Fred | zaterdag 9 maart 2019 @ 14:56 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! [ Bericht 1% gewijzigd door Fred op 09-03-2019 15:02:07 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 9 maart 2019 @ 14:59 |
inchecken met JE MOEDER | |
Surveillance-Fiets | zaterdag 9 maart 2019 @ 15:00 |
inchecken met iemand anders zijn moeder | |
DeaDLocK2K | zaterdag 9 maart 2019 @ 15:01 |
Van in z'n moeder checken naar z'n moeder inchecken. | |
James1988 | zaterdag 9 maart 2019 @ 15:04 |
In Londen is het makkelijk: TfL bepaalt en TfL betaalt, alle partijen die daar rijden in opdracht van Transport for London (bus, boot, Overground, kabelbaan, noem maar op) zijn slechts uitvoerend. In ons land zijn vervoerders weliswaar verplicht om de OV-chipkaart te accepteren, maar zitten ze ook allemaal in overlegstructuren enzo. Je weet hoe het gaat in het OV, alles moet opnieuw uitgeprobeerd worden en iedereen wil er een plasje overheen doen En dan zal het vast ook nog wel een tijd duren voordat elke vervoerder het accepteert, want huuuu creditcards, risico, enzovoorts. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 9 maart 2019 @ 15:06 |
Er is maar één instantie die het goed hoeft te keuren en dat is TLS. | |
Fred | zaterdag 9 maart 2019 @ 15:09 |
Kan in Nederland ook, gewoon verplicht stellen bij de gunning van de concessie. | |
Fred | zaterdag 9 maart 2019 @ 15:10 |
Of nog beter: OV gratis maken, dan zijn we in één klap van een hoop gedoe af. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 9 maart 2019 @ 15:14 |
Dat laatste zou in een ideale wereld ooit wel gedaan worden maar ja. Voor het landelijke vervoer zou dat iets meer dan 5 miljard kosten maar inderdaad. De concessieverleners moeten eens een duidelijke set basale afspraken maken. | |
James1988 | zaterdag 9 maart 2019 @ 15:15 |
Gratis ov: 'Enorm duur, 'nauwelijks effect', en 'onhaalbaar voor Nederland' | |
DeaDLocK2K | zaterdag 9 maart 2019 @ 15:23 |
Ik denk dat het gewoon niet te doen is zonder 6 sporen waar er nu soms zelfs maar 2 liggen en dat zo'n beetje 10% van alle huidige stations in volle baan passeerstations zouden moeten worden om de frequentie op peil te houden Ik vermoed dat zoiets weleens 40 miljard zou kunnen gaan kosten en het systeem zou per direct vastlopen als het nu zou gebeuren. | |
Dr_Flash | zaterdag 9 maart 2019 @ 15:31 |
Nou ja, dat is ook niet omdat het nu zo'n geweldig ideaal systeem is natuurlijk | |
dennistd | zaterdag 9 maart 2019 @ 15:38 |
Het grote probleem van gratis OV is dat mensen dan voor elk klein stukje de bus pakken ipv de fiets. Ik zie meer in hogere autokosten en de opbrengsten daaruit gebruiken voor beter en goedkoper OV. Oh ja, en bij elke verlenging van het rijbewijs een theoretische en praktische toets, want er rijden heel wat mensen rond waarvan ik me afvraag hoe die ooit hun rijbewijs gehaald hebben... | |
DeaDLocK2K | zaterdag 9 maart 2019 @ 15:41 |
Hier geloof ik geen klap van. En niet alles hoeft gratis denk ik. | |
TjjWester | zaterdag 9 maart 2019 @ 15:52 |
Ik zat naar de oude hofplein te kijken en vroeg me af hoe de nedtrain werkplaats vroeger bereikbaar was? Vanuit den haag moest er altijd kop gemaakt worden? Of hebben ze bij de verbouwing de ingang/emplacement omgedraaid? Iemand die daar toevallig wat over weet?? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 9 maart 2019 @ 15:57 |
Op sporenplan.nl staan er oudere kaarten waar het duidelijker op is! | |
Peterselieman | zaterdag 9 maart 2019 @ 15:58 |
Vanuit Den Haag moest er idd kopgemaakt worden, maar de werkplaats was ook vanuit Rotterdam/Utrecht rechtstreeks bereikbaar volgens Sporenplan. Die aansluiting is al voor de sluiting van de Hofpleinlijn weggehaald en ze hebben vanuit Den Haag komende idd de ingang omgedraaid door de Nootdorpboog te bouwen. Situatie van 1985 op Sporenplan: http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_85/ztm.gif | |
TjjWester | zaterdag 9 maart 2019 @ 16:01 |
Bedankt voor je altijd vriendelijke reactie, ik zal daar eens rondneuzen. bedankt voor je uitgebreide reactie | |
Fred | zaterdag 9 maart 2019 @ 17:08 |
Nu stappen mensen toch al massaal in de auto. Ja kan natuurlijk de busroutes ook zo plannen dat het voor veel kleine ritjes geen zin heeft om de bus te pakken omdat je daar veel meer tijd mee kwijt bent. Als automobilisten de auto niet laten staan, dan zijn die extra treinen ook niet nodig, er komen niet opeens honderdduizenden mensen uit de lucht vallen als er gratis OV is. Er kunnen ook hoogfrequente bussen over de snelweg gaan rijden, die lang niet bij alle haltes hoeven te stoppen: er immers voor elke bestemming een grotere vraag, dus heb je de mogelijkheid om meer point-to-point te rijden. Uiteraard is "gratis ov" nooit gratis, de buschauffeur wil ook zijn salaris, maar het scheelt wel een hoop gedoe met pasjes en is denk ik ook goed voor het moraal in Nederland. | |
Zug-Chef | zaterdag 9 maart 2019 @ 18:09 |
Ah volgens mij heb ik een deel van jullie kunnen tegen komen in Londen afgelopen zondag, als ik had gewist dat jullie daar waren... Afijn een viertal spoorloze dagen moesten toch even worden afgesloten met een kort bezoekje aan een treinstation, anders had ik de camera mooi voor niets meegesleept.. Een van de mooiste treinstations van Europa is het Kings Cross station in Londen. Dit kopstation in Victoriaanse stijl, gelegen in het noorden van de hoofdstad, opende in 1852. King's Cross speelt een rol in de serie boeken rond Harry Potter van de Engelse schrijfster J. K. Rowling. Vanaf hier vertrekt de Zweinsteinexpres, die de leerlingen naar "Hogwarts, a school for witchcraft and wizardry" vervoert. De trein vertrekt vanaf het geheime perron 9 ¾, gelegen tussen de sporen 9 en 10. Rowling vergiste zich echter, want de sporen 9 en 10 liggen niet aan hetzelfde perron. Voor de verfilming van de boeken werd dan ook het perron tussen de sporen 4 en 5 gebruikt. En dat is precies de locatie vanwaar deze foto is genomen. Anno 2019 wordt het station Kings Cross hoofdzakelijk gebruikt door vervoerder LNER, de London North Eastern Railway. Vanaf hier vertrekken de treinen die via de East Coast Main Line naar oa Leeds, York, Newcastle en Schotland rijden. Tot juni 2018 voerde Virgin Trains de treindienst hier uit, maar door financieel mismanagement is de concessie ingetrokken. Minstens tot 2020 zal staatsvervoerder LNER de dienst langs de oostkust blijven uitvoeren, en dat is voor Engelse begrippen zeer bijzonder. Het reizigersvervoer in Engeland is namelijk volledig aanbesteed. Ruim 20 vervoerders voeren de dienst middels concessies (franchises) uit. De LNER rijdt de Intercity-diensten langs de oostkust met IC/rijtuigen ingeklemd tussen elektrische locomotieven Class 90/91 (IC225, max 225 km/h) of diesellocomotieven Class 43 (IC125, max 125 mile/h). De dieseltreinen zijn benodigd voor onder andere de diensten naar Schotland, aangezien het spoorwegennet daar grotendeels nog niet geëlektrificeerd is. Op donderdag 7 maart 2019 staat de LNER 43318 op platform 3 te London Kings Cross te wachten op vertrek als trein 1S24 naar Aberdeen. Deze Intercity-treinen zijn bij zowel reizigers als personeel geliefd en hebben enkele jaren terug nog een revisie gehad. Toch zal naar verwachting de IC125 eind 2019 door moderne dieseltreinstellen worden vervangen. Een hinderlijk in de weg staand paaltje is digitaal verwijderd. | |
b2py | zaterdag 9 maart 2019 @ 18:09 |
Gaat de bus mij dan ook op ieder moment van de dag in een meer dan redelijke reistijd naar elke uithoek van het land brengen? | |
James1988 | zaterdag 9 maart 2019 @ 18:38 |
Mooi plaatje Zug-Chef! Op zaterdagavond was deze unit in Kings Cross te bewonderen: Een High Speed Train die niet meer nodig is voor GWR (vroeger First Great Western) is verhuurd aan Hull Trains (eveneens FirstGroup), nadat er bij HT een tekort aan rijvaardige treinen is ontstaan door meerdere brandjes in de Class 180-vloot. | |
Fixers | zaterdag 9 maart 2019 @ 19:05 |
Ik dacht de de vernummering van de perrons er mee te maken had. Heb dat plekje ook opgezocht. Geen wachtrij. Dat is bij de giftshop in de stationshal wel anders. | |
Dr_Flash | zaterdag 9 maart 2019 @ 19:08 |
Het bordje van perron 9 3/4 en die ingemetselde winkelwagen is nu naast de giftshop. Zaterdagavond wachtrij van anderhalf uur. | |
Fixers | zaterdag 9 maart 2019 @ 19:11 |
Ik heb bij die giftshop alleen wat veel te dure merchandise gekocht. (Je bent een potterhead of niet.) Had geen zin om zo lang in de rij te staan voor een foto tweet er iemand aan je sjaal wappert voor het ren-effect. Dat ging me dan wel weer te ver. Ik kan me een betere besteding van mijn zaterdagavond in Londen voorstellen. In een pub met een pint bijvoorbeeld. | |
Zug-Chef | zaterdag 9 maart 2019 @ 19:13 |
Het was mijn 2e keer Londen, in 2012 was ik er ook en toen was er geen rij bij dat karretje. Stond volgens mij toen ook op een andere plek. Ook leuk James! | |
Fred | zaterdag 9 maart 2019 @ 19:13 |
Tot de komst van Den Haag Centraal was de werkplaats in Leidschendam überhaupt nauwelijks te bereiken. Van Den Haag SS moest dan eerst naar Gouda worden gereden om daar kop te maken. Na de komst van DenHaag CS behoorde rondje via HS, Rotterdam West, Rotterdam Kleiweg ook tot de mogelijkheid. Of als je echt veel tijd over had via Leiden, Amsterdam, Breukelen, Woerden en Gouda. | |
James1988 | zaterdag 9 maart 2019 @ 19:30 |
Raad eens waar een groot deel van de groep een deel van de zaterdagavond heeft doorgebracht? | |
greavy | zondag 10 maart 2019 @ 00:19 |
Volgend jaar ben ik er weer bij hoor! | |
greavy | zondag 10 maart 2019 @ 00:20 |
9 Maart 2019 - Vandaag bij de SGB in Goes herleefden oude tijden. Oersik 121 was in de weer met 2 ketelwagens, terwijl Ome Ceesje zich gereed aan het maken was om de lijn richting 's Gravenpolder op te rijden. Uiteraard was hier eigenlijk geen sprake van op deze avond, maar was alles in scene gezet. voor de fotografen. Deze foto is tot stand gekomen door een groot aantal halogeenlampen te plaatsen op een aantal plekken rondom. De felle LED-verlichting op de achtergrond komt van de bouwput bij NS-station Goes, waar een overweg verdwijnt en een onderdoorgang komt. Dit weekend was men toevallig ook de fundering aan het plaatsen. | |
Dr_Flash | zondag 10 maart 2019 @ 00:33 |
Leuk plaatje wel | |
DeaDLocK2K | zondag 10 maart 2019 @ 00:34 |
Ja, wow | |
greavy | zondag 10 maart 2019 @ 00:34 |
Thanks! Heb er wel meer, maar die volgen later nog wel. Was een leuk avondje die een 5 uurtjes duurde voor meerdere verschillende standpunten en 4 treinen. | |
J.B. | zondag 10 maart 2019 @ 02:00 |
Bleek in de praktijk wel zo te zijn in Hasselt (België). Daar hebben ze de gratis stadsbussen na een jaar of 15 mede om die reden weer afgeschaft, ook was het aantal reizigers zo snel gestegen dat het te duur werd. | |
Peterselieman | zondag 10 maart 2019 @ 09:57 |
Leuk, greavy | |
Frozen-assassin | zondag 10 maart 2019 @ 13:29 |
Meer dan een maand geleden aangekondigd. Is dat al te laat om bij te sturen? Hoeveel stellen zijn er wel niet op rangeerplaatsen nu? | |
TjjWester | zondag 10 maart 2019 @ 13:44 |
Is het niet de regel dat de organisatie moet vragen om extra capaciteit en daarvoor betalen? Zo werkt het bij grote evenementen. | |
Dr_Flash | zondag 10 maart 2019 @ 14:23 |
Dan zou de verklaring heel anders luiden. | |
James1988 | zondag 10 maart 2019 @ 14:40 |
NMBS houdt het voor gezien:
| |
Dr_Flash | zondag 10 maart 2019 @ 14:48 |
Okee "Ja, het waait. Zoek het uit. Doei. Niet komen zeuren plz." | |
greavy | zondag 10 maart 2019 @ 14:51 |
Ook in Wallonië rijdt er steeds minder | |
greavy | zondag 10 maart 2019 @ 14:51 |
Er zijn op dit moment in België 19 spoorlijnen getroffen door omgewaaide bomen of kapotte bovenleidingen, dankzij de wind. | |
Pinnenmutske | zondag 10 maart 2019 @ 14:54 |
Er hangt iets in de bovenleiding tussen Roosendaal en Essen maar ik weet niet wat. | |
Dr_Flash | zondag 10 maart 2019 @ 14:54 |
dankzij een falend Infrabel wat nog steeds niet al het hout binnen 20 meter van een spoorlijn gerooid heeft zoals Prorail al 20 jaar mee bezig is bedoel je. Nikskunners. | |
greavy | zondag 10 maart 2019 @ 14:59 |
ja, ook dat Fles. Overal worden bomen langs het spoor verwijderd vanwege deze problemen, maar de Belgen zijn traag van begrip | |
Dr_Flash | zondag 10 maart 2019 @ 15:13 |
Dat blijkt ja. Nou ja, kont brandt > blaren zitten | |
Dr_Flash | zondag 10 maart 2019 @ 15:55 |
Limburg en NRW liggen ook stil. Er schijnt nogal wat aan de hand te zijn allemaal https://nos.nl/artikel/22(...)er-limburg-stil.html | |
Frozen-assassin | zondag 10 maart 2019 @ 15:56 |
Er rijdt al zo weinig in Belgie op sommige lijntjes op zondag en dan mag je nog eens wachten Geen rare beslissing overigens. | |
Dr_Flash | zondag 10 maart 2019 @ 17:06 |
Scheelt weer, lekker weinig treinen opgeheven | |
greavy | zondag 10 maart 2019 @ 18:31 |
en dan moet dinsdag nog een pittigere storm komen. Deze windvlagen gingen tot 24m/s in Nederland, dinsdag zit het rond de 30m/s windvlagen | |
Dr_Flash | zondag 10 maart 2019 @ 18:59 |
TRV / Fles' Travelsnacks #4 | |
BLS | zondag 10 maart 2019 @ 19:35 |
Hier een lijst met alle lijnen in Duitsland die inmiddels platliggen dankzij "Eberhard" https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?002,8870539 | |
b2py | zondag 10 maart 2019 @ 19:55 |
Leuk heren! Beetje jaloers wel | |
greavy | zondag 10 maart 2019 @ 20:22 |
Heeft er iemand nog tips voor treinen kijken in Canada? | |
Dr_Flash | zondag 10 maart 2019 @ 20:25 |
Volgend jaar weer een kans | |
James1988 | zondag 10 maart 2019 @ 21:00 |
En dame! En terecht. | |
DeaDLocK2K | maandag 11 maart 2019 @ 15:41 |
Dat restaurant waar jullie zaten, dat lijkt behoorlijk op de Brewdog. Als dat de Brewdog is dan ben ik jullie dankbaar want dat is goed voor mijn portemonnee | |
James1988 | maandag 11 maart 2019 @ 15:49 |
Nee, het was een JD Wetherspoons. Jij bent aandeelhouder in Brewdog? | |
DeaDLocK2K | maandag 11 maart 2019 @ 15:53 |
Yep. Ben er in Stirling voor gevallen en in EDI getrouwd | |
DeaDLocK2K | maandag 11 maart 2019 @ 16:06 |
Travelsnack helemaal gelezen en alle foto's bewonderd. Echt weer een leuk verslag en een leuk weekend mensen | |
BLS | maandag 11 maart 2019 @ 19:48 |
Ik verkeer na ruim een week ook nog steeds in een roes van deze indrukwekkende reis... | |
James1988 | dinsdag 12 maart 2019 @ 13:11 |
De Noorse spoorwegen (NSB) nemen een nieuwe naam aan: Vy. www.vy.no | |
b2py | dinsdag 12 maart 2019 @ 17:42 |
Tijd dat we NS vernamen naar R-Net? | |
Salatrel | dinsdag 12 maart 2019 @ 17:46 |
op Gouda alphen is dat al zo | |
James1988 | dinsdag 12 maart 2019 @ 17:59 |
Abellio Nederland? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 12 maart 2019 @ 18:02 |
Mijn tere ziel kan dat soort veranderingen niet aan | |
Dr_Flash | dinsdag 12 maart 2019 @ 18:03 |
Waarom? | |
James1988 | dinsdag 12 maart 2019 @ 18:10 |
"Omdat de wereld verandert." Ik zou niet weten wat dat betekent. Standaard marketingpraat zonder inhoud. Wilde gok: de Noorse overheid is bezig met opknippen en privatiseren van de NSB-groep. Eerder is de kaartverkoop al apart gezet (dat heet nu Entur), het rollend materieel is ondergebracht in Norske Tog en vastgoedbedrijf Rom Eiendom is ondergebracht bij infrastructuurbeheerder Bane NOR. Misschien is deze naamswijziging een voorsortering op een privatisering of beursgang van het reizigersvervoer, waarbij de naam Norges Statsbaner (Noorse Staatsspoorwegen) niet echt meer past? | |
b2py | dinsdag 12 maart 2019 @ 18:12 |
Mogen we de NSB nu net zo hard haten als de introductie van R-Net? | |
James1988 | dinsdag 12 maart 2019 @ 18:18 |
Haten we de NSB niet al sinds 1940-ish? | |
b2py | dinsdag 12 maart 2019 @ 18:21 |
Thanks voor het uitleggen | |
DeaDLocK2K | dinsdag 12 maart 2019 @ 18:30 |
En zij haten de NS sinds ongeveer dezelfde tijd. | |
Dr_Flash | dinsdag 12 maart 2019 @ 18:32 |
en R-Net heeft er niks mee te maken | |
b2py | dinsdag 12 maart 2019 @ 18:37 |
Hoe hard haat iedereen dat R-Net slechts een make-over is en product nog steeds kut is. Zo'n zelfde gevoel krijg ik van Vy. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 12 maart 2019 @ 18:39 |
Ik hoor jou vaker klagen over mensen die over R-Net klagen dan dat ik mensen op R-Net hoor haten Misschien heb ik het gemist hoor, kan prima, maar voor mij is het nieuw en ik krijg over het algemeen alleen maar positieve dingen mee. | |
Dr_Flash | dinsdag 12 maart 2019 @ 18:39 |
zou dat niet ook een beetje een pavlovreactie zijn? Iemand roept R-net en de wolven in het bos: "KUT KUT KUT KUT" | |
b2py | dinsdag 12 maart 2019 @ 18:40 |
Nu valt het wel mee, bij de presentatie/introductie was het vrijwel iedere reactie | |
James1988 | dinsdag 12 maart 2019 @ 18:45 |
Maar wat ís R-Net nou? Consequent is het in ieder geval niet | |
b2py | dinsdag 12 maart 2019 @ 18:51 |
Aldus rnet.nl | |
Dr_Flash | dinsdag 12 maart 2019 @ 19:09 |
En wat is daar aan gelogen volgens jou? | |
b2py | dinsdag 12 maart 2019 @ 19:17 |
Gaat meer om de verbloeming, dienstregelingen wijzigen zelden heel abrupt met de introductie van een ander kleurtje. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 12 maart 2019 @ 19:24 |
Dus nu ben je zelf aan het haten? | |
Salatrel | dinsdag 12 maart 2019 @ 19:27 |
gewoon een labeltje. Zeg maar alle Goudse is kaas maar niet alle kaas is Goudse | |
b2py | dinsdag 12 maart 2019 @ 19:34 |
Vraag me af wat je bereikt met een naamswijziging | |
DeaDLocK2K | dinsdag 12 maart 2019 @ 19:38 |
Mja, daar zijn boeken over volgeschreven. Ik weet het oprecht niet maar ik vermoed niet dat je er de wereld mee redt. | |
Peterselieman | dinsdag 12 maart 2019 @ 19:44 |
Ze gaan deze zomer opnieuw proberen de Helperzoomtunnel te plaatsen in Groningen. De vorige keer bleek vlak voor het inschuiven dat de ondergrond niet stabiel genoeg was. https://www.rtvnoord.nl/n(...)-update-geen-treinen | |
Dr_Flash | dinsdag 12 maart 2019 @ 19:44 |
Misschien moeten we de wereld een andere naam geven! | |
Dr_Flash | dinsdag 12 maart 2019 @ 19:45 |
Of we pakken er twee. Noemen we de ene Mars, daar gaan wij bier drinken, en de andere Venus. Al het gezeur daarheen | |
BLS | dinsdag 12 maart 2019 @ 22:38 |
Het illustere duo Franz und Gebhard gaat Duitsland nu de komende dagen onveilig maken. Opnieuw veel bomen op het spoor gegarandeerd. http://www.spiegel.de/pan(...)ndere-a-1257452.html | |
Dr_Flash | dinsdag 12 maart 2019 @ 23:03 |
Joepie, weer niet naar Duitsland komende dagen | |
#ANONIEM | dinsdag 12 maart 2019 @ 23:05 |
Neem nooit de trein, veel te duur en onhandig | |
James1988 | dinsdag 12 maart 2019 @ 23:06 |
Gefeliciteerd. En nu? | |
#ANONIEM | dinsdag 12 maart 2019 @ 23:09 |
De auto of de fiets | |
DeaDLocK2K | dinsdag 12 maart 2019 @ 23:10 |
Ah leuk man! Blij voor je | |
Dr_Flash | dinsdag 12 maart 2019 @ 23:38 |
Lekker man. | |
dennistd | woensdag 13 maart 2019 @ 00:05 |
Ik neem morgen dan ook de bus En betaal er helemaal niks voor. Sterker nog: ik krijg betaald voor in de bus zitten | |
#ANONIEM | woensdag 13 maart 2019 @ 00:06 |
Goed man :-) | |
b2py | woensdag 13 maart 2019 @ 07:22 |
Driewerf hoera | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2019 @ 10:28 |
Bijzonder. Maar goed, topologisch is het wel gunstig, want de SPOF Zwolle - Meppel wordt opgelost | |
Faux. | woensdag 13 maart 2019 @ 10:40 |
Het schept in ieder geval verwarring. Toen laatst heel Utrecht onbereikbaar was vanuit Gouda en mensen via Alphen aan den Rijn moesten (via R-net) zat iedereen bezeten te zoeken naar het andere incheckpaaltje. Ze denken dat R-net een andere vervoerder is dan NS. | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2019 @ 10:41 |
Zou mij ook gebeuren. Is dat niet zo dan? | |
Faux. | woensdag 13 maart 2019 @ 10:41 |
Nee, is gewoon NS. | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2019 @ 10:42 |
Dan moeten ze er inderdaad mee ophouden | |
Faux. | woensdag 13 maart 2019 @ 10:42 |
Het helpt ook niet dat ze het ook aankondigen als iets aparts. 'U kunt hier overstappen voor de R-net-sprinter richting xxx'. | |
Faux. | woensdag 13 maart 2019 @ 10:44 |
Vraag me sowieso af wat nou het plan is voor R-net. In het Groene Hart begint alles R-net te worden (al sinds 2016), maar in de rest van de randstad valt er bijzonder weinig van te zien. Wat is daar het nut van dan? | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2019 @ 10:55 |
Zodat ze het na een paar jaar weer kunnen Hernoemen naar GH-net | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2019 @ 10:56 |
Voor sommige geldharkautistjes is heel NL één grote modelbaan. | |
Faux. | woensdag 13 maart 2019 @ 10:57 |
Groene Hart-net, I like it. Wat is het telefoonnummer van NS? | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2019 @ 11:36 |
trouwens, "net" is het natuurlijk niet echt. Meer een soort spin. Toch? | |
Faux. | woensdag 13 maart 2019 @ 11:43 |
Vind het in Nederland juist wel een net. Frankrijk daarentegen, waar zo'n beetje alle grote lijnen beginnen vanuit Parijs, das wel echt een spin | |
ReisT | woensdag 13 maart 2019 @ 11:45 |
R-net is geen net, het zijn wat losse lijntjes her en der zonder duidelijke samenhang. R-net is overigens al ver buiten het Groene Hart aangetroffen, alleen niet in de provincie Utrecht. | |
Clicks_nl | woensdag 13 maart 2019 @ 11:45 |
Hoezo opgelost? Er komt weer een lijn tussen Veendam en Stadskanaal. Dan heb je nog steeds ruim 20 kilometer niks tussen Emmen en Stadskanaal. Die SPOF blijft dus gewoon. | |
Faux. | woensdag 13 maart 2019 @ 11:50 |
Waar zitten ze nog meer? | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2019 @ 11:51 |
ja uiteindelijk gaat die ook doorgetrokken worden dus. Is het idee. | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2019 @ 11:51 |
Dan moet je eens in Ierland gaan kijken, daar kun je bijna niet van $stationoplijnX naar StationoplijnY komen zonder via Dublin te moeten | |
ReisT | woensdag 13 maart 2019 @ 11:52 |
https://www.rnet.nl/waar-rijd-rnet-nu/ | |
Clicks_nl | woensdag 13 maart 2019 @ 11:56 |
Deze had in 2019 moeten rijden oorspronkelijk. En hier staat de provincie Groningen achter het idee en maakt er budget voor vrij. De provincie Drenthe heeft al duidelijk gemaakt dat zij niet achter een spoorlijn Emmen-Groningen staan en dat budget liever gebruiken voor een verbetering van de N34 Emmen-Groningen. Kortom, ik zie de komende tientallen jaren nog geen spoorlijn doorgetrokken worden. En om eerlijk te zijn: op dit stukje spoor Veendam-Stadskanaal zit ik als inwoner van Stadskanaal, zonder eigen auto en afhankelijk van het openbaar vervoer ook niet te wachten. | |
dennistd | woensdag 13 maart 2019 @ 11:59 |
Dat laatste is wel het geval bij R-net op Dordrecht-Geldermalsen: daar is het namelijk Qbuzz en moet je dus juist niet bij de NS-paaltjes zijn.... Bij Blauwnet is dat tenminste nog opgelost met één paaltje voor zowel Arriva als Syntus. | |
Faux. | woensdag 13 maart 2019 @ 12:04 |
Nog een hoop Enige NS-lijn is nog steeds Alphen-Gouda zo te zien. Ben benieuwd wanneer en of dat nog uitgebreid wordt. | |
Faux. | woensdag 13 maart 2019 @ 12:07 |
Zo onhandig is dat, overcentralisatie van die hoofdsteden Ik snap dat reizigers hiervan in de war raken. Dat moeten ze echt gaan fixen. | |
ReisT | woensdag 13 maart 2019 @ 12:57 |
Hier blijft het voorlopig bij, om uit te breiden zouden er meer lijnen aanbesteed moeten worden. | |
b2py | woensdag 13 maart 2019 @ 13:12 |
Ik zie de hele dag alleen maar r-net voor de deur | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2019 @ 13:13 |
Deur intrappen | |
DeaDLocK2K | woensdag 13 maart 2019 @ 13:14 |
Deutsche Bahn's ECx voor internationale ECs op basis van het Talgo-platform: https://www.facebook.com/(...)dqRZbthr7s&__tn__=-R [LIVE / Berlin] The ECx by Talgo for DB: 17-cars / 235 meter / 570 seats with Bistro - WiFi - Infosystem - Bike areas - Leveled entrance for all doors | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2019 @ 13:19 |
Wacht, er zijn dus • R-Net treinen van NS waarvoor je bij NS-paaltjes moet inchecken. • R-Net treinen van QBuzz waarvoor je bij QBuzz-paaltjes moet inchecken? Of R-Netpaaltjes? • Blauwnet-treinen van Syntus waarvoor je bij Blauwnet-paatjes (en niet Syntus-paaltjes) moet inchecken • Blauwnet-treinen van Arriva waarvoor je bij Blauwnet-paaltjes (en niet Arriva-paaltjes) moet inchecken? En zijn er dan ook nog Arriva-treinen (Zutphen - Apeldoorn?) waarvoor je bij Arriva-paaltjes (en niet Blauwnet-paaltjes) moet inchecken? Zodat je van Vorden naar Klarenbeek van de ene Arriva-trein overstapt op de andere Arriva-trein, maar je toch in Zutphen moet uitchecken bij Blauwnet en inchecken bij Arriva? Of is Zp-Apd ook Blauwnet? "Om het makkelijk te houden voor de reiziger"? | |
DeaDLocK2K | woensdag 13 maart 2019 @ 13:22 |
Nee, Zp-Apd is inderdaad precies zoals je het zegt. In Zutphen staan 3 soorten paaltjes! | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2019 @ 13:22 |
Er wordt gewoon tot in het bizarre gesold met de reiziger, omdat • De vervoerders het liefst van iedereen willen weten wie waar wanneer en waarom reist; • De vervoerders tot op de cent nauwkeurig precies allemaal hun eigen geld willen hebben; • De vervoerders na 20 jaar hun shit gewoon nog totaal niet op orde hebben. Gefeliciteerd. | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2019 @ 13:23 |
Huilen | |
James1988 | woensdag 13 maart 2019 @ 13:24 |
Bijzonder ontwerp. De voorkant doet me een beetje denken aan een Japanse forenzentrein. | |
DeaDLocK2K | woensdag 13 maart 2019 @ 13:25 |
Als je met het OV van Lichtenvoorde naar Leiden wil, dan moet je dus inchecken in de bus, uitchecken in de bus (soit, voertuig checkin/uit is acceptabel), daarna inchecken in Lievelde, uitchecken in Zutphen, inchecken in Zutphen, uitchecken in Apeldoorn, inchecken in Apeldoorn, uitchecken in Gouda, inchecken in Gouda, uitchecken in Leiden. | |
dennistd | woensdag 13 maart 2019 @ 13:30 |
Geen gevreesde 3-2 opstelling dus. Wel erg hoekig die kop, lijkt me niet echt heel aerodynamisch zo op het oog. | |
dennistd | woensdag 13 maart 2019 @ 13:31 |
Nee, in Zutphen is niet nodig. Verder reis je natuurlijk direct van Utrecht naar Leiden en kom je helemaal niet in Gouda. | |
DeaDLocK2K | woensdag 13 maart 2019 @ 13:31 |
Sinds wanneer is het niet nodig, want er staan dus nog steeds drie merken met paaltjes op het perron en er werd ook gewoon voor geschreven. | |
James1988 | woensdag 13 maart 2019 @ 13:34 |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2019 @ 13:36 |
Ooit was het zo dat je 10 keer moest bliepen zonder de provincie uit geweest te zijn, en dan 4 vervoerders te pakken had. Alleen maar treinen ook, kwam geen bus aan te pas Beesd: Arriva in Geldermalsen: Arriva uit Geldermalsen: NS in Tiel: NS uit Tiel: Syntus in Elst: Syntus uit Elst: NS in Nijmegen: NS uit Nijmegen: Veolia in Heyendaal: Veolia uit | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2019 @ 13:36 |
That'snot a train, that's a lunch box. | |
dennistd | woensdag 13 maart 2019 @ 13:37 |
Klopt, dat is het geval op Gouda-Alphen. De paaltjes hebben wel als extra een R-net sticker gekregen. Dat weet ik niet zeker, ben nog niet op die lijn geweest sinds de concessiewisseling en kan er zo ook geen foto's van vinden. In elk geval paaltjes/poortjes die alleen voor deze ene lijn zijn. Syntus heeft geen aparte paaltjes meer, die is allemaal Blauwnet. Er zijn geen stations waar zowel Arriva Blauwnet als normaal Arriva rijdt. Arriva Achterhoek-Rivierenland doet niet mee aan Blauwnet (dat is namelijk een merk van de Provincie Overijssel). Daardoor staan er in Zutphen zowel Arriva-paaltjes (voor Apeldoorn en Winterswijk) als Blauwnet-paaltjes (voor Syntus/Keolis richting Oldenzaal). | |
dennistd | woensdag 13 maart 2019 @ 13:39 |
Arriva is zowel op Lievelde-Zutphen als op Zutphen-Apeldoorn de vervoerder. En beide hebben niets met Blauwnet te maken. | |
DeaDLocK2K | woensdag 13 maart 2019 @ 13:39 |
Oh hemel, als je vanuit Lochem komt dan, for fucks sake. | |
James1988 | woensdag 13 maart 2019 @ 13:39 |
Ik ben er afgelopen zaterdag geweest en ik kan bevestigen dat je zowel in Dordrecht als in Geldermalsen moet omchecken tussen R-Net en NS. | |
DeaDLocK2K | woensdag 13 maart 2019 @ 13:40 |
Apologetengezever altijd. | |
dennistd | woensdag 13 maart 2019 @ 13:40 |
Dat is nog altijd zo, alleen moet je Arriva even veranderen in Qbuzz, en Syntus en Veolia in Arriva. | |
dennistd | woensdag 13 maart 2019 @ 13:41 |
Dan inderdaad wel. Overigens dikke kans dat dit verandert in 2023/2025 met de nieuwe concessie Berkel-Dinkel, die naast Zutphen-Hengelo-Oldenzaal ook Zutphen-Apeldoorn en Zutphen-Winterswijk omvat. | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2019 @ 13:41 |
Ik snap er helemaal geen tiefes meer van. Dus als de trein Blauwnet heet moet ik zoeken naar Blauwnet-paaltjes (zouden best roze kunnen zijn natuurlijk, je weet het niet) maar als de trein R-Net heet, DAN moet ik zelf gaan uitzoeken wie de onderliggende vervoerder is en daar een paaltje van gaan zoeken? Rot toch op wat een zaadsysteem zeg | |
James1988 | woensdag 13 maart 2019 @ 13:42 |
Fles had het ook over 4 vervoerders. Dat zijn er nu dus nog maar 3 | |
MTL | woensdag 13 maart 2019 @ 13:42 |
Link dan direct naar de perspagina van DB, daar staan alle renders, filmpjes, etc op https://www.deutschebahn.(...)ienpaket_ECx-3932956 https://www.deutschebahn.(...)er-ECx-kommt-3934754 | |
dennistd | woensdag 13 maart 2019 @ 13:43 |
Niet alle Blauwnet treinen zijn herkenbaar, er rijden nog een paar rode op Zutphen-Oldenzaal en op Enschede-Glanerbrug zijn ze ook rood natuurlijk. Maar de paaltjes zijn gewoon blauw Klopt | |
DeaDLocK2K | woensdag 13 maart 2019 @ 13:44 |
Zei hij zonder énige spoor van ironie en met een Schwung alsof het de normaalste zaak van de wereld is en daadwerkelijk een verbetering is. HET IS 2019?!!? | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2019 @ 13:46 |
En als ik (Zutphen) van een (Arriva) Blauwnet-trein overstap op een Arrivatrein, moet ik omchecken? Maar als ik (Gouda) van een (NS) R-Net-trein overstap op een NS-trein, dan weer niet? Of..? Dit is voor geen mens meer te volgen | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2019 @ 13:47 |
Nog 6 jaar door hoepeltjes springen dus. En geen fouten maken want elke onnauwkeurigheid is een boete | |
DeaDLocK2K | woensdag 13 maart 2019 @ 13:48 |
Ja. Geen idee, goede vraag. Exact. | |
DeaDLocK2K | woensdag 13 maart 2019 @ 13:49 |
En daarna is er één set met paaltjes weg. Misschien. Als alles exact volgens planning verloopt. | |
James1988 | woensdag 13 maart 2019 @ 13:50 |
30 minuten reistijdverkorting dus door de nieuwe IC Berlijn-treinen. | |
DeaDLocK2K | woensdag 13 maart 2019 @ 13:50 |
https://railcolornews.com(...)x-by-talgo-in-berlin | |
dennistd | woensdag 13 maart 2019 @ 13:55 |
Er komt in Zutphen maar één soort Arriva-trein, en dat is geen Blauwnet. Enige Blauwnet in Zutphen is van Keolis. Dan hoef je niet om te checken inderdaad. Het is niet erg duidelijk nee [ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 13-03-2019 14:24:17 ] | |
dennistd | woensdag 13 maart 2019 @ 13:57 |
Het zou overigens al een grote verbetering zijn als alle regionale vervoerders één paaltje hanteren. Die hebben immers toch nergens een gezamenlijk traject. | |
dennistd | woensdag 13 maart 2019 @ 13:58 |
Eindelijk weer eens een trein zonder Wandfensterplätze | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2019 @ 14:11 |
In december 2023. Tot die tijd heeft het HOV naar Schwanzkanonenhausen-Schlampe hogere prioriteit | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2019 @ 14:14 |
Oh, ik dacht dat we met slechts drie balletjes hoefden te jongleren: Arriva, Syntus en Blauwnet. Keolis dus. Okee. Whatever. Wat? Er zit geen enkele, maar dan ook totaal geen enkele logica in. Er is nooit over nagedacht. Niet bij de invoering en ook niet in de 20 jaar sindsdien waarin we de ene na de andere bizarre lapwerkconstructie hebben mogen verwelkomen. Wat een neukfouten daar zeg, om te kotsen | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2019 @ 14:15 |
Gelukkig heeft deze "hee hier hadden we ook meteen wel aan kunnen denken" omkat-operatie tegen die tijd slechts zo'n schamele 500 miljoen euro gekost, dus ja helaas moeten de tarieven weer omhoog | |
DeaDLocK2K | woensdag 13 maart 2019 @ 14:20 |
Er is door iedereen over nagedacht en dit is door iedereen gezegd behalve TLS en NS, die hebben consequent gezegd dat het allemaal niet kon of moeilijk moeilijk moeilijk. | |
dennistd | woensdag 13 maart 2019 @ 14:25 |
Syntus heet tegenwoordig Keolis Waar ik 'in' zei bedoelde ik 'niet'. Stop de tijd, twee jokers. | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2019 @ 14:27 |
Dat hebben ze dan goed gezien Want dat blijkt nu ook. Graag op eigen kosten terugdraaien heel die aids. | |
b2py | woensdag 13 maart 2019 @ 15:00 |
Yuck | |
James1988 | woensdag 13 maart 2019 @ 16:33 |
Limburg is vanmiddag afgesneden van de rest van het land: stroomstoring Nijmegen-Venlo en blikseminslag Boxtel-Eindhoven. | |
b2py | woensdag 13 maart 2019 @ 16:45 |
Je kan toch over Antwerpen? | |
James1988 | woensdag 13 maart 2019 @ 16:45 |
Een NMBS-conducteur ziet je al aankomen met je OV-chipkaart. | |
Fred | woensdag 13 maart 2019 @ 16:46 |
Geen woord van gelogen, maar blijft toch raar dat de reizigersinfo van NS niet overweg kan met meerdere events op 1 rit. | |
_serial_ | woensdag 13 maart 2019 @ 16:50 |
Wat klopt er niet aan dan ? Het was overigens de trein die ik wilde hebben. | |
James1988 | woensdag 13 maart 2019 @ 16:51 |
"Later vertrek door te grote vertraging" Nogal wiedes. Als die grote vertraging er niet zou zijn zou hij ook niet later vertrekken | |
_serial_ | woensdag 13 maart 2019 @ 16:52 |
Zijn er meer mensen die wel eens reizen op traject Rotterdam - Dordrecht en dan bij voorkeur met de IC, die sinds een paar weken een “knik” merken tussen Rotterdam Zuid en Lombardijen ? Het voelt nogal oncomfortabel aan aangezien je hard van links naar rechts gegooid wordt. | |
Fred | woensdag 13 maart 2019 @ 16:52 |
Twee events: Later vertrek (want vertraging) Rijdt niet verder dan Rotterdam (door te grote vertraging) | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2019 @ 16:57 |
NMBS? Is dat Keolis of R-Net? | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2019 @ 16:58 |
Komt omdat dat systeem bedacht is door een krankzinnige die geen idee heeft hoe een trein eruit ziet. | |
James1988 | woensdag 13 maart 2019 @ 16:59 |
| |
b2py | woensdag 13 maart 2019 @ 17:21 |
Ach, heeft slechts een uur geduurd uiteindelijk | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2019 @ 17:22 |
Was al opgelost voordat een Limburger het gemerkt heeft dus | |
Wertha | woensdag 13 maart 2019 @ 19:11 |
Ik kon gewoon van Ehv naar Wt hoor. | |
_serial_ | woensdag 13 maart 2019 @ 19:17 |
Noodkreet HSL-machinisten: NS traint ons slecht, daardoor vallen treinen uit | |
DeaDLocK2K | woensdag 13 maart 2019 @ 19:23 |
Goede zaak. Ik word altijd heel erg blij van groepen die hun eigen zwakheden onderkennen en een voorstel maken. | |
MTL | woensdag 13 maart 2019 @ 19:40 |
Waarschuwing, rant incoming... Huh? Waar de f*ck heeft het FNV het over? Kan de opleiding beter? Zeker. Altijd, net als alle opleidingen altijd beter kunnen. De opleiding geeft een behoorlijke basis om er mee te werken. Maar slecht onderhoud? Daar is mijns inziens geen sprake van. Wellicht dat de machinisten beter de hand in eigen boezem kunnen steken. Ik hoor zulke flauwekul voorbij komen in de wandelgangen. Mensen geven altijd "die kutloc" de schuld, zonder te denken aan dat ze zelf misschien het probleem gewoon hadden kunnen voorkomen Na een probleem op zoek gaan naar een antwoord of en hoe je het had kunnen voorkomen of anders had kunnen oplossen lijkt gewoon niet gedaan te worden. Het is altijd de fout van de loc, en nooit de fout van de machinist, die zijn immers onfeilbaar | |
Peterselieman | woensdag 13 maart 2019 @ 19:42 |
Dan zou je moeten pleiten dat er een selectere groep machinisten op de HSL rijdt zodat de machinisten die er rijden beschikken over voldoende vakkennis om het materieel zich meester te maken en problemen zoveel mogelijk te kunnen voorkomen/op te lossen | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2019 @ 20:03 |
Je kunt na 200 jaar ontwikkeling ook heel voorzichtig vragen of er misschien een loc ontwikkeld kan worden waar je GEEN rocket scientist voor hoeft te zijn. | |
MTL | woensdag 13 maart 2019 @ 20:06 |
De loc is geen rocket science. Meer een Airbus: je kan alles doen, totdat je de flight envelope overschrijdt, dan grijpt het systeem in. Als je die limieten niet begrijpt of wilt begrijpen... Sterker nog: eigenlijk is het rijden tegenwoordig allemaal hartstikke saai: de machine controleert behoorlijk veel. Toen we nog rangeerden, locs aan en afkoppelden, etc. was het nog een beetje smeuïg [ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 14-03-2019 04:42:19 ] | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2019 @ 20:13 |
Dan moeten ze eens wat minder van die achterlijke mongolen aannemen Van tweeën één. | |
boriq | woensdag 13 maart 2019 @ 21:07 |
Tussen Enschede en Enschede Eschmarke (ter hoogte van de oostburgweg) is een DB Regio Talent ontspoord: Via https://112twente.nl/artikel/XWfnZyzy/trein-ontspoord-in-enschede | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2019 @ 21:10 |
DENNIS RENNEN! | |
b2py | woensdag 13 maart 2019 @ 21:21 |
Machinisten zijn ook volk dat gemakkelijk te vervangen is. Ik stel voor dat ze mogen zitten op de stoel en het sein aan de machine mogen geven 'deuren gesloten gas geven'. Net zoals bij de metro. | |
dennistd | woensdag 13 maart 2019 @ 21:23 |
Ik ben aan het werk... Vannacht maar even langsrijden | |
Maegrim | woensdag 13 maart 2019 @ 21:23 |
kom je toch bijklussen | |
DeaDLocK2K | woensdag 13 maart 2019 @ 21:35 |
Als ik zo eens kijk naar wat de belanghebbenden in de Overijsselse/Drentse/Duitse grensregio's allemaal bedacht hebben, dan zou het me niet verbazen als je over 20 jaar met de trein van Enschede naar Emmen kan via Gronau... Viel me zo op bij lezen van dingen. | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2019 @ 21:51 |
Helaasch, die lijn ligt aan de verkeerde kant van de Ems. Moet er weer een dure brug gebouwd worden. Ganiegebeurenie | |
DeaDLocK2K | woensdag 13 maart 2019 @ 22:07 |
Huh? Waar moet je de Ems over dan? Oh wacht, jij bedoelt een andere spoorlijn denk ik? Ik heb het over de reactivering van de Bentheimer, via Coevorden! Er mist een paar kilometer spoor tussen Gronau en halverwege Bad Bentheim, Achterberg ofzo? | |
Dr_Flash | woensdag 13 maart 2019 @ 22:10 |
Oh dat is veel makkelijker ja. Dan is doorsteken van Gronau naar Bentheim nog het lastigste denk ik. Ik dacht dat je bij Meppen van de Emslandstrecke af wou of zo | |
dennistd | woensdag 13 maart 2019 @ 22:14 |
Klopt ja, tot de aftakking naar Bundeswehrdepot Ochtrup-Brechte ligt het spoor er nog. Overigens heb ik nog nooit iets gehoord over reactivering van Bentheim-Gronau. Als er geld is voor het regionale spoor daar zal het eerder naar elektrificatie Enschede-Münster gaan. | |
DeaDLocK2K | woensdag 13 maart 2019 @ 22:19 |
Nah, daar kunnen we ooit weleens andere leuke dingen mee doen ofzo. Ooit. Of niet Leek mij wel dat je dan veel vliegen in één klap slaat. Die Strecke wordt nu geüpgraded van 50 naar 80 en m'n Duits of m'n aandachtsspanne is niet goed genoeg om nou te interpreteren of de indienstneming vorig jaar december gebeurd is wat de bedoeling was of dat het uitgesteld is en waar die treinen nou precies rijden. | |
dennistd | woensdag 13 maart 2019 @ 22:56 |
Bedoeling was dat er vanaf december treinen Bentheim-Nordhorn-Neuenhaus gingen rijden. Daarvoor moest de infrastructuur flink aangepakt worden, zoals seinen (alles ging telefonisch), bewaakte overwegen (waren onbewaakt grotendeels) en een versteviging van de onderbouw om de snelheid te verhogen. Tegen die versteviging was bezwaar van het in Bentheim naast het spoor gelegen Kurpark, die waren bang dat hun ondergrondse bronnen aangetast zouden worden. Hierdoor heeft het allemaal wat vertraging opgelopen. De startdatum van de trein is gepland in juli nu. | |
DeaDLocK2K | woensdag 13 maart 2019 @ 23:18 |
Thanks! Leuk om te weten Was doortrekking naar Hengelo niet ook voorzien in die langetermijnplannen van DB die vorig jaar zomer ofzo gepubliceerd werden met die nette kaartjes? | |
DeaDLocK2K | woensdag 13 maart 2019 @ 23:19 |
Zou wel leuk zijn als Hengelo-Coevorden sneller was via Bad Bentheim (op termijn) dan via Mariënberg. | |
dennistd | woensdag 13 maart 2019 @ 23:21 |
Nee, de trein krijgt een kering van 20 minuten in Bentheim (aansluiting op de trein Hengelo-Brake in alle richtingen), een kruising in Nordhorn met zichzelf en een kering van 40 minuten in Neuenhaus. Rijtijd is ongeveer een half uur. Met goederenverkeer kan gekruist worden in Nordhorn-Süd geloof ik. | |
Dr_Flash | donderdag 14 maart 2019 @ 09:21 |
Wat gaat er dan precies rijden op welk traject? Reizigersvervoer ook? | |
ReisT | donderdag 14 maart 2019 @ 09:42 |
Er gaan Lint-treinstellen rijden op het traject Bentheim-Nordhorn-Neuenhaus. Reizigersvervoer dus. | |
Dr_Flash | donderdag 14 maart 2019 @ 10:01 |
Dafuq daar moekbijweze | |
Dr_Flash | donderdag 14 maart 2019 @ 10:05 |
Was blijkbaar 2 maanden geleden al compleet gemist | |
Hi_flyer | donderdag 14 maart 2019 @ 12:31 |
Die knik zit er al heel lang in. Is ergens bij Feijenoord. Het is de enige plek waar m'n vouwfiets nog weleens omdondert.... | |
Fred | donderdag 14 maart 2019 @ 13:30 |
Is dat niet wissel 901A/901B of 903, daar waar de 2400 en 2200 van het binnenspoor naar het buitenspoor gaan en 900, 1100 en andere HSL gebruikers de HSL op gaan? | |
MTL | donderdag 14 maart 2019 @ 13:46 |
Jeetje, wisselnummers en treinnummers op fok Ga eens heel snel naar somda | |
Dr_Flash | donderdag 14 maart 2019 @ 13:54 |
Ja hier kan niemand wat mee idd | |
DeaDLocK2K | donderdag 14 maart 2019 @ 14:51 |
Oh ik vind het wel interessante informatie eigenlijk en ik vind het binnen deze context prima acceptabel gebruik van jargon en ik kan er prima wat mee; sporenplan.nl | |
Adrie072 | donderdag 14 maart 2019 @ 15:15 |
Noodkreet HSL-machinisten: NS traint ons slecht, daardoor vallen treinen uit NS gooit HSL-machinisten zonder goede training en begeleiding in het diepe op de hogesnelheidslijn. Daardoor vallen er onnodig veel IC Direct-treinen uit, stellen 1200 treinbestuurders en vakbond FNV in een manifest aan de spoorwegen. David Bremmer 13-03-19, 19:07 Laatste update: 19:12 De HSL is afgelopen maanden voor de zoveelste keer in het nieuws vanwege veelvuldig falende treinen. Mede door een mysterieuze softwarefout vallen nog meer IC Direct-treinen stil dan normaal en is de betrouwbaarheid op het hogesnelheidsspoor gedaald tot onder de wettelijke minimumeis van ruim 82 procent. Dat is veel minder dan op het gewone spoor. Waar NS onlangs stelde dat enkel forse investeringen de HSL beter maken, denken 1200 NS-machinisten daar anders over. Zij missen fundamentele training. ,,NS heeft de beste machinisten ter wereld in dienst, maar biedt ze veel te weinig tijd om het HSL-traject te leren beheersen,” zegt Henri Janssen, bestuurder van FNV Spoor. ,,En als ze daar dan rijden is de ondersteuning vaak bedroevend.” In een twaalf punten tellend verbeterplan eisen de 1200 machinisten beterschap. ,,Breid de opleiding inclusief praktijkopleiding substantieel uit,” luidt punt vijf. ,,Leid de machinisten op tot praktijkervaren vakkrachten op de HSL, zodat ze vanuit vakkennis in voorkomende gevallen autonoom kunnen handelen.” Onvoldoende onderhoud De bestuurders eisen verder dat nieuwe HSL-machinisten een ervaren begeleider meekrijgen. Er moet verder een ‘loket’ komen voor ondersteuning bij problemen. ,,In dit loket dienen alle schakels van de HSL-keten vertegenwoordigd te zijn.” Daarnaast stellen de machinisten in hun manifest dat het materieel nu vaak onvoldoende onderhouden wordt. Er moeten aparte diensten komen waarin NS-personeel de HSL-locomotieven controleert. Verder klagen de bestuurders dat software-updates aan de treinen alleen op het NS-terrein in de Watergraafsmeer (Amsterdam) uitgevoerd mogen worden. Dat kost veel tijd. ,,Dit drukt de capaciteit.” Al met al raken steeds meer HSL-machinisten cynisch en onverschillig, stelt bestuurder Janssen van FNV Spoor. ,,NS heeft de boel gewoon totaal niet op orde op de HSL.” De bond beklemtoont dat de twaalf adviezen ,,niet vrijblijvend” zijn. ,,Wil de NS daar niet over praten dan sluit ik acties niet uit,” zegt bestuurder Henri Janssen. Een Thalys raast over het hogesnelheidsspoor bij het Hollands Diep. In tegenstelling tot de IC Direct rijdt de Thalys wel vaak op tijd. De treinen zijn geschikter voor het hoge snelheidsspoor. Een Thalys raast over het hogesnelheidsspoor bij het Hollands Diep. In tegenstelling tot de IC Direct rijdt de Thalys wel vaak op tijd. De treinen zijn geschikter voor het hoge snelheidsspoor. © Ton Poortvliet NS reageert enigszins verbaasd op de eisen, maar zegt met de machinisten en FNV in gesprek te gaan. ,,Die helpdesk met ervaren personeel is er bijvoorbeeld al”, zegt een woordvoerster. Ze stelt dat NS alles op alles zet om de problemen met de IC Direct aan te pakken. Zo heeft de spoorwegen een eigen verbeterteam opgetuigd en staan er tegenwoordig reserveteams klaar om bij een stranding direct met een vervangende trein het HSL-spoor op te gaan. Ook worden HSL-machinisten goed getraind. Vrijdagochtend zullen de 1200 machinisten het manifest aanbieden aan NS in Utrecht. ,,Doet u het niet voor uzelf, dan doet u het voor de reizigers, de politiek en uw eigen medewerkers. ” bron https://www.ad.nl/binnenl(...)reinen-uit~ab70ef97/ | |
Adrie072 | donderdag 14 maart 2019 @ 15:16 |
Shit, staat al op de vorige pagina... | |
Salatrel | donderdag 14 maart 2019 @ 16:05 |
Thalys betaald dan ook veel meer voor hun paden en krijgen daarom ook voorrang en staan op prio 1 | |
James1988 | donderdag 14 maart 2019 @ 16:12 |
Anderhalve week geleden werd onze licht vertraagde Eurostar anders mooi achter een 1100 aan gestuurd | |
b2py | donderdag 14 maart 2019 @ 16:59 |
Eurostar betaaltvdan ook niet eah | |
Adrie072 | donderdag 14 maart 2019 @ 17:09 |
Ook NS staakt maandag: ’s ochtends vroeg geen treinen, ook daarna hinder. De spoorbonden CNV, FNV en VVMC houden maandagochtend vroeg een werkonderbreking om te pleiten voor handhaving van de pensioenleeftijd op 66 jaar. Vanaf het begin van de dienst tot aan 07.06 uur rijden er geen treinen, meldt de onderhandelaar van vakbond CNV Vakmensen. Economieredactie 14-03-19, 16:54 Laatste update: 17:05 Ook na dat tijdstip is volop hinder op het spoor te verwachten. Maandag geldt in veel sectoren als actiedag. Zo zijn er acties in de bouw, de metaal en de schoonmaak. Op dezelfde dag voert ook de politie actie voor een betere pensioenvoorziening. De staking van de NS komt bovenop een staking bij het stads- en streekvervoer. Tram-, metro- en busbestuurders in Rotterdam, Den Haag en Amsterdam leggen vanaf 06.00 uur 66 minuten lang het werk neer. Trams, bussen en metro’s die voor 06.00 uur op de dienstregeling staan, zullen ook niet rijden. De betrokken vakbonden eisen bevriezing van de pensioenleeftijd op 66 jaar. In de bouw, de metaal en de schoonmaak wordt opgeroepen tot een 24 uursstaking. Ook in de havens in Rotterdam, Amsterdam en Zeeland wordt volgens de bonden gestaakt. De actievoerders verzamelen zich volgens de bond op tien regionale actiebijeenkomsten verspreid over het land. De actievoerders willen onder meer dat de stijging van de AOW-leeftijd wordt bevroren, indexatie van de pensioenen en het verruimen van de pensioenmogelijkheden voor zelfstandigen en flexwerkers. https://www.ad.nl/economi(...)rna-hinder~a6068999/ | |
b2py | donderdag 14 maart 2019 @ 17:18 |
Fack druk op de weg dus | |
MTL | donderdag 14 maart 2019 @ 17:45 |
Jaaaa, staken!!!1111oneoneone Pak de hooivorken en de fakkels | |
Maegrim | donderdag 14 maart 2019 @ 18:14 |
Denk niet dat er nog iemand de verkeersleiding belt dat er mensen in het spoor lopen ofzo | |
DeaDLocK2K | donderdag 14 maart 2019 @ 18:25 |
Als je al niet meer mag staken om je pensioenleeftijd, waar dan nog wel om? En het gaat ook nog eens om een behoorlijk tijdsverschil. | |
MTL | donderdag 14 maart 2019 @ 18:41 |
Jeetje, why so serious? | |
Peterselieman | donderdag 14 maart 2019 @ 18:44 |
Mooie ov-chipkaart en hij werkt nog ook https://www.dumpert.nl/me(...)we_ov_chipkaart.html https://www.dumpert.nl/me(...)we_ov_chipkaart.html
| |
Adrie072 | donderdag 14 maart 2019 @ 19:03 |
| |
_JdM_ | donderdag 14 maart 2019 @ 19:18 |
Of bij de vaste kruisen bij spoor YSM (tussen wissel 135 en 911A)? Deze vaste kruisen liggen er namelijk tijdelijk niet en zijn vervangen door recht spoor zonder kruisen. | |
MTL | donderdag 14 maart 2019 @ 19:52 |
Dat hele stuk ligt er zwaar beroerd bij. Ook de waterkering direct na Zuid geeft een behoorlijke hobbel, daarna de slechte ligging bij stadion, inderdaad dat kruiswissel dat voor de helft is weggehaald en dan het hogesnelheidswissel. Overigens ook verder naar Dordrecht is het op sommige plekken gewoon slecht. Er zit al jaren een enorme hobbel in de kap Barendrecht, waarbij je letterlijk uit je stoel omhoog komt, en zelfs daar wordt nog van gezegd: het is veilig, dus hoeft er niks aan te gebeuren. | |
James1988 | donderdag 14 maart 2019 @ 20:03 |
Jaren geleden was er zo'n plek vlak na Rotterdam Zuid richting Dordrecht op het buitenspoor. Daar werd je ook zowat uit je stoel gegooid. Na een ronde werkzaamheden was dat toen opgelost. Tijd om dat opnieuw te doen? | |
Wertha | donderdag 14 maart 2019 @ 20:04 |
Lekkere die Franse mentaliteit die in Nederland geïntroduceerd wordt. Totaal overbodige staking ook. De noodzaak van het herzien van de AOW-leeftijd staat al hoog op de agenda in de politiek. Dit is echt staken om te staken. | |
Salatrel | donderdag 14 maart 2019 @ 20:06 |
Ik staak niet mee. | |
Maegrim | donderdag 14 maart 2019 @ 20:10 |
Ik staak 's ochtends maar da's meer omdat ik dan nog in m'n nest lig | |
Salatrel | donderdag 14 maart 2019 @ 20:11 |
ja hier net zo | |
Dr_Flash | donderdag 14 maart 2019 @ 20:12 |
Ik werk toch thuis. Staak maar raak | |
James1988 | donderdag 14 maart 2019 @ 20:13 |
Ik hoef maandagochtend toch niet met de trein | |
derLudolf | donderdag 14 maart 2019 @ 20:32 |
Ik ook niet | |
#ANONIEM | donderdag 14 maart 2019 @ 21:40 |
[ Bericht 76% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2019 21:41:13 ] | |
Maegrim | donderdag 14 maart 2019 @ 22:09 |
wat | |
b2py | donderdag 14 maart 2019 @ 22:22 |
CHOO CHOO ALL ABOARD VeTrain | |
DeaDLocK2K | donderdag 14 maart 2019 @ 22:23 |
Mooi plaatje wel. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 15 maart 2019 @ 16:42 |
Oeh... Ik zit in een diesel onder de draad in Manchester. | |
dennistd | vrijdag 15 maart 2019 @ 16:45 |
Wij hebben twee weken terug 632km onder de draad gedieseld tussen Edinburgh en Londen | |
DeaDLocK2K | vrijdag 15 maart 2019 @ 17:03 |
Wat mijn oma heerlijk uitsprak als Man-gestur. | |
Adrie072 | vrijdag 15 maart 2019 @ 19:00 |
en volgens ns.nl pas om 21:00 opgelost, ligt ie ernaast ofzo? | |
dennistd | vrijdag 15 maart 2019 @ 19:13 |
Erdoor kan ook | |
James1988 | vrijdag 15 maart 2019 @ 19:14 |
Gestrande trein betekent ook wel eens een roodseinpassage, dan wordt de situatie ter plekke bevroren en gaat men eerst onderzoek doen. | |
Adrie072 | vrijdag 15 maart 2019 @ 19:19 |
Tis zo te zien op treinenradar, de Virm 8615 en die stopt op Castricum. Kan die dan een rood sein negeren en zo ja, is dat niet met een belletje af te handelen, als in "foutje....."? | |
dennistd | vrijdag 15 maart 2019 @ 19:20 |
Sowieso moet de machinist vervangen worden bij een sts-passage, en je hebt ook kans dat er een wissel open gereden is, waardoor er eerst gekeken moet worden of er schade is. | |
Adrie072 | vrijdag 15 maart 2019 @ 19:24 |
Misschien werd de machinist ziek, iig het rijdt weer, | |
Faux. | vrijdag 15 maart 2019 @ 19:24 |
Hoe komt het eigenlijk dat het bij Schiphol altijd spoor 5-6 is tot een paar minuten van te voren? | |
Adrie072 | vrijdag 15 maart 2019 @ 19:35 |
Vind het toch n beetje vreemd, je zegt een gestrande trein, maar er rijdt ook geen zak van Alkmaar richting A`dam of Haarlem. | |
James1988 | vrijdag 15 maart 2019 @ 19:35 |
Dat heet Dynamisch Verkeersmanagement (DVM), treinen worden toegekend aan spoor 5-6 en een systeem ter plaatse bepaalt uiteindelijk of treinen naar 5 of 6 gaan. Dit gebeurt om-en-om. Alle treinen die eindigen of beginnen te Schiphol doen dit op sporen 3 en 4. | |
Faux. | vrijdag 15 maart 2019 @ 19:37 |
Ah oké, is Schiphol het enige station waarop dit gebeurt? Zo ja, waarom? | |
dennistd | vrijdag 15 maart 2019 @ 19:39 |
Tegenwoordig wel ja, in het verleden (voor de viersporigheid van de zuidtak) ook op Amsterdam Zuid. Reden is dat de capaciteit van Schiphol (dat al erg vol zit) zo optimaal benut wordt en een trein niet onnodig voor een rood sein staat te wachten terwijl het naastgelegen spoor vrij is. | |
Salatrel | vrijdag 15 maart 2019 @ 19:40 |
omdat veel treinen voor de beperkte perroncapaciteit? | |
Faux. | vrijdag 15 maart 2019 @ 19:41 |
Helder, thanks | |
Fred | vrijdag 15 maart 2019 @ 21:45 |
Het was nog mooier geweest als ze bij de bouw van de HSL gelijk de mogelijkheid hadden gebouwd om tegelijkertijd HSL-gebruikers en Schiphollijn-gebruikers te ontvangen en te laten vertrekken, zonder dat één van deze treinen in Hoofddorp moet afremmen om een wissel over te gaan. Dan was een cross-platform overstap makkelijk te realiseren tussen de HSL en de IC's van en naar Leiden. | |
James1988 | vrijdag 15 maart 2019 @ 21:58 |
Maar wie zou je daar blij mee maken? | |
Frozen-assassin | vrijdag 15 maart 2019 @ 22:02 |
STS passage van vanmiddag;Gelukkig werkten de systemen. 15 meter is niet echt heel veel | |
James1988 | vrijdag 15 maart 2019 @ 22:05 |
Een linkje naar de bron wordt op prijs gesteld. | |
Fred | vrijdag 15 maart 2019 @ 22:09 |
Zal dit artikel zijn denk ik? https://nos.nl/artikel/22(...)ation-castricum.html | |
Dr_Flash | vrijdag 15 maart 2019 @ 22:26 |
Mooi, geen betere test dan een test in productie | |
Frozen-assassin | vrijdag 15 maart 2019 @ 22:29 |
Oeps, NOS ja. | |
Peterselieman | vrijdag 15 maart 2019 @ 22:30 |
De remmen deden het in ieder geval | |
dennistd | vrijdag 15 maart 2019 @ 22:31 |
Als ik even terugkijk lijkt het erop dat DDM 7204 als spits-IC 3454 (Haarlem-Alkmaar) stilstond op Castricum. Vervolgens is trein 858 (IC Maastricht-Den Helder) bestaande uit VIRMs 9566 en 9512 door het rode P-sein 826 net voor de Beverwijkerstraatweg gegaan. | |
YourCaptor | vrijdag 15 maart 2019 @ 22:48 |
Ouch! | |
Maegrim | vrijdag 15 maart 2019 @ 22:52 |
gewoon ff bellen dat het een foutje was en weer door toch | |
Dr_Flash | vrijdag 15 maart 2019 @ 23:13 |
Ja lijkt me ook. | |
Dr_Flash | vrijdag 15 maart 2019 @ 23:15 |
Er hoeft niks heel diep onderzocht te worden. Machinist had een verwachtingspatroon. Tsja, dat is sowieso de oorzaak van minstens 80 % van de STS-passages. Mag niet gebeuren, nee er mag zo veel niet. Hij die zonder zonden is, werpe de eerste steen. Het blijft mensenwerk. Mensenwerk met achtervang van computersystemen zoals ATB. En dat heeft zijn werk gedaan. Niks mis mee. Works as designed | |
b2py | vrijdag 15 maart 2019 @ 23:29 |
Wijzen naar een sein en herhalen wat je ziet zoals in Japan zou zoal 98% schelen. Maar daar zijn we Nederland weer te hypocriet voor. | |
Dr_Flash | vrijdag 15 maart 2019 @ 23:32 |
Bijvoorbeeld, zulke eenvoudige dingen kunnen al een boel schelen. Kosten ook om te beginnen. Maar in dit land moeten we zoals deadlock eerder al zei, zo nodig steeds weer zelf het wiel uitvinden, en dan wordt het steeds weer vierkant. | |
dennistd | vrijdag 15 maart 2019 @ 23:39 |
Mja, als je een geopende overweg op rijdt... Kan me tenminste niet voorstellen dat deze overweg sluit als het sein ervoor op rood staat. Het voorste stel is gewoon met 40km/h de overweg op gereden: | |
MTL | zaterdag 16 maart 2019 @ 07:40 |
Bij P-seinen gaat de overweg gewoon dicht. Dat is ook direct een probleem, als er een defecte trein voor je stil staat. Heb je dan de overweg al 'aangereden' (ben je al binnen de detectiesectie van de overweg), dan zal de overweg gesloten blijven tot je de overweg over bent. Gevolg is dus dat na 5 minuten de overweg als zijnde 'gestoord' wordt geregistreerd, en de treinen dus allemaal een aanwijzing krijgen om de overweg stapvoets te passeren omdat het wegverkeer wel eens het heft in eigen hand kan nemen en tussen of onder de spoorbomen door gaat. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:39 |
Helemaal juist! | |
spectrumanalyser | zaterdag 16 maart 2019 @ 08:42 |
De DDM1 trein die defect op Castricum stond, is nog in dienst. Zojuist een slag Haarlem-Hoorn gedaan als Sprinter. | |
Peterselieman | zaterdag 16 maart 2019 @ 09:33 |
Tussen Zwolle en Groningen rijdt er inmiddels een setje van de nieuwe sprinters op de stoptreindienst | |
Fred | zaterdag 16 maart 2019 @ 12:00 |
Reizigers op Den Haag/Leiden - Amsterdam Centaal Breda/Dordrecht/Rotterdam - Amsterdam Zuid/Duivendrecht/Almere/Lelystad | |
Fred | zaterdag 16 maart 2019 @ 12:04 |
In de luchtvaart ook gebruikelijk, elke instructie wordt herhaald. | |
Fred | zaterdag 16 maart 2019 @ 12:06 |
Dat wordt wel gevaarlijk op het spoor maandag, allemaal machinisten die zelf vinden dat ze te oud zijn om te werken als machinist die geconfronteerd worden met onverwachte situaties als gevolg van hun eigen staking... | |
Adrie072 | zaterdag 16 maart 2019 @ 13:10 |
Rood sein Volgens reizigersvereniging Rover is een dergelijke situatie zoals in Castricum gisteren vrij uniek: "Vijftien meter afstand is niet heel veel", vertelt een woordvoerder. "Toch gebeurt het wel vaker. Machinisten zijn mensen en die missen weleens een rood sein. Maar daarom is juist het automatische remsysteem bedacht en dat heeft gisteren goed zijn werk gedaan." De Inspectie voor Leefomgeving en Transport (ILT) onderzoekt de zaak. https://www.nhnieuws.nl/n(...)moest-me-vastgrijpen Nuchtere reactie toch.. | |
_serial_ | zaterdag 16 maart 2019 @ 14:52 |
NS: Probleem van uitvallende IC Direct treinen gevonden Ben benieuwd of er nu niet weer nieuwe bugs bijkomen. | |
Hr-Flip | zaterdag 16 maart 2019 @ 14:53 |
Het automatisch remsyteem heeft niks gedaan. Een P-sein heeft immers geen ATB-VV baken. Men heeft geluk gehad dat de machinist nog net op tijd is gestopt met dagdromen en toch heeft geremd. | |
Dr_Flash | zaterdag 16 maart 2019 @ 14:58 |
Zal mij benieuwen. | |
Maegrim | zaterdag 16 maart 2019 @ 15:05 |
ok man | |
James1988 | zaterdag 16 maart 2019 @ 15:10 |
Franse douaniers zijn sinds 4 maart aan het staken. Ze willen een beter salaris, en meer collega's om de gevolgen van Brexit op te vangen. In plaats van het werk neer te leggen, houden ze stiptheidsacties. Dat heeft nogal wat gevolgen voor Eurostar:
En ook op de luchthavens wordt gestaakt:
| |
DeaDLocK2K | zaterdag 16 maart 2019 @ 15:12 |
Ik zou het stilhouden als ik hen was tot ik het definitief zou weten... | |
derLudolf | zaterdag 16 maart 2019 @ 15:14 |
Ach, met deze vorm van staken heb ik opzich wel vree. Want indien harde Brexit dan moet het altijd zo, zoals ze nu doen. | |
Salatrel | zaterdag 16 maart 2019 @ 15:21 |
We kwamen vorige week nog met 8 man door de Thalys heen. | |
greavy | zaterdag 16 maart 2019 @ 15:35 |
Niet alleen voor Eurostar, ook de trein tussen Calais en Folkestone net als de boten Duinkerke-Dover. Daarover gesproken, morgen gaan we met 7 vrachtwagens proberen een spoedje op tijd af te leveren in Swindon, UK. Morgenavond de trein in Calais naar Folkestone. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 16 maart 2019 @ 15:35 |
De Telegraaf denkt ook weer eens aan kwaliteitsjournalistiek te doen en verwart "verwarde mensen die langs het spoor lopen" met "even een luchtje scheppen na even lekker Ingrid gespeeld te hebben" https://www.facebook.com/telegraaf/videos/416816742413338 Wat een dom volk werkt daar toch ook. | |
James1988 | zaterdag 16 maart 2019 @ 15:41 |
ProRail gooide bh-meneer zelf op Facebook als een verward persoon, dat de Telegraaf dat dan overneemt geloof ik nog wel. In zie alleen niet waarom bh-meneer op ProRail's Facebook zou moeten staan. Hij steekt gewoon de spoorwegovergang over en dat is het? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 16 maart 2019 @ 15:50 |
PorRail is geen journalistieke organisatie. Het is fout van ze, maar het is een begrijpelijke fout, die horen gelijk in paniekmodus te gaan. Een daadwerkelijke journalist die z'n diploma dus niet bij Windesheim heeft "gehaald" in de periode 2000-2018 ziet dit toch gelijk, kom nou. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 16 maart 2019 @ 16:13 |
STS-protocol zegt: bij STS zonder gevaarzetting mag de betreffende trein worden weggehaald om vrij baan te maken. Mét gevaarzetting mag er geen meter mee worden gereden. Gevaarzetting is er als er een open overweg is bereden, een andere trein binnen twintig meter in hetzelfde blok staat, of bij een (bijna-)aanrijding. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 16 maart 2019 @ 16:15 |
Als de trein boven de 40 reed en de mcn niet snel genoeg remde, grijpt de ATB gewoon in hoor. Heb je geen VV voor nodig. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 16 maart 2019 @ 16:23 |
De ATB controleert alleen of je aan het remcriterium voldoet. Als je daar met VIRM rijdt en je remt in standje 2 v.d. 7 voldoe je daaraan maar haal je een remming 130-0 niet. Daarvoor moet je toch echt standje 3 of 4 aanhouden. Hier bij Castricum zitten de remwegen in de blokverdichting redelijk op het minimum en wordt veelvoudig met hinder gereden waarbij seinen veilig komen tijdens het remmen. Dan slijt een verwachtingspatroon dat je het redt met niet al te hard remmen er best snel in. Als je dan afgeleid bent maak je snel een fout. Op deze locatie zou ATB-vv zeker meerwaarde hebben. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 16 maart 2019 @ 16:26 |
Klopt. Ik heb het dan ook over überhaupt remmen, niet over de remstand. Maar de bewering dat ATB niets doet bij een P-sein als er geen VV ligt, klopt niet. Daar doelde ik op. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 16 maart 2019 @ 16:38 |
Met "niet snel genoeg remt" kan de lezer iedere kant op. Vandaar mijn aanvulling. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 16 maart 2019 @ 16:49 |
| |
Dr_Flash | zaterdag 16 maart 2019 @ 17:58 |
Welja Maar ja, volgende keer heeft ie er een regenjas overheen aan. Is dan nog steeds "paniek geboden"? Wat heeft paniek sowieso ooit voor nut eigenlijk? | |
Dr_Flash | zaterdag 16 maart 2019 @ 21:22 |
Mailtje van m'n pa met een treintje uit zijn jeugd. Mogen jullie raden waar en wanneer ongeveer | |
Peterselieman | zaterdag 16 maart 2019 @ 21:34 |
Den Helder 1975? | |
Dr_Flash | zaterdag 16 maart 2019 @ 21:35 |
Den Helder klopt idd, het zou eind jaren '60 zijn | |
Duvel | zaterdag 16 maart 2019 @ 21:46 |
Gezien de diverse huisstijluitingen (logo op loc, uniform rangeerder en bord restauratie op stationsgebouw) zou ik het iets later schatten. | |
Dr_Flash | zaterdag 16 maart 2019 @ 21:54 |
Ik heb de baas even gemaild dat het later moet zijn | |
Dr_Flash | zaterdag 16 maart 2019 @ 22:01 |
vol |