ik keur tenminste de barbaarse nazi aanval van Israel af waarbij 37 kinderen omkwamenquote:
Ik ben benieuwd wie meer Sjiitische vrouwen en kinderen gedood heeft, Israel of Al qaida...quote:Op maandag 31 juli 2006 00:19 schreef Meki het volgende:
net op Al Arabia
Al Qaida heeft wraak gezworen op Israel en USA
eigen schuld van Israel na hun barbaarse misdaad
Al Qaida is niets meer dan weerzinwekkend immoreel tuig. Net als de Hezbollah overigens. Nog te smerig om met een met een tang aan te pakken.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:19 schreef Meki het volgende:
net op Al Arabia
Al Qaida heeft wraak gezworen op Israel en USA
eigen schuld van Israel na hun barbaarse misdaad
En dat bezorgt je een prettig gevoel, niet waar? Vooral dat woord ''nazi''.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:27 schreef Meki het volgende:
[..]
ik keur tenminste de barbaarse nazi aanval van Israel af waarbij 37 kinderen omkwamen
Wat heeft dit nou weer voor nut? WIl je weer het heen en weer van slachtofferfoto's uitlokken?quote:Op maandag 31 juli 2006 00:26 schreef NorthernStar het volgende:
Foto's van de slachting in Qana
[afbeelding] Waarschuwing dit zijn vreselijke foto's
Dit is Israel - The Qana Massacre, July 30, 2006.
dit is echt onmenselijkquote:Op maandag 31 juli 2006 00:26 schreef NorthernStar het volgende:
Israel erbij toevoegen dan is het okquote:Op maandag 31 juli 2006 00:28 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Al Qaida is niets meer dan weerzinwekkend immoreel tuig. Net als de Hezbollah overigens. Nog te smerig om met een met een tang aan te pakken.
helaas moet je deze woorden gebruiken na je de fotos hebt gezien van NSquote:Op maandag 31 juli 2006 00:28 schreef Apropos het volgende:
[..]
En dat bezorgt je een prettig gevoel, niet waar? Vooral dat woord ''nazi''.
dan kan je zien wie de slachtoffers zijnquote:Op maandag 31 juli 2006 00:29 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Wat heeft dit nou weer voor nut? WIl je weer het heen en weer van slachtofferfoto's uitlokken?
Ja? Leg eens uit. Je gebruikte ze daarvoor trouwens ook al.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:30 schreef Meki het volgende:
[..]
helaas moet je deze woorden gebruiken na je de fotos hebt gezien van NS
kijk naar de beeldenquote:Op maandag 31 juli 2006 00:31 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ja? Leg eens uit. Je gebruikte ze daarvoor trouwens ook al.
Laat dan alles zien, dat eenzijdige typische getrol van die excuus-mod is gewoon triest.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:31 schreef Meki het volgende:
[..]
dan kan je zien wie de slachtoffers zijn
ze laat tenminste zien wat er daar is gebeurd zodat jij Israel niet kan steunenquote:Op maandag 31 juli 2006 00:32 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Laat dan alles zien, dat eenzijdige typische getrol van die excuus-mod is gewoon triest.
hoezo kijk aub naar de fotos van NS en dan pas moet je pratenquote:Op maandag 31 juli 2006 00:33 schreef Boomstam het volgende:
aub meki ga een jihad houden aan de zijde van hezbollah ofzo. dan doe je nog is waar we allemaal blij mee zijn
ik heb ze ook gezien.....?quote:Op maandag 31 juli 2006 00:34 schreef Meki het volgende:
[..]
hoezo kijk aub naar de fotos van NS en dan pas moet je praten
je zal woedend zijn
Nee, dat zou hij niet doen.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:33 schreef Meki het volgende:
[..]
ze laat tenminste zien wat er daar is gebeurd zodat jij Israel niet kan steunen
ze laat ook beelden zien als er 37 kinderen omkomen in Israel
Ja, ze zijn met opzet uitgeroeid. Waarop stoelt deze conclusie?quote:Op maandag 31 juli 2006 00:32 schreef Meki het volgende:
[..]
kijk naar de beelden
ze werden in hun slaap verrast dan kunnen ze niet vluchten
en dat heb ik met al die lui uit israel!quote:Op maandag 31 juli 2006 00:28 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Al Qaida is niets meer dan weerzinwekkend immoreel tuig. Net als de Hezbollah overigens. Nog te smerig om met een met een tang aan te pakken.
wat is je mening daaroverquote:Op maandag 31 juli 2006 00:35 schreef Boomstam het volgende:
[..]
ik heb ze ook gezien.....?
wat is je punt?
Wat ik momenteel zie, is een zuigkloon die sensationalisme bedrijft en een leuke Libanese vlag voert, maar van toeten noch blazen weet.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:34 schreef Meki het volgende:
[..]
hoezo kijk aub naar de fotos van NS en dan pas moet je praten
je zal woedend zijn
dit zijn aanvallen die alleen Nazi s kennequote:Op maandag 31 juli 2006 00:35 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ja, ze zijn met opzet uitgeroeid. Waarop stoelt deze conclusie?
En nu ga je fatsoenlijk antwoord geven en niet met hysterische kapitalen smijten, vriend.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:37 schreef Meki het volgende:
[..]
dit zijn aanvallen die alleen Nazi s kenne
geen enkele land doet dit behalve ISRAEL EN USA en HITLER
de 3 bondgenoten
Tragedie, boehoe, daar is de wereld vol van. Niet leuk, maarja dat zijn wel meer dingen. Zoiets verandert mijn kijk op de zaken echt niet, het is een onvermijdbaar risico van oorlog. Een oorlog die begonnen is door Hamas en Hezbollah.quote:
heb ik al gezegdquote:Op maandag 31 juli 2006 00:38 schreef Apropos het volgende:
[..]
En nu ga je fatsoenlijk antwoord geven en niet met hysterische kapitalen smijten, vriend.
Ik zou al heel blij zijn wanneer je besefte dat ''Hitler'' geen land is.
Het zou me niet verbazen, als dit ook een kindermoordenaar is.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:38 schreef remlof het volgende:
[afbeelding]
Wat zou ie er op schrijven? "Ik moord en ben er trots op"?
Vreselijk dat dit ongeluk heeft plaatsgevonden!quote:Op maandag 31 juli 2006 00:26 schreef NorthernStar het volgende:
Pff dat gebeurt in elke oorlog, wat denk je dat wij op onze shells schreven toen we de Kampongs in Indonesië verdelgdenquote:Op maandag 31 juli 2006 00:38 schreef remlof het volgende:
[afbeelding]
als christen betreur ik de slachtoffers maar weet dat kinderen bij hun schepper zijn nu.quote:
Meki, even snel een geschiedenisles: Israel is een joodse staat, Hitler was de leider van de nazi's en hun grootste vijand waren de joden.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:37 schreef Meki het volgende:
[..]
de 3 bondgenoten
Het directe gevolg van de terroristische aanvallen van Hezbollah tegen Israël en haar burgers vanaf het grondgebied van Libanon. De Hezbollah gaat gewoon door met haar terroristische aanvallen en het maakt de Hezbollah niet uit of Libanon of Libanese burgerbevolking daaronder te lijden heeft. De belangen van Libanon en de Libanese bevolking tellen niet voor de Hezbollah met haar blinde en weerzinwekkende haat tegen Israël. De Hezbollah geeft niets om slachtoffers onder de burgerbevolking. Niets om de burgerbevolking van Israël en niets om de burgerbevolking van Libanon. Het enige wat voor hun van belang is, is hun eigen weerzinwekkende en ziekelijke denkbeelden en strijd ten koste van onschuldige burgers. Libanon en haar burgers hebben geen aanleiding of belang om de strijd met Israël aan te gaan.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:26 schreef NorthernStar het volgende:
dus goedkeuringquote:Op maandag 31 juli 2006 00:39 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Tragedie, boehoe, daar is de wereld vol van. Niet leuk, maarja dat zijn wel meer dingen. Zoiets verandert mijn kijk op de zaken echt niet, het is een onvermijdbaar risico van oorlog. Een oorlog die begonnen is door Hamas en Hezbollah.
Nee, niet je vinger naar mij uitsteken alsof ik dit relativeer. Gewoon antwoord geven.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:40 schreef Meki het volgende:
[..]
heb ik al gezegd
deze aanvallen keur ik met alle woorden af
dat zou jij ook moeten doen
Israel wil alle Libanezen uitroeienquote:Op maandag 31 juli 2006 00:41 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Meki, even snel een geschiedenisles: Israel is een joodse staat, Hitler was de leider van de nazi's en hun grootste vijand waren de joden.
Doe's normaal, sjappie..quote:Op maandag 31 juli 2006 00:37 schreef Meki het volgende:
[..]
de 3 bondgenoten
Dit is geen hezbollah-aanval, maar een aanslag van 2 jaar terug gepleegd door het Hamas-verzet.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:40 schreef manhattan het volgende:
[..]
Vreselijk dat dit ongeluk heeft plaatsgevonden!
Voor de volledigheid ook even wat foto's van de andere kant.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
''Remlof, ga je schoolgeld terugeisen'', denk ik.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:38 schreef remlof het volgende:
[afbeelding]
waaroverquote:Op maandag 31 juli 2006 00:41 schreef Apropos het volgende:
[..]
Nee, niet je vinger naar mij uitsteken alsof ik dit relativeer. Gewoon antwoord geven.
Wat is jou probleem met de Nederlandse taal?quote:Op maandag 31 juli 2006 00:41 schreef Meki het volgende:
[..]
dus goedkeuring
je moet deze daad met alle woorden afkeuren
Hij gaat weer als een tierelier, he, Superpijper?quote:
heb je de busaanslagen in Israël ook elke keer afgekeurd?quote:Op maandag 31 juli 2006 00:41 schreef Meki het volgende:
[..]
dus goedkeuring
daar heb je wel een andere mening bij Hamas aanslagenquote:Op maandag 31 juli 2006 00:43 schreef Apropos het volgende:
[..]
Hij gaat weer als een tierelier, he, Superpijper?
Als iemand in dit topic als nazi bestempeld mag worden ben jij dat wel meki.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:42 schreef Meki het volgende:
[..]
waarover
ik heb al antwoord gegeven
dit soort aanvallen zijn nazis
diegene die ze uitvoert zijn de handlangers
Haha, met de vuurkracht die zij bezitten hadden ze dat een week geleden al kunnen doen. Die 500 doden stellen geen flikker voor met waar Israel tot in staat zou zijn als ze echt alle Libanezen willen uitroeien.quote:
Jij bent klaar voor BNN.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:42 schreef Meki het volgende:
terecht dat ik Israel afkeurquote:Op maandag 31 juli 2006 00:44 schreef Boomstam het volgende:
[..]
Als iemand in dit topic als nazi bestempeld mag worden ben jij dat wel meki.
jouw haat komt meer naar voren dan ieder ander hier (op super7fighter na)
iedereen keurt geweld tegen burgers af. jij daar in tegen keurt de staat israel af
Nee, foto's van wat er vanmorgen gebeurd is heeft idd niks te zoeken in een reeks dat over het conflict gaat.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:29 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Wat heeft dit nou weer voor nut? WIl je weer het heen en weer van slachtofferfoto's uitlokken?
quote:
Qana: Photographic Evidence of Israeli Crimes against Humanity
by Bracewell
Sun Jul 30, 2006 at 11:26:07 AM PDT
Qana Massacre II - July 30, 2006: Photographic Evidence of Israeli Crimes against Humanity
CNN photos corroborating this monstrous criminality. Hat tip to Zain in comments.
Pictures From Qana.
This Is Israel - Qana Massacre, July 30, 2006.
These photographs are graphic, are they not?
The evidence is strong enough to send Rice packing, broomstick between her legs.
Phony Tony "The Poodle" Blair is so frightened he is finally calling for a ceasefire "now", his cabinet in open revolt, but apparently with strings attached....
Only four nations in the world stand against a ceasfire, the U.S., the U.K., Canada and Israel.
Sad, isn't it?
Yesterday in a diary, I expressed my thoughts and feelings on the war on Lebanon and shock at one
who is called "progressive".
My question to us is, "Do Progressives stand for war crimes?"
Do you?
Men weet wel dat als men dat zou doen, we Israel ook binnen een week van de kaart kunnen vegen...!quote:Op maandag 31 juli 2006 00:44 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Haha, met de vuurkracht die zij bezitten hadden ze dat een week geleden al kunnen doen. Die 500 doden stellen geen flikker voor met waar Israel tot in staat zou zijn als ze echt alle Libanezen willen uitroeien.
Hieruit blijkt dus dat je niet goed in je hoofd ben. Ik meen het serieus ga hulp zoeken!!quote:Op maandag 31 juli 2006 00:45 schreef Meki het volgende:
[..]
terecht dat ik Israel afkeur
ze zijn immers een terroristische staat
Waarom ben je er zo van overtuigd dat Israel met opzet burgers heeft bestookt?quote:Op maandag 31 juli 2006 00:42 schreef Meki het volgende:
[..]
waarover
ik heb al antwoord gegeven
diegene die ze uitvoert zijn de handlangers
Als je nou eens zo goed zijn willen aan te tonen dat Israel alle Libanezen uit wil roeien, of anders op te rotten naar de Westelijke Sahara en de discussie niet langer te versjteren?quote:Op maandag 31 juli 2006 00:44 schreef Meki het volgende:
[..]
daar heb je wel een andere mening bij Hamas aanslagen
bij Joodse aanslagen heb je een andere goedkeurende mening
na dit barbaarse aanval door staat Israel zijn zij terroristenquote:Op maandag 31 juli 2006 00:46 schreef Boomstam het volgende:
[..]
Hieruit blijkt dus dat je niet goed in je hoofd ben. Ik meen het serieus ga hulp zoeken!!
Je bejubelt de massamoord op Libaneze kinderen?quote:Op maandag 31 juli 2006 00:43 schreef Apropos het volgende:
[..]
Hij gaat weer als een tierelier, he, Superpijper?
Ook mee eensquote:Op maandag 31 juli 2006 00:47 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ik wens de overheid van israël de ergste ziekte toe dat er bestaatgatdverdamme wat kots ik op dit tuig
Ik moest bijna lachenquote:Op maandag 31 juli 2006 00:42 schreef Apropos het volgende:
[..]
''Remlof, ga je schoolgeld terugeisen'', denk ik.
Ik heb geen zin enige energie aan jou te versplillen, dus ik laat je maar verder aan je lot over.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:48 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Je bejubelt de massamoord op Libaneze kinderen?
Wie is geschiedennis en wie ben jij om iemand laf te noemen?quote:Op maandag 31 juli 2006 00:50 schreef hardstyle_babbels het volgende:
T blijft gewoon een laf schijtland, met een eigenaardig rotvolkje als bevolking...De geschiedennis heeft ze blijkbaar niks geleerd...!
schijnbaar,quote:Op maandag 31 juli 2006 00:50 schreef Evil_Jur het volgende:
Is het VMBO-uurtje ofzo?
Zo gaat het al 19 dagen hier.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:50 schreef Evil_Jur het volgende:
Is het VMBO-uurtje ofzo?
Ah, je gaat natuurlijk verder met het aflebberen van je pro-Israelische homovriendjes, nu ik geen interesse getoond heb.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:50 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik heb geen zin enige energie aan jou te versplillen, dus ik laat je maar verder aan je lot over.
Me 2 opa's zijn geschiedenis en ik ben Sander...quote:Op maandag 31 juli 2006 00:51 schreef Apropos het volgende:
[..]
Wie is geschiedennis en wie ben jij om iemand laf te noemen?
Inderdaad, de Nederlandse regering in ballingschap in de oorlogsjaren wens ik ook de ergste ziekte toe omdat het acties coordineerde om haar bevolking te beschermenquote:Op maandag 31 juli 2006 00:47 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ik wens de overheid van israël de ergste ziekte toe dat er bestaatgatdverdamme wat kots ik op dit tuig
Dat doet hij niet. Hij spreekt niet zoals jij bewondering uit voor terroristen en hun weerzinwekkende acties tegenover onschuldige burgers, waaronder vrouwen en kinderen (en dan doel ik niet alleen op de Hezbollah maar bijvoorbeeld ook op Al Quaida). Wil je trouwens nog steeds Osama Bin Laden als Kalief?quote:Op maandag 31 juli 2006 00:48 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Je bejubelt de massamoord op Libaneze kinderen?
Dat je maar meer op je opa's mag lijken.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:53 schreef hardstyle_babbels het volgende:
[..]
Me 2 opa's zijn geschiedenis en ik ben Sander...![]()
Gecondoleerd nog, en nu nog een uitleg van je reactie graag.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:53 schreef hardstyle_babbels het volgende:
[..]
Me 2 opa's zijn geschiedenis en ik ben Sander...![]()
één zware bom is inderdaad wel genoeg, lijkt er ook op dat deze flat door één voltreffer geraakt is, zag vanmiddag nog een link waar duidelijk was te zien hoe hezbollah strijders met hun raketlanceerder een woonhuis in vluchtten, zal nu ook wel de oorzaak geweest zijn waarop Israël besloot om tot actie over te gaanquote:Op maandag 31 juli 2006 00:52 schreef remlof het volgende:
Ik denk trouwens niet dat Israel met opzet die kinderen heeft gedood. Maar ze zouden wel wat nauwkeuriger te werk kunnen gaan... Zoveel munitie heb je volgens mij niet nodig om een raketlanceerder uit te schakelen.
Die trekken zich er vast niks van aan.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:55 schreef manhattan het volgende:
Ik ben erg benieuwd wat Hezbollah de komende dagen zal doen. Zouden zij ook twee dagen pauze houden ?
verklaart toch allemaal niet dat er 6 uur lang beschietingen waren, volgens hezbollah dan. en dat 7 uur na de beschieting pas iets bekent werdt over slachtoffersquote:Op maandag 31 juli 2006 00:56 schreef Agrafes het volgende:
[..]
één zware bom is inderdaad wel genoeg, lijkt er ook op dat deze flat door één voltreffer geraakt is, zag vanmiddag nog een link waar duidelijk was te zien hoe hezbollah strijders met hun raketlanceerder een woonhuis in vluchtten, zal nu ook wel de oorzaak geweest zijn waarop Israël besloot om tot actie over te gaan
In welk opzicht?quote:Op maandag 31 juli 2006 00:54 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat je maar meer op je opa's mag lijken.
Bedankt...vertel me dan eerst maar is wat je niet snapt...T staat er vrij duidelijk niet?quote:Op maandag 31 juli 2006 00:55 schreef opinionr het volgende:
[..]
Gecondoleerd nog, en nu nog een uitleg van je reactie graag.
Goedzo... voel je maar meer... Dat is de reden dat de haat tegen dat volkje ooit is begonnen en waardoor het er nu weer is...en het nooit weg zal gaan...!quote:Op maandag 31 juli 2006 00:56 schreef Apropos het volgende:
Maar goed, voorlopig zijn er geen ontwikkelingen en ik heb weinig zin om te ping-pongen met hersenverweekten, dus ik vertrek voordat ik mezelf onteer door hen nog eens allemaal uit te schelden. Gegroet.
zes uur beschietingen in de regio ja, denk je echt dat ze zes uur één flat gaan bestoken? ti's geen spoorweg in dresden ofzoquote:Op maandag 31 juli 2006 00:57 schreef Boomstam het volgende:
[..]
verklaart toch allemaal niet dat er 6 uur lang beschietingen waren, volgens hezbollah dan. en dat 7 uur na de beschieting pas iets bekent werdt over slachtoffers
Het raakt inderdaad kant noch wal.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:57 schreef Boomstam het volgende:
[..]
verklaart toch allemaal niet dat er 6 uur lang beschietingen waren, volgens hezbollah dan. en dat 7 uur na de beschieting pas iets bekent werdt over slachtoffers
Ik vind je maar een simpele antisemitist.quote:Op maandag 31 juli 2006 01:00 schreef hardstyle_babbels het volgende:
[..]
Goedzo... voel je maar meer... Dat is de reden dat de haat tegen dat volkje ooit is begonnen en waardoor het er nu weer is...en het nooit weg zal gaan...!![]()
de sympathie ligt in deze oorlog juist het meest bij de moslims lijkt hetquote:Op maandag 31 juli 2006 00:59 schreef Godslasteraar het volgende:
ach, dagelijkse kost in Irak en Darfoer.
oooooh fuck, dat zijn moslims die doelgericht erop los moorden, moslims, en dan mag het.
sorry, was ik effe vergeten, stom stom stom![]()
Nou, deze kan ik natuurlijk niet onbeantwoord laten.quote:Op maandag 31 juli 2006 01:00 schreef hardstyle_babbels het volgende:
[..]
Goedzo... voel je maar meer... Dat is de reden dat de haat tegen dat volkje ooit is begonnen en waardoor het er nu weer is...en het nooit weg zal gaan...!![]()
Begin maar eens met te vertellen welk van de 2 landen jij een schijt landje noemt.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:59 schreef hardstyle_babbels het volgende:
[..]
Bedankt...vertel me dan eerst maar is wat je niet snapt...T staat er vrij duidelijk niet?
Misschien dan idd toch vmbo uurtje...![]()
Hoezo geen ontwikkelingen ?quote:Op maandag 31 juli 2006 00:56 schreef Apropos het volgende:
Maar goed, voorlopig zijn er geen ontwikkelingen
Qana villagers refute IDF claims building fell hours after strikequote:Op maandag 31 juli 2006 01:01 schreef Agrafes het volgende:
dat van dat zeven uur is inderdaad erg raar, ik denk dat in een onafhankelijk onderzoek de komende dagen ook wel zal blijken dat Israël er weinig mee te maken heeft, of dat we filmpjes te zien krijgen met terroristen die dekking zoeken tussen de burgers
Welterusten, mijnheer de president!quote:Op maandag 31 juli 2006 01:05 schreef hardstyle_babbels het volgende:
Heren, ik kom hier morgen op terug...Ik ga slapen!
It is better to remain silent and thought a fool, than to open your mouth and remove all doubt. ...quote:Op maandag 31 juli 2006 01:00 schreef hardstyle_babbels het volgende:
[..]
Als nederland idd zo laf was om expres op flat gebouwen te schieten waar alleen maar vluchtelingen zitten/zaten dan wens ik hun dat ook toequote:Op maandag 31 juli 2006 00:53 schreef Agrafes het volgende:
[
[quote]Inderdaad, de Nederlandse regering in ballingschap in de oorlogsjaren wens ik ook de ergste ziekte toe omdat het acties coordineerde om haar bevolking te beschermen![]()
Je mag foto's plaatsen van slachtoffers als je maar een waarschuwing erbij vermeld, of wil je alleen maar foto's zien van hoe mooi oorlog kan zijnquote:Waarom al die foto's van slachtoffers trouwens opeens? Dacht dat er al topics geleden afgesproken was om niet tegen elkaar op te bieden met gruwelijke foto's, dan ken ik er ook nog wel een paar met slachtoffers van katojoeska raketten![]()
Ben je nou zo dom of lijkt het alleen maar zo? het is toch echt israëlische munititiequote:Respect voor de Rode Kruis medewerkers aldaar trouwens, helden zijn het die jammergenoeg dankzij Hezbollah misschien blijvende trauma's zullen oplopen
Zullen we dan ook de 2e wereld oorlog erbij halen, hoeveel internet filmpjes zijn er daar niet van met Duitsers als hoofdrolspelers die joden gebruiken om hun wapens skills te verbeterenquote:Hezbollah zal ook wel grotendeels verantwoordelijk zijn voor deze aanval, hoeveel filmpjes staan er nu wel niet op internet van terroristen die raketten afschieten en meteen daarna in normale woonhuizen dekking zoeken, tussen de burgers dus.
Babbels heb je inderdaad wel, maar geen enkele zinnige inhoud helaas. Een nachtje slapen zal daar wel weinig aan veranderen.quote:Op maandag 31 juli 2006 01:05 schreef hardstyle_babbels het volgende:
Heren, ik kom hier morgen op terug...Ik ga slapen!
Serieus?quote:Op maandag 31 juli 2006 01:12 schreef manhattan het volgende:
Zou moderator Drugshond van mijn openingspost willen afblijven ? Er zijn plaatjes verwijderd en andere (pro-Libanon) plaatjes toegevoegd. Ik vind dit écht niet kunnen hoor!
Omdat ze veelal niet kunnen misschien ? De brandstof is op, de wegen zijn een gatenkaas, sommigen zijn te oud of willen gewoon niet weg van hun eigendom ? Je zit er niet voor je plezier lijkt me.quote:Op maandag 31 juli 2006 01:11 schreef NightH4wk het volgende:
Waarom peren em niet meer mensen uit zuid Libanon?
Of omdat papa raketjes moet lanceren.quote:Op maandag 31 juli 2006 01:18 schreef elcastel het volgende:
[..]
Omdat ze veelal niet kunnen misschien ? De brandstof is op, de wegen zijn een gatenkaas, sommigen zijn te oud of willen gewoon niet weg van hun eigendom ? Je zit er niet voor je plezier lijkt me.
lolquote:Op maandag 31 juli 2006 01:12 schreef manhattan het volgende:
Zou moderator Drugshond van mijn openingspost willen afblijven ? Er zijn plaatjes verwijderd en andere (pro-Libanon) plaatjes toegevoegd. Ik vind dit écht niet kunnen hoor!
Die lopen er ook tussen ja, maar het ging over de mensen in Zuid-Libanon.quote:Op maandag 31 juli 2006 01:19 schreef Radegast het volgende:
Of omdat papa raketjes moet lanceren.
Hmm, er zijn genoeg mensen die echt niet wegkomen en die niets met hezbollahquote:Op maandag 31 juli 2006 01:19 schreef Radegast het volgende:
[..]
Of omdat papa raketjes moet lanceren.
Zie reaktie NWS-FBquote:Op maandag 31 juli 2006 01:12 schreef manhattan het volgende:
ik reageer wel op mezelfquote:Op maandag 31 juli 2006 01:05 schreef Boomstam het volgende:
[..]
Qana villagers refute IDF claims building fell hours after strike
op haraatz nieuws
quote:Op maandag 31 juli 2006 01:21 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
lol
Ik heb de OP niet gezien maar ik kan me voorstellen hoe die er eerst uit heeft gezien.
manhattan
Staat 100% achter Israel.
Daar wringt de schoen ook een beetje. Enerzijds geeft Israel aan dat ze vooraf de bevolking hebben gewaarschuwd. Anderzijds ligt de infrastruktuur aan puin waardoor mensen niet weg kunnen.quote:Op maandag 31 juli 2006 01:23 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Hmm, er zijn genoeg mensen die echt niet wegkomen en die niets met hezbollah
te maken hebben. Lijkt mij.
das toch altijd zo?quote:Op maandag 31 juli 2006 01:29 schreef Drugshond het volgende:
Het is nu al een oorlog met alleen verliezers aan de tafel.
Wat bedoel je ?.......quote:Op maandag 31 juli 2006 01:28 schreef FaTaaL het volgende:
waar zijn de berichten die voor 00:00 zijn gepost? Wordt het automatisch verschoond? Dat is fucking K*T dan!
Hoewel ik het graag wil geloven is het uiterst speculatief en er schuilt een gevaarquote:Op maandag 31 juli 2006 01:26 schreef Boomstam het volgende:
[..]
ik reageer wel op mezelf![]()
probeer ff duidelijk te krijgen wat er gebeurt isIDF schiet rond 1 uur snachts bom op of rond een raket centrale van hezbollah Naast die centrale staat een 3 verdieping hoge flat met schuilkelder. door een "misser" kan het
gebouw geraakt zijn.6 uur later beschiet het IDF 500 meter verderop andere gebouwen. hierbij waren geen missers 7 uur later dan de 1ste aanval wordt er melding gemaakt van slachtoffers Het gebouw is ingestort uren na de eerste bom
de vraag gaat niet om schuldig of niet.quote:Op maandag 31 juli 2006 01:31 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Hoewel ik het graag wil geloven is het uiterst speculatief en er schuilt een gevaar
in dat het hele gebeuren van vandaag gebagatelliseerd wordt omdat Israel misschien
toch niet schuldig is of zou zijn.![]()
en als Israel nazi-praktijken zouden hanteren had het Midden Oosten nu z'n eigen Guernica.quote:.....
Het valt alleen een beetje op, het valt een beetje erg op, dat altijd op dat moment dat Joden ergens bij betrokken zijn, Europeanen hun moreel oordeelsvermogen herontdekken. Een vermogen dat zo vaak, bijvoorbeeld in het geval van Dafur, een sluimerend bestaan leidt. Om over het moreel oordeelsvermogen van moslims nog maar te zwijgen. Wat te denken van Egyptenaren die nu moord en brand gillen, terwijl de volkerenmoord even ten zuiden van hun landsgrens volstrekt genegeerd wordt. Maar jaaaa, daar zijn geen Joden of Amerikanen bij betrokken, maar moslims, en dan mág het.
.
Trap dan iig die Hezbollah hazen uit de buurt weg, scheelt aardig wat gezeik.quote:Op maandag 31 juli 2006 01:18 schreef elcastel het volgende:
[..]
Omdat ze veelal niet kunnen misschien ? De brandstof is op, de wegen zijn een gatenkaas, sommigen zijn te oud of willen gewoon niet weg van hun eigendom ? Je zit er niet voor je plezier lijkt me.
Behalve de OP van zojuist heb ik geen postings zoek gemaakt.quote:Op maandag 31 juli 2006 01:33 schreef FaTaaL het volgende:
ik had vandaag nog berichten gepost over dit onderwerp. Ik kan ze niet meer terugvinden?
Ik zie dat er alleen berichten na 00:00 bij dit topic te zien zijn. Ik denk dus dat alles is verwijderd?quote:Op maandag 31 juli 2006 01:37 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Behalve de OP van zojuist heb ik geen postings zoek gemaakt.
Stonden ze in #42 of #43 ?
ff achter de schermen vragen.
Een onderzoek kan ik alleen maar toejuichen omdat Israel er niet slechter uitquote:Op maandag 31 juli 2006 01:34 schreef Boomstam het volgende:
[..]
de vraag gaat niet om schuldig of niet.
In oorlogen vallen slachtoffers helaas. Maar als je met opzet burgers en kinderen naar een andere wereld schiet is het een oorlogsmisdaad.
De schuld van de slachtoffers bij deze aanval ligt zowel bij israel & co als hezbollah & co
Het probleem is dat Hezbollah zich tussen de burgers verschuild.quote:Op maandag 31 juli 2006 01:41 schreef Radegast het volgende:
Komende 48 uur moeten alle burgers zich maar uit de voeten maken in Zuid-Libanon, en dan lijkt mij een massaal grondoffensief van Israel nodig om Hezbollah echt serieus klappen toe te dienen.
En dan moet Israel maar weer snel optyfen uit Libanon en vervolgens een bufferzone met Europese soldaatjes ertussen.
Nou alleen die Europese soldaten nog zien te vinden.quote:Op maandag 31 juli 2006 01:41 schreef Radegast het volgende:
En dan moet Israel maar weer snel optyfen uit Libanon en vervolgens een bufferzone met Europese soldaatjes ertussen.
Oostbloklandjes willen het misschien wel doen als er iets tegenover staat.quote:Op maandag 31 juli 2006 01:44 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Nou alleen die Europese soldaten nog zien te vinden.![]()
Last post #42 = 0:09quote:Op maandag 31 juli 2006 01:40 schreef FaTaaL het volgende:
[..]
Ik zie dat er alleen berichten na 00:00 bij dit topic te zien zijn. Ik denk dus dat alles is verwijderd?
Logisch?Sorry ik ben niet zo fokaholic om te weten hoe dit systeem hiero werkt. Het is me nog steeds niet duidelijk waar al die andere berichten zijn gebleven. Laat ook maar zitten.quote:Op maandag 31 juli 2006 01:46 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Last post #42 = 0:09
First post #43 = 0:17
(daar zit een gap tussen van 8 minuten). Dat er alleen berichten instaan van na 0:09 lijkt me vrij logisch.
Hoe ingewikkeld is het? Topic-reeksen hebben nummers voor elk deel, de posts die jij zoekt staan dus waarschijnlijk in nummer 42....quote:Op maandag 31 juli 2006 01:51 schreef FaTaaL het volgende:
[..]
Logisch?Sorry ik ben niet zo fokaholic om te weten hoe dit systeem hiero werkt. Het is me nog steeds niet duidelijk waar al die andere berichten zijn gebleven. Laat ook maar zitten.
Italie Frankrijk en Noorwegen lijken bereid te zijn, minister Kamp heb ik er nog niet over gehoord maar er gaan geruchten over een paar handenvol Nederlanders (marinierspeloton ofzo)quote:Op maandag 31 juli 2006 01:44 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Nou alleen die Europese soldaten nog zien te vinden.![]()
Lijkt meer op de bevolking 2 dagen de kans krijgt om weg te vluchten. Voordat het weer bommen gaat regenen.quote:Op maandag 31 juli 2006 01:56 schreef FaTaaL het volgende:
Moet je die hypocriete actie van Israel nou eens zien! 48 uur geen bommen richting Libanon.
Zo van:
" Shaaaaalom Galommmm!! We hebben jullie grond en levens verwoest maar voor 2 daagjes mogen jullie jezelf nog ff opknappen, voordat we weer raketjes en bommen op jullie huizen gooien. Schiet op, want het zandlopertje is al omgedraaid! "
Israel probeert dus op een slinkse manier goed in het daglicht te komen.
Ach gut....wat een schatten zijn het toch. Voor 2 dagen geen bommen!![]()
Daar lijkt het wel op.quote:Schiet op, want het zandlopertje is al omgedraaid! "
Wat kan het Hezbollah een moer schelen dat ze voor 2 dagen stoppen met bommen werpen? Over 2 dagen begint de ellende toch!!quote:Op maandag 31 juli 2006 02:01 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Lijkt meer op de bevolking 2 dagen de kans krijgt om weg te vluchten. Voordat het weer bommen gaat regenen.
[..]
Daar lijkt het wel op.
Zou Hezbollah nu ook 2 dagen geen raketten meer afvuren ?!.
ik wil hier even op reageren met het volgende:quote:Kom SCH, aslof we moeten stilstaan bij elke dode op de wereld. Er is zo enorm veel ellende in de wereld, hoe kom jij nog aan een normaal leven toe als je zo geshoqueerd bent door elke tragedie?
hahah belachelijk nu na het VERMOORDEN van zoveel burgers snel staakt het vuren om hun gezicht te redden en hopen op vergelding in die tijd zodat dan wereld denkt dat ze weer SLACHTOFFER ZIJN, ik ben ook kwaad nu, ik ben met meki.quote:Bron: Israël staakt vuur voor 48 uur
Israël staakt vuur voor 48 uur
Gepost door Joop (Athlon_2o0o) - Bron: CNN
Gepubliceerd: zondag 30 juli 2006 @ 23:24
Israël zal de komende 48 uur geen bombardementen uitvoeren op Zuid-Libanon. Op die manier kan de aanval op een gebouw in Qana onderzocht worden en kunnen hulpgoederen naar het getroffen gebied gestuurd worden. Een woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van Binnenlandse Zaken heeft gemeld dat Israël daarmee ingestemd heeft. Tijdens een bombardement op deze stad werd een gebouw geraakt waarin voornamelijk burgers zaten. Er zijn ongeveer zestig doden gevallen.
Het Israëlische leger beweerde eerder vandaag dat zij mogelijk niet achter de aanval zouden zitten. Veel landen en internationale organisaties hebben de bombardementen veroordeeld, waardoor de druk op Israël toenam om tot dit korte bestand te komen.
Woordvoerder Adam Ereli heeft gezegd dat Israël de bombardementen moet staken, maar dat ze wel actie mogen ondernemen tegen doelen die een aanval op Israël voorbereiden. Het staken van de bombardementen geeft de Libanese burgers een veilige mogelijkheid om te vluchten naar het noorden van het land.
Tyf opquote:Op maandag 31 juli 2006 02:13 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ik wil hier even op reageren met het volgende:
je leven is niks waard zolang er mensen in miserie leven.
hoe kun je chips voor de hersenspoelbak vreten en feesten met je verstalndelijk gehandicapte westerse hoeren vrienden terwijl mensen zo afgeslacht worden door de smerige zionisten
idd .. als de burgerbevolking in die 2 dagen nou even oprot dan kan daarna de boel platgegooid vanuit de lucht en daarna oprukken zonder dat je iedere keer gezeur krijgt over burgerslachtoffers ..quote:Op maandag 31 juli 2006 02:10 schreef sp3c het volgende:
dat staakt het voeren is denk ik niet afgekondigd om Hezbollah een plezier te doen
Ben je dom of doe je je alleen zo voor?quote:Op maandag 31 juli 2006 02:19 schreef moussie het volgende:
[..]
idd .. als de burgerbevolking in die 2 dagen nou even oprot dan kan daarna de boel platgegooid vanuit de lucht en daarna oprukken zonder dat je iedere keer gezeur krijgt ver burgerslachtoffers ..
als je na die 2 dagen er nog zit is het zo klaar als een klontje .. je bent hezbollah
ik feest atm even gemakkelijk als toen de massamoorden van islamitische milities in Darfur volop in het nieuws warren en dat ging er een stuk minder voorzichtig aan toen dan wat er nu in Libanon gebeurt.quote:Op maandag 31 juli 2006 02:13 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
hoe kun je chips voor de hersenspoelbak vreten en feesten met je verstalndelijk gehandicapte westerse hoeren vrienden terwijl mensen zo afgeslacht worden door de smerige zionisten
hadden ze meteen moeten doen, nu heeft dat weinig zin meer denk ik want ze zullen wel verwacht wordenquote:Op maandag 31 juli 2006 02:19 schreef moussie het volgende:
[..]
idd .. als de burgerbevolking in die 2 dagen nou even oprot dan kan daarna de boel platgegooid vanuit de lucht en daarna oprukken zonder dat je iedere keer gezeur krijgt over burgerslachtoffers ..
ja dat of je kunt geen kant op verderquote:als je na die 2 dagen er nog zit is het zo klaar als een klontje .. je bent hezbollah
Mensen hebben daar toch standaard een flinke spaarrekening en een auto + brandstof tot hun beschikkingquote:
Exact.quote:Op maandag 31 juli 2006 02:19 schreef moussie het volgende:
[..]
idd .. als de burgerbevolking in die 2 dagen nou even oprot dan kan daarna de boel platgegooid vanuit de lucht en daarna oprukken zonder dat je iedere keer gezeur krijgt over burgerslachtoffers ..
als je na die 2 dagen er nog zit is het zo klaar als een klontje .. je bent hezbollah
dus ja, het is taktisch/strategisch heel slim van israël, zo krijg je de publieke opinie weer aan je kant
dat is anders de strategie beschreven door .. uhm, kan even niet op zin naam komen, bij netwerk eergister, die generaal die het onderzoek deed naar de dood van de VN soldaten in libanon tig jaar geleden .. er is zelfs een naam voor deze strategie .. eerst platgooien vanuit de lucht en dan oprukken over land om een bufferzone te creëerenquote:Op maandag 31 juli 2006 02:21 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Ben je dom of doe je je alleen zo voor?![]()
de omgekeerde tactiek der verschroeide aarde zeg maar?quote:Op maandag 31 juli 2006 02:27 schreef moussie het volgende:
ben jij naïef of zo dat jij niet ziet wat daar gebeurt ?
omdat het daar oorlog is?quote:Op maandag 31 juli 2006 02:23 schreef BaajGuardian het volgende:
Waarom blijven treouwens mensen zeiken dat iedereen maar moet weggaan uit HUN LAND zuid libanon?
als israel jouw stad zou bombarderen en zei van oprotten ging je dan ook meteen met je staart tussen je benen weg?
als hezbollah onderdeel wil zijn van de officiele gang van zaken in Libanon dan dienen ze de grenzen van dat land te accepteren en te respecteren want anders krijg je dit soort ONGEIN want het is dan gewoon een act of war van een soevereine staat richting een andere staatquote:Hizbollah is SCTRUCTUUR van libanon, en net als de mensen die daar wonen!
beiden horen niet weggejaagd te worden door de zionistische kutregime.
Ik vind je rode-kruis verhalen over kleren en voedsel goedkoop en vermakelijk.quote:Op maandag 31 juli 2006 02:27 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Exact.
Men gaat al helemaal voorbij aan het feit dat Israel een buurland platgooit.
"O maar ze hebben toch tijd gehad om weg te gaan?" is het straks.
Nog afgezien van dat een hoop mensen niks meer hebben dan de kleren die ze dragen.
Die mogen lopend weg?
Keuze tussen vluchteling of doelwit, hoe genereus van Israel.
lekker assymilatieshit weer dus, lekker landje innemen mensen platbombarderen tot ze vluichten en dan de rest nog ff uitmoorden want anders hadden ze maar moeten opkankeren, echt geweldig.quote:Op maandag 31 juli 2006 02:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
hadden ze meteen moeten doen, nu heeft dat weinig zin meer denk ik want ze zullen wel verwacht worden
[..]
ja dat of je kunt geen kant op verder
generaal der mariniers b.d. Frank van Kappen en Blitzkrieg?quote:Op maandag 31 juli 2006 02:27 schreef moussie het volgende:
[..]
dat is anders de strategie beschreven door .. uhm, kan even niet op zin naam komen, bij netwerk eergister, die generaal die het onderzoek deed naar de dood van de VN soldaten in libanon tig jaar geleden .. er is zelfs een naam voor deze strategie .. eerst platgooien vanuit de lucht en dan oprukken over land om een bufferzone te creëeren
ben jij naïef of zo dat jij niet ziet wat daar gebeurt ?
ja die HARDE represailles staan nu net voor 48 uur stilquote:Op maandag 31 juli 2006 02:33 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
lekker assymilatieshit weer dus, lekker landje innemen mensen platbombarderen tot ze vluichten en dan de rest nog ff uitmoorden want anders hadden ze maar moeten opkankeren, echt geweldig.
ik zou er dus niet wakker van liggen als er HARDE represailles zouden volgen
yup .. heb effe linkje erbij gezochtquote:Op maandag 31 juli 2006 02:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
generaal der mariniers b.d. Frank van Kappen en Blitzkrieg?
quote:Op maandag 31 juli 2006 02:25 schreef Drugshond het volgende:
- offtopic -
Kan wel meer dan 300 postings maar dan zit er een suffo mod door het slotje te posten![]()
Ok het gaat er dus meer om dat iedereen t zuiden verlaat.quote:***************************************
Israël staakt luchtacties 48 uur
` Israël staakt de luchtaanvallen op
Libanon de komende 48 uur,om onderzoek
te doen naar het bombardement op Qana.
Dat heeft het Amerikaanse ministerie
van Buitenlandse Zaken gezegd.Tegelijk
krijgen bewoners van Zuid-Libanon 24
uur de tijd om het gebied te verlaten.
In Qana vielen zeker 27 doden toen een
appartementencomplex werd getroffen
door Israëlische raketten.In het gebouw
zaten 63 vluchtelingen die schuilden
voor de aanhoudende beschietingen.
Het tijdelijke bestand is afgesproken
na een gesprek tussen de Amerikaanse
minister Rice van Buitenlandse Zaken en
de Israëlische regering.
***************************zie 124 ****
Ik had je qua intelligentie al langer met hem op hetzelfde nivo ingeschatquote:Op maandag 31 juli 2006 02:16 schreef BaajGuardian het volgende:
ik ben met meki.
Dat de Israelische taktiek die naam meekrijgtquote:Op maandag 31 juli 2006 02:34 schreef sp3c het volgende:
Blitzkrieg?
Hij kan soms op zijn manier en met zijn taalgebruik wel gelijk hebben.quote:Op maandag 31 juli 2006 02:41 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik had je qua intelligentie al langer met hem op hetzelfde nivo ingeschatdwaas
[..]
het ws een legitieme actie een soldaat GEVANGEN TE NEMEN, waar israel onlegitiem bezig is voor jaren en jaren en het weer presteerde om KINDEREN TE ONTVOEREN waar hizbollah dus over wilde ONDERHANDELEN, om VRIJ te krijgen.quote:Op maandag 31 juli 2006 02:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat het daar oorlog is?
in oorlog vallen doden weet je, dus ja VOOR HUN EIGEN BESTWIL, vind ik dat die mensen die daar niet aan deelnemen waar mogelijk tijdelijk hun heil elders moeten zoeken
[..]
als hezbollah onderdeel wil zijn van de officiele gang van zaken in Libanon dan dienen ze de grenzen van dat land te accepteren en te respecteren want anders krijg je dit soort ONGEIN want het is dan gewoon een act of war van een soevereine staat richting een andere staat
als gesanctioneerde Belgische milities Maastricht nu beginnen te beschieten dan rollen morgen de eerste Nederlandse gevechtstanks Brussel binnen en landen de mariniers rond zonsopgang bij Antwerpen
totalitaire mafkees.quote:Op maandag 31 juli 2006 02:41 schreef YuckFou het volgende:
[..]
[..]
ik neem aan dat ze het geen Blitzkrieg noemenquote:Op maandag 31 juli 2006 02:41 schreef YuckFou het volgende:
[..]
[..]
Dat de Israelische taktiek die naam meekrijgt![]()
nee jezelf overleveren aan de terroristen israel is snugger in zon positie, 100% kans op marteling en dood.quote:Op maandag 31 juli 2006 02:48 schreef damian5700 het volgende:
Hoe inmens en oprecht het verdriet onder sommigen van ons, over het afschuwelijke incident in Qana, is wil ik u wel erop attenderen dat de raketaanvallen van Hezbollah op Israël een misdaad tegen de menselijkheid zijn.
Libanon is in dit conflict neutraal. Haar burgerbevolking zit letterlijk tussen twee vuren en is per definitie slachtoffer. Vraag jezelf tegelijkertijd af hoeveel burgerslachtoffers het Hezbollah waard is om deze prestigeslag te winnen of andere doelstellingen in dit conflict te bewerkstelligen. Met name wens om de door Israël gedetineerde kompanen van Nasrallah (waarvan bekend is dat sommigen de meest weerzinwekkende misdaden hebben gepleegd) te bevrijden en vraag jezelf af waarom deze doelstelling niet geldt voor de gevangen Hezbollah terroristen in Syrië.
Natuurlijk is de internationale reactie op het drama zo als-ie is. Een internationaal onderzoek is vereist.
Tegelijkertijd vergoeilijkt niets, maar dan ook niets de acties van Hezbollah. Die zij hebben gepleegd, maar waarschijnlijk ook in de nabije toekomst zullen plegen. Het is een terroristische organisatie met verwerpelijke beginselen en ambities.
quote:Op maandag 31 juli 2006 02:43 schreef Incomplete het volgende:
Hij kan soms op zijn manier en met zijn taalgebruik wel gelijk hebben.
quote:Op maandag 31 juli 2006 02:49 schreef BaajGuardian het volgende:
totalitaire mafkees.
Ow okayquote:Op maandag 31 juli 2006 02:50 schreef sp3c het volgende:
ik neem aan dat ze het geen Blitzkrieg noemen
maar over het algemeen lijkt het er wel sterk op (net als bv Desert Storm), de Duitsers hebben het handboek voor gemechaniseerd optreden nu eenmaal geschreven dus ik noem het Blitzkrieg
ja hoe gaat het daar eigenlijk mee, zijn die al vrij?quote:Op maandag 31 juli 2006 02:48 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
het ws een legitieme actie een soldaat GEVANGEN TE NEMEN, waar israel onlegitiem bezig is voor jaren en jaren en het weer presteerde om KINDEREN TE ONTVOEREN waar hizbollah dus over wilde ONDERHANDELEN, om VRIJ te krijgen.
ik snapte het allangquote:snap je het nu?
Nee, ik snap er geen ene kloot van.quote:Op maandag 31 juli 2006 02:48 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
het ws een legitieme actie een soldaat GEVANGEN TE NEMEN, waar israel onlegitiem bezig is voor jaren en jaren en het weer presteerde om KINDEREN TE ONTVOEREN waar hizbollah dus over wilde ONDERHANDELEN, om VRIJ te krijgen.
snap je het nu?
Volgens mij is de eis om tot een bestand te komen van Israël geen totale overgave, maar ontwapening, terugtrekking uit Zuid-Libanon en het stationeren van een VN-macht met robuust mandaat.quote:Op maandag 31 juli 2006 02:51 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
nee jezelf overleveren aan de terroristen israel is snugger in zon positie, 100% kans op marteling en dood.
als je dat salvende U nou achterwege zou laten .. huiverig wordt ik ervanquote:Op maandag 31 juli 2006 02:48 schreef damian5700 het volgende:
Hoe inmens en oprecht het verdriet onder sommigen van ons, over het afschuwelijke incident in Qana, is wil ik u wel erop attenderen dat de raketaanvallen van Hezbollah op Israël een misdaad tegen de menselijkheid zijn.
omdat de joden wel een goed geoliede propagandamachine hebben en de arabieren niet ?quote:Libanon is in dit conflict neutraal. Haar burgerbevolking zit letterlijk tussen twee vuren en is per definitie slachtoffer. Vraag jezelf tegelijkertijd af hoeveel burgerslachtoffers het Hezbollah waard is om deze prestigeslag te winnen of andere doelstellingen in dit conflict te bewerkstelligen. Met name wens om de door Israël gedetineerde kompanen van Nasrallah (waarvan bekend is dat sommigen de meest weerzinwekkende misdaden hebben gepleegd) te bevrijden en vraag jezelf af waarom deze doelstelling niet geldt voor de gevangen Hezbollah terroristen in Syrië.
yakkie, alweer die salvende taal .. er is wel even meer vereist dan een onderzoekquote:Natuurlijk is de internationale reactie op het drama zo als-ie is. Een internationaal onderzoek is vereist.
uhm .. vraagje .. weet jij wanneer en waarom hezbollah is opgericht ?quote:Tegelijkertijd vergoeilijkt niets, maar dan ook niets de acties van Hezbollah. Die zij hebben gepleegd, maar waarschijnlijk ook in de nabije toekomst zullen plegen. Het is een terroristische organisatie met verwerpelijke beginselen en ambities.
ja hoor vast .. gaza revisited ?quote:Op maandag 31 juli 2006 03:00 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Volgens mij is de eis om tot een bestand te komen van Israël geen totale overgave, maar ontwapening, terugtrekking uit Zuid-Libanon en het stationeren van een VN-macht met robuust mandaat.
Je mag wel wat langer de tijd nemen om tekst tot je te nemen en te verwerken, maar dat terzijde.
och dat doen wij ook, operatie Kraai (tweede politionele actie) was bv bijna een kopie van de Duitse inval in Nederland in 1940 (luchtlandingen om de regering te vangen) alleen hadden wij minder middelen en lukte het ons welquote:Op maandag 31 juli 2006 02:54 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ow okay
Ik heb die uitzending niet gemist dus trok iets te snel mn conclusies, blijft wrang dat ze door Duitsers ontwikkelde taktieken gebruiken...
Los van je vooroordelen hé..quote:
tja, goede strategieën zijn goede strategieën .. en wat dat aangaat is er niet zoveel verandert sinds die tijdquote:Op maandag 31 juli 2006 03:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
och dat doen wij ook, operatie Kraai (tweede politionele actie) was bv bijna een kopie van de Duitse inval in Nederland in 1940 (luchtlandingen om de regering te vangen) alleen hadden wij minder middelen en lukte het ons wel
Ja maar dan kan Israel gebruik blijven maken van hun luchtmacht en artillerie.quote:Op maandag 31 juli 2006 02:38 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Ok het gaat er dus meer om dat iedereen t zuiden verlaat.
Hoe kunnen die idioten dat nou eisen![]()
heb vanavond het nieuws niet echt gevolgd maar zag net annan reageren op de palestijnse woede tov de vn ..quote:Op maandag 31 juli 2006 03:04 schreef manhattan het volgende:
[..]
Los van je vooroordelen hé..
Wat doet Hamas eigenlijk om tot een bestand te komen ?
Ik bedoel meer dat ik het wrang vind dat het volk waar A Hitler de pest aan had (en hoe...) nu taktieken gebruiken die juist in in die oorlog zijn ontwikkeld...quote:Op maandag 31 juli 2006 03:03 schreef sp3c het volgende:
och dat doen wij ook, operatie Kraai (tweede politionele actie) was bv bijna een kopie van de Duitse inval in Nederland in 1940 (luchtlandingen om de regering te vangen) alleen hadden wij minder middelen en lukte het ons wel
Ik quote dit bericht, dus zal ik tutoyeren.quote:Op maandag 31 juli 2006 03:01 schreef moussie het volgende:
[..]
als je dat salvende U nou achterwege zou laten .. huiverig wordt ik ervan
[..]
omdat de joden wel een goed geoliede propagandamachine hebben en de arabieren niet ?
[..]
yakkie, alweer die salvende taal .. er is wel even meer vereist dan een onderzoek
[..]
uhm .. vraagje .. weet jij wanneer en waarom hezbollah is opgericht ?
Hezbollah (Party of god) werd in 1982 opgericht om de Israelische bezetting van Zuid Libanon sinds de oorlog in 1982 (peace for Galilee) te bestrijdenquote:Op maandag 31 juli 2006 03:01 schreef moussie het volgende:
[..]
uhm .. vraagje .. weet jij wanneer en waarom hezbollah is opgericht ?
Gewéldig!quote:Op maandag 31 juli 2006 03:07 schreef NorthernStar het volgende:
Geweldig verslag trouwens van die IDF soldaat.
"In my lifetime I never expected to see bodies and people with bullets in their chest."
En deze is ook een beauty
"They are strong fighters, not like us, but better than Hamas," he said.
Hezbollah vecht zonder luchtsteun, zonder helicoptergunships en wordt niet bevoorraad door de grootste producent van wapens op deze planeet Corporal Lior Sharabi. En nog weten ze weerstand te bieden.
"It was hell on earth," Corporal Lior Sharabi said.
Ik vrees persoonlijk ook dat dit totaal uit de hand gaat lopen. Reken maar dat op zeer korte termijn Iran en de VS zich er actief mee gaan bemoeien, en dan zijn de rapen pas écht gaar.quote:Op maandag 31 juli 2006 03:09 schreef moussie het volgende:
[..]
heb vanavond het nieuws niet echt gevolgd maar zag net annan reageren op de palestijnse woede tov de vn ..
als ik eerlijk mag zijn, ik heb de hele koude oorlog meegemaakt van begin tot eind, maar ik ben nog nooit zo bang geweest als nu .. het is een kruitvat waaruit geen uitweg lijkt te bestaan atm .. vooral ook omdat wij economisch grotendeels afhankelijk zijn van de olie afkomstig uit die regio ..
pat ?
Hezbollah is niets meer of minder dan een dochteronderneming van Iran. Dat is wel even wat anders als de Eta of de Ira. Ze willen geen invloed, ze willen ónrust zodat ze straks aan de verkiezingen kunnen deelnemen met een totalitaire Islamitische staat als gevolg.quote:Op maandag 31 juli 2006 03:16 schreef sp3c het volgende:
hezbollah hoeft van mij overigens nog niet eens ontwapend te worden, wmb mogen ze opgaan in het Libaneze leger net als bv onze stoottroepen na de tweede wereldoorlog maar dan zullen ze zich wel aan de regeltjes moeten gaan houden
Het is een analyse die door velen wordt gedeeld hoor. Israel heeft gegokt dit grootendeels met bombardementen vanuit de lucht en artillerie beschietingen af te kunnen. Dat blijkt totaal niet te werken, het enige resultaat is een hoog oplopend aantal burgerdoden.quote:Op maandag 31 juli 2006 03:15 schreef Staat 100% achter Israel. het volgende:
[..]
Gewéldig!
Wat zijn het toch een dappere helden daar bij Hezbollah, hé ?
Werkelijk waar, ik vind je een diep tragisch figuur!
je zou het kunnen vergelijken met de slag om Monte Casino maar Kursk en D-day zijn toch wel van een iets ander kaliberquote:Op maandag 31 juli 2006 03:07 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja Corporal Lior Sharabi, het zal de geschiedenis ingaan als een van grootste slagen allertijden. Naast D-Day en de Slag bij Kursk hebben we nu ook Het gevecht om Bint Jbail.
Sorry, ik heb je uitgebreide reactie op mijn bericht totaal over het hoofd gezien.quote:
hmz .. ik heb toch echt het idee dat de totalitaire islamitische staat die ons daar keer op keer wordt voorgeschoteld meer propaganda is dan realiteit .. die lui daar willen hoofdzakelijk zelfbeschikking, en dat willen ze al heel lang .. sinds ze samen met de britten vochten tegen de ottomannenquote:Op maandag 31 juli 2006 03:21 schreef manhattan het volgende:
[..]
Hezbollah is niets meer of minder dan een dochteronderneming van Iran. Dat is wel even wat anders als de Eta of de Ira. Ze willen geen invloed, ze willen ónrust zodat ze straks aan de verkiezingen kunnen deelnemen met een totalitaire Islamitische staat als gevolg.
jij kent me niet.quote:Op maandag 31 juli 2006 02:54 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik ken Baaj al uit [TRU] en vind hem een lichtgelovige liegende mafkees....
[..]
Ik kan me ook niet aan die indruk onttrekken. Politiek gewin vdooreen paar raketjes die militair gezien weinig indruk maken.quote:Op maandag 31 juli 2006 03:21 schreef manhattan het volgende:
[..]
Hezbollah is niets meer of minder dan een dochteronderneming van Iran. Dat is wel even wat anders als de Eta of de Ira. Ze willen geen invloed, ze willen ónrust zodat ze straks aan de verkiezingen kunnen deelnemen met een totalitaire Islamitische staat als gevolg.
Golani Brigade opereert niet in Gaza maar langs de Israelisch/Libaneze grens waar het tot voor kort relatief rustig was, als je daarbij ingedeeld werd kon je er idd vanuit gaan dat je niet zoveel schietwonden tegen zou komen in je carriere.quote:Op maandag 31 juli 2006 03:23 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
En idd, Hezbollah is andere koek dan stenen gooiende kinderen in Gaza. Getuige ook de uitspraak van Corporal Lior Sharabi. "In my lifetime I never expected to see bodies and people with bullets in their chest."
Ik denk dat je daar een grote inschattingsfout maakt. Deze oorlog drijft de (overwegend gematigde) Libaneze bevolking alleen maar meer in de handen van Hezbollah. Je moet de rol van Iran daarin niet onderschatten: zíj zijn het die hezbollah al jaren financieren, zíj zijn het, die in het beginstadium al aangekondigt hebben actie tegen Israel te zullen ondernemen als ze ook maar een poot op Syrisch grondgebied zetten. Hezbollah betekend niets meer of minder dan partij van het geloof, en Teheran kan een totalitair mede-regime maar wát goed gebruiken. Deze oorlog is gewoon hardstikke voorgekookt door Iran.quote:Op maandag 31 juli 2006 03:28 schreef moussie het volgende:
[..]
hmz .. ik heb toch echt het idee dat de totalitaire islamitische staat die ons daar keer op keer wordt voorgeschoteld meer propaganda is dan realiteit .. die lui daar willen hoofdzakelijk zelfbeschikking, en dat willen ze al heel lang .. sinds ze samen met de britten vochten tegen de ottomannen
Is de Egyptische regering, net als die van bijvoorbeeld SA, niet doodsbang voor haar eigen bevolking?quote:Op maandag 31 juli 2006 03:28 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Egyptische koudwatervrees, misschien?
je bedoelt de oslo akkorden .. ?quote:Op maandag 31 juli 2006 03:28 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Sorry, ik heb je uitgebreide reactie op mijn bericht totaal over het hoofd gezien.
De Palestijnen waren dichtbij een structurele oplossing, maar wijlen Arafat had een 'drukke' agenda. De unilaterale terugtrekking van Israël ten spijt heeft geen of nauwelijkse verandering teweeg gebracht in de houding van Hamas ten aanzien van Israël.
ghehe .. nog steeds het "enfant terrible" binnen de arabische liga na het erkennen van de staat israelquote:Saillant detail over die terugtrekking vind ik overigens de door Palestijnen doorbroken grensovergang naar Egypte die haastig en 'onherroepelijk' weer werd gesloten.
Egyptische koudwatervrees, misschien?
Ik kon ff niet terug vinden uit welk stuk je dit gequote had, maar als mr. Sharabi een militair is dan is t de aller naiefste die ik ooit gezien hebquote:Op maandag 31 juli 2006 03:23 schreef NorthernStar het volgende:
Getuige ook de uitspraak van Corporal Lior Sharabi. "In my lifetime I never expected to see bodies and people with bullets in their chest."
Eh iets gemist? ze zitten in Libanon al in de regering en het parlement...quote:Op maandag 31 juli 2006 03:21 schreef manhattan het volgende:
Ze willen geen invloed, ze willen ónrust zodat ze straks aan de verkiezingen kunnen deelnemen met een totalitaire Islamitische staat als gevolg.
Dat is precies wat ze willen. Zelfbeschikking, inderdaad.quote:Op maandag 31 juli 2006 03:28 schreef moussie het volgende:
[..]
hmz .. ik heb toch echt het idee dat de totalitaire islamitische staat die ons daar keer op keer wordt voorgeschoteld meer propaganda is dan realiteit .. die lui daar willen hoofdzakelijk zelfbeschikking, en dat willen ze al heel lang .. sinds ze samen met de britten vochten tegen de ottomannen
Het was sarcastisch commentaar van mij op dat stuk. Net als dat het "als een van de grootste slagen de geschiedenis in zal gaan".quote:Op maandag 31 juli 2006 03:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
Golani Brigade opereert niet in Gaza maar langs de Israelisch/Libaneze grens waar het tot voor kort relatief rustig was, als je daarbij ingedeeld werd kon je er idd vanuit gaan dat je niet zoveel schietwonden tegen zou komen in je carriere.
Al zijn ze wel ingezet in Jenin maar gezien zijn leeftijd zal hij dat niet meegemaakt hebben
Nee, dat wist ik al.quote:Op maandag 31 juli 2006 03:37 schreef YuckFou het volgende:
Eh iets gemist? ze zitten in Libanon al in de regering en het parlement...
Het is een detail van vlak na de Israëlische terugtrekking uit Gaza en bepaald niet relevant voor dit conflict. Het was simpelweg begrijpelijk geweest wanneer je zou vermoeden dat de Palestijnen een grootser onthaal van hun moslimbroeders uit Egypte ten deel zou vallen.quote:Op maandag 31 juli 2006 03:35 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Is de Egyptische regering, net als die van bijvoorbeeld SA, niet doodsbang voor haar eigen bevolking?
ja dom, net als Allied Force alleen geloof ik niet dat Israel deze intensiteit vol kan houden tot Hezbollah opgeeft (en denk ik niet dat Hezbollah het even snel als Slobo voor gezien houd)quote:Op maandag 31 juli 2006 03:41 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het was sarcastisch commentaar van mij op dat stuk. Net als dat het "als een van de grootste slagen de geschiedenis in zal gaan".
Een grondoffensief zal gewoon voor veel Israelische doden zorgen en daar is in Israel veel verzet tegen. Dus blijft men kiezen voor bombardementen en artillerie.
En dat resulteert weer in zulke idiote eisen dat de bevolking het zuiden maar even moet ontruimen zodat Israel haar gang kan gaan zonder al de negatieve PR. Al die dode kinderen in de pers is zo vervelend.
tja, maar in hoeverre worden deze ongewenste tendensen gevoedt door de bestaande situatie ?quote:Op maandag 31 juli 2006 03:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat is precies wat ze willen. Zelfbeschikking, inderdaad.
Tenminste haar ideologische uitgangspunten staan een islamitische staat voor. Dat er pragmatisch over wordt gedacht en op politiek niveau een meer modaine houding wordt aangemeten neemt niet weg, dat zulke gevoelens geen rol spelen en binnen deze organisatie leven.
Ik bedoel (nog steeds) dat de machtsbasis van Hezbollah aanzienlijk verkleind moet worden.quote:Op maandag 31 juli 2006 03:35 schreef moussie het volgende:
[..]
je bedoelt de oslo akkorden .. ?
dat ging toch mis door goldstein die het nodig vondt om het vuur te openen op biddende moslims in de moskee van hebron ?
[..]
ghehe .. nog steeds het "enfant terrible" binnen de arabische liga na het erkennen van de staat israel
Daar is het nu een klein beetje te laat voor denk ik.quote:Op maandag 31 juli 2006 03:52 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik bedoel (nog steeds) dat de machtsbasis van Hezbollah aanzienlijk verkleind moet worden.
dan hoef je niet per definitie te concluderen in doemscnario's, want met behulp van de VN kan Libanon zo'n dissonant makkelijk missen.
In elk geval zal de slagvaardigheid van het Libanese parlement vergroten en de kans op een burgeroorlog mogelijk verkleinen.
euhm .. het blijkt dus juist geen dissonant te zijn binnen de libaneese regering .. eerder het tegendeelquote:Op maandag 31 juli 2006 03:52 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik bedoel (nog steeds) dat de machtsbasis van Hezbollah aanzienlijk verkleind moet worden.
dan hoef je niet per definitie te concluderen in doemscnario's, want met behulp van de VN kan Libanon zo'n dissonant makkelijk missen.
In elk geval zal de slagvaardigheid van het Libanese parlement vergroten en de kans op een burgeroorlog mogelijk verkleinen.
mjah zo is het niet gebeurt natuurlijkquote:Op maandag 31 juli 2006 03:49 schreef moussie het volgende:
[..]
tja, maar in hoeverre worden deze ongewenste tendensen gevoedt door de bestaande situatie ?
ik vraag me weleens af hoe ik me zou voelen als arabier zijnde .. vecht je eerst samen tegen de ene bezetter en daarna pleurt je voormalige vriendje er iemand op je grondgebied dat je denkt .. mag ik die turken terug ajb![]()
Als reactie op de bezetting door Israël is daar enigszins wel begrip voor op te brengen, maar hoe dan ook verwerp ik ten stelligste de methoden die zij hanteert en hanteerde.quote:Op maandag 31 juli 2006 03:49 schreef moussie het volgende:
[..]
tja, maar in hoeverre worden deze ongewenste tendensen gevoedt door de bestaande situatie ?
ik vraag me weleens af hoe ik me zou voelen als arabier zijnde .. vecht je eerst samen tegen de ene bezetter en daarna pleurt je voormalige vriendje er iemand op je grondgebied dat je denkt .. mag ik die turken terug ajb![]()
Vergelijken met Monte Casino??? In die veldslag kwamen meer dan 70.000 soldaten om. Praat aub geen poep....quote:Op maandag 31 juli 2006 03:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
je zou het kunnen vergelijken met de slag om Monte Casino maar Kursk en D-day zijn toch wel van een iets ander kaliber
Siniora bezwijkt haast onder de druk. Totale gekte in dat land op dit moment. Een verkeerde bewoording of actie kan leiden tot een burgeroorlog (waarvan ik denk, dat de sjiïeten op dit moment zouden winnen).quote:Op maandag 31 juli 2006 03:54 schreef manhattan het volgende:
[..]
Daar is het nu een klein beetje te laat voor denk ik.
Israel is (noodgedwongen) in de valkuil gestapt, heeft de boel platgebombardeerd, en vanavond complimenteerde zelfs de premier van Libanon Hezbollah met haar verzet.
Pais en vree in het Libanese kabinet. Nee. Het begon al met de coalitievorming waar de christenen niet aan mee wilden doen.quote:Op maandag 31 juli 2006 03:55 schreef moussie het volgende:
[..]
euhm .. het blijkt dus juist geen dissonant te zijn binnen de libaneese regering .. eerder het tegendeel
het is geen poep, dat het grootschaliger was lijkt me evident maar dat geld voor alles, maar vergelijk het maar isquote:Op maandag 31 juli 2006 04:03 schreef Panzerknacker het volgende:
[..]
Vergelijken met Monte Casino??? In die veldslag kwamen meer dan 70.000 soldaten om. Praat aub geen poep....![]()
Owkee, als je het op die manier bekijkt is het geen poep.quote:Op maandag 31 juli 2006 04:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is geen poep, dat het grootschaliger was lijkt me evident maar dat geld voor alles, maar vergelijk het maar is
D-day: grootse humanwave land op het strand en en vecht zich een weg naar de uitgang
Kursk: enorme hoeveelheden tanks schieten elkaar tot schroot
Monte Casino: een superieure macht aan tanks en vliegtuigen vallen ingegraven lichte eenheden aan die niet van ophouden weten
welke van de drie komt het dichtst in de buurt?
Idd, ik had al nooit een hoge pet op van Israël.. Maar bij deze hebben ze compleet afgedaan. Geen haar beter dan de VS.quote:Op maandag 31 juli 2006 04:04 schreef duivelinnetje het volgende:
Waarom schiet Israël op onschuldige burgers?
Iets zegt me dat je altijd al een voorkeur had voor de tegenstander.quote:Op maandag 31 juli 2006 07:10 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Idd, ik had al nooit een hoge pet op van Israël.. Maar bij deze hebben ze compleet afgedaan. Geen haar beter dan de VS.
Bron:quote:Coordinated Internet Propaganda
Israel's Foreign Ministry ordered trainee diplomats to track websites and chatrooms so that networks of groups with hundreds of thousands of Jewish activists can post messages supporting Israel. According to the Times Online, nearly 5,000 members of the World Union of Jewish Students have downloaded the so-called "megaphone software" from Israel (www.wujs.org.il) that enables them to post pro-Israeli viewpoints in response to software alerts of negative internet opinions or internet polls, especially on the subjects of the 2006 Israel-Lebanon conflict and the 2006 Israel-Gaza conflict, and noted "Israel’s Foreign Ministry must avoid direct involvement with the campaign but is in contact with international Jewish and evangelical Christian groups, distributing internet information packs."
http://www.csmonitor.com/2006/0728/p06s01-wome.htmlquote:Op maandag 31 juli 2006 07:53 schreef Hallulama het volgende:
According to a poll released by the "Beirut Center for Research and Information" on 26 July during 2006 Israel-Lebanon conflict, 87 percent of Lebanese support Hezbollah's fight with Israel, a rise of 29 percent on a similar poll conducted in February. More striking, however, is the level of support for Hezbollah's resistance from non-Shiite communities. Eighty percent of Christians polled supported Hezbollah along with 80 percent of Druze and 89 percent of Sunnis.
Bron: Hezbollah - Wikipedia
Hezbollah(Iran) weten dat de westerse wereld, vooral Europa zeer gevoelig is voor bloedige beelden. Hezbollah heeft waarschijnlijk delen van de bevolking van Qana gedwongen om te blijven, zodat ze gebruikt konden worden als menselijk schild en als propaganda.quote:Op maandag 31 juli 2006 04:04 schreef duivelinnetje het volgende:
Waarom schiet Israël op onschuldige burgers?
Dat kan. Maar ja, Israel weet dat ook, dus dat maakt het vergrijp niet minder ernstig.quote:Op maandag 31 juli 2006 08:48 schreef more het volgende:
Hezbollah(Iran) weten dat de westerse wereld, vooral Europa zeer gevoelig is voor bloedige beelden. Hezbollah heeft waarschijnlijk delen van de bevolking van Qana gedwongen om te blijven, zodat ze gebruikt konden worden als menselijk schild en als propaganda.
Natuurlijkquote:Op maandag 31 juli 2006 08:48 schreef more het volgende:
[..]
Hezbollah(Iran) weten dat de westerse wereld, vooral Europa zeer gevoelig is voor bloedige beelden. Hezbollah heeft waarschijnlijk delen van de bevolking van Qana gedwongen om te blijven, zodat ze gebruikt konden worden als menselijk schild en als propaganda.
Wat? Niet waar?quote:
De site van "Special Force" is sinds 20 juli down. (http://www.specialforce.net/english/indexeng.htm)quote:Op maandag 31 juli 2006 08:24 schreef DustPuppy het volgende:
Ook de internet propaganda machine draait op volle toeren:
[..]
Bron:
2006 Israel-Lebanon Conflict
Wikipedia
Graag, dat kunnen we hier wel gebruiken.quote:Op maandag 31 juli 2006 09:00 schreef -IksRee- het volgende:
Waarom zie ik eigenlijk alleen maar fotos van de 1-kant?
Zal ik even wat gezellige fotos van Hezbollahs-resultaten showen?
Hadden we een paar topics geleden niet al besloten dat het gesmijt met foto's niet productief was?quote:Op maandag 31 juli 2006 09:15 schreef deedeetee het volgende:
Graag, dat kunnen we hier wel gebruiken.![]()
O, dus als hezbollah de gewoonte heeft om zich achter en tussen burgers te verschuilen mag je er niet op schieten ? Dan hadden ze niet eens hoeven te beginnen want die fijne lui doen niks anders als zich tussen burgers verstoppen. Als ik kijk naar de aanhang die dat ze desondanks oplevert begin ik te twijfelen aan de verstandelijke vermogens van de bevolking in Libanon.quote:Op maandag 31 juli 2006 09:00 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat kan. Maar ja, Israel weet dat ook, dus dat maakt het vergrijp niet minder ernstig.
Qana was een soort verzamelpunt voor de vluchtelingen uit het zuiden (net zoals Sidon dat is) en Israel wist dit.
Dus tja, allebei fout bezig denk ik dan.
Niet dus, we gaan niet weer hele topics voldouwen met plaatjes.quote:Op maandag 31 juli 2006 09:15 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Graag, dat kunnen we hier wel gebruiken.![]()
Je mag wel schieten, maar dan moet je niet raar op kijken als er veel burgerslachtoffers vallen, en zeker niet blijven volhouden dat je de conventies van Geneve naleeft.quote:Op maandag 31 juli 2006 09:19 schreef deedeetee het volgende:
O, dus als hezbollah de gewoonte heeft om zich achter en tussen burgers te verschuilen mag je er niet op schieten ? Dan hadden ze niet eens hoeven te beginnen want die fijne lui doen niks anders als zich tussen burgers verstoppen. Als ik kijk naar de aanhang die dat ze desondanks oplevert begin ik te twijfelen aan de verstandelijke vermogens van de bevolking in Libanon.![]()
Hmmmm. Maar de eenzijdige berichtgeving word wel erg vervelend. Grote koppen over wat Israël deed en niks over wat hezbollah doet.quote:Op maandag 31 juli 2006 09:18 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Hadden we een paar topics geleden niet al besloten dat het gesmijt met foto's niet productief was?
En wanneer hoor ik eens iets over het optreden van hezbollah in deze ? Wat zij doen mag dat dan wel volgens de regels ?quote:Op maandag 31 juli 2006 09:22 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Je mag wel schieten, maar dan moet je niet raar op kijken als er veel burgerslachtoffers vallen, en zeker niet blijven volhouden dat je de conventies van Geneve naleeft.
Oké ik houd het wel verbaalquote:Op maandag 31 juli 2006 09:19 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Niet dus, we gaan niet weer hele topics voldouwen met plaatjes.
Ach, zo eenzijdig is het hier niet hoor. Anders hadden we ook de Haaretz tracker niet geplaatstquote:Op maandag 31 juli 2006 09:24 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hmmmm. Maar de eenzijdige berichtgeving word wel erg vervelend. Grote koppen over wat Israël deed en niks over wat hezbollah doet.
Al dat gejammer over die zielige bevolking die zelf hezbollah steunt en dus ook de ellende over zichzelf afroept. Ik vind een hezbollah stijder die zich tussen vluchtelingen verstopt om ze als schild te gebruiken een oorlogsmisdadiger en geen * held * Mja ik ben dan ook maar een domme westerling en geen persoon uit 't middenoosten. Die schijnen anders te redeneren over oorzaak en gevolg ensow.
Hezbollah is dan ook een terroristische organisatie en die beweren ook niet dat ze zich eraan houden. Wat Hezbollah doet is minstens net zo fout (zo niet fouter).quote:Op maandag 31 juli 2006 09:25 schreef deedeetee het volgende:
En wanneer hoor ik eens iets over het optreden van hezbollah in deze ? Wat zij doen mag dat dan wel volgens de regels ?
Ach, zo beetje alles wat zij doe is tegen de regels.quote:Op maandag 31 juli 2006 09:25 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En wanneer hoor ik eens iets over het optreden van hezbollah in deze ? Wat zij doen mag dat dan wel volgens de regels ?
Dat is hypocriet. Zeker door de 'fans' alhier van Hezbollah, die negeren gewoon compleet wat ze doen en ze worden als een soortement van helden afgebeeld.quote:Op maandag 31 juli 2006 09:29 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ach, zo beetje alles wat zij doe is tegen de regels.
Zij hebben een voordeel in deze als militie zijnde, zij worden niet afgebrand als ze iets doen daar ze geen normaal leger zijn.
Klopt, daarom dat sp3c al eerder aangaf dat het misschien wel niet nodig is om de Hezbollah te ontwapenen maar toe te voegen aan het Libanese leger, dan vallen ze onder dezelfde regels en mogen ze ineens niet tussen de burgerobjecten hun troep verbergen en afschieten.quote:Op maandag 31 juli 2006 09:30 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Dat is hypocriet. Zeker door de 'fans' alhier van Hezbollah, die negeren gewoon compleet wat ze doen en ze worden als een soortement van helden afgebeeld.
Dat Hezbollah tienduizenden Libanezen zelf heeft gedood weten ze simpelweg niet eens.
Dat is een theoretisch verhaaltje. Men gelooft toch niet echt dat ze zich dan ineens aan de 'regels' gaan houden. Face it: niemand houdt zich aan de regels in een oorlog en je kan je niet eens veroorloven je aan de regels te houden als je tegenstander dat ook niet doet.quote:Op maandag 31 juli 2006 09:34 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Klopt, daarom dat sp3c al eerder aangaf dat het misschien wel niet nodig is om de Hezbollah te ontwapenen maar toe te voegen aan het Libanese leger, dan vallen ze onder dezelfde regels en mogen ze ineens niet tussen de burgerobjecten hun troep verbergen en afschieten.
Nou ik heb 't in weekend niet goed kunnen volgen en als ik nu weer wat oude topics doorlees blijft het toch heel veel * o wat zijn ze zielig die gemene Israëli 's ook * gepraat . Afkeuring over het walgelijke gedrag van hezbollah is spaarzaam.quote:Op maandag 31 juli 2006 09:27 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ach, zo eenzijdig is het hier niet hoor. Anders hadden we ook de Haaretz tracker niet geplaatst
Ach, dan zal iig de weerstand tegen de acties van de IDF een stuk minder worden. En kan Israel gewoon libanon aanvallen ipv een militie.quote:Op maandag 31 juli 2006 09:36 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Dat is een theoretisch verhaaltje. Men gelooft toch niet echt dat ze zich dan ineens aan de 'regels' gaan houden. Face it: niemand houdt zich aan de regels in een oorlog en je kan je niet eens veroorloven je aan de regels te houden als je tegenstander dat ook niet doet.
Welnee, het zal gaan zak uitmaken.quote:Op maandag 31 juli 2006 09:39 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ach, dan zal iig de weerstand tegen de acties van de IDF een stuk minder worden. En kan Israel gewoon libanon aanvallen ipv een militie.
Grootste probleem is dat er dan wel weer een andere groepering wordt opgericht helaas.quote:
Dat zou inderdaad de oplossing zijn. De terroristen weghalen zet geen zoden aan de dijk, omdat er telkens nieuwe terroristen zullen bijkomen zolang je de voedingsbodems voor het terrorisme niet weghaald. Dus, als Israel zich nu eens terugtrekt uit de door hun bezette gebieden en niet de broodnodige infrastructuur die nodig is om een fatsoenlijk leven op te bouwen telkens vernietigd, dan komen we al een stuk verder.quote:Op maandag 31 juli 2006 09:44 schreef deedeetee het volgende:
Het beste zou zijn om de mensen daar een fatsoenlijk leven te bieden. Goede scholen een goede ontwikkeling en sociale omstandigheden. Mensen die een goed leven te verliezen hebben leren mss eens anders te denken over lui als de hezbollah.
Maar dank zij de hezbollah ligt het land weer in puin dus dat zal nog lang op zich laten wachten![]()
Dat hadden ze ooit, maar door de burgeroorlog, een instroom van palestijnse vluchtelingen ( waaronder veel palestijnen die Jordanië uit waren gekicked toen ze er daar schijtziek van werden dat Jordanië werd gebruikt als hoofdbasis van de PLO ) en de aanwezigheid van Syrië is dat behoorlijk teniet gedaan.quote:Op maandag 31 juli 2006 09:44 schreef deedeetee het volgende:
Het beste zou zijn om de mensen daar een fatsoenlijk leven te bieden. Goede scholen een goede ontwikkeling en sociale omstandigheden. Mensen die een goed leven te verliezen hebben leren mss eens anders te denken over lui als de hezbollah.
dat moet je de mensen niet bieden, dat zullen ze zelf moeten doen. En een deel van de Libanese bevolking hééft dat ook gedaan.quote:Op maandag 31 juli 2006 09:44 schreef deedeetee het volgende:
Maar dank zij de hezbollah ligt het land weer in puin dus dat zal nog lang op zich laten wachten![]()
waarom niet?quote:Op maandag 31 juli 2006 09:22 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Je mag wel schieten, maar dan moet je niet raar op kijken als er veel burgerslachtoffers vallen, en zeker niet blijven volhouden dat je de conventies van Geneve naleeft.
Hee ik al dacht dat ik de enigste was die 't een waardeloze bevooroordeelde vent vind.quote:Op maandag 31 juli 2006 10:01 schreef Godslasteraar het volgende:
Kofi Annan
Kofi Annan heeft de Veiligheidsraad eerder opgeroepen fermer op te treden in het Libanon-conflict omdat de geloofwaardigheid van de volkerenorganisatie op het spel staat. Waarnemers op het VN-kwartier zeiden maandagochtend dat deze boodschap geen indruk heeft gemaakt bij de Amerikanen.
http://www.nu.nl/news/791(...)spauze'_(video).html
en dat zegt de man onder wiens directe verantwoordelijkheid en zonder een vinger uit te steken bijna een miljoen Tutsi's huitgemoord zijn, om vervolgens ook nog eens bewijsmateriaal te laten verduisteren.
Idem wat betreft de volkerenmoord in Darfoer.
Kofi Annan is wel de grootste hufter en hypocriet die op deze aardbol rondloopt.
bronquote:I lived until 2002 in a small southern village near Mardshajund that is inhabited by a majority of Shias like me. After Israel left Lebanon, it did not take long for Hezbollah to have its say in other towns. Received as successful resistance fighters and armed to the teeth, they stored rockets in bunkers in our town as well. The social work of the Party of God consisted in building a school and a residence over these bunkers! A local sheikh explained to me laughing that the Jews would lose in any event because the rockets would either be fired at them or if they attacked the rockets depots, they would be condemned by world opinion on account of the dead civilians. These people do not care about the Lebanese population, they use them as shields, and, once dead, as propaganda. As long as they continue existing there, there will be no tranquility and peace.
Dr. Mounir Herzallah
Berlin-Wedding
oh, we zijn zeker niet de enigen. Ook binnen de VN zijn er velen die gruwen van deze onaangename intrigant, weet ik uit eerste hand.quote:Op maandag 31 juli 2006 10:03 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hee ik al dacht dat ik de enigste was die 't een waardeloze bevooroordeelde vent vind.![]()
Ik maakte de opmerking over meki dacht ik in de zin van * áls hij representatief is....... *quote:Op maandag 31 juli 2006 09:51 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
dat moet je de mensen niet bieden, dat zullen ze zelf moeten doen. En een deel van de Libanese bevolking hééft dat ook gedaan.
enfin, we kennen de geschiedenis.
Maakte jij trouwens niet eens die opmerking dat Meki mischien representatief is voor de moslims van het Midden Oosten. Hoe dan ook, ik vond het wel een treffende vergelijking.![]()
en het origineel:quote:
Wedding is overigens een immigrantenbuurt in Berlijn.quote:Ich wohnte bis 2002 in einem kleinen Dorf im Süden nahe Mardschajun, das mehrheitlich von Schiiten wie mir bewohnt ist. Nach Israels Verlassen des Libanon dauerte es nicht lange, bis die Hisbollah bei uns und in allen anderen Ortschaften das Sagen hatte. Als erfolgreiche Widerstandskämpfer begrüßt, erschienen sie waffenstarrend und legten auch bei uns Raketenlager in Bunkern an. Die Sozialarbeit der Partei Gottes bestand darin, auf diesen Bunkern eine Schule und ein Wohnhaus zu bauen! Ein lokaler Scheich erklärte mir lachend, dass die Juden in jedem Fall verlieren, entweder weil die Raketen auf sie geschossen werden oder weil sie, wenn sie die Lager angriffen, von der Weltöffentlichkeit verurteilt werden ob der dann zivilen Toten. Die libanesische Bevölkerung interessiert diese Leute überhaupt nicht, sie benutzen sie als Schilder und wenn tot als Propaganda. Solange sie dort existieren, wird es keine Ruhe und Frieden geben.
Dr. Mounir Herzallah,
Berlin-Wedding
http://www.tagesspiegel.de/politik/archiv/30.07.2006/2660279.asp
Zoals de Libaneze regering bedoel je?quote:Op maandag 31 juli 2006 10:09 schreef BaajGuardian het volgende:
hizbollah is geen terroristische organisatie, het is een terroristische organisatie bevonden door een zootje mafioso met belangen.
Och zo merkwaardig is het eigenlijk niet, macht trekt nu eenmaal vaak erg onfrisse figuren aan.quote:Op maandag 31 juli 2006 10:10 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
oh, we zijn zeker niet de enigen. Ook binnen de VN zijn er velen die gruwen van deze onaangename intrigant, weet ik uit eerste hand.
Het is denk ik ook geen toeval dat iemand als Kurt Waldheim secetaris generaal van de VN kon worden. Dat soort types komen boven drijven in die organisatie, merkwaardig genoeg.
gaf in de SC van Politiek al hetzelfde antwoord, ik denk, of heb een heel vaag vermoeden, dat nogal wat landen blij zijn met zo'n flutkerel aan het roer van de VN. Daarmee staat de VN behoorlijk buiten spel, en hebben diezelfde regeringen er minder last van.quote:Op maandag 31 juli 2006 10:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Och zo merkwaardig is het eigenlijk niet, macht trekt nu eenmaal vaak erg onfrisse figuren aan.
Je hebt vaak ook minder behoorlijke praktijken nodig om aan de macht te komen en te blijven toch ?
Zo is het nu eenmaal.
Meki wij moeten he-le-maal niks hoor!quote:Op maandag 31 juli 2006 00:41 schreef Meki het volgende:
[..]
dus goedkeuring
Hmmm, ze lieten net wel vliegtuigbeelden zien waarin ze juist proberen te verklaren dat het een terecht doel was ( er werden meerdere raketten vandaan afgevuurd ). Of het datzelfde gebouw was is niet duidelijk volgens Sky, maar was een officiele release van het IDF ( de eerste keer dat ze dit soort beelden vrijgeven )quote:Op maandag 31 juli 2006 11:20 schreef B4CO het volgende:
[..]
Meki wij moeten he-le-maal niks hoor!
Wist je trouwens dat het niet helemaal zeker is dat Israel die flat plat heeft gebombardeerd? dat hetr best wel de Hezbollah is geweest?
Nu zal de overheid in Israel echt niet meer slapen, door jouquote:Op maandag 31 juli 2006 00:47 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ik wens de overheid van israël de ergste ziekte toe dat er bestaatgatverdamme wat kots ik op dit tuig
Volgens mij niet, vanaf de eerste dag heeft de IDF als filmpjes laten zien van raketinstallatie's die beschoten worden.quote:Op maandag 31 juli 2006 11:23 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
maar was een officiele release van het IDF ( de eerste keer dat ze dit soort beelden vrijgeven )
In dit kader....quote:Op maandag 31 juli 2006 00:45 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Nee, foto's van wat er vanmorgen gebeurd is heeft idd niks te zoeken in een reeks dat over het conflict gaat.
"Meer dan 35 dode kinderen" zijn maar woorden. Kijk naar de foto's en beweer dan nog dat Israel bezig is met 'zelfverdediging'. Dat dit geen oorlogsmisdaden zijn.
Het was trouwens maar een deel van een blog. Maar ik wil de rest ook wel plaatsen.
[..]
Sky gaf dit aan, don't shoot the messengerquote:Op maandag 31 juli 2006 11:26 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Volgens mij niet, vanaf de eerste dag heeft de IDF als filmpjes laten zien van raketinstallatie's die beschoten worden.
Interessante link,quote:Op maandag 31 juli 2006 11:27 schreef watchers het volgende:
[..]
In dit kader....
Cursus 'Hoe te zeulen en poseren met dode kinderen voor de internationale pers voor het maximale effect': http://eureferendum.blogspot.com/2006/07/milking-it.html
quote:Op maandag 31 juli 2006 11:28 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Sky gaf dit aan, don't shoot the messenger
Wat denken jullie hier van?quote:Op maandag 31 juli 2006 10:10 schreef _The_General_ het volgende:
Een heel groot probleem in dit conflict is het feit dat Hamas/ Al Aqsa en Hezbollah organisatie's zijn die bestaan bij de gratie van dit conflict. De top van die organisatie's weet zeer, zeer goed dat ze nooit zullen winnen van Israel en dat een vreedzame oplossing het beste is voor hun volk. Maar ze willen geen vreedzame oplossing, als er vrede komt verliezen ze hun macht, status en inkomen.
Sluit als een bus, daarom zijn dit soort organisaties ( of bv Dictaturen ) ook zo verdomd moelijk te overreden om eens lief te doen.quote:
Mee eens. Ze zijn niet voor het volk maar voor zichzélf. Ze handelen ook tegen de belangen van het volk in en wrs bedreigen ze het volk ook. Maaja welk volk pikt dat dan ook zo graag en zo gemakkelijk ?quote:
haha OMG lol ik dacht dat je Meki was (je usericon) die opeens grote mensen taal spreektquote:Op maandag 31 juli 2006 02:13 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Moet je hem beschonken meemakenquote:Op maandag 31 juli 2006 11:38 schreef B4CO het volgende:
[..]
haha OMG lol ik dacht dat je Meki was (je usericon) die opeens grote mensen taal spreekt
Ga eens naar school, of houd je [piep] over zaken waar je duidelijk totaal geen kennis van hebt.quote:Op maandag 31 juli 2006 10:09 schreef BaajGuardian het volgende:
hizbollah is geen terroristische organisatie, het is een terroristische organisatie bevonden door een zootje mafioso met belangen.
nu ja ze claimen natuurlijk dat zij Israel eruit hebben getrapt, men denkt dat Hezbollah doet wat goed is voor Libanon en nu is het natuurlijk niet Hezbollah dat Beiroet aan het bombarderen is.quote:Op maandag 31 juli 2006 11:37 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Mee eens. Ze zijn niet voor het volk maar voor zichzélf. Ze handelen ook tegen de belangen van het volk in en wrs bedreigen ze het volk ook. Maaja welk volk pikt dat dan ook zo graag en zo gemakkelijk ?
quote:Op maandag 31 juli 2006 02:13 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Zeker als de Hezbollahs daarbij weer eens enthousiast hun armpjes schuin omhoog steken, zoals ze regelmatig blijken te doen. En vervolgens een islam-fundistaat a la Iran in gaan voeren (alwaar het enthousiasme over het verdrijven van de Sjah dmv de Iraanse revolutie ook inmiddels wat getemperd is).quote:Op maandag 31 juli 2006 11:48 schreef sp3c het volgende:
Nu ja ze claimen natuurlijk dat zij Israel eruit hebben getrapt, men denkt dat Hezbollah doet wat goed is voor Libanon en nu is het natuurlijk niet Hezbollah dat Beiroet aan het bombarderen is.
ik vind het vreemd dat mensen verwachten dat Libanezen dan ineens Israel zouden gaan steunen.
maar als dit achter de rug is zullen ze zich wel achter de oren gaan krabben tijdens de Hezbollah victorie parade
[edit] Doe eens niet!quote:Op maandag 31 juli 2006 11:20 schreef B4CO het volgende:
[..]
Meki wij moeten he-le-maal niks hoor!
Wist je trouwens dat het niet helemaal zeker is dat Israel die flat plat heeft gebombardeerd? dat hetr best wel de Hezbollah is geweest?
Uhmm, dat zal wel nooit gebeuren, ik zie eerder een nieuwe burgeroorlog uitbreken daar.quote:Op maandag 31 juli 2006 11:55 schreef watchers het volgende:
[..]
Zeker als de Hezbollahs daarbij weer eens enthousiast hun armpjes schuin omhoog steken, zoals ze regelmatig blijken te doen. En vervolgens een islam-fundistaat a la Iran in gaan voeren (alwaar het enthousiasme over het verdrijven van de Sjah dmv de Iraanse revolutie ook inmiddels wat getemperd is).
Moet ik stoppen met feesten omdat er elders in de wereld mensen doodgaan? Nee dank je. Ik volg het nieuws met interesse maar dit slaat nergens op. Ga eens afkoelen man.quote:Op maandag 31 juli 2006 02:13 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Wat doe jij nou idiootquote:
Na die parade en pogingen tot omvormen van Libanon tot sjiitische staat meer waarschijnlijk inderdaad. Blijft natuurlijk dat Hezbollah inmiddels wel de sterkste partij is: zeker met de steun van Syrië en Iran.quote:Op maandag 31 juli 2006 11:57 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Uhmm, dat zal wel nooit gebeuren, ik zie eerder een nieuwe burgeroorlog uitbreken daar.
van Meki niveau dit.quote:Op maandag 31 juli 2006 11:20 schreef B4CO het volgende:
Wel eens van chemie gehoord, explosieven kunnen precies dat zelfde bewerkstelligen,quote:Op maandag 31 juli 2006 12:02 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Wat doe jij nou idioot![]()
Het is toch een compleet onzinnige reactie? Ik weet niet waar hezbollah de apaches of f-16's vandaan moet halen om zoiets te doen. Jij wel?![]()
Dat is al beterquote:
zucht.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:05 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Wel eens van chemie gehoord, explosieven kunnen precies dat zelfde bewerkstelligen,
De christelijke milities kunnen wel rekenen op geld uit Scandinavie van landgenoten, en goederen uit Frankrijk bv.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:03 schreef watchers het volgende:
[..]
Na die parade en pogingen tot omvormen van Libanon tot sjiitische staat meer waarschijnlijk inderdaad. Blijft natuurlijk dat Hezbollah inmiddels wel de sterkste partij is: zeker met de steun van Syrië en Iran.
Ik vraag me af of die milities al wapens aan het inslaan zijn met het oog opquote:Op maandag 31 juli 2006 12:08 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
De christelijke milities kunnen wel reken op geld uit Scandinavie van landgenoten, en goederen uit Frankrijk bv.
Hmm, zal dat opwegen tegen de steun vanuit Iran en Syrië, twee landen die bovendien om de hoek van de deur liggen? (altijd handig bij wapenleveranties)quote:Op maandag 31 juli 2006 12:08 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
De christelijke milities kunnen wel reken op geld uit Scandinavie van landgenoten, en goederen uit Frankrijk bv.
Ik ken een kroegeigenaar in Oslo, een christelijke Libanees, die zit te wachten op een nieuwe strijd daar. Dus ik zou daar niet bang voor zijn.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:11 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Ik vraag me af of die milities al wapens aan het inslaan zijn met het oog op
een eventuele burgeroorlog? Voor zover ik weet hebben ze destijds al hun
wapens ingeleverd.
Tja, ze hebben nog het spul van het reguliere Libanese leger natuurlijk, dat bij een burgeroorlog ongetwijfeld enthousiast zal worden ingenomen door de diverse facties. Maar Hezbollah zit er vooralsnog het warmst bij wat wapenarsenaal betreft, lijkt mij.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:11 schreef Incomplete het volgende:
Ik vraag me af of die milities al wapens aan het inslaan zijn met het oog op
een eventuele burgeroorlog? Voor zover ik weet hebben ze destijds al hun
wapens ingeleverd.
Ja? Hoelang zit hij daar al op te wachten eigenlijk?quote:Op maandag 31 juli 2006 12:13 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Ik ken een kroegeigenaar in Oslo, een christelijke Libanees, die zit te wachten op een nieuwe strijd daar. Dus ik zou daar niet bang voor zijn.
Geeft wel overwicht, maar ik zou niet verbaast zijn als een eventuele burgeroorlog niet eenzijdig zal zijn.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:11 schreef watchers het volgende:
[..]
Hmm, zal dat opwegen tegen de steun vanuit Iran en Syrië, twee landen die bovendien om de hoek van de deur liggen? (altijd handig bij wapenleveranties)
Vraag me af of dat mag volgens geneve, een heel gedeelte van het volk zomaar verjagen. volgens mij niet..quote:Op maandag 31 juli 2006 01:41 schreef Radegast het volgende:
Komende 48 uur moeten alle burgers zich maar uit de voeten maken in Zuid-Libanon, en dan lijkt mij een massaal grondoffensief van Israel nodig om Hezbollah echt serieus klappen toe te dienen.
Nu ? Sinds 85, hij is dus wel wat ouder gewordenquote:Op maandag 31 juli 2006 12:15 schreef watchers het volgende:
[..]
Ja? Hoelang zit hij daar al op te wachten eigenlijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |