Kennelijk hebben we beide geen zijde die we onvoorwaardelijk steunen, en het is waar dat ik het conflict momenteel vanuit Israeli's perspectief bekijk. Jij noemt echter de acties van anderen niet eens, denk je dat dat irrelevant is ofzo?quote:Op zondag 30 juli 2006 18:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Je hebt het steeds maar over de acties van die anderen en niet over Israel zelf. Maar goed dat je ze eigenlijk als oorzaak van alles noemt, als de slapende beer.
Ik heb de acties van Hezbollah wel genoemd maar ik zie echt niet in waarom dit excessieve geweld moet volgen op de ontvoering van 2 soldaten. Dat is niet goed voor Israel zelf in de eerste plaats. De Israelische bevolking is hier op lange termijn het meest de dupe van. Dat staat buiten kijf.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:29 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Kennelijk hebben we beide geen zijde die we onvoorwaardelijk steunen, en het is waar dat ik het conflict momenteel vanuit Israeli's perspectief bekijk. Jij noemt echter de acties van anderen niet eens, denk je dat dat irrelevant is ofzo?
Dat is de laatste jaren toch niet meer het geval. Ik kan me een muur herrineren, ik kan me het wegpesten van palestijnen uit hun dorpen die binnen de muur vallen herinneren. En nog wel meer.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:26 schreef manhattan het volgende:
[..]
Israel heeft de afgelopen jaren niet anders gedaan: vredes-akkoorden tekenen, land terug geven, nederzettingen ontmantelen. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze weldegelijk goodwill hebben getoond. Hezbollah is echter helemaal niet uit op vrede, omdat ze een marionet van Iran zijn. Hoe meer onrust en oorlog, hoe meer aanhang, hoe sneller een (collega) Islamitische staat voor Iran.
Dat is de vraag. Als Hezbollah voor de komende jaren was uitgeschakeld was dit zeker ten goede van de Israelis gekomen. Of dit gaat lukken is echter maar de vraag, ik denk dat de Israelis dachten dat het wat soepeler zou gaan gezien de ervaringen in het verleden.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb de acties van Hezbollah wel genoemd maar ik zie echt niet in waarom dit excessieve geweld moet volgen op de ontvoering van 2 soldaten. Dat is niet goed voor Israel zelf in de eerste plaats. De Israelische bevolking is hier op lange termijn het meest de dupe van. Dat staat buiten kijf.
Dit excessieve geweld is, zoals ik al zei, ook niet het gevolg alleen van die ontvoering van die twee soldaten, maar op het jarenlang vanuit Zuid Libanon bestoken van Israel met alle projectielen die men maar kon bedenken.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb de acties van Hezbollah wel genoemd maar ik zie echt niet in waarom dit excessieve geweld moet volgen op de ontvoering van 2 soldaten. Dat is niet goed voor Israel zelf in de eerste plaats. De Israelische bevolking is hier op lange termijn het meest de dupe van. Dat staat buiten kijf.
Nee hoor. In een beschaafde wereld laat Hamas haar standpunt om Israel te vernietigen gewoon varen. Nu.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:32 schreef Zemi77 het volgende:
Israel heeft zich echt niet als een braaf jongetje gedragen de afgelopen jaren. Maar de grootste stommiteit die we begaan hebben is het zo aanpakken van Hamas na de gewonnen verkieziengen. Dat hadden we intelligenter en constructiever kunnen aanpakken.
Ik kan me de routekaart herinneren, ik kan me het, geheel tegen de publieke opinie in, ontmantelen van nederzettingen herinneren.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:32 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Dat is de laatste jaren toch niet meer het geval. Ik kan me een muur herrineren, ik kan me het wegpesten van palestijnen uit hun dorpen die binnen de muur vallen herinneren. En nog wel meer.
Dat vind ik weer een hele andere discussie..quote:Israel heeft zich echt niet als een braaf jongetje gedragen de afgelopen jaren. Maar de grootste stommiteit die we begaan hebben is het zo aanpakken van Hamas na de gewonnen verkieziengen. Dat hadden we intelligenter en constructiever kunnen aanpakken.
Het was eerst een ontvoerde soldaat door Hamas, daarna acht gedode en twee ontvoerde soldaten door Hezbollah, in een brutale aanval.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Tja maar waar is dat dan weer het gevolg van? Het is toch een oneindige cirkel, waarom dan niet de verstandigste zijn? Alsof Israel alleen maar vredelievende en opbouwende acties heeft bedacht de afgelopen decennia. Ik had gehoopt dat Israel verstandiger zou zijn. Ik ben altijd zwaar verscheurd bij dit onderwerp en helemaal geen Israel-hater maar ik ben nu echt verbijsterd door hun gedrag. En die aanslag van vannacht is wel een soort druppel merk ik.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:34 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dit excessieve geweld is, zoals ik al zei, ook niet het gevolg alleen van die ontvoering van die twee soldaten, maar op het jarenlang vanuit Zuid Libanon bestoken van Israel met alle projectielen die men maar kon bedenken.
Gebruik verdomme je hersens eens, lees je eens in.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:35 schreef manhattan het volgende:
[..]
Ik kan me de routekaart herinneren, ik kan me het, geheel tegen de publieke opinie in, ontmantelen van nederzettingen herinneren.
Zeker - en in een beschaafde wereld was er allang een Palestijnse staat.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:34 schreef klez het volgende:
[..]
Nee hoor. In een beschaafde wereld laat Hamas haar standpunt om Israel te vernietigen gewoon varen. Nu.
Ik ben het met je eens dat het destructief is, maar ik begrijp wel dat ze geen andere optie meer zien. En het is niet schoolplein-metaliteit, het is gewoon hoe het gaat in de wereld.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:32 schreef SCH het volgende:
Eerlijk gezegd; Evil_jur, probeer ik het ook steeds vanuit Israelisch perspectief te bekijken: en juist dan snap ik hier helemaal niks van en vind ik het zo dwaas en onlogisch en zelfdestructief. Ze krijgen nu echt de hele wereld tegen zich en isoleren zich volkomen. Wat is de winst van Israel dan op dit moment?
Dat ze stoer zijn en laten zien dat ze niet over zich heen laten lopen en zo? En kunnen zeggen dat die anderen begonnen? Ik vind dat teveel de schoolplein mentaliteit van : hullie begonnen en hij doet het ook. Ik verwacht beter van een democratisch land.
Ja dat vind ik ook, maar zo werkt het niet. Wanneer is de Ira gaan ontwapenen, wanneer ging het beter met de ETA, wanneer hield de PLO op met terroristische aanslagen? Niet wanneer wij het zo dringen met de wapens in de hand vroegen. Wel toen we ze (een idee van) zelfbestuur of inspraak gaven. Als je je tegenpartij niet serieus neemt zal hij het bij jou ook niet doen. Da havik aanpak tegende hamas heeft averrechts gewerkt en dat zullen we de komende twee decennia nog wel merken ook.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:34 schreef klez het volgende:
[..]
Nee hoor. In een beschaafde wereld laat Hamas haar standpunt om Israel te vernietigen gewoon varen. Nu.
Het ontmantelen van de nederzettingen maakte deel uit van de routekaart, eppo!quote:Op zondag 30 juli 2006 18:36 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Gebruik verdomme je hersens eens, lees je eens in.
Wat was het doel van het ontmantelen/verlaten van de Gazastrook?
eppo, het enige doel van het verlaten van de gazastrook was om weer goodwill te creeeren om de nederzettingen op de westerlijke jordaanoever permanent te maken en uit te breiden.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:39 schreef manhattan het volgende:
[..]
Het ontmantelen van de nederzettingen maakte deel uit van de routekaart, eppo!
Omdat dat zelfmoord zou zijn, en dus eigenlijk heel onverstandig.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Tja maar waar is dat dan weer het gevolg van? Het is toch een oneindige cirkel, waarom dan niet de verstandigste zijn?
Die is er. Israel heeft talloze concessies gedaan om tot die staat te komen. Hamas en Hezbollah geen enkele. Vernietiging van Israel.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Zeker - en in een beschaafde wereld was er allang een Palestijnse staat.
Dat verhaal gaat niet op voor hezbollah. Als je hezbollah zelfbestuur wilt geven, wordt je doorverbonden met het kantoor van admahinejad.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:39 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook, maar zo werkt het niet. Wanneer is de Ira gaan ontwapenen, wanneer ging het beter met de ETA, wanneer hield de PLO op met terroristische aanslagen? Niet wanneer wij het zo dringen met de wapens in de hand vroegen. Wel toen we ze (een idee van) zelfbestuur of inspraak gaven. Als je je tegenpartij niet serieus neemt zal hij het bij jou ook niet doen. Da havik aanpak tegende hamas heeft averrechts gewerkt en dat zullen we de komende twee decennia nog wel merken ook.
Trouwens was Hamas niet bezig met het erkennen van de staat Israel? Nu ja dat zal nu wel van de baan zijn.
Dat denk ik dus niet. UIteindelijk levert dit meestal niks op en de diplomatieke weg toch wel, hoe langzaam en hardnekkig en frusterend ook.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:38 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat het destructief is, maar ik begrijp wel dat ze geen andere optie meer zien. En het is niet schoolplein-metaliteit, het is gewoon hoe het gaat in de wereld.
Ik denk dat dit zelfmoord is. Plus heel veel moord ook nog.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:42 schreef Jalu het volgende:
[..]
Omdat dat zelfmoord zou zijn, en dus eigenlijk heel onverstandig.
Ow Israel heeft zeker geprobeerd om de boel te verbeteren. Absoluut, maar had net zoals Hamas en Hezbollah, daarbij een eigen agenda bij, die niet altijd even zeer strookte met de belangen van Hezbollah en hamas.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:35 schreef manhattan het volgende:
[..]
Ik kan me de routekaart herinneren, ik kan me het, geheel tegen de publieke opinie in, ontmantelen van nederzettingen herinneren.
Die ontvoering en doden waren ook weer ergens een reactie op. Zo gaat het maar door.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:35 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Het was eerst een ontvoerde soldaat door Hamas, daarna acht gedode en twee ontvoerde soldaten door Hezbollah, in een brutale aanval.
Wat werkt dan wel op lange termijn? Hun vijanden hebben weer laten blijken dat ze Israel nooit met rust zullen laten, is het dan niet beter voor de Israelische bevolking dat de bedreiging wordt weggenomen, zelfs als daar opofferingen voor nodig zijn?
Geef Hezbollah of Hamas een massa-vernietigingswapen, en Israel bestaat morgen niet meer. Dat is waar ze tegenover staan, is het dan excessief geweld?
Onderschat Iran niet.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:45 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Ow Israel heeft zeker geprobeerd om de boel te verbeteren. Absoluut, maar had net zoals Hamas en Hezbollah, daarbij een eigen agenda bij, die niet altijd even zeer strookte met de belangen van Hezbollah en hamas.
Ik snap Israels reactie ook absoluut niet. Hamas staat onder zware druk en zoekt toenadering. Iran heeft het moeilijk met het verkopen van hun nucleaire programma (ook onder de eigen bevolking) en zoekt een scapegoat. Ze ontvoeren drie militairen en Israel trapt er als een dolle stier in. Ik vind het nogal dom
Klopt, maar als je de mogelijkheid hebt om Hamas naar rustigere vaarwateren te trekken dan zou ik het iets sterker worden van hezbollah maar op de koop toenemen.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:42 schreef manhattan het volgende:
[..]
Dat verhaal gaat niet op voor hezbollah. Als je hezbollah zelfbestuur wilt geven, wordt je doorverbonden met het kantoor van admahinejad.
Hoe vaak ga je dat nog posten?quote:Op zondag 30 juli 2006 18:49 schreef manhattan het volgende:
[..]
Onderschat Iran niet.
Israel moet nu wel als een dolle stier naar binnentrekken, anders ligt Tel-aviv straks plat.
Maar wat moet Israel dan doen? Denk maar niet dat Hizballah ophoudt voordat Israel niet meer bestaat en alle joden zijn verdreven. Moeten ze zich dag-in dag-uit laten bombarderen met raketten, totdat Iran eindelijk een nucleair wapen levert en heel Israel van de kaart veegt?quote:Op zondag 30 juli 2006 18:46 schreef SCH het volgende:
En Israel is de sterkste dus moet in mijn ogen ook de verstandigste zijn. Israel kan als ze het wil zoveel meer, het is zo rijk, heeft zoveel wapens, heeft de VS - die anderen zijn eigenlijk geen partij.
ben je bang voor die fictieve kernbom of het gewone leger?quote:Op zondag 30 juli 2006 18:49 schreef manhattan het volgende:
[..]
Onderschat Iran niet.
Israel moet nu wel als een dolle stier naar binnentrekken, anders ligt Tel-aviv straks plat.
Als Iran Tel Aviv wil platgooien dan doen ze dat wel (als ze het kunnen), dat heeft niets te maken met het als een dolle stier tekeer gaan in Libanon. Tenzij ze de veiligheidszone weer willen instellen. Maar het is een kwestie van tijd totdat Iran vanuit eigen grondgebied israel goed kan raken.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:49 schreef manhattan het volgende:
[..]
Onderschat Iran niet.
Het Iraanse kernprogramma, waarvan ik overtuigd ben dat het bestaat, is een hele andere discussie. Hezbollah kan putten uit het rijk geschakeerde wapenarsenaal van Iran, en dat omvat wel even wat meer dan een paar kahousha's. Hoe dacht je bijvoorbeeld dat ze plotseling zo snel aan zwaardere rakketten konden komen terwijl het oorlog is ?quote:Op zondag 30 juli 2006 18:52 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
ben je bang voor die fictieve kernbom of het gewone leger?
Ik denk dat het zowel kan als wenselijk is.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:53 schreef PLAE@ het volgende:
Israel heeft in het geniep een kernbom ontwikkelt. Ik denk niet dat je een ander land dat dan kan gaan verbieden.
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:55 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Ik denk dat het zowel kan als wenselijk is.
Iran had al lang de oorlog met Israel kunnen starten, echter is dat niet echt slim als je bezig bent met het ontwikkelen van kernwapens. Als dekmantel gebruiken ze nu Hezbollah, die straks ongetwijfeld vanuit Syrie gaat opereren. Op dat moment, kan Iran met "schone handen" de oorlog verklaren aan Israel en roepen dat de zionisten het hele midden-oosten platgooien. Het zijn uitgekookte smeerlappen daar in Teheran.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:53 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Als Iran Tel Aviv wil platgooien dan doen ze dat wel (als ze het kunnen), dat heeft niets te maken met het als een dolle stier tekeer gaan in Libanon. Tenzij ze de veiligheidszone weer willen instellen. Maar het is een kwestie van tijd totdat Iran vanuit eigen grondgebied israel goed kan raken.
Die had men al op voorraad. Maar het leger van Iran moet je je niet teveel bij voorstellen. Veel oud sovjet materiaal en totaal niet opgewassen tegen een westers leger.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:55 schreef manhattan het volgende:
Hoe dacht je bijvoorbeeld dat ze plotseling zo snel aan zwaardere rakketten konden komen terwijl het oorlog is ?
Ook wel mee eens, maar haal dan wel de kernbommen uit Israel weg. Dat schept weer wat meer vertrouwen en wat minder angst in de arabische wereldquote:
quote:Op zondag 30 juli 2006 18:59 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Ook wel mee eens, maar haal dan wel de kernbommen uit Israel weg. Dat schept weer wat meer vertrouwen en wat minder angst in de arabische wereld
hehe onmogelijk natuurlijk. en onbespreekbaar.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:59 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Ook wel mee eens, maar haal dan wel de kernbommen uit Israel weg. Dat schept weer wat meer vertrouwen en wat minder angst in de arabische wereld
Ik ben het helemaal met je eens, maar volgt Israel nu de meest verstandige weg? In plaats van het kernprogramma van Iran zijn nu alle ogen gericht op israel in Libanon. Ahmedjanin heeft zijn afleidingsmaneuvre en Israel vangt de klappen. ik vind het nogal dom.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:59 schreef manhattan het volgende:
[..]
Iran had al lang de oorlog met Israel kunnen starten, echter is dat niet echt slim als je bezig bent met het ontwikkelen van kernwapens. Als dekmantel gebruiken ze nu Hezbollah, die straks ongetwijfeld vanuit Syrie gaat opereren. Op dat moment, kan Iran met "schone handen" de oorlog verklaren aan Israel en roepen dat de zionisten het hele midden-oosten platgooien. Het zijn uitgekookte smeerlappen daar in Teheran.
Israël is een (westerse) democratie. Iran is een apenland (als je kijkt naar de mensen die dat land "besturen" en dus feitelijk de lakens uitdelen). Israël zal nooit met kernbommen gaan gooien als daar geen aanleiding voor is; Die gek uit Iran is er toe in staat.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:59 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
En dat is terecht. Het feit dat de Arabische wereld weet dat Israel over kernwapens kan beschikken is het belangrijkste wat hen ervan weerhoudt Israel op grote schaal aan te vallen.quote:Op zondag 30 juli 2006 19:00 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
hehe onmogelijk natuurlijk. en onbespreekbaar.
Ook een reden van het conflict. De ander als apenland uitschelden draagt nu niet echt bij tot een betere verstandhouding. Helaas gebeurt het in de politiek maar al te vaak. (Ik ben me nu serieus aan het afvragen wie erger is Ahmedjanin of Bush?, mwa kga toch maar voor de eerste).quote:Op zondag 30 juli 2006 19:02 schreef cultheld het volgende:
[..]
Israël is een (westerse) democratie. Iran is een apenland (als je kijkt naar de mensen die dat land "besturen" en dus feitelijk de lakens uitdelen). Israël zal nooit met kernbommen gaan gooien als daar geen aanleiding voor is; Die gek uit Iran is er toe in staat.
Iran is een apenland in die zin dat het land wordt geregeerd door barbaren, die met godsdienstwaanzin en angstpolitiek het land besturen. De Iraanse bevolking is zeer zeker niet barbaars, maar wordt geknecht door een elite van geestelijken en domme meelopers. Aangezien de Iraanse bevolking de kernwapens níet beheert en Ahmedjanin en co wel, lijkt het me een goede zaak om Iran vooral niet de mogelijkheid te geven om kernwapens te produceren.quote:Op zondag 30 juli 2006 19:06 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Ook een reden van het conflict. De ander als apanland uitschelden draagt nu niet echt bij tot een betere verstandhouding. Helaas gebeurt het in de politiek maar al te vaak. (Ik ben me nu serieus aan het afvragen wie erger is Ahmedjanin of Bush?, mwa kga toch maar voor de eerste).
Maar dan mogen andere landen ook gewoon kernwapens hebben want Israel's kernwapens weerhoudt ze van een aanval. Zelfmoord is zelfmoord of je Israel nou conventioneel of nucleair aanvalt. Ik ben opgelucht, de Holocaust op de bevolking van Iran is dus niet nodig.quote:Op zondag 30 juli 2006 19:05 schreef Jalu het volgende:
[..]
En dat is terecht. Het feit dat de Arabische wereld weet dat Israel over kernwapens kan beschikken is het belangrijkste wat hen ervan weerhoudt Israel op grote schaal aan te vallen.
Zo denkt de VS er ook over, en het zou mij helemaal niks verbazen als dit voor Bush een stok zou kunnen zijn om straks Iran binnen te vallen. In hoofdlijnen draait dit conflict eigenlijk om Iran en Amerika.quote:Op zondag 30 juli 2006 19:09 schreef cultheld het volgende:
[..]
Iran is een apenland in die zin dat het land wordt geregeerd door barbaren, die met godsdienstwaanzin en angstpolitiek het land besturen. De Iraanse bevolking is zeer zeker niet barbaars, maar wordt geknecht door een elite van geestelijken en domme meelopers. Aangezien de Iraanse bevolking de kernwapens níet beheert en Ahmedjanin en co wel, lijkt het me een goede zaak om Iran vooral niet de mogelijkheid te geven om kernwapens te produceren.
quote:Op zondag 30 juli 2006 19:05 schreef Jalu het volgende:
[..]
En dat is terecht. Het feit dat de Arabische wereld weet dat Israel over kernwapens kan beschikken is het belangrijkste wat hen ervan weerhoudt Israel op grote schaal aan te vallen.
En helaas voor de Libanezen maar het zijn proefkonijnen. Wij mogen alvast "wennen" als Libanon qua burgerslachtoffers een picknick zal blijken vergeleken met de aanval op Iran.quote:Op zondag 30 juli 2006 19:12 schreef manhattan het volgende:
[..]
Zo denkt de VS er ook over, en het zou mij helemaal niks verbazen als dit voor Bush een stok zou kunnen zijn om straks Iran binnen te vallen. In hoofdlijnen draait dit conflict eigenlijk om Iran en Amerika.
Meer om Engeland dat de boel slecht geregeld heeft na WO II.quote:Op zondag 30 juli 2006 19:12 schreef manhattan het volgende:
[..]
Zo denkt de VS er ook over, en het zou mij helemaal niks verbazen als dit voor Bush een stok zou kunnen zijn om straks Iran binnen te vallen. In hoofdlijnen draait dit conflict eigenlijk om Iran en Amerika.
Dat is jouw invulling.quote:Op zondag 30 juli 2006 19:15 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
En helaas voor de Libanezen maar het zijn proefkonijnen. Wij mogen alvast "wennen" als Libanon qua burgerslachtoffers een picknick zal blijken vergeleken met de aanval op Iran.
quote:Op zondag 30 juli 2006 19:15 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Meer om Engeland dat de boel slecht geregeld heeft na WO II.
Om vervolgens een topic te hebben over Surinaamse zangvogeltjes.quote:Op zondag 30 juli 2006 19:32 schreef Slayage het volgende:
wel heftige beelden op rtl 4, zijn we niet gewend...
quote:Egypt summons Israeli ambassador over Qana attack
Egypt summoned Israel's ambassador to Cairo on Sunday to express its outrage over an Israeli air strike in Lebanon that killed more than 60 civilians, the Foreign Ministry said in a statement.
"Egyptian Foreign Minister Ahmed Aboul Gheit, following his return from a brief trip to Damascus, summoned the Israeli ambassador to Cairo, Shalom Cohen, to inform him of Egypt's severe anger and complete condemnation of the Israeli strike on civilians in Lebanon," the statement said. (Reuters)
quote:Iran hardline forces readying for revenge on Israel
Iran's hardline forces should ready themselves to take revenge on Israel and the United States for the offensive on Lebanon, the head of the Revolutionary Guards was quoted as saying on Sunday.
"The Basij and Revolutionary Guards should prepare to get even with the Zionists and Americans," Yahya Rahim-Safavi was quoted as telling Islamic militiamen by the conservative Fars news agency. (Reuters)
quote:Op zondag 30 juli 2006 19:39 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Om vervolgens een topic te hebben over Surinaamse zangvogeltjes.![]()
Het leven moet, ondanks die ellende, ook een beetje leuk blijven. iemand een idee hoelaat de film: Grrijpstra en de gier begint ?quote:Op zondag 30 juli 2006 19:39 schreef Incomplete het volgende:
[..]
post van mij uit het vorige topic:quote:Op zondag 30 juli 2006 19:32 schreef zakjapannertje het volgende:
MIDDEN-OOSTEN:
Israël drijft soennieten en sjiieten in elkaars armen – analyse
Jim Lobe
WASHINGTON, 28 juli (IPS) - De Verenigde Staten kunnen maar beter hun hoop begraven op een stilzwijgend verbond tussen Israël en de soennieten in het Midden-Oosten tegen het sjiitische Iran. De verontwaardiging over het Israëlische offensief in Libanon en de weigering van de VS om tussenbeide te komen, doet de islamitische publieke opinie in het Midden-Oosten steeds hechter aaneensluiten, waarschuwen experts.
en zo waren er meer berichten, ook hier op de blog van Sandmonkey:quote:Op zondag 30 juli 2006 15:12 schreef Godslasteraar het volgende:
goed, de blog-reports![]()
Here a Christian mob smashes a car in Beirut for displaying a Hezbollah logo. My friend Carine says the atomosphere reeks of impending sectarian conflict like never before. Another Lebanese blogger quotes a radical Christian war criminal from the bad old days who says the civil war will resume a month after Israel cools its guns: "Christians, Sunnis and Druze will fight the 'fucker Shia', with arms from the US and France."
http://www.michaeltotten.com/archives/001203.html
quote:Op zondag 30 juli 2006 19:39 schreef Incomplete het volgende:
[..]
je valt in herhaling glasnostquote:Op zondag 30 juli 2006 19:42 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
post van mij uit het vorige topic:
[..]
en zo waren er meer berichten, ook hier op de blog van Sandmonkey:
http://www.sandmonkey.org/2006/07/30/foreboding/
http://www.filmtotaal.nl/module.php?section=fotvDetails&movieID=20129&titel=Grijpstra_&_De_Gierquote:Op zondag 30 juli 2006 19:42 schreef manhattan het volgende:
[..]
Het leven moet, ondanks die ellende, ook een beetje leuk blijven. iemand een idee hoelaat de film: Grrijpstra en de gier begint ?
Ervaringdeskundigequote:Op zondag 30 juli 2006 19:45 schreef Slayage het volgende:
[..]
![]()
die vogels Surinamers kunnen echt een hels kabaal maken zeg...
quote:
ook inderdaadquote:Op zondag 30 juli 2006 19:47 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Ervaringdeskundige(maar wel gezelli mensen
)
yep, maar de berichtjes in die blogs waren de interessantste die ik dit weekeinde gezien heb. En die berichtjes kunnen ook zeer relevant zijn voor wat er na de Israelische akties gaat komen.quote:
heftig heh, ben alleen nooit naar een wedstrijd geweest in het sukru saracoglu stadionquote:Op zondag 30 juli 2006 19:51 schreef venomsnake het volgende:
[..]
[[url=http://forum.fok.nl/templates/foksilver/i/home.gif]afbeelding][/url]![]()
niets nieuws onder de horizon inderdaad, arabieren/iran blijft een zooitje, maarja we weten niet waar dit allemaal heen gaat natuurlijk...quote:Op zondag 30 juli 2006 19:54 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
yep, maar de berichtjes in die blogs waren de interessantste die ik dit weekeinde gezien heb. En die berichtjes kunnen ook zeer relevant zijn voor wat er na de Israelische akties gaat komen.
Verder, al die berichten over de publieke opinie van de Arabische straat etc etc hoor ik al mijn hele leven, en die opinie heeft nooit gevolgen. Goh, de Arabieren/Iraniërs hebben een hekel aan Israel, niet echt baanbrekend nieuws. "Ja maar nu hebben ze wel zo'n hekel aan Israel, nu willen ze, anders dan in het verleden toen ze de Israeliërs in zee wilden drijven, de Israeliërs ...eeeuh .... in zee drijven."
Hoe voorspelbaar![]()
edit: ik doel dus op die post van zakjappanertje, en de experts die "waarschuwen".
Ik bibber![]()
Dan ga ik met je meequote:Op zondag 30 juli 2006 19:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
heftig heh, ben alleen nooit naar een wedstrijd geweest in het sukru saracoglu stadion, komt nog wel een keer inshallah
![]()
doen wequote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fouad_Sinioraquote:Op zondag 30 juli 2006 20:04 schreef Slayage het volgende:
[..]
niets nieuws onder de horizon inderdaad, arabieren/iran blijft een zooitje, maarja we weten niet waar dit allemaal heen gaat natuurlijk...
is die siniora een italiaan ofzo? klinkt wel italiaans
Alan B'stard, mijn goeroequote:wat een kut kop heeft die gast in je ava zeg, die gast van bottom en the young ones toch?
New Statesmanquote:Op zondag 30 juli 2006 20:09 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fouad_Siniora
[..]
Alan B'stard, mijn goeroe![]()
moslims en logica héquote:Op zondag 30 juli 2006 20:08 schreef 456 het volgende:
Wat ik me afvraag, de beelden ziende op het journaal, waarom arabieren altijd dingen moeten slopen als ze demonstreren.
Ze slopen het VN gebouw. Ik geloof zon beetje het enige internationale apparaat wat deze aanval WEL FEL veroordeeld.
quote:
Daar heb je wel gelijk in. Auw.quote:
Dat snap ik nou ook niet hé.quote:Op zondag 30 juli 2006 20:08 schreef 456 het volgende:
Wat ik me afvraag, de beelden ziende op het journaal, waarom arabieren altijd dingen moeten slopen als ze demonstreren.
Ze slopen het VN gebouw. Ik geloof zon beetje het enige internationale apparaat wat deze aanval WEL FEL veroordeeld.
Hey, het is niet voor het eerst dat een VN gebouw bestormt wordt.quote:Op zondag 30 juli 2006 20:08 schreef 456 het volgende:
Ah, nóg zo'n radicalistquote:Op zondag 30 juli 2006 20:44 schreef deedeetee het volgende:
Tsja ik had het ook al gelezen. Akelig genoeg heb ik er helemaal geen moeite mee te geloven dat het gebouw is opgeblazen om stemmen voor hezbollah te werven.......
ah, daar zijn onlangs nog een rapport en de nodige artikelen over verschenen. De VS en vooral Europa raken die hoge olieprijzen nauwelijks. Dus nauwelijks een negatieve invloed op de economie. Het zijn vooral de arme opkomende economieën die onder de hoge prijzen leiden, zoals India.quote:Op zondag 30 juli 2006 20:31 schreef Nee het volgende:
Die arabieren mogen zich wel eens in ons verplaatsen, we kunnen nauwelijks de olie betalen.
Nou, dat lijkt me juist wel handig voor Hizballah. Dertig kilometer buffervlees die voorkomt dat Israeli's je raketposten aanvallen. Wat wil je nog meer?quote:Op zondag 30 juli 2006 20:31 schreef CeeJee het volgende:
Hezbollah wil koste wat kost geen vredesmacht in Zuid-Libanon. De VN nu alvast een beetje bang maken past daar keurig in. Die UNIFIL gasten die er nu zitten zijn nutteloos en worden nog net getolereerd.
De Wolf komt steeds meer uit zijn hol...........quote:Iran verwerpt voorwaarden resolutie.
De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad heeft zondag de voorwaarden van een ontwerpresolutie verworpen die Iran oproept te stoppen met uraniumverrijking. Volgens hem heeft het volk van Iran het recht om zelf nucleaire brandstof te produceren.
Frankrijk diende woensdag in de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties de ontwerpresolutie in waarin wordt geëist dat Teheran op 31 augustus stopt met zijn nucleaire activiteiten. Voldoet de islamitische republiek hier niet aan, dan dreigt de Veiligheidsraad met sancties.
De permanente leden van de Veiligheidsraad en Duitsland beloven Iran een aantal politieke en economische prikkels als het stopt met zijn nucleair programma. Iran heeft gezegd pas op 22 augustus te zullen reageren op dit aanbod, veel te laat naar de mening van de betrokken Westerse landen.
Iran heeft gewoon recht op kernwapensquote:Op zondag 30 juli 2006 20:56 schreef manhattan het volgende:
[..]
De Wolf komt steeds meer uit zijn hol...........
Als dat de argumentatie is geldt het recht van de sterkste; dan pakken we ze af.quote:Op zondag 30 juli 2006 21:08 schreef dvdfreak het volgende:
Iran heeft gewoon recht op kernwapens
Zonder hulp van USA stelt Israel niet zoveel voorquote:Op zondag 30 juli 2006 21:10 schreef Recovering het volgende:
[..]
Als dat de argumentatie is geldt het recht van de sterkste; dan pakken we ze af.
Nee, dat hebben ze niet.quote:Op zondag 30 juli 2006 21:08 schreef dvdfreak het volgende:
[..]
Dat is bull natuurlijk.quote:Op zondag 30 juli 2006 21:12 schreef dvdfreak het volgende:
[..]
Zonder hulp van USA stelt Israel niet zoveel voor
Net zoals ze er niets mee te maken haden toen ze in 1996 100 burgers doodden die bescherming hadden gezocht op de VN basis in Qana?quote:Op zondag 30 juli 2006 20:40 schreef rutger05 het volgende:
Het zou goed zijn als de VN ter plaatse onderzoek verricht.
Bron: 'Israël niet verantwoordelijk voor bloedbad'
'Israël niet verantwoordelijk voor bloedbad'
Gepost door Joop (Athlon_2o0o) - Bron: NU.nl
Gepubliceerd: zondag 30 juli 2006 @ 20:35
Het leger van Israël zet vraagtekens bij de omstandigheden van het bloedbad in het Zuid-Libanese stadje Qana. Israël stelt dat het leger het gebouw zeven uur voor de werkelijke aanval al had aangevallen. Daarna zou een andere raket de zware klap uitgedeeld hebben.
"Zover wij het begrijpen, is dit gebouw aangevallen door een Israëlisch gevechtsvliegtuig tussen middernacht en één uur, ongeveer zeven uur voor de zware treffer" waarbij de doden vielen, aldus Amir Eshel van de Israëlische luchtmacht. "De eerste berichten van slachtoffers kwamen pas tussen acht uur en half negen binnen".
De grote aanval op het gebouw moet volgens het Israëlische leger dus door een niet-Israëlische raket gebeurd zijn. Hierbij spraken ze geen vermoedens uit wie dan de raket wel afgeschoten zou kunnen hebben. Israël heeft op het bewuste tijdstip wel op vijfhonderd meter afstand doelen bestookt. Eshel zegt dat daarbij alle vooraf gekozen doelwitten getroffen werden, dus ook die kunnen het gebouw in Qana niet geraakt hebben.
Het Rode Kruis stelt dat er zestig doden zijn gevallen bij de aanval. Onder andere de Europese Unie, de Verenigde Staten en de Verenigde Naties hebben de aanval veroordeeld.
Ja, en niet te vergeten de miljoenen slachtoffers van de vijanden van Israel.quote:Op zondag 30 juli 2006 21:32 schreef Doderok het volgende:
[..]
Net zoals ze er niets mee te maken haden toen ze in 1996 100 burgers doodden die bescherming hadden gezocht op de VN basis in Qana?
Het stuk op nl.nl is nu uitgebreidquote:Op zondag 30 juli 2006 20:40 schreef rutger05 het volgende:
quote:Israël zet vraagtekens bij bloedbad Qana
Uitgegeven: 30 juli 2006 19:54
Laatst gewijzigd: 30 juli 2006 21:31
JERUZALEM - Het Israëlische leger plaatst vraagtekens bij de omstandigheden van het bloedbad in het Zuid-Libanese Qana. Meer dan zestig mensen kwamen hierbij om. Het leger zegt dat het gebouw zeven uur voor de dodelijke explosie werd aangevallen.
"Zover wij het begrijpen, is dit gebouw aangevallen (door een Israëlisch gevechtsvliegtuig) tussen middernacht en 01:00 uur, ongeveer zeven uur voor de zware treffer" waarbij de doden vielen, zei Amir Eshel van de Israëlische luchtmacht tijdens een persconferentie.
"De eerste berichten (van slachtoffers) kwamen tussen 08:00 en 08:30 uur binnen", zei Eshel. Een uur eerder had het leger verscheidene plaatsen op 500 meter afstand van het gebouw aangevallen, maar bij die aanvallen werden volgens hem alle vooraf gekozen doelwitten getroffen.
Overlevenden in Qana zeggen dat het fatale bombardement zondag rond 01:00 uur begon met een stortvloed van raketten, bommen en artilleriegranaten. Deze beschieting duurde volgens de ooggetuigen door tot het ochtendgloren waardoor de reddingswerkzaamheden ernstig werden belemmerd.
VN-gebouw
Gewapende Palestijnen zijn zondag het terrein van het hoofdkwartier van de Verenigde Naties in Gaza-Stad binnengedrongen. Dat hebben ooggetuigen gezegd.
De bestorming zou een reactie zijn op de Israëlische beschieting van de Libanese stad Qana, waardoor meer dan zestig mensen omkwamen.
Volgens de ooggetuigen werd er wel schade aangericht, maar vielen er geen gewonden. Een woordvoerder van de VN bevestigde dat boze Palestijnen het terrein rond het gebouw waren binnengedrongen.
quote:US prevents condemnation of Israel in security council
The UN Security Council will meet for a session in two hours in order to read a declaration by the Security Council's president following the IDF attack in Kfar Qana in Lebanon.
Sources in Washington have told Ynet that the US won't allow the Security Council to take a decision containing a condemnation of Israel. (Yitzhak Ben-Horin, Washington)
Duidelijk is dat er een oorlog aan de gang is tegen moslimfundamentalisten. Zowel Israel als het nieuwe Irak verdienen onze steun tegen de moslimfundamentalisten die terug naar de middeleeuwen willen. Dat is het jammerlijke van deze vergissing van Israel; het is precies wat Hezbollah wil.quote:BAGHDAD, Iraq, July 30 — Two high-ranking Iraqi government officials said today that their country was fighting international terrorists on its own soil on behalf of other countries and, as a result, should be compensated with economic and military assistance.
The comments by the Iraqi national security adviser and a deputy prime minister suggest an emerging strategy from the fragile coalition government to portray Iraq as the global frontline against terrorism and deserving of compensation from other nations.
Their reasoning is, in one sense, an extension of the view publicly adopted by the Bush Administration after the war to justify the 2003 invasion after its original reason — to prevent Saddam Hussein from possessing weapons of mass destruction — proved unfounded.
“We are fighting terrorism in Iraq, not only for Iraqis but also on behalf of the international community,” said Barham Salih, the deputy prime minister, during a news conference that covered a wide range of economic, security and anticorruption initiatives.
wij Nederlanders ook.quote:Op zondag 30 juli 2006 21:08 schreef dvdfreak het volgende:
[..]
Israel is (de grote geldpomper van) Amerika en Rusland.quote:Op zondag 30 juli 2006 21:12 schreef dvdfreak het volgende:
[..]
Zonder hulp van USA stelt Israel niet zoveel voor
Israel is lekker bezigquote:
'Israël gebruikt chemische wapens'
Gepost door Barbara (_Bunny_) - Bron: News.com.au
Gepubliceerd: zondag 30 juli 2006 @ 21:34
Icoon OorlogDe doktoren die de dodelijke slachtoffers van de oorlog in Libanon schouwen, stellen dat Israël tijdens de bombardementen gebruik heeft gemaakt van chemische wapens. De lichamen die de doktoren onder ogen kregen, waren verkoold op een manier die ze nog nooit eerder hadden gezien.
Bachir Cham, een Belgisch-Libanese dokter in Sidon ontving acht slachtoffers na een Israëlische luchtaanval. Cham heeft 24 monsters genomen van de lichamen om te testen wat de doodsoorzaak was. Hij denkt dat de doodsoorzaak gezocht moet worden bij chemicaliën.
"De slachtoffers waren zo zwart als roet, dus ze hebben zeker weten chemische wapens gebruikt. Ze zijn helemaal zwart, maar het haar en de huid is nog helemaal intact. Echt verbrand zijn ze dus niet, dan moet het iets anders zijn", aldus dr. Cham. "Als je iemand met benzine verbrand dan zou het haar afgebrand zijn, en de huid tot op het bot weg. De Israëli's gebruiken honderd procent zeker chemische wapens", vervolgt de Libanese dokter zijn verhaal.
Raed Salman Zeinedine, directeur van het Tyre Government Hospital, is het met dr. Cham eens. "We zien abnormale brandwonden, heel anders dan we in eerdere oorlogen gezien hebben. De slachtoffers zijn gekrompen tot half de grootte van de normale lengte. In eerste instantie denk je dat het een kind is, maar later blijkt het een volwassen man te zijn", zo beschrijft Zeinedine.
Het Israëlische leger zegt alleen maar conventionele wapens en ammunitie te gebruiken. "Het kan zijn dat dat een lichaam verbrand is door vuur of de kracht van de explosie, maar tussen dat en suggereren dat we illegale dingen doen zit een groot verschil", verklaart Jacob Dallal, een woorvoerder van het Iraëlische leger. De Libanese minister van gezondheid Mohammed Khalife weet nog niet zeker wat de oorzaak is. "We gaan morgen monsters versturen, maar we hebben momenteel nog geen bevestiging dat er illegale wapens gebruikt zijn", aldus Khalife.
Ruim twee weken nadat Israël Libanon heeft binnengevallen zijn er al veel slachtoffers gevallen. In Libanon zijn er nu al minstens 418 mensen omgekomen, voornamelijk burgers. De veiligheidsraad van de Verenigde Naties heeft vanmiddag een spoedvergadering belegd na het bloedige bombardement op de Libanese stad Qana, waarbij meer dan vijftig burgers om het leven kwamen.
Is volgens mij al een aantal topics geleden langsgekomen. Waarom het oude nieuws nu op FrontPage wordt geplaatst weet ik ook niet.quote:
Volgens mij al een dag of 6 geleden.quote:Op zondag 30 juli 2006 22:01 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Is volgens mij al een aantal topics geleden langsgekomen. Waarom het oude nieuws nu op FrontPage wordt geplaatst weet ik ook niet.
Of het waar is weet ik nu niet, maar het zal me niets verbazen.quote:Op zondag 30 juli 2006 20:40 schreef rutger05 het volgende:
Gepost door Joop (Athlon_2o0o) - Bron: NU.nl
Gepubliceerd: zondag 30 juli 2006 @ 20:35
Het leger van Israël zet vraagtekens bij de omstandigheden van het bloedbad in het Zuid-Libanese stadje Qana. Israël stelt dat het leger het gebouw zeven uur voor de werkelijke aanval al had aangevallen. Daarna zou een andere raket de zware klap uitgedeeld hebben.
"Zover wij het begrijpen, is dit gebouw aangevallen door een Israëlisch gevechtsvliegtuig tussen middernacht en één uur, ongeveer zeven uur voor de zware treffer" waarbij de doden vielen, aldus Amir Eshel van de Israëlische luchtmacht. "De eerste berichten van slachtoffers kwamen pas tussen acht uur en half negen binnen".
De grote aanval op het gebouw moet volgens het Israëlische leger dus door een niet-Israëlische raket gebeurd zijn. Hierbij spraken ze geen vermoedens uit wie dan de raket wel afgeschoten zou kunnen hebben. Israël heeft op het bewuste tijdstip wel op vijfhonderd meter afstand doelen bestookt. Eshel zegt dat daarbij alle vooraf gekozen doelwitten getroffen werden, dus ook die kunnen het gebouw in Qana niet geraakt hebben.
Het Rode Kruis stelt dat er zestig doden zijn gevallen bij de aanval. Onder andere de Europese Unie, de Verenigde Staten en de Verenigde Naties hebben de aanval veroordeeld.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lebanese_Civil_Warquote:Lebanese were stunned at how fast the clock was turned back. Many grew up amid the 1975-1990 civil war, when Beirut went from the "Paris of the Middle East" to a no man's land of bombed-out buildings, snipers and constant fear.
Hoewel ik hezbollah het stempel "achterlijk" heb gegeven vind ik ze allesquote:Op zondag 30 juli 2006 22:02 schreef opinionr het volgende:
Ik vind het nog een te vroeg stadium om te beoordelen of Israel inderdaad niks te maken heeft met het "bombardement" van vanmorgen.
Maar ik zie een terrorist (die er in het algemeen geen moeite mee hebben om een vliegtuig vol mensen in een toren vol mensen te vliegen) er wel toe in staat om een gebouw met "eigen" burgers op te blazen, al is het alleen maar om Israel slecht af te schilderen.
Wat er ook gebeurd is.. het gaat er bij mij niet in dat Israel met opzet het gebouw heeft bestookt met zo'n enorme bom... of zoals ooggetuigen beweren met een artillery en rocket barrage van 1 uur 's nachts tot 7 uur in de volgende ochtend.
Waarom zouden ze.. alsof ze 6 uur nodig hebben om 1 gebouw op te blazen.
Klinkt niet echt geloofwaardig.
Uiteraard. Hezbollah was ook het 'verzet' toen ze Beiroet platgooiden in de jaren 80. Je weet tog.quote:Op zondag 30 juli 2006 22:07 schreef BaajGuardian het volgende:
de conclusie zegt dat, want het zullen wel de *terroristen* of eigenlijk hoe ze echt genoemd zouden moeten worden: het verzet, geweest zijn.......
moet ik over israel en amerika gaan beginnen of wil je gewoon interresant doen?quote:Op zondag 30 juli 2006 22:08 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Uiteraard. Hezbollah was ook het 'verzet' toen ze Beiroet platgooiden in de jaren 80. Je weet tog.
Vice versa schat ik Israel ook te inteligent in om een gebouw vol burgers op te blazen op een moment dat ze de halve wereld al tegen zich in het harnas hebben.quote:Op zondag 30 juli 2006 22:07 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Hoewel ik hezbollah het stempel "achterlijk" heb gegeven vind ik ze alles
behalve dom.
De leider, Nasrallah is eveneens een zeer intelligent mens. Als ze dit in scene
gezet zouden hebben kan dit grote gevolgen voor hun steun in de
Arabische wereld betekenen. Dat lijkt me een groot risico nu het qua publieke
opinie zo "goed" gaat voor hezbollah.
Ik hou het gewoon op een fout van Israel.
Om Hezbollah de schuld te kunnen geven?quote:Op zondag 30 juli 2006 22:02 schreef opinionr het volgende:
Ik vind het nog een te vroeg stadium om te beoordelen of Israel inderdaad niks te maken heeft met het "bombardement" van vanmorgen.
Maar ik zie een terrorist (die er in het algemeen geen moeite mee hebben om een vliegtuig vol mensen in een toren vol mensen te vliegen) er wel toe in staat om een gebouw met "eigen" burgers op te blazen, al is het alleen maar om Israel slecht af te schilderen.
Wat er ook gebeurd is.. het gaat er bij mij niet in dat Israel met opzet het gebouw heeft bestookt met zo'n enorme bom... of zoals ooggetuigen beweren met een artillery en rocket barrage van 1 uur 's nachts tot 7 uur in de volgende ochtend.
Waarom zouden ze.. alsof ze 6 uur nodig hebben om 1 gebouw op te blazen.
Klinkt niet echt geloofwaardig.
Je reactie getuigd van "uitgeluldheid"quote:Op zondag 30 juli 2006 22:09 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
moet ik over israel en amerika gaan beginnen of wil je gewoon interresant doen?
quote:Raise your white flag!
You watch TV and you can’t help but wonder: what will it take for
this shit to stop? Diplomacy has taken a seat, and there are
conflicting reports on why Israel is shelling places like Qana and
killing 55 in the process. Most of the dead are children and women, and
Al-Jazeera is taking full advantage of this, replaying a clip of some
Red Cross workers pulling out a body of a 4 year old girl from the
rubble.
The mood amongst the Lebanese is changing. Everyone - Shiaa, Sunni
and Christian - seems to be willing to rally behind Nassrallah, if only
to counterbalance the ridiculous death toll on the Lebanese side.
Whether or not Hezb’ollah is actually stationing it’s missile batteries
need civilian buildings seems irrelevant - it’s about 600 dead, 800,000
displaced and 3000 injured. The numbers are pathetically out of
proportion compared to their counterparts on the Israeli side.
This is an unequal war. We’ve lost. As Arabs, we’ve lost. As Muslims,
we’ve lost. I don’t know why people refuse to accept this. When
children are being killed, it’s our responsibility to put an end to it,
even if it means raising the white flag and declaring defeat. Before
long, there won’t be anyone left to surrender. The ruthelessness of
Israel, the hypocrisy of the US and the neutered UN won’t save us. Why
can’t we just come to terms with the fact that we can’t win this war,
and that no matter how brutal Israel is, it doesn’t change the fact
that no one has the balls or the means to end this shit?
The Arab ’street’ keeps talking about pride. Where is the pride in
having our children shelled to death? Where is the pride in having an
entire country regressed a good 20 years? Where is the pride in
watching a nation that was once united, precariously mind you, now fall
into the gripes of another civil war? Where is the pride in any of
that? And we’re willing to tolerate all of this for what exactly? For a
couple of Lebanese prisoners, or to fool ourselves into thinking that
we’ve slapped Israel’s face?
http://www.sandmonkey.org/2006/07/30/raise-your-white-flag/
Het kan een fout van Israel zijn met verschrikkelijke gevolgen, maar ik sluit de mogelijkheid niet uit dat Hezbollah hier mee te maken heeft. Daarom zie ik het liefst zo snel mogelijk een onderzoek van de VN ter plaatse. Spoed is noodzakelijk omdat Hezbollah anders kans krijgt om eventuele bewijzen weg te werken.quote:Op zondag 30 juli 2006 22:07 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Hoewel ik hezbollah het stempel "achterlijk" heb gegeven vind ik ze alles
behalve dom.
De leider, Nasrallah is eveneens een zeer intelligent mens. Als ze dit in scene
gezet zouden hebben kan dit grote gevolgen voor hun steun in de
Arabische wereld betekenen. Dat lijkt me een groot risico nu het qua publieke
opinie zo "goed" gaat voor hezbollah.
Ik hou het gewoon op een fout van Israel.
Yep, daarom hou ik het maar op een "foutje".quote:Op zondag 30 juli 2006 22:09 schreef opinionr het volgende:
[..]
Vice versa schat ik Israel ook te inteligent in om een gebouw vol burgers op te blazen op een moment dat ze de halve wereld al tegen zich in het harnas hebben.
quote:Venezuelan President Hugo Chavez, visiting Tehran for talks with Iranian President Mahmoud Ahmedinejad, compared Israel's attacks on Lebanon to the Holocaust.
In their talks, the two anti-U.S. leaders pledged mutual support, Iranian state television reported.
"Israel is perpetrating the same acts against the Lebanese that Hitler perpetrated against the Jews - it is killing children and hundreds of innocent civilians," Chavez said in an interview with the Arabic satellite channel, Al Jazeera, on Saturday.
Chavez' two-day visit came as Iran faces renewed international criticism for its nuclear program and as a backer of Hezbollah, engaged in fighting with Israel since they captured two Israeli soldiers July 12.
The five permanent members of the U.N. Security Council on Friday reached a deal on a resolution that would give Iran until the end of August to suspend uranium enrichment or face the threat of economic and diplomatic sanctions.
Following talks, Chavez pledged that his country would "stay by Iran at any time and under any condition," state television reported.
Ahmedinejad said he saw in Chavez a kindred spirit.
"I feel I have met a brother and trench mate after meeting Chavez," Ahmedinejad was quoted as saying by state-run television. "We think Iran and Venezuela should share all experiences of each other, stay by each other and they have to be supporters of each other."
The complot is growing...quote:Op zondag 30 juli 2006 22:10 schreef Doderok het volgende:
[..]
Om Hezbollah de schuld te kunnen geven?
Ontzettend goed stuk.quote:Op zondag 30 juli 2006 21:45 schreef Godslasteraar het volgende:
http://www.nytimes.com/2006/07/21/magazine/30wwln_lede.html?ex=1154404800&en=2d5918ed05f58b53&ei=5070
een bijzonder interessante analyse met o.a. waarom Israel handelt zoals het handelt, de strategie van Bush etc.
ik laat het maar even bezinken, en dan lees ik het nog maar eens
quote:Op zondag 30 juli 2006 22:11 schreef opinionr het volgende:
[..]
Je reactie getuigd van "uitgeluldheid"
jij bent hier degene die een topic verneukt met je persoonlijke flame getroll op mij kankermongool.quote:Op zondag 30 juli 2006 22:13 schreef Evil_Jur het volgende:
BG, voor je weer een topic verneukt, hier een discussie over hetzelfde onderwerp op een wat simpeler niveau voor de geestelijk zwakkere medemens, zoals jij:
Ey yo, Dat kan echt niet. Isreal-libanon
interessant he dat sandmonkey......................quote:
Ja, die indruk heb ik ook, en ik zal het later nog eens herlezen. Ik moest dit stuk maar eens goed tot me door laten dringen.quote:
ben je echt zo achterlijk dat je hier zon ikbendebesteeniklulmensenuitwanneerzenietmeeropmeingaan discussie van moet maken?quote:Op zondag 30 juli 2006 22:18 schreef opinionr het volgende:
[..]
Bedankt dat je mijn reactie nog even bevestigd
Er zijn de laatste weken wel vaker meldingen geweest.quote:Op zondag 30 juli 2006 22:23 schreef opinionr het volgende:
22:43 Lebanese army says opens fire on IAF helicopters, stops them from landing (Reuters)
Het libanese leger begint ook te schieten dus.
Nu is het afwachten tot Syrië ook gaat schieten.
vertel mij wat, ik (onder de naam Wolfhard) had een reactie geplaatst onder een andere post van Sandmonkey, en vervolgens kreeg ik deze reactie:quote:Op zondag 30 juli 2006 22:18 schreef venomsnake het volgende:
[..]
interessant he dat sandmonkey......................
de reacties op dat stuk zijn trouwens wel grappig..
''Just go fuck yourself you wanker! How dare you speak in the name of slain chidlren, and evoke defeat and pride? Your only excuse is that you are young and stupid. So really, go fuck yourself really hard. Or better still, donate some of your money to the relief. I am ashamed to be share the same nationality with a piece of slime like you. What did your mother breast feed you, ingratitude?''
Nee, zo achterlijk ben ik niet...quote:Op zondag 30 juli 2006 22:24 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ben je echt zo achterlijk dat je hier zon ikbendebesteeniklulmensenuitwanneerzenietmeeropmeingaan discussie van moet maken?
moet je niet in de koffieshop zijn?
Als ze hen eigen land beschermen dan hadden Hezbollah al lang ontwapend en uit het zuiden verdreven.quote:Op zondag 30 juli 2006 22:27 schreef Evil_Jur het volgende:
Inderdaad niets nieuws, natuurlijk beschermt Libanon hun eigen land met hun eigen leger.
Please do. Dan begin ik even over Syrie, Irak, Iran, Sudan, Egypte, Algerije, Somalie und so weiter.quote:Op zondag 30 juli 2006 22:09 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
moet ik over israel en amerika gaan beginnen
Dat was inderdaad verstandig geweest, maarja...quote:Op zondag 30 juli 2006 22:33 schreef franske19 het volgende:
[..]
Als ze hen eigen land beschermen dan hadden Hezbollah al lang ontwapend en uit het zuiden verdreven.
Uiteraard. Het opblazen van discotheken en stadsbussen vol met pubers is heldhaftig.quote:Op zondag 30 juli 2006 22:30 schreef BaajGuardian het volgende:
stel je voor dat hamas en hizbollah net zulke laffe wapens zouden hebben als israel. dan was het verhaal snel over.
tsja machtspelletjes. grenzen op zoeken en hopen dat je scenario uitkomt.quote:Op zondag 30 juli 2006 22:33 schreef franske19 het volgende:
[..]
Als ze hen eigen land beschermen dan hadden Hezbollah al lang ontwapend en uit het zuiden verdreven.
Inderdaad, dat ze verstandig zijn met wie ze als bondgenoot kiezen. Als ze dergelijke wapens aan Hezbollah of Hamas zouden leveren, zouden die Israel inclusief alle Joodse en Arabische burgers van de kaart vegen.quote:Op zondag 30 juli 2006 22:32 schreef BaajGuardian het volgende:
het zegt heel veel over amerika eigenlijk.
Ze hebben veel laffere wapensquote:Op zondag 30 juli 2006 22:30 schreef BaajGuardian het volgende:
stel je voor dat hamas en hizbollah net zulke laffe wapens zouden hebben als israel. dan was het verhaal snel over.
De klederdracht is een beetje een mengeling van de KKK en Oostenrijkse jodelvrouwtjes.quote:Op zondag 30 juli 2006 22:36 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ze hebben veel laffere wapens
[afbeelding]
en turtle ninja hoofdbandjesquote:Op zondag 30 juli 2006 22:48 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
De klederdracht is een beetje een mengeling van de KKK en Oostenrijkse jodelvrouwtjes.
verwestering ten top dusquote:Op zondag 30 juli 2006 22:48 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
De klederdracht is een beetje een mengeling van de KKK en Oostenrijkse jodelvrouwtjes.
Off-topic geleuter kan hier; http://forum.fok.nl/posttopic/49quote:Op zondag 30 juli 2006 22:36 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ze hebben veel laffere wapens
[afbeelding]
dit raakt me diepquote:
CNN meldt nu dat Israel 48 uur stopt met haar militaire campange, dus niet alleen met bombarderen..quote:Op zondag 30 juli 2006 23:08 schreef venomsnake het volgende:
CNN: Israel stopt 48 uur met haar bombardementen.
Whahahaquote:Op zondag 30 juli 2006 23:13 schreef SCH het volgende:
Het komt wel in de buurt van nazi-praktijken, daar heeft Meki toch echt wel een punt.
Het bombarderen van burgers, al dan niet bewust, heeft niets met het Nazisme te maken. De Amerikanen en Britten deden tijdens woII ook niet anders.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:13 schreef SCH het volgende:
Het komt wel in de buurt van nazi-praktijken, daar heeft Meki toch echt wel een punt.
neequote:Op zondag 30 juli 2006 23:15 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Het bombarderen van burgers, al dan niet bewust, heeft niets met het Nazisme te maken. De Amerikanen en Britten deden tijdens woII ook niet anders.
Nou ja laat maar.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:15 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Het bombarderen van burgers, al dan niet bewust, heeft niets met het Nazisme te maken. De Amerikanen en Britten deden tijdens woII ook niet anders.
Het heeft 0,0% met Nazisme te maken. In praktisch iedere oorlog van 2000 voor christus tot 2006 na christus zijn burgers het slachtoffer geworden. In slechts 1 oorlog was er sprake van een partij die Nationaal Socialistisch was.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:16 schreef Meki het volgende:
[..]
nee
Israel heeft vandaag een nazi daad begaan met het bewust moorden van 60 burgers
dat weet je zelf ookquote:Op zondag 30 juli 2006 23:17 schreef Evil_Jur het volgende:
Kom meki, vertel ons meer over nazi's!
jongen, het is nog niet te laat, waarom ga jij niet naar het centrum, fijn met je handtasje zwaaienquote:Op zondag 30 juli 2006 23:13 schreef SCH het volgende:
Steun jij dan Al Qaida Meki?quote:Op zondag 30 juli 2006 23:18 schreef Meki het volgende:
[..]
dat weet je zelf ook
Jullie steunen Israel om hun vergelding
nu moeten jullie Al Qaida steunen om hun vergelding tegen Israel
Al Qaida vermoord duizenden Sjiiten wereldwijd, waarom zouden ze in godsnaam het Sjiitische Hezbollah steunen?quote:Op zondag 30 juli 2006 23:18 schreef Meki het volgende:
[..]
dat weet je zelf ook
Jullie steunen Israel om hun vergelding
nu moeten jullie Al Qaida steunen om hun vergelding tegen Israel
hoeveel burgers en kinderen heeft Israel express dood gemaaktquote:Op zondag 30 juli 2006 23:18 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Het heeft 0,0% met Nazisme te maken. In praktisch iedere oorlog van 2000 voor christus tot 2006 na christus zijn burgers het slachtoffer geworden. In slechts 1 oorlog was er sprake van een partij die Nationaal Socialistisch was.
Nul.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:20 schreef Meki het volgende:
[..]
hoeveel burgers en kinderen heeft Israel express dood gemaakt
nee ik stgeun geen terroristen zowel Al Qaida of Israelquote:
0quote:Op zondag 30 juli 2006 23:20 schreef Meki het volgende:
[..]
nee nul ze ontkennen alles daar zijn ze goedquote:
Zero.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:20 schreef Meki het volgende:
[..]
Idd, SCH Israel wilt namelijk niet EXPRES burgers ombrengen. Israel weet dondersgoed hoe de pers en media daar op zal springen. Israel weet dat iedere dode burger extra steun voor Libanon en Hezbollah op zal leveren.quote:
ontkennen kan nietquote:
Ja hoor, slaap zachtquote:Op zondag 30 juli 2006 23:23 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Idd, SCH Israel wilt namelijk niet EXPRES burgers ombrengen. Israel weet dondersgoed hoe de pers en media daar op zal springen. Israel weet dat iedere dode burger extra steun voor Libanon en Hezbollah op zal leveren.
Yeah right.quote:
Wat een onzin SCH. Ik heb vanmiddag zelfs nog een asielzoeker een fiets gegeven.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:22 schreef SCH het volgende:
Jullie zijn echt weird en best wel eng eigenlijk.
Jullie geven echt geen zak om mensenlevens he. Laat ze maar doodmaken, het zijn toch maar moslims of Arabieren. Hoop oprecht dat jullie nooit kinderen krijgen en ze vergiftigen met dit soort denkbeelden.
Het ging om expres, en Israel heeft geen belang bij het expres ombrengen van burgers.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:23 schreef Meki het volgende:
[..]
ontkennen kan niet
we hebben het gezien op TV
alleen dode kinderen en vrouwen
60 totaal
Dat ontkent niemand en dat vindt iedereen verschrikkelijk.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:23 schreef Meki het volgende:
[..]
ontkennen kan niet
we hebben het gezien op TV
alleen dode kinderen en vrouwen
60 totaal
quote:
Jawel, jij koos net nog de kant van Al Qaida.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:24 schreef Meki het volgende:
het zo goed zijn als de pro Israel dit in alle woorden afkeuren
en geen kant kiezen
ik kies toch ook geen kant van Hezbollah
zie je dat ook maar bij aanslagen madrid en londenquote:Op zondag 30 juli 2006 23:24 schreef Evil_Jur het volgende:
Kom SCH, aslof we moeten stilstaan bij elke dode op de wereld. Er is zo enorm veel ellende in de wereld, hoe kom jij nog aan een normaal leven toe als je zo geshoqueerd bent door elke tragedie?
Een actie van een eenling hoef je niet te gebruiken om te generaliseren. Klinkt dat bekend?quote:Op zondag 30 juli 2006 23:23 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Yeah right.Die officier die van point-blank range zijn magazijn leegt op een kind wat ie al half neergeschoten heeft, heb je dan zeker even gemist?
Nee, dat is een 'incident.'Hou toch op.
Tuurlijk wel. Vergelding. Wraak.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:25 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Het ging om expres, en Israel heeft geen belang bij het expres ombrengen van burgers.
Ik zet het nota bene al in m'n reactie. Zulk soort dingen zijn geen incidenten.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:27 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Een actie van een eenling hoef je niet te gebruiken om te generaliseren. Klinkt dat bekend?
![]()
ik heb een vergelijking gemaaktquote:Op zondag 30 juli 2006 23:25 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Jawel, jij koos net nog de kant van Al Qaida.
Wie ben jij om deze aanname te doen over anderen? Veel posters hier betreuren de dood en verwonding van onschuldige burgers en kunnen het zich invoelen welk bijna onmenselijk verdriet en leed dat met zich meebrengt.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:22 schreef SCH het volgende:
Jullie zijn echt weird en best wel eng eigenlijk.
Jullie geven echt geen zak om mensenlevens he. Laat ze maar doodmaken, het zijn toch maar moslims of Arabieren. Hoop oprecht dat jullie nooit kinderen krijgen en ze vergiftigen met dit soort denkbeelden.
Als men nou gewoon op houdt met reageren op troll Meki dan vervuilt zijn flauwekul de discussie tenminste niet langer.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:25 schreef Evil_Jur het volgende:
jawel meki, je spreekt constant haat uit tegen joden en Israel en al hun bondgenoten. Over hezbollah hoor ik je nooit kritiek uitspreken.
Dan heb ik maar een plank voor m'n kop, maar ik geloof er echt geen bal van.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:27 schreef _The_General_ het volgende:
Nog eens voor de duidelijkheid, Ik denk niet dat er hier iemand is die wilt ontkennen dat er burgerslachtoffers vallen en dat ieder burgerslachtoffer er een te veel is.
Maar je hebt echt een plank voor je kop als je denkt dat Israel EXPRES burgers wilt ombrengen. Daar heeft Israel helemaal niets aan. Dat is alleen maar slechte press.
Hezbollah heeft niet op een dag 60 Joden doodgemaakt of welquote:Op zondag 30 juli 2006 23:25 schreef Evil_Jur het volgende:
jawel meki, je spreekt constant haat uit tegen joden en Israel en al hun bondgenoten. Over hezbollah hoor ik je nooit kritiek uitspreken.
Ik weet zeker dat Israeli's wel eens expres burgers hebben gedood, maar dat zijn dus wel incidenten. Wat heeft vergelding voor zin als je daarna gaat doen alsof het een vreselijke fout was?quote:Op zondag 30 juli 2006 23:27 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Vergelding. Wraak.
De doodstraf bestaat niet voor niets nog steeds in 'moderne' landen. Ook daar is er geen ander belang dan vergelding of wraak. Financieel is het niet.
[..]
Ik zet het nota bene al in m'n reactie. Zulk soort dingen zijn geen incidenten.
Sinds wanneer trekt Israel zich iets aan van de mening van andere landen?quote:Op zondag 30 juli 2006 23:24 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Wat een onzin SCH. Ik heb vanmiddag zelfs nog een asielzoeker een fiets gegeven.
Je snapt zelf toch wel dat Israel niet EXPRES burgerslachtoffers maakt. Jij als persmuskiet weet als geen ander hoe dat tegen Israel gebruikt kan worden.
In welke moskee hebben ze je die mening door je strot geduwd?quote:Op zondag 30 juli 2006 23:28 schreef Meki het volgende:
[..]
Hezbollah heeft niet op een dag 60 Joden doodgemaakt of wel
dat is de schuld van Israel dat ik ze nu haat - enkel Israel en hun inwoners -
quote:KUWAIT CITY (AFP) - Kuwait has decided to give Lebanon 300 million dollars in reconstruction aid following the Israeli onslaught, in a draft law that has to be approved by parliament, KUNA news agency reported.
quote:Its planned contribution is the second largest after that of oil powerhouse Saudi Arabia, which has pledged a 1.5-billion-dollar package to help Lebanon cope with the devastating Israeli onslaught.
te laatquote:Op zondag 30 juli 2006 23:29 schreef remlof het volgende:
48u pauze in luchtaanvallen, opgelegt door de VS?
Hoor ik net in MHOOM op radio 1.
Het is makkelijk oordelen vanuit de luie stoel achter de PC. Makkelijk om zo een predikaat op mede fokkers en medemensen te plakken omdat ze het niet met SCH eens zijn. Omdat ze vinden dat Israel het recht heeft zich te verdedigen, stel je eens voor zeg...quote:Op zondag 30 juli 2006 23:28 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Wie ben jij om deze aanname te doen over anderen? Veel posters hier betreuren de dood en verwonding van onschuldige burgers en kunnen het zich invoelen welk bijna onmenselijk verdriet en leed dat met zich meebrengt.
Ik ben niet naief General.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:24 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Wat een onzin SCH. Ik heb vanmiddag zelfs nog een asielzoeker een fiets gegeven.
Je snapt zelf toch wel dat Israel niet EXPRES burgerslachtoffers maakt. Jij als persmuskiet weet als geen ander hoe dat tegen Israel gebruikt kan worden.
in plaats van naar de burgers te kijken kijk jij vooral naar Israel zijn optredenquote:Op zondag 30 juli 2006 23:30 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
In welke moskee hebben ze je die mening door je strot geduwd?
psst, USA is onderdeel van de VNquote:Op zondag 30 juli 2006 23:30 schreef Meki het volgende:
[..]
te laat
VN heeft Israel honderden keren gewaarschuwd
en opeens na een slachting komt USA pas
![]()
Ben ik met je eens...quote:Op zondag 30 juli 2006 23:30 schreef Meki het volgende:
[..]
te laat
VN heeft Israel honderden keren gewaarschuwd
en opeens na een slachting komt USA pas
![]()
Da's geen toeval, da's gewoon een onwaarheid. Kom maar eens met cijfers die dit onderbouwen.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:29 schreef Doderok het volgende:
[..]
Sinds wanneer trekt Israel zich iets aan van de mening van andere landen?
Is het gewoon toeval dat er altijd meer doden vallen bij een Israelische vergelding dan bij de oorspronkelijke aanslag?
Koeweit kan dat geld beter ter beschikking stellen voor noodhulp of voor het opbouwen van Libanon nadat met de Hezbollah in Libanon is afgerekend. Anders is het dweilen met de kraan open.quote:
Doe dan zelf ook niet alsof dat wel zo is...quote:Op zondag 30 juli 2006 23:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ben niet naief General.
Je bent zo eenzijdig. Het is allemaal niet zo simpel en zwart wit.
Dat zal niet gebeuren, de regio stikt van groeperingen die hun ongelijk niet willen en/of kunnen toegeven.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:32 schreef Godslasteraar het volgende:
het is maar een ideetje hoor, maar als ze nu eens die twee ontvoerde Israelische soldaten vrijlaten?
Goed om daar dan eens wat meer de nadruk op te leggen misschien?quote:Op zondag 30 juli 2006 23:28 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Wie ben jij om deze aanname te doen over anderen? Veel posters hier betreuren de dood en verwonding van onschuldige burgers en kunnen het zich invoelen welk bijna onmenselijk verdriet en leed dat met zich meebrengt.
idd,quote:Op zondag 30 juli 2006 23:33 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dat zal niet gebeuren, de regio stikt van groeperingen die hun ongelijk niet willen en/of kunnen toegeven.
Nee, want het is een gegeven. Dat misselijke selectief verontwaardigd doen is gewoon naief en hypocriet.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Goed om daar dan eens wat meer de nadruk op te leggen misschien?
En dan al die arme 100.000de Israelische burgers die al weer een jaar gebukt gaan onder dagelijkse aanvallen van Hezbollah raketten? Denk je daar ook nog even aan?quote:Op zondag 30 juli 2006 23:34 schreef SCH het volgende:
[..]
? Wat voor een onzin is dit? Vergelding verliest zijn effect als je telkens ontkent dat het vergelding was?quote:Op zondag 30 juli 2006 23:29 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat Israeli's wel eens expres burgers hebben gedood, maar dat zijn dus wel incidenten. Wat heeft vergelding voor zin als je daarna gaat doen alsof het een vreselijke fout was?
ik kies tenminste geen kantquote:Op zondag 30 juli 2006 23:35 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
idd,
maar SCH én Meki is me iets teveel van het goede
![]()
Misschien ervaar ik wraak en vergelding anders, maar voor mij heeft het toch veel meer effect als je ook voor je redenen uitkomt.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:35 schreef Doderok het volgende:
[..]
? Wat voor een onzin is dit? Vergelding verliest zijn effect als je telkens ontkent dat het vergelding was?
Waarom denk je trouwens dat de acties enerzijds en de ontkenningen anderzijds bedoelt zijn voor hetzelfde publiek?
Inderdaad, en neigt naar anti-semitisch. Iets waar ik overigens in de pers wel vaker iets van tussen de regels door meen te kunnen lezen. Diezelfde pers die wel altijd de moslims in bescherming neemt als er weer eens een moslim-splinter-beweging doelbewust burgerslachtoffers maakt, zo van:"je mag niet generaliseren". Hypocrisie ten top, en inderdaad misselijkmakend.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:35 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Nee, want het is een gegeven. Dat misselijke selectief verontwaardigd doen is gewoon naief en hypocriet.
Jazeker. Lees mijn posts.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:35 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
En dan al die arme 100.000de Israelische burgers die al weer een jaar gebukt gaan onder dagelijkse aanvallen van Hezbollah raketten? Denk je daar ook nog even aan?
Je vergeet weer eens de duizenden raketten die dagelijks op burgerdoelen in Israel regenen, die bedoeld zijn om zoveel mogelijk Israelische vrouwen en kinderen te doden. Dat er minder doden aan hun kant vallen is te danken aan het feit dat idioten als Hezbollah liever op de Koran dan moderne technologie vertrouwen.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:36 schreef Meki het volgende:
[..]
ik kies tenminste geen kant
ik steun geen naziaanvallen van Israel
en ook geen hezbollah
ik kom alleen voor de burgers die vandaag afgeslacht zijn door Israel
en nu pas krimpen ze in na honderden burgers de dood in te jagen dan krimpen ze in
Please, als je dat al ontkent...quote:Op zondag 30 juli 2006 23:31 schreef Jalu het volgende:
[..]
Da's geen toeval, da's gewoon een onwaarheid. Kom maar eens met cijfers die dit onderbouwen.
Lichtelijk overdreven?quote:Op zondag 30 juli 2006 23:38 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Je vergeet weer eens de duizenden raketten die dagelijks op burgerdoelen in Israel regenen, die bedoeld zijn om zoveel mogelijk Israelische vrouwen en kinderen te doden. Dat er minder doden aan hun kant vallen is te danken aan het feit dat idioten als Hezbollah liever op de Koran dan moderne technologie vertrouwen.
Dan zijn we het helaas met elkaar eens, want ik vind de slachtoffers aan allebei de kanten even erg. Ik geloof alleen niet dat Israel expres burgerslachtoffers wilt maken. Dat heeft helemaal geen nut voor hun. Het werkt zelfs sterk tegen hun. Kijk maar naar dit staak het vuren.quote:
zijn er 500 doden gevallen in Israelquote:Op zondag 30 juli 2006 23:38 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Je vergeet weer eens de duizenden raketten die dagelijks op burgerdoelen in Israel regenen, die bedoeld zijn om zoveel mogelijk Israelische vrouwen en kinderen te doden. Dat er minder doden aan hun kant vallen is te danken aan het feit dat idioten als Hezbollah liever op de Koran dan moderne technologie vertrouwen.
Omdat als je ook daadwerkelijk gaat erkennen dat je het express doet, je de steun verder wel kan vergeten, omdat men dan echt geen haar beter is dan het buurland.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:29 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat Israeli's wel eens expres burgers hebben gedood, maar dat zijn dus wel incidenten. Wat heeft vergelding voor zin als je daarna gaat doen alsof het een vreselijke fout was?
Waar de US opvallend genoeg achter Israël stond, en niet achter de VN. En daardoor dat 'incident' niet kon veroordelen.quote:
Dat krijg je als mensen redeneren vanuit hun 'ver van mijn bed show' realiteit.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:39 schreef Meki het volgende:
mensen die dit accpeteren zijn gewoon onmenselijk, niet normaal.
Helemaal niet, want je stelt nog net niet dat de Israeliers dit maar moeten accepteren als een fact of life, maar je hebt het in ieder geval wel over de 'verstandigste' zijn en dat soort flauwekul, terwijl je donders goed weet dat dat voor Israel gelijk staat aan zelfmoord. Israel zal tot in lengte van dagen zijn tanden moeten blijven laten zien om te kunnen bestaan omdat er in het Midden Oosten bijzonder weinig mensen zijn die de joden/israeliers het licht in de ogen gunnen.quote:
Gewoon mainstreem-media berichten hoor.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:40 schreef Radegast het volgende:
[..]
Volgens mij overdrijf je dan nog steeds.
staak het vuren komt te laatquote:Op zondag 30 juli 2006 23:39 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Dan zijn we het helaas met elkaar eens, want ik vind de slachtoffers aan allebei de kanten even erg. Ik geloof alleen niet dat Israel expres burgerslachtoffers wilt maken. Dat heeft helemaal geen nut voor hun. Het werkt zelfs sterk tegen hun. Kijk maar naar dit staak het vuren.
Alsof die preutse loopteef van de VS wat voorstelt.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:41 schreef Evil_Jur het volgende:
Men, kan iemand kofi eens een stevige blowjob geven? Wat een sjlomo...
Ideaal koppeltje zou het zijn..quote:Op zondag 30 juli 2006 23:42 schreef Nee het volgende:
[..]
Alsof die preutse loopteef van de VS wat voorstelt.
Nee, op BBC World werd vandaag gemeld dat er al gedurende de laatste twee weken zo'n 100 raketten per dag op Israel werden afgevuurd door Hezbollah, dat is dus 1400. Alleen in de laatste twee weken.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:40 schreef Radegast het volgende:
[..]
Volgens mij overdrijf je dan nog steeds.
Ah, dus je hebt geen onderbouwende cijfers?quote:
Waarom is dit staakt het vuren nadelig voor hen? Kunnen ze weer zeggen dat ze een toegeving gedaan hebben aan Rice, welke beloftes zou zij als tegenprestatie gedaan hebben?quote:Op zondag 30 juli 2006 23:39 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Dan zijn we het helaas met elkaar eens, want ik vind de slachtoffers aan allebei de kanten even erg. Ik geloof alleen niet dat Israel expres burgerslachtoffers wilt maken. Dat heeft helemaal geen nut voor hun. Het werkt zelfs sterk tegen hun. Kijk maar naar dit staak het vuren.
Wat is dat toch met mensen, dat, als je in een post niet erbij schrijft dat je het allemaalquote:Op zondag 30 juli 2006 23:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Nadelig omdat het doel van Israel sinds dag een van de strijd is geweest het stoppen van de aanvallen met raketten door Hezbollah op het grondgebied van Israel. Een staak het vuren geeft Hezbollah een adempauze en is strategisch gezien voor Israel nadelig.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:44 schreef Doderok het volgende:
[..]
Waarom is dit staakt het vuren nadelig voor hen? Kunnen ze weer zeggen dat ze een toegeving gedaan hebben aan Rice, welke beloftes zou zij als tegenprestatie gedaan hebben?
Dat vind ik wel zo'n dooddoener. Dat geldt namelijk voor iedereen die reageert in dit topic, ik heb tenminste nog niemand uit Israel of Libanon zien reageren.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:40 schreef Nee het volgende:
[..]
Dat krijg je als mensen redeneren vanuit hun 'ver van mijn bed show' realiteit.
* Jalu het daar helemaal mee eens is...quote:Op zondag 30 juli 2006 23:44 schreef Incomplete het volgende:
[..]
En dat dan iemand als jij SCH, moreel verheven boven de rest(), komt vertellen
dat mensen daar te weinig nadruk op leggen zakt mijn broek echt van af.
Niet alleen nadelig, maar simpelweg gevaarlijk, in de huidige situatie. Maar goed, Hezbollah weet anderzijds dat als ze er nu misbruik van maken dat ze hun laatste kans op een permanent staakt-het-vuren weggooien, dus misschien houden ze zich wel in. Ik betwijfel dat, overigens. Hezbollah wil helemaal geen staakt het vuren, want Iran wil dat niet.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:45 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Nadelig omdat het doel van Israel sinds dag een van de strijd is geweest het stoppen van de aanvallen met raketten door Hezbollah op het grondgebied van Israel. Een staak het vuren geeft Hezbollah een adempauze en is strategisch gezien voor Israel nadelig.
als Israel nu niet wordt veroordeeld en niet wordt afgeschuwt door Internationale gemeenschapquote:Op zondag 30 juli 2006 23:45 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Nadelig omdat het doel van Israel sinds dag een van de strijd is geweest het stoppen van de aanvallen met raketten door Hezbollah op het grondgebied van Israel. Een staak het vuren geeft Hezbollah een adempauze en is strategisch gezien voor Israel nadelig.
Oog om oog tand om tand.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:49 schreef Meki het volgende:
[..]
als Israel nu niet wordt veroordeeld en niet wordt afgeschuwt door Internationale gemeenschap
dan mag Libanon ook zoveel Israeliers dood maken
Juist om die reden is het verstandiger om wat neutraler te discussiëren, ipv vlaggetjes van Israël of Izbollah onder je username te zetten.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:45 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dat vind ik wel zo'n dooddoener. Dat geldt namelijk voor iedereen die reageert in dit topic, ik heb tenminste nog niemand uit Israel of Libanon zien reageren.
Slachtoffers: Israeli -Palestijnsquote:Op zondag 30 juli 2006 23:43 schreef Jalu het volgende:
[..]
Nee, op BBC World werd vandaag gemeld dat er al gedurende de laatste twee weken zo'n 100 raketten per dag op Israel werden afgevuurd door Hezbollah, dat is dus 1400. Alleen in de laatste twee weken.
[..]
Ah, dus je hebt geen onderbouwende cijfers?
Dat doet Hezbollah al jaren.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:49 schreef Meki het volgende:
[..]
als Israel nu niet wordt veroordeeld en niet wordt afgeschuwt door Internationale gemeenschap
Ga je kameel in de turtlewax zetten, ongeletterde zandstuiver.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:49 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat vind ik echt botte onzin. Israel is een bezetter en dat is een grote factor in de ellende.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:41 schreef Jalu het volgende:
[..]
Helemaal niet, want je stelt nog net niet dat de Israeliers dit maar moeten accepteren als een fact of life, maar je hebt het in ieder geval wel over de 'verstandigste' zijn en dat soort flauwekul, terwijl je donders goed weet dat dat voor Israel gelijk staat aan zelfmoord. Israel zal tot in lengte van dagen zijn tanden moeten blijven laten zien om te kunnen bestaan omdat er in het Midden Oosten bijzonder weinig mensen zijn die de joden/israeliers het licht in de ogen gunnen.
Ik dacht dat het om de ontvoerde soldaten ging?quote:Op zondag 30 juli 2006 23:45 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Klinkt interesant.....quote:Op zondag 30 juli 2006 23:52 schreef Apropos het volgende:
Documentaire over Hamas en hun ''filantropie'', nu op de BBC.
Je wekt de indruk dat je die doden allemaal logisch vindt en eigen schuld en wijs mij maar posts aan waarin je zo ontzettend je medeleven je betuigt. Het is allemaal van dat laffe: 'Het is niet goed maar hullie begonnen"quote:Op zondag 30 juli 2006 23:44 schreef Incomplete het volgende:
En dat dan iemand als jij SCH, moreel verheven boven de rest(), komt vertellen
dat mensen daar te weinig nadruk op leggen zakt mijn broek echt van af.
De meeste posters die inzien dat Hezbollah en andere radicale terroristische groeperingen de weerzinwekkende schuldigen zijn in het conflict betreuren de onschuldige burgers die hiervan het slachtoffer worden. Ik besef heel goed dat Libanon en de Libanese burgers geen aanleiding hebben en niets te winnen hebben bij een strijd tegen Israel. De Hezbollah gaat gewoon door met hun aanvallen vanaf het grondgebied van Libanon, terwijl zij weten dat Libanon en de goedwillende burgerbevolking het slachtoffer hiervan worden. De Hezbollah blijft gewoon doorgaan met het hun weerzinwekkende strijd, ook al is deze strijd compleet tegenstrijdig met de belangen van Libanon en de Libanese burgerbevolking . Hezbollah geeft niets om de burgerbevolking. Niets om de burgerbevolking van Israel en niets om de burgerbevolking van Libanon.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Ook, maar in ieder IDF persbericht vanaf dag een stond duidelijk dat het doel was het uitschakelen van Hezbollah en het stoppen van de raketaanvallen.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:52 schreef Doderok het volgende:
[..]
Ik dacht dat het om de ontvoerde soldaten ging?
ze hebben maar 30 burgers dood gemaaktquote:
Besloten al in 1993 dat ze het vredesproces om zeep zouden helpen (Hamas). De filantropen bejubelen een zelfmoordaanslag in een bus. Twintig mensen vermoord.quote:
Meki. Zie toch eens in dat het de Hezbollah is die aan de wortels van de ceders van Libanon knaagt en niet Israël.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:49 schreef Meki het volgende:
[..]
nee maar USA vindt dat wel wijsquote:Op zondag 30 juli 2006 23:50 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Oog om oog tand om tand.
Is dat wijs denk je?
Onzin.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:49 schreef Meki het volgende:
[..]
dat zie ikquote:Op zondag 30 juli 2006 23:55 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Meki. Zie toch eens in dat het de Hezbollah is die aan de wortels van de ceders van Libanon knaagt.
die zijn onmenselijkquote:Op zondag 30 juli 2006 23:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Onzin.
Maar die veroordeling is er wel hoor. Steun voor Israel is vooral op Fok te vinden![]()
Dat is jouw indruk maar geen goede SCH.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Je wekt de indruk dat je die doden allemaal logisch vindt en eigen schuld en wijs mij maar posts aan waarin je zo ontzettend je medeleven je betuigt. Het is allemaal van dat laffe: 'Het is niet goed maar hullie begonnen"
Redeloze en ziekelijke haat tegenover Israël en Joden in het algemeen is ook genoeg op Fok te vinden. Kijk maar eens goed.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Onzin.
Maar die veroordeling is er wel hoor. Steun voor Israel is vooral op Fok te vinden![]()
Natuurlijk, de chomeini's van deze wereld hebben geen enkel belang bij vrede. Islamitische wereldheerschappij moet er komen!quote:Op zondag 30 juli 2006 23:54 schreef Apropos het volgende:
[..]
Besloten al in 1993 dat ze het vredesproces om zeep zouden helpen (Hamas). De filantropen bejubelen een zelfmoordaanslag in een bus. Twintig mensen vermoord.
nee kinderenmoordenaars aan de topquote:Op maandag 31 juli 2006 00:01 schreef manhattan het volgende:
[..]
Natuurlijk, de chomeini's van deze wereld hebben geen enkel belang bij vrede. Islamitische wereldheerschappij moet er komen!
ook een bus voor Israelquote:Op maandag 31 juli 2006 00:02 schreef kawotski het volgende:
regelt iemand ff een bus voor die arme mensen in het zuiden van Libanon.. zijn we ook weer van het slappe excuus af dat die onschuldige mensen daar niet weg kunnen
Nee, maar dat is wel het beleid van Israël, de laatste tientallen jaren.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:50 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Oog om oog tand om tand.
Is dat wijs denk je?
Ja, hebben ze geen pakezels meer?quote:Op maandag 31 juli 2006 00:02 schreef kawotski het volgende:
regelt iemand ff een bus voor die arme mensen in het zuiden van Libanon.. zijn we ook weer van het slappe excuus af dat die onschuldige mensen daar niet weg kunnen
Nog even en Israel en haar apologisten gaan beweren dat er Hezbollah-piloten in die Israelische jets zaten die vanmorgen de kinderen gebombardeerd hebben.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:55 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Meki. Zie toch eens in dat het de Hezbollah is die aan de wortels van de ceders van Libanon knaagt en niet Israël.
Wat Israel nu doet is volkomen terecht.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:04 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nee, maar dat is wel het beleid van Israël, de laatste tientallen jaren.
Aanslag hier, bombardement daar, aanslaag daar, bombadement hier. Continu.
Maar wel disproportioneel.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:05 schreef manhattan het volgende:
[..]
Wat Israel nu doet is volkomen terecht.
die redden zich wel als ik de media moet geloven, we moeten ons zorgen maken over al die onschuldige Libanezen die de pamfletten hebben gemist. Hoeveel Libanezen maken zich echt zorgen over hun landgenotenquote:
te laatquote:Op maandag 31 juli 2006 00:06 schreef rutger05 het volgende:
Israël toont haar goede wil.
Bron: Israël staakt vuur voor 48 uur
Israël staakt vuur voor 48 uur
Gepost door Joop (Athlon_2o0o) - Bron: CNN
Gepubliceerd: zondag 30 juli 2006 @ 23:24
Israël zal de komende 48 uur geen bombardementen uitvoeren op Zuid-Libanon. Op die manier kan de aanval op een gebouw in Qana onderzocht worden en kunnen hulpgoederen naar het getroffen gebied gestuurd worden. Een woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van Binnenlandse Zaken heeft gemeld dat Israël daarmee ingestemd heeft. Tijdens een bombardement op deze stad werd een gebouw geraakt waarin voornamelijk burgers zaten. Er zijn ongeveer zestig doden gevallen.
Het Israëlische leger beweerde eerder vandaag dat zij mogelijk niet achter de aanval zouden zitten. Veel landen en internationale organisaties hebben de bombardementen veroordeeld, waardoor de druk op Israël toenam om tot dit korte bestand te komen.
Woordvoerder Adam Ereli heeft gezegd dat Israël de bombardementen moet staken, maar dat ze wel actie mogen ondernemen tegen doelen die een aanval op Israël voorbereiden. Het staken van de bombardementen geeft de Libanese burgers een veilige mogelijkheid om te vluchten naar het noorden van het land.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |