Dead man's shoes:A disaffected soldier (Considine) returns to his hometown to get even with the thugs who brutalized his mentally-challenged brother...Een Britse film, strip alle CGI en hollywood kogelregens weg en maak het acteerwerk scherper en rauwer. Doe er vleugjes zwarte humor in, hier en daar, en je houdt deze film over.
Het was een totale verassing voor mij, ik voelde best wel mee met die 2 personages (de 2 broers) en het wraak gedeelte was heerlijk over gebracht. (zwarte humor zonder naar mijn gevoel in comedey te vallen)....aanrader!
Edison: ...Upon discovering a den of corrupt policemen, a fresh-faced journalist makes a shaky allies in a jaded reporter and investigator for a powerful district attorney...Ik vond het een goede film, maar ik hou nu ook eenmaal van films met een topcast en actie (al is dat actie meer op het einde). Door die topcast denk je misschien een topfilm met top acteerwerk te zien maar daarvoor mist het gewoon wat (naar mijn gevoel). Maar het is zeker niet slecht en ik zie Justin Timberlake voor het eerst in een "serieus" film rol.... Hij speelt niet echt denderend...te babyface en zijn stem helpt ook niet echt maar hij heeft wel zijn momenten. Het is dat morgan freeman en kevin spacey en ll cool j om hem staan... ja ll cool j speelt een
![]()
rol hierin... Voor velen misschien niet wat het zou moeten zijn maar zeker niet slecht!!
Dead End:zie beschrijving paar posts hierboven, ik vond hem best wel aardig spanning zat er goed in en de humor was ook wel te pruimen.
Old boy:Damn!.... over wraak nemen gesproken... eigenlijk moet je geen beschrijving van deze film lezen en gewoon kijken...
Shutter:... A young photographer and his girlfriend discover mysterious shadows in their photographs after a tragic accident. They soon learn that you can not escape your past....Niet echt horror als in blood & guts, meer suspense met veel schrik momenten...!! Niet slecht en 10X beter als die engelse versie van dark water.
Final Fantasy VII: Advent Children:... Two years after Cloud & Co. saved the world from Sephiroth, the citizens of the planet begin suffering from a strange sickness called Seikon-Shoukougun. Meanwhile, Cloud has secluded himself, and is being haunted by demons in his past....Wat een actie in deze animatie film
![]()
prachtig, en mooi geanimeerd
![]()
zelfs al ben je niet bekend met het final fantasy gebeuren... de vechtscenes en animatie houden je wel vast (het moet alleen even opgang komen wat ik wel jammer vond)
HOOLIGANS:... A wrongfully expelled Harvard undergrad moves to London, where he is introduced to the violent undeworld of soccer hooliganism. ...Matt Buckner (Elijah Wood) gaat voor een tijdje naar Engeland op bezoek bij zijn zus nadat hij onterecht is beschuldigd van het gebruik / houden van drugs. Hij leert het schoonbroertje van zijn vrouw kennen waarmee tegelijkertijd de ellende begint.
Echt een superfilm over kameraadschap binnen de hooliganscène (als ik het zo mag zeggen) en de vechtscènes zijn echt rauw... ( lees het fok review, ben het er zeker mee eens:
Film: Hooligans )
Freeze Frame:... Sean Veil is an ultra paranoid murder suspect who takes to filming himself round the clock to provide an alibi, just in case he's ever accused of another crime. Problems arise however when the police do come calling and the one tape that can prove his innocence has mysteriously disappeared ...De hoofdrol speler Lee Evans zou je misschien niet 123 voor deze film nemen maar speelt zeker niet slecht. Hij brengt het pineut zijn goed over en dat komt ten goede van deze kleine thriller.
Suspect Zero... mysterious serial killer is hunting other serial killers - and one FBI agent suspects there may be more to the vigilante than they imagine ...Ben Kingsley speelt een nogal verwarde persoon hierin (zwak uitgedrukt) en dat geldt trouwens voor de hele film (op een positieve manier dan). Nog een thriller die je niet moet missen... geen silence of the lambs kaliber of zo... maar als je toch van thrillers houdt is dit zeker wel een aardige!!
So that's it voor voorlopig van mij, beschrijvingen zijn wat aan de korte kant maar teveel beschrijving is ook weer niet goed!