abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21909390
Gelukkig kan ik mijn nieuwe studie combineren met mijn lievelingskeuken: Italiaans!

Het lekkerste is toch wel een lekkere pastaschotel met eigengemaakte tomatensaus, verse parmezaanse kaas, gehakt en een lekkere frisse salade erbij. met als voorgerecht lekkere broodjes, en als nagerecht zelfgemaakte tiramisu

of is de pasta met zalm en creme-spinazie nou lekkerder?

Of ga ik dan toch maar voor de Lasagne?

Heb je nog heerlijke pastagerechten, post ze hier.
Ook andere italiaanse gerechten (heb je een eigen tapenade recept, gooi neer!) zijn welkom natuurlijk!

Ik ga eens graven in mijn receptengeheugen om de lekkerste dingen hier toch wel te plaatsen..

Italiaans eten
Doei.
  Trouwste user 2022 zondag 12 september 2004 @ 20:24:50 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_21909473
Wat studeer je dan ? Italiaans ? Of de hogere hotelschool ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_21909514
gewoon de taal en cultuur en bij cultuur hoort natuurlijk ook de gastronomie

maar ik deed het voor de taal en cultuur.. het lekkere eten is een fijne bijkomstigheid
Doei.
  Trouwste user 2022 zondag 12 september 2004 @ 20:31:26 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_21909638
Damn you are right.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_21910757
Macaroni/Spaghetti/Lasagne/Pasta spul/Pizza ==

* nero355 is dus wel een beetje addict op Italiaans voedsel..... vergeet ijs niet
pi_21910833
Forza Italia
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  zondag 12 september 2004 @ 21:21:06 #7
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_21910848
HEH HEH
Italiaans eten . . .
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  maandag 13 september 2004 @ 13:24:45 #8
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_21921723
Nou ja als dit dat toch het prijs Italiaans eten de hemel in topic is, wil ik mn steentje wel bijdragen.

Maar wat vinden jullie nu echt het lekkerste aan italiaans:
Pizza
Pasta's
Iets anders,

Persoonlijk kan ik helemaal gek worden van een goede rizotto met saltimbocca (hopelijk goed geschreven).
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_21923181
Yup, ben 1 keer in Italie geweest (Sicilie) en was helemaal weg van het eten
pi_21927937
Love the Italian food!
Lekkerste vind ik de pasta's, maar ook wel de pizza's, en de ijsjes in Italië zijn ook lekkerder..... moeilijk
pi_21929758
Ik ga het liefste in Italië eten bij een arbeiders restaurant zo simpel en zo vreselijk lekker daar kunnen ze in Nederland nog een puntje aan zuigen.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_21936834
Risotto is toch ook van oorsprong Italiaans? Dat mag dan ook zeker niet in je lijstje ontbreken!
pi_21940297
Granitas zijn heerlijk
pi_21970798
iemand nog aparte recepten? (zelf uitgevonden of gewoon kant en klaar) waarvan je denkt: dit moet iedereen geprobeerd hebben?

Ik ga nu naar mn werk, en wel even denken over wat ik jullie MOET laten eten

Doei.
pi_21973250
Misschien iemand ook nog leuke Italiaanse restaurantjes?
Als je bij me weggaat, mag ik dan met je mee?
pi_21980270
In Den Haag zit op de Frederik Hendrik laan een heeeele lekkere, helemaal in het begin, vlak tegen de President Kennedylaan aan, naam is me even ontschoten...

En bij ons in het winkelcentrum, in Kraaiensteijn zit een Italiaan, geniaal lekker

---------

Recepten, of iig ideeen:

Pasta (bij voorkeur Tagiatelle) met spinazie a la crème en kleine stukjes zalm en parmezaanse kaas (gewoon maken zoals het er staat zeg maar)

Verder: Tortellini broccoli ovenschotel:

Nodig:

Tortellini (carne of veggi maakt niet uit)
Broccoli
Kaassaus
gehakt
champignons (en evt. andere groenten)
Parmezaanse Kaas
evt. wat creme (culinesse of creme fraiche)

Tortellini koken, broccoli koken, kaassaus aanmaken zoals op de verpakking staat.

Gehakt rullen en champignons (en evt. andere groenten (paprika, tomaat)) meebakken.

Alles in een ovenschaal gooien en de kaassaus en parmezaanse kaas eroverheen gieten/strooien.

Even in de oven zetten tot de kaas een mooi korstje vormt en voila!
Doei.
pi_22102266
gisteren lasagnette uit een pakje gemaakt, simpel, doch met variaties wel weer erg lekker
Doei.
  dinsdag 21 september 2004 @ 12:31:58 #18
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_22102377
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 12:26 schreef Faithy het volgende:
gisteren lasagnette uit een pakje gemaakt, simpel, doch met variaties wel weer erg lekker
Uit zo'n pakje wereldgerechten van knorr?? Die is idd prima te maken, ik gooi er altijd bladspinzie doorheen en wat gorgonzola. Wat variereer jij?? (altijd in voor goede suggesties)
  dinsdag 21 september 2004 @ 14:49:05 #19
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_22105209
de gem. italiaan draait zich om in ze graf als ie hoort dat er een topic is over italiaans voedsel en ze beginnen over "pakjes"
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  dinsdag 21 september 2004 @ 15:11:49 #20
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_22105658
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 14:49 schreef DAMH het volgende:
de gem. italiaan draait zich om in ze graf als ie hoort dat er een topic is over italiaans voedsel en ze beginnen over "pakjes"
Ik zou ook het liefste heel de dag in de weer zijn met de mooiste italiaanse producten, verse kruiden, verse pasta's maken, een houtvuuroven in mn achtertuin maken voor de beste pizza's, verse buffelmozzarella bij de boer om de hoek halen, zelf olijfolie's persen enzo......helaas stelt momenteel mn financieele budget, mogelijkheden & tijd me niet in staat om dit te doen, DUS zal ik het zo nu en dan moeten doen met idd een PAKJE, En ik denk dat de gemiddelde italiaan het een worst zal wezen dat ik italiaans uit een pakje haal aangezien z'n Pizza's al jaren lang verkracht worden door de Diepvriesindustrie.
pi_22121271
quote:
Op woensdag 15 september 2004 21:55 schreef Faithy het volgende:
Pasta (bij voorkeur Tagiatelle) met spinazie a la crème en kleine stukjes zalm en parmezaanse kaas (gewoon maken zoals het er staat zeg maar)
Je weet dat je vis nooit moet combineren met nitraatrijk voedsel als spinazie aangezien dat kankerverwekkend is? Dat is nu behoorlijk in opspraak
  woensdag 22 september 2004 @ 03:09:02 #22
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_22121704
quote:
Op woensdag 22 september 2004 02:14 schreef Xennia het volgende:

[..]

Je weet dat je vis nooit moet combineren met nitraatrijk voedsel als spinazie aangezien dat kankerverwekkend is? Dat is nu behoorlijk in opspraak
Hm, nog niks over gehoord, maar ja, in de zon zitten, biefstukken, Fricandellen speciaal, Barbequen zijn blijkbaar ook niet al te goed voor je gestel....
pi_22125690
quote:
Op woensdag 22 september 2004 02:14 schreef Xennia het volgende:

[..]

Of je zoekt natuurlijk gewoon even na in hoeverre dat waar is... http://www.voedsel.net/vragen/vraag17.htm
pi_22129314
ik kan ook echt over de meest stomme dingen italiaanse kruiden gooien
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_22131667
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 15:11 schreef Chielus het volgende:

[..]

Ik zou ook het liefste heel de dag in de weer zijn met de mooiste italiaanse producten, verse kruiden, verse pasta's maken, een houtvuuroven in mn achtertuin maken voor de beste pizza's, verse buffelmozzarella bij de boer om de hoek halen, zelf olijfolie's persen enzo......helaas stelt momenteel mn financieele budget, mogelijkheden & tijd me niet in staat om dit te doen, DUS zal ik het zo nu en dan moeten doen met idd een PAKJE, En ik denk dat de gemiddelde italiaan het een worst zal wezen dat ik italiaans uit een pakje haal aangezien z'n Pizza's al jaren lang verkracht worden door de Diepvriesindustrie.
Als Italianen ergens trots op zijn is het wel hun eten, en het kan ze misschien niet schelen DAT het gebeurt maar ze hebben wel minachting voor de mensen die die troep eten...

Alles vers inkopen is op de lange termijn sowieso goedkoper dan al die pakjes, het is lekkerder en ook nog 'ns gezonder. Het kost wel wat meer tijd, maar daar krijg je wel verdomd veel lekkers voor terug!
"The sunshine bores the daylights outta me!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')