Kijken heb ik echt pas na een les of 15 erbij gekregen. Eerst het schakelen maar eens onder de knie krijgen. Vond mijn rijschool het eigenlijk wel erg fijn doen, je kreeg niet alles in 1 keer maar er kwam stapje voor stapje iets meer bij. En als je het ene nog niet onder de knie had ging je gewoon niet verder met het anderequote:Op dinsdag 12 september 2006 13:37 schreef Bartaz het volgende:
Toegegeven, ik zat ook een aantal keren in plaats van in de 2 in de 4 en in plaats van in de 1 in de 3, maar goed, verder ging het schakelen eigenlijk vlekkeloos.
Ik ben er natuurlijk nog lang niet, zo moest ik naast de weg stoppen, motor afzetten en weer opnieuw starten en wegrijden. Ik had echter niet in de spiegels gekeken, en als ik geen rijinstructeur had gehad was degene die achterop kwam en die ik dus niet had gezien gigantisch hard bovenop me geknalt :s
Het valt me alleen op dat de instructeur op mijn kaart (waar opstaat wat je al kunt en waarvoor instructie is gegeven etc.), minder afkruist dan wat ik al heb gedaan. Ik heb bijvoorbeeld wel al geschakeld en bochten gemaakt etc, terwijl hij dat niet heeft afgekruist, dus ik dat officieel nog niet heb gedaan...
Iemand enig idee wat daar de reden voor is?
Ik had nog nooit gereden dusquote:Op dinsdag 12 september 2006 13:38 schreef Robbiej het volgende:
Laat ik het nog sterker maken. de eerste les ging ik al de snelweg op Ivetje
(dus ik mocht alles doen)
eerste les was: heb je al eens gereden? ik: ja stiekem he
ok. kreeg de sleutel en ik mocht mn ding doen
Hier hetzelfde en ik vond het erg fijn. In het begin ben je zo erg bezig met al die nieuwe dingen, dat het wel prettig is om niet gelijk alles te moeten doen, maar gewoon rustig stap voor stap nieuwe dingen lerenquote:Op dinsdag 12 september 2006 13:39 schreef ivetje het volgende:
[..]
Kijken heb ik echt pas na een les of 15 erbij gekregen. Eerst het schakelen maar eens onder de knie krijgen. Vond mijn rijschool het eigenlijk wel erg fijn doen, je kreeg niet alles in 1 keer maar er kwam stapje voor stapje iets meer bij. En als je het ene nog niet onder de knie had ging je gewoon niet verder met het andereZo kwam ik dus ook niet in de knoop met alles tegelijk moeten leren.
Zint eer gij begint...quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:21 schreef BLADEZZ het volgende:
Dinsdag 31 oktober eerste rijles *spannend*![]()
Jij zit fout. Blokken op de weg duiden de plek aan waar het fietspad ligt, haaientanden geven voorrang aan. Het bord voor de automobilisten staat er overigens om te waarschuwen dat ze even op moeten letten, anders gebeuren dit soort dingen dagelijks.quote:Op dinsdag 12 september 2006 18:01 schreef Robin__ het volgende:
verhaal
Ik heb inmiddels als ik mijn examen heb 50 lessen gehad van 43 euro, da's dus ook al 2150 euro. Heb een pakket van 1600 euro gehad met 30 lessen, daarna pakketje van 15 lessen voor 700 euro. Daarbij zat wel een TTT, maar theorie was ook nog 33 euro. Zoveel is het dus allemaal niet hoorquote:Op dinsdag 12 september 2006 16:54 schreef Jenny_ het volgende:
Robin__ en alle andere; bedankt voor de lovende woorden! Gister avond nog flink lopen balen, maar het gaat nu al een stuk beter. Lessen én examen zijn alweer ingepland dus dat komt allemaal wel weer goed. Vriendinnetje van mij gaat nu al voor de 7e keer op, gelukkig ben ik daar nog niet in belant.
Als ik nu aan gister terug denk heb ik gewoon zo debiel gereden, en ik ben gewoon terrecht gezakt. Maar het frustreerd me gewoon dat ik al zolang bezig ben! En mijn ouders maar betalen, eigenlijk vind ik het gewoon vervelend voor hun. Ze zeggen dat ze er geen probleem van maken, maar toch... ben al meer als 2500 euro kwijt. DAT IS TOCH NIET NORMAAL?
Als ik had geweten wat voor drama mijn hele rijbewijs periode zou zijn, zou ik er pas op mijn 20e aan begonnen zijn... wat een drama allemaal. Maar ik blijf gewoon doorzetten!
Iedereen alvast smakelijk eten![]()
je zult het wel goed moeten kunnen voor hij het afstreept. kan ja aan het volgende punt gaan werkenquote:Op dinsdag 12 september 2006 13:37 schreef Bartaz het volgende:
Toegegeven, ik zat ook een aantal keren in plaats van in de 2 in de 4 en in plaats van in de 1 in de 3, maar goed, verder ging het schakelen eigenlijk vlekkeloos.
Ik ben er natuurlijk nog lang niet, zo moest ik naast de weg stoppen, motor afzetten en weer opnieuw starten en wegrijden. Ik had echter niet in de spiegels gekeken, en als ik geen rijinstructeur had gehad was degene die achterop kwam en die ik dus niet had gezien gigantisch hard bovenop me geknalt :s
Het valt me alleen op dat de instructeur op mijn kaart (waar opstaat wat je al kunt en waarvoor instructie is gegeven etc.), minder afkruist dan wat ik al heb gedaan. Ik heb bijvoorbeeld wel al geschakeld en bochten gemaakt etc, terwijl hij dat niet heeft afgekruist, dus ik dat officieel nog niet heb gedaan...
Iemand enig idee wat daar de reden voor is?
ik mocht ook al schakelen in mijn eerste les. belangrijk is dat je direct een beetje gevoel hebt met de auto. dat je niet direct in de war raakt als je moet remmen en schakelen tegelijk.quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:12 schreef ivetje het volgende:
Ik vind het toch raar dat mensen in hun 1e les al leren schakelen. Ik kreeg dit pas bij les 3 geloof ik, omdat er eerst moet worden gekeken of je er feeling voor hebt, op de weg kan blijven, kan remmen op het goede moment etc. Genoeg gas geeft bij alles, je kent het wel. Ik heb les 1 en 2 gas mogen geven, moeten remmen en richting aangeven en sturenIk vond het zelf wel genoeg voor de eerste 2 lessen eigenlijk. Maar goed, misschien mede daarom dat ik er iets langer dan gemiddeld over doe. Had ook wat probleempjes met schakelen in het begin enzo
Bij mij willen ze kijken of je feeling hebt met autorijden, niet dat je meteen alles kan. Dat is gewoon normaal bij een goede rijschool...beetje zien wat je kunt, kijken of je goed op de weg blijft rijden, bochten goed kan nemen etc. Het is niet de bedoeling dat je alles zo snel mogelijk leert, maar dat je het goed leert. En daar gaat het om bij mijn rijschool.quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:05 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
je zult het wel goed moeten kunnen voor hij het afstreept. kan ja aan het volgende punt gaan werken
[..]
ik mocht ook al schakelen in mijn eerste les. belangrijk is dat je direct een beetje gevoel hebt met de auto. dat je niet direct in de war raakt als je moet remmen en schakelen tegelijk.
maar goed, vandaag examen aangevraagd. hoor de datum binnen 14 dagenen daarna 6-8 weken wachten
maarja, krijg ik wel een mooi pasje als ik slaag
niet om hier nu te gaan zitten opscheppen, maar ik reed zonder ooit achter het stuur gezeten te hebben redelijk soepel de wijk uit tijdens mijn eerste les. waarschijnlijk dat mijn instructeur eerst keek of ik er al wat van kon om me daarna de hele les te laten schakelen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:10 schreef ivetje het volgende:
[..]
Bij mij willen ze kijken of je feeling hebt met autorijden, niet dat je meteen alles kan. Dat is gewoon normaal bij een goede rijschool...beetje zien wat je kunt, kijken of je goed op de weg blijft rijden, bochten goed kan nemen etc. Het is niet de bedoeling dat je alles zo snel mogelijk leert, maar dat je het goed leert. En daar gaat het om bij mijn rijschool.
Daarnaast, 6-8 weken wachten voor je examen getuigd ook wel van een niet al te geweldige rijschoolAls ze een beetje slim inkopen kan je binnen 3 weken op
En een beetje vreemd dat je 2 weken moet wachten op de datum, die wordt meteen gegeven hoor bij het aanvragen
Heb rijtest gehad, ging hartstikke goed, ben geen medisch geval, ligt gewoon aan me onzekerheid, dat ik nou bang ben om dingen te doen die vaak misgegaan zijn. Dus ga nou bij andere instructeur lessen, ook omdat het voor me rij-instructeur heel frustrerend is dat het zo lang duurt en we daarom in vicieuze cirkel zitten. Dus ga me theorie opnieuw halen, paar lessen doen bij die andere instructeur en dan BNOR -examen aanvragenquote:Op dinsdag 12 september 2006 20:09 schreef Knuffelslet het volgende:
zeg Sylvana, hoe zit het nu met jouw Never Ending Story?
heb ff tijdje niet meegelezen, en heb ook niet direct zin om terug te bladeren![]()
Ow, da's goed nieuws syl!! Hopelijk gaat het met een nieuwe instructeur wat beter en ga je hem nu wel halen!!quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:18 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Heb rijtest gehad, ging hartstikke goed, ben geen medisch geval, ligt gewoon aan me onzekerheid, dat ik nou bang ben om dingen te doen die vaak misgegaan zijn. Dus ga nou bij andere instructeur lessen, ook omdat het voor me rij-instructeur heel frustrerend is dat het zo lang duurt en we daarom in vicieuze cirkel zitten. Dus ga me theorie opnieuw halen, paar lessen doen bij die andere instructeur en dan BNOR -examen aanvragenWant die man van rijtest zei dat ik het prima kan, alleen ff over die laatste drempel heen moet
En man van rijtest zei ook dat het helemaal geen never ending story hoeft te worden dus
Neuh, daar gaat het niet om. Er staan verschillende tekentjes op die kaart met een 'legenda'. Zo is een V voldoende, een M matig, een O onvoldoende en een X betekent dat de instructie voor het betreffende onderdeel is gegeven.quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:05 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
je zult het wel goed moeten kunnen voor hij het afstreept. kan ja aan het volgende punt gaan werken
tja euh, dat kunnen wij ook niet weten, vraag het aan je instructeur zou ik zeggenquote:Op dinsdag 12 september 2006 21:46 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Neuh, daar gaat het niet om. Er staan verschillende tekentjes op die kaart met een 'legenda'. Zo is een V voldoende, een M matig, een O onvoldoende en een X betekent dat de instructie voor het betreffende onderdeel is gegeven.
Nu heb ik echter al veel meer dingen gedaan in mijn eerste les als de dingen die hij heeft afgetekend met een X, dus waar hij de instructie voor heeft gegeven. Natuurlijk ben ik nu heel, maar waarom tekent hij dat niet af?
Dat is afhankelijk van de rijschool. Iedere rijschool hanteert zijn eigen administratie. Het is geen verplichting om vorderingen van de leerling bij te houden.quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:41 schreef Robbiej het volgende:
mijn instructeur gebruikt niet eens een kaart. waarom weet ik ook niet
Ik heb ze van verjo gehad, via de rijschool. Deze is zonder cd-rom maar ik vond het een erg fijn boekquote:Op dinsdag 12 september 2006 23:15 schreef gieling het volgende:
Haai, even een vraag;
Ik wil binnenkort eens de boeken voor de theorie gaan bestellen maar welke boeken heb ik nodig en waar zijn deze te bestellen?
Tnx
quote:Op dinsdag 12 september 2006 23:24 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ik heb ze van verjo gehad, via de rijschool. Deze is zonder cd-rom maar ik vond het een erg fijn boek
Ok, zal binnenkort wel eens bruinsma bellen of ze die boeken op voorraad hebben, tnxquote:Op dinsdag 12 september 2006 23:17 schreef Sylvana het volgende:
er zijn verschillende boeken en cd-roms, onder andere van Vekabest en de ANWB, meestal kun je ze ook gewoon bij je rijschool kopen
Sommige rijscholen werken met theorie via het internet ideaalquote:Op dinsdag 12 september 2006 23:15 schreef gieling het volgende:
Haai, even een vraag;
Ik wil binnenkort eens de boeken voor de theorie gaan bestellen maar welke boeken heb ik nodig en waar zijn deze te bestellen?
Tnx
idemquote:Op dinsdag 12 september 2006 22:41 schreef Brembo het volgende:
Moet volgende week op , 19 september....
Vind het toch wel vreemde zaak, ben niet echt zenuwachtig, maar toch het idee dat je zakt dat je weer 200 euro armer bent. Maar goed ik kijk er positief aan, hoop echt dat ik het haal
.
Veel succes vanmiddagquote:Op woensdag 13 september 2006 07:41 schreef Lula het volgende:
vanmiddag om drie uur tweede examen.
Heb gelukkig goed geslapen. Vorige keer at ik me suf aan bananen omdat dat een rustgevende werking zou hebben. Nou ik was een stresskip eerste klas. Die bananen laat ik nu maar achterwege.
Ga vanmorgen eerst maar even therapeutisch shoppen
Veel succesquote:Op woensdag 13 september 2006 07:41 schreef Lula het volgende:
vanmiddag om drie uur tweede examen.
Utrecht dusquote:Op dinsdag 12 september 2006 23:49 schreef gieling het volgende:
[..]
[..]
Ok, zal binnenkort wel eens bruinsma bellen of ze die boeken op voorraad hebben, tnx
Niet als je nog anderhalf uur moet lessen vantevoren.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:23 schreef Yankee_One het volgende:
ik zou direct willen afrijden en niet eerst een kopje koffie drinken zoals jij dirk. nemen de zenuwen alleen maar van toe
dat doe ik dan ook nooitquote:Op woensdag 13 september 2006 17:59 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Niet als je nog anderhalf uur moet lessen vantevoren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |