Lekkere die Franse mentaliteit die in Nederland geīntroduceerd wordt.quote:Op donderdag 14 maart 2019 17:09 schreef Adrie072 het volgende:
Ook NS staakt maandag: ’s ochtends vroeg geen treinen, ook daarna hinder.
De spoorbonden CNV, FNV en VVMC houden maandagochtend vroeg een werkonderbreking om te pleiten voor handhaving van de pensioenleeftijd op 66 jaar. Vanaf het begin van de dienst tot aan 07.06 uur rijden er geen treinen, meldt de onderhandelaar van vakbond CNV Vakmensen.
Economieredactie 14-03-19, 16:54 Laatste update: 17:05
Ook na dat tijdstip is volop hinder op het spoor te verwachten.
Maandag geldt in veel sectoren als actiedag. Zo zijn er acties in de bouw, de metaal en de schoonmaak. Op dezelfde dag voert ook de politie actie voor een betere pensioenvoorziening.
De staking van de NS komt bovenop een staking bij het stads- en streekvervoer. Tram-, metro- en busbestuurders in Rotterdam, Den Haag en Amsterdam leggen vanaf 06.00 uur 66 minuten lang het werk neer. Trams, bussen en metro’s die voor 06.00 uur op de dienstregeling staan, zullen ook niet rijden. De betrokken vakbonden eisen bevriezing van de pensioenleeftijd op 66 jaar.
In de bouw, de metaal en de schoonmaak wordt opgeroepen tot een 24 uursstaking. Ook in de havens in Rotterdam, Amsterdam en Zeeland wordt volgens de bonden gestaakt. De actievoerders verzamelen zich volgens de bond op tien regionale actiebijeenkomsten verspreid over het land.
De actievoerders willen onder meer dat de stijging van de AOW-leeftijd wordt bevroren, indexatie van de pensioenen en het verruimen van de pensioenmogelijkheden voor zelfstandigen en flexwerkers.
https://www.ad.nl/economi(...)rna-hinder~a6068999/
ja hier net zoquote:Op donderdag 14 maart 2019 20:10 schreef Maegrim het volgende:
Ik staak 's ochtends maar da's meer omdat ik dan nog in m'n nest lig
Wat mijn oma heerlijk uitsprak als Man-gestur.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 16:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Oeh... Ik zit in een diesel onder de draad in Manchester.
en volgens ns.nl pas om 21:00 opgelost, ligt ie ernaast ofzo?twitter:rijdendetreinen twitterde op vrijdag 15-03-2019 om 18:38:18 STORING: gestrande trein Amsterdam-Zaandam-Alkmaar #storing #ns https://t.co/aTMoU003A8 reageer retweet
Erdoor kan ookquote:Op vrijdag 15 maart 2019 19:00 schreef Adrie072 het volgende:en volgens ns.nl pas om 21:00 opgelost, ligt ie ernaast ofzo?twitter:rijdendetreinen twitterde op vrijdag 15-03-2019 om 18:38:18 STORING: gestrande trein Amsterdam-Zaandam-Alkmaar #storing #ns https://t.co/aTMoU003A8 reageer retweet
Gestrande trein betekent ook wel eens een roodseinpassage, dan wordt de situatie ter plekke bevroren en gaat men eerst onderzoek doen.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 19:00 schreef Adrie072 het volgende:en volgens ns.nl pas om 21:00 opgelost, ligt ie ernaast ofzo?twitter:rijdendetreinen twitterde op vrijdag 15-03-2019 om 18:38:18 STORING: gestrande trein Amsterdam-Zaandam-Alkmaar #storing #ns https://t.co/aTMoU003A8 reageer retweet
Tis zo te zien op treinenradar, de Virm 8615 en die stopt op Castricum. Kan die dan een rood sein negeren en zo ja, is dat niet met een belletje af te handelen, als in "foutje....."?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 19:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Gestrande trein betekent ook wel eens een roodseinpassage, dan wordt de situatie ter plekke bevroren en gaat men eerst onderzoek doen.
Dat heet Dynamisch Verkeersmanagement (DVM), treinen worden toegekend aan spoor 5-6 en een systeem ter plaatse bepaalt uiteindelijk of treinen naar 5 of 6 gaan. Dit gebeurt om-en-om.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 19:24 schreef Faux. het volgende:
Hoe komt het eigenlijk dat het bij Schiphol altijd spoor 5-6 is tot een paar minuten van te voren?
Ah oké, is Schiphol het enige station waarop dit gebeurt? Zo ja, waarom?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 19:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat heet Dynamisch Verkeersmanagement (DVM), treinen worden toegekend aan spoor 5-6 en een systeem ter plaatse bepaalt uiteindelijk of treinen naar 5 of 6 gaan. Dit gebeurt om-en-om.
Alle treinen die eindigen of beginnen te Schiphol doen dit op sporen 3 en 4.
Tegenwoordig wel ja, in het verleden (voor de viersporigheid van de zuidtak) ook op Amsterdam Zuid. Reden is dat de capaciteit van Schiphol (dat al erg vol zit) zo optimaal benut wordt en een trein niet onnodig voor een rood sein staat te wachten terwijl het naastgelegen spoor vrij is.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 19:37 schreef Faux. het volgende:
[..]
Ah oké, is Schiphol het enige station waarop dit gebeurt? Zo ja, waarom?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |