken, of dat ik iets totaal verpruts. In die richting. Vandaar dat ik het op papier uit mijn hoofd wil kennenquote:
Weet je, die theorie-regels zijn handig om te kennen, maar het gaat vooral om de ANDERE weggebruikers met rijden, die moet je goed inschatten, die doen dingen waar je goed op moet reageren enzo. De verkeersborden enzo kennen is belangrijk, maar het belangrijkste is nog het inzicht en de andere weggebruikers en hoe je daarmee omgaat.. En dat kun je niet uit een boekje leren, dat leer je door te ervaren en door fouten te maken en daar van te leren.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:34 schreef Geqxon het volgende:
[..]
A gewoon, dat ik een verkeersregel niet ken, of dat ik iets totaal verpruts. In die richting. Vandaar dat ik het op papier uit mijn hoofd wil kennen
Daar heb ik mij al enigszins op voorbereid, doordat ik met mijn brompony vaak zat op de stadsring rij. En ik zal zeer vaak gesneden ben, grr.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:40 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Weet je, die theorie-regels zijn handig om te kennen, maar het gaat vooral om de ANDERE weggebruikers met rijden, die moet je goed inschatten, die doen dingen waar je goed op moet reageren enzo. De verkeersborden enzo kennen is belangrijk, maar het belangrijkste is nog het inzicht en de andere weggebruikers en hoe je daarmee omgaat.. En dat kun je niet uit een boekje leren, dat leer je door te ervaren en door fouten te maken en daar van te leren.
en wat ik trouwens de pas de laatste paar lessen heb, dat nu pas die borden veel meer aan bod komen, want nu is je instructeur je aan het trainen voor je examen, en examinatoren proberen je altijd in een doodlopende straat te sturen, of naar een straat te sturen waar het verboden is voor auto's en motoren.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:40 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Weet je, die theorie-regels zijn handig om te kennen, maar het gaat vooral om de ANDERE weggebruikers met rijden, die moet je goed inschatten, die doen dingen waar je goed op moet reageren enzo. De verkeersborden enzo kennen is belangrijk, maar het belangrijkste is nog het inzicht en de andere weggebruikers en hoe je daarmee omgaat.. En dat kun je niet uit een boekje leren, dat leer je door te ervaren en door fouten te maken en daar van te leren.
Maar een doodlopende straat mag je wel inrijden.. Moet je dan weigeren zeg maar?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:06 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
en wat ik trouwens de pas de laatste paar lessen heb, dat nu pas die borden veel meer aan bod komen, want nu is je instructeur je aan het trainen voor je examen, en examinatoren proberen je altijd in een doodlopende straat te sturen, of naar een straat te sturen waar het verboden is voor auto's en motoren.
Inderdaad, een doodlopende straat moet je gewoon inrijden als ze het zeggen, grote kans idd dat je dan moet kerenquote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:26 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Soms laten ze je ook express een doodlopende straat inrijden... En dan moet je bijv. keren op de weg, met drie keer steken, en dan weer terug.Heb ik wel eens gehad met rijles, vlak voor m'n examen.
3 keer steken is geen vereiste volgens mijn rij-instructeur, als je maar goed blijft kijken en controle hebt over de auto. Tenslotte zal niemand je aanvallen als je er een keer extra, of een keer of 3 extra over doet. Het duurt alleen iets langer, maar soms is anders natuurlijk ook niet mogelijk door obstakels o.i.d.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:26 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Soms laten ze je ook express een doodlopende straat inrijden... En dan moet je bijv. keren op de weg, met drie keer steken, en dan weer terug.Heb ik wel eens gehad met rijles, vlak voor m'n examen.
als een instructeur niets zegt, en de zijweg is wel een gewone weg en de rechtdoorgaande weg is doodlopend dan moet ik afslaan. want je rijdt een route, en niet een doodlopende straat. behalve als de instructeur rechtdoor zegt, dan moet je weer wel rechtdoor voor bijvoorbeeld straatje keren of halve draai, of achteruit rijden.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 16:25 schreef Rosu het volgende:
[..]
Maar een doodlopende straat mag je wel inrijden.. Moet je dan weigeren zeg maar?
Bij mij was dat niet zo. Ik moest altijd rechtdoor als hij niks zei, ook als het dan een doodlopende weg was.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 18:19 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
als een instructeur niets zegt, en de zijweg is wel een gewone weg en de rechtdoorgaande weg is doodlopend dan moet ik afslaan. want je rijdt een route, en niet een doodlopende straat. behalve als de instructeur rechtdoor zegt, dan moet je weer wel rechtdoor voor bijvoorbeeld straatje keren of halve draai, of achteruit rijden.
ik vooral niet. dit was namelijk iets waar de examinatoren in rotterdam op letten. normaal zou je namelijk ook niet doorrijden. op deze manier laat je duidelijk zien dat je en de borden kent, en verkeersinzicht hebt.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 18:27 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Bij mij was dat niet zo. Ik moest altijd rechtdoor als hij niks zei, ook als het dan een doodlopende weg was.
Ja, als je je rijbewijs hebt dan zul je er natuurlijk niet inrijden, maar meestal in zo'n situatie moest ik dus keren. Dus dan zou hij het juist explicitet zeggen dat ik niet rechtdoor moest. Anders altijd rechtdoor, tenzij het dus een straat is waar je niet in mag, maar als een doodlopende weg rechtdoor was, moest ik daar wel gewoon in.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 18:29 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
ik vooral niet. dit was namelijk iets waar de examinatoren in rotterdam op letten. normaal zou je namelijk ook niet doorrijden. op deze manier laat je duidelijk zien dat je en de borden kent, en verkeersinzicht hebt.
Had hij je wel gezegd dat dit op je examen dus niet mag?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 18:32 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja, als je je rijbewijs hebt dan zul je er natuurlijk niet inrijden, maar meestal in zo'n situatie moest ik dus keren. Dus dan zou hij het juist explicitet zeggen dat ik niet rechtdoor moest. Anders altijd rechtdoor, tenzij het dus een straat is waar je niet in mag, maar als een doodlopende weg rechtdoor was, moest ik daar wel gewoon in.
Neequote:Op zaterdag 17 februari 2007 12:29 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Had hij je wel gezegd dat dit op je examen dus niet mag?
nee tuurlijk niet, wat denk jij danquote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:59 schreef kokos het volgende:
[..]
Als je geslaagd bent mag je dan gaan rijden, zonder rijbewijs dus?
dan kun je hem dus op zijn vroegst woensdag aanragen en dan heb je hem dus donderdagquote:Op zondag 18 februari 2007 13:34 schreef bakayarou het volgende:
Ik mag dus morgen op carnavals maandag op. Weet iemand of er wat te doen is in Nijmegen?
En als ik het haal en ik betaal die 40 euro voor een versnelde afhandeling. Wanneer heb ik em dan want i.v.m. carnaval is het gemeentehuis op maandag en dinsdag gesloten?
Lijkt me geen strak plan, mijn instructeur heeft het me ten strengste afgeradenquote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:59 schreef kokos het volgende:
[..]
Als je geslaagd bent mag je dan gaan rijden, zonder rijbewijs dus?
voor je examen moet je het weten, meestal krijg je het dus de laatste les voor je examenquote:Op zondag 18 februari 2007 22:10 schreef Xbox_360 het volgende:
Zijn er veel mensen die wel eens samen met de instructeur onder de motorkap hebben gekeken? Ik heb dat namelijk nog nooit gedaan en heb ook niet echt veel kennis van auto's. Ik kan wel snel auto's herkennen qua merk en type. Maar technische kant niet echt
Maar mijn rijbewijs is geldig vanaf de datum dat ik hem heb gehaald (als in: geslaagd ben), dat staat erop...quote:Op zondag 18 februari 2007 22:14 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Niet dus.
Je rijdt in principe zonder rijbewijs, want dat is nog niet afgegeven. Niet geldig issie als 't verlopen is, of uit elkaar gescheurd ofzo. Echter je staat in de systemen van de overheid wel als zijnde 'een rijbewijs bezittend'.
Op het moment dat je je rbw nog niet hebt opgehaald, heb je er nog geen. De verwerking is nog bezig, je staat nog niet geregistreerd als bezitter van een rijbewijs, waardoor je dus gewoon rijdt zonder rijbewijs (ook al heb je die verklaring dat je het wel kan). Dit is een misdrijf en wordt zwaar bestraft.
Je hebt 18 jaar moeten wachten, doe die week er dan ook gewoon bij.
bij mij vanaf de dag dat ik hem aangevraagd heb op gemeentehuis, maar das dan dus met terugwerkende kracht, maar zolang je hem niet heb, mag je gewoon nog niet rijdenquote:Op zondag 18 februari 2007 22:56 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Maar mijn rijbewijs is geldig vanaf de datum dat ik hem heb gehaald (als in: geslaagd ben), dat staat erop...
Nee, de datum die erop staat is de datum van aanvraag, die twee kunnen samenvallen, maar dat hoeft nietquote:Op zondag 18 februari 2007 22:56 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Maar mijn rijbewijs is geldig vanaf de datum dat ik hem heb gehaald (als in: geslaagd ben), dat staat erop...
Ja maar zonder geldig rijbewijs OP ZAK mag je niet rijden, ga nou maar geen moeite doen om toch je gelijk te halenquote:Op zondag 18 februari 2007 22:56 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Zelf doe ik dat met leerlingen tijdens de opleiding een keer of 2 en idd vlak voor het examen nog een keer.quote:Op zondag 18 februari 2007 22:10 schreef Xbox_360 het volgende:
Zijn er veel mensen die wel eens samen met de instructeur onder de motorkap hebben gekeken? Ik heb dat namelijk nog nooit gedaan en heb ook niet echt veel kennis van auto's. Ik kan wel snel auto's herkennen qua merk en type. Maar technische kant niet echt
ik heb het vlak voor de ttt gehad, en hoop het vlak voor het examen ook weer te hebben, maar gelukkig is die leswagen van mij ook wel redelijk duidelijk. op de doppen staat precies wat wat isquote:Op zondag 18 februari 2007 23:48 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zelf doe ik dat met leerlingen tijdens de opleiding een keer of 2 en idd vlak voor het examen nog een keer.
Als je dat alleen vlak voor het examen doet is het te veel info in te korte tijd denk ik, zoals ik het doe is het kennis weer even naar boven halen.
Kans dat de kap open moet is klein, maar het kán.
Je kunt maar beter voorbereid zijn......
Bij de meeste auto's zijn de belangrijke dingen onder de motorkap ook geel gekleurd.quote:Op zondag 18 februari 2007 23:51 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
ik heb het vlak voor de ttt gehad, en hoop het vlak voor het examen ook weer te hebben, maar gelukkig is die leswagen van mij ook wel redelijk duidelijk. op de doppen staat precies wat wat is
Ging me meer om het feit of het nou een ¤50,- overtreding was (niet kunnen tonen rijbewijs), of een misdrijf (rijden zonder geldig rijbewijs in bezit).quote:Op zondag 18 februari 2007 23:12 schreef Skaai het volgende:
[..]
Ja maar zonder geldig rijbewijs OP ZAK mag je niet rijden, ga nou maar geen moeite doen om toch je gelijk te halen![]()
Wou ik ook net zeggenquote:Op maandag 19 februari 2007 10:49 schreef murp het volgende:
19 februari: bakayarou 10:45 (auto)
ik ga de straat niet op...
Skaai gefeliciteerd !quote:
Als je de TTT gedaan hebt, hoef je deze dingen bij het examen al niet meer te kennen. Dit valt namelijk onder speciale verrichtingen.quote:Op zondag 18 februari 2007 23:51 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
ik heb het vlak voor de ttt gehad, en hoop het vlak voor het examen ook weer te hebben, maar gelukkig is die leswagen van mij ook wel redelijk duidelijk. op de doppen staat precies wat wat is
ik heb het voor geen van die redenen gedaan. maar meer om te weten hoe zo'n examen nou in elkaar zit. en ik heb ook dezelfde examinator als bij mijn ttt, dus minder stress (want die man was super aardig) en ik vind het alleen maar een voordeel dat ik mijn bijzondere verrichtingen heb gehaald, maar als ik die niet had gehaald had ik het ook goed gevonden.quote:Op maandag 19 februari 2007 12:48 schreef matthendriks het volgende:
Nouja, beetje kennis van de auto waarin je rijdt kan geen kwaad...
Hoor trouwens veel mensen uit mijn omgeving die geen TTT hebben gedaan / willen doen. Hun redenering: Als je bijzondere verrichtingen doet tijdens het examen scheelt dat weer 'rijtijd'...
Maar volgens mij vergeten ze dan dat de examinator de tijd die je wél rijdt, extra scherp controleert. Bovendien, speciale verrichtingen zijn bijv. ook inparkeren op het CBR-terrein als je terugkomt. Dus zoveel scheelt het toch niet?
(ligt denk ik ook een beetje aan de examinator)
Ik hoop dat dat voor mij ook zo isquote:Op maandag 19 februari 2007 13:13 schreef Me_Wesley het volgende:
Ik was op mijn TTT ook een stuk zenuwachtiger dan op mijn echte examen.
't was geen carnavalswagen maar een soort file van bussen en vrachtauto's.quote:Op maandag 19 februari 2007 11:02 schreef Me_Wesley het volgende:
Met een beetje gelukt komtie achter een carnavalswagen te rijden
tuurlijk wordt dit een leuke dag... je moet gewoon iets leuks gaan doen met je vrienden of met je meissie....quote:Op maandag 19 februari 2007 15:09 schreef bakayarou het volgende:
Allemaal enorm bedankt voor de reacties! Ik kan alweer een beetje (glim) lachen maar dit zal geen leuke dag meer worden.
Dat had ik ook. Zenuwachtig bij de ttt en bij het examen had ik nergens last van. Achteraf gezien dus een goede keuze voor mij die tttquote:Op maandag 19 februari 2007 13:13 schreef Me_Wesley het volgende:
Ik heb ook een TTT gedaan, geen vrijstelling gehaald.
Ik vond het wel een groot voordeel dat ik wist hoe alles ging op het examen. Naar je tafel lopen, exa handje geven, naar de auto de lichten checken enzo. Ik was op mijn TTT ook een stuk zenuwachtiger dan op mijn echte examen.
quote:Op maandag 19 februari 2007 18:15 schreef Skaai het volgende:
Vanmiddag mijn rijbewijs aangevraagd! Wel weer een hap geld hoor, 54 euro.
misdrijfquote:Op maandag 19 februari 2007 08:25 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ging me meer om het feit of het nou een ¤50,- overtreding was (niet kunnen tonen rijbewijs), of een misdrijf (rijden zonder geldig rijbewijs in bezit).
Maarja boeiend ook, die paar dagen wachten kan geen kwaad inderdaad
Ik betaalde hier in Deventer 60 euro ( geen spoedaanvraag)quote:Op maandag 19 februari 2007 18:22 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]Hier betaal je 35,20 (of is het een spoedaanvraag
)
gefeliciteerdquote:Op maandag 19 februari 2007 18:59 schreef DakDuuf het volgende:
* DakDuuf is vandaag ook geslaagd, spontaan een rondje gedanst in het examen lokaal:)
Moet mijn rijbewijs met spoed aanvragen want ik ga vrijdag op vakantie naar Oostenrijk:)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |