Dr_Flash | dinsdag 26 september 2017 @ 19:28 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 26 september 2017 @ 19:28 |
En vliegende touwtering aan NS. | |
Dr_Flash | dinsdag 26 september 2017 @ 19:29 |
Je moet ze nageven, iemands bloed zo doen koken om nog geen tientje, dat is toch een talent op zich. | |
dennistd | dinsdag 26 september 2017 @ 19:29 |
Railquiz is 28 oktober ![]() | |
Peter | dinsdag 26 september 2017 @ 19:30 |
in 40-45 konden ze dat soort volk goed gebruiken denk ik ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 26 september 2017 @ 19:30 |
Hebben ze ook gedaan ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 26 september 2017 @ 19:31 |
mooi frontseinenplaatje van internet gejat. | |
James1988 | dinsdag 26 september 2017 @ 19:31 |
Dat GtbV-systeem is maar raar ![]() - Donderdag had ik vertraging tijdens een reis van Breda naar Utrecht, die ik maakte met m'n NS Business Card. Hiervoor heb ik maandag een claim ingediend via m'n zakelijke account, die claim is vandaag toegekend. De bevestiging hiervoor kwam binnen op m'n privé e-mailadres, en ook in mijn privé "Mijn NS"-omgeving kan ik de claim terugzien. ![]() - Vrijdag had ik een reis gemaakt op m'n persoonlijke OV-chipkaart. Zaterdag een claim ingediend, die is nog altijd "In behandeling". | |
Surveillance-Fiets | dinsdag 26 september 2017 @ 19:34 |
Lijkt mij niet meer dan logisch dat zakelijke claims eerder worden afgehandeld dan dat geneuzel van het plebs. | |
Dr_Flash | dinsdag 26 september 2017 @ 19:34 |
Voor je bloeddruk is het beter om het als niet-bestaand te beschouwen. Het is gewoon de zoveelste systematische middelvinger van dat grafbedrijf. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 26 september 2017 @ 19:35 |
Met betalingstermijnen van 90 dagen in het bedrijfsleven lijkt me dat nog wel meevallen. Maar dat die gegevens aan elkaar gekoppeld zijn is een ernstige breuk van enkele wetten denk ik zo. | |
greavy | dinsdag 26 september 2017 @ 19:46 |
Dat had mijn moeder laatst ook. Geen machinist, trein werd er uitgeknikkerd na 18 (!!) minuten. Kwam ze +30 aan in Nijmegen Goffert. En wat zegt NS? "je had ook 6 minuten na oorspronkelijke vertrektijd via Rotterdam Centraal gehad, dan had je minder dan 30 minuten vertraging dus uw claim is afgewezen" Ja, maar zij wist toen nog niet dat de trein niet zou rijden, want de HC riep 5 minuten na vertrektijd om dat de machinist inmiddels onderweg was naar de trein............ Beroep afgewezen, want ze had er zelf voor gekozen om niet de eerstvolgende alternatieve reisweg te nemen toen bleek dat die ene trein vertraging opliep. | |
Dr_Flash | dinsdag 26 september 2017 @ 19:48 |
Burn it with fire ![]() | |
greavy | dinsdag 26 september 2017 @ 19:50 |
Slaat nergens op nee. Zij had dus de trein uit moeten gaan toen de trein +1 had, zodat ze via Rotterdam kon en met de ICd naar Breda, daar een IC naar Den Bosch om de Sprinter weer te halen? Lekker hoor, normaal heeft ze 2 overstappen (Dordrecht en Den Bosch), dan had ze er ineens 4 (Dordrecht, Rotterdam, Breda, Den Bosch) ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 26 september 2017 @ 19:51 |
mijn voorgestelde "alternatieve route" was 20 km om en twee keer extra overstappen. STEL DAT dat allemaal op tijd gereden had, DAN en alleen dan, had het tot +26 beperkt kunnen blijven ![]() | |
James1988 | dinsdag 26 september 2017 @ 20:00 |
Bij de reis die ik donderdag maakte kwam ik uiteindelijk met +90 aan in Utrecht Centraal, maar NS heeft me slechts gecompenseerd voor 30 t/m 59 minuten vertraging. "Maar James, hoe kom je dan aan +90?" Toen ik aankwam in 's-Hertogenbosch waren net de eerste treinen naar Utrecht geschrapt, omdat er een seinstoring was. "Zodra we meer weten informeren we u verder." Daar heb ik niet op gewacht, ik ben in de eerste de beste trein gestapt die ik zag: de stoptrein naar Arnhem (de IC naar Zwolle was al weg). In Nijmegen ben ik vervolgens overgestapt op de IC naar Arnhem/Utrecht en verder. Zodoende +90. Als ik in Den Bosch was blijven wachten op meer informatie had ik waarschijnlijk wel te horen gekregen dat de trein van 9:23 naar Utrecht gewoon zou rijden (ik wou die van 8:53 nemen), vanuit NS gezien snap ik wel dat ze vinden dat ik slechts 30 t/m 59 minuten vertraging zou hebben gehad. | |
greavy | dinsdag 26 september 2017 @ 20:08 |
En als die van 9:23 gewoon reed, dan is het inderdaad je eigen schuld. | |
James1988 | dinsdag 26 september 2017 @ 20:11 |
Ik heb inderdaad op eigen initiatief een andere route genomen. Ik wilde gewoon naar m'n werk en had geen zin om te wachten op "zodra we meer weten" ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 26 september 2017 @ 20:13 |
Ik pak ook rustig de trein naar Roosendaal en dan overstappen in Zutphen naar Hengeloooo als er een storing rond Almelo is. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 26 september 2017 @ 20:14 |
En ik kan oprecht zeggen dat ik dit hele kalenderjaar nog maar één keer GtbV heb aan hoeven vragen. En het was tot nu toe in september vet rustig in de trein in de spits ook. | |
James1988 | dinsdag 26 september 2017 @ 20:15 |
Enige "nadeel" is dat ik een bepaalde meeting via Skype moest bijwonen ipv face-to-face. En toen ik eindelijk op m'n werk was konden we bijna meteen gaan lunchen. C'est la vie ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 26 september 2017 @ 20:15 |
De enig juiste optie, zo blijkt ![]() | |
James1988 | dinsdag 26 september 2017 @ 20:19 |
De andere optie was "terug naar huis gaan", maar als ik eenmaal onderweg ben wil ik gewoon aankomen op m'n bestemming. ![]() Ik ben maar één keer terug naar huis gegaan, nadat ik al een uur op het station had gewacht (waarvan een half uur op dat keerspoor ten oosten van Breda ![]() | |
b2py | dinsdag 26 september 2017 @ 20:24 |
Vragen is voor plebs, ik kondig aan dat ik kom bier drinken ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 26 september 2017 @ 20:53 |
Avec plaisier <3 | |
derLudolf | dinsdag 26 september 2017 @ 21:00 |
Klopt. 103 ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 26 september 2017 @ 21:24 |
Zwolle wil dat het station Zwolle Centraal gaat heten. Wereldstation Grou-Jirnsum is hun al voorgegaan![]()
| |
DeaDLocK2K | dinsdag 26 september 2017 @ 21:37 |
Zwolle moet z'n bek houden. | |
Maegrim | dinsdag 26 september 2017 @ 21:41 |
Ik mag geen GtbV aanvragen ![]() | |
Salatrel | dinsdag 26 september 2017 @ 21:44 |
niet? Ik check altijd voor iedere trein die ik rij in en uit voor het geval dat.... | |
James1988 | dinsdag 26 september 2017 @ 21:45 |
Slim ![]() | |
Goverman | dinsdag 26 september 2017 @ 21:50 |
Inderdaad... Ze hebben net een bak vol geld gehad voor uitbreidingen aan het emplacement, een dive-under, viersporigheid tussen Zwolle en Herfte en een super-de-luxe ingepast RGS-opstelterrein met grondwaterfolie en een (jawel...) fecaliënspoor. Dus die bordjes Zwolle Centraal die komen er niet! | |
DeaDLocK2K | dinsdag 26 september 2017 @ 21:57 |
Dubbele tweesporigheid, geen viersporigheid. | |
JDude | dinsdag 26 september 2017 @ 22:10 |
Ik heb gisterochtend verdomme drie kwartier op de A4 staan wachten. Compensatie ¤0,- Niet zo zeuren. Met je trein. | |
dennistd | dinsdag 26 september 2017 @ 22:15 |
Ik stel voor om de topictitel ook te veranderen ![]() | |
RokStarr | dinsdag 26 september 2017 @ 22:18 |
Vanochtend weer gezellig druk in de Sprinter Den Haag - Dordrecht, leek wel veevervoer... Hebben die SGMm's in de stukken met de deuren geen airco ofzo? En dan stonk t ook nog ![]() | |
Goverman | dinsdag 26 september 2017 @ 22:20 |
Nuance, details... En nog steeds geen reden voor Zwolle Centraal. Overigens betekent dit de komende weken vast wel weer wat Kamervragen beantwooorden ![]() ![]() Wie raadt wat de vragen zijn? En bonuspunten voor wie de vragensteller raadt... [ Bericht 29% gewijzigd door Goverman op 26-09-2017 22:30:43 ] | |
MTL | dinsdag 26 september 2017 @ 22:21 |
Salatrel, was je weer vergeten de ventilatie aan te zetten? Ik weet wel dat er boven het knopje 'verwarming' staat, maar dat is toch echt de ventilatie ![]() ![]() | |
dennistd | dinsdag 26 september 2017 @ 22:21 |
SGMm heeft überhaupt geen airco ![]() edit: voordat die lui die altijd voorin willen zitten gaan zeuren, in de cabine zit wel airco ja | |
MTL | dinsdag 26 september 2017 @ 22:23 |
Maar wel ventilatie, die werkt ook op de balkons ![]() | |
dennistd | dinsdag 26 september 2017 @ 22:24 |
En VRKEHEO niet te vergeten
| |
RokStarr | dinsdag 26 september 2017 @ 22:24 |
Dan deed die ventilatie niks vrees ik... Leek wel een sauna Kwam zwaar bezweet aan op Delft ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 26 september 2017 @ 22:27 |
kon je niet schreeuwen dat de ramen open moesten? | |
Peterselieman | dinsdag 26 september 2017 @ 22:28 |
Die lui moeten eens een treinkaartje gaan kopen. Lees hierboven dat ze vertikken om in te checken en ermee wegkomen dat ze zwartrijden. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 26 september 2017 @ 22:29 |
"Details zijn niet belangrijk", en hij sneed 20 centimeter aan vlees rondom de infectie weg. Maar nee, daarvoor is toch gewoon een meetbaar iets? Zoveel reizigers per dag? Volgens mij komt het daar nog lang niet aan. | |
b2py | dinsdag 26 september 2017 @ 22:33 |
Bashir is weg dus welke linkse rakker het nu moet zijn, geen id | |
Kansenjongere | dinsdag 26 september 2017 @ 22:37 |
| |
Goverman | dinsdag 26 september 2017 @ 22:37 |
Viersporig baanvak of 2xdubbelspoor baanvak gaat echt nergens over. Het zijn vier sporen. In mijn Rijkswaterstaattijd hadden we deze discussie overigens ook steeds: het verschil tussen rijBANEN en rijSTROKEN, dus ik snap hem wel. Verder, De CS-en van dit land zijn Amsterdam CS, Arnhem CS, Den Haag CS, Leiden CS (eigenlijk een foutje, maar goed, ze vielen ooit binnen een of andere beleidsregel die al lang niet meer bestaat), Rotterdam CS en Utrecht CS. Nu is het een dingetje van ProRail en/of NS (ik weet het niet precies, zo vaak komt het niet voor dat stationsnamen worden gewijzigd). De consensus lijkt nu te zijn dat alleen stations waar een internationale hogesnelheidstrein stopt in aanmerking komen voor de titel CS, maar dat dekt niet de lading, wat Breda lijkt niet een kanshebber te zijn. In allerlei plannen van allerlei steden met stationsambities zien we overigens steevast "[naam stad] Centraal" staan. Nieuw is het dus niet. | |
Goverman | dinsdag 26 september 2017 @ 22:38 |
foutje, dubbel. Sorry enzo. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 26 september 2017 @ 22:42 |
Nee, het gaat om reizigersaantallen, in Leiden stoppen toch ook geen internationale treinen? | |
Kansenjongere | dinsdag 26 september 2017 @ 22:43 |
Tsja, het zou niet voor het eerst zijn dat een woordvoerder van NS een lulverhaal ophangt richting de pers en die het braaf overnemen zonder het te checken. | |
GlennQuagmire | dinsdag 26 september 2017 @ 22:46 |
Heb idd al wel eens Houten Centraal voorbij zien komen ![]() | |
dennistd | dinsdag 26 september 2017 @ 22:46 |
Nee. Sterker nog: er rijdt een internationale trein door het station zonder te stoppen. Eigenlijk nog een niveautje lager dus dan een station waar helemaal geen internationale trein komt. [ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 27-09-2017 04:42:36 ] | |
Goverman | dinsdag 26 september 2017 @ 22:47 |
Dat is dus (zeker met de kennis van nu, destijds werkte het anders, maar nogmaals, de fijne details ken ik zo niet) het foutje. Een station met best veel reizigers, maar dat is het dan ook. En nee, er stoppen geen internationale treinen in Leiden. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 26 september 2017 @ 22:50 |
Naar NS eigen zeggen het belangrijkste spoorwegknooppunt van Nederland om meerdere redenen, nergens meer verschillende spoorlijnen die knopen, de hele dienstregeling van zo'n beetje heel Nederland hangt vast op de IJsselbrug. Dus dan komt het op reizigersaantallen aan en dat redden ze volgens mij gewoon niet. En het is al zo sinds een jaar of 13/14. | |
Frozen-assassin | dinsdag 26 september 2017 @ 22:51 |
Hij zegt toch een foutje. Kan je wel uren over doorgaan, maar het was een foutje van NS. ![]() | |
Goverman | dinsdag 26 september 2017 @ 22:55 |
Dat belangrijke knooppunt is Zwolle waar Deadlock het over heeft, niet Leiden (CS). Nog een reden om Zwolle niet CS te maken is dat in de huidige dienstregeling maar een station in Zwolle ligt (ja, er komt een tweede bij). Leiden heeft ook maar weinig andere stations dan Leiden (CS). | |
James1988 | dinsdag 26 september 2017 @ 22:59 |
Is dat van tafel verdwenen ja? De naam "Breda Centraal" is al lang te horen, en zou komen wanneer de Beneluxtrein naar Breda komt. Niet dat dat binnen afzienbare tijd te verwachten valt... | |
James1988 | dinsdag 26 september 2017 @ 23:00 |
Vergeet Leiden Lammenschwanzans niet! ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 26 september 2017 @ 23:07 |
De Vink zou je ook moeten noemen dan ![]() | |
RokStarr | dinsdag 26 september 2017 @ 23:10 |
Daar was t te rumoerig voor. Heb best wat stemvolume, maar daar kwam ik niet overheen... Zal wel een leuke indruk hebben achtergelaten, eerst bijna hyperventilerend die trein binnen komen sprinten en vervolgens na 1 station beginnen te zweten als een otter omdat het wel heel vol wordt. Op Rijswijk ook echt "kan iedereen een stukje inschuiven want dan kan de rest ook mee" | |
James1988 | dinsdag 26 september 2017 @ 23:15 |
De kogel is door de kerk, Siemens Mobility en Alstom gaan fuseren tot "Siemens Alstom". | |
_serial_ | dinsdag 26 september 2017 @ 23:28 |
Ja dat kwam doordat NS tegenwoordig standaard de IC Dordrecht - Rotterdam (en verder) van .39 eruit flikkert bij een verstoring ipv te laten pendelen naar Rotterdam. Al het IC volk ging dus de sprinter in (3e keer in een week defecte trein op Rotterdam - Den haag inmiddels) bijkomend probleem van vandaag was dat de internationale ook +15 was (en dus reizigers die normaal die trein pakken nu ook nog op perron stonden. ![]() | |
bork | woensdag 27 september 2017 @ 00:21 |
Waar kan ik een nick laten veranderen hier? Ik wil graag Bork Centraal worden, Anne? | |
James1988 | woensdag 27 september 2017 @ 00:24 |
Ben je zo groot geworden dat de suffix "Centraal" inmiddels nodig is, ja? | |
bork | woensdag 27 september 2017 @ 00:26 |
James Centraal klinkt stukken beter dan James 1988, geef toe ![]() | |
dennistd | woensdag 27 september 2017 @ 04:51 |
Dan wordt het altijd nog Bork Hbf. En als je ziet wat voor kleine stations soms Hbf genoemd worden zou me zoiets ook nog helemaal niks verbazen.... ![]() | |
Kansenjongere | woensdag 27 september 2017 @ 08:03 |
Het is weer woensdag testdag, dus NS schrapt weer de helft van de treinen tussen Utrecht en Amsterdam... | |
Dr_Flash | woensdag 27 september 2017 @ 08:35 |
Sodemieter jij helemaal op naar je olieblikslavenforum of wat ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 27 september 2017 @ 08:36 |
How about Flash Main? | |
bork | woensdag 27 september 2017 @ 08:39 |
![]() Butelka Główny ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 27 september 2017 @ 08:46 |
whehehe ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 27 september 2017 @ 09:57 |
Er staat een fotomaakgozer in Wierden naast m'n raam. Komt er iets langs? | |
boriq | woensdag 27 september 2017 @ 10:09 |
Treinen? | |
boriq | woensdag 27 september 2017 @ 10:11 |
Volgens Dennis op Somda zijn er nieuwe Syntus FLIRTs over de grens bij Oldenzaal gekomen vanochtend, daar zal'ie wel op wachten | |
b2py | woensdag 27 september 2017 @ 10:11 |
Een trein | |
dennistd | woensdag 27 september 2017 @ 11:00 |
Idd, 10.45u uit Oldenzaal | |
Dr_Flash | woensdag 27 september 2017 @ 11:10 |
"Ach ja, Real Madrid, het zou wat. Een club met best veel prijzen, maar dat is het dan ook. Schouders zijn opgehaald." | |
dennistd | woensdag 27 september 2017 @ 11:44 |
![]() Strukton G1206 303001 Carin met Syntus FLIRTs 7304, 7405 en 7303 | |
b2py | woensdag 27 september 2017 @ 12:26 |
Eenheidsworst op het Nederlandse spoor is duidelijker dan ooit | |
Dr_Flash | woensdag 27 september 2017 @ 12:30 |
God god wat kan jij janken zeg ![]() ![]() ![]() | |
GlenSpey | woensdag 27 september 2017 @ 12:35 |
Ja, die trein reed ik. Op last van de politie (de ME zelfs in dit geval) moesten we de trein die in eerste instantie op 5 was binnengekomen later alsnog verplaatsen naar 9 -wat alleen mogelijk is door een rangeerbeweging buiten het station aan te vangen-. Aan de overzijde stond namelijk een trein waarin nogal wat vernieling en overlast was geweest door de reeds genoemde voetbalfans. De ME heeft die lui één voor één uit de trein gehaald en heeft een groot deel gearresteerd, de rest werd gefotografeerd en onder begeleiding in mijn trein gezet. Uiteindelijk met +30 uit Zwolle vertrokken. Voor de personen die aansluitingen gemist hebben is vervangend vervoer geregeld, ook is de trein na Zutphen nog verder gereden als stoptrein ![]() | |
Fred | woensdag 27 september 2017 @ 12:37 |
En dan te bedenken dat de grootste eenheidsworst al weer jaren aan de kant staat (De 440 stellen van mat 54,57,64 en plan U) en de twee grootste locseries ooit (1600/1700/1800 en 6400/6500) in rap tempo verdwijnen... | |
Dr_Flash | woensdag 27 september 2017 @ 12:45 |
Ach ja, ooit hadden we ALLEEN MAAR stoomlocomotieven. En iedereen vond het prachtig! ![]() | |
b2py | woensdag 27 september 2017 @ 13:06 |
Klopt, die zijn ook blauw/wit ![]() | |
ReisT | woensdag 27 september 2017 @ 13:08 |
Leiden Centraal is in overeenstemming met de regel die in de jaren '90 werd bedacht omdat Leiden van mening was dat hun nieuwe station belangrijk genoeg was om Centraal genoemd te worden: alleen stations met een minimaal aantal reizigers mochten Centraal genoemd worden. Dit was ook het eerste station met Centraal in plaats van CS. De rest is later aangepast (inclusief Almere CS, dat geen Centraal mocht worden en daarom Centrum werd). Pas veel later bedacht men dat alle stations waar internationale hogesnelheidstreinen konden komen voor de toevoeging Centraal. Op basis van die regel hebben we nu dus Arnhem Centraal. | |
Mr_Klaasje | woensdag 27 september 2017 @ 13:13 |
Die regel gaat de komende veertig jaar nog minstens vijf keer wijzigen. We moeten er dus niet teveel waarde aan hechten. | |
dcm360 | woensdag 27 september 2017 @ 13:16 |
Ik vraag me aan de hand van deze verhalen ook een beetje af hoe Den Haag Centraal aan 'Centraal' komt. Vanwege de hoeveelheid reizigers dan zeker? | |
Fred | woensdag 27 september 2017 @ 13:31 |
In het oorspronkelijke plan zou Den Haag Centraal Station een samenvoeging worden van Den Haag Staatsspoor en Den Haag Holland Spoor op de plaats van Den Haag HS. Ook bij dat station was het uiteindelijk de gemeente die zich er hard voor maakte dat het nieuwe Centraal Station op de plek is gebouwd waar het nu staat. | |
James1988 | woensdag 27 september 2017 @ 13:56 |
| |
boriq | woensdag 27 september 2017 @ 14:34 |
Naar aanleiding van statenvragen blijkt het dat de Provincie Overijssel en Arriva aan het kijken zijn naar een derde LINT voor Almelo - Hardenberg voor de korte/middel-korte termijn. Men spreekt overnemen vanuit Gelderland, zal de maaslijn dus wel mee worden bedoeld. | |
boriq | woensdag 27 september 2017 @ 14:37 |
In november is er ook meer informatie beschikbaar over de toekomst van Almelo - Hardenberg (en dus eventuele elektrificatie). Er zal oa. wel een nieuwe kosten- batenanalyse wordt gemaakt. | |
Mr_Klaasje | woensdag 27 september 2017 @ 14:38 |
FTFY | |
MTL | woensdag 27 september 2017 @ 14:48 |
Nu dus eindelijk naar buiten gebracht: 3 oktober is de grote dag. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden ![]() De mock-up is echter qua inrichting niet geheel representatief voor de daadwerkelijke indeling. Een deel is ook uitprobeersel om te kijken hoe diverse indelingen van de interieurelementen 'in het echt' er uit zien. | |
James1988 | woensdag 27 september 2017 @ 14:53 |
"Helaas" ben ik dan op vakantie, dus ik zal het hier achteraf wel teruglezen ![]() | |
boriq | woensdag 27 september 2017 @ 15:18 |
Er is inmiddels alweer een nieuwe gemaakt dus? | |
bork | woensdag 27 september 2017 @ 15:21 |
Amersfoort trekt buidel voor nachttrein naar Utrecht
| |
Mr_Klaasje | woensdag 27 september 2017 @ 15:33 |
Ongetwijfeld. | |
ReisT | woensdag 27 september 2017 @ 15:40 |
Zonde natuurlijk. Als ze dat geld nou 4 jaar opsparen, hebben ze genoeg voor "Amersfoort Centraal", daar heb je pas echt wat aan! ![]() | |
Peterselieman | woensdag 27 september 2017 @ 16:23 |
Het lijkt me wel een traject dat geschikt zou kunnen zijn voor hybride GTW's | |
James1988 | woensdag 27 september 2017 @ 17:26 |
Cijfertjes ![]() Plaatjes Azuma: Class 91 + Mk4: HST: | |
b2py | woensdag 27 september 2017 @ 17:40 |
Diesel vergelijken met electrisch ![]() | |
ReisT | woensdag 27 september 2017 @ 18:00 |
Ik mis de cijfertjes voor de Azuma (diesel). Dat zou een zinvolle vergelijking zijn. | |
MTL | woensdag 27 september 2017 @ 18:18 |
Daar kan je lang op wachten. Ik meende hier te hebben begrepen dat het spul 110 mph doet onder diesel ![]() | |
James1988 | woensdag 27 september 2017 @ 18:27 |
Breda en Tilburg onderzoeken mogelijkheid lightrail tussen beide steden 6 treinen per uur per richting is niet genoeg? ![]() | |
derLudolf | woensdag 27 september 2017 @ 19:06 |
Ik ben al een tijdje niet meer in Zwolle geweest, maar de IC richting Deventer gaat toch vanaf spoor 10? ![]() Verder nog trammelant gehad dan in de trein? | |
_serial_ | woensdag 27 september 2017 @ 19:22 |
Kijk, daar doen ze het wel, en kunnen ze kennelijk beter onderhandelen dan in provincie brabant, 50K voor een jaar, waar in brabant het 705.000 per jaar moest kosten. | |
Dr_Flash | woensdag 27 september 2017 @ 19:23 |
Slagje Utrecht - Amersfoort is ook wat minder prijzig dan helemaal Rotterdam - Breda - Tilburg - Eindhoven en weet ik veel wat allemaal. | |
_serial_ | woensdag 27 september 2017 @ 19:24 |
Ongetwijfeld. maar dat rechtvaardigt het verschil van 600K per jaar nog steeds niet ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 27 september 2017 @ 19:25 |
net was het nog 655K, als we lukraak met cijfers gaan gooien lust ik er nog wel een paar ![]() | |
_serial_ | woensdag 27 september 2017 @ 19:33 |
Beetje afgerond naar beneden om maar aan te geven dat het een wel heel groot verschil is. Maar hier een artikeltje voor een bron : http://www.bredavandaag.n(...)oek-naar-nachtbussen De nachtbus is trouwens inmiddels ook gesneuveld. | |
Dr_Flash | woensdag 27 september 2017 @ 19:36 |
Logisch natuurlijk, de hele godteringzooi wordt daar standaard ondergekotst. EN het is echt wel een enorme way out. Amersfoort och jah dat kun je in blessuretijd nog wel even bedienen. Ik vind het niet zo raar hoor dat nachtvervoer naar Brabant zo veel duurder is dan een klein ommetje aan de rand van de Randstad. | |
James1988 | woensdag 27 september 2017 @ 20:01 |
Yep. Ik snap wel dat NS zei "lappen of schrappen". Rotterdam - Eindhoven is anderhalf uur, Utrecht - Eindhoven is 50 minuten. Dat zijn geen afstanden meer die je doet terwijl de trein toch staat te keren, daar heb je extra personeel voor nodig. Dat geldt ook voor het openhouden van stations, die S&V'ers werken niet gratis. Dat de Brabantse nachtbussen inmiddels bijna allemaal weer zijn verdwenen zegt genoeg, er is gewoon niet genoeg vraag naar nachtelijk OV om de investeringen te verantwoorden. | |
b2py | woensdag 27 september 2017 @ 20:04 |
Je kan je afvragen of die nachtbussen niet concurreren met de trein, reistijd is voor een nachtbus best irrelevant | |
James1988 | woensdag 27 september 2017 @ 20:06 |
Die nachtbussen zijn pas gaan rijden toen de provincie geen zin meer had om voor latere nachttreinen te betalen, en ze reden ook pas nadat de trein ermee ophield (dus na 2:00). Er was geen sprake van concurrentie. | |
Dr_Flash | woensdag 27 september 2017 @ 20:06 |
Ben jij helemaal met je hoofd op een stoeprand gevallen of zo. Concurreren ![]() Die bussen waren in het leven geroepen als poging tot betaalbare optie toen bleek dat er voor treinvervoer geen markt was. Concurreren denk na man ![]() | |
b2py | woensdag 27 september 2017 @ 20:07 |
Oh dat wist ik niet. Ik dacht dat ze parallel reden | |
James1988 | woensdag 27 september 2017 @ 20:10 |
De bussen zijn in december 2015 gaan rijden, het was de bedoeling om ze 3 jaar als proef te laten rijden. Uiteindelijk zouden de bussen zonder subsidie moeten rijden. In juli 2017 is echter de stekker uit de proef getrokken omdat de reizigersaantallen bij de verwachtingen achterbleven.
| |
b2py | woensdag 27 september 2017 @ 20:22 |
Tsja, er zijn teveel 'grote' steden die allemaal niet de aantrekkingskracht hebben om mensen uit alle regionen te trekken en daarmee ook te weinig potentie hebben voor nachtbussen. Amsterdam is een magneet voor de gehele regio, net als Rotterdam, daar komt voldoende volk op af | |
James1988 | woensdag 27 september 2017 @ 20:23 |
Steden als Eindhoven, Breda en Tilburg hebben die aantrekkingskracht op zich ook wel... maar niet genoeg voor het OV. Genoeg mensen die op de fiets stappen... ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 27 september 2017 @ 20:33 |
intra-Brabant misschien nog wel, maar geen stapper die Rotterdam, Amsterdam of Utrecht aan zijn voeten heeft liggen, die erover piekert om in Breda, Tilburg of Eindhoven te gaan stappen ![]() Nog los van hoe onwelkom ze daar zouden zijn | |
James1988 | woensdag 27 september 2017 @ 20:36 |
En al helemaal niet om dan 's nachts nog terug naar je eigen woning te gaan. Dan wordt er wel een hotelletje bij geboekt... of een nachtje doorhalen. En dat. Net als dat Brabanders niet een nachtje gaan stappen in Amsterdam. | |
b2py | woensdag 27 september 2017 @ 20:39 |
Gelukkig niet zeg, die vrouwen zijn onverstaanbaar met die zachte g en de muziek op de achtergrond | |
James1988 | woensdag 27 september 2017 @ 20:40 |
![]() Vooral die oost-Brabanders. Mensen uit Breda vallen mee ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 27 september 2017 @ 20:40 |
en als er nou niet de regionale haat-en-nijd was, dan had een los-van-de-randstad nachttrein tussen Breda en Eindhoven best gekund ![]() ![]() ![]() | |
b2py | woensdag 27 september 2017 @ 20:43 |
Je dacht toch niet dat ze vanuit Lampegat in Kielegat gingen feesten eah? Jij schobbejak! | |
Dr_Flash | woensdag 27 september 2017 @ 20:43 |
Als ik moest kiezen was Breda trouwens by far mijn favoriete stad in Brabant ![]() ![]() | |
James1988 | woensdag 27 september 2017 @ 20:47 |
Het enige volkslied wat ik nog enigszins ken is dat van een studentenvereniging waar ik lid van was ![]() Het volkslied van Breda is bij mij echt diep weggezakt ![]() | |
b2py | woensdag 27 september 2017 @ 20:48 |
Im done ![]() | |
b2py | woensdag 27 september 2017 @ 20:48 |
Maar goed dat het geen Vindicat is, anders was het ganse land feminazi gegaan ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 27 september 2017 @ 20:50 |
| |
James1988 | woensdag 27 september 2017 @ 20:50 |
Ik zat 'm al te luisteren ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 27 september 2017 @ 20:56 |
Komend nieuwjaarsrondje doen we m a capella ![]() | |
Peterselieman | woensdag 27 september 2017 @ 20:57 |
en ik maar denken dat Brabant geen volkslied had ![]() | |
James1988 | woensdag 27 september 2017 @ 20:59 |
De Paarse Heide is het Bredase volkslied. Voor Brabants volkslied zijn er meerdere kanshebbers... | |
Dr_Flash | woensdag 27 september 2017 @ 21:00 |
ja daar heb ik toch een stuk minder mee idd | |
b2py | woensdag 27 september 2017 @ 21:01 |
Beter verstaanbaar dan dat gebrabbel uit jouw regio ![]() | |
Peterselieman | woensdag 27 september 2017 @ 21:02 |
Moet je beter je best doen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 27 september 2017 @ 21:03 |
Dit weekend wordt de nieuwe spoorbrug in Zuidhorn aangesloten. Vanaf maandag rijden er treinen overheen. De oude wordt daarna gesloopt | |
Dr_Flash | woensdag 27 september 2017 @ 21:07 |
butter brea en griine tsjiis | |
DeaDLocK2K | woensdag 27 september 2017 @ 21:11 |
Wie daar niet van kotsen kan, is geen echte 'ollander. | |
Dr_Flash | woensdag 27 september 2017 @ 21:15 |
haha en nou wachten tot b2py een echte hollander gevonden wil worden ![]() ![]() Gaat niet lang duren ![]() | |
b2py | woensdag 27 september 2017 @ 21:16 |
U riep? ![]() | |
derLudolf | woensdag 27 september 2017 @ 21:17 |
Brabant ![]() | |
James1988 | woensdag 27 september 2017 @ 21:18 |
![]() | |
Dr_Flash | woensdag 27 september 2017 @ 21:20 |
Zie ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 27 september 2017 @ 21:20 |
Jij moet ook je snuit houden | |
derLudolf | woensdag 27 september 2017 @ 21:22 |
Hiervan moet ik melding maken in het FA topic ![]() | |
b2py | woensdag 27 september 2017 @ 21:22 |
Blond haar, blauwe ogen. SeemsGood | |
derLudolf | woensdag 27 september 2017 @ 21:22 |
Ook voor jou is er gips Flesje ![]() | |
Peterselieman | woensdag 27 september 2017 @ 21:23 |
Je komt niet door de keuring ![]() | |
Peterselieman | woensdag 27 september 2017 @ 21:23 |
Dit ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 27 september 2017 @ 21:25 |
zoek je weleens op wat "Backfire" betekent? Moejjes doen, kajelache ![]() | |
dennistd | woensdag 27 september 2017 @ 22:05 |
Iemand nog tips voor een vrije zondag in Karlsruhe? | |
DeaDLocK2K | woensdag 27 september 2017 @ 22:09 |
Duitsland is zo goed als dicht op zondag dus bierdrinken in een bierstube. En treinen kijken want er komen TGV's uit Frankrijk en EC's uit Zwitserland! Misschien zelfs nog wel wat Italiaans spul als ik m'n geheugen moet geloven. Of het waren de EC's van de SBB die in Italië begonnen. | |
James1988 | woensdag 27 september 2017 @ 22:09 |
Biertjes drinken en schnitzels eten? | |
DeaDLocK2K | woensdag 27 september 2017 @ 22:09 |
Heen en weer naar Stuttgart en daar naar het Natuurhistorisch Museum trouwens! | |
b2py | woensdag 27 september 2017 @ 22:15 |
Dennis is toch een fantacolist? Je kan in ieder geval fappen op de s-bahn daar, nu het nog kan. Wordt enorm uitgekleed | |
DeaDLocK2K | woensdag 27 september 2017 @ 22:24 |
En met de treintram. | |
DeaDLocK2K | woensdag 27 september 2017 @ 22:35 |
Ik dacht dat ik zaterdag naar Castricum moest maar het is in Uitgeest. Kan ik de laatste 14 minuten per bus mooi overslaan! | |
Dr_Flash | woensdag 27 september 2017 @ 22:53 |
een meer tot suïcide aanzettende stationsnaam is ter wereld niet denkbaar. Veel plezier daar. In Uitgeest. | |
DeaDLocK2K | woensdag 27 september 2017 @ 22:55 |
Castratiecum is al niet veel beter. | |
Dr_Flash | woensdag 27 september 2017 @ 22:55 |
Ik ben gewoon toe aan een maand of drie op de Malediven. Dat zou voor iedereen heel veel beter zijn | |
DeaDLocK2K | woensdag 27 september 2017 @ 22:58 |
Ach ouwe brombever ![]() | |
bork | donderdag 28 september 2017 @ 00:06 |
Hummel nie! Tilburg dun gekste naturlik! | |
James1988 | donderdag 28 september 2017 @ 00:10 |
Wat houdt je tegen? ![]() | |
Kansenjongere | donderdag 28 september 2017 @ 00:28 |
Geen treinen gok ik. | |
GlenSpey | donderdag 28 september 2017 @ 10:53 |
Op 9 stond de trein waarvan de ruiten ingegooid waren en de banken vernield. 1 noodremtrekker gehad door iemand die zijn stop had gemist en er toch nog uit wou ![]() Verder werd er gerookt achter mijn cabinedeur, maar er is verder niks vernield. Scheelde ook wel dat de groep sterk was uitgedund en er politiebegeleiding in burger aanwezig was. | |
Peterselieman | donderdag 28 september 2017 @ 11:02 |
Dinsdag wordt een mock-up van de ICNG onthuld. Nu zit er nog een doek overheen http://www.treinennieuws.nl/grote-verrassing | |
ReisT | donderdag 28 september 2017 @ 11:15 |
Waarom toch al die geheimzinnigheid, ze doen er alles aan om het ontwerp zo lang mogelijk geheim te houden. Bij de SNG was dat niet, daar was lang voor de mock-up al bekend hoe het er ongeveer uit ging zien. Het moet echt wel wereldschokkend zijn wat er onder die doek zit. | |
Dr_Flash | donderdag 28 september 2017 @ 11:33 |
het ontbreken van enkele M¤ ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 september 2017 @ 11:34 |
Dat willen ze je doen geloven ja. Maar waarschijnlijk zit er gewoon een trein onder ![]() | |
Maegrim | donderdag 28 september 2017 @ 11:34 |
Die geheimzinnigheid slaat nergens op, hier is alvast een eerste spyshot
| |
Dr_Flash | donderdag 28 september 2017 @ 11:35 |
Oh die dildo heb ik ook gezien ja ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 september 2017 @ 11:36 |
| |
MaritW | donderdag 28 september 2017 @ 11:36 |
Groot gelijk. Was ook erg onverantwoord. [ Bericht 0% gewijzigd door MaritW op 28-09-2017 11:47:40 (Heftig grammaticafout) ] | |
Maegrim | donderdag 28 september 2017 @ 11:41 |
Klopt wel zo te lezen ![]() | |
b2py | donderdag 28 september 2017 @ 12:21 |
Het Apple effect | |
Mr_Klaasje | donderdag 28 september 2017 @ 12:25 |
Je ziet ook wel dat de intercity's voor NS veel meer een dingetje zijn dan de sprinters op basis van dit soort zaken. Rover zegt weleens dat NS te weinig aandacht heeft voor de sprinters. Die mening deel ik niet helemaal hoewel er best wel een kern van waarheid in zit. | |
MTL | donderdag 28 september 2017 @ 12:36 |
Enorm. Aardbeving van minimaal 10.0 ![]() Maare, de schets is al een tijdje in omloop, die stond keurig bij de aankondiging, dus zo spannend is het nou ook weer niet. Zonder gekheid: bij de SNG werd direct een artist impression gedeeld, maar verder niets. Het filmpje van het interieur en de andere impressies kwamen ook daar volgens mij pas na iets van een jaar. Het verschil is, gok ik, dat er buiten het tekeningetje nog geen goede impressies waren omdat de impressies van Alstom niet het intercity-design van NS benaderde (die uitgelekte beelden). Pas afgelopen juni is er een behoorlijk definitieve versie gekomen van alle designelementen. Daarna kan uiteraard pas de volledige mock-up gebouwd worden. Na evaluatie van de betrokken partijen kan dan het ontwerp onthuld worden, wat dan nu ook gebeurd. | |
Dr_Flash | donderdag 28 september 2017 @ 12:41 |
Vast ![]() Maar NS kiest dus liever voor de ramkoers dan de achterliggende frustraties onder ogen te zien. Tsja, zo wordt het nooit wat natuurlijk. | |
DeaDLocK2K | donderdag 28 september 2017 @ 15:02 |
Politie door de trein. Ze namen niemand mee. | |
DeaDLocK2K | donderdag 28 september 2017 @ 15:04 |
Aan het Ernst nogwat dinges halte gleisdreieck. Daar keek ik vorige week vanuit mijn hotelkamer op uit. | |
DeaDLocK2K | donderdag 28 september 2017 @ 15:05 |
Streng moslimland toch ook met weinig alcohol? | |
b2py | donderdag 28 september 2017 @ 16:02 |
De toeristische oorden kan je zat alcohol vinden ![]() | |
bork | donderdag 28 september 2017 @ 16:06 |
Mercure? Veel U-bahn geluid of viel dat mee? Heb voor de zekerheid toch maar weer gekozen voor de Anhalterstrasse. Ik heb wel naar dat hotel gekeken bij het Gleisdreieck. | |
Dr_Flash | donderdag 28 september 2017 @ 16:15 |
Oh, da's ook geen pré nee. | |
James1988 | donderdag 28 september 2017 @ 17:25 |
![]() De mockup van de ICNG, onder een doek. Ik ben benieuwd hoe het ding er in het echt uitziet, die uitstulpingen zien er maar vreemd uit ![]() Ter herinnering, een artist impression uit een Alstom-filmpje dat al snel weer werd verwijderd: ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 september 2017 @ 17:29 |
Ze hebben goed naar de klokkenluider van de Notre Dame gekeken | |
MTL | donderdag 28 september 2017 @ 17:33 |
-- Laat maar ![]() | |
James1988 | donderdag 28 september 2017 @ 17:35 |
Daar is de afgelopen jaren al zo vaak mee gevarieerd dat een paintjob zoals op die impressie me niet eens zou verrassen. ![]() | |
derLudolf | donderdag 28 september 2017 @ 17:36 |
Je plaatje is deaudt. | |
James1988 | donderdag 28 september 2017 @ 17:37 |
Grappig, ik had 'm ergens anders vandaan gecopypasta'd. Die zal 'm dus wel verwijderd hebben. No worries ![]() ![]() | |
MTL | donderdag 28 september 2017 @ 17:40 |
Je vergeet deze (maar ook dit is 'm niet ![]() ![]() | |
b2py | donderdag 28 september 2017 @ 17:41 |
Dit neusje lijkt er niet op, had je nog die still uit dat Alstom filmpje? | |
MTL | donderdag 28 september 2017 @ 17:43 |
Daar komen die twee afbeeldingen vandaan. Maar het is dus niet echt een ICNG ![]() | |
b2py | donderdag 28 september 2017 @ 17:45 |
Er was toch ook een zilveren versie? Of heb ik het mis? | |
MTL | donderdag 28 september 2017 @ 17:47 |
Oh, je bedoelt de officiële schets (de enige vrijgegeven impressie):![]() Dat lijkt er heel wat meer op, toch? ![]() | |
b2py | donderdag 28 september 2017 @ 17:49 |
Ja, behalve dat de lijn van bovenkant treinstel tot punt neus een onderbreking kent. Doet me nu meer denken aan de Multipla met een randje voor de lampies | |
ijs_beer | donderdag 28 september 2017 @ 18:48 |
Een Coradia met een v250neusje. ![]() ![]() | |
b2py | donderdag 28 september 2017 @ 18:55 |
Nog even verder geloerd, moet je kijken op hun Facebookpagina: https://www.facebook.com/(...)osts/474297052946754 Wat een mensen | |
Dr_Flash | donderdag 28 september 2017 @ 19:00 |
Dit vind ik best mooi ![]() Dus het zal wel wat anders worden ![]() | |
greavy | donderdag 28 september 2017 @ 19:12 |
Ik zit, net als liesje, deze week in Albanië. Niet op elkaar afgestemd, maar wel precies dezelfde week. Zondag ben ik naar Vlorë gegaan voor wat dingen te bezichtigen, en viel mij op dat het spoor er tussen Fier en Vlore wel heel strak bij lag op een deel, maar eerst dacht ik verbeelding, want die trein rijdt al een tijdje niet meer. oorzaak is oa een ontsporing. Vandaag weer naar Vlore geweest, en nu wist ik het wél zeker want ik zag de werkmannen bezig met het spoor opknappen. Er werden nieuwe houten en enkele betonnen dwarsliggers geplaatst op een deel tussen Fier en Vlore. Toch nog een investering, maar dat de Albanese spoorwegen nog steeds een moeilijk bestaan lijden, moge duidelijk zijn. De treindienst Dürres-Elbasan-Librazhd rijdt niet meer tussen Elbasan-Librazhd (Librazhd-Pogradec ligt al tijd stil), en de in 2015 met 7 ritten per richting opgestarte verbinding Dürres-Kashar is nu nog maar één verbinding van over sinds september (was daarvoor nog 2). Dürres-Shköder is al jaren niet veranderd. | |
Dr_Flash | donderdag 28 september 2017 @ 20:12 |
Maar concreet: Wat rijdt er nu nog dan? ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 28 september 2017 @ 20:19 |
Grimms Am Potsdamer Platz! Flottweilstraße. Fijn hotel wel! | |
James1988 | donderdag 28 september 2017 @ 20:20 |
En hoeveel reizigers zijn er? 2 per dag? | |
Maegrim | donderdag 28 september 2017 @ 20:21 |
Die IC direct instaphulp maken het station maar onrustig met hun geschreeuw | |
greavy | donderdag 28 september 2017 @ 20:24 |
Edit: verkeerde foto | |
greavy | donderdag 28 september 2017 @ 20:29 |
![]() Dit dus En het traject Dürres-Fier-Vlorë lijken ze weer te reactiveren, misschien rijdt dat volgend jaar ook weer. | |
Dr_Flash | donderdag 28 september 2017 @ 20:48 |
Ik ga daar het weekend van 3-6 november heen. Ik wil echt wel proberen een treinritje te maken. Al zal het voor de terugweg wel een bus of een huurauto worden. Maar het ziet er eigenlijk NOGAL kansloos uit allemaal ![]() | |
bork | donderdag 28 september 2017 @ 20:52 |
ah ok, thx! | |
derLudolf | donderdag 28 september 2017 @ 20:53 |
Als je na het reizen met de trein niet eens dezelfde dag binnen twaalf uur terug kunt, kun je de hele boel inderdaad net zo goed opdoeken. | |
Dr_Flash | donderdag 28 september 2017 @ 21:10 |
enige kans lijkt Lac - Lezhë op de lijn naar Shkoder, in welke richting dan ook ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 28 september 2017 @ 21:12 |
Oh shit, ik zag dat je nog een andere vraag had gesteld; Ik zat op de 7e verdieping. Kon op m'n balkon wel de metro horen als ik m'n best deed maar eigenlijk niet. Ik heb niet het flauwste idee hoe duur het was om eerlijk te zijn, ik kreeg de indruk dat Berlijn sinds de laatste keer dat ik er overnacht heb (kerst 2013 met b2py) sowieso een keer over de kop was gegaan qua prijs. Supervriendelijk personeel, hele schone kamers maar veel te warm zoals het betaamt in een Duits hotel. | |
Dr_Flash | donderdag 28 september 2017 @ 21:14 |
mooi woord ![]() | |
greavy | donderdag 28 september 2017 @ 21:37 |
Kansloos is het zeker. Je ging met oa Liesje toch? Die zit een paar hotels verderop. De mooiste treinreis is die naar Elbasan (omdat hij niet meer verder rijdt naar Librazhd, dat stuk Elbasan-Librazhd is nog mooier). Anders Shkoder, maar ik denk dat Kashar beter haalbaar is. Dat is een voorstadje een eindje uit de stad weg van Tirana. Ik weet niet waar jullie hotels hebben, maar veel opties qua treinen zijn er niet. | |
greavy | donderdag 28 september 2017 @ 21:39 |
Tirana al jaren niet meer, omdat het station en spoor gesloopt is voor een nieuw winkelcentrum en boulevard. Nu tot Kashar, een voorstadje. Station Kashar ligt hierrr: https://goo.gl/maps/vnZw98jxkAE2 Ja, dan snap ik wel dat die treinen te leeg blijven en nu nog maar 1x/dag rijdt. | |
greavy | donderdag 28 september 2017 @ 21:45 |
Oh, op die foto heb ik ff de 2 treinen doorgestreept via Paint die niet meer rijden van-naar Kashar, want er hangen 2 a4-briefjes op de toegangsdeuren station Durres met de text vertaald : Voor elke dag vertrekt de treinreis van station Durres naar Kashar alleen om 14:30 uur en Voor elke dag vertrekt de treinreis van station Kashar naar Durres alleen om 07:00 uur | |
DeaDLocK2K | donderdag 28 september 2017 @ 21:48 |
Nederlands in het algemeen is een ongelofelijk mooie taal <3 | |
Dr_Flash | donderdag 28 september 2017 @ 22:23 |
Dit gaat heel moeizaam worden ![]() | |
bork | vrijdag 29 september 2017 @ 01:02 |
thx, top info! | |
Mr_Klaasje | vrijdag 29 september 2017 @ 10:13 |
Het nieuwe kabinet investeert in nieuw asfalt en in de sprinters Zwolle-Leeuwarden en Apeldoorn-Enschede. Kom dr maar in.. | |
bork | vrijdag 29 september 2017 @ 10:23 |
![]() | |
Yreal | vrijdag 29 september 2017 @ 10:25 |
In een leeuwarden zwolle sprinter? Liever niet... | |
Peterselieman | vrijdag 29 september 2017 @ 10:43 |
Die was al afgesproken. Zelf zie ik liever dat ze investeren in knelpunten op het spoor, zodat sprinters op enkele stations minder lang wortel hoeven lopen schieten. | |
b2py | vrijdag 29 september 2017 @ 10:53 |
Goede zaak | |
Mr_Klaasje | vrijdag 29 september 2017 @ 11:26 |
Ik zou zeggen dat het verstandig is om vooral te investeren in perifeer asfalt en randstedelijk ov op hoofdlijnen. Er zijn best wat randstedelijke snelwegen waar een strookje bij kan op nuttige wijze maar vooralsnog zitten de steden dermate op slot dat de auto meer baan geven weinig nut heeft omdat je het probleem verplaatst. | |
greavy | vrijdag 29 september 2017 @ 15:56 |
Maar niet onmogelijk, maar het is inderdaad goed plannen. En verwacht geen luxe, want die treinen zijn zo afgetrapt als de tering, zitten deels onder graffiti ed. | |
Peterselieman | vrijdag 29 september 2017 @ 16:11 |
Vandaag weer eens treinvervangend busvervoer meegemaakt. Weet gelijk waarom ik er een hekel aan heb. Reis duurt niet alleen een stuk langer, maar ik zat ook nog eens in een snikhete bus waarin het bovendien stonk | |
MTL | vrijdag 29 september 2017 @ 17:20 |
Heu. Sta net in Eindhoven, komen er twee SLT's gesleept voorbij, met als ik het goed zag een toilet ![]() | |
b2py | vrijdag 29 september 2017 @ 17:21 |
Hoax | |
Goverman | vrijdag 29 september 2017 @ 17:22 |
Nou, nooit gedacht dat ik met stops in Zoetermeer Oost en Zoetermeer blij zou zijn... F*cking benauwde sprinter waarbij de airco uit staat. Zelfs Zoetermeerse lucht is dan te behappen. | |
b2py | vrijdag 29 september 2017 @ 17:46 |
Waarom dan ook de sprinter :’) | |
greavy | vrijdag 29 september 2017 @ 18:10 |
Klopt, RTB V155 met een zesje en viertje, als het goed is 2601 en 2424. Te Herzogenrath de grens over gekomen als trein 41591 naar Amersfoort. | |
James1988 | vrijdag 29 september 2017 @ 18:20 |
Whoops, seinstoring in de Kanaaltunnel. ![]() | |
Yreal | vrijdag 29 september 2017 @ 19:20 |
Hoho, dat doe je helemaal zelf. | |
Dr_Flash | vrijdag 29 september 2017 @ 19:34 |
Kom met dit soort gehuil maar terug als het weer eens WARM is. ZOMERS of zo. Voorlopig niet dus ![]() ![]() | |
_serial_ | vrijdag 29 september 2017 @ 23:27 |
het was 23 graden vanmiddag ![]() | |
Peter | zaterdag 30 september 2017 @ 01:21 |
En toen ging het ineens heel hard regenen.. | |
Goverman | zaterdag 30 september 2017 @ 12:00 |
Ja, klopt, ik adem zelf... En ik moet tegenwoordig vaak de sprinter vanaf Ypenburg hebben... Iets met in de buurt wonen. | |
James1988 | zaterdag 30 september 2017 @ 13:21 |
Vandaag is er een open dag van Nedtrain Maastricht, vanwege de opening van hun nieuwe onderhoudshal. Vanwege deze opening zouden ook de Kameel en de hondekop 766 daar te zien zijn, de 766 zou vooraf als rit voor donateurs van Utrecht naar Maastricht rijden. Zou, want door een wisselstoring in Utrecht kon de 766 niet van het opstelterrein komen. Toen heeft men ergens een VIRM vandaan geplukt en die naar Maastricht gestuurd. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 30 september 2017 @ 14:03 |
Falende faalfalers. Het is weer herfst zeker? | |
Eix | zaterdag 30 september 2017 @ 14:11 |
Die reisinformatie van NS blijft waardeloos. Zit je in de trein van Utrecht naar Maastricht, koppelen ze het treinstel waarin ik zit af in Eindhoven. Nu is dat aan- en afkoppelen op zich geen punt. Maar zet dan niet in de reisplanner dat mijn trein uit 10 'treindelen' bestaat. En zet het ook in Utrecht alvast op de borden op het perron. Dan stap ik alvast in het goede stel in. En oh, als je dat allemaal nalaat: probeer dan niet koste wat kost om in Eindhoven in een kleine twee minuten zo'n stel af te trappen maar geef de reiziger gelegenheid om naar het andere treinstel te lopen. Zoals de Engelsen zeggen, the Devil is in the details... kansloos dit. | |
Kansenjongere | zaterdag 30 september 2017 @ 14:14 |
Toch jammer als de conducteur iets te enthousiast uitroept dat de trein op tijd zal arriveren en je vervolgens 10 minuten moet wachten voor een rood sein... | |
James1988 | zaterdag 30 september 2017 @ 14:20 |
'geheel op tijd en volgens dienstregeling naderen wij ons volgende station!' | |
Dr_Flash | zaterdag 30 september 2017 @ 15:24 |
Naderen ja, over arriveren hoor je niemand ![]() | |
Salatrel | zaterdag 30 september 2017 @ 16:34 |
dat staat gewoon in de app droeftoeter ![]() | |
Bitlord | zaterdag 30 september 2017 @ 18:26 |
Wordt het meer dan 2 minuten, dan schop je het basisuurpatroon in de war. Overigens is zes bakken lopen in twee minuten wel erg veel, moett ik toegeven. | |
Frozen-assassin | zaterdag 30 september 2017 @ 18:33 |
Want wij moeten elke 5 minuten in de app gaan kijken Wat is dat voor gekkigheid | |
Dr_Flash | zaterdag 30 september 2017 @ 20:35 |
Lekker kansloos basisuurpatroon dan. Baanvaksnelheid maar eens ophogen? Dan los je ineens een heleboel dingen tegelijk op. | |
James1988 | zaterdag 30 september 2017 @ 20:49 |
Dat Train Sim World, Great Western Express is best een grappig spel. First person train simulator spelen ![]() Het is wel goed te merken dat het een 1.0-release is, af en toe kom ik nog best gekke bugs tegen. Zoals deuren die aan de verkeerde kant worden ontgrendeld door de AI ![]() | |
Maegrim | zaterdag 30 september 2017 @ 21:48 |
Da's juist realistisch | |
Maegrim | zaterdag 30 september 2017 @ 21:54 |
En als ik dan toch aan het shitposten ben, de kerstverlichting hangt er weer vroeg dit jaar ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 30 september 2017 @ 22:34 |
wat is de grap? ![]() | |
Bitlord | zaterdag 30 september 2017 @ 23:05 |
Wordt die trein elk uur afgekoppeld? Of eenmalig? Maakt best wel wat uit. | |
JDude | zaterdag 30 september 2017 @ 23:06 |
Roodgroenroodgroenroodgroen. | |
Dr_Flash | zaterdag 30 september 2017 @ 23:22 |
aha | |
Yreal | zondag 1 oktober 2017 @ 02:56 |
Dit ja. Volgens mij heeft een of andere marketing kut dat een keer bedacht. "positiviteit verspreiden" | |
Yreal | zondag 1 oktober 2017 @ 02:59 |
Haha kom net van de stones, knikkeren de conducteurs iedereen zonder kaartje hun 1ste klas coupe'tje uit en gingen daarna rustig verder met de sudoku ![]() | |
Eix | zondag 1 oktober 2017 @ 10:02 |
In de reisplanner werd het anders niet aangegeven. Als mijn trein in de planner met '10 treindelen' staat, op de treinaanwijzer "ic Maastricht" en in de trein alle info borden een kek NS-logo tonen, dan moet ik ineens maar ruiken dat ze mijn treindeel er in Eindhoven aftrappen? Ik blijf het waardeloze dienstverlening vinden. ![]() | |
Kansenjongere | zondag 1 oktober 2017 @ 11:24 |
NS zal het betreuren dat jij je niet wat systeemvriendelijker wenst op te stellen. | |
Dr_Flash | zondag 1 oktober 2017 @ 12:49 |
Als het de NS überhaupt ene reet kan schelen dan he. | |
greavy | zondag 1 oktober 2017 @ 13:16 |
30 September 2017 - Tijdens het Dieselweekend 2017 bij de Stoomtrein Goes-Borssele werd er gastmaterieel van het Nederlands Spoorwegmuseum ingezet, waaronder ook de fraaie Blauwe Engel DE41. Dit weekend werd de railbus niet ingezet, maar ging de Blauwe Engel 2 keer van Goes naar Baarland, waarbij de laatste rit in Hoedekenskerke werd gecombineerd met de Plan U 114 van het Spoorwegmuseum voor de rit naar Goes. Hier in Baarland is er nog niks te merken van deze gekoppelde rit, als de Blauwe Engel als trein 58 onderweg is van Baarland naar Hoedekenskerke, en aldaar verder gaat als trein 60, met voorop de Plan U. Deze foto werd tot stand gebracht door de alleraardigste bewoner van het stationsgebouw Baarland, die hier een oude Scania vrachtwagen (volgens mij omgebouwd als camper) geparkeerd heeft, en aanbood om de ladder uit de schuur tegen de vrachtwagen te zetten, zodat wij op het dak konden staan, uiteindelijk met 5 fotografen. 30 September 2017 - Zoals bij de vorige foto vermeld, zou de laatste rit van de dag voor de 2 dieseltreinstellen gecombineerd worden in Hoedekenskerke, en dan door naar Goes, en zo geschiedde ook. Plan U 114 met de Blauwe Engel DE41 van het Spoorwegmuseum passeren de 4 toegesnelde fotografen bij Kwadendamme als trein 60 van Hoedekenskerke naar Goes. | |
Dr_Flash | zondag 1 oktober 2017 @ 13:40 |
Leuke plaatjes hoor greavy ![]() Die uithoek is mij gewoon te ver weg ![]() | |
Peter | zondag 1 oktober 2017 @ 13:40 |
Mooie platen Greavy! Heb je nog een foto waar de DE41voorop staat? | |
Adrie072 | zondag 1 oktober 2017 @ 13:42 |
Zeer mooi! | |
DeaDLocK2K | zondag 1 oktober 2017 @ 13:55 |
Vet! | |
greavy | zondag 1 oktober 2017 @ 16:17 |
Je bedoelt met sluitseinen? Heb 'm sowieso wel los. Bij gekoppeld zat de 114 voorop. | |
derLudolf | zondag 1 oktober 2017 @ 16:41 |
Waar was ik vandaag? ![]() | |
James1988 | zondag 1 oktober 2017 @ 16:44 |
Lathen? | |
derLudolf | zondag 1 oktober 2017 @ 16:52 |
Joah, dat reken ik goed ![]() https://de.m.wikipedia.org/wiki/Wehrtechnische_Dienststelle_91 | |
greavy | zondag 1 oktober 2017 @ 17:06 |
Ah, de baan ligt er nog een deel? Zou al wat afgebroken zijn als ik bepaalde foto's mag geloven. | |
ziggyziggyziggy | zondag 1 oktober 2017 @ 17:19 |
Ik dacht Frankrijk. Daar staat ook nog zoiets. https://flic.kr/p/8TxEWx | |
derLudolf | zondag 1 oktober 2017 @ 17:36 |
Dat dacht ik ook, maar ik heb nergens gesloopte delen gezien. | |
derLudolf | zondag 1 oktober 2017 @ 17:37 |
Is dat ook voor een magneettrein? | |
JDude | zondag 1 oktober 2017 @ 17:50 |
Niet helemaal. https://auto-en-vervoer.i(...)mst-werd-gewist.html | |
greavy | zondag 1 oktober 2017 @ 18:01 |
FF goed gegoegeld, en het blijkt dat men in de clinch ligt over de kosten van de afbraak en dergelijke: Dit moet 40 miljoen euro gaan kosten, terwijl het oud ijzer ed niet zoveel meer opbrengt. | |
derLudolf | zondag 1 oktober 2017 @ 20:25 |
Aha, dus laten ze het maar staan ![]() | |
Peterselieman | zondag 1 oktober 2017 @ 22:15 |
Een invuller van sudoku's betrapt: http://www.dumpert.nl/med(...)/hoi_conducteur.html | |
Bitlord | zondag 1 oktober 2017 @ 22:24 |
Via een maat kreeg ik net te horen dat die Ome Ceesje op het oog nu af is. Een schitterend project! Daar zul je ook vast een plaatje van hebben toch? | |
toblorone | maandag 2 oktober 2017 @ 08:50 |
ik ben onderweg naar goes om die blauwe en rode op te halen ![]() | |
Yreal | maandag 2 oktober 2017 @ 10:18 |
Gaat weer lekker nu ![]() | |
b2py | maandag 2 oktober 2017 @ 10:52 |
Stedin ![]() | |
Peterselieman | maandag 2 oktober 2017 @ 11:39 |
Kun je wel stellen ja. Treinverkeer tussen Buitenpost en Zuidhorn lag op zijn gat. Was vanochtend zo te horen een grote chaos. | |
Yreal | maandag 2 oktober 2017 @ 11:48 |
har har. Mijn ritje zoetermeer naar hilversum dat vanmorgen om 9.08 aanving, bevindt zich inmiddels nog op utrecht cs. ZzzzZzzz. | |
Goverman | maandag 2 oktober 2017 @ 11:59 |
Met sprinter van den haag CS naar Utrecht cs. Ben benieuwd hoever ik kom... | |
Yreal | maandag 2 oktober 2017 @ 12:07 |
tenzij je in utrecht moet zijn, doe het niet. Ik ben er nu, en je komt echt nergens meer heen. | |
b2py | maandag 2 oktober 2017 @ 12:08 |
Waarom begin je in hemelsnaam aan die reis? | |
bork | maandag 2 oktober 2017 @ 12:16 |
Treinverkeer over de Rheintalbahn hervatDat kun je wel aan ze overlaten ![]() | |
Goverman | maandag 2 oktober 2017 @ 12:27 |
Nu in Gouda. Ben toch maar omgekeerd. Nog steeds kansloos... Werk, overleg met ProRail. Onder andere om te komen tot betere infrastructuur voor het spoor 😂 | |
Yreal | maandag 2 oktober 2017 @ 12:29 |
moet toch naar kantoor he? Als ik niet ga krijg ik niks. Nu na 1.5 uur eindelijke weer utrecht cs uit ![]() | |
Peterselieman | maandag 2 oktober 2017 @ 12:30 |
Had je gelijk door kunnen lopen naar de NS om te overleggen hoe de dienstuitvoering minder complex kan ![]() | |
Goverman | maandag 2 oktober 2017 @ 12:34 |
Ja, het is nu zo complex dat dat nu dus even niet gaat... Zit nu in de sprinter terug naar de ivoren toren... | |
b2py | maandag 2 oktober 2017 @ 13:04 |
Dat liet zich wel raden ![]() | |
b2py | maandag 2 oktober 2017 @ 13:04 |
Thuiswerken? | |
Goverman | maandag 2 oktober 2017 @ 13:11 |
En terug in de Rijnstraat. Over tot de orde van de dag... Het aanpakken van de capaciteitsterkorten bij behandelen en opstellen. En nog wat dingetjes voor de Extra Sneltrein Groningen-Leeuwarden. | |
Peterselieman | maandag 2 oktober 2017 @ 13:13 |
Na de uitloop van vanochtend ligt de spoorbrug in Zuidhorn er puik bij. Alleen mis ik nu het kenmerkende kedeng kedeng ter hoogte van station Zuidhorn nu ze daar de rails vernieuwd hebben ... | |
Yreal | maandag 2 oktober 2017 @ 17:46 |
daarvoor heb ik mijn laptop nodig. En die ligt op kantoor. Ik zat trouwens in een ic die bij woerden werd stilgezet, dus wat dat betreft had ik weinig te kiezen. | |
b2py | maandag 2 oktober 2017 @ 17:47 |
Je vraagt je af waar de naam laptop vandaan komt ![]() | |
Yreal | maandag 2 oktober 2017 @ 17:50 |
ja het mag wel, maar eigenlijk toch niet want zus en zo. Detacherings dingetje, dat allemaal snel snel moest, dus een laptop, zonder security autorisatie met autorisatie want snel, moeilijk, lastig. | |
b2py | maandag 2 oktober 2017 @ 17:52 |
Vol |