abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40328401

Voorgaande links
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #01
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #02
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #03
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #04
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #05
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #06
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #07
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #08
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #09
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #10
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #11
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #12
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #13
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #14
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #15
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #16
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #17
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #18
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #19
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #20
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #21
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #22
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #23
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #24
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #25
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #26
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #27
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #28
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #29
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #30
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #31
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #32
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #33
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #34
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #35
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #36
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #37
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #38
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #39
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #40
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #41

Nieuwssites
    http://ynetnews.com/
    http://english.aljazeera.net/HomePage
    http://www.haaretz.com/
    http://www.irna.ir/en/
    http://news.google.nl/
    http://edition.cnn.com/
    http://www.jpost.com/
    http://news.bbc.co.uk/
    http://www.sky.com/skynews/home
    http://www.foxnews.com/
    http://abcnews.go.com/
    http://today.reuters.com/news/home.aspx
    http://www.israelnationalnews.com/

Overige links
    Hezbollah website: www.moqawama.net - engels
    IDF website: www.idf.il - engels
    Woordenlijst M-O dossier
    Live stream van de Israelische nieuwszender Channel10
    Live stream van de Arabische nieuwszender Al-Jazeera

Meer info over Libanon en Israel
    Wiki Libanon
    Wiki Israel
    Wiki M-O

Picca's

Plaatsen van picca's ?
    Natuurlijk willen we graag dat je toepasselijke foto's post behorende bij dit conflict. Er is echter kleine uitzondering.
    Foto's van ernstig bebloede, verminkte , gedode slachtoffers mogen echter niet direct zichtbaar zijn. Deze foto's hebben we namelijk liever achter een linkje met een passende waarschuwing erachter.

Laatste nieuws:
    Haaretz nieuws ticker
    Yedioth Ahronot RSS Feed

Headlines:
  • 22:53 French foreign minister to visit Beirut Monday (Reuters)
  • 22:43 Lebanese army says opens fire on IAF helicopters, stops them from landing (Reuters)
  • 22:37 Bush: Mideast events remind us friends, allies must work for sustainable peace (AP)
  • 22:22 Kuwait donates $300 million to Lebanon after Qana attack (AP)
  • 22:16 Red Cross voices alarm at high number of civilian casualties in Lebanon conflict (AP)
  • 22:09 IDF neutralizes makeshift bomb found near West Bank settlement of Itamar (Itim)
  • 21:47 Cabinet to convene for emergency meeting Monday at 9 P.M. (Haaretz)
  • 21:45 Palestinians attack UN offices in Gaza following IAF strike on Qana (AP)
  • 21:37 Witnesses: Those who fled Qana building between the two strikes lived (Haaretz)
  • 21:31 Lebanese MP: 15 children killed in Qana were disabled (AFP)
  • 21:28 MP, 8 other U.K. women who planned visit to Ramallah, denied entry into Israel (AFP)
  • 20:59 Four IDF soldiers wounded in south Lebanon (AP)
  • 20:47 Egypt summons Israeli ambassador over Qana attack (Reuters)
  • 20:43 Lebanon says will present evidence to int`l judicial officials against Israel (Haaretz)
  • 20:42 Blair says ongoing hostilities between Hezbollah and Israel `cannot continue` (AP)
  • 20:39 Memorial service held in Jerusalem for the 4 UN peacekeepers killed in Lebanon (AP)
  • 20:37 FM Livni meets Secretary of State Rice (Haaretz)
  • 20:32 Thousands protest in Umm al-Fahm, brand Israel `a terrorist state` (Haaretz)
  • 20:25 Meshal calls for more resistance in response to Israel`s Qana `massacre` (AP)
  • 20:15 Iran rejects terms of UN resolution on atomic work (Reuters)
  • 19:54 Representative dollar rate set at $1 / NIS 4.4280 (Haaretz)
  • 19:40 Israel`s UN envoy, Dan Gillerman, calls Qana `A hub for Hezbollah` (Reuters)
  • 19:39 IAF: We told S. Lebanon residents to leave areas with Hezbollah presence (Haaretz)
  • 19:36 IAF: We hit Qana building between 12 A.M. and 1 A.M., 7 hours before it fell (Haaretz)
  • 19:29 IAF: More than 150 rockets fired on north from Qana (Haaretz)
  • 19:08 Costa Rica`s President Arias calls for cease-fire in Lebanon (AP)
  • 18:58 China `strongly condemns` Israeli attack on Qana (AP)
  • 18:51 Peretz: IDF will continue Lebanon operation for at least two weeks (Haaretz)
  • 18:49 Annan repeats call for an immediate halt to fighting in Lebanon (AP)
  • 18:15 Lebanese PM thanks Hezbollah for its `sacrifice for Lebanon` (Reuters)
  • 18:00 Police: 140 rockets hit north Sunday, largest one-day total since July 12 (Army Radio)
  • 17:48 Three rockets strike Acre (Channel 10)
  • 17:39 Sirens sound in Haifa (Israel Radio)
  • 17:21 Lebanese PM: No talks, just immediate cease-fire, withdrawal of IDF (Channel 2)
  • 17:18 PM: Israel is in no hurry to declare a cease-fire (Haaretz)
  • 16:54 Iran cements warm ties to Caracas with oil deals (Reuters)
  • 16:53 IDF arrests 4 Palestinians in Qalqilyah over murder of Israeli last week (Haaretz)
  • 16:36 Germany expresses horror at Qana deaths (AP)
  • 16:29 At Annan`s request, UN Security Council to meet Sunday on Lebanon crisis (Reuters)
  • 16:08 Rice to leave for Washington on Monday to work on UN resolution (Reuters)
  • 16:06 Iran awards Venezuelan President Hugo Chavez its highest state medal (AP)
  • 16:05 IDF: Qana incident won`t halt military operation (Channel 2)
  • 15:43 Olmert, Rice to hold second meeting on Lebanon (Sky News)
  • 15:41 Syrian President Assad calls Israeli attack on Qana `terrorism`(AP)
  • 15:22 Haaretz reporter moderately hurt in strike on Kiryat Shmona (Haaretz)
  • 14:52 Solana says EU working to reach immediate cease-fire in Lebanon (Reuters)
  • 14:51 EU`s Solana: Nothing can justify Qana attack (Reuters)
  • 14:47 Olmert orders that humanitarian aid be allowed to reach Qana (Reuters)
  • 14:46 Olmert expresses `deep sorrow` over bombing of Qana (Reuters)
  • 14:27 Syrian FM: U.S. rejection of immediate cease-fire `unacceptable` (Reuters)
  • 14:25 Halutz: IAF was unaware civilians were sheltering in a Qana building (Reuters)
  • 14:22 Arab League chief calls for international probe of Qana `massacre` (Reuters)
  • 14:12 IDF soldier lightly wounded in rocket strike near Kiryat Shmona (Haaretz)
  • 13:33 Security forces nab suicide bomber near West Bank settlement of Yitzhar (Haaretz)
  • 13:24 Former British Foreign Sec. Straw: IDF actions in Lebanon `disproportionate` (DPA)
  • 13:03 1 person lightly hurt, another treated for shock after Qassam strike in Sderot (Haaretz)
  • 12:56 7 rockets land in Kiryat Shmona, one hits building; no injuries reported (Haaretz)
  • 12:54 Hamas vows to carry out attacks on Israel in response to strike on Qana (Reuters)
  • 12:53 Qassam rocket hits Sderot industrial zone factory, causing injuries, damage (Haaretz)
  • 12:42 France condemns IAF strike on Qana, calls for immediate ceasefire (Reuters)
  • 12:38 Over 1,000 protesters break into United Nations headquarters in Beirut (AP)
  • 12:22 Olmert: Qana village was used as a Hezbollah base for launching rockets at Israel (AP)
  • 12:21 Rice: It is time to get to a cease-fire in Lebanon (Reuters)
  • 12:17 Jordan`s Abdullah calls Qana strike `ugly crime,` seeks immediate cease-fire (Reuters)
  • 12:17 Hezbollah vows to retaliate for Israeli killings in Qana (Reuters)
  • 12:00 Haifa hospital reportedly hit by rocket (Sky News)
  • 11:38 Protesters rally at British airport over U.S. military shipments to Israel (AP)
  • 11:27 Lebanese gov`t officials: We will not meet Rice until cease-fire is reached (Reuters)
  • 11:04 Foreign Ministry: 330,000 residents of north have left homes due to rocket fire (Reuters)
  • 11:02 Sirens sound in Carmiel (Haaretz)
  • 10:35 Olmert: Israel not in a hurry to agree to cease-fire until it achieves its goals (AP)
  • 10:16 Two people lightly hurt in Katyusha strike in Acre (Haaretz)
  • 10:01 IDF says it warned residents of Qana to leave (Reuters)
  • 09:44 Iran says won`t consider incentives package if UN passes resolution against it (Reuters)

De OP kan hier gevonden worden.
    Wiki.fok

Hou het svp on-topic.

[ Bericht 4% gewijzigd door venomsnake op 30-07-2006 22:38:35 ]
  • "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_40328449
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Je hebt het steeds maar over de acties van die anderen en niet over Israel zelf. Maar goed dat je ze eigenlijk als oorzaak van alles noemt, als de slapende beer.
    Kennelijk hebben we beide geen zijde die we onvoorwaardelijk steunen, en het is waar dat ik het conflict momenteel vanuit Israeli's perspectief bekijk. Jij noemt echter de acties van anderen niet eens, denk je dat dat irrelevant is ofzo?
    pi_40328500
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:29 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Kennelijk hebben we beide geen zijde die we onvoorwaardelijk steunen, en het is waar dat ik het conflict momenteel vanuit Israeli's perspectief bekijk. Jij noemt echter de acties van anderen niet eens, denk je dat dat irrelevant is ofzo?
    Ik heb de acties van Hezbollah wel genoemd maar ik zie echt niet in waarom dit excessieve geweld moet volgen op de ontvoering van 2 soldaten. Dat is niet goed voor Israel zelf in de eerste plaats. De Israelische bevolking is hier op lange termijn het meest de dupe van. Dat staat buiten kijf.
    pi_40328540
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:26 schreef manhattan het volgende:

[..]

Israel heeft de afgelopen jaren niet anders gedaan: vredes-akkoorden tekenen, land terug geven, nederzettingen ontmantelen. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze weldegelijk goodwill hebben getoond. Hezbollah is echter helemaal niet uit op vrede, omdat ze een marionet van Iran zijn. Hoe meer onrust en oorlog, hoe meer aanhang, hoe sneller een (collega) Islamitische staat voor Iran.
    Dat is de laatste jaren toch niet meer het geval. Ik kan me een muur herrineren, ik kan me het wegpesten van palestijnen uit hun dorpen die binnen de muur vallen herinneren. En nog wel meer.

Israel heeft zich echt niet als een braaf jongetje gedragen de afgelopen jaren. Maar de grootste stommiteit die we begaan hebben is het zo aanpakken van Hamas na de gewonnen verkieziengen. Dat hadden we intelligenter en constructiever kunnen aanpakken.
    pi_40328564
    Eerlijk gezegd; Evil_jur, probeer ik het ook steeds vanuit Israelisch perspectief te bekijken: en juist dan snap ik hier helemaal niks van en vind ik het zo dwaas en onlogisch en zelfdestructief. Ze krijgen nu echt de hele wereld tegen zich en isoleren zich volkomen. Wat is de winst van Israel dan op dit moment?

Dat ze stoer zijn en laten zien dat ze niet over zich heen laten lopen en zo? En kunnen zeggen dat die anderen begonnen? Ik vind dat teveel de schoolplein mentaliteit van : hullie begonnen en hij doet het ook. Ik verwacht beter van een democratisch land.
      zondag 30 juli 2006 @ 18:33:10 #6
    70154 klez
    100 million+ death and countin
    pi_40328574
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik heb de acties van Hezbollah wel genoemd maar ik zie echt niet in waarom dit excessieve geweld moet volgen op de ontvoering van 2 soldaten. Dat is niet goed voor Israel zelf in de eerste plaats. De Israelische bevolking is hier op lange termijn het meest de dupe van. Dat staat buiten kijf.
    Dat is de vraag. Als Hezbollah voor de komende jaren was uitgeschakeld was dit zeker ten goede van de Israelis gekomen. Of dit gaat lukken is echter maar de vraag, ik denk dat de Israelis dachten dat het wat soepeler zou gaan gezien de ervaringen in het verleden.
    "They have invented a myth that Jews were massacred "
    Ahmadinejad, leader of Iran
    pi_40328611
    quote:

[..]

Dit excessieve geweld is, zoals ik al zei, ook niet het gevolg alleen van die ontvoering van die twee soldaten, maar op het jarenlang vanuit Zuid Libanon bestoken van Israel met alle projectielen die men maar kon bedenken.
      zondag 30 juli 2006 @ 18:34:20 #8
    70154 klez
    pi_40328614
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:32 schreef Zemi77 het volgende:

Israel heeft zich echt niet als een braaf jongetje gedragen de afgelopen jaren. Maar de grootste stommiteit die we begaan hebben is het zo aanpakken van Hamas na de gewonnen verkieziengen. Dat hadden we intelligenter en constructiever kunnen aanpakken.
    Nee hoor. In een beschaafde wereld laat Hamas haar standpunt om Israel te vernietigen gewoon varen. Nu.
    pi_40328634
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:32 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Dat is de laatste jaren toch niet meer het geval. Ik kan me een muur herrineren, ik kan me het wegpesten van palestijnen uit hun dorpen die binnen de muur vallen herinneren. En nog wel meer.
    Ik kan me de routekaart herinneren, ik kan me het, geheel tegen de publieke opinie in, ontmantelen van nederzettingen herinneren.
    quote:
    Dat vind ik weer een hele andere discussie..
    pi_40328635
    quote:

[..]

Het was eerst een ontvoerde soldaat door Hamas, daarna acht gedode en twee ontvoerde soldaten door Hezbollah, in een brutale aanval.

Wat werkt dan wel op lange termijn? Hun vijanden hebben weer laten blijken dat ze Israel nooit met rust zullen laten, is het dan niet beter voor de Israelische bevolking dat de bedreiging wordt weggenomen, zelfs als daar opofferingen voor nodig zijn?

Geef Hezbollah of Hamas een massa-vernietigingswapen, en Israel bestaat morgen niet meer. Dat is waar ze tegenover staan, is het dan excessief geweld?
    pi_40328662
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:34 schreef Jalu het volgende:

[..]

Dit excessieve geweld is, zoals ik al zei, ook niet het gevolg alleen van die ontvoering van die twee soldaten, maar op het jarenlang vanuit Zuid Libanon bestoken van Israel met alle projectielen die men maar kon bedenken.
    Tja maar waar is dat dan weer het gevolg van? Het is toch een oneindige cirkel, waarom dan niet de verstandigste zijn? Alsof Israel alleen maar vredelievende en opbouwende acties heeft bedacht de afgelopen decennia. Ik had gehoopt dat Israel verstandiger zou zijn. Ik ben altijd zwaar verscheurd bij dit onderwerp en helemaal geen Israel-hater maar ik ben nu echt verbijsterd door hun gedrag. En die aanslag van vannacht is wel een soort druppel merk ik.
      zondag 30 juli 2006 @ 18:36:37 #12
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40328681
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:35 schreef manhattan het volgende:

[..]

Ik kan me de routekaart herinneren, ik kan me het, geheel tegen de publieke opinie in, ontmantelen van nederzettingen herinneren.
    Gebruik verdomme je hersens eens, lees je eens in.

Wat was het doel van het ontmantelen/verlaten van de Gazastrook?
    pi_40328705
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:34 schreef klez het volgende:

[..]

Nee hoor. In een beschaafde wereld laat Hamas haar standpunt om Israel te vernietigen gewoon varen. Nu.
    Zeker - en in een beschaafde wereld was er allang een Palestijnse staat.
    pi_40328737
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:32 schreef SCH het volgende:
    Eerlijk gezegd; Evil_jur, probeer ik het ook steeds vanuit Israelisch perspectief te bekijken: en juist dan snap ik hier helemaal niks van en vind ik het zo dwaas en onlogisch en zelfdestructief. Ze krijgen nu echt de hele wereld tegen zich en isoleren zich volkomen. Wat is de winst van Israel dan op dit moment?

Dat ze stoer zijn en laten zien dat ze niet over zich heen laten lopen en zo? En kunnen zeggen dat die anderen begonnen? Ik vind dat teveel de schoolplein mentaliteit van : hullie begonnen en hij doet het ook. Ik verwacht beter van een democratisch land.
    Ik ben het met je eens dat het destructief is, maar ik begrijp wel dat ze geen andere optie meer zien. En het is niet schoolplein-metaliteit, het is gewoon hoe het gaat in de wereld.
    pi_40328746
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:34 schreef klez het volgende:

[..]

Ja dat vind ik ook, maar zo werkt het niet. Wanneer is de Ira gaan ontwapenen, wanneer ging het beter met de ETA, wanneer hield de PLO op met terroristische aanslagen? Niet wanneer wij het zo dringen met de wapens in de hand vroegen. Wel toen we ze (een idee van) zelfbestuur of inspraak gaven. Als je je tegenpartij niet serieus neemt zal hij het bij jou ook niet doen. Da havik aanpak tegende hamas heeft averrechts gewerkt en dat zullen we de komende twee decennia nog wel merken ook.

Trouwens was Hamas niet bezig met het erkennen van de staat Israel? Nu ja dat zal nu wel van de baan zijn.
    pi_40328765
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:36 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Gebruik verdomme je hersens eens, lees je eens in.

Wat was het doel van het ontmantelen/verlaten van de Gazastrook?
    Het ontmantelen van de nederzettingen maakte deel uit van de routekaart, eppo!
      zondag 30 juli 2006 @ 18:41:59 #17
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40328832
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:39 schreef manhattan het volgende:

[..]

Het ontmantelen van de nederzettingen maakte deel uit van de routekaart, eppo!
    eppo, het enige doel van het verlaten van de gazastrook was om weer goodwill te creeeren om de nederzettingen op de westerlijke jordaanoever permanent te maken en uit te breiden.

http://www.documentaire.nl/doc.asp?oId=3099

Die docu zou iedereen eens moeten bekijken. Het is helaas allemaal geen 1+1=2
    pi_40328846
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Tja maar waar is dat dan weer het gevolg van? Het is toch een oneindige cirkel, waarom dan niet de verstandigste zijn?
    Omdat dat zelfmoord zou zijn, en dus eigenlijk heel onverstandig.
      zondag 30 juli 2006 @ 18:42:24 #19
    70154 klez
    pi_40328848
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Zeker - en in een beschaafde wereld was er allang een Palestijnse staat.
    Die is er. Israel heeft talloze concessies gedaan om tot die staat te komen. Hamas en Hezbollah geen enkele. Vernietiging van Israel.
    pi_40328853
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:39 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Ja dat vind ik ook, maar zo werkt het niet. Wanneer is de Ira gaan ontwapenen, wanneer ging het beter met de ETA, wanneer hield de PLO op met terroristische aanslagen? Niet wanneer wij het zo dringen met de wapens in de hand vroegen. Wel toen we ze (een idee van) zelfbestuur of inspraak gaven. Als je je tegenpartij niet serieus neemt zal hij het bij jou ook niet doen. Da havik aanpak tegende hamas heeft averrechts gewerkt en dat zullen we de komende twee decennia nog wel merken ook.

Trouwens was Hamas niet bezig met het erkennen van de staat Israel? Nu ja dat zal nu wel van de baan zijn.
    Dat verhaal gaat niet op voor hezbollah. Als je hezbollah zelfbestuur wilt geven, wordt je doorverbonden met het kantoor van admahinejad.
    pi_40328856
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:38 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat het destructief is, maar ik begrijp wel dat ze geen andere optie meer zien. En het is niet schoolplein-metaliteit, het is gewoon hoe het gaat in de wereld.
    Dat denk ik dus niet. UIteindelijk levert dit meestal niks op en de diplomatieke weg toch wel, hoe langzaam en hardnekkig en frusterend ook.
    pi_40328869
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:42 schreef klez het volgende:
    Die is er.
      zondag 30 juli 2006 @ 18:43:25 #23
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40328873
    http://www.eo.nl/portals/programs/episode.jsp?portal=4177509&program=3621704&season=6392693&episode=7236187

Ik ben alleen bang dat je die docu nergens meer kan zien. Het is de laatste maand zowel op Canvas (panorama) als de publieke omroep (eo) geweest.

Er zitten gesprekken in met mensen van beide kanten. van Sharon, tot Arafat, Clinton tot Barak.
    pi_40328890
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:42 schreef Jalu het volgende:

[..]

Omdat dat zelfmoord zou zijn, en dus eigenlijk heel onverstandig.
    Ik denk dat dit zelfmoord is. Plus heel veel moord ook nog.
    pi_40328906
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:35 schreef manhattan het volgende:

[..]

Ow Israel heeft zeker geprobeerd om de boel te verbeteren. Absoluut, maar had net zoals Hamas en Hezbollah, daarbij een eigen agenda bij, die niet altijd even zeer strookte met de belangen van Hezbollah en hamas.

Ik snap Israels reactie ook absoluut niet. Hamas staat onder zware druk en zoekt toenadering. Iran heeft het moeilijk met het verkopen van hun nucleaire programma (ook onder de eigen bevolking) en zoekt een scapegoat. Ze ontvoeren drie militairen en Israel trapt er als een dolle stier in. Ik vind het nogal dom
    pi_40328935
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:35 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Het was eerst een ontvoerde soldaat door Hamas, daarna acht gedode en twee ontvoerde soldaten door Hezbollah, in een brutale aanval.

Wat werkt dan wel op lange termijn? Hun vijanden hebben weer laten blijken dat ze Israel nooit met rust zullen laten, is het dan niet beter voor de Israelische bevolking dat de bedreiging wordt weggenomen, zelfs als daar opofferingen voor nodig zijn?

Geef Hezbollah of Hamas een massa-vernietigingswapen, en Israel bestaat morgen niet meer. Dat is waar ze tegenover staan, is het dan excessief geweld?
    Die ontvoering en doden waren ook weer ergens een reactie op. Zo gaat het maar door.

En Israel is de sterkste dus moet in mijn ogen ook de verstandigste zijn. Israel kan als ze het wil zoveel meer, het is zo rijk, heeft zoveel wapens, heeft de VS - die anderen zijn eigenlijk geen partij.

En ik ben ervan overtuigd dat het gros van de Palestijnen gewoon rust wil, en eten en veiligheid.
    pi_40329037
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:45 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Ow Israel heeft zeker geprobeerd om de boel te verbeteren. Absoluut, maar had net zoals Hamas en Hezbollah, daarbij een eigen agenda bij, die niet altijd even zeer strookte met de belangen van Hezbollah en hamas.

Ik snap Israels reactie ook absoluut niet. Hamas staat onder zware druk en zoekt toenadering. Iran heeft het moeilijk met het verkopen van hun nucleaire programma (ook onder de eigen bevolking) en zoekt een scapegoat. Ze ontvoeren drie militairen en Israel trapt er als een dolle stier in. Ik vind het nogal dom
    Onderschat Iran niet.
    Israel moet nu wel als een dolle stier naar binnentrekken, anders ligt Tel-aviv straks plat.
    pi_40329043
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:42 schreef manhattan het volgende:

[..]

Dat verhaal gaat niet op voor hezbollah. Als je hezbollah zelfbestuur wilt geven, wordt je doorverbonden met het kantoor van admahinejad.
    Klopt, maar als je de mogelijkheid hebt om Hamas naar rustigere vaarwateren te trekken dan zou ik het iets sterker worden van hezbollah maar op de koop toenemen.
    pi_40329064
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:49 schreef manhattan het volgende:

[..]

Onderschat Iran niet.
    Israel moet nu wel als een dolle stier naar binnentrekken, anders ligt Tel-aviv straks plat.
    Hoe vaak ga je dat nog posten?

Denk je dat die kans nu minder wordt momenteel?
      zondag 30 juli 2006 @ 18:52:30 #30
    25318 Kaalhei
    under a dead Ohio sky
    pi_40329115
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:46 schreef SCH het volgende:
    En Israel is de sterkste dus moet in mijn ogen ook de verstandigste zijn. Israel kan als ze het wil zoveel meer, het is zo rijk, heeft zoveel wapens, heeft de VS - die anderen zijn eigenlijk geen partij.
    Maar wat moet Israel dan doen? Denk maar niet dat Hizballah ophoudt voordat Israel niet meer bestaat en alle joden zijn verdreven. Moeten ze zich dag-in dag-uit laten bombarderen met raketten, totdat Iran eindelijk een nucleair wapen levert en heel Israel van de kaart veegt?
    Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
    Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
      zondag 30 juli 2006 @ 18:52:36 #31
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40329118
    quote:

[..]

Onderschat Iran niet.
    ben je bang voor die fictieve kernbom of het gewone leger?
      zondag 30 juli 2006 @ 18:53:22 #32
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40329137
    Israel heeft in het geniep een kernbom ontwikkelt. Ik denk niet dat je een ander land dat dan kan gaan verbieden.
    pi_40329139
    quote:

[..]

Onderschat Iran niet.
    Als Iran Tel Aviv wil platgooien dan doen ze dat wel (als ze het kunnen), dat heeft niets te maken met het als een dolle stier tekeer gaan in Libanon. Tenzij ze de veiligheidszone weer willen instellen. Maar het is een kwestie van tijd totdat Iran vanuit eigen grondgebied israel goed kan raken.
    pi_40329207
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:52 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

ben je bang voor die fictieve kernbom of het gewone leger?
    Het Iraanse kernprogramma, waarvan ik overtuigd ben dat het bestaat, is een hele andere discussie. Hezbollah kan putten uit het rijk geschakeerde wapenarsenaal van Iran, en dat omvat wel even wat meer dan een paar kahousha's. Hoe dacht je bijvoorbeeld dat ze plotseling zo snel aan zwaardere rakketten konden komen terwijl het oorlog is ?
      zondag 30 juli 2006 @ 18:55:58 #35
    25318 Kaalhei
    under a dead Ohio sky
    pi_40329210
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:53 schreef PLAE@ het volgende:

Israel heeft in het geniep een kernbom ontwikkelt. Ik denk niet dat je een ander land dat dan kan gaan verbieden.
    Ik denk dat het zowel kan als wenselijk is.
    Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
    Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
    pi_40329263
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:55 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Ik denk dat het zowel kan als wenselijk is.
    Helemaal mee eens.
    God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
    pi_40329310
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:53 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Als Iran Tel Aviv wil platgooien dan doen ze dat wel (als ze het kunnen), dat heeft niets te maken met het als een dolle stier tekeer gaan in Libanon. Tenzij ze de veiligheidszone weer willen instellen. Maar het is een kwestie van tijd totdat Iran vanuit eigen grondgebied israel goed kan raken.
    Iran had al lang de oorlog met Israel kunnen starten, echter is dat niet echt slim als je bezig bent met het ontwikkelen van kernwapens. Als dekmantel gebruiken ze nu Hezbollah, die straks ongetwijfeld vanuit Syrie gaat opereren. Op dat moment, kan Iran met "schone handen" de oorlog verklaren aan Israel en roepen dat de zionisten het hele midden-oosten platgooien. Het zijn uitgekookte smeerlappen daar in Teheran.
      zondag 30 juli 2006 @ 18:59:29 #38
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40329321
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:55 schreef manhattan het volgende:

Hoe dacht je bijvoorbeeld dat ze plotseling zo snel aan zwaardere rakketten konden komen terwijl het oorlog is ?
    Die had men al op voorraad. Maar het leger van Iran moet je je niet teveel bij voorstellen. Veel oud sovjet materiaal en totaal niet opgewassen tegen een westers leger.
    pi_40329328
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:57 schreef cultheld het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.
    Ook wel mee eens, maar haal dan wel de kernbommen uit Israel weg. Dat schept weer wat meer vertrouwen en wat minder angst in de arabische wereld
    pi_40329353
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:59 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Ook wel mee eens, maar haal dan wel de kernbommen uit Israel weg. Dat schept weer wat meer vertrouwen en wat minder angst in de arabische wereld
      zondag 30 juli 2006 @ 19:00:22 #41
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40329354
    quote:

[..]

hehe onmogelijk natuurlijk. en onbespreekbaar.
    pi_40329398
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:59 schreef manhattan het volgende:

[..]

Iran had al lang de oorlog met Israel kunnen starten, echter is dat niet echt slim als je bezig bent met het ontwikkelen van kernwapens. Als dekmantel gebruiken ze nu Hezbollah, die straks ongetwijfeld vanuit Syrie gaat opereren. Op dat moment, kan Iran met "schone handen" de oorlog verklaren aan Israel en roepen dat de zionisten het hele midden-oosten platgooien. Het zijn uitgekookte smeerlappen daar in Teheran.
    Ik ben het helemaal met je eens, maar volgt Israel nu de meest verstandige weg? In plaats van het kernprogramma van Iran zijn nu alle ogen gericht op israel in Libanon. Ahmedjanin heeft zijn afleidingsmaneuvre en Israel vangt de klappen. ik vind het nogal dom.
    pi_40329402
    quote:

[..]

Israël is een (westerse) democratie. Iran is een apenland (als je kijkt naar de mensen die dat land "besturen" en dus feitelijk de lakens uitdelen). Israël zal nooit met kernbommen gaan gooien als daar geen aanleiding voor is; Die gek uit Iran is er toe in staat.
    God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
    pi_40329509
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 19:00 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

hehe onmogelijk natuurlijk. en onbespreekbaar.
    En dat is terecht. Het feit dat de Arabische wereld weet dat Israel over kernwapens kan beschikken is het belangrijkste wat hen ervan weerhoudt Israel op grote schaal aan te vallen.
    pi_40329545
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 19:02 schreef cultheld het volgende:

[..]

Israël is een (westerse) democratie. Iran is een apenland (als je kijkt naar de mensen die dat land "besturen" en dus feitelijk de lakens uitdelen). Israël zal nooit met kernbommen gaan gooien als daar geen aanleiding voor is; Die gek uit Iran is er toe in staat.
    Ook een reden van het conflict. De ander als apenland uitschelden draagt nu niet echt bij tot een betere verstandhouding. Helaas gebeurt het in de politiek maar al te vaak. (Ik ben me nu serieus aan het afvragen wie erger is Ahmedjanin of Bush?, mwa kga toch maar voor de eerste).
      zondag 30 juli 2006 @ 19:06:53 #46
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_40329620
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 19:06 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Ook een reden van het conflict. De ander als apanland uitschelden draagt nu niet echt bij tot een betere verstandhouding. Helaas gebeurt het in de politiek maar al te vaak. (Ik ben me nu serieus aan het afvragen wie erger is Ahmedjanin of Bush?, mwa kga toch maar voor de eerste).
    Iran is een apenland in die zin dat het land wordt geregeerd door barbaren, die met godsdienstwaanzin en angstpolitiek het land besturen. De Iraanse bevolking is zeer zeker niet barbaars, maar wordt geknecht door een elite van geestelijken en domme meelopers. Aangezien de Iraanse bevolking de kernwapens níet beheert en Ahmedjanin en co wel, lijkt het me een goede zaak om Iran vooral niet de mogelijkheid te geven om kernwapens te produceren.
    pi_40329695
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 19:05 schreef Jalu het volgende:

[..]

En dat is terecht. Het feit dat de Arabische wereld weet dat Israel over kernwapens kan beschikken is het belangrijkste wat hen ervan weerhoudt Israel op grote schaal aan te vallen.
    Maar dan mogen andere landen ook gewoon kernwapens hebben want Israel's kernwapens weerhoudt ze van een aanval. Zelfmoord is zelfmoord of je Israel nou conventioneel of nucleair aanvalt. Ik ben opgelucht, de Holocaust op de bevolking van Iran is dus niet nodig.
    De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
    pi_40329698
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 19:09 schreef cultheld het volgende:

[..]

Iran is een apenland in die zin dat het land wordt geregeerd door barbaren, die met godsdienstwaanzin en angstpolitiek het land besturen. De Iraanse bevolking is zeer zeker niet barbaars, maar wordt geknecht door een elite van geestelijken en domme meelopers. Aangezien de Iraanse bevolking de kernwapens níet beheert en Ahmedjanin en co wel, lijkt het me een goede zaak om Iran vooral niet de mogelijkheid te geven om kernwapens te produceren.
    Zo denkt de VS er ook over, en het zou mij helemaal niks verbazen als dit voor Bush een stok zou kunnen zijn om straks Iran binnen te vallen. In hoofdlijnen draait dit conflict eigenlijk om Iran en Amerika.
    pi_40329725
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 19:05 schreef Jalu het volgende:

[..]

Dat is toch niet te rijmen met het willen verbieden van kernwapens in andere landen. Ik vind wel dat dat moet gebeuren maar jullie hebben het steeds over: en zij begonnen. Wees dan consequent.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')