die kreeg ik dus voor me 18e verjaardagquote:Op dinsdag 19 september 2006 14:19 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Toen ik geslaagd was voor m'n rijbewijs kreeg ik een cadeautje van m'n mama...Een heel mooie grote portemonnee!
![]()
Ooeehhh dat's kut zeg.... wat stom dat jij net het kastje krijgt die er mee op houdt.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:35 schreef Sylvana het volgende:
Godverdomme, volgens mij is het me echt niet gegund om me rijbewijs te halen ofzo![]()
![]()
Vandaag dus weer theorie doen, was ruim op tijd in het examencentrum, alles ging goed, uitleg, voorbeeldvragen, alles ging goed, examen begint, vraag 1 gaat goed, vraag 2 gaat goed, en dan gebeurt het hoor
Houd me kastje er godverdomme mee op
Dus ik gelijk tegen die man zeggen dat hij het niet meer doet, man komt eraan, kastje doet echt niks meer, intussen gaat examen gewoon door, dus het was voor mij over
Geld terug gekregen, en nou moet ik dus andere keer weer examen gaan doen, hele ochtend voor niks kwijt geweest, baal hier echt ontzettend van, want als ik me theorie haalde dan ging me instructeur gelijk bnor-examen aanvragen en nu duurt het dus weer een tijd
Kutzooi
De vierde al van gisteren, tofquote:
Da's wel heel flauw idd! Kan je niet met de trein naar een ander CBR toe als je het echt snel wil? Toen ik m'n theorie ging aanvragen (Alkmaar) kon ik binnen een paar dagen terecht. Het CBR in Sloterdijk ligt handig naast het spoor. Misschien een beetje te om met de trein naar een ander CBR te gaan, maar als je haast hebt is het misschien een optiequote:Op dinsdag 19 september 2006 12:35 schreef Sylvana het volgende:
Vandaag dus weer theorie doen, was ruim op tijd in het examencentrum, alles ging goed, uitleg, voorbeeldvragen, alles ging goed, examen begint, vraag 1 gaat goed, vraag 2 gaat goed, en dan gebeurt het hoor
Als je dit uit z'n verband leest staat het wat apart. Maar goed, tot zover mijn offtopic bijdragequote:Op dinsdag 19 september 2006 14:20 schreef FranticDJ het volgende:
@Sylvana nog groter heb ik niet echt behoefte aan :S zit al met zo'n dikke knots in mn broekzak.
Het lijkt me dat je zal moeten wachten. Ik verwacht niet dat je een papiertje krijgt dat een week geldig is, zodat je alvast kan rijden. Het zal ze bij het gemeentehuis een zorg zijn wanneer jij de weg op magquote:Op dinsdag 19 september 2006 16:34 schreef Pino_666 het volgende:
Ik heb een vraagje:
Vanaf 1 oktober wordt het nieuwe rijbewijs ingevoerd. De afhaal-procedure zal ook veranderen. In de oude situatie kon je wachten op je rijbewijs, maar in de nieuwe situatie worden de rijbewijzen ergens centraal geproduceerd en moet je volgens mij 5 werkdagen wachten (na het aanvragen) voordat je hem kan ophalen.
Nu mijn vraag: Krijg je na het aanvragen iets tijdelijks mee? Of zou je gewoon kunnen rijden?Je hebt immers je examen gehaald en het is (volgens mij) ook zeker dat je je rijbewijs ook krijgt. Alleen niet meteen......
Ik zal na 1 oktober mijn examen doen (ben gister gezakt) en het lijkt me zo kut wanneer ik nog een week moet wachten met rijden nadat ik mn examen heb gehaald. Stel dat ik hem dan haal, dan wil ik ook meteen rijden !![]()
Dan vraag ik me af wat er zal gebeuren als ik wel gewoon ga rijden en dan word aangehouden: ik ben immers geslaagd voor mn examen, mn rijbewijs is aangevraagd, maar ik heb hem alleen nog niet....quote:Op dinsdag 19 september 2006 16:36 schreef TNA het volgende:
[..]
Het lijkt me dat je zal moeten wachten. Ik verwacht niet dat je een papiertje krijgt dat een week geldig is, zodat je alvast kan rijden. Het zal ze bij het gemeentehuis een zorg zijn wanneer jij de weg op mag
Ach Sylvanaquote:Op dinsdag 19 september 2006 12:35 schreef Sylvana het volgende:
Godverdomme, volgens mij is het me echt niet gegund om me rijbewijs te halen ofzo![]()
![]()
Een knots in je broekzak?quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:20 schreef FranticDJ het volgende:
@Sylvana nog groter heb ik niet echt behoefte aan :S zit al met zo'n dikke knots in mn broekzak.. En mn broekzakken worden er ook niet bepaald groter van..
Rijden zonder rijbewijs; 190 euro boete.quote:Op dinsdag 19 september 2006 16:40 schreef Pino_666 het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af wat er zal gebeuren als ik wel gewoon ga rijden en dan word aangehouden: ik ben immers geslaagd voor mn examen, mn rijbewijs is aangevraagd, maar ik heb hem alleen nog niet....
De politie zal toch wel in een of andere database kunnen zien of ik een rijbewijs heb?
Vrouwenquote:Op dinsdag 19 september 2006 16:56 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Een knots in je broekzak?
Ik doe dus op 29 september examen, en net daarna is het gemeentehuis dicht. Ik moet dus nog veel langer wachtenquote:Op dinsdag 19 september 2006 16:34 schreef Pino_666 het volgende:
Ik heb een vraagje:
Vanaf 1 oktober wordt het nieuwe rijbewijs ingevoerd. De afhaal-procedure zal ook veranderen. In de oude situatie kon je wachten op je rijbewijs, maar in de nieuwe situatie worden de rijbewijzen ergens centraal geproduceerd en moet je volgens mij 5 werkdagen wachten (na het aanvragen) voordat je hem kan ophalen.
Nu mijn vraag: Krijg je na het aanvragen iets tijdelijks mee? Of zou je gewoon kunnen rijden?Je hebt immers je examen gehaald en het is (volgens mij) ook zeker dat je je rijbewijs ook krijgt. Alleen niet meteen......
Ik zal na 1 oktober mijn examen doen (ben gister gezakt) en het lijkt me zo kut wanneer ik nog een week moet wachten met rijden nadat ik mn examen heb gehaald. Stel dat ik hem dan haal, dan wil ik ook meteen rijden !![]()
Zit er geen hoesje van de gemeente omheen?quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:45 schreef FranticDJ het volgende:
Waar doen jullie je rijbewijs eigenlijk in :x? Portemonnee is te klein..
Sorry, maar je zal dan toch echt een paar dagen moeten wachten op je rijbewijs, maar dan ben je ook één van de eersten met een rijbewijs op creditcard-formaatquote:Op dinsdag 19 september 2006 16:34 schreef Pino_666 het volgende:
Ik heb een vraagje:
De politie kan dat pas in het CRB (Centraal register Rijbewijzen en Bromfietscertificaten) zien als de gemeente het rijbewijs aan je heeft afgegeven. Tot die tijd mag je dus helaas nog niet rijden.quote:Op dinsdag 19 september 2006 16:40 schreef Pino_666 het volgende:
Dan vraag ik me af wat er zal gebeuren als ik wel gewoon ga rijden en dan word aangehouden: ik ben immers geslaagd voor mn examen, mn rijbewijs is aangevraagd, maar ik heb hem alleen nog niet....
De politie zal toch wel in een of andere database kunnen zien of ik een rijbewijs heb?
Hoezo kun jij er al 1 hebben danquote:Op dinsdag 19 september 2006 18:12 schreef XMN8R het volgende:
[..]
Sorry, maar je zal dan toch echt een paar dagen moeten wachten op je rijbewijs, maar dan ben je ook één van de eersten met een rijbewijs op creditcard-formaat.
* XMN8R heeft er al één![]()
[..]
De politie kan dat pas in het CRB (Centraal register Rijbewijzen en Bromfietscertificaten) zien als de gemeente het rijbewijs aan je heeft afgegeven. Tot die tijd mag je dus helaas nog niet rijden.
En ná die tijd moet je ook je rijbewijs bij je hebben, want het feit dat je in het CRB geregisteerd staat is geen vrijstelling om je rijbewijs thuis te laten liggen.
Ik zit in een speciale commissie van het CBR en twee weken terug was er een presentatie van het RDW over het nieuwe rijbewijs. Toen heb ik één van de weinige speciemen gekregenquote:
bijna goedquote:Op dinsdag 19 september 2006 18:17 schreef TNA het volgende:
Het wachten op het nieuwe rijbewijs is dus een praktische ambtenarenmanier om geld te verdienen? "Met bijbetaling krijgt u hem wel gelijk hoor. Ja-ha, hij ligt hier."
[afbeelding]
Je moet idd 5 werkdagen wachten en je krijgt nix mee waarmee je wel mag rijden (te fraudegevoelig). Als je wel gaat rijden, boete iig en volgens mij kan je je rijbewijs ook wel weer vergeten danquote:Op dinsdag 19 september 2006 16:34 schreef Pino_666 het volgende:
Ik heb een vraagje:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |