En uiteindelijk is het spaghetti gewordenquote:Op woensdag 13 oktober 2004 07:49 schreef KiwiTjuHh het volgende:
En vandaag wordt het waarschijnlijk friet, en ik denk met een eierbal.. we hebben niet zoveel tijd!
quote:Op woensdag 13 oktober 2004 09:38 schreef Koningin het volgende:
[..]
Wat is een eierbal![]()
Owquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 19:28 schreef NiTiN het volgende:
[..]
jeweettoch, kaneelstoksnoep!![]()
ken je dat niet?
![]()
Dat noemen ze toch ook wel eens 'frietei'quote:Op woensdag 13 oktober 2004 21:18 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ja, uh hoe moet ik dat uitleggen? Een gekookt ei, met daarom heen zeg maar een kroket.. weet je dan wat ik bedoel?
Hier (in Groningen dus) noemen we dat gewoon een eierbal, teminste voor zover ik weet..quote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:20 schreef MouseInteractive het volgende:
[..]
Dat noemen ze toch ook wel eens 'frietei'![]()
Mmm ja, heel vaak op de kaart zien staan, maar nooit gegeten. Ik ga op zoek naar een recept!quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 22:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kalfsvlees in tonijnsaus Vitello Tonnato is een klassieker uit de Italiaanse keuken.
Ik ben van Limburg en ik heb er nog nooit van gehoord.....quote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:29 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Hier (in Groningen dus) noemen we dat gewoon een eierbal, teminste voor zover ik weet..
En zelfgefabriceerde tsaziki saus. En om iedereen voorlopig van zijn/haar eetlust af te helpen:quote:Op donderdag 14 oktober 2004 12:14 schreef Shark.Bait het volgende:
vanavond gegrilde octopus (op z'n kretaans) met aardappelen uit de oven besprenkeld met rozemarijn en zeezout, en als toetje cream caramel
wat doppertjes als groentes erbij...
Ik zou het receptje van die aardappels wel willen hebben.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:45 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
En zelfgefabriceerde tsaziki saus. En om iedereen voorlopig van zijn/haar eetlust af te helpen:
[afbeelding]
Het was erg lekker--de octupus was subliem met een sausje van olijfolie en citroen met oregano
Aardappels wassen (ik schrob ze ook nog eens voorzichtig met een tandenborstel) dan in 4-en, 6-en of 8-en snijden (niet schillen dus). In een schaal waarin wat olijfolie gedaan is mengen totdat ze allemaal bedekt zijn met een beetje olijfolie. Wat zeezout erop gooien en (liefst verse) rozemarijn, (teentje knoflook eventueel voor de smaak) en dan in de oven, 200 graden voor tussen de 40 en 50 minuten (in de gaten houden je weet maar nooit) tot ze knapperig zijn. Je keuken ruikt dan naar rozemarijn, heerlijkquote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:02 schreef kaatje65 het volgende:
Ik zou het receptje van die aardappels wel willen hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |