Dat is nu toch ook al zoquote:Op dinsdag 19 september 2006 18:29 schreef XMN8R het volgende:
[..]
Het rijbewijs is na 1 oktober 2006 een officieel Nederlands legitimatiebewijs
Je krijgt hem ook niet gelijk, je kan hem dan de volgende dag al ophalen. En dit bijbetalen kost je 40 euroquote:Op dinsdag 19 september 2006 18:17 schreef TNA het volgende:
Het wachten op het nieuwe rijbewijs is dus een praktische ambtenarenmanier om geld te verdienen? "Met bijbetaling krijgt u hem wel gelijk hoor. Ja-ha, hij ligt hier."
[afbeelding]
wordt een duur geintje dan hier in Deventer, aangezien hij hier al bijna 60 euro kost gewoonquote:Op dinsdag 19 september 2006 19:17 schreef ivetje het volgende:
[..]
Je krijgt hem ook niet gelijk, je kan hem dan de volgende dag al ophalen. En dit bijbetalen kost je 40 euro
Yup, wordt idd belachelijk duur op die manier. Ik had zoiets van "Geef degene die er 1 voor de eerste keer krijgen hem de volgende dag gewoon, en alle anderen die een nieuwe nodig hebben kunnen een week wachten. Die hebben toch al een rijbewijs". Maar ja...dat zit er natuurlijk niet in. Als ze ergens geld aan willen verdienen dan is dit een goede optie natuurlijkquote:Op dinsdag 19 september 2006 19:19 schreef Sylvana het volgende:
[..]
wordt een duur geintje dan hier in Deventer, aangezien hij hier al bijna 60 euro kost gewoon
nopequote:
Kost het rijbewijs daar 60 euroquote:Op dinsdag 19 september 2006 19:19 schreef Sylvana het volgende:
[..]
wordt een duur geintje dan hier in Deventer, aangezien hij hier al bijna 60 euro kost gewoon
jup, 58 euro nog wat ofzoquote:Op dinsdag 19 september 2006 19:23 schreef rena het volgende:
[..]
Kost het rijbewijs daar 60 euro![]()
![]()
??? Serieus?? Ik betaalde er 27 euro voor.
Wel bij identificatieplichtquote:Op dinsdag 19 september 2006 19:22 schreef XMN8R het volgende:
[..]
nope
Het wordt wel af en toe als zodanig geaccepteerd, maar het is nu officieel geen legitimatiebewijs.
bron : http://www.denhaag.nl/smartsite.html?id=21633quote:Identificatieplicht
Vanaf 1 januari 2005 geldt in Nederland een algemene identificatieplicht voor iedereen van 14 jaar en ouder. Het rijbewijs geldt daarvoor als officieel legitimatiebewijs.
60?quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:19 schreef Sylvana het volgende:
[..]
er schijnt ook ergens een dorp te zijn waar ie maar 19 euro isquote:Op dinsdag 19 september 2006 19:35 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
60?.
Hier was 'ie 30 euro.
Denk eigenlijk dat je wel gewoon je rijbewijs krijgt, net zoals je volgens mij gewoon kan beginnen met lessen als je eens bent gepakt voor rijden zonder rijbewijs.quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:15 schreef ivetje het volgende:
[..]
Je moet idd 5 werkdagen wachten en je krijgt nix mee waarmee je wel mag rijden (te fraudegevoelig). Als je wel gaat rijden, boete iig en volgens mij kan je je rijbewijs ook wel weer vergeten dan
Ik dacht altijd dat daar een tijd voor stond dat het niet mocht eigenlijkquote:Op dinsdag 19 september 2006 19:56 schreef TNA het volgende:
[..]
Denk eigenlijk dat je wel gewoon je rijbewijs krijgt, net zoals je volgens mij gewoon kan beginnen met lessen als je eens bent gepakt voor rijden zonder rijbewijs.
Alleen als de rechter je een ontzegging van de rijbevoegdheid oplegt. Je mag in die periode dan ook geen rijlessen nemen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:57 schreef ivetje het volgende:
Ik dacht altijd dat daar een tijd voor stond dat het niet mocht eigenlijk
Ah okquote:Op dinsdag 19 september 2006 20:04 schreef XMN8R het volgende:
[..]
Alleen als de rechter je een ontzegging van de rijbevoegdheid oplegt. Je mag in die periode dan ook geen rijlessen nemen.
Je levert je oude rijbewijs in als je nieuwe klaar ligt. Anders hebben mensen die met de auto naar het werk gaan een groot probleem hequote:Op dinsdag 19 september 2006 20:16 schreef Ridocar het volgende:
Nog een vraagje:
Als je bent geslaagd en je vraagt een nieuw rijbewijs aan, is het dan 'gelijk oversteken' of moet je alvast je oude vod inleveren?
Hoe checken ze dat dan.. dat je niet kan afrijden snap ik, maar een rijschool kan toch niet zien wie er allemaal een rijontzegging hebbenquote:Op dinsdag 19 september 2006 20:04 schreef XMN8R het volgende:
[..]
Alleen als de rechter je een ontzegging van de rijbevoegdheid oplegt. Je mag in die periode dan ook geen rijlessen nemen.
Nope.. Die truus van t gemeentehuis vond het veel te leuk dat er boerenhol bij mn geboorteplaats staatquote:Op dinsdag 19 september 2006 17:44 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Zit er geen hoesje van de gemeente omheen?
Heb hem zelf altijd apart bij, net als m'n paspoort (als ik die moet hebben).
Sylvana, wat klote zeg!.
Jammer dat je ook niet meteen met de volgende ronde even kunt meedoen...
tegelijk, net als met paspoorten.. die dingen mogen niet 'verdwijnen', als ie weg is moet je aangifte doen van vermissing. Op het moment dat je je nieuwe rijbewijs krijgt moet je tegelijk OF kopieen van die aangifte of je oude rijbewijs inleveren. Ze nemen m zelfs niet aan bij de aanvraag.. ik had zoiets van tja mn paspoort heb ik echt niet meer nodig deze week, dus houd m maar vast.. mocht nietquote:Op dinsdag 19 september 2006 20:16 schreef Ridocar het volgende:
Nog een vraagje:
Als je bent geslaagd en je vraagt een nieuw rijbewijs aan, is het dan 'gelijk oversteken' of moet je alvast je oude vod inleveren?
Dat kan de rijschool inderdaad niet weten. Je moet het zelf melden bij je instructeur als je al met lessen begonnen bent. Hij of zij zal het je - op zijn zachtst gezegt - niet in dank afnemen als bij een controle door de politie blijkt dat de kandidaat een ontzegging van de rijbevoegdheid heeft. Er kunnen namelijk problemen met de verzekering ontstaan als jullie tijdens de les betrokken raken bij een verkeersongeval.quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:31 schreef Robin__ het volgende:
Hoe checken ze dat dan.. dat je niet kan afrijden snap ik, maar een rijschool kan toch niet zien wie er allemaal een rijontzegging hebben
En vertel mij dan eens waarom het opeens wél snel kan als je er een bijbetaling doet van bijna een geheel rijbewijs? Gaan de controles dan opeens sneller ipv "dat kan over een paar dagen ook op de post" mentaliteit?quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:29 schreef XMN8R het volgende:
[..]
bijna goed
In verband met fraude zitten er veel controle-momenten in de aanvraag voor het rijbewijs (en ook het paspoort). Met alle fraudebestendige kenmerken kost het nu eenmaal tijd om een rijbewijs te produceren. Daarna moet het natuurlijk nog naar de gemeente worden gezonden. Na ontvangst bij de gemeente zijn er ook weer controle-procedures voordat het rijbewijs aan jou mag worden afgegeven.
Het rijbewijs is na 1 oktober 2006 een officieel Nederlands legitimatiebewijs, dus daar moet zorgvuldig mee omgegaan worden. Helaas betekend dit dat je een aantal dagen op je document moet wachten...
maar dan heb je ook wel een kei-stoer, niet te vervalsen rijbewijs op creditcard formaat!
Je betaald meer, dus wordt je vooraan in de rij ingeschoven. De rest van de rijbewijzen blijven dan dus even liggen jij mag eerstquote:Op dinsdag 19 september 2006 22:15 schreef Chr1st1aan het volgende:
[..]
En vertel mij dan eens waarom het opeens wél snel kan als je er een bijbetaling doet van bijna een geheel rijbewijs? Gaan de controles dan opeens sneller ipv "dat kan over een paar dagen ook op de post" mentaliteit?
Op je rijbewijs mogen nog wel gewone pasfoto's...heb het afgelopen week nog gevraagd aan mijn instructrice, want ik heb foto's laten maken voor mijn theorie...die mag ik dus gewoon nog gebruikenquote:Op dinsdag 19 september 2006 22:24 schreef FranticDJ het volgende:
Volgens mijn examinator zou het 3 tot 5 werkdagen worden.. En dezelfde regels voor de pasfoto's zouden het zelfde zijn als voor het paspooort.. Dus als je pasfoto's afgekeurd worden ben je nog langer van huis..
Gepoederd.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:25 schreef Sylvana het volgende:
dat met die pasfoto's is echt een gedoe nou, ging van de week pasfoto's maken dus, mocht me bril niet op, moest gepoederd worden, mocht niet met open mond lachen, moest recht van voren genomen worden, moest me haar achter me oren doen, echt allemaal van die regels nu, ben echt kwartier bezig geweest voordat het goed was
Dus als iedereen het doet dan duurt het nogsteeds tig werkdagen? Ik vind het puur kul en geldklopperijquote:Op dinsdag 19 september 2006 22:19 schreef ivetje het volgende:
[..]
Je betaald meer, dus wordt je vooraan in de rij ingeschoven. De rest van de rijbewijzen blijven dan dus even liggen jij mag eerstDa's het enige...
Allemaal "war against terrorism" bullshit.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:25 schreef Sylvana het volgende:
dat met die pasfoto's is echt een gedoe nou, ging van de week pasfoto's maken dus, mocht me bril niet op, moest gepoederd worden, mocht niet met open mond lachen, moest recht van voren genomen worden, moest me haar achter me oren doen, echt allemaal van die regels nu, ben echt kwartier bezig geweest voordat het goed was
Zoiets ja, alleen als er meer geld komt zullen ze het wel allemaal in 1 dag kunnen doen...anders nietquote:Op dinsdag 19 september 2006 22:28 schreef Chr1st1aan het volgende:
[..]
Dus als iedereen het doet dan duurt het nogsteeds tig werkdagen? Ik vind het puur kul en geldklopperij
Ik weet niet exact wat de reden daar van is, maar ik vermoed dat het onder andere met hogere kosten voor het versnelde beveiligde vervoer te maken heeft. Verder zal het ook een drempel opwerpen, want als iedereen de extra kosten zou betalen, dan is het logistiek gezien niet meer mogelijk om alle rijbewijzen binnen een dag aan te maken, te verzenden en uit te reiken.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:15 schreef Chr1st1aan het volgende:
En vertel mij dan eens waarom het opeens wél snel kan als je er een bijbetaling doet van bijna een geheel rijbewijs? Gaan de controles dan opeens sneller ipv "dat kan over een paar dagen ook op de post" mentaliteit?
We zeggen dat nog wel eens tegen kandidaten die we wegsturen voor nieuwe foto's: "Je moet tegen de fotograaf zeggen dat je recht van voren genomen wilt worden!"quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:25 schreef Sylvana het volgende:
ik heb dus gister mijn papieren rijbewijs gehaald... kan ik deze in oktober wisselen voor zo'n pasje, eventueel met bijbetaling? en zoniet, kan ik m'n rijbewijs dan maar beter 'kwijt' raken en daarna een nieuwe (pasje) halen?quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:23 schreef XMN8R het volgende:
[..]
Ik zit in een speciale commissie van het CBR en twee weken terug was er een presentatie van het RDW over het nieuwe rijbewijs. Toen heb ik één van de weinige speciemen gekregen.
Hier in Nijmegen 33 euroquote:Op dinsdag 19 september 2006 21:32 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Nope.. Die truus van t gemeentehuis vond het veel te leuk dat er boerenhol bij mn geboorteplaats staat
Rijbewijs kostte hier in rotterdam 41,50 euro..
Je kunt nog gerust tien jaar met je huidige rijbewijs rond blijven rijdenquote:Op dinsdag 19 september 2006 23:14 schreef EsDe het volgende:
ik heb dus gister mijn papieren rijbewijs gehaald... kan ik deze in oktober wisselen voor zo'n pasje, eventueel met bijbetaling? en zoniet, kan ik m'n rijbewijs dan maar beter 'kwijt' raken en daarna een nieuwe (pasje) halen?![]()
De AM staat niet op je rijbewijs en heb je zowiezo al als je een B-rijbewijs hebtquote:Op dinsdag 19 september 2006 23:21 schreef XMN8R het volgende:
[..]
Je kunt nog gerust tien jaar met je huidige rijbewijs rond blijven rijden, maar als je toch graag dat pasje wilt hebben dan kun je (vanaf 1 oktober 2006) op elk moment je huidige rijbewijs omwisselen voor het nieuwe pasje. Je krijgt de categorie AM (bromfietscertificaat) dan zelfs kado. Er zijn natuurlijk wel kosten aan verbonden (die willicht zelfs hoger zullen zijn als je het huidige rijbewijs kwijt bent en niet kan overleggen).
Wanneer je besluit om voortijdig je huidige rijbewijs om te wisselen, dan is je nieuwe rijbewijs wederom voor tien jaar geldig, en niet voor de resterende duur van je vorige rijbewijs.
nu nog niet, straks welquote:
nee, je hebt op dit moment vrijstelling van het bromfietscertificaat als je in het bezit bent van je rijbewijs A of B. (juridisch detailquote:en heb je zowiezo al als je een B-rijbewijs hebt
Yep, als je dan je rijbewijs maar meeneemt hequote:Op woensdag 20 september 2006 00:10 schreef FranticDJ het volgende:
Dus als ik het goed begrijp mag ik nu ook gewoon op brommertjes kruipen met mijn B rijbewijs (papier)
Dank je welquote:Op dinsdag 19 september 2006 23:10 schreef Shirley het volgende:
Ík wil alle geslaagden feliciteren, met name Rena en FranticDJ!Eindelijk!
Ik denk aan een code. Net als de beperking automaat.(code 78)quote:Op woensdag 20 september 2006 00:43 schreef yup het volgende:
Hoe kan je op die nieuwe rijbewijs het verschil tussen A en beperkt A (25kw) rijbewijs zien
Vanaf 1 oktober niet meer...quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:25 schreef ivetje het volgende:
[..]
Op je rijbewijs mogen nog wel gewone pasfoto's...heb het afgelopen week nog gevraagd aan mijn instructrice, want ik heb foto's laten maken voor mijn theorie...die mag ik dus gewoon nog gebruiken
hehe.. succes!quote:Op woensdag 20 september 2006 09:21 schreef tralalala het volgende:
[..]
Vanaf 1 oktober niet meer...
Om 2 uur, voor het eerst fileparkeren![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |