Hier verder dusquote:Op woensdag 20 september 2006 22:04 schreef ivetje het volgende:
Ok, dus de 6 komt pas aan bod bij uhm....200 ofzo
Daar ben ik het idd mee eens...opmerking slaat nergens op. Vind het raar dat je lest in een 6-bak overigens...die kom je zowat nooit tegen dus de kans dat je daarin komt te rijden is ook vrij kleinquote:Op woensdag 20 september 2006 22:18 schreef Robin__ het volgende:
Als je echt zou gaan racen misschien wel ja..
Mooie bak maar die opmerking van 5 bak is voor paupers slaat echt nergens op man
30 doe ik ook in z'n 2 ja...ben heel benieuwd strax in onze eigen auto. Ik rijdt nu in een opel astra, hier thuis hebben we een splinternieuwe clioquote:Op woensdag 20 september 2006 22:25 schreef FranticDJ het volgende:
9 op 10 auto's is een 5 bak.. Ik leste ook in een 6 bak (golf 4 met 180+ pk, is wat gekieteld) maar ben in een 5 bak (120 pk ofzo) afgereden.. En blij toe dat ik op laatste wat "afgeremd" ben.. Op een gegeven moment ben je dat vermogen gewend en wil je niks anders dan lekker snel optrekken en wegspurten.. Of dat veilig is is een tweede..
Overigens rijd ik nu in een renault clio van 10+ jaar oud.. De 1 is heel kort ik rijd dertig in z'n 3 terwijl ik tijdens rijles 30 makkelijk in z'n 2 deed..
quote:Op woensdag 20 september 2006 19:40 schreef Robbiej het volgende:
Heb nieuw examen aangevraagd. krijg z.s.m een brief thuis met mijn nieuwe examendatum. waarschijnlijk ergens in oktoberhoop niet te lang
Nee man veel te ingewikkeld, ik verneuk de boel maar.quote:Op woensdag 20 september 2006 23:55 schreef rena het volgende:
Je kan het toch veranderenEn haal dan gelijk die van mij weg
![]()
Wat ben jij voor modquote:Op woensdag 20 september 2006 23:55 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee man veel te ingewikkeld, ik verneuk de boel maar.
Dat heeft iemand anders al voor je gedaan....quote:Op woensdag 20 september 2006 23:55 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee man veel te ingewikkeld, ik verneuk de boel maar.
Wie mag ik op mijn bankje vastmaken?quote:Op donderdag 21 september 2006 00:00 schreef Even het volgende:
[..]
Dat heeft iemand anders al voor je gedaan....![]()
Ik les in een 8-bak. (eigenlijk 16 versnellingen, als je de halfjes meerekent)quote:Op woensdag 20 september 2006 22:34 schreef Sylvana het volgende:
ik les in een 6-bak en bij 100 moet ik in zijn 5 gaan rijden en bij 120 moet ik in zijn 6 gaan rijden
kan me voorstellen dat dat ingewikkeld rijden is ja, nog maar ff goed oefenen voor je examen en dan gaat het je gewoon lukken, succesquote:Op donderdag 21 september 2006 00:35 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik les in een 8-bak. (eigenlijk 16 versnellingen, als je de halfjes meerekent)
Afgelopen maandag heb ik 'm uit laten vallen. Stond 'ie in 7 ipv 3 (splitter schakelt pas bij lage snelheden)
Af en toe heb ik nog moeite met het schakelen. Met rotondes en afslaan pak ik af en toe het verkeerde verzet. Vaak moeten ze in 5, maar af en toe ook in 4, sporadisch in 6. Hangt van de grootte van je bocht af.
Ik heb het idee dat ik het nooit leer, en ik heb nog maar 2 uur les voor m'n examen.![]()
* Ridocar toch een beetje zenuwachtig is voor het examen.
Tweede keer, ik vertel straks wel even het verhaal.quote:Op donderdag 21 september 2006 10:28 schreef Stevie_ het volgende:
Gefeliciteerd!! In één keer geslaagd??
gewoon gaan rijden. je hebt tog vast wel iets van een bewijsje van het cbr dat je geslaagd bent (wat je moet laten zien op het gemeentehuis bij aanvraag rijbewijs) als een agent je aanhoud dat laten zien....quote:Op donderdag 21 september 2006 11:46 schreef gurlie het volgende:
Nou, even de toelichting:
Niet zo geweldig geslapen vannacht, dus ik was al wel een beetje bang dat ik niet alert genoeg was. Dus ik de auto instappen richting het CBR, alles goed en wel, ritje ging prima. Krijg ik de horen dat ik een examinator heb die ik ook voor TTT had gehad en echt een klootzak is, heeft al meerdere vriendinnen laten zakken. Dus ik nog wat nerveuzer. Kom ik daar binnen, moet er een nieuwe examinatrice mee die routes moet leren, dus mijn instructeur die mij goed gerust kan stellen mag niet mee. Toen kneep ik hem helemaal. Eenmaal aan het rijden ging naar mijn mening alles goed, het was niet erg druk en verliep soepel, na een paar minuten waren de spanningen helemaal weg. Ik kom terug, blijkt er iets niet helemaal rond te zijn met de papieren maar worden ze toch nog nét op tijd geleverd met de post. En ik was geslaagd, foutloos! Niks op aan te merken. Helemaal geweldig natuurlijk. Dus ik zonet pasfoto's laten maken, kom ik bij het gemeentehuis, doet de computer het niet en moet ik morgen maar terugkomen. Ben de hele dag vrij en kan dus nog niet rijden! Klote, maar dan morgen maar!
*happy
Eeeehhh dat mag niet hoor. Dus dat ga ik ook niet doen.quote:Op donderdag 21 september 2006 14:46 schreef B_BOY het volgende:
[..]
gewoon gaan rijden. je hebt tog vast wel iets van een bewijsje van het cbr dat je geslaagd bent (wat je moet laten zien op het gemeentehuis bij aanvraag rijbewijs) als een agent je aanhoud dat laten zien....
heb me trouwens als doelgesteld dat ik voor 15 december me rijbewijs moet hebben gehaald.
dan vind ik jou gemeente vanaf nu samen met jou stom.quote:Op donderdag 21 september 2006 14:47 schreef gurlie het volgende:
[..]
Eeeehhh dat mag niet hoor. Dus dat ga ik ook niet doen.
Je bent niet verzekerd zonder rijbewijs knurft.quote:Op donderdag 21 september 2006 15:02 schreef B_BOY het volgende:
[..]
dan vind ik jou gemeente vanaf nu samen met jou stom.
geweldig zegquote:Op donderdag 21 september 2006 16:01 schreef FranticDJ het volgende:
Vandaag van de weg gehaald door de politie.. Ik reed gewoon normaal.. Zag opeens stop politie in mn achteruitkijkspiegel, ik shit wat heb ik nu weer uitgevreten.. Dus hup auto aan de kant.. Komt die agent naar me toe gelopen.. Blijkt het mijn buurman te zijn, om me te feliciteren met mn rijbewijs
quote:Op donderdag 21 september 2006 16:01 schreef FranticDJ het volgende:
Vandaag van de weg gehaald door de politie.. Ik reed gewoon normaal.. Zag opeens stop politie in mn achteruitkijkspiegel, ik shit wat heb ik nu weer uitgevreten.. Dus hup auto aan de kant.. Komt die agent naar me toe gelopen.. Blijkt het mijn buurman te zijn, om me te feliciteren met mn rijbewijs
Ik vind het een bak geld voor iets wat misschien niet nodig is. Bovendien moet ik dan straks of morgenochtend naar het stasdeelkantoor, waar de wachttijden vaak oplopen tot een uur.quote:Op donderdag 21 september 2006 16:25 schreef Robbiej het volgende:
nieuwe halen. krijg je geheid gezeik mee. voor die 15 euro hoef je het ook niet te laten toch?
Kost hier EUR 11 nog-wat.quote:Op donderdag 21 september 2006 16:37 schreef FranticDJ het volgende:
@robbiej: 15 euro? WOrdt je afgezet.. ik was 5,47 kwijt ofzo..
hier issie 10,60quote:Op donderdag 21 september 2006 16:37 schreef FranticDJ het volgende:
@robbiej: 15 euro? WOrdt je afgezet.. ik was 5,47 kwijt ofzo..
ik heb wel een nieuwe gehaald toen iigquote:Op donderdag 21 september 2006 16:42 schreef Aventura het volgende:
Maar goed. Halen of niet halen? Alles is nog precies hetzelfde, geboortedatum, adres...Ik baal gewoon zo dat ik ook hier weer voor mag dokken en uren van mijn tijd kwijt ben, voor wat bureaucratisch gekut dat over een week sowieso niet eens meer hoeft.
Hele grote kans dat het niet mag. Mijn instructeur heeft heel vaak meegemaakt dat mensen daardoor geen examen mochten doen.quote:Op donderdag 21 september 2006 16:16 schreef Aventura het volgende:
Ik moet binnenkort afrijden. Nou moet ik een uittreksel van de gemeente meenemen, die niet ouder is dan een half jaar. Ik heb er nog eentje liggen van oktober 2005. Met dezelfde gegevens erop als nu. Mijn instructrice zegt dat ze er meestal niet zo moeilijk over doen. Maar ik twijfel. Straks mag ik daardoor niet afrijden.
Wat zouden jullie doen?
Wat is binnenkort? vanaf 1 oktober hoeft het uberhaubt niet meer...quote:Op donderdag 21 september 2006 16:16 schreef Aventura het volgende:
Ik moet binnenkort afrijden. Nou moet ik een uittreksel van de gemeente meenemen, die niet ouder is dan een half jaar. Ik heb er nog eentje liggen van oktober 2005. Met dezelfde gegevens erop als nu. Mijn instructrice zegt dat ze er meestal niet zo moeilijk over doen. Maar ik twijfel. Straks mag ik daardoor niet afrijden.
Wat zouden jullie doen?
Het is maaaaaarrrrrrrr ¤10,60.quote:Op donderdag 21 september 2006 16:52 schreef Aventura het volgende:
Kedan, dan ga ik er wel weer eentje halen *baaaaalt
Weet ikquote:Op donderdag 21 september 2006 18:07 schreef Stevie_ het volgende:
[..]
Het is maaaaaarrrrrrrr ¤10,60.
Laat je dag er niet meer verpesten joh![]()
Ik zag je in de drie laatste topics niet meer.quote:Op woensdag 20 september 2006 23:54 schreef Alexxxxx het volgende:
Waarom sta ik niet meer in de OP met mn avatar?
The Magic Banaan inderdaad. Wil niet weten hoeveel banen ik in de periode dat ik leste heb gegeten. Twee per rijsessie van 2 uur. Ben 2 keer gezakt, dus ga maar na. Gelukkig hoef ik ze niet meer te etenquote:Op donderdag 21 september 2006 18:34 schreef FranticDJ het volgende:
Banaantjes mensen, banaantjes!
quote:Tijdelijk geen nieuwe rijbewijzen
Uitgegeven: 21 september 2006 14:16
VEENDAM - Op 29 en 30 september is het niet mogelijk een nieuw rijbewijs aan te vragen. Dat heeft de Rijksdienst voor Wegverkeer (RDW) in Veendam donderdag bekendgemaakt. De gemeenten in Nederland hebben deze dagen nodig voor het aanpassen van hun systemen voor het nieuwe rijbewijs, dat vanaf 1 oktober wordt uitgegeven.
Volgens een woordvoerder van de RDW hebben gemeenten zeker twee dagen nodig om hun personeel te instrueren en de computersystemen om te schakelen. Het nieuwe rijbewijs heeft het formaat van een creditcard en wordt, in tegenstelling tot het huidige roze papiertje, niet op het gemeentehuis zelf, maar bij de drukker gemaakt. Daarvoor staat een wachttijd van vijf werkdagen.
Bij afrijden mag ie ouder zijn dan een half jaar.. stond specifiek op de papieren van mijn rijschool dat dat mocht zelfs. (was bij mij ook het geval)quote:Op donderdag 21 september 2006 16:35 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik vind het een bak geld voor iets wat misschien niet nodig is. Bovendien moet ik dan straks of morgenochtend naar het stasdeelkantoor, waar de wachttijden vaak oplopen tot een uur.
Het domme is dat je die per 1 oktober niet meer hoeft mee te nemen, en ook geen pasfoto.
Lees overal tegenstrijdige berichten. Maar ik kan beter het zekere voor het onzekere nemen.quote:Op donderdag 21 september 2006 19:55 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Bij afrijden mag ie ouder zijn dan een half jaar.. stond specifiek op de papieren van mijn rijschool dat dat mocht zelfs. (was bij mij ook het geval)
Probeer eens uit te zoeken of het echt nieuwer dan een half jaar moet zijn bij je praktijk (theorie MOET het idd)
Ik wil juist het papiertje ipv dat domme homo-pasje. Het heet niet voor nix "het roze papiertje" dus die wil ik ook. Hopen dat ik hem haal dinsdagquote:Op donderdag 21 september 2006 19:50 schreef Aventura het volgende:
Snap al die haast niet. Als ik mijn rijbewijs haal wacht ik lekker tot na 1 oktober, want ik wil een pasje. Anders loop ik nog 10 jaar met en papieren variant rond.
