Heh, ja jaquote:Released in 1980, The Children went on to become a box office smash and one of the top grossing films of that year. Lost for decades, Troma Entertainment, with the assistance of Writer/Producer Carlton J. Albright, has gone to great lengths to track down one of the only surviving original prints to create an exclusive new digital transfer of this legendary cult classic! After their school bus drives through a yellow cloud of nuclear waste, the children of a small town are transformed into atomic zombies with a lust for blood and carnage!!!
Ik vond hem wel lekker wegkijken.quote:Op dinsdag 27 december 2005 15:55 schreef kinky_queen het volgende:
ACCION MUTANTE
2e X
Ik had me de eerste x niet vergist, het is gewoon niet mijn film...
[afbeelding]
Mooi is 'ie hè?!quote:Op dinsdag 27 december 2005 18:39 schreef pascalheister het volgende:
Lucía y el Sexo
[afbeelding]
Prachtige film, boeiend verhaal, lekkere sfeer, mooie gefilmde scenes en locaties.
De actrices zijn niet alleen bloedjemooi maar kunnen ook nog eens verdomd goed acteren.
Ardilla Roja en Vacas zijn ook de moeite waard??quote:Op dinsdag 27 december 2005 18:49 schreef Sokolsky het volgende:
Nee, je moet gewoon de box kopen. Kost zo'n 30 euro, bij o.a. de Mediamarkt. Heb je Lucia, Tierra, Ardilla Roja en Vacas.
die staat nog wel op m'n lijstje, die box moet ik maar eens een keertje naar kijkenquote:Op dinsdag 27 december 2005 18:49 schreef Sokolsky het volgende:
Nee, je moet gewoon de box kopen. Kost zo'n 30 euro, bij o.a. de Mediamarkt. Heb je Lucia, Tierra, Ardilla Roja en Vacas. Geen Los Amantes del Circulo Polar, maar als echte filmliefhebber had je die natuurlijk ook al.
Ardilla is wat rechtlijniger dan Tierra en Lucia; ik vond 'm ongeveer even goed. Wel denk ik dat met name Lucia beter wordt bij meerdere kijkbeurten. Vacas vond ik de minste Medem, maar nog altijd een 7½; tegen een 8+ tot 9- bij de andere vier.quote:Op dinsdag 27 december 2005 18:59 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Ardilla Roja en Vacas zijn ook de moeite waard??
Novecento heb ik vanavond nog besteld, ben ik ook benieuwd naarquote:Op dinsdag 27 december 2005 23:24 schreef Sokolsky het volgende:
En na wat dubben is Novecento op een 9- uitgekomen. Ik kan me niet herinneren dat ik eerder op één dag twee films in mijn top-100 kon zetten![]()
En dan moet ik Kaos nog afkijken, die zou daar ook wel eens per ongeluk kunnen belanden.
deeplinken naar imdb gaat nietquote:Op woensdag 28 december 2005 11:29 schreef omegaproject het volgende:
The Great Raid (2005)
[afbeelding]
Ik weet het, ben al bezigquote:Op woensdag 28 december 2005 11:33 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
deeplinken naar imdb gaat niet
we zien een kruisje
Gefixed. Zag mijn typo over het hoofd.quote:
Zeker een mooie filmquote:Op woensdag 28 december 2005 15:23 schreef Baris het volgende:
Schindler's List (1993)
Zeker het einde is geniaal.
9 gegeven op IMDB.
Psst...het is Sympathy for Lady Vengeance.quote:
Nu weet ik weer waarom die imdb links o.a. handig zijn om even op te zoeken.quote:Op woensdag 28 december 2005 18:25 schreef Mike het volgende:
[..]
Psst...het is Sympathy for Lady Vengeance.
quote:Op woensdag 28 december 2005 20:40 schreef Mikkie het volgende:
Monsturd
Het gaat echt helemaal nergens over. Een ontsnapte gevangene vlucht naar een riool waar net allemaal chemicaliën gedumpt zijn. Daar komt hij mee in aanraking, waarna hij veranderd in een monster dat bestaat uit stront. Slechte SFX en kansloos acteerwerk, maar daardoor eigenlijk ook wel weer leuk
.
Een cijfer laat ik achterwege
Ik heb m met MM gezien en die had geloof ik ook iets van 93 bier in z'n flikkerquote:Op woensdag 28 december 2005 22:25 schreef Mikkie het volgende:
Volgens mij issie ook wel cool als je een halve krat bier op hebt
Wat vind ik er van? saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai......... De enige reden waarom ik m wou zien is omdattie gebanned is in Ijslandquote:"Wrong Way" has to be one of the sleaziest exploitation films I have ever seen.Two girls are kidnapped and viciously raped by a gang of sleazeballs.After the rape,the girls stumble off through the woods and encounter Ron Darby and his psycho hippie cult who decides to kill them.This virtually unknown and rarely seen film contains tons of sleaze and full-frontal nudity.The rape scenes are very long and surprisingly nasty.The acting is horrible and the soundtrack is completely annoying.Unfortunately "Wrong Way" isn't as disturbing as "Last House on the Left" or "I Spit on Your Grave",but you'll need to take a shower afterwards. However if you like dirty exploitation cinema you can't miss it.
Doe maar gewoon een 10quote:Op donderdag 29 december 2005 09:27 schreef dolle_hond het volgende:
Das Kabinett des Doktor Caligari
ik zou een 7 geven. geen idee meer wat ik er de vorige keer voor zou hebben gegeven.
quote:
DIe heb ik gisteren ook gezien. Misschien waren mijn verwachtingen iets te hoog gespannen, want ik vond hem iets tegenvallen. Over het algemeen vond ik het nog best een aardige vermakelijke film. Maar dat kwam voornamelijk door Peer Mascini (en een beetje door Pierre Bokma), die de film ontzettend draagt door zijn hele uitstraling. Maar ik vond sommige van de interviews iets te bedacht, waardoor te snel duidelijk is dat het allemaal gespeeld is. Het zou mooier zijn als de kijker ook iets langer in de waan werd gelaten. Ook het uiteindelijke einde vond ik ietswat tegenvallen en had juist wel wat meer over de top gemogen van mij.quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:06 schreef pascalheister het volgende:
Masterclass
[afbeelding]
Regiedebuut van Hans Teeuwen. Bokma en vooral Mascini doen hun rol erg goed. Uit de dialogen haal je wel dingen die typisch Teeuwen zijn. Leuke is wel dat de studenten pas achteraf hoorden dat ze ook in film zitten.
Ik neem aan dat dat niet voor alle scenes geldt? Die scenes in de gang kwamen toch aardig gekunsteld over.quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:06 schreef pascalheister het volgende:
Masterclass
[afbeelding]
Regiedebuut van Hans Teeuwen. Bokma en vooral Mascini doen hun rol erg goed. Uit de dialogen haal je wel dingen die typisch Teeuwen zijn. Leuke is wel dat de studenten pas achteraf hoorden dat ze ook in film zitten.
Ter aanvullend; de tweede verfilming van het boek dateert uit 1943. Ossessione, de debuutfilm van de Italiaanse grootmeester Luchino Visconti geldt bovendien ook nog als de eerste neo-realistische film, ook al strijkt Rossellini's Roma, citta aperta (1945) vaak (onterecht) met die eer. Visconti's film is erg goed trouwens.quote:waren er in Europa al twee verfilmingen verschenen. In 1946 volgde de eerste Amerikaanse verfilming van Tay Garnett die het verhaal omtoverde tot een klassieke film noir en tenslotte deed Bob Rafelson het in 1981 nog eens dunnetjes over met een film die stof deed opwaaien vanwege de expliciete seksscènes.
Vorige week ook gezien in de bioscoop. Inderdaad een erg leuke film, al vond ik dat het wel erg lang duurde voor het verhaal een beetje op gang kwam. Dat de battle nogal kort was, vond ik ook wel jammer. Het ging allemaal wel erg makkelijk.quote:Op zaterdag 31 december 2005 18:07 schreef Timo20 het volgende:
Net in de bioscoop:
The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe
De boeken heb ik niet gelezen en de kritieken waren niet positief, maar ik vond `m 100% meevallen. Het verhaal is niet echt speciaal, maar de uitwerking vond ik erg ok. De set aankleding is erg mooi, het acteerwerk is in orde en de film bevat de nodige humor. Vooral de bevers zijn erg cool. Tilda Swinton is geweldig in haar rol en de soundtrack is geweldig.
Maar natuurlijk zijn er ook minpunten: op sommige momenten zijn de special effects niet erg goed uitgewerkt en dus erg goed zichtbaar, het duurt nogal lang voordat Aslan in beeld komt en hij krijgt te weinig screen tijd. Daarbij duurt de eind battle iets te kort om echt indrukwekkend te zijn. Maar het ziet er wel goed uit, dus dat maakte al een gedeelte goed.
Kortom: ik vond `m erg goed te doen, een zeer vermakelijke familie film.
IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 7,2/10
Hou je in het algemeen ook niet van musicals? Want deze musical zat gewoon goed in elkaar, met ook nog eens erg goeie muziek.quote:
quote:Op zondag 1 januari 2006 10:44 schreef Mike het volgende:
[..]
Hou je in het algemeen ook niet van musicals? Want deze musical zat gewoon goed in elkaar, met ook nog eens erg goeie muziek.
Nee, maar sommigen kan ik nog wel een beetje waarderen; de hoogste musical (Dancer in the Dark denk ik) heeft bij mij een 7½ ofzo. Ik vond hier de vertelvorm storend en de personages vreselijk, met name mejuffrouw Zellweger. Een stuk minder dan het veel stylistischere Moulin Rouge! bijvoorbeeld, of het veel satirischere Cabaret.quote:Op zondag 1 januari 2006 10:44 schreef Mike het volgende:
[..]
Hou je in het algemeen ook niet van musicals? Want deze musical zat gewoon goed in elkaar, met ook nog eens erg goeie muziek.
Ok. Ik moet zeggen dat de film redelijk goed de theaterversie volgt (die heb ik ook gezien) en het is inderdaad zo dat de personages stuk voor stuk maar vervelende mensen zijn. Maar goed, dat hoort dus zo en je zou dus die toneelversie dan ook niks gevonden hebben.quote:Op zondag 1 januari 2006 11:03 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Nee, maar sommigen kan ik nog wel een beetje waarderen; de hoogste musical (Dancer in the Dark denk ik) heeft bij mij een 7½ ofzo. Ik vond hier de vertelvorm storend en de personages vreselijk, met name mejuffrouw Zellweger. Een stuk minder dan het veel stylistischere Moulin Rouge! bijvoorbeeld.
dude, hoe lang ben je hier mee bezig geweest joh!quote:Op zondag 1 januari 2006 15:42 schreef Gorro het volgende:
Het afgelopen jaar heb ik 507 films gezien, terwijl dat er vorig jaar nog 770 waren. Daarvan zag ik er 70 in de bioscoop en had ik er 25 als eens eerder gezien.
.....
Twee uurtjes denk ik. Het was een kwestie van de top 10-en die ik elke maand maak combineren en soms aanvullen. Ik heb toch niet veel beters te doen vandaagquote:Op zondag 1 januari 2006 15:47 schreef Buddha_Monk het volgende:
[..]
dude, hoe lang ben je hier mee bezig geweest joh!
Deze was op TV, maar waar slaat die vraag op?quote:Op zondag 1 januari 2006 17:09 schreef amornl87 het volgende:
waren dr geen Jezus documentaires bij de videotheek dan?
kerel hoe oud ben jij??quote:Op zondag 1 januari 2006 17:08 schreef FuifDuif het volgende:
Vanmiddag heb ik Funny Girl gezien.
[afbeelding]
Waaromquote:Op zondag 1 januari 2006 17:17 schreef amornl87 het volgende:
Das wel een jonge leeftijd hey voor die interesses die dr op je fotoboek vermeld staan, vind je ook niet??,18
Ff een serieus stel vragen:quote:Op zondag 1 januari 2006 15:42 schreef Gorro het volgende:
Het afgelopen jaar heb ik 507 films gezien, terwijl dat er vorig jaar nog 770 waren. Daarvan zag ik er 70 in de bioscoop en had ik er 25 als eens eerder gezien.
off-topicquote:Op zondag 1 januari 2006 17:17 schreef amornl87 het volgende:
Das wel een jonge leeftijd hey voor die interesses die dr op je fotoboek vermeld staan, vind je ook niet??,18
- Nee, ben student en heb geen bijbaan. Sporten doe tegenwoordig helaas ook niet meer, sinds m'n squash-partner gestopt is, dus ik heb vrij veel vrije tijd die ik kan vullen met film kijken.quote:Op zondag 1 januari 2006 21:08 schreef Morrigun99 het volgende:
Ff een serieus stel vragen:
- Heb je een baan?
- Is het film kijken gerelateerd aan een eventuele opleiding? En zo ja, welke?
quote:Op zondag 1 januari 2006 17:17 schreef amornl87 het volgende:
Was wel leuk ja.quote:
Tof! Veel plezier alvastquote:Op woensdag 4 januari 2006 08:11 schreef Verrekijkertje het volgende:
@ Blaatschaap.
Omdat jij zo aardig bent geweest om één van mijn favoriete films te gaan bekijken"(Gone with the wind) zal ik de volgende keer alstie weer op TV komt "The importance of being earnest" te gaan kijken. Ook al jaren tegenaan gehikt, maar jouw beschrijving trekt me wel over de streep.
GPquote:Op woensdag 4 januari 2006 13:52 schreef Lonewolf2003 het volgende:
GP?
Niet echt...ik vond 'm in ieder geval een stuk minder dan deel 2.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:23 schreef Robzilla het volgende:
Transporter 1heb ik overigens nooit gezien.. moeite waard?
Ieder zn dingquote:Op woensdag 4 januari 2006 20:26 schreef Mike het volgende:
[..]
Niet echt...ik vond 'm in ieder geval een stuk minder dan deel 2.
Aan de andere kant: ik vond Napoleon Dynamite wel leuk, dus waarom zou je naar mij luisteren?
Denk dat hier je leeftijd toch echt van invloed is. Want die scené en de hele film is imo gewoon geweldig.quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:01 schreef dolle_hond het volgende:
team america: world police
aardig bij vlagen, deze poppenparodie. maar over t algemeen niet zo sterk.
een zwakke naked gun-kloon eigenlijk.
zooitje ongeregeld moet de wereld redden van terroristen.
acteurs erbij om het geheel te verlevendigen en zo.
alleen de kots-scene is wel aardig. de sex-scene is echt hilarisch triest, een dieptepunt in de filmgeschiedenis.
[afbeelding]
vette film inderdaad, 1,5 week terug naar de bios geweest.... alleen urbanus is erg irritant... ik heb ook de originele van internet af geplukt en daar verteld Morgan Freeman verhaal, veel beter...quote:Op donderdag 5 januari 2006 09:45 schreef victorinox het volgende:
La Marche de l'empereur (March of the Penguins)
Leuke documentaire over de keizerspinguin. Met een grappige voice-over van Urbanus.
[afbeelding]
Dat is niet de originele. De originele is Frans.quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:04 schreef Buddha_Monk het volgende:
[..]
vette film inderdaad, 1,5 week terug naar de bios geweest.... alleen urbanus is erg irritant... ik heb ook de originele van internet af geplukt en daar verteld Morgan Freeman verhaal, veel beter...
ie bah die heb ik afgezet.quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:58 schreef Sjengdanny het volgende:
Gister nacht: Wedding Crashers. Wel lache film.
De beste scene uit de hele film.quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:01 schreef dolle_hond het volgende:
team america: world police
de sex-scene is echt hilarisch triest, een dieptepunt in de filmgeschiedenis.
Ik vond één keer al erg zat.quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:22 schreef someone24 het volgende:
Gisteravond voor de 3de keer:
The notebook
die kots-scene bleef ook maar doorgaan, maar die vond ik niet erg.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 01:26 schreef victorinox het volgende:
[..]
De beste scene uit de hele film.
Hij bleef maar doorgaan, met telkens andere standjes. Ik geloof dat er zelfs een poep/plas sex scene uitgeknipt is.
oops inderdaad... toch blijft morgan freeman beter dan urbanusquote:Op donderdag 5 januari 2006 17:19 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Dat is niet de originele. De originele is Frans.
damn... respect, dat zou ik niet trekken...quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:22 schreef a-child-in-chains het volgende:
Ik ga tremors 1, 2, 3 & 4 kijken
Ip. daarvan hele madonna dvd gewatched.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:23 schreef Buddha_Monk het volgende:
[..]
damn... respect, dat zou ik niet trekken...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deel 1 & 4 zijn erg leuk.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:22 schreef a-child-in-chains het volgende:
Ik ga tremors 1, 2, 3 & 4 kijken
Het was voor mij een van de weinige films waarbij ik dacht 'WTF???'.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:58 schreef HV het volgende:
The Others
[afbeelding]
Mooie film, met een verassend einde (voor mij dan, sommige mensen schijnen het einde juist zeer voorspelbaar te vinden).
Ik wilde hem vanavond kijken Kinky, dat wordt dan nog maar eventjes wachten, misschien dan toch The Brood......quote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:39 schreef kinky_queen het volgende:
FLIGHT PLAN
Ik wist t! Ik wist t! Ik wist t! Ik wist t! Ik wist t! Ik wist t!
![]()
![]()
![]()
Dit klinkt wel interessant, zal ik ook een keertje opzoeken.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 10:36 schreef Gorro het volgende:
(#67) Pickpocket (Robert Bresson, 1959)
Misschien wel de beste film van Robert Bresson. In zijn minimalistische stijl legt hij op fantastische wijze de werkwijze van zakenrollers vast. De blikken in de ogen van de zakenrollers, de handbewegingen en de overdrachten, allemaal effectief in beeld gebracht. Maar behalve dat is het ook een prachtig portret van een man die zich buitengesloten van de samenleving voelt en zich boven de wet waant. Het resulteert in het prachtige eindscene wanneer hij eindelijk een doel vind in z'n leven. ****½
Oh, ik ook hoor.quote:Op zondag 8 januari 2006 00:36 schreef RuneRose het volgende:
Wat een toeval, ik heb 12 Angry Men gisteren van mijn werk meegenomen om weer eens te bekijken. Ik vond 'm net als de vorige keer geweldig goed en ging er weer helemaal in op.
Doe dat maar niet. Want ik kan je de conclusie uit dat topic nu al vertellen:quote:Op zondag 8 januari 2006 00:44 schreef Lamon het volgende:
[..]
Oh, ik ook hoor.
Maar er wordt maar steeds beweert dat dit soort hoogstandjes tegenwoordig niet meer gemaakt worden, en dat vind ik pure nonsens.
Een film als Glengarry Glen Ross is bijvoorbeeld qua "stage" sfeertje een goed te vergelijken film.
Goed, ander onderwerp, andere prioriteiten, andere tijd, maar verder goed vergelijkbaar qua kwaliteit.
Maar 12 Angry Men is heilig verklaard en Glengarry Glen Ross verzinkt in de massa. Raar gedoe, hoor.
(Eigenlijk zou ik dit in een nieuw topic moeten verwerken, want jij wilde waarschijnlijk gewoon zeggen dat je het een goede film vond en verder niets. Maar ik durf er niet weer een nieuw topic over aan te snijden, want er zijn er al zoveel geweest. )
Dat zou de conclusie moeten zijn, ja.quote:Op zondag 8 januari 2006 00:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Doe dat maar niet. Want ik kan je de conclusie uit dat topic nu al vertellen:
Films zijn goed omdat ze goed zijn. Niet omdat ze oud, nieuw, zwart-wit, in kleur etc. zijn.
Wat een film goed maakt, is dan natuurlijk weer een hele andere discussie.
Het feit dat hij door de beren gedood is weerhoudt mij er een beetje van de film te gaan kijken. Je krijgt er toch een wat nare bijsmaak van.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:13 schreef JelleS het volgende:
Grizzly Man (2005, Werner Herzog)
[afbeelding]
Ik ben nogal een docu liefhebber en dit is toch wel de beste die ik tot nu toe heb gezien. De natuurbeelden zijn prachtig, maar daar gaat het eigenlijk niet om. Vooral de analyse van Timothy Treadwell, en waarom hij besloot zo lang bij de grizzly beren te gaan leven, is geweldig.
Op Bin-Jip na de beste film van 2005. Must-see dus.
Mijn cijfer: 9,4
IMDB-cijfer: 8.2
het is natuurlijk wel de film waar Dore Schary zich enorm voor heeft ingezet en hij heeft er de nodige ruzies voor over gehad.quote:Op zondag 8 januari 2006 11:16 schreef Gorro het volgende:
Crossfire (Edward Dmytryk, 1947)
Crossfire lijdt onder het feit dat de film iets te veel ambitie heeft. Als film-noir zijn er spannendere en inventievere voorbeelden te vinden. Als sociaal kritische film is de film weer te mager. The Best Years of Our Lives behandelt dit onderwerp bijvoorbeeld een stuk beter. Hierdoor valt Crossfire er net tussenin. Toch blijft het een prima film, niet in de laatste plaats door de degelijk cast op een enkeling na. ***½
8,5.quote:Op zondag 8 januari 2006 13:54 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik vond 'm heel erg goed.
Gyllenhaal (en Sarsgaard) zijn erg overtuigend en dat is precies wat je nodig hebt bij zo'n film. Foxx deed iets minder z'n best (of was gewoon iets minder geschikt voor de rol), maar was ook zeker weten om aan te zien. Het verhaal is, vind ik, gewoon rete-interessant, ten dele omdat het zich echt toespitst op individuele ervaringen. Het begin leek echter iets (veel) te veel op Full Metal Jacket, maar dat ook aan mij liggen, omdat het gewoon ook een (kritische) oorlogsfilm is. De film is verder gewoon echt enorm onderhoudend, wat er voor zorgde dat ik op het eind het liefste had gehad dat 'ie nog een paar uurtjes was doorgegaan (en het was nog wel 2 uur 's nachts!). De beelden in de woestijn zijn trouwens echt adembenemend.
Echt een aanrader.
krijg ik nu een gratis dvd?quote:Op zondag 8 januari 2006 22:42 schreef kinky_queen het volgende:
Pascal Heister heeft net M gezien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en zijn de personage's ook heel erg cliché. Maar de film is goed uitgewerkt en ziet er fantastisch uit, zodat het de clichématigheid weet te ontstijgen.
cijfer:8.5
The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (2005)
Omdat ik toch in de scifi-bui was toen. Er mag nog een scifi film ingestopt. Alleen is deze scifi-film heel anders dan de rest.
Dit was mijn eerste kennismaking met The Hitchhiker's Guide to the Galaxy. Ik heb de boeken nog nooit gelezen en de serie ook nooit gezien. Dus begon ik redelijk onbevooroordeeld aan de film. En wat een fantastiche film was het. De ene goede grap volgt op de andere. Ik houd wel van die absurde droge Britse humor. En het ene karakter is nog leuker en orgineler dan de andere, met als persoonlijke lieveling natuurlijk Marvin, de depressieve robot.![]()
![]()
![]()
cijfer: 9
Dear Wendy (2005)
Na al dat scifi-gedoe was het tijd voor wat anders en serieuzer vond ik. Dus toen maar deze film geregisseerd door Thomas Vinterberg en geshreven door Lars von Trier erin gekeken.
De film gaat over een groepje losers in een klein gehucht ergens in de VS, die erachter komen dat ze hun zelfvertrouwen op kunnen krikken door regelmatig met hun pistolen te schieten. Al snel raken ze helemaal verzot op hun pistolen. Ze richten een eigen pacifistische pistolenliefhebbers clubje, met een eigen regels, mores, gewoontes en een clubhuis en al. Maar langzamerhand beginnen ze steeds meer het contact met de werkelijkheid te verliezen en in hun eigen fantasiewereld te leven.
Er wordt zeer sterk in geacteerd door de jonge hoofdrolspelers. En Vinterberg brengt alles prachtig in beeld.
cijfer: 8,5
Domino (2005)
Soms heb je van die films, die als je het verhaal leest, de acteurs/trices ziet, en/of voorstukjes van hebt gezien de belofte hebben om een hele goede leuke film te worden. Maar die belofte op één of andere manier niet kunnen waarmaken. Domino was voor mij zo´n film.
Laat ik met het goede beginnen. Keira Knightley is zo verschrikkelijk sexyen stoer
. Op dat gegeven steunt de film voor 90% dan ook op. Keira is de absolute ster van de film. Ze is dan ook zo verschrikkelijk sexy
en stoer
. Mickey Rourke is natuurlijk ook heel stoer. En de stoere, maar totaal niet sexy zinger Tom Waits heeft ook een cameo in deze film. Maar Keira is wel verschrikkelijk sexy
en stoer
.
Dood en doodzonde dus dat Tonny Scott uit een film met zo'n verhaal en de verschrikkelijk sexyen stoere
Keira Knightley in de hoofdrol niet weet te halen wat erin zit. Want ik had steeds het gevoel dat de film veel gaver, stoerder en beter had kunnen zijn als Tony niet die rare drang had gehad om zo compleet overboord te gaan met de "hippe" "MTV-style" montage, waardoor alles heel erg choatisch werd. Een beetje snelle montage etc. is niet erg en kan heel gaaf werken. Maar Tony overdrijft het echt verschrikkelijk in deze film. Misschien als zijn broer Ridley het had gemaakt was het een echt goede film geworden. En niet een film, die de middelmaat ontstijgt vanwege Keira Knightley, die zo verschrikkelijk sexy
en stoer
is. Maar niet is geworden wat erin had gezeten.
cijfer: 7,5
P.S. Had ik al gemeld dat Keira Knightley zo verschrikkelijk sexyen stoer
is.
quote:Op maandag 9 januari 2006 15:14 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Al zit de film vol met scifi cliché'sVolgens mij is dat toch wel eenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en zijn de personage's ook heel erg cliché.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
quote:Op maandag 9 januari 2006 15:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Volgens mij is dat toch wel eenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
een 8,5 voor serenity, dan heb je idd iets verkeerds gegetenquote:Op maandag 9 januari 2006 15:47 schreef Sokolsky het volgende:
Ik vind dat jij films te hoge cijfers geeft Lonewolf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 5.0 / imdb 7.0Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Een negen vond ik het net niet waard.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:39 schreef pascalheister het volgende:
[..]
een 8,5 voor serenity, dan heb je idd iets verkeerds gegeten![]()
quote:Op maandag 9 januari 2006 19:21 schreef Lambiekje het volgende:
The Cook the Thief His Wife & Her Lover (1989)
Rare Rare film. Vond maar een saaie film eerlijk gezegd. Van verhalen gehoord te hebben moest deze film schokend zijn. Vond maar niks eigenlijk.
Wel apart is het als de karakters een andere kamer in lopen dat ze andere kleren dragen.Geh, geinig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 5.0 / imdb 7.0
Ik vond dit juist een af-grij-se-lijk stoere film. Niet zozeer vanwege vermeend 'schokkende' elementen, maar vooral omdat het zo'n ontiegelijk rijk visueel kunstwerk is.The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
Ja, een rijk visueel kunstwerk kon ik er ook nog wel in zien. Maar niet zo'n heel boeiend kunstwerk.quote:Op maandag 9 januari 2006 20:33 schreef Smots het volgende:
[..]
Geh, geinig.
Ik vond dit juist een af-grij-se-lijk stoere film. Niet zozeer vanwege vermeend 'schokkende' elementen, maar vooral omdat het zo'n ontiegelijk rijk visueel kunstwerk is.
Dan vind ik Barry Lyndon bv meer een kunstwerk. .. Levend Schilderijquote:Op maandag 9 januari 2006 20:48 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ja, een rijk visueel kunstwerk kon ik er ook nog wel in zien. Maar niet zo'n heel boeiend kunstwerk.
Dat komt omdat het snobistische, elitaire crap is die als intellectueele kunstzinnige film wordt voorgedaan.quote:Op maandag 9 januari 2006 20:48 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ja, een rijk visueel kunstwerk kon ik er ook nog wel in zien. Maar niet zo'n heel boeiend kunstwerk.
Ach, ik vind het meer een film waarvan ik me heel goed kan voorstellen dat sommigen het tot de beste films ooit rekenen. Maar ik niet.quote:Op maandag 9 januari 2006 23:14 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dat komt omdat het snobistische, elitaire crap is die als intellectueele kunstzinnige film wordt voorgedaan.![]()
quote:Op maandag 9 januari 2006 19:21 schreef Lambiekje het volgende:
The Cook the Thief His Wife & Her Lover (1989)
Rare Rare film. Vond maar een saaie film eerlijk gezegd. Van verhalen gehoord te hebben moest deze film schokend zijn. Vond maar niks eigenlijk.
Wel apart is het als de karakters een andere kamer in lopen dat ze andere kleren dragen.Probeer anders Salo eens...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 5.0 / imdb 7.0
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
Ik zou niet zover willen gaan om het de beste film ooit te noemen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 01:00 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ach, ik vind het meer een film waarvan ik me heel goed kan voorstellen dat sommigen het tot de beste films ooit rekenen. Maar ik niet.
Ach, jij vond THHGTTG een matige film, dus wie kan jou serieus nemen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 01:00 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ach, ik vind het meer een film waarvan ik me heel goed kan voorstellen dat sommigen het tot de beste films ooit rekenen. Maar ik niet.
Nope, dat zijn titels die mij TOTAAL niet aanspreken, die films zijn zo tenenkrommend slecht dat je medelijden met de crew krijgtquote:
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:18 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
Nope, dat zijn titels die mij TOTAAL niet aanspreken, die films zijn zo tenenkrommend slecht dat je medelijden met de crew krijgt
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:18 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
Nope, dat zijn titels die mij TOTAAL niet aanspreken, die films zijn zo tenenkrommend slecht dat je medelijden met de crew krijgt
![]()
Pak dan Strictly Ballroom ook even mee.quote:Op woensdag 11 januari 2006 20:25 schreef hornage het volgende:
Geweldig, ik ga binnenkort ook weer eens Romeo + Juliet zien want daarin deed de regisseur het ook al zo mooi.
Die zou je toch wel gekocht hebbenquote:Op woensdag 11 januari 2006 21:34 schreef kinky_queen het volgende:
THE FAIR-HAIRED CHILD
Een alleraardigste aflevering uit de 'Masters of Horror' televiesie serie die begint met 'och jezus niet weer ZO'N aflevering, maar wordt al snel wat campier en daardoor vermakelijker en door een bevredigend einde verovert deze aflevering de 3e plek na het briljante CIGARETTE BURNS en goede DEER WOMAN.
Door deze aflevering ben ik van plan de onvermijdelijke dvdbox te kopen
[afbeelding]
Dat is de enige film waar ik op sommige momenten de handen voor me ogen hield. Dit is wel heel erg extreem.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
same here!quote:Op donderdag 12 januari 2006 04:38 schreef amayo het volgende:
Batman returns, was vanaaf op de tv haha!
Wordt ik oud?quote:Op donderdag 12 januari 2006 10:56 schreef Smots het volgende:
GIsteren OLD BOY gekeken.
Vet stuxke film!
Iedereen.. tog?quote:Op donderdag 12 januari 2006 11:33 schreef Cheiron het volgende:
Wordt ik oud?
Die had ik ook al aangezet jahquote:Op woensdag 11 januari 2006 21:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Pak dan Strictly Ballroom ook even mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |