abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 november 2006 @ 13:23:56 #76
98259 mstr
Een jonge God!
pi_43779529
Ik heb gisteren dus m'n certi gehaald, maar bij het CBR zeiden ze dat ik hem pas overmorgen kan aanvragen.
Klopt dat of kan het ook gewoon vandaag?
pi_43779592
Ja als ze dat gister zeiden kan dat vandaag lijkt me
  woensdag 22 november 2006 @ 13:26:30 #78
98259 mstr
Een jonge God!
pi_43779623
quote:
Op woensdag 22 november 2006 13:25 schreef Mathijz het volgende:
Ja als ze dat gister zeiden kan dat vandaag lijkt me
Ik bedoel overmorgen
pi_43780085
quote:
Op woensdag 22 november 2006 12:22 schreef JH87 het volgende:
Toch bedankt!

En het heeft geholpen.
gefeliciteerd

over 6 dagen hoop ik hetzelfde te kunnen zeggen
  † In Memoriam † woensdag 22 november 2006 @ 13:58:59 #80
43556 miss_dynastie
pi_43780669
quote:
Op maandag 20 november 2006 17:01 schreef Pino_666 het volgende:
Weet je.... het is gewoon een opstapeling van dingen. En begrijp me niet verkeerd: ik geef de rijschool niet de schuld van het feit dat ik geen examen kan doen. Ik vind ze wel veelst te duur en ik denk dat als ze moeten kiezen tussen geld of mij eerder laten afrijden, ze kiezen voor het extra geld.
Ah, oke, ik kreeg het idee dat je hem een lul vond omdat er op zo'n termijn niks meer te regelen viel en dat begreep ik wel. Maar als dit al het zoveelste is...
pi_43781697
quote:
Op woensdag 22 november 2006 13:40 schreef Sylvana het volgende:

[..]

gefeliciteerd

over 6 dagen hoop ik hetzelfde te kunnen zeggen
Nou, succes alvast.

Was wel even spannend vanmorgen. Rijles voor het examen ging niet bepaald goed; en m'n rijleraar is dan niet iemand die even wat aardiger of milder doet en heeft me werkelijk alle hoeken van de auto laten zien, zo boos was ie. Gelukkig ging 't examen zelf wat beter.
Don't think twice, it's all right.
pi_43781892
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:33 schreef JH87 het volgende:

[..]

Nou, succes alvast.

Was wel even spannend vanmorgen. Rijles voor het examen ging niet bepaald goed; en m'n rijleraar is dan niet iemand die even wat aardiger of milder doet en heeft me werkelijk alle hoeken van de auto laten zien, zo boos was ie. Gelukkig ging 't examen zelf wat beter.
deed mijn instructeur ook wel eens

denk dat hij dat doet omdat hij wel weet dat ik kan rijden, maar dat ik mijn aandacht er niet volledig bij heb. scherp houden dus al denk ik niet dat zo'n aanpak bij iedereen aanslaat..
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_43782372
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:39 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

deed mijn instructeur ook wel eens

denk dat hij dat doet omdat hij wel weet dat ik kan rijden, maar dat ik mijn aandacht er niet volledig bij heb. scherp houden dus al denk ik niet dat zo'n aanpak bij iedereen aanslaat..
Heb ik ook een keer gehad was er helemaal niet bij.
Rechts inhalen op snelweg, auto volgens mij wel 3 keer af laten slaan.
Helemaal niet kijken. Te langzaam de snelweg op. (Je rijdt als een vrouw! zegt hij dan )
Ik weet niet wat er toen met me aan de hand was

Morgen hopelijk mijn laatste rijles
pi_43782392
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 13:53 schreef Steephh het volgende:
Hmm.. Ik wil eens gaan beginnen met rijlessen!! Maarja.. Ik had eigenlijk beloofd dat niet te doen totdat ik in mei mijn examen heb, terwijl ik al wel 3 maanden achttien ben. Maar het begint toch te kriebelen en ik wil er toch echt aan gaan beginnen. Dus.. Ik had nu het idee om elke dag om 9 uur te stoppen met de computer en dat ik dan in de kerstvakantie zou beginnen.. Mijn ouders waren er niet echt positief over, maarja.. Ik ben er toch maar alvast mee begonnen (dat 9 uur afsluiten).. Hopen dat ik ze alsnog kan overhalen...

