Mijn examen kost 195 euro, Utrechtquote:Op donderdag 21 september 2006 23:04 schreef Aventura het volgende:
Er zitten echt nadelen aan om in de Randstad te wonen. Niet alleen heb je veel meer lessen nodig (want veel moeilijker dan in de provincie), de examens en de paieren zijn ook veel duurder
Eh dat mag sowieso nooit, je mag officieel nog niet rijden zonder instructeur en dus ook niet zonder dubbele bediening. Een examinator moét in kunnen grijpen waar nodig.quote:Op vrijdag 22 september 2006 22:12 schreef DR878 het volgende:
Ik heb een vraag :
Kan ik het praktijkexamen afleggen met bijv. de auto van mijn vader, waar geen dubbele bediening opzit. Dit aangezien er enige financiele onenigheid is onstaan tussen de betaler ( mijn pa) en de instructeur, nu vrees ik dat de rijschool dus niet meer verantwoordelijk meer is voor mijn praktijkexamen en ik zal dus zelf ( zonder instructeur) het examen moeten afleggen. Iemand ervaring hiermee? Ik heb maandag praktijkexamen en heb al betaald en ik denk niet dat ik die kan cancellen.
Idd, je hebt al betaald voor de instructeur en de bijbehorende auto. Je moet dus OF je geld terug krijgen OF gewoon examen mogen doen, dan kan je er altijd nog voor kiezen om je instructeur thuis te laten en alleen met de examinator op pad te gaanquote:Op vrijdag 22 september 2006 22:59 schreef vannelle het volgende:
Dit examen is toch al betaald? Die prijs is inclusief gebruik van de auto en instructeur.
Ik weet niet wát het geschil is, maar als rijschool hoor je niet zoiets over de rug van de leerling uit te vechten of af te dwingen. Daar zijn andere manieren voor.
En dat bedoel ik dus, dat is niet echt bevorderlijk voor je examen.quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:59 schreef DR878 het volgende:
Echt, ik zit nu in een compleet stresssituatie...
Dit stukje reageerde ik op, je edit zag ik pas later.quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:59 schreef DR878 het volgende:
Mijn pa gaat morgen nog kijken hoe het zit , met dat examen. Het lijkt me niet dat ik het examen nu kan afzeggen, en mijn pa heeft wel voor het examen betaald maar niet voor de laatste 10 lessen ( daar ging trouwens die ruzie over) . Dus ik denk dat die rij-instructeur wel gedwongen is om toch deel te nemen aan dat examen? Ik zou het echt kut vinden als door zo'n ruzie (wat overigens de instructeur zijn fout is), gewoon mijn examen niet kan doen.
Ik reed met m'n 2e les ook al (bijna) zelfstandig over de A67 van Venlo naar Eindhoven (ongeveer 50 mins). Enige keer dat ie hoefde in te grijpen was op de rotonde daar, verder ging het perfect en dat terwijl ik de techniek van het schakelen toen niet eens beheerste. Blijkbaar kun je dus wel het inzicht hebben in snelweg rijden, voordat je de techniek van het complete autorijden beheerst.quote:Op vrijdag 22 september 2006 18:58 schreef Graftak72 het volgende:
2 lessen en dan al inzicht hebben om goed op de snelweg te rijden ?
blijf het vreemd vinden maar ja..
Zelfstandig?quote:Op zaterdag 23 september 2006 07:21 schreef wetgos het volgende:
[..]
Ik reed met m'n 2e les ook al (bijna) zelfstandig over de A67 van Venlo naar Eindhoven (ongeveer 50 mins). Enige keer dat ie hoefde in te grijpen was op de rotonde daar, verder ging het perfect en dat terwijl ik de techniek van het schakelen toen niet eens beheerste. Blijkbaar kun je dus wel het inzicht hebben in snelweg rijden, voordat je de techniek van het complete autorijden beheerst.
Ik weet het niet, daar maak ik me zo druk omquote:Op zaterdag 23 september 2006 12:04 schreef Aventura het volgende:
Nee maar je hebt wel een auto nodig, hoe ga je dat regelen?
Is dat een eenmanszaak?quote:Op zaterdag 23 september 2006 12:06 schreef DR878 het volgende:
[..]
Ik weet het niet, daar maak ik me zo druk om. Ik bedoel, waarom ineens net, 2 dagen voor mijn friggin examen
.
Ja tis een eenmanszaak denk ik, hij heeft niet eens zijn eigen kantoor ofzoquote:Op zaterdag 23 september 2006 12:10 schreef Aventura het volgende:
[..]
Is dat een eenmanszaak?
Ik weet wel dat het niet mogelijk is om nu nog een andere rijschool te bellen en met een andere instructeur en auto te rijden. Hoort bij de regeltjes van het CBR.
Misschien moet je het CBR maandag vroeg bellen en het voorleggen.
Kan je het niet goedmaken met je instructeur? Hem het geld beloven? Dan snel afrijden en niks meer laten horen?
Ik heb de eerste lessen ook meer over autoweg / snelweg gereden. Na me zesde les drukt de instructeur me continu in of rondt het centrum,...kom er echt niet meer buiten. En dat is ook het moeiljikste, hier in Groningen heb je 390839083908 fietsers die overal vandaan komen en niet bewust zijn van voorrang krijg maar lekker nemen en dat soort dingen. Echt te pittig om er geen 1 over het hoofd te zien...continu kijken kijken kijken extra kijken etcetera...quote:Op zaterdag 23 september 2006 11:12 schreef thaduck het volgende:
[..]
Zelfstandig?
50 min snelweg?
Wat de hel heb jij voor but rijschool?
Ik reed overigens de 1e les al op de snelweg (je hebt niet veel keuze om naar Utrecht te komen vanuit Vianen). Ik snap niet wat er boeiend aan is, snelweg is meest saaie en debiele wat je kan doen bij een rijles.. Dat is pas echt makkelijk geld verdienen voor de rijschool
Ennuh iets anders, goedkoop is duurkoop blijkt toch wel heel errug uit dit topic.. 26 euro per les.. Vet goedkoop, maar vervolgens na 33 lessen niet af moeten rijden maakt het eik wel duur he?
Heerlijk he een grote stadquote:Op zaterdag 23 september 2006 12:25 schreef Stevie_ het volgende:
[..]
Ik heb de eerste lessen ook meer over autoweg / snelweg gereden. Na me zesde les drukt de instructeur me continu in of rondt het centrum,...kom er echt niet meer buiten. En dat is ook het moeiljikste, hier in Groningen heb je 390839083908 fietsers die overal vandaan komen en niet bewust zijn van voorrang krijg maar lekker nemen en dat soort dingen. Echt te pittig om er geen 1 over het hoofd te zien...continu kijken kijken kijken extra kijken etcetera...
Oefening baart kunst zeggen ze altijd, en dat is in dit geval zeker zo. Ikzelf reed in Utrecht en daar is het precies eender, je werd er knettergek van. Voorrangsregels gelden blijkbaar niet voor iedereenquote:Echt te fatWel frustrerend, want telkens ben je te vroeg met richting aangeven en dat soort dingen...Maar na 39839038903 rondjes te hebben gereden leer je het echt wel
![]()
mooi dat het geregeld is, veel succes maandagquote:Op zaterdag 23 september 2006 14:19 schreef DR878 het volgende:
Net gehoord van mijn pa dat alles geregeld is en dat ik toch mijn examen kan afleggen. Hoe hij het geregeld heeft weet ik niet, maar het examen gaat door zoals gepland.
Morgen nog ff alles doornemen en dan ga ik ervoor.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |