Dit is het topic waarin recepten die al gepost zijn in CUL worden verzameld. Voor verzoekjes moet je gewoon een topic openen.quote:Op zondag 12 september 2004 00:40 schreef -chImp- het volgende:
Wat is het recept voor Onigiri?
Twee vraagjes/tips:quote:Op zaterdag 11 september 2004 23:40 schreef shmoopy het volgende:
Dus, dit topic is bedoeld voor jullie ideeen en tips, en de recepten.
Natuurlijk gaan we die gerechten wel allemaal zelf makenquote:Op zondag 12 september 2004 14:02 schreef shmoopy het volgende:
Ja, da's best een goed idee, Cynix, alleen die tijdsduur wordt wat natte vingerwerk dan, omdat ik natuurlijk niet alle gerechten kan gaan maken om te zien hoe lang ervoor nodig is.
Ik ga het bekijken.
*sgopt Obli ook maar even stiekem onder de tafel*quote:Op woensdag 15 september 2004 10:32 schreef Oblivion het volgende:
En natuurlijk ga je deze smiley gebruiken... [afbeelding]![]()
Die andere heeft een te groot ding op zijn heufd...![]()
Zeg, m'n sociale leven, wat doe je?!quote:Op woensdag 15 september 2004 10:36 schreef Rtificial het volgende:
Ehm, eigenlijk moet je de betreffende users dan ook vragen het recept eventueel aan te passen naar een standaard aantal personen (4?), aangezien hoeveelheden niet altijd deelbaar zijn... 2 personen is op Fok! misschien nog wel interessanter, maargoed...
Ennuh, alles in een database-je gieten waarvandaan je vervolgens een boodschappenlijstje kan afdrukken zou ook mooi zijn
quote:Op woensdag 15 september 2004 10:37 schreef shmoopy het volgende:
[..]
*sgopt Obli ook maar even stiekem onder de tafel*
quote:Ik vind z'n mutsje een beetje rommelig, en onder die van mij kun je hele pannen kwijt.
Sorryquote:Op woensdag 15 september 2004 10:38 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Zeg, m'n sociale leven, wat doe je?!
Koken met Seborik, deel 1.quote:Op woensdag 29 september 2004 12:04 schreef shmoopy het volgende:
*ril*
Tuurlijk, popje, maar ik wil toch eerst wel even een ingredientenlijstje zien.![]()
Psies, jij snapt het.quote:Op donderdag 30 september 2004 17:10 schreef Mr-Z het volgende:
Pizza: Zelf pizza maken
Krakelingen: recept voor krakelingen
eiersalade: Eiersalade
Obli, ik mot veeeeel meer recepten.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 19:50 schreef Oblivion het volgende:
Wordt het al wat, Shmoopy?
quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 22:17 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Obli, ik mot veeeeel meer recepten.
Als het een beetje een behoorlijk lijstje is ga ik met Lucille om de tafel zitten, die kan nl technisch doen wat ik in m'n hoofd heb, snap er zelf op dit moment de ballen nog van.
Het heeft veel meer om het lijf als ik het ga doen zoals ik het wil doen, klikbare hoofdstukken, waar dan weer klikbare recepten staan, sowieso rubriceren, en daar moet ik echt wel even voor gaan zitten.
Maar dan wordt het ook wel mooi.
quote:
Iedereen: doorposten.
[ img ] url van foto [ / img ]quote:Op zondag 17 oktober 2004 23:45 schreef Tankster het volgende:
hoe plaats ik een foto ? (mischien domme vraag... )
quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 19:31 schreef Lucille het volgende:
Een spontaan recept, net bedacht.
Wat is er mis mee?quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 20:25 schreef melonovy het volgende:
[..]![]()
Hoe kom je er op?
Dit wordt vast een fok!toppertje...![]()
Het lijkt mij ook niet erg smakelijk, Luus.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 23:07 schreef Lucille het volgende:
[..]
Wat is er mis mee?
Hmmm... maar Lucille zou eerst nog naar Travel.fok.nl gaan kijken!quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 22:17 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Obli, ik mot veeeeel meer recepten.
Als het een beetje een behoorlijk lijstje is ga ik met Lucille om de tafel zitten, die kan nl technisch doen wat ik in m'n hoofd heb, snap er zelf op dit moment de ballen nog van.
Het heeft veel meer om het lijf als ik het ga doen zoals ik het wil doen, klikbare hoofdstukken, waar dan weer klikbare recepten staan, sowieso rubriceren, en daar moet ik echt wel even voor gaan zitten.
Maar dan wordt het ook wel mooi.
Iedereen: doorposten.
quote:Tajine van kip met tuttifrutti
je kan het klaarmaken in een echte tajine, maar natuurlijk ook gewoon in de ouderwetse hollandse braadpan!
ingredienten
1 envelopje saffraandraadjes [ik heb t zonder gedaan, ging prima
1 kippenboulliontablet
4 kippenbouten met vel, in 2 stukken gehakt
kipkruiden
olijfolie
1 gesnipperd ui
2 fijngehakte teentjes knoflook
2 tl/ gemberpoeder
half kaneelstokje
250 gr. gewassen tuttifrutti
4 plakjes citroen
saffraan en boulliontablet in maatbeker doen, overgieten met 400 ml. kokend water, doorroeren en saffraan 10 min. weken.
kippenbouten bestrooien met de kipkruiden. in braadpan of tajine olijfolie verhitten, stukken kip rondom bruin bakken en uit de pan op ene bord scheppen
eventueel overtollig vet uit de pan scheppen.
ui en knoflook 2 min. in braadvet fruiten. gemberpoeder en kaneelstokje erdoor, saffraan met weekwater opschenken en aan de kook brengen. tuttifrutti, plakjes citroen en stukken kip erdoor scheppen. deksel schuin op de pan leggen en ion ca. 45 min. gaarstoven.
kip af en toe keren.
op smaak brengen met zout en peper.
ik heb het geserveerd met couscous met fijngesneden tuttifrutti en geroosterde pijnboompitjes erdoor
Graag even jou zalm recept hier even posten dan Obliquote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:26 schreef Oblivion het volgende:
Hele harde schop!
Speciaal voor de modjes en users...
Zoeken!!!![]()
Is dit subforum niet een groot Culiniar naslagwerk?quote:Op maandag 8 augustus 2005 23:58 schreef MissyMirjaM het volgende:
t is nogsal rustig, geloof ik met het kookboek![]()
mods?
Ja, ik zag het, maar ik denk niet dat ik de aangewezen persoon ben om daarover te beslissen. Vorig jaar heb ik alleen het idee geopperd om een soort van digitaal kookboek te maken waar alle recepten die in CUL voorbij komen overzichtelijk te bundelen. Het is aan de CUL-mods hoe daar invulling aan wordt gegeven.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 23:49 schreef prupke het volgende:
Vind een uitgever die zo goed is om het te drukken en men hebben een succes.
@ sidekick : u'got mail
ik geloof niet dat daar nog iets van gaat komen met de nieuwe mods.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 13:08 schreef Sidekick het volgende:
. Het is aan de CUL-mods hoe daar invulling aan wordt gegeven.
Een soort inhouds topic zou wat mij betreft een uitstekend idee zijn maar hoe kijken jullie als users er tegen aan?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 13:12 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ik geloof niet dat daar nog iets van gaat komen met de nieuwe mods.
als ik zo die laatste post van martijn hier zie, is dit overigens leuk bedoelde topic een langzame dood aan het sterven op deze manier.
dat denk ik ook jaquote:Op donderdag 11 augustus 2005 09:09 schreef Faithz het volgende:
MIsschien eerst een topic en bij genoeg belangstelling/motivatie een kookboek?
Deze mod heeft al een aantal dagen gruwelijke problemen met internetten...quote:Op donderdag 11 augustus 2005 10:00 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
dat denk ik ook ja
en ik bedoel niet dat jullie [ de mods] daar dan verantwoordelijk voor moeten zijn, maar af en toe even in de spotlights zetten van bepaalde leuke topics, is wel leuk..
Hee...! Die kende ik niet...!quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 10:48 schreef Faithz het volgende:
Erm misschien hier?
http://wiki.fok.nl/index.php/Recepten
Volgens mij was dat ook de bedoeling, maar is het project in slaap gesukkeld...quote:Op zondag 14 augustus 2005 08:44 schreef Faithz het volgende:
Is het ook goed dat ik dingen van hier, daarin zet?
Lijkt me een leuk idee! Vergeet overigens niet de namen van de recept-posters te vermeldenquote:Op zondag 14 augustus 2005 11:45 schreef Faithz het volgende:
oow maar dat vind ik wel leuk om te doen. Ik ga nu 2 weken weg maar als ik terugkom wil ik dat best doen
Doe ik zekerquote:Op maandag 15 augustus 2005 00:11 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Lijkt me een leuk idee! Vergeet overigens niet de namen van de recept-posters te vermelden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |