abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33866380
Gister heb ik Casanova gezien, Ik vond hem een beetje saai. Tegenvaller

Casanova
Have fun...
  maandag 9 januari 2006 @ 15:14:49 #252
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_33867004
Serenity (2005)
Mijn gevoel bij deze film is het best te omschrijven met dit tshirt:

Joss Whedon flikt wat Lucas pas bij deel 3 weer lukte, .........
het maken van een goede scifi film.
Al zit de film vol met scifi cliché's
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en zijn de personage's ook heel erg cliché. Maar de film is goed uitgewerkt en ziet er fantastisch uit, zodat het de clichématigheid weet te ontstijgen.
cijfer:8.5

The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (2005)

Omdat ik toch in de scifi-bui was toen. Er mag nog een scifi film ingestopt. Alleen is deze scifi-film heel anders dan de rest.
Dit was mijn eerste kennismaking met The Hitchhiker's Guide to the Galaxy. Ik heb de boeken nog nooit gelezen en de serie ook nooit gezien. Dus begon ik redelijk onbevooroordeeld aan de film. En wat een fantastiche film was het. De ene goede grap volgt op de andere. Ik houd wel van die absurde droge Britse humor. En het ene karakter is nog leuker en orgineler dan de andere, met als persoonlijke lieveling natuurlijk Marvin, de depressieve robot.
cijfer: 9

Dear Wendy (2005)
Na al dat scifi-gedoe was het tijd voor wat anders en serieuzer vond ik. Dus toen maar deze film geregisseerd door Thomas Vinterberg en geshreven door Lars von Trier erin gekeken.
De film gaat over een groepje losers in een klein gehucht ergens in de VS, die erachter komen dat ze hun zelfvertrouwen op kunnen krikken door regelmatig met hun pistolen te schieten. Al snel raken ze helemaal verzot op hun pistolen. Ze richten een eigen pacifistische pistolenliefhebbers clubje, met een eigen regels, mores, gewoontes en een clubhuis en al. Maar langzamerhand beginnen ze steeds meer het contact met de werkelijkheid te verliezen en in hun eigen fantasiewereld te leven.
Er wordt zeer sterk in geacteerd door de jonge hoofdrolspelers. En Vinterberg brengt alles prachtig in beeld.
cijfer: 8,5

Domino (2005)
Soms heb je van die films, die als je het verhaal leest, de acteurs/trices ziet, en/of voorstukjes van hebt gezien de belofte hebben om een hele goede leuke film te worden. Maar die belofte op één of andere manier niet kunnen waarmaken. Domino was voor mij zo´n film.
Laat ik met het goede beginnen. Keira Knightley is zo verschrikkelijk sexy en stoer . Op dat gegeven steunt de film voor 90% dan ook op. Keira is de absolute ster van de film. Ze is dan ook zo verschrikkelijk sexy en stoer . Mickey Rourke is natuurlijk ook heel stoer. En de stoere, maar totaal niet sexy zinger Tom Waits heeft ook een cameo in deze film. Maar Keira is wel verschrikkelijk sexy en stoer .
Dood en doodzonde dus dat Tonny Scott uit een film met zo'n verhaal en de verschrikkelijk sexy en stoere Keira Knightley in de hoofdrol niet weet te halen wat erin zit. Want ik had steeds het gevoel dat de film veel gaver, stoerder en beter had kunnen zijn als Tony niet die rare drang had gehad om zo compleet overboord te gaan met de "hippe" "MTV-style" montage, waardoor alles heel erg choatisch werd. Een beetje snelle montage etc. is niet erg en kan heel gaaf werken. Maar Tony overdrijft het echt verschrikkelijk in deze film. Misschien als zijn broer Ridley het had gemaakt was het een echt goede film geworden. En niet een film, die de middelmaat ontstijgt vanwege Keira Knightley, die zo verschrikkelijk sexy en stoer is. Maar niet is geworden wat erin had gezeten.
cijfer: 7,5
P.S. Had ik al gemeld dat Keira Knightley zo verschrikkelijk sexy en stoer is.
  † In Memoriam † maandag 9 januari 2006 @ 15:47:05 #253
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_33868128
Ik vind dat jij films te hoge cijfers geeft Lonewolf
Sheridana +1
  maandag 9 januari 2006 @ 15:52:03 #254
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_33868297
quote:
Op maandag 9 januari 2006 15:14 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Al zit de film vol met scifi cliché's
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en zijn de personage's ook heel erg cliché.
Volgens mij is dat toch wel een
SPOILER
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 9 januari 2006 @ 16:00:05 #255
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_33868541
De afgelopen dagen:

The Crossing Guard
Mooie film over een gescheiden man (Jack Nicholson) die wraakt wilt nemen op de man (David Morse) die z`n dochtertje heeft dood gereden.
De film wordt verteld in een aangenaam tempo waardoor je op een bepaalde manier toch sympathie gaat hebben voor Nicholson`s personage. Nicholson steelt, zoals zo vaak, de show met een geweldige performance. Ook de rollen van Morse en Angelica Houston zijn goed.
Redelijk onderhoudend, maar geen topper

IMDB Cijfer: 6,3/10
Mijn Cijfer: 6,8/10

Robin Hood
Puur jeugdsentiment, deze uit 1973 afkomstige Disney klassieker. Het aloude verhaal van Robin Hood in een Disney jasje zorgt voor lekker overdreven karakters, leuke liedjes en een heerlijk stukje vermaak.
Een waardige trip down memory lane.

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

Con Air
Totaal belachelijk, totaal over the top maar ook bij deze kijkbeurt was ie weer fantastisch .
Ik ken de film inmiddels zo ongeveer regel voor regel van buiten, maar dat maakt de pret niet minder
"Make a move, and the bunny the gets it"

IMDB Cijfer: 6,3/10
Mijn Cijfer: 8,3/10
  maandag 9 januari 2006 @ 16:01:44 #256
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_33868589
quote:
Op maandag 9 januari 2006 15:52 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Volgens mij is dat toch wel een
SPOILER
SPOILER
  maandag 9 januari 2006 @ 18:31:15 #257
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_33873618
Ik heb gisteravond de dvd van "The Gathering" in d'n speler gejast.

Wat ik ervan vond? Het was niet heel slecht maar ook niet heel goed.
Gewoon, een aardige middenmoter
Ik geef 'm een kleine 7
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_33873918
quote:
Op maandag 9 januari 2006 15:47 schreef Sokolsky het volgende:
Ik vind dat jij films te hoge cijfers geeft Lonewolf
een 8,5 voor serenity, dan heb je idd iets verkeerds gegeten
  maandag 9 januari 2006 @ 19:21:20 #259
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_33875572
March of the Penguins (2005)
Sodemieters wat is dit een briljante documentaire. Heb nooit geweten dat Pinguins z'n apart leven hebben. 4 maanden niet eten en in vrieskou van -50 overleven tergelijk ook hun ei warm houden.
Echt hulde voor de filmcrew dat ze ook deze gruwelijk omstandigheden een erg mooi beeld hebben weer gegeven van het leven van een pinguin.

Deze pinguins hebben totaal geen angst voor de camera / mensen. Een van de weinige dieren die wij mensen nog niet verpest hebben.

cijfer 8.5 / imdb 8.0

A shot in the Dark (1965)
Het tweede deel in de Pink Panther, clouseau reeks. Al is dit eigenlijk het aller eerste deel. Deze film heeft op de plank gelegen en pas nadat the Pink Panther succes was uitgebracht.

Peter Sellers is lekker op dreef als debielige detective. Hij heeft heel wat maniertjes die Laurel & Hardy groot maakte. *Verkeerde kant van de deur lopen enzo. Broek kapot scheuren met sleutelhanger enz.

cijfer 6.5 / imdb 7.5

Wonder Boys
Aardige dramafilm met Michael Douglas, docent en Tobey Maguire als student. Deze student James Leer wil graag schrijver worden. Er zitten wel aardige metaphoren in verwerkt.

cijfer 7.0 / imdb 7.6

Journey to the Center of the Earth (1999) TVfilm
3 uur durende TV-film van het bekende van Verne. Bioloogleraar met neefje gaat op expeditie naar Nieuw Zeeland. Samen met een weduwe die haar man kwijt is bij een vorig expeditie. Eenmaal de grot afgedaald belanden ze in een onderwereld. Met een soort holbewoners en rare alian-hagedissen.Nog best acceptable SFx voor TVfilm

cijfer 5.8 / imdb 5.4

Kameleon 2
Deze film heeft het 'hart' toch wel op de goede plek. En is nog best onderhoudend.
Al was de kapseis scene op openwater met Chris Zegers wat overdreven.

De 2 boeren jongens van de Kameleon beleven weer nwe avonturen. Al snel hebben ze door dat een ziek belgisch meisje hulp nodig heeft. Door hun acties is heel het dorp in actie.

Dat het allemaal zoetsappig is ,ach wat maakt het uit dat de slechterik Hidde Maas uit eindelijk een hart van goud te hebben.

cijfer 6.5 / imdb 6.6

The Cook the Thief His Wife & Her Lover (1989)
Rare Rare film. Vond maar een saaie film eerlijk gezegd. Van verhalen gehoord te hebben moest deze film schokend zijn. Vond maar niks eigenlijk.
Wel apart is het als de karakters een andere kamer in lopen dat ze andere kleren dragen.
SPOILER
cijfer 5.0 / imdb 7.0
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 9 januari 2006 @ 20:03:53 #260
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_33877421
The Sweet Hereafter

film over de gevolgen van een busongeluk, waarbij veel kinderen uit een dorp om t leven komen.
een advocaat wordt ingeschakeld om smartegeld te eisen. deze advocaat heeft zelf de nodige problemen met zijn dochter. ze is verslaafd en belt hem alleen maar op als ze geld nodig heeft.

best behoorlijke film, die echter nergens heel sterk werd, maar ook nergens heel zwak (behalve als AW uit de kleren gaat, the horror).
het gebeurt niet vaak bij een blootscene, maar voor deze scene heb ik mijn vriendin naar de tv geroepen (ze is 24-fan)
  maandag 9 januari 2006 @ 20:28:29 #261
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_33878600
quote:
Op maandag 9 januari 2006 18:39 schreef pascalheister het volgende:

[..]

een 8,5 voor serenity, dan heb je idd iets verkeerds gegeten
Een negen vond ik het net niet waard.
  maandag 9 januari 2006 @ 20:33:32 #262
10785 Smots
pi_33878879
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:21 schreef Lambiekje het volgende:

Rare Rare film. Vond maar een saaie film eerlijk gezegd. Van verhalen gehoord te hebben moest deze film schokend zijn. Vond maar niks eigenlijk.
Wel apart is het als de karakters een andere kamer in lopen dat ze andere kleren dragen.
SPOILER
cijfer 5.0 / imdb 7.0
Geh, geinig.
Ik vond dit juist een af-grij-se-lijk stoere film. Niet zozeer vanwege vermeend 'schokkende' elementen, maar vooral omdat het zo'n ontiegelijk rijk visueel kunstwerk is.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  † In Memoriam † maandag 9 januari 2006 @ 20:48:40 #263
4571 Sokolsky
pi_33879699
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:33 schreef Smots het volgende:

[..]

Geh, geinig.
Ik vond dit juist een af-grij-se-lijk stoere film. Niet zozeer vanwege vermeend 'schokkende' elementen, maar vooral omdat het zo'n ontiegelijk rijk visueel kunstwerk is.
Ja, een rijk visueel kunstwerk kon ik er ook nog wel in zien. Maar niet zo'n heel boeiend kunstwerk.
Sheridana +1
  maandag 9 januari 2006 @ 21:33:32 #264
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_33882035
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:48 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Ja, een rijk visueel kunstwerk kon ik er ook nog wel in zien. Maar niet zo'n heel boeiend kunstwerk.
Dan vind ik Barry Lyndon bv meer een kunstwerk. .. Levend Schilderij
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 9 januari 2006 @ 23:14:03 #265
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_33887102
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:48 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Dat komt omdat het snobistische, elitaire crap is die als intellectueele kunstzinnige film wordt voorgedaan.
  † In Memoriam † dinsdag 10 januari 2006 @ 01:00:05 #266
4571 Sokolsky
pi_33890796
quote:
Op maandag 9 januari 2006 23:14 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Dat komt omdat het snobistische, elitaire crap is die als intellectueele kunstzinnige film wordt voorgedaan.
Ach, ik vind het meer een film waarvan ik me heel goed kan voorstellen dat sommigen het tot de beste films ooit rekenen. Maar ik niet.
Sheridana +1
  dinsdag 10 januari 2006 @ 02:26:47 #267
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_33892261
[b} A History of Violance{/b]

Kan iemand mij vertellen waarom in deze film wordt genoemd als een van de kanshebbers voor een oscarnominatie? Het gegeven van de film is op zich wel intressant, maar wordt daarna erg matig uitgewerkt. Het lijkt wel of het laatset uur is ingekort naar een kwartier waardoor ik een aantal belangrijke zaken heb gemist. Op zich zijn de acteerprestaties prima, vooral Bello viel me allersinds mee. Maar de film heeft me niet kunnen pakken.

Een 5,5/10
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  dinsdag 10 januari 2006 @ 02:37:38 #268
24054 search64
Avec le grande
pi_33892375
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:21 schreef Lambiekje het volgende:
SPOILER
cijfer 5.0 / imdb 7.0
Probeer anders Salo eens...
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 10 januari 2006 @ 10:11:26 #269
10785 Smots
pi_33895126
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 01:00 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Ach, ik vind het meer een film waarvan ik me heel goed kan voorstellen dat sommigen het tot de beste films ooit rekenen. Maar ik niet.
Ik zou niet zover willen gaan om het de beste film ooit te noemen.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 10:31:42 #270
10785 Smots
pi_33895571
Oh ja... gisteren eindelijk Saw II gezien.
Leuk vervolg, maar ik heb me zo nu & dan wel zitten te ergeren aan de veel te nadrukkelijk merkbare 'hippe ende flashy' montage.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 10:43:22 #271
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_33895880
King Kong (2005)

Ik vond het, ondanks onderstaande minpunten, een mooie film, de aap is goed geanimeerd.

• witte adem: het vroor in New York, toch had niemand witte adem, zelfs kong niet. En het was toch wel zodanig koud dat het ijs zodanig bevroren was dat er een 4000 kilo zware gorilla op kon glijden zonder dat het scheurde.
  • avond jurk: Anne Darrow moet een dikke speklaag hebben; ze had het nergens koud, midden in de winter. En ook boven op de Empire state heb ik haar nergens zien bibberenvan de kou.
  • Wind: voor zover ik weet waait het altijd bij hoge gebouwen, doch was het windstil boven op de Empire state. Heel vreemd!
  • schadeloos: Anne Darrow is een vrouw van staal. Ze rent het halve eiland af, glijdt overal langs, word door Kong heel ruw meegedragen, maar zit niet onder de schrammen of blauwe plekken.
  • CGI Raar dat als Anne naar de aap keek haar ogen reflecties vertoonde alsof er felle lampen aanstaan. Kong is een groot zwart beest, haar ogen zouden dus niet zo belicht moeten zijn...maar ja, dan zou ze er minder leukker uitzien. Er zijn ook nog andere rare CGI anomalies, maar goed...de uitdrukking van Kong was goed.
  • Surabaya Volgens mij werd Surabaya "Soerabaya" gespeld in de 30er jaren (thuishaven van het schip).

[ Bericht 4% gewijzigd door Shark.Bait op 10-01-2006 10:50:17 ]
  • Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
    pi_33896692
    Pantaleón y las visitadoras. http://www.imdb.com/title/tt0190611/

Geweldige film gebasseerd op een roman van Mario vargas Llosa. Leuk, vlot verhaal visueel ook erg goed.

Voor liefhebbers van vrouwelijk schoon speelt in deze film een van de mooiste dames uit Zuid Amerika haar eerste naaktrol.

Cijfer imdb: 7.5
    Persoonlijk : 8.5
    pi_33897941
    Immortel (Ad Vitam)
    Een wat mij betreft erg aparte film waarin een mix van echte beelden afgewisseld met animation een verhaal vertellen over de oude Egyptische goden die eind 21e eeuw naar New York komen. Het verhaal is erg vreemd, maar het loopt wel lekker en vooral de beelden zijn ook een genot om naar te kijken.

Kinky Boots
    Totaal onvoorbereid ging ik deze film kijken, maar het verhaal wat deze film brengt kan je bijna niet verzinnen. Hij is wel erg leuk, en er zit een flinke dosis lekkere muziek in.. oh, en dragqueens
    (schijnt nog waargebeurd te zijn ook).

Lonesome Jim
    Omdat deze film geregisseerd is door Steve Buscemi wou ik m graag zien. Ik ben echter niet meer zo enthousiast na het kijken, al is de film zeker niet slecht. Ik kon me alleen niet echt inleven in het verhaal, waar de hoofdpersoon wel een erg zielig bestaandje heeft. Liv Tyler vrolijkte hem, en uiteindelijk mij dus ook, nog wel wat op maar op zich gaat het nergens over..
    Where facts are few, experts are many.
      dinsdag 10 januari 2006 @ 14:07:49 #274
    103590 dvdfreak
    geen dvdfreak maar kc27
    pi_33901945
    She's the One
    Romantische komedie rond twee Iers-Amerikaanse broers. De oudste is een taxichauffeur die binnen een etmaal trouwt met een vrouw die in zijn wagen belandt, de jongste is een snelle Wall Street-man die zijn echtgenote bedriegt met zijn broers ex. Tweede film van acteur-regisseur Burns (te zien in onder meer Saving Private Ryan), die ook in zijn debuut The Brothers McMullen de broers liet tobben met liefdes- en levenskwesties. Sympathiek.
    7/10
      dinsdag 10 januari 2006 @ 14:22:21 #275
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_33902560
    quote:
    Op dinsdag 10 januari 2006 01:00 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Ach, jij vond THHGTTG een matige film, dus wie kan jou serieus nemen.
    Bij een film als Dolce Vita, die mij ook niet veel deed, kan ik dat nog wel begrijpen. Bij deze kan ik nog wel begrijpen als je het er mooi vind uitzien, want dat doet het wel. En is de reden dat ik de film geen lager cijfer heb gegeven. Maar als je het een goede interessante film vind heb je volgens mij echt een klap van de molen gekregen.

Joheun saram isseumyeon sogae shikeojwo (A Perfect Match) (2002)
    Koreaanse romcom, die het nog waard was om af te kijken , omdat er een redelijke chemie tussen de hoofdrolspelers was.
    cijfer: 5.5
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')