Dit klinkt wel interessant, zal ik ook een keertje opzoeken.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 10:36 schreef Gorro het volgende:
(#67) Pickpocket (Robert Bresson, 1959)
Misschien wel de beste film van Robert Bresson. In zijn minimalistische stijl legt hij op fantastische wijze de werkwijze van zakenrollers vast. De blikken in de ogen van de zakenrollers, de handbewegingen en de overdrachten, allemaal effectief in beeld gebracht. Maar behalve dat is het ook een prachtig portret van een man die zich buitengesloten van de samenleving voelt en zich boven de wet waant. Het resulteert in het prachtige eindscene wanneer hij eindelijk een doel vind in z'n leven. ****½
Oh, ik ook hoor.quote:Op zondag 8 januari 2006 00:36 schreef RuneRose het volgende:
Wat een toeval, ik heb 12 Angry Men gisteren van mijn werk meegenomen om weer eens te bekijken. Ik vond 'm net als de vorige keer geweldig goed en ging er weer helemaal in op.
Doe dat maar niet. Want ik kan je de conclusie uit dat topic nu al vertellen:quote:Op zondag 8 januari 2006 00:44 schreef Lamon het volgende:
[..]
Oh, ik ook hoor.
Maar er wordt maar steeds beweert dat dit soort hoogstandjes tegenwoordig niet meer gemaakt worden, en dat vind ik pure nonsens.
Een film als Glengarry Glen Ross is bijvoorbeeld qua "stage" sfeertje een goed te vergelijken film.
Goed, ander onderwerp, andere prioriteiten, andere tijd, maar verder goed vergelijkbaar qua kwaliteit.
Maar 12 Angry Men is heilig verklaard en Glengarry Glen Ross verzinkt in de massa. Raar gedoe, hoor.
(Eigenlijk zou ik dit in een nieuw topic moeten verwerken, want jij wilde waarschijnlijk gewoon zeggen dat je het een goede film vond en verder niets. Maar ik durf er niet weer een nieuw topic over aan te snijden, want er zijn er al zoveel geweest. )
Dat zou de conclusie moeten zijn, ja.quote:Op zondag 8 januari 2006 00:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Doe dat maar niet. Want ik kan je de conclusie uit dat topic nu al vertellen:
Films zijn goed omdat ze goed zijn. Niet omdat ze oud, nieuw, zwart-wit, in kleur etc. zijn.
Wat een film goed maakt, is dan natuurlijk weer een hele andere discussie.
Het feit dat hij door de beren gedood is weerhoudt mij er een beetje van de film te gaan kijken. Je krijgt er toch een wat nare bijsmaak van.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:13 schreef JelleS het volgende:
Grizzly Man (2005, Werner Herzog)
[afbeelding]
Ik ben nogal een docu liefhebber en dit is toch wel de beste die ik tot nu toe heb gezien. De natuurbeelden zijn prachtig, maar daar gaat het eigenlijk niet om. Vooral de analyse van Timothy Treadwell, en waarom hij besloot zo lang bij de grizzly beren te gaan leven, is geweldig.
Op Bin-Jip na de beste film van 2005. Must-see dus.
Mijn cijfer: 9,4
IMDB-cijfer: 8.2
het is natuurlijk wel de film waar Dore Schary zich enorm voor heeft ingezet en hij heeft er de nodige ruzies voor over gehad.quote:Op zondag 8 januari 2006 11:16 schreef Gorro het volgende:
Crossfire (Edward Dmytryk, 1947)
Crossfire lijdt onder het feit dat de film iets te veel ambitie heeft. Als film-noir zijn er spannendere en inventievere voorbeelden te vinden. Als sociaal kritische film is de film weer te mager. The Best Years of Our Lives behandelt dit onderwerp bijvoorbeeld een stuk beter. Hierdoor valt Crossfire er net tussenin. Toch blijft het een prima film, niet in de laatste plaats door de degelijk cast op een enkeling na. ***½
8,5.quote:Op zondag 8 januari 2006 13:54 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik vond 'm heel erg goed.
Gyllenhaal (en Sarsgaard) zijn erg overtuigend en dat is precies wat je nodig hebt bij zo'n film. Foxx deed iets minder z'n best (of was gewoon iets minder geschikt voor de rol), maar was ook zeker weten om aan te zien. Het verhaal is, vind ik, gewoon rete-interessant, ten dele omdat het zich echt toespitst op individuele ervaringen. Het begin leek echter iets (veel) te veel op Full Metal Jacket, maar dat ook aan mij liggen, omdat het gewoon ook een (kritische) oorlogsfilm is. De film is verder gewoon echt enorm onderhoudend, wat er voor zorgde dat ik op het eind het liefste had gehad dat 'ie nog een paar uurtjes was doorgegaan (en het was nog wel 2 uur 's nachts!). De beelden in de woestijn zijn trouwens echt adembenemend.
Echt een aanrader.
krijg ik nu een gratis dvd?quote:Op zondag 8 januari 2006 22:42 schreef kinky_queen het volgende:
Pascal Heister heeft net M gezien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |