abonnement Unibet Coolblue
pi_35188536
Geachte Fokkers.

Deel 49 - dat hadden we toch al gehad? Ja er was een deel 49, maar dat stond vol met onderling onbegrip, misverstanden en uit de hand gelopen discussies. Dus 49 doen we opnieuw

De gemoederen zijn bedaard, de betrokkenen zijn allemaal van zins het niet meer uit de hand te laten lopen. Voor zover ik anderen beledigd of verkeerd beoordeeld mocht hebben, mijn excuses hiervoor. Evenzo ga ik er vanuit dat anderen ook alle te scherp overgekomen bewoordingen en te snelle oordelen betreuren, en streven naar een verbale communicatie ipv een verbale veldslag.

Lilith-Wicca heeft me per mail gevraagd of deze serie weer open kon. De manier waarop ze dat deed, met op de achtegrond de integere manier waarop ze steeds bijgedragen heeft aan deze serie, brachten me tot de overtuiging dat deze serie inderdaad toch nog steeds bestaansrecht heeft.

Ook bood ze aan als een soort 'bewaakster' op te treden. Als in het vuur van de discussie en de verschillen van inzicht er weer te harde woorden vallen, zal zijn proberen daar weer wat rust en kalmte in te brengen. Niet als autoriteit of crewlid, maar als persoon met betrokkenheid bij deze serie. Daarom roep ik iedereen op haar kalmerende en relativerende woorden bij een onverhoopt de kop op stekend conflict serieus te nemen.

Er is niet zoveel nieuws, mensen die Robbert verdenken van malafide pratijken (naast eventuele aanleg) doen dat nog steeds, en de aanhangers bekijken eea wat genuanceerder en stellen zijn veronderstelde spirituele gaven op de eerste plaats.

RTL 4 is er echter mee gestopt, en het is de vraag of een andere tv zender Robbert een eigen tv programma gaat geven, de kijkcijfers zijn alles, maar er is toch zoveel meer dan kijkcijfers.

Stichting Skepsis of Parapsy nodigen Robbert uit om zijn mediamieke gaven wetenschappelijk te onderzoeken, teneinde tot een gefundeerd oordeel te komen.

Hij heeft in meerdere interviews aangegeven dat de skeptici 'roependen' zijn, maar niets onderzoeken. Nou, die roependen willen wel hoor. Wat is er eigenlijk overgebleven van Robbert's stelling dat skeptici het dichtste bij de bron staan en het meest telepatisch begaafd zijn? (bron: interview Omroep Brabant).

Anderzijds wijzen anderen er op dat een klinische research-setting slechts het causale en oproepbare aspect van menselijk gedrag kan meten en wegen. Het feit dat iets niet altijd op afroep beschikbaar is hoeft in hun visie nog niet te betekenen dat het er ook niet is.

Er is overigens een interview opgedoken dat door Dossier X gehouden werd toen Robbert 17 was. Daaruit blijkt dat hij als zeventienjarige al precies op het pad zat waar hij nu op zit, alleen was hij toen nog niet bekend.

Vragen vragen. Waar blijft de waarheid? Of bestaat er geen waarheid? Of is die niet relevant?

Hier nog wat wetenswaardigheden:

Reactie Robbert op alle commotie tijdens en na "Er is zoveel meer"
7 februari 2006

Tekst op de site van Robbert

Grenswetenschap over foto Hugo de Groot en Mudman Robbert

Verslag Laurens Buijs &

Het Non(ningate)-filmpje - Door Fokker Chris145

Skepsis.nl Deel 1 over Robbert

Skepsis.nl Deel 2 over Robbert

Film 1 - Robbert van den Broeke (Realplayer)

Film 2 - Robbert van den Broeke bij 'Wonderen bestaan' Tekst 24 augustus 2003

Geluidsopname Omroep Brabant

Film 3 - RTL Boulevard Week 37/2004

Film 4 - Robbert van den Broeke & Irene Moors bij Jensen 5 december 2005

Film 5 - Telegraaf 28 december 2005

Film 6 - RTL Boulevard 28 december 2005

Geluidsopname Omroep Brabant - interview Jan Willem Nienhuys - 28 december 2005

Film 7 - RTL Boulevard 29 december 2005

Film 8 - RTL Boulevard 12 januari 2006

Film 9 - Boemerang (vanaf 04:30) 12 januari 2006

Film 10 - RTL Boulevard 9 februari 2006

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
Deel 8
Deel 9
Deel 10
Deel 11
Deel 12
Deel 13
Deel 14
Deel 15
Deel 16
Deel 17
Deel 18
Deel 19
Deel 20
Deel 21
Deel 22
Deel 23
Deel 24
Deel 25
Deel 26
Deel 27
Deel 28
Deel 29
Deel 30
Deel 31
Deel 32
Deel 33
Deel 34
Deel 35
Deel 36
Deel 37
Deel 38
Deel 39
Deel 40
Deel 41
Deel 42
Deel 43
Deel 44
Deel 45
Deel 46
Deel 47
Deel 48

En deze: RTL boulevard spoken foto's

Deze samenvatting is gebaseerd op de al bestaande versies, aan welke door diverse anderen bijgedragen is.
pi_35188590
48 delen RvdB en "slechts" 8 delen rudeonline? Mag ik dat hypocriet noemen?
pi_35188786
Goeie OP trouwens, Iteejer!
pi_35189060
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 14:38 schreef huupia34 het volgende:

[..]

steek je hand ook eens in eigen boezem.
jouw toontje komt ook heel vervelend over.
Dit topic gaat over Robber van de Broeke.
Onderlinge discussies aangaande personen voer je maar, zoals Genverbrander het zelf al aangaf, bijv. via msn.
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_35189142
@Genverbrander.
Als ik nieuws heb van Robbert via krantenartikelen e.d. mag ik die dan naar jou sturen zodat jij ze hier kan plaatsen?
Zoals ik al eerder aangegeven heb ben ik een EI met computers, daarintegen ben jij een KEI
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_35189159
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 14:44 schreef Lilith-Wicca het volgende:
@Genverbrander.
Als ik nieuws heb van Robbert via krantenartikelen e.d. mag ik die dan naar jou sturen zodat jij ze hier kan plaatsen?
Zoals ik al eerder aangegeven heb ben ik een EI met computers, daarintegen ben jij een KEI
Yep geen probleem.
pi_35189351
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 14:29 schreef rudeonline het volgende:
48 delen RvdB en "slechts" 8 delen rudeonline? Mag ik dat hypocriet noemen?
Sorrie, maar ik ken dat topic niet.
pi_35189369
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 14:42 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Dit topic gaat over Robber van de Broeke.
Onderlinge discussies aangaande personen voer je maar, zoals Genverbrander het zelf al aangaf, bijv. via msn.
Het is toch niet de bedoeling dat ik hier een beetje als kleuterjuf rond moet gaan hangen he.
Vanaf nu wil ik gewoon heel graag dat iedereen op een normale manier discussieert met elkaar, zonder nog enige verwijzingen naar welke opmerking in het verleden ook!

Gewoon beginnen met een "schone lei" aub.
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_35189457
* mailyourmom vraagt zich als geinteresseerd doch weinig betrokken lezer af wat het merendeel van bovenstaande posts met RvdB te maken heeft.

Ik zie alleen maar kibbelende mensen en de OP van Iteejer heeft blijkbaar niet erg veel geholpen.
.-- .. . -.. .. - .-.. . . ... - -.- . -. - -- --- .-. ... .
pi_35189547
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 14:53 schreef mailyourmom het volgende:
* mailyourmom vraagt zich als geinteresseerd doch weinig betrokken lezer af wat het merendeel van bovenstaande posts met RvdB te maken heeft.

Ik zie alleen maar kibbelende mensen en de OP van Iteejer heeft blijkbaar niet erg veel geholpen.
Waarom eigenlijk niet pas verder gaan met discussieren als er wat onderzoeken zijn geweest?
Het lijkt echt nergens meer over te gaan.
pi_35189581
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 14:56 schreef Mr_Integrity het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk niet pas verder gaan met discussieren als er wat onderzoeken zijn geweest?
Het lijkt echt nergens meer over te gaan.
Ja, daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.
pi_35189622
Is een waar medium niet gewoon iemand die mensen helpt zonder zich bezig te moeten houden met "sensationele" foto's van geesten en andersoortige entiteiten?

Ik bedoel eigenlijk dat ik liever had gezien dat hij m.b.v. readings mensen probeert te helpen. Of je nou wel of niet gelooft in contact met hogere machten, het staat buiten kijf dat er mensen mee geholpen worden. Zolang dit op een "eerlijke" manier gebeurt heb ik er weinig problemen mee.
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
pi_35189741
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 14:58 schreef Freethinker het volgende:
Is een waar medium niet gewoon iemand die mensen helpt zonder zich bezig te moeten houden met "sensationele" foto's van geesten en andersoortige entiteiten?

Ik bedoel eigenlijk dat ik liever had gezien dat hij m.b.v. readings mensen probeert te helpen. Of je nou wel of niet gelooft in contact met hogere machten, het staat buiten kijf dat er mensen mee geholpen worden. Zolang dit op een "eerlijke" manier gebeurt heb ik er weinig problemen mee.
Wat is eerlijk?
Iedereen doet wat hij of zij moet doen om te kunnen overleven.

Ik zie Robbert niet als een gewetenloze oplichter. Zélfs niet als het hele verhaal verzonnen blijkt.
Beetje compassie voor de medemens.
De enige waar ik geen compassie mee heb dat zijn mensen (ouders) die hun kinderen misbruiken, mishandelen of zelfs vermoorden.
pi_35189860
"Er is niet zoveel nieuws, mensen die Robbert verdenken van malafide pratijken (naast eventuele aanleg) doen dat nog steeds, en de aanhangers bekijken eea wat genuanceerder en stellen zijn veronderstelde spirituele gaven op de eerste plaats"

Ook leuk in de openingspost. Tja.
Helpt waar hij kan!
  vrijdag 17 februari 2006 @ 15:10:57 #15
136589 mailyourmom
ziet het zitten
pi_35190029
Wat ik frappant vind is dat Robbert zo ongeveer zo VEEL paranormale dingen schijnt te bezitten. Zo kan hij:
  • Geesten voelen en fotograferen
  • Door handoplegging mensen genezen
  • Aura's zien
  • Mensen via de televisie beinvloeden
  • Vast nog veel meer
    Dit is iets dat ik nog niet vaak in paranormaal begaafde personen heb gezien maar nu ben ik ook niet zo heel erg hiervan op de hoogte dus misschien is het volstrekt normaal dat je als paranormaal begaafde al deze dingen kunt.
  • .-- .. . -.. .. - .-.. . . ... - -.- . -. - -- --- .-. ... .
    pi_35190086
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 14:56 schreef Mr_Integrity het volgende:

    [..]

    Waarom eigenlijk niet pas verder gaan met discussieren als er wat onderzoeken zijn geweest?
    Het lijkt echt nergens meer over te gaan.
    90% van het nieuws is in de eerste 20 delen behandeld, daarna is het snel bergafwaarts gegaan.
    "Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
    Benjamin Franklin
      vrijdag 17 februari 2006 @ 15:23:18 #17
    136589 mailyourmom
    ziet het zitten
    pi_35190439
    Okee, toch nog even serieus ingaand op de verwijderde post van Netflier: als aangenomen wordt dat RbdB het kan totdat het tegendeel bewezen is, waarom is er dan eigenlijk een topic over hem? Dit topic is er toch om te discussieren over de MOGELIJKHEID dat hij het kan?
    .-- .. . -.. .. - .-.. . . ... - -.- . -. - -- --- .-. ... .
    pi_35190558
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 15:10 schreef mailyourmom het volgende:
    Wat ik frappant vind is dat Robbert zo ongeveer zo VEEL paranormale dingen schijnt te bezitten. Zo kan hij:
  • Geesten voelen en fotograferen
  • Door handoplegging mensen genezen
  • Aura's zien
  • Mensen via de televisie beinvloeden
  • Vast nog veel meer
    Dit is iets dat ik nog niet vaak in paranormaal begaafde personen heb gezien maar nu ben ik ook niet zo heel erg hiervan op de hoogte dus misschien is het volstrekt normaal dat je als paranormaal begaafde al deze dingen kunt.
  • Robbert kan idd wel heel veel, en meer dan door de band medium's , en vooral hij is nog jong en moet nog groeien, in zijn mediumschap .
    Is ook de reden waarom hij nu zo gekend is , omdat de fenomenen rond hem zo inhoudelijk complex zijn .
    When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
    pi_35190687
    quote:
    Wat is eerlijk?
    Iedereen doet wat hij of zij moet doen om te kunnen overleven.

    Ik zie Robbert niet als een gewetenloze oplichter. Zélfs niet als het hele verhaal verzonnen blijkt.
    My thoughts exactly.

    Ik ben er wel een beetje klaar mee, eigenlijk. Ik heb zo mijn idee over hoe de vork in de steel zit en dat idee is met de loop van de tijd alleen maar sterker geworden. Ik heb geen zendingsdrang om dat idee duidelijk te maken aan personen die het bij voorbaat verwerpen, zonder de achterliggende beredenatie te willen bestrijden.

    Als er nog eens wat nieuws komt draag ik mijn steentje graag bij aan de discussie. Tot die tijd kan ik best zonder alle drama-queens/kings en kibbelpartijen over hoe gemeen iedereen doet.
      vrijdag 17 februari 2006 @ 15:30:31 #20
    136589 mailyourmom
    ziet het zitten
    pi_35190713
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 15:26 schreef pikki het volgende:

    [..]

    Robbert kan idd wel heel veel, en meer dan door de band medium's , en vooral hij is nog jong en moet nog groeien, in zijn mediumschap .
    Is ook de reden waarom hij nu zo gekend is , omdat de fenomenen rond hem zo inhoudelijk complex zijn .
    Aha, interessant. Ik moet toegeven dat ik er sceptisch tegenover sta. Niet alleen tegenover hem maar tegen alles waar "paranormaal" voor staat. Dat wil niet zeggen dat ik met bewijs te overtuigen ben. Ik ben iemand van "eerst zien, dan geloven".
    .-- .. . -.. .. - .-.. . . ... - -.- . -. - -- --- .-. ... .
      vrijdag 17 februari 2006 @ 15:36:22 #21
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
    pi_35190934
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 15:03 schreef CarDani het volgende:

    [..]

    Wat is eerlijk?
    Iedereen doet wat hij of zij moet doen om te kunnen overleven.
    Ik zie Robbert niet als een gewetenloze oplichter. Zélfs niet als het hele verhaal verzonnen blijkt.
    Beetje compassie voor de medemens.
    Tja, straatrovers hebben vast ook geen makkelijke jeugd gehad, dat zijn echt geen gewetenloze dieven dus
    zzz
    pi_35190978
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 15:26 schreef pikki het volgende:

    [..]

    Robbert kan idd wel heel veel, en meer dan door de band medium's , en vooral hij is nog jong en moet nog groeien, in zijn mediumschap .
    Is ook de reden waarom hij nu zo gekend is , omdat de fenomenen rond hem zo inhoudelijk complex zijn .
    Maar waarom laat hij zoveel vragen onbeantwoord ?
    pi_35190979
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 15:03 schreef CarDani het volgende:

    [..]

    Wat is eerlijk?
    Iedereen doet wat hij of zij moet doen om te kunnen overleven.

    Ik zie Robbert niet als een gewetenloze oplichter. Zélfs niet als het hele verhaal verzonnen blijkt.
    Beetje compassie voor de medemens.
    De enige waar ik geen compassie mee heb dat zijn mensen (ouders) die hun kinderen misbruiken, mishandelen of zelfs vermoorden.
    Ik zie hem ook niet als gewetenloze oplichter, hoe ik 'm wel moet zien weet ik niet meer zo goed. Zijn daden vind ik wel discutabel. Vandaar "eerlijk".

    Ik ben het eens met je compassie. Bijna iedereen verdiend dat, hoewel ik wel met minder mensen compassie heb dan jij hoor(bijv. mensen die dieren mishandelen). In sommige gevallen is wat dat betreft mijn tolerantie erg laag, maar m.i. niet meer dan terecht. Kinderen en dieren zijn ALTIJD onschuldig.
    "A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
    pi_35191050
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 15:37 schreef Freethinker het volgende:

    [..]

    Ik zie hem ook niet als gewetenloze oplichter, hoe ik 'm wel moet zien weet ik niet meer zo goed. Zijn daden vind ik wel discutabel. Vandaar "eerlijk".

    Ik ben het eens met je compassie. Bijna iedereen verdiend dat, hoewel ik wel met minder mensen compassie heb dan jij hoor(bijv. mensen die dieren mishandelen). In sommige gevallen is wat dat betreft mijn tolerantie erg laag, maar m.i. niet meer dan terecht. Kinderen en dieren zijn ALTIJD onschuldig.
    Ja, ben ik met je eens natuurlijk. alleen vind ik mezelf dan hypocriet omdat ik geen compassie heb met álle dieren.
    Ik sla genoeg muggen, vliegen en spinnen dood.
    pi_35191095
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 15:03 schreef CarDani het volgende:

    [..]

    Wat is eerlijk?
    Iedereen doet wat hij of zij moet doen om te kunnen overleven.

    Ik zie Robbert niet als een gewetenloze oplichter. Zélfs niet als het hele verhaal verzonnen blijkt.
    Beetje compassie voor de medemens.
    Inderdaad, ook helemaal mee eens.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')