Ook gezien. Mooie film, maar ik werd te weinig gegrepen om het een meesterwerk te vinden. 7½.quote:Op zondag 30 oktober 2005 09:31 schreef Gorro het volgende:
Au revoir les enfants (Louis Malle, 1987)
Mooie, gevoelige film over een kostschool in Frankrijk ten tijde van de Tweede Wereldoorlog, waar onderdak geboden wordt voor een aantal joodse kinderen. De twee jonge hoofdrolspelers doen het erg goed en geven hun bijzondere vriendschap mooi gestalte, waardoor het moment waarop de schijnbare vrede in de kostschool verbroken wordt des te wranger is. ****
racisme is de main theme van de film ... het zet jezelf aan het denken over je eigen vooroordelen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 17:41 schreef pascalheister het volgende:
Zo eindelijk weer eens een film gezien
Crash
Sterke film, met sterk acteerwerk en goede muziek, verder ook mooi camerawerk. Sommige scenes zijn wat te overkill (o.a. racisme) en te amerikaans wat de film niet te goede komt. Maar zeker een aanrader om te zien
[afbeelding]
Die heb ik gisteravond ook gezienquote:Op zondag 30 oktober 2005 17:41 schreef pascalheister het volgende:
Zo eindelijk weer eens een film gezien
Crash
Sterke film, met sterk acteerwerk en goede muziek, verder ook mooi camerawerk. Sommige scenes zijn wat te overkill (o.a. racisme) en te amerikaans wat de film niet te goede komt. Maar zeker een aanrader om te zien
-plaatje-
Ik weet dat dat over het algemeen gezegd wordt van deze film, maar daar ben ik het dus niet mee eens... Racisme speelt wel een grote rol, maar naar mijn mening gaat het over mensen met bepaalde problemen, die daarom op een bepaalde manier handelen, schrikken van hun gedrag en daardoor tot inkeer komen. Ze komen erachter dat ze niet moeten handelen op basis van hun eigen vooroordelen en dat er achterliggende redenen zijn waarom mensen op een bepaalde manier handelen... De verschillende personages ontwikkelen zichquote:Op maandag 31 oktober 2005 08:59 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
racisme is de main theme van de film ... het zet jezelf aan het denken over je eigen vooroordelen.
quote:Op maandag 31 oktober 2005 23:56 schreef Sokolsky het volgende:
Re-Animator
Uiteraard.quote:Op dinsdag 1 november 2005 00:14 schreef Sokolsky het volgende:
Kun je misschien aangeven waarom?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |