abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 januari 2006 @ 19:00:14 #125
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_33633776
Incubo sulla città contaminata (Nightmare City)
Een reporter die op een vliegveld zit te wachten op een wetenschapper, is er getuige van dat tientallen bewapende "zombies" uit het vliegtuig springen en de aanwezige militairen afmaken.
Samen met zijn vrouw probeert hij daarna de stad te ontvluchten.

Spannende Italiaanse zombiefilm. De zombies (door nucleaire straling aangetaste mensen) zijn behoorlijk slim, en gebruiken dan ook veel verschillende wapens van messen tot machinegeweren.
Er zit redelijk wat gore in

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_33633854
Niet te vergeten het einde Vic

maandag 2 januari 2006 @ 19:02:57 #127
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_33633880
quote:
Op maandag 2 januari 2006 19:02 schreef kinky_queen het volgende:
Niet te vergeten het einde Vic

Was wel leuk ja.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_33637432
Girl with the pearl earring, een verfilming van een van de velen verhalen die er te ronden gaan over Johannes Vermeer. Erg mooi verfilmd, het is eigenlijk als een soort schilderij gefilm. 8/10.

All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_33637879
Gister Garfield gezien
Eerste 20 minuten ofzo gemist maar vond de film wel leuk
Alleen jammer dat het Nederlands talig was
pi_33638164
Gisteren Nine Queens / Nueve reinas gezien. Zeer goede film

imdb score: 7.8

persoonlike score: 8.5

http://www.imdb.com/title/tt0247586/
pi_33639047
Office Space

Coole film, lekkere droge humor, leuk verhaal, de dialogen zijn leuk mede door de diverse karakters in de film, verder ook een paar briljante scenes o.a. wanneer ze met z'n 3en de printer van kantoor in elkaar rammen. En de scenes met Milton natuurlijk.
pi_33640098
Dit weekend twee films gezien:

Madagascar &
War of the Worlds

Van beide films had ik toch wel een tikkie meer verwacht, vooral van WOTW.
  maandag 2 januari 2006 @ 23:38:13 #133
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_33643861
Vanavond gezien:

Van God Los
Gebaseerd op het verhaal van de Bende van Venlo. Het verhaal wordt op een rauwe manier verteld en in beeld gebracht. Er zitten een aantal echt confronterende scenes in, die in combinatie met de (meestal) klassieke soundtrack gewoonweg subliem zijn. Normaal heb ik niet zoveel met Tygo Gernandt en Egbert Jan Weeber, maar het optreden van beide heren is hier geweldig. Geen last van overacting, maar het kwam echt overtuigend over. De rest van de cast, met Angela Schijf voorop, zetten ook allemaal goede prestaties neer.
Gelukkig weer een zeer sterke film van Nederlandse bodem. Zeker een aanrader

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
  dinsdag 3 januari 2006 @ 00:06:06 #134
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_33644902
Mr & Mrs Smith,

Aardig, wel voorspelbaar, gelukkig houdt de chemie tussen Pitt en Jolie de film op de been.
Niet meer, niet minder.

6.5/10
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  dinsdag 3 januari 2006 @ 02:28:01 #135
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_33648838
Ben niet echt meer toegekomen aan beoordelinkjes, maar dit is mijn lijstje van december nog even:

1. Umberto D. 9,5
2. Der Himmel über Berlin 8,5
3. Vozvrashcheniye 8
4. L'Année dernière à Marienbad 8-
5. The Long Good Friday 8-
6. Broken Flowers 7,5
7. The Roaring Twenties 7,5
8. Professione: reporter 7+
9. Dark City 7
10. Corpse Bride 7

21 films gezien in totaal... De minste deze maand was The Wizard of Oz met iets van een 4 ofzo...
  dinsdag 3 januari 2006 @ 02:52:58 #136
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_33649196
Missing in America 2005

Erg goeie film. Met Danny Glover en Linda Hamilton.
Aanrader. Goed neergezet. glover is degene die je moet vragen voor
dit soort onroerende rollen.

plaatjes volgen
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 03:16:41 #137
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_33649449
Batman Begins

Wat een supergave film, had ik echt niet op gerekent. Nooit gedacht dat ik zo op het puntje van mijn stoel zou zitten voor een film gebaseerd op een comic. Geweldige tempo opbouw, Goede karakters, prima acteerprestaties en mooie regie. Enigste minpuntje was mijn inziens de supersnelle actiescenes gecombineerd met de dark-achtige setting waardoor een aantal scenes onduidelijk worden, misschien valt dat mee als ik deze film nog eens kijk (en dat zal vast nog wel een aantal x gebeuren). De Verhaallijn is niet erg ingewikkeld maar dat komt voornamelijk door de 2 deling van het verhaal in het Batman - hoe- ontwikkeld-hij-zich en zn eerst egrote opdracht.
Maar gezien de instelling van Nolan hierin kan dit niet echt als een verwijt worden gezien.