Ik heb toch geen auto, dus waarom neit een week wachten.
Succes met zoeken en ik vind het echt lullig, ik betaal hier voor het uittreksel dus 10,60 en voor het rijbewijs zelf bijna 60 euro, echt afzetters hier in Deventerquote:
ja, das ook zo natuurlijk, op die bijna 4000 euro die ik kwijt ben tot nu toe maakt 60 euro ook niet veel uit, maar evengoed blijft het niet eerlijk dat er zoveel verschil tussen zitquote:Op donderdag 21 september 2006 22:26 schreef Aventura het volgende:
Tja, die 45 euro is peanuts vergeleken wat ik heb uitgegeven tot nu toe.
Dat kan er ook nog wel bij. Maakt niet uit...Ik betaal het graag als het betekent dat ik ervan af ben.
1e keer was 193 euro bij mij, 2e en volgende keren 17,50 euro goedkoper omdat je dan egen eigen verklaring meer hoeft te kopenquote:Op donderdag 21 september 2006 22:30 schreef Even het volgende:
Wat kost een praktijk-examen? Ik hoorde vandaag iemand zeggen 200 euro.... Ik dacht altijd dat t veel goedkoper was...
Best duurquote:Op donderdag 21 september 2006 22:32 schreef Sylvana het volgende:
[..]
1e keer was 193 euro bij mij, 2e en volgende keren 17,50 euro goedkoper omdat je dan egen eigen verklaring meer hoeft te kopen
Hier alle keren 183 euro.quote:Op donderdag 21 september 2006 22:30 schreef Even het volgende:
Wat kost een praktijk-examen? Ik hoorde vandaag iemand zeggen 200 euro.... Ik dacht altijd dat t veel goedkoper was...
Dat is wel een uitzondering hoor, 15 minuutjes rijden. Soms heb ik echt het gevoel dat sommigen het kado krijgen. In Amsterdam bv. ben je wel zeker een half uur kwijt en voeg je bv. in op een loeidrukke A10, rijd je langs en over trambanen, heb je kruisingen met stoep-fietspad-rijbaan-trambaan-trambaan-rijbaan-fietspad-stoep, heb je idioot rijdende fietsers en taxichauffeurs. Ik word nog nerveus als ik er alleen al aan denk. En niet omdat ik niet goed in een drukke stad kan rijden, maar omdat er zoveel factoren zijn die je examen negatief kunnen beinvloeden.quote:Op donderdag 21 september 2006 23:21 schreef FranticDJ het volgende:
@ Aventura dat is dus bullshit he.. Examen kostte hier 210 euro.. Herexamen 175 euro (hier = in zeeland) en was vet moeilijk enzo.. Echt vet lang rijden en dit en dat, op de meest onmogelijke punten achteruit vak parkeren (op parkeer vakken waar geen strepen staan bijvoorbeeld). Ik heb in rotterdam afgereden voor 185 euro.. 15 minuutjes gereden en 1 bijzondere verrichting gedaan op een ANWB oefenterrein.. En ik vond het 100 maal makkelijker dan in zeeland.
Ik kreeg nog soort van ruzie met die muts achter de balie..quote:Op donderdag 21 september 2006 22:21 schreef twi het volgende:
Uittreksel was een euro of 6 hier, en m'n rijbewijs 32,70.
En die rijbewijzen zijn zo makkelijk voor die gemeentes, want iedereen staat er met een big smile bij en het komt bij helemaal niemand in hun op om te vragen waarom dat papiertje zo fucking duur is: zolang ze 'm maar hebben!
Meer dan 10 euro verschil vind ik toch wel heel erg fors.
Reken er maar op dat ze in de "plattelandsgebieden" de moeilijke stukken uitzoeken en kandidaten daar laten rijden. Mijn instructeur vond zelfs dat het makkelijker was om in Amsterdam af te rijden dan in een boerengebied, omdat de examinatoren er dan rekening mee houden dat je in een lastige stad zit. De slagingspercentages zijn bovendien overal ongeveer gelijk (zie cbr.nl). En overal zijn mensen die het cadeau krijgen.quote:Op donderdag 21 september 2006 23:32 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dat is wel een uitzondering hoor, 15 minuutjes rijden. Soms heb ik echt het gevoel dat sommigen het kado krijgen. In Amsterdam bv. ben je wel zeker een half uur kwijt en voeg je bv. in op een loeidrukke A10, rijd je langs en over trambanen, heb je kruisingen met stoep-fietspad-rijbaan-trambaan-trambaan-rijbaan-fietspad-stoep, heb je idioot rijdende fietsers en taxichauffeurs. Ik word nog nerveus als ik er alleen al aan denk. En niet omdat ik niet goed in een drukke stad kan rijden, maar omdat er zoveel factoren zijn die je examen negatief kunnen beinvloeden.
Dit in tegenstelling tot laten we zeggen Anna Paulowna. Ken iemand die daar afreed, ze had nog nooit op de snelweg gereden zelfs. Die kreeg hem dus echt bij een rondje om het plein.
* I_PANDA_I heeft dat de 2e keer ook gedaan.quote:Op vrijdag 22 september 2006 14:25 schreef Jenny_ het volgende:
Ik heb me voorgenomen om niet meer aan iedereen te vertellen wanneer ik examen moet doen. Werkt echt veel beter, anders krijg je alleen maar goed bedoelde adviesen en ben je extra zenuwachtig... tip van de dag dus: houd je examen datum geheim!
Kut voor je Ridocar... sterkte ermee....quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:53 schreef Ridocar het volgende:
Gezakt.
De rest leg ik later wel uit.
Jammer... better luck next time....quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:39 schreef Even het volgende:
GODVERDOMME 7 fout waarvan 2 hele stomme die ik achteraf gewoon wist![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Volgende week nog maar een keer...![]()
KUT man!quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:53 schreef Ridocar het volgende:
Gezakt.
De rest leg ik later wel uit.
Hehe, ik denk dat veel lessers zich weleens zo voelen. Voor mij leek het soms ook een eindeloze strijd. Maar iedereen haalt het op een dag. Ook hierquote:Op vrijdag 22 september 2006 18:00 schreef Jenny_ het volgende:
Positief blijven allemaal! Zouden wij nu de enige op deze hele wereld zijn die NOOIT hun rijbewijs halen?!
![]()
Ik moet ook voor de tweede keer examen doen......quote:Op vrijdag 22 september 2006 18:00 schreef Jenny_ het volgende:
Positief blijven allemaal! Zouden wij nu de enige op deze hele wereld zijn die NOOIT hun rijbewijs halen?!
![]()
Tja , lijkt me dat die mensen van de rijschool er wel verstand van hebben, ik ben stuurvast en pik alles snel genoeg op , dus we gaan een stukje snelweg doen volgende week ( 3e les dus )quote:Op vrijdag 22 september 2006 18:58 schreef Graftak72 het volgende:
2 lessen en dan al inzicht hebben om goed op de snelweg te rijden ?
blijf het vreemd vinden maar ja..
Mijn examen kost 195 euro, Utrechtquote:Op donderdag 21 september 2006 23:04 schreef Aventura het volgende:
Er zitten echt nadelen aan om in de Randstad te wonen. Niet alleen heb je veel meer lessen nodig (want veel moeilijker dan in de provincie), de examens en de paieren zijn ook veel duurder
Eh dat mag sowieso nooit, je mag officieel nog niet rijden zonder instructeur en dus ook niet zonder dubbele bediening. Een examinator moét in kunnen grijpen waar nodig.quote:Op vrijdag 22 september 2006 22:12 schreef DR878 het volgende:
Ik heb een vraag :
Kan ik het praktijkexamen afleggen met bijv. de auto van mijn vader, waar geen dubbele bediening opzit. Dit aangezien er enige financiele onenigheid is onstaan tussen de betaler ( mijn pa) en de instructeur, nu vrees ik dat de rijschool dus niet meer verantwoordelijk meer is voor mijn praktijkexamen en ik zal dus zelf ( zonder instructeur) het examen moeten afleggen. Iemand ervaring hiermee? Ik heb maandag praktijkexamen en heb al betaald en ik denk niet dat ik die kan cancellen.
Idd, je hebt al betaald voor de instructeur en de bijbehorende auto. Je moet dus OF je geld terug krijgen OF gewoon examen mogen doen, dan kan je er altijd nog voor kiezen om je instructeur thuis te laten en alleen met de examinator op pad te gaanquote:Op vrijdag 22 september 2006 22:59 schreef vannelle het volgende:
Dit examen is toch al betaald? Die prijs is inclusief gebruik van de auto en instructeur.
Ik weet niet wát het geschil is, maar als rijschool hoor je niet zoiets over de rug van de leerling uit te vechten of af te dwingen. Daar zijn andere manieren voor.
En dat bedoel ik dus, dat is niet echt bevorderlijk voor je examen.quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:59 schreef DR878 het volgende:
Echt, ik zit nu in een compleet stresssituatie...
Dit stukje reageerde ik op, je edit zag ik pas later.quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:59 schreef DR878 het volgende:
Mijn pa gaat morgen nog kijken hoe het zit , met dat examen. Het lijkt me niet dat ik het examen nu kan afzeggen, en mijn pa heeft wel voor het examen betaald maar niet voor de laatste 10 lessen ( daar ging trouwens die ruzie over) . Dus ik denk dat die rij-instructeur wel gedwongen is om toch deel te nemen aan dat examen? Ik zou het echt kut vinden als door zo'n ruzie (wat overigens de instructeur zijn fout is), gewoon mijn examen niet kan doen.
Ik reed met m'n 2e les ook al (bijna) zelfstandig over de A67 van Venlo naar Eindhoven (ongeveer 50 mins). Enige keer dat ie hoefde in te grijpen was op de rotonde daar, verder ging het perfect en dat terwijl ik de techniek van het schakelen toen niet eens beheerste. Blijkbaar kun je dus wel het inzicht hebben in snelweg rijden, voordat je de techniek van het complete autorijden beheerst.quote:Op vrijdag 22 september 2006 18:58 schreef Graftak72 het volgende:
Zelfstandig?quote:Op zaterdag 23 september 2006 07:21 schreef wetgos het volgende:
[..]
Ik reed met m'n 2e les ook al (bijna) zelfstandig over de A67 van Venlo naar Eindhoven (ongeveer 50 mins). Enige keer dat ie hoefde in te grijpen was op de rotonde daar, verder ging het perfect en dat terwijl ik de techniek van het schakelen toen niet eens beheerste. Blijkbaar kun je dus wel het inzicht hebben in snelweg rijden, voordat je de techniek van het complete autorijden beheerst.
Ik weet het niet, daar maak ik me zo druk omquote:Op zaterdag 23 september 2006 12:04 schreef Aventura het volgende:
Nee maar je hebt wel een auto nodig, hoe ga je dat regelen?
Is dat een eenmanszaak?quote:Op zaterdag 23 september 2006 12:06 schreef DR878 het volgende:
[..]
Ik weet het niet, daar maak ik me zo druk om. Ik bedoel, waarom ineens net, 2 dagen voor mijn friggin examen
.
Ja tis een eenmanszaak denk ik, hij heeft niet eens zijn eigen kantoor ofzoquote:Op zaterdag 23 september 2006 12:10 schreef Aventura het volgende:
[..]
Is dat een eenmanszaak?
Ik weet wel dat het niet mogelijk is om nu nog een andere rijschool te bellen en met een andere instructeur en auto te rijden. Hoort bij de regeltjes van het CBR.
Misschien moet je het CBR maandag vroeg bellen en het voorleggen.
Kan je het niet goedmaken met je instructeur? Hem het geld beloven? Dan snel afrijden en niks meer laten horen?
Ik heb de eerste lessen ook meer over autoweg / snelweg gereden. Na me zesde les drukt de instructeur me continu in of rondt het centrum,...kom er echt niet meer buiten. En dat is ook het moeiljikste, hier in Groningen heb je 390839083908 fietsers die overal vandaan komen en niet bewust zijn van voorrang krijg maar lekker nemen en dat soort dingen. Echt te pittig om er geen 1 over het hoofd te zien...continu kijken kijken kijken extra kijken etcetera...quote:Op zaterdag 23 september 2006 11:12 schreef thaduck het volgende:
[..]
Zelfstandig?
50 min snelweg?
Wat de hel heb jij voor but rijschool?
Ik reed overigens de 1e les al op de snelweg (je hebt niet veel keuze om naar Utrecht te komen vanuit Vianen). Ik snap niet wat er boeiend aan is, snelweg is meest saaie en debiele wat je kan doen bij een rijles.. Dat is pas echt makkelijk geld verdienen voor de rijschool
Ennuh iets anders, goedkoop is duurkoop blijkt toch wel heel errug uit dit topic.. 26 euro per les.. Vet goedkoop, maar vervolgens na 33 lessen niet af moeten rijden maakt het eik wel duur he?
Heerlijk he een grote stadquote:Op zaterdag 23 september 2006 12:25 schreef Stevie_ het volgende:
[..]
Ik heb de eerste lessen ook meer over autoweg / snelweg gereden. Na me zesde les drukt de instructeur me continu in of rondt het centrum,...kom er echt niet meer buiten. En dat is ook het moeiljikste, hier in Groningen heb je 390839083908 fietsers die overal vandaan komen en niet bewust zijn van voorrang krijg maar lekker nemen en dat soort dingen. Echt te pittig om er geen 1 over het hoofd te zien...continu kijken kijken kijken extra kijken etcetera...
Oefening baart kunst zeggen ze altijd, en dat is in dit geval zeker zo. Ikzelf reed in Utrecht en daar is het precies eender, je werd er knettergek van. Voorrangsregels gelden blijkbaar niet voor iedereenquote:Echt te fatWel frustrerend, want telkens ben je te vroeg met richting aangeven en dat soort dingen...Maar na 39839038903 rondjes te hebben gereden leer je het echt wel
![]()
mooi dat het geregeld is, veel succes maandagquote:Op zaterdag 23 september 2006 14:19 schreef DR878 het volgende:
Net gehoord van mijn pa dat alles geregeld is en dat ik toch mijn examen kan afleggen. Hoe hij het geregeld heeft weet ik niet, maar het examen gaat door zoals gepland.
Morgen nog ff alles doornemen en dan ga ik ervoor.![]()
ik ging de 1e les al de snelweg opquote:Op vrijdag 22 september 2006 18:58 schreef Graftak72 het volgende:
Omdat de meeste examinators mierenneukers zijn. Just play the game, als je je rijbewijs hebt kun je, zoals iedereen, die kutregeltjes achterwegen latenquote:Op zaterdag 23 september 2006 15:36 schreef Robbiej het volgende:
wat ik altijd zo'n bullshit vind is dat over je schouder kijken als er onmogelijk iets aan KAN komen..
[afbeelding]
voordat je dan je richting aan doet moet je binnenspiegel, buitenspiegel en over je schouder.
WAAROM IN GODSNAAM over je schouder als er NIKS in je dode hoek aan KAN komen?
er kunnen geen mensen op het gras lopen aangezien het gewoon op de weg is. niet bij een woonwijk of dergelijks.
[/frustratie]
Idd,... veel regeltjes leer je snel afquote:Op zaterdag 23 september 2006 15:42 schreef crossover het volgende:
[..]
Omdat de meeste examinators mierenneukers zijn. Just play the game, als je je rijbewijs hebt kun je, zoals iedereen, die kutregeltjes achterwegen laten
Omdat het dan gewoon iets standaards word, voor wanneer je het een keer ECHT nodig hebt...quote:Op zaterdag 23 september 2006 15:36 schreef Robbiej het volgende:
Als je het echt nodig hebt doe je het wel hoor. Na een tijdje weet je echt wel waar je moet kijken en waar je het een keer over kan slaan.quote:Op zaterdag 23 september 2006 15:53 schreef Jenny_ het volgende:
[..]
Omdat het dan gewoon iets standaards word, voor wanneer je het een keer ECHT nodig hebt...
Nietus.quote:Op zaterdag 23 september 2006 15:55 schreef crossover het volgende:
Als je het echt nodig hebt doe je het wel hoor. Na een tijdje weet je echt wel waar je moet kijken en waar je het een keer over kan slaan.
Die komt je dan met (bijv) 50 km p/u inhalen en komt dan onder je wielen??quote:Op zaterdag 23 september 2006 16:03 schreef Jenny_ het volgende:
Ok, ik houd mijn bek al![]()
(maar heb toch gelijk, je weet nooit of er ergens een verdwaald kind, hond, kat uit de bosjes kan schieten)
Ik snap je ook wel. maar het is altijd ALS dit ALS dat.quote:Op zaterdag 23 september 2006 16:03 schreef Jenny_ het volgende:
Ok, ik houd mijn bek al![]()
(maar heb toch gelijk, je weet nooit of er ergens een verdwaald kind, hond, kat uit de bosjes kan schieten)
mja had geen zin om verder met de groene tool aan de slag te gaan. maarja daar zit dus ook gras.quote:Op zaterdag 23 september 2006 17:30 schreef ivetje het volgende:
Ik snap je plaatje niet robbiej. De auto rijdt op de rechterbaan en moet naar links, dan is het toch logisch dat je over je schouder moet kijken. Op dat stukje niks kan toch ook iets zittenDa's nog geen gras, dan had je het groen moeten maken hoor...
Of houdt bij jou daar de wereld een stukje opRare weg dan
Dat had ik dus inmiddels ook al doorquote:Op zaterdag 23 september 2006 17:50 schreef Robbiej het volgende:
[..]
mja had geen zin om verder met de groene tool aan de slag te gaan. maarja daar zit dus ook gras.
Idd, ik had er zelf ook wel genoeg van na een tijdje, omdat je soms gewoon weet dat er echt niks in je dode hoek zit. Maar ja, regelmaat hè, dan ga je iig nergens de fout in. Met wat meer rij-ervaring leer je het vanzelf wel.quote:Op zaterdag 23 september 2006 17:52 schreef ivetje het volgende:
[..]
Dat had ik dus inmiddels ook al door
Maar waarom je daar ook moet kijken is gewoon om die regelmaat erin te houden. Als je het de ene keer wel en de andere keer niet hoeft te doen is dat alleen maar onhandig voor jezelf, vandaar dus dat je het bij rijles overal op deze manier moet doen
Gewoon doen de volgende keer, iig proberen als je je er onprettig bij voelt geen richting aan te geven.. Vind het een beetje raar dat ie je dat niet liet doen..quote:Op zaterdag 23 september 2006 19:39 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Vanochtend eerste rijles gehad. Echt gaaf.
Beetje door Amsterdam-West gecruised. Alleen eerst hoefde ik de richtingaanwijzers nog niet te bedienen, en m'n instructeur kan dat ook moeilijk doen, dus ik had zo'n brommert gesneden. Kwam ie verhaal halen, foutje.
Renault.quote:Op zondag 24 september 2006 01:37 schreef Robin__ het volgende:
Peugeot bouwt trouwens af fabriek autos met dubble bediening EN alle lampen etc ook aan de instructeurs kant.. ecole versie
Dankjewel.quote:Op zondag 24 september 2006 11:23 schreef Sylvana het volgende:
Balen zeg dat je zulke fouten maakte, maar mooi dat je zo snel al weer op kunt, veel succes volgende week
Hee, da's een ideequote:Op zondag 24 september 2006 14:14 schreef FranticDJ het volgende:
Hehehe
Mja wat ik ook gedaan heb is gewoon paar dagen van te voren stoppen met dit topic te lezen.. Geeft veel minder zenuwen..
dat vond ik niet, maar das voor iedereen verschillend natuurlijkquote:Op zondag 24 september 2006 20:59 schreef FranticDJ het volgende:
Jah tuurlijk dat wel, maar het versterkt je zenuwen..
En ik ben zo jaloers op jou hequote:Op zondag 24 september 2006 21:38 schreef rena het volgende:
Babbel1, ivetje & DR878, onwijs veel succes alvast![]()
![]()
Morgen heb ik al weer een week mijn rijbewijs, de tijd gaat zo snelIk had het vorige week zondag echt niet verwacht
![]()
Ik ookquote:Op zondag 24 september 2006 22:16 schreef Robbiej het volgende:
[..]
En ik ben zo jaloers op jou he
Ik wil ook eindelijk nou eens mijn rijbewijs..
quote:Op zondag 24 september 2006 22:57 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Succes allemaalJullie kunnen het!
Dat vroeg ik mij van de week dus ook af. Dat is geen mierenneukerij, maar gewoon er in stampen dat jij MOET kijken als je van baan verwisseld.quote:Op zaterdag 23 september 2006 15:36 schreef Robbiej het volgende:
wat ik altijd zo'n bullshit vind is dat over je schouder kijken als er onmogelijk iets aan KAN komen..
[afbeelding]
voordat je dan je richting aan doet moet je binnenspiegel, buitenspiegel en over je schouder.
er kunnen geen mensen op het gras lopen aangezien het gewoon op de weg is. niet bij een woonwijk of dergelijks.
[/frustratie]
gefeliciteerdquote:Op maandag 25 september 2006 11:05 schreef DR878 het volgende:
GESLAAGD
![]()
Mijn rit ging perfect. Alleen op de snelweg hield ik te lang links aan en soms had ik niet nagecontroleerd.
Maar ik heb het papiertje! Roze papiertje straks ophalen en dan lekker rijden.
Succes met jullie examens nog!![]()
feliquote:Op maandag 25 september 2006 11:05 schreef DR878 het volgende:
GESLAAGD
![]()
Mijn rit ging perfect. Alleen op de snelweg hield ik te lang links aan en soms had ik niet nagecontroleerd.
Hey, ik heb daarnet mijn laatste les voor mijn examen gehad, ook in Rotterdam. Het was wel druk, maar niet drukker dan anders, dus het komt wel goed!quote:Op maandag 25 september 2006 10:14 schreef gothic-blackie het volgende:
voor mij over een paar uurtjes weer lessen. ben alleen nogal bang voor de drukte door die RET staking. maar ik overleef het wel, hoop ik
ben trouwens ook uit de OP geknald, en dat terwijl ik wel actief was
gelukkig, maar ik weet niet waar je lest op noord of op zuid. want ik doe het meeste op zuid en kralingen. en dan kan het misschien nog wel een verschil uitmaken, bij de uni en zo. maar ik overleef het wel. nog een uurtje wachtenquote:Op maandag 25 september 2006 11:48 schreef Babbel1 het volgende:
[..]
Hey, ik heb daarnet mijn laatste les voor mijn examen gehad, ook in Rotterdam. Het was wel druk, maar niet drukker dan anders, dus het komt wel goed!
DR878: gefeliciteerd!!
Oooh, mijn laatste les ging zo goed daarnet! Mijn instructeur deed ongeveer alle moeilijke stukken/kruispunten en handelingen achter elkaar en het ging allemaal goed! Ik heb zin in woensdag!
Ik weet nooit zo goed waar ik ben, haha, maar misschien dat je instructeur er rekening mee houdt? Ik reed ineens langs het Sparta Stadion en daar ben ik nog nooit geweest. Bij de snelweg nam ik afslag Blijdorp/Overschie en ik ben binnendoor van Schiedam naar Rotterdam gereden. Volgens mij rijd ik dus meer door Noord. Succes in ieder geval!quote:Op maandag 25 september 2006 11:53 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
gelukkig, maar ik weet niet waar je lest op noord of op zuid. want ik doe het meeste op zuid en kralingen. en dan kan het misschien nog wel een verschil uitmaken, bij de uni en zo. maar ik overleef het wel. nog een uurtje wachten
thx zal het even doenquote:Op maandag 25 september 2006 15:17 schreef Sylvana het volgende:
DR878 gefeliciteerd
Johns, je kunt jezelf toevoegen in de OP in de Wiki ( zie OP van dit topic) en dan sta je er vanaf het volgende topic bij
Ah, gefeliciteerd!quote:Op maandag 25 september 2006 11:05 schreef DR878 het volgende:
GESLAAGD
![]()
Toch welquote:Op maandag 25 september 2006 16:14 schreef thaduck het volgende:
DR878 gefeli!
Ook namens ivetje, want die leest hier niet meer zegt ze
Dank jequote:Op maandag 25 september 2006 18:17 schreef rena het volgende:
DR878 gefeliciteerd!!![]()
IvetjeHeel veel succes meid! Ik ga voor je duimen!
Ik ben benieuwd of Babbel1 geslaagd is.![]()
Goed te horen! Het scheelt zeker dat je een aardige examinator hebt als je een paar foutjes maakt. Ik heb dit vast al te vaak gepost hier - maar maak een zorgvuldige indruk, rij netjes, en je haalt 'mquote:Op maandag 25 september 2006 18:07 schreef ivetje het volgende:
[..]
Verder weet ik dat mijn examinator erg aardig is, je kan hem nog wel een beetje sturen bij z'n beslissing als ie er nog niet helemaal over uit is enzo hoorde ik alHij gaat je dan bv. een vraag stellen over wat er nou fout ging op een bepaald punt, en met een goed antwoord kan je hem nog wel halen
En zeggen dat je zenuwachtig bent helpt ook, daar schijnt ie een zwak voor te hebben!! Ik ben zenuwappig, dus dat gaat wel werken
Vast wel joh! Zorg gewoon dat je er pakweg 'n uur van tevoren bent, dan gaat dat helemaal goedkomen!quote:Op maandag 25 september 2006 20:05 schreef Sylvana het volgende:
Dat is de goeie instelling ivetje, veel succes
Ikke morgen theorie proberen te doen, hoop echt dat ik er tussen kan komen als reserve
En zo heet toevallig een rijschool hier in Vianenquote:
thnxquote:Op maandag 25 september 2006 20:15 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Vast wel joh! Zorg gewoon dat je er pakweg 'n uur van tevoren bent, dan gaat dat helemaal goedkomen!![]()
Succes iig!
Nog niet, nog niet! Ik mag woensdag pas! Ik moet om 10:45, vind ik wel een hele fijne tijd, spits is voorbij, geen pauze voor de scholen.. ik ben erg benieuwd! Ik had vandaag mijn laatste les en mijn instructeur deed alle moeilijke dingen nog een keer en het ging goed. Wel beter, het lijkt me fijner om met zo'n gevoel mijn examen in te gaan dan als je een laatste les hebt waarin alles fout ging.quote:Op maandag 25 september 2006 18:17 schreef rena het volgende:
DR878 gefeliciteerd!!![]()
IvetjeHeel veel succes meid! Ik ga voor je duimen!
Ik ben benieuwd of Babbel1 geslaagd is.![]()
ik ga morgen als reserve, maar ik zou iig gewoon nu al wel vast reserveren, dan heb je iig al een datum en dan kun je voor die tijd dus als reserve proberen. Als je als reserve niet aan de beurt komt, kun je niet gewoon een afspraak maken daar.quote:Op maandag 25 september 2006 20:20 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik wil volgend eweek mijn theorie gaan halen, heb goed geleerd en zo.
Maar hoe werkt dat reservelijst gebeuren precies?
En ik had begrepen dat je er als eerste moet zijn.... Hoe laat gaat de duer open?(Leeuwarden)
En wat moet je allemaal meenemen?
En stel, ik kom die hele dag niet aan de beurt, kan ik daar dan wel een afspraak maken voor een examen? En hoe lang gaat dat dan duren voor ik aan de beurt ben?
Da's toch hetzelfdequote:Op maandag 25 september 2006 21:13 schreef Sylvana het volgende:
[..]
een geldig legitimatiebewijs en een paspoort meenemen,
nee, moet telefonisch naar dat 0900 nummerquote:Op maandag 25 september 2006 21:18 schreef Alexxxxx het volgende:
en reserveren kan niet bij diezelfe balie?
en dat kost geen geld, behalve de telefoonkosten? Dus dat ik niet moet dokken als ik niet op kom dagen bij dat examen?quote:Op maandag 25 september 2006 21:21 schreef Sylvana het volgende:
[..]
nee, moet telefonisch naar dat 0900 nummer
Voor op je theoriecertificaatquote:Op maandag 25 september 2006 21:23 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
en dat kost geen geld, behalve de telefoonkosten? Dus dat ik niet moet dokken als ik niet op kom dagen bij dat examen?
In dat geval bel ik morgen evenMorgen sowieso even een uitreksel bevolkingsregister halen
En wat moeten ze trouwens met een pasfoto?
Nope, als je niet op komt dagen hoef je ook niet te betalenquote:Op maandag 25 september 2006 21:23 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
en dat kost geen geld, behalve de telefoonkosten? Dus dat ik niet moet dokken als ik niet op kom dagen bij dat examen?
In dat geval bel ik morgen evenMorgen sowieso even een uitreksel bevolkingsregister halen
En wat moeten ze trouwens met een pasfoto?
Die heb ik speciaal laten maken, met het oog op mn rijbewijs en paspoort (ook net nieuw), dus dat zit wel goed....quote:Op maandag 25 september 2006 21:25 schreef ivetje het volgende:
Moeten wel van die chagerijnige foto's zijn trouwens...tot 1 oktobe mogen het gewone zijnhoop dus dat ik em haal, sta ik iig nog lachend op me rijbewijs
De fotograaf waar ik heen geen zei dat ik nu al niet meer mocht lachen..quote:Op maandag 25 september 2006 21:25 schreef ivetje het volgende:
Moeten wel van die chagerijnige foto's zijn trouwens...tot 1 oktobe mogen het gewone zijnhoop dus dat ik em haal, sta ik iig nog lachend op me rijbewijs
klopt, ik heb paar weken terug foto's laten maken en toen golden die nieuwe regels al bij fotograaf, niet lachen, geen bril op, haar achter oren enzoquote:Op maandag 25 september 2006 22:07 schreef Even het volgende:
[..]
De fotograaf waar ik heen geen zei dat ik nu al niet meer mocht lachen..
Ja het was 2 weken geleden, eerste lachte ik en hij nam gewoon foto.. Toen bij de kassa zei hij opeens ow ja dat mag niet meer en toen moest het overnieuw... Maar stiekem lach ik nog wel een beetje maar met mn mond dichtquote:Op maandag 25 september 2006 22:32 schreef Sylvana het volgende:
[..]
klopt, ik heb paar weken terug foto's laten maken en toen golden die nieuwe regels al bij fotograaf, niet lachen, geen bril op, haar achter oren enzo
Geen brilquote:Op maandag 25 september 2006 22:32 schreef Sylvana het volgende:
[..]
klopt, ik heb paar weken terug foto's laten maken en toen golden die nieuwe regels al bij fotograaf, niet lachen, geen bril op, haar achter oren enzo
ja, met je mond dicht een beetje lachen mag wel, maar niet met je mond een stukje openquote:Op maandag 25 september 2006 22:40 schreef Even het volgende:
[..]
Ja het was 2 weken geleden, eerste lachte ik en hij nam gewoon foto.. Toen bij de kassa zei hij opeens ow ja dat mag niet meer en toen moest het overnieuw... Maar stiekem lach ik nog wel een beetje maar met mn mond dicht![]()
![]()
quote:Op maandag 25 september 2006 20:20 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik wil volgend eweek mijn theorie gaan halen, heb goed geleerd en zo.
Maar hoe werkt dat reservelijst gebeuren precies?
En ik had begrepen dat je er als eerste moet zijn.... Hoe laat gaat de duer open?(Leeuwarden)
En wat moet je allemaal meenemen?
En stel, ik kom die hele dag niet aan de beurt, kan ik daar dan wel een afspraak maken voor een examen? En hoe lang gaat dat dan duren voor ik aan de beurt ben?
woehoe gefeliciteerdquote:Op dinsdag 26 september 2006 10:58 schreef thaduck het volgende:
ivetje heeft het gehaald!
tja, als ik daar wat aan kon doen had ik het graag gedaanquote:Op dinsdag 26 september 2006 11:35 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Syl...Moet je niet ziek worden!
dan zorg ik dat ik er om 8:15 benquote:Op maandag 25 september 2006 23:20 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Ik had ook theorie gedaan in Leeuwarden, ook op reserve.
Was er al om half acht.. maar de balie ging pas om half negen open dus ik stond daar voor jan doedel..![]()
Naja was eerste reserve, waren wel tien reserveplekken geloof ik en fijntjes geslaagd!![]()
Succes Alexxxxxxxxxx!
Uhm je moet 't niet verkeerd lezen. Ik was daardoor wél eerste reserve, wat qua zenuwen voor heel veel rust zorgde.quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:37 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
dan zorg ik dat ik er om 8:15 benen vanmiddag even bellen voor een afspraak en uitreksel bevolkingsregister halen
Dat is goed om te weten, had al bijna voor vrijdag vrij gevraagdquote:Op dinsdag 26 september 2006 13:44 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Uhm je moet 't niet verkeerd lezen. Ik was daardoor wél eerste reserve, wat qua zenuwen voor heel veel rust zorgde.Was niet zenuwachtig voor m'n theorie, maar om het feit dat ik niet zekerweten een plaats had bij de examenkandidaten...
Verder was ik bijna vergeten te vertellen dat ze in Lwd alleen op maandag en dinsdag theorieexamens afnemen! (vraag me niet waarom)
Ah tof! Je mag haar vast wel even feliciteren namens dit hele topic, met haar traditionele roze "papiertje"quote:Op dinsdag 26 september 2006 10:58 schreef thaduck het volgende:
ivetje heeft het gehaald!
Er rust echt een vloek op het halen van je rijbewijsquote:Op dinsdag 26 september 2006 10:36 schreef Sylvana het volgende:
Iedereen bedankt voor de succeswensen, maar...
ik ben ziek
Dus het gaat hopelijk donderdag en anders volgende week dinsdag worden, dus zal de succeswensen onthouden
Ivetje, zet hem op
daar lijkt het idd wel op jaquote:Op dinsdag 26 september 2006 17:27 schreef TNA het volgende:
[..]
Er rust echt een vloek op het halen van je rijbewijsNouja, je kan het gelukkig snel weer proberen.
Waarschijnlijk wist ie niet zeker waar ie er af moest en dacht ie op het laatste moment dat het daar al was of iets dergelijks, of hij dacht dat iemand door rood ging rijden ofzo (lijkt me sterk.. maar kan ook)quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:46 schreef rena het volgende:Ivetje!! Onwijs gefeliciteerd!!
![]()
Ik heb net mijn eerste enge auto rij moment gehadJeetje wat schrok ik
Ik reed op een autoweg, en ik reed achter een vrachtwagen die vlak voor het groene stoplicht reed, gaat hij ineens keihard remmen
Gelukkig houd ik altijd afstand en viel het wel mee, maar ik moest ook wel even vol in de remmen. En ik snap nog steeds niet waarvoor hij nou in de remmen ging, want er was niks aan de hand
![]()
Mijn hart zat gelijk in mijn keel. En daarna sloeg hij nog eens af zonder knipperlicht aan te zetten
Heb hem flink uitgescholden.
![]()
![]()
nope, hier is de eerste om half 11, de tweede om half 2 en soms heb je er ook nog 1 om 3 uurquote:Op dinsdag 26 september 2006 18:02 schreef Zonnestraaltje het volgende:
@ Syl: kun je niet eerder dan half elf dan? Hier in Leeuwarden is de eerste om negen uur, tweede om half elf, etc
Voor praktijk is het na 1 oktober ook niet meer nodigquote:Op dinsdag 26 september 2006 18:11 schreef Alexxxxx het volgende:
Zonet naar het gemeentehuis, uitreksel bevolkingsregister gehaald, vervolgens door naar mn ouders, daar even naar cbr.nl gesurft, zie ik dat ik helemaal geen uitreksel nodig heb voor mn theorie na 1 oktoberNou ja, dan heb ik m alvast voor mn praktijk examen?
10 oktober staat ie in de planning, dat is me snel zat, dus ga voor de tijd niet op de reservelijst
ja godver, wat moet ik dan met dat vodjequote:Op dinsdag 26 september 2006 20:09 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Voor praktijk is het na 1 oktober ook niet meer nodig
nou lekker is dat, heb ik ook weer 10,60 voor niks uitgegevenquote:Op dinsdag 26 september 2006 20:09 schreef Robbiej het volgende:
[..]
dat dat uittreksel soms zo duur is. sommigen betalen nog meer zelfs.quote:Op dinsdag 26 september 2006 21:20 schreef Sylvana het volgende:
[..]
nou lekker is dat, heb ik ook weer 10,60 voor niks uitgegeven
Dank je, nu voel ik me iets minder bekocht, ik heb 4,60 weg gegooidquote:Op dinsdag 26 september 2006 21:20 schreef Sylvana het volgende:
[..]
nou lekker is dat, heb ik ook weer 10,60 voor niks uitgegeven
Ik heb 16 oktober examen en ik moest hem toch echt inleveren.quote:Op dinsdag 26 september 2006 20:09 schreef Robbiej het volgende:
[..]
wipkar?quote:Op dinsdag 26 september 2006 21:38 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik heb 16 oktober examen en ik moest hem toch echt inleveren.
@ Alexxx: bij ons kost een uittreksel maar 3 euro.![]()
Vandaag mijn eerste les met aanhanger gehad.Rare constatering: een vrachtwagen met aanhanger is makkelijker om mee achteruit te rijden dan met een personenauto met aanhanger.![]()
Maar ik moet nog een hoop leren.
![]()
veel succesquote:Op dinsdag 26 september 2006 21:36 schreef broodmonkeh het volgende:
Ik moet morgen om 8 uur afrijden , weet totaal niet wat ik ervan moet verwachten
Ja.Met een Scania 114T er voor. Dat is wel wennen ,met een neus rijden als je frontstuur gewend bent.quote:
Good Luckquote:Op dinsdag 26 september 2006 22:24 schreef Babbel1 het volgende:
Nog een paar uurtjes! Morgen 10:45 gaat het gebeuren.. ben wel heel erg benieuwd nu! Ik zal het wel laten weten als ik terug ben!
Wat is nu het verschil met een torpedofront ten opzichte van een frontstuur? Ik heb tot nu toe alleen maar met frontstuur gereden (leswagen, ik moet m'n C nog halen).quote:Op dinsdag 26 september 2006 21:43 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja.Met een Scania 114T er voor. Dat is wel wennen ,met een neus rijden als je frontstuur gewend bent.
Het verschil is dat ik achter de voorwielen zit en jij er voor.Dus bochten nemen gaat iets anders.En nee,lessen voor CE is niet makkelijker.Je hebt het schakelen wel onder knie en de breedte van de auto ken je ook wel,maar je bent ineens een stuk langer.En je remweg is ook langer.quote:Op woensdag 27 september 2006 00:03 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Wat is nu het verschil met een torpedofront ten opzichte van een frontstuur? Ik heb tot nu toe alleen maar met frontstuur gereden (leswagen, ik moet m'n C nog halen).
Los daarvan, is het lessen met CE makkelijker dan alleen C?
--edit--
btw, feli ivetje![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |