Oeh spannend! Ben benieuwd wanneer je mag afrijdenquote:Op vrijdag 8 september 2006 09:59 schreef ivetje het volgende:
Ik over een uurtje weer les3e dubbele les deze week
En vandaag hoor ik mijn examen-datum!!!
Ik ook, hoop nog in september te kunnen, dan hoef ik iig niet een week te wachten met dat nieuwe rijbewijsquote:Op vrijdag 8 september 2006 10:31 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Oeh spannend! Ben benieuwd wanneer je mag afrijden
owja damn, dat heb ik wel strax natuurlijk, maarja, dan heb ik hem wel op creditcardformaatquote:Op vrijdag 8 september 2006 10:34 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ik ook, hoop nog in september te kunnen, dan hoef ik iig niet een week te wachten met dat nieuwe rijbewijs
Da's ook weer zo...maar ik wil zo graag het roze PAPIERTJEquote:Op vrijdag 8 september 2006 10:35 schreef Sylvana het volgende:
[..]
owja damn, dat heb ik wel strax natuurlijk, maarja, dan heb ik hem wel op creditcardformaat
Oja, da's 1 oktober toch?quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:35 schreef Sylvana het volgende:
[..]
owja damn, dat heb ik wel strax natuurlijk, maarja, dan heb ik hem wel op creditcardformaat
dat kan ook natuurlijk, geloof dat je een half jaar of een jaar de tijd hebt om hem op te halenquote:Op vrijdag 8 september 2006 10:39 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Oja, da's 1 oktober toch?
En ik moet de 22ste op.
Of ik moet 2 weken wachten met het inleveren van m'n verklaring als ik geslaagd ben.
Volgens mij is een verklaring van rijvaardigheid idd een half jaar geldig.quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:40 schreef Sylvana het volgende:
[..]
dat kan ook natuurlijk, geloof dat je een half jaar of een jaar de tijd hebt om hem op te halen
Fixedquote:Op vrijdag 8 september 2006 10:34 schreef Ridocar het volgende:
Nou zeg.
M'n usericon staat niet in de op. Da's al de tweede keer.
Robbiej, zou je 'm er nog bij kunnen zetten?
<--- deze dus.
Maandag weer les.
Ik hoop dat ik het er dan beter vanaf breng dan afgelopen woensdag.
Volgens mij is het zelfs nog langer dan een weekquote:Op vrijdag 8 september 2006 10:34 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ik ook, hoop nog in september te kunnen, dan hoef ik iig niet een week te wachten met dat nieuwe rijbewijs
Vanaf 1 oktober.quote:Op vrijdag 8 september 2006 13:26 schreef ivetje het volgende:
Zo, ben weer terug. Ging redelijk goed, nog een paar dingetjes.
Examen is op 3 oktober om 10.45 Wel in oktober dus, nu maar hopen dat dan die nieuwe rijbewijzen nog niet zijn doorgevoerd
Ja, dat zeggen ze nu...maar kan best zijn dat er dan nog vanalles mis mee is en dat het dus nog niet uitgegeven wordtquote:
Huh? Wat voor nieuwe rijbewijzen dan?quote:Op vrijdag 8 september 2006 13:26 schreef ivetje het volgende:
Zo, ben weer terug. Ging redelijk goed, nog een paar dingetjes.
Examen is op 3 oktober om 10.45 Wel in oktober dus, nu maar hopen dat dan die nieuwe rijbewijzen nog niet zijn doorgevoerd
Een pasje ipv een papieren rijbewijsquote:Op vrijdag 8 september 2006 16:28 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Huh? Wat voor nieuwe rijbewijzen dan?
Als je zo lang de tijd neemt zit er echt een steekje bij je losquote:Op vrijdag 8 september 2006 10:40 schreef Sylvana het volgende:
[..]
dat kan ook natuurlijk, geloof dat je een half jaar of een jaar de tijd hebt om hem op te halen
Zo'n pasje is toch veel makkelijker dan die papieren? Tja, dat je dan een week moet wachten voordat je mag rijden...dat neem je dan maar op de koop toe.quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:31 schreef ivetje het volgende:
Een pasje ipv een papieren rijbewijs
zo dus:
[afbeelding]
En deze worden dan voortaan centraal gemaakt, dus je moet een week wachten op je pasje. En zoals iedereen weet mag je niet rijden zonder rijbewijs, ook niet met het formulier waarop staat dat je geslaagd bent. Wil je hem toch snel hebben, dan kan je extra betalen en heb je hem de volgende dag. Hoeveel dat gaat kosten weet ik niet
Vooruitgang is niet altijd leuker, maja voordeel is wel dat je minder hoeft op te letten op dit pasje. t Scheurt niet zo snel als het papiertje, en ach als ik iets extra kan betalen om hem de volgende dag te krijgen dan is me het dat wel waardquote:Op vrijdag 8 september 2006 17:14 schreef ivetje het volgende:
Het is misschien makkelijker ja, maar ik wil gewoon het roze PAPIERTJE. Een rijbewijs heet zo in de volksmond en dan kom je ineens aanzetten met een pasjeVind het gewoon minder leuk, het roze papiertje hoort gewoon zo
En een week wachten vind ik absurt, je wil toch het liefst zo snel mogelijk autorijden als het mag
denken jullie nu werkelijk zodra dat ik maandag dat papiertje van verklaring in handen krijg, dan in de kast wegstop tot 1 oktober... ik wil die dag nog rijden.. mits het gemeentehuis nog open is hahaquote:Op vrijdag 8 september 2006 19:53 schreef Maxxieh het volgende:
Je kan altijd nog, vanaf 1 oktober, een pasje aanvragen..
Jup, dat komt me erg bekend voor jaquote:Op vrijdag 8 september 2006 12:16 schreef Robbiej het volgende:
Ik heb nog wel dat als ik op een druk kruispunt aankom dat ik te laat kijk en te laat besluit om er tussendoor te proppen. komt iemand dit bekend voor?
Klinkt als een concentratieprobleem.quote:Op zaterdag 9 september 2006 17:07 schreef Robbiej het volgende:
Alsof je het overzicht kwijt bent. wat kan je daar tegen doen?
Bedankt! Ik zal er op letten.quote:Op zaterdag 9 september 2006 17:35 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Klinkt als een concentratieprobleem.
Je bent dan de hele tijd aan het rijden (rechte weg enzo), en plotseling moet je je aandacht erbij houden op het kruispunt dat je nadert.
Dat je jezelf gewoon door het verkeer op het kruispunt wringt is de compensatie van het niet opletten. Vaak kom je te snel aanrijden en met de smoes:'maar ik had alles al gezien'. Een instructeur/examinator trapt daar allang niet meer in.
Tenminste, dat was bij mij zo. (niet dat het bij jullie zo hoeft te zijn, maar ik kan niks anders bedenken)
Vroegtijdig voet van het gas lijkt me het beste.
me 2...quote:Op zaterdag 9 september 2006 15:09 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Jup, dat komt me erg bekend voor ja
http://www.rijexamendoejezo.nl/tips.htmquote:Op zaterdag 9 september 2006 17:39 schreef Robbiej het volgende:
Nog meer tips toevallig?
Bij mij had ze dan uit kunnen stappen bij een tankstation.. (dreigen dan hequote:Op zaterdag 9 september 2006 18:36 schreef Robin__ het volgende:
Man man man.. net voor het eerst gereden met mn moeder in de auto
DAT DOE IK NOOIT MEER
Voortaan zorg ik gewoon dat ik als eerste aan de alcohol zit ofzo (niet dat ze nu al gedronken had hoor.. maar ze vond dat ik maar eens moest rijden) en maar zeuren en zeuren.. werd er strontnerveus van
Bochten waar ze zelf met 90 door heen gaat moest ik met 70 doen.. helemaal vast geklampt aan de deur enzo![]()
En dan ook uitstappen en zeggen 'nou ik hield me best goed toch'![]()
Gewoon die bocht met 110 pakkenquote:Op zaterdag 9 september 2006 18:36 schreef Robin__ het volgende:
DAT DOE IK NOOIT MEER
Voortaan zorg ik gewoon dat ik als eerste aan de alcohol zit ofzo (niet dat ze nu al gedronken had hoor.. maar ze vond dat ik maar eens moest rijden) en maar zeuren en zeuren.. werd er strontnerveus van
Bochten waar ze zelf met 90 door heen gaat moest ik met 70 doen.. helemaal vast geklampt aan de deur enzo![]()
quote:Op zaterdag 9 september 2006 18:36 schreef Robin__ het volgende:
DAT DOE IK NOOIT MEER
(...)
Succes! Ik mag donderdag...We shall seequote:Op zondag 10 september 2006 20:57 schreef Jenny_ het volgende:
Morgen is het dan zover... ik ga zó mijn best doen! Jullie horen het nog!
Jij ook!quote:Op zondag 10 september 2006 20:58 schreef Dirktator het volgende:
Succes! Ik mag donderdag...We shall see![]()
ik ga jullie wat vertellen....quote:Op maandag 11 september 2006 12:36 schreef Ridocar het volgende:
Examenkandidaten (het zijn er idd wel veel), succes.![]()
Ik moet zelf lessen van 18:00 tot 22:00 uur.
Wat mocht je dan tijdens de eerste lessen?quote:Op maandag 11 september 2006 13:37 schreef gothic-blackie het volgende:
zo net weer terug van mijn rijles. vandaag mocht ik ook gaan koppelen en schakelen, en heb m maar 2 keer af laten slaan
gefeliciteerdquote:Op maandag 11 september 2006 13:09 schreef MisterDico het volgende:
[..]
ik ga jullie wat vertellen....
IK BEN GEWOON GESLAAGD AHAHAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!
zonder ingreep of wat... en met bijzondere verrichting.. straatje keren en vooruit inparkeren in parkeervak
ik ben nu egt te blij![]()
Ik mocht tijdens de eerste les ook alleen nog maar sturen, remmen en gas gevenquote:Op maandag 11 september 2006 13:53 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Wat mocht je dan tijdens de eerste lessen?Het stuur vasthouden en vijf meter vooruit rijden?
![]()
![]()
Gefeliciteerdquote:Op maandag 11 september 2006 15:43 schreef Sentry het volgende:
GESLAAGD!!!!
Zo denk ik al 1,5 jaarquote:Op maandag 11 september 2006 16:15 schreef Robbiej het volgende:
Gloeiende als ik zo al die geslaagden zie word ik best nerveus... "Ik wil ook!!" denk ik danhopelijk vrijdag.
Gefeliciteerd allemaal!!
Helaas. Ik ben gezakt lieve mensen. Het ging zo gruwelijk slecht! Ik zal het verhaal even vertellen:quote:Op maandag 11 september 2006 16:15 schreef Robbiej het volgende:
Gloeiende als ik zo al die geslaagden zie word ik best nerveus... "Ik wil ook!!" denk ik danhopelijk vrijdag.
Gefeliciteerd allemaal!!
quote:Op maandag 11 september 2006 17:12 schreef Jenny_ het volgende:
[..]
Helaas. Ik ben gezakt lieve mensen. Het ging zo gruwelijk slecht! Ik zal het verhaal even vertellen:
Maar niet tot geluk en dat is belangrijkerquote:Op maandag 11 september 2006 17:23 schreef Robbiej het volgende:
Rijbewijs is trouwens wel de sleutel tot vrijheid
de eerste les alleen sturen, beetje de auto leren kennen, en je wegligging leren. les twee, sturen, en gas. en aan het einde kreeg ik er rem bij.quote:Op maandag 11 september 2006 13:53 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Wat mocht je dan tijdens de eerste lessen?Het stuur vasthouden en vijf meter vooruit rijden?
![]()
![]()
Vreemd is dat even hè?quote:Op maandag 11 september 2006 12:32 schreef zijle het volgende:
Succes allemaalIk heb gisteravond trouwens voor het eerst in het donker gereden, was wel leuke ervaring
Hahaquote:Op zaterdag 9 september 2006 18:36 schreef Robin__ het volgende:
DAT DOE IK NOOIT MEER
helemaal nietquote:Op vrijdag 8 september 2006 17:04 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Zo'n pasje is toch veel makkelijker dan die papieren? Tja, dat je dan een week moet wachten voordat je mag rijden...dat neem je dan maar op de koop toe.
Dat zei ik dus ookquote:Op dinsdag 12 september 2006 07:42 schreef Knuffelslet het volgende:
[..]
helemaal niet
wil geen week wachten, wil meteen op de motor stappen
3 weken, zo eind september, als je 1 tot 2 keer lest per week.quote:Op dinsdag 12 september 2006 07:45 schreef Knuffelslet het volgende:
maar ik heb eindelijk een examendatum, die niemand weet, op Motor-Forum niet, alleen mn moeder weet 't maar die kan 't toch geen ene moer schelenze vindt motorrijden eng
over ... weken weet ik het.. over ... weken mag ik hopelijk rijden
![]()
![]()
Kijken heb ik echt pas na een les of 15 erbij gekregen. Eerst het schakelen maar eens onder de knie krijgen. Vond mijn rijschool het eigenlijk wel erg fijn doen, je kreeg niet alles in 1 keer maar er kwam stapje voor stapje iets meer bij. En als je het ene nog niet onder de knie had ging je gewoon niet verder met het anderequote:Op dinsdag 12 september 2006 13:37 schreef Bartaz het volgende:
Toegegeven, ik zat ook een aantal keren in plaats van in de 2 in de 4 en in plaats van in de 1 in de 3, maar goed, verder ging het schakelen eigenlijk vlekkeloos.
Ik ben er natuurlijk nog lang niet, zo moest ik naast de weg stoppen, motor afzetten en weer opnieuw starten en wegrijden. Ik had echter niet in de spiegels gekeken, en als ik geen rijinstructeur had gehad was degene die achterop kwam en die ik dus niet had gezien gigantisch hard bovenop me geknalt :s
Het valt me alleen op dat de instructeur op mijn kaart (waar opstaat wat je al kunt en waarvoor instructie is gegeven etc.), minder afkruist dan wat ik al heb gedaan. Ik heb bijvoorbeeld wel al geschakeld en bochten gemaakt etc, terwijl hij dat niet heeft afgekruist, dus ik dat officieel nog niet heb gedaan...
Iemand enig idee wat daar de reden voor is?
Ik had nog nooit gereden dusquote:Op dinsdag 12 september 2006 13:38 schreef Robbiej het volgende:
Laat ik het nog sterker maken. de eerste les ging ik al de snelweg op Ivetje
(dus ik mocht alles doen)
eerste les was: heb je al eens gereden? ik: ja stiekem he
ok. kreeg de sleutel en ik mocht mn ding doen
Hier hetzelfde en ik vond het erg fijn. In het begin ben je zo erg bezig met al die nieuwe dingen, dat het wel prettig is om niet gelijk alles te moeten doen, maar gewoon rustig stap voor stap nieuwe dingen lerenquote:Op dinsdag 12 september 2006 13:39 schreef ivetje het volgende:
[..]
Kijken heb ik echt pas na een les of 15 erbij gekregen. Eerst het schakelen maar eens onder de knie krijgen. Vond mijn rijschool het eigenlijk wel erg fijn doen, je kreeg niet alles in 1 keer maar er kwam stapje voor stapje iets meer bij. En als je het ene nog niet onder de knie had ging je gewoon niet verder met het andereZo kwam ik dus ook niet in de knoop met alles tegelijk moeten leren.
Zint eer gij begint...quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:21 schreef BLADEZZ het volgende:
Dinsdag 31 oktober eerste rijles *spannend*![]()
Jij zit fout. Blokken op de weg duiden de plek aan waar het fietspad ligt, haaientanden geven voorrang aan. Het bord voor de automobilisten staat er overigens om te waarschuwen dat ze even op moeten letten, anders gebeuren dit soort dingen dagelijks.quote:Op dinsdag 12 september 2006 18:01 schreef Robin__ het volgende:
verhaal
Ik heb inmiddels als ik mijn examen heb 50 lessen gehad van 43 euro, da's dus ook al 2150 euro. Heb een pakket van 1600 euro gehad met 30 lessen, daarna pakketje van 15 lessen voor 700 euro. Daarbij zat wel een TTT, maar theorie was ook nog 33 euro. Zoveel is het dus allemaal niet hoorquote:Op dinsdag 12 september 2006 16:54 schreef Jenny_ het volgende:
Robin__ en alle andere; bedankt voor de lovende woorden! Gister avond nog flink lopen balen, maar het gaat nu al een stuk beter. Lessen én examen zijn alweer ingepland dus dat komt allemaal wel weer goed. Vriendinnetje van mij gaat nu al voor de 7e keer op, gelukkig ben ik daar nog niet in belant.
Als ik nu aan gister terug denk heb ik gewoon zo debiel gereden, en ik ben gewoon terrecht gezakt. Maar het frustreerd me gewoon dat ik al zolang bezig ben! En mijn ouders maar betalen, eigenlijk vind ik het gewoon vervelend voor hun. Ze zeggen dat ze er geen probleem van maken, maar toch... ben al meer als 2500 euro kwijt. DAT IS TOCH NIET NORMAAL?
Als ik had geweten wat voor drama mijn hele rijbewijs periode zou zijn, zou ik er pas op mijn 20e aan begonnen zijn... wat een drama allemaal. Maar ik blijf gewoon doorzetten!
Iedereen alvast smakelijk eten![]()
je zult het wel goed moeten kunnen voor hij het afstreept. kan ja aan het volgende punt gaan werkenquote:Op dinsdag 12 september 2006 13:37 schreef Bartaz het volgende:
Toegegeven, ik zat ook een aantal keren in plaats van in de 2 in de 4 en in plaats van in de 1 in de 3, maar goed, verder ging het schakelen eigenlijk vlekkeloos.
Ik ben er natuurlijk nog lang niet, zo moest ik naast de weg stoppen, motor afzetten en weer opnieuw starten en wegrijden. Ik had echter niet in de spiegels gekeken, en als ik geen rijinstructeur had gehad was degene die achterop kwam en die ik dus niet had gezien gigantisch hard bovenop me geknalt :s
Het valt me alleen op dat de instructeur op mijn kaart (waar opstaat wat je al kunt en waarvoor instructie is gegeven etc.), minder afkruist dan wat ik al heb gedaan. Ik heb bijvoorbeeld wel al geschakeld en bochten gemaakt etc, terwijl hij dat niet heeft afgekruist, dus ik dat officieel nog niet heb gedaan...
Iemand enig idee wat daar de reden voor is?
ik mocht ook al schakelen in mijn eerste les. belangrijk is dat je direct een beetje gevoel hebt met de auto. dat je niet direct in de war raakt als je moet remmen en schakelen tegelijk.quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:12 schreef ivetje het volgende:
Ik vind het toch raar dat mensen in hun 1e les al leren schakelen. Ik kreeg dit pas bij les 3 geloof ik, omdat er eerst moet worden gekeken of je er feeling voor hebt, op de weg kan blijven, kan remmen op het goede moment etc. Genoeg gas geeft bij alles, je kent het wel. Ik heb les 1 en 2 gas mogen geven, moeten remmen en richting aangeven en sturenIk vond het zelf wel genoeg voor de eerste 2 lessen eigenlijk. Maar goed, misschien mede daarom dat ik er iets langer dan gemiddeld over doe. Had ook wat probleempjes met schakelen in het begin enzo
Bij mij willen ze kijken of je feeling hebt met autorijden, niet dat je meteen alles kan. Dat is gewoon normaal bij een goede rijschool...beetje zien wat je kunt, kijken of je goed op de weg blijft rijden, bochten goed kan nemen etc. Het is niet de bedoeling dat je alles zo snel mogelijk leert, maar dat je het goed leert. En daar gaat het om bij mijn rijschool.quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:05 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
je zult het wel goed moeten kunnen voor hij het afstreept. kan ja aan het volgende punt gaan werken
[..]
ik mocht ook al schakelen in mijn eerste les. belangrijk is dat je direct een beetje gevoel hebt met de auto. dat je niet direct in de war raakt als je moet remmen en schakelen tegelijk.
maar goed, vandaag examen aangevraagd. hoor de datum binnen 14 dagenen daarna 6-8 weken wachten
maarja, krijg ik wel een mooi pasje als ik slaag
niet om hier nu te gaan zitten opscheppen, maar ik reed zonder ooit achter het stuur gezeten te hebben redelijk soepel de wijk uit tijdens mijn eerste les. waarschijnlijk dat mijn instructeur eerst keek of ik er al wat van kon om me daarna de hele les te laten schakelen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:10 schreef ivetje het volgende:
[..]
Bij mij willen ze kijken of je feeling hebt met autorijden, niet dat je meteen alles kan. Dat is gewoon normaal bij een goede rijschool...beetje zien wat je kunt, kijken of je goed op de weg blijft rijden, bochten goed kan nemen etc. Het is niet de bedoeling dat je alles zo snel mogelijk leert, maar dat je het goed leert. En daar gaat het om bij mijn rijschool.
Daarnaast, 6-8 weken wachten voor je examen getuigd ook wel van een niet al te geweldige rijschoolAls ze een beetje slim inkopen kan je binnen 3 weken op
En een beetje vreemd dat je 2 weken moet wachten op de datum, die wordt meteen gegeven hoor bij het aanvragen
Heb rijtest gehad, ging hartstikke goed, ben geen medisch geval, ligt gewoon aan me onzekerheid, dat ik nou bang ben om dingen te doen die vaak misgegaan zijn. Dus ga nou bij andere instructeur lessen, ook omdat het voor me rij-instructeur heel frustrerend is dat het zo lang duurt en we daarom in vicieuze cirkel zitten. Dus ga me theorie opnieuw halen, paar lessen doen bij die andere instructeur en dan BNOR -examen aanvragenquote:Op dinsdag 12 september 2006 20:09 schreef Knuffelslet het volgende:
zeg Sylvana, hoe zit het nu met jouw Never Ending Story?
heb ff tijdje niet meegelezen, en heb ook niet direct zin om terug te bladeren![]()
Ow, da's goed nieuws syl!! Hopelijk gaat het met een nieuwe instructeur wat beter en ga je hem nu wel halen!!quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:18 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Heb rijtest gehad, ging hartstikke goed, ben geen medisch geval, ligt gewoon aan me onzekerheid, dat ik nou bang ben om dingen te doen die vaak misgegaan zijn. Dus ga nou bij andere instructeur lessen, ook omdat het voor me rij-instructeur heel frustrerend is dat het zo lang duurt en we daarom in vicieuze cirkel zitten. Dus ga me theorie opnieuw halen, paar lessen doen bij die andere instructeur en dan BNOR -examen aanvragenWant die man van rijtest zei dat ik het prima kan, alleen ff over die laatste drempel heen moet
En man van rijtest zei ook dat het helemaal geen never ending story hoeft te worden dus
Neuh, daar gaat het niet om. Er staan verschillende tekentjes op die kaart met een 'legenda'. Zo is een V voldoende, een M matig, een O onvoldoende en een X betekent dat de instructie voor het betreffende onderdeel is gegeven.quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:05 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
je zult het wel goed moeten kunnen voor hij het afstreept. kan ja aan het volgende punt gaan werken
tja euh, dat kunnen wij ook niet weten, vraag het aan je instructeur zou ik zeggenquote:Op dinsdag 12 september 2006 21:46 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Neuh, daar gaat het niet om. Er staan verschillende tekentjes op die kaart met een 'legenda'. Zo is een V voldoende, een M matig, een O onvoldoende en een X betekent dat de instructie voor het betreffende onderdeel is gegeven.
Nu heb ik echter al veel meer dingen gedaan in mijn eerste les als de dingen die hij heeft afgetekend met een X, dus waar hij de instructie voor heeft gegeven. Natuurlijk ben ik nu heel, maar waarom tekent hij dat niet af?
Dat is afhankelijk van de rijschool. Iedere rijschool hanteert zijn eigen administratie. Het is geen verplichting om vorderingen van de leerling bij te houden.quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:41 schreef Robbiej het volgende:
mijn instructeur gebruikt niet eens een kaart. waarom weet ik ook niet
Ik heb ze van verjo gehad, via de rijschool. Deze is zonder cd-rom maar ik vond het een erg fijn boekquote:Op dinsdag 12 september 2006 23:15 schreef gieling het volgende:
Haai, even een vraag;
Ik wil binnenkort eens de boeken voor de theorie gaan bestellen maar welke boeken heb ik nodig en waar zijn deze te bestellen?
Tnx
quote:Op dinsdag 12 september 2006 23:24 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ik heb ze van verjo gehad, via de rijschool. Deze is zonder cd-rom maar ik vond het een erg fijn boek
Ok, zal binnenkort wel eens bruinsma bellen of ze die boeken op voorraad hebben, tnxquote:Op dinsdag 12 september 2006 23:17 schreef Sylvana het volgende:
er zijn verschillende boeken en cd-roms, onder andere van Vekabest en de ANWB, meestal kun je ze ook gewoon bij je rijschool kopen
Sommige rijscholen werken met theorie via het internet ideaalquote:Op dinsdag 12 september 2006 23:15 schreef gieling het volgende:
Haai, even een vraag;
Ik wil binnenkort eens de boeken voor de theorie gaan bestellen maar welke boeken heb ik nodig en waar zijn deze te bestellen?
Tnx
idemquote:Op dinsdag 12 september 2006 22:41 schreef Brembo het volgende:
Moet volgende week op , 19 september....
Vind het toch wel vreemde zaak, ben niet echt zenuwachtig, maar toch het idee dat je zakt dat je weer 200 euro armer bent. Maar goed ik kijk er positief aan, hoop echt dat ik het haal
.
Veel succes vanmiddagquote:Op woensdag 13 september 2006 07:41 schreef Lula het volgende:
vanmiddag om drie uur tweede examen.
Heb gelukkig goed geslapen. Vorige keer at ik me suf aan bananen omdat dat een rustgevende werking zou hebben. Nou ik was een stresskip eerste klas. Die bananen laat ik nu maar achterwege.
Ga vanmorgen eerst maar even therapeutisch shoppen
Veel succesquote:Op woensdag 13 september 2006 07:41 schreef Lula het volgende:
vanmiddag om drie uur tweede examen.
Utrecht dusquote:Op dinsdag 12 september 2006 23:49 schreef gieling het volgende:
[..]
[..]
Ok, zal binnenkort wel eens bruinsma bellen of ze die boeken op voorraad hebben, tnx
Niet als je nog anderhalf uur moet lessen vantevoren.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:23 schreef Yankee_One het volgende:
ik zou direct willen afrijden en niet eerst een kopje koffie drinken zoals jij dirk. nemen de zenuwen alleen maar van toe
dat doe ik dan ook nooitquote:Op woensdag 13 september 2006 17:59 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Niet als je nog anderhalf uur moet lessen vantevoren.
Vandaar ook dat ik altijd een pauze heb tussen 2 lessen, ik ga bij elke les even een kopje thee drinken halverwege om bij te komenquote:Op woensdag 13 september 2006 18:07 schreef Sylvana het volgende:
Als ik om half 3 bij CBR moet zijn bijoorbeeld, wordt ik 2 uur opgehaald, tis 20 minuten naar CBR rijden, en ik vind die 20 minuten mooi om ff in te komen. Ik moet niet te lang achter elkaar moeten rijden, want dan kan ik me niet meer concentreren. Dus als ik eerst een uur of anderhalf uur ga voorrijden duurt het bij mij allemaal te lang
dat doe ik dus niet, ik heb rijles van 1,5 uur, maar kan echt merken dat na een uur me concentratie minder wordquote:Op woensdag 13 september 2006 18:12 schreef ivetje het volgende:
[..]
Vandaar ook dat ik altijd een pauze heb tussen 2 lessen, ik ga bij elke les even een kopje thee drinken halverwege om bij te komen
Geloof me, dat is echt niet alleen daar. Gewoon in z'n 2 met de koppeling erbij er naartoe rijden, kijken, pingpongen van de ene naar de andere kant en eropquote:Op woensdag 13 september 2006 18:27 schreef Robbiej het volgende:
Emmeloord is wel kut op het gebied van kruispunten.. zo onoverzichtelijk.. echt vervelend. je ziet de hele weg van rechts niet als je bijv door een woonwijk rijd. erg vervelend.
Ik ben dus niet de enige die dat niet snapquote:Op woensdag 13 september 2006 18:57 schreef Robbiej het volgende:
hoe bedoel je pingpongen?
quote:Op maandag 11 september 2006 13:09 schreef MisterDico het volgende:
[..]
IK BEN GEWOON GESLAAGD AHAHAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!
quote:Op maandag 11 september 2006 15:43 schreef Sentry het volgende:
GESLAAGD!!!! beter, ik had geen ingreep, 2 oefeningen namelijk hellingproef met handrem en parkeren in vak vooruit (bijna geen oefening eigenlijk)
Gefeliciteerd allemaal!quote:Op woensdag 13 september 2006 16:47 schreef Lula het volgende:
Geslaagd!!!
Wat een mazzel, ik had een man ipv een vrouw als examinator. Mijn rijleraar is niet meegegaan omdat ik vde vorige keer ontzettend gestresst was. De examinator stelde me best gerust en vond mij volgens mij best wel leuk hahaha.......
boeien!!!! Ik ben geslaagd!!!
Morgen mijn papiertje halen
En jij succes met doorzettenquote:Op maandag 11 september 2006 17:12 schreef Jenny_ het volgende:
[..]
Helaas. Ik ben gezakt lieve mensen.
klinkt alsof je de bak in moetquote:Op donderdag 14 september 2006 08:58 schreef Dirktator het volgende:
Waaaaa over een uurtje komen ze me ophalen...Spannend!! Wish me luck mensen, ik zal straks wat posten hier.
Emmeloord is een makkie johquote:Op woensdag 13 september 2006 18:27 schreef Robbiej het volgende:
Ik moet vrijdag om 13:05. ik word om 12 uur opgehaald. even een uurtje van te voren rijden.
vandaag mijn laatste echte les (2 uur) ik wil te snel hoor ik steeds. en het kijken moet ik even goed op letten. als ik gewoon relax onder het rijden moet ik het gewoon kunnen halen volgens mijn nieuwe instructeur.
dus vrijdag voor de 2e keer. (weer Emmeloord)
Ik hoop dat ik het dit keer haal! ik word gek van het lessen. ik kan het toch?
Emmeloord is wel kut op het gebied van kruispunten.. zo onoverzichtelijk.. echt vervelend. je ziet de hele weg van rechts niet als je bijv door een woonwijk rijd. erg vervelend.
en ik rijd nu in een 307 HDI 2.0 en hiervoor reed ik in een 307 HDI 1.4. dus ook ff wennen. het aangrijpingspunt is toch iets anders.
duim voor me!
Idd klote. Terwijl je het wel gewoon kunt. Maargoed niks aan te doen. Next time betterquote:
dat ligt meestal ook aan de examinator. ik had de eerste keer een vrouw nou daar werd ik gek van en de tweede keer had ik een man en die vond dat ik super reed en snapte de vorige examinator niet.quote:Op donderdag 14 september 2006 10:36 schreef Venco16 het volgende:
Klotezooi..gezakt...Reed te onrustig ofzo. Zullen wel de zenuwen zijn geweest.
![]()
Terwijl ik daar normaal nooit last van heb(het onrustig rijden dan). Volgende keer haal ik hem gewoon![]()
Balen zegquote:Op donderdag 14 september 2006 10:36 schreef Venco16 het volgende:
![]()
Terwijl ik daar normaal nooit last van heb(het onrustig rijden dan). Volgende keer haal ik hem gewoon![]()
Same here, gezakt. Kreeg een ingreep die volgens mijn instructeur niet nodig was geweest...Verdomme zeg...We waren allebei van mening dat ik nog genoeg ruimte had om linksaf te slaan tussen twee auto's in, de examinator was het daar echter niet mee eens. Verder een perfecte rit volgens de examinator, tja...waarom laat je me dan zakken kneuzebol??quote:Op donderdag 14 september 2006 10:36 schreef Venco16 het volgende:
![]()
Jullie geven mij geen lekker gevoel allemaal hoorquote:Op donderdag 14 september 2006 12:51 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Op naar het tweede examen, zo snel mogelijk. Even een vraagje: dan moet je wel bijzondere verrichtingen doen, of niet?
Er zijn idd mensen die geen rijbewijs zouden mogen hebben ja...ik heb 2 weken terug bij iemand in de auto gezeten, het zweet brak me uit hoor!! Die had al 14 lessen gehad en kon er echt nix van. Niet op tijd remmen, bochten gewoon niet goed uitkomen, niet schakelen etc. Was echt een ramp...die heeft er gewoon geen feeling voor.quote:Op donderdag 14 september 2006 14:19 schreef Marc1711 het volgende:
Sylvana, jij bent toch degene die al tig keer is gezakt voor haar rijbewijs?
Believe me, ik ken iemand die ook instructeur is geweest, een vrouw wou ook zo graag haar rijbewijs, had ze het gehaald naar zoveel keer op te zijn geweest, splashte ze uit elkaar op de snelweg bij Roosendaal.
Zo zijn er heel veel voorbeelden van mensen waarbij het zo is gegaan, maar iedereen wil er maar bij horen om een rijbewijs te hebben, want anders moeten ze zich schamen etc etc..
Ik zelf ben 1 keer op geweest en ben gezakt, wie weet ga ik het nog weleens proberen, maar ik was er gewoon geen held in.. Gelukkig leef ik nog..
Ik neem aan dat bedoeld wordt 31 (binnenspiegel) 32 (buitenspiegel) 33 (over schouder)quote:Op donderdag 14 september 2006 15:23 schreef Robbiej het volgende:
Klote joh voor de gezakten..
niet echt aanmoedigend nee.. maar wou je zeggen dat je 31..32..33 (dus 3 sec) in je spiegel moet kijken? dat is bullshit..
Thnxquote:Op donderdag 14 september 2006 15:39 schreef Popples het volgende:
even succes morgen
ik zou die toetsen niet maken maar aantekeningen voor je zelf.quote:Op donderdag 14 september 2006 16:19 schreef Even het volgende:
[..]
Thnx
Ik heb geen id hoe het zal gaan, ben een beetje toetsen aan het maken maar heb of 3 of 6 fout ofzo... 1 keer zelfs 10
Het toetsje op cbr.nl is wel leuk. Daar krijg je vragen uit de examens nlquote:Op donderdag 14 september 2006 16:43 schreef Popples het volgende:
[..]
ik zou die toetsen niet maken maar aantekeningen voor je zelf.
ik heb die toetsen ook gemaakt maar je krijgt op het examen andere vragen dus of het echt zin heeft.
maar in ieder geval succes
ik kan het zeker aanraden om die toetsen te maken. heb een cdrom uit de bieb van de ANWB met een aantal proefexamens, en het helpt zeker.quote:Op donderdag 14 september 2006 16:43 schreef Popples het volgende:
[..]
ik heb die toetsen ook gemaakt maar je krijgt op het examen andere vragen dus of het echt zin heeft.
Ja ik leer ook gewoon uit een boek en van een les cd-romquote:Op donderdag 14 september 2006 16:43 schreef Popples het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook genoeg met mensen die de eerste keer hun rijbewijs hebben gehaald.quote:Op donderdag 14 september 2006 14:19 schreef Marc1711 het volgende:
Sylvana, jij bent toch degene die al tig keer is gezakt voor haar rijbewijs?
Believe me, ik ken iemand die ook instructeur is geweest, een vrouw wou ook zo graag haar rijbewijs, had ze het gehaald naar zoveel keer op te zijn geweest, splashte ze uit elkaar op de snelweg bij Roosendaal.
Zo zijn er heel veel voorbeelden van mensen waarbij het zo is gegaan, maar iedereen wil er maar bij horen om een rijbewijs te hebben, want anders moeten ze zich schamen etc etc..
Ik zelf ben 1 keer op geweest en ben gezakt, wie weet ga ik het nog weleens proberen, maar ik was er gewoon geen held in.. Gelukkig leef ik nog..
Lol, bij mij precies hetzelfde. Ja ik ga je nog niet blij maken,( ouwe bromsnor)... Maare dat 31,32,33 lijkt me wel erg veel van het goede, dat duurt toch veeeel te lang.quote:Op donderdag 14 september 2006 11:57 schreef Sentry het volgende:
Ik had als eerste een vrouw. Rijden ging echt super, maar ze liet me zakken op het punt dat ik te snel in me spiegels keek. Tevens had ik meteen een onbedoeld woorden wisseling met dat mens:
vrouw: ik ga je nog niet blij maken, je bent gezakt.
ik: haha ja echt?
vrouw: uuuhhh ik maak hier geen grapjes over jongeman.
ik: Nouja sorry hoor, en hoezo dan?
vrouw: Je kijkt te snel in de spiegels. Je moet 31, 32, 33 doen tijdens het kijken.
ik: Als ik dat doet ben ik al 3 afslagen verder!
vrouw: Niet zo de lolbroek uithangen, door dat ben je gezakt. Nog vragen?
ik: Nee, zo snel mogelijk een nieuw examen doen.
vrouw: Nee jongeman, niet snel, maar beheerst!
Vanuit waar naar Utrecht en dan binnendoor of snelwegquote:Op donderdag 14 september 2006 17:56 schreef rena het volgende:
Maandag is het zo ver![]()
Morgen nog een lange les waarin ik naar Utrecht ga rijden, ik heb er wel zin in
![]()
Vanaf Culemborg, en ik neem aan (hoopquote:Op donderdag 14 september 2006 18:29 schreef ivetje het volgende:
[..]
Vanuit waar naar Utrecht en dan binnendoor of snelweg
Veel succes iig maandag!
Ik heb geen 2-seconden regel gehad hoor. En 2 seconden in je buitenspiegel kijken is lang hoor!! Laat staan 2 seconden achterom gaan zitten kijkenquote:Op donderdag 14 september 2006 19:26 schreef Graftak72 het volgende:
Als je 31 of 32 of 33 uitspreekt... kom je op de 2 seconden regel.
Thats all.. dit heb je als het goed is ook bij je srv techniek gekregen.
Gewoon de volgende keer per kijk sessie 2 seconden kijken en dan op naar de andere spiegel/schouder.
Waarom hoop je snelweg joh?? Daar leer je het minst van juist...snelweg is zo simpelquote:Op donderdag 14 september 2006 21:41 schreef rena het volgende:
[..]
Vanaf Culemborg, en ik neem aan (hoop) snelweg.
Bedankt! Ja het moet gewoon lukken morgen!quote:Op donderdag 14 september 2006 20:17 schreef Sylvana het volgende:
veel succes morgen Robbiej( voor de 2e keer, nou moet het gewoon lukken
)
Ik ging juist naar Utrecht om eens een keer in "de grote stad" te rijdenquote:Op donderdag 14 september 2006 22:01 schreef ivetje het volgende:
[..]
Waarom hoop je snelweg joh?? Daar leer je het minst van juist...snelweg is zo simpelAls je er eenmaal zit hoef je zowat nix meer te doen. (hoewel het soms best leerzaam is hoor, snelweg)
Ik rij ook vaak door de onbewoonde wereld rondom utrecht, vind die landweggetjes enzo echt heerlijk. Veel je kijktechniek kunnen oefenen en dingen tegenkomen die je in de stad niet ziet (zoals een wagen met paard, koeien etc.).
Ik baal latijd dat ik vanuit utrecht terug moet naar Vianen, vind snelweg best oke enzo maar het is altijd hetzelfde stuk. Anders kom ik niet thuisAfgelopen week wel weer leerzaam, snelweg met file. Deed hem ook erg goed vonden ze, ik ging al links rijden omdat ik zag dat het rechts (waar een baan bij kwam) erg druk was enzo. Weer even dat inzicht oefenen was erg prettig.
Op een gegeven moment denk je daar wel aan hoorquote:Op vrijdag 15 september 2006 08:21 schreef Mathijz het volgende:
Gister mijn 2de rijles gehad. Door werkzaamheden heen bij de ringweg, en hartje alkmaar + buitenwijken als AZ thuis speelt. Dan staan echt overal auto's geparkeerd. Moet toch opletten dat ik de koppeling intrap als ik bijna stil sta, anders is het schok schok schok schok ho
Haha, ik vind utrecht op sommige plaatsen echt zo kut...zeker in het centrum, moest ooit iemand afgooien bij de mariaplaatsquote:Op vrijdag 15 september 2006 08:38 schreef rena het volgende:
[..]
Ik ging juist naar Utrecht om eens een keer in "de grote stad" te rijdenTiel is nou niet echt super wat dat betreft
En snelweg rijden vind ik zo leuk
hoewel ik er niks meer leer, behalve het invoegen wat nog steeds kut is.
ow dan valt het mee want in venlo zit zo een wijf die kraakt iedereen af. en echt heel bot.quote:Op vrijdag 15 september 2006 10:41 schreef Robbiej het volgende:Bedankt. ik moet in Emmeloord afrijden.
Ik had geluk met het tijdstip want het was niet echt druk vandaag. Maar het ging ook super lekkerquote:Op vrijdag 15 september 2006 10:42 schreef ivetje het volgende:
[..]
Haha, ik vind utrecht op sommige plaatsen echt zo kut...zeker in het centrum, moest ooit iemand afgooien bij de mariaplaatsDaar wordt je niet vrolijk van als net beginnend rij-talent
Een beetje langs de rand van Utrecht is het wel lekker, en bij het CBR gaat het ook prima enzo. Alleen dat godverdommese centrum
Haha, je merkt nu idd hoe irritant die fietsers zijn !!! Zo ben ik zelf ook geweest ja, maar toch. Die houden zich echt aan geen enkele regel en fietsen overal kriskras door elkaar heenquote:Op vrijdag 15 september 2006 12:13 schreef rena het volgende:
[..]
Ik had geluk met het tijdstip want het was niet echt druk vandaag. Maar het ging ook super lekkerWel irritant soms, al die kutfietsers die de regels aan hun laars lappen
En nog een lekker eind snelweg gereden
Bijna de file in, maar die was bijna gelijk weer voorbij.
![]()
En en en?quote:Op vrijdag 15 september 2006 10:41 schreef Robbiej het volgende:Bedankt. ik moet in Emmeloord afrijden.
Klote klote klote...quote:Op vrijdag 15 september 2006 15:37 schreef Robbiej het volgende:
Gezakt
Weer op kijken vanavond typ ik wel wat meer. niet in de mood nu even.
idd en dan eindig je na 7 keer op te zijn geweest in de vangrailquote:Op vrijdag 15 september 2006 15:40 schreef Jenny_ het volgende:
[..]
Klote klote klote...Ik begrijp wat je doormaakt...
Gewoon door blijven zetten (wel makkelijk gezegt idd) wie het laatst lacht, lacht het best!
In het ergste geval wel ja. Wat er ook gebeurt, altijd blijven lessen! (+ lachen)quote:Op vrijdag 15 september 2006 15:41 schreef Marc1711 het volgende:
idd en dan eindig je na 7 keer op te zijn geweest in de vangrail
En dat kan net zo goed iemand gebeuren die het in 1 keer haalde hoorquote:Op vrijdag 15 september 2006 15:41 schreef Marc1711 het volgende:
[..]
idd en dan eindig je na 7 keer op te zijn geweest in de vangrail
mark my words.. spreek uit ervaring, mijn vader is rij instructeur geweest
Nee absoluut niet waar, die mensen hebben er veel meer feeling voor.quote:Op vrijdag 15 september 2006 15:57 schreef ivetje het volgende:
[..]
En dat kan net zo goed iemand gebeuren die het in 1 keer haalde hoor
Klote Robbiej...succes met verdergaan iig
Ik zeg het alleen maar voor jullie eigen bestwil, dit is ook de reden dat ik na 60 lessen ofzo en 1 keer te zijn opgeweest (tijdelijk) ben gestopt, je moet voor jezelf duidelijk weten waar je mee bezig bent.quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:08 schreef ivetje het volgende:
Maak er dan een apart topic over en zit de mensen hier niet nog zenuwachtiger te maken. Je hebt misschien wel gelijk ja, maar dit is niet het topic om daarover te miepen ja
Mijn vriend is met 70 km tegen een lantaarnpaal geknalt en had nix, dus het is maar net hoe je er tegenaan rijdt. En ik vind gewoon niet dat je de mensen hier moet gaan zitten pushen om ermee te stoppen. Dat jij nou van jezelf vind dat je niet kan rijden wil niet zeggen dat anderen dat ook maar moeten vinden. Er zijn genoeg redenen waarom iemand niet slaagt dus om maar meteen te gaan roepen dat je jezelf doodrijdt als je na 4 keer pas slaagt vind ik wat te ver gaanquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:15 schreef Marc1711 het volgende:
[..]
Ik zeg het alleen maar voor jullie eigen bestwil, dit is ook de reden dat ik na 60 lessen ofzo en 1 keer te zijn opgeweest (tijdelijk) ben gestopt, je moet voor jezelf duidelijk weten waar je mee bezig bent.
Je kan wel een bord voor je kop houden, maar als jij met 50 km/u tegen een stilstaand object aanrijd wat niet meegeeft, dan breken je armen af als luciferhoutjes!!
En denk je echt dat ze daar bij het CBR of je rijschool mee zitten? Je weet wel, de 1 zijn dood, de ander zijn..
Een lantaarnpaal geeft ook mee..quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:19 schreef ivetje het volgende:
[..]
Mijn vriend is met 70 km tegen een lantaarnpaal geknalt en had nix, dus het is maar net hoe je er tegenaan rijdt. En ik vind gewoon niet dat je de mensen hier moet gaan zitten pushen om ermee te stoppen. Dat jij nou van jezelf vind dat je niet kan rijden wil niet zeggen dat anderen dat ook maar moeten vinden. Er zijn genoeg redenen waarom iemand niet slaagt dus om maar meteen te gaan roepen dat je jezelf doodrijdt als je na 4 keer pas slaagt vind ik wat te ver gaan
Sommige mensen hier hebben het al moeilijk genoeg zonder jou verhalen...
Whehehe, wat een verhalen, prachtigquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:27 schreef Marc1711 het volgende:
[..]
Een lantaarnpaal geeft ook mee..
En jouw vriend heeft het toch ook na heel veel keer pas gehaald? Dat blijkt ook wel weer.
Ik ken mensen die het na 10 lessen al gehaald hebben, of 15, en die hebben heel toevallig nog nooit een schrammetje gemaakt.
Ik ben gewoon realistisch, jullie hebben een bord voor je kop en willen er alleen maar bij horen door een rijbewijs te hebben, totdat je iets overkomt, en dan is het spijt hebben, als je al niet op de frontpage staat...
Je kan 1 keer zakken met pech, misschien nog een 2e keer, maar dan houdt het wat mij betreft ook echt op.
Uit jouw fotoboek:quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Whehehe, wat een verhalen, prachtig
Jongen, je weet zelf ook wel dat je niet echt een reeel beeld schept, of wel?quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:31 schreef Marc1711 het volgende:
[..]
Uit jouw fotoboek:
Ik ben:
Margot - 25 - Eindhoven - sarcastisch - lomp - gezellig - nieuwsgierig - ietwat lui - narcistisch - vrolijk - vlieft - bourgondisch - zelfspottend & zelfbewust - met een korreltje zout
Tja, dit bevestigt inderdaad je reactie, die vooral ook lekker onderbouwd is..
Mijn vriend heeft het in 1 keer gehaald, maar die reed niet want hij was wat dronkenquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:27 schreef Marc1711 het volgende:
[..]
En jouw vriend heeft het toch ook na heel veel keer pas gehaald? Dat blijkt ook wel weer.
Ik ken mensen die het na 10 lessen al gehaald hebben, of 15, en die hebben heel toevallig nog nooit een schrammetje gemaakt.
Ik ben gewoon realistisch, jullie hebben een bord voor je kop en willen er alleen maar bij horen door een rijbewijs te hebben, totdat je iets overkomt, en dan is het spijt hebben, als je al niet op de frontpage staat...
Je kan 1 keer zakken met pech, misschien nog een 2e keer, maar dan houdt het wat mij betreft ook echt op.
Nee, wij willen gewoon mobiel zijn in het leven en gooien niet na 1 tegenslag het bijltje erbij neer!! Zegt dus een stuk meer over jou dan over onsquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:27 schreef Marc1711 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar echt veilig rijden is de fouten opvangen van een ander..quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:35 schreef ivetje het volgende:
[..]
Mijn vriend heeft het in 1 keer gehaald, maar die reed niet want hij was wat dronken
En ja, degene die reed heeft het na 7 keer gehaald ja...maar dat is zijn enige ongeluk geweest en hij leeft dus ook nog.
Daarnaast heeft mijn vriend zelf al vaker een ongeluk gehad dan hem, dus zegt ook weer nixEen ongeluk wil niet zeggen dat je er zelf altijd schuld aan hebt hoor, iemand anders kan mij ook aanrijden zodat ik dood ben terwijl ik het in 1 keer heb gehaald.
Iddquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Jongen, je weet zelf ook wel dat je niet echt een reeel beeld schept, of wel?
Volgens mij probeer je een excuus te vinden dat je het na 60 lessen zelf nog niet kan en dus hebt opgegeven. Maar als iedereen die niet binnen 10 lessen slaagt een gevaar op de weg vormde waren er geen files meer, dan was iedere automobilist namelijk al verongelukt
Huhquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:36 schreef Marc1711 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar echt veilig rijden is de fouten opvangen van een ander..
Mobiel ben je ook als je achter in de lijkenwagen ligt.. Ff serieus, ik ben 1 keer gezakt, maar er zijn er hier bij die voor de 5e of 6e keer moeten, en nog er van overtuigd zijn dat ze het kunnenquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:36 schreef ivetje het volgende:
[..]
Nee, wij willen gewoon mobiel zijn in het leven en gooien niet na 1 tegenslag het bijltje erbij neer!! Zegt dus een stuk meer over jou dan over ons
Juist!quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:36 schreef Marc1711 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar echt veilig rijden is de fouten opvangen van een ander..
Als je een goede rijschool hebt laten ze je niet voor nix opgaan. Dat betekend dus dat je het wel kan. Dat je het niet kan laten zien in een stressvolle situatie als een examen is wat anders dan niet kunnen rijden hoor.quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:38 schreef Marc1711 het volgende:
[..]
Mobiel ben je ook als je achter in de lijkenwagen ligt.. Ff serieus, ik ben 1 keer gezakt, maar er zijn er hier bij die voor de 5e of 6e keer moeten, en nog er van overtuigd zijn dat ze het kunnen![]()
Marc, heb je daar gegevens over? Ik kan me wel voorstellen dat mensen die er heel vaak over doen gemiddeld gezien minder goed rijden, maar ik vraag me af waar je die onderzoeksgegevens vandaan hebt? Vermeldt even de bron a.u.b.quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:05 schreef Marc1711 het volgende:
[..]
Nee absoluut niet waar, die mensen hebben er veel meer feeling voor.
Dit is statistisch ook bewezen, kijk maar naar hoeveel mensen verongelukken, en hoelang ze er hebben over gedaan voor ze hun rijbewijs hadden. Daar schrik je van. En tuurlijk, er zitten altijd van die figuren bij in een golfje met een petje op die in 1 keer geslaagd zijn, maar die moet je er even niet bij betrekken.
Mensen moeten gewoon accepteren dat een auto een moordwapen is, en dat niet iedereen daar even goed mee om kan gaan. Net als niet iedereen even goed kan tekenen, schilderen etc..
Dus niemand rijdt er op de weg die geslaagd is na 10 lessen? mompelt iets met lompigheidquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Jongen, je weet zelf ook wel dat je niet echt een reeel beeld schept, of wel?
Volgens mij probeer je een excuus te vinden dat je het na 60 lessen zelf nog niet kan en dus hebt opgegeven. Maar als iedereen die niet binnen 10 lessen slaagt een gevaar op de weg vormde waren er geen files meer, dan was iedere automobilist namelijk al verongelukt
Mathijz, bij welke rijschool zit je? Heb zelf nml. ook in Alkmaar gelestquote:Op vrijdag 15 september 2006 08:21 schreef Mathijz het volgende:
Gister mijn 2de rijles gehad. Door werkzaamheden heen bij de ringweg, en hartje alkmaar + buitenwijken als AZ thuis speelt. Dan staan echt overal auto's geparkeerd. Moet toch opletten dat ik de koppeling intrap als ik bijna stil sta, anders is het schok schok schok schok ho
Dus ik ben een gevaar strax omdat ik er 50 lessen over heb gedaan?? IPV een snelcursusje van 10 lesjesquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:40 schreef Marc1711 het volgende:
[..]
Dus niemand rijdt er op de weg die geslaagd is na 10 lessen? mompelt iets met lompigheid
Anyway, het is gewoon een feit dat die mensen veel MINDER risico lopen als degene die het na 200 lessen pas hadden, iets anders heb ik toch ook niet gezegd of wel?
Ja, 1 moment..quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:40 schreef TNA het volgende:
[..]
Marc, heb je daar gegevens over? Ik kan me wel voorstellen dat mensen die er heel vaak over doen gemiddeld gezien minder goed rijden, maar ik vraag me af waar je die onderzoeksgegevens vandaan hebt? Vermeldt even de bron a.u.b.
Heel weinig, mop. Daarbij zijn ze in dat geval allang doodgereden door de onnozele horken die met meer dan 10 lessen toch denken dat ze kunnen rijden, de mongolen.quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:40 schreef Marc1711 het volgende:
[..]
Dus niemand rijdt er op de weg die geslaagd is na 10 lessen? mompelt iets met lompigheid
Anyway, het is gewoon een feit dat die mensen veel MINDER risico lopen als degene die het na 200 lessen pas hadden, iets anders heb ik toch ook niet gezegd of wel?
Nee dat is weer pure onzin, je moet leren lezen, ik zeg dat je een GROTER risico loopt, behalve iemand in een golf met een petje, maar die zou niet eens op de weg mogen zitten, dus..quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:42 schreef ivetje het volgende:
[..]
Dus ik ben een gevaar strax omdat ik er 50 lessen over heb gedaan?? IPV een snelcursusje van 10 lesjes
Mijn mening is dat je in 10 lessen bar weinig kan leren over autorijden hoor..dus denk eerder dat die mensen zich juist zelf te pletter rijdenquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Heel weinig, mop. Daarbij zijn ze in dat geval allang doodgereden door de onnozele horken die met meer dan 10 lessen toch denken dat ze kunnen rijden, de mongolen.
Oh, en ik doe qua lompheid echt niet voor jou onder hoor
Met jou valt geen discussie te voeren, ik ken toch mensen uit mijn omgeving die na 10 of 15 lessen al geslaagd zijn, zou wel heel toevallig zijn als dat alleen in mijn woonplaats isquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Heel weinig, mop. Daarbij zijn ze in dat geval allang doodgereden door de onnozele horken die met meer dan 10 lessen toch denken dat ze kunnen rijden, de mongolen.
Oh, en ik doe qua lompheid echt niet voor jou onder hoor
En bedankt!! Je weet helemaal niet hoe ik rijdt dus hier kan je nix over zeggen. Ik heb in die 50 lessen meer geleerd over het op de weg zitten dan iemand met 10 lesjes hoor. In 10 lessen krijg jij niet gepropt wat ik in 50 lessen leer, dus wie is er dan het gevaar voor zichzelf?quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:43 schreef Marc1711 het volgende:
[..]
Nee dat is weer pure onzin, je moet leren lezen, ik zeg dat je een GROTER risico loopt, behalve iemand in een golf met een petje, maar die zou niet eens op de weg mogen zitten, dus..
quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:44 schreef Marc1711 het volgende:
[..]
Met jou valt geen discussie te voeren,
Precies, dat gevoel had ik ook, en hoe komt dat? Je hebt er geen feeling voor, een gemiddeld iemand slaagt in 30-35 lessenquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:43 schreef ivetje het volgende:
[..]
Mijn mening is dat je in 10 lessen bar weinig kan leren over autorijden hoor..dus denk eerder dat die mensen zich juist zelf te pletter rijden
En wil jij niet meer posten met die icon van je, straks kan ik niet meer slapen
Nee, die hebben gewoon een rijschool die ze op laat gaan als ze zelf denken dat ze het kunnen en dan veel geluk hebben bij het examenquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:44 schreef Marc1711 het volgende:
[..]
Met jou valt geen discussie te voeren, ik ken toch mensen uit mijn omgeving die na 10 of 15 lessen al geslaagd zijn, zou wel heel toevallig zijn als dat alleen in mijn woonplaats is![]()
Zo jij geeft het ook snel op zegquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:44 schreef Marc1711 het volgende:
[..]
Met jou valt geen discussie te voeren, ik ken toch mensen uit mijn omgeving die na 10 of 15 lessen al geslaagd zijn, zou wel heel toevallig zijn als dat alleen in mijn woonplaats is![]()
Het gemiddelde ligt tussen de 40-45 hoor. En daar zit ik dus niet ver vanaf dus ik heb er wel degelijk feeling voorquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:45 schreef Marc1711 het volgende:
[..]
Precies, dat gevoel had ik ook, en hoe komt dat? Je hebt er geen feeling voor, een gemiddeld iemand slaagt in 30-35 lessen
quote:
Ook weer lekker onderbouwd van renaquote:Vindt dat Marc het wat lomp verwoord maar in essentie toch wel gelijk heeft
Dat is bullshit, iemand die er natuurlijke feeling voor heeft kan na 10 lessen beter kunnen rijden dan jij. Wat valt er dan in godsnaam allemaal te leren dat het niet in 10 lessen kan?quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:44 schreef ivetje het volgende:
[..]
En bedankt!! Je weet helemaal niet hoe ik rijdt dus hier kan je nix over zeggen. Ik heb in die 50 lessen meer geleerd over het op de weg zitten dan iemand met 10 lesjes hoor. In 10 lessen krijg jij niet gepropt wat ik in 50 lessen leer, dus wie is er dan het gevaar voor zichzelf?
Welles joh, hoe vaker je dat ding ziet hoe debieler hij wordtquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:43 schreef ivetje het volgende:
[..]
Mijn mening is dat je in 10 lessen bar weinig kan leren over autorijden hoor..dus denk eerder dat die mensen zich juist zelf te pletter rijden
En wil jij niet meer posten met die icon van je, straks kan ik niet meer slapen
Ze leven anders nog aardigquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Daarbij zijn ze in dat geval allang doodgereden
Het zal vast te leren zijn in 10 lessen, maar ik denk dat je in 50 lessen gewoon wat meer verkeerssituaties tegenkomt en daardoor dus beter leert hoe je moet reageren op die situatiesquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:46 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Dat is bullshit, iemand die er natuurlijke feeling voor heeft kan na 10 lessen beter kunnen rijden dan jij. Wat valt er dan in godsnaam allemaal te leren dat het niet in 10 lessen kan?
De lat wordt mijn inziens veel te hoog gelegd. Het CBR verwacht van een aspirant-automobilist veel te veel, terwijl het examen vroeger niet veel voorstelde. Dan was een rondje rond een pleintje rijden genoeg. Het meest frappante was dat je daar ook nog E achter B bijkreeg.quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:27 schreef Marc1711 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:46 schreef Marc1711 het volgende:
[..]
[..]
Ook weer lekker onderbouwd van rena![]()
Exactly, het enige verschil is dat ik eerlijk tegen over mezelf en anderen kan en wil zijn, en julliequote:Op vrijdag 15 september 2006 16:46 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Dat is bullshit, iemand die er natuurlijke feeling voor heeft kan na 10 lessen beter kunnen rijden dan jij. Wat valt er dan in godsnaam allemaal te leren dat het niet in 10 lessen kan?
Dat kan van natuurlijk inzicht komen. Ik heb zelf een gemiddeld aantal lessen gehad voor motorrijden en leste ook regelmatig met iemand die er al drie keer zoveel lessen heeft gehad als ik en nog steeds totaal geen inzicht had. Nu zullen er ook mensen zijn die er gewoon veel meer aanleg voor hebben dan jij of ik en het in veel minder lessen kunnen. Ken er zelf ook een paar en die rijden meer dan goed.quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:48 schreef ivetje het volgende:
[..]
Het zal vast te leren zijn in 10 lessen, maar ik denk dat je in 50 lessen gewoon wat meer verkeerssituaties tegenkomt en daardoor dus beter leert hoe je moet reageren op die situaties
Daar ging het in dit geval toch ook niet om? We hebben het hier over feiten stormkoninginnetjequote:Op vrijdag 15 september 2006 16:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Sarcasme is ook niet echt aan jou besteed he?
Iets simpels wil ik niet zeggen, maar het CBR maakt het je idd wel moeilijk. Als ik naar mijn ouders kijk, die hebben al lange tijd hun rijbewijs en nog geen brokken gemaakt die door zichzelf kwamenquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:48 schreef Ridocar het volgende:
[..]
De lat wordt mijn inziens veel te hoog gelegd. Het CBR verwacht van een aspirant-automobilist veel te veel, terwijl het examen vroeger niet veel voorstelde. Dan was een rondje rond een pleintje rijden genoeg. Het meest frappante was dat je daar ook nog E achter B bijkreeg.
Het is zelfs zo erg dat een Nederlandse vrachtautochauffeur een chauffeursdiploma moet hebben om op de weg te mogen rijden, Chauffeurs die dus al jaren op de vrachtauto zitten moeten opnieuw hun theorie-certificaten (3 stuks) halen.
Kijk je naar andere landen, zoals België (je rij-instructeur is een familielid), of US of A (je mag met 16 jaar al rijden), dan is Nederland weer het braafste jongetje van de klas. Wil niet zeggen dat buitenlandse chauffeurs niet goed rijden, maar het lijkt er steeds meer op dat men een universitaire studie aan het doen is, terwijl het om iets simpels gaat als een rijbewijs halen.
Laat maarquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:50 schreef Marc1711 het volgende:
[..]
Daar ging het in dit geval toch ook niet om? We hebben het hier over feiten sneeuwkoninginnetje
Volgens mij ben jij gewoon een typisch geval van "gefrustreerd". Je zou toch bewijzen laten zien? Waar blijven zequote:Op vrijdag 15 september 2006 16:50 schreef Marc1711 het volgende:
[..]
Daar ging het in dit geval toch ook niet om? We hebben het hier over feiten stormkoninginnetje
Het kan idd gewoon natuurlijk inzicht en feeling zijn ja. Daar is ook geen twijfel over mogelijk. Maar dat je wat meer moeite moet doen om het te leren wil niet zeggen dat je slechter bent dan een ander. Niet iedereen leert even snel, maar dat wil nog niet zeggen dat je minder goed leertquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:50 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Dat kan van natuurlijk inzicht komen. Ik heb zelf een gemiddeld aantal lessen gehad voor motorrijden en leste ook regelmatig met iemand die er al drie keer zoveel lessen heeft gehad als ik en nog steeds totaal geen inzicht had. Nu zullen er ook mensen zijn die er gewoon veel meer aanleg voor hebben dan jij of ik en het in veel minder lessen kunnen. Ken er zelf ook een paar en die rijden meer dan goed.
Gefrustrerd dat ie het heeft opgegeven misschien?? En het nu probeert om te draaien dat ie rekening houdt met onze levensquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:52 schreef rena het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij gewoon een typisch geval van "gefrustreerd". Je zou toch bewijzen laten zien? Waar blijven ze![]()
De lat te hoog?quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:48 schreef Ridocar het volgende:
[..]
De lat wordt mijn inziens veel te hoog gelegd. Het CBR verwacht van een aspirant-automobilist veel te veel, terwijl het examen vroeger niet veel voorstelde. Dan was een rondje rond een pleintje rijden genoeg. Het meest frappante was dat je daar ook nog E achter B bijkreeg.
Het is zelfs zo erg dat een Nederlandse vrachtautochauffeur een chauffeursdiploma moet hebben om op de weg te mogen rijden, Chauffeurs die dus al jaren op de vrachtauto zitten moeten opnieuw hun theorie-certificaten (3 stuks) halen.
Kijk je naar andere landen, zoals België (je rij-instructeur is een familielid), of US of A (je mag met 16 jaar al rijden), dan is Nederland weer het braafste jongetje van de klas. Wil niet zeggen dat buitenlandse chauffeurs niet goed rijden, maar het lijkt er steeds meer op dat men een universitaire studie aan het doen is, terwijl het om iets simpels gaat als een rijbewijs halen.
Mocht ik hem ooit tegenkomen op een zebrapad, dan rijd ik gewoon door.quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:53 schreef ivetje het volgende:
[..]
Gefrustrerd dat ie het heeft opgegeven misschien?? En het nu probeert om te draaien dat ie rekening houdt met onze levens
Heb jij dan een rijbewijs.quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:49 schreef Marc1711 het volgende:
[..]
Exactly, het enige verschil is dat ik eerlijk tegen over mezelf en anderen kan en wil zijn, en jullie![]()
Dan raak je alleen zelf je rijbewijs kwijt..dat is ie niet waard johquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:54 schreef rena het volgende:
[..]
Mocht ik hem ooit tegenkomen op een zebrapad, dan rijd ik gewoon door.![]()
7 keer een rijexamen is wat anders dan het verhoogde risico dat hij noemde, namelijk na 2 keer afrijdenquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:54 schreef TNA het volgende:
Denkt iedereen, behalve Marc, dat het onzin is dat je meer kans hebt op een ongeluk als je 7 keer een rij-examen hebt gedaan?
Hij is na 60 lessen en 1 keer gezakt gestopt omdat ie zelf vind dat ie niet kan rijdenquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:54 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Heb jij dan een rijbewijs.
Waarom dan wel/niet?
Dat zeg ik ook niet maar ik vind jouw 50 lessen ook iets anders dan mensen met dik 80+ lessen en 4+ examensquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:52 schreef ivetje het volgende:
[..]
Het kan idd gewoon natuurlijk inzicht en feeling zijn ja. Daar is ook geen twijfel over mogelijk. Maar dat je wat meer moeite moet doen om het te leren wil niet zeggen dat je slechter bent dan een ander. Niet iedereen leert even snel, maar dat wil nog niet zeggen dat je minder goed leert
Je kan niet vooruit kijken dus?quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:54 schreef rena het volgende:
[..]
Mocht ik hem ooit tegenkomen op een zebrapad, dan rijd ik gewoon door.![]()
Ja ok, maar sprak meer in het algemeenquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:55 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet maar ik vind jouw 50 lessen ook iets anders dan mensen met dik 80+ lessen en 4+ examens
Waar blijven die feiten dan!!quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:56 schreef Marc1711 het volgende:
laat maar, ik meng me niet meer tussen deze mensen, en zeker niet tussen rena, wat een dikke koei.. een fiatje 500 zal jouw niet vervoeren nee..
Ik geef mijn mening die op feiten gebaseerd zijn, maar het gemiddelde niveau is weer om te janken
Die feiten heb je helaas nog niet laten zien... Jammer!quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:56 schreef Marc1711 het volgende:
Ik geef mijn mening die op feiten gebaseerd zijn, maar het gemiddelde niveau is weer om te janken
Nopequote:Op vrijdag 15 september 2006 16:54 schreef TNA het volgende:
Denkt iedereen, behalve Marc, dat het onzin is dat je meer kans hebt op een ongeluk als je 7 keer een rij-examen hebt gedaan?
quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:56 schreef Marc1711 het volgende:
laat maar, ik meng me niet meer tussen deze mensen, en zeker niet tussen rena, wat een dikke koei.. een fiatje 500 zal jouw niet vervoeren nee..
Het hoeft ook niet lastig te zijn, het is meestal gewoon de examenstress. Veel te vaak heb ik verhalen gehoord van mensen die gewoon perfect rijden, maar toch 3 tot 4 keer opgeweest zijn, domweg wegens zenuwenquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:53 schreef BazzieK het volgende:
[..]
De lat te hoog?Ik stapte op, even 30 min rijden en weer terug en geslaagd. Enige wat je moet doen is goed rijden, lijkt me niet zo lastig.
Jammer genoeg moet ik het doen met de verhalen die anderen mij vertellen, maar het vooroordeel dat Amerikanen niet kunnen rijden is bij deze wederom bevestigd.quote:Bovendien wel eens in Amerika geweest? Mensen kunnen daar echt totaal niet rijden in het algemeen en 90% kan niet eens schakelen![]()
Ach joh, het is ook niet lastig ofzo, je hoeft geen levens te redden alleen een stukje normaal rijden, haal je welquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:56 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ja ok, maar sprak meer in het algemeen
En ik moet nog op voor de 1e keer dus ben benieuwd...ik ga het halen!!! Blijf ik roepen...
Was zelf ook schijtzenuwachtig maar snap niet dat je daardoor niet meer kan rijden eigenlijkquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:58 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet lastig te zijn, het is meestal gewoon de examenstress. Veel te vaak heb ik verhalen gehoord van mensen die gewoon perfect rijden, maar toch 3 tot 4 keer opgeweest zijn, domweg wegens
zenuwen
Tja laat ik het zo zeggen, zelf zou ik er nooit rond durven rijdenquote:[..]
Jammer genoeg moet ik het doen met de verhalen die anderen mij vertellen, maar het vooroordeel dat Amerikanen niet kunnen rijden is bij deze wederom bevestigd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |