abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33518749
quote:
Op donderdag 29 december 2005 09:27 schreef dolle_hond het volgende:
Das Kabinett des Doktor Caligari

ik zou een 7 geven. geen idee meer wat ik er de vorige keer voor zou hebben gegeven.
Doe maar gewoon een 10

vrijdag 30 december 2005 @ 10:55:03 #64
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_33532274
The Roaring Twenties (Raoul Walsh, 1939)
Goede misdaadfilm waarin de giganten uit het genre, James Cagney en Humphrey Bogart, voor de tweede keer na Angels with Dirty Faces het scherm delen. Een van de sterke punten, naast het goede acteerwerk, is dat de film de hele geschiedenis van de drooglegging in Amerika beslaat. De film is ook nog eens erg vermakelijk. ****

The Polar Express (Robert Zemeckis, 2004)
Mierzoete kerst-animatie-film waarin Tom Hanks een groot deel van de stemmen op zich neemt. De animaties zien er goed uit en ook het geluid, waarvoor de film Oscarnominaties kreeg, is goed verzorgd. Het verhaal is echter veel te zoet voor mijn smaak. **½

Tamara (Jeremy Haft, 2005)
Tamme Tamara. Nergens is de film spannend en ook goor is hij ook niet. Het acteerwerk is ook niet om over naar huis te schrijven, net als het verhaaltje wat vol met clichés en ongeloofwaardigheden zit. Toch wel een tegenvaller van de schrijver van de originele en leuke Final Destination films. **
pi_33532343
Wii nr: 6970 8782 3230 1449
pi_33532383
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:16 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Doe maar gewoon een 10

nee, sorry

Abril Despedaçado

kort door de bocht genomen gaat deze film over een familievete en het oog om oog, tand om tand gedrag van de familieoudsten.
een zoon begint met zijn twijfels over deze onzin .

mooie scenes en beelden, maar al met al vond ik de film geen topper.
wel de moeite waard hoor, dus ook een 7
  vrijdag 30 december 2005 @ 11:13:14 #67
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_33532766
Beyond the Valley of the Dolls (1970)
Erg aangename Russ Meyer film, vol met Sex Drugs en Rock & Roll, over de showbusiness in L.A. Waar het vol zit met bedrog en overspel.
Er zit niet veel bloot in deze film, maar hij kijkt daardoor niet minder lekker weg.
The Rocky Horror Picture Show heeft veel overeenkomsten met deze film. Meest opvallend is Dr. Frankenfurter die een overdreven versie is van het personage Z-Man.

Carry on Camping (1969)
Een komedie over een paar groepen mensen die gaan kamperen.
De film zit vol met sexueel getinte grappen en opmerkingen die opzich best grappig zijn, alleen zijn alle visuele grappen wel erg flauw.
Dat is ook de reden dat de totale sfeer erg oubollig overkomt.
Deze film is er één uit een lange reeks van Carry on... films, wat waarschijnlijk de reden is dat de hoofdrolspeler compleet miscast is als 30+er.

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_33536811
Masterclass

Regiedebuut van Hans Teeuwen. Bokma en vooral Mascini doen hun rol erg goed. Uit de dialogen haal je wel dingen die typisch Teeuwen zijn. Leuke is wel dat de studenten pas achteraf hoorden dat ze ook in film zitten.
  vrijdag 30 december 2005 @ 13:53:58 #69
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_33538652
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:06 schreef pascalheister het volgende:
Masterclass

[afbeelding]

Regiedebuut van Hans Teeuwen. Bokma en vooral Mascini doen hun rol erg goed. Uit de dialogen haal je wel dingen die typisch Teeuwen zijn. Leuke is wel dat de studenten pas achteraf hoorden dat ze ook in film zitten.
DIe heb ik gisteren ook gezien. Misschien waren mijn verwachtingen iets te hoog gespannen, want ik vond hem iets tegenvallen. Over het algemeen vond ik het nog best een aardige vermakelijke film. Maar dat kwam voornamelijk door Peer Mascini (en een beetje door Pierre Bokma), die de film ontzettend draagt door zijn hele uitstraling. Maar ik vond sommige van de interviews iets te bedacht, waardoor te snel duidelijk is dat het allemaal gespeeld is. Het zou mooier zijn als de kijker ook iets langer in de waan werd gelaten. Ook het uiteindelijke einde vond ik ietswat tegenvallen en had juist wel wat meer over de top gemogen van mij.
cijfer: 7
pi_33544125
The Whole Town's Talking

EGR in een dubbelrol.
enerzijds als kantoorklerk Jones, anderzijds als topcrimineel Killer Mannion.
als mannion uitbreekt, wordt jones als mannion aangezien en gearresteerd.
hij wordt uiteindelijk vrijgelaten, met een brief van de officier van justitie dat hij onschuldig is. mannion wil die brief natuurlijk

EGR laat zich hier van zijn beste zijde zien, met prachtige dubbelrol-scenes.

geweldig
pi_33560680
King Kong (2005)

Vandaag in de bios gezien. Best mooi gedaan, maar soms wel erg over the top. Na de aankomst op het eiland werd het toch ietsje minder, door die ellenlange gevechten van allerlei CGI beesten. Dat hele gedoe tussen Kong en Ann vond ik eigenlijk ook niet zo geweldig, maar ik ben dan ook niet bepaald een Noami Watts fan. Maar goed, de drie uur vlogen voorbij en het is best een leuke popcornfilm, al deed de versie uit 1933 me toch meer. Adrien Brody was trouwens erg

cijfer: 7, IMDB: 7.9
  vrijdag 30 december 2005 @ 23:02:54 #72
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_33561500
Broken Flowers (2005)
Op de valreep van 2005 nog even één van de leukste en beste films van 2005 gezien. Ik vond hem geweldig. Bill Murray was weer fantastisch.
cijfer: 9
  vrijdag 30 december 2005 @ 23:19:00 #73
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_33562261
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:06 schreef pascalheister het volgende:
Masterclass

[afbeelding]

Ik neem aan dat dat niet voor alle scenes geldt? Die scenes in de gang kwamen toch aardig gekunsteld over.
Ik vond het zelf niet echt een indrukwekkend geheel.

Zelf vandaag gezien:
March Of The Penguins
Over de trektocht van de keizer pinguins. Mooi in beeld gebracht maar minder bijzonder dan ik gehoopt had. Ook jammer dat de voorplanting en de geboorte van de jongeren niet wat duidelijker in beeld kwam. Maarja, gezien de huidige trend zal dat wel in de unrated version zitten.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  zaterdag 31 december 2005 @ 10:51:08 #74
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_33572528
Så som i himmelen (As It Is in Heaven) (Kay Pollak, 2004)
Mooie Zweedse film die in 2005 voor een Oscar voor beste buitenlandse film genomineerd was. En terecht want het is een prachtig warm verhaal met het hart op de juiste plaats. Veel belangrijke thema's zijn verwoven in het verhaal over een kerkkoor wat onder leiding komt van een uitgeleefde wereldberoemde dirigent. Veel personages hebben hun eigen problemen die aan bod komen en dat maakt dat dit in essentie standaard verhaaltje toch enorm effectief is. ****

Saw II (Darren Lynn Bousman, 2005)
Erg leuk vervolg op één van de origineelste film van vorig jaar. Net als bij die film zitten er weer een aantal mensen gevangen in het zieke spel van Jigsaw en dat zorgt voor anderhalf uur kijkplezier. De zieke spelletjes zijn weer leuk bedacht en uiteindelijk zit er ook weer een leuke twist in het verhaal. Het nieuwe van deel één is er van af, maar voor de rest prima sequel. ***½
pi_33574180
Babe (1995)

Heb mij gisteren er zeker mee vermaakt. Een 7.
  zaterdag 31 december 2005 @ 13:02:39 #76
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_33576393
Donderdag gezien:

Saw II
Erg cool vervolg waarbij het allemaal wat goorder, grover en harder is als in het eerste deel. De montage is opnieuw erg snel en flitsend, ondersteund door een coole soundtrack. De sfeer is spannend en de film blijft de hele tijd interessant genoeg en wordt niet saai. Het acteerwerk is niet super maar voldoet bij een film als deze. De twist op t einde is wederom cool, maar het feit dat je weet dat er een plottwist aan zit te komen haalt de verassing er wel wat van af. Maar dat doet niets af aan het feit dat de twist erg cool, en eigenlijk een beetje ziek is.
Kortom: cool vervolg die erg de moeite waard is maar het net niet haalt bij het origineel.

IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
  zaterdag 31 december 2005 @ 13:30:09 #77
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_33577406
Final Fantasy VII: Advent Children (2004)

De hele gang is aanwezig
Ik moet bekennen dat ik nooit verder ben gekomen dan Disc 1 bij het spel Final Fantasy 7. (Niet omdat ik het niet leuk vond, maar ik kwam vast te zitten ergens en toen heb ik het naast me neer gelegd en van uitstel komt afstel.) Maar ik was wel daardoor wel een beetje bekend met het basisverhaal en de karakters uit het spel (en de film). En dat scheelt heel veel. Want Square-Enix heeft er duidelijk voor gekozen om FFVII AC te maken voor de FFVII fans en niet voor het grote publiek. Karakters komen uit de lucht vallen zonder enige introductie. En het verhaallijn wordt maar heel summier uitgelegd. Als je niet bekend ben met het spel is de film eigenlijk niet te volgen. En ik snap de kritiek van velen dat het verhaal te fladderig is in hun ogen dan ook wel. Maar ik heb eigenlijk wel respect voor Square-Enix dat ze het zo hebben gedaan. Nu is het echt een film voor de fans geworden i.p.v. een publiekstrekker.
Maar wat natuurlijk het meest opvalt aan de hele film is de CGI. Iedereen die bekend is met Final Fantasy en de spellen van Square-Enix weet wel dat de CGI bij de filmpjes in die spellen altijd van het hoogste niveau zijn. Maar dit keer overtreffen ze zichzelf volledig. De CGI is echt verreweg de mooiste en beste die ik tot nu toe ooit in een animatie film heb gezien. De muziek eronder is typische FF muziek en versterkt het FF gevoel heel erg.
cijfer: 7.5
  zaterdag 31 december 2005 @ 14:47:07 #78
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_33580313

Voordat men in Amerika doorhad dat James M. Cains broeierige bestseller (over een zwerver die als een blok valt voor een getrouwde vrouw en door haar gevraagd wordt haar lompe, maar steenrijke man te vermoorden) uiterst verfilmbaar was, waren er in Europa al twee verfilmingen verschenen. In 1946 volgde de eerste Amerikaanse verfilming van Tay Garnett die het verhaal omtoverde tot een klassieke film noir en tenslotte deed Bob Rafelson het in 1981 nog eens dunnetjes over met een film die stof deed opwaaien vanwege de expliciete seksscènes.
8/10
pi_33582039
Les Poupées russes

heel vermakelijke film.
ik heb LAE niet gezien, maar die ga ik zeker opzoeken, want het waren twee leuke uren film, zonder echt hoogdravend te worden.
laten we zeggen: een veel betere versie van love actually bv.
pi_33585716
gister 'Hustle & Flow' en 'The Matador' gezien... allebei erg coole films... geef ze allebei 4/5...

ik vind vooral pierce brosnan erg goed spelen in the Matador... leuke film met een goed einde!
ik kan meer met een beat dan de tandheelkunde met suiker...
pi_33585741
en eergister trouwens 'The March of The Penguins' gezien en die is ook erg goed! wat een wazige beesten die penguins zeg!
ik kan meer met een beat dan de tandheelkunde met suiker...
pi_33586576

had er niet veel van verwacht, maar het is eigenlijk gewoon heel hele goeie film, heb me goed vermaakt!
  zaterdag 31 december 2005 @ 18:07:28 #83
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_33586934
Net in de bioscoop:

The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe
De boeken heb ik niet gelezen en de kritieken waren niet positief, maar ik vond `m 100% meevallen. Het verhaal is niet echt speciaal, maar de uitwerking vond ik erg ok. De set aankleding is erg mooi, het acteerwerk is in orde en de film bevat de nodige humor. Vooral de bevers zijn erg cool . Tilda Swinton is geweldig in haar rol en de soundtrack is geweldig.
Maar natuurlijk zijn er ook minpunten: op sommige momenten zijn de special effects niet erg goed uitgewerkt en dus erg goed zichtbaar, het duurt nogal lang voordat Aslan in beeld komt en hij krijgt te weinig screen tijd. Daarbij duurt de eind battle iets te kort om echt indrukwekkend te zijn. Maar het ziet er wel goed uit, dus dat maakte al een gedeelte goed.
Kortom: ik vond `m erg goed te doen, een zeer vermakelijke familie film.

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 7,2/10
pi_33587469
quote:
waren er in Europa al twee verfilmingen verschenen. In 1946 volgde de eerste Amerikaanse verfilming van Tay Garnett die het verhaal omtoverde tot een klassieke film noir en tenslotte deed Bob Rafelson het in 1981 nog eens dunnetjes over met een film die stof deed opwaaien vanwege de expliciete seksscènes.
Ter aanvullend; de tweede verfilming van het boek dateert uit 1943. Ossessione, de debuutfilm van de Italiaanse grootmeester Luchino Visconti geldt bovendien ook nog als de eerste neo-realistische film, ook al strijkt Rossellini's Roma, citta aperta (1945) vaak (onterecht) met die eer. Visconti's film is erg goed trouwens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fabulousbakerboy op 31-12-2005 18:31:51 ]
pi_33587716
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 18:07 schreef Timo20 het volgende:
Net in de bioscoop:

The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe
De boeken heb ik niet gelezen en de kritieken waren niet positief, maar ik vond `m 100% meevallen. Het verhaal is niet echt speciaal, maar de uitwerking vond ik erg ok. De set aankleding is erg mooi, het acteerwerk is in orde en de film bevat de nodige humor. Vooral de bevers zijn erg cool . Tilda Swinton is geweldig in haar rol en de soundtrack is geweldig.
Maar natuurlijk zijn er ook minpunten: op sommige momenten zijn de special effects niet erg goed uitgewerkt en dus erg goed zichtbaar, het duurt nogal lang voordat Aslan in beeld komt en hij krijgt te weinig screen tijd. Daarbij duurt de eind battle iets te kort om echt indrukwekkend te zijn. Maar het ziet er wel goed uit, dus dat maakte al een gedeelte goed.
Kortom: ik vond `m erg goed te doen, een zeer vermakelijke familie film.

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 7,2/10
Vorige week ook gezien in de bioscoop. Inderdaad een erg leuke film, al vond ik dat het wel erg lang duurde voor het verhaal een beetje op gang kwam. Dat de battle nogal kort was, vond ik ook wel jammer. Het ging allemaal wel erg makkelijk.
De (meeste) sets/plaatsen vond ik wel erg mooi en de kinderen waren uiteindelijk niet zo vervelend als dat ik in de eerste paar minuten dacht.
Normaal heb ik het niet zo op films van 2,5 uur, maar deze vond ik toch wel erg leuk en goed vol te houden
pi_33588372
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 16:41:57 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  † In Memoriam † zondag 1 januari 2006 @ 10:34:37 #87
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_33597789
Joehoe, maandlijstjes!

In december 44 films gezien.

Top-10:
1. Manderlay (2005, Den, Lars von Trier)
2. 1900 (1976, Ita, Bernardo Bertolucci)
3. Abril Despedaçado (2001, Bra, Walter Salles)
4. Kaos (1984, Ita, Paolo & Vittorio Taviani)
5. Suna no onna (1964, Jpn, Hiroshi Teshigahara)
6. The Woodsman (2004, USA, Nicole Kassell)
7. The Constant Gardener (2005, UK, Fernando Meirelles)
8. King Kong (2005, NZl, Peter Jackson)
9. Il Conformista (1970, Ita, Bernardo Bertolucci)
10. Barton Fink (1991, USA, Joel & Ethan Coen)

Runners-up zijn Chicken Run (2000), One, Two, Three (1961), The Sea Hawk (1940) en Broken Flowers (2005).

Flop-5:
1. Deep Throat (1972)
2. Baise-moi (2000)
3. Wong Fei-hung chi tit gai dau neung gung (1993)
4. Chicago (2002)
5. I Racconti di Canterbury (1972)

Tja, van de nrs. 1 en 2 had ik natuurlijk ook geen verwachtingen, maar ik wilde ze wel een keer gezien hebben. Nr. 3 zat als bonus op mijn Hero-DVD en 4 en 5 vielen mij vreselijk tegen.

Een jaarlijstje kan ik helaas niet maken. Natuurlijk wel een top-25 van 2005, maar da's voor een ander topic.
Sheridana +1
  Moderator zondag 1 januari 2006 @ 10:44:03 #88
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_33597836
quote:
Op zondag 1 januari 2006 10:34 schreef Sokolsky het volgende:

Flop-5:

4. Chicago (2002)
Hou je in het algemeen ook niet van musicals? Want deze musical zat gewoon goed in elkaar, met ook nog eens erg goeie muziek.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zondag 1 januari 2006 @ 11:03:02 #89
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_33597937
quote:
Op zondag 1 januari 2006 10:44 schreef Mike het volgende:

[..]

Hou je in het algemeen ook niet van musicals? Want deze musical zat gewoon goed in elkaar, met ook nog eens erg goeie muziek.

Ik heb gezien:

The Aviator

Op zich was het wel een interessante film, alleen kon hij me met moeite de volle 170 minuten boeien. Net iets te langdradig voor mijn smaak. De vliegtuigscene's waren wel ok , net als Cate Blanchett die altijd ok is.

Un long dimanche de fiançailles

Dit vond ik een zeer goede film, het verhaal zit goed in elkaar met veel "twists". Actrice Audrey Tautou is gewoon . Teksten zijn leuk, en de nodige dosis humor zit er in. Jean-Pierre Jeunet heeft echt een bepaalde sfeer in zijn films die ik erg plezierig vind om naar te kijken, en in deze film zie je ook weer elementen die gebruikt zijn in Amélie. Verrassende bijrol van Jodie Foster, die naar mijn oren toch een aardig woordje frans kan spreken. .

The Grudge

Tsja, hollywoodverfilming van een japanse horrorfilm. Heeft iets nagemaakts. Ik vond de schrikeffecten wel goed, alhoewel ik nogal snel ergens van schrik. Acteerprestaties van Sarah Michelle Gellar zijn matig, maar meer verwachtte ik ook niet van haar.

White Noise

Een beetje een vreemde film. Het idee erachter vind ik wel interessant, alleen is het uiteindelijke resultaat een beetje teleurstellend en laat het verhaal me met net iets te veel vragen achter.

Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events

Dit vond ik een geweldige film. Leuke humor en toch wel redelijk goede effecten. Jim Carrey is op z'n plaats in deze rol(len), alleen is het soms wel net iets té, wat te verwachten was. Het verhaal vind ik redelijk goed, maar ik had wel wat meer willen zien van Aunt Josephine (Meryl Streep). Leuke film .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  † In Memoriam † zondag 1 januari 2006 @ 11:03:31 #90
4571 Sokolsky
pi_33597944
quote:
Op zondag 1 januari 2006 10:44 schreef Mike het volgende:

[..]

Nee, maar sommigen kan ik nog wel een beetje waarderen; de hoogste musical (Dancer in the Dark denk ik) heeft bij mij een 7½ ofzo. Ik vond hier de vertelvorm storend en de personages vreselijk, met name mejuffrouw Zellweger. Een stuk minder dan het veel stylistischere Moulin Rouge! bijvoorbeeld, of het veel satirischere Cabaret.
Sheridana +1
  Moderator zondag 1 januari 2006 @ 11:08:18 #91
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_33597981
quote:
Op zondag 1 januari 2006 11:03 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Nee, maar sommigen kan ik nog wel een beetje waarderen; de hoogste musical (Dancer in the Dark denk ik) heeft bij mij een 7½ ofzo. Ik vond hier de vertelvorm storend en de personages vreselijk, met name mejuffrouw Zellweger. Een stuk minder dan het veel stylistischere Moulin Rouge! bijvoorbeeld.
Ok. Ik moet zeggen dat de film redelijk goed de theaterversie volgt (die heb ik ook gezien) en het is inderdaad zo dat de personages stuk voor stuk maar vervelende mensen zijn. Maar goed, dat hoort dus zo en je zou dus die toneelversie dan ook niks gevonden hebben.

Wat vond je eigenlijk van de muziek?
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  † In Memoriam † zondag 1 januari 2006 @ 11:28:28 #92
4571 Sokolsky
pi_33598123
Met "personages vreselijk" bedoel ik niet alleen dat het vervelende mensen zijn, ook dat ik het vervelend vond om naar ze te kijken. Dat is gelukkig niet altijd hetzelfde.

De muziek vond ik matig.
Sheridana +1
  zondag 1 januari 2006 @ 14:06:50 #93
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_33600764
Miracle on 34th Street (George Seaton, 1947)
Leuke kerstklassieker waarin Edmund Gwenn een mooi kerstman neerzet. De leukste scene is toch wel wanneer er een stukje Nederlands gepraat wordt en "Sinterklaas kapoentje" gezongen wordt. Uiteraard is het verhaaltje zoet, maar het wordt op charmante wijze gebracht, zodat het nergens begint te storen. Terecht een kerstklassieker. ****

Wolf Creek (Greg McLean, 2005)
Effectieve Australische horrorfilm. Het geheel voelt heel realistisch aan, waardoor het effect wanneer de hel los brand een stukje sterker is dan de gemiddelde film met een dergelijk verhaal uit Hollywood. Origineel is het namelijk allemaal niet, maar vaak is de uitvoering een stuk slechter dan hier. ***½
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')