ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Foto volgt
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Ik sabel niks neer @Goverman, ik ben wel erg kritisch als er gesproken wordt over "beter voor het milieu" etc. Dat is vaak minder rooskleurig dan wordt voorgeschoteld.
Zeker waar. Maar je moet wel stappen nemen om er achter te komen wat er nog meer beter kan. Als we beter voor het milieu nooit hadden geroepen zouden dieselvrachtauto's vandaag de dag veel meer hebben uitgestoten dan nu. Dat geldt ook voor accu- en waterstoftreinen. Dat staat nu nog in de kinderschoenen en is lang niet zo duurzaam als het zou moeten worden. Maar de eerste stappen zijn veelbelovend en een aanmoediging om verdere stappen te maken. Daar komt bij dat een accutrein op kolenstroom op het vlak van co2-uitstoot nu al voordeliger is dan een dieseltrein. Hoe goed kan het worden als we alles wat niet goed genoeg is beter proberen te maken?
Op woensdag 17 oktober 2018 10:32 schreef FredvZ het volgende: Ik sabel niks neer @Goverman, ik ben wel erg kritisch als er gesproken wordt over "beter voor het milieu" etc. Dat is vaak minder rooskleurig dan wordt voorgeschoteld.
Dat is gepreut van 10 jaar geleden. Ondertussen zijn heel veel technieken veel kostenefficiënter geworden, inclusief het recyclen van gevaarlijke materialen zoals verwerkt in accu's.
Aanstaande zaterdag wordt één van de twee sporen van de SFS Frankfurt - Keulen weer in gebruik genomen. Ongeveer 2/3e van de treinen zal rijden, al zullen er wel afwijkingen zijn ten opzichte van de geplande dienstregeling.
Onderzoek naar het oorzaak van de brand loopt nog, men is ook nog bezig met het inventariseren van de schade aan het spoor.
Er wordt dus niet gestopt in Hengelo (van 5 t/m 7 november ook niet in Almelo) en de normaal al langzame trein doet nu nog eens 18 minuten langer over Almelo-Amsterdam. Sterker nog: in Deventer wordt ie zelfs ingehaald
Het lijkt erop dat ie in Hengelo doorrijdt door de sprinterknoop. Dat gaat dus al mis met 2 minuten vertraging
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
In de reguliere dienstregeling zit de IC Berlijn tussen Amersfoort en de grens tussen een goederenpad Amersfoort-Bentheim en de sprinter Apeldoorn-Hengelo gepropt. Dat gaat goed als je daarin blijft maar als je daarbuiten komt te rijden ben je het haasje als het allemaal wel aan de plannormen moet voldoen. Nu zie je aan de aangepaste dienstregeling dat hij in Deventer strak achter de sprinter Almelo-Apeldoorn zit en strak voor de IC Enschede-Schiphol. Die laatste zit vast op Deventer-Schiphol, in Deventer heb je te weinig sporen (3) om de sprinter in te halen, de IC Schiphol-Enschede, de IC Berlijn en de IC Enschede-Schiphol (4) af te handelen. Dan rest de IC-Berlijn te laten wachten. Die hobbelt vervolgens achter de IC naar Schiphol aan en komt in Weesp exact in een gat terecht tussen de IC Enschede-Schiphol en de IC Zwolle-Den Haag CS. Veel meer zit er niet in. Het spoornetwerk in Nederland is vol.
Er ontbreekt wel meer.. Kijk maar ten oosten van de lijn Zwolle-Deventer-Arnhem, naar Noord-Nederland en de kop van Noord-Holland. Het lijkt mij dan ook geen kaart waarmee men volledig probeert te zijn. Eerder probeert men een indicatie te geven van hoe het netwerk er ongeveer uitziet.
Op donderdag 18 oktober 2018 13:29 schreef Mr_Klaasje het volgende: Er ontbreekt wel meer.. Kijk maar ten oosten van de lijn Zwolle-Deventer-Arnhem, naar Noord-Nederland en de kop van Noord-Holland. Het lijkt mij dan ook geen kaart waarmee men volledig probeert te zijn. Eerder probeert men een indicatie te geven van hoe het netwerk er ongeveer uitziet.
Ik mis mijn halve werkgebied.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Ik dacht dit topic zal wel bomvol; staan met feitjes enzo mbt dienstregeling 2019, mis ik iets?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Gaaf! Altijd mooi om te zien hoe werkzaamheden verlopen. Zeker wanneer het over projecten gaat waar ik zelf bij betrokken ben.
Oh serieus? Op welke manier dan?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Op donderdag 18 oktober 2018 21:37 schreef DeaDLocK2K het volgende: Heeft iemand een specificatie voor wat er tussen Almelo en Hengelo en vooral rondom Hengelo gaat gebeuren de aankomende 72 uur?
Hengelo gaan ze sowieso wissels vernieuwen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
ProRail zou van plan zijn om de overloopwissels bij Gilze-Rijen te verwijderen, net als het wachtspoor. De aftakking naar de vliegbasis Gilze-Rijen, een stukje ten westen van het station, is een paar weekends geleden al weggehaald.
Het wachtspoor is al tijden niet meer bruikbaar omdat er een stukje spoor ontbreekt:
Tot aan vaststelling van het Tracébesluit als mede-opdrachtgever (met de provincies Groningen en Fryslan) en bevoegd gezag. Het project is nu (helemaal) van de provincies, maar de afhandeling van de beroepen ligt nog wel bij het ministerie. Dat is in eerste instantie een juridische aangelegenheid natuurlijk, maar vanuit beleid moet er nog wel wat gebeuren.
Vorig jaar rond deze tijd was ESGL voor mij een stuk intensiever: toen moest het Tracébesluit naar de staatssecretaris. Sinds dat Tracébesluit er ligt wordt de inzet voor mij minder, zeker nu de uitvoering loopt, dus er geen grote aanbestedingen meer zijn. En... vroeger maakte ik vaak gebruik van deze lijn: ik heb in Grijpskerk gewoond.
[ Bericht 2% gewijzigd door Goverman op 18-10-2018 23:24:40 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Eindhoven ligt opeens in Weert, Betuweroute op een passagierslijnenkaartje, twee lijnen naar Hoek van Holland terwijl er in het echt alleen bussen rijden, die kapotgevaren brug net over de Groningse grens en verder vast nog wel wat.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Eindhoven ligt opeens in Weert, Betuweroute op een passagierslijnenkaartje, twee lijnen naar Hoek van Holland terwijl er in het echt alleen bussen rijden, die kapotgevaren brug net over de Groningse grens en verder vast nog wel wat.
Het gaat om een schematische weergave zoals Klaasje al zei, wat je nu doet is systeemautisme tentoonstellen
Op donderdag 18 oktober 2018 21:37 schreef DeaDLocK2K het volgende: Heeft iemand een specificatie voor wat er tussen Almelo en Hengelo en vooral rondom Hengelo gaat gebeuren de aankomende 72 uur?
Belgische nmbs machinisten zouden er geen probleem mee hebben om de lijn naar maastricht te gaan rijden maar hebben wel bezwaar gemaakt tegen de leeuw op de trein.
Normaal zou ik hard lachen maar het blijft belgenland........
Een defecte trein in een tunnel op de hsl... En ik zit erin.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende: IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende: IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Hoe lang is die tunnel eigenlijk? Reed afgelopen zomer door de Karawankentunnel, 7900m lang en grensoverschrijdende. M'n muziek via stream bleef vrolijk doorspelen
Ik moest toen aan de HSL denken en dacht, blijkbaar kan het hier wel
We reden weer... En toen in de blaaktunnel precies hetzelfde nog een keer.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende: IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Bij een treinongeluk in India zijn volgens de politie zeker 58 mensen omgekomen. Een trein reed in de noordelijke stad Amritsar in op een menigte mensen die bijeen waren vanwege een hindoe-festival.
Modi heeft bedragen van omgerekend 60 eurocent per persoon toegezegd aan de gewonden en 2,35 euro aan familieleden van dodelijke slachtoffers.
Goede kerel die Modi, spaart kosten noch moeite voor de slachtoffers van het treinongeluk.
Op vrijdag 19 oktober 2018 20:33 schreef James1988 het volgende: Oh, je stond in de tunnel bij Barendrecht? Daar zit halverwege een raam, daar in de buurt heb je net wel bereik
Dat zal die idd geweest zijn dan.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende: IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Op vrijdag 19 oktober 2018 20:13 schreef derLudolf het volgende: Hoe lang is die tunnel eigenlijk? Reed afgelopen zomer door de Karawankentunnel, 7900m lang en grensoverschrijdende. M'n muziek via stream bleef vrolijk doorspelen
Die apps van tegenwoordig bufferen een flink eind vooruit...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Op vrijdag 19 oktober 2018 20:13 schreef derLudolf het volgende: Hoe lang is die tunnel eigenlijk? Reed afgelopen zomer door de Karawankentunnel, 7900m lang en grensoverschrijdende. M'n muziek via stream bleef vrolijk doorspelen
Ik moest toen aan de HSL denken en dacht, blijkbaar kan het hier wel
Een stream buffert, ga je nummers skippen of wat anders doen, dan heb je ws. geen verbinding :-)
Op vrijdag 19 oktober 2018 20:33 schreef James1988 het volgende: Oh, je stond in de tunnel bij Barendrecht? Daar zit halverwege een raam, daar in de buurt heb je net wel bereik
Vanuit Dordrecht richting Den Haag is het doorgaans geen probleem om verbinding te hebben in de 4 tunnels. De andere kant op is het drama en duurt het na iedere tunnel vele kilometers voordat je weer een fatsoenlijke verbinding hebt. Hel typisch.
Vanuit Dordrecht richting Den Haag is het doorgaans geen probleem om verbinding te hebben in de 4 tunnels. De andere kant op is het drama en duurt het na iedere tunnel vele kilometers voordat je weer een fatsoenlijke verbinding hebt. Hel typisch.
ligt ook wel beetje aan je provider hoor. Barendrecht is geen enkel probleem (is immers ook bovengronds) in de Willemsspoortunnel (waar station blaak in ligt) valt op mijn prive telefoon de verbinding weg (Vodafone) terwijl mijn werktelefoon gewoon op 4g blijft staan (KPN)
Leuk spel. Level 9, maar wel op de telefoon. Dan klik je er altijd een beetje naast.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
gisteren ook weer zoiets loop ik samen met de HC over het perron richting personeelsverblijf komt er zoeen keuzedagbejaarde op ons af lopen:
reiziger: mag ik u wat vragen? Salatrel: *wijst naar HC* Zij weet alles! reiziger: en u weet niets? Salatrel: nee ik klooi maar wat aan.... reiziger: maar u bent toch de machinist? Salatrel: ja... reiziger: Salatrel:
In Taiwan zijn zondagmiddag (lokale tijd) meerdere doden gevallen nadat een trein ontspoorde. Dat meldt persbureau Reuters op basis van een verklaring van de Taiwanese spoorwegen.
Die noteerden rond half één ‘s middags Nederlandse tijd 17 doden en 126 gewonden. Het Taiwanese Central News Agency meldt dat er op dat moment nog zeker 30 mensen vastzaten in- of onder de gekantelde trein. Op foto’s is te zien hoe zes wagons ontspoord langs de rails liggen. De oorzaak van het ongeval is nog onbekend.
De trein van Shulin naar Taidun ontspoorde in de kustregio Yilan, op zo’n 62 kilometer van de Taiwanese hoofdstad Taipei. Het traject waar de trein verongelukte is volgens Reuters populair bij toeristen.
Op maandag 22 oktober 2018 07:22 schreef dennistd het volgende: Goh, drie dagen werkzaamheden en dan nu een storing in Hengelo. Je verwacht het niet...
Op maandag 22 oktober 2018 12:18 schreef Salatrel het volgende: geen woord van gelogen toch? die stoptrein van Heerlen naar Herzogenrath rijdt niet tussen hengelo en Oldenzaal
Op maandag 22 oktober 2018 07:22 schreef dennistd het volgende: Goh, drie dagen werkzaamheden en dan nu een storing in Hengelo. Je verwacht het niet...
Ja man, had het echt niet aan zien komen
Trots daw veur Twente bint! We zijn gehaat en asociaal We zijn de allermooiste club van allemaal
En om het extra leuk te maken krijgt de trein met oude rails uit Hengelo voorrang op de reizigerstreinen. (Oud) ijzer schuiven is écht belangrijker dan reizigers vervoeren.
De SBB komt ook met Wifi in de trein. Nou ja, soort van dan. Of eigenlijk gewoon helemaal niet. Het is een bluetooth-beacon in de trein, en als je met je telefoon hiermee verbinding maakt gaat de dan verbruikte data niet van je tegoed af. Werkt alleen bij 2 Zwitserse providers en niet eens de grootste
Wauw! Je hebt je door alle 25 levels geworsteld. Held! Je kunt het natuurlijk altijd nog een keer proberen om je score te verbeteren. Druk hieronder voor een nieuwe poging.
Score: 14216
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het rangeerspoor voor een deel van de Arriva-treinen in Groningen wordt zo te zien verplaatst naar het gedeelte tussen de Paterswoldseweg en Peizerweg.
Blijft dit spoor ook na de ingebruikname van het vernieuwde station Groningen liggen of wordt het dan weggehaald? Zou namelijk wel een mooi passeerspoor kunnen zijn. De ruimte is er iig nu het restant van de lijn naar Drachten weggehaald is.
Op maandag 22 oktober 2018 23:49 schreef Peterselieman het volgende: Het rangeerspoor voor een deel van de Arriva-treinen in Groningen wordt zo te zien verplaatst naar het gedeelte tussen de Paterswoldseweg en Peizerweg.
Blijft dit spoor ook na de ingebruikname van het vernieuwde station Groningen liggen of wordt het dan weggehaald? Zou namelijk wel een mooi passeerspoor kunnen zijn. De ruimte is er iig nu het restant van de lijn naar Drachten weggehaald is.
Volgens mij is het tijdelijk. Als het station is verbouwd tot doorstroomstation zonder kopsporen aan de westkant, is een uithaalspoor daar niet meer nodig.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Eurostar Londen - Amsterdam: sinds lancering 130.000 klanten, derde trein in 2019, ambitie om naar 4 (en op sommige dagen zelfs 5) ritten per dag te gaan
Volgens mij is het tijdelijk. Als het station is verbouwd tot doorstroomstation zonder kopsporen aan de westkant, is een uithaalspoor daar niet meer nodig.
Nou.. Op de tekening die ik van de eindsituatie heb blijft die bestaan. Voor een tijdelijke situatie zou ik er ook voor kiezen om op de hoofdsporen bij de inrijders kop te maken. Een tijdelijk kopspoor met wissels en beveiliging is een erg duur grapje.
Nou.. Op de tekening die ik van de eindsituatie heb blijft die bestaan. Voor een tijdelijke situatie zou ik er ook voor kiezen om op de hoofdsporen bij de inrijders kop te maken. Een tijdelijk kopspoor met wissels en beveiliging is een erg duur grapje.
Ze doen wel meer gekke dingen die veel geld kosten. Maar ik zal binnenkort de plannen weer eens bekijken, ik weet het niet meer zeker uit mijn hoofd.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Op dinsdag 23 oktober 2018 18:34 schreef MCH het volgende: Waarom krijg ik op 10 november geen directe intercity tussen Breda en Brussel?
werkzaamheden
quote:
Amsterdam C-Antwerpen-Brussel-Zuid/Midi
Wanneer: zaterdag 10 en zondag 11 november
Oorzaak: werkzaamheden
Advies: Ga eerder op reis
International Intercity (direct) Brussel rijdt niet tussen Amsterdam Centraal/Den Haag HS en Antwerpen Centraal, maar rijdt tussen Roosendaal, Antwerpen Centraal en Brussel Zuid.
ga eerder op reis naar Roosendaal en stap daar over op International Intercity Brussel; houd rekening met businzet en extra reistijd rond Rotterdam
voor reizigers van/naar Noorderkempen rijden NS-bussen tussen Breda en Noorderkempen.
plan uw reis vanaf 10 dagen van tevoren opnieuw voor een aangepast reisadvies
Ik vroeg me eurostar is sinds 2010 een trainoperator in het verenigd koninkrijk maar zijn ze dat ook in belgie en frankrijk? of word daar gebruik gemaakt van de vergunning van sncf/nmbs?
Dat nieuwe hogesnelheidswissel in Hoogkerk (waar prorail het hier over heeft), komt dat in de plaats van het huidige wissel 413, wat daar nu ligt bij het passeerspoor als het begin van de spoorverdubbeling tussen Hoogkerk en Zuidhorn?
Op woensdag 24 oktober 2018 21:22 schreef boriq het volgende: Dat nieuwe hogesnelheidswissel in Hoogkerk (waar prorail het hier over heeft), komt dat in de plaats van het huidige wissel 413, wat daar nu ligt bij het passeerspoor als het begin van de spoorverdubbeling tussen Hoogkerk en Zuidhorn?
goede vraag en afgaand op de tekeningen van Sporenplan is de tijdelijke situatie zo dat het passeerspoor een stuk langer wordt. Het noordelijke 'oude' spoor zal maar een paar keer per dag gebruikt gaan worden in de tijdelijke situatie, omdat wissel 405 nog een 40 km/h wissel is.
goede vraag en afgaand op de tekeningen van Sporenplan is de tijdelijke situatie zo dat het passeerspoor een stuk langer wordt. Het noordelijke 'oude' spoor zal maar een paar keer per dag gebruikt gaan worden in de tijdelijke situatie, omdat wissel 405 nog een 40 km/h wissel is.
Dus na deze werkzaamheden wordt de verdubbeling niet gelijk in gebruik genomen zoals ik het begrijp? Pas als de rest ook klaar is?
Dus na deze werkzaamheden wordt de verdubbeling niet gelijk in gebruik genomen zoals ik het gebruik? Pas als de rest ook klaar is?
Daar lijkt het wel op ja. Puur omdat het wissel aan de westzijde een 40 km/h wissel is. Die gebruik je daarom het liefst alleen voor de spitstreinen van/naar Zuidhorn en bij vertragingen als er in Hoogkerk gekruist moet worden. Tot de verdubbeling klaar is, is het zuidelijke spoor in Hoogkerk het doorgaande spoor
Daar lijkt het wel op ja. Puur omdat het wissel aan de westzijde een 40 km/h wissel is. Die gebruik je daarom het liefst alleen voor de spitstreinen van/naar Zuidhorn en bij vertragingen als er in Hoogkerk gekruist moet worden. Tot de verdubbeling klaar is, is het zuidelijke spoor in Hoogkerk het doorgaande spoor
Aha, ik dacht dat de verdubbeling al klaar was na dit blok van werkzaamheden, maar dat zal dus niet het geval zijn. iig bedankt voor het beantwoorden
Aha, ik dacht dat de verdubbeling al klaar was na dit blok van werkzaamheden, maar dat zal dus niet het geval zijn. iig bedankt voor het beantwoorden
nog lang niet. Tussen Hoogkerk en Zuidhorn moet de schop de grond nog in. Ergens halverwege moet een huis verplaatst worden en in Zuidhorn zelf moet bij een fietstunneltje een stukje aan gebouwd worden.
Op woensdag 24 oktober 2018 21:40 schreef boriq het volgende: Ah, dat verklaart een en ander. Zo lang ze maar geen beschermde vleermuizen in dat huis vinden (zoals bij de N35) moet dat dus wel goedkomen
Er is een hele lijst met werkzaamheden die in de komende periode gedaan moeten worden: - bouw tunnel Hurdegaryp - saneren overweg Hurdegaryp - spoorverdubbeling overweg Schrans Leeuwarden - Snelheidsverhoging Leeuwarden - Feanwâlden - Seinplaatsing en aanpassen beveiliging - Saneren station Achter de Hoven - Verlengen perrons - Uitbreiden fietstunnel Zuidhorn - Afbouwen viaduct Fanerweg Zuidhorn - Aanleg derde spoor Zuidhorn - Verdubbeling Zuidhorn - Hoogkerk - Aanpak spoorbrug Hoogkerk - Verplaatsen huis tussen Zuidhorn en Hoogkerk - Afbouwen tunnel Paterswoldseweg - Aanpak overweg Peizerweg Groningen
Er zullen meer werkzaamheden zijn, maar dit zijn wel de meest zichtbare
Ik denk dat die monumentaal zijn en dus alleen gerenoveerd worden.
Voor de rest klopt het wel wat hier gezegd wordt over Hoogkerk-Vierverlaten.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Met de trein reizen door Nederland. Op de zaterdagen in november en december wil ik zoveel mogelijk treinstations bezoeken. Deze treinstations wil ik fotograveren, met eventueel een bewoner die in de omgeving van het betreffende treinstation woont of iemand die op of rond het treinstation dagelijks te vinden is.. In Nederland zijn er op dit moment ruim 400 treinstations. En daar wil ik iets mee doen. Ik wil zoveel mogelijk treinstations bezoeken. Elk treinstation die ik bezoek is geld waard.
Bij Alstom gaat ook een hoop mis.. Kijk maar naar de uitloop van de invoer van CTBC in Amsterdam of de uitloop van het ERTMS perceel dat Alstom in Denemarken heeft.
Foutje bedankt: jaren geleden heeft DB een gebouw aan de overzijde van station Meschede (Sauerland) verkocht. De huidige eigenaar besloot om de boel eens op te gaan knappen en meteen ook maar dat oude door niemand gebruikte schuurtje af te breken. Helaas bleken daar diverse nog in gebruik zijnde spoortechniek te bevinden. Resultaat is dat er nu al dagen maar weinig treinen rijden: https://www.waz.de/staedt(...)rgt-id215644073.html
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ze zitten nog altijd te kloten met ETCS op de Traxxen, de Hoekse Lijn is Bombardier en nu dit weer... Gaat wel lekker daar
Dat zal er ook mee te maken hebben dat ze in Utrecht moeten aansluiten op een door derden geleverde SIL-0- overweginstallatie, waarvan de leverancier zelf al heeft aangegeven dat deze in Nederland niet toegestaan is bij 70 km/uur. Knap als je dan de veiligheidsbewijsvoering voor het integrale systeem rond krijgt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
Afgelopen woensdag heb ik met een paar mensen van ProRail de werkzaamheden bij het Amsterdam-Rijnkanaal (project UtARK) bezocht. Dat zijn altijd leuke dingen en ook erg indrukwekkend om te zien. En dat wil ik natuurlijk wel delen hier
voorbereiding Het spoor is een gevaarlijke plek om te lopen. Dat is bij werkzaamheden misschien nog wel meer zo dan normaal. Het is dan ook niet toegestaan om zonder uitgebreide instructies ook maar in de buurt te komen. Eerst moet een toegangspas (‘dagpas’ of ‘digitaal veiligheidspaspoort’) worden aangevraagd door iemand van ProRail, vervolgens moet de ontvanger daarvan (ik dus) een instructiefilm bekijken en een paar vragen beantwoorden (dat kan achter een computer).
Eenmaal op het werkterrein moet je je eerst aanmelden en identificeren. Daarna controle op PBM’s (persoonlijke beschermingsmaatregelen: helm, veiligheidshesje/jas, werkschoenen e.d.). Vervolgens is er een briefing over welke sporen in dienst zijn, welke onder spanning staan, waar je wel en niet mag kijken. Vervolgens nog een instructie over de locatiespecifieke risico’s, inclusief (alweer…) een testje.
Het klinkt als overkill, maar de risico’s zijn reëel: ieder jaar zijn er ernstige ongevallen met spoorwerkers. Vorig jaar overleed iemand, dit jaar verloor iemand zijn benen na een aanrijding met een KROL (kraan op lorrie). Reden genoeg om veiligheid stevig onder de aandacht te brengen, OOK bij incidentele bezoekers. Onderstaande poster kregen we als visitekaartje nog mee:
op het werk Na alle aanmeldprocedures gingen we aan de wandel. Hier is een stuk spoor te zien met oude en nieuwe dwarsliggers: het is een gereviseerd wissel in plaats van een nieuwe. Dit is spoor dat leidt naar perron 8 (daar spoor 20/21).
Er zijn twee nieuwe sporen aangelegd en ook zijn een hoop nieuwe bovenleidingsportalen geplaatst. Hier is duidelijk een bevestigingspunt te zien (boven de bout).
Die dingen zie ik op veel meer portalen staan en nu weet ik eindelijk waar ze voor zijn: bij metingen wordt hier een meetprisma op geklikt en dat is dan de referentie voor het bepalen van de afstanden tot het spoor (hoogte en breedte afstanden). Tegenwoordig kan dat allemaal digitaal worden verwerkt, rechtstreeks naar de stopmachine die het spoor op de juiste hoogte en afstand van de meetpunten aan de portalen legt. En ja, dan ligt het er mooi bij ineens.
Meest zichtbare voor treinpersoneel en reizigers is de nieuwe brug over het kanaal. De oude brug komt er na dit weekend echter ook weer bij. De brug is 25 cm. opgehoogd (t.b.v. doorvaarthoogte) en is een heel stuk stiller: de sporen zijn met geluiddempende bevestigingsplaten aan de brug vastgemaakt en de brug is voorzien van geluiddempende panelen. Scheelt 4 dB geluid, ofwel, het geluid dat de treinen op de burg produceren is gehalveerd. Dat is erg prettig voor omwonenden.
En hier is vanaf de andere kant gezien (kijkend richting Utrecht CS) de eindsituatie zichtbaar: 4 sporen op 2 spoorbruggen. En daarmee is het hele traject Woerden – Utrecht viersporig. Met name voor de sprinters tussen Gouda en Utrecht een forse verbetering (geen inhalingen meer nodig) is dit een direct voordeel. En de robuustheid van het spoornetwerk is een stuk groter.
En toen was het al weer voorbij.
[ Bericht 1% gewijzigd door Goverman op 26-10-2018 12:44:46 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Nee, ik kom te weinig op werkterreinen om dat te verantwoorden. En een dagpas (laten) aanvragen gaat volgens mij ook wel makkelijker dan een DVP halen.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Een geïrriteerde man kon het pianospel van een reiziger op Amsterdam Centraal niet bepaald waarderen. Uit boosheid kieperde hij de vleugel om waarop de reiziger een liedje aan het spelen was.
NS-personeel plaatste kort na het incident foto's van de omgevallen vleugel op Instagram. Daarop is goed te zien hoe het instrument op zijn kop ligt. "Als je zit te 'pingelen' in de stationshal kan het natuurlijk voorkomen dat er reizigers zijn die het minder mooi vinden klinken", zo valt te lezen. "Blijkbaar vond een jongeman op station Amsterdam Centraal dat ook."
Na zijn daad ging de man op een bankje zitten waar hij werd aangehouden. Inmiddels is de hij weer op vrije voeten; hij moet op een later moment voor de rechter verschijnen.
Er staat volgens de NS een nieuwe piano in de hal van het station.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op vrijdag 26 oktober 2018 12:36 schreef Goverman het volgende: En hier is vanaf de andere kant gezien (kijkend richting Utrecht CS) de eindsituatie zichtbaar: 4 sporen op 2 spoorbruggen. En daarmee is het hele traject Woerden – Utrecht viersporig. Met name voor de sprinters tussen Gouda en Utrecht een forse verbetering (geen inhalingen meer nodig) is dit een direct voordeel. En de robuustheid van het spoornetwerk is een stuk groter.
Groot nadeel is dat er geen overloopmogelijkheden zijn tussen Leidsche Rijn en Centraal. Quote van somda:
quote:
En die gevolgen ga je sneller merken dan je denkt, want op 4 november, minder dan een week na de oplevering van de nieuwe infrastructuur, gaan de 7891 en 7893 (sprinters Den Haag - Utrecht) in dagplan opgeheven worden te Vleuten, Utrecht Terwijde en Utrecht Leidsche Rijn zodat ze op spoor 9 kunnen aankomen. En dat gaat zeker vaker voorkomen, Utrecht Lunetten en Utrecht Vaartsche Rijn wordt haast wekelijks wel enkele malen overgeslagen in dagplan vanwege onderhoudsroosters en dergelijke.
Nog afgezien van eventuele storingen dus. Het aanleggen van perrons langs alle sporen zou al een boel schelen. En dat hoeft dat nog niet eens een mooi perron met bankjes en zo te zijn: een stuk beton zou ook prima voldoen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Groot nadeel is dat er geen overloopmogelijkheden zijn tussen Leidsche Rijn en Centraal. Quote van somda:
[..]
Nog afgezien van eventuele storingen dus. Het aanleggen van perrons langs alle sporen zou al een boel schelen. En dat hoeft dat nog niet eens een mooi perron met bankjes en zo te zijn: een stuk beton zou ook prima voldoen.
Je kan prima stallen op het terrein aan de andere kant van Utrecht C.
Dat je een plan had, het niet past en dus "daaaag plan "
Je hebt van tevoren een plan van hoe je zou willen dat alle treinen gaan lopen die dag. Of "rijden". Als er dus helemaal niets mis gaat Dat is het dagplan. En wat daar dan uiteindelijk van terecht komt, dat is de realiteit
Je hebt van tevoren een plan van hoe je zou willen dat alle treinen gaan lopen die dag. Of "rijden". Als er dus helemaal niets mis gaat Dat is het dagplan. En wat daar dan uiteindelijk van terecht komt, dat is de realiteit
Ah, dus in die reactie van Somda lees ik dat die sprinters gepland zijn om te stoppen op die stations, maar zodra er iets mis gaat niet meer.
Groot nadeel is dat er geen overloopmogelijkheden zijn tussen Leidsche Rijn en Centraal. Quote van somda:
[..]
Nog afgezien van eventuele storingen dus. Het aanleggen van perrons langs alle sporen zou al een boel schelen. En dat hoeft dat nog niet eens een mooi perron met bankjes en zo te zijn: een stuk beton zou ook prima voldoen.
Groot nadeel is dat er geen overloopmogelijkheden zijn tussen Leidsche Rijn en Centraal. Quote van somda:
[..]
Nog afgezien van eventuele storingen dus. Het aanleggen van perrons langs alle sporen zou al een boel schelen. En dat hoeft dat nog niet eens een mooi perron met bankjes en zo te zijn: een stuk beton zou ook prima voldoen.
Ik had ook verwacht dat ze die overloopwissels voor de brug (gezien uit Woerden) gewoon zouden laten liggen. Besturing lag er, alles, je hoefde alleen de aansluiting te maken naar de burg. Maar iemand heeft in zijn/haar wijsheid besloten dat niet te doen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Het is eerder kritiek op Prorail VaCo en VL die die verbinding niet geëist hebben. Dan is ie zo weg in hoe projecten tegenwoordig gaan. Helaas. Niet meteen de verantwoordelijkheid of schuld van Goverman lijkt mij.
Op zaterdag 27 oktober 2018 10:32 schreef dennistd het volgende: Daarmee kun je buiten de corridor komen, dat kan toch nooit de bedoeling zijn ?!!???!?!?!?!
Dit soort debiele reacties verpesten aan de voorkant al een potentieel interessante discussie. Thx yo
Op zaterdag 27 oktober 2018 10:23 schreef b2py het volgende: Op zich is het wel een interessante vraag, wat is de reden dat die verbinding er niet is?
Mijn vermoeden is dat omdat er voor station Vleuten overloopwissels liggen ze 4 kilometer verderop niet nog een setje overloopwissels wilden leggen, want dubbel
Is er eigenlijk een soort streven / norm van "elke zoveel kilometer hebben we overloopwissels nodig"? Hoeveel liggen er bijvoorbeeld tussen Amersfoort en Apeldoorn?
Op zaterdag 27 oktober 2018 10:50 schreef Dr_Flash het volgende: Is er eigenlijk een soort streven / norm van "elke zoveel kilometer hebben we overloopwissels nodig"? Hoeveel liggen er bijvoorbeeld tussen Amersfoort en Apeldoorn?
Daar kun je bij Amersfoort, Barneveld, Stroe en Apeldoorn van sporen wisselen
Op zaterdag 27 oktober 2018 10:50 schreef Dr_Flash het volgende: Is er eigenlijk een soort streven / norm van "elke zoveel kilometer hebben we overloopwissels nodig"? Hoeveel liggen er bijvoorbeeld tussen Amersfoort en Apeldoorn?
Kan me niet voorstellen dat er een specifieke norm is, je wilt het nuttig kunnen gebruiken en in dat opzicht zijn veel baanvakken 'uniek'.
Daar kun je bij Amersfoort, Barneveld, Stroe en Apeldoorn van sporen wisselen
Waarbij je vanaf Stroe linksrijdend tegenwoordig pas na de aansluiting van de Kippenlijn weer naar rechts kunt bij Barneveld, zodat er niet gelijktijdig een trein Amersfoort-Ede langs kan. Het overloopwissel ervoor is weggehaald namelijk.
En bij Amersfoort kan het pas bij het station zelf, en nog niet bij Aansluiting.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 21 oktober 2018 14:23 schreef Adrie072 het volgende: In Taiwan zijn zondagmiddag (lokale tijd) meerdere doden gevallen nadat een trein ontspoorde. Dat meldt persbureau Reuters op basis van een verklaring van de Taiwanese spoorwegen.
Die noteerden rond half één ‘s middags Nederlandse tijd 17 doden en 126 gewonden. Het Taiwanese Central News Agency meldt dat er op dat moment nog zeker 30 mensen vastzaten in- of onder de gekantelde trein. Op foto’s is te zien hoe zes wagons ontspoord langs de rails liggen. De oorzaak van het ongeval is nog onbekend.
De trein van Shulin naar Taidun ontspoorde in de kustregio Yilan, op zo’n 62 kilometer van de Taiwanese hoofdstad Taipei. Het traject waar de trein verongelukte is volgens Reuters populair bij toeristen.
De machinist schijnt de treinbeïnvloeding uit te hebben geschakeld en 140 km/u te hebben gereden waar 75 km/u was toegestaan. Hij is gewond maar niet meer op de intensive care, en de politie doet nu onderzoek.
Ik ben op zoek naar (een) Engelse term(en) voor de balans en optimale punt tussen beschikbaarheid van infrastructuur en aanwezigheid van infrastructuur. Iemand?
Op zaterdag 27 oktober 2018 11:30 schreef b2py het volgende: Ik ben op zoek naar (een) Engelse term(en) voor de balans en optimale punt tussen beschikbaarheid van infrastructuur en aanwezigheid van infrastructuur. Iemand?
RAMS?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
Ik moest gelijk denken aan het Laantje van Van Der Gaag.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Op zaterdag 27 oktober 2018 11:46 schreef b2py het volgende: Ja die had ik al gevonden maar dat gaf niet de gewenste resultaten, dat ging meer over rampen zoals aardbevingen enzo..
Nee, resilience is algemene weerbaarheid. Wat is de Nederlandse term?
Nee, resilience is algemene weerbaarheid. Wat is de Nederlandse term?
I get it, maar zoeken op ‘infrastructure resilience’ gaat meer over die rampen enzo. Nou een Nederlandse term heb ik ook niet, wel een omschrijving zie eerdere post
London Reconnections heeft een artikel geschreven over een evacuatie bij Peckham Rye, nadat een London Overground-trein daar tot stilstand was gekomen. Er werd besloten tot evacuatie, maar door spraakverwarring en communicatiefouten werd de 3e rail niet afgeschakeld. Er raakte gelukkig niemand gewond.
nee RAMS is iets anders, dat zegt iets over faalmechanismen
Wat bedoel je precies? Het aantal overloopwissels is bijvoorbeeld op vervoersysteemniveau ook als RAMS-aspect te beschouwen: een wissel levert (on)betrouwbaarheid (R) op omdat het kan falen, maar kan - mits op een slimme plek aangelegd - de beschikbaarheid (A) van het systeem als geheel verhogen omdat je alternatieve routes toevoegd.
Het ligt er maar net aan wat je als 'het systeem' definieert.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
Dan moet je er zelf maar een term voor verzinnen. En een DLA'tje.
B2PY moet gewoon wat creatiever zijn met de informatie die beschikbaar is. Als je RAMS per sé op elementniveau wilt bekijken of resilience (veerkracht) niet buiten de context wil gebruiken waar het woord het meest gebruikt wordt maak je het jezelf wel moeilijk.
B2PY moet gewoon wat creatiever zijn met de informatie die beschikbaar is. Als je RAMS per sé op elementniveau wilt bekijken of resilience (veerkracht) niet buiten de context wil gebruiken waar het woord het meest gebruikt wordt maak je het jezelf wel moeilijk.
Dat is natuurlijk leuk gezegd maar als ik op die combinaties niets vind heb ik er natuurlijk geen fluit aan.
Als er geen beperkingen in de materieelinzet zijn is het best geinig. Ben nu twee keer retour geweest naar Osnabrück en het duurt niet eens zoveel langer als met de IC.
Directe tickets vanaf Hengelo? Beetje betaalbaar en duidelijk?
Ik weet alleen niet of een Länderticket/Schönes Wochenende vanaf Hengelo geldig is maar dat heb ik voor het gemak maar aangenomen (A) Geen problemen mee gehad in ieder geval. Maar beide keren was op zo'n ticket met meerdere mensen dus geen idee wat het normaal kost.
Ik weet alleen niet of een Länderticket/Schönes Wochenende vanaf Hengelo geldig is maar dat heb ik voor het gemak maar aangenomen (A) Geen problemen mee gehad in ieder geval. Maar beide keren was op zo'n ticket met meerdere mensen dus geen idee wat het normaal kost.
Op zondag 28 oktober 2018 19:39 schreef Eix het volgende: Zo, de wintersport-reis voor dit voorjaar ook geboekt. Waaronder zeven uur in de EC9 naar Zwitserland met 1e klas plekken in het panorama rijtuig.
Zin in.
Mis de overstap in Duisburg niet dan...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Zorg er maar voor dat je genoeg tijd hebt om die trein te halen. Zul je zien dat je rekent op een aansluiting van 7 minuten in Duisburg en dat je ICE dan een half uur in Emmerich staat tgv een defect.
* James1988 spreekt uit ervaring
Uiteindelijk konden we die trein toen inhalen door tot Mannheim in de ICE te blijven. Daardoor bleef de rest van het reisplan in ieder geval overeind.
Ja. Die is inderdaad krap. Zeven minuten. Maar als het goed is wel cross-platform. En ach, bij vertraging vervalt de 'zugbindung'. Dus dan blijf ik wel zitten in de ICE.
Overigens hoop ik dat de nachttrein naar Zwitserland ooit nog eens terug komt. Mijn eindbestemming is namelijk alleen bereikbaar met een bus en de laatste gaat 's avonds al rond een uur of zeven. Nu de tweede jaar op rij dat ik er maar een extra tussenstop onderweg in plan, omdat ik het risico niet wil lopen op een dure taxi aangewezen te zijn of te stranden in een bergdorp.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Op zondag 28 oktober 2018 16:07 schreef James1988 het volgende: Treinen, tickets, reizen, gebeurtenissen, infrastructuur (beton ), geklaag over iemand's stinkende rijstwafels of mandarijntjes, noem het maar op
Oh cool, ik zal eventjes wat pagina's terug beginnen om een beetje te kijken hoe het hier gaat.
Is eerste klasse in een ICE een beetje de moeite waard? Ik moet donderdag van Frankfurt naar Berlijn en ik kan kiezen tussen ¤52 voor 2e klasse en ¤68 voor eerste, aangezien het verschil wel meevalt en het bijna 5 uur reizen is wil ik het er wel op wagen
1e klas is rustiger, je hebt meer beenruimte, en de bistro/restaurantmedewerker komt ter plaatse vragen of je iets wilt (je moet wel betalen voor je bestelling). En er zijn als het goed is gratis kranten.
Groot nadeel is dat er geen overloopmogelijkheden zijn tussen Leidsche Rijn en Centraal. Quote van somda:
[..]
Nog afgezien van eventuele storingen dus. Het aanleggen van perrons langs alle sporen zou al een boel schelen. En dat hoeft dat nog niet eens een mooi perron met bankjes en zo te zijn: een stuk beton zou ook prima voldoen.
Het kan zijn dat ik wat over het hoofd zie, maar volgens mij kan na de brug (tussen brug en Utrecht CS) nog worden bijgestuurd. En bij Vleuten liggen natuurlijk ook overloopwissels.
De precieze reden van het weghalen van deze overlopen is mij niet bekend, zo diep zit ik niet in de afwegingen die (jaren geleden, bij de studies rondom VleuGel/RSS) zijn gemaakt. Het zal een combinatie zijn van de filosofie van corridorrijden / minder wissels enerzijds en op zich voldoende bijstuurmogelijkheden hebben anderzijds. Tenslotte is er natuurlijk lengte nodig voor de wissels voor of na de brug. Dat zou op zich geen probleem hoeven zijn (er lagen immers ook al wissels).
Maar zoals altijd: UtARK is een verbetering t.o.v. de HUIDIGE situatie (nou ja, tot vorige week dan). Dat wordt in de spoorsector nog wel eens vergeten...
Ik moest gelijk denken aan het Laantje van Van Der Gaag.
Tja... Ik merk aan mezelf dat ik hier vanalles over wil vertellen, maar dat niet kan/mag. De zaak (Tracébesluit ESGL) ligt momenteel bij de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State en dus moet ik me onthouden van opvattigen, meningen etc. De eigenaar van het huisje is namelijk een van de appellanten. 29 november is de zitting...
De teneur van het artikel wordt bij ProRail en de provincie wel herkend. Mocht je meer ins en outs willen weten? Google op termen als "WOB" "Hogeweg 14" e.d. (of gewoon deze link volgen...)
[ Bericht 2% gewijzigd door Goverman op 29-10-2018 10:08:39 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Het zou zijn om de weg om te leggen heb ik begrepen. Grote kans dat de overweg haaks wordt. Daarmee neemt de oversteekafstand af (veiliger) en is de kans dat een fietser met het wiel in de gleuf naast de spoorstaaf terecht komt kleiner (veiliger). Aangezien een project bij wijzigingen het totaaloverwegenrisico op een locatie gelijk moet proberen te houden en pas elders mag kijken als dat niet kan is dit een voor de hand liggende maatregel. Met het alleen aanleggen van een extra spoor ontstaan hier "tweede-trein-risico's". Die kunnen op deze manier worden gemitigeerd.
Op maandag 29 oktober 2018 15:28 schreef Salatrel het volgende: Morgen mogelijk lud ivm verwachte weersomstandigheden. Men wacht nog even weersvoorspelling af. Doe voor vertrek de reisplannercheck
Lud?
Trots daw veur Twente bint! We zijn gehaat en asociaal We zijn de allermooiste club van allemaal
Code rood afgegeven in delen Europa vanwege noodweer In diverse landen is een code rood afgegeven vanwege het aanhoudende noodweer. Het gaat om gebieden in Italië, Griekenland, Kroatië, Oostenrijk en Zwitserland, meldt de ANWB maandag.
Heb je al eens gehoord van de uitvinding van de hyperlink? Die blauwe tekst die hierboven staat, James postte hem, als je daar op klikt dan krijg je meer informatie.
Het kan zijn dat ik wat over het hoofd zie, maar volgens mij kan na de brug (tussen brug en Utrecht CS) nog worden bijgestuurd. En bij Vleuten liggen natuurlijk ook overloopwissels.
Correct, echter kan je maar 1 kant op bijsturen, eventueel met sprinters uitwijken naar spoor 8 - 12 bij een verstoring richting Houten of op spoor 20/21 zelf (wat nog best wel regelmatig gebeurde stiekem zit er nu niet meer in zonder alle stations tussen Woerden en Utrecht zelf over te moeten slaan. Dat gaat vermoed ik in de uitvoering bij verstoringen nog wel het een en ander aan problemen opleveren en resulteert mijn inziens bij dergelijke verstoringen in een slechter reisaanbod voor reizigers (vaker opgeheven treinen) dan in de voorgaande situatie.
quote:
De precieze reden van het weghalen van deze overlopen is mij niet bekend, zo diep zit ik niet in de afwegingen die (jaren geleden, bij de studies rondom VleuGel/RSS) zijn gemaakt. Het zal een combinatie zijn van de filosofie van corridorrijden / minder wissels enerzijds en op zich voldoende bijstuurmogelijkheden hebben anderzijds. Tenslotte is er natuurlijk lengte nodig voor de wissels voor of na de brug. Dat zou op zich geen probleem hoeven zijn (er lagen immers ook al wissels).
Maar zoals altijd: UtARK is een verbetering t.o.v. de HUIDIGE situatie (nou ja, tot vorige week dan). Dat wordt in de spoorsector nog wel eens vergeten...
Wat betreft het laatste: Dat is absoluut waar, de 4 sporen tot aan Utrecht waren gewoon knalhard nodig qua capaciteit.
Arriva had veel beter kunnen inzetten op open acces, is wat gedoe maar dan heb je ook wat.
Dat was toch al wel verwacht?
En open access? In België? De opleiding tot machinist voor dat land schijnt ontzettend moeilijk te zijn, samenwerken met de NMBS is in dat opzicht veel handiger omdat die het personeel al heeft.
Op maandag 29 oktober 2018 15:45 schreef Goverman het volgende: landelijk uitgedunde dienstregeling: het (bij voorbaat) opheffen van treinen om de robuustheid van de dienstregeling als geheel te waarborgen.
Dat kansloze gedoe weer...
Trots daw veur Twente bint! We zijn gehaat en asociaal We zijn de allermooiste club van allemaal
Maar serieus, waarom LUD? Er komt niets serieus aan behalve wat regen morgen. Dat het in Rome en Griekenland noodweer is heeft er natuurlijk niks mee te maken, dat is gewoon ongeloofwaardig. Dus, waarom wèl?
En open access? In België? De opleiding tot machinist voor dat land schijnt ontzettend moeilijk te zijn, samenwerken met de NMBS is in dat opzicht veel handiger omdat die het personeel al heeft.
Arriva nederland heeft een europeese vergunning, dat betekend dat zij nog een landspecifiek deel moeten behalen, de regels hiervoor zijn allemaal europees geregeld.
Ik zou eerder kijken naar machinisten die nu al een bevoegdheid hebben voor zowel nederland als belgie, arriva heeft personeel van ns overgenomen waarvan sommige dubbel bevoegd zijn, kijk eerst eens hoe groot die groep is.
Heb je al eens gehoord van de uitvinding van de hyperlink? Die blauwe tekst die hierboven staat, James postte hem, als je daar op klikt dan krijg je meer informatie.
Dat heb ik gelezen ja. Echter staat er niet een regel in over het feit dat het zich verplaatst naar Nederland. Sterker nog, ik zie geen enkel media reppen over code geel of dit dat.
Fijn als jij wel de dienstregeling wil afknijpen bij wat regen in Italië maar dat lijkt mij niet nodig.
Hoe dan ook, ik ga morgen naar Eindhoven. We zullen zien of de competentiematrix weer uit de kast moet Maar als er voor de huidige weersverwachtingen al over LUD gesproken wordt, dan concludeer ik vast voorzichtig dat de wintermaatregelen ook dit jaar weer bestaan uit "hopen dat het meevalt"
Op maandag 29 oktober 2018 15:28 schreef Salatrel het volgende: Morgen mogelijk lud ivm verwachte weersomstandigheden. Men wacht nog even weersvoorspelling af. Doe voor vertrek de reisplannercheck
Arriva nederland heeft een europeese vergunning, dat betekend dat zij nog een landspecifiek deel moeten behalen, de regels hiervoor zijn allemaal europees geregeld.
Klopt, en er zijn ook al de nodige TOCs die deel B hebben. Arriva kan dat ook krijgen als ze willen.
quote:
Ik zou eerder kijken naar machinisten die nu al een bevoegdheid hebben voor zowel nederland als belgie, arriva heeft personeel van ns overgenomen waarvan sommige dubbel bevoegd zijn, kijk eerst eens hoe groot die groep is.
Arriva heeft personeel van NS overgenomen? Dat is dan voor het eerst. Voor zover ik weet stapt er zelden iemand over van NS naar Arriva, onder andere omdat het werkpakket veel kleiner is.
Daarnaast: bevoegdheden vervallen. Arriva rijdt inmiddels bijna 2 jaar in Limburg, als er al oud-NS'ers voor Arriva werken die óók nog eens Belgiëbevoegd zijn, dan is die competentie inmiddels wel verlopen omdat de beste man/vrouw al 2 jaar niet meer over de grens is geweest (behalve misschien als er wordt bijgeschnabbeld via een uitzendbureau).
Daarnaast: de stoptrein intercity Maastricht - Hasselt wordt door de NMBS gereden, met NMBS-personeel, onder attest van NS aangezien NMBS geen vervoerder is in Nederland.
Dat heb ik gelezen ja. Echter staat er niet een regel in over het feit dat het zich verplaatst naar Nederland. Sterker nog, ik zie geen enkel media reppen over code geel of dit dat.
Fijn als jij wel de dienstregeling wil afknijpen bij wat regen in Italië maar dat lijkt mij niet nodig.
Daar hebben we knmi.nl voor met 10 tot 40+ mm regen in het zuiden en zuidwesten.
Arriva heeft personeel van NS overgenomen? Dat is dan voor het eerst.
Veel ns`ers hadden simpelweg geen keus, ten tijden dat de concessie is overgenomen is daar veel over te doen geweest, ns heeft simpelweg niet genoeg werk om het personeel in zuid-limburg vanaf hun eigen standplaats aan het werk te houden.
Dat betekend dat een gedeelte van het personeel naar eindhoven moet reizen om daar aan hun dienst te beginnen, dat zal vast allemaal betaald zijn maar vele vonden dat bezwaarlijk, daardoor heeft een groep gebruik gemaakt van hun wettelijke recht.
Van die historie die echt niemand behalve mongolen het missen als het definitief weg is Beetje zoals Mat'64 fantastisch kan zijn voor mensen die er niet dag in dag uit mee hoeven te forenzen
Van die historie die echt niemand behalve mongolen het missen als het definitief weg is Beetje zoals Mat'64 fantastisch kan zijn voor mensen die er niet dag in dag uit mee hoeven te forenzen
Hoe gaaf zou dat geweest zijn om Utrecht uit met 130 de brug over te gieren op die nieuwe viersporigheid? (Behalve dat je pas 130 mag als je al vlakbij de brug bent, detail).
Hoeveel rijvaardige Mat'64 zijn er nog? Spoorwegmuseum, stichting tralala? Twee?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Hoe gaaf zou dat geweest zijn om Utrecht uit met 130 de brug over te gieren op die nieuwe viersporigheid? (Behalve dat je pas 130 mag als je al vlakbij de brug bent, detail).
Hoeveel rijvaardige Mat'64 zijn er nog? Spoorwegmuseum, stichting tralala? Twee?
En ook bij het KNMI is niks te vinden aan waarschuwingen.
Nou, dus omdat Salatrel een balletje opgooit hebben we een pagina verloren aan speculaties, zit Fles z'n hart in z'n keel en is niemand blijer geworden Gewoon niet doen in het vervolg.
Nou, dus omdat Salatrel een balletje opgooit hebben we een pagina verloren aan speculaties, zit Fles z'n hart in z'n keel en is niemand blijer geworden Gewoon niet doen in het vervolg.
Ach we hebben in ieder geval b2py geleerd hoe hij het volledige weerbericht op de website van het KNMI kan opvragen. Niet dat hij het vanaf nu gaat doen maar dan hebben we de volgende keer nog iets om hem voor de voeten te gooien
Ach we hebben in ieder geval b2py geleerd hoe hij het volledige weerbericht op de website van het KNMI kan opvragen. Niet dat hij het vanaf nu gaat doen maar dan hebben we de volgende keer nog iets om hem voor de voeten te gooien
Ik was gelijk naar de NS website gegaan, geen RODE LAMP ETC. Janken dit.
Op maandag 29 oktober 2018 21:16 schreef Dr_Flash het volgende: zolang er niet minimaal 7 keer op rij "DIT REISADVIES VERVALT" staat als je wilt opzoeken wat er WEL rijdt, is er niet zo veel aan de hand
Op maandag 29 oktober 2018 15:28 schreef Salatrel het volgende: Morgen mogelijk lud ivm verwachte weersomstandigheden. Men wacht nog even weersvoorspelling af. Doe voor vertrek de reisplannercheck
ik kreeg deze info van een vriendin die op OCCR zit die hadden gisteren al opdracht gekregen voorbereidingen te treffen dat het mogelijk zou gaan gebeuren dussss
ik kreeg deze info van een vriendin die op OCCR zit die hadden gisteren al opdracht gekregen voorbereidingen te treffen dat het mogelijk zou gaan gebeuren dussss
ik kreeg deze info van een vriendin die op OCCR zit die hadden gisteren al opdracht gekregen voorbereidingen te treffen dat het mogelijk zou gaan gebeuren dussss
Even wat anders: Station Heerlen de Kissel gaat vanaf december tijdelijk dicht omdat Arriva de dienstregeling anders niet passend krijgt.om in Sittard aansluiting te bieden op de IC van/naar Eindhoven én in Heerlen een crossplatform overstap van/naar Maastricht
Op maandag 29 oktober 2018 22:08 schreef Peterselieman het volgende: Even wat anders: Station Heerlen de Kissel gaat vanaf december tijdelijk dicht omdat Arriva de dienstregeling anders niet passend krijgt.om in Sittard aansluiting te bieden op de IC van/naar Eindhoven én in Heerlen een crossplatform overstap van/naar Maastricht
Op maandag 29 oktober 2018 22:08 schreef Peterselieman het volgende: Even wat anders: Station Heerlen de Kissel gaat vanaf december tijdelijk dicht omdat Arriva de dienstregeling anders niet passend krijgt.om in Sittard aansluiting te bieden op de IC van/naar Eindhoven én in Heerlen een crossplatform overstap van/naar Maastricht
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Hallo fokkers. Even een korte vraag, sinds enige tijd heb ik een maand trajectkaart van Alkmaar tot Amsterdam. Later deze week moet ik naar Utrecht. Ik begrijp dat ik dan korting krijg op het traject vanaf Amsterdam. Moet ik dan in Amsterdam weer uit en inchecken of gaat dat automatisch een moet ik zorgen voor voldoende saldo op mijn OV kaart?
Alvast bedankt voor de hulp.
The summer is magic! Nobody on the road, nobody on the beach. I feel it in the air, the summer is out of reach. "Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
Mooie chocoladeletters, maar hoe veel duurder 'fors duurder' nu is staat uiteraard weer niet in het artikel Als ik goed reken met de getallen uit het artikel is dat 4,7%.
Op dinsdag 30 oktober 2018 17:14 schreef Pizza_Boom het volgende: Even een korte vraag, sinds enige tijd heb ik een maand trajectkaart van Alkmaar tot Amsterdam. Later deze week moet ik naar Utrecht. Ik begrijp dat ik dan korting krijg op het traject vanaf Amsterdam. Moet ik dan in Amsterdam weer uit en inchecken of gaat dat automatisch een moet ik zorgen voor voldoende saldo op mijn OV kaart?
U checkt gewoon in Alkmaar in en in Utrecht uit. Vervolgens worden de kosten voor het traject Amsterdam - Utrecht aan het eind van de maand van uw rekening afgeschreven, tegelijk met de abonnementskosten als u per maand betaalt. Met Traject Vrij wordt bij treinreizen buiten het afgekochte traject namelijk op rekening gereisd. Saldo laden is niet nodig en niet zinvol voor deze treinreis; dat wordt alleen gebruikt bij reizen met bus, tram en metro.