Een 9+
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_33653482
TAMARA

Zoveelste AENIGMA clone waarvan ik in het begin nog wel de charme van het dommige inzag, maar het simpele plotje en idem akteerwerk deed deze film de das om. Had leuk kunnen wezen maar aan het einde van de film herinner je je alleen nog maar dat lekkere lijf uit de tagline

dinsdag 3 januari 2006 @ 12:33:57 #139
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_33655304
Pride & Prejudice (Joe Wright, 2005)
Mooie adaptatie van het beroemde verhaal van Jane Austin. Keira Knightley is goed in haar rol als de vastberaden en trotse Elizabeth. De regie van Joe Wright is erg mooi. De beelden zijn er vaak schilderachtig uit en vooral het feest van Mr. Bingley is gracieus geregisseerd, met lange zwepende shots. De personages slepen je mee in het verhaal. ****
  dinsdag 3 januari 2006 @ 14:03:03 #140
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_33658469

De mislukte en gedesillusioneerde schrijver Alan Squier heeft zijn rijke vrouw in Frankrijk verlaten en zwerft doelloos door de woestijn van Arizona. In het afgelegen wegrestaurant van Jason Maple wordt hij verliefd op haar mooie dochter Gabby, die zijn voorliefde voor kunst met hem deelt en het milieu waar ze uitkomt de rug wil toekeren
8/10

[ Bericht 28% gewijzigd door dvdfreak op 03-01-2006 16:14:28 ]
pi_33658771
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 14:03 schreef dvdfreak het volgende:
[afbeelding]
8/10
wel handig als je er een kleine beschrijving en titel bij zet
  dinsdag 3 januari 2006 @ 14:13:59 #142
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_33658824
Grizzly Man (2005, Werner Herzog)

Ik ben nogal een docu liefhebber en dit is toch wel de beste die ik tot nu toe heb gezien. De natuurbeelden zijn prachtig, maar daar gaat het eigenlijk niet om. Vooral de analyse van Timothy Treadwell, en waarom hij besloot zo lang bij de grizzly beren te gaan leven, is geweldig.
Op Bin-Jip na de beste film van 2005. Must-see dus.

Mijn cijfer: 9,4
IMDB-cijfer: 8.2
pi_33668037
The Bank Dick

Om de haverklap lig je weer in een deuk als Fields weer eens een truc uithaald, die hij zelf niet in de gaten heeft. Het verhaal is leuk, waar hij door momenten van toeval steeds weer beloond wordt. Leuke film met een groot acteur.

[ Bericht 2% gewijzigd door pascalheister op 03-01-2006 22:42:15 ]
  dinsdag 3 januari 2006 @ 18:55:30 #144
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_33668135
Gone With The Wind: M'n eerste film van 2006. Lange tijd heb ik er tegen aan lopen hikken, maar het moest er toch maar eens van komen. Deze film bewijst maar weer eens dat ik gewoon wat vaker de gok moet wagen in plaats van maanden lang te twijfelen. Het was echt een enorme meevaller. Ik vond Gable, ondanks m'n normale lichte afkeer, uitzonderlijk charmant. Dat bewijst wel wat voor een goed prestatie hij hier neer zet. Leigh weet ook precies de gewenste emoties op te roepen en laat dus ook duidelijk zien wat ze kan. Leuke 'bijrol' van Howard, hoewel hij samen met de Havilland iets té goed is voor mijn doen. Ik heb liever realistische en haatbare personages als Butler en O'Hara. Juist hetgeen ik vreesde, een urenlang zoetsappig liefdesdrama, bleek niet echt in de film voor te komen. Hij duurt dan wel uitzonderlijk lang, maar het drama is zeker niet zoetsappig. Leuk en vermakelijk, maar geen persoonlijke topper. 8-.

The Maltese Falcon: Ik heb deze film wel tientallen keer zien staan in de videotheek, maar besloot toch altijd net een andere film mee te nemen. Gelukkig kwam 'ie laatst op TV en heb ik 'm opgenomen, zodat ik 'm eindelijk eens kon zien. Veel positiefs over gehoord en Bogart en Lorre, dus dat moest wel goed komen. Eigenlijk voldeed 'ie prima aan mijn verwachtingen. Gewoon een lekker PDfilm met interessant maar niet te diepgaand verhaal en vooral mooie vertolkingen. Bogart is opvallend tof, Lorre is onopvallend tof en de rest hobbelt er maar een beetje omheen. Leuk! 8.

The Importance Of Being Earnest: Heerlijk. Het verhaal is flinterdun en zit boordevol gaten, maar dat maakt niet uit. Britten . Firth, Witherspoon en Dench zijn geweldig. Hoewel Witherspoon misschien toch een beetje miscast is als Amerikaanse. Zelfs Everett wist een paar keer een klein glimlachje op m'n gezicht te toveren. De sfeer is erg prettig en de film neemt zich ook niet al te serieus, waardoor het gewoon een heerlijke en verademende film is. Maar dat kan natuurlijk ook met mijn voorliefde voor Britten, Wilde en Firth te maken hebben . 8.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 22:37:55 #145
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_33675429
bewitched 2005

Ik wam nieteens door de eerste 10 minuten, en heb het uitgezet.
Dit is regelrecht een slaapverwekkend stereotiep saai-wijvenfilm.

Een vrouwelijke heks (nicole kidman) zoekt de echte liefde, en dat in hollywood (oh my god ga ik dit echt uittypen?)
Ze wil van haar heksenbestaan af en neemt een rol in een musical genaamd 'bewitched',
bla bla bla.

Waar ik niet tegenkan is dat nicole echte liefde zoekt en het liefst een hopeloze man wil
Die haar nodig heeft. De mannelijke hoofdrol wordt gespeeld door een *al*
knappe man,
die doet alsof ie de kluts kwijt is (staat leuk op papier, maar hij doet het zo slecht
in de film).
Maarja wie ben ik.. vrouwen vreten dit soort nonsens.
Dan kijk ik nog liever een goede science fiction.

En hoezo verafschuwen vrouwen sci-fi omdat het minder tot de werkelijkheid staat dan een
hopeloos ramantische kutfilm?
Dit soort romantische nonsens had evengoed sci-fi mogen heten.

Women. dream on.

[ Bericht 1% gewijzigd door a-child-in-chains op 04-01-2006 14:46:41 ]
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
  woensdag 4 januari 2006 @ 05:36:02 #146
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_33684089
Ik loop echt Californiaans achter met dit topic, maar laat ik eens een poging wagen het allemaal in één keer bij te werken.

Een week of twee geleden zag ik Duck Soup (6,5), mijn eerste Marx Brothers-film. Ik heb er best wel een beetje om gelachen, maar over het algemeen had ik er toch een beetje een André van Duin-gevoel bij. En toen bleek ineens dat er zowaar twee films van diezelfde André op TV zouden komen: Ik Ben Joep Meloen (3,5) en De Boezemvriend (3,5). Nadat ik me daar doorheen had geworsteld voelde ik me ineens heel schuldig tegenover de broertjes Marx. Wat een jolige achternaam hebben ze trouwens.
Na zulke bagger grijp ik altijd graag terug op iets wat zekerheid biedt. Bogey en Bacall in Key Largo (8,5) bijvoorbeeld. Sommige acteurs zijn gewoon zo ontzettend geweldig dat ze (haast) iedere film waarin ze spelen tof maken. Bogart, maar ook Kinski (Woyzeck, 7) en in iets mindere mate Malkovich (Dangerous Liaisons, 7+).
Films als Key Largo maken me altijd een beetje verdrietig dat zoveel mensen tegenwoordig oude films associeren met 'moeilijk' en 'langzaam'. Iets als The Scarlet Empress (7) komt dan wel uit '34, het is eigenlijk gewoon een lekker sappige wijvenfilm met een uitstekende Dietrich. Ook The Thin Man (7,5) is misschien geen meesterwerk, het is wel uitstekend bankvermaak.
Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat 'moeilijke' films niet leuk kunnen zijn. Ik betwijfel of ik ook maar íets heb begrepen van Performance (7+), maar het typische seventies-sfeertje, Jagger en natuurlijk flink wat tieten maakten het een heel okaye zit. Die beschrijving is ook prima toepasbaar op Death Race 2000 (6,5), maar dan zonder het 'moeilijke' aspect (en de naam van Jagger moet je even vervangen door die van Stallone).
Nu lijkt het misschien alsof ik al mijn tijd verdoe met films kijken, maar af en toe lees ik ook wel eens een boek. Slaughterhouse-Five (7) bijvoorbeeld, één van de meest onverfilmbare boeken die ik ooit heb gelezen. Toch bleek het verfilmd te zijn, en wel door George Roy Hill! Hij heeft er nog best iets aardigs en tamelijk unieks van weten te brouwen, maar vergat helaas dat het boek onverfilmbaar was. So it goes.

Dan waren er ook nog
A Dirty Shame (4+): duurt wel erg lang voor een film met één grap.
Toy Story 2 (8-): leuker dan ik ooit voor mogelijk hield.
Palindromes (8) en Dead Man (8): Solondz, Jarmusch en Depp doen weer eens raar p uitstekende wijze.
A Star is Born (9-): een soort opéénstapeling van alle dingen waar musicalnichten voor vallen: slechte liedjes, vals sentiment, eeuwige zangsequenties en natuurlijk Judy Garland. Prachtig en geweldig dus.

Zo.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_33684785
@ Blaatschaap.
Omdat jij zo aardig bent geweest om één van mijn favoriete films te gaan bekijken"(Gone with the wind) zal ik de volgende keer alstie weer op TV komt "The importance of being earnest" te gaan kijken. Ook al jaren tegenaan gehikt, maar jouw beschrijving trekt me wel over de streep.
Lieske praat niet, ze zwalkt als een dronken straatmadelief om haar woorden heen.
  woensdag 4 januari 2006 @ 10:27:40 #148
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_33686522
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 08:11 schreef Verrekijkertje het volgende:
@ Blaatschaap.
Omdat jij zo aardig bent geweest om één van mijn favoriete films te gaan bekijken"(Gone with the wind) zal ik de volgende keer alstie weer op TV komt "The importance of being earnest" te gaan kijken. Ook al jaren tegenaan gehikt, maar jouw beschrijving trekt me wel over de streep.
Tof! Veel plezier alvast .
pi_33686828
PURGATORY

Tanya Roberts is echt een lekker wijf. Punt. Maar deze wip flick probeert echt véél te serieus te zijn ipv lekker dom iedereen bloot door het beeld te laten springen moeten de dames hier serieus akteren. (Proest)

Had lekker de cliché's gevolgd en er was niets aan de hand geweest, maar in plaats daarvan hebben we geen lesbische kampbewaakster, geen massale douchescenes (het bloot is toch al bijna nihil, en dat is véél te weinig voor een film als dit) en geen torture. Nou ja, een gangrape, maar daar is dan alles wel mee gezegd.

Een zesje

woensdag 4 januari 2006 @ 13:40:03 #150
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_33692623
Proof

ook wel GP the movie
dochter van zieke wiskundige heeft t plots ook. maar wat ze er precies mee moet weet niemand, ook zij zelf niet.
niet zo sterke film eigenlijk, waarin JG probeert te laten zien dat hij baardgroei heeft en AH dat hij inmiddels behoorlijk op leeftijd.
toch deed me de film vooral aan Sylvia denken, ook al zo'n GP-the movie-achtige.
  woensdag 4 januari 2006 @ 13:52:02 #151
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_33693085
GP?
  woensdag 4 januari 2006 @ 13:54:13 #152
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_33693175
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:52 schreef Lonewolf2003 het volgende:
GP?
GP
zie foto die erbij staat
  woensdag 4 januari 2006 @ 13:55:58 #153
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_33693228
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:54 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

GP
zie foto die erbij staat
ok snap hem alweer.
  woensdag 4 januari 2006 @ 17:35:45 #154
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_33700593
Gisteravond:

American Psycho
Nogal vage maar tegerlijkertijd ook een hele coole film. Het verhaal is nogal over the top en nogal goor, maar de performance van Bale is werkelijk subliem. Op het ene moment lig je in een deuk van het lachen, het volgende moment is te goor om los te lopen. Geweldige prestatie.
Het verhaal is nogal een mindfuck en kan op meer dan 1 verschillende manieren worden geinterpreteerd. Het einde zal je met nogal wat vragen achter laten.
Zeker de moeite en het herkijken waard, als is t maar om een (mogelijk?) antwoord te krijgen op de vragen waarmee je blijft zitten.

IMDB Cijfer: 6,9/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
pi_33703101
Io non ho paura (2003)

Ik vond het wel een aardige film
Een 7
nuff said.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')