abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22094537
Nou.. wat kan ik maken ? Ik houd zelf heel erg van vlees en ik vind het ook moeilijk om iets lekkers te maken zonder vlees erbij/erin...

Iemand lekkere suggesties?
pi_22094663
Er is een fijn indonesisch vegetarisch kookboekje van Beb Vuijk, heb ik ook een vegetarier mee gefopt! Die dacht dat er vlees in zat!
Zoek eens indonesische en indiaase recepten, veel smaak, geen vlees.
Veel plezier!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 20 september 2004 @ 23:27:08 #3
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_22094907
Inderdaad,..
Iets met tofu-tuig erin! Is een vleesvervanger en je kunt er heerlijke gerechten mee maken! Bij je toko op de hoek kun je ook kant en klare vleesloze gerechten kopen voor in de microtron, maar ik neem aan dat je zelf iets wilt brutselen!

Je kunt ook vragen of ze wél vis eten, want somige mensen eten geen 'land'vlees maar wel vis,..

succes!!
Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
  maandag 20 september 2004 @ 23:29:56 #4
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_22094999
edit: laat je even nakijken anders

[ Bericht 74% gewijzigd door shmoopy op 21-09-2004 10:05:26 ]
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_22095077
Sambal goreng telor...
Tofu gemarineerd in sambal en ketjap en dan gefrituurd...
En dan sambal goreng boontjes erbij en rijst.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_22095295
nee joh, dit is hét recept voor de vegetariër:

- blik mais
- blik erwten
- paprikaatje
- crème fraiche

in een ovenschaal met tortilla-chips & kaas en in de oven gooien

klaar!
  maandag 20 september 2004 @ 23:41:04 #7
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22095356
quote:
Op maandag 20 september 2004 23:32 schreef krakkemieke het volgende:
Sambal goreng telor...
Tofu gemarineerd in sambal en ketjap en dan gefrituurd...
En dan sambal goreng boontjes erbij en rijst.

Je kunt ook een grote bak lasagne maken met Quorn Fijngehakt ipv gewoon gehakt. Simpel en hartstikke lekker!
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  dinsdag 21 september 2004 @ 00:05:50 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_22096117
Mmmm
Als ik vegetariers te gast heb maak ik voor hun een vegetaries gerecht, maar als ik bij een vegetarier eet maken ze me nooit een vleesgerecht...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_22096124
Gado-gado! Dat zijn licht gestoomde groenten met satésaus er overheen. In principe kun je natuurlijk gewoon zelf je favoriete groenten kiezen, maar ik vind sperzieboontjes, tauge en chinese kool een erg goede basis. Brede schaal nemen, lekker crea stapelen en als laatste de satésaus eroverheen. Ook lekker met een paar gekookte eitjes erop. Je kunt er bijvoorbeeld licht gekruide rijst bij serveren.
pi_22096231
Pietverdriet, ik eet graag lekker vegetarisch en ik vind het ook leuk om andere dingen te koken. Mijn pa heeft een dieet, dan vind ik het ook een creatieve uitdaging om lekker te koken.
En net als ik al zei, ik vond het geweldig om die vriend versteld te laten staan dat vegetarisch ook lekker kan zijn. Zijn vriendin was van het verantwoorde, en niet creatieve koken.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_22096253
Bij gado-gado kijk ik effe naar de kleur en dan vind ik worteltjes erbij ook erg leuk....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  dinsdag 21 september 2004 @ 00:12:03 #12
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22096274
Je kunt ook zelf pizza's maken. Kun je die van jezelf gewoon met vlees beleggen.
  dinsdag 21 september 2004 @ 00:16:22 #13
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22096388
Een van mijn favoriete gerechten:

Kikkererwtenstoofschotel met feta

· 1 courgette
· 2 uien
· 2 teentjes knoflook
· 1 eetlepel olijfolie
· 1 theelepel milde paprikapoeder
· 1 theelepel gemalen komijn (djinten)
· 1 theelepel gemalen koriander (ketoembar)
· 1 blik gepelde tomaten (400 g)
· 1 blik kikkererwten (400 g)
· zout en peper
· 200 g feta (kaas)

Courgette wassen, schoonmaken en in dikke plakken snijden. Plakken in vieren snijden. Uien pellen en in stukken snijden. Knoflook pellen en grof hakken. In pan olie verhitten. Ui en courgette ca. 5 minuten al omscheppend bakken. Paprikapoeder, komijn, koriander en knoflook erdoor scheppen en nog ca. 1 minuut bakken. Tomaten met sap erbij schenken en aan kook laten komen. Mengsel afgedekt ca. 20 minuten zachtjes stoven. In zeef kikkererwten laten uitlekken en door groenten scheppen. Groenten nog ca. 10 minuten zachtjes verwarmen. Op smaak brengen met zout en peper. Feta laten uitlekken en in blokjes snijden. Kikkererwten met groenten in vier diepe borden scheppen. Blokjes feta erover verdelen. Serveren met couscous of pitabroodjes.

Ik gooi er zelf altijd nog flink wat verse koriander overheen...
pi_22096456
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 00:16 schreef Spindizzy het volgende:

-snip-
Die is voor 2 personen neem ik aan? Of voor 4?

(ik moet eens even op gaan zoeken wat "kikkererwten" in het Zweeds zijn... )
  dinsdag 21 september 2004 @ 00:20:52 #15
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22096495
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 00:19 schreef biawa het volgende:

[..]

Die is voor 2 personen neem ik aan? Of voor 4?
Officieel voor 4 personen maar mijn man en ik krijgen het met zijn tweetjes makkelijk op.
  dinsdag 21 september 2004 @ 00:22:50 #16
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_22096536
Kijk eens bij de appie heyn, die heeft een vegetarische afdeling, volgens mij hangen daar ook receptenblaadjes.
En anders kom je misschien op een idee bij de vegetarische schappen.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_22096611
Vegadingen zijn meestal echt niet lekker!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  dinsdag 21 september 2004 @ 00:29:42 #18
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22096674
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 00:26 schreef krakkemieke het volgende:
Ik ben er ook niet kapot van. Heb ik liever een simpel gekookt eitje bij mijn eten dan zo'n stervensdure sponzige hap.
pi_22096730
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 00:26 schreef krakkemieke het volgende:
Die van de Appie vind ik best goede tussen zitten (helaas ook een paar flaters). Ik heb echter ook wel eens wat van de Super op geloof ik, Green Planet ofzo, dat was niet van karton te onderscheiden. Je vraagt je af of ze het zelf wel eens proeven...
  dinsdag 21 september 2004 @ 00:46:31 #20
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_22097000
grote boeren omelet lekker simpel
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_22097669
Nog niet helemaal de tijd van het jaar, maar ik maak gewoon altijd iets met kaas. Dus fondue, raclette, vacherin chaud of mijn favoriet, de tartiflette... Serveer er wat mooie ongeschilde krieltjes bij, wat augurken en uitjes en een grote salade. Voor de vlees eters een groot plateau met mooi vleeswaar maken, gedroogde worst, rauwe ham, etc...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 21 september 2004 @ 08:08:44 #22
76209 Caelum
Oakenfold O+
pi_22098714
Dank voor alle suggesties...
ik ben op zoek naar een lekker gerecht wat niet zo standaard is voor vegetariers ( dus niet de standaard tofu en vegaburgers) Dat gerecht met de courgette zag er lekker uit Maar ze komen dinsdag pas dus ik heb nog even de tijd...
pi_22103933
Vooraf lekker zelfgemaakte tomatensoepje met toast met kruidenboter.

Dan nog wat toast of stookbrood met tappenade, olijven, petrella, gedroogde tomaten in marinade, mozarella etc. etc.

Dan een lekker pasta, bijvoorbeeld penne a l'arrabiata (heel pittig met chilipepers), daarbij een heerlijke salade met van alles er in. Als je je echt uit wil sloven kun je er een tweede pasta bij serveren, bijvoorbeeld met kaassaus, of gnocchi (italiaanse aardappelballetjes) met een lekkere kaassaus er over.

Eet smakelijk!
  dinsdag 21 september 2004 @ 16:00:14 #24
97955 Axioma
ik denk tegendraads mee
pi_22106706
Zit nu een beetje te mijmeren, ga voor ongeveer 15 man koken waarvan 1/2 vega's. Ik denk dat ik marokaans ga:
-Puntpaprika's
-Tomaten
-iets groens... komkommer, selderij? (kijken wat de markt biedt )
-dadels
-cashewnoten
-couscous
-veeeel pittige kruiden (Pav Bhaji masala) / pepertjes.
-mocht het in 't budget kunnen verse koriander...

[voor de vleesverslaafden, waaronder ondergetekende wat stukjes kipfilet opbakken]

Doen: groente choppen in blokjes. eerst paprika, dadels opbakken. daarna masala, selderij, cashew noten, tomaat toevoegen. rondom bakken (ik houd van groente met bite dus niet al te lang...).
[los kipfilet bakken voor ernaast].
Intussen water koken en volgens pak couscous maken. tot slot door elkaar mikken en kort bakken.

Als ik het niet doe.... wie probeert dan of het lekker is? enjoy
- Live Life Live -
Een axioma is in de wiskunde en logica sinds Euclides en Aristoteles een niet te bewijzen, maar als grondslag aanvaarde stelling; een axioma kan als zelf als bewijs voor andere stellingen dienen.
pi_22107294
quote:

...
Jaaa! Maak ik ook heel vaak. Ben geen vegetarier, maar soms komt het zo uit. In dit gerecht mis ik nooit het vlees. Wel vervang ik de courgette wel eens door broccoli, omdat courgette soms duur is en ook wel veel voor twee personen.
Trust me, I know what I'm doing.
  woensdag 22 september 2004 @ 15:36:01 #26
97955 Axioma
ik denk tegendraads mee
pi_22130524
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 16:00 schreef Axioma het volgende:
Zit nu een beetje te mijmeren, ga voor ongeveer 15 man koken waarvan 1/2 vega's. Ik denk dat ik marokaans ga:
-knip-
wie probeert dan of het lekker is? enjoy
Gisteren dus gemaakt, met als verschil dat er ook selderie, champions vijgen, surinaamse pepertjes en rozijnen inzaten. turks brood er naast geserveerd
Prima voer vond iedereen (alhoewel sommige mensen die nooit scherp aten het wel "heet" vonden).
- Live Life Live -
Een axioma is in de wiskunde en logica sinds Euclides en Aristoteles een niet te bewijzen, maar als grondslag aanvaarde stelling; een axioma kan als zelf als bewijs voor andere stellingen dienen.
pi_22151706
quote:

[afbeelding]

Ik gooi er zelf altijd nog flink wat verse koriander overheen...
Ik heb dit gerecht gisteren klaargemaakt en ik vond het heerlijk . Bedankt Spindizzy .
  donderdag 23 september 2004 @ 20:02:14 #28
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22158709
quote:
Op donderdag 23 september 2004 14:41 schreef Tristessa het volgende:

[..]

Ik heb dit gerecht gisteren klaargemaakt en ik vond het heerlijk .
Hey wat leuk!
pi_22234641
Gevulde champignons (voorgerecht)
Champignons 'uithollen', daarna vullen met kruidencreme. Tenslotte strooikaas erover en in de oven opwarmen.

Broccolistamppot met kaas en pijnboompitten
Een gelijke portie aardappelen en broccoli koken, daarna pureren.
Vervolgens geraspte kaas en geroosterde pijnboompitten er doorheen.

Maaltijdsoep (2-4 personen)
5 medium aardappelen
2 wortelen
prei
½ courgette
kruidenbouillon (vegetarisch!)
peper

Mozzarella-courgettetaart
200 g bloem
½ zakje instant gist (Dr. Oetker)
mespunt zout
½ dl olijfolie (extra vierge)
1 courgette
2 bollen mozzarella (à 125 gram, Polenghi)
25 g geraspte parmezaanse kaas
bakje groene pesto (à 100 gram, AH Huistraiteur)
grof zeezout
versgemalen peper
½ eetlepel olie om in te vetten
1 eetlepel bloem om te bestuiven
quichevorm doorsnede ca. 24 cm

Bereidingswijze

Voorbereiden: In kom bloem, gist en zout mengen. Olie en ¾ dl lauwwarm water toevoegen en geheel in ca. 10 minuten tot elastisch deeg kneden. Deeg tot bal vormen en afgedekt ca. 1 uur laten rijzen.

Intussen grill voorverwarmen op hoogste stand. Courgette wassen en in plakjes van ca. 3 mm dik snijden. Courgette op rooster ca. 15 cm onder hete grill in ca. 8 minuten mooi bruin roosteren, halverwege keren. Intussen mozzarella met scherp mes in plakjes snijden en in zeef laten uitlekken.

Bereiden: Oven voorverwarmen op 225 °C of gasovenstand 5. Vorm invetten. Deeg nogmaals goed doorkneden. Aanrecht en deegroller bestuiven met bloem en deeg uitrollen tot ronde lap ca. 2 cm groter dan vorm. Vorm hiermee bekleden en met vork gaatjes in bodem prikken. In midden van oven bodem ca. 15 minuten bakken.

Bodem uit oven nemen (oven aan laten staan) en bestrooien met ¾ deel van parmezaanse kaas. Courgette en mozzarella dakpansgewijs in vorm leggen. Pesto in 'dotjes' erover verdelen. Bestrooien met rest van kaas en royaal bestrooien met zeezout en peper. In midden van oven taart in ca. 5 minuten afbakken.

Spinazie-geitenkaasquiche met amandelen (4 pers.)
225 gr. bladspinazie in deelblokjes
5 plakjes bladerdeeg
5 eieren
nootmuskaat
zout en peper
125 ml slagroom
200 gram geitenkaas
100 gram gerookte amandelen
½ eetlepel boter om in te vetten
1 eetlepel bloem om te bestuiven

Bereidingswijze:

Bereiden: Spinazie in zeef laten ontdooien. Bladerdeeg op aanrecht uitspreiden en in ca. 10 minuten laten ontdooien. Oven voorverwarmen op 200°C of gasovenstand 4. Vorm invetten. Aanrecht bestuiven met bloem. Plakjes bladerdeeg op elkaar leggen en uitrollen tot ronde lap van ca. 30 cm doorsnede. Vorm bekleden met bladerdeeg.

In kom eieren loskloppen met mespunt nootmuskaat, zout, peper en slagroom. Kaas erboven verkruimelen en erdoor kloppen. Met lepel vocht uit spinazie drukken. Spinazie door eimengsel roeren.

Spinazie-eimengsel in taart scheppen. Taart in midden van oven ca. 20 minuten bakken. Amandelen grof hakken en erover verdelen. Taart in oven in nog ca. 15 minuten goudbruin en gaar bakken. Serveren met tomatensalade.

Macaroni met romige artisjokken
hoofdgerecht, 1 persoon
300 g macaroni
2 potten artisjokharten (à 285 g)
3 rode uien
1 eetlepel olijfolie
1 zakje pijnboompitten (65 g)
150 ml room culinair (pakje à 200 ml)
1 zakje verse peterselie (30 g)

15 minuten bereidingstijd

Bereiden
Macaroni koken volgens gebruiksaanwijzing. Artisjokharten laten uitlekken. Uien pellen en snipperen. In koekenpan olie verhitten en uien ca. 3 minuten fruiten. Intussen in droge koekenpan pijnboompitten roosteren. Artisjokharten en room toevoegen aan ui en zachtjes verwarmen. Peterselie fijn knippen en toevoegen. Saus op smaak brengen met zout en peper. Macaroni en saus goed mengen. Over vier borden verdelen. Bestrooien met pijnboompitten. Lekker met frisse groene salade.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')