Doe maar gewoon een 10quote:Op donderdag 29 december 2005 09:27 schreef dolle_hond het volgende:
Das Kabinett des Doktor Caligari
ik zou een 7 geven. geen idee meer wat ik er de vorige keer voor zou hebben gegeven.
quote:
DIe heb ik gisteren ook gezien. Misschien waren mijn verwachtingen iets te hoog gespannen, want ik vond hem iets tegenvallen. Over het algemeen vond ik het nog best een aardige vermakelijke film. Maar dat kwam voornamelijk door Peer Mascini (en een beetje door Pierre Bokma), die de film ontzettend draagt door zijn hele uitstraling. Maar ik vond sommige van de interviews iets te bedacht, waardoor te snel duidelijk is dat het allemaal gespeeld is. Het zou mooier zijn als de kijker ook iets langer in de waan werd gelaten. Ook het uiteindelijke einde vond ik ietswat tegenvallen en had juist wel wat meer over de top gemogen van mij.quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:06 schreef pascalheister het volgende:
Masterclass
[afbeelding]
Regiedebuut van Hans Teeuwen. Bokma en vooral Mascini doen hun rol erg goed. Uit de dialogen haal je wel dingen die typisch Teeuwen zijn. Leuke is wel dat de studenten pas achteraf hoorden dat ze ook in film zitten.
Ik neem aan dat dat niet voor alle scenes geldt? Die scenes in de gang kwamen toch aardig gekunsteld over.quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:06 schreef pascalheister het volgende:
Masterclass
[afbeelding]
Regiedebuut van Hans Teeuwen. Bokma en vooral Mascini doen hun rol erg goed. Uit de dialogen haal je wel dingen die typisch Teeuwen zijn. Leuke is wel dat de studenten pas achteraf hoorden dat ze ook in film zitten.
Ter aanvullend; de tweede verfilming van het boek dateert uit 1943. Ossessione, de debuutfilm van de Italiaanse grootmeester Luchino Visconti geldt bovendien ook nog als de eerste neo-realistische film, ook al strijkt Rossellini's Roma, citta aperta (1945) vaak (onterecht) met die eer. Visconti's film is erg goed trouwens.quote:waren er in Europa al twee verfilmingen verschenen. In 1946 volgde de eerste Amerikaanse verfilming van Tay Garnett die het verhaal omtoverde tot een klassieke film noir en tenslotte deed Bob Rafelson het in 1981 nog eens dunnetjes over met een film die stof deed opwaaien vanwege de expliciete seksscènes.
Vorige week ook gezien in de bioscoop. Inderdaad een erg leuke film, al vond ik dat het wel erg lang duurde voor het verhaal een beetje op gang kwam. Dat de battle nogal kort was, vond ik ook wel jammer. Het ging allemaal wel erg makkelijk.quote:Op zaterdag 31 december 2005 18:07 schreef Timo20 het volgende:
Net in de bioscoop:
The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe
De boeken heb ik niet gelezen en de kritieken waren niet positief, maar ik vond `m 100% meevallen. Het verhaal is niet echt speciaal, maar de uitwerking vond ik erg ok. De set aankleding is erg mooi, het acteerwerk is in orde en de film bevat de nodige humor. Vooral de bevers zijn erg cool. Tilda Swinton is geweldig in haar rol en de soundtrack is geweldig.
Maar natuurlijk zijn er ook minpunten: op sommige momenten zijn de special effects niet erg goed uitgewerkt en dus erg goed zichtbaar, het duurt nogal lang voordat Aslan in beeld komt en hij krijgt te weinig screen tijd. Daarbij duurt de eind battle iets te kort om echt indrukwekkend te zijn. Maar het ziet er wel goed uit, dus dat maakte al een gedeelte goed.
Kortom: ik vond `m erg goed te doen, een zeer vermakelijke familie film.
IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 7,2/10
Hou je in het algemeen ook niet van musicals? Want deze musical zat gewoon goed in elkaar, met ook nog eens erg goeie muziek.quote:
quote:Op zondag 1 januari 2006 10:44 schreef Mike het volgende:
[..]
Hou je in het algemeen ook niet van musicals? Want deze musical zat gewoon goed in elkaar, met ook nog eens erg goeie muziek.
Nee, maar sommigen kan ik nog wel een beetje waarderen; de hoogste musical (Dancer in the Dark denk ik) heeft bij mij een 7½ ofzo. Ik vond hier de vertelvorm storend en de personages vreselijk, met name mejuffrouw Zellweger. Een stuk minder dan het veel stylistischere Moulin Rouge! bijvoorbeeld, of het veel satirischere Cabaret.quote:Op zondag 1 januari 2006 10:44 schreef Mike het volgende:
[..]
Hou je in het algemeen ook niet van musicals? Want deze musical zat gewoon goed in elkaar, met ook nog eens erg goeie muziek.
Ok. Ik moet zeggen dat de film redelijk goed de theaterversie volgt (die heb ik ook gezien) en het is inderdaad zo dat de personages stuk voor stuk maar vervelende mensen zijn. Maar goed, dat hoort dus zo en je zou dus die toneelversie dan ook niks gevonden hebben.quote:Op zondag 1 januari 2006 11:03 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Nee, maar sommigen kan ik nog wel een beetje waarderen; de hoogste musical (Dancer in the Dark denk ik) heeft bij mij een 7½ ofzo. Ik vond hier de vertelvorm storend en de personages vreselijk, met name mejuffrouw Zellweger. Een stuk minder dan het veel stylistischere Moulin Rouge! bijvoorbeeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |