abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 17:52:10 #51
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_46432744
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 17:59 schreef kokos het volgende:

[..]

Als je geslaagd bent mag je dan gaan rijden, zonder rijbewijs dus?
Lijkt me geen strak plan, mijn instructeur heeft het me ten strengste afgeraden

En hij zei wel dat zodra ik voor het eerst zelf ga rijden, het beter is als je de eerste paar keer alleen gaat rijden. Er is altijd wel een bijrijder die op of aanmerkingen heeft op je rijstijl en het beter weet als passagier. Ik zie wel
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_46433096
ik moet morgen ook weer rijlessen, maar dat wordt gewoon carnavallen als het echt niet ging moest ik maar bellen zei ie
  zondag 18 februari 2007 @ 20:18:25 #53
57434 Marloes
Digital Love
pi_46436769
Vandaag voor 't eerst van Almere naar Zwolle gereden alleen, ging primaaa!!
Heerllijk is dat zeg!
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_46441384
Zijn er veel mensen die wel eens samen met de instructeur onder de motorkap hebben gekeken? Ik heb dat namelijk nog nooit gedaan en heb ook niet echt veel kennis van auto's. Ik kan wel snel auto's herkennen qua merk en type. Maar technische kant niet echt
  zondag 18 februari 2007 @ 22:14:20 #55
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_46441568
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 16:05:59 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_46441673
quote:
Op zondag 18 februari 2007 22:10 schreef Xbox_360 het volgende:
Zijn er veel mensen die wel eens samen met de instructeur onder de motorkap hebben gekeken? Ik heb dat namelijk nog nooit gedaan en heb ook niet echt veel kennis van auto's. Ik kan wel snel auto's herkennen qua merk en type. Maar technische kant niet echt
voor je examen moet je het weten, meestal krijg je het dus de laatste les voor je examen
pi_46443246
quote:
Op zondag 18 februari 2007 22:14 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Niet dus.

Je rijdt in principe zonder rijbewijs, want dat is nog niet afgegeven. Niet geldig issie als 't verlopen is, of uit elkaar gescheurd ofzo. Echter je staat in de systemen van de overheid wel als zijnde 'een rijbewijs bezittend'.

Op het moment dat je je rbw nog niet hebt opgehaald, heb je er nog geen. De verwerking is nog bezig, je staat nog niet geregistreerd als bezitter van een rijbewijs, waardoor je dus gewoon rijdt zonder rijbewijs (ook al heb je die verklaring dat je het wel kan). Dit is een misdrijf en wordt zwaar bestraft.
Je hebt 18 jaar moeten wachten, doe die week er dan ook gewoon bij.
Maar mijn rijbewijs is geldig vanaf de datum dat ik hem heb gehaald (als in: geslaagd ben), dat staat erop...
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_46443449
quote:
Op zondag 18 februari 2007 22:56 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Maar mijn rijbewijs is geldig vanaf de datum dat ik hem heb gehaald (als in: geslaagd ben), dat staat erop...
bij mij vanaf de dag dat ik hem aangevraagd heb op gemeentehuis, maar das dan dus met terugwerkende kracht, maar zolang je hem niet heb, mag je gewoon nog niet rijden
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 23:09:00 #59
43556 miss_dynastie
pi_46443668
quote:

[..]

Nee, de datum die erop staat is de datum van aanvraag, die twee kunnen samenvallen, maar dat hoeft niet
  zondag 18 februari 2007 @ 23:10:23 #60
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_46443725

[ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 16:06:00 ]
Zerg schreef:
  † In Memoriam † zondag 18 februari 2007 @ 23:12:07 #61
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_46443789
quote:

[..]

Ja maar zonder geldig rijbewijs OP ZAK mag je niet rijden, ga nou maar geen moeite doen om toch je gelijk te halen
Of je hem nou net 1 dag geleden hebt gehaald, er nog 3 dagen op moet wachten of dat ding al 20 jaar geleden hebt gehaald, als je word aangehouden en je kan op dat moment geen rijbewijs tonen ben je gewoon dom bezig en lacht de pliesieagent het hardst en ben jij een aantal euro's lichter.
Iesse vrai siempel toch?

Ikzelf wil het risico niet nemen om gepakt te worden. Na 1,5 jaar lessen kunnen die paar dagen er nog wel bij, en nu heb ik iets om naar uit te kijken omdat ik gewoon zeker weet dat ik dat ding over 8 dagen op zak heb.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_46444824
quote:
Op zondag 18 februari 2007 22:10 schreef Xbox_360 het volgende:
Zelf doe ik dat met leerlingen tijdens de opleiding een keer of 2 en idd vlak voor het examen nog een keer.
Als je dat alleen vlak voor het examen doet is het te veel info in te korte tijd denk ik, zoals ik het doe is het kennis weer even naar boven halen.
Kans dat de kap open moet is klein, maar het kán.
Je kunt maar beter voorbereid zijn......
pi_46444929
quote:
Op zondag 18 februari 2007 23:48 schreef vannelle het volgende:

[..]

Zelf doe ik dat met leerlingen tijdens de opleiding een keer of 2 en idd vlak voor het examen nog een keer.
Als je dat alleen vlak voor het examen doet is het te veel info in te korte tijd denk ik, zoals ik het doe is het kennis weer even naar boven halen.
Kans dat de kap open moet is klein, maar het kán.
Je kunt maar beter voorbereid zijn......
ik heb het vlak voor de ttt gehad, en hoop het vlak voor het examen ook weer te hebben, maar gelukkig is die leswagen van mij ook wel redelijk duidelijk. op de doppen staat precies wat wat is
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_46445011
quote:
Op zondag 18 februari 2007 23:51 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

ik heb het vlak voor de ttt gehad, en hoop het vlak voor het examen ook weer te hebben, maar gelukkig is die leswagen van mij ook wel redelijk duidelijk. op de doppen staat precies wat wat is
Bij de meeste auto's zijn de belangrijke dingen onder de motorkap ook geel gekleurd.
Dat icm een symbooltje maakt het makkelijk om weer te herinneren waar het ook alweer voor was.
Maar dat lukt alleen als het al een keer veteld is.
pi_46449639
quote:
Op zondag 18 februari 2007 23:12 schreef Skaai het volgende:

[..]

Ja maar zonder geldig rijbewijs OP ZAK mag je niet rijden, ga nou maar geen moeite doen om toch je gelijk te halen
Ging me meer om het feit of het nou een ¤50,- overtreding was (niet kunnen tonen rijbewijs), of een misdrijf (rijden zonder geldig rijbewijs in bezit).
Maarja boeiend ook, die paar dagen wachten kan geen kwaad inderdaad
'And I called your name,
  † In Memoriam † maandag 19 februari 2007 @ 10:18:31 #66
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_46451044
Dat weet ik dan weer niet je kan 'm niet laten zien, maar als ze je gegevens natrekken blijkt dat je er dus wel een moet hebben. Hmm, ik ga zo met een politieagent in opleiding m'n rijbewijs aanvragen dus ik zal het d'r eens vragen, als ze dat al uberhaupt weet .
pi_46451120

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 16:06:00 ]
Zerg schreef:
  † In Memoriam † maandag 19 februari 2007 @ 10:31:02 #68
43556 miss_dynastie
pi_46451240
Ik ben het eens met Mikkie. Je kan geen geldig rijbewijs overleggen, simpelweg omdat je nog geen geldig rijbewijs hebt.

Vandaag eerste echte rijles gehad (vorige keer was proefles). Ik heb vrij veel moeite met bepalen van breedte van het voertuig/ positie op de weg, maar op het laatst ging het eigenlijk best goed.
pi_46451543
Ik was dit topic kwijt in mijn AT

Donderdag weer 2 uur
  Forum Admin maandag 19 februari 2007 @ 10:49:44 #70
58651 crew  murp
murp
pi_46451568
19 februari: bakayarou 10:45 (auto)

ik ga de straat niet op...
  Forum Admin maandag 19 februari 2007 @ 10:50:27 #71
58651 crew  murp
murp
pi_46451581
ik hen mn B+C rijbewijs al vanaf toen ik 17 was
pi_46451646
quote:
Op maandag 19 februari 2007 10:49 schreef murp het volgende:
19 februari: bakayarou 10:45 (auto)

ik ga de straat niet op...
Wou ik ook net zeggen
pi_46451880
Met een beetje gelukt komtie achter een carnavalswagen te rijden
'And I called your name,
pi_46452764
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:59 schreef Skaai het volgende:

[..]
Skaai gefeliciteerd !

Ik heb vandaag mn laatste les en dan morgen (voor de derde keer) afrijden.......

We zullen zien wat het dit keer wordt.....
Maak ik je bang ? Ga dan naar de dokter, want je hebt waarschijnlijk last van Hexakosioihexekontahexafobie !
pi_46453319
quote:
Op zondag 18 februari 2007 23:51 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

Als je de TTT gedaan hebt, hoef je deze dingen bij het examen al niet meer te kennen. Dit valt namelijk onder speciale verrichtingen.

Geloof ik.
  maandag 19 februari 2007 @ 12:48:08 #76
117895 matthendriks
Switching reality. And back.
pi_46454466
Nouja, beetje kennis van de auto waarin je rijdt kan geen kwaad...

Hoor trouwens veel mensen uit mijn omgeving die geen TTT hebben gedaan / willen doen. Hun redenering: Als je bijzondere verrichtingen doet tijdens het examen scheelt dat weer 'rijtijd'...

Maar volgens mij vergeten ze dan dat de examinator de tijd die je wél rijdt, extra scherp controleert. Bovendien, speciale verrichtingen zijn bijv. ook inparkeren op het CBR-terrein als je terugkomt. Dus zoveel scheelt het toch niet?

(ligt denk ik ook een beetje aan de examinator)
Sole purpose: http://ikwilnaar.fok.nl/
pi_46454765
quote:
Op maandag 19 februari 2007 12:48 schreef matthendriks het volgende:
Nouja, beetje kennis van de auto waarin je rijdt kan geen kwaad...

Hoor trouwens veel mensen uit mijn omgeving die geen TTT hebben gedaan / willen doen. Hun redenering: Als je bijzondere verrichtingen doet tijdens het examen scheelt dat weer 'rijtijd'...

Maar volgens mij vergeten ze dan dat de examinator de tijd die je wél rijdt, extra scherp controleert. Bovendien, speciale verrichtingen zijn bijv. ook inparkeren op het CBR-terrein als je terugkomt. Dus zoveel scheelt het toch niet?

(ligt denk ik ook een beetje aan de examinator)
ik heb het voor geen van die redenen gedaan. maar meer om te weten hoe zo'n examen nou in elkaar zit. en ik heb ook dezelfde examinator als bij mijn ttt, dus minder stress (want die man was super aardig) en ik vind het alleen maar een voordeel dat ik mijn bijzondere verrichtingen heb gehaald, maar als ik die niet had gehaald had ik het ook goed gevonden.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_46455053
Ik heb ook een TTT gedaan, geen vrijstelling gehaald.
Ik vond het wel een groot voordeel dat ik wist hoe alles ging op het examen. Naar je tafel lopen, exa handje geven, naar de auto de lichten checken enzo. Ik was op mijn TTT ook een stuk zenuwachtiger dan op mijn echte examen.
'And I called your name,
pi_46455170
quote:
Op maandag 19 februari 2007 13:13 schreef Me_Wesley het volgende:
Ik was op mijn TTT ook een stuk zenuwachtiger dan op mijn echte examen.
Ik hoop dat dat voor mij ook zo is
pi_46455266
quote:
Op maandag 19 februari 2007 11:02 schreef Me_Wesley het volgende:
Met een beetje gelukt komtie achter een carnavalswagen te rijden
't was geen carnavalswagen maar een soort file van bussen en vrachtauto's.

Maar ik ben gezakt
Ik was echt belachelijk zenuwachtig en zelfs de bijzondere verrichtingen gingen niet helemaal zoals gepland. Keren op de weg in 3 keer steken werd keren op de weg in 5 keer steken, wel heb ik alle fietsers voor laten gaan dus het ging wel volgens het boekje. Tijdens de hellingproef liet ik de rem te vroeg los waardoor ik naar beneden zakte (gewoon belachelijk stom ). En vlak voordat we terug bij het CBR waren heb ik nog een ingreep aan het stuur gehad omdat ik te vroeg de bocht naar links wilde insturen waardoor m'n collega op de linker baan een beetje (in mijn ogen viel het wel mee) in het gedrang kwam te zitten. Ik baal werkelijkwaar als een stekker want de echt moeilijke dingen die normaal niet echt soepel gaan, gingen nu super goed en de dingen waar je normaal niet eens bij na hoeft te denken gingen vandaag helemaal mis . Zoeits simpels als op een grote rotonde 4/6 deel rond te gaan lukte niet, bij 2,5 was ik de tel kwijt .
Naja laten we het maar houden op de zenuwen en dat die de volgende keer thuis blijven.
  † In Memoriam † maandag 19 februari 2007 @ 13:26:30 #81
43556 miss_dynastie
pi_46455353
Jammer Bakayarou
pi_46455360
Jammer, ik had dat bij mijn TTT ook, ontiegelijk domme fouten.
pi_46455362
balen zeg hoor dat je zo zenuwachtig was en het daarom niet lukte, veel succes de volgende keer
pi_46456627
Jammer bakayarou.... better luck next time...
Maak ik je bang ? Ga dan naar de dokter, want je hebt waarschijnlijk last van Hexakosioihexekontahexafobie !
pi_46457682
Klote baka hopen dat je snel weer opkan!
'And I called your name,
pi_46458333
Allemaal enorm bedankt voor de reacties! Ik kan alweer een beetje (glim) lachen maar dit zal geen leuke dag meer worden.
  Forum Admin maandag 19 februari 2007 @ 15:11:11 #87
58651 crew  murp
murp
pi_46458366
quote:
Op maandag 19 februari 2007 15:09 schreef bakayarou het volgende:
Allemaal enorm bedankt voor de reacties! Ik kan alweer een beetje (glim) lachen maar dit zal geen leuke dag meer worden.
tuurlijk wordt dit een leuke dag... je moet gewoon iets leuks gaan doen met je vrienden of met je meissie....

komt allemaal goed
pi_46463045
quote:
Op maandag 19 februari 2007 13:13 schreef Me_Wesley het volgende:
Ik heb ook een TTT gedaan, geen vrijstelling gehaald.
Ik vond het wel een groot voordeel dat ik wist hoe alles ging op het examen. Naar je tafel lopen, exa handje geven, naar de auto de lichten checken enzo. Ik was op mijn TTT ook een stuk zenuwachtiger dan op mijn echte examen.
Dat had ik ook. Zenuwachtig bij de ttt en bij het examen had ik nergens last van. Achteraf gezien dus een goede keuze voor mij die ttt
  † In Memoriam † maandag 19 februari 2007 @ 18:15:00 #89
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_46463975
Vanmiddag mijn rijbewijs aangevraagd! Wel weer een hap geld hoor, 54 euro .
  † In Memoriam † maandag 19 februari 2007 @ 18:22:10 #90
43556 miss_dynastie
pi_46464164
quote:
Op maandag 19 februari 2007 18:15 schreef Skaai het volgende:
Vanmiddag mijn rijbewijs aangevraagd! Wel weer een hap geld hoor, 54 euro .
Hier betaal je 35,20 (of is het een spoedaanvraag )
pi_46464227
quote:
Op maandag 19 februari 2007 08:25 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ging me meer om het feit of het nou een ¤50,- overtreding was (niet kunnen tonen rijbewijs), of een misdrijf (rijden zonder geldig rijbewijs in bezit).
Maarja boeiend ook, die paar dagen wachten kan geen kwaad inderdaad
misdrijf
  † In Memoriam † maandag 19 februari 2007 @ 18:25:15 #92
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_46464228
Nee, een spoedaanvraag was 94,90 !
Echt beroerd, die prijzen van de Gemeente Almere
pi_46464243
quote:
Op maandag 19 februari 2007 18:22 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Hier betaal je 35,20 (of is het een spoedaanvraag )
Ik betaalde hier in Deventer 60 euro ( geen spoedaanvraag)

dus ook geen spoedaanvraag gedaan, 100 euro vonk wel weer een beetje teveel van het goede, dan maar week wachten
  † In Memoriam † maandag 19 februari 2007 @ 18:31:33 #94
43556 miss_dynastie
pi_46464393
Wat een verschillen he
Ik snap ook echt niet waarom het een week moet duren. Allemaal digitaal, zou gewoon een dag later geregeld moeten kunnen zijn imho.
pi_46464606
quote:
Op maandag 19 februari 2007 18:31 schreef miss_dynastie het volgende:
Wat een verschillen he
idd erg apart, zeker nu het centraal geregeld wordt
pi_46464698
Echt hoge bedragen hier. Ik betaalde 25 euro voor mijn rijbewijs. Hier was geen spoedaanvraag mogelijk. Zie dat dat erg goedkoop was
pi_46465004
Oke vrijdag had ik intakeles, nu afgekocht voor 1250 euro, dan heb ik 30 uur les (zelf te verdelen) een TTT en praktijk.
Theorie ga ik zo snel mogelijk aanvragen...

Eerste 'echte' les, 6 maart

Ik mocht wel op het laatst zelf al schakelen, alleen had ik nogal moeite met de stuurbekrachtiging, paar keer stoeprandjes geschaapt

Ik rij in een peugot 107, klein licht wagentje, gas hoef je echt maar heel licht in te drukken, dat was wel ff wennen want ik had al wat gereden op een eigen terrein in me vaders VW Transporter bus en dat is nogal anders haha
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  maandag 19 februari 2007 @ 18:59:23 #98
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_46465293
* DakDuuf is vandaag ook geslaagd, spontaan een rondje gedanst in het examen lokaal:)

Moet mijn rijbewijs met spoed aanvragen want ik ga vrijdag op vakantie naar Oostenrijk:)
Beter vol overtuiging fout, dan twijfelachtig goed
pi_46465430
Gefeliciteerd DakDuuf
pi_46465450
quote:
Op maandag 19 februari 2007 18:59 schreef DakDuuf het volgende:
* DakDuuf is vandaag ook geslaagd, spontaan een rondje gedanst in het examen lokaal:)

Moet mijn rijbewijs met spoed aanvragen want ik ga vrijdag op vakantie naar Oostenrijk:)
gefeliciteerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')