Psst...het is Sympathy for Lady Vengeance.quote:
Nu weet ik weer waarom die imdb links o.a. handig zijn om even op te zoeken.quote:Op woensdag 28 december 2005 18:25 schreef Mike het volgende:
[..]
Psst...het is Sympathy for Lady Vengeance.
quote:Op woensdag 28 december 2005 20:40 schreef Mikkie het volgende:
Monsturd
Het gaat echt helemaal nergens over. Een ontsnapte gevangene vlucht naar een riool waar net allemaal chemicaliën gedumpt zijn. Daar komt hij mee in aanraking, waarna hij veranderd in een monster dat bestaat uit stront. Slechte SFX en kansloos acteerwerk, maar daardoor eigenlijk ook wel weer leuk
.
Een cijfer laat ik achterwege
Ik heb m met MM gezien en die had geloof ik ook iets van 93 bier in z'n flikkerquote:Op woensdag 28 december 2005 22:25 schreef Mikkie het volgende:
Volgens mij issie ook wel cool als je een halve krat bier op hebt
Wat vind ik er van? saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai......... De enige reden waarom ik m wou zien is omdattie gebanned is in Ijslandquote:"Wrong Way" has to be one of the sleaziest exploitation films I have ever seen.Two girls are kidnapped and viciously raped by a gang of sleazeballs.After the rape,the girls stumble off through the woods and encounter Ron Darby and his psycho hippie cult who decides to kill them.This virtually unknown and rarely seen film contains tons of sleaze and full-frontal nudity.The rape scenes are very long and surprisingly nasty.The acting is horrible and the soundtrack is completely annoying.Unfortunately "Wrong Way" isn't as disturbing as "Last House on the Left" or "I Spit on Your Grave",but you'll need to take a shower afterwards. However if you like dirty exploitation cinema you can't miss it.
Doe maar gewoon een 10quote:Op donderdag 29 december 2005 09:27 schreef dolle_hond het volgende:
Das Kabinett des Doktor Caligari
ik zou een 7 geven. geen idee meer wat ik er de vorige keer voor zou hebben gegeven.
quote:
DIe heb ik gisteren ook gezien. Misschien waren mijn verwachtingen iets te hoog gespannen, want ik vond hem iets tegenvallen. Over het algemeen vond ik het nog best een aardige vermakelijke film. Maar dat kwam voornamelijk door Peer Mascini (en een beetje door Pierre Bokma), die de film ontzettend draagt door zijn hele uitstraling. Maar ik vond sommige van de interviews iets te bedacht, waardoor te snel duidelijk is dat het allemaal gespeeld is. Het zou mooier zijn als de kijker ook iets langer in de waan werd gelaten. Ook het uiteindelijke einde vond ik ietswat tegenvallen en had juist wel wat meer over de top gemogen van mij.quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:06 schreef pascalheister het volgende:
Masterclass
[afbeelding]
Regiedebuut van Hans Teeuwen. Bokma en vooral Mascini doen hun rol erg goed. Uit de dialogen haal je wel dingen die typisch Teeuwen zijn. Leuke is wel dat de studenten pas achteraf hoorden dat ze ook in film zitten.
Ik neem aan dat dat niet voor alle scenes geldt? Die scenes in de gang kwamen toch aardig gekunsteld over.quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:06 schreef pascalheister het volgende:
Masterclass
[afbeelding]
Regiedebuut van Hans Teeuwen. Bokma en vooral Mascini doen hun rol erg goed. Uit de dialogen haal je wel dingen die typisch Teeuwen zijn. Leuke is wel dat de studenten pas achteraf hoorden dat ze ook in film zitten.
Ter aanvullend; de tweede verfilming van het boek dateert uit 1943. Ossessione, de debuutfilm van de Italiaanse grootmeester Luchino Visconti geldt bovendien ook nog als de eerste neo-realistische film, ook al strijkt Rossellini's Roma, citta aperta (1945) vaak (onterecht) met die eer. Visconti's film is erg goed trouwens.quote:waren er in Europa al twee verfilmingen verschenen. In 1946 volgde de eerste Amerikaanse verfilming van Tay Garnett die het verhaal omtoverde tot een klassieke film noir en tenslotte deed Bob Rafelson het in 1981 nog eens dunnetjes over met een film die stof deed opwaaien vanwege de expliciete seksscènes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |