quote:Op donderdag 20 oktober 2005 19:06 schreef victorinox het volgende:
Stap 1: Kijk een film.
Stap 2: Geef commentaar over de film
Stap 3: Post er een plaatje bij, dat vind KQ namelijk leuk.
Inderdaad. Zojuist Duister licht gekeken van Martin Koolhoven. Zeker de moeite waardquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 03:44 schreef Sai het volgende:
Leuk initiatief trouwens, dat 'Op Scherp' van cinema.nl ..
Ik heb gisteren Videodrome weer voor het eerst in tien jaar gekeken. Ik vind hem nog steeds geweldig. De langzaam opbouwende spanning, de vormgeving en de geweldige soundtrack. Een topper.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 01:35 schreef Durbin het volgende:
Shivers (1975, Canada)
Het zijn jouw reviews helemaal niet. Je moet het kopje veranderen in "mijn vorige gecopypaste, nadat ik ze op google heb gevonden, reviews".quote:
Jahoor poepie, en Fox heeft het natuurlijk illegaal van jou gecopy paste:quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 12:33 schreef i-spy24 het volgende:
flikker op dropie. Ik heb ze zelf geschreven,eigen woorden dus van mij.
*steunt*quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 13:21 schreef Mike het volgende:
Ik zou het inderdaad fijn vinden als het hier gewoon over films blijft gaan. Die flames naar elkaar toe hebben we nu wel gezien en het lijkt me beter als bepaalde personen gewoon niet op elkaar reageren.
Je kon er niet zoveel mee? Wat kan je normaal met komedie dan? Ik denk alleen lachen, genieten, etc., of niet? Misschien moet je hem eens helemaal bekijken, zonder dat je nog andere dingen aan het doen bent dan hequote:Op zaterdag 22 oktober 2005 16:41 schreef Sokolsky het volgende:
Ik heb 'm net ook gezien (half, was aan het opruimen). Ik kon er eigenlijk niet zoveel mee, en dat is niet de eerste keer bij een Turkse film.
Wel leuk trouwens dat Ned3 een serie van deze films gaat uitzenden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
Leuker dan Frankenfish ? Hmm, binnenkort eens checken.quote:Op zondag 23 oktober 2005 01:13 schreef kinky_queen het volgende:
DINOCROC
Effecten a la FRANKENFISH zijn een stuk beter en daardoor is de film leuker.
Mischien een btje vreemd omschreven, maar de effecten zijn dus niet zo leuk als FRANKENFISHquote:Op zondag 23 oktober 2005 01:22 schreef Durbin het volgende:
Leuker dan Frankenfish ? Hmm, binnenkort eens checken.
Ik vond hem geweldig eergister.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 02:19 schreef Nembrionic het volgende:
Zojuist Serenity gezien in de sneak.
Vond 'm niet spetterend.
Is het van een serie?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 02:22 schreef cerror het volgende:
[..]
Ik vond hem geweldig eergister.
Maar ik volgde de serie ook.
Naja, ik wist meer over de relatie tussen de verschillende karakters.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 02:27 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Is het van een serie?![]()
Het eerste wat ik tegen mijn maat zei was: "Tja...hij deed me denken aan een gemiddelde RTL5 ruimte serie"
Nou, dat hebben ze goed voor elkaar![]()
Je bedoelt #162?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 00:13 schreef victorinox het volgende:
En hij is vandaag van #160 naar #158 gegaan.
Ik heb hem nog wel een 9 gegeven...quote:
Op zich verbaas ik me er nog over dat hij een stuk beter is, want het is dezelfde regiseur. Deel 5 was inderdaad bagger. Vooruit, toch maar deel 4 kijken.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 02:13 schreef kinky_queen het volgende:
RETURN OF THE LIVING DEAD 4- NECROPOLIS
Send more security guards...
Een heel stuk beter dan z'n sequel maar nog steeds niet veel soups...
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is een wilde gok, maar volgens mij is 't The Cat in the Hat.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 23:45 schreef Whizzkith het volgende:
Ik heb net de engste film ooit gezien, met een enorme kat met een hoed, en twee kleine freaks met de namen 'The Thing 1' en 'The Thing 2'.Geen flauw idee hoe ie heet
Iemand enig idee?
Ook gezien. Mooie film, maar ik werd te weinig gegrepen om het een meesterwerk te vinden. 7½.quote:Op zondag 30 oktober 2005 09:31 schreef Gorro het volgende:
Au revoir les enfants (Louis Malle, 1987)
Mooie, gevoelige film over een kostschool in Frankrijk ten tijde van de Tweede Wereldoorlog, waar onderdak geboden wordt voor een aantal joodse kinderen. De twee jonge hoofdrolspelers doen het erg goed en geven hun bijzondere vriendschap mooi gestalte, waardoor het moment waarop de schijnbare vrede in de kostschool verbroken wordt des te wranger is. ****
racisme is de main theme van de film ... het zet jezelf aan het denken over je eigen vooroordelen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 17:41 schreef pascalheister het volgende:
Zo eindelijk weer eens een film gezien
Crash
Sterke film, met sterk acteerwerk en goede muziek, verder ook mooi camerawerk. Sommige scenes zijn wat te overkill (o.a. racisme) en te amerikaans wat de film niet te goede komt. Maar zeker een aanrader om te zien
[afbeelding]
Die heb ik gisteravond ook gezienquote:Op zondag 30 oktober 2005 17:41 schreef pascalheister het volgende:
Crash
Sterke film, met sterk acteerwerk en goede muziek, verder ook mooi camerawerk. Sommige scenes zijn wat te overkill (o.a. racisme) en te amerikaans wat de film niet te goede komt. Maar zeker een aanrader om te zien
-plaatje-
Ik weet dat dat over het algemeen gezegd wordt van deze film, maar daar ben ik het dus niet mee eens... Racisme speelt wel een grote rol, maar naar mijn mening gaat het over mensen met bepaalde problemen, die daarom op een bepaalde manier handelen, schrikken van hun gedrag en daardoor tot inkeer komen. Ze komen erachter dat ze niet moeten handelen op basis van hun eigen vooroordelen en dat er achterliggende redenen zijn waarom mensen op een bepaalde manier handelen... De verschillende personages ontwikkelen zichquote:Op maandag 31 oktober 2005 08:59 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
racisme is de main theme van de film ... het zet jezelf aan het denken over je eigen vooroordelen.
quote:Op maandag 31 oktober 2005 23:56 schreef Sokolsky het volgende:
Re-Animator
Uiteraard.quote:Op dinsdag 1 november 2005 00:14 schreef Sokolsky het volgende:
Kun je misschien aangeven waarom?
heb je ook nog een sociaal leven verderquote:Op dinsdag 1 november 2005 00:14 schreef RuneRose het volgende:
totaal afgelopen maand:
-waslijst-
Dat was het de afgelopen maand, voorzover ik me kan herineren.
Zelfs die scène viel me tegen...quote:Op dinsdag 1 november 2005 00:21 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Uiteraard.
Ik heb zo ontzettend veel horrorfilms gezien waarbij ik zowat in slaap viel. Bij Re-Animator was het omgekeerde geval: elke keer gebeurde er weer iets bizars waardoor ik met open mond zat te kijken. Die dokter die met zijn hoofd in zijn hand dat meisje seksueel lastig valt vind ik tevens een meest memorable scenes uit de horror-geschiedenis.
Dus ik denk dat deze film voor mij gewoon de juiste mix van humor en horror had.
quote:Op dinsdag 1 november 2005 00:23 schreef ikJur het volgende:
[..]
heb je ook nog een sociaal leven verder
51:30=1,7 film per dag...![]()
heb vanmiddag/vanavond four brothers gekeken in de (thuis) bioscoop![]()
Chronologisch, maar onderling zit er dan ook nog verschil, sinds ik dit van een adner forum heb gehaald waar ik alles telkens gepost had.quote:Op dinsdag 1 november 2005 00:32 schreef Sokolsky het volgende:
RuneRose, heb je dit nu gesorteerd op kwaliteit of chronologisch?
Oké zal wel even een top lijst maken.quote:Op dinsdag 1 november 2005 00:32 schreef Sokolsky het volgende:
RuneRose, kun je niet ook wat kwaliteitsaanduidingen geven?
moet je je posts niet wijzigen he!quote:Op dinsdag 1 november 2005 00:38 schreef Sokolsky het volgende:
Hey, je quote mij twee keer maar er staat iets heel anders. Da's ook apart...
Ohayo is een wat latere Ozu film, volgens mij zijn eerste in kleur...Het gaat over de verwestering van een klein dorpje in Japan in de jaren 50. Prachtige film, ik heb er echt ontzettend van genoten. En het ging in een sneltreinvaard, dat zijn we niet gewend van Ozu.quote:
Oh ja... die was vanavond op TV. Weer gemist.quote:Op dinsdag 1 november 2005 00:47 schreef Lonewolf2003 het volgende:
5. No Direction Home: Bob Dylan - A Martin Scorsese Picture (2005) 9,5
Ik heb deze in de sneak gezien met een vriend van me...quote:Op zondag 30 oktober 2005 17:41 schreef pascalheister het volgende:
Crash
[afbeelding]
dit komt (waarschijnlijk) omdat er meer dan een uur geknipt is uit de film, normaal gezien komt er binnen een paar maand een director's cut op dvd (nee toch, niet alweer) die +3u zou zijnquote:Op dinsdag 1 november 2005 07:25 schreef Strolie75 het volgende:
Kingdom of Heaven
... Daarna ontspoort het verhaal. De hoofdpersoon ontpopt zich in 5 minuten van blacksmith tot expert zwaardvechter. 10 minuten na aankomst in Jeruzalem heeft hij al een (belangrijke) vrouw verleid en wordt hij uitgeroepen tot hoofd van het leger. ...
quote:Op dinsdag 1 november 2005 16:25 schreef fractalis het volgende:
Gisteravond in de bios gezien: Crash (Haggis, 2004)
Een volbloed Hollywood-productie met als belangrijkste thema's discriminatie en racisme. Bij voorbaat een uitermate interessant gegeven natuurlijk. De film volgt een groep mensen van verschillende rassen en komaf in de straten van Los Angeles, terwijl hun levens elkaar hier en daar kruisen. Uiteraard levert dit de nodige spanningen op. De rode draad is een moordzaak, en de detective (Don Cheadle) die belast is met het onderzoek.
Op papier een aardig verhaaltje en vooral in deze moderne tijden van verharding mijns inziens een welkom onderwerp, zeker voor een Hollywood productie van dergelijk formaat. Daar komt bij een interessante cast en een scenarist (Paul Haggis) die bewezen heeft dat hij goed uit de voeten kan met gevoelig liggende thema's (Million Dollar Baby). Klinkt allemaal prima, toch zitten aan het uiteindelijke resultaat helaas behoorlijk wat gemene haken en ogen mijns inziens…
Laat ik direct beginnen te zeggen dat ik dit absoluut geen hele slechte film vind, maar simpelweg ook geen hoogvlieger zoals vele boze en minder boze tongen beweren. Ik vind het absoluut dapper dat Haggis dergelijke gevoelig liggende onderwerpen aankaart en ik vind het absoluut een goede zaak dat zijn film ondanks de behoorlijke dosis maatschappijkritiek zo goed ontvangen is in Amerika. Toch maakt het juiste onderwerp op het juiste moment helaas nog geen goede film, wat mij betreft althans.
Om te beginnen vond ik het persoonlijk haast onmogelijk om lekker in de film te komen. Dit valt met name te wijten aan het scenario van Haggis. Gedurende het eerste half uur probeert Haggis namelijk de kijker werkelijk alle mogelijk denkbare stereotypen, clichés en vooroordelen op het gebied van racisme en discriminatie zo snel mogelijk om de oren te slingeren. Als in een rollercoaster trekken de vele personages in mozaïekvorm (zie ook Short Cuts, Magnolia, Hawaï, Oslo) aan de kijker voorbij. De ene discriminerende situatie is nog niet afgelopen of de volgende staat al weer op touw. Een vloedgolf aan clichés en voorspelbaarheid. Ik snap ook wel dat niet elke met tatoeages beklede Mexicaanse (?) slotenmaker een bendelid hoeft te zijn, laat staan dat ik zit te wachten op 10 van dergelijke situaties van “uitleggerigheid”... Een beetje moe werd ik ervan.
Een ander groot probleem met deze film is dan ook dat haast iedere scène tot op de letter uitgespeld wordt, opdat de boodschap als het ware met lepel en al door de strot kan worden geduwd. In veel scènes poogt Haggis bij de kijker vragen op te roepen omtrent morele kwesties en aan te zetten tot zelfreflectie, echter door de vele volkomen ondubbelzinnige, voorkauwende mono-/dialogen blijft er simpelweg te weinig ruimte over voor eigen interpretatie. Daar komt nog eens bij dat veel personages te oppervlakkig in beeld gebracht worden, en daardoor hier en daar ook wat ongeloofwaardig en onovertuigend overkomen. Waar Paul Anderson met zijn mozaïekvertelling in Magnolia de verschillende karakters perfect wist uit te balanceren en tevens een behoorlijke karakterdiepgang wist te bereiken, blijven de meeste personages in Crash helaas beperkt tot oppervlakkige eendimensionale karakters. Haggis verdeelt de koek ongelijk waardoor meerdere acteurs tezamen overkomen als door elkaar gehusselde beeldvulling. Waar Anderson zijn boodschap subtiel en met gevoel overbracht, bedient Haggis zich van voorspelbaarheid en goedkoop sentiment, met name tegen het einde van de film. Die scène met die Perzier en dat meisje bijvoorbeeld, mijn tenen gingen er krom van staan en mijn oren begonnen te klapperen... De pathetische muziek draagt hier overigens bij vlagen nog eens flink aan bij.
Ik besef mij terdege dat het maar al te makkelijk is om op deze film af te geven. Ik vond absoluut niet alles slecht aan deze film, integendeel, ik heb me bij vlagen erg vermaakt. Ondanks zijn mankementen is de film namelijk best de moeite waard. Enkele scènes vond ik zelfs uitermate sterk, met name de twee scènes met Matt Dillon en die donkere vrouw en de spanning die dit oplevert in haar relatie. Ook de scène van Ryan Philip en de lifter vond ik ondanks de behoorlijke voorspelbaarheid erg indrukwekkend. Ook is het camerawerk bij vlagen om door een ringetje te halen, aardig wat mooie plaatjes en keurige helicoptershots. Verder lof voor Don Cheadle, die zich tussen de vele nietszeggende karakters uitstekend staande weet te houden. Hij toont zich een acteur van bovengemiddelde klasse die ondanks de relatief weinige ruimte die hij krijgt het onderste uit de kan weet te halen. Matt Dillon toont zich helaas geen steracteur hier, maar doet desalniettemin (evenals Bullock overigens) uitstekend zijn ding.
Het vervelendste aan deze film is dat de belangrijke boodschap zowel het grootste pluspunt als het grootste minpunt van de film is. Enerzijds doet de film een edelmoedige poging doet om sociale problemen als vervreemding, toenemend individualisme, discriminatie en stereotypering aan de kaak te stellen (waar ik alles behalve iets tegen heb). Anderzijds draagt de film mijns inziens juist bij aan de instandhouding van dergelijke vooroordelen door zijn overdreven gebruik van stereotypering en zijn weinig subtiele, belerende houding. Ook het nadrukkelijk aanwezige sentiment werkte wat mij betreft niet erg bevorderlijk. Ik kan me absoluut voorstellen dat veel mensen dit juist mooi vinden, echter in plaats van emotioneel betrokken raakte ik door irritatie juist vervreemd van de gebeurtenissen op het scherm. Het had allemaal wat suggestiever gemogen. Al met al geen hele slechte film, maar simpelweg ook geen erg goede. Overdaad schaadt nu eenmaal, in Crash zowel qua vorm als qua boodschap…
PS. Mocht Haggis overigens in een volgende film nogmaals een dergelijk thema behandelen, misschien moet ie dan maar eens goed kijken naar iemand als bijvoobeeld Spike Lee. Die heeft tenslotte al meerdere malen bewezen dat je ook binnen het Hollywoodsysteem op uitermate subtiele wijze het thema discriminatie aan kan kaarten...
Ik ook. Goede review. Ben het er helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 1 november 2005 17:35 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ben het helemaal met je review eens. Dit is precies hoe ik ook over de film dacht. Vooral je vergelijking met Magnolia vind ik erg goed en terecht.
Spike Lee en subtiel is als kaas en hagelslag: het gaat zelden samen, en als het toch lukt ligt dat waarschijnlijk aan een flinke kater.quote:Op dinsdag 1 november 2005 16:25 schreef fractalis het volgende:PS. Mocht Haggis overigens in een volgende film nogmaals een dergelijk thema behandelen, misschien moet ie dan maar eens goed kijken naar iemand als bijvoobeeld Spike Lee. Die heeft tenslotte al meerdere malen bewezen dat je ook binnen het Hollywoodsysteem op uitermate subtiele wijze het thema discriminatie aan kan kaarten...
Runtime: 110 minquote:Op dinsdag 1 november 2005 23:50 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Hé Kinky Queen hoelang duren dat soort filmpjes van jou nou eigenlijk. Ik kan me niet voorstellen dat dat langer dan een half uur duurt op zijn max. Of niet?
Dat komt omdat de stemmers het niet zo op Martin Lawrence hebben. En daar kan ik goed inkomen.quote:Op woensdag 2 november 2005 02:01 schreef neggix het volgende:
IMDB heeft het niet zo op comdey's he![]()
Ok ik overdrijf, maar een tikkeltje subtieler en vooral een stukje intelligenter gemaakt vind ik films als Do The Right Thing toch echt wel. Was trouwens ook maar het eerste voorbeeld dat me te binnen schoot...quote:Op woensdag 2 november 2005 01:28 schreef Sai het volgende:
[..]
Spike Lee en subtiel is als kaas en hagelslag: het gaat zelden samen, en als het toch lukt ligt dat waarschijnlijk aan een flinke kater.
Helemaal mee eens. Ik vond 'm niet vreselijk slecht, maar wel erg sentimenteel. Lijkt weer een film die speciaal voor Amerikanen gemaakt te zijn (vgl Fahrenreit 9/11) De boodschap moet er duimendik op liggen, met zware middelen wordt de kijker bestookt zodat hij de boodschap niet meer kan missen al zou hij het willen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:47 schreef dolle_hond het volgende:
Crash
die hoge positie bij imdb is zwaar overdreven, helaas.
Het lijkt bij de nuchtere Hollanders en Crash en beetje hit or miss te zijn. Ik moest er haast bij janken, sprak gister een meisje die hetzelfde had en weet van ten minste één andere Fok!ker dat ook hij het met moeite droog hield.quote:Op woensdag 2 november 2005 12:40 schreef Sasandra het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ik vond 'm niet vreselijk slecht, maar wel erg sentimenteel. Lijkt weer een film die speciaal voor Amerikanen gemaakt te zijn (vgl Fahrenreit 9/11) De boodschap moet er duimendik op liggen, met zware middelen wordt de kijker bestookt zodat hij de boodschap niet meer kan missen al zou hij het willen.![]()
Jammer, wanneer hij subtieler zou zijn, was hij waarschijnlijk beter te pruimen geweest. Wat niet wegneemt dat er een paar sterke scenes in zitten, maar die onderstrepen in dit geval nog meer de gemiste kans die deze film uiteindelijk blijkt te zijn geworden.
Ja, en Magnolia is weer schatplichtig aan Short Cuts en Short Cuts is weer schatplichtig aan weet ik veel enzovoorts. Crash behandelt een maatschappelijk thema, Magnolia niet. Dat vind ik verschil genoeg om het 'jatten' van het ensemble-genre te rechtvaardigen.quote:Crash is daarnaast nogal schatplichtig aan Magnolia, maar benadert op geen enkel vlak de kwaliteit van die film, daar kan ook de diepzinnigheid suggererende soundtrack (die ook doet denken aan de muziek van Aimee Mann) niets aan veranderen.
Tja, daar ben ik het dan weer niet mee eens. Ik zie liever een film over mensen waarmee ik mee kan leven. Dat miste ik een beetje in Crash. Het hart zit op de juiste plaats enz, maar het belang van het thema overschaduwt hier (maar da's mijn mening) de geloofwaardigheid van de personages. Ik was op aanraden van vrienden naar deze film geweest en ik had er heel wat van verwacht. Ik vond het dan ook erg jammer dat ik er gewoon niet veel aan vond.quote:Op woensdag 2 november 2005 12:59 schreef Sai het volgende:
[..]
Het lijkt bij de nuchtere Hollanders en Crash en beetje hit or miss te zijn. Ik moest er haast bij janken, sprak gister een meisje die hetzelfde had en weet van ten minste één andere Fok!ker dat ook hij het met moeite droog hield.
[..]
Ja, en Magnolia is weer schatplichtig aan Short Cuts en Short Cuts is weer schatplichtig aan weet ik veel enzovoorts. Crash behandelt een maatschappelijk thema, Magnolia niet. Dat vind ik verschil genoeg om het 'jatten' van het ensemble-genre te rechtvaardigen.
Om me nog maar even in de discussie te mengen, met schatplichtigheid of heb ik doorgaans in principe geen probleem, zolang het maar goed gebeurt. Van jatwerk heb ik de film met mijn Magnolia-referenties tot nu toe ook (nog) nergens beticht... Persoonlijk heb ik de vergelijking met Magnolia enkel gebruikt om te illustreren waarom ik vind dat Crash simpelweg geen erg goede film is.quote:Op woensdag 2 november 2005 12:59 schreef Sai het volgende:
Ja, en Magnolia is weer schatplichtig aan Short Cuts en Short Cuts is weer schatplichtig aan weet ik veel enzovoorts. Crash behandelt een maatschappelijk thema, Magnolia niet. Dat vind ik verschil genoeg om het 'jatten' van het ensemble-genre te rechtvaardigen.
Op dit punt kan ik niet anders dan het volledig met je eens zijn. Haggis' aanpak werkt, of werkt juist averechts. Overigens moet ik bekennen dat ik binnen mijn vriendenkring haast de enige ben die deze film slecht te verteren vind. Moet ook zeggen dat ik me gedurende de film haast een emotieloze lul begon te voelen, heb oprecht gepoogd om me te laten meeslepen door het verhaal maar Haggis bood mij simpelweg die kans niet. Zou maar al te graag tot een positievere eindconclusie komen (zoals als bijvoorbeeld de recensist op filmtotaal...quote:Het lijkt bij de nuchtere Hollanders en Crash en beetje hit or miss te zijn. Ik moest er haast bij janken, sprak gister een meisje die hetzelfde had en weet van ten minste één andere Fok!ker dat ook hij het met moeite droog hield.
snap ik. ik heb vorige week HoV gezien en tjonge jonge... aanrader! koude rillingen en kippenvel! en voor het eerst van mn leven vond ik Viggo echt eng; ik durfde bijna niet naar hem te kijken. tering wat een superfilm. over geweld, dat wel. dus als je in bent voor een romcom moet je HoV vooral niet gaan bekijken.quote:Op woensdag 2 november 2005 14:13 schreef hornage het volgende:
Elizabethtown
Ik hoopte eigenlijk op A History Of Violence dus toen ik Orlando Bloom zag zat ik ff zwaar te balen.
ik had haar nog niet eerder gezien als volwassene. ik moet zeggen dat ze mij behoorlijk meeviel.quote:Toch werd de film maar beter en beter naarmate de film vorderde. Er komen lekkere maffe figuren langs. Ook kon ik op een gegeven echt chemie en liefde voelden tussen Orlando Bloom en Kirsten Dunst die er btw erg goed uitzag in deze film.
wij hebben echt dubbel gelegen. wat wij ook leuk vonden was de scene waarin de kist zakt. echt lachen gieren brullen lmao rotf enzo. ik zag de film vorige week in new york. ik moet zeggen, bij de kist-scene bleven de amerikanen doodstil en wij 4 hollanders maar lachen. tzal wel het beroemde verschil in humor zijn.quote:De herdenkingsceremonie is trouwens hartverwarmend en superkomisch.
Nu ik iemand ken die hem ook heeft gezien: Geloof jij dat deze film is gemaakt in '74? Hij ziet er veel meer begin '80 uit vind je niet?quote:
Hoe kom je er op om die films te kijken?quote:Op woensdag 2 november 2005 21:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
...
Stel je niet aan. Bij de kassa van het Kruidvat, twee voor tien euro.quote:Op woensdag 2 november 2005 22:08 schreef 0 het volgende:
[..]
Hoe kom je er op om die films te kijken?
Volgens mij moet je echt op zoek gaan om dat soort films tegen te komen.
De kwaliteit is nogal bedenkelijk, waardoor hij er vrij tijdloos uitziet. Maar als ik geen jaartal had, dan zou ik ook eerder op de jaren '80 gokken.quote:Op woensdag 2 november 2005 22:07 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
Nu ik iemand ken die hem ook heeft gezien: Geloof jij dat deze film is gemaakt in '74? Hij ziet er veel meer begin '80 uit vind je niet?
OF THE DEAD is ook van die vent en die is nog veel .... ehm... 'aparter' dan WEDDING TROUGHquote:Op woensdag 2 november 2005 22:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
Verder vind ik dat ik als Belg dit stukje Belgische filmgeschiedenis toch wel moet gezien hebben.
Klinkt goed! True Romance was ook van Tony, toch? Ook aardige film..quote:Op woensdag 2 november 2005 14:30 schreef PBateman1978 het volgende:
Afgelopen vrijdag Domino gezien. (www.dominodefilm.nl)
![]()
Snel, hip, grof, noem het maar op, typisch Tony Scott.
8.5/10
Dr Strangelovequote:Op woensdag 2 november 2005 15:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Het Crash topic is daar
Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1964)
[afbeelding]
Als er op de middelbare school zoiets zo zijn als een film vak en je daarvoor enkele verplichte films op je lijst zou moeten hebben. Dan zou deze film daar zeker één van moeten zijn.
cijfer: 10
Is The Red Shoes geen dansfilm?quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:06 schreef Gorro het volgende:
Strictly Ballroom (Baz Luhrman, 1992)
Dit is de leukste dansfilm die ik ken.
En wat dacht je van al die musicals?quote:
Dat is de bestequote:
En toch nog een voldoendequote:Op vrijdag 4 november 2005 19:08 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren in de sneak:
In Her Shoes
Na het zien van de trailer hoopte ik echt dat ik deze film nooit hoefde te zien, maar het mocht niet zo zijn. En m`n vermoedens werden waarheid: hier is niets aan. Het verhaal is zo cliche als maar zijn kan, niet interessant en wordt veel te lang gerekt (ruim 2 uur!!!!). De personages zijn niet echt interessant, maar een paar van de acteurs proberen er wel nog het beste van te maken. Zo is Cameron Diaz goed op haar plaats en zijn de bejaarden zo ongeveer het leukste van de hele film. Dus ga deze film niet kijken, tenzij je echt compleet niets anders te doen hebt! En zelfs dan kan ik dit niet aanraden.
IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 5,5/10
yeah? so??quote:
Blonde wijf? Dat is Kronosquote:Op vrijdag 4 november 2005 22:50 schreef kinky_queen het volgende:
Niet een btje saai, buiten dat lekkere blonde wijf dan?
Nouja, als je alleen maar loopt af te geven op de film vind ik het opvallend dat je hem een 5,5 geeft. En ben er altijd geweest hoor, alleen zo nu en dan heb ik zin om eens even lekker te zeikenquote:Op vrijdag 4 november 2005 22:13 schreef Timo20 het volgende:
[..]
yeah? so??
Mister zeikerd is back in the house![]()
Ik ben het hier wel mee eens. De film was een stuk vermakelijker dan ik van tevoren gedacht had.quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:23 schreef Gorro het volgende:
Fantastic Four (Tim Story, 2005)
Ondanks dat de film op momenten nogal corny is, is hij best leuk om te zien. De actiescenes zijn niet erg indrukwekkend en het verhaal zeker niet wereldschokkend, maar vermaken doet het wel. Hoe flauw ook, om het getreiter tussen The Thing en The Human Torch kon ik wel lachen. Behalve dat het eindgevecht wat tegenvalt, is het ook jammer dat het grootste pluspunt van de film een aanzienlijke tijd onzichtbaar is... ***
ja dat merk ik jaquote:Op zaterdag 5 november 2005 01:13 schreef Hare het volgende:
[..]
En ben er altijd geweest hoor, alleen zo nu en dan heb ik zin om eens even lekker te zeiken![]()
Onzin, je hebt goede, matige en ronduit slechte popcornfilms. Films waarin de actie wel of niet gaaf is. Waar het verhaal wel of niet goed is uitgewerkt. Waarin wel of niet goed geacteerd wordt. Waarin de grappen wel of niet grappig zijn. Allemaal dingen die ervoor zorgen dat de ene popcorn film beter te pruimen is dan de andere.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:43 schreef kinky_queen het volgende:
FANTASTIC FOUR
Wat zovelen vinden ben ik het niet mee eens, eerder met Gorro hierboven. Comicverfilmingen zijn nooit van arthouse kwaliteit, maar willen dat ook niet zijn.
Je weet dat dit popcornfilms zijn en je weet ook of je dit soort films leuk vind.
Ik vind hem geweldig, maar dat wist ik ook al voordat ik hem zag
![]()
[afbeelding]
Ik had niet door dat het borsthaar echt was. Arme man. Maar sowieso kan het geen kwaad om met zo'n mat op je borst een beetje te trimmen.quote:Op zondag 6 november 2005 13:26 schreef washandje het volgende:
The 40 Year Old Virgin
Heerlijk droge film met Steve Carrell (Office US). Oversekst, vulgair, prima(8.5/10)
[afbeelding]
Leuk detail: De scene uit het plaatje is in één take geschoten. Het borsthaar is écht verwijderd. De acteurs lachen zich de hele tijd echt een breuk
quote:Op zondag 6 november 2005 23:57 schreef kinky_queen het volgende:
EL HOMBRE Y EL MONSTRUO
THE MAN AND THE MONSTER
In Mexico een horrorclassic in de rest van de wereld
niet
Best geestige film over een pianist die zijn ziel verkoopt aan dinges, maar als hij pianomuziek hoort in een weerwolf (lijkt meer op een weervarken, maar ook wel een btje op Groucho) verandert of zoiets
Leuk.
[afbeelding]
Is dat ernie?quote:Op zondag 6 november 2005 23:57 schreef kinky_queen het volgende:
EL HOMBRE Y EL MONSTRUO
THE MAN AND THE MONSTER
In Mexico een horrorclassic in de rest van de wereld
niet
Best geestige film over een pianist die zijn ziel verkoopt aan dinges, maar als hij pianomuziek hoort in een weerwolf (lijkt meer op een weervarken, maar ook wel een btje op Groucho) verandert of zoiets
Leuk.
[afbeelding]
Hmm, ik had verwacht dat het meer in de 50´s rocksfeer zou spelen.quote:Op zondag 6 november 2005 23:57 schreef kinky_queen het volgende:
EL HOMBRE Y EL MONSTRUO
THE MAN AND THE MONSTER
..een pianist die zijn ziel verkoopt aan dinges, maar als hij pianomuziek hoort..
quote:Op maandag 7 november 2005 10:32 schreef Gorro het volgende:
No Direction Home: Bob Dylan (Martin Scorsese, 2005)
Ik ben nu ook zeker van plan om een aantal albums van hem op te zoeken en te gaan beluisteren. ****
[
je vergeet the freewheelin' Bob Dylan.quote:Op maandag 7 november 2005 13:39 schreef Kolkus het volgende:
[..]
![]()
Heb ik ook nav. deze documentaire gedaan!
Tips:
- Highway 65 revisited
- Blonde on blonde
- Blood on the tracks
Dat is toch z'n tweede album?quote:Op maandag 7 november 2005 13:55 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
je vergeet the freewheelin' Bob Dylan.
Ja, maar zijn eerste album dat totaal bestaat uit eigen werk. Zijn eerste album, Bob Dylan, bestaat voornamelijk uit covers van oude folk nummers. Als ik het goed heb.quote:
The Freewheelin' en Desire zijn ook zekernog het beluisteren waard!quote:Op maandag 7 november 2005 13:39 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Tips:
- Highway 65 revisited
- Blonde on blonde
- Blood on the tracks
OMG, ziet er wel stoer uitquote:Op maandag 7 november 2005 22:25 schreef kinky_queen het volgende:
BOO!
Een stelletje jongelui, een huis waarvan men zegt dat het behekst is...
Inspiratieloze kliederzooi
[afbeelding]
In de Vlaamse reviews wordt hij echt volledig de grond ingeboord, niveau Swept Away. Ze gaan nog verder door te beweren dat Ritchie nu definitief bevestigt dat het een ééndagsvlieg is.quote:Op dinsdag 8 november 2005 09:26 schreef Morrigun99 het volgende:
Revolver
De nieuwe Guy Ritchie. Hij is lang niet zo slecht als dat iedereen beweert. Ritchie weet mensen af en toe gewoon op het verkeerde been te zetten en dat wordt hem denk ik, niet in dank afgenomen. Ik vond het in ieder geval gewoon een hele toffe film.
Ik heb Swept Away niet gezien, maar ik vond Revolver gewoon een hele leuke film. Als ik 'm een cijfer zou moeten geven zou dat een 7 misschien zelfs 7,5 zijn. Gewoon heel erg vermakelijk, maar geen hooglvieger. Ik begrijp dan eerlijk gezegd ook niet waarom men de film zo de grond in boort.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
In de Vlaamse reviews wordt hij echt volledig de grond ingeboord, niveau Swept Away. Ze gaan nog verder door te beweren dat Ritchie nu definitief bevestigt dat het een ééndagsvlieg is.
Dat klinkt niet bestquote:Op dinsdag 8 november 2005 15:50 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Zie de film gewoon als een mindere Snatch zonder de humor.
Klinkt goed, Bin-jip en Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom vond ik al erg goed. Deze ook maar eens snel zien danquote:Op dinsdag 8 november 2005 23:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hwal
Een film van Ki-Duk Kim over 2 mensen die in een hele film nauwelijks een woord tegen mekaar zeggen. Klinkt bekend. Deze keer gaat het over een oude man en een jong meisje die samen op een boot zitten. De plaatjes zijn weer schitterend uiteraard en het verhaal kan ook wel blijven boeien, maar er zitten wel erg veel herhalingen van bepaalde acties in de film. Het niveau van Bin-Jip wordt nergens gehaald, maar dat hoeft ook niet, het is nog steeds een sterke film met een bizar einde.
Ik vond Hwal intrigerender dan Bom yeoreum.. en Bin-jip wint daarbij weer van Hwal.quote:Op woensdag 9 november 2005 01:21 schreef pascalheister het volgende:
[..]
Klinkt goed, Bin-jip en Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom vond ik al erg goed. Deze ook maar eens snel zien dan
Damn... moet ik nu m'n stem bij die awards veranderen?quote:Op woensdag 9 november 2005 05:16 schreef Sai het volgende:
De kutsnobs verdoen natuurlijk liever drie uur van hun leven met het kijken van Hoop Dreams, dat op realistische wijze de hier aangestipte thema's behandelt, de minder geobsedeerden onder ons kunnen zich hier uitstekend mee vermaken. 7.
quote:Een film gebaseerd op een waar gebeurd verhaal , over de Fransman Jean-Claude Romand.
Hij vermoordde in 1993 zijn ouders, zijn vrouw en twee kinderen, waarna een zelfmoordpoging mislukte. Bij het onderzoek bleek dat de toen 38-jarige Romand achttien jaar een dubbelleven had geleid. Hij ging door het leven als arts, die in dienst was van de Wereldgezondheidsorganisatie in Genève. In werkelijkheid was hij geen arts en had men in Genève nooit van hem gehoord. Alle jaren was hij werkloos geweest. Zijn tijd bracht hij door in zijn auto, hotelkamers en cafès. Het geld om de façade in stand te houden, kwam van zijn ouders en schoonouders, die geloofden dat Romand de aangewezen figuur was om hun spaargeld te beleggen.
Toen de muur van leugens op instorten stond, richtte hij het gruwelijke bloedbad aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |