abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 september 2006 @ 20:21:47 #126
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_42056492
quote:
Op donderdag 21 september 2006 23:04 schreef Aventura het volgende:
Er zitten echt nadelen aan om in de Randstad te wonen. Niet alleen heb je veel meer lessen nodig (want veel moeilijker dan in de provincie), de examens en de paieren zijn ook veel duurder
Mijn examen kost 195 euro, Utrecht
Papieren, rijbewijs kost geloof ik 45 euro ongeveer en uitreksel dus 4,45 Dat is in Vianen.
En ik ga echt nog ff goed zoeken naar mijn uitreksel, want het stadskantoor is hier op zaterdag dicht en doordeweeks open van 8.30 tot 14.00 Alleen op woensdag open tot 19.00 uur maar heb em dinsdag al nodig. Moet dus een deel school missen maandag omdat ik dat uitreksel moet halen. Hoop dus dat ik hem vind, stom gedoe hier

Overigens betaal ik ook 43 euro per uur, heb bijna altijd 2 uur les achter elkaar gehad en 1 keer 2 uur per week gereden. Behalve de laatste weekjes, had vakantie en kon dus altijd. Heb weken gehad waarin ik 3 keer 2 uur reed
Owja, afrijden in utrecht is wel leuk trouwens...alleen jammer dat je geen snelweg krijgt, maar wel weer een geluk dat je niet midden in het centrum hoeft af te rijden. Da's echt kut Moest weleens iemand daar afzetten, kutfietsers en voetgangers daar joh! niemand kijkt er uit z'n doppen

[ Bericht 24% gewijzigd door ivetje op 22-09-2006 20:27:11 ]
To infinity…and beyond!
  vrijdag 22 september 2006 @ 22:12:58 #127
125545 DR878
I dont give a shit.
pi_42060370
Ik heb een vraag :

Kan ik het praktijkexamen afleggen met bijv. de auto van mijn vader, waar geen dubbele bediening opzit. Dit aangezien er enige financiele onenigheid is onstaan tussen de betaler ( mijn pa) en de instructeur, nu vrees ik dat de rijschool dus niet meer verantwoordelijk meer is voor mijn praktijkexamen en ik zal dus zelf ( zonder instructeur) het examen moeten afleggen. Iemand ervaring hiermee? Ik heb maandag praktijkexamen en heb al betaald en ik denk niet dat ik die kan cancellen.
Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%
pi_42060965
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 22:12 schreef DR878 het volgende:
Ik heb een vraag :

Kan ik het praktijkexamen afleggen met bijv. de auto van mijn vader, waar geen dubbele bediening opzit. Dit aangezien er enige financiele onenigheid is onstaan tussen de betaler ( mijn pa) en de instructeur, nu vrees ik dat de rijschool dus niet meer verantwoordelijk meer is voor mijn praktijkexamen en ik zal dus zelf ( zonder instructeur) het examen moeten afleggen. Iemand ervaring hiermee? Ik heb maandag praktijkexamen en heb al betaald en ik denk niet dat ik die kan cancellen.
Eh dat mag sowieso nooit, je mag officieel nog niet rijden zonder instructeur en dus ook niet zonder dubbele bediening. Een examinator moét in kunnen grijpen waar nodig.
  vrijdag 22 september 2006 @ 22:40:53 #129
125545 DR878
I dont give a shit.
pi_42061390
http://rijbewijs.cbr.nl/p(...)envoertuigen%20B.pdf

Hier staat niet expliciet in dat dat niet mag?
pi_42061442
Balen zeg Ridocar

DR878, nee, dat mag echt niet, want de examinator moet kunnen ingrijpen, dus je hebt echt een auto met dubbele bediening nodig
  vrijdag 22 september 2006 @ 22:43:43 #131
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_42061481
En toch lijkt het me dat het niet kan. Als ik jou was zou ik kijken of er een uur voor het examen nog wat te regelen valt met een andere rijschool, zodat je in elk geval een auto tot je beschikking hebt die juist is verzekerd, voldoet aan alle eisen en bovendien nog een uurtje kunt rijden.
pi_42062034
Dit examen is toch al betaald? Die prijs is inclusief gebruik van de auto en instructeur.
Ik weet niet wát het geschil is, maar als rijschool hoor je niet zoiets over de rug van de leerling uit te vechten of af te dwingen. Daar zijn andere manieren voor.
  vrijdag 22 september 2006 @ 23:38:22 #133
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_42063534
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 22:59 schreef vannelle het volgende:
Dit examen is toch al betaald? Die prijs is inclusief gebruik van de auto en instructeur.
Ik weet niet wát het geschil is, maar als rijschool hoor je niet zoiets over de rug van de leerling uit te vechten of af te dwingen. Daar zijn andere manieren voor.
Idd, je hebt al betaald voor de instructeur en de bijbehorende auto. Je moet dus OF je geld terug krijgen OF gewoon examen mogen doen, dan kan je er altijd nog voor kiezen om je instructeur thuis te laten en alleen met de examinator op pad te gaan
To infinity…and beyond!
  zaterdag 23 september 2006 @ 00:59:54 #134
125545 DR878
I dont give a shit.
pi_42066374
Mijn pa gaat morgen nog kijken hoe het zit , met dat examen. Het lijkt me niet dat ik het examen nu kan afzeggen, en mijn pa heeft wel voor het examen betaald maar niet voor de laatste 10 lessen ( daar ging trouwens die ruzie over) . Dus ik denk dat die rij-instructeur wel gedwongen is om toch deel te nemen aan dat examen? Ik zou het echt kut vinden als door zo'n ruzie (wat overigens de instructeur zijn fout is), gewoon mijn examen niet kan doen.

Ik zal kort het probleem uitleggen:

Rond maart 2006 begon ik aan rijles , de tarieven waren 26 euro per 45 min (goedkope rijschool met slechtsprekende instructeur vandaar) . Mijn vader kende hem toevallig via zijn werk dus besloten we daar maar aan te beginnen. Anyways, eerste 10 lessen waren voor 200 euro en we kozen voor een pakket van 20 lessen incl. Praktijkexamen voor 669 eur. Vlak voor de zomervakantie ( na die 20 lessen dus) onstond al een klein opstootje. De instructeur wilde ineens meer dan 669 eur. Dit zei hij NAdat mijn pa die 669 eur aan hem had betaald. De instructeur zei dat de prijzen zijn verhoogd en dat was echt dikke onzin, aangezien we een overeenkomst hadden gesloten aan het begin van maart met de daarbijbehorende tarieven. Anyways, na een kleine bijbetaling gingen we verder, ik had meer dan 20 lessen nodig. Vanaf dat moment besloten we per les extra te betalen, maar dan 30 euro per 45 min.

Nu zijn we 13 lessen verder (totaal aantal 33 lessen ong.) en vandaag kwam hij aan met 33 lessen x32!! euro. Dus 32 euro voor elke les en dan niet de nieuwe maar ook nog de lessen van vóór de vakantie ( 20 lessen á 26 euro, 6 euro per les erbovenop ). Dus ja...zie het meer als dat je adsl bestelt voor 20 eur per maand voor 1 jaar, en dat ze na een halve maand besluiten toch maar 30 eur per maand te gaan trekken.

Beetje oplichterij hiero. Net 2 dagen voor mijn praktijkexamen...

Echt, ik zit nu in een compleet stresssituatie.. .

[ Bericht 56% gewijzigd door DR878 op 23-09-2006 01:14:49 ]
pi_42066857
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 00:59 schreef DR878 het volgende:

Echt, ik zit nu in een compleet stresssituatie.. .
En dat bedoel ik dus, dat is niet echt bevorderlijk voor je examen.
Maarrrrrrr..........10 lessen zijn niet betaald, da's een behoorlijk bedrag en ik kan me voorstellen dat de rijschool geld wil zien. Ze werken er voor en hebben ook hun onkosten. Dit kunnen ze onmogelijk voor elke leerling voorschieten in de hoop dat het geld wel eens een keer komt.

Wat ik niet begrijp is dat het om 10 niet betaalde lessen gaat.
Bij mij zou het zo ver niet komen, als je 3 of meer lessen achterloopt met betalen komt er toch echt een pauze.
Aan de andere kant snap ik je pa niet.
Heb je die lessen gehad?
Zo ja, waarom betaalt hij die niet gewoon?
If not, waarom worden ze gerekend?
Waarom werkt hij jou in de stress waardoor het halen van je rbw in gevaar komt en de opleiding alleen maar duurder wordt?

Vraag het es aan je pa....
pi_42067128
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 00:59 schreef DR878 het volgende:
Mijn pa gaat morgen nog kijken hoe het zit , met dat examen. Het lijkt me niet dat ik het examen nu kan afzeggen, en mijn pa heeft wel voor het examen betaald maar niet voor de laatste 10 lessen ( daar ging trouwens die ruzie over) . Dus ik denk dat die rij-instructeur wel gedwongen is om toch deel te nemen aan dat examen? Ik zou het echt kut vinden als door zo'n ruzie (wat overigens de instructeur zijn fout is), gewoon mijn examen niet kan doen.
Dit stukje reageerde ik op, je edit zag ik pas later.

Kijk, je had een overeenkomst en daar heeft een ieder zich aan te houden. Ook de rijschool.
De tariefverhoging met terugwerkende kracht is gewoon bull, hoef je niks mee te doen.

Dat je toch meer lessen nodig had tegen een hoger tarief is normaal, bijna niemand heeft genoeg aan het aantal lessen wat je krijgt bij een pakket en de lessen buiten het pakket zijn nou eenmaal duurder. Soi.

Maar je pa heeft gelijk, dit hoeft hij niet te betalen.

Reken trouwens voor de grap eens om wat jouw lesprijs per uur zou zijn als je dit tarief hanteert ipv. de 45 minuten die je nu hebt per les.
Voor dat geld had je kunnen lessen bij een gerenommeerde rijschool ipv dat er een "vriendendienst" plaatsvond.

Maar dat is achteraf helaas...t

[ Bericht 0% gewijzigd door vannelle op 23-09-2006 02:15:57 ]
pi_42069740
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 18:58 schreef Graftak72 het volgende:
2 lessen en dan al inzicht hebben om goed op de snelweg te rijden ?
blijf het vreemd vinden maar ja..
Ik reed met m'n 2e les ook al (bijna) zelfstandig over de A67 van Venlo naar Eindhoven (ongeveer 50 mins). Enige keer dat ie hoefde in te grijpen was op de rotonde daar, verder ging het perfect en dat terwijl ik de techniek van het schakelen toen niet eens beheerste. Blijkbaar kun je dus wel het inzicht hebben in snelweg rijden, voordat je de techniek van het complete autorijden beheerst.
  zaterdag 23 september 2006 @ 11:12:28 #138
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_42071612
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 07:21 schreef wetgos het volgende:

[..]

Ik reed met m'n 2e les ook al (bijna) zelfstandig over de A67 van Venlo naar Eindhoven (ongeveer 50 mins). Enige keer dat ie hoefde in te grijpen was op de rotonde daar, verder ging het perfect en dat terwijl ik de techniek van het schakelen toen niet eens beheerste. Blijkbaar kun je dus wel het inzicht hebben in snelweg rijden, voordat je de techniek van het complete autorijden beheerst.
Zelfstandig?
50 min snelweg?

Wat de hel heb jij voor but rijschool?

Ik reed overigens de 1e les al op de snelweg (je hebt niet veel keuze om naar Utrecht te komen vanuit Vianen). Ik snap niet wat er boeiend aan is, snelweg is meest saaie en debiele wat je kan doen bij een rijles.. Dat is pas echt makkelijk geld verdienen voor de rijschool

Ennuh iets anders, goedkoop is duurkoop blijkt toch wel heel errug uit dit topic.. 26 euro per les.. Vet goedkoop, maar vervolgens na 33 lessen niet af moeten rijden maakt het eik wel duur he?
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_42071782
Jemig zeg DR878, dat is idd wel een behoorlijke naaistreek van die rijschool om ondanks een overeenkomst toch een hogere prijs te willen hebben. Ik hoop dat het goedkomt en je gewoon maandag examen kunt doen, maar deze stress helpt natuurlijk niet echt mee Succes ermee!
  zaterdag 23 september 2006 @ 12:03:25 #140
125545 DR878
I dont give a shit.
pi_42072577
Ja, ik had zoiezo geen vertrouwen in die rijschool, voor iedereen maakte hij andere offers etc.

Mijn broer gaat daarom gewoon een spoedcursus nemen bij een goede rijschool.

P.S. Is de rijinstructeur nog steeds verplicht om op het examen aanwezig te zijn?
  zaterdag 23 september 2006 @ 12:04:14 #141
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_42072602
Nee maar je hebt wel een auto nodig, hoe ga je dat regelen?
  zaterdag 23 september 2006 @ 12:06:19 #142
125545 DR878
I dont give a shit.
pi_42072638
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 12:04 schreef Aventura het volgende:
Nee maar je hebt wel een auto nodig, hoe ga je dat regelen?
Ik weet het niet, daar maak ik me zo druk om . Ik bedoel, waarom ineens net, 2 dagen voor mijn friggin examen .
  zaterdag 23 september 2006 @ 12:10:17 #143
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_42072732
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 12:06 schreef DR878 het volgende:

[..]

Ik weet het niet, daar maak ik me zo druk om . Ik bedoel, waarom ineens net, 2 dagen voor mijn friggin examen .
Is dat een eenmanszaak?
Ik weet wel dat het niet mogelijk is om nu nog een andere rijschool te bellen en met een andere instructeur en auto te rijden. Hoort bij de regeltjes van het CBR.
Misschien moet je het CBR maandag vroeg bellen en het voorleggen.
Kan je het niet goedmaken met je instructeur? Hem het geld beloven? Dan snel afrijden en niks meer laten horen?
  zaterdag 23 september 2006 @ 12:13:44 #144
125545 DR878
I dont give a shit.
pi_42072817
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 12:10 schreef Aventura het volgende:

[..]

Is dat een eenmanszaak?
Ik weet wel dat het niet mogelijk is om nu nog een andere rijschool te bellen en met een andere instructeur en auto te rijden. Hoort bij de regeltjes van het CBR.
Misschien moet je het CBR maandag vroeg bellen en het voorleggen.
Kan je het niet goedmaken met je instructeur? Hem het geld beloven? Dan snel afrijden en niks meer laten horen?
Ja tis een eenmanszaak denk ik, hij heeft niet eens zijn eigen kantoor ofzo
Mijn vader is daar nu dus mee bezig, om het toch ff zo te krijgen dat ik mijn rijexamen kan doen, en anders ga ik maandag CBR bellen kijken wat die te zeggen hebben.
pi_42073059
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 11:12 schreef thaduck het volgende:

[..]

Zelfstandig?
50 min snelweg?

Wat de hel heb jij voor but rijschool?

Ik reed overigens de 1e les al op de snelweg (je hebt niet veel keuze om naar Utrecht te komen vanuit Vianen). Ik snap niet wat er boeiend aan is, snelweg is meest saaie en debiele wat je kan doen bij een rijles.. Dat is pas echt makkelijk geld verdienen voor de rijschool

Ennuh iets anders, goedkoop is duurkoop blijkt toch wel heel errug uit dit topic.. 26 euro per les.. Vet goedkoop, maar vervolgens na 33 lessen niet af moeten rijden maakt het eik wel duur he?
Ik heb de eerste lessen ook meer over autoweg / snelweg gereden. Na me zesde les drukt de instructeur me continu in of rondt het centrum,...kom er echt niet meer buiten. En dat is ook het moeiljikste, hier in Groningen heb je 390839083908 fietsers die overal vandaan komen en niet bewust zijn van voorrang krijg maar lekker nemen en dat soort dingen. Echt te pittig om er geen 1 over het hoofd te zien...continu kijken kijken kijken extra kijken etcetera...

Maar het gaat best goed. Vanmorgen 2 uren gereden, eerst alleen maar rondjes in bebouwde kom 30km zone gereden, wezen keren in smallle wegen en instructeur continu roepen 'binnenspiegel, buitenspiegel en over schouder en dan pas knipperlicht aan!' Bij elke beweging die ik deed attendeerde de docent mij erop 'KIJKEN!! Dode hoek!!' En dan dat fucking vervloekte centrum met alleen maar fietsers en bussen die op je bumper kleven...

Echt te fat Wel frustrerend, want telkens ben je te vroeg met richting aangeven en dat soort dingen...Maar na 39839038903 rondjes te hebben gereden leer je het echt wel
  zaterdag 23 september 2006 @ 13:58:40 #146
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_42075072
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 12:25 schreef Stevie_ het volgende:

[..]

Ik heb de eerste lessen ook meer over autoweg / snelweg gereden. Na me zesde les drukt de instructeur me continu in of rondt het centrum,...kom er echt niet meer buiten. En dat is ook het moeiljikste, hier in Groningen heb je 390839083908 fietsers die overal vandaan komen en niet bewust zijn van voorrang krijg maar lekker nemen en dat soort dingen. Echt te pittig om er geen 1 over het hoofd te zien...continu kijken kijken kijken extra kijken etcetera...
Heerlijk he een grote stad (kom er zo op terug)
quote:
Echt te fat Wel frustrerend, want telkens ben je te vroeg met richting aangeven en dat soort dingen...Maar na 39839038903 rondjes te hebben gereden leer je het echt wel
Oefening baart kunst zeggen ze altijd, en dat is in dit geval zeker zo. Ikzelf reed in Utrecht en daar is het precies eender, je werd er knettergek van. Voorrangsregels gelden blijkbaar niet voor iedereen

Maar ik zal je een troost geven, na wat jaren rijden (ikzelf heb nu bijna 8 jaar rijbewijs) dan denk je er wel stukkie anders over, je laat je niet zo snel meer opnaaien met bumperklevende bussen, fietsers, wandelaars, etc. in de stad. Je krijgt na verloop van tijd zelfs verkeersinzicht

En ik moet eerlijk toegeven dat ik tegenwoordig stuk meer schijt aan fietsers heb.. Van de week 's ochtends nog 2 blonde troelalala's hier in Vianen die dachten dat ze van links ook voorrang hadden.. Ze moesten heel erg uitwijken, want remmen deed ik niet

[ Bericht 3% gewijzigd door thaduck op 23-09-2006 16:07:49 ]
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  zaterdag 23 september 2006 @ 14:19:35 #147
125545 DR878
I dont give a shit.
pi_42075605
Net gehoord van mijn pa dat alles geregeld is en dat ik toch mijn examen kan afleggen . Hoe hij het geregeld heeft weet ik niet, maar het examen gaat door zoals gepland.

Morgen nog ff alles doornemen en dan ga ik ervoor.
pi_42075808
Mooi zo DR878!
Díe spanning ben je in ieder geval kwijt.

Succes maandag!
pi_42075879
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:19 schreef DR878 het volgende:
Net gehoord van mijn pa dat alles geregeld is en dat ik toch mijn examen kan afleggen . Hoe hij het geregeld heeft weet ik niet, maar het examen gaat door zoals gepland.

Morgen nog ff alles doornemen en dan ga ik ervoor.
mooi dat het geregeld is, veel succes maandag
pi_42075888
Net weer 1,5 ur gelest.... gelijk even nieuw examen aangevraagd. Binnen 2 weken bericht en dan hopelijk zsm examen.....
Maak ik je bang ? Ga dan naar de dokter, want je hebt waarschijnlijk last van Hexakosioihexekontahexafobie !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')