Ik zal nu 2006 is begonnen ook eens wat vertellen over films die ik gezien heb. De volgende films heb ik gezien in de periode sinds 31 december 2005. Het zijn er te veel om uitgebreid te zijn.
Rebecca TV, 8/10
Eerste Amerikaanse film van Hitchcock. Heel aardig, vooral naar het einde. Toch had er soms iets meer vaart in mogen zitten.
Gone with the Wind TV, 8/10
De alombekende klassieker uit 1939. Ondanks z'n gigantische lengte verveelde deze film zeker niet. Bovendien was het niet zozeer een romantisch epos als ik verwachtte, wat achteraf een meevaller was.
Apollo 13 TV, 7/10
Eigenlijk precies wat ik er van verwacht had. Vermakelijk en redelijk, maar nooit speciaal. Aardig acteerwerk (bv. Tom Hanks en Kevin Bacon), maar niet meer dan dat, wat het verhaal ook nauwelijks mogelijk maakt.
Malèna TV, 8/10
Italiaanse film over een typisch dorpje tijdens de 2e wereldoorlog. Monica Bellucci is - zoals in de film duidelijk de bedoeling is - inderdaad erg aantrekkelijk. Op sommige momenten aardig ontroerend. Verder niet heel bijzonder.
The Maltese Falcon TV, 8/10
Goede film, typische en leuke film-noir met de nodige wendingen. Acteerwerk is sterk en vaak ook vermakelijk.
Gandhi TV, 8/10
Werd tijd dat ik deze film een keer te zien kreeg. Ben Kinglsey zet zijn rol als Mohandas Gandhi goed neer, wat ik eigenlijk ook niet anders verwacht had. Het verhaal over het leven van deze bijzondere man is op zich al erg interessant, als dat dan aardig verfilmd wordt krijg je automatisch een goede en boeiende film.
Tierra DVD, 9/10
Tweede Medem-film die ik gezien heb, werd ook eens tijd omdat ik Lucía y el Sexo al een erg interessante en goede film vond. Voor deze film geldt zeker hetzelfde, Medem bewijst een bijzondere en bijzonder talentvolle scenarioschrijver/regisseur te zijn. Ik kijk alweer uit naar de volgende film die ik van hem zal zien.
Chronicles of Narnia Bios, 7/10
Ik was in eerste instantie totaal niet van plan naar deze film te gaan, maar wegens omstandigheden ben ik uiteindelijk toch maar gegaan en ik heb er geen spijt van. Ik had er niet bepaald veel van verwacht en deels heb ik gelijk gekregen, maar aan de andere kant viel de film ook zeker mee. Verveeld heb ik me geen enkele keer en voor een typische familiefilm was deze heel aardig. Ik kijk niet heel erg uit naar vervolgen, maar wellicht dat ik ze wel ga bekijken. Toch liever een andere film in de bios dan deze.
Paths of Glory DVD, 9/10
Zonder meer een goede film. Zeker niet Kubrick's beste, maar dat betekent alles behalve dat het dan direct geen geslaagde film is. Hij is niet zo bijzonder als sommige andere films van zijn hand, maar er is niks op aan te merken. Het verhaal is boeiend, de acteerprestaties zijn goed en verder zit de film simpelweg erg degelijk in elkaar. Precies wat ik van Kubrick kon verwachten wat betreft deze film.
What's it going to be then, eh?