abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41709733
zo om half 11 had ik theorie exame in rotterdam noord, voor me geveol ging het echt kut dacht 8 a 9 fout te hebben en op het laatst hoorde ik dat ik maar 3 fout had:D:D:D:D dus gewoon in 1x geslaagd.

nu ff wachten tot de 20ste heb ik tussentijdsetoets om 10.45 uur ben benieuwd hoe het gaat hopelijk gaan de bijzondere verrichtingen erg goed gaan dat ik met me echte exame dat niet meer hoef te doen.
ik zoek een huis heb jij wat voor me?
als je naar rechts kijk zie je links niets
  maandag 11 september 2006 @ 17:06:45 #77
120505 Sentry
Blood,sweat & Tears
pi_41711003
tof, succes!
- wij doen dingen die andere niet doen -
  maandag 11 september 2006 @ 17:12:35 #78
154854 Jenny_
Don't be hasty
pi_41711202
quote:
Op maandag 11 september 2006 16:15 schreef Robbiej het volgende:
Gloeiende als ik zo al die geslaagden zie word ik best nerveus... "Ik wil ook!!" denk ik dan hopelijk vrijdag.
Gefeliciteerd allemaal!!
Helaas. Ik ben gezakt lieve mensen. Het ging zo gruwelijk slecht! Ik zal het verhaal even vertellen:

Ik werd om 14.00 opgehaald door mijn instructeur. Het rijden ging onwijs slecht! Ik was nerveus (ondanks de pillen, die ik de volgende keer niet meer neem!), en het ging gewoon bagger slecht! Aangekomen op het CBR ben ik met mijn instructeur even aan een tafeltje gaan zitten en hebben we het een en ander doorgesproken (later ook met de examinator).

Nou en toen kwam het; ik moest gaan rijden! Al vanaf het eerste moment ging het zwaar klote! Ik moest de auto aanzetten, maar niet te motor. Zelfs dát ging me moeizaam af. Het was teheet in de auto, ik was er helemaal niet bij met mijn hoofd.

Eenmaal aan het rijden moest ik de meest vreselijke snelweg allertijde op; een scherpe bocht, waarna een hele korte invoegstrook. Mijn rij instructeur zegt altijd tegen mij dat ik gelijk de rijbaan op moet (wel eerst kijken natuurlijk) en daar vaart gaan maken. Nou dat doe ik dus, blijkt het achteraf helemaal niet zo te moeten. Klote instructeur, ben nog steeds vet boos op hem...

Verder deed ik teveel dingen verkeerd, als hij zei 'links' ging ik gewoon rechtdoor. Ik stopte voor mensen van rechts op een voorrangsweg ( ) reed te langzaam, deed gewoon stomme dingen en ik baal er ook goed van!

Maar goed, je rijbewijs is echt niet de sleutel tot geluk. Beter dat ik er wat langer over doe en het dan ook echt kán, dan dat ik dalijk een ongeluk maak en levenslang in een rolstoel moet zitten... ik til er eerlijk gezegt niet zo zwaar aan, het is maar een rijbewijs.

Nu maar weer lessen inplannen en een nieuw examen aanvragen en dan zien we wel weer verder. Het is zuur maar: thats life!
Dreams do come true
  maandag 11 september 2006 @ 17:14:09 #79
154854 Jenny_
Don't be hasty
pi_41711268
edit: foutje
Dreams do come true
pi_41711337
Balen zeg Jenny, good luck de volgende keer
  maandag 11 september 2006 @ 17:19:49 #81
154854 Jenny_
Don't be hasty
pi_41711485
Thnx!
Dreams do come true
  maandag 11 september 2006 @ 17:23:57 #82
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_41711641
Jammer Jenny..

Rijbewijs is trouwens wel de sleutel tot vrijheid
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_41711984
quote:
Op maandag 11 september 2006 17:12 schreef Jenny_ het volgende:

[..]

Helaas. Ik ben gezakt lieve mensen. Het ging zo gruwelijk slecht! Ik zal het verhaal even vertellen:
Jammer veel succes als je de komende tijd weer met lessen en nieuw examen moet doen
  maandag 11 september 2006 @ 17:42:24 #84
154854 Jenny_
Don't be hasty
pi_41712185
quote:
Op maandag 11 september 2006 17:23 schreef Robbiej het volgende:
Rijbewijs is trouwens wel de sleutel tot vrijheid
Maar niet tot geluk en dat is belangrijker
Dreams do come true
pi_41713150
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:53 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Wat mocht je dan tijdens de eerste lessen? Het stuur vasthouden en vijf meter vooruit rijden?
de eerste les alleen sturen, beetje de auto leren kennen, en je wegligging leren. les twee, sturen, en gas. en aan het einde kreeg ik er rem bij.

was trouwens vandaag wel leuk. ik zag dat een stoplicht op oranje sprong, dus ik begon met remmen, en toen we stilstonden zei hij: doorrijden. hij was namelijk gewent dat beginnelingen niet op tijd stoppen voor het stoplicht.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  maandag 11 september 2006 @ 18:15:44 #86
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_41713203
Jammer Jenny, volgende keer beter! Soms heb je gewoon een slechte dag met rijden. Laten we hopen dat ik dat donderdag met examen niet heb!!
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
pi_41713265
Gefeliciteerd Sentry en MasterDico Helaas niet iedereen geslaagd vandaag Jenny nog even doorzetten he!
pi_41713826
Balen jenny

Dat invoegen klinkt me inderdaad onlogisch in de oren.. maarrrr als er ook geen mogelijkheid is door te rijden als de invoegstrook ophoud kan je eigenlijk niet anders, liever dat die gene achter je (die eigenlijk naar de 2e baan zou moeten gaan) even (licht) moet remmen dan dat ie je langzaam inhaalt en jij met een (erg) groot probleem zit. (Dit moet je dus ook gewoon zeggen, of on the spot aan je instructeur vragen waarom ie het je dan zo leert (zet m maar lekker voor het blok als je zelf geen passend antwoord hebt)) *je geeft toch ook wel echt GAS he, als je op de 1e baan zit dan.. gewoon vol intrappen dat pedaal! En ook echt pas als je op snelheid bent en eventueel iets bent weggereden van de auto achter je, als ie heel dicht achter je kwam, doorschakelen naar zn 5.. (ik weet niet wat je instructeur hier over gezegt heeft, daar wil ik natuurlijk ook niet tegen ingaan.. maar je mag de motor best horen laat ik het zo zeggen en anders hoor je het daarna wel van je instructeur *

Met dat soort dingen laat je zien dat je weet waar je mee bezig bent, dat is belangrijk 'oke, ik knal m gelijk de eerste baan op.. maar ik ga dr wel helemaal voor en probeer zo min mogelijk in de weg te rijden' (onnodig voorrang verlenen helpt daar dus niet echt aan mee)

Maarja je hebt nu gezien hoe alles gaat en eigenlijk is het helemaal geen 'big deal', rondje rijden > rijbewijs ophalen. (oke oke het is iets gecompliceerder dan dat.. helaas) maar het is simpel, een rijschool gaat jou niet 2 keer examen laten doen als je het niet zou kunnen, anders gaat hun slagingspercentage omlaag. Je instructeur is dus bljkbaar al overtuigd, nu jij nog!
  maandag 11 september 2006 @ 18:41:16 #89
88233 Steve
Still the best.
pi_41714026
quote:
Op maandag 11 september 2006 12:32 schreef zijle het volgende:
Succes allemaal Ik heb gisteravond trouwens voor het eerst in het donker gereden, was wel leuke ervaring
Vreemd is dat even hè? . Op licht dat ineens op je afkomt, je ziet minder (behalve de borden, die zijn juist duidelijker).

Jammer Jenny. .

De twee geslaagden, gefeliciteerd! .
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_41714148
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 18:36 schreef Robin__ het volgende:
Man man man.. net voor het eerst gereden met mn moeder in de auto

DAT DOE IK NOOIT MEER

Voortaan zorg ik gewoon dat ik als eerste aan de alcohol zit ofzo (niet dat ze nu al gedronken had hoor.. maar ze vond dat ik maar eens moest rijden) en maar zeuren en zeuren.. werd er strontnerveus van

Bochten waar ze zelf met 90 door heen gaat moest ik met 70 doen.. helemaal vast geklampt aan de deur enzo

En dan ook uitstappen en zeggen 'nou ik hield me best goed toch'
Haha
Maak ze geen zorgen, ik kreeg dit weekend van mijn vriends moeder te horen dat bij mij in de auto zitten "niet zo eng is als de kermis"
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
  maandag 11 september 2006 @ 20:52:45 #91
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_41718494
Mijn examen is verzet naar 26 september Mijn instructrice vond het toch wel erg leuk als ik mijn roze papiertje nog kon halen, dus vandaar
Over 2 weken en 1 dag heb ik mijn rijbewijs!! (hoop ik )
To infinity…and beyond!
  maandag 11 september 2006 @ 21:15:26 #92
120505 Sentry
Blood,sweat & Tears
pi_41719429
dernet al in 2 verschillende autos gereden, 2 te grote autos eigenlijk waarvan 1 een automaat. Jesus wat is dat wennen. Maar me eerste dag zit erop, ik ben kapot, uitgeput. maar blij dat ik hem heb behaald!!!

Succes mensen!
- wij doen dingen die andere niet doen -
pi_41724393
Jenny_, jammer van je examen. Volgende keer beter.
Voorrang verlenen op een voorrangsweg (om maar een voorbeeldej uit je verhaal te noemen) is natuurlijk niet echt slim, maar ik denk dat je zoiets tijdens de lessen geen fouten mee gemaakt hebt. Volgens mij ben je nog te zenuwachtig geweest.

Ik kom net terug van rijles. Binnendoor naar Roosendaal en Breda gereden, over de A16 weer terug via Moerdijk naar Roosendaal en Wouw. Best wel aardig ritje, maar ik heb al een hoop geleerd. Ik krijg nu een beetje vat op de wagen. De formaten, versnellingsbak, sturen en dergelijke gaan allemaal een stuk makkelijker.
Nog steeds moet ik eraan wennen dat ik niet moet sturen en schakelen tegelijk, het stuur met twee handen vast te houden en een beetje verder vooruit en in de spiegels te kijken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_41728076
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 17:04 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Zo'n pasje is toch veel makkelijker dan die papieren? Tja, dat je dan een week moet wachten voordat je mag rijden...dat neem je dan maar op de koop toe.
helemaal niet

wil geen week wachten, wil meteen op de motor stappen
Fragile like a rose on the snow...
pi_41728092
maar ik heb eindelijk een examendatum, die niemand weet, op Motor-Forum niet, alleen mn moeder weet 't maar die kan 't toch geen ene moer schelen ze vindt motorrijden eng

over ... weken weet ik het.. over ... weken mag ik hopelijk rijden
Fragile like a rose on the snow...
  dinsdag 12 september 2006 @ 11:12:22 #96
11458 ivetje
pi_41731398
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 07:42 schreef Knuffelslet het volgende:

[..]

helemaal niet

wil geen week wachten, wil meteen op de motor stappen
Dat zei ik dus ook Vandaar dat ze die van mij heeft verzet, moet em alleen nu wel perce halen van d'r anders heeft ze moeite voor nix gedaan Maar ik ben ervan overtuigd dat ik het gewoon ga doen!!!

Verder heb ik een aantal mensen verteld dat hij verzet is, maar op mijn msn heb ik de oude datum laten staan en mensen op school vertel ik ook nix Mijn vriend weet het, mijn ouders en een andere vriend maar da's alles. Ik ga als ik em haal de 26e naar mijn schoonouders rijden en dan voor de deur toeteren Dan denken ze dat mijn vriend me laat rijden zonder rijbewijs en dan laat ik mijn eigen rijbewijs trots zien Altijd leuk om grapjes uit te halen.
To infinity…and beyond!
pi_41731712
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 07:45 schreef Knuffelslet het volgende:
maar ik heb eindelijk een examendatum, die niemand weet, op Motor-Forum niet, alleen mn moeder weet 't maar die kan 't toch geen ene moer schelen ze vindt motorrijden eng

over ... weken weet ik het.. over ... weken mag ik hopelijk rijden
3 weken, zo eind september, als je 1 tot 2 keer lest per week.
Gokje.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_41733628
En ik ben sinds gisteren ook bezig met mijn rijbewijs (B).

Het gaat me redelijk goed af vind ik zelf, voor iemand die nog nooit (ook niet stiekem) achter het stuur heeft gezeten.

Rijden, schakelen, koppelen, remmen, richting aangeven, de hele basiszooi heb ik geleerd, en de motor is me slechts één keer afgeslagen

Ik ben trots op mezelf
  dinsdag 12 september 2006 @ 13:12:42 #99
11458 ivetje
pi_41734316
Ik vind het toch raar dat mensen in hun 1e les al leren schakelen. Ik kreeg dit pas bij les 3 geloof ik, omdat er eerst moet worden gekeken of je er feeling voor hebt, op de weg kan blijven, kan remmen op het goede moment etc. Genoeg gas geeft bij alles, je kent het wel. Ik heb les 1 en 2 gas mogen geven, moeten remmen en richting aangeven en sturen Ik vond het zelf wel genoeg voor de eerste 2 lessen eigenlijk. Maar goed, misschien mede daarom dat ik er iets langer dan gemiddeld over doe. Had ook wat probleempjes met schakelen in het begin enzo
To infinity…and beyond!
pi_41734932
Toegegeven, ik zat ook een aantal keren in plaats van in de 2 in de 4 en in plaats van in de 1 in de 3, maar goed, verder ging het schakelen eigenlijk vlekkeloos.

Ik ben er natuurlijk nog lang niet, zo moest ik naast de weg stoppen, motor afzetten en weer opnieuw starten en wegrijden. Ik had echter niet in de spiegels gekeken, en als ik geen rijinstructeur had gehad was degene die achterop kwam en die ik dus niet had gezien gigantisch hard bovenop me geknalt :s

Het valt me alleen op dat de instructeur op mijn kaart (waar opstaat wat je al kunt en waarvoor instructie is gegeven etc.), minder afkruist dan wat ik al heb gedaan. Ik heb bijvoorbeeld wel al geschakeld en bochten gemaakt etc, terwijl hij dat niet heeft afgekruist, dus ik dat officieel nog niet heb gedaan...
Iemand enig idee wat daar de reden voor is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')