quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:32 schreef Pino_666 het volgende:
Oh oh oh, wat ben ik toch dom.
Lig ik vanochtend in mn bed, vraagt mn vriendin aan me: "He schat, hoe wil jij maandag praktijkexamen doen als je paspoort bij de Chineese ambassade in Den Haag ligt?". Ik ga 22 december namelijk naar Shang-hai en daar heb je een visum voor nodig.
Arghhhhh wat verschrikkelijk kut zeg. Het ziet er naar uit dat ik maandag gewoon geen examen kan doen.
Ik heb aan een paar dingen gedacht:misschien dat het CBR volstaat met een kopietje (maar dat lijkt me niet.... cbr -> mierenneukers) een nieuw paspoort aanvragen, maar gemeente in arnhem dicht en maandag is te laat soort van tijdelijk paspoort regelen zoals ze die op schiphol afgeven, maar daar ben je ook afhankelijk van verschillende voorwaarden en daarnaast is het maar even afwachten of het CBR dat als geldig identificatie ziet
Volgens mij gaan bovenstaande oplossingen allemaal niet werken. Het enige wat ik kan bedenken is om mijn paspoort maandagochtend op te halen bij de ambassade. Ik heb om 13h05 examen en de ambassade gaat om 9 uur open. Nu moet ik natuurlijk rekening houden met een paar dingen: Kan ik daar zo maar een paspoort ophalen? Hoe moet ik aantonen dat het mijn paspoort is?
Maar goed... simpel gezegd is mijn vraag aan jullie: Hebben jullie wel eens ervaring gehad met het feit dat je je niet juist kan identificeren bij het CBR? Mijn vermoeden is dat er geen ruimte is voor alternatieven.
Thanx voor de feedback. Ik zie het zelf ook zeer somber inquote:Op zaterdag 18 november 2006 12:37 schreef miss_dynastie het volgende:
Er werd echt heel expliciet om gevraagd bij mijn vriend, hij wilde zeker weten dat de juiste persoon examen kwam doen. Ik denk zelf dat je hem niet mee zult krijgen bij de ambassade, ze weten niet dat jij het bent, lijkt me... ID-kaart kun je ook niet aanvragen voor maandag en ook niet zonder paspoort, dusseh, ik weet niet, maar lijkt me dat je aardig vast zit, TENZIJ je een hele aardige examinator treft (maar bedenk je wel dat je je rijbewijs dan niet op kunt halen tenzij je je paspoort weer hebt, zo is het hier althans)
veel succes alvastquote:Op zaterdag 18 november 2006 12:48 schreef mantamanta het volgende:
maandag afrijden.... vierde keer............
Werkt je reisbureau niet op zaterdag dan? Da's toch bij uitstek een werkdag voor ze?quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:48 schreef Pino_666 het volgende:
[..]
Thanx voor de feedback. Ik zie het zelf ook zeer somber inGewoon 233 euro door de plee
![]()
Zo verrot ook dat nu alles dicht is. Ik kan maandag pas cbr bellen, kan maandag pas reisbureau bellen om te vragen waar mijn paspoort is..... Als ik geluk heb, ligt mijn paspoort al bij het reisbureau.
Nee geslotenquote:Op zaterdag 18 november 2006 12:50 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Werkt je reisbureau niet op zaterdag dan? Da's toch bij uitstek een werkdag voor ze?
Nee, dat snap ik dus écht niet, tenzij het een reisbureau is dat alleen business to business werkt, maar zelfs dan...quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:54 schreef Pino_666 het volgende:
[..]
Nee geslotendat snap je niet he
![]()
Nee, zie eigenlijk geen oplossing. Denk niet dat jouw examen door kan gaan. Maar je kunt 't altijd proberen natuurlijk.quote:
Blijkbaar is het aanvragen van een visum voor China een procedure die enkele dagen kost. Het is inderdaad raar dat ik nu geen manier heb om me te identificeren maar ik kan gewoon niet anders. Als ik nou een ID-kaart had dan was er helemaal geen probleem geweest.quote:Op zaterdag 18 november 2006 14:48 schreef Alcarin het volgende:
Pino_666: hoe kan het dan dat je nu helemaal geen legitimatiebewijs hebt? Dat is tegenwoordig toch zelfs verplicht voor mensen boven de 14.. Raar systeem hoor, dat je je paspoort moet inleveren.
Ik heb een theorie-examen gepland, kon pas half december! Dat moet dan wel 0 fout worden, ik heb nog een maand om het te leren, volgens mij zou ik het al halen als ik het nu zou doen...
Anders identificeer je je met je rijbewijsquote:Op zaterdag 18 november 2006 14:58 schreef Pino_666 het volgende:
[..]
Blijkbaar is het aanvragen van een visum voor China een procedure die enkele dagen kost. Het is inderdaad raar dat ik nu geen manier heb om me te identificeren maar ik kan gewoon niet anders. Als ik nou een ID-kaart had dan was er helemaal geen probleem geweest.
Zo raar, normaal gesproken heb ik mijn paspoort zelden tot nooit nodig. Dan stuur ik hem naar de ambassade en een dag daarna breekt mijn bankpas in tweeën en nu dit weer !
Examinator: Mag ik je ID even zien?quote:Op zaterdag 18 november 2006 15:04 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Anders identificeer je je met je rijbewijs![]()
Toen ik examen ging doen vroeg die man op mijn paspoort/rijbewijsquote:Op zaterdag 18 november 2006 15:04 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Anders identificeer je je met je rijbewijs![]()
lolbroekquote:Op zaterdag 18 november 2006 16:00 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Toen ik examen ging doen vroeg die man op mijn paspoort/rijbewijs
pff wel erg lang om eerlijk te zijn. ik leste van 1 tot kwart voor 2 toen we bij het cbr zijn gaan zitten. beetje rustig praten enzoquote:Op maandag 20 november 2006 12:19 schreef Frankvbr het volgende:
bedankt
ik heb zo om 1 uur rijles tot half 3.. ben wel benieuwd wat t gaat worden..
Thanxs.. maar helaas ik heb geen examen kunnen doen, ik heb hemel en aarde bewogen om mijn paspoort terug te krijgen maar dat's niet gelukt. Ik ben vanochtend zelfs van Arnhem naar Den Haag gereden (waar de Chineese ambassade zit), maar die wouden hem niet zo maar afgeven.quote:Op maandag 20 november 2006 12:13 schreef Sylvana het volgende:
20 November: Frankvbr, Arnhem, 14.55 (auto)
20 November: Pino_666, Arnhem, 14.55 (auto)
veel succes Frankvbr, en Pino_666, mag je examen doen of heb je je paspoort nog niet terug?
Lieverd, dat staat ook gewoon op de site van het CBR, dus waarom hij dat geheim wil houdenquote:Op maandag 20 november 2006 16:36 schreef Pino_666 het volgende:
Ik heb dus de eigenaar van de rijschool gebeld en het bovenstaande vertelt: hij was zeer verbaasd dat ik dit allemaal wist. "Het CBR hoort jou dit soort dingen helemaal niet te vertellen!".
Jawel hoor, hem gewoon die 85 euro laten betalen, en in de betreffende uren gewoon andere leerlingen inroosteren. Er zijn altijd mensen die graag nog ergens een extra les tussendoor willen hebben als de mogelijkheid er ineens is. Een beetje handig verkoper/rijschoolhouder doet dat met 2 vingers in de neus. Voor mij zou een dergelijke afzetterij reden zijn om naar een andere rijschool te gaanquote:Op maandag 20 november 2006 16:42 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Lieverd, dat staat ook gewoon op de site van het CBR, dus waarom hij dat geheim wil houdenWij hebben dan ook gebeld waarom in hemelsnaam het examen zo duur was in vergelijking met de CBR prijs, blijkt dus dat er nog een les van een uur voor zit, wachttijd daar, examen zelf, weer naar huis rijden, ze zijn er zo twee maar eerder drie uur mee zoet. 3x 40 euro=120 euro, + 85, bij de eerste keer zit er de eigen verklaring bij, da's twee tientjes, dus dan is 227 euro (kostte hier het eerste examen) niet zo heel gek. Die leugentjes zou ik hem gewoon mee confronteren, maar, laat ik eerlijk zijn, ik snap best dat hij geen zin heeft de financiële schade hiervoor te dragen, tenslotte moest hij die uren wel vrij houden en eerlijk is eerlijk, als ze jou zouden bellen op zaterdagmiddag met: haaaaaai, wil je maandagmiddag examen doen, dan zou jij toch ook zeggen: dacht ut niet... dus dat hij dan het CBR de schuld geeft snap ik nog wel, scheelt discussie. Het spijt me je te moeten zeggen, ik weet dat je het helemaal niet expres doet en zo, maar ik vind dat de rijschoolhouder hier weinig aan kan doen.
Naja... als in die prijs ook een uur rijles voor het examen zat.. ok... dan kan ik zo'n bedrag nog een beetje begrijpen, maar ik heb gewoon moeten betalen voor het uur voor het examen hoor (dus 233 + 38 euro). En in dat uur zat ook de wachttijd voor het examen! Daarnaast is mijn ervaring (van de eerste keer examen) dat het examen niet meer dan 45 minuten duurt. Tien minuten napraten en vijf minuten naar werk toe rijden. Mijn rijinstructeur is echt niet meer dan 1 uur bezig (excl. dat uur lessen voor het examen waar ik zelf voor betaal)....quote:Op maandag 20 november 2006 16:42 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Lieverd, dat staat ook gewoon op de site van het CBR, dus waarom hij dat geheim wil houdenWij hebben dan ook gebeld waarom in hemelsnaam het examen zo duur was in vergelijking met de CBR prijs, blijkt dus dat er nog een les van een uur voor zit, wachttijd daar, examen zelf, weer naar huis rijden, ze zijn er zo twee maar eerder drie uur mee zoet. 3x 40 euro=120 euro, + 85, bij de eerste keer zit er de eigen verklaring bij, da's twee tientjes, dus dan is 227 euro (kostte hier het eerste examen) niet zo heel gek. Die leugentjes zou ik hem gewoon mee confronteren, maar, laat ik eerlijk zijn, ik snap best dat hij geen zin heeft de financiële schade hiervoor te dragen, tenslotte moest hij die uren wel vrij houden en eerlijk is eerlijk, als ze jou zouden bellen op zaterdagmiddag met: haaaaaai, wil je maandagmiddag examen doen, dan zou jij toch ook zeggen: dacht ut niet... dus dat hij dan het CBR de schuld geeft snap ik nog wel, scheelt discussie. Het spijt me je te moeten zeggen, ik weet dat je het helemaal niet expres doet en zo, maar ik vind dat de rijschoolhouder hier weinig aan kan doen.
Gefeliciteerdquote:Op maandag 20 november 2006 16:53 schreef Frankvbr het volgende:
ik heb het gehaald
![]()
Eerst idd rijles van anderhalf uur gehad, wat op zich aardig van mijn concentratie heeft gekost. Toen nog half uurtje wachten. Maar dat vind ik nog het ergste.. wachten..
Ik had een beetje oude examiator. heb maar 20 a 25 minuutjes gereden. Bijzondere verrichtingen waren Bocht achteruit, en halve draai. Vooral snelweg gepakt en weer terug. Was echt snel voorbij. Alleen omdat het regende, waren mn zolen niet echt lekker bezig. Schakelen ging best verrot.
We liepen naar binnen.. hij zei: gefeliciteerd, het is voldoende. Hij had dus zitten twijfelen omdat ik vrij snel keek naar rechts. Dus hij had t gevoel dat ik misschien niet alles goed zag. Maar tegelijkertijd was er verder niks om over te twijfelen. Dus gehaald![]()
Gefeliciteerd kerel ! Wou dat ik hetzelfde kon zeggenquote:Op maandag 20 november 2006 16:53 schreef Frankvbr het volgende:
ik heb het gehaald
![]()
Eerst idd rijles van anderhalf uur gehad, wat op zich aardig van mijn concentratie heeft gekost. Toen nog half uurtje wachten. Maar dat vind ik nog het ergste.. wachten..
Ik had een beetje oude examiator. heb maar 20 a 25 minuutjes gereden. Bijzondere verrichtingen waren Bocht achteruit, en halve draai. Vooral snelweg gepakt en weer terug. Was echt snel voorbij. Alleen omdat het regende, waren mn zolen niet echt lekker bezig. Schakelen ging best verrot.
We liepen naar binnen.. hij zei: gefeliciteerd, het is voldoende. Hij had dus zitten twijfelen omdat ik vrij snel keek naar rechts. Dus hij had t gevoel dat ik misschien niet alles goed zag. Maar tegelijkertijd was er verder niks om over te twijfelen. Dus gehaald![]()
Ik betaal 145 euro voor het examen + 50 euro huur en verzekering van de auto en nog 35 euro voor een rijles ervoorquote:Op maandag 20 november 2006 16:42 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wij hebben dan ook gebeld waarom in hemelsnaam het examen zo duur was in vergelijking met de CBR prijs, blijkt dus dat er nog een les van een uur voor zit, wachttijd daar, examen zelf, weer naar huis rijden, ze zijn er zo twee maar eerder drie uur mee zoet. 3x 40 euro=120 euro, + 85, bij de eerste keer zit er de eigen verklaring bij, da's twee tientjes, dus dan is 227 euro (kostte hier het eerste examen) niet zo heel gek.
quote:Op maandag 20 november 2006 17:16 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
50 euro huur en verzekering van de auto
Examentarieven voor de auto bij het CBRquote:Op maandag 20 november 2006 17:29 schreef tralalala het volgende:
[..]
![]()
Ik betaal 158 euro... 90 euro voor examen en 2x34 euro voor 2 lesuren die het in beslag nemen.
Netjesquote:Op maandag 20 november 2006 18:11 schreef bloempje_1 het volgende:
ik ben 14 november geslaagd, 1e keerwel lang gelest...
Ook om 9.50 en dus ook op een dinsdag, ik vond het een ideale tijd, alle irri fietsers op school en verder ook niet echt druk op de weg
![]()
nee, maar het helpt zeer zeker. ik kwam 's middags allemaal fietsers tegen die van een middelbare school afkwamen. niet ideaal, gewoon niet in paniek raken en er voorbij gaan wanneer het kan. maar qua auto's was het redelijk rustigquote:Op maandag 20 november 2006 20:25 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Netjes. Ja ik ben er ook blij mee, maarja het is natuurlijk geen garantie tot succes.
Ja daar betaal ik die ¤50 huur en verzekering voor. Maar dat komt bovenop de ¤145 die ze vragen. Dus is de ¤145 de 'schone prijs'. Daarvan gaat ¤85 naar het CBR, en de andere ¤60 verdwijnt in de zak van de rijschool of de instructeur. Volgende les ga ik even vragen hoe dat nou precies zit.quote:Op maandag 20 november 2006 22:54 schreef Mathijz het volgende:
Hmm reken wel even mee dat de tijd dat jij examen doet, de rijschool niet de auto kan gebruiken voor iemand anders. Nu is het wel absurd dat ze daarvoor 150 rekenen.
Succesquote:Op maandag 20 november 2006 23:05 schreef mstr het volgende:
Morgen is het zover, ik moet voor mijn brommercertificaat.
Ik zaterdag bellen, je kunt 21 november en de volgende mogelijkheid is pas 13 december
Dan is de keuze makkelijk
Dank jequote:Op maandag 20 november 2006 23:27 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja daar betaal ik die ¤50 huur en verzekering voor. Maar dat komt bovenop de ¤145 die ze vragen. Dus is de ¤145 de 'schone prijs'. Daarvan gaat ¤85 naar het CBR, en de andere ¤60 verdwijnt in de zak van de rijschool of de instructeur. Volgende les ga ik even vragen hoe dat nou precies zit.
Ik wist deze prijzen uiteraard van tevoren al, dus ik zal niet gaan zeiken om korting ofzo. Ik nam alleen aan dat die ¤145 compleet voor het CBR zou zijn.
[..]
Succes![]()
Ik ben tot nu toe kwijt:quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:53 schreef Steephh het volgende:
Hmm.. Ik wil eens gaan beginnen met rijlessen!! Maarja.. Ik had eigenlijk beloofd dat niet te doen totdat ik in mei mijn examen heb, terwijl ik al wel 3 maanden achttien ben. Maar het begint toch te kriebelen en ik wil er toch echt aan gaan beginnen. Dus.. Ik had nu het idee om elke dag om 9 uur te stoppen met de computer en dat ik dan in de kerstvakantie zou beginnen.. Mijn ouders waren er niet echt positief over, maarja.. Ik ben er toch maar alvast mee begonnen (dat 9 uur afsluiten)..Hopen dat ik ze alsnog kan overhalen...
En weet iemand iets over ge gemiddelde kosten van een autorijbewijs? De een zegt dat het met 1500 moet lukken, iemand anders zegt dat je minimaal 3000 euro kwijt bent.. Ik weet het niet meer.. Wat zijn jullie er ongeveer aan kwijt? En is een 10 dagen cursus duurder dan gewoon elke week 1 of 2 keer lessen?
Moet je je voorstellen wat onze (in mijn geval toekomstige) kinderen moeten gaan betalen !quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:02 schreef 61neorej het volgende:
Totaal dus zo'n 1700 euro.
Wat een belachelijk bedrag eigenlijk nu ik het zo op papier zet.![]()
idd, want het loopt niet altijd zoals je verwacht, ik ben bijvoorbeeld al bijna 4000 euro kwijtquote:Op dinsdag 21 november 2006 16:39 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Als ik jou was zou ik rekenen op zo'n 2000 euro. Het kan goedkoper, zeg minimaal 1300 euro, maar ook veel duurder, dus.. gewoon zorgen dat je wat reserve hebt.
Same here..quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:43 schreef Sylvana het volgende:
[..]
idd, want het loopt niet altijd zoals je verwacht, ik ben bijvoorbeeld al bijna 4000 euro kwijt
Geslaagdquote:Op maandag 20 november 2006 23:05 schreef mstr het volgende:
Morgen is het zover, ik moet voor mijn brommercertificaat.
Ik zaterdag bellen, je kunt 21 november en de volgende mogelijkheid is pas 13 december
Dan is de keuze makkelijk
Feliquote:
Scooterquote:Op dinsdag 21 november 2006 18:23 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Feli
En wordt het een scooter of een brommer?
Zet hem opquote:
Ik bedoel overmorgenquote:Op woensdag 22 november 2006 13:25 schreef Mathijz het volgende:
Ja als ze dat gister zeiden kan dat vandaag lijkt me
Ah, oke, ik kreeg het idee dat je hem een lul vond omdat er op zo'n termijn niks meer te regelen viel en dat begreep ik wel. Maar als dit al het zoveelste is...quote:Op maandag 20 november 2006 17:01 schreef Pino_666 het volgende:
Weet je.... het is gewoon een opstapeling van dingen. En begrijp me niet verkeerd: ik geef de rijschool niet de schuld van het feit dat ik geen examen kan doen. Ik vind ze wel veelst te duur en ik denk dat als ze moeten kiezen tussen geld of mij eerder laten afrijden, ze kiezen voor het extra geld.
Nou, succes alvast.quote:Op woensdag 22 november 2006 13:40 schreef Sylvana het volgende:
[..]
gefeliciteerd
over 6 dagen hoop ik hetzelfde te kunnen zeggen
deed mijn instructeur ook wel eensquote:Op woensdag 22 november 2006 14:33 schreef JH87 het volgende:
[..]
Nou, succes alvast.![]()
Was wel even spannend vanmorgen. Rijles voor het examen ging niet bepaald goed; en m'n rijleraar is dan niet iemand die even wat aardiger of milder doet en heeft me werkelijk alle hoeken van de auto laten zien, zo boos was ie. Gelukkig ging 't examen zelf wat beter.![]()
Heb ik ook een keer gehadquote:Op woensdag 22 november 2006 14:39 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
deed mijn instructeur ook wel eens
denk dat hij dat doet omdat hij wel weet dat ik kan rijden, maar dat ik mijn aandacht er niet volledig bij heb. scherp houden dusal denk ik niet dat zo'n aanpak bij iedereen aanslaat..
ik ben tot nu toe aan kosten kwijt:quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:53 schreef Steephh het volgende:
Hmm.. Ik wil eens gaan beginnen met rijlessen!! Maarja.. Ik had eigenlijk beloofd dat niet te doen totdat ik in mei mijn examen heb, terwijl ik al wel 3 maanden achttien ben. Maar het begint toch te kriebelen en ik wil er toch echt aan gaan beginnen. Dus.. Ik had nu het idee om elke dag om 9 uur te stoppen met de computer en dat ik dan in de kerstvakantie zou beginnen.. Mijn ouders waren er niet echt positief over, maarja.. Ik ben er toch maar alvast mee begonnen (dat 9 uur afsluiten)..Hopen dat ik ze alsnog kan overhalen...
En weet iemand iets over ge gemiddelde kosten van een autorijbewijs? De een zegt dat het met 1500 moet lukken, iemand anders zegt dat je minimaal 3000 euro kwijt bent.. Ik weet het niet meer.. Wat zijn jullie er ongeveer aan kwijt? En is een 10 dagen cursus duurder dan gewoon elke week 1 of 2 keer lessen?
23,50?! Rijd je in een 10 jaar oude Polo ofzo?quote:Op woensdag 22 november 2006 14:54 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
ik ben tot nu toe aan kosten kwijt:
theorieboeken: 45 euro
theorie: 30,10
40 lessen plus examen: 1140
TTT: 110 plus 25 euro auto huur (uit mijn hoofd)
heb trouwens een van de goedkopere rijscholen in rotterdam genomen, ga toch geen 35 tot 40 euro per les betalenhier betaal ik 23,50 per les.
nope redelijk nieuwe seat leon.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:06 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
23,50?! Rijd je in een 10 jaar oude Polo ofzo?
wow, dat is echt goedkoop zegquote:Op woensdag 22 november 2006 15:08 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
nope redelijk nieuwe seat leon.
hij is trouwens zo goedkoop omdat het een super grote rijschool is. hebben uit mijn hoofd 35 instructeurs. en ze rijden in volkswagens, seats of opels.
tis wel 23,50 per 50 minuten, maar in rotterdam kan het ook tot 45 euro per 50 minuten zijn (hier doen ze niet aan een uur of zo)quote:Op woensdag 22 november 2006 15:22 schreef Sylvana het volgende:
[..]
wow, dat is echt goedkoop zegIk betaal 52,50 voor 1,5 uur ( en rij in een nieuwe bmw 3 serie)
Maareh, heb je dan elke keer een andere instructeur en/of auto?quote:Op woensdag 22 november 2006 15:08 schreef gothic-blackie het volgende:
hij is trouwens zo goedkoop omdat het een super grote rijschool is. hebben uit mijn hoofd 35 instructeurs. en ze rijden in volkswagens, seats of opels.
Ahhhhhquote:Op woensdag 22 november 2006 15:07 schreef tho_Omas het volgende:
Ben gezakt. Kwam een tegemoetkomende auto aan, en ik kon er zelfs met een BMW 760Li nog langs. Maarja de examinator vond van niet en kwam toen aan het stuur en dat was balen.
Die vond het twijfelachtig. Maarja daarna was ik nog maar half aanwezig, want stuuringrepen zijn doorgaans fataal.quote:Op woensdag 22 november 2006 16:07 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ahhhhh
En zei je instructeur daar niks van dan?
nope zelfde instructeur en zelfde auto elke les. wat ze wel vaak doen is aan het einde een keer met een andere instructeur mee, als je niet meer naar je eigen instructeur luistert (iets wat vaak gebeurt)quote:Op woensdag 22 november 2006 16:06 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maareh, heb je dan elke keer een andere instructeur en/of auto?
Aww, wat gemeenquote:Op woensdag 22 november 2006 15:07 schreef tho_Omas het volgende:
Ben gezakt. Kwam een tegemoetkomende auto aan, en ik kon er zelfs met een BMW 760Li nog langs. Maarja de examinator vond van niet en kwam toen aan het stuur en dat was balen.
lol, je rijschool gaat gelijk uit van een herexamenquote:Op woensdag 22 november 2006 18:53 schreef Demius het volgende:
21-11 voor het eerst rijles gehad, 2 uur!Ging super! Ook snelweg op enzo, en ik heb alleen maar in het donker gereden hij haalde me pas 5 uur op
.
Morgen weer 2 uur rijles, hij haalt me van school opzin in!
Btw,
25 uur les (dacht hij dat ik nodig had)
TTT, Herexamen, Examen
1269 euro
TTT is handig om stiekem toch 2x examen te doen, maar te kunnen zeggen dat je het in 1x hebt gehaaldquote:Op woensdag 22 november 2006 20:26 schreef Yankee_One het volgende:
ttt, is trouwens grote onzin en geldklopperij. vandaar dat rijscholen het ook in die pakketen gooien
Ja ik bedoel examengarantie!quote:Op woensdag 22 november 2006 20:26 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
lol, je rijschool gaat gelijk uit van een herexamen
ttt, is trouwens grote onzin en geldklopperij. vandaar dat rijscholen het ook in die pakketen gooien
dat kan prima hoor, als je eerst je motorrijbewijs hebt gehaald hoor...quote:Op zaterdag 18 november 2006 16:00 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Toen ik examen ging doen vroeg die man op mijn paspoort/rijbewijs
Ja flikker jij maar op vieze gore slet met je lelijke kutmotorquote:Op woensdag 22 november 2006 22:03 schreef Knuffelslet het volgende:
[..]
dat kan prima hoor, als je eerst je motorrijbewijs hebt gehaald hoor...
quote:Op woensdag 22 november 2006 22:08 schreef Demius het volgende:
[..]
Ja flikker jij maar op vieze gore slet met je lelijke kutmotor
M'n ouders waren voor mij ook bij de 3000 euro kwijt hoor.. 4 keer op gegaan + ttt.. waarvan 1 keer werd terugbetaald door t cbr (ongeldig verklaard rijexamen)..quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:43 schreef Sylvana het volgende:
[..]
idd, want het loopt niet altijd zoals je verwacht, ik ben bijvoorbeeld al bijna 4000 euro kwijt
[..]
Waarom precies? ben altijd nieuwsgierig naar dat soort dingenquote:Op donderdag 23 november 2006 01:31 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
waarvan 1 keer werd terugbetaald door t cbr (ongeldig verklaard rijexamen)..
Tuurlijk ken ik je nog welquote:Op donderdag 23 november 2006 11:23 schreef Thrilled het volgende:
Hallo lessersweet niet of jullie me nog kennen? Heb ook hevig gepost in deze reeks in mei/juni/juli , 13 juli geslaagd, theorie en praktijk in 1x, 36 lessen... Hebben de (toen) faalangstige mensen nu al hun rijbewijs? Ik heb nu dik 4 maanden mijn rijbewijs en auto, 1x kleine schade gereden bij het inparkeren, via de verzekering afgehandeld, verder 2 weken na het halen van mijn rijbewijs 400km gereden richting spanje, was wel eng, maar goede ervaring op de route de soleil
Nou heel veel succes danquote:Op donderdag 23 november 2006 12:27 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Tuurlijk ken ik je nog welMooi dat je zoveel plezier van je rijbewijs hebt
Ik heb hem nog steeds niet, mag dinsdag BNOR-examen doen
Dat komt denk ik vooral omdat er iemand op je vingers meekijkt die elk klein foutje opmerkt en commentaar geeft erop.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:32 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Terwijl ik me tijdens rijlessen heel erg onzeker voelde.
zal idd ook wel uitgemaakt hebben, denk ook dat het gewoon komt omdat alles nieuw is, je kent de auto niet goed, je moet overal op letten omdat in principe alles nieuw is op de weg, anticiperen moet je leren, en als je langer rijd went dat vanzelf..quote:Op donderdag 23 november 2006 13:56 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat komt denk ik vooral omdat er iemand op je vingers meekijkt die elk klein foutje opmerkt en commentaar geeft erop.
Als je alleen rijdt maken die foutjes minder uit en merk je ze zelf ook wel op.. maar dat is dan wel een stuk relaxder
heb je de tekst voor het felicitatietopics al klaar voor dinsdag?quote:
Sorry was even vergeten dat een bepaald slag mensen het leuk vinden om voor slet te worden uitgemaakt, vieze slet.quote:
Zakken zonder duidelijke opgaaf van reden.. Instructeur reed mij en had bezwaar aangetekend.. en weet niet pcies waarom maar die hadden t examen "nietig"verklaard ofzo..quote:Op donderdag 23 november 2006 11:16 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Waarom precies? ben altijd nieuwsgierig naar dat soort dingen
quote:Op donderdag 23 november 2006 15:54 schreef Demius het volgende:
[..]
Sorry was even vergeten dat een bepaald slag mensen het leuk vinden om voor slet te worden uitgemaakt, vieze slet.
JERRY JERRY JERRY!quote:Op woensdag 22 november 2006 22:08 schreef Demius het volgende:
Haha ja geweldigquote:Op donderdag 23 november 2006 17:21 schreef Jenny_ het volgende:
JERRY JERRY JERRY!
.* Sylvana pakt theorieboek erbijquote:Op donderdag 23 november 2006 17:57 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Oh nog een theorievraagje: in mijn boekje staat dat in de breedte ondeelbare lading niet meer dan 20 cm buiten 'elke zijkant' mag uitsteken. Een vriendin van mij had op haar theorie-examen die vraag, en toen bleek volgens haar dat dat in totaal was, dus 10 cm per kant (of 15 rechts en 5 links oid). Volgens mij staat er in het boekje 20 cm per kant, dus totaal 40 cm. Wat denken jullie ervan?![]()
Dus jij hebt gelijk iddquote:Een personenauto en een aanhangwagen mogen inlusief de lading niet breder zijn dan 2.55 meter. In elk geval mag de lading nooit meer dan 20 cm buiten elke zijkant van de auto uitsteken.
Het is inderdaad 20 centimeter per kant, mits gelijk verdeelt (dus niet aan één kant 18 centimeter en aan de andere kant 3 centimeter), tot een totale breedte van maximaal 2,55 meter.quote:Op donderdag 23 november 2006 17:57 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Oh nog een theorievraagje: in mijn boekje staat dat in de breedte ondeelbare lading niet meer dan 20 cm buiten 'elke zijkant' mag uitsteken. Een vriendin van mij had op haar theorie-examen die vraag, en toen bleek volgens haar dat dat in totaal was, dus 10 cm per kant (of 15 rechts en 5 links oid). Volgens mij staat er in het boekje 20 cm per kant, dus totaal 40 cm. Wat denken jullie ervan?![]()
Volgens mij ziet ie je wel zittenquote:
quote:Op donderdag 23 november 2006 19:09 schreef Knuffelslet het volgende:
nope
want ik heb al een onbeperkt rijbewijs![]()
Ik heb gewoon een theorievragen en antwoordenboek geleend bij de rijschool. Veel praktischer dan een informatieboek.quote:Op donderdag 23 november 2006 23:02 schreef Marloes het volgende:
Even een vraagje...
Ik moet zsm m'n theorie halen, en ben dus ook bezig met leren. Maar ik vroeg me af welke methode het beste is. Op dit moment gebruik ik VERJO, volgens m'n instructeur het beste (doh).
Ik heb een cd-rom van veka best, maar dat vind ik echt helemaal niet fijn! Ze stellen daar zulke rare vragen... Ik vroeg me dus af of mensen die ervaring hebben met VERJO vinden dat dat overeenkomt met het werkelijke CBR examen? En hoe kun je je het beste voorbereiden?
1. theorie leren uit boekquote:Op donderdag 23 november 2006 23:02 schreef Marloes het volgende:
Even een vraagje...
Ik moet zsm m'n theorie halen, en ben dus ook bezig met leren. Maar ik vroeg me af welke methode het beste is. Op dit moment gebruik ik VERJO, volgens m'n instructeur het beste (doh).
Ik heb een cd-rom van veka best, maar dat vind ik echt helemaal niet fijn! Ze stellen daar zulke rare vragen... Ik vroeg me dus af of mensen die ervaring hebben met VERJO vinden dat dat overeenkomt met het werkelijke CBR examen? En hoe kun je je het beste voorbereiden?
idd, zal wel 30 geweest zijnquote:Op vrijdag 24 november 2006 21:45 schreef FranticDJ het volgende:
300 meter.. knappe ogen heb je!
Ik hoop dat ik de auto van mn ouders mag lenen als ik mn rijbewijs haal, anders heb ik ook zo weinig aan mn rijbewijsquote:Op zaterdag 25 november 2006 18:41 schreef Yankee_One het volgende:
Alleen rijden is echt té vet![]()
Gister een rondje gedaan in de omgeving, snelweg en knooppuntje gepakt. Het is zo ongelooflijk relaxMorgen misschien van Wageningen naar Rotterdam rijden
vast wel. ervaring op doen is echt een must. het is toch heel anders zo zonder instructeur. leuker vooralquote:Op zaterdag 25 november 2006 18:53 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik de auto van mn ouders mag lenen als ik mn rijbewijs haal, anders heb ik ook zo weinig aan mn rijbewijs
Nee, het was niet zóveel maar wel echt belachelijk ver. Maargoed ik zag t en daar gaat het om.quote:Op vrijdag 24 november 2006 21:45 schreef FranticDJ het volgende:
300 meter.. knappe ogen heb je!
jammer jammer maarja het is ook weer een leermoment.quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:53 schreef bakayarou het volgende:
Vandaag TTT gehad.
We begonnen met een uurtje les en dat ging helemaal geweldig, echt nog nooit zo goed gereden. We kwamen bij het cbr gesprekje met de exterminator en op pad. Nummerbordje op 300m afstand gelezennog even de lampjes aan en rollen maar. Eerste 10min gingen super goed en toen liet ik em afslaan en nog een keer het hek was van de dam en ging het fout op fout op fout
![]()
Heb het zelfs voor elkaar gekregen om een ingreep tijdens een bocht te krijgen! Verder ging het invoegen dat altijd goed gaat fout ik kwam precies naast een auto uit en moest een stukkie vluchtstrook pakken terwijl er om die auto heen helemaal niemand reed, ik had er dus makkelijk voor of achter gepast.
Bijzondere verrichtingen gingen wel goed en die heb ik nu dus gehaald![]()
Nog ff oefenen en dan gaan we het voor het echie proberen.
hehe, ik precies hetzelfde.quote:Op zondag 26 november 2006 13:45 schreef tralalala het volgende:
Me ouders willen absoluut niet hebben dat ik een spoedaanvraag doe als ik slaag.![]()
Hebben ze ook wel een beetje gelijk in natuurlijk. 40 euro is gewoon ziek
Dat was toch een voordeel van het oude rijbewijs kreeg je gelijk bij aanvraag meequote:Op zondag 26 november 2006 13:45 schreef tralalala het volgende:
Zenuwen beginnen hier ook een beetje te komenhoop dat ik vanavond gewoon kan slapen en er niet de heletijd aan hoef te denken.
Me ouders willen absoluut niet hebben dat ik een spoedaanvraag doe als ik slaag.![]()
Hebben ze ook wel een beetje gelijk in natuurlijk. 40 euro is gewoon ziek
gefeliciteerdquote:Op zondag 26 november 2006 21:09 schreef broodmonkeh het volgende:
ik ben vrijdag geslaagdmaandag ff aanvragen
Geslaagdquote:Op maandag 27 november 2006 09:48 schreef Sylvana het volgende:
Hopelijk is tralalala geslaagd
En dan ga ik dat morgen doen
Gefeliciteerdquote:Op maandag 27 november 2006 10:29 schreef tralalala het volgende:
[..]
Geslaagd![]()
![]()
![]()
Veel succes morgen Sylvana!
Ik heb ook geen ingrepen gehad, maar de rest ging juist weer super, zoals invoegen op snelweg en besluitvaardigheid (hij zei op het laatste moment dat ik van de snelweg af moest terwijl ik net een vrachtwagen aan het inhalen wasquote:Op maandag 27 november 2006 10:44 schreef Rick_Dokkum het volgende:
Godsamme, wat zijn ze dan soepel bij jullie. Mn eerste keer ging echt goed, maar ik was te voorzichtig in het rijden, geen ingrepen, bijzondere verrichtingen gingen goed, maar geen rijbewijs.![]()
![]()
Ben inmiddels al 2x gezakt. 14 december voor de 3e keer dan maar...
Maar gefeliciteerd hoor![]()
![]()
Pas op je 12e rijles?quote:Op maandag 27 november 2006 10:17 schreef Mathijz het volgende:
Vandaag rijles nummer 12, straatje keren en acheruit parkeren. Ging wel lekker
Weinig dingen zijn makkelijker dan de snelweg. Nu was het plekje waar ik moest keren ook niet ruim. Mag iig donderdag weer lessenquote:Op maandag 27 november 2006 10:53 schreef Demius het volgende:
[..]
Pas op je 12e rijles?
Deed ik op mn 2e rijles lol...
Eerste rijles mocht ik ook al de a28 op, en de hellingproef.
Dat is laat zeg. Ik had dat rond les 3quote:Op maandag 27 november 2006 10:17 schreef Mathijz het volgende:
Vandaag rijles nummer 12, straatje keren en acheruit parkeren. Ging wel lekker
quote:Op maandag 27 november 2006 11:24 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
Dat is laat zeg. Ik had dat rond les 3
quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 12:12 schreef heaven7 het volgende:
[..]
He, het schijnt (vertelde gday net, had in de Angenent stamboom gekeken) dat wij verre familie zijn, 12 generaties terug hadden wij dezelfde voorouders
ik les ook2 keer in de week, maar heb nu de vorige week en deze week 1 les. moet zeggen dat het beter gaat wanneer ik 2 keer in de week les maar het was maar voor evenquote:Op maandag 27 november 2006 11:24 schreef miss_bleu het volgende:
vanavond les 8. Les nu 2 keer in de week maar ga dat toch maar terug brengen naar 1 keer per week. Kost me toch iets teveel elke maand 600 euro
en? hoe vind je het? in wat voor auto rij je? wat heb je al gedaan? heb je ingrepen gehad? vertel es wat meer danquote:Op maandag 27 november 2006 15:49 schreef Whizzkith het volgende:
Zo, ik heb nu ook een stuk of 6 lessen gehad
je hebt het toentertijd waarschijnlijk wel verteld toen ik hier nog postte, maar waarom wil het nu niet lukken dan? Ik weet niet hoeveel rijlessen en examens je nu wel niet gedaan hebt, maar het lijkt me dat je nu barst van de rijervaring in tegenstelling tot andere lessers.. gewoon de zenuwen cq faalangst als je examen rijd ofzo?quote:Op maandag 27 november 2006 16:09 schreef Sylvana het volgende:
Thnx Thrilled en ja, ik blijf naar nm examens uitkijken, want dan kan ik hem eindelijk halenMaar goed, als ik hem morgen dan eindelijk haal dan zal het wel erg wennen worden, nooit meer rijlessen en niet meer zoveel geld kwijt zijn
Maar ik vind rijlessen zelf ook niks meer aan hoor en zou ook blij zijn als ik er vanaf ben
Jup, ik ga morgen BNOR-examen doen, inmiddels 4 keer gezakt en aantal rijlessen hou ik al een jaar niet meer bij, k wil het niet wetenquote:Op maandag 27 november 2006 16:14 schreef Thrilled het volgende:
[..]
je hebt het toentertijd waarschijnlijk wel verteld toen ik hier nog postte, maar waarom wil het nu niet lukken dan? Ik weet niet hoeveel rijlessen en examens je nu wel niet gedaan hebt, maar het lijkt me dat je nu barst van de rijervaring in tegenstelling tot andere lessers.. gewoon de zenuwen cq faalangst als je examen rijd ofzo?
BNOR is niet echt een versoepeld examen, maar het is dus voor mensen die last hebben van faalangst, mag je doen nadat je 4 keer gezakt bent en de examinator die stelt je dus helemaal op je gemak enzo, praatje van te voren duurt langer, als het tijdens het rijden even niet meer gaat dan mag je even stoppen enzoquote:Op maandag 27 november 2006 16:18 schreef Thrilled het volgende:
Lijkt me dat syl wel zat van die adviezen heeft gehoorddie heb je denk ik niet meer nodig
maar ik weet nog steeds niet waardoor het nu steeds fout gaat... en een BNOR examen is toch een versoepeld examen? Als dat zo is dacht ik dat je die pas mocht doen na 6 examens...
Ja dat is best klote zo te horen, is er waarschijnlijk ook niet uit te praten maar zit gewoon in je hoofd... Nja ik had bijna hetzelfde, de auto viel uit op mn examen en ik liep al rood aan.. mn examinator zei gelijk al van: maakt niet uit joh, kan de beste overkomen.. en toen kreeg ik eigenlijk gelijk zo'n gevoel van.. ja idd, who gives a fuck dat dat ding weigert?quote:Op maandag 27 november 2006 16:21 schreef Sylvana het volgende:
[..]
BNOR is niet echt een versoepeld examen, maar het is dus voor mensen die last hebben van faalangst, mag je doen nadat je 4 keer gezakt bent en de examinator die stelt je dus helemaal op je gemak enzo, praatje van te voren duurt langer, als het tijdens het rijden even niet meer gaat dan mag je even stoppen enzoIk ben heel erg onzeker in de auto, en als ik dan een fout maak dan kan ik dat niet loslaten en word ik nog onzekerder waardoor ik nog meer fouten ga maken zeg maar.
zal nog 's aardig doen zegquote:Op maandag 27 november 2006 16:18 schreef Thrilled het volgende:
Lijkt me dat syl wel zat van die adviezen heeft gehoorddie heb je denk ik niet meer nodig
maar ik weet nog steeds niet waardoor het nu steeds fout gaat... en een BNOR examen is toch een versoepeld examen? Als dat zo is dacht ik dat je die pas mocht doen na 6 examens...
Die snol was toch geband?quote:Op maandag 27 november 2006 16:42 schreef Knuffelslet het volgende:
groetjes faithy
Hoe is het eigenlijk zo gekomen die ban van haar?quote:Op maandag 27 november 2006 16:44 schreef Knuffelslet het volgende:
ja, kuthoer dat 't was! blij dat ze weg is
Nou pff, het is wel ver te zoeken.. Na mijn laatste examen op 14 november heb ik niet meer gereden. En ik vind het heel niet erg om niet te lessen, al ben ik dan weer strontjaloers op al die auto's die mij zo inhalen op m'n fietsje.. Dus ik ga gewoon maar door.. Net eventjes de rijschool gebeld, en straks beld m'n instucteur terug. Wil nu toch wel eens weten wat ie nog voor me in petto heeft.quote:Op maandag 27 november 2006 16:02 schreef Thrilled het volgende:
ik moet trouwens even een complimentje geven aan iedereen die moet afrijden voor de 2e keer of meerdere keren.. ik had naarmate mijn examen naderde, steeds minder zin in rijlessen.. het rijden was wel leuk op zich, maar ik werd het gewoon zat.. was echt blij dat ik in 1x geslaagd en niet meer hoefde te lessen. En dan lees ik hier jullie enthousiasme weer en dat vind ik echt knap. Ik was het echt kotsbeu maar jullie kijken weer uit naar volgende lessen en/of examens enzo.. keep it up!!
een of andere kleuter had onder haar account zitten posten in het keldertje geloof ik..quote:Op maandag 27 november 2006 16:46 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Hoe is het eigenlijk zo gekomen die ban van haar?
Rot zegquote:Op maandag 27 november 2006 16:50 schreef Knuffelslet het volgende:
[..]
een of andere kleuter had onder haar account zitten posten in het keldertje geloof ik..
iets met Bas of Bazzie ofzo
Ik wil niet zeiken ofzo, maar ben je dan niet bang dat je ook zo onzeker bent als je alleen moet rijden?? Vond dat nl zelf ook al best spannend. Zeker na dat ongeluk...je weet dan dat er niemand meer is die in kan grijpen als je iets stoms doet. Daarom ben ik nu ook zo gespannen als ik moet rijden. Je wist bij je rijlessen altijd dat je nog op iemand kon vertrouwen en dat gaat alleen niet meer. Daar zit natuurlijk ook nog een extra punt van onzekerheid in. En als ik je zin zo lees lijkt het me in je uppie dan helemaal lastig. Zeker in het begin maak je in je eentje nogal eens wat fouten en als je daar alleen maar onzekerder over wordt helpt dat natuurlijk niet echt. Hoe zie je dat zelf dan??quote:Op maandag 27 november 2006 16:21 schreef Sylvana het volgende:
[..]
BNOR is niet echt een versoepeld examen, maar het is dus voor mensen die last hebben van faalangst, mag je doen nadat je 4 keer gezakt bent en de examinator die stelt je dus helemaal op je gemak enzo, praatje van te voren duurt langer, als het tijdens het rijden even niet meer gaat dan mag je even stoppen enzoIk ben heel erg onzeker in de auto, en als ik dan een fout maak dan kan ik dat niet loslaten en word ik nog onzekerder waardoor ik nog meer fouten ga maken zeg maar.
het is vooral tijdens examens zo, dan ben ik extra gespannnen en onzeker en als ik dan een fout maak dan blijf ik de hele tijd denken dat ik dan vast gezakt benquote:Op maandag 27 november 2006 17:47 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ik wil niet zeiken ofzo, maar ben je dan niet bang dat je ook zo onzeker bent als je alleen moet rijden?? Vond dat nl zelf ook al best spannend. Zeker na dat ongeluk...je weet dan dat er niemand meer is die in kan grijpen als je iets stoms doet. Daarom ben ik nu ook zo gespannen als ik moet rijden. Je wist bij je rijlessen altijd dat je nog op iemand kon vertrouwen en dat gaat alleen niet meer. Daar zit natuurlijk ook nog een extra punt van onzekerheid in. En als ik je zin zo lees lijkt het me in je uppie dan helemaal lastig. Zeker in het begin maak je in je eentje nogal eens wat fouten en als je daar alleen maar onzekerder over wordt helpt dat natuurlijk niet echt. Hoe zie je dat zelf dan??
Heel veel succes trouwens morgen hoor, hoop echt dat je hem haalt
Maar met alleen rijden is het wel weer erger dan bij je examenquote:Op maandag 27 november 2006 18:24 schreef Sylvana het volgende:
[..]
gewoon met rijlessen heb ik het tegenwoordig niet meer dat ik onzeker ben en dan kan ik het ook wel loslaten als ik een fout maak, omdat het dan minder erg is dan met een examen, omdat je dan niet kan zakken zeg maar. Dus tegen alleen rijden zie ik niet zo op
Ik merk nu pas dat ik totaal niet vooruit kijk en geen plan heb bij in- en uitvoegstrokenquote:Op maandag 27 november 2006 18:30 schreef Rick_Dokkum het volgende:
Ja suc6 morgen, komt vast wel goed.![]()
De echte rij-ervaring komt pas als je alleen in de auto zit. Nu moet je dit doen, nu moet het op zo'n manier, nu moet je luisteren naar wat degene naast je zegt.
Straks als je alleen in de auto zit, dan valt het reuze mee. Dan ga je er zeker veel plezier aan hebben. Rijlessen moet gewoon, ik heb er lang niet altijd plezier van. Er heerst toch altijd een apart sfeertje in de auto, merk ik. Maja, das mijn ervaring.![]()
zou ik daar toch wat aan doen.quote:Op maandag 27 november 2006 18:35 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ik merk nu pas dat ik totaal niet vooruit kijk en geen plan heb bij in- en uitvoegstrokenIk blijf gewoon rechts rijden en als er dan een auto moet invoegen kon ik ineens 80 te rijden op de snelweg
Hééquote:Op maandag 27 november 2006 23:18 schreef Chr1st1aan het volgende:
En wat ga je doen als je het weer niet haalt?
Dan haal ik het gewoon de 6e keer, of de 7e keer, of de 8e keer, of van mijn part de 561e keerquote:Op maandag 27 november 2006 23:18 schreef Chr1st1aan het volgende:
En wat ga je doen als je het weer niet haalt?
Probeer ook nog even andere locaties in je buurt.quote:Op dinsdag 28 november 2006 03:14 schreef Drifter__ het volgende:
Dus ik wil zo'n afspraak maken bij het CBR voor de theorie(auto). Kan ik pas op 9-01-2007
Dat wordt dus als reserve gaan. Wie heeft er ervaring als reserve?(Amsterdam)
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 28 november 2006 13:23 schreef Baan1980 het volgende:
Ik ben vanmorgen GESLAAAAAAAAGD !!!!!!![]()
![]()
![]()
Gebak iemand?![]()
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 28 november 2006 13:23 schreef Baan1980 het volgende:
Ik ben vanmorgen GESLAAAAAAAAGD !!!!!!![]()
![]()
![]()
En Sylvana ik durf het bijna niet te vragen, maar is het gelukt?quote:
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 28 november 2006 13:35 schreef Sylvana het volgende:
Ik vind de OP op de wiki een stuk mooier dan de OP aan het begin van dit topic eerlijk gezegd![]()
Ik heb het net gezien, gefeliciteerd! hoe is het gegaan?quote:Op dinsdag 28 november 2006 13:35 schreef Sylvana het volgende:
Ik vind de OP op de wiki een stuk mooier dan de OP aan het begin van dit topic eerlijk gezegd![]()
"geen commentaar"quote:Op dinsdag 28 november 2006 13:36 schreef ruudjuh31 het volgende:
[..]
Ik heb het net gezien, gefeliciteerd! hoe is het gegaan?![]()
![]()
![]()
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 28 november 2006 13:39 schreef Sylvana het volgende:
[..]
"geen commentaar"
had de examinator dan, hij had gewoon he-le-maal niks op te merken![]()
woaquote:Op dinsdag 28 november 2006 13:39 schreef Sylvana het volgende:
[..]
"geen commentaar"
had de examinator dan, hij had gewoon he-le-maal niks op te merken![]()
quote:Op dinsdag 28 november 2006 13:35 schreef Sylvana het volgende:
G-E-F-E-L-I-C-I-T-E-E-R-D!!!quote:- Sylvana ( 28 november)
Zijn er niet..quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:26 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Probeer ook nog even andere locaties in je buurt.
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 28 november 2006 14:54 schreef Sylvana het volgende:
Ik dacht trouwens dat per 1 oktober rijbewijs maximaal x euro mocht kosten? Hier kost ie nog steeds gewoon 60 euro
Ja, echt lullig dat het in je eigen gemeente moet, anders had ik het er echt wel voor over om poos in de trein te zitten om hem ergens te halen waar ie goedkoper is, goedkoopste gemeente issie 20 euro ofzo...quote:Op dinsdag 28 november 2006 15:04 schreef tralalala het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
Heb mijn rijbewijs vandaag aangevraagd, was 34,40 kwijt.
Tuurlijk, alleen het blijft wel duur.quote:Op dinsdag 28 november 2006 16:43 schreef Me_Wesley het volgende:
GEFELICITEEEEERD![]()
En ach, aan die examens ben je ook al 1000 euro kwijt, kan die 60 euro er nog wel bij toch
Idd en ik vind het vooral belachelijk dat er zoveel prijsverschil in zit, waarom kan het in de ene gemeente wel voor 30 euro en in de andere gemeente pas voor 60 euro, terwijl het hetzelfde pasje is?quote:Op dinsdag 28 november 2006 16:51 schreef MelvinB het volgende:
[..]
Tuurlijk, alleen het blijft wel duur.
Op dat moment maakt het je niks uit en wil je het pasje zsm hebben. Ik denk dat als et ¤100 zou kosten, er nog steeds mensen zijn die dit ook wel best vinden.
Ja wat dat betreft is het wel misbruik maken van een soort van monopoliepositiequote:Op dinsdag 28 november 2006 16:51 schreef MelvinB het volgende:
[..]
Tuurlijk, alleen het blijft wel duur.
Op dat moment maakt het je niks uit en wil je het pasje zsm hebben. Ik denk dat als et ¤100 zou kosten, er nog steeds mensen zijn die dit ook wel best vinden.
nog tips voor mij? ik moet donderdagquote:Op dinsdag 28 november 2006 17:15 schreef plus20 het volgende:
Vandaag mijn theorie gehaald. 2 foutjes![]()
Vragen oefenen. En nog een keer. En nog een keer. Tot je ze allemaal kent.quote:Op dinsdag 28 november 2006 17:19 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
nog tips voor mij? ik moet donderdag
Welk boek had je?quote:Op dinsdag 28 november 2006 17:31 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Vragen oefenen. En nog een keer. En nog een keer. Tot je ze allemaal kent.
Smit. Beetje onoverzichtelijk theorieboek vond ik, en telkens was er weer een andere schrijfstijl alsof er meerdere auteurs waren waarvan ze alles op een hoop gepleurd haddenquote:
Ik had vekabest, 1 theorieboek en 1 boek met 1350 vragen ofzoquote:
Die had ik ook. En nog een theorie cursus. Daar heb ik nog het meeste van opgestoken.quote:Op dinsdag 28 november 2006 18:17 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Smit. Beetje onoverzichtelijk theorieboek vond ik, en telkens was er weer een andere schrijfstijl alsof er meerdere auteurs waren waarvan ze alles op een hoop gepleurd hadden![]()
MAar uiteindleijk wel in 1x gehaald met 3 fouten.
die had ik ook, samen met een cdrom en dvd van de anwb.quote:Op dinsdag 28 november 2006 18:24 schreef Sylvana het volgende:
Thnx allemaal
[..]
Ik had vekabest, 1 theorieboek en 1 boek met 1350 vragen ofzoAl lijkt een cd-rom mij handiger
Ik heb had verjo. Handig boekje. Kort, duidelijk, goeie vragen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:58 schreef Marloes het volgende:
iemand die ook verjo heeft?
Vond je het ook zo'n vaag boek?quote:
Ik heb idd rond de ¤21,- betaald.. En gefelciteerd!quote:Op dinsdag 28 november 2006 15:08 schreef Sylvana het volgende:
Thnx allemaal weer
[..]
Ja, echt lullig dat het in je eigen gemeente moet, anders had ik het er echt wel voor over om poos in de trein te zitten om hem ergens te halen waar ie goedkoper is, goedkoopste gemeente issie 20 euro ofzo...
Echt belachelijk dat er zoveel verschil in zit voor hetzelfde pasje, zeker nu het toch allemaal centraal gedaan wordt...
van 1 uur of langer per les?quote:Op dinsdag 28 november 2006 15:07 schreef MarkNMGN het volgende:
Ik begin donderdag met mijn eerste rijles![]()
20 lessen voor 800 euro's, denk alleen wel dat ik wat meer lessen nodig heb, maar dat zie ik dan wel weer
waarom zou je het niet met 20 kunnen doen?quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:47 schreef B_BOY het volgende:
20 lesse ga je niet halen denk ik.
Jaah, gelukt. In Haarlemquote:Op dinsdag 28 november 2006 10:26 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Probeer ook nog even andere locaties in je buurt.
Ook van mij de felicitaties!! Ik heb in deze topicreeks slechts één keer wat gepost, maar heb wel heel vaak de berichten gelezen, en uiteraard ook die van jou. Gefeliciteerd dat je hem eindelijk hebt!quote:Op woensdag 29 november 2006 00:40 schreef Sylvana het volgende:
thnx iedereen
toch wel een traantje weg moeten pinken vandaag hoor, 2 jaar zo hard er voor gewerkt en eindelijk heeft het tot resultaat geleidt
Die Stichtse rotonde is er ook wel erg op vooruit gegaan. Veel veiliger zo. Eerst kwam iedereen er met 80 kilometer per uur op af rijden.quote:Op dinsdag 28 november 2006 14:02 schreef Sylvana het volgende:
Thnx iedereen
Het ging gewoon echt supergoed, had vanochtend wel buikpijn van de spanning, en toen ik werd opgehaald was het ook nog eens door een hele onbekende instrcuteur, dus dat was ook wel ff wennen, maar toen ik eenmaal in auto zat waren de spanningen over en heb gewoon een super goeie rit gereden.Helemaal geen fouten gemaakt, invoegen ging 2 keer helemaal perfect, Stichtse Rotonde ( groot verkeersplein) ging helemaal toppie, ook al was het op snelweg en op rotonde erg druk en ook met veel vrachtwagens enzo, het ging gewoon echt helemaal super. Ik had er ook echt een super goed gevoel over toen ik uitstapte en examinator zei meteen dat het er goed uit zag en dat hij verder niks had aan te merken en dat ik geslaagd was
![]()
![]()
Eindelijk van die rijlessen af en niet meer zoveel geld er aan kwijt, kan ik nu mooi gaan sparen voor een eigen autootjeVreugdedansje doet
Heb niet veel in het boek gelezen. Meer aan mijn theorie lessen gehad en gelijktijdig een briefje geschreven met de belangrijkste dingen erop.quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:07 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Vond je het ook zo'n vaag boek?
Ja, die bijzondere verrichtingen zijn het moeilijkste niet...Het is vooral het inschatten van situaties, vooruit kijken, borden zien, om je heen kijken, achter je kijken, anticiperen, en dan ook goed reageren. Dat is moeilijk, tenminste, dat vind ik moeilijk....quote:Op woensdag 29 november 2006 16:01 schreef ymme het volgende:
Morgen mijn 7ste rijles. En het gaat ontzettend goed.
Keren op de weg, gaat perfect. Helling proef gaat perfect.
Parkeren gaat perfect,fileparkeren moet we nog wat meer oefenen.
Bochtje achteruit gaan we morgen mee beginnenIk ben benieuwd.
Het scheelt zoveel, dat ik 4 jaar geleden al wat lessen gehad heb.
Hoop over 10 lessen toch wel op te kunnenEn mijn rijschoolhouder, denkt dit ook.
Nou ik weet niet wat jij dan gelezen hebt, zeker de intro pagina ofzo. Ik heb dat boekje een keertje doorgebladert, paar examens van bijbehorende cd geoefend en klaar...quote:Op woensdag 29 november 2006 11:44 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Dat boek van Vekabest, Theorie leren Auto verkeersregels ofzo, is bijzonder slecht. Dat kan ik niemand aanraden. Althans, het is in ieder geval niet bedoeld om er je theorie-examen mee te halen, want de helft van de vragen ontbreekt gewoon. Daar kwam ik dus de dag voor m'n theorie-examen achter. Niet zo grappig.
Oh, en congrats Sylvana!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |