Casshern (2004)Dit is visueel één van de gaafste films, die ik in tijden heb gezien. Ik zat regelmatig met open mond te kijken naar wat voor een prachtige en orginele special effecten ze nu weer gebruikten.
![]()
Maar ik had qua verhaal veels te veel het gevoel naar een slechte verfilming van een manga te kijken. Alsof de regisseur een complex, ingewikkeld en diepgaand verhaal dat over tig manga's is verspreid in één film van 2 uur probeert te proppen. En er niet in slaagt dat op een goede overzichtelijke manier te doen. De film hangt aan elkaar van de plottwisten e.d. waardoor het verhaal absoluut niet te volgen is. En ik geen enkele band kon krijgen met de personage. En als alle puzzelstukjes op het einde dan op hun plaats beginnen te vallen, kon de film me niet echt meer boeien.
cijfer: 6.5
na checken schijnt de film een verfilming van een anime-series te zijn. En dat is dus goed te merken. Het ziet er allemaal uit als een live-action anime. En het verhaal heeft de complexiteit van een anime-serie, die het in één film probeert te stoppenMarch of the Penguins(La Marche de l'empereur) (2005)![]()
Fantastisch mooie natuurdocumentaire over hoe penquins zich voortplanten op het barre ijs-en ijskoude Antartica. Ik heb uiterst respect voor Luc Jacquet (en zijn team) die maanden in de kou hebben gezeten. En er in geslaagd zijn om alles zo prachtig in beeld te brengen.
En dat penguins gewoon grappige, lieve beesten zijn, waar je je heel makkelijk mee kan sympathiseren, helpt natuurlijk ook veel.
Ik had de Amerikaanse Morgan Freeman versie. En Freeman heeft een hele mooie kalme stem, die heel goed past bij de documentaire. En Engels kan ik tenminste helemaal volgen zonder steeds naar de ondertiteling te hoeven kijken.
cijfer: 9
Sabotage (1936)Wat waren dat toch simpelere en mooiere tijden; toen je nog kon weten dat iemand onschuldig was , omdat ze goede tafelmanieren hadden.
![]()
En dat beschrijft ook een beetje mijn gevoel bij deze film. Heb ik bij andere Hitchcocks het idee dat ze met gemak de concurrentie aan kunnen gaan met hedendaagse thrillers. Bij deze had ik toch echt het idee dat de tijd hem heeft ingehaald. Misschien was het toendertijd erg vernieuwend en orgineel, maar daarna is het wel eens beter gedaan, maar ook wel eens slechter.
cijfer: 7
Red Eye (2005)Gewoon een goede degelijke thriller van Wes Craven met rissing stars Cillian Murphy en Rachel McAdams. Meer kan ik er niet over kwijt.
cijfer: 7.5