abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41940937
quote:
Op maandag 18 september 2006 12:12 schreef rena het volgende:
Ik ben geslaagd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Yeaaahhhh you go girl! Van harte gefeliciteerd !
quote:
Op maandag 18 september 2006 14:46 schreef FranticDJ het volgende:
@rena: ik zei toch dat we t beide zouden halen vandaag

ja ik ben ook geslaagd
Gefeliciteerd!
Hoeveelste examen was dit voor jou? Anyway, geniet er van!

Esde en Fritsflits ook gefeliciteerd!

Wat een dag...
pi_41942604
quote:
Op maandag 18 september 2006 23:15 schreef EsDe het volgende:
EsDe is ook geslaagd!!!!
Gefeliciteerd

Had ik gister ook maar af moeten rijden zeg

Zometeen theorie, en ben nog niet echt wakker, wish me luck
  dinsdag 19 september 2006 @ 08:52:35 #153
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_41943098
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 08:08 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Gefeliciteerd

Had ik gister ook maar af moeten rijden zeg

Zometeen theorie, en ben nog niet echt wakker, wish me luck
Succes, je gaat 't gewoon halen!!
Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
pi_41943583
@zonnestraaltje: In theorie poging 3, in praktijk poging 4.. CBR heeft ooit 1 examen ongeldig verklaard..
pi_41943639
gefeliciteerd mensen , heb mijn rijbewijs ok pas sinds eind augustus, maar voelt wel bijzonder goed moet ik toegeven
(__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
  dinsdag 19 september 2006 @ 11:06:55 #156
125545 DR878
I dont give a shit.
pi_41945466
Komende maandag 9.50 uur moet ik afrijden in Venlo. Instructeur zegt dat het goed gaat, en ik moet nog 2/3 lessen volgen.
Kzit nu op 28 lessen , hopelijk is dat genoeg. Aangezien ik zwaardere toetsen heb meegemaakt kijk ik niet echt op tegen mijn rijexamen.
Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%
pi_41946189
Ik denk dat je een rijexamen niet echt kunt vergelijken met een schriftelijk examen op een universiteit of zo...
  dinsdag 19 september 2006 @ 11:40:28 #158
125545 DR878
I dont give a shit.
pi_41946324
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 11:35 schreef wetgos het volgende:
Ik denk dat je een rijexamen niet echt kunt vergelijken met een schriftelijk examen op een universiteit of zo...
Ey wetgos , wat doe jij hier .
Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%
pi_41947530
Papiertje kreukelt wel erg snel zeg..
pi_41947839
Godverdomme, volgens mij is het me echt niet gegund om me rijbewijs te halen ofzo

Vandaag dus weer theorie doen, was ruim op tijd in het examencentrum, alles ging goed, uitleg, voorbeeldvragen, alles ging goed, examen begint, vraag 1 gaat goed, vraag 2 gaat goed, en dan gebeurt het hoor

Houd me kastje er godverdomme mee op

Dus ik gelijk tegen die man zeggen dat hij het niet meer doet, man komt eraan, kastje doet echt niks meer, intussen gaat examen gewoon door, dus het was voor mij over

Geld terug gekregen, en nou moet ik dus andere keer weer examen gaan doen, hele ochtend voor niks kwijt geweest, baal hier echt ontzettend van, want als ik me theorie haalde dan ging me instructeur gelijk bnor-examen aanvragen en nu duurt het dus weer een tijd

Kutzooi

[ Bericht 2% gewijzigd door _Hestia_ op 19-09-2006 12:43:32 ]
pi_41948348
in Apeldoorn kan ik pas 31 oktober weer, in Zwolle 25 oktober, dus heb voor Zwolle gereserveerd en ga voor die tijd wel een keer als reserve proberen dan...
pi_41948385
Da's echt balen ja, Sylvana. Als je je dan echt goed voorbereid hebt enzo... Kon je niet meer ergens bijschuiven later op de dag? In Venlo komt het regelmatig voor dat mensen niet komen opdagen.
pi_41948447
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:24 schreef FranticDJ het volgende:
Papiertje kreukelt wel erg snel zeg..
Ik zit er serieus over te denken om gewoon in oktober een plastic kaartje te halen. Dan kan ik 'm tenminste fatsoenlijk in m'n portemonnee meenemen en heb ik 'm altijd bij me. Wel jammer geld...
pi_41948468
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:55 schreef wetgos het volgende:
Da's echt balen ja, Sylvana. Als je je dan echt goed voorbereid hebt enzo... Kon je niet meer ergens bijschuiven later op de dag? In Venlo komt het regelmatig voor dat mensen niet komen opdagen.
nee, moet zometeen gewoon naar school toe, anders had dat wel gekund ja...

maar goed, nou andere keer maar als reserve proberen dus, maarja, moet er dan wel voor naar Zwolle of Apeldoorn, dus das wel kut

[ Bericht 0% gewijzigd door _Hestia_ op 19-09-2006 13:06:26 ]
pi_41948513
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 11:40 schreef DR878 het volgende:

[..]

Ey wetgos , wat doe jij hier .
Ik kom hier al sinds deeltje 59. Ben na m'n slagen gewoon blijven plakken.
pi_41948682
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:53 schreef Sylvana het volgende:
in Apeldoorn kan ik pas 31 oktober weer, in Zwolle 25 oktober, dus heb voor Zwolle gereserveerd en ga voor die tijd wel een keer als reserve proberen dan...
Wat gemeen!! In Leiden kon je echt al plannen voor de eerst volgende week.. En als je het niet haalde mocht je in de volgende ronde nog een keer meedoen.

Vandaag had ik weer rijles, en ik zie dingetjes over het hoofd! Arg.. Maar verder ging het wel goed!
I will take the sun in my mouth
pi_41948760
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 13:03 schreef warrel het volgende:

[..]

Wat gemeen!! In Leiden kon je echt al plannen voor de eerst volgende week.. En als je het niet haalde mocht je in de volgende ronde nog een keer meedoen.

Vandaag had ik weer rijles, en ik zie dingetjes over het hoofd! Arg.. Maar verder ging het wel goed!
mja, toen ik voor dit examen belde vrijdag toen kon ik dus ook al vandaag terecht, en nou duurt het dus opeens ruim een maand
pi_41949133
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 13:05 schreef Sylvana het volgende:

[..]

mja, toen ik voor dit examen belde vrijdag toen kon ik dus ook al vandaag terecht, en nou duurt het dus opeens ruim een maand
Wat jammer meis.. Ik leef met je mee..!

Maarre niet bij de pakken neer gaan zetten hoor, je gaat gewoon morgenochtend al op reserve! Oke? (ja, dit was een bevel) Of moet je dan naar college?
pi_41949187
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 13:17 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Wat jammer meis.. Ik leef met je mee..!

Maarre niet bij de pakken neer gaan zetten hoor, je gaat gewoon morgenochtend al op reserve! Oke? (ja, dit was een bevel) Of moet je dan naar college?
jup, moet gewoon naar school, dus kan sowieso alleen op disndagochtend eigenlijk :s
pi_41949337
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 13:19 schreef Sylvana het volgende:

[..]

jup, moet gewoon naar school, dus kan sowieso alleen op disndagochtend eigenlijk :s
Dan meteen volgende week dinsdag op reserve, niet wachten op de reservering ... gewoon zelf de touwtjes in handen houden 't gaat helemaal goedkomen met jouw rijbewijs, meis!
pi_41949589
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 13:24 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Dan meteen volgende week dinsdag op reserve, niet wachten op de reservering ... gewoon zelf de touwtjes in handen houden 't gaat helemaal goedkomen met jouw rijbewijs, meis!
jup, ga iig alle dinsdagen dat ik kan als reserve, en dan hopen dat ik dan mag en als ik eenmaal een plek heb dan gaat het ook goedkomen ook Alleen nu is het gewoon nog erg frustrerend allemaal dat het niet wil zoals ik wil

thnx
pi_41949917
Waar doen jullie je rijbewijs eigenlijk in :x? Portemonnee is te klein..
pi_41950312
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 13:45 schreef FranticDJ het volgende:
Grotere portemonnee kopen?

Bij mij zou hij er eventueel wel inpassen, maar ik krijg hem (ooit ) toch op creditcardformaat
pi_41950797
Toen ik geslaagd was voor m'n rijbewijs kreeg ik een cadeautje van m'n mama... Een heel mooie grote portemonnee!
pi_41950828
@Sylvana nog groter heb ik niet echt behoefte aan :S zit al met zo'n dikke knots in mn broekzak.. En mn broekzakken worden er ook niet bepaald groter van..
pi_41950952
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 14:19 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Toen ik geslaagd was voor m'n rijbewijs kreeg ik een cadeautje van m'n mama... Een heel mooie grote portemonnee!
die kreeg ik dus voor me 18e verjaardag
pi_41951789
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:35 schreef Sylvana het volgende:
Godverdomme, volgens mij is het me echt niet gegund om me rijbewijs te halen ofzo

Vandaag dus weer theorie doen, was ruim op tijd in het examencentrum, alles ging goed, uitleg, voorbeeldvragen, alles ging goed, examen begint, vraag 1 gaat goed, vraag 2 gaat goed, en dan gebeurt het hoor

Houd me kastje er godverdomme mee op

Dus ik gelijk tegen die man zeggen dat hij het niet meer doet, man komt eraan, kastje doet echt niks meer, intussen gaat examen gewoon door, dus het was voor mij over

Geld terug gekregen, en nou moet ik dus andere keer weer examen gaan doen, hele ochtend voor niks kwijt geweest, baal hier echt ontzettend van, want als ik me theorie haalde dan ging me instructeur gelijk bnor-examen aanvragen en nu duurt het dus weer een tijd

Kutzooi
Ooeehhh dat's kut zeg.... wat stom dat jij net het kastje krijgt die er mee op houdt.

Hopelijk kan je snel weer op !
Maak ik je bang ? Ga dan naar de dokter, want je hebt waarschijnlijk last van Hexakosioihexekontahexafobie !
pi_41953253

Rijbewijs past goed.
(excuses voor m'n professionele camerawerk)

[ Bericht 28% gewijzigd door Ridocar op 19-09-2006 15:48:58 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 19 september 2006 @ 15:48:33 #179
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_41953400
Ik... wil.... ook...

Ridocar
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_41953443
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 15:48 schreef Robbiej het volgende:
Ik... wil.... ook...

Ridocar
Sorry
pi_41953936
@Ridocar heb ook zo'n portemonnee.. Vakjes zijn net 2 mm te klein
  dinsdag 19 september 2006 @ 16:26:53 #182
139330 TNA
For the stars that shine
pi_41954503
quote:
Op maandag 18 september 2006 23:15 schreef EsDe het volgende:
EsDe is ook geslaagd!!!!
De vierde al van gisteren, tof Gefeliciteerd!
quote:
Da's wel heel flauw idd! Kan je niet met de trein naar een ander CBR toe als je het echt snel wil? Toen ik m'n theorie ging aanvragen (Alkmaar) kon ik binnen een paar dagen terecht. Het CBR in Sloterdijk ligt handig naast het spoor. Misschien een beetje te om met de trein naar een ander CBR te gaan, maar als je haast hebt is het misschien een optie
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 14:20 schreef FranticDJ het volgende:
@Sylvana nog groter heb ik niet echt behoefte aan :S zit al met zo'n dikke knots in mn broekzak.
Als je dit uit z'n verband leest staat het wat apart. Maar goed, tot zover mijn offtopic bijdrage
pi_41954749
Ik heb een vraagje:

Vanaf 1 oktober wordt het nieuwe rijbewijs ingevoerd. De afhaal-procedure zal ook veranderen. In de oude situatie kon je wachten op je rijbewijs, maar in de nieuwe situatie worden de rijbewijzen ergens centraal geproduceerd en moet je volgens mij 5 werkdagen wachten (na het aanvragen) voordat je hem kan ophalen.

Nu mijn vraag: Krijg je na het aanvragen iets tijdelijks mee? Of zou je gewoon kunnen rijden?Je hebt immers je examen gehaald en het is (volgens mij) ook zeker dat je je rijbewijs ook krijgt. Alleen niet meteen......

Ik zal na 1 oktober mijn examen doen (ben gister gezakt) en het lijkt me zo kut wanneer ik nog een week moet wachten met rijden nadat ik mn examen heb gehaald. Stel dat ik hem dan haal, dan wil ik ook meteen rijden !
Maak ik je bang ? Ga dan naar de dokter, want je hebt waarschijnlijk last van Hexakosioihexekontahexafobie !
  dinsdag 19 september 2006 @ 16:36:33 #184
139330 TNA
For the stars that shine
pi_41954779
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 16:34 schreef Pino_666 het volgende:
Ik heb een vraagje:

Vanaf 1 oktober wordt het nieuwe rijbewijs ingevoerd. De afhaal-procedure zal ook veranderen. In de oude situatie kon je wachten op je rijbewijs, maar in de nieuwe situatie worden de rijbewijzen ergens centraal geproduceerd en moet je volgens mij 5 werkdagen wachten (na het aanvragen) voordat je hem kan ophalen.

Nu mijn vraag: Krijg je na het aanvragen iets tijdelijks mee? Of zou je gewoon kunnen rijden?Je hebt immers je examen gehaald en het is (volgens mij) ook zeker dat je je rijbewijs ook krijgt. Alleen niet meteen......

Ik zal na 1 oktober mijn examen doen (ben gister gezakt) en het lijkt me zo kut wanneer ik nog een week moet wachten met rijden nadat ik mn examen heb gehaald. Stel dat ik hem dan haal, dan wil ik ook meteen rijden !
Het lijkt me dat je zal moeten wachten. Ik verwacht niet dat je een papiertje krijgt dat een week geldig is, zodat je alvast kan rijden. Het zal ze bij het gemeentehuis een zorg zijn wanneer jij de weg op mag
pi_41954879
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 16:36 schreef TNA het volgende:

[..]

Het lijkt me dat je zal moeten wachten. Ik verwacht niet dat je een papiertje krijgt dat een week geldig is, zodat je alvast kan rijden. Het zal ze bij het gemeentehuis een zorg zijn wanneer jij de weg op mag
Dan vraag ik me af wat er zal gebeuren als ik wel gewoon ga rijden en dan word aangehouden: ik ben immers geslaagd voor mn examen, mn rijbewijs is aangevraagd, maar ik heb hem alleen nog niet....
De politie zal toch wel in een of andere database kunnen zien of ik een rijbewijs heb?
pi_41954941
quote:
Ach Sylvana Wat onwijs super erg balen zeg! En dat het nou net weer bij jou moet gebeuren Ik hoop dat je toch wat sneller je examen kunt doen dan 25 oktober.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_41955260
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 14:20 schreef FranticDJ het volgende:
@Sylvana nog groter heb ik niet echt behoefte aan :S zit al met zo'n dikke knots in mn broekzak.. En mn broekzakken worden er ook niet bepaald groter van..
Een knots in je broekzak?
  dinsdag 19 september 2006 @ 17:15:28 #188
139330 TNA
For the stars that shine
pi_41955685
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 16:40 schreef Pino_666 het volgende:

[..]

Dan vraag ik me af wat er zal gebeuren als ik wel gewoon ga rijden en dan word aangehouden: ik ben immers geslaagd voor mn examen, mn rijbewijs is aangevraagd, maar ik heb hem alleen nog niet....
De politie zal toch wel in een of andere database kunnen zien of ik een rijbewijs heb?
Rijden zonder rijbewijs; 190 euro boete.
pi_41955917
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 16:56 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Een knots in je broekzak?
Vrouwen
  dinsdag 19 september 2006 @ 17:22:39 #190
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_41955935
quote:
Ik heb een vraagje:

Ik doe dus op 29 september examen, en net daarna is het gemeentehuis dicht. Ik moet dus nog veel langer wachten
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_41956101
Die les van volgende week dinsdag op school gaat niet door, dus dan heb ik 3 mogelijkheden om als reserve bij examen te zijn, om half 11, om half 2 en om 3 uur, hoop dat het dan lukt

Als je na 1 oktober je ribewijs haalt zul je echt een week moeten wachten voor je de weg op mag, je krijgt geen tijdelijk rijbewijs ofzo. Wat je wel kunt doen is extra geld betalen, dan krijg je hem de volgende dag
  dinsdag 19 september 2006 @ 17:44:19 #192
88233 Steve
Still the best.
pi_41956601
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 13:45 schreef FranticDJ het volgende:
Zit er geen hoesje van de gemeente omheen?
Heb hem zelf altijd apart bij, net als m'n paspoort (als ik die moet hebben).

Sylvana, wat klote zeg! .
Jammer dat je ook niet meteen met de volgende ronde even kunt meedoen...
"Atb is lief, groetjes Peri."
  MOL-held dinsdag 19 september 2006 @ 18:12:22 #193
44635 XMN8R
mag dat?
pi_41957290
quote:
Ik heb een vraagje:

Sorry, maar je zal dan toch echt een paar dagen moeten wachten op je rijbewijs, maar dan ben je ook één van de eersten met een rijbewijs op creditcard-formaat .
* XMN8R heeft er al één
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 16:40 schreef Pino_666 het volgende:
De politie kan dat pas in het CRB (Centraal register Rijbewijzen en Bromfietscertificaten) zien als de gemeente het rijbewijs aan je heeft afgegeven. Tot die tijd mag je dus helaas nog niet rijden.

En ná die tijd moet je ook je rijbewijs bij je hebben, want het feit dat je in het CRB geregisteerd staat is geen vrijstelling om je rijbewijs thuis te laten liggen.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_41957425
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:12 schreef XMN8R het volgende:

[..]

Sorry, maar je zal dan toch echt een paar dagen moeten wachten op je rijbewijs, maar dan ben je ook één van de eersten met een rijbewijs op creditcard-formaat .
* XMN8R heeft er al één
[..]

De politie kan dat pas in het CRB (Centraal register Rijbewijzen en Bromfietscertificaten) zien als de gemeente het rijbewijs aan je heeft afgegeven. Tot die tijd mag je dus helaas nog niet rijden.

En ná die tijd moet je ook je rijbewijs bij je hebben, want het feit dat je in het CRB geregisteerd staat is geen vrijstelling om je rijbewijs thuis te laten liggen.
Hoezo kun jij er al 1 hebben dan
  dinsdag 19 september 2006 @ 18:17:34 #195
139330 TNA
For the stars that shine
pi_41957436
Het wachten op het nieuwe rijbewijs is dus een praktische ambtenarenmanier om geld te verdienen? "Met bijbetaling krijgt u hem wel gelijk hoor. Ja-ha, hij ligt hier."

dinsdag 19 september 2006 @ 18:19:27 #196
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_41957493
Het 'paarse-krokodil-probleem'
  MOL-held dinsdag 19 september 2006 @ 18:23:09 #197
44635 XMN8R
mag dat?
pi_41957590
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:17 schreef Sylvana het volgende:

Hoezo kun jij er al 1 hebben dan
Ik zit in een speciale commissie van het CBR en twee weken terug was er een presentatie van het RDW over het nieuwe rijbewijs. Toen heb ik één van de weinige speciemen gekregen .
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
  MOL-held dinsdag 19 september 2006 @ 18:29:42 #198
44635 XMN8R
mag dat?
pi_41957821
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:17 schreef TNA het volgende:
Het wachten op het nieuwe rijbewijs is dus een praktische ambtenarenmanier om geld te verdienen? "Met bijbetaling krijgt u hem wel gelijk hoor. Ja-ha, hij ligt hier."

[afbeelding]
bijna goed

In verband met fraude zitten er veel controle-momenten in de aanvraag voor het rijbewijs (en ook het paspoort). Met alle fraudebestendige kenmerken kost het nu eenmaal tijd om een rijbewijs te produceren. Daarna moet het natuurlijk nog naar de gemeente worden gezonden. Na ontvangst bij de gemeente zijn er ook weer controle-procedures voordat het rijbewijs aan jou mag worden afgegeven.

Het rijbewijs is na 1 oktober 2006 een officieel Nederlands legitimatiebewijs, dus daar moet zorgvuldig mee omgegaan worden. Helaas betekend dit dat je een aantal dagen op je document moet wachten...
maar dan heb je ook wel een kei-stoer, niet te vervalsen rijbewijs op creditcard formaat!
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
pi_41958453
Vandaag gezakt . Alles ging werkelijk waar kut , kruispunt situaties, inhalen... En dat was nog niet al het slechte nieuws, blijkt dat me rijschool per 1 nov. mee ophoud . Dus ik moet weer ergens anders herexamen gaan doen .
  dinsdag 19 september 2006 @ 19:15:44 #200
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_41959132
quote:
Ik heb een vraagje:

Je moet idd 5 werkdagen wachten en je krijgt nix mee waarmee je wel mag rijden (te fraudegevoelig). Als je wel gaat rijden, boete iig en volgens mij kan je je rijbewijs ook wel weer vergeten dan

Precies om deze reden is mijn examen dus verzet naar volgende week...omdat ik geen week wilde wachten op het pasje, en ik wil ook geen pasje eigenlijk Ik wil het papiertje. Waar ik hem in ga doen weet ik nog niet, ik denk dat ik er zo'n apart mapje voor aanschaf waar ook je autopapieren in kunnen Mijn portemonnee ga ik iig niet inruilen voor een grotere, deze is zo heerlijk
To infinity…and beyond!
pi_41959143
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:29 schreef XMN8R het volgende:

[..]

Het rijbewijs is na 1 oktober 2006 een officieel Nederlands legitimatiebewijs
Dat is nu toch ook al zo

Balen zeg Brembo, veel succes de volgende keer
  dinsdag 19 september 2006 @ 19:17:22 #202
11458 ivetje
pi_41959184
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:17 schreef TNA het volgende:

[afbeelding]
Je krijgt hem ook niet gelijk, je kan hem dan de volgende dag al ophalen. En dit bijbetalen kost je 40 euro
To infinity…and beyond!
pi_41959264
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:17 schreef ivetje het volgende:

[..]

Je krijgt hem ook niet gelijk, je kan hem dan de volgende dag al ophalen. En dit bijbetalen kost je 40 euro
wordt een duur geintje dan hier in Deventer, aangezien hij hier al bijna 60 euro kost gewoon
  dinsdag 19 september 2006 @ 19:21:10 #204
11458 ivetje
pi_41959313
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:19 schreef Sylvana het volgende:

[..]

wordt een duur geintje dan hier in Deventer, aangezien hij hier al bijna 60 euro kost gewoon
Yup, wordt idd belachelijk duur op die manier. Ik had zoiets van "Geef degene die er 1 voor de eerste keer krijgen hem de volgende dag gewoon, en alle anderen die een nieuwe nodig hebben kunnen een week wachten. Die hebben toch al een rijbewijs". Maar ja...dat zit er natuurlijk niet in. Als ze ergens geld aan willen verdienen dan is dit een goede optie natuurlijk
To infinity…and beyond!
  MOL-held dinsdag 19 september 2006 @ 19:22:11 #205
44635 XMN8R
mag dat?
pi_41959352
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:16 schreef Sylvana het volgende:

Dat is nu toch ook al zo
nope
Het wordt wel af en toe als zodanig geaccepteerd, maar het is nu officieel geen legitimatiebewijs.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
pi_41959400
quote:

[..]

Kost het rijbewijs daar 60 euro ??? Serieus?? Ik betaalde er 27 euro voor.
And you know I might
pi_41959584
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:23 schreef rena het volgende:

[..]

Kost het rijbewijs daar 60 euro ??? Serieus?? Ik betaalde er 27 euro voor.
jup, 58 euro nog wat ofzo
  dinsdag 19 september 2006 @ 19:31:51 #208
11458 ivetje
pi_41959638
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:22 schreef XMN8R het volgende:

[..]

nope
Het wordt wel af en toe als zodanig geaccepteerd, maar het is nu officieel geen legitimatiebewijs.
Wel bij identificatieplicht
quote:
Identificatieplicht
Vanaf 1 januari 2005 geldt in Nederland een algemene identificatieplicht voor iedereen van 14 jaar en ouder. Het rijbewijs geldt daarvoor als officieel legitimatiebewijs.
bron : http://www.denhaag.nl/smartsite.html?id=21633

Ik snap alleen niet waarom het nieuwe rijbewijs wel geldig zou zijn, ook daar staat je nationaliteit niet op volgens mij en daar ging het nou juist om bij het oude rijbewijs
To infinity…and beyond!
  dinsdag 19 september 2006 @ 19:35:08 #209
88233 Steve
Still the best.
pi_41959759
quote:

[..]

60? .
Hier was 'ie 30 euro.
pi_41960202
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:35 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

60? .
Hier was 'ie 30 euro.
er schijnt ook ergens een dorp te zijn waar ie maar 19 euro is

echt balen dat je hem persee in je eigen stad moet ophalen, anders had ik er wel een paar uurtjes treinen voor over om hem in een dorp te halen waar ie zo goedkoop is
  dinsdag 19 september 2006 @ 19:56:14 #211
11458 ivetje
pi_41960449
Ik zit in Vianen maar kan nergens vinden wat het hiet gaat kosten eigenlijk Ik heb nl. helemaal geen rooie cent meer op de bank of in mijn portemonnee aangezien ik nog geen stufi ontvang en van mijn stage ook geen geld krijg. Mocht ik hem dinsdag halen, dan heb ik dus geen geld...bedenk ik me nu ineens
To infinity…and beyond!
  dinsdag 19 september 2006 @ 19:56:42 #212
139330 TNA
For the stars that shine
pi_41960467
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:15 schreef ivetje het volgende:

[..]

Je moet idd 5 werkdagen wachten en je krijgt nix mee waarmee je wel mag rijden (te fraudegevoelig). Als je wel gaat rijden, boete iig en volgens mij kan je je rijbewijs ook wel weer vergeten dan
Denk eigenlijk dat je wel gewoon je rijbewijs krijgt, net zoals je volgens mij gewoon kan beginnen met lessen als je eens bent gepakt voor rijden zonder rijbewijs.
  dinsdag 19 september 2006 @ 19:57:34 #213
11458 ivetje
pi_41960494
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:56 schreef TNA het volgende:

[..]

Denk eigenlijk dat je wel gewoon je rijbewijs krijgt, net zoals je volgens mij gewoon kan beginnen met lessen als je eens bent gepakt voor rijden zonder rijbewijs.
Ik dacht altijd dat daar een tijd voor stond dat het niet mocht eigenlijk
To infinity…and beyond!
  MOL-held dinsdag 19 september 2006 @ 20:04:58 #214
44635 XMN8R
mag dat?
pi_41960740
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:57 schreef ivetje het volgende:

Ik dacht altijd dat daar een tijd voor stond dat het niet mocht eigenlijk
Alleen als de rechter je een ontzegging van de rijbevoegdheid oplegt. Je mag in die periode dan ook geen rijlessen nemen.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
  dinsdag 19 september 2006 @ 20:06:06 #215
11458 ivetje
pi_41960774
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 20:04 schreef XMN8R het volgende:

[..]

Alleen als de rechter je een ontzegging van de rijbevoegdheid oplegt. Je mag in die periode dan ook geen rijlessen nemen.
Ah ok
To infinity…and beyond!
pi_41961164
Nog een vraagje:
Als je bent geslaagd en je vraagt een nieuw rijbewijs aan, is het dan 'gelijk oversteken' of moet je alvast je oude vod inleveren?
  dinsdag 19 september 2006 @ 20:18:43 #217
11458 ivetje
pi_41961243
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 20:16 schreef Ridocar het volgende:
Nog een vraagje:
Als je bent geslaagd en je vraagt een nieuw rijbewijs aan, is het dan 'gelijk oversteken' of moet je alvast je oude vod inleveren?
Je levert je oude rijbewijs in als je nieuwe klaar ligt. Anders hebben mensen die met de auto naar het werk gaan een groot probleem he
To infinity…and beyond!
pi_41963982
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 20:04 schreef XMN8R het volgende:

[..]

Hoe checken ze dat dan.. dat je niet kan afrijden snap ik, maar een rijschool kan toch niet zien wie er allemaal een rijontzegging hebben
pi_41964060
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 17:44 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Zit er geen hoesje van de gemeente omheen?
Heb hem zelf altijd apart bij, net als m'n paspoort (als ik die moet hebben).

Sylvana, wat klote zeg! .
Jammer dat je ook niet meteen met de volgende ronde even kunt meedoen...
Nope.. Die truus van t gemeentehuis vond het veel te leuk dat er boerenhol bij mn geboorteplaats staat

Rijbewijs kostte hier in rotterdam 41,50 euro..
pi_41964195
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 20:16 schreef Ridocar het volgende:
Nog een vraagje:
tegelijk, net als met paspoorten.. die dingen mogen niet 'verdwijnen', als ie weg is moet je aangifte doen van vermissing. Op het moment dat je je nieuwe rijbewijs krijgt moet je tegelijk OF kopieen van die aangifte of je oude rijbewijs inleveren. Ze nemen m zelfs niet aan bij de aanvraag.. ik had zoiets van tja mn paspoort heb ik echt niet meer nodig deze week, dus houd m maar vast.. mocht niet
  MOL-held dinsdag 19 september 2006 @ 21:43:24 #221
44635 XMN8R
mag dat?
pi_41964553
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 21:31 schreef Robin__ het volgende:

Hoe checken ze dat dan.. dat je niet kan afrijden snap ik, maar een rijschool kan toch niet zien wie er allemaal een rijontzegging hebben
Dat kan de rijschool inderdaad niet weten. Je moet het zelf melden bij je instructeur als je al met lessen begonnen bent. Hij of zij zal het je - op zijn zachtst gezegt - niet in dank afnemen als bij een controle door de politie blijkt dat de kandidaat een ontzegging van de rijbevoegdheid heeft. Er kunnen namelijk problemen met de verzekering ontstaan als jullie tijdens de les betrokken raken bij een verkeersongeval.

Overigens worden rijontzeggingen in het eerder genoemde CRB geregistreerd (ook als je nog geen rijbewijs hebt), dus de politie kan dit op elk moment controleren.
Het CBR controleerd elke examenaanvraag volledig automatisch in het CRB en een examen wordt geblokkeerd als blijkt dat de kandidaat een ontzegging van de rijbevoegdheid heeft.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
pi_41966191
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:29 schreef XMN8R het volgende:

[..]

bijna goed

In verband met fraude zitten er veel controle-momenten in de aanvraag voor het rijbewijs (en ook het paspoort). Met alle fraudebestendige kenmerken kost het nu eenmaal tijd om een rijbewijs te produceren. Daarna moet het natuurlijk nog naar de gemeente worden gezonden. Na ontvangst bij de gemeente zijn er ook weer controle-procedures voordat het rijbewijs aan jou mag worden afgegeven.

Het rijbewijs is na 1 oktober 2006 een officieel Nederlands legitimatiebewijs, dus daar moet zorgvuldig mee omgegaan worden. Helaas betekend dit dat je een aantal dagen op je document moet wachten...
maar dan heb je ook wel een kei-stoer, niet te vervalsen rijbewijs op creditcard formaat!
En vertel mij dan eens waarom het opeens wél snel kan als je er een bijbetaling doet van bijna een geheel rijbewijs? Gaan de controles dan opeens sneller ipv "dat kan over een paar dagen ook op de post" mentaliteit?
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  dinsdag 19 september 2006 @ 22:19:15 #223
11458 ivetje
pi_41966371
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:15 schreef Chr1st1aan het volgende:

[..]

En vertel mij dan eens waarom het opeens wél snel kan als je er een bijbetaling doet van bijna een geheel rijbewijs? Gaan de controles dan opeens sneller ipv "dat kan over een paar dagen ook op de post" mentaliteit?
Je betaald meer, dus wordt je vooraan in de rij ingeschoven. De rest van de rijbewijzen blijven dan dus even liggen jij mag eerst Da's het enige...
To infinity…and beyond!
pi_41966598
Volgens mijn examinator zou het 3 tot 5 werkdagen worden.. En dezelfde regels voor de pasfoto's zouden het zelfde zijn als voor het paspooort.. Dus als je pasfoto's afgekeurd worden ben je nog langer van huis..
  dinsdag 19 september 2006 @ 22:25:04 #225
11458 ivetje
pi_41966655
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:24 schreef FranticDJ het volgende:
Volgens mijn examinator zou het 3 tot 5 werkdagen worden.. En dezelfde regels voor de pasfoto's zouden het zelfde zijn als voor het paspooort.. Dus als je pasfoto's afgekeurd worden ben je nog langer van huis..
Op je rijbewijs mogen nog wel gewone pasfoto's...heb het afgelopen week nog gevraagd aan mijn instructrice, want ik heb foto's laten maken voor mijn theorie...die mag ik dus gewoon nog gebruiken
To infinity…and beyond!
pi_41966692
dat met die pasfoto's is echt een gedoe nou, ging van de week pasfoto's maken dus, mocht me bril niet op, moest gepoederd worden, mocht niet met open mond lachen, moest recht van voren genomen worden, moest me haar achter me oren doen, echt allemaal van die regels nu, ben echt kwartier bezig geweest voordat het goed was
  dinsdag 19 september 2006 @ 22:27:09 #227
88233 Steve
Still the best.
pi_41966766
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:25 schreef Sylvana het volgende:
dat met die pasfoto's is echt een gedoe nou, ging van de week pasfoto's maken dus, mocht me bril niet op, moest gepoederd worden, mocht niet met open mond lachen, moest recht van voren genomen worden, moest me haar achter me oren doen, echt allemaal van die regels nu, ben echt kwartier bezig geweest voordat het goed was
Gepoederd. .
Dat niet lachen is stom, lijk wel een chagrijnige aap. .

En waarom geen bril? .
pi_41966826
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:19 schreef ivetje het volgende:

[..]

Je betaald meer, dus wordt je vooraan in de rij ingeschoven. De rest van de rijbewijzen blijven dan dus even liggen jij mag eerst Da's het enige...
Dus als iedereen het doet dan duurt het nogsteeds tig werkdagen? Ik vind het puur kul en geldklopperij
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_41966852
quote:
Allemaal "war against terrorism" bullshit.

O.a. te danken aan Bush en co.

WTF maakt het uit als iemand lacht op een pasfoto of niet, dat is toch gewoon regelrechte stierestront ?

We zijn hard op weg om een politiestaat te worden
pi_41966908
Gepoederd.. Ik niet Bril mocht ik op.. Moest alleen uitdrukkingsloos kijken.. Ben net zo'n opgeblazen kikker
  dinsdag 19 september 2006 @ 22:30:53 #231
11458 ivetje
pi_41966951
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:28 schreef Chr1st1aan het volgende:

[..]

Dus als iedereen het doet dan duurt het nogsteeds tig werkdagen? Ik vind het puur kul en geldklopperij
Zoiets ja, alleen als er meer geld komt zullen ze het wel allemaal in 1 dag kunnen doen...anders niet
To infinity…and beyond!
  MOL-held dinsdag 19 september 2006 @ 22:46:42 #232
44635 XMN8R
mag dat?
pi_41967666
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:15 schreef Chr1st1aan het volgende:

Ik weet niet exact wat de reden daar van is, maar ik vermoed dat het onder andere met hogere kosten voor het versnelde beveiligde vervoer te maken heeft. Verder zal het ook een drempel opwerpen, want als iedereen de extra kosten zou betalen, dan is het logistiek gezien niet meer mogelijk om alle rijbewijzen binnen een dag aan te maken, te verzenden en uit te reiken.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
  MOL-held dinsdag 19 september 2006 @ 22:56:05 #233
44635 XMN8R
mag dat?
pi_41968020
quote:
We zeggen dat nog wel eens tegen kandidaten die we wegsturen voor nieuwe foto's: "Je moet tegen de fotograaf zeggen dat je recht van voren genomen wilt worden!"

Magoe, het is een lastig verhaal... de nieuwe eisen aan de pasfoto's lijken heel erg overdreven, maar zijn dat over het algemeen niet. Soms levert iemand bijvoorbeeld een pasfoto in waarop de kandidaat lacht en de mond daarbij iets open heeft. Aan de balie staat de kandidaat dan met een serieus gezicht. Het is dan soms echt erg moeilijk om de kandidaat te herkennen. Als we dan vragen of hij of zij even wil lachen, dan wordt er verlegen of soms zelfs aggressief gereageerd.. "je ziet toch wel dat ik het ben?!". Pas als je regelmatig mensen en hun pasfoto's (snel) moet vergelijken zul je merken hoe moeilijk dat vaak is.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
pi_41968285
Pff ik zit vanaf deel 55 hier, we tikken lekker door he

Eigenlijk lift ik nog eventjes mee hoor, over weekje op voor motor
pi_41968627
Ík wil alle geslaagden feliciteren, met name Rena en FranticDJ! Eindelijk!
En klote voor Sylvana, het zit je niet mee.

Ik heb inmiddels alweer 3 maanden m'n rijbewijs en het is zó leuk! Alleen erger ik me soms echt aan andere weggebruikers, zit regelmatig scheldend achter het stuur Vooral het alleen rijden is tof. Ik hoop echt dat jullie allen hier snel van mogen genieten.
Back in business.
  dinsdag 19 september 2006 @ 23:14:52 #236
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_41968766
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:23 schreef XMN8R het volgende:

[..]

Ik zit in een speciale commissie van het CBR en twee weken terug was er een presentatie van het RDW over het nieuwe rijbewijs. Toen heb ik één van de weinige speciemen gekregen .
ik heb dus gister mijn papieren rijbewijs gehaald... kan ik deze in oktober wisselen voor zo'n pasje, eventueel met bijbetaling? en zoniet, kan ik m'n rijbewijs dan maar beter 'kwijt' raken en daarna een nieuwe (pasje) halen?
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 21:32 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Nope.. Die truus van t gemeentehuis vond het veel te leuk dat er boerenhol bij mn geboorteplaats staat

Rijbewijs kostte hier in rotterdam 41,50 euro..
Hier in Nijmegen 33 euro
  MOL-held dinsdag 19 september 2006 @ 23:21:44 #237
44635 XMN8R
mag dat?
pi_41969037
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 23:14 schreef EsDe het volgende:

ik heb dus gister mijn papieren rijbewijs gehaald... kan ik deze in oktober wisselen voor zo'n pasje, eventueel met bijbetaling? en zoniet, kan ik m'n rijbewijs dan maar beter 'kwijt' raken en daarna een nieuwe (pasje) halen?
Je kunt nog gerust tien jaar met je huidige rijbewijs rond blijven rijden , maar als je toch graag dat pasje wilt hebben dan kun je (vanaf 1 oktober 2006) op elk moment je huidige rijbewijs omwisselen voor het nieuwe pasje. Je krijgt de categorie AM (bromfietscertificaat) dan zelfs kado. Er zijn natuurlijk wel kosten aan verbonden (die willicht zelfs hoger zullen zijn als je het huidige rijbewijs kwijt bent en niet kan overleggen).

Wanneer je besluit om voortijdig je huidige rijbewijs om te wisselen, dan is je nieuwe rijbewijs wederom voor tien jaar geldig, en niet voor de resterende duur van je vorige rijbewijs.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
  dinsdag 19 september 2006 @ 23:37:57 #238
11458 ivetje
pi_41969596
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 23:21 schreef XMN8R het volgende:

[..]

Je kunt nog gerust tien jaar met je huidige rijbewijs rond blijven rijden , maar als je toch graag dat pasje wilt hebben dan kun je (vanaf 1 oktober 2006) op elk moment je huidige rijbewijs omwisselen voor het nieuwe pasje. Je krijgt de categorie AM (bromfietscertificaat) dan zelfs kado. Er zijn natuurlijk wel kosten aan verbonden (die willicht zelfs hoger zullen zijn als je het huidige rijbewijs kwijt bent en niet kan overleggen).

Wanneer je besluit om voortijdig je huidige rijbewijs om te wisselen, dan is je nieuwe rijbewijs wederom voor tien jaar geldig, en niet voor de resterende duur van je vorige rijbewijs.
De AM staat niet op je rijbewijs en heb je zowiezo al als je een B-rijbewijs hebt
To infinity…and beyond!
  MOL-held dinsdag 19 september 2006 @ 23:41:26 #239
44635 XMN8R
mag dat?
pi_41969704
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 23:37 schreef ivetje het volgende:

De AM staat niet op je rijbewijs
nu nog niet, straks wel
quote:
en heb je zowiezo al als je een B-rijbewijs hebt
nee, je hebt op dit moment vrijstelling van het bromfietscertificaat als je in het bezit bent van je rijbewijs A of B. (juridisch detail ); na 1 oktober 2006 zijn het twee aparte categoriën.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
pi_41970556
Dus als ik het goed begrijp mag ik nu ook gewoon op brommertjes kruipen met mijn B rijbewijs (papier)
  MOL-held woensdag 20 september 2006 @ 00:13:28 #241
44635 XMN8R
mag dat?
pi_41970640
quote:
Op woensdag 20 september 2006 00:10 schreef FranticDJ het volgende:
Dus als ik het goed begrijp mag ik nu ook gewoon op brommertjes kruipen met mijn B rijbewijs (papier)
Yep, als je dan je rijbewijs maar meeneemt he .
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
pi_41971375
Hoe kan je op die nieuwe rijbewijs het verschil tussen A en beperkt A (25kw) rijbewijs zien
pi_41971464
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 23:10 schreef Shirley het volgende:
Ík wil alle geslaagden feliciteren, met name Rena en FranticDJ! Eindelijk!
Dank je wel Maar in feite was ik er nog niet eens zo heel lang mee bezig, ik schaam me wel als ik zie dat ik zo liep te zeiken terwijl er mensen zijn die er al veel langer mee bezig zijn

Ik vind het ook echt zo heerlijk, dat rijbewijs Ik heb gisteren en vandaag echt al een paar uur rondgereden en het word steeds leuker. Zelfs invoegen op een drukke snelweg ging me goed af vandaag Maar nu moet ik wel he, als ik nu iets fout doe overleef ik het niet
And you know I might
pi_41973521
Ik heb ook een autootje aangeschafd gister. Een twingo. Ik vond het rijden geen probleem maar ik merkte wel degelijk verschil tussen de diesel waarmee ik leste en deze benzineauto dus. Vooral bij het wegrijden (achteruit uitparkeren) sloeg de motor een paar keer af omdat ik gewend was dat op het aangrijpingspunt te doen. Nu moet ik gas meenemen. Erg wennen!

Ik vind sowieso het in en uit parkeren best eng terwijl dat met het lessen altijd wel okay ging. Toch een beetje onzeker nu je dan in ene alleen in een auto zit.
This whole world is wild at heart and weird on top
pi_41973537
Gewoon lekker uitproberen in welke auto je het beste rijdt nu
pi_41973760
Ik heb deze gekocht dus mag hopen dat het deze is uiteindelijk
This whole world is wild at heart and weird on top
pi_41974110
quote:
Op woensdag 20 september 2006 00:43 schreef yup het volgende:
Hoe kan je op die nieuwe rijbewijs het verschil tussen A en beperkt A (25kw) rijbewijs zien
Ik denk aan een code. Net als de beperking automaat.(code 78)
Ik heb even gekeken, maar de enige code waar een beperking wordt gesteld is die van <125cc en <11 kW
(code 72).
pi_41974671
woej! vandaag eerste rijles! eens kijken wat ik er van bak
Call of Duty Black OPS-&gt; steamid: jordyb1986
pi_41974940
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 22:25 schreef ivetje het volgende:

[..]

Op je rijbewijs mogen nog wel gewone pasfoto's...heb het afgelopen week nog gevraagd aan mijn instructrice, want ik heb foto's laten maken voor mijn theorie...die mag ik dus gewoon nog gebruiken
Vanaf 1 oktober niet meer...

Om 2 uur, voor het eerst fileparkeren

[ Bericht 11% gewijzigd door tralalala op 20-09-2006 09:29:00 ]
pi_41975132
quote:
Op woensdag 20 september 2006 09:21 schreef tralalala het volgende:

[..]

Vanaf 1 oktober niet meer...

Om 2 uur, voor het eerst fileparkeren
hehe.. succes!
Call of Duty Black OPS-&gt; steamid: jordyb1986
pi_41975236
Morgen om 8.55 uur weer op. Ik acht mijn kans van slagen iets minder groot dan voorheen.

Slaap zou handig zijn.
pi_41975254
Oh en vanmiddag nog de laatste 2 rijlessen, klein nadeeltje is ook dat ik de afgelopen twee weken niet gereden heb.
  MOL-held woensdag 20 september 2006 @ 10:10:35 #253
44635 XMN8R
mag dat?
pi_41975793
quote:
Op woensdag 20 september 2006 00:43 schreef yup het volgende:
Dit zijn afbeeldingen van de voorkant en achterkant van het nieuwe rijbewijs .

Op de achterkant komen de verschillende categorieën te staan. Een categorie is alleen geldig als daarachter de begin- en einddatum van de geldigheid staat. Let op de twee regels voor de categorie A: in de eerste regel staat: geldig vanaf 31.12.1996 - 01.10.2016, op de tweede regel staat 31.12.1998 - 01.10.2016. Als je je rijbewijs A in dit voorbeeld dus krijgt op 31-12-1996, dan staat daar gelijk al de (toekomstige) datum op waarop je met de zwaardere motoren mag gaan rijden.

In de toekomst worden de categorieën C en D (vrachtwagen en bus) ook gesplitst in licht (C1 en D1) en zwaar (C en D). De categorie T staat overigens voor het toekomstige Trekkerrijbewijs. Helemaal onderaan is ruimte voor de beperkende codes.

MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
  MOL-held woensdag 20 september 2006 @ 10:14:16 #254
44635 XMN8R
mag dat?
pi_41975876
Geen rijbewijsaanvragen op 29 en 30 september

Op vrijdag 29 en zaterdag 30 september is het niet mogelijk een rijbewijs bij de gemeente aan te vragen. Houd hier rekening mee als u een nieuw rijbewijs wilt aanvragen of uw rijbewijs moet vernieuwen. De organisaties die betrokken zijn bij de afgifte van rijbewijzen hebben deze dagen nodig om het nieuwe systeem uitvoeringsgereed te maken. Het CBR neemt op die vrijdag en zaterdag (in de zaterdag-examencentra) wel examens af. Vanaf maandag 2 oktober kunt u het nieuwe rijbewijs bij uw gemeente aanvragen en vijf werkdagen later ophalen.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
pi_41976043
Trekker rijbewijs bestaat alweer een paar jaar hoor.. Heb dat ding ook nog ergens liggen thuis..
  MOL-held woensdag 20 september 2006 @ 10:25:22 #256
44635 XMN8R
mag dat?
pi_41976144
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:21 schreef FranticDJ het volgende:
Trekker rijbewijs bestaat alweer een paar jaar hoor.. Heb dat ding ook nog ergens liggen thuis..
Je hebt gelijk , maar binnenkort krijg je daarvoor dus niet meer een apart bewijs, maar wordt het toegevoegd aan je Nederlandse Rijbewijs (dezelfde verandering als bij het Bromfietscertificaat dus).
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
  woensdag 20 september 2006 @ 12:31:43 #257
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_41979737
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 23:21 schreef XMN8R het volgende:

[..]

Top, bedankt voor de heldere uitleg!
  woensdag 20 september 2006 @ 12:35:55 #258
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_41979823
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:14 schreef XMN8R het volgende:
[afbeelding] Geen rijbewijsaanvragen op 29 en 30 september [afbeelding]

Op vrijdag 29 en zaterdag 30 september is het niet mogelijk een rijbewijs bij de gemeente aan te vragen. Houd hier rekening mee als u een nieuw rijbewijs wilt aanvragen of uw rijbewijs moet vernieuwen. De organisaties die betrokken zijn bij de afgifte van rijbewijzen hebben deze dagen nodig om het nieuwe systeem uitvoeringsgereed te maken. Het CBR neemt op die vrijdag en zaterdag (in de zaterdag-examencentra) wel examens af. Vanaf maandag 2 oktober kunt u het nieuwe rijbewijs bij uw gemeente aanvragen en vijf werkdagen later ophalen.
Godver! Ik moet dus op die 29ste examen doen. Mag ik gewoon meer dan een week wachten. Belachelijk
pi_41981451
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:14 schreef XMN8R het volgende:
[afbeelding] Geen rijbewijsaanvragen op 29 en 30 september [afbeelding]

Thanks, dat is een mooie om in het achterhoofd te houden.
  MOL-held woensdag 20 september 2006 @ 13:56:33 #260
44635 XMN8R
mag dat?
pi_41981994
quote:
Op woensdag 20 september 2006 12:35 schreef Fir3fly het volgende:

Godver! Ik moet dus op die 29ste examen doen. Mag ik gewoon meer dan een week wachten. Belachelijk
vrijdag 29-09 examen, maandag 02-10 aanvragen, vrijdag 06-10 ophalen.. precies een week dus

Als je die dag slaagt moet je gewoon blij zijn dat je er vanaf bent joh! Dat weekje wachten ben je op 06-10 als je lachend het gemeentehuis verlaat alweer vergeten hoor .
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
pi_41982479
Hé ik was dit topic al kwijt. Maandag weer lessen
pi_41986662
Totaal 6 lessen van 2 uur gehad (en de eerste les een uurtje) en heb alle bijzondere verichtingen al een keer gedaan.
Vanaf nu vooral in het examengebied rijden.

Ik hoorde trouwens, dat vanaf 1 oktober niet meer bekend wordt gemaakt, wie je als examinator krijgt
Je krijgt enkel het tafelnummer.
pi_41987388
quote:
Op woensdag 20 september 2006 16:32 schreef tralalala het volgende:
Totaal 6 lessen van 2 uur gehad (en de eerste les een uurtje) en heb alle bijzondere verichtingen al een keer gedaan.
Vanaf nu vooral in het examengebied rijden.

Ik hoorde trouwens, dat vanaf 1 oktober niet meer bekend wordt gemaakt, wie je als examinator krijgt
Je krijgt enkel het tafelnummer.
lekker boeiend, ik weet het ook nooit, je kunt er toch niks aan veranderen, je zult het toch echt zelf moeten doen verder, dus lekker boeiend wie je als examinator heb
pi_41987399
quote:
Op woensdag 20 september 2006 12:35 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

eerst halen, dan klagen..
  woensdag 20 september 2006 @ 17:02:20 #265
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_41987461
dflink genieten les vandaag beetje binnenweggetjes verkent. mocht ook even plankgas geven van me instructeur. resultaat binnen no-time aan de 140
dat moet vaker mogen.
Remlof is een Spellings Nsb'er
  woensdag 20 september 2006 @ 17:20:01 #266
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_41987929
quote:
Op woensdag 20 september 2006 16:59 schreef Robin__ het volgende:

[..]

eerst halen, dan klagen..
Als ik hem niet haal heb ik ook reden om te klagen. Dat doe ik dus bij deze.
pi_41988261
quote:
Op woensdag 20 september 2006 13:56 schreef XMN8R het volgende:

[..]

vrijdag 29-09 examen, maandag 02-10 aanvragen, vrijdag 06-10 ophalen.. precies een week dus

Als je die dag slaagt moet je gewoon blij zijn dat je er vanaf bent joh! Dat weekje wachten ben je op 06-10 als je lachend het gemeentehuis verlaat alweer vergeten hoor .
Als het 5 werkdagen zijn, dan lijkt het me eerder dat hij z'n rijbewijs maandag 09-10 kan ophalen....

/ontopic
maandag gezakt ==>
morgen nieuw examen aanvragen ==>
zaterdag weer de eerste les..... ==>
pi_41988311
Ik kom net terug van m'n les.
Best wel lekker gereden, de wagen voelt steeds meer als een luxe wagen. Ik moet er wel op letten dat ik niet te snel ga, Het blijft natuurlijk een gevaarte van ruim 12 ton.
En ik maak af en toe nog steeds domme fouten, dingen die ik gewoon foutloos kan vernaggel ik helemaal. Instructeur zegt er wat van, deuk in m'n zelfvertrouwen, en toch moet ik verder rijden.
Ik hoop dat zoiets op m'n examen niet snel gebeurt.

Vrijdag nog 2 uurtjes lessen, daarna moet ik op examen.
pi_41989193
quote:
Op woensdag 20 september 2006 17:02 schreef B_BOY het volgende:
dflink genieten les vandaag beetje binnenweggetjes verkent. mocht ook even plankgas geven van me instructeur. resultaat binnen no-time aan de 140
dat moet vaker mogen.
*wacht op de moraalridders*

Ik hoor net dat ik waarschijnlijk een slipcursus voor mn verjaardag krijg (als ik dat tenminste mag doen.. dacht dat je hier al een tijdje je rijbewijs voor moest hebben)
pi_41989419
Heb je m al dan?
pi_41989463
quote:
Op woensdag 20 september 2006 18:18 schreef FranticDJ het volgende:
Heb je m al dan?
hij heeft hem allang
quote:
- Robin__ (28 juni)
pi_41989503
OK ff gemist
  woensdag 20 september 2006 @ 18:24:59 #273
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_41989578
quote:
Op woensdag 20 september 2006 18:20 schreef Sylvana het volgende:

[..]

hij heeft hem allang
[..]
Ben maar even terug gekomen in dit topic om te vragen hoe het nou met jouw gaat? is er al nieuws?
Jawel, je keek.
pi_41989605
quote:
Op woensdag 20 september 2006 18:24 schreef jna het volgende:

[..]

Ben maar even terug gekomen in dit topic om te vragen hoe het nou met jouw gaat? is er al nieuws?
heb rijtest gedaan, mag gewoon bnor examen doen, dus ga me theorie halen en als ik die gehaald heb wordt bnor-examen aangevraagd, neem ik nog een paar lesjes en dan ga ik er gewoon voor
  woensdag 20 september 2006 @ 18:29:02 #275
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_41989687
quote:
Op woensdag 20 september 2006 18:26 schreef Sylvana het volgende:

[..]

heb rijtest gedaan, mag gewoon bnor examen doen, dus ga me theorie halen en als ik die gehaald heb wordt bnor-examen aangevraagd, neem ik nog een paar lesjes en dan ga ik er gewoon voor
Succes, ik zal het volgen
Jawel, je keek.
pi_41990104
Hoelang heb je nu al geen auto gereden syl?
pi_41990251
quote:
Op woensdag 20 september 2006 18:45 schreef Robin__ het volgende:
Hoelang heb je nu al geen auto gereden syl?
Ze had op vier september nog de rijtest dus twee weekjes
pi_41990398
quote:
Op woensdag 20 september 2006 18:50 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Ze had op vier september nog de rijtest dus twee weekjes
klopt
  woensdag 20 september 2006 @ 19:02:01 #279
11458 ivetje
pi_41990621
Ow, ik heb toch zo'n leuk autootje gezien al Heb mijn rijbewijs nog niet, maar hier ga ik voor sparen als ik weer betaald werk heb

To infinity…and beyond!
pi_41990974
Dan zou ik toch voor de Toyota Aygo gaan
  woensdag 20 september 2006 @ 19:17:09 #281
11458 ivetje
pi_41991072
Nee, die heeft van die boggels bij de achterlichten en hij heeft een bolle neus
To infinity…and beyond!
pi_41991151
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:02 schreef ivetje het volgende:
Ow, ik heb toch zo'n leuk autootje gezien al Heb mijn rijbewijs nog niet, maar hier ga ik voor sparen als ik weer betaald werk heb

[afbeelding]

Wat een gedrocht Ehm, zou je niet verder gaan kijken of er iets is dat echt leuk is?
  woensdag 20 september 2006 @ 19:40:34 #283
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_41991883
Heb nieuw examen aangevraagd. krijg z.s.m een brief thuis met mijn nieuwe examendatum. en dan weer 7 lessen nemen. en dan eens zonder medicatie rijden. mischien rijd ik dan beter.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  woensdag 20 september 2006 @ 19:40:45 #284
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_41991890
quote:
Op woensdag 20 september 2006 18:09 schreef Robin__ het volgende:

[..]

*wacht op de moraalridders*

Ik hoor net dat ik waarschijnlijk een slipcursus voor mn verjaardag krijg (als ik dat tenminste mag doen.. dacht dat je hier al een tijdje je rijbewijs voor moest hebben)
moraalridders zijn sfeerverziekers. iedereen die zo;'n relaxte instructeur heeft als ik weet gewoon dat da geweldig is als je de bocht uitkomt in zijn 2 volgas geven bij zijn 80 in zijn drie en bij zijn 120 naar zijn 4. en dan nog ff door vlammen totdat de instructeur zegt ho nu ff afremme zometeen komt er een kruising.

/edit turbo voelen is ook echt heerlijk.

/edit2 daarna mijn rijles nog wel gedeeltelijk verneukt omdat ik te overmoedig werd en ook te hard door de dorpen heenging waarbij ik dus niet goed genoeg meer kijk en af en toe flink in de remmen moest. maarja was pas les 5. dan mag dat nog he.

[ Bericht 7% gewijzigd door B_BOY op 20-09-2006 19:47:09 ]
  woensdag 20 september 2006 @ 20:40:41 #285
11458 ivetje
pi_41994301
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:19 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Wat een gedrocht Ehm, zou je niet verder gaan kijken of er iets is dat echt leuk is?
Staat er dat ik hem volgende week ga kopen Ik vind dit een leuke auto, hiervoor wil ik wel gaan sparen. Wie weet is er dan inmiddels al iets veel leukers op de markt (en betaalbaarders ). Het liefst wil ik een VW spijlenbus, maar die zit er voorlopig nog niet in
En eer dat ik het geld bij elkaar heb zijn dit soort autootjes wel goed te krijgen 2ehands gok ik zo Net als een c1 ofzo, die is ook erg leuk. Maar van die peugeotje krijg ik het warm ja, vind het een heel erg leuk bakkie
To infinity…and beyond!
  woensdag 20 september 2006 @ 20:44:45 #286
11458 ivetje
pi_41994411
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:40 schreef B_BOY het volgende:

[..]

moraalridders zijn sfeerverziekers. iedereen die zo;'n relaxte instructeur heeft als ik weet gewoon dat da geweldig is als je de bocht uitkomt in zijn 2 volgas geven bij zijn 80 in zijn drie en bij zijn 120 naar zijn 4. en dan nog ff door vlammen totdat de instructeur zegt ho nu ff afremme zometeen komt er een kruising.

/edit turbo voelen is ook echt heerlijk.

/edit2 daarna mijn rijles nog wel gedeeltelijk verneukt omdat ik te overmoedig werd en ook te hard door de dorpen heenging waarbij ik dus niet goed genoeg meer kijk en af en toe flink in de remmen moest. maarja was pas les 5. dan mag dat nog he.
Nee, ik ben geen moraalridder...maar denk je werkelijk dat je goed leert rijden als je pas in z'n 3 gaat bij de 80 En zo hard mag rijden als je zelf wil...en de turbo voelt En hard door dorpen mag rijden...je instructeur is er dan ook niet meer snel genoeg bij als er iets mis gaat...dus die zit ook goed fout eigenlijk Denk daar maar even over na...ik denk nl niet dat een examinator het zo leuk vind als je dat doet
To infinity…and beyond!
pi_41996032
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:44 schreef ivetje het volgende:

[..]

Nee, ik ben geen moraalridder...maar denk je werkelijk dat je goed leert rijden als je pas in z'n 3 gaat bij de 80 En zo hard mag rijden als je zelf wil...en de turbo voelt En hard door dorpen mag rijden...je instructeur is er dan ook niet meer snel genoeg bij als er iets mis gaat...dus die zit ook goed fout eigenlijk Denk daar maar even over na...ik denk nl niet dat een examinator het zo leuk vind als je dat doet
Mannending..

Laat dat dus een les voor je zijn, als je te hard gaat rijden in dorpjes enzo ga je fouten maken.. doe het liever iets rustiger aan maar dan foutloos. Het is zonde, ik heb zat lessen vernoikt omdat ik gewoon niet rustig genoeg de tijd nam..

80 in zn 2 is wel behoorlijk veel toeren mijn instructeur zou dat net niet getrokken hebben denk ik.. heb nog steeds nooit een auto tot in het rooie doorgetrokken.. als ie warm is enzo moet het best kunnen maar alsnog (nouja.. behalve die ene huurauto 4800 toeren )
  woensdag 20 september 2006 @ 21:29:04 #288
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_41996098
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:44 schreef ivetje het volgende:

[..]

bij zijn 80 naar de drie kan goed hoor,. bij een auto met genoeg vermogen. enne zo hard rijden als je zelf wil mag ik zeker niet maar dat was meer een stuk waar het kon en waar ik het maar eens moest doen van mijn instructeur om mij te laten zien wat hoge snelheid met je doet (hoe weinig tijd je hebt om te reageren enz...) en om je te laten kijken hoe je je auto kunt controleren (gebruik maken van het onderstel in de bochten, waarom gas geven pas op 3 kwart van de bocht moet (op hoge snelheid maak je dit makkelijker duidelijk, dan voel je het verschil namelijk echt) en ja dat in de stad mag ik ook inet maarja ik trapte dus iets teveel door mijn instructeur zei er dus ook echt wel iets van. enne bij 65 per uur is hij er nog snel genoeg bij hoor de instructeur. ik als beginnende leerling echter niet.
  woensdag 20 september 2006 @ 21:29:06 #289
11458 ivetje
pi_41996100
quote:
Op woensdag 20 september 2006 21:27 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Mannending..

Laat dat dus een les voor je zijn, als je te hard gaat rijden in dorpjes enzo ga je fouten maken.. doe het liever iets rustiger aan maar dan foutloos. Het is zonde, ik heb zat lessen vernoikt omdat ik gewoon niet rustig genoeg de tijd nam..
Ik dus ook, heb daardoor met kijken veel moeite gehad. Ik reed overal heel snel door etc. wat me een aantal extra lessen heeft gekost uiteindelijk
En dat terwijl ik bijna overal te langzaam rijdt, behalve op de plekken waar ik geen voorrang heb
To infinity…and beyond!
  woensdag 20 september 2006 @ 21:31:18 #290
11458 ivetje
pi_41996208
quote:
Op woensdag 20 september 2006 21:29 schreef B_BOY het volgende:

[..]

bij zijn 80 naar de drie kan goed hoor,. bij een auto met genoeg vermogen. enne zo hard rijden als je zelf wil mag ik zeker niet maar dat was meer een stuk waar het kon en waar ik het maar eens moest doen van mijn instructeur om mij te laten zien wat hoge snelheid met je doet (hoe weinig tijd je hebt om te reageren enz...) en om je te laten kijken hoe je je auto kunt controleren (gebruik maken van het onderstel in de bochten, waarom gas geven pas op 3 kwart van de bocht moet (op hoge snelheid maak je dit makkelijker duidelijk, dan voel je het verschil namelijk echt) en ja dat in de stad mag ik ook inet maarja ik trapte dus iets teveel door mijn instructeur zei er dus ook echt wel iets van. enne bij 65 per uur is hij er nog snel genoeg bij hoor de instructeur. ik als beginnende leerling echter niet.
En voor dit soort dingen hebben ze bij mijn rijschool dus gewoon zo'n veiligheidtraining Zodat je dit soort "gevaarlijke" dingen dus niet op de openbare weg hoeft te laten zien en dat je het te zien krijgt op een echt veilige manier.
Daarnaast, ik vind 80 in z'n 3 vrij hoog hoor...mijn auto maakt dan heel erg veel herrie en vraagt gewoon om te schakelen. Ik mag dit alleen op een hele krote invoegstrook vlakbij maarssen, daar kom je haaks op de autoweg aanrijden en moet je op een relatief kort stuk invoegen. Daar MAG ik dus niet naar z'n 4 schakelen en MOET ik met 80 de weg op Als ik dit ergens anders doe krijg ik op mijn flikker Maar goed, het verschilt of je een 4- of een 5-bak hebt...verder heb je volgens mij bij elke auto een hoop herrie als je constant 80 rijdt in z'n 3

[ Bericht 23% gewijzigd door ivetje op 20-09-2006 21:36:35 ]
To infinity…and beyond!
  woensdag 20 september 2006 @ 21:32:05 #291
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_41996241
quote:
Op woensdag 20 september 2006 17:02 schreef B_BOY het volgende:
dat moet vaker mogen.
Had ik vandaag ook ff, leeg stuk weg, afgelegen ergens in Almere Hout, en flink planken, +- 120
pi_41996362
quote:
Op woensdag 20 september 2006 09:36 schreef gurlie het volgende:
Morgen om 8.55 uur weer op. Ik acht mijn kans van slagen iets minder groot dan voorheen.

Slaap zou handig zijn.
Veel succes morgen
pi_41996415
quote:
Op woensdag 20 september 2006 21:34 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Veel succes morgen
Dankje!

Ik duik zo mijn bed in met een boek en hoop dat de slaap me vat.

Rijles van vandaag ging nog goed, dus we zullen zien. Hopelijk ben ik deze keer mijn zenuwen wat beter de baas.
pi_41996859
quote:
Op woensdag 20 september 2006 21:29 schreef B_BOY het volgende:

[..]

Ik weet dat het kan, sommige hondatjes kunnen zelfs door tot de 110 ofzo in 2e versnelling Ik vind het ook wel verstandig van je instructeur, je gaat toch ooit een keer hard rijden.. liever met wat goed advies dan zonder. De meeste autos kunnen ook veel meer hebben dan jij en ik durven in de bochten, soms kom je op een bocht af en dan dwing je jezelf gewoon een 'race lijn' te gaan rijden terwijl de auto de bocht vaak ook nog wel via de normale baan had kunnen nemen.. alles is anders bij hogere snelheid, het remmen en het sturen voelt anders, maar ook de weg is anders, vooral smaller, en vaak golvende bewegingen die je anders niet eens doorhebt.

Voor de volledigheid moet je eigenlijk ook de ABS nog een keertje testen (bij een hoop nieuwe autos gaat de motor uit en de knipperlichten aan, das wel goed ) die instructeurs wachten ook echt wel lang hoor voor ze ingrijpen, je staat echt snel stil.. en is het nog ff extra duidelijk
pi_41996936
quote:
Op woensdag 20 september 2006 21:31 schreef ivetje het volgende:

[..]

En voor dit soort dingen hebben ze bij mijn rijschool dus gewoon zo'n veiligheidtraining Zodat je dit soort "gevaarlijke" dingen dus niet op de openbare weg hoeft te laten zien en dat je het te zien krijgt op een echt veilige manier.
Daarnaast, ik vind 80 in z'n 3 vrij hoog hoor...mijn auto maakt dan heel erg veel herrie en vraagt gewoon om te schakelen. Ik mag dit alleen op een hele krote invoegstrook vlakbij maarssen, daar kom je haaks op de autoweg aanrijden en moet je op een relatief kort stuk invoegen. Daar MAG ik dus niet naar z'n 4 schakelen en MOET ik met 80 de weg op Als ik dit ergens anders doe krijg ik op mijn flikker Maar goed, het verschilt of je een 4- of een 5-bak hebt...verder heb je volgens mij bij elke auto een hoop herrie als je constant 80 rijdt in z'n 3
Hij heeft het over 79 rijden in zn 2 en 80 in zn 3.. das net niet in het rooie

En niemand lest in een 4 bak
  woensdag 20 september 2006 @ 21:51:20 #296
11458 ivetje
pi_41997252
quote:
Op woensdag 20 september 2006 21:45 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Hij heeft het over 79 rijden in zn 2 en 80 in zn 3.. das net niet in het rooie

En niemand lest in een 4 bak
Als ik in z'n 2 79 rijdt zit het bij mij op de toerenteller echt al lang in het rooie hoor Ik moet bij 2500 toeren schakelen, doe het zelf bijna altijd bij 3000 maar goed. Is heel slecht voor je versnellingsbak hoor, 79 in z'n 2 Kan me niet voorstellen dat een instructeur daarmee akkoord gaat ,en een examinator zal het al helemaal geen pretje vinden hoor
To infinity…and beyond!
  woensdag 20 september 2006 @ 21:54:09 #297
11458 ivetje
pi_41997410
quote:
Op woensdag 20 september 2006 21:43 schreef Robin__ het volgende:

[..]

alles is anders bij hogere snelheid, maar ook de weg is anders, vooral smaller
Mijn weg blijft altijd even breed hoor...hoe hard ik ook rijdt
Ik vind het gewoon niet verstandig, omdat je instructeur je bewust te hard laat rijden. En dat is bij wet verboden en een instructeur is er om jou te leren wat de regels zijn wat betreft het autorijden. Vandaar dus
To infinity…and beyond!
pi_41997551
Nee natuurlijk gaat die daar niet mee akkoord, maar je auto kan het wel..dus tja, er komt een dag dat je dit gaat proberen (of misschien ook niet, maar vast wel) je motor werkt pas optimaal rond de 5000 toeren vaak (benzine dan) dit is in principe niet slecht voor je motor of versnellingsbak, het rooie begint niet voor niets pas daar, en de versnellingsbak is ontworpen op die krachten. Veel toeren met een koude motor is sowieso slecht, lang volgas is ook niet altijd goed meen ik.. dat zou je aan je instructeur moeten vragen als je het echt wilt weten, ik doe het mn auto iig niet aan.

Ik weet niet precies hoe de versnellings verhoudingen zijn bij diesel autos, bij een hoop zal 80 in 2 idd in het rooie zijn, bij een gewone benzine auto is het vaak op het randje (maar die hebben ook een veel groter toeren bereik dan een diesel)
  woensdag 20 september 2006 @ 22:00:12 #299
11458 ivetje
pi_41997779
Over die 5000 toeren heb je geen gelijk....ik weet niet waar je je info vandaan haalt, maar 5000 toeren is gewoon te hoog hoor. Ook bij benzine. Het rooie zit er niet om aan te geven tot waar je je toeren meot laten oplopen hoor
Je krijgt trouwens ook een zwarte wolk achter je auto bij zo'n hoog toerental hoor. Heb dat zelf ook al eens meegemaakt en ik kan je vertellen dat je medeweggebruikers daar niet blij mee zijn

Overigens rijdt ik in een diesel maar goed...
To infinity…and beyond!
  woensdag 20 september 2006 @ 22:00:52 #300
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_41997816
nou als iemand er een technisch oordeel over wil vellen. ik rijd in een tdi 6-bak (4 of 5 is voor paupers) met 170 pk. normaal schakel ik ook veel vroeger overigens hoor. de 2 is vrij lang bij audi, de 1 is bijvoorbeeld weer heel erg kort.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')