50?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:25 schreef alwaysthebest het volgende:
Jeej, mijn 50e topic hier. Feestje.. Al is dat hier natuurlijk geen goed sein.
.
Vrijdag maar weer een lesje..
Hoe komt dat dan?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:57 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Dat krijg je als je er anderhalf jaar over doet..
Ook irritant jaquote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:45 schreef Jenny_ het volgende:
Wie heeft er hier nog meer zo'n hekel aan de na-controle?
11 september moet ik op... spannend...![]()
dus bril is aantekening no matter what?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:40 schreef FranticDJ het volgende:
Nee hoor.. Op dat briefje wat je moet ondertekenen staat alleen dat:
"Heeft u een laserbehandeling of elke andere oogoperatie/behandeling ondergaan, en kunt u met bril of lenzen nog steeds minder zien?" NEE
Iets in die zin staat erop..
Heb alles alquote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:38 schreef Robin__ het volgende:
Vraagje voor de motormuizen.. Wat denken jullie nu ongeveer kwijt te zijn aan het kopen van een eigen motor (en dan vooral alle kosten naast de aanschaf)?
Motor: 180 (kan van 0 tot 25000)quote:Op donderdag 17 augustus 2006 03:34 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Heb alles al
Motor: 2800 (kan van 1000 tot 25000)
Helm: 600 (Kan van 100 tot 700 voor veilige, duurdere hebben vaak ietsje meer veiligheid en vooral meer comfort ed.)
Pak: 800 (Zal tussen de 300 en 1000 euro zitten nieuw)
Laarzen: 180 (Kan van 50 tot 300)
Handschoenen: 90 (Kan van 30 tot 250)
Dan de overige meuk:
Motor overschrijven 20 euro ofzo
Rijlessen incl examens enzo kan tussen de 700 en 2000 over het algemeen.
Wegenbelasting tussen de 50 en 60 euro per jaar.
Verzekering: Tja verschilt natuurlijk maar voor mij:
18 jarige man
's-Hertogenbosch, Noord-Brabant (medium grote stad dus)
Model: Supersport
Vermogen: Begrensd op 25KW
WA per jaar: 160
Denk dat dat zo'n beetje de kosten wel zijn.
Optellen doe ik niet want ik wil het niet eens weten achteraf
Zie aan jouw post wel dat ik toch stiekem wel redelijk wat posermeuk hebquote:Op donderdag 17 augustus 2006 04:32 schreef nevetS het volgende:
[..]
Motor: 180 (kan van 0 tot 25000)
Helm: 110 (Kan van 100 tot 700 voor veilige, duurdere hebben vaak ietsje meer veiligheid en vooral meer comfort en 'blitse paint' ed.)
Pak: 250 (textiel) (Zal tussen de 300 en 1000 euro zitten nieuw)
Bedenk wel, ik heb een volledig pak, maar draag nooit mijn broekgedeelte. Ik wil absoluut niet afraden een broek te dragen want er zijn benen om minder geamputeerd, maar vraag het jezelf toch maar af als je financieel nauw zit.
Laarzen: 100 (legerkisten) (Kan van 50 tot 300)
Handschoenen: 30 (Kan van 30 tot 250)
Dan de overige meuk:
Motor overschrijven 13,20 euro (oldtimer)
Rijlessen incl examens enzo kan tussen de 700 en 2000 over het algemeen.
Wegenbelasting tussen de 50 en 60 euro per jaar. (bij oldtimer nul)
Verzekering: Tja verschilt natuurlijk maar voor mij:
19 jarige man
Zwolle Overijssel (medium grote stad dus)
Model: oud, maar wel als eerste voertuig en dus niet als oldtimer verzekerd.
Vermogen: 24,8 kW origineel
WA per jaar: 90
En de tip:
Geen van uw medeweggebruikers is menselijk. Zij zijn slechts ongeleide projectielen, zoekende om bij u onrecht en blikschade te veroorzaken. Oefen uzelve in het ontwijken van deze idioten, uw instructeur kan u hierbij helpen en indien nodig doorverwijzen naar het BNOR.
nou, tof, wacht maar tot je op een motor zitquote:Op donderdag 17 augustus 2006 01:37 schreef bakayarou het volgende:
Wat is het trouwens geweldig om op de snelweg te rijden dat geluid uit zo'n auto en dat heb ik dan 'onder controle'machtig mooi!
Volgens mij komt er juist geen aantekening. Er staat: Kunt u nog STEEDS niet goed zien, ook niet met bril of lenzen.. of lees ik het nu verkeerd? Kan hoor, tis vroegquote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:09 schreef Robbiej het volgende:
[..]
dus bril is aantekening no matter what?
laat die bril dan maar. kan zo ook goed zien. maar met bril is toch net wat rustiger aan je ogen. die zet ik wel op nadat ik hem heb. geen zin in gezeur als ik hem eens vergeet.
heb maar +1 ofzo dus
Nee juist niet.. Die aantekening komt er alleen als je ondanks een bril of lenzen en oogoperatie of whatsoever nog slecht ziet.. Als je dat op je verklaring met JA beantwoordt mag je zelfs geen eens bij t cbr examen afleggen, dan moet je gelijk naar BNORquote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:09 schreef Robbiej het volgende:
[..]
dus bril is aantekening no matter what?
laat die bril dan maar. kan zo ook goed zien. maar met bril is toch net wat rustiger aan je ogen. die zet ik wel op nadat ik hem heb. geen zin in gezeur als ik hem eens vergeet.
heb maar +1 ofzo dus
Heb je daar een bron voor?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 10:39 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Nee juist niet.. Die aantekening komt er alleen als je ondanks een bril of lenzen en oogoperatie of whatsoever nog slecht ziet.. Als je dat op je verklaring met JA beantwoordt mag je zelfs geen eens bij t cbr examen afleggen, dan moet je gelijk naar BNOR
totdat iemand je met je krakhok een keer doormidden rijdtquote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:33 schreef Frasier het volgende:
[..]
Je kan lullen wat je wilt. Jij wil te hard rijden dus jij bent hoe dan ook altijd fout. Ook al moet je vol in de ankers, jammer dan. Ik gooi 'm als 't niet anders kan er ook gewoon voor, ik ben toch niet schuldig. Ik rij ook wel is te hard maar als ik een boete krijg loop ik achteraf niet te zeiken, ik wist dondersgoed dat ik fout zat.
Rijinstructeur..quote:
Laat het toch.. als je hier op internet aangeeft dat hardrijders voor jou NIET heilig zijn en dat je niet koste wat het kost rekening met ze gaat houden trekken mensen gelijk de conclusie (jij ook blijkbaar) dat je een mongool bent zonder enig bezef van spiegels en potentieel gevaar..quote:Op donderdag 17 augustus 2006 10:53 schreef Youp het volgende:
[..]
totdat iemand je met je krakhok een keer doormidden rijdt
schuldig of niet, jij hebt waarschijnlijk het grootste probleemen tegenwoordig betekend van achter aanrijden niet altijd meteen schuld... ik ben op 2 mei precies van achteren aangereden terwijl ik stil stond, ik heb nog steeds mn centen niet
quote:Op donderdag 17 augustus 2006 03:34 schreef BazzieK het volgende:
quote:Op donderdag 17 augustus 2006 04:32 schreef nevetS het volgende:
Thanksquote:Op donderdag 17 augustus 2006 07:40 schreef Knuffelslet het volgende:
Ik welquote:Op donderdag 17 augustus 2006 03:34 schreef BazzieK het volgende:
Optellen doe ik niet want ik wil het niet eens weten achteraf
Ik heb expres gezocht naar eentje die 24,8 kW had. Vooral omdat ik van oude brikken houd en die niet achteraf gedowntuned kunnen worden. Echter, op uitdraai rijden is goed mogelijk en word door heel veel motorrijders gedaan. Belangrijkste is dat je zwart op wit van je verzekeraar een brief of verklaring hebt dat zij dit weten en accepteren. Veel verzekeraars doen dit wel.quote:Op donderdag 17 augustus 2006
13:14 schreef Robin__ het volgende:
[..]
[..]
[..]
Thanks
En hebben/zoeken jullie dan een motor die echt 25kw op kenteken is of is een dynamo uitdraai wel genoeg om ook echt verzekert te zijn?
Lees net op de FP weer een bericht over nieuwe EU regels.. ze willen niet meer A en Abeperkt maar 3 stappen 11kw.. 34kw en dan pas onbeperkt (over een periode van 5 jaar)
Motorrijders boos op EU-regelneven
Hoe kutter de les voor je examen, hoe beter je examen gaat. Dat weet je zelf vast ook wel als je al met C bezig bent.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 13:24 schreef JosvG het volgende:
Ik heb morgen examen voor C rijbewijs.... maar echt veel vertrouwen heb ik er niet inHet gaat allemaal zo moeizaam met lessen
Een TTT draait niet alleen maar om de speciale verrichtingen. Het is een soort proefexamen. Er wordt ook aangegeven wat je nog fout doet, en waar je op moet letten. Aan de hand van die TTT kan je rijschool een beetje bepalen hoeveel lessen je nog nodig hebt voor je examen. Je kan al een beetje zien hoe zo'n examen gaat etc. zodat je bij het examen wat rustiger zit en alles. Ik vind zo'n TTT dus best handig, je weet waar je nog aan moet werken etc. en je hebt al een idee hoe een examen gaat.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 13:59 schreef Me_Wesley het volgende:
Ik vroeg me trouwens iets af: stel nou dat je een TTT doet, waarna je vrijstelling krijgt voor je speciale verrichtingen, houdt dat dan in dat je korter examen doet, of wordt de tijd waarin je normaal je verrichtingen doet opgevuld met 'normaal examen' ?
Want als dat tweede het geval is ga ik die 100 euro voor m'n TTT wel besteden aan extra oefenlessen speciale verrichtingen
Ja dat snap ikquote:Op donderdag 17 augustus 2006 14:25 schreef ivetje het volgende:
[..]
Een TTT draait niet alleen maar om de speciale verrichtingen. Het is een soort proefexamen. Er wordt ook aangegeven wat je nog fout doet, en waar je op moet letten. Aan de hand van die TTT kan je rijschool een beetje bepalen hoeveel lessen je nog nodig hebt voor je examen. Je kan al een beetje zien hoe zo'n examen gaat etc. zodat je bij het examen wat rustiger zit en alles. Ik vind zo'n TTT dus best handig, je weet waar je nog aan moet werken etc. en je hebt al een idee hoe een examen gaat.
Ik gaf ook niet echt antwoord op je vraag neequote:Op donderdag 17 augustus 2006 15:05 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja dat snap ikMaar dat is nog geen antwoord op mijn vraag
.
Daarbij biedt mijn rijschool ook een proefexamen aan, dan heb je alleen geen echte examinator maar rijd je met je instructeur.
Die van mij is ook daadwerkelijk op kenteken 25KW, ik zit alleen lekker op de motor als ik weet dat ik bij een ongeluk de verzekering kan aansprekenquote:Op donderdag 17 augustus 2006 13:14 schreef Robin__ het volgende:
[..]
[..]
[..]
Thanks
En hebben/zoeken jullie dan een motor die echt 25kw op kenteken is of is een dynamo uitdraai wel genoeg om ook echt verzekert te zijn?
Ik vraag het omdat mijn interesse in het halen van een motorrijbewijs toch stiekem wel steeds groter word, kan het rijbewijs wel halen, maar dan heb ik geen motor (ook niet lenen) om op te kunnen rijden. Auto is voor mij niet te betalen, motor misschien wel op wat kortere termijn.
Lees net op de FP weer een bericht over nieuwe EU regels.. ze willen niet meer A en Abeperkt maar 3 stappen 11kw.. 34kw en dan pas onbeperkt (over een periode van 5 jaar)
Motorrijders boos op EU-regelneven
Oh mijn god zo veelquote:Op donderdag 17 augustus 2006 13:48 schreef nevetS het volgende:
[..]
Ik wel
Jij gaf eenmalig 4490,- euro uit en betaalt per jaar nog 210,- á 220,- euro vaste lasten.
Ik gaf eenmalig 683,20 euro uit en betaal per jaar nog 90,- euro vaste lasten.
Als dit iets bewijst is het wel dat je het zo gek kan maken als je zelf wilt, ik denk wél dat het nauwelijks goedkoper kan dan hoe ik het heb gedaan.
Eigenlijk zijn die bijzondere verichtingen bijzaak.. nouja het feit of ze goed gaan of niet, zolang je maar kijkt hoef je alleen maar je best te doen, gaat het mis doet het er weinig toe. Ik twijfelde ook maar was er wel blij mee.. het is toch best spannend en dat doet best rare dingen met je, mijn instructeur rade me dus ook aan die ttt te doen ipv extra lessen voor dat geld, achteraf geef ik m wel gelijk!quote:Op donderdag 17 augustus 2006 13:59 schreef Me_Wesley het volgende:
Ik vroeg me trouwens iets af: stel nou dat je een TTT doet, waarna je vrijstelling krijgt voor je speciale verrichtingen, houdt dat dan in dat je korter examen doet, of wordt de tijd waarin je normaal je verrichtingen doet opgevuld met 'normaal examen' ?
Want als dat tweede het geval is ga ik die 100 euro voor m'n TTT wel besteden aan extra oefenlessen speciale verrichtingen
Is dat bijzonder, ik kreeg het opgegeven moment een keer, hij gaf alleen nog de route aan en beoordelde me daarna net zo als bij een normale rijles maar dan wat harderquote:Op donderdag 17 augustus 2006 15:05 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja dat snap ikMaar dat is nog geen antwoord op mijn vraag
.
Daarbij biedt mijn rijschool ook een proefexamen aan, dan heb je alleen geen echte examinator maar rijd je met je instructeur.
Heel begrijpelijkquote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:43 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Die van mij is ook daadwerkelijk op kenteken 25KW, ik zit alleen lekker op de motor als ik weet dat ik bij een ongeluk de verzekering kan aanspreken
En nieuwe EU regels zouden ergens in 2012 in moeten gaan dus tijd heb je nog wel
Dat is het orginele europeesche plan, Nederlandse overheid kennende zullen ze wel zo snel mogelijk gaan kloten dus hoe eerder hoe beterquote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:35 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Heel begrijpelijk![]()
Dat 2012 heb ik dan net ff overheen gelezen, kreeg de indruk dat dat al heel snel ging gebeuren.. nou voor 2012 heb ik m![]()
dat durf ik wel te roepen hehe
neenquote:Op donderdag 17 augustus 2006 13:14 schreef Robin__ het volgende:
Thanks
En hebben/zoeken jullie dan een motor die echt 25kw op kenteken is
Afrijden is ook een grote show. Op de motor kom je ook niet aanzetten in je spijkerbroek al mag het wel. Je wilt over komen als een verstandige jongeman/vrouw die veiligheid altijd bovenaan het lijstje heeft staan. Net als dat het verstandig is niet te tutoyeren, je 's ochtends te scheren en de ideale schoonzoon te spelen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:19 schreef Robbiej het volgende:
Als ik mijn auto heb. kost mijn auto zo'n 3 euro per dag en dan heb ik nog niet eens de benzine meegerekend..
Maarre.. ik ga morgen rijlessen met mijn kisten. is dit verstandig? mijn sportschoenen zitten niet echt lekker (beetje strakke schoenen) en die koppeling voel ik zoiezo wel. die kisten zijn gewoon voor mijn voeten gemaakt lijkt het. is het de moeite waard om het te proberen? en mag je met kisten ook afrijden?
Je ziet ook niet dat ik kisten aan heb hoor. doe gewoon netjes mijn broekspijpen erover heen. dus het lijken net nette schoenen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:49 schreef nevetS het volgende:
[..]
Afrijden is ook een grote show. Op de motor kom je ook niet aanzetten in je spijkerbroek al mag het wel. Je wilt over komen als een verstandige jongeman/vrouw die veiligheid altijd bovenaan het lijstje heeft staan. Net als dat het verstandig is niet te tutoyeren, je 's ochtends te scheren en de ideale schoonzoon te spelen.
Ik zou niet op kisten gaan, maar het mag natuurlijk wel. Leer lekker te rijden met gympen.
Hoe kan je nu al weten wat je auto per dag gaat kosten? Heb je al een auto? Zo nee, weet je al precies welke je wilt en uit welk bouwjaar? En bij welke verzekering je gaat? Want je bent nog onder de 23, beginnende rijder, geen no-claim opgebouwd, dus je gaat tcoh wel wat betalen aan maandelijkste kosten hoor!quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:19 schreef Robbiej het volgende:
Als ik mijn auto heb. kost mijn auto zo'n 3 euro per dag en dan heb ik nog niet eens de benzine meegerekend..
Maarre.. ik ga morgen rijlessen met mijn kisten. is dit verstandig? mijn sportschoenen zitten niet echt lekker (beetje strakke schoenen) en die koppeling voel ik zoiezo wel. die kisten zijn gewoon voor mijn voeten gemaakt lijkt het. is het de moeite waard om het te proberen? en mag je met kisten ook afrijden?
3 euro per dag is nog steeds zon 90 aan vaste lasten per maand wat best veel is als je WA verzekert bentquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 00:17 schreef Shirley het volgende:
[..]
Hoe kan je nu al weten wat je auto per dag gaat kosten? Heb je al een auto? Zo nee, weet je al precies welke je wilt en uit welk bouwjaar? En bij welke verzekering je gaat? Want je bent nog onder de 23, beginnende rijder, geen no-claim opgebouwd, dus je gaat tcoh wel wat betalen aan maandelijkste kosten hoor!
Ja, tell me about it! Ik betaal ook meer dan 80 per maand nu hoor. Zónder benzine!quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 00:22 schreef BazzieK het volgende:
[..]
3 euro per dag is nog steeds zon 90 aan vaste lasten per maand wat best veel is als je WA verzekert bent
CD's met proefexamens kunnen fouten hebben, of vragen op een totaal andere manier stellen dan dat je ze bij het cbr krijgt.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 00:33 schreef Graftak72 het volgende:
Wel ff een vraagje, ik heb nu 3 cd's met proefexamens een van ANWB een van Veka en een verjo of zoiets.. Met de vragen van de anwb slaag ik, met veka hangt het er net om en met die van verjo zit ik aan de 10/11 fouten. Ga boek nog wel ff doorlezen op de punten waar ik fout zit maar vind het wel vreemd. Iemand de zelfde ervaringen met dit soort proef examens ?
Jij mag afrijden waarmee je wil volgens mijquote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:19 schreef Robbiej het volgende:
1. Koop je over een paar jaar een eigen auto, heb je geen no-claim.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 07:21 schreef Knuffelslet het volgende:
mijn koekblikkie staat op mn moeders naam en kost me dus eigenlijk nietsbehalve de benzine
quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 17:15 schreef JosvG het volgende:
Ik ben gisterenmorgen geslaag voor C-praktijkIn 1x, en dat nog wel tegen alle verwachtingen in
Ik reed eigenlijk beter dan dat ik bij het lessen ooit gedaan heb
![]()
Nu nog oplegger halen en ik ben voorlopig van het lessen af
Had ik ook, gaat na een tijdje wel beter. Je schakelt dan gewoon nog wat langzaam omdat het allemaal nog nieuw is. Ik heb nu 30 lessen gehad en heb het nu wel onder de knie. Val niet meer zoveel terug iigquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 14:16 schreef Babbel1 het volgende:
Hebben jullie ook nog dat je soms maar langzaam optrekt? Ik doe soms nog te weinig gas denk ik en dan ontstaat er ineens een gat van 8 meter ofzo bij het wegrijden, maar ook dat ging op een gegeven moment wel goed.
Ik moet altijd 60 rijden op 50 wegen enz van de instructeurquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 19:08 schreef Robbiej het volgende:
Ik accelereer juist snel.. soms te snel heb ik het gevoel want ik rij stelselmatig te hard in de lesauto
maargoed die 50 km/h stelt ook geen ene kut voor. je verveeld je zo snel dan haha
quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 19:45 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Ik moet altijd 60 rijden op 50 wegen enz van de instructeur![]()
![]()
Ik neem aan dat je geen 132 km/u op de snelweg mag rijden van je examinatorquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 20:51 schreef Maxxieh het volgende:
Mja idd.. Een marge van 10% mag van m'n instructeur.
Waarom niet? Is maar 12 km te hard. Hoe moet je anders inhalen?quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 21:00 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je geen 132 km/u op de snelweg mag rijden van je examinator![]()
Kom ik weer met mijn instructeur aan maarrrquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 22:15 schreef Robbiej het volgende:
Weet niet precies. maar meen zoiets gehoord te hebben..
Klopt. maar hij zit er wel naast om te kijken of je je wel aan de regels houdtquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 22:16 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Kom ik weer met mijn instructeur aan maarrr
Mijn instructeur zegt altijd dat de examinator geen politieagent is en dat je best de snelheid mag overtreden als dat de verkeersdoorstroming bevordert.
Niet, bijvoorbeeld?quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 21:07 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Waarom niet? Is maar 12 km te hard. Hoe moet je anders inhalen?
Motor hequote:Op zaterdag 19 augustus 2006 23:04 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Klopt. maar hij zit er wel naast om te kijken of je je wel aan de regels houdt
ik heb zo'n zin in mijn rijbewijs joh.. 29 augustus afrijden.. hoop dat ik het in 1x haal! als ik er aan denk dat ik geslaagd ben krijg ik al kriebels in mn buik
We gaan het allebei gewoon halen!quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 23:06 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Motor heLijkt me zo erg, zo'n zeikert die op je vingers zit te kijken
Ik moet een dagje later afrijden en hoop ook vurig dat ik het haal
Dat is waarquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 23:07 schreef Robbiej het volgende:
[..]
We gaan het allebei gewoon halen!
we kunnen het toch?moet allemaal goed komen!
Bedoelde van school eindexamenquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 23:14 schreef Robbiej het volgende:
Jep. ik heb gewoon het gevoel van. ik kan het toch? dus waarom lopen stressen.
Maandag van 09:00 tot 12:00 les (hoogstwaarschijnlijk gaan we naar Enkhuizen OF Amersfoort)
Dinsdag van 10:00 tot 14:00 les (gaan we naar A'dam)
heb je al eens eerder eindexamen gedaan dan?
Ik moet de maandag voor mn examen 2 uurtjes lessen van 10 tot 12. en dan dinsdag een uurtje voor het examen een les. en dan om 9:50 examenquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 23:17 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Bedoelde van school eindexamen
In weet ook wel dat ik het kan maar wordt denk ik toch wel zenuwachtig op de dag zelfMaarja kan er wel mee omgaan
Heb zelf dinsdag van 14:00 tot 16:00 les en dan nog anderhalf uur voor het examen en dan afrijden![]()
quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 23:29 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Ik moet de maandag voor mn examen 2 uurtjes lessen van 10 tot 12. en dan dinsdag een uurtje voor het examen een les. en dan om 9:50 examen
quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 23:32 schreef Robbiej het volgende:
Mja ik moet er om 7 uur al heen. word opgehaald door iemand die ook gaat afrijden en op dat moment zn uurtje les heeft. dit moet (nouja moet..) omdat mn instructeur geen tijd heeft dan om terug van Emmeloord naar Lelystad te rijden voor mijn les en dan met examen. dus dat word om 6 uur al opstaan..ouch
zorg wel dat ik wat brood. drinken. kauwgom en een vol pakje peuken meeneemen me zien te vermaken voor ruim anderhalf uur
Ja was ik vergeten op te noemenquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 23:38 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Zou iets te lezen meenemen anders ga je jezelf op zitten vreten
En dat ik kan uitslapen is dan weer het voordeel van laat opmoeten
En een zakdoek om je zweethoofd mee af te deppenquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 23:50 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Ja was ik vergeten op te noemenneem een stripboek mee ofzo. een beetje afleiding
quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 23:53 schreef BazzieK het volgende:
[..]
En een zakdoek om je zweethoofd mee af te deppen![]()
![]()
Kan je het? dan is er niks om je zorgen over te maken toch?quote:Op zondag 20 augustus 2006 03:54 schreef aaipod het volgende:
Tijd voor paniekNog 4 dagen tot me examen
Iedereen zakt hier op de lulligste dingetjesquote:Op zondag 20 augustus 2006 11:19 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Kan je het? dan is er niks om je zorgen over te maken toch?
Had 2 lessen voor mijn AVB ook een les die slechter ging dan de eerste en toen met gemak AVB gehaald de week erna. Slecht lesje zit er wel eens tussen maar dat zegt niks over je examen.quote:Op maandag 21 augustus 2006 18:09 schreef aaipod het volgende:
Bah net 2 uur rijles gehad en alles ging fout. Voelde als me 5de les ofzo. Overmorgen al afrijden dit gaat em echt niet worden.. Shit..
wat gebeurd er dan bij 'n na-controle?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:45 schreef Jenny_ het volgende:
Wie heeft er hier nog meer zo'n hekel aan de na-controle?
11 september moet ik op... spannend...![]()
Slaap gewoon de avonden van tevoren goed, als je een stresskip bent. Dan is het minder erg als het de dag ervoor niet lukt.quote:Op zondag 20 augustus 2006 03:54 schreef aaipod het volgende:
Tijd voor paniekNog 4 dagen tot me examen
Als jij geeneens weet wat een nacontrole is, zou ik er maar niet al te zeker van zijn dat je gaat slagen.quote:Op maandag 21 augustus 2006 20:55 schreef MisterDico het volgende:
[..]
wat gebeurd er dan bij 'n na-controle?
trouwens ik moet ook op 11 september op om 10 over half 12.. spannunde tijden nu.
Vanmiddag een les gehad, nu donderdag weer. als het afrijden zo gaat zoals vandaag dan ben ik gegarandeerd geslaagd!
Is dat toevallig na een bocht in de spielgels kijken ofzo? Zou het zelf namelijk ook niet weten?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 01:33 schreef Shirley het volgende:
[..]
Als jij geeneens weet wat een nacontrole is, zou ik er maar niet al te zeker van zijn dat je gaat slagen.
Nou, niet alleen na een bocht. Eigenlijk moet het na elke handeling waarbij je spiegels gebruikt, zo is mij geleerd.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 01:36 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Is dat toevallig na een bocht in de spielgels kijken ofzo? Zou het zelf namelijk ook niet weten?![]()
Ah ok, dat is nooit echt expliciet nacontrole genoemd in mijn lessen maar ik doe het inmiddels wel automatisch. Kan ook dat dat bij hem het geval is en dat hij gewoon lekker slaagt.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 01:38 schreef Shirley het volgende:
[..]
Nou, niet alleen na een bocht. Eigenlijk moet het na elke handeling waarbij je spiegels gebruikt, zo is mij geleerd.
Maar goed, dat vergeet je al gauw hoor, maar het is wel nodig om te doen, ze kijken er best streng naar bij examens.
idd, bij mij is het ook nooit na-controle genoemd, maar doe het welquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 01:40 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Ah ok, dat is nooit echt expliciet nacontrole genoemd in mijn lessen maar ik doe het inmiddels wel automatisch. Kan ook dat dat bij hem het geval is en dat hij gewoon lekker slaagt.![]()
oow als je het daarover hebt ja, nu ik las dat het spiegels checken enzo weer is.. dat doe ik eigenlijk automatisch na elke bocht die ik gemaakt heb. of bij het wegrijden. hoort eigenlijk automatisme te zijnquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 01:33 schreef Shirley het volgende:
[..]
Als jij geeneens weet wat een nacontrole is, zou ik er maar niet al te zeker van zijn dat je gaat slagen.
Ik kwam er bij vrachtwagen pas 1 dag voor het examen achter dat er ook nog een nacontrole bestond daarvoorquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 01:38 schreef Shirley het volgende:
[..]
Nou, niet alleen na een bocht. Eigenlijk moet het na elke handeling waarbij je spiegels gebruikt, zo is mij geleerd.
Maar goed, dat vergeet je al gauw hoor, maar het is wel nodig om te doen, ze kijken er best streng naar bij examens.
Ik ga het inderdaad niet beroepsmatig doen, maar we hebben thuis een bedrijf met 5 vrachtwagens, dus ik kan voor de hobby genoeg rijdenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 12:12 schreef Robin__ het volgende:
Ik kom net bij een stoplicht.. 2 banen voor linksaf, uiterst links stond een porsche boxster s met een heeeel klein aziatisch vrouwtje dr in, verder hele kruispunt leeg, dus ik ga gewoon rechts van dr staan.. en toen.. nouja ik kon het niet laten met piepende banden weg te rijden zodat ze evenlater achter me kon invoegen
betwijfel of zij iets doorhad van mijn race maargoed
Josvg, wanneer denk je weer op een vrachtwagen te kunnen rijden dan.. je wilt het niet beroepsmatig gaan doen toch?
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 12:09 schreef Lotjeb het volgende:
Ik heb al een hele tijd niet meer in dit topic gepost omdat ik zenuwachtig werd van alle examenverhalen hier. Maar wil nu toch even vertellen dat ik, na een paar dagen van zenuwinzinkingen, geslaagd ben!
Ik ben zo ontzettend blij![]()
nooit van die site gehoord, als die bestaat ben ik ook wel benieuwdquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:09 schreef MisterDico het volgende:
wie weet die site waar je examinatoren kan checken op hoe ze overkomen ofzo iets bij het afrijden van Examen B?
huh, vaagquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 15:36 schreef Skitmark het volgende:
Godver gezakt....
"je zat teveel achterom"
WTF waar slaat dat op
Dat bijverdienen is natuurlijk ook wel nodig als je voor de hobby stukje wil gaan toeren me je truckquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 12:40 schreef JosvG het volgende:
[..]
Ik ga het inderdaad niet beroepsmatig doen, maar we hebben thuis een bedrijf met 5 vrachtwagens, dus ik kan voor de hobby genoeg rijdenHier en daar kan ik dan ook eens een vrachtje meepikken en wat geld verdienen
Daar komt vakantiewerk bij en dat verdient ook aardig goed op de vrachtwagen
Hoe vond je zelf dat het ging dan? Ik kreeg hetzelfde verwijt bij mn TTT, 'jaa das wel goed maar het duurt zo lang voor je weer rechtuit kunt kijken' (en toegegeven, in files enzo, als je juist extra goed moet kijken of het gaat passen, kan je soms best verrast worden door remacties) Een auto zit in je dooie hoek als ie met zn motorkap zo'n beetje naast het achterportier (indien je dat heb) zit, je hoeft je hoofd dus echt niet heel ver te draaienquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 15:36 schreef Skitmark het volgende:
Godver gezakt....
"je zat teveel achterom"
WTF waar slaat dat op
Veel succes, ben benieuwd wat eruit komtquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 18:22 schreef Yankee_One het volgende:
tvp
morgen test voor de ogen. spannend
dank je welquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 18:25 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Veel succes, ben benieuwd wat eruit komtHopelijk mag je gewoon examen doen
Dat is ook de reden waarom ik ben begonnen met lessen, maar ik ben wel van plan om er m'n beroep van te maken. Er is ongelooflijk veel werk te vinden in deze regio (zuidwest-Brabant). Ik heb al een beetje geïnformeerd bij diverse (transport)bedrijven.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 12:40 schreef JosvG het volgende:
[..]
Ik ga het inderdaad niet beroepsmatig doen, maar we hebben thuis een bedrijf met 5 vrachtwagens, dus ik kan voor de hobby genoeg rijdenHier en daar kan ik dan ook eens een vrachtje meepikken en wat geld verdienen
Daar komt vakantiewerk bij en dat verdient ook aardig goed op de vrachtwagen
Veel succesquote:Op woensdag 23 augustus 2006 00:21 schreef aaipod het volgende:
Morgen om kwart voor 11 afrijden. De zenuwen beginnen nu wel een beetje te komenHehe help me hopen dat het goed gaat
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 23:33 schreef Robbiej het volgende:
Morgen naar Amsterdam van 10:00 tot 14:00
Robin_, op welke weg zag je die Porsche Boxster? welke kleur had ie. volgens mij heb ik haar gezien vandaag.
A6 richting A27
Haha, nee ik kom uit Lelystad. maar we waren onderweg naar Schoonhoven gister. en we zagen ook een Boxster rijden met een aziatische vrouw er inquote:Op woensdag 23 augustus 2006 00:53 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Ik zag dr bij de afrit bij de macdonalds.. ze kwam van de A6 af, vanaf almere buiten richting het gooi.
Daarna ging ze, achter mij, over de paralelweg richting gooisekant.. en daar ging ze ook naar toe, 1 zijweg voor mijn huisje
Kom je uit Almere dan?
Nee idd, ben vandaag weer iemand tegengekomen die helaas niet goed uitkeek (en ik gelukkig wel). Rotonde, ik kwam met mijn fiets aanrijden en heb voorrang op die rotonde. Auto moet dus stoppen. Oude vent, kijkt niet op of om, racet gewoon door. Kon nog net op tijd slippend tot stilstand komen, maar mijn hart zat in mijn keel hoor. En die van het oude vrouwtje naast de bestuurder ook, die zag mij ineens vol op de rem gaan naast haar raampjequote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:26 schreef Sylvana het volgende:
jemig, balen zeg aaipod, maarja kijken is wel erg belangrijk, en dan hoeft er echt niet iemand dood te gaan om daarop te zakken
op het nippertje goedkeuring gekregenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 18:22 schreef Yankee_One het volgende:
tvp
morgen test voor de ogen. spannend
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:43 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
op het nippertje goedkeuring gekregen
nu alle formulieren naar het CBR opsturen
dankje maar het is ook heel domquote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:13 schreef ivetje het volgende:
Ik leg altijd voor een examen etc. al mijn spullen de avond van tevoren klaar zodat ik niets vergeet. Vind het wel een beetje dom om je paspoort te vergeten hoor
Maar gefeli
Had ik in het begin ook moeite mee. Dat went. Ik heb nu vooral de ellende in straatjes waar maar 1 auto past, elkaar tegemoet komen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:45 schreef Gesloten het volgende:
Vandaag m`n derde les gehad. 100 kmph gereden, dat was wel mooi.
Ook met piepende banden moeten remmen voor een zebrapad, dat was niet zo mooi
Ik vind het wel moeilijk als je bij het stoplicht linksaf moet en er komen tegenliggers aan die rechtdoor moeten.
En toen speelde jij voor de grap even de beledigde tuinbroek feministquote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:03 schreef Knuffelslet het volgende:
Hij vond dat het voor de derde les AVD ontzettend goed ging, en zei dat ik al aan MOEST gaan vragenen dat 'als alle vrouwen zo zouden rijden als jij, het een stuk beter in het verkeer zou gaan'
beter voor je man, gefeliciteerd!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:43 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
op het nippertje goedkeuring gekregen
nu alle formulieren naar het CBR opsturen
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:05 schreef magic_dreamer het volgende:
ik heb mijn praktijk voor de auto gehaald![]()
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 00:31 schreef Robin__ het volgende:
[..]
En toen speelde jij voor de grap even de beledigde tuinbroek feminist?
Top trouwens dat het zo goed gaat.. dacht dat het eerst met avb beetje tegen zat?
Ik moest ze altijd gewoon al lopende opnoemen.. Zo van: noem het nummerbord van DIE auto eens op? Ik, doorlopende, Die auto? (die groene?) Ja, die auto. (en dan sta je ondertussen al tien meter dichterbijquote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:48 schreef Robbiej het volgende:
Hoe kan je eigenlijk het beste meten of je ogen goed genoeg zijn voor die ogentest? want ik zit mezelf af en toe best wel eens af te vragen. bij de proeftest met mijn instructeur moest ik ook een kenteken oplezen. en tja dat heb ik meer gegokt dan opgelezen. wel goed gegokt. mijn instructeur zegt dat ik me nergens druk om moet maken en dat 'ie het moeilijker had gemaakt door een grotere afstand. (ik schat zo'n 40 meter) maar hoe doet de examinator het dan? ik neem aan dat ze niet _precies_ 25 meter gaan opmeten. dus het zou zomaar ook 40 meter kunnen zijn...
twijfel twijfel...
Zojuist weer terug, 50 uit 50 gehaaldquote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:56 schreef zijle het volgende:
Morgen theorie, vandaag voor het eerst in mn boekje gekeken oftewel een hopeloos uitzicht.Maar wel een leuke week gehad
gefeliciteerd, doe je goedquote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:16 schreef zijle het volgende:
[..]
Zojuist weer terug, 50 uit 50 gehaald![]()
Dat zegt niks... 'n Vriendin van me leerde, leerde en leerde voor der theorie. Ze oefende, oefende en nog eens oefende met proefexamens. Telkens 10-11 fout.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:16 schreef Noud_ het volgende:
Vanavond ga ik op voor m'n theorie, ik ben benieuwd. Ik heb tot nu toe nog géén van de proefexamens gehaald... steeds rond de 7 fout. Brr!
Had ik ook, 7 fouten de laatste keer en bij mijn theorie-examen maar 3 foutenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:16 schreef Noud_ het volgende:
Vanavond ga ik op voor m'n theorie, ik ben benieuwd. Ik heb tot nu toe nog géén van de proefexamens gehaald... steeds rond de 7 fout. Brr!
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:21 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Dat zegt niks... 'n Vriendin van me leerde, leerde en leerde voor der theorie. Ze oefende, oefende en nog eens oefende met proefexamens. Telkens 10-11 fout.
Had ze afgelopen maandag examen.. maar 1 foutje!
Als jij dat nou gewoon ook eens doet?![]()
Zij had 'r veel meer dan drie gedaan. Ik had 'r 'n boekje te leen gegeven met acht toetsen, die had ze sowieso allemaal gedaan, plus nog 'n aantal betaalde tests op de CBR-site..quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:58 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik ookHeb 3 van die proefexamens gedaan, en die waren niet zo best
Oefenexamens schijnen veel moeilijker te zijnquote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:16 schreef Noud_ het volgende:
Ik ( en veel anderen) vinden het juist andersom, dat het echte examen veel makkelijker isquote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:38 schreef zijle het volgende:
[..]
Oefenexamens schijnen veel makkelijker te zijn
En het is nog gelukt ook! Theorie binnen met 4 foutjesquote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:21 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Dat zegt niks... 'n Vriendin van me leerde, leerde en leerde voor der theorie. Ze oefende, oefende en nog eens oefende met proefexamens. Telkens 10-11 fout.
Had ze afgelopen maandag examen.. maar 1 foutje!
Als jij dat nou gewoon ook eens doet?![]()
Zolang je dat maar niet vergeet komt het goed. Misschien vast bij elkaar zoeken en voor de deur leggen? En iets te drinken is wel zo fijn vind ik. (bier?quote:
Drinken vind ik nog een goede jaquote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:22 schreef crossover het volgende:
[..]
Zolang je dat maar niet vergeet komt het goed. Misschien vast bij elkaar zoeken en voor de deur leggen? En iets te drinken is wel zo fijn vind ik. (bier?)
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik kan echt niet rustig lezen als ik gestrest ben.
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:29 schreef crossover het volgende:
Ja Donald Duck is relax
Vooral Willie Wortel
Klaar terwijl u wacht
Dat bedoelde ik jaquote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:40 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik ( en veel anderen) vinden het juist andersom, dat het echte examen veel makkelijker is
Das al lekker snelquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:11 schreef zijle het volgende:
Net weer gelest, mag 7 of 8 september afrijden
![]()
En en en issie gelukt???????quote:
Hoop het wel, instructeur dacht gister dat ik eind september ongeveer het mag proberen, krijg dinsdag de definitieve datum, zal wel tegenvallen gok ikquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:58 schreef Robin__ het volgende:
Das best schnell al![]()
De wachtlijsten zijn overal weer korter aan het worden?
Weet ikquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:55 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Veel plezier, Even. De snelweg is tof!![]()
Nee, dat lijkt mij nou ook niet echt normaal idd..quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:58 schreef Even het volgende:
[..]
Weet ikMet proefrijles al op de snelweg gereden... Schijnt niet helemaal normaal te zijn maarja
![]()
> www.independer.comquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 12:49 schreef Robbiej het volgende:
Ik ben alvast een beetje op de feiten vooruit aan het lopen. maar weet iemand een goedkope verzekering voor beginnende bestuurders?
Jep al gekeken. maar de goedkoopste (¤59 p/m) heeft geen samenwerking met independer dus ik kan er niks mee. evenals een paar andere. anders moet ik meteen een bedrijf nemen voor ¤75 p/m..quote:
Dank. Ik heb er zin in.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:44 schreef Sylvana het volgende:
Pizza Shooter, het gemiddelde aantal lessen ligt tegenwoordig overal rond de 40-45 hoor
Veel succes met je rijlessen iig
Dat kijken word ik ook echt moe van. Eerste wat eruit gaat als ik mijn papiertje heb is de dubbele check.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:41 schreef Even het volgende:
Vond er werderom geen hol aan op de snelwegWordt ook schijtziek van dat overdreven kijken...
Ik kreeg trouwens advies voor 30 uur lessen en zelfs dat vond ie nog wel veel...
Nou het kijken opzich is niet vervelend dat doe ik automatisch maar dat overdreven je kop bewegen als je moet kijkenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:21 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat kijken word ik ook echt moe van. Eerste wat eruit gaat als ik mijn papiertje heb is de dubbele check.
sowieso, die dooie hoek. in de bebouwde kom en dan vooral zone's waar je geen 50 kan/mag rijden is het zeker aan te raden. fietsersquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:03 schreef Even het volgende:
[..]
Nou het kijken opzich is niet vervelend dat doe ik automatisch maar dat overdreven je kop bewegen als je moet kijkenHelemaal je hoofd draaien enzo
Kan ook wel in vanuit mn ooghoek in mn spiegels kijken
Midden spiegel - hoofd beetje om hoog.
Buiten spiegel - hoofd draaien.
Dooie hoek - half je nek verdraaien zodat die man zeker weet dat je gegeken hebt.
Echt bullshit maar je kan zakken als je het niet doet![]()
Ja ik doelde ook op de snelwegquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:16 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
sowieso, die dooie hoek. in de bebouwde kom en dan vooral zone's waar je geen 50 kan/mag rijden is het zeker aan te raden. fietsers
maar op de snelwegals je goed in je binnenspiegel kijkt weet je al wat er achter je zit en hoef je niet ook eens over je schouder te kijken of je echt wel naar links kan
Dat dacht ik dus ook eerst, maar vandaag had ik een situatie op de snelweg waardoor het dus echt wel goed was, dat ik nog even die dode hoek nog een keer had gecheckt.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:16 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
maar op de snelwegals je goed in je binnenspiegel kijkt weet je al wat er achter je zit en hoef je niet ook eens over je schouder te kijken of je echt wel naar links kan
Vind ik een beetje vreemd eigenlijk... ik bedoel, je rijbewijs halen zou toch overal even moeilijk moeten zijn? Iemand die ergens in de provincie zijn rijbewijs haalt zou in principe toch ook in Amsterdam moeten kunnen rijden?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:43 schreef zijle het volgende:
Ik denk dat het aan ligt of je in de grote stad woont of niet, in mijn woonplaats ligt het gemiddelde bij bijna alle rijscholen zo rond de 25/30 lessen.
Yup.. bijna onmogelijk om dat aan te zien komenquote:Op zondag 27 augustus 2006 02:38 schreef Knuffelslet het volgende:
snelweg, A4, bij A'dam, 4-baans
jij rijdt op 2, wilt inhalen naar 3
en van 4 komt er ineens iemand naar 3 omdat op 4 iemand rijdt die harder wil..
je kunt op de snelweg niet altijd voorkomen in iemands dode hoek op te schuiven: je kunt nou eenmaal niet met alles en iedereen rekening houdenquote:Op zondag 27 augustus 2006 12:37 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Yup.. bijna onmogelijk om dat aan te zien komen![]()
Hebben die mensen nooit geleerd niet in iemands dooie hoek terug te komen? Gebeurt best vaak![]()
Als het goed is heeft je instructeur/trice een spiegeltje gericht staan op jou ogen. Daarin ziet hij/zij precies waar jij naar kijkt wetc. Ik hoef mijn hoofd helemaal niet overdreven te bewegen, ze ziet altijd precies wat ik wel en niet heb gezien, ook als ik vanuit mijn ooghoeken kijk. Ook bij de TTT heb ik dat dus niet gedaan en dat was gewoon goed. Ligt dus ook een beetje aan de rijschool gok ik zoquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:03 schreef Even het volgende:
[..]
Nou het kijken opzich is niet vervelend dat doe ik automatisch maar dat overdreven je kop bewegen als je moet kijkenHelemaal je hoofd draaien enzo
Kan ook wel in vanuit mn ooghoek in mn spiegels kijken
Midden spiegel - hoofd beetje om hoog.
Buiten spiegel - hoofd draaien.
Dooie hoek - half je nek verdraaien zodat die man zeker weet dat je gegeken hebt.
Echt bullshit maar je kan zakken als je het niet doet![]()
Is het dan niet slimmer om eerst wat verder door te sparen ipv nu al je geld uit te geven aan lessen en dan moeten stoppen omdat je geen geld meer hebt?? Met 25 lessen moet je echt erg goed kunnen rijden wil je het dan in 1 keer halen hoor. Veel mensen lukt het niet binnen 25 lessen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:42 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Dank. Ik heb er zin in.
Zelf dacht ik overigens meer aan 25 lessen, veel meer staan de financiën ook niet echt toe namelijk.
Idd, en in het begin vond ik het lang genoeg om die mensen te zien als ze me naar huis brachtenquote:Op zondag 27 augustus 2006 16:56 schreef Robin__ het volgende:
De hele les lang bedoel je
Laaater, zou ik echt geen zin in hebben hele tijd NOG iemand die op je fikken zit te kijken
Schaam je je dan? Ik vond het altijd wel gezellig als iemand bij mij mee reed. En hoe wil je het gaan doen als je een keer voor je vrienden rijdt? En als je niet wilt dat iemand bij je meerijdt moet je dat aangeven. Maar dat heeft niks te maken met het bij iemand meerijden. Als er ook maar iemand is die het ook wel gezellig vindt dan kun je daarbij meerijden, en toch wat leren van die persoon.quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:56 schreef Robin__ het volgende:
De hele les lang bedoel je
Laaater, zou ik echt geen zin in hebben hele tijd NOG iemand die op je fikken zit te kijken
Die heb ik pas in mijn laatste lessen gekregen. Ik vind het ook wat vreemd als je bijzondere verrichtingen doet na zo weinig lessen; ik denk dat nogal wat mensen zo'n auto dan nog niet eens volledig onder controle hebben. Die bijzondere verrichtingen gaan me nu vrij makkelijk afquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 12:38 schreef Sylvana het volgende:
ik ging pas na een les of 10 voor het eerst op de snelweg, eerst moest ik alle bijzondere verrichtingen doen enzo
Dat weet ik wel zekerquote:Op maandag 28 augustus 2006 12:14 schreef gothic-blackie het volgende:
bibber over iets meer dan 3 uur mijn eerste les, begin wel heel erg zenuwachtig te worden, voor de instructeur, de auto, de problemen op de weg, ach je kent het wel, waarschijnlijk sta ik aan het eind van de les te juichen omdat het zo leuk is
idd, zeker de eerste les is het allemaal nog erg makkelijk en hoef je je nergens druk om te makenquote:Op maandag 28 augustus 2006 12:14 schreef gothic-blackie het volgende:
bibber over iets meer dan 3 uur mijn eerste les, begin wel heel erg zenuwachtig te worden, voor de instructeur, de auto, de problemen op de weg, ach je kent het wel, waarschijnlijk sta ik aan het eind van de les te juichen omdat het zo leuk is
Ik heb 6 sept aanstaande theorie en ben toch al wel 2 weken bezig met leren denk ik.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:03 schreef Johnns het volgende:
Wanneer zijn jullie begonnen met leren voor jullie theorie? Ik heb nog even (iets meer dan 2 week) maar ben wel even benieuwd
Een uurtje voor mijn theorie examenquote:Op maandag 28 augustus 2006 16:03 schreef Johnns het volgende:
Wanneer zijn jullie begonnen met leren voor jullie theorie? Ik heb nog even (iets meer dan 2 week) maar ben wel even benieuwd
1 keer het boekje doorgelezen. daarna in de week voor het theorie alles nog een keer doorgekeken. ligt er ook maar aan hoe je goed bent in lerenquote:Op maandag 28 augustus 2006 16:03 schreef Johnns het volgende:
Heb jij je rijbewijs nu eindelijk eens eigenlijk?quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:32 schreef Sylvana het volgende:
Klopt het dat je tegenwoordig alleen nog maar kunt pinnen als je theorie examen wilt doen?
nee, heb 4 september rijtest ( medische keuring)quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:47 schreef crossover het volgende:
[..]
Heb jij je rijbewijs nu eindelijk eens eigenlijk?
woeii ben terug.quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:17 schreef Sylvana het volgende:
[..]
idd, zeker de eerste les is het allemaal nog erg makkelijk en hoef je je nergens druk om te makenVeel plezier!
In Rotterdam in iedergeval wel, volgens mij werd het pas later ingevoerd bij de andere CBR's, ik weet niet precies wanneer. Neem in iedergeval je pinpas voor de zekerheid meequote:Op maandag 28 augustus 2006 17:32 schreef Sylvana het volgende:
Klopt het dat je tegenwoordig alleen nog maar kunt pinnen als je theorie examen wilt doen?
Koppeling loslaten als je afslaat?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:30 schreef Dirktator het volgende:
Ik zit midden in een snelcursus, nu ongeveer 25 uur gehad. Volgende week tussentijdse toets en de week erna al het examen! Kijken, kijken en nog eens kijken! O ja, en koppeling loslaten als je afslaat!
En die rotonde in Venlo....omg, laten we hopen dat we daar niet heen hoeven. Al die tering-Duitsers die er geen hol van snappen!
Ja, hou de koppeling altijd in als ik in een bocht zit bij het afslaan (nog van het terugschakelen). Gevolg: ik ga met een wat (te) hoge snelheid door de bocht.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:35 schreef Robin__ het volgende:
Koppeling loslaten als je afslaat?
huh, je rijdt met een indrukte koppeling door de bocht?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:39 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Ja, hou de koppeling altijd in als ik in een bocht zit bij het afslaan (nog van het terugschakelen). Gevolg: ik ga met een wat (te) hoge snelheid door de bocht.
Dat zeg ik.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:45 schreef Yankee_One het volgende:
huh, je rijdt met een indrukte koppeling door de bocht?
toen ik gister belde met het CBR vertelden ze mij dat je vanaf - ik dacht - 18 september ALLEEN nog maar kon pinnen/chippen bij het CBR. moet je even bellen, dan weet je het zekerquote:Op maandag 28 augustus 2006 17:32 schreef Sylvana het volgende:
Dat is soms ook gewoon nodig hoorquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:45 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
huh, je rijdt met een indrukte koppeling door de bocht?
Ja echt een irritante rotonde is dat! Je moet 'm gewoon vaak genoeg oefenen (zoals ik gedaan heb), dan voel je je helemaal op je gemak en doe je hem met je ogen dicht.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:30 schreef Dirktator het volgende:
En die rotonde in Venlo....omg, laten we hopen dat we daar niet heen hoeven. Al die tering-Duitsers die er geen hol van snappen!
Heb je ook ervaring in het verkeer als automobilist, het kunnen rijden is niet het moeilijkste.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:46 schreef Ewaldus het volgende:
Wil nu wel eens mijn rijbewijs halen.. het liefst in een weekje (herfstvakantie)
Wie heeft er ervaring mee? Wat ben je er voor kwijt? Kun je gelijk die week examen doen? Hoeveel uur rijd je (ik kan zelf al rijden)..
En misschien heeft iemand ook ervaringen met bep. rijscholen in Groningen. Van Oosterpoort weet ik dat je spoedcursus kan, maar Bos Roden lijkt me ook goede rijschool.
Ik vind 3e, 4e en 5e afslag erg klote om te doen...Naar de 3e rijstrook rijden en dan gelijk spiegelen of je door kunt schuiven naar rechts...ik wil er in een keer overheen kunnen, niet twee keer de rotonde rijden, en dat is soms niet mogelijk! Maar idd, veel oefenen...quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:37 schreef wetgos het volgende:
Ja echt een irritante rotonde is dat! Je moet 'm gewoon vaak genoeg oefenen (zoals ik gedaan heb), dan voel je je helemaal op je gemak en doe je hem met je ogen dicht.
Lijkt me vrij stug dat je in een week je rijbewijs kan halen. Ze zeggen het altijd wel, maar het loopt altijd uit. Reken op zeker 2 a 3 weken.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:46 schreef Ewaldus het volgende:
Wil nu wel eens mijn rijbewijs halen.. het liefst in een weekje (herfstvakantie)
Wie heeft er ervaring mee? Wat ben je er voor kwijt? Kun je gelijk die week examen doen? Hoeveel uur rijd je (ik kan zelf al rijden)..
En misschien heeft iemand ook ervaringen met bep. rijscholen in Groningen. Van Oosterpoort weet ik dat je spoedcursus kan, maar Bos Roden lijkt me ook goede rijschool.
Geen idee, ik moet 4 september een rijtest doen bij het CBR, dan gaan ze kijken of ik veilig deel kan nemen aan het verkeer, als dat is, dan kan ik weer examen doen ( BNOR) en anders zal ik allemaal (neurologische) testen moeten doenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 17:49 schreef pascalheister het volgende:
hey syl wanneer heb jij nou examen?
ok nou succes iigquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 18:11 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Geen idee, ik moet 4 september een rijtest doen bij het CBR, dan gaan ze kijken of ik veilig deel kan nemen aan het verkeer, als dat is, dan kan ik weer examen doen ( BNOR) en anders zal ik allemaal (neurologische) testen moeten doen
Bekend met faalangst?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:02 schreef crossover het volgende:
Ik vraag me af of je na zoveel keer zakken wel geschikt bent om aan het verkeer deel te nemen.
Ja ik weet wat het is.. niet aan gedacht.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door crossover op 29-08-2006 19:22:32 ]'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |