La Mala Educacionwerd wel eens tijd dat ik die zou kijken
![]()
verhaal over de herinneringen aan een internaat door twee jongemannen, die verliefd op elkaar waren.
zonder te spoileren kan ik vermelden dat misbruik een belangrijke rol speelt.
behoorlijke film van PA, maar toch kon het me niet goed boeien. vooral t eerste deel was niet zo sterk.
gelukkig trok dat aan het einde wel wat bij.
8 Femmesgewoon nog eens in de dvd-speler gelegd en t bleek ook de 2e keer een sterke film, misschien wel sterker dan de 1e keer.
de dames spelen allemaal goed. duidelijk dat t een ozon-film is. en dat hij iedereen op de toppen van hun kunnen weet te laten spelen.
dan weer denk ik: LS is DE ster, dan weer FA, dan weer EB enz.
RossiniRossini is de naam van een restaurant.
in dit restaurant komen elke avond een aantal vaste gasten, waaronder een filmregisseur en een producer.
ze willen een bestseller verfilmen, die is geschreven door iemand die anoniem door t leven gaat, maar elke dag in de kelder eet.
de schrijver wil niet dat zijn boek wordt verfilmd en de regisseur doet zijn uiterste best om t contract toch getekend te krijgen.
ondertussen is de producer nog in een heftige strijd verwikkeld om de hand van een vrouw. zijn tegenstander is een dichter.
de vrouw wordt ook nog eens door een plastisch chirurg aanbeden.
omdat al duidelijk is dat ze de film willen gaan maken, dienen zich enkele kandidates voor de hoofdrol aan in t restaurant.
gelukkig mondt dit niet uit in van die typisch amerikaanse "hilarische" scenes, maar wordt de avond waar t om gaat behoorlijk duidelijk en rustig en normaal afgehandeld. ook al staan er diverse wendingen op stapel en komen de diverse mensen met elkaar in aanvaring.
al met al een behoorlijke film, waarbij ik moet bekennen dat gotz georg me een beetje tegenviel.
mario adorf was wel sterk, evenals jan josef liefers.