abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 november 2005 @ 19:53:04 #271
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_32066267
quote:
Op maandag 7 november 2005 13:39 schreef Kolkus het volgende:

[..]
Tips:
- Highway 65 revisited
- Blonde on blonde
- Blood on the tracks
The Freewheelin' en Desire zijn ook zekernog het beluisteren waard!

En om nog Off Topic te blijven.

Koyaanisqatsi - Erg sterk > 8/10

Bill & Ted's Excellent Adventure - > 6.5/10

Life of Brian - , maar toch iets beter dan ^^ > 7.8/10
  maandag 7 november 2005 @ 22:19:42 #272
40664 Durbin
Who knows..
pi_32071083
Frankenhooker (1990, USA)

Jeffrey is een hobby-chirurg wiens vriendin in stukjes is gemaaid door een maaimachine-incident. Hij probeert haar weer tot leven te brengen, maar daarvoor heeft hij vervangende lichaamsdelen nodig, welke hij zoekt bij een aantal prostituees. Wanneer Elizabeth weer tot leven is gebracht, blijkt zij echter de mentaliteit van een prostituee te hebben. Niet zo leuk als Terrorvision eerder deze avond, maar nog steeds goed vermaak. De hotelscenes met de prostituees en het einde zijn hilarisch. Het enige minpunt is het erbarmelijk slechte acteren van Elizabeth/Frankenhooker zelf. Het is niet dat ik Oscar-prestaties verwacht, maar dit kon absoluut beter.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_32071323
BOO!

Een stelletje jongelui, een huis waarvan men zegt dat het behekst is...

Inspiratieloze kliederzooi

maandag 7 november 2005 @ 22:53:01 #274
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_32072195
La Commare secca

Wat is dit in godsnaam? Dit is de debuutfilm van Bertolucci, geschreven door oa. Bertolucci zelf maar ook Pasolini. Het verhaal is Rashomonesque. Een vrouw wordt vermoord, er zijn verschillende verdachten, ze vertellen allen hun verhaal op hun manier. Hier draait het echter iets minder rond de moord zelf, maar gaat het ook over het leven in Rome in het algemeen. Geen superfilm, maar wel beloftevol (zeker voor een 21-jarige).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_32072216
Barabbas
Gisteren gekeken. Een film waar aan af te zien is dat hij al meer dan 40 jaar oud is, maar desondanks nog staat als een huis. Goede rol van Anthony Quinn die als Barabbas god noch gebod kent, maar naarmate de film vordert steeds verder met zichzelf in de knoop raakt.

Ook zeer mooi geschoten was de zonsverduistering in het begin. Prachtig weergegeven.

Minpuntje: Kippenvel hoog in m'n nek bij die scene met Lazarus. Wat een kop had die vent!
pi_32073531
DREAMS IN THE WITCH-HOUSE

Deze 2e aflevering uit de Masters Of Horror tv serie is sterker dan z'n voorganger

Stuart Gordon heeft eindelijk weer eens iets gefabriceerd wat ik kan waarderen, en ik kijk erg uit naar de andere afleveringen.

pi_32075520
quote:
Op maandag 7 november 2005 22:25 schreef kinky_queen het volgende:
BOO!

Een stelletje jongelui, een huis waarvan men zegt dat het behekst is...

Inspiratieloze kliederzooi

[afbeelding]
OMG, ziet er wel stoer uit
O+ BlaBlub O+
pi_32080250
Revolver

De nieuwe Guy Ritchie. Hij is lang niet zo slecht als dat iedereen beweert. Ritchie weet mensen af en toe gewoon op het verkeerde been te zetten en dat wordt hem denk ik, niet in dank afgenomen. Ik vond het in ieder geval gewoon een hele toffe film.
  dinsdag 8 november 2005 @ 12:15:07 #279
67640 SaintOfKillers
pi_32084438
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 09:26 schreef Morrigun99 het volgende:
Revolver

De nieuwe Guy Ritchie. Hij is lang niet zo slecht als dat iedereen beweert. Ritchie weet mensen af en toe gewoon op het verkeerde been te zetten en dat wordt hem denk ik, niet in dank afgenomen. Ik vond het in ieder geval gewoon een hele toffe film.
In de Vlaamse reviews wordt hij echt volledig de grond ingeboord, niveau Swept Away. Ze gaan nog verder door te beweren dat Ritchie nu definitief bevestigt dat het een ééndagsvlieg is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 8 november 2005 @ 12:16:46 #280
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_32084472
(#219) Der letzte Mann (F.W. Murnau, 1924)
Best goede film van F.W. Murnau. De film ziet er erg goed uit en er zitten ook weer een aantal inventieve scenes in; vooral de droomscene is leuk gedaan. De film duurt echter wel te lang (de versie van 101 minuten). Het verhaal is heel eenvoudig en wordt opgerekt door onnodig lange scenes. Het is wel knap dat de film het verhaal weet te vertellen zonder gebruik te maken van tussentitels. ***½
pi_32090131
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 12:15 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

In de Vlaamse reviews wordt hij echt volledig de grond ingeboord, niveau Swept Away. Ze gaan nog verder door te beweren dat Ritchie nu definitief bevestigt dat het een ééndagsvlieg is.
Ik heb Swept Away niet gezien, maar ik vond Revolver gewoon een hele leuke film. Als ik 'm een cijfer zou moeten geven zou dat een 7 misschien zelfs 7,5 zijn. Gewoon heel erg vermakelijk, maar geen hooglvieger. Ik begrijp dan eerlijk gezegd ook niet waarom men de film zo de grond in boort.
Zie de film gewoon als een mindere Snatch zonder de humor. De film is veel serieuzer en harder van aard. Oordeel zelf zou ik zeggen, ik vond hem in ieder geval erg leuk.
pi_32092071
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 15:50 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Zie de film gewoon als een mindere Snatch zonder de humor.
Dat klinkt niet best
pi_32092241
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 17:02 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Dat klinkt niet best
Ja de film is gewoon vrij moeilijk te omschrijven.
  dinsdag 8 november 2005 @ 17:31:02 #284
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_32092779
Crash
Een verhaaltje over rasicme en vooroordelen in L.A.

Rasicm is bad mmmkay
Het voelt aan als een postbus 51 spotje, aangezien het allemaal erg geforceerd je strot binnengeduwd wordt. Daardoor kon ik totaal niet meeleven met de karakters.
Tevens vond ik de (voor mij althans) lachwekkende scene's totaal niet passen in deze "drama"-film, aangezien je daardoor meteen uit de film wordt getrokken.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_32094508
Lord of War
Ik had eigenlijk maar een half voorstukje gezien en vond het allemaal beetje lafjes.. Het leek meer om de actie te gaan en ik had het vermoeden dat deze gewoon niet in mijn rijtje paste, maar meer in het rijtje schieten-tieten-helicopterfilms (STHtje) . Niets bleek minder waar. Nicholas Cage speelt weer een prima rol en Jared Leto valt ook niets op aan te merken.
De film gaat dus echt over de wapenhandel/industrie en is losjes gebaseerd op waargebeurde feiten. Ja, de wapenindustrie komt angstaanjagender op mij over!!!
Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken
pi_32096690
PTERODACTYL

Lekkere cheesy monsterflick met een niet eens zo onaardige Coolio als legercommandant.

Als je door de crappy cgi heen kan kijken zal je waarschijnlijk smullen van alle idioterie.

Het lijkt wel of er een aantal verwijzingen naar die andere monsterfilm Q in zitten, maar dat kan natuurlijk onbedoeld zijn geweest

dinsdag 8 november 2005 @ 19:57:47 #287
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_32096925
Gisteren:

The Woodsman
Mooie, redelijk ingetogen film met een geweldige rol van Kevin Bacon, waarschijnlijk 1 van z`n beste rollen. Het lukt `m goed om medelijden voor z`n personage op te wekken, maar tegelijkertijd voel je de afschuw voor de daden die hij heeft begaan. De film neemt niet echt een mening in, voor of tegen Walter. Daar ligt dus ook de kracht van de film. Verder zijn de bijrollen ook erg goed. Mos Def speelt na z`n leuke rol in The Hitchhiker`s Guide To The Galaxy nu op zeer overtuigende wijze de politieinspecteur. Ook de rollen van Kyra Sedgwick en Eve zijn sterk, en dat is toch knap aangezien laatst genoemde een niet echt bijzonder grote rol heeft.
Een puike film, een aanrader voor iedereen!

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
  dinsdag 8 november 2005 @ 21:37:26 #288
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_32099708
Het schnitzelparadijs
Net zoals Shouf Shouf Habibi had ik het gevoel naar een film te kijken die gewoon niet helemaal af was. De film is veel te plotseling afgelopen. Jammer, want de film had op zich wel wat leuke scenes. Een ander groot minpunt dat niet onvermeld mag blijven zijn de vreselijke standaard rocknummers die onder de romantische scenes werden gepleurd. Nogmaals jammer.
5

[ Bericht 0% gewijzigd door Wepeel2 op 09-11-2005 00:31:55 ]
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  dinsdag 8 november 2005 @ 23:47:39 #289
67640 SaintOfKillers
pi_32104212
Va, vis et deviens
Franse film met een Roemeense regisseur. Het gaat over een Ethiopische jongen die zich (gedwongen door z'n moeder) voordoet als een Jood om zo naar Israel te worden gebracht en om aan de hongersnood te ontsnappen. Daar heeft hij problemen om zich aan te passen aan de lokale gebruiken en staat zijn hele leven in het teken van het wederzien met z'n moeder. De film won de publieksprijs op 't festival van Berlijn. Niet verrassend, want het is een topfilm die geen seconde verveelt en nergens te politiek of te dramatisch wordt. Top .

Hwal
Een film van Ki-Duk Kim over 2 mensen die in een hele film nauwelijks een woord tegen mekaar zeggen. Klinkt bekend. Deze keer gaat het over een oude man en een jong meisje die samen op een boot zitten. De plaatjes zijn weer schitterend uiteraard en het verhaal kan ook wel blijven boeien, maar er zitten wel erg veel herhalingen van bepaalde acties in de film. Het niveau van Bin-Jip wordt nergens gehaald, maar dat hoeft ook niet, het is nog steeds een sterke film met een bizar einde.
pi_32106402
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 23:47 schreef SaintOfKillers het volgende:

Hwal
Een film van Ki-Duk Kim over 2 mensen die in een hele film nauwelijks een woord tegen mekaar zeggen. Klinkt bekend. Deze keer gaat het over een oude man en een jong meisje die samen op een boot zitten. De plaatjes zijn weer schitterend uiteraard en het verhaal kan ook wel blijven boeien, maar er zitten wel erg veel herhalingen van bepaalde acties in de film. Het niveau van Bin-Jip wordt nergens gehaald, maar dat hoeft ook niet, het is nog steeds een sterke film met een bizar einde.
Klinkt goed, Bin-jip en Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom vond ik al erg goed. Deze ook maar eens snel zien dan
  woensdag 9 november 2005 @ 05:16:07 #291
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_32107601
Out of Bounds (Merlin Ward, 2004): Studente heeft een relatie met man van lerares, lerares komt erachter, moord en doodslag, la-di-da. Bekend verhaal, bekend uitgewerkt. Opvallend hoge waarderingen alom (VPRO-Gids, Moviemeter) maar eigenlijk gewoon zo intens matig dat het bagger wordt. Ook met een gruwelijk debiele kijk-we-hebben-een-plottwist!-plottwist. 3,5.
Resident Evil (Paul W.S. Anderson, 2002): Resident Evil (Paul W.S. Anderson, 2002). 4.
Finding Forrester (Gus Van Sant, 2000): Disney-versie van Good Will Hunting. De dialogen zijn wat minder scherp en doordat de rassenkwestie erbij wordt gehaald komt er overal wat meer nadruk op. Ik hou wel van Disney, en ik hou ook wel van Sean Connery. De kutsnobs verdoen natuurlijk liever drie uur van hun leven met het kijken van Hoop Dreams, dat op realistische wijze de hier aangestipte thema's behandelt, de minder geobsedeerden onder ons kunnen zich hier uitstekend mee vermaken. 7.
Zoenzucht (Bie Boeykens, 2000): Oude Lola met een onzinnig plot (de titel zegt het al), tieten en een aardig sfeertje. Niets nieuws, wel een verschrikkelijk lekkere soundtrack. Dat is niet echt een reden om de film te bekijken. 5,5.
The Sky's the Limit (Edward H. Griffith, 1943): Geen technicolor, geen Freed, geen Minelli, toch een best plezierige musical. Astaire en Leslie vormen mede dankzij de prettige dialogen een fijn koppel en de spaarzame liedjes (een stuk of vijf) zijn allemaal erg smakelijk, vooral One For My Baby natuurlijk. In de scènes waarin de bijrollen wat meer te doen krijgen zakt het allemaal wat in, maar het knusse musical-gevoel is continu aanwezig. 7+.
Timecop (Peter Hyams, 1994): Voor zo'n verschrikkelijk domme actiefilm heeft dit echt een ontiegelijk ingewikkeld plot. Of misschien zocht ik gewoon verklaringen die er niet zijn. Wat voor een actieheld maakt trouwens in Gods naam een spagaat. Tjees, ga op ballet ofzo. 4.
Portrait of Jason (Shirley Clarke, 1967): Een homoseksuele neger vertelt twee uur lang over zijn leven en imiteert en passant nog even Audrey Hepburn en Mae West ("just a female faggot"). Geweldig. Grappig, pijnlijk, beschamend, psychologisch, sociologisch en onvergetelijk. Je kunt je ten zeerste afvragen hoe ethisch het is (geef iemand een fles wodka, laat hem twee uur praten) en regisseuse Clarke is wel èrg een Warhol-adept, maar als het aan mij lag was dit al lang opgenomen in the american film archive. 8,5.
Equilibrium (Kurt Wimmer, 2002): Ik zie Christian Bale net wat liever dan Keanu Reeves, maar voor de rest is dit op alle fronten net wat minder dan stijlicoon The Matrix. Best wel een beetje minder eigenlijk, maar dat wil niet zeggen dat het niet lekker wegkijkt. 7-.
The Survivor (David Hemmings, 1981): Jaren '80 sci-fi horror met bijpassend kutkeyboardgejengel, een onmogelijk oncharismatische hoofdrolspeler en een blond meisje dat af en toe ineens achter een raam staat. Ik ben zo iemand die minstens één keer per jaar een zuigend horrorpocketje koopt voor in de trein en dat niveau haalt deze film ook wel zo'n beetje. Best lekker kut dus. 6.
Affliction (Paul Schrader, 1997): Op mooie wijze deprimerende Amerikaanse arthouse. Nolte is uitstekend, Coburn is goed, Schrader is prima. De flashbacksequenties zijn vervelend super8 en het is allemaal een beetje standaard, maar dat wordt goedgemaakt door het ijzige sfeertje en een paar sterke dialogen. 7+.
The Cell (Tarsem Singh, 2000): Lekkere trash voor beginners. Lopez is een leeg vat en Vaughn is hilarisch miscast als politie-dinges, maar het is allemaal erg lekker fout en semi-sleazy. 7-.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  woensdag 9 november 2005 @ 09:31:46 #292
40664 Durbin
Who knows..
pi_32109265
quote:
Op woensdag 9 november 2005 01:21 schreef pascalheister het volgende:

[..]

Klinkt goed, Bin-jip en Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom vond ik al erg goed. Deze ook maar eens snel zien dan
Ik vond Hwal intrigerender dan Bom yeoreum.. en Bin-jip wint daarbij weer van Hwal.

The Cars That Ate Paris (1974, Australia)

De inwoners van een klein dorpje in Australië veroorzaken auto-ongelukken rondom het dorp, waarna de autowrakken binnen worden gehaald en waardevolle zaken van/uit die auto's worden gehaald. Arthur reist samen met zijn broer George langs Paris, raakt van de weg waarbij George verongelukt. Hierdoor krijgt Arthur angst voor het autorijden, waardoor hij genoodzaakt is zichzelf te mengen tussen de inwoners van het dorp.

Allereerst moet ik bekennen dat ik meer een Death Race 2000-achtige film had verwacht en tevens dat het de stad Parijs zou betreffen. In dat opzicht viel de film dus tegen en was saaier als verwacht. Maar de film is dermate 'vreemd' dat ik me wel voor kan stellen dat het een bepaalde cult-status heeft verworven. De inwoners van het dorp zijn stuk voor stuk gestoord en leven volgens compleet andere normen. Leuk om een keer gezien te hebben, maar een echte aanrader kan ik het niet noemen.
  † In Memoriam † woensdag 9 november 2005 @ 11:17:28 #293
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_32111785
quote:
Op woensdag 9 november 2005 05:16 schreef Sai het volgende:
De kutsnobs verdoen natuurlijk liever drie uur van hun leven met het kijken van Hoop Dreams, dat op realistische wijze de hier aangestipte thema's behandelt, de minder geobsedeerden onder ons kunnen zich hier uitstekend mee vermaken. 7.
Damn... moet ik nu m'n stem bij die awards veranderen?
Sheridana +1
pi_32111866
Goodbye Lenin!

Leuke feelgood-film over Oost-Duitsland ten tijde van de val van de muur. Een jongen probeert zijn net uit een coma ontwaakte moeder te behoeden voor alle invloeden van de Westelijke consumptie-maatschappij. Hiervoor gaat hij ver... heel ver...

woensdag 9 november 2005 @ 12:41:55 #295
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_32114264
A History of Violence (David Cronenberg, 2005)
Vooral de contrasten in deze film van David Cronenberg zijn erg goed. De ultra trage openingsscene tegenover de ontdekking wat er binnen gaande was, het contrast tussen de brave huisvader en de plotselingen geweldsuitspattingen; beide prachtig uitgewerkt en opgebouwd. De opbouw van de film was sowieso wel goed. Viggo Mortensen schittert in zijn rol en ook de rest van de cast is prima. ****½
pi_32118125
L'adversaire

quote:
Een film gebaseerd op een waar gebeurd verhaal , over de Fransman Jean-Claude Romand.
Hij vermoordde in 1993 zijn ouders, zijn vrouw en twee kinderen, waarna een zelfmoordpoging mislukte. Bij het onderzoek bleek dat de toen 38-jarige Romand achttien jaar een dubbelleven had geleid. Hij ging door het leven als arts, die in dienst was van de Wereldgezondheidsorganisatie in Genève. In werkelijkheid was hij geen arts en had men in Genève nooit van hem gehoord. Alle jaren was hij werkloos geweest. Zijn tijd bracht hij door in zijn auto, hotelkamers en cafès. Het geld om de façade in stand te houden, kwam van zijn ouders en schoonouders, die geloofden dat Romand de aangewezen figuur was om hun spaargeld te beleggen.
Toen de muur van leugens op instorten stond, richtte hij het gruwelijke bloedbad aan.

Mooie, sombere, trage film, met veel stiltes.
Niet kijken als je al somber bent

Het verhaal wordt in lange flashbacks verteld, je weet dus meteen al hoe de vork in de steel zit en het tragisch zal aflopen. Maakt alles nog beklemmender.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 9 november 2005 @ 20:24:41 #297
40664 Durbin
Who knows..
pi_32127236
Neon Maniacs (1986, USA)

(* ik had zelf een screencap, maar de ftp ligt plat, dus heb deze maar schaamteloos van KQ gepikt )

Een aantal mutanten vallen een groep jongeren aan, waarbij een meid weet te ontsnappen. De mutanten geven het niet zo gemakkelijk op en volgen haar tot in de metro en op het schoolfeest. Een film met een verhaal dat wel erg gemakkelijk in elkaar zit, met een nóg gemakkelijker einde. Het meest interessant zijn eigenlijk de verschillende soorten mutanten.Zo hebben we onder andere een samurai, een chirurg, een indiaan en een oermens. Maar helaas is hun screentime net iets te beperkt om de film interessant te houden.
  woensdag 9 november 2005 @ 22:02:16 #298
12221 Tijn