abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40328401

Voorgaande links
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #01
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #02
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #03
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #04
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #05
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #06
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #07
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #08
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #09
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #10
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #11
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #12
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #13
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #14
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #15
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #16
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #17
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #18
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #19
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #20
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #21
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #22
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #23
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #24
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #25
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #26
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #27
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #28
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #29
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #30
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #31
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #32
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #33
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #34
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #35
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #36
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #37
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #38
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #39
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #40
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #41

Nieuwssites
    http://ynetnews.com/
    http://english.aljazeera.net/HomePage
    http://www.haaretz.com/
    http://www.irna.ir/en/
    http://news.google.nl/
    http://edition.cnn.com/
    http://www.jpost.com/
    http://news.bbc.co.uk/
    http://www.sky.com/skynews/home
    http://www.foxnews.com/
    http://abcnews.go.com/
    http://today.reuters.com/news/home.aspx
    http://www.israelnationalnews.com/

Overige links
    Hezbollah website: www.moqawama.net - engels
    IDF website: www.idf.il - engels
    Woordenlijst M-O dossier
    Live stream van de Israelische nieuwszender Channel10
    Live stream van de Arabische nieuwszender Al-Jazeera

Meer info over Libanon en Israel
    Wiki Libanon
    Wiki Israel
    Wiki M-O

Picca's

Plaatsen van picca's ?
    Natuurlijk willen we graag dat je toepasselijke foto's post behorende bij dit conflict. Er is echter kleine uitzondering.
    Foto's van ernstig bebloede, verminkte , gedode slachtoffers mogen echter niet direct zichtbaar zijn. Deze foto's hebben we namelijk liever achter een linkje met een passende waarschuwing erachter.

Laatste nieuws:
    Haaretz nieuws ticker
    Yedioth Ahronot RSS Feed

Headlines:
  • 22:53 French foreign minister to visit Beirut Monday (Reuters)
  • 22:43 Lebanese army says opens fire on IAF helicopters, stops them from landing (Reuters)
  • 22:37 Bush: Mideast events remind us friends, allies must work for sustainable peace (AP)
  • 22:22 Kuwait donates $300 million to Lebanon after Qana attack (AP)
  • 22:16 Red Cross voices alarm at high number of civilian casualties in Lebanon conflict (AP)
  • 22:09 IDF neutralizes makeshift bomb found near West Bank settlement of Itamar (Itim)
  • 21:47 Cabinet to convene for emergency meeting Monday at 9 P.M. (Haaretz)
  • 21:45 Palestinians attack UN offices in Gaza following IAF strike on Qana (AP)
  • 21:37 Witnesses: Those who fled Qana building between the two strikes lived (Haaretz)
  • 21:31 Lebanese MP: 15 children killed in Qana were disabled (AFP)
  • 21:28 MP, 8 other U.K. women who planned visit to Ramallah, denied entry into Israel (AFP)
  • 20:59 Four IDF soldiers wounded in south Lebanon (AP)
  • 20:47 Egypt summons Israeli ambassador over Qana attack (Reuters)
  • 20:43 Lebanon says will present evidence to int`l judicial officials against Israel (Haaretz)
  • 20:42 Blair says ongoing hostilities between Hezbollah and Israel `cannot continue` (AP)
  • 20:39 Memorial service held in Jerusalem for the 4 UN peacekeepers killed in Lebanon (AP)
  • 20:37 FM Livni meets Secretary of State Rice (Haaretz)
  • 20:32 Thousands protest in Umm al-Fahm, brand Israel `a terrorist state` (Haaretz)
  • 20:25 Meshal calls for more resistance in response to Israel`s Qana `massacre` (AP)
  • 20:15 Iran rejects terms of UN resolution on atomic work (Reuters)
  • 19:54 Representative dollar rate set at $1 / NIS 4.4280 (Haaretz)
  • 19:40 Israel`s UN envoy, Dan Gillerman, calls Qana `A hub for Hezbollah` (Reuters)
  • 19:39 IAF: We told S. Lebanon residents to leave areas with Hezbollah presence (Haaretz)
  • 19:36 IAF: We hit Qana building between 12 A.M. and 1 A.M., 7 hours before it fell (Haaretz)
  • 19:29 IAF: More than 150 rockets fired on north from Qana (Haaretz)
  • 19:08 Costa Rica`s President Arias calls for cease-fire in Lebanon (AP)
  • 18:58 China `strongly condemns` Israeli attack on Qana (AP)
  • 18:51 Peretz: IDF will continue Lebanon operation for at least two weeks (Haaretz)
  • 18:49 Annan repeats call for an immediate halt to fighting in Lebanon (AP)
  • 18:15 Lebanese PM thanks Hezbollah for its `sacrifice for Lebanon` (Reuters)
  • 18:00 Police: 140 rockets hit north Sunday, largest one-day total since July 12 (Army Radio)
  • 17:48 Three rockets strike Acre (Channel 10)
  • 17:39 Sirens sound in Haifa (Israel Radio)
  • 17:21 Lebanese PM: No talks, just immediate cease-fire, withdrawal of IDF (Channel 2)
  • 17:18 PM: Israel is in no hurry to declare a cease-fire (Haaretz)
  • 16:54 Iran cements warm ties to Caracas with oil deals (Reuters)
  • 16:53 IDF arrests 4 Palestinians in Qalqilyah over murder of Israeli last week (Haaretz)
  • 16:36 Germany expresses horror at Qana deaths (AP)
  • 16:29 At Annan`s request, UN Security Council to meet Sunday on Lebanon crisis (Reuters)
  • 16:08 Rice to leave for Washington on Monday to work on UN resolution (Reuters)
  • 16:06 Iran awards Venezuelan President Hugo Chavez its highest state medal (AP)
  • 16:05 IDF: Qana incident won`t halt military operation (Channel 2)
  • 15:43 Olmert, Rice to hold second meeting on Lebanon (Sky News)
  • 15:41 Syrian President Assad calls Israeli attack on Qana `terrorism`(AP)
  • 15:22 Haaretz reporter moderately hurt in strike on Kiryat Shmona (Haaretz)
  • 14:52 Solana says EU working to reach immediate cease-fire in Lebanon (Reuters)
  • 14:51 EU`s Solana: Nothing can justify Qana attack (Reuters)
  • 14:47 Olmert orders that humanitarian aid be allowed to reach Qana (Reuters)
  • 14:46 Olmert expresses `deep sorrow` over bombing of Qana (Reuters)
  • 14:27 Syrian FM: U.S. rejection of immediate cease-fire `unacceptable` (Reuters)
  • 14:25 Halutz: IAF was unaware civilians were sheltering in a Qana building (Reuters)
  • 14:22 Arab League chief calls for international probe of Qana `massacre` (Reuters)
  • 14:12 IDF soldier lightly wounded in rocket strike near Kiryat Shmona (Haaretz)
  • 13:33 Security forces nab suicide bomber near West Bank settlement of Yitzhar (Haaretz)
  • 13:24 Former British Foreign Sec. Straw: IDF actions in Lebanon `disproportionate` (DPA)
  • 13:03 1 person lightly hurt, another treated for shock after Qassam strike in Sderot (Haaretz)
  • 12:56 7 rockets land in Kiryat Shmona, one hits building; no injuries reported (Haaretz)
  • 12:54 Hamas vows to carry out attacks on Israel in response to strike on Qana (Reuters)
  • 12:53 Qassam rocket hits Sderot industrial zone factory, causing injuries, damage (Haaretz)
  • 12:42 France condemns IAF strike on Qana, calls for immediate ceasefire (Reuters)
  • 12:38 Over 1,000 protesters break into United Nations headquarters in Beirut (AP)
  • 12:22 Olmert: Qana village was used as a Hezbollah base for launching rockets at Israel (AP)
  • 12:21 Rice: It is time to get to a cease-fire in Lebanon (Reuters)
  • 12:17 Jordan`s Abdullah calls Qana strike `ugly crime,` seeks immediate cease-fire (Reuters)
  • 12:17 Hezbollah vows to retaliate for Israeli killings in Qana (Reuters)
  • 12:00 Haifa hospital reportedly hit by rocket (Sky News)
  • 11:38 Protesters rally at British airport over U.S. military shipments to Israel (AP)
  • 11:27 Lebanese gov`t officials: We will not meet Rice until cease-fire is reached (Reuters)
  • 11:04 Foreign Ministry: 330,000 residents of north have left homes due to rocket fire (Reuters)
  • 11:02 Sirens sound in Carmiel (Haaretz)
  • 10:35 Olmert: Israel not in a hurry to agree to cease-fire until it achieves its goals (AP)
  • 10:16 Two people lightly hurt in Katyusha strike in Acre (Haaretz)
  • 10:01 IDF says it warned residents of Qana to leave (Reuters)
  • 09:44 Iran says won`t consider incentives package if UN passes resolution against it (Reuters)

De OP kan hier gevonden worden.
    Wiki.fok

Hou het svp on-topic.

[ Bericht 4% gewijzigd door venomsnake op 30-07-2006 22:38:35 ]
  • "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_40328449
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Je hebt het steeds maar over de acties van die anderen en niet over Israel zelf. Maar goed dat je ze eigenlijk als oorzaak van alles noemt, als de slapende beer.
    Kennelijk hebben we beide geen zijde die we onvoorwaardelijk steunen, en het is waar dat ik het conflict momenteel vanuit Israeli's perspectief bekijk. Jij noemt echter de acties van anderen niet eens, denk je dat dat irrelevant is ofzo?
    pi_40328500
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:29 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Kennelijk hebben we beide geen zijde die we onvoorwaardelijk steunen, en het is waar dat ik het conflict momenteel vanuit Israeli's perspectief bekijk. Jij noemt echter de acties van anderen niet eens, denk je dat dat irrelevant is ofzo?
    Ik heb de acties van Hezbollah wel genoemd maar ik zie echt niet in waarom dit excessieve geweld moet volgen op de ontvoering van 2 soldaten. Dat is niet goed voor Israel zelf in de eerste plaats. De Israelische bevolking is hier op lange termijn het meest de dupe van. Dat staat buiten kijf.
    pi_40328540
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:26 schreef manhattan het volgende:

[..]

Israel heeft de afgelopen jaren niet anders gedaan: vredes-akkoorden tekenen, land terug geven, nederzettingen ontmantelen. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze weldegelijk goodwill hebben getoond. Hezbollah is echter helemaal niet uit op vrede, omdat ze een marionet van Iran zijn. Hoe meer onrust en oorlog, hoe meer aanhang, hoe sneller een (collega) Islamitische staat voor Iran.
    Dat is de laatste jaren toch niet meer het geval. Ik kan me een muur herrineren, ik kan me het wegpesten van palestijnen uit hun dorpen die binnen de muur vallen herinneren. En nog wel meer.

Israel heeft zich echt niet als een braaf jongetje gedragen de afgelopen jaren. Maar de grootste stommiteit die we begaan hebben is het zo aanpakken van Hamas na de gewonnen verkieziengen. Dat hadden we intelligenter en constructiever kunnen aanpakken.
    pi_40328564
    Eerlijk gezegd; Evil_jur, probeer ik het ook steeds vanuit Israelisch perspectief te bekijken: en juist dan snap ik hier helemaal niks van en vind ik het zo dwaas en onlogisch en zelfdestructief. Ze krijgen nu echt de hele wereld tegen zich en isoleren zich volkomen. Wat is de winst van Israel dan op dit moment?

Dat ze stoer zijn en laten zien dat ze niet over zich heen laten lopen en zo? En kunnen zeggen dat die anderen begonnen? Ik vind dat teveel de schoolplein mentaliteit van : hullie begonnen en hij doet het ook. Ik verwacht beter van een democratisch land.
      zondag 30 juli 2006 @ 18:33:10 #6
    70154 klez
    100 million+ death and countin
    pi_40328574
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik heb de acties van Hezbollah wel genoemd maar ik zie echt niet in waarom dit excessieve geweld moet volgen op de ontvoering van 2 soldaten. Dat is niet goed voor Israel zelf in de eerste plaats. De Israelische bevolking is hier op lange termijn het meest de dupe van. Dat staat buiten kijf.
    Dat is de vraag. Als Hezbollah voor de komende jaren was uitgeschakeld was dit zeker ten goede van de Israelis gekomen. Of dit gaat lukken is echter maar de vraag, ik denk dat de Israelis dachten dat het wat soepeler zou gaan gezien de ervaringen in het verleden.
    "They have invented a myth that Jews were massacred "
    Ahmadinejad, leader of Iran
    pi_40328611
    quote:

[..]

Dit excessieve geweld is, zoals ik al zei, ook niet het gevolg alleen van die ontvoering van die twee soldaten, maar op het jarenlang vanuit Zuid Libanon bestoken van Israel met alle projectielen die men maar kon bedenken.
      zondag 30 juli 2006 @ 18:34:20 #8
    70154 klez
    pi_40328614
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:32 schreef Zemi77 het volgende:

Israel heeft zich echt niet als een braaf jongetje gedragen de afgelopen jaren. Maar de grootste stommiteit die we begaan hebben is het zo aanpakken van Hamas na de gewonnen verkieziengen. Dat hadden we intelligenter en constructiever kunnen aanpakken.
    Nee hoor. In een beschaafde wereld laat Hamas haar standpunt om Israel te vernietigen gewoon varen. Nu.
    pi_40328634
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:32 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Dat is de laatste jaren toch niet meer het geval. Ik kan me een muur herrineren, ik kan me het wegpesten van palestijnen uit hun dorpen die binnen de muur vallen herinneren. En nog wel meer.
    Ik kan me de routekaart herinneren, ik kan me het, geheel tegen de publieke opinie in, ontmantelen van nederzettingen herinneren.
    quote:
    Dat vind ik weer een hele andere discussie..
    pi_40328635
    quote:

[..]

Het was eerst een ontvoerde soldaat door Hamas, daarna acht gedode en twee ontvoerde soldaten door Hezbollah, in een brutale aanval.

Wat werkt dan wel op lange termijn? Hun vijanden hebben weer laten blijken dat ze Israel nooit met rust zullen laten, is het dan niet beter voor de Israelische bevolking dat de bedreiging wordt weggenomen, zelfs als daar opofferingen voor nodig zijn?

Geef Hezbollah of Hamas een massa-vernietigingswapen, en Israel bestaat morgen niet meer. Dat is waar ze tegenover staan, is het dan excessief geweld?
    pi_40328662
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:34 schreef Jalu het volgende:

[..]

Dit excessieve geweld is, zoals ik al zei, ook niet het gevolg alleen van die ontvoering van die twee soldaten, maar op het jarenlang vanuit Zuid Libanon bestoken van Israel met alle projectielen die men maar kon bedenken.
    Tja maar waar is dat dan weer het gevolg van? Het is toch een oneindige cirkel, waarom dan niet de verstandigste zijn? Alsof Israel alleen maar vredelievende en opbouwende acties heeft bedacht de afgelopen decennia. Ik had gehoopt dat Israel verstandiger zou zijn. Ik ben altijd zwaar verscheurd bij dit onderwerp en helemaal geen Israel-hater maar ik ben nu echt verbijsterd door hun gedrag. En die aanslag van vannacht is wel een soort druppel merk ik.
      zondag 30 juli 2006 @ 18:36:37 #12
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40328681
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:35 schreef manhattan het volgende:

[..]

Ik kan me de routekaart herinneren, ik kan me het, geheel tegen de publieke opinie in, ontmantelen van nederzettingen herinneren.
    Gebruik verdomme je hersens eens, lees je eens in.

Wat was het doel van het ontmantelen/verlaten van de Gazastrook?
    pi_40328705
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:34 schreef klez het volgende:

[..]

Nee hoor. In een beschaafde wereld laat Hamas haar standpunt om Israel te vernietigen gewoon varen. Nu.
    Zeker - en in een beschaafde wereld was er allang een Palestijnse staat.
    pi_40328737
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:32 schreef SCH het volgende:
    Eerlijk gezegd; Evil_jur, probeer ik het ook steeds vanuit Israelisch perspectief te bekijken: en juist dan snap ik hier helemaal niks van en vind ik het zo dwaas en onlogisch en zelfdestructief. Ze krijgen nu echt de hele wereld tegen zich en isoleren zich volkomen. Wat is de winst van Israel dan op dit moment?

Dat ze stoer zijn en laten zien dat ze niet over zich heen laten lopen en zo? En kunnen zeggen dat die anderen begonnen? Ik vind dat teveel de schoolplein mentaliteit van : hullie begonnen en hij doet het ook. Ik verwacht beter van een democratisch land.
    Ik ben het met je eens dat het destructief is, maar ik begrijp wel dat ze geen andere optie meer zien. En het is niet schoolplein-metaliteit, het is gewoon hoe het gaat in de wereld.
    pi_40328746
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:34 schreef klez het volgende:

[..]

Ja dat vind ik ook, maar zo werkt het niet. Wanneer is de Ira gaan ontwapenen, wanneer ging het beter met de ETA, wanneer hield de PLO op met terroristische aanslagen? Niet wanneer wij het zo dringen met de wapens in de hand vroegen. Wel toen we ze (een idee van) zelfbestuur of inspraak gaven. Als je je tegenpartij niet serieus neemt zal hij het bij jou ook niet doen. Da havik aanpak tegende hamas heeft averrechts gewerkt en dat zullen we de komende twee decennia nog wel merken ook.

Trouwens was Hamas niet bezig met het erkennen van de staat Israel? Nu ja dat zal nu wel van de baan zijn.
    pi_40328765
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:36 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Gebruik verdomme je hersens eens, lees je eens in.

Wat was het doel van het ontmantelen/verlaten van de Gazastrook?
    Het ontmantelen van de nederzettingen maakte deel uit van de routekaart, eppo!
      zondag 30 juli 2006 @ 18:41:59 #17
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40328832
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:39 schreef manhattan het volgende:

[..]

Het ontmantelen van de nederzettingen maakte deel uit van de routekaart, eppo!
    eppo, het enige doel van het verlaten van de gazastrook was om weer goodwill te creeeren om de nederzettingen op de westerlijke jordaanoever permanent te maken en uit te breiden.

http://www.documentaire.nl/doc.asp?oId=3099

Die docu zou iedereen eens moeten bekijken. Het is helaas allemaal geen 1+1=2
    pi_40328846
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Tja maar waar is dat dan weer het gevolg van? Het is toch een oneindige cirkel, waarom dan niet de verstandigste zijn?
    Omdat dat zelfmoord zou zijn, en dus eigenlijk heel onverstandig.
      zondag 30 juli 2006 @ 18:42:24 #19
    70154 klez
    pi_40328848
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Zeker - en in een beschaafde wereld was er allang een Palestijnse staat.
    Die is er. Israel heeft talloze concessies gedaan om tot die staat te komen. Hamas en Hezbollah geen enkele. Vernietiging van Israel.
    pi_40328853
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:39 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Ja dat vind ik ook, maar zo werkt het niet. Wanneer is de Ira gaan ontwapenen, wanneer ging het beter met de ETA, wanneer hield de PLO op met terroristische aanslagen? Niet wanneer wij het zo dringen met de wapens in de hand vroegen. Wel toen we ze (een idee van) zelfbestuur of inspraak gaven. Als je je tegenpartij niet serieus neemt zal hij het bij jou ook niet doen. Da havik aanpak tegende hamas heeft averrechts gewerkt en dat zullen we de komende twee decennia nog wel merken ook.

Trouwens was Hamas niet bezig met het erkennen van de staat Israel? Nu ja dat zal nu wel van de baan zijn.
    Dat verhaal gaat niet op voor hezbollah. Als je hezbollah zelfbestuur wilt geven, wordt je doorverbonden met het kantoor van admahinejad.
    pi_40328856
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:38 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat het destructief is, maar ik begrijp wel dat ze geen andere optie meer zien. En het is niet schoolplein-metaliteit, het is gewoon hoe het gaat in de wereld.
    Dat denk ik dus niet. UIteindelijk levert dit meestal niks op en de diplomatieke weg toch wel, hoe langzaam en hardnekkig en frusterend ook.
    pi_40328869
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:42 schreef klez het volgende:
    Die is er.
      zondag 30 juli 2006 @ 18:43:25 #23
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40328873
    http://www.eo.nl/portals/programs/episode.jsp?portal=4177509&program=3621704&season=6392693&episode=7236187

Ik ben alleen bang dat je die docu nergens meer kan zien. Het is de laatste maand zowel op Canvas (panorama) als de publieke omroep (eo) geweest.

Er zitten gesprekken in met mensen van beide kanten. van Sharon, tot Arafat, Clinton tot Barak.
    pi_40328890
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:42 schreef Jalu het volgende:

[..]

Omdat dat zelfmoord zou zijn, en dus eigenlijk heel onverstandig.
    Ik denk dat dit zelfmoord is. Plus heel veel moord ook nog.
    pi_40328906
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:35 schreef manhattan het volgende:

[..]

Ow Israel heeft zeker geprobeerd om de boel te verbeteren. Absoluut, maar had net zoals Hamas en Hezbollah, daarbij een eigen agenda bij, die niet altijd even zeer strookte met de belangen van Hezbollah en hamas.

Ik snap Israels reactie ook absoluut niet. Hamas staat onder zware druk en zoekt toenadering. Iran heeft het moeilijk met het verkopen van hun nucleaire programma (ook onder de eigen bevolking) en zoekt een scapegoat. Ze ontvoeren drie militairen en Israel trapt er als een dolle stier in. Ik vind het nogal dom
    pi_40328935
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:35 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Het was eerst een ontvoerde soldaat door Hamas, daarna acht gedode en twee ontvoerde soldaten door Hezbollah, in een brutale aanval.

Wat werkt dan wel op lange termijn? Hun vijanden hebben weer laten blijken dat ze Israel nooit met rust zullen laten, is het dan niet beter voor de Israelische bevolking dat de bedreiging wordt weggenomen, zelfs als daar opofferingen voor nodig zijn?

Geef Hezbollah of Hamas een massa-vernietigingswapen, en Israel bestaat morgen niet meer. Dat is waar ze tegenover staan, is het dan excessief geweld?
    Die ontvoering en doden waren ook weer ergens een reactie op. Zo gaat het maar door.

En Israel is de sterkste dus moet in mijn ogen ook de verstandigste zijn. Israel kan als ze het wil zoveel meer, het is zo rijk, heeft zoveel wapens, heeft de VS - die anderen zijn eigenlijk geen partij.

En ik ben ervan overtuigd dat het gros van de Palestijnen gewoon rust wil, en eten en veiligheid.
    pi_40329037
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:45 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Ow Israel heeft zeker geprobeerd om de boel te verbeteren. Absoluut, maar had net zoals Hamas en Hezbollah, daarbij een eigen agenda bij, die niet altijd even zeer strookte met de belangen van Hezbollah en hamas.

Ik snap Israels reactie ook absoluut niet. Hamas staat onder zware druk en zoekt toenadering. Iran heeft het moeilijk met het verkopen van hun nucleaire programma (ook onder de eigen bevolking) en zoekt een scapegoat. Ze ontvoeren drie militairen en Israel trapt er als een dolle stier in. Ik vind het nogal dom
    Onderschat Iran niet.
    Israel moet nu wel als een dolle stier naar binnentrekken, anders ligt Tel-aviv straks plat.
    pi_40329043
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:42 schreef manhattan het volgende:

[..]

Dat verhaal gaat niet op voor hezbollah. Als je hezbollah zelfbestuur wilt geven, wordt je doorverbonden met het kantoor van admahinejad.
    Klopt, maar als je de mogelijkheid hebt om Hamas naar rustigere vaarwateren te trekken dan zou ik het iets sterker worden van hezbollah maar op de koop toenemen.
    pi_40329064
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:49 schreef manhattan het volgende:

[..]

Onderschat Iran niet.
    Israel moet nu wel als een dolle stier naar binnentrekken, anders ligt Tel-aviv straks plat.
    Hoe vaak ga je dat nog posten?

Denk je dat die kans nu minder wordt momenteel?
      zondag 30 juli 2006 @ 18:52:30 #30
    25318 Kaalhei
    under a dead Ohio sky
    pi_40329115
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:46 schreef SCH het volgende:
    En Israel is de sterkste dus moet in mijn ogen ook de verstandigste zijn. Israel kan als ze het wil zoveel meer, het is zo rijk, heeft zoveel wapens, heeft de VS - die anderen zijn eigenlijk geen partij.
    Maar wat moet Israel dan doen? Denk maar niet dat Hizballah ophoudt voordat Israel niet meer bestaat en alle joden zijn verdreven. Moeten ze zich dag-in dag-uit laten bombarderen met raketten, totdat Iran eindelijk een nucleair wapen levert en heel Israel van de kaart veegt?
    Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
    Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
      zondag 30 juli 2006 @ 18:52:36 #31
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40329118
    quote:

[..]

Onderschat Iran niet.
    ben je bang voor die fictieve kernbom of het gewone leger?
      zondag 30 juli 2006 @ 18:53:22 #32
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40329137
    Israel heeft in het geniep een kernbom ontwikkelt. Ik denk niet dat je een ander land dat dan kan gaan verbieden.
    pi_40329139
    quote:

[..]

Onderschat Iran niet.
    Als Iran Tel Aviv wil platgooien dan doen ze dat wel (als ze het kunnen), dat heeft niets te maken met het als een dolle stier tekeer gaan in Libanon. Tenzij ze de veiligheidszone weer willen instellen. Maar het is een kwestie van tijd totdat Iran vanuit eigen grondgebied israel goed kan raken.
    pi_40329207
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:52 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

ben je bang voor die fictieve kernbom of het gewone leger?
    Het Iraanse kernprogramma, waarvan ik overtuigd ben dat het bestaat, is een hele andere discussie. Hezbollah kan putten uit het rijk geschakeerde wapenarsenaal van Iran, en dat omvat wel even wat meer dan een paar kahousha's. Hoe dacht je bijvoorbeeld dat ze plotseling zo snel aan zwaardere rakketten konden komen terwijl het oorlog is ?
      zondag 30 juli 2006 @ 18:55:58 #35
    25318 Kaalhei
    under a dead Ohio sky
    pi_40329210
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:53 schreef PLAE@ het volgende:

Israel heeft in het geniep een kernbom ontwikkelt. Ik denk niet dat je een ander land dat dan kan gaan verbieden.
    Ik denk dat het zowel kan als wenselijk is.
    Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
    Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
    pi_40329263
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:55 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Ik denk dat het zowel kan als wenselijk is.
    Helemaal mee eens.
    God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
    pi_40329310
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:53 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Als Iran Tel Aviv wil platgooien dan doen ze dat wel (als ze het kunnen), dat heeft niets te maken met het als een dolle stier tekeer gaan in Libanon. Tenzij ze de veiligheidszone weer willen instellen. Maar het is een kwestie van tijd totdat Iran vanuit eigen grondgebied israel goed kan raken.
    Iran had al lang de oorlog met Israel kunnen starten, echter is dat niet echt slim als je bezig bent met het ontwikkelen van kernwapens. Als dekmantel gebruiken ze nu Hezbollah, die straks ongetwijfeld vanuit Syrie gaat opereren. Op dat moment, kan Iran met "schone handen" de oorlog verklaren aan Israel en roepen dat de zionisten het hele midden-oosten platgooien. Het zijn uitgekookte smeerlappen daar in Teheran.
      zondag 30 juli 2006 @ 18:59:29 #38
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40329321
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:55 schreef manhattan het volgende:

Hoe dacht je bijvoorbeeld dat ze plotseling zo snel aan zwaardere rakketten konden komen terwijl het oorlog is ?
    Die had men al op voorraad. Maar het leger van Iran moet je je niet teveel bij voorstellen. Veel oud sovjet materiaal en totaal niet opgewassen tegen een westers leger.
    pi_40329328
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:57 schreef cultheld het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.
    Ook wel mee eens, maar haal dan wel de kernbommen uit Israel weg. Dat schept weer wat meer vertrouwen en wat minder angst in de arabische wereld
    pi_40329353
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:59 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Ook wel mee eens, maar haal dan wel de kernbommen uit Israel weg. Dat schept weer wat meer vertrouwen en wat minder angst in de arabische wereld
      zondag 30 juli 2006 @ 19:00:22 #41
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40329354
    quote:

[..]

hehe onmogelijk natuurlijk. en onbespreekbaar.
    pi_40329398
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:59 schreef manhattan het volgende:

[..]

Iran had al lang de oorlog met Israel kunnen starten, echter is dat niet echt slim als je bezig bent met het ontwikkelen van kernwapens. Als dekmantel gebruiken ze nu Hezbollah, die straks ongetwijfeld vanuit Syrie gaat opereren. Op dat moment, kan Iran met "schone handen" de oorlog verklaren aan Israel en roepen dat de zionisten het hele midden-oosten platgooien. Het zijn uitgekookte smeerlappen daar in Teheran.
    Ik ben het helemaal met je eens, maar volgt Israel nu de meest verstandige weg? In plaats van het kernprogramma van Iran zijn nu alle ogen gericht op israel in Libanon. Ahmedjanin heeft zijn afleidingsmaneuvre en Israel vangt de klappen. ik vind het nogal dom.
    pi_40329402
    quote:

[..]

Israël is een (westerse) democratie. Iran is een apenland (als je kijkt naar de mensen die dat land "besturen" en dus feitelijk de lakens uitdelen). Israël zal nooit met kernbommen gaan gooien als daar geen aanleiding voor is; Die gek uit Iran is er toe in staat.
    God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
    pi_40329509
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 19:00 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

hehe onmogelijk natuurlijk. en onbespreekbaar.
    En dat is terecht. Het feit dat de Arabische wereld weet dat Israel over kernwapens kan beschikken is het belangrijkste wat hen ervan weerhoudt Israel op grote schaal aan te vallen.
    pi_40329545
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 19:02 schreef cultheld het volgende:

[..]

Israël is een (westerse) democratie. Iran is een apenland (als je kijkt naar de mensen die dat land "besturen" en dus feitelijk de lakens uitdelen). Israël zal nooit met kernbommen gaan gooien als daar geen aanleiding voor is; Die gek uit Iran is er toe in staat.
    Ook een reden van het conflict. De ander als apenland uitschelden draagt nu niet echt bij tot een betere verstandhouding. Helaas gebeurt het in de politiek maar al te vaak. (Ik ben me nu serieus aan het afvragen wie erger is Ahmedjanin of Bush?, mwa kga toch maar voor de eerste).
      zondag 30 juli 2006 @ 19:06:53 #46
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_40329620
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 19:06 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Ook een reden van het conflict. De ander als apanland uitschelden draagt nu niet echt bij tot een betere verstandhouding. Helaas gebeurt het in de politiek maar al te vaak. (Ik ben me nu serieus aan het afvragen wie erger is Ahmedjanin of Bush?, mwa kga toch maar voor de eerste).
    Iran is een apenland in die zin dat het land wordt geregeerd door barbaren, die met godsdienstwaanzin en angstpolitiek het land besturen. De Iraanse bevolking is zeer zeker niet barbaars, maar wordt geknecht door een elite van geestelijken en domme meelopers. Aangezien de Iraanse bevolking de kernwapens níet beheert en Ahmedjanin en co wel, lijkt het me een goede zaak om Iran vooral niet de mogelijkheid te geven om kernwapens te produceren.
    pi_40329695
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 19:05 schreef Jalu het volgende:

[..]

En dat is terecht. Het feit dat de Arabische wereld weet dat Israel over kernwapens kan beschikken is het belangrijkste wat hen ervan weerhoudt Israel op grote schaal aan te vallen.
    Maar dan mogen andere landen ook gewoon kernwapens hebben want Israel's kernwapens weerhoudt ze van een aanval. Zelfmoord is zelfmoord of je Israel nou conventioneel of nucleair aanvalt. Ik ben opgelucht, de Holocaust op de bevolking van Iran is dus niet nodig.
    De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
    pi_40329698
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 19:09 schreef cultheld het volgende:

[..]

Iran is een apenland in die zin dat het land wordt geregeerd door barbaren, die met godsdienstwaanzin en angstpolitiek het land besturen. De Iraanse bevolking is zeer zeker niet barbaars, maar wordt geknecht door een elite van geestelijken en domme meelopers. Aangezien de Iraanse bevolking de kernwapens níet beheert en Ahmedjanin en co wel, lijkt het me een goede zaak om Iran vooral niet de mogelijkheid te geven om kernwapens te produceren.
    Zo denkt de VS er ook over, en het zou mij helemaal niks verbazen als dit voor Bush een stok zou kunnen zijn om straks Iran binnen te vallen. In hoofdlijnen draait dit conflict eigenlijk om Iran en Amerika.
    pi_40329725
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 19:05 schreef Jalu het volgende:

[..]

Dat is toch niet te rijmen met het willen verbieden van kernwapens in andere landen. Ik vind wel dat dat moet gebeuren maar jullie hebben het steeds over: en zij begonnen. Wees dan consequent.
    pi_40329748
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 19:12 schreef manhattan het volgende:

[..]

Zo denkt de VS er ook over, en het zou mij helemaal niks verbazen als dit voor Bush een stok zou kunnen zijn om straks Iran binnen te vallen. In hoofdlijnen draait dit conflict eigenlijk om Iran en Amerika.
    En helaas voor de Libanezen maar het zijn proefkonijnen. Wij mogen alvast "wennen" als Libanon qua burgerslachtoffers een picknick zal blijken vergeleken met de aanval op Iran.
    De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
      zondag 30 juli 2006 @ 19:15:46 #52
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40329762
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 19:12 schreef manhattan het volgende:

[..]

Meer om Engeland dat de boel slecht geregeld heeft na WO II.
    pi_40329778
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 19:15 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

En helaas voor de Libanezen maar het zijn proefkonijnen. Wij mogen alvast "wennen" als Libanon qua burgerslachtoffers een picknick zal blijken vergeleken met de aanval op Iran.
    Dat is jouw invulling.

Iran zal direct de aanval openen op Israel, en dan moet je eens kijken hoeveel duizenden slachtoffers er vallen. Dit ligt wel iets gecompliceerder......
    pi_40329923
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 19:15 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Meer om Engeland dat de boel slecht geregeld heeft na WO II.
    pi_40330170
    wel heftige beelden op rtl 4, zijn we niet gewend...
    Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
    -Rabia Al-Basri
    pi_40330221
    Die blogs zijn verdomde interessant

When the People are the Source of Dictatorship

It's certainly a negative thing to have a totalitarian regime that oppresses its people. It's even worse to have a society in which the people themselves oppress their fellow citizens if they choose to have opinions that contradicts to what the majority believes in. But it is definitely a disaster to have both, because it seems that you can't fix one you without fixing the other, and at the same time it is almost impossible to fix both simultaneously.

I read two news articles recently that show how the people in Egypt oppress their fellow citizens, or even think they don't have the right to be citizens, just because they choose to be different than the rest of the herd.......................

http://egyptianperson.blo(...)of-dictatorship.html
    pi_40330334
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 19:32 schreef Slayage het volgende:
    wel heftige beelden op rtl 4, zijn we niet gewend...
    Om vervolgens een topic te hebben over Surinaamse zangvogeltjes.
      zondag 30 juli 2006 @ 19:40:54 #59
    121310 venomsnake
    El Saltador
    pi_40330356
    quote:
    Egypt summons Israeli ambassador over Qana attack

Egypt summoned Israel's ambassador to Cairo on Sunday to express its outrage over an Israeli air strike in Lebanon that killed more than 60 civilians, the Foreign Ministry said in a statement.

"Egyptian Foreign Minister Ahmed Aboul Gheit, following his return from a brief trip to Damascus, summoned the Israeli ambassador to Cairo, Shalom Cohen, to inform him of Egypt's severe anger and complete condemnation of the Israeli strike on civilians in Lebanon," the statement said. (Reuters)
    quote:
    Iran hardline forces readying for revenge on Israel

Iran's hardline forces should ready themselves to take revenge on Israel and the United States for the offensive on Lebanon, the head of the Revolutionary Guards was quoted as saying on Sunday.

"The Basij and Revolutionary Guards should prepare to get even with the Zionists and Americans," Yahya Rahim-Safavi was quoted as telling Islamic militiamen by the conservative Fars news agency. (Reuters)
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      zondag 30 juli 2006 @ 19:40:55 #60
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40330357
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 19:39 schreef Incomplete het volgende:

[..]

je zit te lang te fokken.
    pi_40330395
    quote:

[..]

Het leven moet, ondanks die ellende, ook een beetje leuk blijven. iemand een idee hoelaat de film: Grrijpstra en de gier begint ?
    pi_40330406
    quote:
    post van mij uit het vorige topic:
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 15:12 schreef Godslasteraar het volgende:
    goed, de blog-reports

Here a Christian mob smashes a car in Beirut for displaying a Hezbollah logo. My friend Carine says the atomosphere reeks of impending sectarian conflict like never before. Another Lebanese blogger quotes a radical Christian war criminal from the bad old days who says the civil war will resume a month after Israel cools its guns: "Christians, Sunnis and Druze will fight the 'fucker Shia', with arms from the US and France."
    http://www.michaeltotten.com/archives/001203.html
    en zo waren er meer berichten, ook hier op de blog van Sandmonkey:
    http://www.sandmonkey.org/2006/07/30/foreboding/
    pi_40330441
    Libanese christenen
    pi_40330458
    quote:

[..]

was wel een leuk stukje, mijn surinaamse buurman heeft ook van die vogels en doet ook mee met die dingen, dacht misschien zie em wel langskomen, maar het ging over amsterdam en niet den haag, die vogels kunnen echt een hels kabaal maken zeg...
    Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
    -Rabia Al-Basri
    pi_40330492
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 19:42 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

post van mij uit het vorige topic:
    [..]

en zo waren er meer berichten, ook hier op de blog van Sandmonkey:
    http://www.sandmonkey.org/2006/07/30/foreboding/
    je valt in herhaling glasnost
    -Rabia Al-Basri
    pi_40330509
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 19:42 schreef manhattan het volgende:

[..]

Het leven moet, ondanks die ellende, ook een beetje leuk blijven. iemand een idee hoelaat de film: Grrijpstra en de gier begint ?
    http://www.filmtotaal.nl/module.php?section=fotvDetails&movieID=20129&titel=Grijpstra_&_De_Gier
    -Rabia Al-Basri
    pi_40330512
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 19:45 schreef Slayage het volgende:

[..]

die vogels Surinamers kunnen echt een hels kabaal maken zeg...
    Ervaringdeskundige (maar wel gezelli mensen )
    pi_40330518
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 19:40 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

je zit te lang te fokken.
    -Rabia Al-Basri
    pi_40330589
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 19:47 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Ervaringdeskundige (maar wel gezelli mensen )
    ook inderdaad , zekers gezellige mensen
    -Rabia Al-Basri
      zondag 30 juli 2006 @ 19:51:46 #70
    121310 venomsnake
    El Saltador
    pi_40330615
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 19:48 schreef Slayage het volgende:

[..]

"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_40330689
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 19:46 schreef Slayage het volgende:

[..]

je valt in herhaling glasnost
    yep, maar de berichtjes in die blogs waren de interessantste die ik dit weekeinde gezien heb. En die berichtjes kunnen ook zeer relevant zijn voor wat er na de Israelische akties gaat komen.

Verder, al die berichten over de publieke opinie van de Arabische straat etc etc hoor ik al mijn hele leven, en die opinie heeft nooit gevolgen. Goh, de Arabieren/Iraniërs hebben een hekel aan Israel, niet echt baanbrekend nieuws. "Ja maar nu hebben ze wel zo'n hekel aan Israel, nu willen ze, anders dan in het verleden toen ze de Israeliërs in zee wilden drijven, de Israeliërs ...eeeuh .... in zee drijven."
    Hoe voorspelbaar

edit: ik doel dus op die post van zakjappanertje, en de experts die "waarschuwen".
    Ik bibber
    pi_40330802
    quote:
    heftig heh, ben alleen nooit naar een wedstrijd geweest in het sukru saracoglu stadion , komt nog wel een keer inshallah
    -Rabia Al-Basri
    pi_40330938
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 19:54 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

yep, maar de berichtjes in die blogs waren de interessantste die ik dit weekeinde gezien heb. En die berichtjes kunnen ook zeer relevant zijn voor wat er na de Israelische akties gaat komen.

Verder, al die berichten over de publieke opinie van de Arabische straat etc etc hoor ik al mijn hele leven, en die opinie heeft nooit gevolgen. Goh, de Arabieren/Iraniërs hebben een hekel aan Israel, niet echt baanbrekend nieuws. "Ja maar nu hebben ze wel zo'n hekel aan Israel, nu willen ze, anders dan in het verleden toen ze de Israeliërs in zee wilden drijven, de Israeliërs ...eeeuh .... in zee drijven."
    Hoe voorspelbaar

edit: ik doel dus op die post van zakjappanertje, en de experts die "waarschuwen".
    Ik bibber
    niets nieuws onder de horizon inderdaad, arabieren/iran blijft een zooitje, maarja we weten niet waar dit allemaal heen gaat natuurlijk...

is die siniora een italiaan ofzo? klinkt wel italiaans

wat een kut kop heeft die gast in je ava zeg, die gast van bottom en the young ones toch?
    -Rabia Al-Basri
    pi_40330975
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 19:58 schreef Slayage het volgende:

[..]

heftig heh, ben alleen nooit naar een wedstrijd geweest in het sukru saracoglu stadion , komt nog wel een keer inshallah
    Dan ga ik met je mee
    pi_40331033
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 20:05 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Dan ga ik met je mee
    doen we , wordt wel komende zomer dan, want dit jaar gaat niet meer lukken naar istanbul gaan
    -Rabia Al-Basri
      zondag 30 juli 2006 @ 20:08:28 #76
    7859 456
    Onze excuses voor het ongemak
    pi_40331048
    Wat ik me afvraag, de beelden ziende op het journaal, waarom arabieren altijd dingen moeten slopen als ze demonstreren.
    Ze slopen het VN gebouw. Ik geloof zon beetje het enige internationale apparaat wat deze aanval WEL FEL veroordeeld.
    Dans Paris à vélo on dépasse les autos
    pi_40331067
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 20:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

niets nieuws onder de horizon inderdaad, arabieren/iran blijft een zooitje, maarja we weten niet waar dit allemaal heen gaat natuurlijk...

is die siniora een italiaan ofzo? klinkt wel italiaans
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Fouad_Siniora
    quote:
    wat een kut kop heeft die gast in je ava zeg, die gast van bottom en the young ones toch?
    Alan B'stard, mijn goeroe
      zondag 30 juli 2006 @ 20:11:09 #78
    7859 456
    Onze excuses voor het ongemak
    pi_40331140
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 20:09 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Fouad_Siniora
    [..]

Alan B'stard, mijn goeroe
    New Statesman

http://www.youtube.com/watch?v=O8kETVV2s8g&search=b%27stard
    Dans Paris à vélo on dépasse les autos
    pi_40331142
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 20:08 schreef 456 het volgende:
    Wat ik me afvraag, de beelden ziende op het journaal, waarom arabieren altijd dingen moeten slopen als ze demonstreren.
    Ze slopen het VN gebouw. Ik geloof zon beetje het enige internationale apparaat wat deze aanval WEL FEL veroordeeld.
    moslims en logica hé
    pi_40331317
    En zo slim ook. Hun enige 'vriend' in de buurt.
    Beiroet: de gekste!
    pi_40331438
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 20:11 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

moslims en logica hé
    -Rabia Al-Basri
    pi_40331506
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 20:21 schreef Slayage het volgende:
    Daar heb je wel gelijk in. Auw.
    Het was in opdracht van Hezbollah dus we kunnen het die zielen niet kwalijk nemen.
    Ze waren wan-hó-pig.

(Stuítend voorzitter)
    pi_40331679
    quote:
    Dat snap ik nou ook niet hé.
    Waarom moeten die arabieren zich toch altijd aanstellen.
    Ze doen net alsof ze elke dag geslacht worden.

Dat snap ik niet.
    pi_40331767
    Hezbollah wil koste wat kost geen vredesmacht in Zuid-Libanon. De VN nu alvast een beetje bang maken past daar keurig in. Die UNIFIL gasten die er nu zitten zijn nutteloos en worden nog net getolereerd.
    pi_40331769
    Die arabieren mogen zich wel eens in ons verplaatsen, we kunnen nauwelijks de olie betalen.
      zondag 30 juli 2006 @ 20:38:56 #86
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_40331983
    quote:
    Hey, het is niet voor het eerst dat een VN gebouw bestormt wordt.

Israel gooit er gelijk een bom op, en maakt 4 doden. Kijk, dan dóe je tenminste nog eens wat.
    Daadkrachtig enzo.
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
    pi_40332058
    Het zou goed zijn als de VN ter plaatse onderzoek verricht.

Bron: 'Israël niet verantwoordelijk voor bloedbad'

'Israël niet verantwoordelijk voor bloedbad'
    Gepost door Joop (Athlon_2o0o) - Bron: NU.nl
    Gepubliceerd: zondag 30 juli 2006 @ 20:35
    Het leger van Israël zet vraagtekens bij de omstandigheden van het bloedbad in het Zuid-Libanese stadje Qana. Israël stelt dat het leger het gebouw zeven uur voor de werkelijke aanval al had aangevallen. Daarna zou een andere raket de zware klap uitgedeeld hebben.

"Zover wij het begrijpen, is dit gebouw aangevallen door een Israëlisch gevechtsvliegtuig tussen middernacht en één uur, ongeveer zeven uur voor de zware treffer" waarbij de doden vielen, aldus Amir Eshel van de Israëlische luchtmacht. "De eerste berichten van slachtoffers kwamen pas tussen acht uur en half negen binnen".

De grote aanval op het gebouw moet volgens het Israëlische leger dus door een niet-Israëlische raket gebeurd zijn. Hierbij spraken ze geen vermoedens uit wie dan de raket wel afgeschoten zou kunnen hebben. Israël heeft op het bewuste tijdstip wel op vijfhonderd meter afstand doelen bestookt. Eshel zegt dat daarbij alle vooraf gekozen doelwitten getroffen werden, dus ook die kunnen het gebouw in Qana niet geraakt hebben.

Het Rode Kruis stelt dat er zestig doden zijn gevallen bij de aanval. Onder andere de Europese Unie, de Verenigde Staten en de Verenigde Naties hebben de aanval veroordeeld.
      zondag 30 juli 2006 @ 20:44:04 #88
    78780 deedeetee
    rustig doorgaan met ademhalen
    pi_40332196
    Tsja ik had het ook al gelezen. Akelig genoeg heb ik er helemaal geen moeite mee te geloven dat het gebouw is opgeblazen om stemmen voor hezbollah te werven.......
    Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
    pi_40332478
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 20:44 schreef deedeetee het volgende:
    Tsja ik had het ook al gelezen. Akelig genoeg heb ik er helemaal geen moeite mee te geloven dat het gebouw is opgeblazen om stemmen voor hezbollah te werven.......
    Ah, nóg zo'n radicalist
    pi_40332480
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 20:31 schreef Nee het volgende:
    Die arabieren mogen zich wel eens in ons verplaatsen, we kunnen nauwelijks de olie betalen.
    ah, daar zijn onlangs nog een rapport en de nodige artikelen over verschenen. De VS en vooral Europa raken die hoge olieprijzen nauwelijks. Dus nauwelijks een negatieve invloed op de economie. Het zijn vooral de arme opkomende economieën die onder de hoge prijzen leiden, zoals India.
    Pas vanaf een olieprijs van zo'n 100 dollar per vat zou het vervelend voor het Westen worden.
      zondag 30 juli 2006 @ 20:56:21 #91
    25318 Kaalhei
    under a dead Ohio sky
    pi_40332606
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 20:31 schreef CeeJee het volgende:
    Hezbollah wil koste wat kost geen vredesmacht in Zuid-Libanon. De VN nu alvast een beetje bang maken past daar keurig in. Die UNIFIL gasten die er nu zitten zijn nutteloos en worden nog net getolereerd.
    Nou, dat lijkt me juist wel handig voor Hizballah. Dertig kilometer buffervlees die voorkomt dat Israeli's je raketposten aanvallen. Wat wil je nog meer?
    pi_40332611
    quote:
    Iran verwerpt voorwaarden resolutie.

De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad heeft zondag de voorwaarden van een ontwerpresolutie verworpen die Iran oproept te stoppen met uraniumverrijking. Volgens hem heeft het volk van Iran het recht om zelf nucleaire brandstof te produceren.

Frankrijk diende woensdag in de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties de ontwerpresolutie in waarin wordt geëist dat Teheran op 31 augustus stopt met zijn nucleaire activiteiten. Voldoet de islamitische republiek hier niet aan, dan dreigt de Veiligheidsraad met sancties.

De permanente leden van de Veiligheidsraad en Duitsland beloven Iran een aantal politieke en economische prikkels als het stopt met zijn nucleair programma. Iran heeft gezegd pas op 22 augustus te zullen reageren op dit aanbod, veel te laat naar de mening van de betrokken Westerse landen.
    De Wolf komt steeds meer uit zijn hol...........
      zondag 30 juli 2006 @ 21:08:02 #93
    103590 dvdfreak
    geen dvdfreak maar kc27
    pi_40332986
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 20:56 schreef manhattan het volgende:

[..]

De Wolf komt steeds meer uit zijn hol...........
    Iran heeft gewoon recht op kernwapens
    pi_40333044
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 21:08 schreef dvdfreak het volgende:
    Als dat de argumentatie is geldt het recht van de sterkste; dan pakken we ze af.
      zondag 30 juli 2006 @ 21:12:19 #95
    103590 dvdfreak
    geen dvdfreak maar kc27
    pi_40333109
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 21:10 schreef Recovering het volgende:

[..]

Als dat de argumentatie is geldt het recht van de sterkste; dan pakken we ze af.
    Zonder hulp van USA stelt Israel niet zoveel voor
    pi_40333429
    quote:

[..]

Nee, dat hebben ze niet.
    pi_40333525
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 21:12 schreef dvdfreak het volgende:

[..]

Dat is bull natuurlijk.
    pi_40333718
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 20:40 schreef rutger05 het volgende:

Het leger van Israël zet vraagtekens bij de omstandigheden van het bloedbad in het Zuid-Libanese stadje Qana. Israël stelt dat het leger het gebouw zeven uur voor de werkelijke aanval al had aangevallen. Daarna zou een andere raket de zware klap uitgedeeld hebben.

"Zover wij het begrijpen, is dit gebouw aangevallen door een Israëlisch gevechtsvliegtuig tussen middernacht en één uur, ongeveer zeven uur voor de zware treffer" waarbij de doden vielen, aldus Amir Eshel van de Israëlische luchtmacht. "De eerste berichten van slachtoffers kwamen pas tussen acht uur en half negen binnen".

De grote aanval op het gebouw moet volgens het Israëlische leger dus door een niet-Israëlische raket gebeurd zijn. Hierbij spraken ze geen vermoedens uit wie dan de raket wel afgeschoten zou kunnen hebben. Israël heeft op het bewuste tijdstip wel op vijfhonderd meter afstand doelen bestookt. Eshel zegt dat daarbij alle vooraf gekozen doelwitten getroffen werden, dus ook die kunnen het gebouw in Qana niet geraakt hebben.

Het Rode Kruis stelt dat er zestig doden zijn gevallen bij de aanval. Onder andere de Europese Unie, de Verenigde Staten en de Verenigde Naties hebben de aanval veroordeeld.
    Net zoals ze er niets mee te maken haden toen ze in 1996 100 burgers doodden die bescherming hadden gezocht op de VN basis in Qana?
      zondag 30 juli 2006 @ 21:37:17 #99
    70154 klez
    pi_40333889
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 21:32 schreef Doderok het volgende:

[..]

Net zoals ze er niets mee te maken haden toen ze in 1996 100 burgers doodden die bescherming hadden gezocht op de VN basis in Qana?
    Ja, en niet te vergeten de miljoenen slachtoffers van de vijanden van Israel.
      zondag 30 juli 2006 @ 21:39:44 #100
    14142 Daffodil31LE
    Pienter Pookje
    pi_40333974
    Je weet toch dat joden handelaren zijn?

Nou liep Moos met een dooie Hezbollahstrijder te sjouwen dwars door Libanon.
    Komt-ie Bram tegen.
    Zegt Bram: "Joh, wat loop jij met zo'n dooie Hezbollahstrijder te sjouwen, daar zit toch helemaal geen handel in?"
    Waarop Moos zegt: "Zal jij weten, d'r zit zeker voor driehonderd euro lood in hem!"
    Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
      zondag 30 juli 2006 @ 21:41:59 #101
    89808 Boomstam
    Bart de Tiggelen
    pi_40334036
    quote:

Het stuk op nl.nl is nu uitgebreid
    quote:
    Israël zet vraagtekens bij bloedbad Qana

Uitgegeven: 30 juli 2006 19:54
    Laatst gewijzigd: 30 juli 2006 21:31

JERUZALEM - Het Israëlische leger plaatst vraagtekens bij de omstandigheden van het bloedbad in het Zuid-Libanese Qana. Meer dan zestig mensen kwamen hierbij om. Het leger zegt dat het gebouw zeven uur voor de dodelijke explosie werd aangevallen.

"Zover wij het begrijpen, is dit gebouw aangevallen (door een Israëlisch gevechtsvliegtuig) tussen middernacht en 01:00 uur, ongeveer zeven uur voor de zware treffer" waarbij de doden vielen, zei Amir Eshel van de Israëlische luchtmacht tijdens een persconferentie.

"De eerste berichten (van slachtoffers) kwamen tussen 08:00 en 08:30 uur binnen", zei Eshel. Een uur eerder had het leger verscheidene plaatsen op 500 meter afstand van het gebouw aangevallen, maar bij die aanvallen werden volgens hem alle vooraf gekozen doelwitten getroffen.

Overlevenden in Qana zeggen dat het fatale bombardement zondag rond 01:00 uur begon met een stortvloed van raketten, bommen en artilleriegranaten. Deze beschieting duurde volgens de ooggetuigen door tot het ochtendgloren waardoor de reddingswerkzaamheden ernstig werden belemmerd.

VN-gebouw

Gewapende Palestijnen zijn zondag het terrein van het hoofdkwartier van de Verenigde Naties in Gaza-Stad binnengedrongen. Dat hebben ooggetuigen gezegd.

De bestorming zou een reactie zijn op de Israëlische beschieting van de Libanese stad Qana, waardoor meer dan zestig mensen omkwamen.

Volgens de ooggetuigen werd er wel schade aangericht, maar vielen er geen gewonden. Een woordvoerder van de VN bevestigde dat boze Palestijnen het terrein rond het gebouw waren binnengedrongen.
      zondag 30 juli 2006 @ 21:42:23 #102
    121310 venomsnake
    El Saltador
    pi_40334048
    quote:
    US prevents condemnation of Israel in security council

The UN Security Council will meet for a session in two hours in order to read a declaration by the Security Council's president following the IDF attack in Kfar Qana in Lebanon.

Sources in Washington have told Ynet that the US won't allow the Security Council to take a decision containing a condemnation of Israel. (Yitzhak Ben-Horin, Washington)
      zondag 30 juli 2006 @ 21:43:03 #103
    70154 klez
    pi_40334067
    Uit de New York Times.
    quote:
    BAGHDAD, Iraq, July 30 — Two high-ranking Iraqi government officials said today that their country was fighting international terrorists on its own soil on behalf of other countries and, as a result, should be compensated with economic and military assistance.

The comments by the Iraqi national security adviser and a deputy prime minister suggest an emerging strategy from the fragile coalition government to portray Iraq as the global frontline against terrorism and deserving of compensation from other nations.

Their reasoning is, in one sense, an extension of the view publicly adopted by the Bush Administration after the war to justify the 2003 invasion after its original reason — to prevent Saddam Hussein from possessing weapons of mass destruction — proved unfounded.

“We are fighting terrorism in Iraq, not only for Iraqis but also on behalf of the international community,” said Barham Salih, the deputy prime minister, during a news conference that covered a wide range of economic, security and anticorruption initiatives.
    Duidelijk is dat er een oorlog aan de gang is tegen moslimfundamentalisten. Zowel Israel als het nieuwe Irak verdienen onze steun tegen de moslimfundamentalisten die terug naar de middeleeuwen willen. Dat is het jammerlijke van deze vergissing van Israel; het is precies wat Hezbollah wil.
    Als het al een vergissing van Israel was...en geen opzet van Hezbollah.
    pi_40334133
    quote:

[..]

wij Nederlanders ook.
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 21:12 schreef dvdfreak het volgende:

[..]

Israel is (de grote geldpomper van) Amerika en Rusland.

Ps ik zie een soap-conspiracy; Israel gaat nog 2 weken door met vuurwerk afsteken, en dus wanneer Tour of middle-east is afgelopen, dan begint GoedeTijdenSlechteTijden weer(14-8-2006).......

En kan iemand die arabieren even uitleggen dat menselijke schilden niet werken.
    "Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
    pi_40334145
    http://www.nytimes.com/2006/07/21/magazine/30wwln_lede.html?ex=1154404800&en=2d5918ed05f58b53&ei=5070

een bijzonder interessante analyse met o.a. waarom Israel handelt zoals het handelt, de strategie van Bush etc.

ik laat het maar even bezinken, en dan lees ik het nog maar eens
      zondag 30 juli 2006 @ 21:57:15 #106
    103590 dvdfreak
    geen dvdfreak maar kc27
    pi_40334507
    quote:

'Israël gebruikt chemische wapens'
    Gepost door Barbara (_Bunny_) - Bron: News.com.au
    Gepubliceerd: zondag 30 juli 2006 @ 21:34
    Icoon OorlogDe doktoren die de dodelijke slachtoffers van de oorlog in Libanon schouwen, stellen dat Israël tijdens de bombardementen gebruik heeft gemaakt van chemische wapens. De lichamen die de doktoren onder ogen kregen, waren verkoold op een manier die ze nog nooit eerder hadden gezien.

Bachir Cham, een Belgisch-Libanese dokter in Sidon ontving acht slachtoffers na een Israëlische luchtaanval. Cham heeft 24 monsters genomen van de lichamen om te testen wat de doodsoorzaak was. Hij denkt dat de doodsoorzaak gezocht moet worden bij chemicaliën.

"De slachtoffers waren zo zwart als roet, dus ze hebben zeker weten chemische wapens gebruikt. Ze zijn helemaal zwart, maar het haar en de huid is nog helemaal intact. Echt verbrand zijn ze dus niet, dan moet het iets anders zijn", aldus dr. Cham. "Als je iemand met benzine verbrand dan zou het haar afgebrand zijn, en de huid tot op het bot weg. De Israëli's gebruiken honderd procent zeker chemische wapens", vervolgt de Libanese dokter zijn verhaal.

Raed Salman Zeinedine, directeur van het Tyre Government Hospital, is het met dr. Cham eens. "We zien abnormale brandwonden, heel anders dan we in eerdere oorlogen gezien hebben. De slachtoffers zijn gekrompen tot half de grootte van de normale lengte. In eerste instantie denk je dat het een kind is, maar later blijkt het een volwassen man te zijn", zo beschrijft Zeinedine.

Het Israëlische leger zegt alleen maar conventionele wapens en ammunitie te gebruiken. "Het kan zijn dat dat een lichaam verbrand is door vuur of de kracht van de explosie, maar tussen dat en suggereren dat we illegale dingen doen zit een groot verschil", verklaart Jacob Dallal, een woorvoerder van het Iraëlische leger. De Libanese minister van gezondheid Mohammed Khalife weet nog niet zeker wat de oorzaak is. "We gaan morgen monsters versturen, maar we hebben momenteel nog geen bevestiging dat er illegale wapens gebruikt zijn", aldus Khalife.

Ruim twee weken nadat Israël Libanon heeft binnengevallen zijn er al veel slachtoffers gevallen. In Libanon zijn er nu al minstens 418 mensen omgekomen, voornamelijk burgers. De veiligheidsraad van de Verenigde Naties heeft vanmiddag een spoedvergadering belegd na het bloedige bombardement op de Libanese stad Qana, waarbij meer dan vijftig burgers om het leven kwamen.
    Israel is lekker bezig
    pi_40334648
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 21:57 schreef dvdfreak het volgende:

[..]

Israel is lekker bezig
    'Verboden' Wapens
    pi_40334657
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 21:57 schreef dvdfreak het volgende:

[..]

Israel is lekker bezig
    Is volgens mij al een aantal topics geleden langsgekomen. Waarom het oude nieuws nu op FrontPage wordt geplaatst weet ik ook niet.
    pi_40334678
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 22:01 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Is volgens mij al een aantal topics geleden langsgekomen. Waarom het oude nieuws nu op FrontPage wordt geplaatst weet ik ook niet.
    Volgens mij al een dag of 6 geleden.

-edit- 10/07/06 en 17/07/06
    pi_40334692
    Ik vind het nog een te vroeg stadium om te beoordelen of Israel inderdaad niks te maken heeft met het "bombardement" van vanmorgen.
    Maar ik zie een terrorist (die er in het algemeen geen moeite mee hebben om een vliegtuig vol mensen in een toren vol mensen te vliegen) er wel toe in staat om een gebouw met "eigen" burgers op te blazen, al is het alleen maar om Israel slecht af te schilderen.
    Wat er ook gebeurd is.. het gaat er bij mij niet in dat Israel met opzet het gebouw heeft bestookt met zo'n enorme bom... of zoals ooggetuigen beweren met een artillery en rocket barrage van 1 uur 's nachts tot 7 uur in de volgende ochtend.
    Waarom zouden ze.. alsof ze 6 uur nodig hebben om 1 gebouw op te blazen.
    Klinkt niet echt geloofwaardig.
    pi_40334705
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 22:00 schreef Incomplete het volgende:

[..]

'Verboden' Wapens
    In dat topic van 17 juli dus.
      zondag 30 juli 2006 @ 22:03:19 #112
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_40334719
    tuurlijk joh israel doet nooit zulke dingen!
    Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
    pi_40334778
    Wie zegt dat?
    pi_40334859
    Waarom zouden ze? om de publieke opinie tegen zich te krijgen?
    Of geloof jij dat het bloeddorstige monsters zijn ?
    pi_40334860
    quote:

Of het waar is weet ik nu niet, maar het zal me niets verbazen.

Wat mensen hier vergeten zijn (of, dat lijkt me waarschijnlijker, gewoon niet weten) is dat Hezbollah zelf 15 jaar lang burgerdoelen in Beiroet heeft lopen bestoken en het zal me ook niets verbazen dat menig Fokkertje niets weet van de dubieuze rol van de PLO in die oorlog.
    quote:
    Lebanese were stunned at how fast the clock was turned back. Many grew up amid the 1975-1990 civil war, when Beirut went from the "Paris of the Middle East" to a no man's land of bombed-out buildings, snipers and constant fear.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Lebanese_Civil_War
    pi_40334864
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 22:02 schreef opinionr het volgende:
    Ik vind het nog een te vroeg stadium om te beoordelen of Israel inderdaad niks te maken heeft met het "bombardement" van vanmorgen.
    Maar ik zie een terrorist (die er in het algemeen geen moeite mee hebben om een vliegtuig vol mensen in een toren vol mensen te vliegen) er wel toe in staat om een gebouw met "eigen" burgers op te blazen, al is het alleen maar om Israel slecht af te schilderen.
    Wat er ook gebeurd is.. het gaat er bij mij niet in dat Israel met opzet het gebouw heeft bestookt met zo'n enorme bom... of zoals ooggetuigen beweren met een artillery en rocket barrage van 1 uur 's nachts tot 7 uur in de volgende ochtend.
    Hoewel ik hezbollah het stempel "achterlijk" heb gegeven vind ik ze alles
    behalve dom.
    De leider, Nasrallah is eveneens een zeer intelligent mens. Als ze dit in scene
    gezet zouden hebben kan dit grote gevolgen voor hun steun in de
    Arabische wereld betekenen. Dat lijkt me een groot risico nu het qua publieke
    opinie zo "goed" gaat voor hezbollah.

Ik hou het gewoon op een fout van Israel.
      zondag 30 juli 2006 @ 22:07:22 #117
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_40334870
    de conclusie zegt dat, want het zullen wel de *terroristen* of eigenlijk hoe ze echt genoemd zouden moeten worden: het verzet, geweest zijn.......
      zondag 30 juli 2006 @ 22:08:27 #118
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_40334906
    ik weet wel zeker dat het israel is geweest, ze hebben wel ergere dingen geflikt namelijk.
    pi_40334913
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 22:07 schreef BaajGuardian het volgende:
    de conclusie zegt dat, want het zullen wel de *terroristen* of eigenlijk hoe ze echt genoemd zouden moeten worden: het verzet, geweest zijn.......
    Uiteraard. Hezbollah was ook het 'verzet' toen ze Beiroet platgooiden in de jaren 80. Je weet tog.
      zondag 30 juli 2006 @ 22:09:35 #120
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_40334947
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 22:08 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Uiteraard. Hezbollah was ook het 'verzet' toen ze Beiroet platgooiden in de jaren 80. Je weet tog.
    moet ik over israel en amerika gaan beginnen of wil je gewoon interresant doen?
    pi_40334958
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 22:07 schreef Incomplete het volgende:

[..]

behalve dom.

Vice versa schat ik Israel ook te inteligent in om een gebouw vol burgers op te blazen op een moment dat ze de halve wereld al tegen zich in het harnas hebben.
      zondag 30 juli 2006 @ 22:10:45 #122
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_40334989
    amerika had ook de halve wereld tegen zich toen ze irak binnenvielen.
    big deal.
    wat wil je ertegen doen hahah
    pi_40334990
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 22:02 schreef opinionr het volgende:
    Om Hezbollah de schuld te kunnen geven?
    pi_40335005
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 22:09 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

moet ik over israel en amerika gaan beginnen of wil je gewoon interresant doen?
    Je reactie getuigd van "uitgeluldheid"
    pi_40335007
    tsjakka:
    quote:
    Raise your white flag!

You watch TV and you can’t help but wonder: what will it take for
    this shit to stop? Diplomacy has taken a seat, and there are
    conflicting reports on why Israel is shelling places like Qana and
    killing 55 in the process. Most of the dead are children and women, and
    Al-Jazeera is taking full advantage of this, replaying a clip of some
    Red Cross workers pulling out a body of a 4 year old girl from the
    rubble.

The mood amongst the Lebanese is changing. Everyone - Shiaa, Sunni
    and Christian - seems to be willing to rally behind Nassrallah, if only
    to counterbalance the ridiculous death toll on the Lebanese side.
    Whether or not Hezb’ollah is actually stationing it’s missile batteries
    need civilian buildings seems irrelevant - it’s about 600 dead, 800,000
    displaced and 3000 injured. The numbers are pathetically out of
    proportion compared to their counterparts on the Israeli side.

This is an unequal war. We’ve lost. As Arabs, we’ve lost. As Muslims,
    we’ve lost. I don’t know why people refuse to accept this. When
    children are being killed, it’s our responsibility to put an end to it,
    even if it means raising the white flag and declaring defeat. Before
    long, there won’t be anyone left to surrender. The ruthelessness of
    Israel, the hypocrisy of the US and the neutered UN won’t save us. Why
    can’t we just come to terms with the fact that we can’t win this war,
    and that no matter how brutal Israel is, it doesn’t change the fact
    that no one has the balls or the means to end this shit?

The Arab ’street’ keeps talking about pride. Where is the pride in
    having our children shelled to death? Where is the pride in having an
    entire country regressed a good 20 years? Where is the pride in
    watching a nation that was once united, precariously mind you, now fall
    into the gripes of another civil war? Where is the pride in any of
    that? And we’re willing to tolerate all of this for what exactly? For a
    couple of Lebanese prisoners, or to fool ourselves into thinking that
    we’ve slapped Israel’s face?

http://www.sandmonkey.org/2006/07/30/raise-your-white-flag/
    pi_40335031
    ik begin na al dat gerookte vlees trek te krijgen in een broodje hakbar.......
    "Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
    pi_40335037
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 22:07 schreef Incomplete het volgende:

[..]

behalve dom.

Het kan een fout van Israel zijn met verschrikkelijke gevolgen, maar ik sluit de mogelijkheid niet uit dat Hezbollah hier mee te maken heeft. Daarom zie ik het liefst zo snel mogelijk een onderzoek van de VN ter plaatse. Spoed is noodzakelijk omdat Hezbollah anders kans krijgt om eventuele bewijzen weg te werken.
    pi_40335056
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 22:09 schreef opinionr het volgende:

[..]

Vice versa schat ik Israel ook te inteligent in om een gebouw vol burgers op te blazen op een moment dat ze de halve wereld al tegen zich in het harnas hebben.
    Yep, daarom hou ik het maar op een "foutje".
    Ik hoop natuurlijk dat er aangetoond kan worden dat het anders is maar ik
    vrees dat dat ijdele hoop is.
      zondag 30 juli 2006 @ 22:12:44 #129
    103590 dvdfreak
    geen dvdfreak maar kc27
    pi_40335063
    quote:
    Venezuelan President Hugo Chavez, visiting Tehran for talks with Iranian President Mahmoud Ahmedinejad, compared Israel's attacks on Lebanon to the Holocaust.

In their talks, the two anti-U.S. leaders pledged mutual support, Iranian state television reported.

"Israel is perpetrating the same acts against the Lebanese that Hitler perpetrated against the Jews - it is killing children and hundreds of innocent civilians," Chavez said in an interview with the Arabic satellite channel, Al Jazeera, on Saturday.

Chavez' two-day visit came as Iran faces renewed international criticism for its nuclear program and as a backer of Hezbollah, engaged in fighting with Israel since they captured two Israeli soldiers July 12.

The five permanent members of the U.N. Security Council on Friday reached a deal on a resolution that would give Iran until the end of August to suspend uranium enrichment or face the threat of economic and diplomatic sanctions.

Following talks, Chavez pledged that his country would "stay by Iran at any time and under any condition," state television reported.

Ahmedinejad said he saw in Chavez a kindred spirit.

"I feel I have met a brother and trench mate after meeting Chavez," Ahmedinejad was quoted as saying by state-run television. "We think Iran and Venezuela should share all experiences of each other, stay by each other and they have to be supporters of each other."
    pi_40335080
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 22:10 schreef Doderok het volgende:

[..]

Om Hezbollah de schuld te kunnen geven?
    The complot is growing...
    Israel is een westers land.. een ookal zijn ze vaak niet echt behoudend tijdens hun aanvallen, ze zullen niet op commando burgers afslachten.
      zondag 30 juli 2006 @ 22:13:29 #131
    70154 klez
    pi_40335090
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 21:45 schreef Godslasteraar het volgende:
    http://www.nytimes.com/2006/07/21/magazine/30wwln_lede.html?ex=1154404800&en=2d5918ed05f58b53&ei=5070

een bijzonder interessante analyse met o.a. waarom Israel handelt zoals het handelt, de strategie van Bush etc.

ik laat het maar even bezinken, en dan lees ik het nog maar eens
    Ontzettend goed stuk.
    pi_40335096
    BG, voor je weer een topic verneukt, hier een discussie over hetzelfde onderwerp op een wat simpeler niveau voor de geestelijk zwakkere medemens, zoals jij:

Ey yo, Dat kan echt niet. Isreal-libanon
      zondag 30 juli 2006 @ 22:14:03 #133
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_40335115
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 22:11 schreef opinionr het volgende:

[..]

Je reactie getuigd van "uitgeluldheid"
    steek er nog een op stoner.
      zondag 30 juli 2006 @ 22:15:16 #134
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_40335169
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 22:13 schreef Evil_Jur het volgende:
    BG, voor je weer een topic verneukt, hier een discussie over hetzelfde onderwerp op een wat simpeler niveau voor de geestelijk zwakkere medemens, zoals jij:

Ey yo, Dat kan echt niet. Isreal-libanon
    jij bent hier degene die een topic verneukt met je persoonlijke flame getroll op mij kankermongool.
    pi_40335177
    pi_40335275
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 22:14 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

steek er nog een op stoner.
    Bedankt dat je mijn reactie nog even bevestigd
      zondag 30 juli 2006 @ 22:18:14 #137
    121310 venomsnake
    El Saltador
    pi_40335277
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 22:11 schreef Godslasteraar het volgende:
    tsjakka:
    [..]
    interessant he dat sandmonkey......................

de reacties op dat stuk zijn trouwens wel grappig..

''Just go fuck yourself you wanker! How dare you speak in the name of slain chidlren, and evoke defeat and pride? Your only excuse is that you are young and stupid. So really, go fuck yourself really hard. Or better still, donate some of your money to the relief. I am ashamed to be share the same nationality with a piece of slime like you. What did your mother breast feed you, ingratitude?''
    pi_40335399
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 22:13 schreef klez het volgende:

[..]

Ontzettend goed stuk.
    Ja, die indruk heb ik ook, en ik zal het later nog eens herlezen. Ik moest dit stuk maar eens goed tot me door laten dringen.
    pi_40335418
    de afschuwelijke gevolgen van een menselijkschild:

bron
    pi_40335488
    22:43 Lebanese army says opens fire on IAF helicopters, stops them from landing (Reuters)

Het libanese leger begint ook te schieten dus.
    Nu is het afwachten tot Syrië ook gaat schieten.
      zondag 30 juli 2006 @ 22:24:58 #141
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_40335531
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 22:18 schreef opinionr het volgende:

[..]

Bedankt dat je mijn reactie nog even bevestigd
    ben je echt zo achterlijk dat je hier zon ikbendebesteeniklulmensenuitwanneerzenietmeeropmeingaan discussie van moet maken?
    moet je niet in de koffieshop zijn?
    pi_40335572
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 22:23 schreef opinionr het volgende:
    22:43 Lebanese army says opens fire on IAF helicopters, stops them from landing (Reuters)

Het libanese leger begint ook te schieten dus.
    Nu is het afwachten tot Syrië ook gaat schieten.
    Er zijn de laatste weken wel vaker meldingen geweest.
    Niet vreemd als je bedenkt dat het leger voor een groot deel ook uit hezbollah aanhangers
    bestaat.
    pi_40335612
    Inderdaad niets nieuws, natuurlijk beschermt Libanon hun eigen land met hun eigen leger.
    pi_40335640
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 22:18 schreef venomsnake het volgende:

[..]

interessant he dat sandmonkey......................

de reacties op dat stuk zijn trouwens wel grappig..

''Just go fuck yourself you wanker! How dare you speak in the name of slain chidlren, and evoke defeat and pride? Your only excuse is that you are young and stupid. So really, go fuck yourself really hard. Or better still, donate some of your money to the relief. I am ashamed to be share the same nationality with a piece of slime like you. What did your mother breast feed you, ingratitude?''
    vertel mij wat, ik (onder de naam Wolfhard) had een reactie geplaatst onder een andere post van Sandmonkey, en vervolgens kreeg ik deze reactie:

Cadavre Says:
    July 30th, 2006 at 5:47 pm

Wolfhard,
    It looks like you’re hot to play a little “find the quarter” with Dubby!

How exciting - a closet case Dutch Racist wondering if “her” yellow taffidile and “her” Joan Crawford Fuck Me Quick Pumps make him look fat.

You’re such a size queen Wolfhard.

If to condone what Israel is doing - killing SandNiggers and destroying Judaism - then please - share your inadequacies with the group.

PS - you do look fat in in Yellow Taffidile!

You sweaty little Porky Porker Wall FLower - sheesh girl - get a job.

zondag 30 juli 2006 @ 22:29:44 #145
    121310 venomsnake
    El Saltador
    pi_40335697
      zondag 30 juli 2006 @ 22:30:00 #146
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_40335707
    stel je voor dat hamas en hizbollah net zulke laffe wapens zouden hebben als israel. dan was het verhaal snel over.
    pi_40335766
    Dat zegt meer over de lafhartigheid van die organisaties dan over Israel.
    pi_40335792
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 22:24 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

ben je echt zo achterlijk dat je hier zon ikbendebesteeniklulmensenuitwanneerzenietmeeropmeingaan discussie van moet maken?
    moet je niet in de koffieshop zijn?
    Nee, zo achterlijk ben ik niet...
    And I dont do drugs.. mmkay
    Ik vond het alleen zo leuk om te zien hoe jij lekker toehapte.
    Maar laat verder maar
      zondag 30 juli 2006 @ 22:32:32 #149
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_40335803
    het zegt heel veel over amerika eigenlijk.
      zondag 30 juli 2006 @ 22:33:05 #150
    21467 franske19
    Hit the deck!
    pi_40335831
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 22:27 schreef Evil_Jur het volgende:
    Inderdaad niets nieuws, natuurlijk beschermt Libanon hun eigen land met hun eigen leger.
    Als ze hen eigen land beschermen dan hadden Hezbollah al lang ontwapend en uit het zuiden verdreven.
    pi_40335850
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 22:09 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

moet ik over israel en amerika gaan beginnen
    Please do. Dan begin ik even over Syrie, Irak, Iran, Sudan, Egypte, Algerije, Somalie und so weiter.
    pi_40335875
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 22:33 schreef franske19 het volgende:

[..]

Als ze hen eigen land beschermen dan hadden Hezbollah al lang ontwapend en uit het zuiden verdreven.
    Dat was inderdaad verstandig geweest, maarja...
    pi_40335885
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 22:30 schreef BaajGuardian het volgende:
    stel je voor dat hamas en hizbollah net zulke laffe wapens zouden hebben als israel. dan was het verhaal snel over.
    Uiteraard. Het opblazen van discotheken en stadsbussen vol met pubers is heldhaftig.
      zondag 30 juli 2006 @ 22:35:15 #154
    89808 Boomstam
    Bart de Tiggelen
    pi_40335937
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 22:33 schreef franske19 het volgende:

[..]

tsja machtspelletjes. grenzen op zoeken en hopen dat je scenario uitkomt.
    komt het niet uit dan moet je toch wat?
    pi_40335999
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 22:32 schreef BaajGuardian het volgende:
    het zegt heel veel over amerika eigenlijk.
    Inderdaad, dat ze verstandig zijn met wie ze als bondgenoot kiezen. Als ze dergelijke wapens aan Hezbollah of Hamas zouden leveren, zouden die Israel inclusief alle Joodse en Arabische burgers van de kaart vegen.

Israel heeft de superieure wapens, maar toont de verstandigheid en redelijkheid om redelijk terughoudend te zijn tegenover dergelijke vijanden.
    pi_40336011
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 22:30 schreef BaajGuardian het volgende:
    Ze hebben veel laffere wapens

pi_40336315
    The MoHamster Dance (zet het geluid aan)

http://aarons.cc/

link in Sandmonkey's blog
    pi_40336481
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 22:36 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

[afbeelding]
    De klederdracht is een beetje een mengeling van de KKK en Oostenrijkse jodelvrouwtjes.
      zondag 30 juli 2006 @ 22:58:20 #159
    89808 Boomstam
    Bart de Tiggelen
    pi_40336834
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 22:48 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

De klederdracht is een beetje een mengeling van de KKK en Oostenrijkse jodelvrouwtjes.
    en turtle ninja hoofdbandjes
      zondag 30 juli 2006 @ 23:01:13 #160
    61891 zakjapannertje
    rijksmonument
    pi_40336945
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 22:48 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

verwestering ten top dus
      zondag 30 juli 2006 @ 23:08:12 #161
    121310 venomsnake
    El Saltador
    pi_40337171
    CNN: Israel stopt 48 uur met haar bombardementen.
    pi_40337203
    Aah, dan heeft Hezbollah tijd om zich te hergroeperen

Nee, ik ben het niet eens met de targets die het IDF kiest maar ik vind wel dat ze nu moeten door gaan tot Hezbollah weg is. Hezbollah is een vloek voor het Libanese volk!
    pi_40337204
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 22:36 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

[afbeelding]
    Off-topic geleuter kan hier; http://forum.fok.nl/posttopic/49
    pi_40337205
    Wow, dat had ik niet verwacht...
    pi_40337281
    48 uur - nou ja het is een begin
    pi_40337291
    ik kom speciaal hier voor het internet na de nazi aanval op Libaneze kinderen

Israel heeft vandaag gelaten zien wie ze zijn
    de moordende buitenaardse monster die geen mensenlevens kent

na deze laffe daad ben ik Israel en hun bondgenoten meer dan ooit gaan haten
    dit is Israel een vervolging van Nazi

zij zijn de kinderen van de nazi

dit is mijn reactie op deze nazi daad
    Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
    pi_40337311
    Whehe
    pi_40337343
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:11 schreef Meki het volgende:

- Racistische onzin -
    Doei Meki, log maar weer uit!
    pi_40337375
    Het komt wel in de buurt van nazi-praktijken, daar heeft Meki toch echt wel een punt.
    pi_40337382
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:12 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Doei Meki, log maar weer uit!
    dit raakt me diep

er zijn 60 kinderen dood door Israel
    en dit moet iedereen afkeuren met alle woorden
      zondag 30 juli 2006 @ 23:14:00 #171
    121310 venomsnake
    El Saltador
    pi_40337387
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:08 schreef venomsnake het volgende:
    CNN: Israel stopt 48 uur met haar bombardementen.
    CNN meldt nu dat Israel 48 uur stopt met haar militaire campange, dus niet alleen met bombarderen..
    pi_40337402
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:13 schreef SCH het volgende:
    Het komt wel in de buurt van nazi-praktijken, daar heeft Meki toch echt wel een punt.
    Whahaha

Ik kom niet meer bij hier!
    pi_40337422
    quote:
    Het bombarderen van burgers, al dan niet bewust, heeft niets met het Nazisme te maken. De Amerikanen en Britten deden tijdens woII ook niet anders.
    pi_40337475
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:15 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Het bombarderen van burgers, al dan niet bewust, heeft niets met het Nazisme te maken. De Amerikanen en Britten deden tijdens woII ook niet anders.
    nee
    Israel heeft vandaag een nazi daad begaan met het bewust moorden van 60 burgers
    pi_40337499
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:14 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Whahaha

Ik kom niet meer bij hier!
    pi_40337525
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:15 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Nou ja laat maar.
    pi_40337526
    Kom meki, vertel ons meer over nazi's!
    pi_40337539
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:16 schreef Meki het volgende:

[..]

nee
    Israel heeft vandaag een nazi daad begaan met het bewust moorden van 60 burgers
    Het heeft 0,0% met Nazisme te maken. In praktisch iedere oorlog van 2000 voor christus tot 2006 na christus zijn burgers het slachtoffer geworden. In slechts 1 oorlog was er sprake van een partij die Nationaal Socialistisch was.
    pi_40337576
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:17 schreef Evil_Jur het volgende:
    Kom meki, vertel ons meer over nazi's!
    dat weet je zelf ook
    Jullie steunen Israel om hun vergelding
    nu moeten jullie Al Qaida steunen om hun vergelding tegen Israel
    pi_40337604
    quote:
    jongen, het is nog niet te laat, waarom ga jij niet naar het centrum, fijn met je handtasje zwaaien
    pi_40337609
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:18 schreef Meki het volgende:

[..]

dat weet je zelf ook
    Steun jij dan Al Qaida Meki?
    pi_40337630
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:18 schreef Meki het volgende:

[..]

dat weet je zelf ook
    Al Qaida vermoord duizenden Sjiiten wereldwijd, waarom zouden ze in godsnaam het Sjiitische Hezbollah steunen?
    pi_40337632
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:18 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Het heeft 0,0% met Nazisme te maken. In praktisch iedere oorlog van 2000 voor christus tot 2006 na christus zijn burgers het slachtoffer geworden. In slechts 1 oorlog was er sprake van een partij die Nationaal Socialistisch was.
    hoeveel burgers en kinderen heeft Israel express dood gemaakt
    pi_40337651
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:20 schreef Meki het volgende:

[..]

Nul.
    pi_40337652
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:19 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Steun jij dan Al Qaida Meki?
    nee ik stgeun geen terroristen zowel Al Qaida of Israel
    pi_40337663
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:20 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Nul.
    pi_40337675
    quote:

[..]

0
    pi_40337699
    quote:

[..]

Nul.
    nee nul ze ontkennen alles daar zijn ze goed
    Israel weet wat ze hebben gedaan en daarom zijn ze gestopt met aanvallen
    pi_40337708
    Ze deden het per ongeluk expres.
    pi_40337711
    quote:

[..]

Zero.
    pi_40337717
    Jullie zijn echt weird en best wel eng eigenlijk.

Jullie geven echt geen zak om mensenlevens he. Laat ze maar doodmaken, het zijn toch maar moslims of Arabieren. Hoop oprecht dat jullie nooit kinderen krijgen en ze vergiftigen met dit soort denkbeelden.
    pi_40337743
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Idd, SCH Israel wilt namelijk niet EXPRES burgers ombrengen. Israel weet dondersgoed hoe de pers en media daar op zal springen. Israel weet dat iedere dode burger extra steun voor Libanon en Hezbollah op zal leveren.
    pi_40337749
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:21 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

0
    ontkennen kan niet
    we hebben het gezien op TV
    alleen dode kinderen en vrouwen

60 totaal
    pi_40337768
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:23 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Idd, SCH Israel wilt namelijk niet EXPRES burgers ombrengen. Israel weet dondersgoed hoe de pers en media daar op zal springen. Israel weet dat iedere dode burger extra steun voor Libanon en Hezbollah op zal leveren.
    Ja hoor, slaap zacht
      zondag 30 juli 2006 @ 23:23:47 #195
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_40337770
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:21 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

0
    Yeah right. Die officier die van point-blank range zijn magazijn leegt op een kind wat ie al half neergeschoten heeft, heb je dan zeker even gemist?
    Nee, dat is een 'incident.'
    Hou toch op.
    pi_40337794
    Kom SCH, aslof we moeten stilstaan bij elke dode op de wereld. Er is zo enorm veel ellende in de wereld, hoe kom jij nog aan een normaal leven toe als je zo geshoqueerd bent door elke tragedie?
    pi_40337795
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:22 schreef SCH het volgende:

Jullie geven echt geen zak om mensenlevens he. Laat ze maar doodmaken, het zijn toch maar moslims of Arabieren. Hoop oprecht dat jullie nooit kinderen krijgen en ze vergiftigen met dit soort denkbeelden.
    Wat een onzin SCH. Ik heb vanmiddag zelfs nog een asielzoeker een fiets gegeven.

Je snapt zelf toch wel dat Israel niet EXPRES burgerslachtoffers maakt. Jij als persmuskiet weet als geen ander hoe dat tegen Israel gebruikt kan worden.
    pi_40337817
    het zo goed zijn als de pro Israel dit in alle woorden afkeuren
    en geen kant kiezen

ik kies toch ook geen kant van Hezbollah
    pi_40337824
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:23 schreef Meki het volgende:

[..]

ontkennen kan niet

60 totaal
    Het ging om expres, en Israel heeft geen belang bij het expres ombrengen van burgers.
    pi_40337825
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:23 schreef Meki het volgende:

[..]

ontkennen kan niet

60 totaal
    Dat ontkent niemand en dat vindt iedereen verschrikkelijk.
    Het gaat om het woordje "expres" maar dat weet je zelf ook wel.
      zondag 30 juli 2006 @ 23:25:30 #201
    121310 venomsnake
    El Saltador
    pi_40337841
    quote:

[..]

Nul.
    en toen werd je wakker..
    pi_40337844
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:24 schreef Meki het volgende:
    het zo goed zijn als de pro Israel dit in alle woorden afkeuren
    en geen kant kiezen

ik kies toch ook geen kant van Hezbollah
    Jawel, jij koos net nog de kant van Al Qaida.
    pi_40337853
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:24 schreef Evil_Jur het volgende:
    Kom SCH, aslof we moeten stilstaan bij elke dode op de wereld. Er is zo enorm veel ellende in de wereld, hoe kom jij nog aan een normaal leven toe als je zo geshoqueerd bent door elke tragedie?
    zie je dat ook maar bij aanslagen madrid en londen

dat kan niet dus moet je dit in alle woorden afkeuren
    anders kan je Al Qaida ook steunen
    pi_40337856
    jawel meki, je spreekt constant haat uit tegen joden en Israel en al hun bondgenoten. Over hezbollah hoor ik je nooit kritiek uitspreken.
    pi_40337901
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:23 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Yeah right. Die officier die van point-blank range zijn magazijn leegt op een kind wat ie al half neergeschoten heeft, heb je dan zeker even gemist?
    Nee, dat is een 'incident.'
    Hou toch op.
    Een actie van een eenling hoef je niet te gebruiken om te generaliseren. Klinkt dat bekend?
      zondag 30 juli 2006 @ 23:27:30 #206
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_40337913
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:25 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Het ging om expres, en Israel heeft geen belang bij het expres ombrengen van burgers.
    Tuurlijk wel. Vergelding. Wraak.
    De doodstraf bestaat niet voor niets nog steeds in 'moderne' landen. Ook daar is er geen ander belang dan vergelding of wraak. Financieel is het niet.
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:27 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Een actie van een eenling hoef je niet te gebruiken om te generaliseren. Klinkt dat bekend?
    Ik zet het nota bene al in m'n reactie. Zulk soort dingen zijn geen incidenten.
    pi_40337925
    Nog eens voor de duidelijkheid, Ik denk niet dat er hier iemand is die wilt ontkennen dat er burgerslachtoffers vallen en dat ieder burgerslachtoffer er een te veel is.

Maar je hebt echt een plank voor je kop als je denkt dat Israel EXPRES burgers wilt ombrengen. Daar heeft Israel helemaal niets aan. Dat is alleen maar slechte press.
    pi_40337929
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:25 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Jawel, jij koos net nog de kant van Al Qaida.
    ik heb een vergelijking gemaakt
    dit is de vergelding van Israel op Libanon
    en Al Qaida kan ook een vergelding op Israel doen.

en die laaste keuren jullie allemaal af en de bovenste enkel goedkeuring

Laat je van je menselijke kant zien en keur Israel af in alle woorden

Israel denkt dat ze alles kunnen doen omdat als ze worden veroordeeld ze dan 2 de wereldoorlog erbij halen
    pi_40337939
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:22 schreef SCH het volgende:

Wie ben jij om deze aanname te doen over anderen? Veel posters hier betreuren de dood en verwonding van onschuldige burgers en kunnen het zich invoelen welk bijna onmenselijk verdriet en leed dat met zich meebrengt.
    pi_40337942
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:25 schreef Evil_Jur het volgende:
    jawel meki, je spreekt constant haat uit tegen joden en Israel en al hun bondgenoten. Over hezbollah hoor ik je nooit kritiek uitspreken.
    Als men nou gewoon op houdt met reageren op troll Meki dan vervuilt zijn flauwekul de discussie tenminste niet langer.
      zondag 30 juli 2006 @ 23:28:40 #211
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_40337951
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:27 schreef _The_General_ het volgende:
    Nog eens voor de duidelijkheid, Ik denk niet dat er hier iemand is die wilt ontkennen dat er burgerslachtoffers vallen en dat ieder burgerslachtoffer er een te veel is.

Maar je hebt echt een plank voor je kop als je denkt dat Israel EXPRES burgers wilt ombrengen. Daar heeft Israel helemaal niets aan. Dat is alleen maar slechte press.
    Dan heb ik maar een plank voor m'n kop, maar ik geloof er echt geen bal van.
    pi_40337964
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:25 schreef Evil_Jur het volgende:
    Hezbollah heeft niet op een dag 60 Joden doodgemaakt of wel

dat is de schuld van Israel dat ik ze nu haat - enkel Israel en hun inwoners -
    pi_40337978
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:27 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Vergelding. Wraak.
    De doodstraf bestaat niet voor niets nog steeds in 'moderne' landen. Ook daar is er geen ander belang dan vergelding of wraak. Financieel is het niet.
    [..]

Ik zet het nota bene al in m'n reactie. Zulk soort dingen zijn geen incidenten.
    Ik weet zeker dat Israeli's wel eens expres burgers hebben gedood, maar dat zijn dus wel incidenten. Wat heeft vergelding voor zin als je daarna gaat doen alsof het een vreselijke fout was?
      zondag 30 juli 2006 @ 23:29:41 #214
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_40337988
    48u pauze in luchtaanvallen, opgelegt door de VS?
    Hoor ik net in MHOOM op radio 1.
    pi_40337991
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:24 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Wat een onzin SCH. Ik heb vanmiddag zelfs nog een asielzoeker een fiets gegeven.

Je snapt zelf toch wel dat Israel niet EXPRES burgerslachtoffers maakt. Jij als persmuskiet weet als geen ander hoe dat tegen Israel gebruikt kan worden.
    Sinds wanneer trekt Israel zich iets aan van de mening van andere landen?
    Is het gewoon toeval dat er altijd meer doden vallen bij een Israelische vergelding dan bij de oorspronkelijke aanslag?
    pi_40338003
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:28 schreef Meki het volgende:

[..]

Hezbollah heeft niet op een dag 60 Joden doodgemaakt of wel

dat is de schuld van Israel dat ik ze nu haat - enkel Israel en hun inwoners -
    In welke moskee hebben ze je die mening door je strot geduwd?
    pi_40338017
    Misschien al gepost?
    quote:
    KUWAIT CITY (AFP) - Kuwait has decided to give Lebanon 300 million dollars in reconstruction aid following the Israeli onslaught, in a draft law that has to be approved by parliament, KUNA news agency reported.
    quote:
    Its planned contribution is the second largest after that of oil powerhouse Saudi Arabia, which has pledged a 1.5-billion-dollar package to help Lebanon cope with the devastating Israeli onslaught.

[ Bericht 31% gewijzigd door Doderok op 30-07-2006 23:45:16 ]
    pi_40338025
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:29 schreef remlof het volgende:
    48u pauze in luchtaanvallen, opgelegt door de VS?
    Hoor ik net in MHOOM op radio 1.
    te laat

VN heeft Israel honderden keren gewaarschuwd
    en opeens na een slachting komt USA pas

pi_40338038
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:28 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Wie ben jij om deze aanname te doen over anderen? Veel posters hier betreuren de dood en verwonding van onschuldige burgers en kunnen het zich invoelen welk bijna onmenselijk verdriet en leed dat met zich meebrengt.
    Het is makkelijk oordelen vanuit de luie stoel achter de PC. Makkelijk om zo een predikaat op mede fokkers en medemensen te plakken omdat ze het niet met SCH eens zijn. Omdat ze vinden dat Israel het recht heeft zich te verdedigen, stel je eens voor zeg...
    pi_40338044
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:24 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Ik ben niet naief General.
    Je bent zo eenzijdig. Het is allemaal niet zo simpel en zwart wit.
    pi_40338046
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:30 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

In welke moskee hebben ze je die mening door je strot geduwd?
    in plaats van naar de burgers te kijken kijk jij vooral naar Israel zijn optreden
    pi_40338049
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:30 schreef Meki het volgende:

[..]

te laat

psst, USA is onderdeel van de VN
      zondag 30 juli 2006 @ 23:31:36 #223
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_40338059
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:30 schreef Meki het volgende:

[..]

te laat

Ben ik met je eens...
    Ow het staat ook al op de FP zie ik
    pi_40338070
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:29 schreef Doderok het volgende:

[..]

Sinds wanneer trekt Israel zich iets aan van de mening van andere landen?
    Is het gewoon toeval dat er altijd meer doden vallen bij een Israelische vergelding dan bij de oorspronkelijke aanslag?
    Da's geen toeval, da's gewoon een onwaarheid. Kom maar eens met cijfers die dit onderbouwen.
    pi_40338074
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:30 schreef Doderok het volgende:
    Misschien al gepost?
    [..]
    Koeweit kan dat geld beter ter beschikking stellen voor noodhulp of voor het opbouwen van Libanon nadat met de Hezbollah in Libanon is afgerekend. Anders is het dweilen met de kraan open.
    pi_40338083
    USA die weigert Israel te vooroordelen
    nu pas stiekempjes anders worden de Joden boos op USA
    pi_40338084
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Het lijkt er toch verdacht veel op !
    pi_40338098
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Je bent zo eenzijdig. Het is allemaal niet zo simpel en zwart wit.
    Doe dan zelf ook niet alsof dat wel zo is...
    pi_40338139
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:32 schreef Godslasteraar het volgende:
    het is maar een ideetje hoor, maar als ze nu eens die twee ontvoerde Israelische soldaten vrijlaten?
    Dat zal niet gebeuren, de regio stikt van groeperingen die hun ongelijk niet willen en/of kunnen toegeven.
    pi_40338158
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:28 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Goed om daar dan eens wat meer de nadruk op te leggen misschien?
    pi_40338199
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:33 schreef Jalu het volgende:

[..]

Dat zal niet gebeuren, de regio stikt van groeperingen die hun ongelijk niet willen en/of kunnen toegeven.
    idd,

maar SCH én Meki is me iets teveel van het goede

pi_40338203
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, want het is een gegeven. Dat misselijke selectief verontwaardigd doen is gewoon naief en hypocriet.
    pi_40338216
    quote:

[..]

En dan al die arme 100.000de Israelische burgers die al weer een jaar gebukt gaan onder dagelijkse aanvallen van Hezbollah raketten? Denk je daar ook nog even aan?
    pi_40338225
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:29 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat Israeli's wel eens expres burgers hebben gedood, maar dat zijn dus wel incidenten. Wat heeft vergelding voor zin als je daarna gaat doen alsof het een vreselijke fout was?
    ? Wat voor een onzin is dit? Vergelding verliest zijn effect als je telkens ontkent dat het vergelding was?
    Waarom denk je trouwens dat de acties enerzijds en de ontkenningen anderzijds bedoelt zijn voor hetzelfde publiek?
    pi_40338254
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:35 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

idd,

maar SCH én Meki is me iets teveel van het goede

ik kies tenminste geen kant
    ik steun geen naziaanvallen van Israel
    en ook geen hezbollah

ik kom alleen voor de burgers die vandaag afgeslacht zijn door Israel
    en nu pas krimpen ze in na honderden burgers de dood in te jagen dan krimpen ze in
    pi_40338259
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:35 schreef Doderok het volgende:

[..]

? Wat voor een onzin is dit? Vergelding verliest zijn effect als je telkens ontkent dat het vergelding was?
    Waarom denk je trouwens dat de acties enerzijds en de ontkenningen anderzijds bedoelt zijn voor hetzelfde publiek?
    Misschien ervaar ik wraak en vergelding anders, maar voor mij heeft het toch veel meer effect als je ook voor je redenen uitkomt.
    pi_40338286
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:35 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Nee, want het is een gegeven. Dat misselijke selectief verontwaardigd doen is gewoon naief en hypocriet.
    Inderdaad, en neigt naar anti-semitisch. Iets waar ik overigens in de pers wel vaker iets van tussen de regels door meen te kunnen lezen. Diezelfde pers die wel altijd de moslims in bescherming neemt als er weer eens een moslim-splinter-beweging doelbewust burgerslachtoffers maakt, zo van:"je mag niet generaliseren". Hypocrisie ten top, en inderdaad misselijkmakend.
    pi_40338288
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:35 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

En dan al die arme 100.000de Israelische burgers die al weer een jaar gebukt gaan onder dagelijkse aanvallen van Hezbollah raketten? Denk je daar ook nog even aan?
    Jazeker. Lees mijn posts.
    pi_40338330
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:36 schreef Meki het volgende:

[..]

ik kies tenminste geen kant
    ik steun geen naziaanvallen van Israel
    en ook geen hezbollah

ik kom alleen voor de burgers die vandaag afgeslacht zijn door Israel
    en nu pas krimpen ze in na honderden burgers de dood in te jagen dan krimpen ze in
    Je vergeet weer eens de duizenden raketten die dagelijks op burgerdoelen in Israel regenen, die bedoeld zijn om zoveel mogelijk Israelische vrouwen en kinderen te doden. Dat er minder doden aan hun kant vallen is te danken aan het feit dat idioten als Hezbollah liever op de Koran dan moderne technologie vertrouwen.
    pi_40338349
    mensen die dit accpeteren zijn gewoon onmenselijk, niet normaal.
    pi_40338351
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:31 schreef Jalu het volgende:

[..]

Da's geen toeval, da's gewoon een onwaarheid. Kom maar eens met cijfers die dit onderbouwen.
    Please, als je dat al ontkent...
    pi_40338363
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:38 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Je vergeet weer eens de duizenden raketten die dagelijks op burgerdoelen in Israel regenen, die bedoeld zijn om zoveel mogelijk Israelische vrouwen en kinderen te doden. Dat er minder doden aan hun kant vallen is te danken aan het feit dat idioten als Hezbollah liever op de Koran dan moderne technologie vertrouwen.
    Lichtelijk overdreven?
    pi_40338369
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan zijn we het helaas met elkaar eens, want ik vind de slachtoffers aan allebei de kanten even erg. Ik geloof alleen niet dat Israel expres burgerslachtoffers wilt maken. Dat heeft helemaal geen nut voor hun. Het werkt zelfs sterk tegen hun. Kijk maar naar dit staak het vuren.
    pi_40338378
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:39 schreef Radegast het volgende:

[..]

Lichtelijk overdreven?
    Honderden tot duizenden dan...
    pi_40338380
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:38 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

zijn er 500 doden gevallen in Israel

nee er zijn maar liefst 23 burgers omgekomen

jou heb ik niet gehoord over die 500
      zondag 30 juli 2006 @ 23:40:38 #247
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_40338392
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:29 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Omdat als je ook daadwerkelijk gaat erkennen dat je het express doet, je de steun verder wel kan vergeten, omdat men dan echt geen haar beter is dan het buurland.

Wat dacht je, dat Israël ineens gaat erkennen dat ze express het VN-gebouw geraakt hebben? Tuurlijk niet. Dan ineens is het per ongeluk, de eerste keer, dat een preciesiebom wat anders raakt. De eerste keer natuurlijk. Alle andere keren raakten ze zuiver en alleen hezbollah-strijders. Alleen maar.
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:31 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

psst, USA is onderdeel van de VN
    Waar de US opvallend genoeg achter Israël stond, en niet achter de VN. En daardoor dat 'incident' niet kon veroordelen.
    pi_40338397
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:39 schreef Meki het volgende:
    mensen die dit accpeteren zijn gewoon onmenselijk, niet normaal.
    Dat krijg je als mensen redeneren vanuit hun 'ver van mijn bed show' realiteit.
    pi_40338404
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:40 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Honderden tot duizenden dan...
    Volgens mij overdrijf je dan nog steeds.
    pi_40338411
    Men, kan iemand kofi eens een stevige blowjob geven? Wat een sjlomo...
    pi_40338425
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Helemaal niet, want je stelt nog net niet dat de Israeliers dit maar moeten accepteren als een fact of life, maar je hebt het in ieder geval wel over de 'verstandigste' zijn en dat soort flauwekul, terwijl je donders goed weet dat dat voor Israel gelijk staat aan zelfmoord. Israel zal tot in lengte van dagen zijn tanden moeten blijven laten zien om te kunnen bestaan omdat er in het Midden Oosten bijzonder weinig mensen zijn die de joden/israeliers het licht in de ogen gunnen.
    pi_40338429
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:40 schreef Radegast het volgende:

[..]

Gewoon mainstreem-media berichten hoor.
    pi_40338445
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:39 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Dan zijn we het helaas met elkaar eens, want ik vind de slachtoffers aan allebei de kanten even erg. Ik geloof alleen niet dat Israel expres burgerslachtoffers wilt maken. Dat heeft helemaal geen nut voor hun. Het werkt zelfs sterk tegen hun. Kijk maar naar dit staak het vuren.
    staak het vuren komt te laat
    zelfs Bush heeft gezegd Israel aan te pakken

veels te laat 60 burgers die zijn al dood - hoe krijgen we ze terug
    pi_40338485
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:41 schreef Evil_Jur het volgende:
    Men, kan iemand kofi eens een stevige blowjob geven? Wat een sjlomo...
    Alsof die preutse loopteef van de VS wat voorstelt.
    pi_40338496
    Puzzelen
    pi_40338517
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:42 schreef Nee het volgende:

[..]

Alsof die preutse loopteef van de VS wat voorstelt.
    Ideaal koppeltje zou het zijn..
    pi_40338524
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:40 schreef Radegast het volgende:

[..]

Nee, op BBC World werd vandaag gemeld dat er al gedurende de laatste twee weken zo'n 100 raketten per dag op Israel werden afgevuurd door Hezbollah, dat is dus 1400. Alleen in de laatste twee weken.
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:39 schreef Doderok het volgende:

[..]

Please, als je dat al ontkent...
    Ah, dus je hebt geen onderbouwende cijfers?
    pi_40338529
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:39 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Waarom is dit staakt het vuren nadelig voor hen? Kunnen ze weer zeggen dat ze een toegeving gedaan hebben aan Rice, welke beloftes zou zij als tegenprestatie gedaan hebben?
    pi_40338538
    laat je hart spreken en die spreekt menselijk

voor de pro kinderenmoordenaars steun Israel langer niet meer je hebt gezien wie ze vandaag hebben doodgemaakt
    pi_40338557
    quote:

[..]

Wat is dat toch met mensen, dat, als je in een post niet erbij schrijft dat je het allemaal
    verschrikkelijk vindt etc etc je dan direct een harteloos persoon bent.
    Ook al heb je dat al 3 keer geschreven, het moet er de 4e keer ook nog bij.

En dat dan iemand als jij SCH, moreel verheven boven de rest( ), komt vertellen
    dat mensen daar te weinig nadruk op leggen zakt mijn broek echt van af.

pi_40338580
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:44 schreef Doderok het volgende:

[..]

Waarom is dit staakt het vuren nadelig voor hen? Kunnen ze weer zeggen dat ze een toegeving gedaan hebben aan Rice, welke beloftes zou zij als tegenprestatie gedaan hebben?
    Nadelig omdat het doel van Israel sinds dag een van de strijd is geweest het stoppen van de aanvallen met raketten door Hezbollah op het grondgebied van Israel. Een staak het vuren geeft Hezbollah een adempauze en is strategisch gezien voor Israel nadelig.
    pi_40338584
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:40 schreef Nee het volgende:

[..]

Dat krijg je als mensen redeneren vanuit hun 'ver van mijn bed show' realiteit.
    Dat vind ik wel zo'n dooddoener. Dat geldt namelijk voor iedereen die reageert in dit topic, ik heb tenminste nog niemand uit Israel of Libanon zien reageren.
    pi_40338622
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:44 schreef Incomplete het volgende:

[..]

* Jalu het daar helemaal mee eens is...

Die morele superioriteitswaan is moreel nogal verwerpelijk.
    pi_40338691
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:45 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Nadelig omdat het doel van Israel sinds dag een van de strijd is geweest het stoppen van de aanvallen met raketten door Hezbollah op het grondgebied van Israel. Een staak het vuren geeft Hezbollah een adempauze en is strategisch gezien voor Israel nadelig.
    Niet alleen nadelig, maar simpelweg gevaarlijk, in de huidige situatie. Maar goed, Hezbollah weet anderzijds dat als ze er nu misbruik van maken dat ze hun laatste kans op een permanent staakt-het-vuren weggooien, dus misschien houden ze zich wel in. Ik betwijfel dat, overigens. Hezbollah wil helemaal geen staakt het vuren, want Iran wil dat niet.
    pi_40338714
    quote:

[..]

als Israel nu niet wordt veroordeeld en niet wordt afgeschuwt door Internationale gemeenschap
    dan mag Libanon ook zoveel Israeliers dood maken
    pi_40338741
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:49 schreef Meki het volgende:

[..]

als Israel nu niet wordt veroordeeld en niet wordt afgeschuwt door Internationale gemeenschap
    Oog om oog tand om tand.
    Is dat wijs denk je?
    pi_40338764
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:45 schreef Jalu het volgende:

[..]

Dat vind ik wel zo'n dooddoener. Dat geldt namelijk voor iedereen die reageert in dit topic, ik heb tenminste nog niemand uit Israel of Libanon zien reageren.
    Juist om die reden is het verstandiger om wat neutraler te discussiëren, ipv vlaggetjes van Israël of Izbollah onder je username te zetten.
    pi_40338767
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:43 schreef Jalu het volgende:

[..]

Nee, op BBC World werd vandaag gemeld dat er al gedurende de laatste twee weken zo'n 100 raketten per dag op Israel werden afgevuurd door Hezbollah, dat is dus 1400. Alleen in de laatste twee weken.
    [..]

Ah, dus je hebt geen onderbouwende cijfers?
    Slachtoffers: Israeli -Palestijns
    Children Killed 121- 763
    Civilians Killed 761 - 2088 tot 3070
    Targeted People Killed in Assassinations 1 - 248
    Bystanders killed in the course of an Assassination 0 - 198
    pi_40338773
    quote:

[..]

Dat doet Hezbollah al jaren.
    pi_40338778
    quote:

[..]

Ga je kameel in de turtlewax zetten, ongeletterde zandstuiver.
    pi_40338779
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:41 schreef Jalu het volgende:

[..]

Helemaal niet, want je stelt nog net niet dat de Israeliers dit maar moeten accepteren als een fact of life, maar je hebt het in ieder geval wel over de 'verstandigste' zijn en dat soort flauwekul, terwijl je donders goed weet dat dat voor Israel gelijk staat aan zelfmoord. Israel zal tot in lengte van dagen zijn tanden moeten blijven laten zien om te kunnen bestaan omdat er in het Midden Oosten bijzonder weinig mensen zijn die de joden/israeliers het licht in de ogen gunnen.
    Dat vind ik echt botte onzin. Israel is een bezetter en dat is een grote factor in de ellende.
    pi_40338803
    Documentaire over Hamas en hun ''filantropie'', nu op de BBC.
    Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
    pi_40338822
    quote:

[..]

Ik dacht dat het om de ontvoerde soldaten ging?
    pi_40338831
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:52 schreef Apropos het volgende:
    Documentaire over Hamas en hun ''filantropie'', nu op de BBC.
    Klinkt interesant.....
    pi_40338835
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:44 schreef Incomplete het volgende:
    Je wekt de indruk dat je die doden allemaal logisch vindt en eigen schuld en wijs mij maar posts aan waarin je zo ontzettend je medeleven je betuigt. Het is allemaal van dat laffe: 'Het is niet goed maar hullie begonnen"
    pi_40338839
    quote:

[..]

De meeste posters die inzien dat Hezbollah en andere radicale terroristische groeperingen de weerzinwekkende schuldigen zijn in het conflict betreuren de onschuldige burgers die hiervan het slachtoffer worden. Ik besef heel goed dat Libanon en de Libanese burgers geen aanleiding hebben en niets te winnen hebben bij een strijd tegen Israel. De Hezbollah gaat gewoon door met hun aanvallen vanaf het grondgebied van Libanon, terwijl zij weten dat Libanon en de goedwillende burgerbevolking het slachtoffer hiervan worden. De Hezbollah blijft gewoon doorgaan met het hun weerzinwekkende strijd, ook al is deze strijd compleet tegenstrijdig met de belangen van Libanon en de Libanese burgerbevolking . Hezbollah geeft niets om de burgerbevolking. Niets om de burgerbevolking van Israel en niets om de burgerbevolking van Libanon.
    pi_40338862
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:52 schreef Doderok het volgende:

[..]

Ik dacht dat het om de ontvoerde soldaten ging?
    Ook, maar in ieder IDF persbericht vanaf dag een stond duidelijk dat het doel was het uitschakelen van Hezbollah en het stoppen van de raketaanvallen.
    pi_40338882
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:51 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Dat doet Hezbollah al jaren.
    ze hebben maar 30 burgers dood gemaakt
    Israel 500 waaronder 100 kinderen
    pi_40338892
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:52 schreef manhattan het volgende:

[..]

Klinkt interesant.....
    Besloten al in 1993 dat ze het vredesproces om zeep zouden helpen (Hamas). De filantropen bejubelen een zelfmoordaanslag in een bus. Twintig mensen vermoord.
    Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
    pi_40338906
    quote:

[..]

Meki. Zie toch eens in dat het de Hezbollah is die aan de wortels van de ceders van Libanon knaagt en niet Israël.
    pi_40338929
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:50 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Oog om oog tand om tand.
    Is dat wijs denk je?
    nee maar USA vindt dat wel wijs

Israel lokt Al Qaida
    eens of niet
    pi_40338954
    quote:

[..]

Onzin.

Maar die veroordeling is er wel hoor. Steun voor Israel is vooral op Fok te vinden
    pi_40338979
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:55 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Meki. Zie toch eens in dat het de Hezbollah is die aan de wortels van de ceders van Libanon knaagt.
    dat zie ik
    ik zou Israel toejuichen als ze Hezbollah hebben vermoord
    maar nee ZIJ LEVEN NOG en wie heeft Israel dood gemaakt juist burgers
    daarover wordt ik boos enkel om de slachtoffers van burgers

heb je mij zien dat ik terroristen toejuich zelfs de israelische militairen zijn voor mij terroristen
    ik heb een hart voor kinderen en burgers
    pi_40338993
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Onzin.

Maar die veroordeling is er wel hoor. Steun voor Israel is vooral op Fok te vinden
    die zijn onmenselijk
    die kunnen net zo goed 11 september steunen
    pi_40339015
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Je wekt de indruk dat je die doden allemaal logisch vindt en eigen schuld en wijs mij maar posts aan waarin je zo ontzettend je medeleven je betuigt. Het is allemaal van dat laffe: 'Het is niet goed maar hullie begonnen"
    Dat is jouw indruk maar geen goede SCH.
    Soms, heel soms, ben ik in staat enige nuance in mijn posts aan te brengen.

Laten we het verder on-topic houden. (anders mail maar)
    pi_40339036
    je kan wel zien hier wie er rond 40-50 met ze handje in de lucht stond te wapperen, wanneer diegene dan zou leven...... drama
    pi_40339047
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Onzin.

Redeloze en ziekelijke haat tegenover Israël en Joden in het algemeen is ook genoeg op Fok te vinden. Kijk maar eens goed.
    pi_40339059
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:54 schreef Apropos het volgende:

[..]

Besloten al in 1993 dat ze het vredesproces om zeep zouden helpen (Hamas). De filantropen bejubelen een zelfmoordaanslag in een bus. Twintig mensen vermoord.
    Natuurlijk, de chomeini's van deze wereld hebben geen enkel belang bij vrede. Islamitische wereldheerschappij moet er komen!
    pi_40339102
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 00:01 schreef manhattan het volgende:

[..]

Natuurlijk, de chomeini's van deze wereld hebben geen enkel belang bij vrede. Islamitische wereldheerschappij moet er komen!
    nee kinderenmoordenaars aan de top
    oow nee die is er al Israel en USA
      maandag 31 juli 2006 @ 00:02:36 #290
    132605 kawotski
    Il Dottore
    pi_40339105
    regelt iemand ff een bus voor die arme mensen in het zuiden van Libanon.. zijn we ook weer van het slappe excuus af dat die onschuldige mensen daar niet weg kunnen
    Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
    Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
    Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
    pi_40339114
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 00:02 schreef kawotski het volgende:
    regelt iemand ff een bus voor die arme mensen in het zuiden van Libanon.. zijn we ook weer van het slappe excuus af dat die onschuldige mensen daar niet weg kunnen
    ook een bus voor Israel
      maandag 31 juli 2006 @ 00:04:18 #292
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_40339151
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:50 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Oog om oog tand om tand.
    Is dat wijs denk je?
    Nee, maar dat is wel het beleid van Israël, de laatste tientallen jaren.
    Aanslag hier, bombardement daar, aanslaag daar, bombadement hier. Continu.
    pi_40339172
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 00:02 schreef kawotski het volgende:
    Ja, hebben ze geen pakezels meer?

Die hadden ze zelfs in Afghanistan.
      † In Memoriam † maandag 31 juli 2006 @ 00:05:40 #294
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_40339189
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 23:55 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Meki. Zie toch eens in dat het de Hezbollah is die aan de wortels van de ceders van Libanon knaagt en niet Israël.
    Nog even en Israel en haar apologisten gaan beweren dat er Hezbollah-piloten in die Israelische jets zaten die vanmorgen de kinderen gebombardeerd hebben.
    pi_40339200
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 00:04 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nee, maar dat is wel het beleid van Israël, de laatste tientallen jaren.
    Aanslag hier, bombardement daar, aanslaag daar, bombadement hier. Continu.
    Wat Israel nu doet is volkomen terecht.
    pi_40339209
    Israël toont haar goede wil.

Bron: Israël staakt vuur voor 48 uur

Israël staakt vuur voor 48 uur
    Gepost door Joop (Athlon_2o0o) - Bron: CNN
    Gepubliceerd: zondag 30 juli 2006 @ 23:24
    Israël zal de komende 48 uur geen bombardementen uitvoeren op Zuid-Libanon. Op die manier kan de aanval op een gebouw in Qana onderzocht worden en kunnen hulpgoederen naar het getroffen gebied gestuurd worden. Een woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van Binnenlandse Zaken heeft gemeld dat Israël daarmee ingestemd heeft. Tijdens een bombardement op deze stad werd een gebouw geraakt waarin voornamelijk burgers zaten. Er zijn ongeveer zestig doden gevallen.

Het Israëlische leger beweerde eerder vandaag dat zij mogelijk niet achter de aanval zouden zitten. Veel landen en internationale organisaties hebben de bombardementen veroordeeld, waardoor de druk op Israël toenam om tot dit korte bestand te komen.

Woordvoerder Adam Ereli heeft gezegd dat Israël de bombardementen moet staken, maar dat ze wel actie mogen ondernemen tegen doelen die een aanval op Israël voorbereiden. Het staken van de bombardementen geeft de Libanese burgers een veilige mogelijkheid om te vluchten naar het noorden van het land.
    pi_40339255
    Wij willen wat meer Condoleeza op het scherm en geen KoffieBoon Annan meer, die doodsaaie man moet heel snel van het toneel verdwijnen, het maakt me niet uit hoe het gebeurt, als het maar snel gebeurt.
    pi_40339256
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 00:05 schreef manhattan het volgende:

[..]

Wat Israel nu doet is volkomen terecht.
    Maar wel disproportioneel.
    pi_40339260
    Ze hebben nu dus twee dagen de tijd om hun koffers te pakken. Graag de grenzen hier op slot houden.....
      maandag 31 juli 2006 @ 00:08:10 #300
    132605 kawotski
    Il Dottore
    pi_40339261
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 00:02 schreef Meki het volgende:

[..]

ook een bus voor Israel
    die redden zich wel als ik de media moet geloven, we moeten ons zorgen maken over al die onschuldige Libanezen die de pamfletten hebben gemist. Hoeveel Libanezen maken zich echt zorgen over hun landgenoten
    Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
    Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
    Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
    pi_40339290
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 00:06 schreef rutger05 het volgende:
    Israël toont haar goede wil.

Bron: Israël staakt vuur voor 48 uur

Israël staakt vuur voor 48 uur
    Gepost door Joop (Athlon_2o0o) - Bron: CNN
    Gepubliceerd: zondag 30 juli 2006 @ 23:24
    Israël zal de komende 48 uur geen bombardementen uitvoeren op Zuid-Libanon. Op die manier kan de aanval op een gebouw in Qana onderzocht worden en kunnen hulpgoederen naar het getroffen gebied gestuurd worden. Een woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van Binnenlandse Zaken heeft gemeld dat Israël daarmee ingestemd heeft. Tijdens een bombardement op deze stad werd een gebouw geraakt waarin voornamelijk burgers zaten. Er zijn ongeveer zestig doden gevallen.

Het Israëlische leger beweerde eerder vandaag dat zij mogelijk niet achter de aanval zouden zitten. Veel landen en internationale organisaties hebben de bombardementen veroordeeld, waardoor de druk op Israël toenam om tot dit korte bestand te komen.

Woordvoerder Adam Ereli heeft gezegd dat Israël de bombardementen moet staken, maar dat ze wel actie mogen ondernemen tegen doelen die een aanval op Israël voorbereiden. Het staken van de bombardementen geeft de Libanese burgers een veilige mogelijkheid om te vluchten naar het noorden van het land.
    te laat
    Al Qaida heeft wraak gezworen en zal elke jood aanvallen

net op Al Arabia
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')