abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 juli 2006 @ 02:26:44 #151
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40341904
quote:
Op maandag 31 juli 2006 02:24 schreef sp3c het volgende:

ja dat of je kunt geen kant op verder
Mensen hebben daar toch standaard een flinke spaarrekening en een auto + brandstof tot hun beschikking

wat een onzin zeg. Ze kunnen zo ff naar t noorden gaan.

En wat stelt je huis nou eenmaal voor het is maar een paar bakstenen bij elkaar. Je bent er toch niet aan gehecht of wel?

Het is toch ook logisch dat ze je huis platbombarderen.

komop zeg. logisch allemala.
  † In Memoriam † maandag 31 juli 2006 @ 02:27:10 #152
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_40341908
quote:
Op maandag 31 juli 2006 02:19 schreef moussie het volgende:

[..]

idd .. als de burgerbevolking in die 2 dagen nou even oprot dan kan daarna de boel platgegooid vanuit de lucht en daarna oprukken zonder dat je iedere keer gezeur krijgt over burgerslachtoffers ..
als je na die 2 dagen er nog zit is het zo klaar als een klontje .. je bent hezbollah

dus ja, het is taktisch/strategisch heel slim van israël, zo krijg je de publieke opinie weer aan je kant
Exact.

Men gaat al helemaal voorbij aan het feit dat Israel een buurland platgooit.

"O maar ze hebben toch tijd gehad om weg te gaan?" is het straks.

Nog afgezien van dat een hoop mensen niks meer hebben dan de kleren die ze dragen.
Die mogen lopend weg?

Keuze tussen vluchteling of doelwit, hoe genereus van Israel.
pi_40341913
quote:
Op maandag 31 juli 2006 02:21 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Ben je dom of doe je je alleen zo voor?
dat is anders de strategie beschreven door .. uhm, kan even niet op zin naam komen, bij netwerk eergister, die generaal die het onderzoek deed naar de dood van de VN soldaten in libanon tig jaar geleden .. er is zelfs een naam voor deze strategie .. eerst platgooien vanuit de lucht en dan oprukken over land om een bufferzone te creëeren

ben jij naïef of zo dat jij niet ziet wat daar gebeurt ?
pleased to meet you
  maandag 31 juli 2006 @ 02:28:35 #154
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40341928
quote:
Op maandag 31 juli 2006 02:27 schreef moussie het volgende:

de omgekeerde tactiek der verschroeide aarde zeg maar?

nee ik had het over je domheid met betrekking tot die mensen die maar ff moeten verkassen.
  Moderator maandag 31 juli 2006 @ 02:32:03 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40341972
quote:
Op maandag 31 juli 2006 02:23 schreef BaajGuardian het volgende:
Waarom blijven treouwens mensen zeiken dat iedereen maar moet weggaan uit HUN LAND zuid libanon?
als israel jouw stad zou bombarderen en zei van oprotten ging je dan ook meteen met je staart tussen je benen weg?
omdat het daar oorlog is?
in oorlog vallen doden weet je, dus ja VOOR HUN EIGEN BESTWIL, vind ik dat die mensen die daar niet aan deelnemen waar mogelijk tijdelijk hun heil elders moeten zoeken
quote:
Hizbollah is SCTRUCTUUR van libanon, en net als de mensen die daar wonen!
beiden horen niet weggejaagd te worden door de zionistische kutregime.
als hezbollah onderdeel wil zijn van de officiele gang van zaken in Libanon dan dienen ze de grenzen van dat land te accepteren en te respecteren want anders krijg je dit soort ONGEIN want het is dan gewoon een act of war van een soevereine staat richting een andere staat

als gesanctioneerde Belgische milities Maastricht nu beginnen te beschieten dan rollen morgen de eerste Nederlandse gevechtstanks Brussel binnen en landen de mariniers rond zonsopgang bij Antwerpen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_40341973
quote:
Op maandag 31 juli 2006 02:27 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Exact.

Men gaat al helemaal voorbij aan het feit dat Israel een buurland platgooit.

"O maar ze hebben toch tijd gehad om weg te gaan?" is het straks.

Nog afgezien van dat een hoop mensen niks meer hebben dan de kleren die ze dragen.
Die mogen lopend weg?

Keuze tussen vluchteling of doelwit, hoe genereus van Israel.
Ik vind je rode-kruis verhalen over kleren en voedsel goedkoop en vermakelijk.

Israel staakt twee dagen de strijd. Hoe zit dat eigenlijk met Hezbollah. Dragen die als aanstichter van dit conflict niet net zoveel verantwoordelijkheid om met een oplossing te komen ?
  maandag 31 juli 2006 @ 02:33:52 #157
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_40341995
quote:
Op maandag 31 juli 2006 02:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

hadden ze meteen moeten doen, nu heeft dat weinig zin meer denk ik want ze zullen wel verwacht worden
[..]

ja dat of je kunt geen kant op verder
lekker assymilatieshit weer dus, lekker landje innemen mensen platbombarderen tot ze vluichten en dan de rest nog ff uitmoorden want anders hadden ze maar moeten opkankeren, echt geweldig.
ik zou er dus niet wakker van liggen als er HARDE represailles zouden volgen
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  Moderator maandag 31 juli 2006 @ 02:34:06 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40342000
quote:
Op maandag 31 juli 2006 02:27 schreef moussie het volgende:

[..]

dat is anders de strategie beschreven door .. uhm, kan even niet op zin naam komen, bij netwerk eergister, die generaal die het onderzoek deed naar de dood van de VN soldaten in libanon tig jaar geleden .. er is zelfs een naam voor deze strategie .. eerst platgooien vanuit de lucht en dan oprukken over land om een bufferzone te creëeren

generaal der mariniers b.d. Frank van Kappen en Blitzkrieg?
  Moderator maandag 31 juli 2006 @ 02:35:28 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40342016
quote:
Op maandag 31 juli 2006 02:33 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

lekker assymilatieshit weer dus, lekker landje innemen mensen platbombarderen tot ze vluichten en dan de rest nog ff uitmoorden want anders hadden ze maar moeten opkankeren, echt geweldig.
ik zou er dus niet wakker van liggen als er HARDE represailles zouden volgen
ja die HARDE represailles staan nu net voor 48 uur stil
pi_40342038
quote:
Op maandag 31 juli 2006 02:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

generaal der mariniers b.d. Frank van Kappen en Blitzkrieg?
yup .. heb effe linkje erbij gezocht
pleased to meet you
  Moderator maandag 31 juli 2006 @ 02:38:19 #161
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40342049
quote:
Op maandag 31 juli 2006 02:25 schreef Drugshond het volgende:
- offtopic -
Kan wel meer dan 300 postings maar dan zit er een suffo mod door het slotje te posten
  maandag 31 juli 2006 @ 02:38:51 #162
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40342053
quote:
Israël staakt luchtacties 48 uur

` Israël staakt de luchtaanvallen op
Libanon de komende 48 uur,om onderzoek
te doen naar het bombardement op Qana.
Dat heeft het Amerikaanse ministerie
van Buitenlandse Zaken gezegd.Tegelijk
krijgen bewoners van Zuid-Libanon 24
uur de tijd om het gebied te verlaten.

In Qana vielen zeker 27 doden toen een
appartementencomplex werd getroffen
door Israëlische raketten.In het gebouw
zaten 63 vluchtelingen die schuilden
voor de aanhoudende beschietingen.

Het tijdelijke bestand is afgesproken
na een gesprek tussen de Amerikaanse
minister Rice van Buitenlandse Zaken en
de Israëlische regering.
***************************zie 124 ****
Ok het gaat er dus meer om dat iedereen t zuiden verlaat.

Hoe kunnen die idioten dat nou eisen
  maandag 31 juli 2006 @ 02:41:01 #163
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_40342071
quote:
Op maandag 31 juli 2006 02:16 schreef BaajGuardian het volgende:
ik ben met meki.
Ik had je qua intelligentie al langer met hem op hetzelfde nivo ingeschat dwaas
quote:
Op maandag 31 juli 2006 02:34 schreef sp3c het volgende:
Blitzkrieg?
Dat de Israelische taktiek die naam meekrijgt
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_40342100
quote:
Op maandag 31 juli 2006 02:41 schreef YuckFou het volgende:

[..]

[..]
Hij kan soms op zijn manier en met zijn taalgebruik wel gelijk hebben.
Komt weinig voor, dat wel.
  maandag 31 juli 2006 @ 02:48:05 #165
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_40342140
quote:
Op maandag 31 juli 2006 02:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

omdat het daar oorlog is?
in oorlog vallen doden weet je, dus ja VOOR HUN EIGEN BESTWIL, vind ik dat die mensen die daar niet aan deelnemen waar mogelijk tijdelijk hun heil elders moeten zoeken
[..]

als hezbollah onderdeel wil zijn van de officiele gang van zaken in Libanon dan dienen ze de grenzen van dat land te accepteren en te respecteren want anders krijg je dit soort ONGEIN want het is dan gewoon een act of war van een soevereine staat richting een andere staat

als gesanctioneerde Belgische milities Maastricht nu beginnen te beschieten dan rollen morgen de eerste Nederlandse gevechtstanks Brussel binnen en landen de mariniers rond zonsopgang bij Antwerpen
het ws een legitieme actie een soldaat GEVANGEN TE NEMEN, waar israel onlegitiem bezig is voor jaren en jaren en het weer presteerde om KINDEREN TE ONTVOEREN waar hizbollah dus over wilde ONDERHANDELEN, om VRIJ te krijgen.

snap je het nu?
  maandag 31 juli 2006 @ 02:48:41 #166
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40342146
Hoe inmens en oprecht het verdriet onder sommigen van ons, over het afschuwelijke incident in Qana, is wil ik u wel erop attenderen dat de raketaanvallen van Hezbollah op Israël een misdaad tegen de menselijkheid zijn.
Libanon is in dit conflict neutraal. Haar burgerbevolking zit letterlijk tussen twee vuren en is per definitie slachtoffer. Vraag jezelf tegelijkertijd af hoeveel burgerslachtoffers het Hezbollah waard is om deze prestigeslag te winnen of andere doelstellingen in dit conflict te bewerkstelligen. Met name wens om de door Israël gedetineerde kompanen van Nasrallah (waarvan bekend is dat sommigen de meest weerzinwekkende misdaden hebben gepleegd) te bevrijden en vraag jezelf af waarom deze doelstelling niet geldt voor de gevangen Hezbollah terroristen in Syrië.

Natuurlijk is de internationale reactie op het drama zo als-ie is. Een internationaal onderzoek is vereist.
Tegelijkertijd vergoeilijkt niets, maar dan ook niets de acties van Hezbollah. Die zij hebben gepleegd, maar waarschijnlijk ook in de nabije toekomst zullen plegen. Het is een terroristische organisatie met verwerpelijke beginselen en ambities.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  maandag 31 juli 2006 @ 02:49:59 #167
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_40342160
quote:

[..]

[..]
totalitaire mafkees.
  Moderator maandag 31 juli 2006 @ 02:50:11 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40342163
quote:

[..]

[..]

Dat de Israelische taktiek die naam meekrijgt
ik neem aan dat ze het geen Blitzkrieg noemen

maar over het algemeen lijkt het er wel sterk op (net als bv Desert Storm), de Duitsers hebben het handboek voor gemechaniseerd optreden nu eenmaal geschreven dus ik noem het Blitzkrieg
  maandag 31 juli 2006 @ 02:51:38 #169
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_40342184
quote:
Op maandag 31 juli 2006 02:48 schreef damian5700 het volgende:
Hoe inmens en oprecht het verdriet onder sommigen van ons, over het afschuwelijke incident in Qana, is wil ik u wel erop attenderen dat de raketaanvallen van Hezbollah op Israël een misdaad tegen de menselijkheid zijn.
Libanon is in dit conflict neutraal. Haar burgerbevolking zit letterlijk tussen twee vuren en is per definitie slachtoffer. Vraag jezelf tegelijkertijd af hoeveel burgerslachtoffers het Hezbollah waard is om deze prestigeslag te winnen of andere doelstellingen in dit conflict te bewerkstelligen. Met name wens om de door Israël gedetineerde kompanen van Nasrallah (waarvan bekend is dat sommigen de meest weerzinwekkende misdaden hebben gepleegd) te bevrijden en vraag jezelf af waarom deze doelstelling niet geldt voor de gevangen Hezbollah terroristen in Syrië.

Natuurlijk is de internationale reactie op het drama zo als-ie is. Een internationaal onderzoek is vereist.
Tegelijkertijd vergoeilijkt niets, maar dan ook niets de acties van Hezbollah. Die zij hebben gepleegd, maar waarschijnlijk ook in de nabije toekomst zullen plegen. Het is een terroristische organisatie met verwerpelijke beginselen en ambities.
nee jezelf overleveren aan de terroristen israel is snugger in zon positie, 100% kans op marteling en dood.
  maandag 31 juli 2006 @ 02:54:21 #170
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_40342218
quote:
Op maandag 31 juli 2006 02:43 schreef Incomplete het volgende:
Hij kan soms op zijn manier en met zijn taalgebruik wel gelijk hebben.
Ik ken Baaj al uit [TRU] en vind hem een lichtgelovige liegende mafkees....
quote:
Op maandag 31 juli 2006 02:49 schreef BaajGuardian het volgende:
totalitaire mafkees.
dwaas
quote:
Op maandag 31 juli 2006 02:50 schreef sp3c het volgende:
ik neem aan dat ze het geen Blitzkrieg noemen
maar over het algemeen lijkt het er wel sterk op (net als bv Desert Storm), de Duitsers hebben het handboek voor gemechaniseerd optreden nu eenmaal geschreven dus ik noem het Blitzkrieg
Ow okay
Ik heb die uitzending niet gemist dus trok iets te snel mn conclusies, blijft wrang dat ze door Duitsers ontwikkelde taktieken gebruiken...
  Moderator maandag 31 juli 2006 @ 02:57:57 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40342256
quote:
Op maandag 31 juli 2006 02:48 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

het ws een legitieme actie een soldaat GEVANGEN TE NEMEN, waar israel onlegitiem bezig is voor jaren en jaren en het weer presteerde om KINDEREN TE ONTVOEREN waar hizbollah dus over wilde ONDERHANDELEN, om VRIJ te krijgen.
ja hoe gaat het daar eigenlijk mee, zijn die al vrij?

nee he?

overigens ben ik wel bekend met het oorlogsrecht en er staat nergens dat je als de vijand je militairen ontvoerd verplicht bent te onderhandelen erover, je mag dat ook op eigen houtje doen.
blijft een act of war van Libanon, richting Israel
quote:
snap je het nu?
ik snapte het allang
pi_40342263
quote:
Op maandag 31 juli 2006 02:48 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

snap je het nu?
Nee, ik snap er geen ene kloot van.
Oog om oog, tand om tand, is dat wat je zo'n beetje bedoeld met dit dronkemansgekrakeel ?
  maandag 31 juli 2006 @ 03:00:09 #173
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40342269
quote:
Op maandag 31 juli 2006 02:51 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

nee jezelf overleveren aan de terroristen israel is snugger in zon positie, 100% kans op marteling en dood.
Volgens mij is de eis om tot een bestand te komen van Israël geen totale overgave, maar ontwapening, terugtrekking uit Zuid-Libanon en het stationeren van een VN-macht met robuust mandaat.
Je mag wel wat langer de tijd nemen om tekst tot je te nemen en te verwerken, maar dat terzijde.
pi_40342281
quote:
Op maandag 31 juli 2006 02:48 schreef damian5700 het volgende:
als je dat salvende U nou achterwege zou laten .. huiverig wordt ik ervan
quote:
omdat de joden wel een goed geoliede propagandamachine hebben en de arabieren niet ?
quote:
yakkie, alweer die salvende taal .. er is wel even meer vereist dan een onderzoek
quote:
uhm .. vraagje .. weet jij wanneer en waarom hezbollah is opgericht ?
pleased to meet you
pi_40342290
quote:
Op maandag 31 juli 2006 03:00 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Volgens mij is de eis om tot een bestand te komen van Israël geen totale overgave, maar ontwapening, terugtrekking uit Zuid-Libanon en het stationeren van een VN-macht met robuust mandaat.
Je mag wel wat langer de tijd nemen om tekst tot je te nemen en te verwerken, maar dat terzijde.
ja hoor vast .. gaza revisited ?
pleased to meet you
  Moderator maandag 31 juli 2006 @ 03:03:32 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40342301
quote:
Op maandag 31 juli 2006 02:54 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ow okay
Ik heb die uitzending niet gemist dus trok iets te snel mn conclusies, blijft wrang dat ze door Duitsers ontwikkelde taktieken gebruiken...
och dat doen wij ook, operatie Kraai (tweede politionele actie) was bv bijna een kopie van de Duitse inval in Nederland in 1940 (luchtlandingen om de regering te vangen) alleen hadden wij minder middelen en lukte het ons wel
pi_40342312
quote:
Op maandag 31 juli 2006 03:02 schreef moussie het volgende:

[..]

Los van je vooroordelen hé..
Wat doet Hamas correctie: Hezbollah eigenlijk om tot een bestand te komen ?
pi_40342317
quote:
Op maandag 31 juli 2006 03:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

och dat doen wij ook, operatie Kraai (tweede politionele actie) was bv bijna een kopie van de Duitse inval in Nederland in 1940 (luchtlandingen om de regering te vangen) alleen hadden wij minder middelen en lukte het ons wel
tja, goede strategieën zijn goede strategieën .. en wat dat aangaat is er niet zoveel verandert sinds die tijd
pleased to meet you
  † In Memoriam † maandag 31 juli 2006 @ 03:07:08 #179
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_40342332
quote:
Op maandag 31 juli 2006 02:38 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Ok het gaat er dus meer om dat iedereen t zuiden verlaat.

Hoe kunnen die idioten dat nou eisen
Ja maar dan kan Israel gebruik blijven maken van hun luchtmacht en artillerie.

Het alternatief is dat ze met grondtroepen gaan maar ze hebben al gemerkt dat Hezbollah dan hun ass kicked.

Wounded troops describe Bint Jbail battle as 'hell on earth'

Geweldig verslag trouwens van die IDF soldaat.

"In my lifetime I never expected to see bodies and people with bullets in their chest."

En deze is ook een beauty

"They are strong fighters, not like us, but better than Hamas," he said.

Hezbollah vecht zonder luchtsteun, zonder helicoptergunships en wordt niet bevoorraad door de grootste producent van wapens op deze planeet Corporal Lior Sharabi. En nog weten ze weerstand te bieden.

"It was hell on earth," Corporal Lior Sharabi said.

Ja Corporal Lior Sharabi, het zal de geschiedenis ingaan als een van grootste slagen allertijden. Naast D-Day en de Slag bij Kursk hebben we nu ook Het gevecht om Bint Jbail.
pi_40342350
quote:
Op maandag 31 juli 2006 03:04 schreef manhattan het volgende:

[..]

Los van je vooroordelen hé..
Wat doet Hamas eigenlijk om tot een bestand te komen ?
heb vanavond het nieuws niet echt gevolgd maar zag net annan reageren op de palestijnse woede tov de vn ..

als ik eerlijk mag zijn, ik heb de hele koude oorlog meegemaakt van begin tot eind, maar ik ben nog nooit zo bang geweest als nu .. het is een kruitvat waaruit geen uitweg lijkt te bestaan atm .. vooral ook omdat wij economisch grotendeels afhankelijk zijn van de olie afkomstig uit die regio ..

pat ?
pleased to meet you
  maandag 31 juli 2006 @ 03:10:38 #181
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_40342359
quote:
Op maandag 31 juli 2006 03:03 schreef sp3c het volgende:
Ik bedoel meer dat ik het wrang vind dat het volk waar A Hitler de pest aan had (en hoe...) nu taktieken gebruiken die juist in in die oorlog zijn ontwikkeld...
  maandag 31 juli 2006 @ 03:11:36 #182
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40342366
quote:
Op maandag 31 juli 2006 03:01 schreef moussie het volgende:

[..]

als je dat salvende U nou achterwege zou laten .. huiverig wordt ik ervan
[..]

omdat de joden wel een goed geoliede propagandamachine hebben en de arabieren niet ?
[..]

yakkie, alweer die salvende taal .. er is wel even meer vereist dan een onderzoek
[..]

Ik quote dit bericht, dus zal ik tutoyeren.
Het was een algemene opmerking, daarom vond ik het wel beschaafd om er 'u' in te plaatsen. Jij kwalificeert dat als 'zalvend', maar dat is iets voor eigen rekening.
Misschien is het wel interessant om na te gaan of te onderzoeken op welke wijze Hezbollah tracht de gevangenen in Syrië te bevrijden. Het valt mij in elk geval op, dat is alles.

Jij vindt blijkbaar dat er meer vereist is dan een onderzoek. Ik denk dat voor dit hele conflict uiteindelijk een structurele en geen tijdelijke oplossing gevonden dient te worden. Ergo de ontwapening en in elk geval een aanzienlijke verkleining van de machtsbasis van Hezbollah.
Ja, ik weet waarom en wanneer Hezbollah is opgericht.

By the way, ik was te lui om al die afzonderlijke oneliners afzonderlijk te quoten. Excuses daarvoor.
  Moderator maandag 31 juli 2006 @ 03:11:38 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40342368
quote:
Op maandag 31 juli 2006 03:01 schreef moussie het volgende:

[..]
Hezbollah (Party of god) werd in 1982 opgericht om de Israelische bezetting van Zuid Libanon sinds de oorlog in 1982 (peace for Galilee) te bestrijden
pi_40342391
quote:
Op maandag 31 juli 2006 03:07 schreef NorthernStar het volgende:

Geweldig verslag trouwens van die IDF soldaat.

"In my lifetime I never expected to see bodies and people with bullets in their chest."

En deze is ook een beauty

"They are strong fighters, not like us, but better than Hamas," he said.

Hezbollah vecht zonder luchtsteun, zonder helicoptergunships en wordt niet bevoorraad door de grootste producent van wapens op deze planeet Corporal Lior Sharabi. En nog weten ze weerstand te bieden.

"It was hell on earth," Corporal Lior Sharabi said.
Gewéldig!
Wat zijn het toch een dappere helden daar bij Hezbollah, hé ?
Werkelijk waar, ik vind je een diep tragisch figuur!
  Moderator maandag 31 juli 2006 @ 03:16:58 #185
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40342398
hezbollah hoeft van mij overigens nog niet eens ontwapend te worden, wmb mogen ze opgaan in het Libaneze leger net als bv onze stoottroepen na de tweede wereldoorlog maar dan zullen ze zich wel aan de regeltjes moeten gaan houden
pi_40342404
quote:
Op maandag 31 juli 2006 03:09 schreef moussie het volgende:

[..]

heb vanavond het nieuws niet echt gevolgd maar zag net annan reageren op de palestijnse woede tov de vn ..

als ik eerlijk mag zijn, ik heb de hele koude oorlog meegemaakt van begin tot eind, maar ik ben nog nooit zo bang geweest als nu .. het is een kruitvat waaruit geen uitweg lijkt te bestaan atm .. vooral ook omdat wij economisch grotendeels afhankelijk zijn van de olie afkomstig uit die regio ..

pat ?
Ik vrees persoonlijk ook dat dit totaal uit de hand gaat lopen. Reken maar dat op zeer korte termijn Iran en de VS zich er actief mee gaan bemoeien, en dan zijn de rapen pas écht gaar.
pi_40342420
quote:
Op maandag 31 juli 2006 03:16 schreef sp3c het volgende:
hezbollah hoeft van mij overigens nog niet eens ontwapend te worden, wmb mogen ze opgaan in het Libaneze leger net als bv onze stoottroepen na de tweede wereldoorlog maar dan zullen ze zich wel aan de regeltjes moeten gaan houden
Hezbollah is niets meer of minder dan een dochteronderneming van Iran. Dat is wel even wat anders als de Eta of de Ira. Ze willen geen invloed, ze willen ónrust zodat ze straks aan de verkiezingen kunnen deelnemen met een totalitaire Islamitische staat als gevolg.
  † In Memoriam † maandag 31 juli 2006 @ 03:23:48 #188
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_40342435
quote:
Op maandag 31 juli 2006 03:15 schreef Staat 100% achter Israel. het volgende:

[..]

Gewéldig!
Wat zijn het toch een dappere helden daar bij Hezbollah, hé ?
Werkelijk waar, ik vind je een diep tragisch figuur!
Het is een analyse die door velen wordt gedeeld hoor. Israel heeft gegokt dit grootendeels met bombardementen vanuit de lucht en artillerie beschietingen af te kunnen. Dat blijkt totaal niet te werken, het enige resultaat is een hoog oplopend aantal burgerdoden.

Olmert wil wel met grondtroepen maar zijn achterban is verdeeld omdat het 'onoverwinnelijke' imago van Israel dan een behoorlijke deuk zal oplopen. Met andere woorden, veel dode soldaten en daar is een hoop verzet tegen.

En idd, Hezbollah is andere koek dan stenen gooiende kinderen in Gaza. Getuige ook de uitspraak van Corporal Lior Sharabi. "In my lifetime I never expected to see bodies and people with bullets in their chest."
  Moderator maandag 31 juli 2006 @ 03:24:36 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40342442
quote:
Op maandag 31 juli 2006 03:07 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja Corporal Lior Sharabi, het zal de geschiedenis ingaan als een van grootste slagen allertijden. Naast D-Day en de Slag bij Kursk hebben we nu ook Het gevecht om Bint Jbail.
je zou het kunnen vergelijken met de slag om Monte Casino maar Kursk en D-day zijn toch wel van een iets ander kaliber
  maandag 31 juli 2006 @ 03:28:30 #190
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40342462
quote:
Op maandag 31 juli 2006 03:02 schreef moussie het volgende:

[..]

Sorry, ik heb je uitgebreide reactie op mijn bericht totaal over het hoofd gezien.

De Palestijnen waren dichtbij een structurele oplossing, maar wijlen Arafat had een 'drukke' agenda. De unilaterale terugtrekking van Israël ten spijt heeft geen of nauwelijkse verandering teweeg gebracht in de houding van Hamas ten aanzien van Israël.
Saillant detail over die terugtrekking vind ik overigens de door Palestijnen doorbroken grensovergang naar Egypte die haastig en 'onherroepelijk' weer werd gesloten.
Egyptische koudwatervrees, misschien?
pi_40342463
quote:
Op maandag 31 juli 2006 03:21 schreef manhattan het volgende:

[..]

Hezbollah is niets meer of minder dan een dochteronderneming van Iran. Dat is wel even wat anders als de Eta of de Ira. Ze willen geen invloed, ze willen ónrust zodat ze straks aan de verkiezingen kunnen deelnemen met een totalitaire Islamitische staat als gevolg.
hmz .. ik heb toch echt het idee dat de totalitaire islamitische staat die ons daar keer op keer wordt voorgeschoteld meer propaganda is dan realiteit .. die lui daar willen hoofdzakelijk zelfbeschikking, en dat willen ze al heel lang .. sinds ze samen met de britten vochten tegen de ottomannen
pleased to meet you
  maandag 31 juli 2006 @ 03:29:40 #192
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_40342468
quote:
Op maandag 31 juli 2006 02:54 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik ken Baaj al uit [TRU] en vind hem een lichtgelovige liegende mafkees....
[..]
jij kent me niet.
val van een brug.
  maandag 31 juli 2006 @ 03:31:53 #193
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40342480
quote:

[..]

Ik kan me ook niet aan die indruk onttrekken. Politiek gewin vdooreen paar raketjes die militair gezien weinig indruk maken.
In elk geval lijkt me de ambitie van een shia-staat wel een voor de hand liggende.

[ Bericht 1% gewijzigd door damian5700 op 31-07-2006 03:40:00 ]
  Moderator maandag 31 juli 2006 @ 03:34:37 #194
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40342493
quote:
Op maandag 31 juli 2006 03:23 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

En idd, Hezbollah is andere koek dan stenen gooiende kinderen in Gaza. Getuige ook de uitspraak van Corporal Lior Sharabi. "In my lifetime I never expected to see bodies and people with bullets in their chest."
Golani Brigade opereert niet in Gaza maar langs de Israelisch/Libaneze grens waar het tot voor kort relatief rustig was, als je daarbij ingedeeld werd kon je er idd vanuit gaan dat je niet zoveel schietwonden tegen zou komen in je carriere.

Al zijn ze wel ingezet in Jenin maar gezien zijn leeftijd zal hij dat niet meegemaakt hebben
pi_40342495
quote:
Op maandag 31 juli 2006 03:28 schreef moussie het volgende:

[..]

hmz .. ik heb toch echt het idee dat de totalitaire islamitische staat die ons daar keer op keer wordt voorgeschoteld meer propaganda is dan realiteit .. die lui daar willen hoofdzakelijk zelfbeschikking, en dat willen ze al heel lang .. sinds ze samen met de britten vochten tegen de ottomannen
Ik denk dat je daar een grote inschattingsfout maakt. Deze oorlog drijft de (overwegend gematigde) Libaneze bevolking alleen maar meer in de handen van Hezbollah. Je moet de rol van Iran daarin niet onderschatten: zíj zijn het die hezbollah al jaren financieren, zíj zijn het, die in het beginstadium al aangekondigt hebben actie tegen Israel te zullen ondernemen als ze ook maar een poot op Syrisch grondgebied zetten. Hezbollah betekend niets meer of minder dan partij van het geloof, en Teheran kan een totalitair mede-regime maar wát goed gebruiken. Deze oorlog is gewoon hardstikke voorgekookt door Iran.
  † In Memoriam † maandag 31 juli 2006 @ 03:35:05 #196
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_40342497
quote:
Op maandag 31 juli 2006 03:28 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Is de Egyptische regering, net als die van bijvoorbeeld SA, niet doodsbang voor haar eigen bevolking?
pi_40342500
quote:
Op maandag 31 juli 2006 03:28 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Sorry, ik heb je uitgebreide reactie op mijn bericht totaal over het hoofd gezien.

De Palestijnen waren dichtbij een structurele oplossing, maar wijlen Arafat had een 'drukke' agenda. De unilaterale terugtrekking van Israël ten spijt heeft geen of nauwelijkse verandering teweeg gebracht in de houding van Hamas ten aanzien van Israël.
je bedoelt de oslo akkorden .. ?
dat ging toch mis door goldstein die het nodig vondt om het vuur te openen op biddende moslims in de moskee van hebron ?
quote:
Saillant detail over die terugtrekking vind ik overigens de door Palestijnen doorbroken grensovergang naar Egypte die haastig en 'onherroepelijk' weer werd gesloten.
ghehe .. nog steeds het "enfant terrible" binnen de arabische liga na het erkennen van de staat israel
pleased to meet you
  maandag 31 juli 2006 @ 03:37:30 #198
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_40342511
quote:
Op maandag 31 juli 2006 03:23 schreef NorthernStar het volgende:
Getuige ook de uitspraak van Corporal Lior Sharabi. "In my lifetime I never expected to see bodies and people with bullets in their chest."
Ik kon ff niet terug vinden uit welk stuk je dit gequote had, maar als mr. Sharabi een militair is dan is t de aller naiefste die ik ooit gezien heb

- knip -
quote:
Ze willen geen invloed, ze willen ónrust zodat ze straks aan de verkiezingen kunnen deelnemen met een totalitaire Islamitische staat als gevolg.
Eh iets gemist? ze zitten in Libanon al in de regering en het parlement...

[ Bericht 21% gewijzigd door sp3c op 31-07-2006 03:41:33 ]
  maandag 31 juli 2006 @ 03:38:35 #199
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40342518
quote:
Op maandag 31 juli 2006 03:28 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat is precies wat ze willen. Zelfbeschikking, inderdaad.
Tenminste haar ideologische uitgangspunten staan een islamitische staat voor. Dat er pragmatisch over wordt gedacht en op politiek niveau een meer modaine houding wordt aangemeten neemt niet weg, dat zulke gevoelens geen rol spelen en binnen deze organisatie leven.
  † In Memoriam † maandag 31 juli 2006 @ 03:41:17 #200
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_40342528
quote:
Op maandag 31 juli 2006 03:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

Golani Brigade opereert niet in Gaza maar langs de Israelisch/Libaneze grens waar het tot voor kort relatief rustig was, als je daarbij ingedeeld werd kon je er idd vanuit gaan dat je niet zoveel schietwonden tegen zou komen in je carriere.

Al zijn ze wel ingezet in Jenin maar gezien zijn leeftijd zal hij dat niet meegemaakt hebben
Het was sarcastisch commentaar van mij op dat stuk. Net als dat het "als een van de grootste slagen de geschiedenis in zal gaan".

Een grondoffensief zal gewoon voor veel Israelische doden zorgen en daar is in Israel veel verzet tegen. Dus blijft men kiezen voor bombardementen en artillerie.

En dat resulteert weer in zulke idiote eisen dat de bevolking het zuiden maar even moet ontruimen zodat Israel haar gang kan gaan zonder al de negatieve PR. Al die dode kinderen in de pers is zo vervelend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')