abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41085189
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 09:01 schreef aaipod het volgende:
Nog 2 uurtjes
Succes Aaipod
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_41085443
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 09:01 schreef aaipod het volgende:
Nog 2 uurtjes
Succes aaipod, gaat lukken he!
  woensdag 23 augustus 2006 @ 09:42:37 #153
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_41085766
Succes Aaipod!! je kunt het!
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 09:44:02 #154
127956 Robbiej
pi_41085796
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 00:53 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Ik zag dr bij de afrit bij de macdonalds.. ze kwam van de A6 af, vanaf almere buiten richting het gooi.

Daarna ging ze, achter mij, over de paralelweg richting gooisekant.. en daar ging ze ook naar toe, 1 zijweg voor mijn huisje

Kom je uit Almere dan?
Haha, nee ik kom uit Lelystad. maar we waren onderweg naar Schoonhoven gister. en we zagen ook een Boxster rijden met een aziatische vrouw er in
  woensdag 23 augustus 2006 @ 13:29:49 #155
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_41092133
Gezakt.. Geen ingreep niets. Keek 1 keer bij het verwisselen an rijstrook niet goed en nacontrole op een rotonde was niet goed. Weet zeker dat ik wel goed keek en alles gezien had anders was er wel iemand dood geweest toch. Maar ja kan er moeilijk tegenin gaan. Had echt moeite om me woede te bedwingen toen ik het CBR uitliep.. Ben niet eens meer bij me instructeur in de auto gestapt was er zo flauw van.. Heb 7 kilometer naar huis gelopen.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 13:43:44 #156
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_41092515
Heeft dat rijden op rustige weggetjes om het kijken te leren toch niet geholpen
To infinity…and beyond!
pi_41093929
ik ben van plan binnenkort lessen te gaan nemen in amsterdam. Kent iemand een goede rijschool hier in de buurt?
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_41093966
jemig, balen zeg aaipod, maarja kijken is wel erg belangrijk, en dan hoeft er echt niet iemand dood te gaan om daarop te zakken
  woensdag 23 augustus 2006 @ 14:29:14 #159
11458 ivetje
pi_41094052
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:26 schreef Sylvana het volgende:
jemig, balen zeg aaipod, maarja kijken is wel erg belangrijk, en dan hoeft er echt niet iemand dood te gaan om daarop te zakken
Nee idd, ben vandaag weer iemand tegengekomen die helaas niet goed uitkeek (en ik gelukkig wel). Rotonde, ik kwam met mijn fiets aanrijden en heb voorrang op die rotonde. Auto moet dus stoppen. Oude vent, kijkt niet op of om, racet gewoon door. Kon nog net op tijd slippend tot stilstand komen, maar mijn hart zat in mijn keel hoor. En die van het oude vrouwtje naast de bestuurder ook, die zag mij ineens vol op de rem gaan naast haar raampje
Kijk toch gdv uit je doppen op rotondes etc. want je hebt echt voor je het weet iemand onder je auto
To infinity…and beyond!
pi_41094412
Hm.. Ik moet straks voor het eerst na m'n rijexamen rijden..
Vanuit Noord-Holland naar Limburg en terug..

Ben eigenlijk best wel zenuwachtig.. Voor het eerst in een andere auto.. bestelbusje..
En dan ook nog zo'n lange rit....

Maja.. gewoon gaan.. Komt wel goed.. denk ik..
pi_41096138
Geen binnenspiegel

Neem gewoon goed de tijd, dan komt het best wel goed
pi_41096341
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 18:22 schreef Yankee_One het volgende:
tvp

morgen test voor de ogen. spannend
op het nippertje goedkeuring gekregen

nu alle formulieren naar het CBR opsturen
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_41098549
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 15:43 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

Gaaaf! Gefeliciteerd!
pi_41099008
ik heb mijn praktijk voor de auto gehaald

alleen wat was ik vandaag stom

ik moest om 08:55 op maar ik was mijn paspoort vergeten
Dus proberen om mijn paspoort hierheen te halen maarjah toevallig was mijn vader net weg boodschappen doen. en mijn moeder kan niet autorijden.
Dus zij naar de buurmensen of iemand mijn paspoort kon brengen.
Mijn buurman wou dat wel doen maar hij moest eerst zijn kleren nog aantrekken.
Maar het duurde allemaal lang dus hebben we opgebeld en gezegd dat ze het maar naar een andere instructeur moesten brengen zodat hij het naar ons toe kon brengen.
maar later belde die instructeur weer en heb ik gezegd dat hij maar naar mij huis moest komen omdat het toch te lang duurde en dat dus sneller ging.
Maar daardoor miste ze elkaar en was er dus al teveel tijd verloren gegaan om het nog op tijd hier te hebben.

Daarom een spoedexamen aangevraagd en ik kon vanmiddag weer examen doen en ik had het nu wel gehaald ook al was ik wat te gehaast maar doordat hij mij besluitingsvaardig vond was ik geslaagd.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 17:13:32 #165
11458 ivetje
pi_41099256
Ik leg altijd voor een examen etc. al mijn spullen de avond van tevoren klaar zodat ik niets vergeet. Vind het wel een beetje dom om je paspoort te vergeten hoor

Maar gefeli
To infinity…and beyond!
pi_41099327
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 17:13 schreef ivetje het volgende:
Ik leg altijd voor een examen etc. al mijn spullen de avond van tevoren klaar zodat ik niets vergeet. Vind het wel een beetje dom om je paspoort te vergeten hoor

Maar gefeli
dankje maar het is ook heel dom
pi_41100149
Vandaag m`n derde les gehad. 100 kmph gereden, dat was wel mooi.
Ook met piepende banden moeten remmen voor een zebrapad, dat was niet zo mooi

Ik vind het wel moeilijk als je bij het stoplicht linksaf moet en er komen tegenliggers aan die rechtdoor moeten.
pi_41100434
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 17:45 schreef Gesloten het volgende:
Vandaag m`n derde les gehad. 100 kmph gereden, dat was wel mooi.
Ook met piepende banden moeten remmen voor een zebrapad, dat was niet zo mooi

Ik vind het wel moeilijk als je bij het stoplicht linksaf moet en er komen tegenliggers aan die rechtdoor moeten.
Had ik in het begin ook moeite mee. Dat went. Ik heb nu vooral de ellende in straatjes waar maar 1 auto past, elkaar tegemoet komen.
pi_41100474
Als een stoplicht rond is heb je vrij baan rechtdoor.. is het een pijl heb je vrij baan voor de richting van de pijl.. is ie rond en wil je naar links/rechts moet je goed uitkijken (vooral links eigenlijk)

Straks denk je er niet eens meer over na joh
pi_41102420
Soms raak ik door de handelingen / informatie van me rijinstructrice zo in de war
Dat sommige dingen in het verkeer helemaal niet meer lopen zoals ik dacht het te doen.
Neem je een beslissing voor een fietspad te stoppen, zegt ze dat ik weer door moet rijden.
Kom ik in vergelijkbare situatie even veel afstanden qua verkeer wil ik doorrijden.
Zegt ze dat ik moet stoppen, zo weet je op een gegeven moment toch niet meer wat je moet doen.

Misschien zie ik het fout maar juist door dat soort dingen raak ik in de stress.
En begin ik aan me zelf te twijfelen en lukt de rest ook niet meer.

Ben ik hier nou de enige in of lopen jullie hier ook tegen aan ?
pi_41102702
Confronteer je instructeur er eens mee.. ik had dat ook wel eens.

1 keer deed ik, naar mijn inzien, het beste wat ik had kunnen doen, hij vond dat het totaal anders moest (en dat was ronduit stompzinnig en gevaarlijk) dus deed ik dat de keer daarna (en kon ik niet invoegen en moest ik lekker over de vluchtstrook rijden ghehe) vond ie niet zo goed maar was wel het perfecte moment om te vertellen dat ie me zwaar in de war bracht soms.. en of ie alsjeblieft 1 lijn kon trekken kwa goed en fout (en niet de ene keer 10 meter voor een fietser langs is goed en de volgende keer met piepende banden stoppen dus..)

Houd het wel beetje subtiel, das misschien wel zo slim.. met mijn instructeur was ik het subtiele stadium al tijdje voorbij toen
pi_41104311
Morgen theorie, vandaag voor het eerst in mn boekje gekeken oftewel een hopeloos uitzicht. Maar wel een leuke week gehad
  woensdag 23 augustus 2006 @ 20:29:11 #173
127956 Robbiej
pi_41105514
Zow. Maandag mijn laatste les en dan dinsdag 1 uurtje voor het examen rondtuffen door Emmeloord en dan mijn examen. vandaag naar Amsterdam geweest maar wat is dat godsgruwelijk druk zeg.. echt niet leuk meer. toen naar zaandam gegaan ff gezellig wat koffie gehaald bij de mac. en toen door naar amstelveen en even later weer naar Lelystad (in totaal 4 uur)

mn instructeur zegt dat ik het moet halen als ik me goed concentreer. dus dat komt hopelijk goed
pi_41105739
As vrijdag 10:00 is mijn aller eerste rijles, ben net 18 geworden. Heb er echt zin in
pi_41111905
Morgen bellen met de rijschool omdat ik eindelijk ga beginnen met lessen!! jippie!!!

Heb een tijd terug al wel een proefles gehad en dat ging eigenlijk behoorlijk goed, meteen dwars door de stad heen enzo (Alkmaar). Ik ben dus zo iemand die vind dat ie het meteen allemaal perfect moet kunnen, dat wordt nog leuk dus...
pi_41111980
zoooooooooooow

ik heb vandaag ook weer twee uurtjes heerlijk gelest!

Mocht van 7 tot 9 maar dat is van kwart over 7 tot half 10 geworden

Ging echt ontzettend lekker, had een leuke/goede medelesser, vooral veul bochten inkijken en even mn extra nacontrole afleren

Paar dingen niet goed gezien/gehoord, maar dat waren geen auto's maar zijstraten waar we IN moesten ook heeftie me lekker ergens in laten rijden waar niet mocht vondtie leuk

wel even een noodstop in de praktijk mogen brengen

ik reed op de rechterbaan voor rechtdoor, en er stond op de linkerbaar voor rechtdoor (rest was leeg ) een volvo station, een groene met een blind wijf erin, dat vlak voordat ik naast haar was besloot dat ze naar RECHTS moest, dus ook mijn baan nog even over wilde steken Zat al tever om uit te wijken naar links, en rechts stond een auto, en die wilde ik ook niet van dichtbij bekijken, dus: vol in de ankers, en nog netjes ook

daarna ff gestopt, ge-evalueerd en doorgereden: rijswijk, houtwijk, paar stukkies snelweg, leidschendam gehad
Hij vond dat het voor de derde les AVD ontzettend goed ging, en zei dat ik al aan MOEST gaan vragen en dat 'als alle vrouwen zo zouden rijden als jij, het een stuk beter in het verkeer zou gaan'

kortom: lesje vol vertrouwen

dinsdag weer
Fragile like a rose on the snow...
pi_41115519
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 23:03 schreef Knuffelslet het volgende:

Hij vond dat het voor de derde les AVD ontzettend goed ging, en zei dat ik al aan MOEST gaan vragen en dat 'als alle vrouwen zo zouden rijden als jij, het een stuk beter in het verkeer zou gaan'
En toen speelde jij voor de grap even de beledigde tuinbroek feminist ?

Top trouwens dat het zo goed gaat.. dacht dat het eerst met avb beetje tegen zat?
pi_41117622
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 15:43 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

beter voor je man, gefeliciteerd!
pi_41117632
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 17:05 schreef magic_dreamer het volgende:
ik heb mijn praktijk voor de auto gehaald
Gefeliciteerd Maar je paspoort vergeten is idd niet echt slim nee
pi_41119232
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 00:31 schreef Robin__ het volgende:

[..]

En toen speelde jij voor de grap even de beledigde tuinbroek feminist ?

Top trouwens dat het zo goed gaat.. dacht dat het eerst met avb beetje tegen zat?
I gave him 'the finger'

en dat gaat met AVD ook werl weer komen hoor: de zenuwen
  donderdag 24 augustus 2006 @ 10:48:52 #181
127956 Robbiej
pi_41122273
Hoe kan je eigenlijk het beste meten of je ogen goed genoeg zijn voor die ogentest? want ik zit mezelf af en toe best wel eens af te vragen. bij de proeftest met mijn instructeur moest ik ook een kenteken oplezen. en tja dat heb ik meer gegokt dan opgelezen. wel goed gegokt. mijn instructeur zegt dat ik me nergens druk om moet maken en dat 'ie het moeilijker had gemaakt door een grotere afstand. (ik schat zo'n 40 meter) maar hoe doet de examinator het dan? ik neem aan dat ze niet _precies_ 25 meter gaan opmeten. dus het zou zomaar ook 40 meter kunnen zijn...

twijfel twijfel...
pi_41123712
om en nabij de 25 is geen 40. maak je geen zorgen dus
pi_41127266
Bij mijn examens stonden we meestal met zijn allen 1 kentekenbord op te noemen, dus dat is helemaal makkelijk

31 augustus om half 4 nog een rijlesje gepland en dan 4 septeber rijtest
pi_41130129
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 10:48 schreef Robbiej het volgende:
Hoe kan je eigenlijk het beste meten of je ogen goed genoeg zijn voor die ogentest? want ik zit mezelf af en toe best wel eens af te vragen. bij de proeftest met mijn instructeur moest ik ook een kenteken oplezen. en tja dat heb ik meer gegokt dan opgelezen. wel goed gegokt. mijn instructeur zegt dat ik me nergens druk om moet maken en dat 'ie het moeilijker had gemaakt door een grotere afstand. (ik schat zo'n 40 meter) maar hoe doet de examinator het dan? ik neem aan dat ze niet _precies_ 25 meter gaan opmeten. dus het zou zomaar ook 40 meter kunnen zijn...

twijfel twijfel...
Ik moest ze altijd gewoon al lopende opnoemen.. Zo van: noem het nummerbord van DIE auto eens op? Ik, doorlopende, Die auto? (die groene?) Ja, die auto. (en dan sta je ondertussen al tien meter dichterbij )

Verder één keertje liep er een examenkandidaat vóór me, ook met instructeur & examinator, die moest 't zelfde nummerbord opnoemen. Lekker dom.

Ik draag wel gewoon contactlenzen en ik zie dan ook perfect hoor, maar al zou ik niet perfect kunnen zien dan had ik die nummerbordtesten toch nog wel gehaald, denk ik.
pi_41130745
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 19:56 schreef zijle het volgende:
Morgen theorie, vandaag voor het eerst in mn boekje gekeken oftewel een hopeloos uitzicht. Maar wel een leuke week gehad
Zojuist weer terug, 50 uit 50 gehaald
pi_41131283
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:16 schreef zijle het volgende:

[..]

Zojuist weer terug, 50 uit 50 gehaald
gefeliciteerd, doe je goed
pi_41132561
Vanavond ga ik op voor m'n theorie, ik ben benieuwd. Ik heb tot nu toe nog géén van de proefexamens gehaald... steeds rond de 7 fout. Brr!
Is not this the true romantic feeling - not to desire to escape life, but to prevent life from escaping you?
pi_41132713
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:16 schreef Noud_ het volgende:
Vanavond ga ik op voor m'n theorie, ik ben benieuwd. Ik heb tot nu toe nog géén van de proefexamens gehaald... steeds rond de 7 fout. Brr!
Dat zegt niks... 'n Vriendin van me leerde, leerde en leerde voor der theorie. Ze oefende, oefende en nog eens oefende met proefexamens. Telkens 10-11 fout.

Had ze afgelopen maandag examen.. maar 1 foutje!

Als jij dat nou gewoon ook eens doet?
  donderdag 24 augustus 2006 @ 16:32:16 #189
11458 ivetje
pi_41133139
quote:
Had ik ook, 7 fouten de laatste keer en bij mijn theorie-examen maar 3 fouten
To infinity…and beyond!
pi_41134408
of gewoon geen oefenexamens maken zoals ik 8)

slaag je met 2 fout 8)
pi_41135788
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:21 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Dat zegt niks... 'n Vriendin van me leerde, leerde en leerde voor der theorie. Ze oefende, oefende en nog eens oefende met proefexamens. Telkens 10-11 fout.

Ik ook Heb 3 van die proefexamens gedaan, en die waren niet zo best
pi_41137478
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 17:58 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik ook Heb 3 van die proefexamens gedaan, en die waren niet zo best
Zij had 'r veel meer dan drie gedaan. Ik had 'r 'n boekje te leen gegeven met acht toetsen, die had ze sowieso allemaal gedaan, plus nog 'n aantal betaalde tests op de CBR-site..

Anyway, iedereen succes met z'n theorie!
pi_41137887
als ik voor de 2e keer theorie ga doen dan ga ik echt niet weer zoveel proefexamens maken, k heb al 2 jaar praktijkervaring onderhand, dus zit vast wel goed dan
pi_41140817
quote:
Oefenexamens schijnen veel moeilijker te zijn

[ Bericht 1% gewijzigd door zijle op 25-08-2006 12:48:55 ]
pi_41140917
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 20:38 schreef zijle het volgende:

[..]

Oefenexamens schijnen veel makkelijker te zijn
Ik ( en veel anderen) vinden het juist andersom, dat het echte examen veel makkelijker is
pi_41144259
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:21 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

En het is nog gelukt ook! Theorie binnen met 4 foutjes . Eén van de foutjes was wel met voorrang geven, dus ik hoop dat ik in de praktijk niet al teveel voetgangers ga raken . De proefexamens vond ik inderdaad veel moeilijker dan de officiėle test, maar blijkbaar vond niet iedereen dat. Van de 42 mensen waren er maar 14 geslaagd .

Alle andere die binnenkort voor de theorie gaan succes iig!
Is not this the true romantic feeling - not to desire to escape life, but to prevent life from escaping you?
  donderdag 24 augustus 2006 @ 22:26:58 #197
127956 Robbiej
pi_41144946
Ik begin nu eigenlijk best een beetje zenuwachtig te worden voor dinsdag (examen) mwoah niet echt zenuwachtig. maar meer van: geef nu dat papiertje nou maar eens. en als je van die verhalen hoort van mensen die om de onzinnigste dingen gezakt zijn.. dat helpt ook niet echt..

Ik heb er zó'n ontiegelijk zin in dat ik slaag. ik word helemaal gek dan haha..

maar het is eigenlijk nog maar moeilijk te bevatten dat ik hem dinsdag mischien éindelijk heb.. mischien komt dat omdat ik er zó erg lang op gewacht heb..

Maandag mijn laatste les (hoop ik) en dan dinsdag afrijden..

om 7 uur word ik opgehaald door mijn instructeur en een andere leerling die ook examen gaat doen. die heeft dan eerst examen. en dan heb ik 1 uur les (kortom: beetje rondtuffen door Emmeloord). en dan examen. dus ik zit 1.45 uur ongeveer alleen te wachten.

dit was ik van plan mee te nemen:

2/4 broodjes
een boek
kauwgom
vol pakje peuken
theoriecertificaat
identificatiebewijs
uitreksel gemeente
2 pasfoto's
eigen verklaring

wat vergeten?
pi_41145888
Vandaag theorie-examen gehad en geslaagd 3 foutjes
volgens mij is de helft van de zaal niet eens geslaagd
Nu op naar de TTT en dan Examen
  donderdag 24 augustus 2006 @ 23:19:53 #199
127956 Robbiej
pi_41146679
Gefeliciteerd met jullie Theorie Noud_ en pascalheister!
pi_41146742
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 22:26 schreef Robbiej het volgende:

dit was ik van plan mee te nemen:
Zolang je dat maar niet vergeet komt het goed. Misschien vast bij elkaar zoeken en voor de deur leggen? En iets te drinken is wel zo fijn vind ik. (bier? )
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik kan echt niet rustig lezen als ik gestrest ben.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  donderdag 24 augustus 2006 @ 23:23:59 #201
127956 Robbiej
pi_41146792
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 23:22 schreef crossover het volgende:

[..]

Zolang je dat maar niet vergeet komt het goed. Misschien vast bij elkaar zoeken en voor de deur leggen? En iets te drinken is wel zo fijn vind ik. (bier? )
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik kan echt niet rustig lezen als ik gestrest ben.
Drinken vind ik nog een goede ja bedankt!

En ach ja. ik moet toch wat in dat 1:45 uur? anders verveel ik me dood en ga ik mezelf opvreten aan de zenuwen die ik dan ter plekke genereer... en ik neem gewoon een Donald Duck pocket mee ofzo. strips leiden me wel af en anders een paar goede playboys
pi_41146954
Ja Donald Duck is relax
Vooral Willie Wortel
Klaar terwijl u wacht
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 00:02:14 #203
127956 Robbiej
pi_41148079
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 23:29 schreef crossover het volgende:
Ja Donald Duck is relax
Vooral Willie Wortel
Klaar terwijl u wacht
pi_41160523
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 20:40 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik ( en veel anderen) vinden het juist andersom, dat het echte examen veel makkelijker is
Dat bedoelde ik ja
pi_41165675
Net weer gelest, mag 7 of 8 september afrijden

pi_41166802
Das best schnell al

De wachtlijsten zijn overal weer korter aan het worden?
pi_41166831
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 15:11 schreef zijle het volgende:
Net weer gelest, mag 7 of 8 september afrijden

Das al lekker snel Veel succes
pi_41169327
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 00:02 schreef Robbiej het volgende:

[..]

En en en issie gelukt???????
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 17:58:20 #209
127956 Robbiej
pi_41170021
Is wat gelukt? ik moet dinsdag pas
Heb d'r zin an!
pi_41175766
Mag ik ook in het geslaagden lijstje (10 aug )
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_41176929
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 15:58 schreef Robin__ het volgende:
Das best schnell al

De wachtlijsten zijn overal weer korter aan het worden?
Hoop het wel, instructeur dacht gister dat ik eind september ongeveer het mag proberen, krijg dinsdag de definitieve datum, zal wel tegenvallen gok ik
maarja, moet toch nog wel een paar lessen om een beetje aan het gemiddelde te komen.
pi_41181752
  • wanneer je begonnen bent, wanneer je gaat beginnen met rijles;
    Vorige week
  • wanneer je examen hebt en je mentale steun kan gebruiken;
    Nog geen idee... Maar na de 15e pas want dan heb ik theorie
  • of en wanneer je geslaagd bent (en de nodige felicitaties);
    Weet ik niet...
  • hoeveel lessen je hebt gehad;
    5
  • hoevaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
    0 keer..

Was dit topic even helemaal kwijt:P Morgen de snelweg op
  • ......Signature-loos......
    pi_41185108
    Veel plezier, Even. De snelweg is tof!
    pi_41185210
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 00:55 schreef Zonnestraaltje het volgende:
    Veel plezier, Even. De snelweg is tof!
    Weet ik Met proefrijles al op de snelweg gereden... Schijnt niet helemaal normaal te zijn maarja
    ......Signature-loos......
    pi_41185562
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 00:58 schreef Even het volgende:

[..]

Weet ik Met proefrijles al op de snelweg gereden... Schijnt niet helemaal normaal te zijn maarja
    Nee, dat lijkt mij nou ook niet echt normaal idd.. Evengoed wel erg tof om dat tijdens je proefles al te hebben!
      zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:01:27 #216
    127956 Robbiej
    pi_41189857
    Ik reed op mijn intest ook op de snelweg. en vanaf mijn 1e les al hoor?
    pi_41192671
    Wij hebben hier geeneens snelweg :S
    pi_41192697
    ik ging pas na een les of 10 voor het eerst op de snelweg, eerst moest ik alle bijzondere verrichtingen doen enzo
      zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:49:32 #219
    127956 Robbiej
    pi_41192887
    Ik ben alvast een beetje op de feiten vooruit aan het lopen. maar weet iemand een goedkope verzekering voor beginnende bestuurders?
    pi_41193851
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 12:49 schreef Robbiej het volgende:
    Ik ben alvast een beetje op de feiten vooruit aan het lopen. maar weet iemand een goedkope verzekering voor beginnende bestuurders?
    > www.independer.com
    pi_41195264
    Ik heb een proefles afgesproken op m'n 18e verjaardag. Ik ga lessen in een VW Touran.

Dus dat is wel tof. Iets minder tof is het gemiddeld aantal lessen: rond de 40! De verklaring daarvoor is het relatief hoge slagingspercentage en dat je in Amsterdam lest en niet in een plattelandsdorpje.

Nouja, eerst maar eens kijken hoe de proefles bevalt.
    "There are no short cuts to any place worth going"
    - Beverly Sills
    pi_41195330
    Pizza Shooter, het gemiddelde aantal lessen ligt tegenwoordig overal rond de 40-45 hoor

Veel succes met je rijlessen iig
      zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:00:23 #223
    127956 Robbiej
    pi_41195684
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 13:38 schreef Maxxieh het volgende:

[..]

> www.independer.com
    Jep al gekeken. maar de goedkoopste (¤59 p/m) heeft geen samenwerking met independer dus ik kan er niks mee. evenals een paar andere. anders moet ik meteen een bedrijf nemen voor ¤75 p/m..
    pi_41196633
    Vond er werderom geen hol aan op de snelweg Wordt ook schijtziek van dat overdreven kijken...

Ik kreeg trouwens advies voor 30 uur lessen en zelfs dat vond ie nog wel veel...
    pi_41196654
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 14:44 schreef Sylvana het volgende:
    Pizza Shooter, het gemiddelde aantal lessen ligt tegenwoordig overal rond de 40-45 hoor

Veel succes met je rijlessen iig
    Dank. Ik heb er zin in.

Zelf dacht ik overigens meer aan 25 lessen, veel meer staan de financiėn ook niet echt toe namelijk.
    "There are no short cuts to any place worth going"
    - Beverly Sills
    pi_41198137
    Ik denk dat het aan ligt of je in de grote stad woont of niet, in mijn woonplaats ligt het gemiddelde bij bijna alle rijscholen zo rond de 25/30 lessen.
    pi_41199180
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 15:41 schreef Even het volgende:
    Vond er werderom geen hol aan op de snelweg Wordt ook schijtziek van dat overdreven kijken...

Ik kreeg trouwens advies voor 30 uur lessen en zelfs dat vond ie nog wel veel...
    Dat kijken word ik ook echt moe van. Eerste wat eruit gaat als ik mijn papiertje heb is de dubbele check.
    'And I called your name,
    like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
    pi_41200275
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 17:21 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat kijken word ik ook echt moe van. Eerste wat eruit gaat als ik mijn papiertje heb is de dubbele check.
    Nou het kijken opzich is niet vervelend dat doe ik automatisch maar dat overdreven je kop bewegen als je moet kijken Helemaal je hoofd draaien enzo Kan ook wel in vanuit mn ooghoek in mn spiegels kijken

Midden spiegel - hoofd beetje om hoog.
    Buiten spiegel - hoofd draaien.
    Dooie hoek - half je nek verdraaien zodat die man zeker weet dat je gegeken hebt.

Echt bullshit maar je kan zakken als je het niet doet
    pi_41200643
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 18:03 schreef Even het volgende:

[..]

Nou het kijken opzich is niet vervelend dat doe ik automatisch maar dat overdreven je kop bewegen als je moet kijken Helemaal je hoofd draaien enzo Kan ook wel in vanuit mn ooghoek in mn spiegels kijken

Dooie hoek - half je nek verdraaien zodat die man zeker weet dat je gegeken hebt.

sowieso, die dooie hoek. in de bebouwde kom en dan vooral zone's waar je geen 50 kan/mag rijden is het zeker aan te raden. fietsers

maar op de snelweg als je goed in je binnenspiegel kijkt weet je al wat er achter je zit en hoef je niet ook eens over je schouder te kijken of je echt wel naar links kan
    pi_41200819
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 18:16 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

sowieso, die dooie hoek. in de bebouwde kom en dan vooral zone's waar je geen 50 kan/mag rijden is het zeker aan te raden. fietsers

maar op de snelweg als je goed in je binnenspiegel kijkt weet je al wat er achter je zit en hoef je niet ook eens over je schouder te kijken of je echt wel naar links kan
    Ja ik doelde ook op de snelweg Niet binnen de bebouwde kom want dan heb je te maken met voetgangers en fietser en moet je wel kijken
    pi_41200902
    pi_41212549
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 18:16 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook eerst, maar vandaag had ik een situatie op de snelweg waardoor het dus echt wel goed was, dat ik nog even die dode hoek nog een keer had gecheckt.

Ik moest een baan naar links opschuiven, van de 1e naar de 2e van de 4 banen die er waren. Ik had al in al mijn spiegels gekeken en die rij was vrij. Kwam er dus ineens een malloot in één keer van de 4e naar de 3e rij terug schiet, precies op de plek waar ik terecht zou komen zeg maar. Ik had hem wel gezien in mijn binnenspiegel, maar hij reed hard door en leek totaal geen aanstalte te maken om te gaan schuiven of iets dergelijks (even later zoefde hij van de 3e baan zo in één beweging naar de afslag, dus hij was gewoon erg idioot bezig). 99 van de 100 keer is het overbodig, maar ja, voor die ene keer is het dus wel handig
    pi_41214201
    --edit---
    pi_41214719
    nacheck eruit gooien?

yay! weer wat potentiele doodrijders!

snelweg, A4, bij A'dam, 4-baans
    jij rijdt op 2, wilt inhalen naar 3
    en van 4 komt er ineens iemand naar 3 omdat op 4 iemand rijdt die harder wil..

als jij zeker weet dat baan 3 leeg is, en je schuift op zonder nacontrole, en die meneer/mevrouw van baan 4 doet dat ook op dat moment, heb je een flink probleem als je zonder nacontrole zomaar opschuift.

Je moet namelijk zo denken: iedereen op de weg is een idioot behalve ik: denk vooral voor andere mensen, probeer in te schatten wat ze gaan doen. Want als ik dit zo lees en daarna dit schrijf, blijk ik maar weer 's gelijk te hebben: nacontrole? barst!

Veel auto's hebben tegenwoordig alleen een richtingaanwijzer optie: als de tomtom te duur is dan gaan de richtingaanwijzers eruit

[ Bericht 10% gewijzigd door Knuffelslet op 27-08-2006 11:59:02 ]
    pi_41218856
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 16:43 schreef zijle het volgende:
    Ik denk dat het aan ligt of je in de grote stad woont of niet, in mijn woonplaats ligt het gemiddelde bij bijna alle rijscholen zo rond de 25/30 lessen.
    Vind ik een beetje vreemd eigenlijk... ik bedoel, je rijbewijs halen zou toch overal even moeilijk moeten zijn? Iemand die ergens in de provincie zijn rijbewijs haalt zou in principe toch ook in Amsterdam moeten kunnen rijden?

Nouja, ik heb het dus in Amsterdam gehaald, heb er misschien wat langer over gedaan maar ik durf nu tenminste overal te rijden
    Last.fm Twitter
    pi_41219063

ter illustratie

de gele lijnen zijn de banen van de zijspiegels: dit kun je zien, alles daarbuiten is je dode hoek en alleen te zien door een nacontrole door je hoofd te gebruiken
    dit geldt natuurlijk niet voor het HELE gebied erboven want als je rechtdoorkijkt zie je natuurlijk ook wat maar mn punt is duidelijk hoop ik
    pi_41219281
    De meeste ongelukken op de snelweg zijn, volgens mij instructeur, het gevolg van niet goed in de dode hoek kijken. Dit soort situaties dus!
    Last.fm Twitter
    pi_41219427
    Knuffelslet geeft 't al. Niet je dode hoek controleren is jśist op de snelweg gevaarlijk. Al helemaal omdat er met 120 kilometer per uur weinig van je auto(en jezelf?) overblijft. Er zijn maar weinig plekken waar ik de dode hoek nķet controleer. Een van die plekken is waar je van 1 baan naar 2 baan gaat(een er bij aan de rechterkant, dus je moet opschuiven). Als je meteen op die strook gaat, is het gewoon onmogelijk dat daar iets zit(je hebt net al naar voren gekeken voor stilstaande dingen natuurlijk).
    pi_41219796
    quote:
    Op zondag 27 augustus 2006 02:38 schreef Knuffelslet het volgende:

snelweg, A4, bij A'dam, 4-baans
    jij rijdt op 2, wilt inhalen naar 3
    en van 4 komt er ineens iemand naar 3 omdat op 4 iemand rijdt die harder wil..
    Yup.. bijna onmogelijk om dat aan te zien komen

Hebben die mensen nooit geleerd niet in iemands dooie hoek terug te komen? Gebeurt best vaak
    pi_41220006
    quote:
    Op zondag 27 augustus 2006 12:37 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Yup.. bijna onmogelijk om dat aan te zien komen

Hebben die mensen nooit geleerd niet in iemands dooie hoek terug te komen? Gebeurt best vaak
    je kunt op de snelweg niet altijd voorkomen in iemands dode hoek op te schuiven: je kunt nou eenmaal niet met alles en iedereen rekening houden maar daarom moet je dat zelf dus ook in de gaten houden als je zelf (ook) wilt verplaatsen: dode hoek dode hoek dode hoek... ik controleer altijd 2 keer na, noem me extra voorzichtig, maar ik rijd op de snelweg gemiddeld 120-130 en dan een fout maken kan fataal zijn! Een fout van een ander, maar ook een fout van jezelf: niet goed genoeg kijken: als de ander al aan het schuiven is, moet je die voor laten gaan: hij was al begonnen
    pi_41220220
    Er zijn er inderdaad 2 fout(juridisch gezien misschien niet, maar je snapt m'n punt) in zo'n situatie. Maar dat is geen excuus om zelf fout te doen.
    pi_41220539
    Ja oke dat is wel zo.. soms kan het idd echt niet anders.

Tis mij altijd zo geleerd dat je bijvoorbeeld niet terug naar de 2e baan gaat naast iemand die waarschijnlijk wil inhalen (iemand ander een vrachtwagen ofzo) heb de indruk dat een hoop mensen daar totaal niet op letten.

Maargoed, schaf je check maar af wesley.. bedenk je wel dat je nu nietmeer zo'n L op je dak hebt (ja daar houden mensen echt rekening mee) doe et nou eerst maar zoals je het geleerd heb en kijk dan nog eens wat je af kan schaffen
      zondag 27 augustus 2006 @ 16:31:17 #243
    11458 ivetje
    pi_41226505
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 18:03 schreef Even het volgende:

[..]

Als het goed is heeft je instructeur/trice een spiegeltje gericht staan op jou ogen. Daarin ziet hij/zij precies waar jij naar kijkt wetc. Ik hoef mijn hoofd helemaal niet overdreven te bewegen, ze ziet altijd precies wat ik wel en niet heb gezien, ook als ik vanuit mijn ooghoeken kijk. Ook bij de TTT heb ik dat dus niet gedaan en dat was gewoon goed. Ligt dus ook een beetje aan de rijschool gok ik zo
    To infinity…and beyond!
      zondag 27 augustus 2006 @ 16:36:32 #244
    11458 ivetje
    pi_41226656
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 15:42 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Dank. Ik heb er zin in.

Zelf dacht ik overigens meer aan 25 lessen, veel meer staan de financiėn ook niet echt toe namelijk.
    Is het dan niet slimmer om eerst wat verder door te sparen ipv nu al je geld uit te geven aan lessen en dan moeten stoppen omdat je geen geld meer hebt?? Met 25 lessen moet je echt erg goed kunnen rijden wil je het dan in 1 keer halen hoor. Veel mensen lukt het niet binnen 25 lessen.
    Ik heb nu 30 lessn gehad en een pakket van 15 erbij gekocht, heb TT gehad en theorie. Die 15 lessen zijn dus echt om het kijken nog wat bij te schaven en wat laatste puntjes op de i. Kom dus ook op 45 uit, maar haal het denk ik wel in 1 keer. En dat zijn die extra lesjes me toch wel waard. Haal het liever ineens dan in 2-3-4 keer ofzo
    To infinity…and beyond!
      zondag 27 augustus 2006 @ 16:45:54 #245
    127956 Robbiej
    pi_41226904
    29 augustus komt nu wel steeds dichterbij

Overmorgen al

morgen m'n laatste les al. (10:00-12:00) en dan voor het examen nog 1 uurtje rondtuffen.
    pi_41226971
    Oh, nog een tip voor de lessers hier: Vraag of je zo nu en dan met een andere lesser mag meerijden. Kost niks en je leert toch nog best wat van andermans fouten. Moet je natuurlijk niet als een lamme tak achterin gaan zitten, maar wel goed opletten.
    pi_41227289
    De hele les lang bedoel je

Laaater, zou ik echt geen zin in hebben hele tijd NOG iemand die op je fikken zit te kijken
    pi_41227369
    quote:
    Op zondag 27 augustus 2006 16:56 schreef Robin__ het volgende:

Laaater, zou ik echt geen zin in hebben hele tijd NOG iemand die op je fikken zit te kijken
    Idd, en in het begin vond ik het lang genoeg om die mensen te zien als ze me naar huis brachten

En ik denk dat ik na bijna 2 jaar weinig meer van de mensen die voor of na me rijden kan leren
    pi_41227451
    quote:
    Op zondag 27 augustus 2006 16:56 schreef Robin__ het volgende:

Schaam je je dan? Ik vond het altijd wel gezellig als iemand bij mij mee reed. En hoe wil je het gaan doen als je een keer voor je vrienden rijdt? En als je niet wilt dat iemand bij je meerijdt moet je dat aangeven. Maar dat heeft niks te maken met het bij iemand meerijden. Als er ook maar iemand is die het ook wel gezellig vindt dan kun je daarbij meerijden, en toch wat leren van die persoon.
    pi_41228085
    Ik hoef niet een of andere koekebakker die ik niet ken "gezellig" mee te hebben. (mijn lessen waren sowieso niet al te gezellig.. ik vond het op een bepaalde manier wel ontspannend eik, beetje min of meer in stilte in de rondte rijden)

Niets met schaamte te maken.. vrienden mogen altijd gezellig meerijden, speel vaak zat taxitje
    pi_41228523
    Zoals ik al aangaf: Iedereen moet voor zichzelf weten of hij wil meerijden / er bij meegereden wordt. Ik heb zelf meegereden, en er is bij mij meegereden, en over beiden was ik zeer te spreken. Maarja, als het niks voor je is moet je het ook zeker niet doen. Maar voor de mensen die hier gewoon nooit over na hebben gedacht en het wel wat lijkt is het misschien een optie om een keer bij je rijschool/instructeur te vragen.
    pi_41229062
    Meerijden vind ik zelf ook geen probleem. De leerling die achterin zit moet echter niet de oren van het hoofd van de instructeur vragen. Het is tenslotte de les van degene achter het stuur (Feitelijke bestuurder), en niet van de achterbanklifter.
    Sterker nog, wanneer ik straks voor C ga lessen zullen we wel met twee leerlingen gaan rijden. Zo'n les duurt dan 4 uur, je komt een stuk verder en je steekt er beide wat van op.
    Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
    pi_41229389
    Heb ook wel paar rare types op de achterbank.. misschien vandaar dat ik het niet zou willen.

Stotteraars die gewoon 4 min over een (vrij stomme) vraag deden, meisjes die shetlandpony behang gingen uitzoeken in het winkelcentrum waar ik dr moest afzetten etc aan de ene kant lijkt rijinstructeur me best een tof beroep (steeds andere mensen die je vooruit ziet gaan en blabla leuk maar ook hopeloos vermoeiende figuren) niets voor mij.
    pi_41229542
    Hm, met dat soort mensen snap ik wel dat je liever niet hebt dat er iemand meerijdt . Heb zelf enkele keren meegereden bij een wat ouder(jaartje of 22) meisje die erg aardig was. Ook nog een keer bij eentje die net 18 was geworden, was ook wel vermakelijk. Diezelfde nog bij mij achterin gehad, maar ik was een stuk verder met lessen. En verder nog meegereden met iemand die al iets van 100 lessen achter de rug had, en nogsteeds het einde niet in zicht had.

Verder was het ook wel fijn om achterin te zitten bij een andere instructeur. Verschillende instructeurs hebben nadruk op andere dingen liggen, en zo pik je van alles wat mee.
    pi_41229817
    Das is wel zo.. niets zo lulligs als bij je ttt hele rits dingen horen waar je je instructeur nog never nooit niet over gehoord hebt.

100 lessen en einde nog niet inzicht.. oh my, maar hoe reed zo iemand dan? best goed maar 'pech' gehad met exames of ook echt gewoon slecht in het algemeen
    pi_41229926
    Naja, ze had gelukkig een slagingsgarantie genomen voor haar eerste pakket van 55 uur ofzo. Ze reed geeneens zo heel slecht, maar ze lette gewoon niet erg goed op. Het leek een beetje op onnadenkend rondrijden. Niet naar rechts opschuiven bijvoorbeeld wanneer het kon, niet op tijd beginnen met voorsorteren. Maar ook schakelfoutjes kwamen nog voor. Maar volgens mij had ze haar hoofd er niet helemaal bij. Ik denk wel dat ze dus terecht enkele keren is gezakt. Ik denk dat ze met een instellingverandering het makkelijk zou kunnen halen, maar het gaat bij autorijden veel om de kleine details.
    pi_41231851
    *Johnns gaat 14 september voor zijn autotheorie
    you and I ain't done Zeke!
    pi_41247716
    ik heb een examendatum

maar ik ga 'm lekker geheim houden voor iedereen
    pi_41249668
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 12:38 schreef Sylvana het volgende:
    ik ging pas na een les of 10 voor het eerst op de snelweg, eerst moest ik alle bijzondere verrichtingen doen enzo
    Die heb ik pas in mijn laatste lessen gekregen. Ik vind het ook wat vreemd als je bijzondere verrichtingen doet na zo weinig lessen; ik denk dat nogal wat mensen zo'n auto dan nog niet eens volledig onder controle hebben. Die bijzondere verrichtingen gaan me nu vrij makkelijk af
    pi_41252178
    bibber over iets meer dan 3 uur mijn eerste les, begin wel heel erg zenuwachtig te worden, voor de instructeur, de auto, de problemen op de weg, ach je kent het wel, waarschijnlijk sta ik aan het eind van de les te juichen omdat het zo leuk is
    verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
    pi_41252264
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 12:14 schreef gothic-blackie het volgende:
    bibber over iets meer dan 3 uur mijn eerste les, begin wel heel erg zenuwachtig te worden, voor de instructeur, de auto, de problemen op de weg, ach je kent het wel, waarschijnlijk sta ik aan het eind van de les te juichen omdat het zo leuk is
    Dat weet ik wel zeker Als je eenmaal in de auto zit valt het alles mee.
    pi_41253926
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 12:14 schreef gothic-blackie het volgende:
    idd, zeker de eerste les is het allemaal nog erg makkelijk en hoef je je nergens druk om te maken Veel plezier!
    pi_41257847
    Ik mag donderdag beginnen, heb er echt zin in
    pi_41259094
    Wanneer zijn jullie begonnen met leren voor jullie theorie? Ik heb nog even (iets meer dan 2 week) maar ben wel even benieuwd
    pi_41260127
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 16:03 schreef Johnns het volgende:
    Wanneer zijn jullie begonnen met leren voor jullie theorie? Ik heb nog even (iets meer dan 2 week) maar ben wel even benieuwd
    Ik heb 6 sept aanstaande theorie en ben toch al wel 2 weken bezig met leren denk ik.
    pi_41261232
    quote:
    Een uurtje voor mijn theorie examen Maarja je moet gewoon zelf bepalen hoeveel tijd je er in moet steken om er vertrouwen in te hebben, dat is voor iedereen anders.
    pi_41261864
    quote:
    1 keer het boekje doorgelezen. daarna in de week voor het theorie alles nog een keer doorgekeken. ligt er ook maar aan hoe je goed bent in leren
    pi_41262161
    Klopt het dat je tegenwoordig alleen nog maar kunt pinnen als je theorie examen wilt doen?
    pi_41262462
    in arnhem kon het ook contant
    pi_41262607
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 17:32 schreef Sylvana het volgende:
    Klopt het dat je tegenwoordig alleen nog maar kunt pinnen als je theorie examen wilt doen?
    Heb jij je rijbewijs nu eindelijk eens eigenlijk?
    pi_41262852
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 17:47 schreef crossover het volgende:

[..]

Heb jij je rijbewijs nu eindelijk eens eigenlijk?
    nee, heb 4 september rijtest ( medische keuring)
    pi_41263500
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 13:17 schreef Sylvana het volgende:

[..]

idd, zeker de eerste les is het allemaal nog erg makkelijk en hoef je je nergens druk om te maken Veel plezier!
    woeii ben terug.

eerste les was beetje leren de auto te kennen, en vooral sturen, sturen sturen sturen. en van rotterdam ijsselmonde naar schiedam rijden, en weer terug gebracht worden. maar ja hoort erbij. was wel heel erg cool

o ja, voordat iemand het vraagt: ik rij in een volkswagen golf, welke golf weet ik niet behalve dat ut een golfje is
    verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
    pi_41267526
    quote:
    In Rotterdam in iedergeval wel, volgens mij werd het pas later ingevoerd bij de andere CBR's, ik weet niet precies wanneer. Neem in iedergeval je pinpas voor de zekerheid mee
    'And I called your name,
    pi_41268210
    Morgen theorie examen, we zien wel wat het wordt...
    pi_41268384
    een theoriecertificaat
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:30:13 #276
    127942 Dirktator
    Temt het plebs...
    pi_41290048
    Ik zit midden in een snelcursus, nu ongeveer 25 uur gehad. Volgende week tussentijdse toets en de week erna al het examen! Kijken, kijken en nog eens kijken! O ja, en koppeling loslaten als je afslaat!

En die rotonde in Venlo....omg, laten we hopen dat we daar niet heen hoeven. Al die tering-Duitsers die er geen hol van snappen!
    Mag ik niet zeggen voor me moeder
    Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
    Sokkel Lolleromfg
    pi_41290236
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 13:30 schreef Dirktator het volgende:
    Ik zit midden in een snelcursus, nu ongeveer 25 uur gehad. Volgende week tussentijdse toets en de week erna al het examen! Kijken, kijken en nog eens kijken! O ja, en koppeling loslaten als je afslaat!

En die rotonde in Venlo....omg, laten we hopen dat we daar niet heen hoeven. Al die tering-Duitsers die er geen hol van snappen!
    Koppeling loslaten als je afslaat?
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:39:50 #278
    127942 Dirktator
    Temt het plebs...
    pi_41290340
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 13:35 schreef Robin__ het volgende:
    Koppeling loslaten als je afslaat?
    Ja, hou de koppeling altijd in als ik in een bocht zit bij het afslaan (nog van het terugschakelen). Gevolg: ik ga met een wat (te) hoge snelheid door de bocht.
    Sokkel Lolleromfg
    pi_41290480
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 13:39 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Ja, hou de koppeling altijd in als ik in een bocht zit bij het afslaan (nog van het terugschakelen). Gevolg: ik ga met een wat (te) hoge snelheid door de bocht.
    huh, je rijdt met een indrukte koppeling door de bocht?
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:55:22 #280
    127942 Dirktator
    Temt het plebs...
    pi_41290772
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 13:45 schreef Yankee_One het volgende:
    Dat zeg ik.
    Sokkel Lolleromfg
    pi_41290925
    quote:
    toen ik gister belde met het CBR vertelden ze mij dat je vanaf - ik dacht - 18 september ALLEEN nog maar kon pinnen/chippen bij het CBR. moet je even bellen, dan weet je het zeker

0900-227 0 227 (¤ 0,15 per minuut)
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:22:44 #282
    11458 ivetje
    pi_41291678
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 13:45 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

Dat is soms ook gewoon nodig hoor Hier bij mij de straat uit moet ik hem inhouden, anders rijdt ik er te snel doorheen. Bij onoverzichtelijke bochten is het verstandiger om hem ingedrukt te houden nadat je geschakelt hebt, dan schiet je auto niet ineens te snel vooruit.
    To infinity…and beyond!
    pi_41295363
    Peepz, jullie mogen me kussen en handjes geven theorie is binnen.
    Echt bizar... hoeveel mensen er toch voor zakken.. bijna de helft volgens mij.
    Wel leuk hoe de reactie's van de personen zelf waren....
    Een turks meisje zat zich al op te winden, zo van hoe vertel ik dit thuis dat ik gezakt ben.
    Bleek dus geslaagd te zijn wel mooi om te zien.

Maar goed.... op naar het volgende examen
    pi_41295768
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 13:30 schreef Dirktator het volgende:
    Ja echt een irritante rotonde is dat! Je moet 'm gewoon vaak genoeg oefenen (zoals ik gedaan heb), dan voel je je helemaal op je gemak en doe je hem met je ogen dicht.
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:46:52 #285
    98312 Ewaldus
    Save the cheerleader
    pi_41296066
    Wil nu wel eens mijn rijbewijs halen.. het liefst in een weekje (herfstvakantie)

Wie heeft er ervaring mee? Wat ben je er voor kwijt? Kun je gelijk die week examen doen? Hoeveel uur rijd je (ik kan zelf al rijden)..

En misschien heeft iemand ook ervaringen met bep. rijscholen in Groningen. Van Oosterpoort weet ik dat je spoedcursus kan, maar Bos Roden lijkt me ook goede rijschool.
    niets
    pi_41296108
    Als je kan rijden kan je gelijk examen aanvragen, moet je alleen ergens een lesauto huren bij een rijschool.
    'And I called your name,
    pi_41296329
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 16:46 schreef Ewaldus het volgende:
    Wil nu wel eens mijn rijbewijs halen.. het liefst in een weekje (herfstvakantie)

Wie heeft er ervaring mee? Wat ben je er voor kwijt? Kun je gelijk die week examen doen? Hoeveel uur rijd je (ik kan zelf al rijden)..

En misschien heeft iemand ook ervaringen met bep. rijscholen in Groningen. Van Oosterpoort weet ik dat je spoedcursus kan, maar Bos Roden lijkt me ook goede rijschool.
    Heb je ook ervaring in het verkeer als automobilist, het kunnen rijden is niet het moeilijkste.
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:15:50 #288
    127942 Dirktator
    Temt het plebs...
    pi_41297005
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 16:37 schreef wetgos het volgende:
    Ja echt een irritante rotonde is dat! Je moet 'm gewoon vaak genoeg oefenen (zoals ik gedaan heb), dan voel je je helemaal op je gemak en doe je hem met je ogen dicht.
    Ik vind 3e, 4e en 5e afslag erg klote om te doen...Naar de 3e rijstrook rijden en dan gelijk spiegelen of je door kunt schuiven naar rechts...ik wil er in een keer overheen kunnen, niet twee keer de rotonde rijden, en dat is soms niet mogelijk! Maar idd, veel oefenen...
    Sokkel Lolleromfg
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:16:36 #289
    127942 Dirktator
    Temt het plebs...
    pi_41297035
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 16:46 schreef Ewaldus het volgende:

Lijkt me vrij stug dat je in een week je rijbewijs kan halen. Ze zeggen het altijd wel, maar het loopt altijd uit. Reken op zeker 2 a 3 weken.
    Sokkel Lolleromfg
    pi_41297182
    Theorie verkeer C is binnen.
    48 vragen goed.
    Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
    pi_41297364
    YEAH geslaagd
    Always look on the bright side of life
    pi_41297479
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 17:26 schreef THA-PIETERT het volgende:
    YEAH geslaagd
    gefeliciteerd
    pi_41298057
    hey syl wanneer heb jij nou examen?
    pi_41298646
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 17:49 schreef pascalheister het volgende:
    hey syl wanneer heb jij nou examen?
    Geen idee, ik moet 4 september een rijtest doen bij het CBR, dan gaan ze kijken of ik veilig deel kan nemen aan het verkeer, als dat is, dan kan ik weer examen doen ( BNOR) en anders zal ik allemaal (neurologische) testen moeten doen
    pi_41298868
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 18:11 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Geen idee, ik moet 4 september een rijtest doen bij het CBR, dan gaan ze kijken of ik veilig deel kan nemen aan het verkeer, als dat is, dan kan ik weer examen doen ( BNOR) en anders zal ik allemaal (neurologische) testen moeten doen
    ok nou succes iig
    pi_41298886
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 18:21 schreef pascalheister het volgende:

[..]

ok nou succes iig
    thnx
    pi_41299911
    Ik vraag me af of je na zoveel keer zakken wel geschikt bent om aan het verkeer deel te nemen.
    pi_41300119
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 19:02 schreef crossover het volgende:
    Ik vraag me af of je na zoveel keer zakken wel geschikt bent om aan het verkeer deel te nemen.
    Bekend met faalangst?
    'And I called your name,
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:12:44 #299
    127956 Robbiej
    pi_41300222
    Gezakt

Op een kruising wou ik de lange bocht naar links nemen. en dacht dat de auto tegenover mij rechts af ging. maar ging dus rechtdoor. dus ik moest op de rem (geen ingreep)

Voor de rest een hele nette rit gereden. 'tis toch niet te geloven
    pi_41300273
    oi oi, 19 oktober praktijk examen.. vorige week aangevraagd, dus aardig lange wachtrij nog
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')