quote:Mme Jeanette peper, zout en azijn...
Op zondag 25 januari 2004 13:32 schreef fotoloog het volgende:
Dank !
En het was lekker...
quote:Viel het nog een beetje mee..............the next day?
Op vrijdag 30 januari 2004 14:42 schreef Oblivion het volgende:[..]
Mme Jeanette peper, zout en azijn...
En het was lekker...
De gasten in ons restaurant kregen sowieso altijd een setje met sambal brandal en nog een andere sambal (geel oranje, wordt gemaakt met noten...kan niet op de naam komen... Anyone?). Voor de echte liefhebbers was er dan nog verse sambal trassi... Dat wil ook wel fikken!
Ik heb zelf ooit zoveel gedroogde Mexicaanse pepers gesneden dat ik er een volle dag last van heb gehad (niet eens sneetjes in mijn vingers, of gekrabt op onbetamelijke plaatsen )
In het restaurant wasten de sambal-makers hun handen trouwens met zo'n stalen "zeepje", dat neemt geurtjes en pijn aardig weg.
quote:Mooi spul idd. In Thailand heb ik Wasabi chips op. WOEI!
Op vrijdag 30 januari 2004 15:36 schreef Jerruh het volgende:
probeer es wasabi!. van een klein korreltje op mijn tong (nota bene vermengt met rijst) ging me neus al spontaan open staan
!
quote:Ja?
Op vrijdag 30 januari 2004 14:42 schreef Oblivion het volgende:
Mme Jeanette peper, zout en azijn...
En het was lekker...
quote:Ken ik.
Op vrijdag 30 januari 2004 15:36 schreef Jerruh het volgende:
probeer es wasabi!. van een klein korreltje op mijn tong (nota bene vermengt met rijst) ging me neus al spontaan open staan
!
quote:Mmmmm..... so so... Vreselijk lekker, en in de vijzel gedaan.
Op vrijdag 30 januari 2004 15:50 schreef MUUS het volgende:
Ja?. Leek het een beetje op het spul wat je normaal bij de roti-boer erbij krijgt? Ik vond het zo weinig ingredienten voor iets wat altijd zo lekker is.
.
Was vlammen spugen... Maar vreselijk lekker.
Om dat goedje te krijgen moet je toch die andere peper hebben, om die oranje kleur te krijgen. En hakken, mijne leek op een prutje...
Maar die andere was niet te krijgen...
quote:Precies! Da's idd. meer het mosterd-idee. Ook lekker, maar niet zo lekker als sambal.
Op vrijdag 30 januari 2004 15:52 schreef suimasen het volgende:
Wasabi is een soort mosterd op hyperspeed ofzo. Toch anders.
Ik ga dit weekend maar eens naar de toko en wat vechten in de keuken met pepers. .
quote:Slim! Nu nog een suri-toko in de buurt vinden....
Op vrijdag 30 januari 2004 15:57 schreef fotoloog het volgende:
Ik haal meestal bij de suri-toko 2 kilo adjuma's ,schoonmaken en invriezenKunnen we weer een tijdje vooruit!
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 15:52 schreef suimasen het volgende:
Wasabi is een soort mosterd op hyperspeed ofzo. Toch anders.
Wel lekker, maar met mate.... Mijn neus is het er niet mee eens als ik het met grote hoeveelheden eet...
quote:MUUS : "Oh, is dat heet? Nou, ik ben wel heet eten gewend!"
Op vrijdag 30 januari 2004 16:06 schreef Oblivion het volgende:[..]
![]()
*trauma bij de Jap....
![]()
Wel lekker, maar met mate.... Mijn neus is het er niet mee eens als ik het met grote hoeveelheden eet...
Mijn neus ging zo ver open dat ik de poep die 5 jaar geleden aan mijn schoen zat nog rook. .
M'n ouders hebben een keer uit Amerika zo'n potje van dat hele geconcentreerde peper meegenomen. Je hoefde maar een puntje van een tandenstoker te dippen in dat goedje en nadat je het in je mond had gedaan, mocht je al glaasjes water gaan drinken.
En Wasabi vind ik anders heet dan Sambal. Wasabi is gewoon hele hete geconcentreerde mosterd en trekt vooral in je neus, terwijl je met Sambal gewoon heel je bek en anus verbrand
quote:Met recht deze smilies....
Op vrijdag 30 januari 2004 16:08 schreef MUUS het volgende:
MUUS : "Oh, is dat heet? Nou, ik ben wel heet eten gewend!"
*klotsklodderkwak op d'r sushi*Mijn neus ging zo ver open dat ik de poep die 5 jaar geleden aan mijn schoen zat nog rook.
.
Tranen.... Vreselijk...
quote:Zo'n grote
Op vrijdag 30 januari 2004 20:21 schreef Den_Haag het volgende:
Sambal, heerlijkSmeer het tegenwoordig zelfs op me brood. Jaag er een pot per week doorheen
Laat me weten hoe het gegaan isquote:Op vrijdag 21 mei 2004 15:04 schreef Oblivion het volgende:
Thanks Shark!!!![]()
* Shark.Bait copieerd het gelijk!!
Wordt vandaag nog gemaakt...![]()
Will do...quote:Op vrijdag 21 mei 2004 15:13 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Laat me weten hoe het gegaan is
En blijven roeren tijdens het bakken anders brandt het aan en dat wil je niet!!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |