Ja, we hadden het er over wat mis kon gaanquote:Op maandag 8 maart 2004 21:34 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Piet? Een runderboullion zonder vlees?![]()
Ik heb 2 mergpijpen, 1 schenkel en dan ook nog soepvlees!![]()
Nee, want ik heb die tweede fase nog niet gedaan.quote:Op maandag 8 maart 2004 21:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, we hadden het er over wat mis kon gaan
:-)
Is de boullion mooi helder geworden?
Nee, was ik vanavond van plan.quote:Op donderdag 11 maart 2004 15:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Dank je,
Heb je al een saus gemaakt met die Boullion/glacee/Fond?
Waarom zou je het dan zelf maken?quote:Op zaterdag 13 maart 2004 13:40 schreef pos het volgende:
Piet heb jij ook het recept voor nasi en/of bami van de chinees?
Dus ik zoek echt het recept zodat het echt smaakt alsof je het bij de chinees
hebt gehaald.
Kartoffelsalat erbij?quote:Op vrijdag 12 maart 2004 23:11 schreef Laura 2000 het volgende:
Hoi Piet!
Wij willen zondag graag wat maken met braadworst, maar we weten niet wat!! En nee, we hebben geen zin in zuurkool....
Heb je nog ideeen/recepten voor ons?
Wat had je erin gedaan dan?quote:Op vrijdag 12 maart 2004 23:43 schreef purk het volgende:
nou help mijn cake zit al ... uhm vanaf half tien in de oven en is nog steeds nat... ik heb me er al bij neer gelegt dat hij mislukt
Yupquote:Op zaterdag 13 maart 2004 18:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Spelt, das een van de weinige granen waar ik nog geen brood mee gebakken heb, dat is heel glutenarm, niet?
Oooh, dus dat plakkerige lag gelukkig niet aan mijquote:Op zaterdag 13 maart 2004 18:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Rogge is ook heel glutenarm, en erg lekker, alleen ook erg plakkerig.
Nadeel is echter bij glutenarme granen dat het brood moeilijk omhoog te krijgen is.
Klopt maar dat komt door de bloem en daar zitten weer gluten in, en geloof dat het nu juist erom te doen was geen gluten te hebbenquote:Op zaterdag 13 maart 2004 18:28 schreef p_iglet het volgende:
Ik heb hier speltmeel van de molen, dat meng ik 300gram speltmeel met 200gram bloem. En dan krijg ik echt een super luchtig brood. Okay dat is inderdaad wel in een bbm. Heerlijk speltbrood, ook lekker om notenkoekjes mee te bakken. Net weer wat anders als normaal.
In mijn geval niet hoor. Dat spelt glutenvrij/arm is is toevalquote:Op zaterdag 13 maart 2004 18:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Klopt maar dat komt door de bloem en daar zitten weer gluten in, en geloof dat het nu juist erom te doen was geen gluten te hebben
Oke, dan ga ik dat maandag proberen, thanx! Hoeveel gist en water gooi je er dan bij? Toch niet de molen in Dordt toevallig?quote:Op zaterdag 13 maart 2004 18:28 schreef p_iglet het volgende:
Ik heb hier speltmeel van de molen, dat meng ik 300gram speltmeel met 200gram bloem. En dan krijg ik echt een super luchtig brood. Okay dat is inderdaad wel in een bbm. Heerlijk speltbrood, ook lekker om notenkoekjes mee te bakken. Net weer wat anders als normaal.
vuur lager zetten en wat langer bakken,quote:Op zondag 14 maart 2004 11:43 schreef Weppel het volgende:
Hey piet, als die-hard student-die-toch-een-lekkere-maaltijd-savonds-wil-hebben heb ik ook wat vraagjes!
- Ik hou erg van slavinken, maar ze zijn te dik om goed te bakken / braden. De binnenkant is nog zacht, maar de buitenkant is al bijna aangebrand (bruin - donkerbruin). Hoe kun je deze het beste klaarmaken? Nog tips wat ik er extra mee kan doen om het net even wat extra's te geven?
Er is een biefstuk topic, maar als je ze bakt zoals je tot nu toe de slavinken habt gebakken, heb je ze roze/medium.quote:- De aldi (jaja, student) heeft kogelbiefstukken. Ik wil deze binnekort eens een doosje gaan halen, maar hoe maak ik deze het beste klaar? Het lijkt me inderdaad geen makkelijke opgave, maar ik wil het toch eens wagen.
Koop het Wannee kookboek, is een prima standaard werkquote:- Verder eet ik eigenlijk standaard vlees - aardappeltjes - groente. Erg standaard allemaal, en het bloed stroomt waar het niet gaan kan: ik wil wat anders! Heb je nog tips voor simpele maar toch lekkere gerechten voor 1 of 2 (studenten)personen?
Wat voor vlees?quote:- Even een hele algemene vraag: Hoe bak je je vlees het beste mooi gaar? Ik heb soms van die gestoomde vleeslapjes. Ook goed te eten, maar toch niet helemaal the real thing he![]()
Ik ben bang dat als ik het vlees op een te hoog vuur bak dat het aan de buitenkant te snel aanbrand, maar aan de binnenkant nog niet helemaal gaar is.
In een ovenvaste schotel, room er over, zout en peper, knoflook, parmazaanse kaas er over, en dan de oven in tot de room dik en lobbig is, en aan de randjes bruin.quote:Op zondag 14 maart 2004 16:15 schreef Kiezel het volgende:
Hoi Piet,
Hoe kan ik een zalmmoot het beste klaarmaken zonder dat deze uit elkaar valt of aan de pan vast blijft zitten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |