abonnement Unibet Coolblue
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 14 maart 2019 @ 09:21:38 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185602141
Wat gaat er dan precies rijden op welk traject? Reizigersvervoer ook? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 14 maart 2019 @ 09:42:08 #202
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_185602440
Er gaan Lint-treinstellen rijden op het traject Bentheim-Nordhorn-Neuenhaus.
Reizigersvervoer dus.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 14 maart 2019 @ 10:01:28 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185602661
_O_ Dafuq daar moekbijweze :~
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 14 maart 2019 @ 10:05:45 #204
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185602718
Was blijkbaar 2 maanden geleden al :') compleet gemist :o

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 14 maart 2019 @ 12:31:07 #205
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_185605244
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 16:52 schreef _serial_ het volgende:
Zijn er meer mensen die wel eens reizen op traject Rotterdam - Dordrecht en dan bij voorkeur met de IC, die sinds een paar weken een “knik” merken tussen Rotterdam Zuid en Lombardijen ?

Het voelt nogal oncomfortabel aan aangezien je hard van links naar rechts gegooid wordt.
Die knik zit er al heel lang in. Is ergens bij Feijenoord. Het is de enige plek waar m'n vouwfiets nog weleens omdondert....
  donderdag 14 maart 2019 @ 13:30:01 #206
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185606305
Is dat niet wissel 901A/901B of 903, daar waar de 2400 en 2200 van het binnenspoor naar het buitenspoor gaan en 900, 1100 en andere HSL gebruikers de HSL op gaan?
So we just called him Fred
pi_185606568
Jeetje, wisselnummers en treinnummers op fok :')
Ga eens heel snel naar somda :W
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 14 maart 2019 @ 13:54:33 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185606673
Ja hier kan niemand wat mee idd _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_185607510
Oh ik vind het wel interessante informatie eigenlijk en ik vind het binnen deze context prima acceptabel gebruik van jargon en ik kan er prima wat mee; sporenplan.nl (y)
Bier.
pi_185607975
Noodkreet HSL-machinisten: NS traint ons slecht, daardoor vallen treinen uit
NS gooit HSL-machinisten zonder goede training en begeleiding in het diepe op de hogesnelheidslijn. Daardoor vallen er onnodig veel IC Direct-treinen uit, stellen 1200 treinbestuurders en vakbond FNV in een manifest aan de spoorwegen.



David Bremmer 13-03-19, 19:07 Laatste update: 19:12

De HSL is afgelopen maanden voor de zoveelste keer in het nieuws vanwege veelvuldig falende treinen. Mede door een mysterieuze softwarefout vallen nog meer IC Direct-treinen stil dan normaal en is de betrouwbaarheid op het hogesnelheidsspoor gedaald tot onder de wettelijke minimumeis van ruim 82 procent. Dat is veel minder dan op het gewone spoor.

Waar NS onlangs stelde dat enkel forse investeringen de HSL beter maken, denken 1200 NS-machinisten daar anders over. Zij missen fundamentele training. ,,NS heeft de beste machinisten ter wereld in dienst, maar biedt ze veel te weinig tijd om het HSL-traject te leren beheersen,” zegt Henri Janssen, bestuurder van FNV Spoor. ,,En als ze daar dan rijden is de ondersteuning vaak bedroevend.”

In een twaalf punten tellend verbeterplan eisen de 1200 machinisten beterschap. ,,Breid de opleiding inclusief praktijkopleiding substantieel uit,” luidt punt vijf. ,,Leid de machinisten op tot praktijkervaren vakkrachten op de HSL, zodat ze vanuit vakkennis in voorkomende gevallen autonoom kunnen handelen.”

Onvoldoende onderhoud
De bestuurders eisen verder dat nieuwe HSL-machinisten een ervaren begeleider meekrijgen. Er moet verder een ‘loket’ komen voor ondersteuning bij problemen. ,,In dit loket dienen alle schakels van de HSL-keten vertegenwoordigd te zijn.”

Daarnaast stellen de machinisten in hun manifest dat het materieel nu vaak onvoldoende onderhouden wordt. Er moeten aparte diensten komen waarin NS-personeel de HSL-locomotieven controleert. Verder klagen de bestuurders dat software-updates aan de treinen alleen op het NS-terrein in de Watergraafsmeer (Amsterdam) uitgevoerd mogen worden. Dat kost veel tijd. ,,Dit drukt de capaciteit.”

Al met al raken steeds meer HSL-machinisten cynisch en onverschillig, stelt bestuurder Janssen van FNV Spoor. ,,NS heeft de boel gewoon totaal niet op orde op de HSL.” De bond beklemtoont dat de twaalf adviezen ,,niet vrijblijvend” zijn. ,,Wil de NS daar niet over praten dan sluit ik acties niet uit,” zegt bestuurder Henri Janssen.



Een Thalys raast over het hogesnelheidsspoor bij het Hollands Diep. In tegenstelling tot de IC Direct rijdt de Thalys wel vaak op tijd. De treinen zijn geschikter voor het hoge snelheidsspoor.
Een Thalys raast over het hogesnelheidsspoor bij het Hollands Diep. In tegenstelling tot de IC Direct rijdt de Thalys wel vaak op tijd. De treinen zijn geschikter voor het hoge snelheidsspoor. © Ton Poortvliet

NS reageert enigszins verbaasd op de eisen, maar zegt met de machinisten en FNV in gesprek te gaan. ,,Die helpdesk met ervaren personeel is er bijvoorbeeld al”, zegt een woordvoerster. Ze stelt dat NS alles op alles zet om de problemen met de IC Direct aan te pakken. Zo heeft de spoorwegen een eigen verbeterteam opgetuigd en staan er tegenwoordig reserveteams klaar om bij een stranding direct met een vervangende trein het HSL-spoor op te gaan. Ook worden HSL-machinisten goed getraind.

Vrijdagochtend zullen de 1200 machinisten het manifest aanbieden aan NS in Utrecht. ,,Doet u het niet voor uzelf, dan doet u het voor de reizigers, de politiek en uw eigen medewerkers. ”

bron https://www.ad.nl/binnenl(...)reinen-uit~ab70ef97/
pi_185607986
Shit, staat al op de vorige pagina...
pi_185608888
quote:
Een Thalys raast over het hogesnelheidsspoor bij het Hollands Diep. In tegenstelling tot de IC Direct rijdt de Thalys wel vaak op tijd.
Thalys betaald dan ook veel meer voor hun paden en krijgen daarom ook voorrang en staan op prio 1
  donderdag 14 maart 2019 @ 16:12:10 #213
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_185609035
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 16:05 schreef Salatrel het volgende:
[..]

Thalys betaald dan ook veel meer voor hun paden en krijgen daarom ook voorrang en staan op prio 1
Anderhalve week geleden werd onze licht vertraagde Eurostar anders mooi achter een 1100 aan gestuurd :P
pi_185609997
Eurostar betaaltvdan ook niet eah
pi_185610196
Ook NS staakt maandag: ’s ochtends vroeg geen treinen, ook daarna hinder.

De spoorbonden CNV, FNV en VVMC houden maandagochtend vroeg een werkonderbreking om te pleiten voor handhaving van de pensioenleeftijd op 66 jaar. Vanaf het begin van de dienst tot aan 07.06 uur rijden er geen treinen, meldt de onderhandelaar van vakbond CNV Vakmensen.

Economieredactie 14-03-19, 16:54 Laatste update: 17:05

Ook na dat tijdstip is volop hinder op het spoor te verwachten.
Maandag geldt in veel sectoren als actiedag. Zo zijn er acties in de bouw, de metaal en de schoonmaak. Op dezelfde dag voert ook de politie actie voor een betere pensioenvoorziening.

De staking van de NS komt bovenop een staking bij het stads- en streekvervoer. Tram-, metro- en busbestuurders in Rotterdam, Den Haag en Amsterdam leggen vanaf 06.00 uur 66 minuten lang het werk neer. Trams, bussen en metro’s die voor 06.00 uur op de dienstregeling staan, zullen ook niet rijden. De betrokken vakbonden eisen bevriezing van de pensioenleeftijd op 66 jaar.

In de bouw, de metaal en de schoonmaak wordt opgeroepen tot een 24 uursstaking. Ook in de havens in Rotterdam, Amsterdam en Zeeland wordt volgens de bonden gestaakt. De actievoerders verzamelen zich volgens de bond op tien regionale actiebijeenkomsten verspreid over het land.

De actievoerders willen onder meer dat de stijging van de AOW-leeftijd wordt bevroren, indexatie van de pensioenen en het verruimen van de pensioenmogelijkheden voor zelfstandigen en flexwerkers.

https://www.ad.nl/economi(...)rna-hinder~a6068999/
pi_185610357
Fack druk op de weg dus -O-
pi_185610820
Jaaaa, staken!!!1111oneoneone
Pak de hooivorken en de fakkels *O* w/

8)7
pi_185611264
Denk niet dat er nog iemand de verkeersleiding belt dat er mensen in het spoor lopen ofzo :+
pi_185611446
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2019 17:45 schreef MTL het volgende:
Jaaaa, staken!!!1111oneoneone
Pak de hooivorken en de fakkels *O* w/

8)7
Als je al niet meer mag staken om je pensioenleeftijd, waar dan nog wel om? En het gaat ook nog eens om een behoorlijk tijdsverschil.
Bier.
pi_185611725
Jeetje, why so serious? :D
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 maart 2019 @ 18:44:53 #221
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_185611781
Mooie ov-chipkaart en hij werkt nog ook _O-

https://www.dumpert.nl/me(...)we_ov_chipkaart.html
https://www.dumpert.nl/me(...)we_ov_chipkaart.html

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_185612209
calandamountain twitterde op donderdag 14-03-2019 om 18:58:20 Gemütliche Stube bei diesem Wetter. https://t.co/vr5HToNzNU reageer retweet
pi_185612589
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 13:30 schreef FredvZ het volgende:
Is dat niet wissel 901A/901B of 903, daar waar de 2400 en 2200 van het binnenspoor naar het buitenspoor gaan en 900, 1100 en andere HSL gebruikers de HSL op gaan?
Of bij de vaste kruisen bij spoor YSM (tussen wissel 135 en 911A)? Deze vaste kruisen liggen er namelijk tijdelijk niet en zijn vervangen door recht spoor zonder kruisen.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_185613371
Dat hele stuk ligt er zwaar beroerd bij. Ook de waterkering direct na Zuid geeft een behoorlijke hobbel, daarna de slechte ligging bij stadion, inderdaad dat kruiswissel dat voor de helft is weggehaald en dan het hogesnelheidswissel.
Overigens ook verder naar Dordrecht is het op sommige plekken gewoon slecht. Er zit al jaren een enorme hobbel in de kap Barendrecht, waarbij je letterlijk uit je stoel omhoog komt, en zelfs daar wordt nog van gezegd: het is veilig, dus hoeft er niks aan te gebeuren.
  donderdag 14 maart 2019 @ 20:03:52 #225
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_185613652
Jaren geleden was er zo'n plek vlak na Rotterdam Zuid richting Dordrecht op het buitenspoor. Daar werd je ook zowat uit je stoel gegooid. Na een ronde werkzaamheden was dat toen opgelost.

Tijd om dat opnieuw te doen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')