SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en zijn de personage's ook heel erg cliché. Maar de film is goed uitgewerkt en ziet er fantastisch uit, zodat het de clichématigheid weet te ontstijgen.
cijfer:8.5
The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (2005)
Omdat ik toch in de scifi-bui was toen. Er mag nog een scifi film ingestopt. Alleen is deze scifi-film heel anders dan de rest.
Dit was mijn eerste kennismaking met The Hitchhiker's Guide to the Galaxy. Ik heb de boeken nog nooit gelezen en de serie ook nooit gezien. Dus begon ik redelijk onbevooroordeeld aan de film. En wat een fantastiche film was het. De ene goede grap volgt op de andere. Ik houd wel van die absurde droge Britse humor. En het ene karakter is nog leuker en orgineler dan de andere, met als persoonlijke lieveling natuurlijk Marvin, de depressieve robot.![]()
![]()
![]()
cijfer: 9
Dear Wendy (2005)
Na al dat scifi-gedoe was het tijd voor wat anders en serieuzer vond ik. Dus toen maar deze film geregisseerd door Thomas Vinterberg en geshreven door Lars von Trier erin gekeken.
De film gaat over een groepje losers in een klein gehucht ergens in de VS, die erachter komen dat ze hun zelfvertrouwen op kunnen krikken door regelmatig met hun pistolen te schieten. Al snel raken ze helemaal verzot op hun pistolen. Ze richten een eigen pacifistische pistolenliefhebbers clubje, met een eigen regels, mores, gewoontes en een clubhuis en al. Maar langzamerhand beginnen ze steeds meer het contact met de werkelijkheid te verliezen en in hun eigen fantasiewereld te leven.
Er wordt zeer sterk in geacteerd door de jonge hoofdrolspelers. En Vinterberg brengt alles prachtig in beeld.
cijfer: 8,5
Domino (2005)
Soms heb je van die films, die als je het verhaal leest, de acteurs/trices ziet, en/of voorstukjes van hebt gezien de belofte hebben om een hele goede leuke film te worden. Maar die belofte op één of andere manier niet kunnen waarmaken. Domino was voor mij zo´n film.
Laat ik met het goede beginnen. Keira Knightley is zo verschrikkelijk sexyen stoer
. Op dat gegeven steunt de film voor 90% dan ook op. Keira is de absolute ster van de film. Ze is dan ook zo verschrikkelijk sexy
en stoer
. Mickey Rourke is natuurlijk ook heel stoer. En de stoere, maar totaal niet sexy zinger Tom Waits heeft ook een cameo in deze film. Maar Keira is wel verschrikkelijk sexy
en stoer
.
Dood en doodzonde dus dat Tonny Scott uit een film met zo'n verhaal en de verschrikkelijk sexyen stoere
Keira Knightley in de hoofdrol niet weet te halen wat erin zit. Want ik had steeds het gevoel dat de film veel gaver, stoerder en beter had kunnen zijn als Tony niet die rare drang had gehad om zo compleet overboord te gaan met de "hippe" "MTV-style" montage, waardoor alles heel erg choatisch werd. Een beetje snelle montage etc. is niet erg en kan heel gaaf werken. Maar Tony overdrijft het echt verschrikkelijk in deze film. Misschien als zijn broer Ridley het had gemaakt was het een echt goede film geworden. En niet een film, die de middelmaat ontstijgt vanwege Keira Knightley, die zo verschrikkelijk sexy
en stoer
is. Maar niet is geworden wat erin had gezeten.
cijfer: 7,5
P.S. Had ik al gemeld dat Keira Knightley zo verschrikkelijk sexyen stoer
is.
quote:Op maandag 9 januari 2006 15:14 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Al zit de film vol met scifi cliché'sVolgens mij is dat toch wel eenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en zijn de personage's ook heel erg cliché.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
quote:Op maandag 9 januari 2006 15:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Volgens mij is dat toch wel eenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
een 8,5 voor serenity, dan heb je idd iets verkeerds gegetenquote:Op maandag 9 januari 2006 15:47 schreef Sokolsky het volgende:
Ik vind dat jij films te hoge cijfers geeft Lonewolf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 5.0 / imdb 7.0Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Een negen vond ik het net niet waard.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:39 schreef pascalheister het volgende:
[..]
een 8,5 voor serenity, dan heb je idd iets verkeerds gegeten![]()
quote:Op maandag 9 januari 2006 19:21 schreef Lambiekje het volgende:
The Cook the Thief His Wife & Her Lover (1989)
Rare Rare film. Vond maar een saaie film eerlijk gezegd. Van verhalen gehoord te hebben moest deze film schokend zijn. Vond maar niks eigenlijk.
Wel apart is het als de karakters een andere kamer in lopen dat ze andere kleren dragen.Geh, geinig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 5.0 / imdb 7.0
Ik vond dit juist een af-grij-se-lijk stoere film. Niet zozeer vanwege vermeend 'schokkende' elementen, maar vooral omdat het zo'n ontiegelijk rijk visueel kunstwerk is.The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
Ja, een rijk visueel kunstwerk kon ik er ook nog wel in zien. Maar niet zo'n heel boeiend kunstwerk.quote:Op maandag 9 januari 2006 20:33 schreef Smots het volgende:
[..]
Geh, geinig.
Ik vond dit juist een af-grij-se-lijk stoere film. Niet zozeer vanwege vermeend 'schokkende' elementen, maar vooral omdat het zo'n ontiegelijk rijk visueel kunstwerk is.
Dan vind ik Barry Lyndon bv meer een kunstwerk. .. Levend Schilderijquote:Op maandag 9 januari 2006 20:48 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ja, een rijk visueel kunstwerk kon ik er ook nog wel in zien. Maar niet zo'n heel boeiend kunstwerk.
Dat komt omdat het snobistische, elitaire crap is die als intellectueele kunstzinnige film wordt voorgedaan.quote:Op maandag 9 januari 2006 20:48 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ja, een rijk visueel kunstwerk kon ik er ook nog wel in zien. Maar niet zo'n heel boeiend kunstwerk.
Ach, ik vind het meer een film waarvan ik me heel goed kan voorstellen dat sommigen het tot de beste films ooit rekenen. Maar ik niet.quote:Op maandag 9 januari 2006 23:14 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dat komt omdat het snobistische, elitaire crap is die als intellectueele kunstzinnige film wordt voorgedaan.![]()
quote:Op maandag 9 januari 2006 19:21 schreef Lambiekje het volgende:
The Cook the Thief His Wife & Her Lover (1989)
Rare Rare film. Vond maar een saaie film eerlijk gezegd. Van verhalen gehoord te hebben moest deze film schokend zijn. Vond maar niks eigenlijk.
Wel apart is het als de karakters een andere kamer in lopen dat ze andere kleren dragen.Probeer anders Salo eens...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 5.0 / imdb 7.0
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
Ik zou niet zover willen gaan om het de beste film ooit te noemen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 01:00 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ach, ik vind het meer een film waarvan ik me heel goed kan voorstellen dat sommigen het tot de beste films ooit rekenen. Maar ik niet.
Ach, jij vond THHGTTG een matige film, dus wie kan jou serieus nemen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 01:00 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ach, ik vind het meer een film waarvan ik me heel goed kan voorstellen dat sommigen het tot de beste films ooit rekenen. Maar ik niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |