Schapen kaas, of koeimelkfeta.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 19:18 schreef Ingrid19 het volgende:
Ff een vraag. Als er in een recept geitenkaas staat, welke kaas kun je dan als alternatief gebruiken?
Want wij vinden geitenkaas heel erg goor.
Dank je. Dat hebben we nog nooit gehad, is het uitproberen waard.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 19:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Schapen kaas, of koeimelkfeta.
Dan is ie bij mij nog zo hardquote:Op donderdag 26 augustus 2004 19:56 schreef ALICENOR het volgende:
Zelf heb ik altijd het probleem hoelang je (verse) groente moet koken dit is misschien ook voor anderen heel handig. KOMTIE
Bloemkool ±20 minuten
De andijvie wassen en dan niet drogen, maar ook geen water toevoegen.quote:Op maandag 6 september 2004 19:19 schreef Riann het volgende:
In een recept van andijvi staat nu. In pan andijvi met aanhangend water op matig vuur in ca. 5 min laten slinken. Wat wil aanhangend water zeggen?
Niet als je het blijft roeren!quote:Op maandag 6 september 2004 21:46 schreef Riann het volgende:
maar dan brand het toch aan lijkt me
okay ik ben benieuwd morgenquote:Op maandag 6 september 2004 21:47 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Niet als je het blijft roeren!
De andijvie geeft zelf bij het verwarmen ook vocht af nl.quote:Op maandag 6 september 2004 21:49 schreef Riann het volgende:
[..]
okay ik ben benieuwd morgen
quote:Op maandag 6 september 2004 21:55 schreef shmoopy het volgende:
[..]
De andijvie geeft zelf bij het verwarmen ook vocht af nl.
Ziet er best lekker uit, post het recept eens?quote:Op maandag 6 september 2004 22:04 schreef Riann het volgende:
[..]![]()
Ik ga dit morgen dus makenlijkt me overheerlijk
![]()
[afbeelding]
Is dit serieus bedoeld of snap ik de grap niet?quote:Op donderdag 26 augustus 2004 19:56 schreef ALICENOR het volgende:
Zelf heb ik altijd het probleem hoelang je (verse) groente moet koken dit is misschien ook voor anderen heel handig. KOMTIE
Groenten: Kooktijden:
Aardappelen ± 15 à 20 minuten
Andijvie ±10 à 15 minuten
Asperges ±40 minuten
Bleekselderij ±10 à 15 minuten
Bloemkool ±20 minuten
Champignons ±10 minuten
Chinese kool ± 15 minuten
Doperwten ± 20 minuten
Groene kool, Savooienkool ± 15 à 20 minuten
Knolselderij ± 15 à 20 minuten
Koolraap ± 20 à 25 minuten
Peulen ± 15 minuten
Prei ± 15 minuten
Prinsessenbonen ± 30 à 40 minuten
Raapstelen ± 5 à 7 minuten
Rode kool ± 20 minuten
Schorseneren ± 20 minuten
Slabonen ± 30 à 40 minuten
Postelein ± 5 à 7 minuten
Snijbonen ±20 à 30 minuten
Sperziebonen ± 30 à 40 minuten
Spinazie ± 5 minuten
Spitskool ± 15 minuten
Spruitjes ± 10 minuten
Tuinbonen ± 15 minuten
Uien ± 15 minuten
Winterwortel ± 20 à 30 minuten
Witlof ± 15 minuten
Worteltjes ± 15 minuten
Zuurkool ± 15 á 20 minuten
Kappertjes en tonijn er bij door en het wordt echt heerlijkquote:Op zondag 19 september 2004 21:27 schreef Apoc2003 het volgende:
Aardappelsalade:
Ingredienten:
-Kleine gekookte aardappeltjes
-Mosterd
-Mayonaise
-Bieslook
Aardappeltjes zo nodig klein snijden, en mayonaise er over heen doen zodat alle aardappeltjes onder de mayo zitten. Naar smaak mosterd en bieslook toevoegen en je hebt een heerlijke aardappel salade.
Handig toch, hoe moet je als beginnende koker weten hoe lang je, pak em beet, bloemkool of rode kool moet kokenquote:Op donderdag 16 september 2004 13:46 schreef Gumbo het volgende:
Is dit serieus bedoeld of snap ik de grap niet?
Sperziebonen 30 à 40 minuten laten koken, lijkt me echt geen goed idee.quote:Op zondag 17 oktober 2004 18:39 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Handig toch, hoe moet je als beginnende koker weten hoe lang je, pak em beet, bloemkool of rode kool moet koken
En hoe moet je dat de eerste keer weten? Ik zou je zo geloven hoor, als je zegt dat die dingen een half uur in het water moeten.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 18:50 schreef _Boo_ het volgende:
Sperziebonen 30 à 40 minuten laten koken, lijkt me echt geen goed idee.
ik heb ze zelf het liefst zo zacht mogelijk, en dan staan ze al snel 30 a 40 minuten rustig te borrelen...quote:Op woensdag 20 oktober 2004 18:50 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Sperziebonen 30 à 40 minuten laten koken, lijkt me echt geen goed idee.
Als dit recepten voor soep zijn begrijp ik het... als je deze tijden aanhoud, is het str*ndgaar en grijs. Tenminste 9 van de 10 tijden wel.quote:Op zondag 17 oktober 2004 18:39 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Handig toch, hoe moet je als beginnende koker weten hoe lang je, pak em beet, bloemkool of rode kool moet koken
Misschien heb je hier wat aan?quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 22:51 schreef Beaver het volgende:
Ik ga morgen eens met draadjesvlees experimenteren. Thuis hebben we het vaak gegeten maar sinds ik het huis uit ben (5 jaar geleden) heb ik geen draadjesvlees meer op en het is toch zooooooooooo mjammie! Iemand nog goede tips? Ik heb ook een sudderplaatje gekocht omdat het anders veel te snel gaat waarschijnlijk, is dat goed?
Ja, graag! Vertel!quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 23:03 schreef Lauzie het volgende:
Toevallig ga ik dat morgen ook maken! Ik doe het gewoon in de braadpan, heb geen idee wat een sudderplaatje is. Heb je wel een recept? Ik heb hier anders nog wel een recept voor je
om het een beetje lekkerder te maken. voeg je een beetje boter toe daarop een beetje ui ringen een beetje fijn gehakte knoflook. en als laatste over de vis een beetke gemalen komijn poeder. en dat vouw je goed dicht in alu folie en zet maar in de oven 180c. echt een toppertjequote:Op maandag 29 maart 2004 18:17 schreef Oceanonix het volgende:
De kabeljauw verpakken in alu-folie. Evt voor het inpakken wat viskruiden erbij strooien. Dan het pakketje in de voorverwarmde oven.
't is weliswaar een tijd geleden, maar hier heb ik wel behoefte aan.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 19:14 schreef karper het volgende:
is er nog behoefte aan uitleg kwa messen dus waar je ze voor gebruikt? kan namelijk wel even fotot maken met tekst en uitleg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |