abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17041198
Wie geeft mij hét recept voor de lekkerste hartige quiche?

Meestal probeer ik iets met ham, spek, paprika, ui en champignon, maar er moet meer te varieëren zijn, lijkt me!

pi_17041460
iets met vis, zalm ofzo ?

Me zus had een keer broccolli/tomaat gemaakt

pi_17041535
Quiche is toch altijd hartig
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
pi_17041686
Sjemig, krijg ik daar opeens zin in zeg, en heb ik natuurlijk niet.

Je wordt bedankt he

pi_17041730
men neemt een schaal (zon 20 cm doorsnee)
Bodem invetten met wat boter.
bodem bedekken met 6 lapjes bladerdeeg (ingevroren)
6 eieren kloppen met geraspte kaas en ui (naar wens )
Zalm uit blik halen en over de bodem verspreidende hele mix eroverheen.
40 a 45 min in de oven (of tot de taart wat bruin begint te worden en het niet een natte boel is
En smakelijk eten:)
pi_17041776
Men kope een quiche bij de Appie Heijn en men steke hem in zijn mik.
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
pi_17041908
quote:
Op maandag 9 februari 2004 21:59 schreef Kaensterle het volgende:
Men kope een quiche bij de Appie Heijn en men steke hem in zijn mik.
Er moet wel smaak aan zitten
  maandag 9 februari 2004 @ 22:05:55 #8
83600 Ocealith
Deze username slaat nergens op
pi_17042065
Bij mij gaan er altijd een hoop resten in, die ik nog over had van de vorige week.

Verplichte onderdelen: ei, spekjes, ui, doperwtjes, worteltjes.

pi_17042179
Doperwtjes, wortels, klinkt goed. Broccoli en tomaat moet ook kunnen. Dank allen!

Geraspte kaas was ik vergeten, maar dat is inderdaad ook een standaard ingredient bij mij...

maandag 9 februari 2004 @ 22:36:30 #10
56819 Kimske
Juf in wording
pi_17043411
kaas, wortel, broccoli, champignons of tofu = lekkerrrrrrrrrrr ( zie post in andere topic!)
Stem:
http://www.businesschallenge.nl/261-dhr_l_tome.html
en maak kans op een notebook!
pi_17047682
Quiche met zalm en broccoli blijft één van mijn favorieten. Mijn moeder maakt wel eens quiche met uien, spekjes en currypasta. Vreemde combinatie maar dat is echt heerlijk...

Ik hou sowieso erg van quiche, maar ik heb geen oven.

Are you pondering what I'm pondering?
pi_17051684
Paddestoelen en blauwe kaas vind ik altijd erg lekker in een quiche.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_17052539
quote:
Op maandag 9 februari 2004 21:58 schreef Koenijntje het volgende:
bodem bedekken met 6 lapjes bladerdeeg (ingevroren)
6
Net zo lekker en veel minder vet is om deeg voor hartige taart te gebruiken, ook ingevroren in plakjes.
Een dag niet lekker gegeten is een dag niet geleefd!!
  woensdag 11 februari 2004 @ 01:55:48 #15
27191 zoooitje
Mevrouw Puinhoop voor Jou!!!
pi_17078103
Prei
teentje knoflook
vers gemalen peper
spek
ham
pi_17094234
Maak hem meestal met de volgende ingredienten

bloem
boter
olie
3 eieren
melk
2 ons halfom gehakt
1½ ons runder gehakt
3 preitjes
100 gr kaas
½ paprika
½ courgette
2 kleine uitjes
peterselie
1 tomaat
artissjokken harten
zout
peper

de 3 eieren zijn als deklaag dus niet door rest heen

pi_17094846
Broccoli, geitenkaas, geschaafde amandelen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_17105439
spek snijden, bakken
champignons snijden en bakken
eieren kloppen met melk
bladerdeeg in quichevorm
champignon en spek erin, ei erover
de oven in
  donderdag 12 februari 2004 @ 14:14:10 #19
51213 Powder
Wild & Innocent
pi_17116754
Valt een hartige taart ook in de categorie quiche? Dan is mijn favoriet uientaart (met spekjes), met een bladerdeeg bodem.

Mmmmmm krijg er spontaan zin in als ik er aan denk!!

WARNING: The consumption of alcohol may leave you to wonder what the hell happened to your bra.
pi_17117255
Met Mon Chou en shoarmavlees (evt met wat prei erdoor)

Verder kan je er alles in stoppen wat je zelf het lekkerste vind. Veel experimenteren dus!

"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_17117305
Die met Shoarma en roomkaas is erg lekker Vind ik het lekkerst met zanddeeg bodem.

Ook lekker is een hele simpele, die je het best koud kan eten:

- bladerdeeg
- ham
- spek
- eimengsel
- grote lading bieslook
- kaas

Three two one I'm the bomb
And I'm ready to go off on your ship
pi_17120026
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 14:36 schreef Peregrijn het volgende:
Die met Shoarma en roomkaas is erg lekker Vind ik het lekkerst met zanddeeg bodem.
Ik maak mijn bodems altijd zelf, dus zanddeeg is het enige wat je bij mij kan krijgen Leuk trouwens dat ik niet de enige ben die deze combi lekker vind en kent. Het is namelijk niet de eerste combi waar je aan denkt.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_17126256
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 16:21 schreef Mariposa het volgende:

[..]

Ik maak mijn bodems altijd zelf, dus zanddeeg is het enige wat je bij mij kan krijgen Leuk trouwens dat ik niet de enige ben die deze combi lekker vind en kent. Het is namelijk niet de eerste combi waar je aan denkt.

Ik heb het volgens mij uit een boekje met ovengerechten. Maar gebruik je dan nooit bladerdeeg? Dat vind ik toch ook wel erg lekker bij sommige gerechten.
Three two one I'm the bomb
And I'm ready to go off on your ship
pi_17127369
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 20:13 schreef Peregrijn het volgende:
Ik heb het volgens mij uit een boekje met ovengerechten. Maar gebruik je dan nooit bladerdeeg? Dat vind ik toch ook wel erg lekker bij sommige gerechten.
Ik kan me voorstellen dat dat soms wel lekkerder is, maar ik moet over het algemeen zoutarm eten. Daarom maak ik deeg ed zelf, dan kan ik het zout eruit laten, of maar een heel klein beetje toevoegen.
pi_17128043
Deeg:
225 g bloem
100 g boter
1/2 thl zout
tot kruimels kneden. Dan 3 eetl water erbij en tot deeg kneden. Uitrollen en in de ingevette vorm doen.
20 min op 200 C voorbakken (zonder vulling).
30 min op 180 C bakken met vulling.

Dat voorbakken hoort met een steunvulling van bijvoorbeeld bonen in alu-folie, maar ik doe het altijd zonder en dat werkt ook prima. Als je niet voorbakt dan wordt het een kleffe bende.

Prei vulling:
2 preien
ontbijtspek
100 g kaas (goudse, maar geitenkaas is ook lekker)
150 ml slagroom
2 eieren
zout & peper

Spek bakken, prei bakken. Slagroom en kaas erbij. Op het laatst de eieren erdoor roeren en direct op de voorgebakken bodem gieten. Dan een half uurtje in de oven tot de vulling stevig is maar niet droog.

Tomaat vulling:
400 g gepelde tomaten in plakjes
100 g kaas
150 ml slagroom
2 eieren
zout & peper
ontbijtspek (op de bodem meebakken)

Spinazie vulling
Diepvriesspinazie
verder hetzelfde als de andere vullingen.
Je moet er voor zoregn dat de vulling goed warm is en zeker niet te nat als je 'm op de bodem giet. Anders krijg je een erg kleffe bodem.

Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_17668751
Bestaat er van dat quiche deeg??
Ik kan dat dus nergens vinden....staat toch bij de cake/taarten enzo?

Weet iemand lekkere recepten voor de vulling?
I thought this day would never end...
pi_17668814
in de supermarkt hebben ze een speciale mix...van Honig dacht ik, daar staat ook een recept op. Is erg lekker
  vrijdag 12 maart 2004 @ 15:32:40 #28
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_17668968
Ook in het vriesvak bij de supermarkt kant en klare deegvellen voor hartige taart (quiche) Zal wel van Koopmans zijn, of Baukje ofzo...
pi_17669019
Je kan ook gewoon bladerdeeg gebruiken hoor...

Receptjes:

Hartige taart met ham en kaas

Benodigdheden:
bladerdeeg 3 a 4 plakjes
1/8 l. room (koksroom of slagroom)
4 eieren
½ tl paprikapoeder
beetje peper
150 gr ham aan stukjes gesneden
200 gr kaas (150 gr jong en 50 gr kernhem of 200 gr jongbelegen)

Hoe maak je het:

Bedek ovenschaal met bladerdeeg en prik met een vork wat gaatjes in de bodem, doe de ham in stukjes en de kaas in bv plakjes en verdeel dit over de bodem (laagje ham, laagje kaas enz.)
Vervolgens rest van de ingrediënten goed mengen en over de taart gieten.
Doe het geheel 40 minuten in een voorverwarmde oven op 200°C.

Recept Zuurkooltaart

Benodigdheden:
1 prei
1 zak wijnzuurkool
1 banaan
20 gr. boter
5 eetl. sesamzaad
125 ml creme fraiche
2 eieren
1 eidooier
4 plakjes bladerdeeg (als je ook de ovenschaal wilt bedekken moet je er meer hebben)
evt. vlees bv: gehakt of shoarma

Hoe maak je het:

Verwarm de oven voor op 200 graden. Maak de prei schoon en snijd hem in ringen. Laat de wijnzuurkool uitlekken. Pel de banaan en snijd hem in plakjes. Verhit de boter in een pan en bak de prei in ca. 2 minuten. Voeg de zuurkool en 3 eetlepels sesamzaad toe en bak het ca. 3 minuten op een matig vuur. Schep de banaan erdoor. (al je er vlees door wilt doen moet je het al gebakken door het mengsel doen) Roer de creme fraiche los met de 2 eieren. Meng het eimengsel door het zuurkoolmengsel. Breng op smaak met zout en peper. Vet de ovenschaal in (je kan deze bedekken met bladerdeeg) en doe het zuurkoolmengsel in de schaal. Laat het bladerdeeg ontdooien en rol ze iets uit. Leg ze op de ovenschaal. Bestrijk het deeg met losgeklopte eidooier en bestrooi met de rest van het sesamzaad. Bak het in ca. 20 minuten gaar en goudbruin. Je kan er ook nog een salade bijmaken.

Fake it till you make it...
pi_17669062
Fake it till you make it...
pi_17669069
En vooral droge vulling nemen. Wordt anders een soppige boel
  FOK!fossiel vrijdag 12 maart 2004 @ 15:38:24 #32
1455 Keroppi
kool kikker
pi_17669079
Een simpele quiche is echt dodelijk simpel om te maken.

De bodem: bladerdeeg (eventueel zelfs de speciale variant voor hartige taarten)

Basisbeslag: een bekertje slagroom +wat geraspte kaas + een stuk of 2 eieren (sommige mensen gebruiken creme frais ipv slagroom)

Het basisbeslag kun je aanvullen met alles wat je lekker vind:

-spinazie, tomaat en feta is lekker
-spekjes, tomaat, kaas
- eigen variatie
Chick on a mission
pi_17669125
hmm wist niet dat dat basisbeslag erbij hoorde!
dat creme fraiche..en eieren moeten er ook perse bij dan? geklopt zeker?
I thought this day would never end...
pi_17676983
Short-pastry (weet zo niet wat het in het nederlands is). Is zo klaar en geeft een beter effect dan bladerdeeg. Vanavond nog gemaakt.

30 gram Zelfrijzend bakmeel
90 gram bloem
60 gram boter (zacht)
15 gram zout
15 gram (scheutje) water
(genoeg voor een kleine springvorm)

Bloem, bakmeel, boter en zout in een beslagkom kneedhaakjes erin en even laten draaien tot de boter en bloem vermengd is. Water d'r bij en laten draaien tot je een stevig, uitrolbaar deeg hebt. Uitrollen, springvorm bekleden en bakken tot ie mooi goudbruin is. Darna lekker vullen met wat je wilt.
pi_17685631
Ik heb al eens een quiche recept gepost maar kan het ff niet terugvinden

Het deeg is vrij simpel om te maken. Door 225 g bloem prak je met een vrok 100 g boter. Beetje zout er bij. Dan kneed je het met vingers tot kruimels. Een klein beetje water (3 eetl) er bij zodat je er een bal van kan maken. Dan uitrollen en in de vorm doen.
De bodem 20 minuten op 200 ºC voorbakken zonder vulling, daarna met vulling nog een half uur op 180 ºC bakken.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_17688372
[Met zeer zware diepe mannelijk hetrosexueele stem] ik ben dol op quich [/Met zeer zware diepe mannelijk hetrosexueele stem]

snel makkelijk en lekker.

Deze maakte ik een paar dagen terug

Ik fruite een fijn gesneden ui in een pan daarna een pakje bacon in kleine stukje erbij en een pakje kleine garnaaltjes beetje peper erbij en dan af laten koelen.

Mijn basis quich mix is een klein bekertje room, 2 hele eieren + 3 ei dooiers, een een zakje geraspte old Amsterdam.
Voor deze quich die ik een beetje pittig wil hebben doe ik er veel peper bij een scheutje tabasco wat chilli poeder en een bos fijn gehakte koriander en wat bieslook.

Voor het gemak gebruik ik hartige taart deeg (diepvries) lang niet zo goed als een zelfgemaakte pastry maar wel makkelijk op een door de weekse dag.

deeg in de schaal de ui/bacon/garnaal mix er op uitspreiden dan de ei/room/kaas/koriander etc mix er overheen en dan in de oven, na 20 minuten haal ik het er uit bedek ik het geheel met zeer dunne plakjes tomaat en parmazaan en dan weer even de oven in voor +- tien minuten.
pi_19837918
Ik heb er nu 1 in de oven staan.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_19838145
Gebruik geen bladerdeeg voor een quiche! Eeuwig zonde... Maar maak het deeg simpel van boter en bloem.. vaak doe ik er ook wat knoflook en een beetje zout door.

Een goed recept:

Voor het deeg: zie boven.

Fruit een ui in ringen in wat olijfolie... voeg daarna een prei in ringen toe. Even goed door laten bakken en daarna wat fijngesneden champignon toevoegen. Eventueel nog wat spekjes uitbakken en bij het de groenten doen. Op het laatst grove stukken artisjokkehart toevoegen. En op smaak maken met verse rozemarijn en peper (geen zout!).

Even laten afkoelen.

Ondertussen 3 eieren klutsen en 2 dl melk toevoegen... rasp 100 gr Gruyère en verkruimel 50 gr Gorgonzola... goed mengen.

Vet een springvorm in en druk het deeg erin... schep met een schuimspaan de groenten in de vorm en overgiet het met het mengsel. ongeveer 40 min in de oven op 200 C.

Er zijn natuurlijk vele variaties mogelijk.. .
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 17:42:55 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_19838374
De korst kan je gewoon bladerdeeg nemen, en voor de vulling geld dat je de slagroom even appart moet stijf slaan, net als de eiwitten, pas dan meng je dat (voorzichtig eveloperen, niet roeren) dan wordt de vulling luchtig en niet een dikke brij.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_19838398
Hij smaakt trouwens prima.
Geserveerd met een komkommersalade.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_23077342
Kick

omdat: ik morgen een keertje quiche wil maken. Het zou leuk zijn als er foto's bij worden geplaatst.
  donderdag 4 november 2004 @ 21:02:41 #42
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_23082605
quote:
Op maandag 9 februari 2004 21:51 schreef PsychoDude_666 het volgende:
iets met vis, zalm ofzo ?
Wie heeft hier een recept van?

Wil mijn vrouw verrassen met een quiche van zalm of andere vis
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_23083501
Verse spinazie, geitenkaas of feta en tomaten... Bij voorkeur zonder eieren (die verpesten de smaak een beetje), spinazie dan wel goed laten uitlekken. Broodkruimels of courcous o.i.d. erdoor voor extra vochtopname. Bladerdeeg, ingrediënten met wat kruiden naar smaak erdoor erbovenop, bladerdeeg erop en smullen maar.

JAMMIE!
pi_23090058
Spinazie en geitenkaas, wel een uitje en knoflook erbij!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_23090372
Lang niet meer gemaakt, maar ik weet nog wel dat dat Daneroll-croissantdeeg (uit die blikjes die je af moet pellen) een stuk lekkerder waren bij hartige taarten dan al het bladerdeeg bij elkaar.
Helpt waar hij kan!
pi_23090398
Mee eens NoSigar!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_23091136
Croissantdeeg, ook een idee. Ga ik eens proberen.
pi_23094138
quote:
Op donderdag 4 november 2004 21:02 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Wie heeft hier een recept van?

Wil mijn vrouw verrassen met een quiche van zalm of andere vis
blikje croissantdeeg
2 blikjes zalm
1/2 rode paprika
1/2 ons ontbijtspek
1-2 sjalotjes
80 gr boursin
200 ml creme fraiche
3 eieren
Peper/zout/provencaalse kruiden naar smaak

Paprika, sjalot en ontbijtspek fijn snijden, even aanfruiten. Pan van het vuur af halen. Zalm schoonmaken en met vork loshalen. Dit alles door elkaar mengen. Bodem bekleden met croissantdeeg en bestrooien met wat paneermeel (helpt altijd tegen een te natte bodem). Mengsel over bodem verdelen. Eieren loskloppen met boursin en creme fraiche en erover gieten.

Oven: 35-40 min 200 gr
Combi magnetron: 15-20 min 225 gr/300 watt
pi_23100634
In mijn studentenhuis was het altijd feest als er feta-taart op tafel kwam. Een hartige taart van gebruikelijk recept (deeg, ei, room), met een erg lekkere vulling: feta, courgette (even voorkoken) en tomaten. En een flinke lik pesto door het eimengsel voor het op de taart gaat.
Trust me, I know what I'm doing.
pi_23101418
Mijn favoriete quiche:

bladerdeeg in vorm doen, bodem inprikken met vork, zilverpapier over deeg leggen en verzwaren met wat gedroogde bonen en dan voorbakken (10 minuutjes)
als dat is gebeurd de bodem beleggen met plakjes mozarella, daarover in reepjes gesneden rode paprika, daarover grijze garnalen en dan het room-ei mengsel (4 eieren en 200 ml room mixen)
dat allemaal de oven in en laten bakken tot het mooi bruin wordt

mjammie ik krijg honger
Een blad valt op de aarde. Een stille kus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')