Goverman | woensdag 17 oktober 2018 @ 10:24 | |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! Foto volgt | ||
Fred | woensdag 17 oktober 2018 @ 10:32 | |
Ik sabel niks neer @Goverman, ik ben wel erg kritisch als er gesproken wordt over "beter voor het milieu" etc. Dat is vaak minder rooskleurig dan wordt voorgeschoteld. | ||
Mr_Klaasje | woensdag 17 oktober 2018 @ 11:03 | |
Zeker waar. Maar je moet wel stappen nemen om er achter te komen wat er nog meer beter kan. Als we beter voor het milieu nooit hadden geroepen zouden dieselvrachtauto's vandaag de dag veel meer hebben uitgestoten dan nu. Dat geldt ook voor accu- en waterstoftreinen. Dat staat nu nog in de kinderschoenen en is lang niet zo duurzaam als het zou moeten worden. Maar de eerste stappen zijn veelbelovend en een aanmoediging om verdere stappen te maken. Daar komt bij dat een accutrein op kolenstroom op het vlak van co2-uitstoot nu al voordeliger is dan een dieseltrein. Hoe goed kan het worden als we alles wat niet goed genoeg is beter proberen te maken? | ||
DeaDLocK2K | woensdag 17 oktober 2018 @ 11:11 | |
Dat is gepreut van 10 jaar geleden. Ondertussen zijn heel veel technieken veel kostenefficiënter geworden, inclusief het recyclen van gevaarlijke materialen zoals verwerkt in accu's. | ||
Hr-Flip | woensdag 17 oktober 2018 @ 12:16 | |
geen idee, ik ken de Flirts van de NS niet. Ik ben bang dat de brandmelders gelijk reageren. | ||
James1988 | woensdag 17 oktober 2018 @ 18:33 | |
Aanstaande zaterdag wordt één van de twee sporen van de SFS Frankfurt - Keulen weer in gebruik genomen. Ongeveer 2/3e van de treinen zal rijden, al zullen er wel afwijkingen zijn ten opzichte van de geplande dienstregeling. Onderzoek naar het oorzaak van de brand loopt nog, men is ook nog bezig met het inventariseren van de schade aan het spoor. https://www.deutschebahn.(...)n-Rhein-Main-3350920 | ||
b2py | woensdag 17 oktober 2018 @ 22:17 | |
Mocht tijd worden | ||
dennistd | donderdag 18 oktober 2018 @ 01:04 | |
Gelukkig liggen er nog wat overloopwisseltjes in de buurt, al is het nog altijd 25km enkelspoor rijden. | ||
dennistd | donderdag 18 oktober 2018 @ 01:12 | |
De Pimpel rijdt van 29 oktober t/m 7 november richting Amsterdam een afwijkende dienstregeling vanwege werkzaamheden tussen Rheine en Bentheim:
Er wordt dus niet gestopt in Hengelo (van 5 t/m 7 november ook niet in Almelo) en de normaal al langzame trein doet nu nog eens 18 minuten langer over Almelo-Amsterdam. Sterker nog: in Deventer wordt ie zelfs ingehaald Het lijkt erop dat ie in Hengelo doorrijdt door de sprinterknoop. Dat gaat dus al mis met 2 minuten vertraging | ||
Fred | donderdag 18 oktober 2018 @ 08:03 | |
Toch knap om 8 minuten vertraging door werkzaamheden om te zetten in 30 minuten bij aankomst. | ||
Mr_Klaasje | donderdag 18 oktober 2018 @ 09:21 | |
In de reguliere dienstregeling zit de IC Berlijn tussen Amersfoort en de grens tussen een goederenpad Amersfoort-Bentheim en de sprinter Apeldoorn-Hengelo gepropt. Dat gaat goed als je daarin blijft maar als je daarbuiten komt te rijden ben je het haasje als het allemaal wel aan de plannormen moet voldoen. Nu zie je aan de aangepaste dienstregeling dat hij in Deventer strak achter de sprinter Almelo-Apeldoorn zit en strak voor de IC Enschede-Schiphol. Die laatste zit vast op Deventer-Schiphol, in Deventer heb je te weinig sporen (3) om de sprinter in te halen, de IC Schiphol-Enschede, de IC Berlijn en de IC Enschede-Schiphol (4) af te handelen. Dan rest de IC-Berlijn te laten wachten. Die hobbelt vervolgens achter de IC naar Schiphol aan en komt in Weesp exact in een gat terecht tussen de IC Enschede-Schiphol en de IC Zwolle-Den Haag CS. Veel meer zit er niet in. Het spoornetwerk in Nederland is vol. | ||
Darkwing_Duck | donderdag 18 oktober 2018 @ 12:08 | |
Zoek de fout in Nederland https://www.sncf-reseau.f(...)s/A3_Europe_V1-2.pdf | ||
Goverman | donderdag 18 oktober 2018 @ 12:25 | |
Hoogeveen heeft geen IC-status? | ||
Darkwing_Duck | donderdag 18 oktober 2018 @ 12:35 | |
Ik dacht eigenlijk eerder aan 2 maal de hoekse lijn (kaart is uit 2015) | ||
b2py | donderdag 18 oktober 2018 @ 13:22 | |
Dat is de BetuweRoute 😀 Ontbreken wat schakels? Zeeland en bij venlo? | ||
Mr_Klaasje | donderdag 18 oktober 2018 @ 13:29 | |
Er ontbreekt wel meer.. Kijk maar ten oosten van de lijn Zwolle-Deventer-Arnhem, naar Noord-Nederland en de kop van Noord-Holland. Het lijkt mij dan ook geen kaart waarmee men volledig probeert te zijn. Eerder probeert men een indicatie te geven van hoe het netwerk er ongeveer uitziet. | ||
James1988 | donderdag 18 oktober 2018 @ 13:43 | |
Ik mis een zooitje eilanden. | ||
Darkwing_Duck | donderdag 18 oktober 2018 @ 14:08 | |
Heeft Palma een trein? | ||
DeaDLocK2K | donderdag 18 oktober 2018 @ 15:59 | |
Smalspoor. Ja. | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 18 oktober 2018 @ 16:06 | |
Ik mis mijn halve werkgebied. | ||
Peterselieman | donderdag 18 oktober 2018 @ 17:53 | |
dat mis je nu ook | ||
bork | donderdag 18 oktober 2018 @ 18:02 | |
waar ook de metro op rijdt! Ik dacht dit topic zal wel bomvol; staan met feitjes enzo mbt dienstregeling 2019, mis ik iets? | ||
James1988 | donderdag 18 oktober 2018 @ 19:32 | |
Dienstregeling 2019 is niet zo spannend. Er gaan wat treinen op andere tijden rijden, big whoop Oh, en de Hoekse Lijn is misschien nóg later. | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 18 oktober 2018 @ 21:21 | |
Klopt. Ik heb er een timelapsje van gemaakt. Over anderhalve week maak ik een definitieve, van de hele buitendienststelling. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 18 oktober 2018 @ 21:37 | |
Heeft iemand een specificatie voor wat er tussen Almelo en Hengelo en vooral rondom Hengelo gaat gebeuren de aankomende 72 uur? | ||
Goverman | donderdag 18 oktober 2018 @ 22:04 | |
Gaaf! Altijd mooi om te zien hoe werkzaamheden verlopen. Zeker wanneer het over projecten gaat waar ik zelf bij betrokken ben. | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 18 oktober 2018 @ 22:21 | |
Oh serieus? Op welke manier dan? | ||
dennistd | donderdag 18 oktober 2018 @ 22:27 | |
Hengelo gaan ze sowieso wissels vernieuwen. | ||
James1988 | donderdag 18 oktober 2018 @ 22:33 | |
ProRail zou van plan zijn om de overloopwissels bij Gilze-Rijen te verwijderen, net als het wachtspoor. De aftakking naar de vliegbasis Gilze-Rijen, een stukje ten westen van het station, is een paar weekends geleden al weggehaald. Het wachtspoor is al tijden niet meer bruikbaar omdat er een stukje spoor ontbreekt: | ||
Goverman | donderdag 18 oktober 2018 @ 23:11 | |
Tot aan vaststelling van het Tracébesluit als mede-opdrachtgever (met de provincies Groningen en Fryslan) en bevoegd gezag. Het project is nu (helemaal) van de provincies, maar de afhandeling van de beroepen ligt nog wel bij het ministerie. Dat is in eerste instantie een juridische aangelegenheid natuurlijk, maar vanuit beleid moet er nog wel wat gebeuren. Vorig jaar rond deze tijd was ESGL voor mij een stuk intensiever: toen moest het Tracébesluit naar de staatssecretaris. Sinds dat Tracébesluit er ligt wordt de inzet voor mij minder, zeker nu de uitvoering loopt, dus er geen grote aanbestedingen meer zijn. En... vroeger maakte ik vaak gebruik van deze lijn: ik heb in Grijpskerk gewoond. [ Bericht 2% gewijzigd door Goverman op 18-10-2018 23:24:40 ] | ||
JDude | donderdag 18 oktober 2018 @ 23:43 | |
Eindhoven ligt opeens in Weert, Betuweroute op een passagierslijnenkaartje, twee lijnen naar Hoek van Holland terwijl er in het echt alleen bussen rijden, die kapotgevaren brug net over de Groningse grens en verder vast nog wel wat. | ||
James1988 | donderdag 18 oktober 2018 @ 23:47 | |
Er rijdt af en toe een ICE overheen? | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 19 oktober 2018 @ 00:11 | |
Het gaat om een schematische weergave zoals Klaasje al zei, wat je nu doet is systeemautisme tentoonstellen | ||
James1988 | vrijdag 19 oktober 2018 @ 00:13 | |
Dat de waddeneilanden ontbreken stoort me meer dan dat Weert erop staat als Eindhoven | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 19 oktober 2018 @ 00:15 | |
Inderdaad, alles onder de rivieren is één pot nat. Allemaal reservebelgen. Maakt niet uit waar die stipjes staan. | ||
James1988 | vrijdag 19 oktober 2018 @ 00:42 | |
In all honesty, zo zie ik alles boven de rivieren | ||
b2py | vrijdag 19 oktober 2018 @ 07:16 | |
Las iets over conservering van de kap | ||
TjjWester | vrijdag 19 oktober 2018 @ 17:06 | |
Belgische nmbs machinisten zouden er geen probleem mee hebben om de lijn naar maastricht te gaan rijden maar hebben wel bezwaar gemaakt tegen de leeuw op de trein. Normaal zou ik hard lachen maar het blijft belgenland........ | ||
dennistd | vrijdag 19 oktober 2018 @ 17:38 | |
Gewoon vervangen door het Twentse Ros dus | ||
ijs_beer | vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:04 | |
Een defecte trein in een tunnel op de hsl... En ik zit erin. | ||
dennistd | vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:04 | |
Voor wie morgenvroeg niks te doen heeft: https://www.rbb-online.de(...)E_rbb_Fernsehen.html | ||
James1988 | vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:09 | |
Hoax, in die tunnels heb je geen bereik | ||
ijs_beer | vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:10 | |
Nou. Kennelijk in deze wel? | ||
derLudolf | vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:13 | |
Hoe lang is die tunnel eigenlijk? Reed afgelopen zomer door de Karawankentunnel, 7900m lang en grensoverschrijdende. M'n muziek via stream bleef vrolijk doorspelen Ik moest toen aan de HSL denken en dacht, blijkbaar kan het hier wel | ||
James1988 | vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:20 | |
In de kanaaltunnel heb je tegenwoordig ook prima bereik. In de Gotthardbasistunnel ook, al heb ik die nog niet uitgeprobeerd. | ||
ijs_beer | vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:31 | |
We reden weer... En toen in de blaaktunnel precies hetzelfde nog een keer. | ||
James1988 | vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:33 | |
Oh, je stond in de tunnel bij Barendrecht? Daar zit halverwege een raam, daar in de buurt heb je net wel bereik | ||
J.B. | vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:40 | |
Trein rijdt in op mensenmassa in India: tientallen doden https://nos.nl/l/2255514 Goede kerel die Modi, spaart kosten noch moeite voor de slachtoffers van het treinongeluk. | ||
ijs_beer | vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:45 | |
Dat zal die idd geweest zijn dan. | ||
ziggyziggyziggy | vrijdag 19 oktober 2018 @ 23:25 | |
Die apps van tegenwoordig bufferen een flink eind vooruit... | ||
derLudolf | vrijdag 19 oktober 2018 @ 23:29 | |
Mwoah, ruim voordat ik de tunnel uit was had ik al een appje "welkom in Oostenrijk". Zo lang bufferen lijkt me sterk toch? | ||
SevenWonders | zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:18 | |
Een stream buffert, ga je nummers skippen of wat anders doen, dan heb je ws. geen verbinding :-) | ||
SevenWonders | zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:19 | |
Vanuit Dordrecht richting Den Haag is het doorgaans geen probleem om verbinding te hebben in de 4 tunnels. De andere kant op is het drama en duurt het na iedere tunnel vele kilometers voordat je weer een fatsoenlijke verbinding hebt. Hel typisch. | ||
Salatrel | zaterdag 20 oktober 2018 @ 14:24 | |
ligt ook wel beetje aan je provider hoor. Barendrecht is geen enkel probleem (is immers ook bovengronds) in de Willemsspoortunnel (waar station blaak in ligt) valt op mijn prive telefoon de verbinding weg (Vodafone) terwijl mijn werktelefoon gewoon op 4g blijft staan (KPN) | ||
Ireyon | zaterdag 20 oktober 2018 @ 15:33 | |
Spelletje: hoe goed kennen jullie de stationsafkortingen? http://jorikke.byethost33.com/ns_afkortingen/?i=2 | ||
Mr_Klaasje | zaterdag 20 oktober 2018 @ 16:40 | |
Twee keer tot level 13 gekomen... | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:36 | |
Hoe zat dat ook alweer? De buis naar Engeland doet Orange, de buis naar Frankrijk BT? | ||
James1988 | zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:44 | |
Zoiets ja. Op de ferry Dover - Calais heb je trouwens ook prima bereik. | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:13 | |
zeker zo een reteduur maritiem netwerk | ||
James1988 | zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:55 | |
Nee, de Britse en Franse netwerken. Zelfs bij aankomst in Dover stond er nog vrolijk 'F Orange' boven in beeld | ||
ziggyziggyziggy | zondag 21 oktober 2018 @ 10:36 | |
Leuk spel. Level 9, maar wel op de telefoon. Dan klik je er altijd een beetje naast. | ||
Salatrel | zondag 21 oktober 2018 @ 12:46 | |
dat was ook mijn argument | ||
Salatrel | zondag 21 oktober 2018 @ 12:49 | |
gisteren ook weer zoiets loop ik samen met de HC over het perron richting personeelsverblijf komt er zoeen keuzedagbejaarde op ons af lopen: reiziger: mag ik u wat vragen? Salatrel: *wijst naar HC* Zij weet alles! reiziger: en u weet niets? Salatrel: nee ik klooi maar wat aan.... reiziger: maar u bent toch de machinist? Salatrel: ja... reiziger: Salatrel: | ||
derLudolf | zondag 21 oktober 2018 @ 12:59 | |
James1988 | zondag 21 oktober 2018 @ 13:28 | |
Adrie072 | zondag 21 oktober 2018 @ 14:23 | |
In Taiwan zijn zondagmiddag (lokale tijd) meerdere doden gevallen nadat een trein ontspoorde. Dat meldt persbureau Reuters op basis van een verklaring van de Taiwanese spoorwegen. Die noteerden rond half één ‘s middags Nederlandse tijd 17 doden en 126 gewonden. Het Taiwanese Central News Agency meldt dat er op dat moment nog zeker 30 mensen vastzaten in- of onder de gekantelde trein. Op foto’s is te zien hoe zes wagons ontspoord langs de rails liggen. De oorzaak van het ongeval is nog onbekend. De trein van Shulin naar Taidun ontspoorde in de kustregio Yilan, op zo’n 62 kilometer van de Taiwanese hoofdstad Taipei. Het traject waar de trein verongelukte is volgens Reuters populair bij toeristen. https://www.nrc.nl/nieuws(...)k-in-taiwan-a2752161 | ||
DeaDLocK2K | zondag 21 oktober 2018 @ 17:01 | |
Oi. Beetje chaos. (n) | ||
dennistd | maandag 22 oktober 2018 @ 07:22 | |
Goh, drie dagen werkzaamheden en dan nu een storing in Hengelo. Je verwacht het niet... | ||
Salatrel | maandag 22 oktober 2018 @ 11:37 | |
ik heb vandaag een rangeerdienstje. dat is altijd wel prettig op de maandag want dan zit je nooit verkeerd bij een verstoring | ||
DeaDLocK2K | maandag 22 oktober 2018 @ 12:03 | |
Ik moet lachen om dit: | ||
Salatrel | maandag 22 oktober 2018 @ 12:18 | |
geen woord van gelogen toch? die stoptrein van Heerlen naar Herzogenrath rijdt niet tussen hengelo en Oldenzaal | ||
DeaDLocK2K | maandag 22 oktober 2018 @ 12:26 | |
| ||
trein2000 | maandag 22 oktober 2018 @ 18:47 | |
Ja man, had het echt niet aan zien komen | ||
Fixers | maandag 22 oktober 2018 @ 18:55 | |
En om het extra leuk te maken krijgt de trein met oude rails uit Hengelo voorrang op de reizigerstreinen. (Oud) ijzer schuiven is écht belangrijker dan reizigers vervoeren. | ||
dennistd | maandag 22 oktober 2018 @ 19:28 | |
De SBB komt ook met Wifi in de trein. Nou ja, soort van dan. Of eigenlijk gewoon helemaal niet. Het is een bluetooth-beacon in de trein, en als je met je telefoon hiermee verbinding maakt gaat de dan verbruikte data niet van je tegoed af. Werkt alleen bij 2 Zwitserse providers en niet eens de grootste https://www.zugreiseblog.de/sbb-free-surf/ | ||
dennistd | maandag 22 oktober 2018 @ 19:45 | |
Net even gespeeld:
Score: 14216 | ||
_serial_ | maandag 22 oktober 2018 @ 20:54 | |
"NS lijdt flinke verliezen in Verenigd Koninkrijk" hmm | ||
DeaDLocK2K | maandag 22 oktober 2018 @ 20:58 | |
Ze boeren verder prima met die buitenlandse concessies. Netto nog steeds positief. En kastransfers, tja. | ||
James1988 | maandag 22 oktober 2018 @ 21:13 | |
Mooi dat nu.nl er een foto bij plaatst die al een jaar of 10 oud is. | ||
Peterselieman | maandag 22 oktober 2018 @ 23:49 | |
Het rangeerspoor voor een deel van de Arriva-treinen in Groningen wordt zo te zien verplaatst naar het gedeelte tussen de Paterswoldseweg en Peizerweg. Blijft dit spoor ook na de ingebruikname van het vernieuwde station Groningen liggen of wordt het dan weggehaald? Zou namelijk wel een mooi passeerspoor kunnen zijn. De ruimte is er iig nu het restant van de lijn naar Drachten weggehaald is. https://webwatch.nu/projecten/esgl-pww/camera3/ Op sporenplan is de situatie al aangepast http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/gn-gnl.gif | ||
DeaDLocK2K | maandag 22 oktober 2018 @ 23:55 | |
Update Sven die kaarten nog ja? Ik dacht dat hij er al lang mee gekapt was. | ||
Peterselieman | maandag 22 oktober 2018 @ 23:59 | |
er is in ieder geval iemand met deze kaart bezig geweest, want dit is de nieuwe situatie. | ||
James1988 | dinsdag 23 oktober 2018 @ 00:06 | |
Die kaarten worden nog altijd bijgewerkt De viersporigheid over het Amsterdam Rijnkanaal bij Utrecht staat er ook al op. | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:08 | |
Volgens mij is het tijdelijk. Als het station is verbouwd tot doorstroomstation zonder kopsporen aan de westkant, is een uithaalspoor daar niet meer nodig. | ||
James1988 | dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:39 | |
Eurostar Londen - Amsterdam: sinds lancering 130.000 klanten, derde trein in 2019, ambitie om naar 4 (en op sommige dagen zelfs 5) ritten per dag te gaan https://www.ad.nl/politie(...)n-op-komst~ab8c80b3/ | ||
b2py | dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:38 | |
Circa 300-350 reizigers per dag per trein, dat is bijna 1/3 van de stoelen toch? | ||
James1988 | dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:39 | |
Zoiets, ja. | ||
James1988 | dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:47 | |
SpoorPro.nl maakt er ook wat moois van... Dat logo op die buffer is van FirstGroup, de ScotRail-exploitant die 3,5 jaar geleden werd vervangen door Abellio. | ||
Salatrel | dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:02 | |
Misschien komt het verlies daar wel vandaan omdat het geld nog steeds naar First gaat | ||
Mr_Klaasje | dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:50 | |
Nou.. Op de tekening die ik van de eindsituatie heb blijft die bestaan. Voor een tijdelijke situatie zou ik er ook voor kiezen om op de hoofdsporen bij de inrijders kop te maken. Een tijdelijk kopspoor met wissels en beveiliging is een erg duur grapje. | ||
b2py | dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:54 | |
Had ik niet verwacht, goed bezig Eurostar! Ben wel benieuwd of Thalys dan daling in aantal stoelen ziet. | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:25 | |
Ze doen wel meer gekke dingen die veel geld kosten. Maar ik zal binnenkort de plannen weer eens bekijken, ik weet het niet meer zeker uit mijn hoofd. | ||
derLudolf | dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:54 | |
Das niet slecht toch? Op andere stations zullen ook nog wel wat mensen instappen | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:17 | |
Niet slecht.... ach. Er zijn stations met minder reizigers | ||
#ANONIEM | dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:34 | |
Waarom krijg ik op 10 november geen directe intercity tussen Breda en Brussel? | ||
Peterselieman | dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:36 | |
werkzaamheden
| ||
Darkwing_Duck | dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:16 | |
En wie heeft er vandaag gebruik gemaakt van Metro Station Stadhuis nou? Nou?? NOU??? | ||
Duvel | dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:18 | |
Dat is echt jaren geleden. | ||
Fred | woensdag 24 oktober 2018 @ 08:01 | |
Gisteren net overgeslagen. | ||
TjjWester | woensdag 24 oktober 2018 @ 09:31 | |
Ik vroeg me eurostar is sinds 2010 een trainoperator in het verenigd koninkrijk maar zijn ze dat ook in belgie en frankrijk? of word daar gebruik gemaakt van de vergunning van sncf/nmbs? | ||
James1988 | woensdag 24 oktober 2018 @ 10:47 | |
Eurostar is in het VK, België en Frankrijk in het bezit van de vereiste vergunningen om zelf te rijden. | ||
boriq | woensdag 24 oktober 2018 @ 21:22 | |
Dat nieuwe hogesnelheidswissel in Hoogkerk (waar prorail het hier over heeft), komt dat in de plaats van het huidige wissel 413, wat daar nu ligt bij het passeerspoor als het begin van de spoorverdubbeling tussen Hoogkerk en Zuidhorn? | ||
Peterselieman | woensdag 24 oktober 2018 @ 21:28 | |
goede vraag en afgaand op de tekeningen van Sporenplan is de tijdelijke situatie zo dat het passeerspoor een stuk langer wordt. Het noordelijke 'oude' spoor zal maar een paar keer per dag gebruikt gaan worden in de tijdelijke situatie, omdat wissel 405 nog een 40 km/h wissel is. | ||
boriq | woensdag 24 oktober 2018 @ 21:31 | |
Dus na deze werkzaamheden wordt de verdubbeling niet gelijk in gebruik genomen zoals ik het begrijp? Pas als de rest ook klaar is? | ||
Peterselieman | woensdag 24 oktober 2018 @ 21:35 | |
Daar lijkt het wel op ja. Puur omdat het wissel aan de westzijde een 40 km/h wissel is. Die gebruik je daarom het liefst alleen voor de spitstreinen van/naar Zuidhorn en bij vertragingen als er in Hoogkerk gekruist moet worden. Tot de verdubbeling klaar is, is het zuidelijke spoor in Hoogkerk het doorgaande spoor | ||
boriq | woensdag 24 oktober 2018 @ 21:37 | |
Aha, ik dacht dat de verdubbeling al klaar was na dit blok van werkzaamheden, maar dat zal dus niet het geval zijn. iig bedankt voor het beantwoorden | ||
b2py | woensdag 24 oktober 2018 @ 21:39 | |
Wordt wel in gebruik genomen, geeft lucht in de dienstregeling maar infra is nog niet voldoende gereed voor de nieuwe dienstregeling :-) | ||
Peterselieman | woensdag 24 oktober 2018 @ 21:39 | |
nog lang niet. Tussen Hoogkerk en Zuidhorn moet de schop de grond nog in. Ergens halverwege moet een huis verplaatst worden en in Zuidhorn zelf moet bij een fietstunneltje een stukje aan gebouwd worden. | ||
boriq | woensdag 24 oktober 2018 @ 21:40 | |
Ah, dat verklaart een en ander. Zo lang ze maar geen beschermde vleermuizen in dat huis vinden (zoals bij de N35) moet dat dus wel goedkomen | ||
Peterselieman | woensdag 24 oktober 2018 @ 21:46 | |
Er is een hele lijst met werkzaamheden die in de komende periode gedaan moeten worden: - bouw tunnel Hurdegaryp - saneren overweg Hurdegaryp - spoorverdubbeling overweg Schrans Leeuwarden - Snelheidsverhoging Leeuwarden - Feanwâlden - Seinplaatsing en aanpassen beveiliging - Saneren station Achter de Hoven - Verlengen perrons - Uitbreiden fietstunnel Zuidhorn - Afbouwen viaduct Fanerweg Zuidhorn - Aanleg derde spoor Zuidhorn - Verdubbeling Zuidhorn - Hoogkerk - Aanpak spoorbrug Hoogkerk - Verplaatsen huis tussen Zuidhorn en Hoogkerk - Afbouwen tunnel Paterswoldseweg - Aanpak overweg Peizerweg Groningen Er zullen meer werkzaamheden zijn, maar dit zijn wel de meest zichtbare | ||
Flodder450 | woensdag 24 oktober 2018 @ 23:45 | |
En de afbraak van de originele stationsoverkappingen aan de westzijde van het station | ||
Peterselieman | woensdag 24 oktober 2018 @ 23:55 | |
Dat valt buiten het project Extra Snelstrein Groningen Leeuwarden | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 24 oktober 2018 @ 23:56 | |
Ik denk dat die monumentaal zijn en dus alleen gerenoveerd worden. Voor de rest klopt het wel wat hier gezegd wordt over Hoogkerk-Vierverlaten. | ||
b2py | donderdag 25 oktober 2018 @ 10:31 | |
Bombardier is ook lekker aan het aankloten op de uithoflijn: https://www.spoorpro.nl/s(...)-overweg-uithoflijn/ | ||
naatje_1 | donderdag 25 oktober 2018 @ 13:52 | |
Wellicht is dit voor de stationsliefhebber hier wel interessant: https://kominactie.npo3fm.nl/actie/evert-pultrum
semi-crosspost vanuit hier FEE / [3FM Serious Request] Voorbeschouwing | ||
dennistd | donderdag 25 oktober 2018 @ 13:55 | |
Ze zitten nog altijd te kloten met ETCS op de Traxxen, de Hoekse Lijn is Bombardier en nu dit weer... Gaat wel lekker daar | ||
Mr_Klaasje | donderdag 25 oktober 2018 @ 13:59 | |
Bij Alstom gaat ook een hoop mis.. Kijk maar naar de uitloop van de invoer van CTBC in Amsterdam of de uitloop van het ERTMS perceel dat Alstom in Denemarken heeft. | ||
b2py | donderdag 25 oktober 2018 @ 14:22 | |
Probleem van de sector of meer bepaalde bedrijven? | ||
dennistd | donderdag 25 oktober 2018 @ 14:30 | |
Foutje bedankt: jaren geleden heeft DB een gebouw aan de overzijde van station Meschede (Sauerland) verkocht. De huidige eigenaar besloot om de boel eens op te gaan knappen en meteen ook maar dat oude door niemand gebruikte schuurtje af te breken. Helaas bleken daar diverse nog in gebruik zijnde spoortechniek te bevinden. Resultaat is dat er nu al dagen maar weinig treinen rijden: https://www.waz.de/staedt(...)rgt-id215644073.html | ||
James1988 | donderdag 25 oktober 2018 @ 15:32 | |
Oei | ||
Darkwing_Duck | donderdag 25 oktober 2018 @ 16:01 | |
Klein kijkje achter de scherlen bij Parijs' lijn 14 | ||
stavromulabeta | donderdag 25 oktober 2018 @ 19:04 | |
Dat zal er ook mee te maken hebben dat ze in Utrecht moeten aansluiten op een door derden geleverde SIL-0- overweginstallatie, waarvan de leverancier zelf al heeft aangegeven dat deze in Nederland niet toegestaan is bij 70 km/uur. Knap als je dan de veiligheidsbewijsvoering voor het integrale systeem rond krijgt. | ||
Mr_Klaasje | vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:12 | |
Daarom komen er nu allemaal AHOB's in Utrecht. Het is net een spoorlijn door NS aangelegd. Oh wacht, dat klopt ook voor het deel Centraal-Nieuwegein/IJsselstein. | ||
Goverman | vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:36 | |
Afgelopen woensdag heb ik met een paar mensen van ProRail de werkzaamheden bij het Amsterdam-Rijnkanaal (project UtARK) bezocht. Dat zijn altijd leuke dingen en ook erg indrukwekkend om te zien. En dat wil ik natuurlijk wel delen hier voorbereiding Het spoor is een gevaarlijke plek om te lopen. Dat is bij werkzaamheden misschien nog wel meer zo dan normaal. Het is dan ook niet toegestaan om zonder uitgebreide instructies ook maar in de buurt te komen. Eerst moet een toegangspas (‘dagpas’ of ‘digitaal veiligheidspaspoort’) worden aangevraagd door iemand van ProRail, vervolgens moet de ontvanger daarvan (ik dus) een instructiefilm bekijken en een paar vragen beantwoorden (dat kan achter een computer). Eenmaal op het werkterrein moet je je eerst aanmelden en identificeren. Daarna controle op PBM’s (persoonlijke beschermingsmaatregelen: helm, veiligheidshesje/jas, werkschoenen e.d.). Vervolgens is er een briefing over welke sporen in dienst zijn, welke onder spanning staan, waar je wel en niet mag kijken. Vervolgens nog een instructie over de locatiespecifieke risico’s, inclusief (alweer…) een testje. Het klinkt als overkill, maar de risico’s zijn reëel: ieder jaar zijn er ernstige ongevallen met spoorwerkers. Vorig jaar overleed iemand, dit jaar verloor iemand zijn benen na een aanrijding met een KROL (kraan op lorrie). Reden genoeg om veiligheid stevig onder de aandacht te brengen, OOK bij incidentele bezoekers. Onderstaande poster kregen we als visitekaartje nog mee: op het werk Na alle aanmeldprocedures gingen we aan de wandel. Hier is een stuk spoor te zien met oude en nieuwe dwarsliggers: het is een gereviseerd wissel in plaats van een nieuwe. Dit is spoor dat leidt naar perron 8 (daar spoor 20/21). Er zijn twee nieuwe sporen aangelegd en ook zijn een hoop nieuwe bovenleidingsportalen geplaatst. Hier is duidelijk een bevestigingspunt te zien (boven de bout). Die dingen zie ik op veel meer portalen staan en nu weet ik eindelijk waar ze voor zijn: bij metingen wordt hier een meetprisma op geklikt en dat is dan de referentie voor het bepalen van de afstanden tot het spoor (hoogte en breedte afstanden). Tegenwoordig kan dat allemaal digitaal worden verwerkt, rechtstreeks naar de stopmachine die het spoor op de juiste hoogte en afstand van de meetpunten aan de portalen legt. En ja, dan ligt het er mooi bij ineens. Meest zichtbare voor treinpersoneel en reizigers is de nieuwe brug over het kanaal. De oude brug komt er na dit weekend echter ook weer bij. De brug is 25 cm. opgehoogd (t.b.v. doorvaarthoogte) en is een heel stuk stiller: de sporen zijn met geluiddempende bevestigingsplaten aan de brug vastgemaakt en de brug is voorzien van geluiddempende panelen. Scheelt 4 dB geluid, ofwel, het geluid dat de treinen op de burg produceren is gehalveerd. Dat is erg prettig voor omwonenden. En hier is vanaf de andere kant gezien (kijkend richting Utrecht CS) de eindsituatie zichtbaar: 4 sporen op 2 spoorbruggen. En daarmee is het hele traject Woerden – Utrecht viersporig. Met name voor de sprinters tussen Gouda en Utrecht een forse verbetering (geen inhalingen meer nodig) is dit een direct voordeel. En de robuustheid van het spoornetwerk is een stuk groter. En toen was het al weer voorbij. [ Bericht 1% gewijzigd door Goverman op 26-10-2018 12:44:46 ] | ||
James1988 | vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:52 | |
Leuk! | ||
Mr_Klaasje | vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:07 | |
Mooie klus. Forse investering in de aantrekkelijkheid van de sprinterdiensten rondom Utrecht. | ||
b2py | vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:08 | |
Leuk! Heb jij geen vast/eigen DVP trouwens? | ||
Goverman | vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:15 | |
Nee, ik kom te weinig op werkterreinen om dat te verantwoorden. En een dagpas (laten) aanvragen gaat volgens mij ook wel makkelijker dan een DVP halen. | ||
GlennQuagmire | vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:36 | |
Sommige mensen
| ||
JDude | vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:31 | |
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ | ||
Dr_Flash | vrijdag 26 oktober 2018 @ 17:08 | |
Fakking mong0l. Nekschotje | ||
dennistd | vrijdag 26 oktober 2018 @ 17:18 | |
Groot nadeel is dat er geen overloopmogelijkheden zijn tussen Leidsche Rijn en Centraal. Quote van somda: Nog afgezien van eventuele storingen dus. Het aanleggen van perrons langs alle sporen zou al een boel schelen. En dat hoeft dat nog niet eens een mooi perron met bankjes en zo te zijn: een stuk beton zou ook prima voldoen. | ||
Maegrim | vrijdag 26 oktober 2018 @ 17:30 | |
beton | ||
Piles | vrijdag 26 oktober 2018 @ 17:44 | |
Wat is dagplan? Dat je een plan had, het niet past en dus "daaaag plan " | ||
b2py | vrijdag 26 oktober 2018 @ 17:49 | |
Je kan prima stallen op het terrein aan de andere kant van Utrecht C. | ||
Dr_Flash | vrijdag 26 oktober 2018 @ 17:58 | |
Je hebt van tevoren een plan van hoe je zou willen dat alle treinen gaan lopen die dag. Of "rijden". Als er dus helemaal niets mis gaat Dat is het dagplan. En wat daar dan uiteindelijk van terecht komt, dat is de realiteit | ||
Piles | vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:10 | |
Ah, dus in die reactie van Somda lees ik dat die sprinters gepland zijn om te stoppen op die stations, maar zodra er iets mis gaat niet meer. | ||
Dr_Flash | vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:26 | |
Het wordt daar een beetje een gokje ja, als ik het zo lees. | ||
boriq | vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:26 | |
nvm verkeerd gelezen | ||
James1988 | vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:46 | |
Echt, wie bedenkt zoiets? | ||
Peterselieman | vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:47 | |
Iemand die liever dagelijks in de file staat | ||
James1988 | vrijdag 26 oktober 2018 @ 20:10 | |
Je zou het haast gaan denken. Systematisch stations niet kunnen bedienen omdat er 5 kilometer verderop werkzaamheden zijn is krankzinnig. | ||
Salatrel | vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:13 | |
Hebben ze wissels gesaneerd ja geil | ||
dennistd | vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:20 | |
Speciaal voor Fles: Unimog-nieuws | ||
Peterselieman | vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:23 | |
die hadden ze gister bij Zwolle goed kunnen gebruiken | ||
Duvel | zaterdag 27 oktober 2018 @ 09:34 | |
Ik had ook verwacht dat ze die overloopwissels voor de brug (gezien uit Woerden) gewoon zouden laten liggen. Besturing lag er, alles, je hoefde alleen de aansluiting te maken naar de burg. Maar iemand heeft in zijn/haar wijsheid besloten dat niet te doen. | ||
Dr_Flash | zaterdag 27 oktober 2018 @ 09:42 | |
Unimog | ||
Frozen-assassin | zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:12 | |
Flinke kritiek op Goverman hier | ||
Mr_Klaasje | zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:20 | |
Het is eerder kritiek op Prorail VaCo en VL die die verbinding niet geëist hebben. Dan is ie zo weg in hoe projecten tegenwoordig gaan. Helaas. Niet meteen de verantwoordelijkheid of schuld van Goverman lijkt mij. | ||
b2py | zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:21 | |
Ze hadden als financierder kritische vragen kunnen stellen? | ||
Frozen-assassin | zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:22 | |
Hoho niet te serieus nemen mijn post graag. | ||
b2py | zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:23 | |
Op zich is het wel een interessante vraag, wat is de reden dat die verbinding er niet is? | ||
dennistd | zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:32 | |
Daarmee kun je buiten de corridor komen, dat kan toch nooit de bedoeling zijn ?!!???!?!?!?! | ||
b2py | zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:35 | |
Dit soort debiele reacties verpesten aan de voorkant al een potentieel interessante discussie. Thx yo | ||
Peterselieman | zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:44 | |
Mijn vermoeden is dat omdat er voor station Vleuten overloopwissels liggen ze 4 kilometer verderop niet nog een setje overloopwissels wilden leggen, want dubbel | ||
Dr_Flash | zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:50 | |
Is er eigenlijk een soort streven / norm van "elke zoveel kilometer hebben we overloopwissels nodig"? Hoeveel liggen er bijvoorbeeld tussen Amersfoort en Apeldoorn? | ||
Peterselieman | zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:53 | |
Daar kun je bij Amersfoort, Barneveld, Stroe en Apeldoorn van sporen wisselen | ||
Dr_Flash | zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:58 | |
dat is eens per 15 km | ||
dennistd | zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:58 | |
Nou ja, het is wel hoe er mijns inziens over gedacht wordt in de Inktpot... | ||
b2py | zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:58 | |
Kan me niet voorstellen dat er een specifieke norm is, je wilt het nuttig kunnen gebruiken en in dat opzicht zijn veel baanvakken 'uniek'. | ||
dennistd | zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:05 | |
Waarbij je vanaf Stroe linksrijdend tegenwoordig pas na de aansluiting van de Kippenlijn weer naar rechts kunt bij Barneveld, zodat er niet gelijktijdig een trein Amersfoort-Ede langs kan. Het overloopwissel ervoor is weggehaald namelijk. En bij Amersfoort kan het pas bij het station zelf, en nog niet bij Aansluiting. | ||
dennistd | zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:11 | |
Tussen Rijssen en Deventer is er geen enkele overloopmogelijkheid, dat is bijna 25km. | ||
#ANONIEM | zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:25 | |
Ik zie net dat een dag later al een filmpje was opgedoken van het moment van het ongeluk (misschien schokkend?): De machinist schijnt de treinbeïnvloeding uit te hebben geschakeld en 140 km/u te hebben gereden waar 75 km/u was toegestaan. Hij is gewond maar niet meer op de intensive care, en de politie doet nu onderzoek. | ||
b2py | zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:30 | |
Ik ben op zoek naar (een) Engelse term(en) voor de balans en optimale punt tussen beschikbaarheid van infrastructuur en aanwezigheid van infrastructuur. Iemand? | ||
Mr_Klaasje | zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:41 | |
Ik zou het in het systeemdenken een stapje hoger (mogelijkheid tot rijden) en dat resilience noemen. | ||
b2py | zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:46 | |
Ja die had ik al gevonden maar dat gaf niet de gewenste resultaten, dat ging meer over rampen zoals aardbevingen enzo.. | ||
Adrie072 | zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:10 | |
Oudje? | ||
stavromulabeta | zaterdag 27 oktober 2018 @ 15:11 | |
RAMS? | ||
ziggyziggyziggy | zaterdag 27 oktober 2018 @ 16:16 | |
Eigenaar ligt dwars: markant spoorweghuisje moet alsnog plat https://www.dvhn.nl/groni(...)g-plat-23731730.html Ik moest gelijk denken aan het Laantje van Van Der Gaag. | ||
b2py | zaterdag 27 oktober 2018 @ 16:56 | |
nee RAMS is iets anders, dat zegt iets over faalmechanismen | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:50 | |
Nee, resilience is algemene weerbaarheid. Wat is de Nederlandse term? | ||
b2py | zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:19 | |
I get it, maar zoeken op ‘infrastructure resilience’ gaat meer over die rampen enzo. Nou een Nederlandse term heb ik ook niet, wel een omschrijving zie eerdere post | ||
James1988 | zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:21 | |
Misschien is er gewoon geen term voor? | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:22 | |
Ik vermoed van niet. | ||
b2py | zaterdag 27 oktober 2018 @ 19:02 | |
Dat is wel vervelend 🤪 | ||
Dr_Flash | zaterdag 27 oktober 2018 @ 19:43 | |
Tsja, je kan ook wachten tot hij doodgaat. Zal je zien dat die man 122 wordt. | ||
James1988 | zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:03 | |
Dan moet je er zelf maar een term voor verzinnen. En een DLA'tje. | ||
James1988 | zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:29 | |
London Reconnections heeft een artikel geschreven over een evacuatie bij Peckham Rye, nadat een London Overground-trein daar tot stilstand was gekomen. Er werd besloten tot evacuatie, maar door spraakverwarring en communicatiefouten werd de 3e rail niet afgeschakeld. Er raakte gelukkig niemand gewond. https://www.londonreconne(...)dent-at-peckham-rye/ | ||
stavromulabeta | zaterdag 27 oktober 2018 @ 22:13 | |
Wat bedoel je precies? Het aantal overloopwissels is bijvoorbeeld op vervoersysteemniveau ook als RAMS-aspect te beschouwen: een wissel levert (on)betrouwbaarheid (R) op omdat het kan falen, maar kan - mits op een slimme plek aangelegd - de beschikbaarheid (A) van het systeem als geheel verhogen omdat je alternatieve routes toevoegd. Het ligt er maar net aan wat je als 'het systeem' definieert. | ||
Mr_Klaasje | zaterdag 27 oktober 2018 @ 22:30 | |
B2PY moet gewoon wat creatiever zijn met de informatie die beschikbaar is. Als je RAMS per sé op elementniveau wilt bekijken of resilience (veerkracht) niet buiten de context wil gebruiken waar het woord het meest gebruikt wordt maak je het jezelf wel moeilijk. | ||
b2py | zaterdag 27 oktober 2018 @ 23:25 | |
Dat is natuurlijk leuk gezegd maar als ik op die combinaties niets vind heb ik er natuurlijk geen fluit aan. | ||
Dr_Flash | zaterdag 27 oktober 2018 @ 23:29 | |
Dan zelf je eigen woorden bedenken. Doe ik zo vaak | ||
dennistd | zondag 28 oktober 2018 @ 11:04 | |
Zo maar even een plaatje van gisteravond: | ||
DeaDLocK2K | zondag 28 oktober 2018 @ 11:27 | |
Mooi plaatje. En daar sta ik vier keer per week op de trein te wachten. | ||
Dr_Flash | zondag 28 oktober 2018 @ 11:33 | |
Is dat dat zakspoortje in Hengelo waar ooit de Grenzland-Express vandaan ging? | ||
Peterselieman | zondag 28 oktober 2018 @ 11:34 | |
Zeker. Tegenwoordig vertrekt de trein naar Brake er | ||
Dr_Flash | zondag 28 oktober 2018 @ 11:40 | |
Oh daar is iets directs tegenwoordig he Dat moet ik ook nog eens proberen idd. | ||
DeaDLocK2K | zondag 28 oktober 2018 @ 11:43 | |
Als er geen beperkingen in de materieelinzet zijn is het best geinig. Ben nu twee keer retour geweest naar Osnabrück en het duurt niet eens zoveel langer als met de IC. | ||
Dr_Flash | zondag 28 oktober 2018 @ 11:45 | |
Ja je skipt die locwissel he Directe tickets vanaf Hengelo? Beetje betaalbaar en duidelijk? | ||
DeaDLocK2K | zondag 28 oktober 2018 @ 11:48 | |
Ik weet alleen niet of een Länderticket/Schönes Wochenende vanaf Hengelo geldig is maar dat heb ik voor het gemak maar aangenomen (A) Geen problemen mee gehad in ieder geval. Maar beide keren was op zo'n ticket met meerdere mensen dus geen idee wat het normaal kost. | ||
Peterselieman | zondag 28 oktober 2018 @ 11:57 | |
Het Niedersachsenticket is geldig tot Hengelo Zie rechts onder het kopje actueel https://niedersachsenticket.de/ Schönes wochenende volgens mij dan weer niet. Hengelo staat hier niet genoemd https://www.bahn.de/p/vie(...)ril_2018_geltber.pdf | ||
timl132 | zondag 28 oktober 2018 @ 15:46 | |
Hallo, ben nieuw hier. Waar word hier zoal over gepraat? Alles over treinen of vooral over recente gebeurtenissen? | ||
James1988 | zondag 28 oktober 2018 @ 16:07 | |
Treinen, tickets, reizen, gebeurtenissen, infrastructuur (beton ), geklaag over iemand's stinkende rijstwafels of mandarijntjes, noem het maar op | ||
dennistd | zondag 28 oktober 2018 @ 16:09 | |
Eigenlijk gewoon alles wat ook maar iets met treinen te maken heeft | ||
#ANONIEM | zondag 28 oktober 2018 @ 16:11 | |
Ook die ene dame op een 18+ site die regelmatig zich van kledij ontdoet in de 2e klas? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2018 16:11:36 ] | ||
James1988 | zondag 28 oktober 2018 @ 16:13 | |
Ja, al horen foto's een deurtje verderop in KPD | ||
dennistd | zondag 28 oktober 2018 @ 16:34 | |
2e klas | ||
Salatrel | zondag 28 oktober 2018 @ 17:18 | |
vandaat dat ik het nooit gezien heb | ||
b2py | zondag 28 oktober 2018 @ 18:59 | |
Gelukkig zijn het filmpjes 🤪 | ||
DeaDLocK2K | zondag 28 oktober 2018 @ 19:13 | |
Nee, dakhazen zien dat nooit | ||
trein2000 | zondag 28 oktober 2018 @ 19:39 | |
Wat is daar op tegen? | ||
Eix | zondag 28 oktober 2018 @ 19:39 | |
Zo, de wintersport-reis voor dit voorjaar ook geboekt. Waaronder zeven uur in de EC9 naar Zwitserland met 1e klas plekken in het panorama rijtuig. Zin in. | ||
dennistd | zondag 28 oktober 2018 @ 19:42 | |
Met name de drukte. Valt me altijd op als ik 2e klas zit, normaal gesproken reis ik 1e klas met Weekend Vrij (¤39 ipv ¤33 2e klas) | ||
dennistd | zondag 28 oktober 2018 @ 19:42 | |
Mis de overstap in Duisburg niet dan... | ||
James1988 | zondag 28 oktober 2018 @ 19:46 | |
Zorg er maar voor dat je genoeg tijd hebt om die trein te halen. Zul je zien dat je rekent op een aansluiting van 7 minuten in Duisburg en dat je ICE dan een half uur in Emmerich staat tgv een defect. * James1988 spreekt uit ervaring Uiteindelijk konden we die trein toen inhalen door tot Mannheim in de ICE te blijven. Daardoor bleef de rest van het reisplan in ieder geval overeind. PTA / Het grote treinentopic #1045 - Bijna! Ohja, we zijn toen zelfs op de FP gekomen: Onze treinenfappers doen ook dit jaar een nieuwjaarsronde! | ||
DeaDLocK2K | zondag 28 oktober 2018 @ 19:49 | |
Is voor paupers jonge! | ||
#ANONIEM | zondag 28 oktober 2018 @ 19:52 | |
Beste plek is op het dak. Treinsurfen tussen Leeuwarden en Buitenpost. | ||
Peterselieman | zondag 28 oktober 2018 @ 19:53 | |
Gelukkig kregen ze het koud | ||
#ANONIEM | zondag 28 oktober 2018 @ 19:53 | |
Hij lag er ook niet al te fris bij _! | ||
Eix | zondag 28 oktober 2018 @ 19:54 | |
Ja. Die is inderdaad krap. Zeven minuten. Maar als het goed is wel cross-platform. En ach, bij vertraging vervalt de 'zugbindung'. Dus dan blijf ik wel zitten in de ICE. Overigens hoop ik dat de nachttrein naar Zwitserland ooit nog eens terug komt. Mijn eindbestemming is namelijk alleen bereikbaar met een bus en de laatste gaat 's avonds al rond een uur of zeven. Nu de tweede jaar op rij dat ik er maar een extra tussenstop onderweg in plan, omdat ik het risico niet wil lopen op een dure taxi aangewezen te zijn of te stranden in een bergdorp. | ||
DeaDLocK2K | zondag 28 oktober 2018 @ 20:00 | |
| ||
James1988 | zondag 28 oktober 2018 @ 20:06 | |
Ik zit nou dus alle posts van dat rondje opnieuw te lezen en ik zit weer te genieten | ||
Dr_Flash | zondag 28 oktober 2018 @ 20:10 | |
| ||
Eix | zondag 28 oktober 2018 @ 20:16 | |
Ik dat pdf-boekje. Kriebelt om eens mee te gaan. Hoewel ik ook altijd geniet van die reisverslagen op worldonrails. Die website is alleen zo'n beetje ter ziele. | ||
James1988 | zondag 28 oktober 2018 @ 20:22 | |
Het volgende rondje is in het voorjaar, de bedoeling is Frankrijk. Er is nog niks definitief dus denk vooral lekker mee PTA / [PTA TT NYR] PTA Treinentopic Nieuwjaarsronde 2018 #4 | ||
timl132 | zondag 28 oktober 2018 @ 21:51 | |
Oh cool, ik zal eventjes wat pagina's terug beginnen om een beetje te kijken hoe het hier gaat. | ||
J.B. | zondag 28 oktober 2018 @ 22:22 | |
Is eerste klasse in een ICE een beetje de moeite waard? Ik moet donderdag van Frankfurt naar Berlijn en ik kan kiezen tussen ¤52 voor 2e klasse en ¤68 voor eerste, aangezien het verschil wel meevalt en het bijna 5 uur reizen is wil ik het er wel op wagen | ||
James1988 | zondag 28 oktober 2018 @ 22:24 | |
1e klas is rustiger, je hebt meer beenruimte, en de bistro/restaurantmedewerker komt ter plaatse vragen of je iets wilt (je moet wel betalen voor je bestelling). En er zijn als het goed is gratis kranten. | ||
dennistd | zondag 28 oktober 2018 @ 22:58 | |
En 1e klas is inclusief zitplaatsreservering die bij 2e klas ¤4,50 kost dacht ik | ||
b2py | maandag 29 oktober 2018 @ 08:28 | |
Zonder storingen alles in dienst gekomen vanochtend te Leidsche Rijn? | ||
Goverman | maandag 29 oktober 2018 @ 09:13 | |
Het kan zijn dat ik wat over het hoofd zie, maar volgens mij kan na de brug (tussen brug en Utrecht CS) nog worden bijgestuurd. En bij Vleuten liggen natuurlijk ook overloopwissels. De precieze reden van het weghalen van deze overlopen is mij niet bekend, zo diep zit ik niet in de afwegingen die (jaren geleden, bij de studies rondom VleuGel/RSS) zijn gemaakt. Het zal een combinatie zijn van de filosofie van corridorrijden / minder wissels enerzijds en op zich voldoende bijstuurmogelijkheden hebben anderzijds. Tenslotte is er natuurlijk lengte nodig voor de wissels voor of na de brug. Dat zou op zich geen probleem hoeven zijn (er lagen immers ook al wissels). Maar zoals altijd: UtARK is een verbetering t.o.v. de HUIDIGE situatie (nou ja, tot vorige week dan). Dat wordt in de spoorsector nog wel eens vergeten... JA: Utrecht Leidsche Rijn is op tijd - en zonder problemen - in dienst gesteld. | ||
Goverman | maandag 29 oktober 2018 @ 09:20 | |
Tja... Ik merk aan mezelf dat ik hier vanalles over wil vertellen, maar dat niet kan/mag. De zaak (Tracébesluit ESGL) ligt momenteel bij de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State en dus moet ik me onthouden van opvattigen, meningen etc. De eigenaar van het huisje is namelijk een van de appellanten. 29 november is de zitting... De teneur van het artikel wordt bij ProRail en de provincie wel herkend. Mocht je meer ins en outs willen weten? Google op termen als "WOB" "Hogeweg 14" e.d. (of gewoon deze link volgen...) [ Bericht 2% gewijzigd door Goverman op 29-10-2018 10:08:39 ] | ||
Fred | maandag 29 oktober 2018 @ 09:24 | |
Plek zat toch om wat spoor aan te leggen? Ik snap die man wel, alleen maar weiland om je heen en dan willen ze precies door je huis... | ||
Mr_Klaasje | maandag 29 oktober 2018 @ 10:09 | |
Het zou zijn om de weg om te leggen heb ik begrepen. Grote kans dat de overweg haaks wordt. Daarmee neemt de oversteekafstand af (veiliger) en is de kans dat een fietser met het wiel in de gleuf naast de spoorstaaf terecht komt kleiner (veiliger). Aangezien een project bij wijzigingen het totaaloverwegenrisico op een locatie gelijk moet proberen te houden en pas elders mag kijken als dat niet kan is dit een voor de hand liggende maatregel. Met het alleen aanleggen van een extra spoor ontstaan hier "tweede-trein-risico's". Die kunnen op deze manier worden gemitigeerd. | ||
Salatrel | maandag 29 oktober 2018 @ 15:28 | |
Morgen mogelijk lud ivm verwachte weersomstandigheden. Men wacht nog even weersvoorspelling af. Doe voor vertrek de reisplannercheck | ||
trein2000 | maandag 29 oktober 2018 @ 15:41 | |
Lud? | ||
Goverman | maandag 29 oktober 2018 @ 15:45 | |
landelijk uitgedunde dienstregeling: het (bij voorbaat) opheffen van treinen om de robuustheid van de dienstregeling als geheel te waarborgen. | ||
James1988 | maandag 29 oktober 2018 @ 15:45 | |
Landelijk Uitgedunde Dienstregeling, i.v.m. weersomstandigheden. | ||
Dr_Flash | maandag 29 oktober 2018 @ 15:46 | |
WTF nou weer dan. Komt de horror-apocalyps des Doods er weer aan? | ||
James1988 | maandag 29 oktober 2018 @ 15:49 | |
Misschien hieraan verwant? Code rood afgegeven in delen Europa vanwege noodweer In diverse landen is een code rood afgegeven vanwege het aanhoudende noodweer. Het gaat om gebieden in Italië, Griekenland, Kroatië, Oostenrijk en Zwitserland, meldt de ANWB maandag. https://www.nu.nl/buitenl(...)anwege-noodweer.html | ||
Dr_Flash | maandag 29 oktober 2018 @ 15:51 | |
Dat is allemaal minimaal 1000 km verderop. Sorry hoor | ||
TjjWester | maandag 29 oktober 2018 @ 15:52 | |
De drielandentrein is maar weer eens uitgesteld wat betreft belgie. Arriva had veel beter kunnen inzetten op open acces, is wat gedoe maar dan heb je ook wat. | ||
Frozen-assassin | maandag 29 oktober 2018 @ 16:04 | |
Welk noodweer | ||
DeaDLocK2K | maandag 29 oktober 2018 @ 16:08 | |
Heb je al eens gehoord van de uitvinding van de hyperlink? Die blauwe tekst die hierboven staat, James postte hem, als je daar op klikt dan krijg je meer informatie. | ||
Mambo_No5 | maandag 29 oktober 2018 @ 16:14 | |
Correct, echter kan je maar 1 kant op bijsturen, eventueel met sprinters uitwijken naar spoor 8 - 12 bij een verstoring richting Houten of op spoor 20/21 zelf (wat nog best wel regelmatig gebeurde stiekem zit er nu niet meer in zonder alle stations tussen Woerden en Utrecht zelf over te moeten slaan. Dat gaat vermoed ik in de uitvoering bij verstoringen nog wel het een en ander aan problemen opleveren en resulteert mijn inziens bij dergelijke verstoringen in een slechter reisaanbod voor reizigers (vaker opgeheven treinen) dan in de voorgaande situatie. Wat betreft het laatste: Dat is absoluut waar, de 4 sporen tot aan Utrecht waren gewoon knalhard nodig qua capaciteit. | ||
James1988 | maandag 29 oktober 2018 @ 16:15 | |
Dat was toch al wel verwacht? En open access? In België? De opleiding tot machinist voor dat land schijnt ontzettend moeilijk te zijn, samenwerken met de NMBS is in dat opzicht veel handiger omdat die het personeel al heeft. | ||
trein2000 | maandag 29 oktober 2018 @ 16:52 | |
Blij dat ik morgen niet op pad hoef... | ||
trein2000 | maandag 29 oktober 2018 @ 16:53 | |
Dat kansloze gedoe weer... | ||
dcm360 | maandag 29 oktober 2018 @ 16:57 | |
Inderdaad kansloos, ik stel voor dat we najaarsstormen afschaffen om dit in het vervolg te voorkomen. | ||
Dr_Flash | maandag 29 oktober 2018 @ 16:57 | |
Maar serieus, waarom LUD? Er komt niets serieus aan behalve wat regen morgen. Dat het in Rome en Griekenland noodweer is heeft er natuurlijk niks mee te maken, dat is gewoon ongeloofwaardig. Dus, waarom wèl? | ||
TjjWester | maandag 29 oktober 2018 @ 16:58 | |
Arriva nederland heeft een europeese vergunning, dat betekend dat zij nog een landspecifiek deel moeten behalen, de regels hiervoor zijn allemaal europees geregeld. Ik zou eerder kijken naar machinisten die nu al een bevoegdheid hebben voor zowel nederland als belgie, arriva heeft personeel van ns overgenomen waarvan sommige dubbel bevoegd zijn, kijk eerst eens hoe groot die groep is. | ||
Dr_Flash | maandag 29 oktober 2018 @ 17:04 | |
Staat ook nog niks op NS.nl. Ik hou het maar op onzinnige bangmakerij | ||
Frozen-assassin | maandag 29 oktober 2018 @ 17:05 | |
Dat heb ik gelezen ja. Echter staat er niet een regel in over het feit dat het zich verplaatst naar Nederland. Sterker nog, ik zie geen enkel media reppen over code geel of dit dat. Fijn als jij wel de dienstregeling wil afknijpen bij wat regen in Italië maar dat lijkt mij niet nodig. | ||
Dr_Flash | maandag 29 oktober 2018 @ 17:12 | |
Hoe dan ook, ik ga morgen naar Eindhoven. We zullen zien of de competentiematrix weer uit de kast moet Maar als er voor de huidige weersverwachtingen al over LUD gesproken wordt, dan concludeer ik vast voorzichtig dat de wintermaatregelen ook dit jaar weer bestaan uit "hopen dat het meevalt" En wie weet doet het dat ook wel hoor. Wie weet | ||
b2py | maandag 29 oktober 2018 @ 17:15 | |
Lekker de file in | ||
James1988 | maandag 29 oktober 2018 @ 18:33 | |
Klopt, en er zijn ook al de nodige TOCs die deel B hebben. Arriva kan dat ook krijgen als ze willen. Arriva heeft personeel van NS overgenomen? Dat is dan voor het eerst. Voor zover ik weet stapt er zelden iemand over van NS naar Arriva, onder andere omdat het werkpakket veel kleiner is. Daarnaast: bevoegdheden vervallen. Arriva rijdt inmiddels bijna 2 jaar in Limburg, als er al oud-NS'ers voor Arriva werken die óók nog eens Belgiëbevoegd zijn, dan is die competentie inmiddels wel verlopen omdat de beste man/vrouw al 2 jaar niet meer over de grens is geweest (behalve misschien als er wordt bijgeschnabbeld via een uitzendbureau). Daarnaast: de stoptrein intercity Maastricht - Hasselt wordt door de NMBS gereden, met NMBS-personeel, onder attest van NS aangezien NMBS geen vervoerder is in Nederland. | ||
DeaDLocK2K | maandag 29 oktober 2018 @ 18:45 | |
Daar hebben we knmi.nl voor met 10 tot 40+ mm regen in het zuiden en zuidwesten. | ||
b2py | maandag 29 oktober 2018 @ 18:52 | |
Dan nog.. Regen en LUD? | ||
DeaDLocK2K | maandag 29 oktober 2018 @ 18:59 | |
Windkracht 7/8. | ||
TjjWester | maandag 29 oktober 2018 @ 19:11 | |
Veel ns`ers hadden simpelweg geen keus, ten tijden dat de concessie is overgenomen is daar veel over te doen geweest, ns heeft simpelweg niet genoeg werk om het personeel in zuid-limburg vanaf hun eigen standplaats aan het werk te houden. Dat betekend dat een gedeelte van het personeel naar eindhoven moet reizen om daar aan hun dienst te beginnen, dat zal vast allemaal betaald zijn maar vele vonden dat bezwaarlijk, daardoor heeft een groep gebruik gemaakt van hun wettelijke recht. | ||
b2py | maandag 29 oktober 2018 @ 19:14 | |
Ik zie 4 bij de KNMI, zowel binnenland als de kust | ||
DeaDLocK2K | maandag 29 oktober 2018 @ 19:19 | |
https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/verwachtingen -> Lees het hele weerbericht. | ||
GlennQuagmire | maandag 29 oktober 2018 @ 19:25 | |
https://www.ed.nl/buitenl(...)chroothoop~a55815d3/ Een stukje historie is langzaamaan aan het verdwijnen. | ||
b2py | maandag 29 oktober 2018 @ 19:25 | |
Stemmingmakerij | ||
DeaDLocK2K | maandag 29 oktober 2018 @ 19:32 | |
Van die historie die echt niemand behalve mongolen het missen als het definitief weg is Beetje zoals Mat'64 fantastisch kan zijn voor mensen die er niet dag in dag uit mee hoeven te forenzen | ||
Duvel | maandag 29 oktober 2018 @ 20:34 | |
Hoe gaaf zou dat geweest zijn om Utrecht uit met 130 de brug over te gieren op die nieuwe viersporigheid? (Behalve dat je pas 130 mag als je al vlakbij de brug bent, detail). Hoeveel rijvaardige Mat'64 zijn er nog? Spoorwegmuseum, stichting tralala? Twee? | ||
Dr_Flash | maandag 29 oktober 2018 @ 20:46 | |
ik vind het overdreven. Sowieso gaat het alleen aan de kust over 7-8, voor de rest max 6-7. Bovendien is het overal code groen. Nul waarschuwingen. Kortom, geen enkele aanleiding om LANDELIJK de boel te gaan uitdunnen. | ||
DeaDLocK2K | maandag 29 oktober 2018 @ 20:51 | |
Heeft er iemand trouwens al een blik geworpen op ns.nl om te kijken of er wel echt zoiets plaats gaat vinden of ben ik de enige? | ||
DeaDLocK2K | maandag 29 oktober 2018 @ 20:51 | |
P4 en blazen maar | ||
dcm360 | maandag 29 oktober 2018 @ 20:55 | |
Op station Delft is iemand een beetje overijverig geweest: De klok staat een uur verkeerd, want deze is twee uur teruggezet. | ||
James1988 | maandag 29 oktober 2018 @ 20:56 | |
Vooralsnog is er op ns.nl niks te vinden over een aangepaste dienstregeling. | ||
DeaDLocK2K | maandag 29 oktober 2018 @ 20:59 | |
Precies. | ||
James1988 | maandag 29 oktober 2018 @ 21:00 | |
En ook bij het KNMI is niks te vinden aan waarschuwingen. | ||
DeaDLocK2K | maandag 29 oktober 2018 @ 21:02 | |
Nou, dus omdat Salatrel een balletje opgooit hebben we een pagina verloren aan speculaties, zit Fles z'n hart in z'n keel en is niemand blijer geworden Gewoon niet doen in het vervolg. | ||
James1988 | maandag 29 oktober 2018 @ 21:06 | |
Misschien moeten we een admin maar vragen om een nickchange naar Salatrol te doen? | ||
Dr_Flash | maandag 29 oktober 2018 @ 21:08 | |
Godverdomme KUT salatrol. Zo. | ||
DeaDLocK2K | maandag 29 oktober 2018 @ 21:10 | |
Ach we hebben in ieder geval b2py geleerd hoe hij het volledige weerbericht op de website van het KNMI kan opvragen. Niet dat hij het vanaf nu gaat doen maar dan hebben we de volgende keer nog iets om hem voor de voeten te gooien | ||
Dr_Flash | maandag 29 oktober 2018 @ 21:10 | |
ja daar had ik ook gekeken ja. Stond ook niks, maar goed we weten allemaal dat dat morgenochtend ineens anders kan zijn. Haha wat hebben we ons allemaal laten foppen door die kutsala zeg Niemeerdoen, die man serieus nemen | ||
James1988 | maandag 29 oktober 2018 @ 21:11 | |
b2py | maandag 29 oktober 2018 @ 21:15 | |
Ik was gelijk naar de NS website gegaan, geen RODE LAMP ETC. Janken dit. | ||
Dr_Flash | maandag 29 oktober 2018 @ 21:16 | |
zolang er niet minimaal 7 keer op rij "DIT REISADVIES VERVALT" staat als je wilt opzoeken wat er WEL rijdt, is er niet zo veel aan de hand | ||
DeaDLocK2K | maandag 29 oktober 2018 @ 21:16 | |
| ||
Salatrel | maandag 29 oktober 2018 @ 21:29 | |
ik kreeg deze info van een vriendin die op OCCR zit die hadden gisteren al opdracht gekregen voorbereidingen te treffen dat het mogelijk zou gaan gebeuren dussss | ||
b2py | maandag 29 oktober 2018 @ 21:41 | |
Oh god, de weerpieten sloegen al toe daar | ||
Dr_Flash | maandag 29 oktober 2018 @ 21:44 | |
Ja, je moeder. Met je nepnieuws. | ||
Mr_Klaasje | maandag 29 oktober 2018 @ 22:05 | |
Zou er iemand met popcorn naar dit topic kijken? Zou zomaar kunnen. | ||
Peterselieman | maandag 29 oktober 2018 @ 22:08 | |
Even wat anders: Station Heerlen de Kissel gaat vanaf december tijdelijk dicht omdat Arriva de dienstregeling anders niet passend krijgt.om in Sittard aansluiting te bieden op de IC van/naar Eindhoven én in Heerlen een crossplatform overstap van/naar Maastricht https://www.somda.nl/foru(...)9%2C+wat+is+waar%3F/ | ||
DeaDLocK2K | maandag 29 oktober 2018 @ 22:15 | |
Ben jij van de Snuff ja? | ||
DeaDLocK2K | maandag 29 oktober 2018 @ 22:16 | |
Oei en is er al een einddatum voor die beperkingen in zicht? Is dat met de elektrificatie en dus sneller materieel in de berekeningen? | ||
b2py | maandag 29 oktober 2018 @ 22:17 | |
Ging er sowieso daar niet al een station dicht voor die drielandentrein? | ||
Peterselieman | maandag 29 oktober 2018 @ 22:19 | |
jup. Het probleem is de overweg bij het station, waardoor je vanuit Landgraaf op geel binnenkomt en dat kost net iets te veel tijd. Dat ging over Eygelshoven Markt toch? Dat moest toch dicht als er een IC ging rijden? | ||
Dr_Flash | maandag 29 oktober 2018 @ 22:23 | |
Boeiend, allebei 3 instappers per dag donderopman met je Kisselhoven Markt | ||
DeaDLocK2K | maandag 29 oktober 2018 @ 22:25 | |
GLANERBRUG MOET BLIJVEN | ||
Duvel | maandag 29 oktober 2018 @ 22:34 | |
PZ3, Turbo-V FTW! | ||
ziggyziggyziggy | dinsdag 30 oktober 2018 @ 01:32 | |
TjjWester | dinsdag 30 oktober 2018 @ 06:52 | |
Nee heerlen de kissel gaat alleen dicht. Lama andere berichten niet goed gelezen. | ||
J.B. | dinsdag 30 oktober 2018 @ 07:48 | |
Wanneer gaan ze het spoor tussen Landgraaf en Heerlen verdubbelen? Dat staat toch ook binnenkort te gebeuren? | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 30 oktober 2018 @ 08:37 | |
De SNCF app heeft een update gehad en tegenwoordig kan je ook binnen Nederland plannen | ||
James1988 | dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:03 | |
Het KNMI heeft voor vanmiddag code geel afgegeven in de kustprovincies ivm harde wind en windstoten. Dat wordt straks lachen met naar huis rijden, ik mag heel Zeeland door | ||
dennistd | dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:17 | |
NS heeft de tarieven voor volgend jaar bekendgemaakt. Meest opvallende is dat de oude voordeelurenkaart nu ook voor 6.30u korting gaat geven: https://www.ns.nl/klanten(...)ven-consumenten.html | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:43 | |
Was dat heel vroeger niet ook al zo? | ||
Frozen-assassin | dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:46 | |
Hevige regenval! Hebben we al een LUD? | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:50 | |
Even Salatrel vragen | ||
toblorone | dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:08 | |
Ik snap salatrel zn verhaal wel, Zit zelf ook vaak daar op zaal en zag misschien ook wel iets voorbij komen | ||
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:18 | |
"Op zaal" Zo heette dat in een ziekenhuis, heel vroeger. | ||
Ener-G | dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:36 | |
https://www.telegraaf.nl/(...)in-2019-fors-duurder | ||
Pizza_Boom | dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:14 | |
Hallo fokkers. Even een korte vraag, sinds enige tijd heb ik een maand trajectkaart van Alkmaar tot Amsterdam. Later deze week moet ik naar Utrecht. Ik begrijp dat ik dan korting krijg op het traject vanaf Amsterdam. Moet ik dan in Amsterdam weer uit en inchecken of gaat dat automatisch een moet ik zorgen voor voldoende saldo op mijn OV kaart? Alvast bedankt voor de hulp. | ||
dcm360 | dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:15 | |
Mooie chocoladeletters, maar hoe veel duurder 'fors duurder' nu is staat uiteraard weer niet in het artikel Als ik goed reken met de getallen uit het artikel is dat 4,7%. | ||
toblorone | dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:57 | |
haha zo voelt het wel soms 😂 | ||
Tochjo | dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:33 | |
U checkt gewoon in Alkmaar in en in Utrecht uit. Vervolgens worden de kosten voor het traject Amsterdam - Utrecht aan het eind van de maand van uw rekening afgeschreven, tegelijk met de abonnementskosten als u per maand betaalt. Met Traject Vrij wordt bij treinreizen buiten het afgekochte traject namelijk op rekening gereisd. Saldo laden is niet nodig en niet zinvol voor deze treinreis; dat wordt alleen gebruikt bij reizen met bus, tram en metro. | ||
Dr_Flash | dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:36 | |
vol |