En weet iemand iets over ge gemiddelde kosten van een autorijbewijs? De een zegt dat het met 1500 moet lukken, iemand anders zegt dat je minimaal 3000 euro kwijt bent.. Ik weet het niet meer.. Wat zijn jullie er ongeveer aan kwijt? En is een 10 dagen cursus duurder dan gewoon elke week 1 of 2 keer lessen?
ik ben tot nu toe aan kosten kwijt:
theorieboeken: 45 euro
theorie: 30,10
40 lessen plus examen: 1140
TTT: 110 plus 25 euro auto huur (uit mijn hoofd)

heb trouwens een van de goedkopere rijscholen in rotterdam genomen, ga toch geen 35 tot 40 euro per les betalen hier betaal ik 23,50 per les.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_43782795
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:54 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

ik ben tot nu toe aan kosten kwijt:
theorieboeken: 45 euro
theorie: 30,10
40 lessen plus examen: 1140
TTT: 110 plus 25 euro auto huur (uit mijn hoofd)

heb trouwens een van de goedkopere rijscholen in rotterdam genomen, ga toch geen 35 tot 40 euro per les betalen hier betaal ik 23,50 per les.
23,50?! Rijd je in een 10 jaar oude Polo ofzo?
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_43782836
Ben gezakt. Kwam een tegemoetkomende auto aan, en ik kon er zelfs met een BMW 760Li nog langs. Maarja de examinator vond van niet en kwam toen aan het stuur en dat was balen.
pi_43782869
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:06 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

23,50?! Rijd je in een 10 jaar oude Polo ofzo?
nope redelijk nieuwe seat leon.

hij is trouwens zo goedkoop omdat het een super grote rijschool is. hebben uit mijn hoofd 35 instructeurs. en ze rijden in volkswagens, seats of opels.
pi_43783375
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:08 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

nope redelijk nieuwe seat leon.

hij is trouwens zo goedkoop omdat het een super grote rijschool is. hebben uit mijn hoofd 35 instructeurs. en ze rijden in volkswagens, seats of opels.
wow, dat is echt goedkoop zeg Ik betaal 52,50 voor 1,5 uur ( en rij in een nieuwe bmw 3 serie)
pi_43783572
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:22 schreef Sylvana het volgende:

[..]

wow, dat is echt goedkoop zeg Ik betaal 52,50 voor 1,5 uur ( en rij in een nieuwe bmw 3 serie)
tis wel 23,50 per 50 minuten, maar in rotterdam kan het ook tot 45 euro per 50 minuten zijn (hier doen ze niet aan een uur of zo)
pi_43784983
Jeej ik ben de snelweg op geweest! Helaas mocht ik maar 100. Maar wel in de kletterende regen, dus het klinkt wel lekker snel!
Invoegen is wel lastig, want je ziet niet hoe dichtbij degene 'achter' je is...nog maar flink op oefenen
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  † In Memoriam † woensdag 22 november 2006 @ 16:06:44 #91
43556 miss_dynastie
pi_43785125
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:08 schreef gothic-blackie het volgende:
Maareh, heb je dan elke keer een andere instructeur en/of auto?
  † In Memoriam † woensdag 22 november 2006 @ 16:07:40 #92
43556 miss_dynastie
pi_43785155
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:07 schreef tho_Omas het volgende:
Ben gezakt. Kwam een tegemoetkomende auto aan, en ik kon er zelfs met een BMW 760Li nog langs. Maarja de examinator vond van niet en kwam toen aan het stuur en dat was balen.
Ahhhhh
En zei je instructeur daar niks van dan?
pi_43785277
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:07 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ahhhhh
En zei je instructeur daar niks van dan?
Die vond het twijfelachtig. Maarja daarna was ik nog maar half aanwezig, want stuuringrepen zijn doorgaans fataal.

Kan overigens pas 17 januari weer op, leve de wachtlijst.
pi_43785451
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:06 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maareh, heb je dan elke keer een andere instructeur en/of auto?
nope zelfde instructeur en zelfde auto elke les. wat ze wel vaak doen is aan het einde een keer met een andere instructeur mee, als je niet meer naar je eigen instructeur luistert (iets wat vaak gebeurt)

maar hij is dus goedkoper omdat ze veeel meer geld binnen krijgen per uur. als je een eenmanszaak hebt, krijg je maar 30 euro per uur binnen, hun krijgen dus meer dan 800 euro per uur binnen. groot gedeelte zal wel voor de instructeur zijn, maar er zal ook een gedeelte zijn voor de winst. en die maken ze wel genoeg lijkt me
pi_43785735
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:07 schreef tho_Omas het volgende:
Aww, wat gemeen

JH87, gefeli!

Pff, m'n instructeur heeft me nog niet gebeld, en ik heb dus geen verse examendatum. Maar wel het gevoel dat ie me morgen belt.. Wat me zenuwachtig maakt..
I will take the sun in my mouth
pi_43791308
21-11 voor het eerst rijles gehad, 2 uur! Ging super! Ook snelweg op enzo, en ik heb alleen maar in het donker gereden hij haalde me pas 5 uur op .

Morgen weer 2 uur rijles, hij haalt me van school op zin in!

Btw,

25 uur les (dacht hij dat ik nodig had)
TTT, Herexamen, Examen

1269 euro

[ Bericht 13% gewijzigd door Demius op 22-11-2006 19:01:49 ]
  woensdag 22 november 2006 @ 19:49:37 #97
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_43793601
nouja ik heb een baan gekregen bij de post en als ik me rijbewijs heb krijg ik daar zelfs een auto mee dus jah ik moet maar es opschieten.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_43795382
quote:
Op woensdag 22 november 2006 18:53 schreef Demius het volgende:
21-11 voor het eerst rijles gehad, 2 uur! Ging super! Ook snelweg op enzo, en ik heb alleen maar in het donker gereden hij haalde me pas 5 uur op .

Morgen weer 2 uur rijles, hij haalt me van school op zin in!

Btw,

25 uur les (dacht hij dat ik nodig had)
TTT, Herexamen, Examen

1269 euro
lol, je rijschool gaat gelijk uit van een herexamen

ttt, is trouwens grote onzin en geldklopperij. vandaar dat rijscholen het ook in die pakketen gooien
pi_43795650
quote:
Op woensdag 22 november 2006 20:26 schreef Yankee_One het volgende:
ttt, is trouwens grote onzin en geldklopperij. vandaar dat rijscholen het ook in die pakketen gooien
TTT is handig om stiekem toch 2x examen te doen, maar te kunnen zeggen dat je het in 1x hebt gehaald
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_43798381
quote:
Op woensdag 22 november 2006 20:26 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

lol, je rijschool gaat gelijk uit van een herexamen

Ja ik bedoel examengarantie!
pi_43801128
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 16:00 schreef 61neorej het volgende:

[..]

Toen ik examen ging doen vroeg die man op mijn paspoort/rijbewijs
dat kan prima hoor, als je eerst je motorrijbewijs hebt gehaald hoor...
Fragile like a rose on the snow...
pi_43801461
quote:
Op woensdag 22 november 2006 22:03 schreef Knuffelslet het volgende:

[..]

dat kan prima hoor, als je eerst je motorrijbewijs hebt gehaald hoor...
Ja flikker jij maar op vieze gore slet met je lelijke kutmotor
pi_43805098
pi_43805132
quote:
Op woensdag 22 november 2006 22:08 schreef Demius het volgende:

[..]

pi_43809420
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 16:43 schreef Sylvana het volgende:

[..]

idd, want het loopt niet altijd zoals je verwacht, ik ben bijvoorbeeld al bijna 4000 euro kwijt
M'n ouders waren voor mij ook bij de 3000 euro kwijt hoor.. 4 keer op gegaan + ttt.. waarvan 1 keer werd terugbetaald door t cbr (ongeldig verklaard rijexamen)..

Heb tijdens rijles heel veel problemen gehad om voeten/handen apart van elkaar te kunnen coordineren..
pi_43812294
quote:

[..]

talk dirty to me baby
pi_43812356
quote:
Op woensdag 22 november 2006 23:35 schreef Sylvana het volgende:

[..]

is hij je nieuwe gangbang maatje ofzo?
pi_43813122
quote:

Slechte dag? Ongesteld?
pi_43814201
quote:
Op donderdag 23 november 2006 01:31 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

waarvan 1 keer werd terugbetaald door t cbr (ongeldig verklaard rijexamen)..
Waarom precies? ben altijd nieuwsgierig naar dat soort dingen
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_43814289
Ik ben aan het lessen, vond de 1e en 2e les leuk de 3e tm 5e niet echt eigenlijk
pi_43814350
Hallo lessers weet niet of jullie me nog kennen? Heb ook hevig gepost in deze reeks in mei/juni/juli , 13 juli geslaagd, theorie en praktijk in 1x, 36 lessen... Hebben de (toen) faalangstige mensen nu al hun rijbewijs? Ik heb nu dik 4 maanden mijn rijbewijs en auto, 1x kleine schade gereden bij het inparkeren, via de verzekering afgehandeld, verder 2 weken na het halen van mijn rijbewijs 400km gereden richting spanje, was wel eng, maar goede ervaring op de route de soleil
pi_43815615
fijn dat je er plezier aan beleeft Thrilled

en ja, ik heb i de tussentijd ook mn motorrijbewijs gehaald rijd nu alweer bijna 2 maanden rond
pi_43816144
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:23 schreef Thrilled het volgende:
Hallo lessers weet niet of jullie me nog kennen? Heb ook hevig gepost in deze reeks in mei/juni/juli , 13 juli geslaagd, theorie en praktijk in 1x, 36 lessen... Hebben de (toen) faalangstige mensen nu al hun rijbewijs? Ik heb nu dik 4 maanden mijn rijbewijs en auto, 1x kleine schade gereden bij het inparkeren, via de verzekering afgehandeld, verder 2 weken na het halen van mijn rijbewijs 400km gereden richting spanje, was wel eng, maar goede ervaring op de route de soleil
Tuurlijk ken ik je nog wel Mooi dat je zoveel plezier van je rijbewijs hebt Ik heb hem nog steeds niet, mag dinsdag BNOR-examen doen
pi_43816269
quote:
Op donderdag 23 november 2006 12:27 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Tuurlijk ken ik je nog wel Mooi dat je zoveel plezier van je rijbewijs hebt Ik heb hem nog steeds niet, mag dinsdag BNOR-examen doen
Nou heel veel succes dan Achteraf snap ik niet waar ik me zo druk over heb gemaakt. Nu is autorijden voor mij de normaalste zaak van de wereld. Zenuwachtig was ik wel op het rij-examen maar nu zie ik eigenlijk niet zo in waarom. Overigens blijf ik van mening dat ze de leerperiode moeten uitbreiden naar veel meer (langdurige) lessen, tegen hetzelfde tarief in principe. Ik ben in de laatste 3 maanden zo veel meer vertrouwd geraakt met de weg, auto, weersomstandigheden, anticiperen en dergelijke dan tijdens mijn lessen. Op snelwegen of binnen de bebouwde kom kan ik 9 vd 10 keer voorspellen wat er gebeurd, waarmee ik al vaak een bijna-aanrijding heb voorkomen. Terwijl ik me tijdens rijlessen heel erg onzeker voelde. Meer tijd op de weg = Meer garantie van slagen. Puur alleen om het feit dat je alles beter kent.

Ik betrap mezelf er wel op dat ik mn dode hoek bijna nooit meer controleer, mn handen nooit op kwart voor 3 (of 10 voor 2) heb staan, niet om de 10/15 seconden in mn achteruitkijk spiegel kijk en meer van die kleine dingetjes...gordel doe ik wel altijd aan, het voelt gewoon niet lekker, niet goed, niet normaal als ik dat ding niet om heb... maar goed ook en drank is absoluut een no-go als ik nog moet rijden
pi_43819005
quote:
Op donderdag 23 november 2006 12:32 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Terwijl ik me tijdens rijlessen heel erg onzeker voelde.
Dat komt denk ik vooral omdat er iemand op je vingers meekijkt die elk klein foutje opmerkt en commentaar geeft erop.
Als je alleen rijdt maken die foutjes minder uit en merk je ze zelf ook wel op.. maar dat is dan wel een stuk relaxder
'And I called your name,
pi_43819045
quote:
Op donderdag 23 november 2006 13:56 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat komt denk ik vooral omdat er iemand op je vingers meekijkt die elk klein foutje opmerkt en commentaar geeft erop.
Als je alleen rijdt maken die foutjes minder uit en merk je ze zelf ook wel op.. maar dat is dan wel een stuk relaxder
zal idd ook wel uitgemaakt hebben, denk ook dat het gewoon komt omdat alles nieuw is, je kent de auto niet goed, je moet overal op letten omdat in principe alles nieuw is op de weg, anticiperen moet je leren, en als je langer rijd went dat vanzelf..
pi_43820799
Tvp.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_43821268
quote:
Op donderdag 23 november 2006 14:55 schreef rena het volgende:
Tvp.
heb je de tekst voor het felicitatietopics al klaar voor dinsdag?

jullie moeten trouwens wel geduld hebben, want moet na het afrijden gelijk door naar school, dus wordt pas eind van de middag dat ik het kan komen posten
pi_43822742
Daarstraks weer mijn 2e rijles gehad van 2 uur !

Ging weer goed, hij had weinig aan te merken dit keer, soms vergat ik even een weg van rechts. Hellingproef ging ook goed en stuk recht achteruit rijden had hij ook niks op aan te merken. Alleen keren deed ik niet goed, ik ging per ongeluk sturen terwijl ik stil stond en dat mag niet.
pi_43822765
quote:
Op donderdag 23 november 2006 09:44 schreef Knuffelslet het volgende:

[..]

talk dirty to me baby
Sorry was even vergeten dat een bepaald slag mensen het leuk vinden om voor slet te worden uitgemaakt, vieze slet.
pi_43823411
Morgen TTT hoop dat het een beetje goed gaat.
pi_43823721
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:16 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Waarom precies? ben altijd nieuwsgierig naar dat soort dingen
Zakken zonder duidelijke opgaaf van reden.. Instructeur reed mij en had bezwaar aangetekend.. en weet niet pcies waarom maar die hadden t examen "nietig"verklaard ofzo..
pi_43824008
Laatste les voor het examen achter de rug, ging opzich wel lekker.
Alleen niet zo goed als de afgelopen keren, maar dat schijnt wel vaker voor te komen bij de laatste rijles.

Ik heb er in ieder geval vertrouwen in, dus ik hoop dat ik maandag leuk nieuws heb
pi_43824273
vandaag dan eindelijk m'n rijbewijs opgehaald, een mooi roze pasje , en gelijk maar ff een klein stukje gereden, omdat ik nu benzine moest rijden (gelest op diesel) heb ik het maar lekker rustig aangedaan, en een beetje rond apeldoorn gereden.

maar voortaan: "kijkt in uw spiegels, luister naar sirenes, ja ja, mij kom je nu ook op de weg tegen!"
pi_43824820
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:54 schreef Demius het volgende:

[..]

Sorry was even vergeten dat een bepaald slag mensen het leuk vinden om voor slet te worden uitgemaakt, vieze slet.
  donderdag 23 november 2006 @ 17:21:26 #126
154854 Jenny_
Don't be hasty
pi_43825387
quote:
JERRY JERRY JERRY!
Dreams do come true
pi_43826440
quote:
Op donderdag 23 november 2006 17:21 schreef Jenny_ het volgende:
JERRY JERRY JERRY!
Haha ja geweldig
'BOOOOOOOOOOOOOOO"
'Sit down!! You don't know me, SIT DOWN!!'

Maar goed. Morgen heb ik weer een rijles, hopelijk mag ik weer de snelweg op en gaat het invoegen dit keer beter! (die gemene vrachtwagens lijken altijd zo dichtbij, de vorige keer ging de vrachtwagen achter me toeteren zo van 'ga er nou maar tussen'..)

Oh nog een theorievraagje: in mijn boekje staat dat in de breedte ondeelbare lading niet meer dan 20 cm buiten 'elke zijkant' mag uitsteken. Een vriendin van mij had op haar theorie-examen die vraag, en toen bleek volgens haar dat dat in totaal was, dus 10 cm per kant (of 15 rechts en 5 links oid). Volgens mij staat er in het boekje 20 cm per kant, dus totaal 40 cm. Wat denken jullie ervan?
pi_43826537
quote:
Op donderdag 23 november 2006 17:57 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Oh nog een theorievraagje: in mijn boekje staat dat in de breedte ondeelbare lading niet meer dan 20 cm buiten 'elke zijkant' mag uitsteken. Een vriendin van mij had op haar theorie-examen die vraag, en toen bleek volgens haar dat dat in totaal was, dus 10 cm per kant (of 15 rechts en 5 links oid). Volgens mij staat er in het boekje 20 cm per kant, dus totaal 40 cm. Wat denken jullie ervan?
.* Sylvana pakt theorieboek erbij
quote:
Een personenauto en een aanhangwagen mogen inlusief de lading niet breder zijn dan 2.55 meter. In elk geval mag de lading nooit meer dan 20 cm buiten elke zijkant van de auto uitsteken.
Dus jij hebt gelijk idd
pi_43826647
quote:
Op donderdag 23 november 2006 17:57 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Het is inderdaad 20 centimeter per kant, mits gelijk verdeelt (dus niet aan één kant 18 centimeter en aan de andere kant 3 centimeter), tot een totale breedte van maximaal 2,55 meter.

EDIT: spuit elf
'And I called your name,
pi_43827671
quote:
Op donderdag 23 november 2006 17:21 schreef Jenny_ het volgende:

[..]

JERRY JERRY JERRY!
Jerry Springer is zooooo 2000
  donderdag 23 november 2006 @ 18:54:55 #131
88233 Steve
Still the best.
pi_43827994
quote:
Op donderdag 23 november 2006 14:55 schreef rena het volgende:
Tvp.
Ik wil ook even mee komen gluren hier. .
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_43828026
quote:
Op donderdag 23 november 2006 17:01 schreef Knuffelslet het volgende:

[..]

Volgens mij ziet ie je wel zitten

Heeft die nieuwe regeling (24 jaar om op zware motor te mogen) ook invloed op jou eigenlijk?
pi_43828439
nope

want ik heb al een onbeperkt rijbewijs
pi_43829018
quote:
Op donderdag 23 november 2006 19:09 schreef Knuffelslet het volgende:
nope

want ik heb al een onbeperkt rijbewijs

excus.. maar weet iemand hoe het zit met de mensen die nu bijna 21 zijn? worden die gewoon genaait nu dan?

Meestal geven ze toch een geboortedatum waar vanaf die regeling ingaat bij dit soort dingen?

pi_43836843
Even een vraagje...

Ik moet zsm m'n theorie halen, en ben dus ook bezig met leren. Maar ik vroeg me af welke methode het beste is. Op dit moment gebruik ik VERJO, volgens m'n instructeur het beste (doh ).
Ik heb een cd-rom van veka best, maar dat vind ik echt helemaal niet fijn! Ze stellen daar zulke rare vragen... Ik vroeg me dus af of mensen die ervaring hebben met VERJO vinden dat dat overeenkomt met het werkelijke CBR examen? En hoe kun je je het beste voorbereiden?
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_43838324
quote:
Op donderdag 23 november 2006 23:02 schreef Marloes het volgende:
Even een vraagje...

Ik moet zsm m'n theorie halen, en ben dus ook bezig met leren. Maar ik vroeg me af welke methode het beste is. Op dit moment gebruik ik VERJO, volgens m'n instructeur het beste (doh ).
Ik heb een cd-rom van veka best, maar dat vind ik echt helemaal niet fijn! Ze stellen daar zulke rare vragen... Ik vroeg me dus af of mensen die ervaring hebben met VERJO vinden dat dat overeenkomt met het werkelijke CBR examen? En hoe kun je je het beste voorbereiden?
Ik heb gewoon een theorievragen en antwoordenboek geleend bij de rijschool. Veel praktischer dan een informatieboek.
pi_43839112
quote:
Op donderdag 23 november 2006 23:02 schreef Marloes het volgende:
Even een vraagje...

1. theorie leren uit boek
2. oefenvragen uit boek
3. cd uit bibliotheek huren en veel oefenen!

de cd met de proefexamens is nog wel het beste om te leren denk ik zelf. doordat je steeds als je iets fout hebt (of al je het wil weten) uitleg krijgt waarom iets zo is, leer je erg makkelijk en snel de theorie.

en als je met je ouders meerijdt ook gewoon nagaan wat de voorrang-volgorde is

zo heb ik het iig gedaan. en heb het in 1x gehaald (3 fout)
you and I ain't done Zeke!
pi_43842051
Belangrijkste is inderdaad de vragen maken, allemaal, en zorg dat je alle antwoorden weet. Dan heb je eigenlijk alle kennis wel die je nodig hebt.
'And I called your name,
pi_43842195
ja, vragen maken is het belangrijkst en dan als je iets fout heb in het boek lezen waarom je dat fout hebt en de vragen weer opnieuw maken na een tijdje ( totdat je ze allemaal kent)
pi_43847651
Woehoe, het ging weer goed vandaag!
Aan het einde van de les gingen we een nieuwe datum afspreken, waren we aan het klagen dat het alweer bijna december was, 'wat zal het nieuwe jaar gaan brengen' enzo...en toen zei mijn instructeur: nou, voor jou een rijbewijs!

Hij vindt t wel goed gaan dus, en ik eigenlijk ook wel
pi_43858924
Vandaag TTT gehad.
We begonnen met een uurtje les en dat ging helemaal geweldig, echt nog nooit zo goed gereden. We kwamen bij het cbr gesprekje met de exterminator en op pad. Nummerbordje op 300m afstand gelezen nog even de lampjes aan en rollen maar. Eerste 10min gingen super goed en toen liet ik em afslaan en nog een keer het hek was van de dam en ging het fout op fout op fout
Heb het zelfs voor elkaar gekregen om een ingreep tijdens een bocht te krijgen! Verder ging het invoegen dat altijd goed gaat fout ik kwam precies naast een auto uit en moest een stukkie vluchtstrook pakken terwijl er om die auto heen helemaal niemand reed, ik had er dus makkelijk voor of achter gepast.
Bijzondere verrichtingen gingen wel goed en die heb ik nu dus gehaald

Nog ff oefenen en dan gaan we het voor het echie proberen.
pi_43864090
300 meter.. knappe ogen heb je!
pi_43869000
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 21:45 schreef FranticDJ het volgende:
idd, zal wel 30 geweest zijn Anders lijkt het me ook wel raar van examinator als hij het je van zover laat lezen
pi_43872439
Of hij kijkt onwijs ver vooruit
pi_43874162
en ja hoor, op m'n eerste 'grote' ritje (apeldoorn==>zwolle), gebeurt mij dit weer:

ik reed dus op de A50, en een auto kwam me links voorbij en ging naar mijn baan.
hierdoor spatte er allemaal water van z'n banden op mijn voorruit, ik zag niks meer.
dus ik zet m'n ruitenwissers aan, ik zag nog niet veel, dus ik zette 'm op z'n hoogste stand.
en opeens blijven beide ruitenwissers midden op m'n voorruit stilstaan, ik zag ook niks meer.
ik probeer nog ff de ruitenwissers uit en aan te doen, maar het mocht niet baten.

ik zag echt niks door de voorruit, dus ik bleef maar naar de achterlichten voor me te kijken.
gelukkig zag ik niet lang daarna een groot blauw bord opdoemen.
ik kon net zien dat het de afslag 'vaassen, terwolde' was, en ging ik bij die carpool staan.
ik belde m'n vader en die belde de ANWB, en na 3 kwartier kwam die gelukkig.
blijkt dus dat de kogellagers van de aandrijfstangen voor ruitenwissers versleten waren.

na een tijdje, had de ANWB'er een tijdelijke oplossing in elkaar kunnen fixen.
en kon ik weer door naar zwolle.
pi_43884175
Alleen rijden is echt té vet

Gister een rondje gedaan in de omgeving, snelweg en knooppuntje gepakt. Het is zo ongelooflijk relax Morgen misschien van Wageningen naar Rotterdam rijden
pi_43884438
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 18:41 schreef Yankee_One het volgende:
Alleen rijden is echt té vet

Gister een rondje gedaan in de omgeving, snelweg en knooppuntje gepakt. Het is zo ongelooflijk relax Morgen misschien van Wageningen naar Rotterdam rijden
Ik hoop dat ik de auto van mn ouders mag lenen als ik mn rijbewijs haal, anders heb ik ook zo weinig aan mn rijbewijs
pi_43888359
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 18:53 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik hoop dat ik de auto van mn ouders mag lenen als ik mn rijbewijs haal, anders heb ik ook zo weinig aan mn rijbewijs
vast wel. ervaring op doen is echt een must. het is toch heel anders zo zonder instructeur. leuker vooral
pi_43889907
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 21:45 schreef FranticDJ het volgende:
Nee, het was niet zóveel maar wel echt belachelijk ver. Maargoed ik zag t en daar gaat het om.
  zaterdag 25 november 2006 @ 22:24:59 #150
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_43890831
Heeft er hier iemand ervaring met zo'n meerdaagse cursus? Ik wil graag nog in m'n winterverlof lessen maar ik moet nog alles regelen, weet niet eens of dat wel op tijd lukt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')