Ik heb altijd geroepen dat ik 1 van de vrouwen wordt die wel kan autorijdenquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:58 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Ach joh, het is ook niet lastig ofzo, je hoeft geen levens te redden alleen een stukje normaal rijden, haal je wel![]()
![]()
![]()
Tja zenuwen kan je niks aan doen, hoe je er mee omgaat welquote:Op vrijdag 15 september 2006 17:01 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ik heb altijd geroepen dat ik 1 van de vrouwen wordt die wel kan autorijdenNu alleen nog waar maken, maar heb wel last van zenuwen hoor. Bij TTT ook, en daardoor sloeg ie ook af enzo. Maar goed, gewoon rustig blijven en dan zien we wel he
Dat wordt dus nog wat...quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:02 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Tja zenuwen kan je niks aan doen, hoe je er mee omgaat wel
Als je denkt dat je het kan dan zal je het ook wel gewoon kunnenquote:Op vrijdag 15 september 2006 17:02 schreef ivetje het volgende:
[..]
Dat wordt dus nog wat...Maar goed, ga er vol vertrouwen heen en dan merken we wel of ik kan autorijden of niet
quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:04 schreef Ridocar het volgende:
Ik ben weer pleite.
Ik heb zometeen les van 1800 tot 2200 uur.
Als je terugkomt zitten we wel in deel 75 hoorquote:Op vrijdag 15 september 2006 17:04 schreef Ridocar het volgende:
Ik ben weer pleite.
Ik heb zometeen les van 1800 tot 2200 uur.
Ik zal het ff aan me vader vragen, hij is rij instructeur geweestquote:Op vrijdag 15 september 2006 17:01 schreef TNA het volgende:
Damn, jij bent snel BazzieK
Marc, ik zou het mooi vinden als je die bron kon zoeken, dan weet ik ook wat ik moet geloven. Vind het wel een interessante discussie.
Het wil trouwens ook nog niet alles zeggen dat je pa rij-instructeur is geweest hoor. Er zijn er genoeg die er weinig van bakken...quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:07 schreef Marc1711 het volgende:
[..]
Ik zal het ff aan me vader vragen, hij is rij instructeur geweest
Valt wel mee, het is vrij lang, maar er zit een pauze tussen, en ik ben gemotiveerd genoeg.quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:04 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Lang lesje. Lijkt me niet geweldig voor je concentratie.
Klopt, alleen toevallig heb ik zijn kwaliteiten niet gerfd, hij heeft al 40 jaar zijn rijbewijs, is na 6 lessen geslaagd en heeft nog nooit een krasje gemaaktquote:Op vrijdag 15 september 2006 17:08 schreef ivetje het volgende:
[..]
Het wil trouwens ook nog niet alles zeggen dat je pa rij-instructeur is geweest hoor. Er zijn er genoeg die er weinig van bakken...
Ah ok, pauze is wel fijn idd danquote:Op vrijdag 15 september 2006 17:09 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Valt wel mee, het is vrij lang, maar er zit een pauze tussen, en ik ben gemotiveerd genoeg.
Dat wil nog niet zeggen dat ie ook goed les kan geven...quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:11 schreef Marc1711 het volgende:
[..]
Klopt, alleen toevallig heb ik zijn kwaliteiten niet gerfd, hij heeft al 40 jaar zijn rijbewijs, is na 6 lessen geslaagd en heeft nog nooit een krasje gemaakt![]()
quote:Op vrijdag 8 september 2006 13:15 schreef warrel het volgende:
Nou, ik heb mezelf ook maar in de openingspost gezet, hopelijk kan ik mezelf er weer uithalen voor die aan de beurt is.
Ik ben al ruim een jaar bezig, begon in april 2005 en heb er nu al bijna 50 lessen van anderhalf uur op zitten.Nee, het schiet niet echt op, maar ik brak m'n voet.
Maar heb ik een andere instructeur, die toch wat strenger is, en die gaat me klaarstomen voor het examen. Hopelijk ergens in october/november!
nee hij is er al een tijdje mee gestopt, helaas, hij had het me wss wel beter kunnen leren..quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:14 schreef ivetje het volgende:
[..]
Dat wil nog niet zeggen dat ie ook goed les kan geven...
Heb je trouwens bij je vader gelesd of juist express niet?
Je gaat ook helemaal niet meer verder met lessen?quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:16 schreef Marc1711 het volgende:
[..]
nee hij is er al een tijdje mee gestopt, helaas, hij had het me wss wel beter kunnen leren..
LOL!!quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:15 schreef warrel het volgende:
[..]
![]()
Oh my! Dit gaat veel te snel! Nu gaat het nog zeker 3 vervolgtopics duren..![]()
misschien.. ik twijfel omdat ik mezelf niet kapot wil rijden als ik het na een aantal examens heb gehaald, dit heb ik vaak zat gehoord van verhalen van mijn vader. Hij heeft die mensen toen ook gewaarschuwd dat ze er mee moesten stoppen, maar 1 ervan splashte uit elkaar op de snelweg bij roosendaal.quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:18 schreef rena het volgende:
[..]
Je gaat ook helemaal niet meer verder met lessen?
Als je zo bang bent dat dat je zal overkomen is die kans groter natuurlijk. Je praat jezelf gewoon iets aan hoor...sorry dat ik het zegquote:Op vrijdag 15 september 2006 17:22 schreef Marc1711 het volgende:
[..]
misschien.. ik twijfel omdat ik mezelf niet kapot wil rijden als ik het na een aantal examens heb gehaald, dit heb ik vaak zat gehoord van verhalen van mijn vader. Hij heeft die mensen toen ook gewaarschuwd dat ze er mee moesten stoppen, maar 1 ervan splashte uit elkaar op de snelweg bij roosendaal.
Ja, maar weet je, ik vind dat wat andere mensen overkomt hoeft mij niet te overkomen, want ik kan rijden. Alleen met examens (sowieso op examens, maakt niet uit voor watquote:Op vrijdag 15 september 2006 17:22 schreef Marc1711 het volgende:
[..]
misschien.. ik twijfel omdat ik mezelf niet kapot wil rijden als ik het na een aantal examens heb gehaald, dit heb ik vaak zat gehoord van verhalen van mijn vader. Hij heeft die mensen toen ook gewaarschuwd dat ze er mee moesten stoppen, maar 1 ervan splashte uit elkaar op de snelweg bij roosendaal.
Ik weet van mezelf dat ik geen hopeloos geval ben, maar dat ik er ook absoluut geen feeling voor heb.
Mijn grootste nadeel is dat ik nooit veel in het verkeer aanwezig ben geweest, ben altijd gehaald of gebracht..
Idd, zo denk ik er dus ook over. Als je maar in jezelf gelooft kan je alles hoor...ook autorijden. Je moet gewoon niet verkrampt achter dat stuur zitten en telkens denken "owjee, strax rij ik mezelf te pletter". Dan ben je niet geconcentreerd meer op het rijden maar op het angstig zijn...en dat kan gevaarlijk zijn jaquote:Op vrijdag 15 september 2006 17:27 schreef rena het volgende:
[..]
Ja, maar weet je, ik vind dat wat andere mensen overkomt hoeft mij niet te overkomen, want ik kan rijden. Alleen met examens (sowieso op examens, maakt niet uit voor wat) raak ik vrij zenuwachtig. Ik weet gewoon dat ik nooit in de vangrails zal "splashen". Daar ben ik sowieso te voorzichtig voor.
![]()
En dan nog, als ik verongeluk, dan gebeurd het. Pech gehad. Ik ken zat mensen die voor geen meter kunnen rijden maar nog nooit een ongeluk hebben gehad.
Dat laatste is natuurlijk een beetje een argument in de trant van "Mijn opa rookte zijn hele leven maar is toch 97 geworden"quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:27 schreef rena het volgende:
[..]
Ja, maar weet je, ik vind dat wat andere mensen overkomt hoeft mij niet te overkomen, want ik kan rijden. Alleen met examens (sowieso op examens, maakt niet uit voor wat) raak ik vrij zenuwachtig. Ik weet gewoon dat ik nooit in de vangrails zal "splashen". Daar ben ik sowieso te voorzichtig voor.
![]()
En dan nog, als ik verongeluk, dan gebeurd het. Pech gehad. Ik ken zat mensen die voor geen meter kunnen rijden maar nog nooit een ongeluk hebben gehad.
Netjes, succes alvast!quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:30 schreef Sylvana het volgende:
Dinsdagochtend om 9.30 uur ga ik me theorie opnieuw doen
Belde vandaag, en kan dus dinsdag al terecht, dat wordt dus ff snel leren van het weekend
Sorry hoor, maar het eerste wat in mij opkomt is 'sissy'...quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:22 schreef Marc1711 het volgende:
[..]
Ik weet van mezelf dat ik geen hopeloos geval ben, maar dat ik er ook absoluut geen feeling voor heb.
Mijn grootste nadeel is dat ik nooit veel in het verkeer aanwezig ben geweest, ben altijd gehaald of gebracht..
thnxquote:Op vrijdag 15 september 2006 17:48 schreef TNA het volgende:
[..]
Netjes, succes alvast!Ik gok dat je de regels nog best wel een beetje kent
Amenquote:Op vrijdag 15 september 2006 17:50 schreef EsDe het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar het eerste wat in mij opkomt is 'sissy'...![]()
Jij laat je mening dus bepalen door verhalen van derden + het feit dat één josti zichzelf te pletter reed? zoek (wanneer je die andere bron hebt gevonden....) eens wat gegevens op over hoeveel mensen dagelijks in de vangrail eindigen... en kijk daarna eens hoeveel auto's er gemiddeld rondscheuren per dag in Nederland.
ik kijk wel eens discovery channel, daar zie ik hoe één fout gemonteerd schroefje in de staart van een vliegtuig dik 200 mensen laat crashen... één simpel schroefje!!! zó gemaakt die fout.... pak je nu ook nooit meer een vliegtuig, ondanks het feit dat slechts 1 op de 50.000 (zo uit 't hoofd, geen bron bij nodig) daadwerkelijk in de problemen komt per dag?
![]()
![]()
Sorry hoor, maar zoals iemand hierboven zei, het is maar net wat jij jezelf aanpraat... toon wat ballen, ga lessen, scoor dat rijbewijs & Game on![]()
*EsDe die maandag op moet voor de 1e keer... spanning!![]()
En oja, Dat een auto een "moordwapen" is snap ik dan weer wel ergens, wat je bedoelt, maar daarbij zijn er ook genoeg mensen die in werthers' originals stikken en overlijden, met name oudjes. Tis maar net hoe men ermee omgaat. de auto is geen moordwapen, de bestuurder is dat.
Open er anders even 'n apart topic over?quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:58 schreef Marc1711 het volgende:
Ik best die bronnen nog ff zoeken, maar dan moeten de mensen er ook wel normaal op reageren en voor open staan he..
Nee Robbiej is gezakt, hij zou later nog verdere uitleg geven.quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:19 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Open er anders even 'n apart topic over?
Sylvana, succes met je theorie dinsdag!
Ik zou je boek even goed doorlezen, 'n paar oefenexamens doen en dan nog een keer het boek goed doorlezen... heb ik toen tenminste wel gedaan toen ik voor de tweede keer examen moest doen, en... het hielp!
Is Robbiej ook geslaagd?Anybody???
Ohw wat jammer..quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:56 schreef TNA het volgende:
[..]
Nee Robbiej is gezakt, hij zou later nog verdere uitleg geven.
Leuk je weer eens te zien in dit topic trouwens
Dat gaat vast wel lukken met alle ervaring.quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:30 schreef Sylvana het volgende:
Dinsdagochtend om 9.30 uur ga ik me theorie opnieuw doen
Belde vandaag, en kan dus dinsdag al terecht, dat wordt dus ff snel leren van het weekend
Ach is toch weer eens leuk iets anders?quote:Op vrijdag 15 september 2006 22:03 schreef rena het volgende:
En de OP is al zo vol..Ik vind het een beetje overbodig.
Vind jij het leuk om elke keer met je neus op het feit gedrukt te worden dat je gezakt bentquote:Op vrijdag 15 september 2006 22:05 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Ach is toch weer eens leuk iets anders?
quote:Op vrijdag 15 september 2006 22:09 schreef Robbiej het volgende:
mja heb je wel gelijk in eigenlijk. zal het wel weer weghalen
nee, van mij hoeft het idd ook niet zo duidelijk erin te staan hoevaak ik gezakt ben, k sta er liever gewoon in als ik geslaagd benquote:Op vrijdag 15 september 2006 22:13 schreef rena het volgende:
[..]
Van mij hoeft het niet hoor, maar ik denk niet dat veel mensen enthousiast zullen zijn
![]()
Donequote:Op vrijdag 15 september 2006 22:00 schreef Robbiej het volgende:
BazzieK: zou je de OP willen updaten a.d.v wiki? (copy paste)
Ja, gelukkig wel airco, maar dan is het of volle bak of helemaal niets. Je kunt de blaasdingen wel wegdraaien, dan valt het wel mee.quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:11 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Ah ok, pauze is wel fijn idd danHeb je airco in de auto?
Hier ben ik het wel mee eens, de OP is idd al erg vol. Maar misschien kunnen er ook een aantal van de geslaagden uit inmiddels. Heb geen idee tot hoe lang geleden deze terugloopt maar moet je er echt iedereen in laten staan voor altijd?quote:Op vrijdag 15 september 2006 22:03 schreef rena het volgende:
En de OP is al zo vol..Ik vind het een beetje overbodig.
Ow wacht, lamaquote:Op vrijdag 15 september 2006 23:16 schreef ivetje het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens, de OP is idd al erg vol. Maar misschien kunnen er ook een aantal van de geslaagden uit inmiddels. Heb geen idee tot hoe lang geleden deze terugloopt maar moet je er echt iedereen in laten staan voor altijd?
Ik zal eens kijken. Volgens mij kunnen er ook een hoop uitgegooid worden, die hier nooit komen...quote:Op vrijdag 15 september 2006 23:55 schreef FranticDJ het volgende:
Kan iemand de avatars in de op eens updaten? Ik doe nog steeds mee hoorVerhuisd van zeeland naar rotterdam.. En zo ook van rijschool...
Ach daar heb je toch al voor betaaldquote:Op vrijdag 15 september 2006 23:13 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ja, gelukkig wel airco, maar dan is het of volle bak of helemaal niets. Je kunt de blaasdingen wel wegdraaien, dan valt het wel mee.
Rijdt 'ie wel 1 op 3.5 ipv 1 op 4, denk ik.
hmm ik kan op zich de uitleg van die weg wel begrijpen. want zelfs op een voorrangsweg krijg je niet altijd voorrrang. maar het is wel irritant om daarop te zakken. ik zal in ieder geval duimen voor je voor de volgende keer.quote:Op vrijdag 15 september 2006 21:48 schreef Robbiej het volgende:
Nou hier de uitleg.
Ik was al aardig nerveus voordat ik de auto instapte. maar niet zo extreem dat het mijn rijvaardigheid beinvloedde vond ik zelf. het gaat er dus om dat ik te onrustig van karakter ben. en ik keek niet genoeg vooruit wat dus niet goed was.
Wat dat onrustig betreft is dat ik alles te snel wil.
volgens mijn 2 instructeurs is er weinig aan de hand behalve wat moeten relaxen. (maar dat komt gewoon puur om het feit dat er iemand op je zit te loeren hoe je het moet doen) maar bij het examen
keek ik dus weer niet goed, fileparkeren ging perfect, straatje keren ging perfect, kruispunt waar ik de vorige keer de mist in ging ging perfect.
MAAR WEER HET KIJKEN! En het rare is.. ik zie alles wel, maar elke keer volgens de examinator kijk ik niet goed. volgens hem kijk ik niet goed zijstraatjes in en kijk ik niet goed vooruit.. bijvoorbeeld als hij zegt rechtsaf, dat ik de weg van rechtsaf nog moet "zoeken" maar dat is toch logisch? gezien het feit ik er helemaal niet vanuit ga dat ik rechts moet. maar rechtdoor. ik ben daar dan helemaal niet mee bezig als ik op een voorrangsweg rijd. en dan altijd die "Áls" argumenten. (wat ALS maar ALS etc) mén wat was ik teleurgesteld vanmiddag. zat gewoon met tranen in m'n ogen in de achtertuin vanmiddag. had nog wel zó mijn best gedaan.
Eerlijk gezegt vind ik dat niet zo logisch, hij zegt het zo'n 100-150 meter van te voren, indien je de zijstraat niet om een bocht ligt ofzo moet je deze gewoon al gezien hebben.. (in sommige steden hangen de straatnaam bordjes dan heel tactisch zodat je ze al kilometers verder kunt zien, misschien heb je daar wat aan) Verder hoef je geen klote te doen op een voorrangswegquote:Op vrijdag 15 september 2006 21:48 schreef Robbiej het volgende:
MAAR WEER HET KIJKEN! En het rare is.. ik zie alles wel, maar elke keer volgens de examinator kijk ik niet goed. volgens hem kijk ik niet goed zijstraatjes in en kijk ik niet goed vooruit.. bijvoorbeeld als hij zegt rechtsaf, dat ik de weg van rechtsaf nog moet "zoeken" maar dat is toch logisch? gezien het feit ik er helemaal niet vanuit ga dat ik rechts moet. maar rechtdoor. ik ben daar dan helemaal niet mee bezig als ik op een voorrangsweg rijd.
Sterk verhaal, ik wens jou ook veel succes met je examen en je rijlessenquote:Op zaterdag 16 september 2006 10:41 schreef Graftak72 het volgende:
Even een reactie op Marc1711
<knip>
Wens een ieder veel succes met hun examens en rijlessen.. ik hoop dat jullie net als ik er maar lekker van mogen genieten.
Dat heb ik dus ook...het kost zoveel geld als je het niet haalt en daar maak ik me druk om. Ik had toen ik begon met rijlessen een baan, nu helaas niet meer dus ik ben afhankelijk van het geld van mijn vriend. Wat ik overigens erg lief van hem vind, maar het voelt niet helemaal lekker. Ermee stoppen had weinig zin, dan kost het strax alleen maar meer en heb ik mijn rijbewijs nog niet. Ik vind het dus eigenlijk vreselijk als ik het niet haal voor hem...ik wil niet dat hij nog een keer zoveel geld moet betalen omdat ik een beetje zenuwachtig wasquote:Op zaterdag 16 september 2006 10:08 schreef Knuffelslet het volgende:
ik ben ook doodzenuwachtig voor mn motorexamen (vandaar dat ik ook geen datum zeg), en dat is niet omdat ik het niet kan, maar omdat het zo ontzettend veel geld kost, dat ik toch bang ben om te zakken en het nog een keer moet dokken, daarbij ben ik zenuwachtig omdat dit iets is wat ik zooooooooooooooooooooooo graag wildat ik bang ben dat ik nog langer moet wachten met op mn eigen fiets stappen
![]()
maar ach, ik ga 't gewoon halendat zeggen mn 3 instructeurs ook
![]()
Same here... veel succes ermee!quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:49 schreef B_BOY het volgende:
als ik me rijbewijs heb word lekker toeren denk echt mijn hobbie.
Lijkt me een goede tip, werkte bij mij ookquote:Op zaterdag 16 september 2006 18:11 schreef zijle het volgende:
@ Robbiej
Misschien is het een tip om de volgende keer echt overdreven die zijwegen in de kijken, dus echt even naar voren leunen of je hoofd draaien zodat de examinator wel moét opmerken dat je echt wel keek. Kreeg ik ook als tip van mijn instructeur en vond het zelf ook wel prettig, krijg je in ieder geval ook niet van deze discussies.
kijk daar hebben we wat aan!quote:Op zaterdag 16 september 2006 18:11 schreef zijle het volgende:
Misschien is het een tip om de volgende keer echt overdreven die zijwegen in de kijken, dus echt even naar voren leunen of je hoofd draaien zodat de examinator wel moét opmerken dat je echt wel keek. Kreeg ik ook als tip van mijn instructeur en vond het zelf ook wel prettig, krijg je in ieder geval ook niet van deze discussies.
Dat deed ik dus ook. ik voelde mezelf wel een spastische kikker. maar het was niet goed genoeg..quote:Op zaterdag 16 september 2006 18:11 schreef zijle het volgende:
Ik mag inmiddels ook wel uit de OP bij lessers![]()
Vandaag wel een leuk ritje gemaakt, van Emmeloord naar Meppel (daar moesten we voetballen). Het was ook nog flink druk op de weg dus weer wat ervaring opgedaan zo. Krijg ook steeds meer feeling met een benzine-auto. Al moet je soms flink planken, invoegen enzo (60 pk)
@ Robbiej
http://www.rijexamendoejezo.nl/quote:Op zondag 17 september 2006 15:33 schreef DR878 het volgende:
Ik ben nu ook bezig met lessen, over 8 dagen op! Iemand die tips heeft?
Kijk, met zo'n instelling kom je er dus nooit. Doe gewoon je best, doe gewoon wat je geleerd is! Ga vanavond lekker even iets ontspannends doen, lees een boek of ga naar een film. De rest zie je morgen wel!quote:Op zondag 17 september 2006 16:55 schreef rena het volgende:
[zeikmode] Ik ben onwijs, super, niet normaal nerveus meer voor morgenIk weet het, had ik maar pilletjes moeten gaan slikken of zo, maar daar ben ik het type niet echt voor. Wel valeriaan of zo, maar dat helpt voor geen flikker. Dus ik ga morgen gewoon voor de 2e keer zakken. Ik kan nu al voor 95% zeker zeggen dat ik het niet haal.
[/zeikmode]
Ik weet hetquote:Op zondag 17 september 2006 16:57 schreef Jenny_ het volgende:
[..]
Kijk, met zo'n instelling kom je er dus nooit. Doe gewoon je best, doe gewoon wat je geleerd is! Ga vanavond lekker even iets ontspannends doen, lees een boek of ga naar een film. De rest zie je morgen wel!
Jij had de vorige keer al geslaagd moeten zijnquote:Op zondag 17 september 2006 17:02 schreef FranticDJ het volgende:
rena: we moeten weer tegelijk op, en dit keer gaan we tegelijk slagen! En eet 1 of 2 bananen voor je thuis vertrekt! Tweede keer was ik ook onwijs nerveus.. Maar dat valt allemaal wel mee hoor.
Tnxquote:Op zondag 17 september 2006 18:36 schreef alwaysthebest het volgende:
Reentje, succes!.
FranticDJ, succes!.
Daarom gaan we t gewoon halenquote:Zakken helpt natuurlijk ook niet tegen de nervösiteit.....
waarom wenst niemand mij succes, ik moet morgen ook op om 10.45quote:Op zondag 17 september 2006 18:43 schreef Sylvana het volgende:
rena en franticdj heel veel succes allebei morgen
Sterkte....quote:Op zondag 17 september 2006 20:34 schreef EsDe het volgende:
[..]
waarom wenst niemand mij succes, ik moet morgen ook op om 10.45![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
jij ook succes danquote:Op zondag 17 september 2006 20:34 schreef EsDe het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Succesquote:Op zondag 17 september 2006 20:34 schreef EsDe het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat had ik ook! Maar dan met een gebroken voet. Maar bij mij is de tijd dat ik niet heb gereden verwaarloosbaar bij de tijd dat ik het wel heb gedaan.. Pfffquote:Op vrijdag 15 september 2006 17:20 schreef ivetje het volgende:
[..]
LOL!!
Ik had overigens ook mijn duim zwaar verrekt en kon 6 weken niet rijdenBen vanaf 27 februari bezig, maar heb dus 2,5 maand nix gedaan ivm mijn duim en vakantie. Ben dus pas, als ik slaag de 26e, 4,5 maand bezig
Redelijke score al zeg ik het zelf
Ik doe er al 1 jaar en 8 maanden over, dus je bent niet de enige hoorquote:Op maandag 18 september 2006 00:12 schreef warrel het volgende:
[..]
Dat had ik ook! Maar dan met een gebroken voet. Maar bij mij is de tijd dat ik niet heb gereden verwaarloosbaar bij de tijd dat ik het wel heb gedaan.. Pfff![]()
Ligt het aan mij of doen jullie er allemaal zo kort over, echt niet nog meer mensjes die er 1.5 jaar over doen?![]()
Jij ook veel succes toegewenst!quote:Op zondag 17 september 2006 20:34 schreef EsDe het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
woehoe, meid, van harte gefeliciteerdquote:Op maandag 18 september 2006 12:12 schreef rena het volgende:
![]()
![]()
Ik ben geslaagd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
![]()
![]()
![]()
Theorie is goed te doen hoor. Maar inderdaad, die kleine dingetjes moet je wel weten. Ik leerde de tekst 1x en daarna veel oefenexamens doen. Ik haalde 'm net aan, 6 fout..quote:Op maandag 18 september 2006 06:41 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik doe er al 1 jaar en 8 maanden over, dus je bent niet de enige hoor![]()
Vandaag in tussenuur maar weer ff verder theorie leren, al 4 hoofdstukken gedaan in de trein gisteren
Meeste weet ik wel, alleen die wettelijke bepalingen niet van hoe zwaar mag je lading zijn en militaire colonne enzo weet ik niet echt meer
Goed bezigquote:Op maandag 18 september 2006 13:11 schreef stephanie_xx het volgende:
Vanochtend mn Theorie gehaald in 1x!!![]()
![]()
Balen zeg, veel succes de volgende keerquote:Op maandag 18 september 2006 14:36 schreef Pino_666 het volgende:
Vanochtend gezakt voor mn praktijk.
quote:Op maandag 18 september 2006 14:46 schreef FranticDJ het volgende:
@rena: ik zei toch dat we t beide zouden halen vandaag
ja ik ben ook geslaagd
Moet je zelf even je avatar in de OP op de Wiki zettenquote:Op maandag 18 september 2006 15:34 schreef Pino_666 het volgende:
Kan ik me trouwens aanmelden als "lesser" ?
Zie je nou wel...quote:Op maandag 18 september 2006 12:12 schreef rena het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
O dat is balen zegquote:Op maandag 18 september 2006 16:29 schreef FranticDJ het volgende:
@rena wou dat ik zo snel t papiertje had :S.. ik foto's laten maken: fotograaf dicht tussen de middag.. Goed smiddags om fotos.. Moest nog pakketje ophalen op postkantoor dus ik denk doe ik nog wel ff voordat ik om rijbewijs ga.. 3 uur! op postkantoor gestaan.. Dus ik haasten naar gemeente.. ja hoor net 5 minuten te laat :S Morgen beter..
Thnx all. Ik had 5 fout, van de 6 die ik er mocht. Mn vriendin had er helaas 7.quote:
jaquote:Op maandag 18 september 2006 17:33 schreef FranticDJ het volgende:
@Robbiej is in frankrijk leuk.. Allemaal van die sjonnie auto's met een grote L achteropDie hebben ook voorlopig rijbewijs
Done.quote:Op maandag 18 september 2006 16:04 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Moet je zelf even je avatar in de OP op de Wiki zetten
Wat goed!!quote:Op maandag 18 september 2006 12:12 schreef rena het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jij ook, gefeliciteerd!quote:Op maandag 18 september 2006 14:46 schreef FranticDJ het volgende:
ja ik ben ook geslaagd
15 minuten gereden en 1 bijz. ver. gedaan..
Als EsDe ook geslaagd is, zijn er 3 op t zelfde moment geslaagd.. Wel nice
Verschrikkelijk. Heb je eindelijk je rijbewijs, moet je nog een jaar lang met begeleiding gaan rijden.quote:Op maandag 18 september 2006 17:14 schreef Robbiej het volgende:
De minister heeft wel andere maatregelen aangekondigd. Binnenkort start een campagne over hoe te handelen als je met je auto te water raakt. Ook drugsgebruik in het verkeer gaat harder aangepakt worden. een niet onbelangrijk voorstel voor jonge FOK!'ers: er ligt een voorstel dat jongeren eerst een voorlopig rijbewijs gaan krijgen, waarmee ze alleen onder begeleiding de weg op mogen. Pas na een periode begeleid rijden, mogen ze het alleen proberen.
bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/68479wtf?
![]()
alsof iemand zich daar aan houdt..
Daar ben ik ook wel benieuwd naar jaquote:Op maandag 18 september 2006 17:56 schreef FranticDJ het volgende:
Is EsDe nu geslaagd?
Ik heb m'n rijbewijs nu drie maanden maar ik hang hier nog steeds rond - je mag best blijven hoorquote:Op maandag 18 september 2006 22:19 schreef rena het volgende:
Nu moet ik afscheid gaan nemen van dit topic![]()
Tuurlijk hoeft dat nietquote:Op maandag 18 september 2006 22:19 schreef rena het volgende:
Nu moet ik afscheid gaan nemen van dit topic![]()
Je moet toch minstens de mensen die hier al zitten sinds dat jij nog midden in je lessen zat blijven steunen hequote:Op maandag 18 september 2006 22:19 schreef rena het volgende:
FritsFlits, jij ook gefeliciteerd![]()
Een geweldige dag vandaagNu moet ik afscheid gaan nemen van dit topic
![]()
Daar heb je een punt ja.quote:Op maandag 18 september 2006 22:37 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Je moet toch minstens de mensen die hier al zitten sinds dat jij nog midden in je lessen zat blijven steunen he![]()
Samen uit samen thuis
Nee joh...de lessers nog een beetje volgen is leuk toch? En je kunt je evaringen als beginnend rijdster vertellen.quote:Op maandag 18 september 2006 22:19 schreef rena het volgende:
FritsFlits, jij ook gefeliciteerd![]()
Een geweldige dag vandaagNu moet ik afscheid gaan nemen van dit topic
![]()
Yeaaahhhh you go girl! Van harte gefeliciteerdquote:Op maandag 18 september 2006 12:12 schreef rena het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 18 september 2006 14:46 schreef FranticDJ het volgende:
ja ik ben ook geslaagd
Gefeliciteerdquote:
Succes, je gaat 't gewoon halen!!quote:Op dinsdag 19 september 2006 08:08 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
Had ik gister ook maar af moeten rijden zeg
Zometeen theorie, en ben nog niet echt wakker, wish me luck
Ey wetgos , wat doe jij hierquote:Op dinsdag 19 september 2006 11:35 schreef wetgos het volgende:
Ik denk dat je een rijexamen niet echt kunt vergelijken met een schriftelijk examen op een universiteit of zo...
Ik zit er serieus over te denken om gewoon in oktober een plastic kaartje te halen. Dan kan ik 'm tenminste fatsoenlijk in m'n portemonnee meenemen en heb ik 'm altijd bij me. Wel jammer geld...quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:24 schreef FranticDJ het volgende:
Papiertje kreukelt wel erg snel zeg..
nee, moet zometeen gewoon naar school toe, anders had dat wel gekund ja...quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:55 schreef wetgos het volgende:
Da's echt balen ja, Sylvana. Als je je dan echt goed voorbereid hebt enzo... Kon je niet meer ergens bijschuiven later op de dag? In Venlo komt het regelmatig voor dat mensen niet komen opdagen.
Wat gemeen!! In Leiden kon je echt al plannen voor de eerst volgende week.. En als je het niet haalde mocht je in de volgende ronde nog een keer meedoen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:53 schreef Sylvana het volgende:
in Apeldoorn kan ik pas 31 oktober weer, in Zwolle 25 oktober, dus heb voor Zwolle gereserveerd en ga voor die tijd wel een keer als reserve proberen dan...
mja, toen ik voor dit examen belde vrijdag toen kon ik dus ook al vandaag terecht, en nou duurt het dus opeens ruim een maandquote:Op dinsdag 19 september 2006 13:03 schreef warrel het volgende:
[..]
Wat gemeen!! In Leiden kon je echt al plannen voor de eerst volgende week.. En als je het niet haalde mocht je in de volgende ronde nog een keer meedoen.
Vandaag had ik weer rijles, en ik zie dingetjes over het hoofd! Arg..Maar verder ging het wel goed!
![]()
Wat jammer meis..quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:05 schreef Sylvana het volgende:
[..]
mja, toen ik voor dit examen belde vrijdag toen kon ik dus ook al vandaag terecht, en nou duurt het dus opeens ruim een maand
jup, moet gewoon naar school, dus kan sowieso alleen op disndagochtend eigenlijk :squote:Op dinsdag 19 september 2006 13:17 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Wat jammer meis..Ik leef met je mee..!
![]()
Maarre niet bij de pakken neer gaan zetten hoor, je gaat gewoon morgenochtend al op reserve!Oke? (ja, dit was een bevel) Of moet je dan naar college?
Dan meteen volgende week dinsdag op reserve, niet wachten op de reserveringquote:Op dinsdag 19 september 2006 13:19 schreef Sylvana het volgende:
[..]
jup, moet gewoon naar school, dus kan sowieso alleen op disndagochtend eigenlijk :s
jup, ga iig alle dinsdagen dat ik kan als reserve, en dan hopen dat ik dan mag en als ik eenmaal een plek heb dan gaat het ook goedkomen ookquote:Op dinsdag 19 september 2006 13:24 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Dan meteen volgende week dinsdag op reserve, niet wachten op de reservering... gewoon zelf de touwtjes in handen houden
't gaat helemaal goedkomen met jouw rijbewijs, meis!
![]()
Grotere portemonnee kopen?quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:45 schreef FranticDJ het volgende:
Waar doen jullie je rijbewijs eigenlijk in :x? Portemonnee is te klein..
die kreeg ik dus voor me 18e verjaardagquote:Op dinsdag 19 september 2006 14:19 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Toen ik geslaagd was voor m'n rijbewijs kreeg ik een cadeautje van m'n mama...Een heel mooie grote portemonnee!
![]()
Ooeehhh dat's kut zeg.... wat stom dat jij net het kastje krijgt die er mee op houdt.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:35 schreef Sylvana het volgende:
Godverdomme, volgens mij is het me echt niet gegund om me rijbewijs te halen ofzo![]()
![]()
Vandaag dus weer theorie doen, was ruim op tijd in het examencentrum, alles ging goed, uitleg, voorbeeldvragen, alles ging goed, examen begint, vraag 1 gaat goed, vraag 2 gaat goed, en dan gebeurt het hoor
Houd me kastje er godverdomme mee op
Dus ik gelijk tegen die man zeggen dat hij het niet meer doet, man komt eraan, kastje doet echt niks meer, intussen gaat examen gewoon door, dus het was voor mij over
Geld terug gekregen, en nou moet ik dus andere keer weer examen gaan doen, hele ochtend voor niks kwijt geweest, baal hier echt ontzettend van, want als ik me theorie haalde dan ging me instructeur gelijk bnor-examen aanvragen en nu duurt het dus weer een tijd
Kutzooi
De vierde al van gisteren, tofquote:
Da's wel heel flauw idd! Kan je niet met de trein naar een ander CBR toe als je het echt snel wil? Toen ik m'n theorie ging aanvragen (Alkmaar) kon ik binnen een paar dagen terecht. Het CBR in Sloterdijk ligt handig naast het spoor. Misschien een beetje te om met de trein naar een ander CBR te gaan, maar als je haast hebt is het misschien een optiequote:Op dinsdag 19 september 2006 12:35 schreef Sylvana het volgende:
Vandaag dus weer theorie doen, was ruim op tijd in het examencentrum, alles ging goed, uitleg, voorbeeldvragen, alles ging goed, examen begint, vraag 1 gaat goed, vraag 2 gaat goed, en dan gebeurt het hoor
Als je dit uit z'n verband leest staat het wat apart. Maar goed, tot zover mijn offtopic bijdragequote:Op dinsdag 19 september 2006 14:20 schreef FranticDJ het volgende:
@Sylvana nog groter heb ik niet echt behoefte aan :S zit al met zo'n dikke knots in mn broekzak.
Het lijkt me dat je zal moeten wachten. Ik verwacht niet dat je een papiertje krijgt dat een week geldig is, zodat je alvast kan rijden. Het zal ze bij het gemeentehuis een zorg zijn wanneer jij de weg op magquote:Op dinsdag 19 september 2006 16:34 schreef Pino_666 het volgende:
Ik heb een vraagje:
Vanaf 1 oktober wordt het nieuwe rijbewijs ingevoerd. De afhaal-procedure zal ook veranderen. In de oude situatie kon je wachten op je rijbewijs, maar in de nieuwe situatie worden de rijbewijzen ergens centraal geproduceerd en moet je volgens mij 5 werkdagen wachten (na het aanvragen) voordat je hem kan ophalen.
Nu mijn vraag: Krijg je na het aanvragen iets tijdelijks mee? Of zou je gewoon kunnen rijden?Je hebt immers je examen gehaald en het is (volgens mij) ook zeker dat je je rijbewijs ook krijgt. Alleen niet meteen......
Ik zal na 1 oktober mijn examen doen (ben gister gezakt) en het lijkt me zo kut wanneer ik nog een week moet wachten met rijden nadat ik mn examen heb gehaald. Stel dat ik hem dan haal, dan wil ik ook meteen rijden !![]()
Dan vraag ik me af wat er zal gebeuren als ik wel gewoon ga rijden en dan word aangehouden: ik ben immers geslaagd voor mn examen, mn rijbewijs is aangevraagd, maar ik heb hem alleen nog niet....quote:Op dinsdag 19 september 2006 16:36 schreef TNA het volgende:
[..]
Het lijkt me dat je zal moeten wachten. Ik verwacht niet dat je een papiertje krijgt dat een week geldig is, zodat je alvast kan rijden. Het zal ze bij het gemeentehuis een zorg zijn wanneer jij de weg op mag
Ach Sylvanaquote:Op dinsdag 19 september 2006 12:35 schreef Sylvana het volgende:
Godverdomme, volgens mij is het me echt niet gegund om me rijbewijs te halen ofzo![]()
![]()
Een knots in je broekzak?quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:20 schreef FranticDJ het volgende:
@Sylvana nog groter heb ik niet echt behoefte aan :S zit al met zo'n dikke knots in mn broekzak.. En mn broekzakken worden er ook niet bepaald groter van..
Rijden zonder rijbewijs; 190 euro boete.quote:Op dinsdag 19 september 2006 16:40 schreef Pino_666 het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af wat er zal gebeuren als ik wel gewoon ga rijden en dan word aangehouden: ik ben immers geslaagd voor mn examen, mn rijbewijs is aangevraagd, maar ik heb hem alleen nog niet....
De politie zal toch wel in een of andere database kunnen zien of ik een rijbewijs heb?
Vrouwenquote:Op dinsdag 19 september 2006 16:56 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Een knots in je broekzak?
Ik doe dus op 29 september examen, en net daarna is het gemeentehuis dicht. Ik moet dus nog veel langer wachtenquote:Op dinsdag 19 september 2006 16:34 schreef Pino_666 het volgende:
Ik heb een vraagje:
Vanaf 1 oktober wordt het nieuwe rijbewijs ingevoerd. De afhaal-procedure zal ook veranderen. In de oude situatie kon je wachten op je rijbewijs, maar in de nieuwe situatie worden de rijbewijzen ergens centraal geproduceerd en moet je volgens mij 5 werkdagen wachten (na het aanvragen) voordat je hem kan ophalen.
Nu mijn vraag: Krijg je na het aanvragen iets tijdelijks mee? Of zou je gewoon kunnen rijden?Je hebt immers je examen gehaald en het is (volgens mij) ook zeker dat je je rijbewijs ook krijgt. Alleen niet meteen......
Ik zal na 1 oktober mijn examen doen (ben gister gezakt) en het lijkt me zo kut wanneer ik nog een week moet wachten met rijden nadat ik mn examen heb gehaald. Stel dat ik hem dan haal, dan wil ik ook meteen rijden !![]()
Zit er geen hoesje van de gemeente omheen?quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:45 schreef FranticDJ het volgende:
Waar doen jullie je rijbewijs eigenlijk in :x? Portemonnee is te klein..
Sorry, maar je zal dan toch echt een paar dagen moeten wachten op je rijbewijs, maar dan ben je ook één van de eersten met een rijbewijs op creditcard-formaatquote:Op dinsdag 19 september 2006 16:34 schreef Pino_666 het volgende:
Ik heb een vraagje:
De politie kan dat pas in het CRB (Centraal register Rijbewijzen en Bromfietscertificaten) zien als de gemeente het rijbewijs aan je heeft afgegeven. Tot die tijd mag je dus helaas nog niet rijden.quote:Op dinsdag 19 september 2006 16:40 schreef Pino_666 het volgende:
Dan vraag ik me af wat er zal gebeuren als ik wel gewoon ga rijden en dan word aangehouden: ik ben immers geslaagd voor mn examen, mn rijbewijs is aangevraagd, maar ik heb hem alleen nog niet....
De politie zal toch wel in een of andere database kunnen zien of ik een rijbewijs heb?
Hoezo kun jij er al 1 hebben danquote:Op dinsdag 19 september 2006 18:12 schreef XMN8R het volgende:
[..]
Sorry, maar je zal dan toch echt een paar dagen moeten wachten op je rijbewijs, maar dan ben je ook één van de eersten met een rijbewijs op creditcard-formaat.
* XMN8R heeft er al één![]()
[..]
De politie kan dat pas in het CRB (Centraal register Rijbewijzen en Bromfietscertificaten) zien als de gemeente het rijbewijs aan je heeft afgegeven. Tot die tijd mag je dus helaas nog niet rijden.
En ná die tijd moet je ook je rijbewijs bij je hebben, want het feit dat je in het CRB geregisteerd staat is geen vrijstelling om je rijbewijs thuis te laten liggen.
Ik zit in een speciale commissie van het CBR en twee weken terug was er een presentatie van het RDW over het nieuwe rijbewijs. Toen heb ik één van de weinige speciemen gekregenquote:
bijna goedquote:Op dinsdag 19 september 2006 18:17 schreef TNA het volgende:
Het wachten op het nieuwe rijbewijs is dus een praktische ambtenarenmanier om geld te verdienen? "Met bijbetaling krijgt u hem wel gelijk hoor. Ja-ha, hij ligt hier."
[afbeelding]
Je moet idd 5 werkdagen wachten en je krijgt nix mee waarmee je wel mag rijden (te fraudegevoelig). Als je wel gaat rijden, boete iig en volgens mij kan je je rijbewijs ook wel weer vergeten danquote:Op dinsdag 19 september 2006 16:34 schreef Pino_666 het volgende:
Ik heb een vraagje:
Dat is nu toch ook al zoquote:Op dinsdag 19 september 2006 18:29 schreef XMN8R het volgende:
[..]
Het rijbewijs is na 1 oktober 2006 een officieel Nederlands legitimatiebewijs
Je krijgt hem ook niet gelijk, je kan hem dan de volgende dag al ophalen. En dit bijbetalen kost je 40 euroquote:Op dinsdag 19 september 2006 18:17 schreef TNA het volgende:
Het wachten op het nieuwe rijbewijs is dus een praktische ambtenarenmanier om geld te verdienen? "Met bijbetaling krijgt u hem wel gelijk hoor. Ja-ha, hij ligt hier."
[afbeelding]
wordt een duur geintje dan hier in Deventer, aangezien hij hier al bijna 60 euro kost gewoonquote:Op dinsdag 19 september 2006 19:17 schreef ivetje het volgende:
[..]
Je krijgt hem ook niet gelijk, je kan hem dan de volgende dag al ophalen. En dit bijbetalen kost je 40 euro
Yup, wordt idd belachelijk duur op die manier. Ik had zoiets van "Geef degene die er 1 voor de eerste keer krijgen hem de volgende dag gewoon, en alle anderen die een nieuwe nodig hebben kunnen een week wachten. Die hebben toch al een rijbewijs". Maar ja...dat zit er natuurlijk niet in. Als ze ergens geld aan willen verdienen dan is dit een goede optie natuurlijkquote:Op dinsdag 19 september 2006 19:19 schreef Sylvana het volgende:
[..]
wordt een duur geintje dan hier in Deventer, aangezien hij hier al bijna 60 euro kost gewoon
nopequote:
Kost het rijbewijs daar 60 euroquote:Op dinsdag 19 september 2006 19:19 schreef Sylvana het volgende:
[..]
wordt een duur geintje dan hier in Deventer, aangezien hij hier al bijna 60 euro kost gewoon
jup, 58 euro nog wat ofzoquote:Op dinsdag 19 september 2006 19:23 schreef rena het volgende:
[..]
Kost het rijbewijs daar 60 euro![]()
![]()
??? Serieus?? Ik betaalde er 27 euro voor.
Wel bij identificatieplichtquote:Op dinsdag 19 september 2006 19:22 schreef XMN8R het volgende:
[..]
nope
Het wordt wel af en toe als zodanig geaccepteerd, maar het is nu officieel geen legitimatiebewijs.
bron : http://www.denhaag.nl/smartsite.html?id=21633quote:Identificatieplicht
Vanaf 1 januari 2005 geldt in Nederland een algemene identificatieplicht voor iedereen van 14 jaar en ouder. Het rijbewijs geldt daarvoor als officieel legitimatiebewijs.
60?quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:19 schreef Sylvana het volgende:
[..]
er schijnt ook ergens een dorp te zijn waar ie maar 19 euro isquote:Op dinsdag 19 september 2006 19:35 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
60?.
Hier was 'ie 30 euro.
Denk eigenlijk dat je wel gewoon je rijbewijs krijgt, net zoals je volgens mij gewoon kan beginnen met lessen als je eens bent gepakt voor rijden zonder rijbewijs.quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:15 schreef ivetje het volgende:
[..]
Je moet idd 5 werkdagen wachten en je krijgt nix mee waarmee je wel mag rijden (te fraudegevoelig). Als je wel gaat rijden, boete iig en volgens mij kan je je rijbewijs ook wel weer vergeten dan
Ik dacht altijd dat daar een tijd voor stond dat het niet mocht eigenlijkquote:Op dinsdag 19 september 2006 19:56 schreef TNA het volgende:
[..]
Denk eigenlijk dat je wel gewoon je rijbewijs krijgt, net zoals je volgens mij gewoon kan beginnen met lessen als je eens bent gepakt voor rijden zonder rijbewijs.
Alleen als de rechter je een ontzegging van de rijbevoegdheid oplegt. Je mag in die periode dan ook geen rijlessen nemen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:57 schreef ivetje het volgende:
Ik dacht altijd dat daar een tijd voor stond dat het niet mocht eigenlijk
Ah okquote:Op dinsdag 19 september 2006 20:04 schreef XMN8R het volgende:
[..]
Alleen als de rechter je een ontzegging van de rijbevoegdheid oplegt. Je mag in die periode dan ook geen rijlessen nemen.
Je levert je oude rijbewijs in als je nieuwe klaar ligt. Anders hebben mensen die met de auto naar het werk gaan een groot probleem hequote:Op dinsdag 19 september 2006 20:16 schreef Ridocar het volgende:
Nog een vraagje:
Als je bent geslaagd en je vraagt een nieuw rijbewijs aan, is het dan 'gelijk oversteken' of moet je alvast je oude vod inleveren?
Hoe checken ze dat dan.. dat je niet kan afrijden snap ik, maar een rijschool kan toch niet zien wie er allemaal een rijontzegging hebbenquote:Op dinsdag 19 september 2006 20:04 schreef XMN8R het volgende:
[..]
Alleen als de rechter je een ontzegging van de rijbevoegdheid oplegt. Je mag in die periode dan ook geen rijlessen nemen.
Nope.. Die truus van t gemeentehuis vond het veel te leuk dat er boerenhol bij mn geboorteplaats staatquote:Op dinsdag 19 september 2006 17:44 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Zit er geen hoesje van de gemeente omheen?
Heb hem zelf altijd apart bij, net als m'n paspoort (als ik die moet hebben).
Sylvana, wat klote zeg!.
Jammer dat je ook niet meteen met de volgende ronde even kunt meedoen...
tegelijk, net als met paspoorten.. die dingen mogen niet 'verdwijnen', als ie weg is moet je aangifte doen van vermissing. Op het moment dat je je nieuwe rijbewijs krijgt moet je tegelijk OF kopieen van die aangifte of je oude rijbewijs inleveren. Ze nemen m zelfs niet aan bij de aanvraag.. ik had zoiets van tja mn paspoort heb ik echt niet meer nodig deze week, dus houd m maar vast.. mocht nietquote:Op dinsdag 19 september 2006 20:16 schreef Ridocar het volgende:
Nog een vraagje:
Als je bent geslaagd en je vraagt een nieuw rijbewijs aan, is het dan 'gelijk oversteken' of moet je alvast je oude vod inleveren?
Dat kan de rijschool inderdaad niet weten. Je moet het zelf melden bij je instructeur als je al met lessen begonnen bent. Hij of zij zal het je - op zijn zachtst gezegt - niet in dank afnemen als bij een controle door de politie blijkt dat de kandidaat een ontzegging van de rijbevoegdheid heeft. Er kunnen namelijk problemen met de verzekering ontstaan als jullie tijdens de les betrokken raken bij een verkeersongeval.quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:31 schreef Robin__ het volgende:
Hoe checken ze dat dan.. dat je niet kan afrijden snap ik, maar een rijschool kan toch niet zien wie er allemaal een rijontzegging hebben
En vertel mij dan eens waarom het opeens wél snel kan als je er een bijbetaling doet van bijna een geheel rijbewijs? Gaan de controles dan opeens sneller ipv "dat kan over een paar dagen ook op de post" mentaliteit?quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:29 schreef XMN8R het volgende:
[..]
bijna goed
In verband met fraude zitten er veel controle-momenten in de aanvraag voor het rijbewijs (en ook het paspoort). Met alle fraudebestendige kenmerken kost het nu eenmaal tijd om een rijbewijs te produceren. Daarna moet het natuurlijk nog naar de gemeente worden gezonden. Na ontvangst bij de gemeente zijn er ook weer controle-procedures voordat het rijbewijs aan jou mag worden afgegeven.
Het rijbewijs is na 1 oktober 2006 een officieel Nederlands legitimatiebewijs, dus daar moet zorgvuldig mee omgegaan worden. Helaas betekend dit dat je een aantal dagen op je document moet wachten...
maar dan heb je ook wel een kei-stoer, niet te vervalsen rijbewijs op creditcard formaat!
Je betaald meer, dus wordt je vooraan in de rij ingeschoven. De rest van de rijbewijzen blijven dan dus even liggen jij mag eerstquote:Op dinsdag 19 september 2006 22:15 schreef Chr1st1aan het volgende:
[..]
En vertel mij dan eens waarom het opeens wél snel kan als je er een bijbetaling doet van bijna een geheel rijbewijs? Gaan de controles dan opeens sneller ipv "dat kan over een paar dagen ook op de post" mentaliteit?
Op je rijbewijs mogen nog wel gewone pasfoto's...heb het afgelopen week nog gevraagd aan mijn instructrice, want ik heb foto's laten maken voor mijn theorie...die mag ik dus gewoon nog gebruikenquote:Op dinsdag 19 september 2006 22:24 schreef FranticDJ het volgende:
Volgens mijn examinator zou het 3 tot 5 werkdagen worden.. En dezelfde regels voor de pasfoto's zouden het zelfde zijn als voor het paspooort.. Dus als je pasfoto's afgekeurd worden ben je nog langer van huis..
Gepoederd.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:25 schreef Sylvana het volgende:
dat met die pasfoto's is echt een gedoe nou, ging van de week pasfoto's maken dus, mocht me bril niet op, moest gepoederd worden, mocht niet met open mond lachen, moest recht van voren genomen worden, moest me haar achter me oren doen, echt allemaal van die regels nu, ben echt kwartier bezig geweest voordat het goed was
Dus als iedereen het doet dan duurt het nogsteeds tig werkdagen? Ik vind het puur kul en geldklopperijquote:Op dinsdag 19 september 2006 22:19 schreef ivetje het volgende:
[..]
Je betaald meer, dus wordt je vooraan in de rij ingeschoven. De rest van de rijbewijzen blijven dan dus even liggen jij mag eerstDa's het enige...
Allemaal "war against terrorism" bullshit.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:25 schreef Sylvana het volgende:
dat met die pasfoto's is echt een gedoe nou, ging van de week pasfoto's maken dus, mocht me bril niet op, moest gepoederd worden, mocht niet met open mond lachen, moest recht van voren genomen worden, moest me haar achter me oren doen, echt allemaal van die regels nu, ben echt kwartier bezig geweest voordat het goed was
Zoiets ja, alleen als er meer geld komt zullen ze het wel allemaal in 1 dag kunnen doen...anders nietquote:Op dinsdag 19 september 2006 22:28 schreef Chr1st1aan het volgende:
[..]
Dus als iedereen het doet dan duurt het nogsteeds tig werkdagen? Ik vind het puur kul en geldklopperij
Ik weet niet exact wat de reden daar van is, maar ik vermoed dat het onder andere met hogere kosten voor het versnelde beveiligde vervoer te maken heeft. Verder zal het ook een drempel opwerpen, want als iedereen de extra kosten zou betalen, dan is het logistiek gezien niet meer mogelijk om alle rijbewijzen binnen een dag aan te maken, te verzenden en uit te reiken.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:15 schreef Chr1st1aan het volgende:
En vertel mij dan eens waarom het opeens wél snel kan als je er een bijbetaling doet van bijna een geheel rijbewijs? Gaan de controles dan opeens sneller ipv "dat kan over een paar dagen ook op de post" mentaliteit?
We zeggen dat nog wel eens tegen kandidaten die we wegsturen voor nieuwe foto's: "Je moet tegen de fotograaf zeggen dat je recht van voren genomen wilt worden!"quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:25 schreef Sylvana het volgende:
ik heb dus gister mijn papieren rijbewijs gehaald... kan ik deze in oktober wisselen voor zo'n pasje, eventueel met bijbetaling? en zoniet, kan ik m'n rijbewijs dan maar beter 'kwijt' raken en daarna een nieuwe (pasje) halen?quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:23 schreef XMN8R het volgende:
[..]
Ik zit in een speciale commissie van het CBR en twee weken terug was er een presentatie van het RDW over het nieuwe rijbewijs. Toen heb ik één van de weinige speciemen gekregen.
Hier in Nijmegen 33 euroquote:Op dinsdag 19 september 2006 21:32 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Nope.. Die truus van t gemeentehuis vond het veel te leuk dat er boerenhol bij mn geboorteplaats staat
Rijbewijs kostte hier in rotterdam 41,50 euro..
Je kunt nog gerust tien jaar met je huidige rijbewijs rond blijven rijdenquote:Op dinsdag 19 september 2006 23:14 schreef EsDe het volgende:
ik heb dus gister mijn papieren rijbewijs gehaald... kan ik deze in oktober wisselen voor zo'n pasje, eventueel met bijbetaling? en zoniet, kan ik m'n rijbewijs dan maar beter 'kwijt' raken en daarna een nieuwe (pasje) halen?![]()
De AM staat niet op je rijbewijs en heb je zowiezo al als je een B-rijbewijs hebtquote:Op dinsdag 19 september 2006 23:21 schreef XMN8R het volgende:
[..]
Je kunt nog gerust tien jaar met je huidige rijbewijs rond blijven rijden, maar als je toch graag dat pasje wilt hebben dan kun je (vanaf 1 oktober 2006) op elk moment je huidige rijbewijs omwisselen voor het nieuwe pasje. Je krijgt de categorie AM (bromfietscertificaat) dan zelfs kado. Er zijn natuurlijk wel kosten aan verbonden (die willicht zelfs hoger zullen zijn als je het huidige rijbewijs kwijt bent en niet kan overleggen).
Wanneer je besluit om voortijdig je huidige rijbewijs om te wisselen, dan is je nieuwe rijbewijs wederom voor tien jaar geldig, en niet voor de resterende duur van je vorige rijbewijs.
nu nog niet, straks welquote:
nee, je hebt op dit moment vrijstelling van het bromfietscertificaat als je in het bezit bent van je rijbewijs A of B. (juridisch detailquote:en heb je zowiezo al als je een B-rijbewijs hebt
Yep, als je dan je rijbewijs maar meeneemt hequote:Op woensdag 20 september 2006 00:10 schreef FranticDJ het volgende:
Dus als ik het goed begrijp mag ik nu ook gewoon op brommertjes kruipen met mijn B rijbewijs (papier)
Dank je welquote:Op dinsdag 19 september 2006 23:10 schreef Shirley het volgende:
Ík wil alle geslaagden feliciteren, met name Rena en FranticDJ!Eindelijk!
Ik denk aan een code. Net als de beperking automaat.(code 78)quote:Op woensdag 20 september 2006 00:43 schreef yup het volgende:
Hoe kan je op die nieuwe rijbewijs het verschil tussen A en beperkt A (25kw) rijbewijs zien
Vanaf 1 oktober niet meer...quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:25 schreef ivetje het volgende:
[..]
Op je rijbewijs mogen nog wel gewone pasfoto's...heb het afgelopen week nog gevraagd aan mijn instructrice, want ik heb foto's laten maken voor mijn theorie...die mag ik dus gewoon nog gebruiken
hehe.. succes!quote:Op woensdag 20 september 2006 09:21 schreef tralalala het volgende:
[..]
Vanaf 1 oktober niet meer...
Om 2 uur, voor het eerst fileparkeren![]()
Dit zijn afbeeldingen van de voorkant en achterkant van het nieuwe rijbewijsquote:Op woensdag 20 september 2006 00:43 schreef yup het volgende:
Hoe kan je op die nieuwe rijbewijs het verschil tussen A en beperkt A (25kw) rijbewijs zien
Je hebt gelijkquote:Op woensdag 20 september 2006 10:21 schreef FranticDJ het volgende:
Trekker rijbewijs bestaat alweer een paar jaar hoor.. Heb dat ding ook nog ergens liggen thuis..
Top, bedankt voor de heldere uitleg!quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:21 schreef XMN8R het volgende:
[..]
Je kunt nog gerust tien jaar met je huidige rijbewijs rond blijven rijden, maar als je toch graag dat pasje wilt hebben dan kun je (vanaf 1 oktober 2006) op elk moment je huidige rijbewijs omwisselen voor het nieuwe pasje. Je krijgt de categorie AM (bromfietscertificaat) dan zelfs kado. Er zijn natuurlijk wel kosten aan verbonden (die willicht zelfs hoger zullen zijn als je het huidige rijbewijs kwijt bent en niet kan overleggen).
Wanneer je besluit om voortijdig je huidige rijbewijs om te wisselen, dan is je nieuwe rijbewijs wederom voor tien jaar geldig, en niet voor de resterende duur van je vorige rijbewijs.
Godver! Ik moet dus op die 29ste examen doen. Mag ik gewoon meer dan een week wachten. Belachelijkquote:Op woensdag 20 september 2006 10:14 schreef XMN8R het volgende:
[afbeelding] Geen rijbewijsaanvragen op 29 en 30 september [afbeelding]
Op vrijdag 29 en zaterdag 30 september is het niet mogelijk een rijbewijs bij de gemeente aan te vragen. Houd hier rekening mee als u een nieuw rijbewijs wilt aanvragen of uw rijbewijs moet vernieuwen. De organisaties die betrokken zijn bij de afgifte van rijbewijzen hebben deze dagen nodig om het nieuwe systeem uitvoeringsgereed te maken. Het CBR neemt op die vrijdag en zaterdag (in de zaterdag-examencentra) wel examens af. Vanaf maandag 2 oktober kunt u het nieuwe rijbewijs bij uw gemeente aanvragen en vijf werkdagen later ophalen.
Thanks, dat is een mooie om in het achterhoofd te houden.quote:Op woensdag 20 september 2006 10:14 schreef XMN8R het volgende:
[afbeelding] Geen rijbewijsaanvragen op 29 en 30 september [afbeelding]
Op vrijdag 29 en zaterdag 30 september is het niet mogelijk een rijbewijs bij de gemeente aan te vragen. Houd hier rekening mee als u een nieuw rijbewijs wilt aanvragen of uw rijbewijs moet vernieuwen. De organisaties die betrokken zijn bij de afgifte van rijbewijzen hebben deze dagen nodig om het nieuwe systeem uitvoeringsgereed te maken. Het CBR neemt op die vrijdag en zaterdag (in de zaterdag-examencentra) wel examens af. Vanaf maandag 2 oktober kunt u het nieuwe rijbewijs bij uw gemeente aanvragen en vijf werkdagen later ophalen.
vrijdag 29-09 examen, maandag 02-10 aanvragen, vrijdag 06-10 ophalen.. precies een week dusquote:Op woensdag 20 september 2006 12:35 schreef Fir3fly het volgende:
Godver! Ik moet dus op die 29ste examen doen. Mag ik gewoon meer dan een week wachten. Belachelijk
lekker boeiend, ik weet het ook nooit, je kunt er toch niks aan veranderen, je zult het toch echt zelf moeten doen verder, dus lekker boeiend wie je als examinator hebquote:Op woensdag 20 september 2006 16:32 schreef tralalala het volgende:
Totaal 6 lessen van 2 uur gehad (en de eerste les een uurtje) en heb alle bijzondere verichtingen al een keer gedaan.
Vanaf nu vooral in het examengebied rijden.
Ik hoorde trouwens, dat vanaf 1 oktober niet meer bekend wordt gemaakt, wie je als examinator krijgt![]()
Je krijgt enkel het tafelnummer.
eerst halen, dan klagen..quote:Op woensdag 20 september 2006 12:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Godver! Ik moet dus op die 29ste examen doen. Mag ik gewoon meer dan een week wachten. Belachelijk
Als ik hem niet haal heb ik ook reden om te klagen. Dat doe ik dus bij deze.quote:
Als het 5 werkdagen zijn, dan lijkt het me eerder dat hij z'n rijbewijs maandag 09-10 kan ophalen....quote:Op woensdag 20 september 2006 13:56 schreef XMN8R het volgende:
[..]
vrijdag 29-09 examen, maandag 02-10 aanvragen, vrijdag 06-10 ophalen.. precies een week dus
Als je die dag slaagt moet je gewoon blij zijn dat je er vanaf bent joh! Dat weekje wachten ben je op 06-10 als je lachend het gemeentehuis verlaat alweer vergeten hoor.
*wacht op de moraalridders*quote:Op woensdag 20 september 2006 17:02 schreef B_BOY het volgende:
dflink genieten les vandaag beetje binnenweggetjes verkent. mocht ook even plankgas geven van me instructeur. resultaat binnen no-time aan de 140![]()
dat moet vaker mogen.
hij heeft hem allangquote:Op woensdag 20 september 2006 18:18 schreef FranticDJ het volgende:
Heb je m al dan?
quote:- Robin__ (28 juni)
Ben maar even terug gekomen in dit topic om te vragen hoe het nou met jouw gaat? is er al nieuws?quote:
heb rijtest gedaan, mag gewoon bnor examen doen, dus ga me theorie halen en als ik die gehaald heb wordt bnor-examen aangevraagd, neem ik nog een paar lesjes en dan ga ik er gewoon voorquote:Op woensdag 20 september 2006 18:24 schreef jna het volgende:
[..]
Ben maar even terug gekomen in dit topic om te vragen hoe het nou met jouw gaat? is er al nieuws?
Succes, ik zal het volgenquote:Op woensdag 20 september 2006 18:26 schreef Sylvana het volgende:
[..]
heb rijtest gedaan, mag gewoon bnor examen doen, dus ga me theorie halen en als ik die gehaald heb wordt bnor-examen aangevraagd, neem ik nog een paar lesjes en dan ga ik er gewoon voor
Ze had op vier september nog de rijtestquote:Op woensdag 20 september 2006 18:45 schreef Robin__ het volgende:
Hoelang heb je nu al geen auto gereden syl?
kloptquote:Op woensdag 20 september 2006 18:50 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Ze had op vier september nog de rijtestdus twee weekjes
Wat een gedrocht Ehm, zou je niet verder gaan kijken of er iets is dat echt leuk is?quote:Op woensdag 20 september 2006 19:02 schreef ivetje het volgende:
Ow, ik heb toch zo'n leuk autootje gezien alHeb mijn rijbewijs nog niet, maar hier ga ik voor sparen als ik weer betaald werk heb
[afbeelding]
moraalridders zijn sfeerverziekers. iedereen die zo;'n relaxte instructeur heeft als ik weet gewoon dat da geweldig is als je de bocht uitkomt in zijn 2 volgas geven bij zijn 80 in zijn drie en bij zijn 120 naar zijn 4. en dan nog ff door vlammen totdat de instructeur zegt ho nu ff afremme zometeen komt er een kruising.quote:Op woensdag 20 september 2006 18:09 schreef Robin__ het volgende:
[..]
*wacht op de moraalridders*
Ik hoor net dat ik waarschijnlijk een slipcursus voor mn verjaardag krijg(als ik dat tenminste mag doen.. dacht dat je hier al een tijdje je rijbewijs voor moest hebben)
Staat er dat ik hem volgende week ga kopenquote:Op woensdag 20 september 2006 19:19 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Wat een gedrocht Ehm, zou je niet verder gaan kijken of er iets is dat echt leuk is?
Nee, ik ben geen moraalridder...maar denk je werkelijk dat je goed leert rijden als je pas in z'n 3 gaat bij de 80quote:Op woensdag 20 september 2006 19:40 schreef B_BOY het volgende:
[..]
moraalridders zijn sfeerverziekers. iedereen die zo;'n relaxte instructeur heeft als ik weet gewoon dat da geweldig is als je de bocht uitkomt in zijn 2 volgas geven bij zijn 80 in zijn drie en bij zijn 120 naar zijn 4. en dan nog ff door vlammen totdat de instructeur zegt ho nu ff afremme zometeen komt er een kruising.
/edit turbo voelen is ook echt heerlijk.
/edit2 daarna mijn rijles nog wel gedeeltelijk verneukt omdat ik te overmoedig werd en ook te hard door de dorpen heenging waarbij ik dus niet goed genoeg meer kijk en af en toe flink in de remmen moest. maarja was pas les 5. dan mag dat nog he.
Mannending..quote:Op woensdag 20 september 2006 20:44 schreef ivetje het volgende:
[..]
Nee, ik ben geen moraalridder...maar denk je werkelijk dat je goed leert rijden als je pas in z'n 3 gaat bij de 80En zo hard mag rijden als je zelf wil...en de turbo voelt
En hard door dorpen mag rijden...je instructeur is er dan ook niet meer snel genoeg bij als er iets mis gaat...dus die zit ook goed fout eigenlijk
Denk daar maar even over na...ik denk nl niet dat een examinator het zo leuk vind als je dat doet
bij zijn 80 naar de drie kan goed hoor,. bij een auto met genoeg vermogen. enne zo hard rijden als je zelf wil mag ik zeker niet maar dat was meer een stuk waar het kon en waar ik het maar eens moest doen van mijn instructeur om mij te laten zien wat hoge snelheid met je doet (hoe weinig tijd je hebt om te reageren enz...) en om je te laten kijken hoe je je auto kunt controleren (gebruik maken van het onderstel in de bochten, waarom gas geven pas op 3 kwart van de bocht moet (op hoge snelheid maak je dit makkelijker duidelijk, dan voel je het verschil namelijk echt) en ja dat in de stad mag ik ook inet maarja ik trapte dus iets teveel door mijn instructeur zei er dus ook echt wel iets van. enne bij 65 per uur is hij er nog snel genoeg bij hoor de instructeur. ik als beginnende leerling echter niet.quote:Op woensdag 20 september 2006 20:44 schreef ivetje het volgende:
[..]
Nee, ik ben geen moraalridder...maar denk je werkelijk dat je goed leert rijden als je pas in z'n 3 gaat bij de 80En zo hard mag rijden als je zelf wil...en de turbo voelt
En hard door dorpen mag rijden...je instructeur is er dan ook niet meer snel genoeg bij als er iets mis gaat...dus die zit ook goed fout eigenlijk
Denk daar maar even over na...ik denk nl niet dat een examinator het zo leuk vind als je dat doet
Ik dus ook, heb daardoor met kijken veel moeite gehad. Ik reed overal heel snel door etc. wat me een aantal extra lessen heeft gekost uiteindelijkquote:Op woensdag 20 september 2006 21:27 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Mannending..
Laat dat dus een les voor je zijn, als je te hard gaat rijden in dorpjes enzo ga je fouten maken.. doe het liever iets rustiger aan maar dan foutloos. Het is zonde, ik heb zat lessen vernoikt omdat ik gewoon niet rustig genoeg de tijd nam..
En voor dit soort dingen hebben ze bij mijn rijschool dus gewoon zo'n veiligheidtrainingquote:Op woensdag 20 september 2006 21:29 schreef B_BOY het volgende:
[..]
bij zijn 80 naar de drie kan goed hoor,. bij een auto met genoeg vermogen. enne zo hard rijden als je zelf wil mag ik zeker niet maar dat was meer een stuk waar het kon en waar ik het maar eens moest doen van mijn instructeur om mij te laten zien wat hoge snelheid met je doet (hoe weinig tijd je hebt om te reageren enz...) en om je te laten kijken hoe je je auto kunt controleren (gebruik maken van het onderstel in de bochten, waarom gas geven pas op 3 kwart van de bocht moet (op hoge snelheid maak je dit makkelijker duidelijk, dan voel je het verschil namelijk echt) en ja dat in de stad mag ik ook inet maarja ik trapte dus iets teveel door mijn instructeur zei er dus ook echt wel iets van. enne bij 65 per uur is hij er nog snel genoeg bij hoor de instructeur. ik als beginnende leerling echter niet.
Had ik vandaag ook ff, leeg stuk weg, afgelegen ergens in Almere Hout, en flink planken, +- 120quote:Op woensdag 20 september 2006 17:02 schreef B_BOY het volgende:
dflink genieten les vandaag beetje binnenweggetjes verkent. mocht ook even plankgas geven van me instructeur. resultaat binnen no-time aan de 140![]()
dat moet vaker mogen.
Veel succes morgenquote:Op woensdag 20 september 2006 09:36 schreef gurlie het volgende:
Morgen om 8.55 uur weer op. Ik acht mijn kans van slagen iets minder groot dan voorheen.
Slaap zou handig zijn.
Dankje!quote:
Ik weet dat het kan, sommige hondatjes kunnen zelfs door tot de 110 ofzo in 2e versnellingquote:Op woensdag 20 september 2006 21:29 schreef B_BOY het volgende:
[..]
bij zijn 80 naar de drie kan goed hoor,. bij een auto met genoeg vermogen. enne zo hard rijden als je zelf wil mag ik zeker niet maar dat was meer een stuk waar het kon en waar ik het maar eens moest doen van mijn instructeur om mij te laten zien wat hoge snelheid met je doet (hoe weinig tijd je hebt om te reageren enz...) en om je te laten kijken hoe je je auto kunt controleren (gebruik maken van het onderstel in de bochten, waarom gas geven pas op 3 kwart van de bocht moet (op hoge snelheid maak je dit makkelijker duidelijk, dan voel je het verschil namelijk echt) en ja dat in de stad mag ik ook inet maarja ik trapte dus iets teveel door mijn instructeur zei er dus ook echt wel iets van. enne bij 65 per uur is hij er nog snel genoeg bij hoor de instructeur. ik als beginnende leerling echter niet.
Hij heeft het over 79 rijden in zn 2 en 80 in zn 3.. das net niet in het rooiequote:Op woensdag 20 september 2006 21:31 schreef ivetje het volgende:
[..]
En voor dit soort dingen hebben ze bij mijn rijschool dus gewoon zo'n veiligheidtrainingZodat je dit soort "gevaarlijke" dingen dus niet op de openbare weg hoeft te laten zien en dat je het te zien krijgt op een echt veilige manier.
Daarnaast, ik vind 80 in z'n 3 vrij hoog hoor...mijn auto maakt dan heel erg veel herrie en vraagt gewoon om te schakelen. Ik mag dit alleen op een hele krote invoegstrook vlakbij maarssen, daar kom je haaks op de autoweg aanrijden en moet je op een relatief kort stuk invoegen. Daar MAG ik dus niet naar z'n 4 schakelen en MOET ik met 80 de weg opAls ik dit ergens anders doe krijg ik op mijn flikker
Maar goed, het verschilt of je een 4- of een 5-bak hebt...verder heb je volgens mij bij elke auto een hoop herrie als je constant 80 rijdt in z'n 3
Als ik in z'n 2 79 rijdt zit het bij mij op de toerenteller echt al lang in het rooie hoorquote:Op woensdag 20 september 2006 21:45 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Hij heeft het over 79 rijden in zn 2 en 80 in zn 3.. das net niet in het rooie
En niemand lest in een 4 bak
Mijn weg blijft altijd even breed hoor...hoe hard ik ook rijdtquote:Op woensdag 20 september 2006 21:43 schreef Robin__ het volgende:
[..]
alles is anders bij hogere snelheid, maar ook de weg is anders, vooral smaller
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |