abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 september 2004 @ 16:10:35 #1
92655 Ferdi81
omdat............
pi_22083657
dit wil ik binnenkort gaan eten.

iemand enig idee, hoeveel water,hoelang het moet koken, en wat voor ingredienten
er nog meer bij kunnen,mogen,moeten ??

mijne hartelijke dank
  maandag 20 september 2004 @ 16:26:45 #2
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_22084020
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_22084186
sig verwijderd door FA
  maandag 20 september 2004 @ 16:36:44 #4
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_22084279
Hoi. Haal een pot tomatenprut (pastasaus) uit de supermarkt en een pond gehakt. En natuurlijk pasta spul. Pasta spul moet 7-9 min koken in ruim water. Prut maken is hou ik heel makkelijk: gehakt bakken en pastasaus erbij.

Mocht je nog groenten (courgette, prei, paprika, uit, knoflook, aubergine, tomaten, champignons etc) erbij willen doen die na het gehakt meebakken. Als je het echt goed wilt aanpakken maak je ook zelf de tomatensaus maar het feit dat je niet weet hoelang je pasta moet koken zegt genoeg, lijkt me
pi_22085726
Whahaha, make up your mind!

Wat wil je?
Macaroni?
Spaghetti?
Lasagna?
Andere pasta's (zoals fussili, tagliatelle, penne, raviolli)?
Beetje onmogelijk om hier voor al die verschillende soorten een recept te geven.

Tip: als je het makkelijk wil en niet weet wat je precies wil, ga dan naar AH en kijk eens bij de kant en klaar maaltijden (daar heeft AH de meeste keus in, en een ruim assortiment pasta's)
Iemand die nooit van mening is veranderd heeft waarschijnlijk niets geleerd.
pi_22087129
Macaroni ovenschotel met aubergine (4 personen)

300 gr macaroni
zout, peper
1 grote ui
4 eetlepels olie
400 gr rundergehakt
2 teentjes knoflook
1 theelepel rozemarijnnaaltjes
1 theelepel tijm
1/4 liter gezeefde tomaten
1 kleine aubergine
30 gr boter
30 gr bloem
1/4 liter melk
0,125 liter slagroom
nootmuskaat
50 gr geraspte kaas

Kook de macaroni in ruimkokend water beetgaar en laat het uitlekken in een vergiet.
Pel en snipper intussen de ui. Fruit deze in de helft van de olie. Voeg daarna het gehakt toe en bak het rul. Pers de teentjes knoflook erboven uit en roer de rozemarijn, de tijm en de gezeefde tomaten erdoor. Laat dit 10 minuten pruttelen en breng het op smaak met zout en peper.
Maak de aubergine schoon en snijdt hem in blokjes. Verhit de rest van de olie en bak de aubergine rondom lichtbruin.
Smelt de boter in een steelpan en roer de bloem erdoor. Laat het mengsel 1 minuut zachtjes pruttelen. Schenk al roerende met kleine beetjes de melk en de slagroom erdoor en laat de saus ca. 2 minuten koken. Breng de saus op smaak met zout, peper en nootmuskaat.
Schep de helft van de macaroni in een ruime ovenschaal, schep de helft van het gehaktmengsel erop en vervolgens de helft van de aubergine. Herhaal deze laagjes en schenk de roomsaus erover. Strooi de geraspte kaas erover. Bak de schotel ca. 30 minuten in het midden van een voorverwarmde oven (200 graden).

Bron: http://home.wanadoo.nl/receptenpagina/

[ Bericht 0% gewijzigd door Dymphy op 20-09-2004 18:43:35 ]
pi_22087471
Spaghetti met knoflookolie en artisjokharten (1 persoon)

100 g spaghetti
100 g artisjokharten (bediening of blikje ` 400 g Mickey)
50 g parmezaanse kaas (stukje)
2 1/2 eetlepels olijfolie
3 tenen knoflook
zout
versgemalen peper

In pan met ruim kokend water spaghetti in 8 à 10 minuten beetgaar koken. Intussen artisjokharten in kwarten snijden. Met behulp van kaasschaaf flinterdunne plakjes van parmezaanse kaas snijden. In koekenpan olie verhitten. Knoflook pellen, erboven uitpersen en met 1/2 theelepel zout ca. 1 minuut zachtjes bakken. Artisjokharten erdoor mengen en kort meewarmen. Pasta afgieten en goed met knoflookolie en artisjokken mengen. Op smaak brengen met zout en peper. Spaghetti op bord scheppen en geschaafde parmezaanse kaas erover strooien.

Wijncategorie: 2 (ronde, fruitige, soms wat kruidige witte wijnen)

Bron: AllerHande oktober 2001(via: http://www.ah.nl/allerhande/recepten/ )
pi_22087584
tien minuten
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_22094364
quote:
Op maandag 20 september 2004 18:37 schreef Dymphy het volgende:
Macaroni ovenschotel met aubergine (4 personen)
-snip-
TVP, deze wil ik onthouden. Wat zijn trouwens "rozemarijnnaaltjes"? Is dat gewoon gedroogde rozemarijn?
pi_22100475
Rozemarijn heeft smalle naaldachtige bladeren. Kijk overigens eens op: http://www.natuurlijkerwijs.com/rozemarijn.htm

Op SILI's receptenpagina had rozemarijnnaaldjes moeten staan in plaats van rozemarijnnaaltjes.

dinsdag 21 september 2004 @ 12:05:03 #11
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_22101834
Oke,oke, ik zal niet meteen iemand veroordelen omdat die niet weet hoe je pasta kookt (staat namelijk gewoon op de verpakking) , maar ik wil de topicstarter eerst wel even op weg helpen. Aangezien ik uit de openingspost begrijp dat deze nog nooit pasta heeft gekookt. Haal eerste eens een basiskookboek en probeer eerst eens simpele basispasta's voordat je met rozemarijnbladjes, artisjokharten en nootmuskaat aan de slag gaat. De smaak verfijning komt later wel. Begin gewoon met een pasta met tomatensaus (hier staat nog een kant en klare gebruiksaanwijzing: Pasta recept Hier staan trouwens nog meer makkelijk te maken pastarecepten.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')