abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 september 2006 @ 15:20:59 #151
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_42077034
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 18:58 schreef Graftak72 het volgende:
2 lessen en dan al inzicht hebben om goed op de snelweg te rijden ?
blijf het vreemd vinden maar ja..
ik ging de 1e les al de snelweg op
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  zaterdag 23 september 2006 @ 15:36:07 #152
127956 Robbiej
pi_42077399
wat ik altijd zo'n bullshit vind is dat over je schouder kijken als er onmogelijk iets aan KAN komen..

voordat je dan je richting aan doet moet je binnenspiegel, buitenspiegel en over je schouder.

WAAROM IN GODSNAAM over je schouder als er NIKS in je dode hoek aan KAN komen?

er kunnen geen mensen op het gras lopen aangezien het gewoon op de weg is. niet bij een woonwijk of dergelijks.

[/frustratie]
pi_42077541
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 15:36 schreef Robbiej het volgende:
wat ik altijd zo'n bullshit vind is dat over je schouder kijken als er onmogelijk iets aan KAN komen..

[afbeelding]

voordat je dan je richting aan doet moet je binnenspiegel, buitenspiegel en over je schouder.

er kunnen geen mensen op het gras lopen aangezien het gewoon op de weg is. niet bij een woonwijk of dergelijks.

[/frustratie]
Omdat de meeste examinators mierenneukers zijn. Just play the game, als je je rijbewijs hebt kun je, zoals iedereen, die kutregeltjes achterwegen laten
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_42077567
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 15:42 schreef crossover het volgende:

[..]

Omdat de meeste examinators mierenneukers zijn. Just play the game, als je je rijbewijs hebt kun je, zoals iedereen, die kutregeltjes achterwegen laten
Idd,... veel regeltjes leer je snel af
BOE!
  zaterdag 23 september 2006 @ 15:53:26 #155
154854 Jenny_
Don't be hasty
pi_42077775
quote:
Omdat het dan gewoon iets standaards word, voor wanneer je het een keer ECHT nodig hebt...
Dreams do come true
pi_42077818
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 15:53 schreef Jenny_ het volgende:

[..]

Omdat het dan gewoon iets standaards word, voor wanneer je het een keer ECHT nodig hebt...
Als je het echt nodig hebt doe je het wel hoor. Na een tijdje weet je echt wel waar je moet kijken en waar je het een keer over kan slaan.
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  zaterdag 23 september 2006 @ 15:56:31 #157
154854 Jenny_
Don't be hasty
pi_42077834
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 15:55 schreef crossover het volgende:
Als je het echt nodig hebt doe je het wel hoor. Na een tijdje weet je echt wel waar je moet kijken en waar je het een keer over kan slaan.
Nietus.
Dreams do come true
  zaterdag 23 september 2006 @ 16:01:14 #158
127956 Robbiej
pi_42077929
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 15:56 schreef Jenny_ het volgende:

[..]

Nietus.
ehm.. wel dus
  zaterdag 23 september 2006 @ 16:03:35 #159
154854 Jenny_
Don't be hasty
pi_42077975
Ok, ik houd mijn bek al

(maar heb toch gelijk, je weet nooit of er ergens een verdwaald kind, hond, kat uit de bosjes kan schieten)
Dreams do come true
pi_42078104
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 16:03 schreef Jenny_ het volgende:
Ok, ik houd mijn bek al

(maar heb toch gelijk, je weet nooit of er ergens een verdwaald kind, hond, kat uit de bosjes kan schieten)
Die komt je dan met (bijv) 50 km p/u inhalen en komt dan onder je wielen??
Ik snap je wel, maar via de dode hoek kan zoiets niet als er geen weg is.
  zaterdag 23 september 2006 @ 16:35:33 #161
127956 Robbiej
pi_42078618
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 16:03 schreef Jenny_ het volgende:
Ok, ik houd mijn bek al

Ik snap je ook wel. maar het is altijd ALS dit ALS dat.

ja jammer voor die kat of hond. maar die beesten horen ook niet op de weg.

ALS een kind. ja die zie je ook vaak op de weg lopen op een autoweg.
  zaterdag 23 september 2006 @ 17:30:43 #162
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_42080124
Ik snap je plaatje niet robbiej. De auto rijdt op de rechterbaan en moet naar links, dan is het toch logisch dat je over je schouder moet kijken. Op dat stukje niks kan toch ook iets zitten Da's nog geen gras, dan had je het groen moeten maken hoor...
Of houdt bij jou daar de wereld een stukje op Rare weg dan
To infinity…and beyond!
  zaterdag 23 september 2006 @ 17:50:41 #163
127956 Robbiej
pi_42080763
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 17:30 schreef ivetje het volgende:
Ik snap je plaatje niet robbiej. De auto rijdt op de rechterbaan en moet naar links, dan is het toch logisch dat je over je schouder moet kijken. Op dat stukje niks kan toch ook iets zitten Da's nog geen gras, dan had je het groen moeten maken hoor...
Of houdt bij jou daar de wereld een stukje op Rare weg dan
mja had geen zin om verder met de groene tool aan de slag te gaan. maarja daar zit dus ook gras.
  zaterdag 23 september 2006 @ 17:52:52 #164
11458 ivetje
pi_42080850
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 17:50 schreef Robbiej het volgende:

[..]

mja had geen zin om verder met de groene tool aan de slag te gaan. maarja daar zit dus ook gras.
Dat had ik dus inmiddels ook al door
Maar waarom je daar ook moet kijken is gewoon om die regelmaat erin te houden. Als je het de ene keer wel en de andere keer niet hoeft te doen is dat alleen maar onhandig voor jezelf, vandaar dus dat je het bij rijles overal op deze manier moet doen
To infinity…and beyond!
  zaterdag 23 september 2006 @ 18:42:31 #165
139330 TNA
For the stars that shine
pi_42082421
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 17:52 schreef ivetje het volgende:

[..]

Dat had ik dus inmiddels ook al door
Maar waarom je daar ook moet kijken is gewoon om die regelmaat erin te houden. Als je het de ene keer wel en de andere keer niet hoeft te doen is dat alleen maar onhandig voor jezelf, vandaar dus dat je het bij rijles overal op deze manier moet doen
Idd, ik had er zelf ook wel genoeg van na een tijdje, omdat je soms gewoon weet dat er echt niks in je dode hoek zit. Maar ja, regelmaat hè, dan ga je iig nergens de fout in. Met wat meer rij-ervaring leer je het vanzelf wel.
pi_42084606
Vanochtend eerste rijles gehad. Echt gaaf.

Beetje door Amsterdam-West gecruised. Alleen eerst hoefde ik de richtingaanwijzers nog niet te bedienen, en m'n instructeur kan dat ook moeilijk doen, dus ik had zo'n brommert gesneden. Kwam ie verhaal halen, foutje.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_42084766
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 19:39 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Vanochtend eerste rijles gehad. Echt gaaf.

Beetje door Amsterdam-West gecruised. Alleen eerst hoefde ik de richtingaanwijzers nog niet te bedienen, en m'n instructeur kan dat ook moeilijk doen, dus ik had zo'n brommert gesneden. Kwam ie verhaal halen, foutje.
Gewoon doen de volgende keer, iig proberen als je je er onprettig bij voelt geen richting aan te geven.. Vind het een beetje raar dat ie je dat niet liet doen..

Peugeot bouwt trouwens af fabriek autos met dubble bediening EN alle lampen etc ook aan de instructeurs kant.. ecole versie
pi_42084790
quote:
Op zondag 24 september 2006 01:37 schreef Robin__ het volgende:

Peugeot bouwt trouwens af fabriek autos met dubble bediening EN alle lampen etc ook aan de instructeurs kant.. ecole versie
Renault.
pi_42084812
quote:
Op zondag 24 september 2006 01:39 schreef vannelle het volgende:

[..]

Renault.
Ook goed
pi_42088369
Even een tvp.. Ik heb ineens een paar topics gemist

Ik doe nog steeds braaf mijn lesjes. Ik vind het nu best wel saai en het kost maar een hoop geld. Maar ja, ik ga woensdag afrijden, dus ik moet wel de regelmaat erin houden natuurlijk! Ik ben erg benieuwd naar het afrijden. Ik ben (nog) niet zenuwachtig. Op zich kan ik alles wat ik moet kunnen, nu maar hopen dat ik niet in een heeeel zeldzame situatie terecht komen.. of dat mijn examinator met het verkeerde been uit bed is gestapt.. Door alle verhalen heb ik een beetje het idee dat ik straks in een (hele dure) loterij stap!

Wat ik alleen nog wel eens fout doe, is dat ik niet ver genoeg naar voren sta bij een kruispunt, waardoor ik het niet goed kan zien. Dan sta ik meestal even stil voordat ik oversteek, maar ja, dan wordt mn instructeur kwaad (het moet in een vloeiende beweging! ).
pi_42088777
Het duurde even, maar ik zal m'n verhaal maar even doen.

Het begin ging erg goed, ik moest even wat maten, gewichten en bijzonderheden van de vrachtwagen opnoemen. Ook even een rondje rond de vrachtauto zelf met controlepunten, ging ook van een leien dakje.
Toen het rijden:
Over het algemeen vond ik het beter gaan dan wat ik tijdens de lessen heb gepresteerd. Ik reed goed door, ging niet te snel of te langzaam, maar toen gebeurde het. Een versnalling met een fietser voor me, een aantal tegenliggers naast me, en een lantarenpaal die bijna de spiegels sloopte. Ik ging op dat punt te snel. Fout nummer 1 dus.
Bijzondere verrichting heb ik gedaan met twee vingers in de neus. Een stukje achteruit rijden met twee bochten. Ging perfect.
Toen weer gereden, en op een gegeven moment moest ik rechtsaf. Er stond een voetganger te twijfelen op de hoek van het kruispunt. De voetganger had voorrang als 'ie dezelfde weg was overgestoken, maar ik stopte niet. Als ik even gestopt was, al is het om te laten zien dat ik voorrang veleende voor de voetganger had de examinator er niks van gezegd. Fout nummer 2.

Teruggekomen vertelde de examinator het slechte nieuws. Ik had het wel een beetje verwacht en ik vond het ook wel terecht. Het waren domme fouten die ik vantevoren wist, en waar ik makkelijk wat aan kon doen. Hij had ook gezegd dat het voor de rest heel goed ging, maar dat hij mij niet kon laten gaan als ik zulke fouten zou blijven maken.

Meteen opnieuw een paar rijlessen en een herexamen aangevraagd. Volgende week vrijdag moet ik op.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_42088883
Balen zeg dat je zulke fouten maakte, maar mooi dat je zo snel al weer op kunt, veel succes volgende week
pi_42089038
quote:
Op zondag 24 september 2006 11:23 schreef Sylvana het volgende:
Balen zeg dat je zulke fouten maakte, maar mooi dat je zo snel al weer op kunt, veel succes volgende week
Dankjewel.
Ook aan alle gezakten (Even), succes de volgende keer

Ik heb op een gegeven moment zitten denken zo van: wat als ik het de volgende keer niet haal?

Nu beginnen pas de zenuwen te komen. Ik heb mezelf voorgenomen om m'n instructeur te vertellen wat er fout ging, dan kan ik daar nog eens extra op oefenen. Kijktechniek is nog niet perfect, bijvoorbeeld. Die B-fouten (zoals de examinator ze noemde, typische fouten die je met je examen voor B-rijbewijs ook zou kunnen maken) zitten 'm gewoon in de concentratie.
pi_42089486
Zo'n examen doet rare dingen met je.. balen, maar tis niet anders, succes volgende week
  zondag 24 september 2006 @ 13:13:31 #175
11458 ivetje
pi_42090608
Ik begin nu ook wel zenuwachtig te worden...over 2 dagen is het zover Ben er na alle verhalen hier niet meer zo zeker van dat ik het ga halen. Had altijd zoiets van "ik slaag de eerste keer", maar als ik de verhalen hier soms lees Ik moet gewoon echt goed op het kijken letten, stoppen bij een kruispunt en eerste beide richtingen kijken voordat ik oprijdt. Dat is het grootste punt nu nog, de rest gaat eigenlijk erg goed. Morgen nog 2 uurtjes en dan is het zover Heb al banaantjes in huis (en niet omdat mensen dat hier hebben gezegt, ik wist al veel langer dat bananen "goed" zijn bij examenstess"
To infinity…and beyond!
pi_42091377
Hehehe

Mja wat ik ook gedaan heb is gewoon paar dagen van te voren stoppen met dit topic te lezen.. Geeft veel minder zenuwen..
  zondag 24 september 2006 @ 14:57:10 #177
11458 ivetje
pi_42092105
quote:
Op zondag 24 september 2006 14:14 schreef FranticDJ het volgende:
Hehehe

Mja wat ik ook gedaan heb is gewoon paar dagen van te voren stoppen met dit topic te lezen.. Geeft veel minder zenuwen..
Hee, da's een idee Ik stop vanaf nu ff...scheelt misschien wat zenuwen idd. Na dinsdag laat ik jullie wel weer weten hoe het is gegaan. Ben dan overigens pas laat thuis, dus misschien wordt het zelfs woensdag pas. Heb cursus van mijn werk tot half 9 's avonds meteen na mijn examen...vandaar.
Verder helpt het ook niet echt dat ik vorige week gestopt ben met roken, geeft volgens mij ook iets meer spanningen dan normaal. Nou heb ik er niet zo heel veel moeite mee, maar het werkte wel altijd ontspannend en dat valt nu ff weg
To infinity…and beyond!
  zondag 24 september 2006 @ 17:29:56 #178
125545 DR878
I dont give a shit.
pi_42095407
Morgen om 9.50 is het zover. Dit topic is idd zenuwslopend, desondanks voel ik me helemaal niet zenuwachtig!

Om 20.30u paar routes rijden en dan ben ik ready.
Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%
pi_42098335
Veel succes morgen DR878

ik vond dit topic altijd wel fijn, de succeswensen enzo
pi_42098821
Jah tuurlijk dat wel, maar het versterkt je zenuwen..
pi_42098980
quote:
Op zondag 24 september 2006 20:59 schreef FranticDJ het volgende:
Jah tuurlijk dat wel, maar het versterkt je zenuwen..
dat vond ik niet, maar das voor iedereen verschillend natuurlijk
pi_42099403
Babbel1, ivetje & DR878, onwijs veel succes alvast

Morgen heb ik al weer een week mijn rijbewijs, de tijd gaat zo snel Ik had het vorige week zondag echt niet verwacht
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zondag 24 september 2006 @ 22:16:43 #183
127956 Robbiej
pi_42100085
quote:
Op zondag 24 september 2006 21:38 schreef rena het volgende:
Babbel1, ivetje & DR878, onwijs veel succes alvast

Morgen heb ik al weer een week mijn rijbewijs, de tijd gaat zo snel Ik had het vorige week zondag echt niet verwacht
En ik ben zo jaloers op jou he

Ik wil ook eindelijk nou eens mijn rijbewijs..
pi_42100253
quote:
Op zondag 24 september 2006 22:16 schreef Robbiej het volgende:

[..]

En ik ben zo jaloers op jou he

Ik wil ook eindelijk nou eens mijn rijbewijs..
Ik ook

Naja, dinsdag hopeljik theorie halen en dan over een week of 6 afrijden

En dan ga ik hem gewoon halen
pi_42100432
Jullie gaan het ook echt halen, ik heb er vertrouwen in
And you know I might
pi_42100554

pi_42100672
Rot toch 'ns op met die banaantjes allemaal

Succes allemaal Jullie kunnen het!
pi_42100895
quote:
Op zondag 24 september 2006 22:57 schreef Zonnestraaltje het volgende:

Succes allemaal Jullie kunnen het!
BOE!
  zondag 24 september 2006 @ 23:12:01 #189
88233 Steve
Still the best.
pi_42100973
Hoop examens ineens allemaal. .

Succes! .
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_42101445
quote:

[afbeelding]

[/frustratie]
Dat vroeg ik mij van de week dus ook af. Dat is geen mierenneukerij, maar gewoon er in stampen dat jij MOET kijken als je van baan verwisseld.

Negen van de tien mensen zakken op hun rijexamen vanwege hun kijk gedrag. Als jij tijdens het examen richting gaat aangeven zonder te kijken, ben je gezakt. Ze willen het er gewoon instampen...

en terrecht...
  zondag 24 september 2006 @ 23:32:58 #191
127956 Robbiej
pi_42101477
waar denk je dat ik de laatste 2x op ben gezakt kut zooi
pi_42101823
Overdreven kijken heeft ook geen zin. Doe gewoon zoals in de rijlessen, dan ziet de examinator het ook wel.. (aldus mijn laatste examinator)
pi_42107324
over een uurtje weer aan het lessen. Hoop nu dat ik wel een btje fatsoenlijk schakel
pi_42107456
voor mij over een paar uurtjes weer lessen. ben alleen nogal bang voor de drukte door die RET staking. maar ik overleef het wel, hoop ik

ben trouwens ook uit de OP geknald, en dat terwijl ik wel actief was
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  maandag 25 september 2006 @ 11:05:15 #195
125545 DR878
I dont give a shit.
pi_42108260
GESLAAGD

Mijn rit ging perfect. Alleen op de snelweg hield ik te lang links aan en soms had ik niet nagecontroleerd.

Maar ik heb het papiertje! Roze papiertje straks ophalen en dan lekker rijden .

Succes met jullie examens nog!
pi_42108333
quote:
Op maandag 25 september 2006 11:05 schreef DR878 het volgende:
GESLAAGD

Mijn rit ging perfect. Alleen op de snelweg hield ik te lang links aan en soms had ik niet nagecontroleerd.

gefeliciteerd
  maandag 25 september 2006 @ 11:33:38 #197
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_42108698
quote:
GESLAAGD

feli
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_42108867
kan iemand mij toevoegen aan de OP? ik mag mij eindelijk tot de lessers rekenen.

heb mn theorie al 1,5 week, maar woensdag mn eerste les bijna lesser dan
you and I ain't done Zeke!
pi_42108958
quote:
Op maandag 25 september 2006 10:14 schreef gothic-blackie het volgende:
voor mij over een paar uurtjes weer lessen. ben alleen nogal bang voor de drukte door die RET staking. maar ik overleef het wel, hoop ik

ben trouwens ook uit de OP geknald, en dat terwijl ik wel actief was
Hey, ik heb daarnet mijn laatste les voor mijn examen gehad, ook in Rotterdam. Het was wel druk, maar niet drukker dan anders, dus het komt wel goed!

DR878: gefeliciteerd!!

Oooh, mijn laatste les ging zo goed daarnet! Mijn instructeur deed ongeveer alle moeilijke stukken/kruispunten en handelingen achter elkaar en het ging allemaal goed! Ik heb zin in woensdag!
pi_42109034
quote:
Op maandag 25 september 2006 11:48 schreef Babbel1 het volgende:

[..]

Hey, ik heb daarnet mijn laatste les voor mijn examen gehad, ook in Rotterdam. Het was wel druk, maar niet drukker dan anders, dus het komt wel goed!

DR878: gefeliciteerd!!

Oooh, mijn laatste les ging zo goed daarnet! Mijn instructeur deed ongeveer alle moeilijke stukken/kruispunten en handelingen achter elkaar en het ging allemaal goed! Ik heb zin in woensdag!
gelukkig, maar ik weet niet waar je lest op noord of op zuid. want ik doe het meeste op zuid en kralingen. en dan kan het misschien nog wel een verschil uitmaken, bij de uni en zo. maar ik overleef het wel. nog een uurtje wachten
pi_42109138
quote:
Op maandag 25 september 2006 11:53 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

gelukkig, maar ik weet niet waar je lest op noord of op zuid. want ik doe het meeste op zuid en kralingen. en dan kan het misschien nog wel een verschil uitmaken, bij de uni en zo. maar ik overleef het wel. nog een uurtje wachten
Ik weet nooit zo goed waar ik ben, haha, maar misschien dat je instructeur er rekening mee houdt? Ik reed ineens langs het Sparta Stadion en daar ben ik nog nooit geweest. Bij de snelweg nam ik afslag Blijdorp/Overschie en ik ben binnendoor van Schiedam naar Rotterdam gereden. Volgens mij rijd ik dus meer door Noord. Succes in ieder geval!
  maandag 25 september 2006 @ 12:57:23 #202
127956 Robbiej
pi_42110161
Gefeliciteerd DR878!!

*nog meer jaloers is..
pi_42111854
Hmm ik weet niet wat ik heb, het eerste halfuur ging goed, en het 2de halfuur begon ik ineens zo te stressen, motor is wel 3x uitgevallen ofzo
pi_42112208
Kom je terug van vakantie, blijkt ineens dat je rijschool naar de andere kant van de stad is verhuisd
pi_42113335
DR878 gefeliciteerd

Johns, je kunt jezelf toevoegen in de OP in de Wiki ( zie OP van dit topic) en dan sta je er vanaf het volgende topic bij
pi_42114203
Woensdag 4 oktober intest van ANWB rijopleiding in Enschede, weet er iemand of je dan meteen de dag / week daarna lessen kan volgen?
Bah !
pi_42114883
quote:
Op maandag 25 september 2006 15:17 schreef Sylvana het volgende:
DR878 gefeliciteerd

Johns, je kunt jezelf toevoegen in de OP in de Wiki ( zie OP van dit topic) en dan sta je er vanaf het volgende topic bij
thx zal het even doen
  maandag 25 september 2006 @ 16:14:26 #208
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_42114902
DR878 gefeli!

Ook namens ivetje, want die leest hier niet meer zegt ze
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_42115850
Gefeliciteerd!
  maandag 25 september 2006 @ 16:56:24 #210
139330 TNA
For the stars that shine
pi_42115862
quote:
GESLAAGD

Ah, gefeliciteerd!
  maandag 25 september 2006 @ 18:07:13 #211
11458 ivetje
pi_42117768
quote:
Op maandag 25 september 2006 16:14 schreef thaduck het volgende:
DR878 gefeli!

Ook namens ivetje, want die leest hier niet meer zegt ze
Toch wel Kan het niet laten...haha!!

Gefeli dus DR878!!

Morgen is het zover...heb net redelijk gereden, ging iig beter dan vorige week maar moet echt goed letten op het beide kanten op kijken bij een kruispunt en mijn binnenspiegel goed gebruiken.
Verder weet ik dat mijn examinator erg aardig is, je kan hem nog wel een beetje sturen bij z'n beslissing als ie er nog niet helemaal over uit is enzo hoorde ik al Hij gaat je dan bv. een vraag stellen over wat er nou fout ging op een bepaald punt, en met een goed antwoord kan je hem nog wel halen En zeggen dat je zenuwachtig bent helpt ook, daar schijnt ie een zwak voor te hebben!! Ik ben zenuwappig, dus dat gaat wel werken
To infinity…and beyond!
pi_42117938
DR878 gefeliciteerd!!

Ivetje Heel veel succes meid! Ik ga voor je duimen!

Ik ben benieuwd of Babbel1 geslaagd is.
And you know I might
pi_42118841
Morgenmiddag om 16.00u heb ik ook mijn eerste rijles.Op de vrachtwagen met aanhanger.En 16 oktober moet ik afrijden en ik hoop dat ik het haal.Dan kan ik na anderhalve maand thuis zitten tenminste weer aan het werk.

maandag 25 september 2006 @ 19:01:18 #214
11458 ivetje
pi_42118902
quote:
Op maandag 25 september 2006 18:17 schreef rena het volgende:
DR878 gefeliciteerd!!

Dank je Ben wel beetje zenuwachtig, maar nu ik weet wat voor soort examinator ik krijg beginnen die zenuwen minder te worden
To infinity…and beyond!
  maandag 25 september 2006 @ 19:07:18 #215
125545 DR878
I dont give a shit.
pi_42119116
Danku voor alle felicitaties. Ik had trouwens een koude bok als examinator, echt he t" typetje die iedereen altijd laat zakken als je 1 mm te scheef rijdt of net niet goed knippert met je oog", maar het valt echt mee. Zolang je zeker van jezelf bent en het belangrijkste is , NIET zenuwachtig zijn , probeer zo veel mogelijk te chillen , filmpje kijken etc etc. Dan komt het goed!
  maandag 25 september 2006 @ 19:07:43 #216
139330 TNA
For the stars that shine
pi_42119137
quote:
Op maandag 25 september 2006 18:07 schreef ivetje het volgende:

[..]
Verder weet ik dat mijn examinator erg aardig is, je kan hem nog wel een beetje sturen bij z'n beslissing als ie er nog niet helemaal over uit is enzo hoorde ik al Hij gaat je dan bv. een vraag stellen over wat er nou fout ging op een bepaald punt, en met een goed antwoord kan je hem nog wel halen En zeggen dat je zenuwachtig bent helpt ook, daar schijnt ie een zwak voor te hebben!! Ik ben zenuwappig, dus dat gaat wel werken
Goed te horen! Het scheelt zeker dat je een aardige examinator hebt als je een paar foutjes maakt. Ik heb dit vast al te vaak gepost hier - maar maak een zorgvuldige indruk, rij netjes, en je haalt 'm Veel succes ivetje!
  maandag 25 september 2006 @ 19:27:15 #217
11458 ivetje
pi_42119897
Ja, ik ga ook gewoon proberen te rijden zoals ik altijd rijdt idd. En gewoon netjes rijden en mijn best doen, meer kan ik toch niet doen. En ik ga hem halen hoor!!! TSJAKKA!!!

En een filmpje kijken als ik om kwart over 8 al les heb zal ik maar niet doen he dan moet ik zo vroeg mijn bed uit
To infinity…and beyond!
pi_42120770
Dat is de goeie instelling ivetje, veel succes

Ikke morgen theorie proberen te doen, hoop echt dat ik er tussen kan komen als reserve
pi_42120991
quote:
Op maandag 25 september 2006 20:05 schreef Sylvana het volgende:
Dat is de goeie instelling ivetje, veel succes

Ikke morgen theorie proberen te doen, hoop echt dat ik er tussen kan komen als reserve
Vast wel joh! Zorg gewoon dat je er pakweg 'n uur van tevoren bent, dan gaat dat helemaal goedkomen! Succes iig!
  maandag 25 september 2006 @ 20:16:54 #220
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_42121021
quote:
Op maandag 25 september 2006 19:27 schreef ivetje het volgende:
TSJAKKA!!!
En zo heet toevallig een rijschool hier in Vianen Opgericht door een gedumpte instructeur van waar je nu rijd
pi_42121060
quote:
Op maandag 25 september 2006 20:15 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Vast wel joh! Zorg gewoon dat je er pakweg 'n uur van tevoren bent, dan gaat dat helemaal goedkomen! Succes iig!
thnx
pi_42121091
Ik wil volgend eweek mijn theorie gaan halen, heb goed geleerd en zo.

Maar hoe werkt dat reservelijst gebeuren precies?
En ik had begrepen dat je er als eerste moet zijn.... Hoe laat gaat de duer open? (Leeuwarden)
En wat moet je allemaal meenemen?

En stel, ik kom die hele dag niet aan de beurt, kan ik daar dan wel een afspraak maken voor een examen? En hoe lang gaat dat dan duren voor ik aan de beurt ben?
  maandag 25 september 2006 @ 20:48:57 #223
11458 ivetje
pi_42121462
De wachtlijst hier in utrecht voor theorie was 2 weken ofzo. En met die reserves weet ik het zo niet, in utrecht stond er iig een bordje dat er geen plek meer was laatst. Als ik jou was zou ik gewoon eerst een afspraak maken en dan kan je altijd kijken voor een reserve. Dan heb je iig een afspraak, mocht het dan niet lukken heb je die als backup zeg maar
To infinity…and beyond!
pi_42121727
quote:
Op maandag 25 september 2006 18:17 schreef rena het volgende:
DR878 gefeliciteerd!!

Nog niet, nog niet! Ik mag woensdag pas! Ik moet om 10:45, vind ik wel een hele fijne tijd, spits is voorbij, geen pauze voor de scholen.. ik ben erg benieuwd! Ik had vandaag mijn laatste les en mijn instructeur deed alle moeilijke dingen nog een keer en het ging goed. Wel beter, het lijkt me fijner om met zo'n gevoel mijn examen in te gaan dan als je een laatste les hebt waarin alles fout ging.

In ieder geval leuk dat je er al aan dacht!
pi_42121886
Vandaag les gehad in een bmw 320TD, man wat rijd dat ding goddelijk als je een Ford Focus gewent bent .
Maar goed , voglende week weer aanvragen herexamen, ongeveer 6 lesje nemen .
pi_42122277
quote:
Op maandag 25 september 2006 20:20 schreef Alexxxxx het volgende:

En ik had begrepen dat je er als eerste moet zijn.... Hoe laat gaat de duer open? (Leeuwarden)

En stel, ik kom die hele dag niet aan de beurt, kan ik daar dan wel een afspraak maken voor een examen? En hoe lang gaat dat dan duren voor ik aan de beurt ben?
ik ga morgen als reserve, maar ik zou iig gewoon nu al wel vast reserveren, dan heb je iig al een datum en dan kun je voor die tijd dus als reserve proberen. Als je als reserve niet aan de beurt komt, kun je niet gewoon een afspraak maken daar.

Het is idd handig als je vroeg bij het cbr ben, zeg maar zo'n 1-1,5 uur eerder dan het examen begint. Je moet een uittreksel van het bevolkingsregister, een geldig legitimatiebewijs en een pasfoto meenemen, Dan zeg je als je bij het cbr bent dat je als reserve wilt, ga je zitten wachten en net voor het examen begint krijg je te horen of je mee mag doen of niet. En dan betaal je ook pas ( je kunt alleen pinnen)

Wachttijden zijn per cbr verschillend, in Apeldoorn en Zwolle is het iig tot eind oktober wachten nu ( ik heb gereserveerd voor 25 oktober)
  maandag 25 september 2006 @ 21:15:09 #227
11458 ivetje
pi_42122330
quote:
Op maandag 25 september 2006 21:13 schreef Sylvana het volgende:

[..]

een geldig legitimatiebewijs en een paspoort meenemen,
Da's toch hetzelfde
To infinity…and beyond!
pi_42122357
quote:
Op maandag 25 september 2006 21:15 schreef ivetje het volgende:

[..]

Da's toch hetzelfde
uhm, die tweede moet pasfoto zijn
pi_42122511
en reserveren kan niet bij diezelfe balie?
pi_42122698
quote:
Op maandag 25 september 2006 21:18 schreef Alexxxxx het volgende:
en reserveren kan niet bij diezelfe balie?
nee, moet telefonisch naar dat 0900 nummer
pi_42122781
quote:
Op maandag 25 september 2006 21:21 schreef Sylvana het volgende:

[..]

nee, moet telefonisch naar dat 0900 nummer
en dat kost geen geld, behalve de telefoonkosten? Dus dat ik niet moet dokken als ik niet op kom dagen bij dat examen?

In dat geval bel ik morgen even Morgen sowieso even een uitreksel bevolkingsregister halen

En wat moeten ze trouwens met een pasfoto?
  maandag 25 september 2006 @ 21:24:19 #232
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_42122821
quote:
Op maandag 25 september 2006 21:23 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

en dat kost geen geld, behalve de telefoonkosten? Dus dat ik niet moet dokken als ik niet op kom dagen bij dat examen?

In dat geval bel ik morgen even Morgen sowieso even een uitreksel bevolkingsregister halen

Voor op je theoriecertificaat
Jawel, je keek.
  maandag 25 september 2006 @ 21:25:52 #233
11458 ivetje
pi_42122897
Moeten wel van die chagerijnige foto's zijn trouwens...tot 1 oktobe mogen het gewone zijn hoop dus dat ik em haal, sta ik iig nog lachend op me rijbewijs
To infinity…and beyond!
pi_42122947
quote:
Op maandag 25 september 2006 21:23 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Nope, als je niet op komt dagen hoef je ook niet te betalen

En die pasfoto doen ze op je certificaat als je hem haalt
pi_42123037
quote:
Op maandag 25 september 2006 21:25 schreef ivetje het volgende:
Moeten wel van die chagerijnige foto's zijn trouwens...tot 1 oktobe mogen het gewone zijn hoop dus dat ik em haal, sta ik iig nog lachend op me rijbewijs
Die heb ik speciaal laten maken, met het oog op mn rijbewijs en paspoort (ook net nieuw), dus dat zit wel goed....

Nou ja.... Morgen ga ik ook naar de kapper.... En dan heb ik geen lang haar meer.... Hopelijk is dat niet al te erg

Bedankt voor de info allen Ik heb nu een helder beeld van wat ik moet doen
  maandag 25 september 2006 @ 21:30:31 #236
11458 ivetje
pi_42123121
Ok, graag gedaan

Ik ga nu tv kijken en hopelijk slapen daarna Jullie horen nog van me, zal wel ff vragen of thaduck (vriendje) laat weten hoe het is gegaan
To infinity…and beyond!
pi_42124511
quote:
Op maandag 25 september 2006 21:25 schreef ivetje het volgende:
De fotograaf waar ik heen geen zei dat ik nu al niet meer mocht lachen..
......Signature-loos......
pi_42125594
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:07 schreef Even het volgende:

[..]

De fotograaf waar ik heen geen zei dat ik nu al niet meer mocht lachen..
klopt, ik heb paar weken terug foto's laten maken en toen golden die nieuwe regels al bij fotograaf, niet lachen, geen bril op, haar achter oren enzo
  maandag 25 september 2006 @ 22:36:23 #239
11458 ivetje
pi_42125772
Ik heb het vandaag nagevraagd op het gemeentehuis bij ons
En nu ga ik echt maffen
To infinity…and beyond!
pi_42125978
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:32 schreef Sylvana het volgende:

[..]

klopt, ik heb paar weken terug foto's laten maken en toen golden die nieuwe regels al bij fotograaf, niet lachen, geen bril op, haar achter oren enzo
Ja het was 2 weken geleden, eerste lachte ik en hij nam gewoon foto.. Toen bij de kassa zei hij opeens ow ja dat mag niet meer en toen moest het overnieuw... Maar stiekem lach ik nog wel een beetje maar met mn mond dicht
......Signature-loos......
  maandag 25 september 2006 @ 22:47:46 #241
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_42126276
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:32 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Geen bril Dan lijk ik echt voor geen meter meer

Ach ja, gelukkig heb ik net m'n rijbewijs en een nieuwe paspoort dus voorlopig sta ik er nog gewoon lachend op
Jawel, je keek.
pi_42126534
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:40 schreef Even het volgende:

[..]

Ja het was 2 weken geleden, eerste lachte ik en hij nam gewoon foto.. Toen bij de kassa zei hij opeens ow ja dat mag niet meer en toen moest het overnieuw... Maar stiekem lach ik nog wel een beetje maar met mn mond dicht
ja, met je mond dicht een beetje lachen mag wel, maar niet met je mond een stukje open
pi_42126958
Suc6 ivetje!

Door die nieuwe pasfotoregels sta ik dus erop alsof ik een kater van 6 jaar zuipen heb.. Maar mocht bril wel op..

Trouwens.. in heel rotterdam centrum (lijnbaan enzo) nergens een fotograaf te vinden voor pasfoto's.. Ergens op een of ander hoekje eentje gevonden..
pi_42127047
ik ga ook slapen, en heel hard hopen dat ik morgen me theorie-certificaat in handen heb
pi_42127066
Jij ook suc6!
  maandag 25 september 2006 @ 23:07:24 #246
88233 Steve
Still the best.
pi_42127105
Succes morgen! .

Ik heb ook gewoon mijn bril op bij m'n rijbewijs. .
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_42127147
Succes Sylvana!!!!
Back in business.
pi_42127598
Sylvana, heel veel succes!!
And you know I might
pi_42127693
quote:
Op maandag 25 september 2006 20:20 schreef Alexxxxx het volgende:

Ik had ook theorie gedaan in Leeuwarden, ook op reserve.

Was er al om half acht.. maar de balie ging pas om half negen open dus ik stond daar voor jan doedel..

Naja was eerste reserve, waren wel tien reserveplekken geloof ik en fijntjes geslaagd!

Succes Alexxxxxxxxxx!
  maandag 25 september 2006 @ 23:40:50 #250
125545 DR878
I dont give a shit.
pi_42128480
Succes allemaal,

Net ff beetje rondgereden in me pa's auto. Ik scheurde nogal wat vaak over de weg . Al die regeltjes volg ik niet meer , maar het voelt echt goed aan als je alleen kan rijden in een auto, de moeite waard!
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:06:41 #251
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_42134873
Iv is nu bezig

*nagels bijt*
pi_42135491
Iedereen bedankt voor de succeswensen, maar...

ik ben ziek

Dus het gaat hopelijk donderdag en anders volgende week dinsdag worden, dus zal de succeswensen onthouden

Ivetje, zet hem op
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:58:20 #253
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_42135938
ivetje heeft het gehaald!
pi_42135953
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:58 schreef thaduck het volgende:
woehoe gefeliciteerd
pi_42136758
Yeaahhh feli Ivetje!

Syl... Moet je niet ziek worden!
pi_42137718
Gefeliciteerd!
pi_42138537
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:35 schreef Zonnestraaltje het volgende:

Syl... Moet je niet ziek worden!
tja, als ik daar wat aan kon doen had ik het graag gedaan
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:35:29 #258
127956 Robbiej
pi_42139757
Gefeliciteerd!!!!!
pi_42139811
quote:
Op maandag 25 september 2006 23:20 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Ik had ook theorie gedaan in Leeuwarden, ook op reserve.

Was er al om half acht.. maar de balie ging pas om half negen open dus ik stond daar voor jan doedel..

Naja was eerste reserve, waren wel tien reserveplekken geloof ik en fijntjes geslaagd!

Succes Alexxxxxxxxxx!
dan zorg ik dat ik er om 8:15 ben en vanmiddag even bellen voor een afspraak en uitreksel bevolkingsregister halen
pi_42140014
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:37 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

dan zorg ik dat ik er om 8:15 ben en vanmiddag even bellen voor een afspraak en uitreksel bevolkingsregister halen
Uhm je moet 't niet verkeerd lezen. Ik was daardoor wél eerste reserve, wat qua zenuwen voor heel veel rust zorgde. Was niet zenuwachtig voor m'n theorie, maar om het feit dat ik niet zekerweten een plaats had bij de examenkandidaten...

Verder was ik bijna vergeten te vertellen dat ze in Lwd alleen op maandag en dinsdag theorieexamens afnemen! (vraag me niet waarom )
pi_42140040
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:44 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Uhm je moet 't niet verkeerd lezen. Ik was daardoor wél eerste reserve, wat qua zenuwen voor heel veel rust zorgde. Was niet zenuwachtig voor m'n theorie, maar om het feit dat ik niet zekerweten een plaats had bij de examenkandidaten...

Verder was ik bijna vergeten te vertellen dat ze in Lwd alleen op maandag en dinsdag theorieexamens afnemen! (vraag me niet waarom )
Dat is goed om te weten, had al bijna voor vrijdag vrij gevraagd
pi_42140052
Ivetje!! Onwijs gefeliciteerd!!

Ik heb net mijn eerste enge auto rij moment gehad Jeetje wat schrok ik Ik reed op een autoweg, en ik reed achter een vrachtwagen die vlak voor het groene stoplicht reed, gaat hij ineens keihard remmen Gelukkig houd ik altijd afstand en viel het wel mee, maar ik moest ook wel even vol in de remmen. En ik snap nog steeds niet waarvoor hij nou in de remmen ging, want er was niks aan de hand Mijn hart zat gelijk in mijn keel. En daarna sloeg hij nog eens af zonder knipperlicht aan te zetten Heb hem flink uitgescholden.
And you know I might
pi_42142233
Jemig wat een idioot dan zeg rena

Ik ga zo het cbr maar eens bellen om te vragen op welke dagen ze in Apeldoorn theorie afnemen, zodat ik weet wanneer ik weer als reserve kan proberen
pi_42142366
Ik ga zo meteen naar Groningen voor mijn eerste rijles voor vrachtwagen met aanhanger.
Een dikke Scania 4 serie torpedo (met neus) wordt mijn lesauto. Holmersma.

Dus Groningers;zandzakken voor de deur.
pi_42142404
In Apeldoorn is het ook alleen op maandag en disndag, dus het wordt voor mij sowieso op dinsdag dan, omdat ik op maandag gewoon naar school moet

Hopen dus dat ik volgende week dinsdag als reserve theorie mag doen Alleen dan kan ik alleen het theorie-examen om half 11 proberen, omdat ik daarna gewoon naar school moet
  dinsdag 26 september 2006 @ 17:20:14 #266
139330 TNA
For the stars that shine
pi_42145243
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:58 schreef thaduck het volgende:
Ah tof! Je mag haar vast wel even feliciteren namens dit hele topic, met haar traditionele roze "papiertje"
  dinsdag 26 september 2006 @ 17:27:14 #267
139330 TNA
For the stars that shine
pi_42145397
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:36 schreef Sylvana het volgende:
Iedereen bedankt voor de succeswensen, maar...

ik ben ziek

Dus het gaat hopelijk donderdag en anders volgende week dinsdag worden, dus zal de succeswensen onthouden

Ivetje, zet hem op
Er rust echt een vloek op het halen van je rijbewijs Nouja, je kan het gelukkig snel weer proberen.
pi_42145454
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 17:27 schreef TNA het volgende:

[..]

Er rust echt een vloek op het halen van je rijbewijs Nouja, je kan het gelukkig snel weer proberen.
daar lijkt het idd wel op ja
pi_42146249
@ Syl: kun je niet eerder dan half elf dan? Hier in Leeuwarden is de eerste om negen uur, tweede om half elf, etc
pi_42146434
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:46 schreef rena het volgende:
Ivetje!! Onwijs gefeliciteerd!!

Ik heb net mijn eerste enge auto rij moment gehad Jeetje wat schrok ik Ik reed op een autoweg, en ik reed achter een vrachtwagen die vlak voor het groene stoplicht reed, gaat hij ineens keihard remmen Gelukkig houd ik altijd afstand en viel het wel mee, maar ik moest ook wel even vol in de remmen. En ik snap nog steeds niet waarvoor hij nou in de remmen ging, want er was niks aan de hand Mijn hart zat gelijk in mijn keel. En daarna sloeg hij nog eens af zonder knipperlicht aan te zetten Heb hem flink uitgescholden.
Waarschijnlijk wist ie niet zeker waar ie er af moest en dacht ie op het laatste moment dat het daar al was of iets dergelijks, of hij dacht dat iemand door rood ging rijden ofzo (lijkt me sterk.. maar kan ook)

Wel gelijk duidelijk dat je op niemand kan vertrouwen.. trucks met een vaag oost europees kenteken moet je trouwens helemaal mijden als de pest wat voor acties die allemaal uithalen
pi_42146498
Zonet naar het gemeentehuis, uitreksel bevolkingsregister gehaald, vervolgens door naar mn ouders, daar even naar cbr.nl gesurft, zie ik dat ik helemaal geen uitreksel nodig heb voor mn theorie na 1 oktober Nou ja, dan heb ik m alvast voor mn praktijk examen?

10 oktober staat ie in de planning, dat is me snel zat, dus ga voor de tijd niet op de reservelijst
pi_42146567
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:02 schreef Zonnestraaltje het volgende:
@ Syl: kun je niet eerder dan half elf dan? Hier in Leeuwarden is de eerste om negen uur, tweede om half elf, etc
nope, hier is de eerste om half 11, de tweede om half 2 en soms heb je er ook nog 1 om 3 uur
  dinsdag 26 september 2006 @ 20:09:12 #273
127956 Robbiej
pi_42149882
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:11 schreef Alexxxxx het volgende:
Zonet naar het gemeentehuis, uitreksel bevolkingsregister gehaald, vervolgens door naar mn ouders, daar even naar cbr.nl gesurft, zie ik dat ik helemaal geen uitreksel nodig heb voor mn theorie na 1 oktober Nou ja, dan heb ik m alvast voor mn praktijk examen?

10 oktober staat ie in de planning, dat is me snel zat, dus ga voor de tijd niet op de reservelijst
Voor praktijk is het na 1 oktober ook niet meer nodig
pi_42152352
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 20:09 schreef Robbiej het volgende:

[..]

ja godver, wat moet ik dan met dat vodje
pi_42152430
quote:

[..]

nou lekker is dat, heb ik ook weer 10,60 voor niks uitgegeven
pi_42152654
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 21:20 schreef Sylvana het volgende:

[..]

dat dat uittreksel soms zo duur is. sommigen betalen nog meer zelfs.

ik maar 4,50
pi_42152719
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 21:20 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dank je, nu voel ik me iets minder bekocht, ik heb 4,60 weg gegooid
pi_42153008
Ik moet morgen om 8 uur afrijden , weet totaal niet wat ik ervan moet verwachten
pi_42153077
quote:

[..]

Ik heb 16 oktober examen en ik moest hem toch echt inleveren.

@ Alexxx: bij ons kost een uittreksel maar 3 euro.

Vandaag mijn eerste les met aanhanger gehad.Rare constatering: een vrachtwagen met aanhanger is makkelijker om mee achteruit te rijden dan met een personenauto met aanhanger.

Maar ik moet nog een hoop leren.
pi_42153104
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 21:38 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ik heb 16 oktober examen en ik moest hem toch echt inleveren.

@ Alexxx: bij ons kost een uittreksel maar 3 euro.

Vandaag mijn eerste les met aanhanger gehad.Rare constatering: een vrachtwagen met aanhanger is makkelijker om mee achteruit te rijden dan met een personenauto met aanhanger.

Maar ik moet nog een hoop leren.
wipkar?
pi_42153152
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 21:36 schreef broodmonkeh het volgende:
Ik moet morgen om 8 uur afrijden , weet totaal niet wat ik ervan moet verwachten
veel succes
pi_42153285
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 21:39 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

wipkar?
Ja.Met een Scania 114T er voor. Dat is wel wennen ,met een neus rijden als je frontstuur gewend bent.
pi_42154784
Nog een paar uurtjes! Morgen 10:45 gaat het gebeuren.. ben wel heel erg benieuwd nu! Ik zal het wel laten weten als ik terug ben!
pi_42155250
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 22:24 schreef Babbel1 het volgende:
Nog een paar uurtjes! Morgen 10:45 gaat het gebeuren.. ben wel heel erg benieuwd nu! Ik zal het wel laten weten als ik terug ben!
Good Luck
pi_42156263
morgen mn eerste les 10.00 - 12.00

heb er zin in
pi_42156386
Leuk Johnns, veel plezier!

Babbel1, heel veel succes morgen!! 10.45 is een mooi tijdstip
And you know I might
  dinsdag 26 september 2006 @ 23:22:28 #287
11458 ivetje
pi_42156562
Zo, ben ik nog even

Ik heb hem dus gehaald
De rit zelf ging helemaal perfect, ze hadden nergens iets op aan te merken. Zelfs het kijken voordat ik een kruispunt over ging deed ik helemaal goed!! Enige nadeel was dat mijn examinator tot 2 keer toe met z'n poten op de koppeling stond waardoor ik hem niet goed op kon laten komen Maar daar excusseerde hij zich ook voor

Ben net ook al vanaf Utrecht naar Vianen terug gereden, eerste keer in het donker en nieuwe auto enzo Maar na wat gekut met een erg gevoelige rem ging het helemaal perfect Daarna ook mijn schoonouders nog even gezien en terug naar huis gereden Ben echt helemaal blij dat ik hem heb, het roze papiertje!!!
Morgen ritje naar Tilburg waarschijnlijk, naar mijn ouders
To infinity…and beyond!
pi_42157169
Lekker he, ivetje! Ben echt super blij voor je!
And you know I might
pi_42157742
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 21:43 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ja.Met een Scania 114T er voor. Dat is wel wennen ,met een neus rijden als je frontstuur gewend bent.
Wat is nu het verschil met een torpedofront ten opzichte van een frontstuur? Ik heb tot nu toe alleen maar met frontstuur gereden (leswagen, ik moet m'n C nog halen).
Los daarvan, is het lessen met CE makkelijker dan alleen C?

--edit--
btw, feli ivetje
pi_42158564
quote:
Op woensdag 27 september 2006 00:03 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Wat is nu het verschil met een torpedofront ten opzichte van een frontstuur? Ik heb tot nu toe alleen maar met frontstuur gereden (leswagen, ik moet m'n C nog halen).
Los daarvan, is het lessen met CE makkelijker dan alleen C?

--edit--
btw, feli ivetje
Het verschil is dat ik achter de voorwielen zit en jij er voor.Dus bochten nemen gaat iets anders.En nee,lessen voor CE is niet makkelijker.Je hebt het schakelen wel onder knie en de breedte van de auto ken je ook wel,maar je bent ineens een stuk langer.En je remweg is ook langer.

Bovendien moet ik weer leren met handjes op 10 voor 2 te sturen en bewust in mijn spiegels te kijken.En dat is ook best wennen.
pi_42159150
Ik ben nu bezig met m'n motorrijbewijs!
4 oktober heb ik m'n eerste praktijkexamen (voertuigbeheersing), en 16oktober m'n theorieexamen... Hopelijk duurt het niet zolang voordat het 2e praktijkexamen aangevraagd kan worden, dan hoef ik tenminste niet meer met de auto naar m'n werk
pi_42159326
Nou maanden terug begonnen met examens rijden, ik postte hier toen ook nog wel eens. Vanwege stress en frustraties over oneerlijk afgenomen examens (ik ben 2 van de 4 keer genaaid) heb ik hier nog heel af en toe gelurkt. Vanochtend moest ik me melden bij BNOR in Barendrecht voor een examen. Doodzenuwachtig sowieso examenvrees en daarbij de stress dat ik weet dat het niet uitmaakt hoe goed je rijdt als ze het niet willen geven krijg je het ook niet.

Dus examen gereden. Tijdens het rijden 3 (drie!!!) ingrepen (tot 2 keer toe te dicht langs andere auto's in smalle straatjes en een keer iets te laat remmen) en best wel wat opmerkingen onderweg. Voor mijn gevoel echt een hele slechte rit en ik was me al op het standaard riedeltje aan het voorbereiden: "helaas moet ik je toch teleurstellen....", maar ik zat nog niet eens op mijn stoel..........

Oh...uh... je bent geslaagd!!!!!!!!!!!!!!!!

Dus ik springen op mijn stoel, want ik snapte er niks van ik zeg nog tegen mijn instructrice (ze was niet meegereden) hééééé ik had DRIE ingrepen. Alleen maar een droge reactie van die man "ach...je reed wel weer aardig in de drukte op het laatst".....

Verder nog niet rondgereden vandaag, ik wacht maar even op het nieuwe rijbewijs. Ik kan het nog steeds niet geloven
;)
pi_42159439
Gefeliciteerd Ms_Furious!

Ik hoop dat ik 4 oktober hetzelfde te horen krijg! Auto(rijbewijs) heb ik al, maar ik ben nu bezig voor m'n motor
pi_42160381
pi_42161679

Pfff, ben nu toch wel zenuwachtig, ik heb toch maar een banaan gegeten! haha, wat zo'n forum allemaal niet doet

Over een half uurtje heb ik nog even les en daarna begint het!
pi_42161925
Succes Babbel1
pi_42162706
ik ben niet geslaagd. In het begin ging het nog wel aardig maar daarna maakte ik een aardig grote fout door in z'n 2 weg te rijden , was hem vergeten naar z'n 1 te zetten (spanning denk) en stil kwam te staan op een kruispunt.

Ook nog een ingreep gehad , waar ik nog m'n twijfels over had, er kwam zeg maar keihard een scooter uit een uitrit zetten en ik zag hem, ik rem , maar toen remde m'n examinator ook opeens omdat ie zei dat ik te langzaam reageerde ofzo...

Voorderest zei die nog dat ik meer vooruit moet kijken en beter moet anticiperen enz. aan de hand van dat scootergebeuren.

Maarja volgende keer beter
pi_42163011
balen zeg broodmonkeh, good luck next time
  woensdag 27 september 2006 @ 12:07:59 #299
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_42165807
Ik ben helaas gezakt...Het ging niet goed bij de kruispunten, volgens mijn examinator sloeg ik twee keerb links af op een onveilige manier. En het invoegen ging ook niet, we reden op een verkorte strook (want wegwerkzaamheden) met betonblokken aan de rechterkant, daardoor was ik van mijn a propos en reed ik te dicht tegen die blokken aan. Later zei hij dat er vorige week iemand tegenaan en doorheen was gereden...
Gezakt dus. Maar wel lullig opzich, we reden grotendeels op plekken waar ik nog nooit was geweest. Ik weet wel dat je dat met je rijbewijs ook gaat doen, maar toch. Onbekende situaties maken mij op een examen extra nerveus. De eerste keer, in Amsterdam (ik reed nu in Bussum waar ik werk) gebeurde dat ook al. Als ik gewoon beplaade vaste routes had mogen drillen en daarop dan had moeten afrijden had ik het denk ik wel sneller gehaald.
Nu tijdfel ik of ik nog wel verder wil.
pi_42167049
Gewoon doorzetten! Niet opgeven.
]I[ Melvin ]|[
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')