abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 november 2005 @ 16:03:35 #241
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32026997
Kozure Ôkami: Meifumando (Lone Wolf and Cub: Baby Cart in Land of Demons) (1973)

Na het uitstapje in het vorige deel van Buichi Saito is in deel 5 de vaste regisseur Kenji Misumi weer terug. En dat is te merken ook. Waar deel 4 het slechtste deel tot nu toe is, hoort deel 5 zeker tot de top. Dit is het deel dat je het makkelijkst apart kan kijken aangezien die redeljik los staat van het alle delen doorlopende verhaal. Dit is natuurlijk zowel een pluspunt als een minpunt. Aan de ene kant krijgt het verhaal van de opdracht zelf daardoor iets meer diepgang dan de andere delen. Aan de andere kant is het jammer dat we niet iets meer te weten komen over de Yagyu clan en hun plannen.
cijfer: 8.5
  zondag 6 november 2005 @ 17:29:52 #242
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_32029719
quote:
Op zondag 6 november 2005 13:26 schreef washandje het volgende:
The 40 Year Old Virgin

Heerlijk droge film met Steve Carrell (Office US). Oversekst, vulgair, prima (8.5/10)

[afbeelding]

Leuk detail: De scene uit het plaatje is in één take geschoten. Het borsthaar is écht verwijderd. De acteurs lachen zich de hele tijd echt een breuk
Ik had niet door dat het borsthaar echt was. Arme man. Maar sowieso kan het geen kwaad om met zo'n mat op je borst een beetje te trimmen.
Ik vond het overigens absoluut geen leuke film en ik hoogstens een paar keer flauw geglimlacht. Maar dat kan ook een zenuwtrekje van ergernis zijn geweest.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_32030078
To Kill a Mockingbird

Geweldige film, briljant acteren van Gregory Peck evenmin als de beide kinderen, goed verhaal, mooi verteld, bij sommige momenten wordt de spanning echt goed opgebouwd, wat de film erg boeiend en aangrijpend maakt
  zondag 6 november 2005 @ 20:15:31 #244
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_32034746
Boondock Saints
Tof gefilmd, leuke karakters en een fantastische Dafoe.
8,5
pi_32038442
Stealth
Film met een matig verhaal: nieuw supersonisch vliegtuig met eigen geheugen, wordt getroffen door de bliksem en ontwikkelt een eigen wil. Hierop besluit het vliegtuig (EDI genaamd) zelf doelen aan te gan vallen. Maar de muziek van Incubus en het uiterlijk van Jessica Biel maken een hoop goed, alsmede ook de special effects.

Cijfer: 6

dit is mn eerste post hier, hoop dat ie ok is
pi_32039593
Net op TV: Equilibrium (topic):

De mens is na WOIII verboden te voelen. Alle menselijke gevoelens worden door middel van medicatie verbannen. Het hebben van gevoelens is verboden. Eén man beseft dat het fout is en weet na een hoop actie de wereld te redden. Een beetje een matig plot, maar de actie maakt aardig wat goed. De film begint nogal langzaam, maar de eindscenes maken een hoop goed. 6.5/10

Who knew?
  zondag 6 november 2005 @ 22:37:20 #247
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_32039942
Vanmiddag:

Mar Adentro
Prachtfilm, die bij deze tweede kijkbeurt opnieuw een geweldige indruk maakt. Prachtig geschoten, geweldig geacteerd door met name Javier Bardem en de film raakt oprecht een gevoelige snaar. Maar ook weet Amenabar op een goede manier de etische kwesties aan de kaak stelt en je er over laat nadenken.
Superfilm dus, een van de beste van t jaar.

IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
  zondag 6 november 2005 @ 23:26:19 #248
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_32041627
The Descent

Groepje vrouwen gaat cave-dingen en dan blijken daar wat nare gemuteerde mannetjes te wonen. Eigenlijk een heel flauw clichematig horrorverhaal, maar zie daar, het is toch zeer spannend en de film bevat zelfs wat geslaagde schrikmomenten. Knap gedaan.
Samen met The Devil's Rejects gewoon een van de horror-hoogtepunten van het jaar dus.
7,5
pi_32041703
Greenstreet Hooligans.
Prachtfilm vond ik het goeie verhaal lijn.
  zondag 6 november 2005 @ 23:53:09 #250
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_32042598
Machuca
Een Chileense film die zich afspeelt tegen de achtergrond van het Allende-Pinochet conflict. Een arme en een rijke jongen raken bevriend en worden na een tijdje gedwongen bepaalde keuzes te maken. Het is een sterke film, vooral naar het einde toe. Een van de betere elementen vond ik het feit dat niemand, noch arm, noch rijk wordt afgebeeld als zijnde de "helden". De regisseur vertelt gewoon z'n verhaal. Goed.

Bakha Satang (Peppermint Candy)
Koreaanse film die ik al een tijdje wilde zien. De film begint met een man die voor een trein springt. De film wordt (Memento-gewijs) omgekeerd verteld en stap voor stap zien we hoe het zo ver is kunnen komen, het draait vooral rond de man en hoe het misliep met z'n jeugdliefde, maar het gaat verder, er worden parallellen getrokken met wat er over de jaren misging met heel Korea. Voor wie het interesseert, de regisseur is de man die ook verantwoordelijk is voor Oasis en de twee hoofdrolspelers zijn hetzelfde duo dat ook in Oasis het centrale koppel vormde. Het is uiteraard een erg sterke film.

[ Bericht 0% gewijzigd door SaintOfKillers op 06-11-2005 23:58:23 ]
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_32042766
EL HOMBRE Y EL MONSTRUO

THE MAN AND THE MONSTER

In Mexico een horrorclassic in de rest van de wereld

niet

Best geestige film over een pianist die zijn ziel verkoopt aan dinges, maar als hij pianomuziek hoort in een weerwolf (lijkt meer op een weervarken, maar ook wel een btje op Groucho) verandert of zoiets

Leuk.

pi_32042871
quote:
Op zondag 6 november 2005 23:57 schreef kinky_queen het volgende:
EL HOMBRE Y EL MONSTRUO

THE MAN AND THE MONSTER

niet

Best geestige film over een pianist die zijn ziel verkoopt aan dinges, maar als hij pianomuziek hoort in een weerwolf (lijkt meer op een weervarken, maar ook wel een btje op Groucho) verandert of zoiets

Leuk.

[afbeelding]
geweldig
  maandag 7 november 2005 @ 00:04:57 #253
13148 Shogo
Psycho...
pi_32043020
quote:
EL HOMBRE Y EL MONSTRUO

THE MAN AND THE MONSTER

niet

Leuk.

[afbeelding]
Is dat ernie?
  maandag 7 november 2005 @ 00:45:43 #254
40664 Durbin
Who knows..
pi_32044324
quote:
EL HOMBRE Y EL MONSTRUO

THE MAN AND THE MONSTER

..een pianist die zijn ziel verkoopt aan dinges, maar als hij pianomuziek hoort..
Hmm, ik had verwacht dat het meer in de 50´s rocksfeer zou spelen.

Nou vind ik hem toch een stukje minder interessant.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  maandag 7 november 2005 @ 01:21:42 #255
51804 Roa
Pizza Taco!
pi_32045108
Spygame,
The Hunt for the Red October &
Jurassic Park
Ik lul hier slap uit m'n nek omdat m'n telefoonrekening anders zo hoog wordt.
pi_32046675
Chicken Little

Nieuwe teken/animatie film over een kippetje dat eigenlijk een loser is, maar door dit verhaal naar hero verwerkt word... Sommige grappige stukjes, maar geen hoogstaande film.. Lekker om ff weg te kijken tussendoor, maar geen bios film o.i.d.

Saw II

Super vervolg op deel 1 en wederom een goeie mindfuck op het eind... Veel ruimte over voor een deel 3 dus daar gaan we zeker voor
O+ BlaBlub O+
pi_32047812
Charlie and the chocolatefactory
Grappige film, erg leuk gemaakt en lekker vermakelijk.
Geen bios film, maar wel lekker weg te kijken als je onderuitgezakt op de bank zit met wat lekkers erbij!
  maandag 7 november 2005 @ 10:32:43 #258
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_32049904
No Direction Home: Bob Dylan (Martin Scorsese, 2005)
Heerlijke documentaire over poplegende Bob Dylan. In de vier uur die voorbij vliegen zien we optredens, heel veel foto's en interviews die een mooi beeld geven van z'n beginperiode. Ik ben zelf totaal geen kenner van hem en de film biedt dus ook een mooie introductie in z'n oeuvre. Ik ben nu ook zeker van plan om een aantal albums van hem op te zoeken en te gaan beluisteren. ****

La ardilla roja (Julio Medem, 1993)
Na Los amantes del círculo polar en Lucía y el sexo van hem gezien te hebben weet ook deze vroege film van Julio Medem me te overtuigen. De mysterieuze sfeer, de mooie symboliek en het absurde surrealisme vallen allemaal op hun plek in deze wonderlijke film. Emma Suárez is erg krachtig in haar rol en laat dan ook een sterke indruk achter. Prachtig ook hoe de in het begin ogenschijnlijk eenvoudige plot langzaam ontvouwt in een complexe puzzel. ****

Sono otoko, kyobo ni tsuki (Violent Cop) (Takeshi Kitano, 1989)
Best goede debuutfilm van Kitano. Het droogkomische zit er al lekker in en van wat geweld was hij ook niet vies. Deze stijlkenmerken zouden later nog regelmatig in verbeterde vorm terugkeren. Dat is dan ook meteen het grootste minpunt van de film, we hebben het inmiddels al beter gezien. Daarnaast is de film visueel niet echt aantrekkelijk. ***½
  maandag 7 november 2005 @ 10:34:37 #259
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_32049947
quote:
Op maandag 7 november 2005 04:04 schreef neggix het volgende:
Saw II
Ongelooflijk
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_32050932
quote:
Op maandag 7 november 2005 10:34 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ongelooflijk
Sorry
O+ BlaBlub O+
  maandag 7 november 2005 @ 11:15:41 #261
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_32050950
quote:
Op maandag 7 november 2005 11:15 schreef neggix het volgende:

[..]

Sorry
Niks
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_32050973
quote:
Op maandag 7 november 2005 11:15 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Niks
Minder drinken dan
O+ BlaBlub O+
  maandag 7 november 2005 @ 13:05:55 #263
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32054191
Equilibrium (2002)
In een toekomstig dictoriaale wereld is alle emotie verbannen zodat er nooit meer oorlog komt. Om hier voor te zorgen is er een speciaal elite corps van priesters, die alle gevoelsovertreders opsporen en vernietigen. Om alle emotie te onderdrukken moeten alle mensen elke paar uur een dosis super prozac nemen. Gelukkig is er één priester die op een dag geen dosis neemt en erachter komt hoe mooi gevoel kan zijn. En zich daarom aansluit bij het verzet.
De regisseur laat imo alle mogelijkheden om dit simpele plot een beetje filosofische diepgang te geven liggen. Hij doet niets wezenlijks met het thema.
Maar de actie is gewoon heel gaaf. Al leent de film natuurlijk heel erg van de Matrix. Het gezegde beter goed gejat dan slecht bedacht, is hier wel op zijn plaats. En Christiaan Bale en Emily Watson doen goed hun ding.
cijfer: 7

Appurushîdo (Appleseed) (2004)

Mecha-anime zoals mecha-anime moet zijn. Gave gigantische robots, coole actie, fantastisch getekend, een hippe soundtrack en een goed verhaal.
cijfer: 8
pi_32055278
quote:
Op maandag 7 november 2005 10:32 schreef Gorro het volgende:
No Direction Home: Bob Dylan (Martin Scorsese, 2005)
Ik ben nu ook zeker van plan om een aantal albums van hem op te zoeken en te gaan beluisteren. ****

[

Heb ik ook nav. deze documentaire gedaan!

Tips:
- Highway 65 revisited
- Blonde on blonde
- Blood on the tracks
  maandag 7 november 2005 @ 13:55:14 #265
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32055785
quote:
Op maandag 7 november 2005 13:39 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Heb ik ook nav. deze documentaire gedaan!

Tips:
- Highway 65 revisited
- Blonde on blonde
- Blood on the tracks
je vergeet the freewheelin' Bob Dylan.
pi_32055863
quote:
Op maandag 7 november 2005 13:55 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

je vergeet the freewheelin' Bob Dylan.
Dat is toch z'n tweede album?
  maandag 7 november 2005 @ 14:07:40 #267
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32056097
quote:
Op maandag 7 november 2005 13:58 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Dat is toch z'n tweede album?
Ja, maar zijn eerste album dat totaal bestaat uit eigen werk. Zijn eerste album, Bob Dylan, bestaat voornamelijk uit covers van oude folk nummers. Als ik het goed heb.
pi_32057302
Corpse Bride

Niet zo goed als The Nightmare Before Christmas, maar Burton bewijst toch maar weer waarom hij mijn favo regisseur is. Je waant je 77 minuten in een andere wereld. Genieten.
  maandag 7 november 2005 @ 15:44:03 #269
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_32058933
Final Fantasy VII: Advent Children
Op aandringen van mijn vriendin die flink van anime houdt moest ik deze film zien. Ik ken voor de rest niets anders dan de vorige film van Final Fantasy en ik had al begrepen dat het leuker zou wezen als je een beetje bekend was in het wereldje, maarja, ik zette de film aan.
De film begint nogal vaag, er wordt getracht uit te leggen wat er aan de hand is. Hierna wat gelul en dergelijke waarna er een aantal brute gevechten komen.
Grafisch is de film daarin zeker ultiem alleen bij de gevechten is alles zo schokkerig en vaag weergegeven dat het soms niet duidelijk is wat er gebeurd. Datzelfde had ik ook bij Casshern.
Uiteindelijk kwam ik niet echt op het verhaal, maar ik kon wel genieten van de gevechten. Dit maakt dus mijn eindwaardering van de film een 6,5.

Hitch
En toen naar Hitch. Een romantische komedie met Will Smith. Ik vond dit een lekker feel-good movie. Het tempo zit er lekker in en de situaties waarin de personages komen zijn leuk. Voor de rest is de film niet speciaal of origineel, hij is gewoon leuk om zo eens te kijken. Een 7.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  maandag 7 november 2005 @ 19:50:29 #270
40664 Durbin
Who knows..
pi_32066195
Terrorvision (1986, USA)

Een monster wordt verbannen uit de ruimte, maar komt toevallig in de satellietschotel van de familie Putterman terecht. Door middel van de tv weet het monster door te dringen tot de huiskamer en verschillende familieleden om te toveren tot een hoopje prut om later hun lichaam weer aan te nemen. Een uitstekend vermakelijke film! Een groot monster, marsmannetjes, een excentrieke familie en vooral veel ongein.

"No, please don't die!"
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')